Ben benieuwd wanneer het een "echte" TOS wordt. Hebben ze waarschijnlijk weleens verteld, maar er zat door wachtlijsten en corona zoveel tijd tussen de afspraken dat ik niet alles precies meer weet.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:01 schreef Cygne het volgende:
[..]
Goed punt! Hier ook vermoedelijk inderdaad en ook echt alleen op spraakgebied.
Dag Emmy!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 20:37 schreef Arja het volgende:
Wat goed Noud! En miez hoe vind jij het zonder haar slapen?
Ik kom afscheid nemen. Ze is 4. En allang geen peuter meer. Wat gaan de ontwikkelingen ineens snel. Haar fysieke verschijning, woordenschat, dingen die ze vraagt, de vele dingen die ze al weet en soms toch ook weer niet.
Vandaag helemaal afgemat van haar eerste hele schooldag. Moe maar voldaan. Zo groot en zo klein. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen hier en bijbehorende peuters succes met het hittegolfje!
Let me see you stripped down to the bone
Er is een kleutertopicquote:Op dinsdag 23 juni 2020 22:20 schreef Quoi het volgende:
Jompels voor Noudje!
@:Miezziej Ik hoop dat je nog een paar nachten alleen met je vent kan slapen, voor nr 2 zich aandientHoe gaat het met je en wanneer komt hij/zij? En wanneer wordt M. eigenlijk 4? Ik herinner me iets voor Max?
[..]
Dag Emmy!Ik vind het toch echt de mijlpaal der mijlpalen hoor. Is er nog een topic om in door te posten, of is dat een grote OUD vergaarbak eigenlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen tegen negen uur pestweer losbarstte zijn we een strandtent ingevlucht en Günther verorberde achtereenvolgens chocomel, nacho's, een bitterbal, poffertjes en aardbeien met slagroom.Daarna nog een stukje de duinen ingelopen om in het donker naar het onweer te kijken en hij is net pas in de auto terug in slaap gevallen: dat wordt uitslapen morgen
Wat een lekkere zomerdag/-avond zo
Blijkbaarquote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:23 schreef Elleska het volgende:
wat knap van Max! Toch het voordeel van de loopfietjes van tegenwoordig denk ik?
L is al de hele middag in het badje aan het spelen. Heb er zo geen kind aan
Maar dan nog weet ik niet of die van mij dit zouden redden. Zonder lange middagdut er voor (die ze al bijna een jaar alleen nog doen als we onderweg zijn) sowieso niet.quote:Op zondag 28 juni 2020 00:22 schreef minilot het volgende:
@:FlyingFish We hadden alleen een avondreservering, we waren pas om kwart over zeven in de Efteling
En tof, Naturalis!Nu al zin in dat Günther daar oud genoeg voor is
Wolf doet dat ook.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:06 schreef LeSage het volgende:
Peuter is hier heel beleefd wat traphekjes betreft. Hij doet hem eerst keurig open en daarna als hij op de trap staat ook netjes weer dicht![]()
boeverdquote:Op zondag 28 juni 2020 10:50 schreef minilot het volgende:
Neologisme!Ik noem Günther blijkbaar dusdanig vaak zowel boef als lieverd dat -ie zichzelf vanmorgen een boeverd noemde!
Och wat liefquote:Op zondag 28 juni 2020 10:50 schreef minilot het volgende:
Neologisme!Ik noem Günther blijkbaar dusdanig vaak zowel boef als lieverd dat -ie zichzelf vanmorgen een boeverd noemde!
quote:Op zondag 28 juni 2020 10:50 schreef minilot het volgende:
Saaie ouders zijn jullie ookquote:Op zondag 28 juni 2020 16:42 schreef Nazil het volgende:
Wij vergaten te vaak dat hekje dicht te doen dat het veiliger was om ze weg te halen, en dat gaat prima.
Als je van een vriend van papa een opblaasboot krijgt, is het wel heel vervelend dat je niet van papa en mama meteen de gracht in mag duiken. Boos dat hij was![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet af en toe nog met mijn ogen knipperen: hoe dan? Mijn peuter! Op alle andere vlakken zo voorzichtig en terughoudend en dit doet hij gewoon.
Hihih, hier is het noodzakelijk onderscheid van de "echte" opa en oma (en pake en beppe, dat is dan weer makkelijk). Het zijn de ouders van mijn moeder.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 21:14 schreef Nolita het volgende:
Wat een tof filmpje van Max, dat omi zegt ze hier ook wel eens. Dat komt toch echt van peppa pig volgens mij.
Ik zag het al voorbijkomen in F&F, sterkte.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 23:20 schreef Quoi het volgende:
Hier is alles niet makkelijk lately met veel verdrietige dingen in de familie. Morgen ook nog eens even onze 16-jarige poezel in laten slapen. We hebben Max alles verteld "as it is" en toen ik er een traantje om liet vanmiddag zei hij: Maar mama, dat is morgen. Vandaag is vandaag.
Wauw.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 23:20 schreef Quoi het volgende:
[..]
Maar mama, dat is morgen. Vandaag is vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij waren er voor het eerst toen onze oudste 3 was ook, en hij vond het geweldig. Nu moet ik wel zeggen dat onze zoon al vanaf zijn tweede helemaal weg is van dino's. Hij vond alleen de show toen nog wat te eng.quote:Op donderdag 2 juli 2020 09:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Is Dinoland in Zwolle te doen voor een 3-jarige?
Als ik de site bekijk twijfel ik of het niet nog een beetje te jong is nog, alhoewel het vanaf 2 jaar is volgens de site.
Misschien iemand die er al eens geweest is?
Simon is ook al een tijdje gek op dino's. Hij vindt dingen alleen snel eng, het Dinobos bij ons in de dierentuin vindt ie ook niks. Alleen al als ie het gebrul bij de poort hoort, rent ie snel de andere kant op, want eng/bang. We hebben wel eens doorgezet en dan vindt ie het wel leuk.quote:Op donderdag 2 juli 2020 11:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wij waren er voor het eerst toen onze oudste 3 was ook, en hij vond het geweldig. Nu moet ik wel zeggen dat onze zoon al vanaf zijn tweede helemaal weg is van dino's. Hij vond alleen de show toen nog wat te eng.
Hier lukken dat soort dingen ook alleen maar in de houdgreepquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:20 schreef rena het volgende:
C heeft een bovenste luchtwegontsteking te pakken, vanochtend had ze een vreselijk piepende en rochelende ademhaling dus heb contact opgenomen met de HADe eerste keer pufje toedienen was echt een vreselijk drama, ze maakt zo’n stennis van elke vorm van medicatie toedienen dat ik er vreselijk tegenop zie. Het is zo vreselijk naar om het onder dwang te doen, maar anders krijgen we het echt niet voor elkaar, geen enkele vorm van afleiding werkt
Mensen die me goede hoop kunnen geven dat het ooit makkelijker wordt om iets toe te dienen? Je kunt lullen als brugman maar ze wordt echt woest als je ook maar iets probeert..
Dat is wel een hele goede tip, die heb ik net bij de 2e dosis toegepast en het leek alsof ze daardoor iets sneller kalmeerde. We hadden ook een klein slokje aanmaak klaar staanquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:17 schreef Lemijn het volgende:
Twee dingen die hier nog helpen bij het verwerken van nieuwe/moeilijke dingen:
- nabespreken. Jacob noemt dat 'verhaal vertellen'. Ik vertel dan over de kwestie in de er was eens-vorm. Over hem en mij, of over een vriendje die hetzelfde meemaakt, et cetera. En dan soms precies hoe het gaat en soms een idealer scenario (en toen vond C het heel spannend maar ze deed het toch, en het ging heel goed en daarna voelde ze zich zoveel fijner - dat werk).
- rollenspel/omdraaien. Ik ben Jacob, hij is mama. Ik zeg dat ik x niet wil, hij zegt het moet toch want y. Dat geeft hem als het ware macht over de situatie.
Het leek nu bij de 2e dosis ook al iets beter te gaan toen we het eerst gedemonstreerd hadden op haar knuffel en papa. Hopelijk hoeven we er niet te lang gebruik van te maken!quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:21 schreef FlyingFish het volgende:
Rena, mijn kleuter had twee maanden geleden iets van acute bronchitis inclusief pufjes. De eerste twee keer thuis was groot drama (in het ziekenhuis ook btw), daarna begreep hij dat het eigenlijk helemaal niet zo erg was en werkte hij mee. Er is dus nog hoop. Beterschap!
En welkom en gefeliciteerd nog Exode en Juul!
Och sneu hequote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier lukken dat soort dingen ook alleen maar in de houdgreepvooral die pufjes met zon voorzetkamer en oogdruppels zijn amper te doen
krijsen, slaan/schoppen/knijpen.
We hebben alles uit de kast getrokken, belonen, streng toespreken, uitleggen, tellen tot het geven, zelf laten toedienen,niks
Het enige wat gelukkig goed gaat is zn vloeibare hooikoortmeds.. dat is mierzoet, dat vind ie lekker
Wij gaan morgen met een nog geen 3 jarige. Ik zal wel laten weten hoe hij het vond en hoe spannend het is.quote:Op donderdag 2 juli 2020 09:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Is Dinoland in Zwolle te doen voor een 3-jarige?
Als ik de site bekijk twijfel ik of het niet nog een beetje te jong is nog, alhoewel het vanaf 2 jaar is volgens de site.
Misschien iemand die er al eens geweest is?
Graag, ben erg benieuwd! Veel plezier!quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:02 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Wij gaan morgen met een nog geen 3 jarige. Ik zal wel laten weten hoe hij het vond en hoe spannend het is.
We hebben een heel leuke dag gehad, ondanks de hele dag (miezer)regen. Het is niet heel groot, wat ik best fijn vind zelf. De dino's zijn overal, sommigen bewegen en maken geluid, maar niet overdreven hard. Er is een grote speeltuin die mooi overzichtelijk is, allerlei thema-activiteiten (speurtocht, goudzoeken in een zandbak, dinobotten opgraven, tegen een kleine meerprijs ook dino's schilderen of kleien, etc). Er is een theatershow (adviesleeftijd van 3 jaar), Dirk kreeg weinig mee van het verhaal maar vond het prachtig. Lichtjes!quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:20 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Graag, ben erg benieuwd! Veel plezier!
Klinkt als een topverjaardag! Wat leuk dat hij zo blij is met de treinbaan.quote:Op zondag 5 juli 2020 13:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank voor de felicitaties. Simon heeft een erg leuke dag gehad en is gruwelijk verwend. Hij heeft een houten treinbaan + uitbreiding gekregen en allerlei Duplo en boeken. Van ons ook nog een dekbed met overtrek, maar die gooide hij meteen uit zijn bed
Vanochtend hingen de slingers er nog, dus hij concludeerde dat hij nog steeds jarig was en dat hij daarom weer taart wilde etenDe hele ochtend is hij in de weer geweest met zijn treinbaan.
@:Nanuke, dat klinkt wel heel erg leuk. Fijn ook zo'n uitgebreide reactie
Handige tip ook voor die app voor de show en eten.
@:Malteser, fijne vakantie gewenst! Zijn jullie in Nederland? Ik hoop dat het weer nog beter wordt, hier regent het al bijna 2 dagen.
Ik denk het wel. Dat was na de wintersport ook zo. Hij sliep direct weer prima. Mars is sowieso een hele goede slaper dus ik verwacht geen problemen. En we hebben nu dus een 2,30 m bed kunnen maken door te schuiven dus nu slaapt hij fijn naast mij op vakantie. En eerlijk: ik vind dat heerlijk!quote:Op zondag 5 juli 2020 13:53 schreef LeSage het volgende:
Gefeliciteerd nog, Tolstoi!
Jammer is dat, Malteser. Hopelijk maar tijdelijk en slaapt hij thuis weer als vanouds.
Gisteren hadden we een barbecue van mijn harmonie. Mijn kinderen bleken de enige te zijn, maar ze hebben zich top vermaakt, er kwamen nog mensen zeggen tegen me dat onze jongens zo leuk en lief waren![]()
Het werd wel een beetje laat (half 10 gingen de jongens met papa naar huis), dus vandaag joggingbroeken, Paw Patrol, puzzelen en vanavond pizza
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die tractatie hebben ik ergens uit mijn tenen gehaald, we hebben 'm zelfs samen gemaaktWant verder gaat het matigjes. Ik was een weekendje weg met mijn zus om er even lekker uit te zijn, maar van uitrusten was ook geen sprake (want kamperen en STORM!). De afgelopen weken zaten vol met veel mantelzorg, verdriet om het laten gaan van een huisdier en veel werken. Ik kon afgelopen week geen enkele avond Max met droge ogen naar bed brengen. Heb me even ziekgemeld. Tijd voor wat quality time, met Max en voor mezelf.
/Einde epistel.Deels. We hebben hier een hele periode achter de rug waarin we zagen dat hij moest, maar hij glashard ontkende. Enerzijds probeerden we dan soms maar weer vaste toiletmomenten in te bouwen (hij moest), anderzijds (mijn voorkeur) wilde ik het aan hem zelf overlaten en laten merken wat er dus gebeurde als hij niet ging. Ineens gaat het nu beter, ik heb geen concrete tips, maar ik herken het dus wel.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 21:22 schreef Nazil het volgende:
Heeft iemand hier tips misschien.
L is ruim een half jaar zindelijk, maar poepen gaat op en af. Nu heel slecht. Als hij aan het spelen is poept hij vaak een veeg in zijn onderbroek, soms heeft hij het door, soms niet. We vragen regelmatig of hij moet, hij zegt altijd nee. Als hij een veeg in z'n onderbroek heeft zetten we hem op het potje of de wc maar dan komt er niks. Vandaag hadden we 4 vieze onderbroeken. Ik probeer niet boos te worden maar dat lukt mij niet altijd meer. Als ik om de 10 minuten vraag of hij moet, of gewoon zie dat hij moet en hij zegt nee, en dat er dan weeer wat in zit en hij weeeer niks op de wc doet, je wordt er moedeloos van. Ik heb niet het idee dat hij verstopt zit, gisteren heeft hij nog goed gepoept en vlak daarna ging het weer mis.
Ervaringen?
Hij poept op de opvang ook bijna nooit en gaat vrijwel altijd goed, maar 2e wendag basisschool was het al raak en kregen we de preek over zelf zijn billen afvegen. Kind kan er nauwelijks bij maar we oefenen wel komende tijd.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:17 schreef exode het volgende:
Wij zijn team kamperen maar wel in een vouwwagen met lattenbodem, extra goed matras en bonenmalerB was al een echte kampeerder vanaf 14 maanden, Juul is geen slaapwonder helaas. Maar ze vinden het allebei fantastisch! En het scheelt nogal wat geld in het hoogseizoen met een simpel huisje.
Nazil, er zijn aardig wat kleuters die niet zelf hun billen afvegen. Believe me....daarom probeer ik speeldates met 4 jarigen te voorkomen. B is 6 en poept pas sinds een jaar op school, daarvoor hield ie het gewoon op totdat hij thuis was.
En als je hem op de wc zet met een krukje onder zijn benen? Met bungelende benen kan je ook niet goed persen inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:26 schreef Nazil het volgende:
[..]
Hij poept op de opvang ook bijna nooit en gaat vrijwel altijd goed, maar 2e wendag basisschool was het al raak en kregen we de preek over zelf zijn billen afvegen. Kind kan er nauwelijks bij maar we oefenen wel komende tijd.
@:pkm zonder broek... Hmmm geen idee eigenlijk, best eens de moeite van het proberen waard.
We zijn nu op vakantie en ik hoop heel erg dat het daar aan ligt, want we hebben zelden thuis 4 vieze onderbroeken op een dag gehad. Thuis poept hij op het potje, want daar is zijn houding goed. Op de wc bungelen de benen te veel. Maar in een poging hem op de wc ipv het potje te krijgen heb ik die niet meegenomen. Ik vind het vooral bizar dat het echt alleen tijdens het spelen gebeurt. Niet als hij voor de tv zit, niet als we onderweg zijn, echt alleen tijdens het spelen.
En laten we het niet over het weer en vandaag hebben. Ik ben blij dat ik zo naar bed kan. Doe geen monkeytown op woensdagmiddag in de schoolvakantie als het regent en je een moe kind hebt. Het is een hele beleving. Niet in positieve zin.
Zoiets?quote:Op woensdag 8 juli 2020 22:57 schreef FlyingFish het volgende:
Wellicht helpt het om wat dieper te gaan zitten?
Ja, maar Max weet hoe hij moet persenquote:Op woensdag 8 juli 2020 22:49 schreef Quoi het volgende:
Over die bungelende benen nooit nagedacht eigenlijk. Ondanks dat floepen er hier soms olifanten-, nee soms dinosaurusdrollen uit![]()
Ik heb pas met 2 vriendinnen op een terras het bijna 1 uur gehad over onze poepende (net-zindelijke) kinderen, tot we doorhadden hoe bizar dat eigenlijk was
Da's waar. Die is kampioen poephoofden trekken.quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:33 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ja, maar Max weet hoe hij moet persen![]()
Ik heb daar wel over nagedacht, omdat toen Willem peuter was hij de perstechniek helemaal niet door had. En dit soort dingen als goede houding en steun onder de voeten wel echt werken om goed te leren persen. Nu zit ie ook zonder voetensteun op de wc zijn olifantendrollen er uit te persen, want nu weet ie hoe het moet.
Ohhh @:FlyingFish I feel you. Ik ben de poep ook helemaal zat en ik heb maar 1 peuter.
Ja we waren er mooi op tijd, rijen bij attracties vielen mee, precies lang genoeg met een peuterquote:Op donderdag 9 juli 2020 19:49 schreef exode het volgende:
Ooooh leuk Rena! Wij zijn 20 juni geweest. Tip van flip: zo vroeg mogelijk naar binnen en meteen naar Droomvlucht lopen. We zijn er 2x achter elkaar in geweest. Daarna zijn we meteen naar Carnavalsfestival geweest en daar zelfs 3x achter elkaar. Die hele hoek werd pas om 11 uur druk.
Tegen sluitingstijd worden de wachtrijen ook weer korter, rond 17.30 uur kan je bijna overal doorlopen.quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:49 schreef exode het volgende:
Ooooh leuk Rena! Wij zijn 20 juni geweest. Tip van flip: zo vroeg mogelijk naar binnen en meteen naar Droomvlucht lopen. We zijn er 2x achter elkaar in geweest. Daarna zijn we meteen naar Carnavalsfestival geweest en daar zelfs 3x achter elkaar. Die hele hoek werd pas om 11 uur druk.
Inderdaad, Juul gaat altijd helemaal bovenin liggen met haar hoofd tussen al haar knuffels.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Dat is vet zielig, de meeste peuters vleien immers hun hoofd tegen de bovenkant aan.
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:58 schreef Cygne het volgende:
Mijn tot voor kort niet pratende peuter vroeg gisteren of hij iets met dinosaurussen mocht kijken op de televisie. Ik vroeg of hij een film leuk zou vinden. 'Neh, doe maar dokkieterrie (documentaire). Ik wil leren!'
WTF
Ik ben echt trots. Het is nog niet op het niveau wat het zou moeten qua zinsbouw maar hij gaat zo hard! Zijn logopedist belde gisteren even en die was ook heel tevreden over zijn vooruitgang.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 23:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]Kun je nagaan wat hij toch allemaal opgepikt heeft.
Ik dacht dus dat dit een reactie was op de Efteling paddenstoel-foto van renaquote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Dat is vet zielig, de meeste peuters vleien immers hun hoofd tegen de bovenkant aan.
Ja hier ligt ze ook zo, of over dwars. Maar dacht misschien zijn er nog veiligheidsadviezen. Eerste nacht zonder slaapzak ging in iedergeval goedquote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:50 schreef exode het volgende:
[..]
Inderdaad, Juul gaat altijd helemaal bovenin liggen met haar hoofd tussen al haar knuffels.
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:58 schreef Cygne het volgende:
Mijn tot voor kort niet pratende peuter vroeg gisteren of hij iets met dinosaurussen mocht kijken op de televisie. Ik vroeg of hij een film leuk zou vinden. 'Neh, doe maar dokkieterrie (documentaire). Ik wil leren!'
WTF
Mijn kleuter van 5,5 wil dat nog steeds tot in detail weten. Ze vraagt als ze wakker wordt meestal wat we vanavond gaan eten en wat we morgen gaan doen, en overmorgen en over overmorgen.quote:Op maandag 13 juli 2020 13:48 schreef Nazil het volgende:
Lemijn die periode hebben we ook gehad, wat we gingen doen die dag. Voor mij best moeilijk omdat ik niet weet hoeveel ik kan doen op een dag, en je wilt hem ook niet teleurstellen. Dus ik zei heel vaak 'dat weet ik nog niet' waar hij weer boos van werd. En als ik zei dat we een broodje gingen eten tussen de middag wilde hij direct weer brood dus dat werkte ook niet.
Tegenwoordig zitten we nog steeds in de 'waarom'-fase.
Oh heerlijk, dat zijn eens andere filmpjes dan een brandweer Porsche (momenteel erg 'in'). Ik heb vandeweek heel chique oma-bestek gekocht voor een 4-jarige voor haar verjaardag, da's OOK heel hipquote:Op woensdag 15 juli 2020 14:08 schreef rena het volgende:
Oh Quoi, wat een grote jongen heb je daar
[offtopic] Ik zit nu op Netflix Yummy Mummies te kijken en kom er achter dat C onwijs achterloopt zonder hele kamer vol designerkleding en diamanten oorbellen van Louis Vuitton![]()
Een van die dames flipte helemaal omdat haar baby een Versace dekentje van 600 dollar onderpoepte
[/offtopic]
Morgen alweer de laatste psz dag voorlopig, heb een kleinigheidje gehaald voor de juffen. Haar favoriete juf komt niet meer terug na de vakantie helaas, ben heel benieuwd hoe ze het daarna oppikt met een nieuwe juf.
Maak je niet gek Tolstoi en tel je zegeningen dat je kind zo'n goede eter isquote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, ik zit me weer eens gek te maken. Ik las op een site wat een kind van 1 t/m 3 jaar zoal eet, bijv. op een dag 2-3 boterhammen.
Simon eet bij het ontbijt alleen al 2-2,5 boterham (en ook nog een banaan meestal.....) en voor de lunch weer 2-2,5 boterham.
Eet hij nou echt teveel?
Of moet ik dat soort info gewoon links laten liggen![]()
?
Ja, laat het links liggen. En fijn dat hij zo lekker eet!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, ik zit me weer eens gek te maken. Ik las op een site wat een kind van 1 t/m 3 jaar zoal eet, bijv. op een dag 2-3 boterhammen.
Simon eet bij het ontbijt alleen al 2-2,5 boterham (en ook nog een banaan meestal.....) en voor de lunch weer 2-2,5 boterham.
Eet hij nou echt teveel?
?
Hij compenseert vast voor Max, die 's ochtends geen ene boterham eet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Eet hij nou echt teveel?
?
Zolang het niet alleen witbrood is met 6-laags chocopasta, zal dat echt wel loslopenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Eet hij nou echt teveel?
?
Meh, stom is dat soort vergelijkende gedoe eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Eet hij nou echt teveel?
?
Een echte peuter dusquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:15 schreef Malteser het volgende:
Lekker laten gebeuren Tolstoi!
Mijn kleuter eet ook een boterham of vier/vijf per dag. Maar die eet amper tot niet warm.
Mijn peuter eet amper brood (alleen op de opvang zonder problemen). Thuis eet hij liever cracottes. En hij bunkert ‘s avonds een warme maaltijd weg met de grootste voorkeur voor groente.
Onze peuter is aangemeld voor de logopedie. Volgende week intake, en jawel, op vakantie begon meneer met enkele woordjes en sinds deze week hoor ik hier en daar een twee-woords-zinnetje....
We gaan wel naar de logopedie om eens mee te laten kijken en wat tips te krijgen maar dit is dus exact het scenario wat ik al dacht. “Zul je zien, melden we hem aan voor logopedie, begint ‘ie te praten.”
Dat doen ze gewoon expres, als je hem niet aan had gemeld had hij dat vast ook niet gedaan.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:15 schreef Malteser het volgende:
Onze peuter is aangemeld voor de logopedie. Volgende week intake, en jawel, op vakantie begon meneer met enkele woordjes en sinds deze week hoor ik hier en daar een twee-woords-zinnetje....
We gaan wel naar de logopedie om eens mee te laten kijken en wat tips te krijgen maar dit is dus exact het scenario wat ik al dacht. “Zul je zien, melden we hem aan voor logopedie, begint ‘ie te praten.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 22:16 schreef Quoi het volgende:
En @:FlyingFish ? Hoe is het met Em?
"Mama, hoe kan het dat ik een kip kan eten?"
Hoevaak hebben jullie de bioindustrie al proberen uit te leggen aan een peuter?![]()
"Maar moet die kip dan niet huilen?"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:47 schreef PKM het volgende:
Oh zo herkenbaar al die peuterdrama's.![]()
Bij ons blijft het heel veel vallen en opstaan. Gisteren hing hij aan de trapleuning, zijn voete waren niet meegekomen. Eergisteren kukelde hij over de badrand. Vanochtend zat hij op zijn stoel te springen en verdween ineens onder de tafel. Hij leert er helaas zo weinig van.
Hij is verder wel gezellig maar ook wel vermoeiend. Hij is echt bijna nooit stil en zit vol vragen. Vooral woorden die hij nog niet kent en heel veel vragen naar de bekende weg of juist naar iets waarvan hij weet dat het niet mag.
Vrijdag waren we naar de Efteling. Het mooiste vond hij de Droomvlucht, Repelsteeltje, Holle Bolle Gijs en zijn koninklijke koets (trekkar).
Zonder dutje was het toch nog wel zwaar. En hij was het er ook niet mee eens dat hij niet overal in mag. Bij de Baron zei ik "Ja maar ik durf daar niet eens in". "Ik wel" zei hij.Heerlijke foto’sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En check qua peuterbuien, al gaat het hier nu al een hele tijd vrij goed. Net of hij wat kalmer is geworden toen hij drie werd. Maar oh wee als het niet gaat zoals hij wil...
Het gaat dus goed, Behalve slapen, maar nu heeft hij sinds dit weekend weer een paar nachten doorgeslapen. Hopelijk zet het door.
Ik zie wel ergens een verband tussen stress (coronavirus tijd) en drukte (afgelopen twee weken belachelijke uren gemaakt voor werk) bij mij en het slapen van Kevin.
Afgelopen weekend zijn we “op vakantie” geweest. Een weekendje weg op een vakantie park. Het was echt fijn
Ideaal: Speeltuin in de achtertuin.
[ Bericht 6% gewijzigd door Adrian4 op 21-07-2020 09:44:28 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij is helaas met geen stok in zo'n lief Eftelings trekwagentje meer te krijgen, maar hij redt het gelukkig ook prima een dag zelf lopend (dutjes doet Günther eigenlijk sowieso nauwelijks meer), afgewisseld met op mijn schouders zittenZondag weer!
En snif, zo naar de kapper met 'm. Ik vond corona en dichte kappers wel een handige smoes om het eens goed lang te laten groeien maar hij zegt er last van te hebben en zeurt zelf om de kapper dus tsjaDan moet het maar!
Peuterbuien hier heel specifiek: heel af en toe heeft hij er last van dat -ie alles tegelijkertijd wel en niet wil en dan kan -ie compleet overstuur raken en je kunt 'm er met niets uithalen. Heel sneu! Gelukkig maar eens per paar weken een keertje. Gebruikelijke toestand is zoals op de foto in de spoiler![]()
Een hyperblij stuiterei, de hele dag kletsend, maar goed te doen want ik ben zelf net zo
Soms wel een tikkie medelijden met mijn lief
[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 21-07-2020 10:43:54 ]Let me see you stripped down to the bone
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:59 schreef rena het volgende:
Oh PKM, wat is hij groot ineens![]()
Als je een week eerder was geweest waren we elkaar misschien tegen het lijf gelopen
![]()
Gunther is groot genoeg voor de kookpotten? Wij begrepen dat ze daarvoor een bepaalde lengte moest hebben dus hebben ze overgeslagen
Boevige JipC zat hier pas ook ineens boven op de eettafel
![]()
Adrian, heerlijke foto’s, waar zijn jullie geweest?
C is echt enorm knuffelig op het moment, zegt wel 5 keer per dag hoe lief ze me vindt en dat ze van me houdtMag het altijd zo blijven
? Gisteravond is ze voor het eerst uit haar ledikant geklommen, ze zat olijk op de kamer van haar grote zus te spelen toen we ineens gebonk hoorde boven
Gelukkig hebben we een gehorig huis
Ikzelf zit wel een beetje in de rats;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ook voor @exode: wij zaten op de Leistert in Roggel (De viestste plaatsnaam van Limburg). Echt een prachtig park!
Ik vind dat pakje zo leuk he, hoe valt t?quote:Op maandag 20 juli 2020 22:26 schreef Aure het volgende:
"Nee Jip, niet op de tafel klimmen"
"Okay mam"
[ afbeelding ]
Hij is 2 jaar en 2 maanden en geeeeen idee hoe langquote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:08 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind dat pakje zo leuk he, hoe valt t?
Of kan ik beter vragen hoeveel maanden en lang is hij nou precies?dat past nog enigszins in dit topic.
[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 21-07-2020 20:24:04 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:08 schreef Adrian4 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ook voor @:exode: wij zaten op de Leistert in Roggel (De viestste plaatsnaam van Limburg). Echt een prachtig park!Ik moest zó hard lachen om je opmerking tussen haakjes.
Ik woon er praktisch naast en de uitspraak van de plaatsnaam hier komt nog niet in buurt van rochel (waardoor jij het vies noemt neem ik aan). Hilarisch wel.
Ziet er idd tot uit trouwens, maarja voor ons geen optie; ik wil dan ook even echt weg uit de omgeving.
Verder lees ik later bij, ik zag wel een paar toffe peuter foto’s!
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:59 schreef rena het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn kind wat groei je snel
[ Bericht 11% gewijzigd door littledrummergirl op 22-07-2020 11:47:22 ]In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Haha!quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:42 schreef Nolita het volgende:
[..]Ik moest zó hard lachen om je opmerking tussen haakjes.
Ik woon er praktisch naast en de uitspraak van de plaatsnaam hier komt nog niet in buurt van rochel (waardoor jij het vies noemt neem ik aan). Hilarisch wel.
Ziet er idd tot uit trouwens, maarja voor ons geen optie; ik wil dan ook even echt weg uit de omgeving.
Verder lees ik later bij, ik zag wel een paar toffe peuter foto’s!
Ik vond het veel te druk. Vroeg in de Droomvlucht was de rij tien minuten, het sprookjesbos en land van laaf was goed te doen. Maar eigenlijk had elke attractie een enorme rij, ook de minder populaire.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:19 schreef twist02 het volgende:
Oh rena, kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig van wordt ja..!
De Efteling, is dat op het moment nou een beetje te doen eigenlijk? Hoor de meest uiteenlopende verhalen; dat het er hartstikke goed geregeld is of juist veel te druk
Wij wilden ook nog een dagje gaan binnenkort, maar heb echt geen zin om me de hele dag kapot te ergeren
Weten we dat voor de volgende keer, ik hoop van het najaar nog een keer te gaan met haar, dan is ze nog gratis en is het hopelijk minder drukquote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:06 schreef minilot het volgende:
@:Rena Mag gewoon hoor! De Efteling heeft best wat 'wilde' attracties zonder lengterestricties: Günther zat als dreumes bijvoorbeeld al in de Halve Maen (dat enorme schommelschip), wildwaterbaan de Piraña en in Villa Volta
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 18:08 schreef Burdie het volgende:
[..]Goed om te weten, ik merk dat ik tot noch toe wel erg baat lijk te hebben van de positieve effecten dus ik denk wel dat ik het blijf slikken, en af en toe een testje doeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
LeSage, die foto van Mijm, wat een stralend mannetje
LDG, dat is helemaal geen peuter meer joh, wat is hij grooten knap!
Kevin de acrobaat![]()
Gogo, wat een knap jongetje
Hier een peuter die met lieveheersbeestjes praat op het hek;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mochten jullie denken, hoe idyllisch: vanmorgen hebben ze elkaar eerst een paar uur het leven zuur gemaakt
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:48 schreef LeSage het volgende:
Oh jongens, wat genieten is het toch dat de peuters wat ouder worden. We zijn nu bij een boerderij waar ze ooit begonnen met ijs verkopen en inmiddels is het een grote (gratis) speeltuin met terras. En waar ik een half jaar geleden nog overal mee moest helpen en achteraan moest redden de broers het wel samen nu en hoef ik maar af en toe te kijken en kan gewoon zelf even zitten![]()
Zo herkenbaar dit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mochten jullie denken, hoe idyllisch: vanmorgen hebben ze elkaar eerst een paar uur het leven zuur gemaaktBehalve je spoiler dan
Wij deden vandaag een dagje camping waar m'n zus met d'r gezin staat en het was zó relaxt
We moesten Pitbull alsnog wel een beetje in de gaten houden natuurlijk, maar het overgrote deel van de tijd vermaken ze zich prima zelf (al dan niet met elkaar)
Nolita: dat klinkt fijn zo!
[ Bericht 28% gewijzigd door twist02 op 25-07-2020 22:27:07 ]
quote:Op zaterdag 25 juli 2020 21:40 schreef Malteser het volgende:
Heerlijk Twist!
En LeSage ook! Alleen hier geen rammels. Ja, een pak rammels voor the boys. Doen we niet, no worries.
Fijn dagje gehad met de mannen, Mars gaat dus echt zoetjesaan meer praten. Heel fijn. Nu nog luisteren. Welk persoon kun je daarvoor benaderen? Met hetzelfde gewenste placebo-effect als logopedie op spraak.
Het is een heerlijk ventje, vind het zo bijzonder hoe hij uren rond kan rommelen met alles en niks terwijl zijn oudere broer zich nog geen drie minuten zelfstandig weet te vermaken.
Voor alle gelegenheden waarbij het enigszins denkbaar is dat er muziek is of lawaai (dus kerstviering ook etc) nemen we l zijn koptelefoon mee. Dat ding is zo vaak lifesaver geweest. Hij kan hard geluid ook heel slecht aan en voelt zich veilig met die koptelefoon.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 23:57 schreef Adrian4 het volgende:
[..]ik lees mee voor tips!
Fijn Malteser dat het met de spraak goed gaat.
Ik heb vandaag ook genoten van mijn mannen. We hebben een poppenkast voorstelling gehad. Zo simpel, maar het hoeft echt niet ingewikkeld te zijn. En waar anders mijn mannen kat uit de boom kijkend zijn, waren ze vandaag meteen helemaal los.
Het was wel heel erg lawaaierig door alle schreeuwende kinderen. Op een gegeven moment werd het Kevin te veel en heeft ie een tijdje met zijn handen over zijn oren gezeten. En toen wilde hij naar buiten. Eenmaal op de schommel zei hij “dit is beter mama”.
Het werd echt te veel of zo.
Maar toen de voorstelling afgelopen was en de andere kinderen ook buiten kwamen spelen schreeuwde hij het aller hardst...
Jaaa!quote:Op maandag 27 juli 2020 17:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even een crosspost voor een 💩 op het potje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Die man met de honden die bij ons was legde L ook uit dat als hij bang is of gaat schreeuwen, de hond wil 'helpen' omdat honden mensen heel lief vinden. En als je heel rustig blijft, de hond dat ook blijft. Het heeft wel geholpen want van de week op de markt bleef L heel rustig en zei 'dan doet de hond ook niks'quote:Op donderdag 30 juli 2020 07:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Soms bieden hondenscholen ook wel eens programma's aan voor mensen met angst voor honden, gebaseerd op exposure. Er bestaan ook therapiehonden, hele makke beesten die voor dit soort dingen worden gebruikt. Het zit hem er vooral in dat ze "hondentaal" leert begrijpen, snappen hoe een hond reageert wanneer je m aankijkt, hoe je ervoor zorgt dat hij niet opsrpringt ect. Maar daar is lala nog wat te klein voor nu.
Ik denk dat de aanpak van nazil op deze leeftijd wel prima is. Dus haar er wel mee blijven confronteren (je komt ze nu eenmaal tegen) maar samen bedenken wat een fijne manier is om te reageren wanneer het gebeurt. Dus thuis vast "als we straks een hond tegenkomen, dan mag je mijn hand vasthouden en dan lopen we samen verder aan de overkant". Dan geef je haar de zekerheid dat je er voor haar bent en wellicht ook minder paniek omdat ze weet wat ze kan/mag doen en voorkom je misschien een complete freeze.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Campertje op de achtergrond is ons kampeermiddel. Max slaapt er als een roosje in!
Dingetje is wel: vriendjes maken. Voor Max nogal een ....... ding. En als hij dan eindelijk vriendjes heeft, gaan ze naar huis. Ik probeer hem bij te brengen dat hij vooral moet doen wat hij leuk vindt en dat de vriendjes dan wel naar hem komen (ipv actief op zoek te gaan naar vriendjes, waar hij dus erg mee bezig is).
Dingetje 2: de dood. Gezellig onderwerp, dagelijks terugkerend, sinds ik hem eerlijk antwoord heb gegeven op de vraag of papa en mama ook dood gaan. Hij werd er erg verdrietig van. Hij vraagt nu soms: als ik jarig ben geweest en vier ben geworden, gaan jullie dan dood? Dan heb ik geen papa en mama meer!![]()
![]()
Ik heb alweer spijt van mijn antwoorden. Misschien had ik hem nog even in een waan moeten laten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:19 schreef Franny_G het volgende:
Ik denk dat je niet veel anders kunt dan toch eerlijke antwoorden te geven over de dood, op een wat kinderlijke manier dan. Want vroeg of laat komt het toch en als het in hun hoofd zit dan is het juist goed dat je er samen over praat, ook al leidt dat soms tot van die emoties. Bij onze oudste zijn we ook door deze fases gegaan. Het komt en het gaat. Soms heel laconiek, soms angstig. Bij Ysje begint het net een beetje in te dalen, het idee van de dood.
Klinkt heerlijk, dat kamperen, Quoi! Zo leuk om te zien hoe ze lekker op avontuur gaan. Wij zijn net terug van twee weken in Frankrijk. Wij hadden een gite gehuurd, behorend bij een camping. Prachtig in de natuur. Echt helemaal idyllisch. Daardoor dus de luxe van wel een huisje en eigen tuin + de camping met speelkameraadjes voor de kinderen. Het voordeel voor Ysje is dat hij rustig achter zijn oudere zus aan kan hobbelen. Daardoor hebben wij ook minder omkijken ernaar en maken ze samen contact met andere kinderen. Ysje is er ook veel beter en extraverter in geworden het laatste halfjaar. We gingen ook vaak naar een meertje in de buurt en daar heeft hij ook zo genoten.. Het was echt top.
Ik heb hem nog regelmatig in de draagzak gehad. Hij vond dat toch wel heel fijn. Hij vindt het bijv in een stad (we waren ook in Parijs) soms wat overweldigend en dan is het natuurlijk heerlijk dat je veilig op je moeders rug een beetje kunt rondkijken. Ik trok het nog net. Want hij is groot!
Even een paar foto's van onze lieverd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze worden zo groot.
Nou. Ik vind het heerlijk. Op de camping ook wat gezinnen met baby's en oh, daar heb ik echt totaal geen heimwee naar.quote:
Ik wel, al vind ik deze leeftijd ook echt fantastisch. Ik knuffel maar wat extra met baby's van vrienden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:33 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nou. Ik vind het heerlijk. Op de camping ook wat gezinnen met baby's en oh, daar heb ik echt totaal geen heimwee naar..
![]()
Hier zorgt dat ook voor dubio. Ik hou heel erg van babies en vind ze geweldig en zou echt super graag nog een derde willen. Maar nu is het ook wel weer heel handig met 2, en we hebben deze vakantie best een aantal keer gewoon op een terras kunnen zitten terwijl de kinderen zichzelf vermaakten en wij gewoon zaten te genieten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:37 schreef Adrian4 het volgende:
Ik wel![]()
Maar moet zeggen dat ik dit weekend voor de eerste keer dacht: wat is het handig zo (toen ik met mijn mannen aan het lunchen was in het park met vriendinnen incl een baby en vervolgens ook toen ik in de speeltuin op een bankje zat met mijn boek).
Ik begin het dus al te verwerken dat er hier geen derde baby komt. Maar al die zwangeren / kleine babies in mijn vriendengroep maken het mij wel moeilijk.
Hij heeft het helemaal te pakken waarschijnlijkquote:Op maandag 3 augustus 2020 16:53 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik wel, al vind ik deze leeftijd ook echt fantastisch. Ik knuffel maar wat extra met baby's van vrienden.
Wolf gaat echt goed met spraak. 'Mam, mag ik brood met aardbeienjam?'
En dat terwijl hij vakantie heeft van psz.
Bioscoopquote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:00 schreef MiNi1981 het volgende:
Misschien hebben jullie wat goede ideeën voor mij. Ik krijg dit weekend mijn neefje van bijna 4 te logeren maar het wordt enorm warm....
Ik wilde eigenlijk naar de dierentuin maar met deze temperaturen doe ik mijzelf en hem er waarschijnlijk geen plezier mee.
Wat is eventueel leuk om te gaan doen?
Ik heb al van die waterspuiten gekocht en waterballonnen. Maar is er iets wat je buiten de deur kunt doen (behalve zwemmen) wat met deze temperaturen leuk is voor een bijna 4 jarige?
Oh ja bios, slim! En museum ga ik eens zoeken of er wat leuks in de buurt is. Thanks!quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Bioscooplekker in de airco
Aquaria zijn ook vaak lekker koel trouwens, sealife oid. Misschien een kindermuseum als hij dat leuk vind?
iets als monkeytown of ballorig met airco is nu ivm corona heel rustig (want op reservering en max aantal mensen)quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:00 schreef MiNi1981 het volgende:
Misschien hebben jullie wat goede ideeën voor mij. Ik krijg dit weekend mijn neefje van bijna 4 te logeren maar het wordt enorm warm....
Ik wilde eigenlijk naar de dierentuin maar met deze temperaturen doe ik mijzelf en hem er waarschijnlijk geen plezier mee.
Wat is eventueel leuk om te gaan doen?
Ik heb al van die waterspuiten gekocht en waterballonnen. Maar is er iets wat je buiten de deur kunt doen (behalve zwemmen) wat met deze temperaturen leuk is voor een bijna 4 jarige?
Vergis je nietquote:Op woensdag 5 augustus 2020 22:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
iets als monkeytown of ballorig met airco is nu ivm corona heel rustig (want op reservering en max aantal mensen)
Toch niet als je ze met een hoge factor insmeert?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 00:22 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben bewust Museumkaartjes gereserveerd voor vrijdag. Hadden we de vorige keer toen het heel warm was toevallig (was al weken daarvoor gepland) en was heel goed bevallen! Nu een ander kindermuseum.
En verder gewoon water. Verschillende emmers, bakjes, teiltjes etc. Speeltuinen ben ik met dit weer nooit zo’n fan van, daar verbranden ze snel, tenzij je de zeldzame speeltuin met genoeg schaduw hebt gevonden. De watertafel staat hier met mooi weer ook onder een schaduwdoek.
Wow echt?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 07:03 schreef Nazil het volgende:
[..]
Vergis je nietwij hadden laatst een op reservering, kneitersdruk. Nog nooit zo druk meegemaakt. Kinderen die hun ouders kwijt waren, we konden elkaar niet meer verstaan etc. Terwijl hier in de buurt de 2 niet op reservering werken en alleen nog maar rustig heb meegemaakt de laatste tijd (ja we zijn er regelmatig te vinden
)
We waren er binnen een uur weg. Als ik eerst een rij van 30 wachtende ouders moet trotseren om een kop koffie te krijgen ben ik er klaar mee.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:46 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wow echt?hier gelukkig niet, heb voor t eerst echt zelf ook genoten daar
Ik ga wel eens als ik zelf moe ben er heen, in de hoop dat ik rustig kan zitten. Lukt eigenlijk alleen als ik met een vriendin ben, want dan spelen l en haar dochter zo lief samenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:46 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wow echt?hier gelukkig niet, heb voor t eerst echt zelf ook genoten daar
Haha nee hoor, ik kom steeds meer tot de conclusie dat thuis waarschijnlijk een betere oplossing gaat zijn inclusief een bioscoop bezoekje voor exrta verkoeling tijdens de piekwarmte.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:40 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Toch niet als je ze met een hoge factor insmeert?
Nu lijkt mij het los daarvan idd sowieso te heet voor de speeltuin, ik denk dat je een 4-jarige met die hitte vooral blij maakt met water. Op Pinterest staan vast ook een hoop leuke waterspelletjes die je kan organiseren. Mijn kinderen vonden het als kleuter bijv heel leuk als ik een bak diertjes en auto's neerzette, daarnaast een bak zand/modder, dan een grote bak water en een handdoek. Wasstraatje spelen![]()
Of gewoon een good old sproeier om onderdoor te rennen gillen
Ow sorry was te lui om alles te lezen en zie nu dat je buiten de deur vroeg
zijn de afspraken bij jullie weer gewoon op het bureau?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 07:13 schreef Aure het volgende:
Jip heeft weer een sticker gekregen op 't consultatiebureau bij de 2 jaar afspraak. We maakten ons al geen zorgen, fijn dat we er in bevestigd werdenen 13,6 kilo met 90cm, dus een super gemiddelde peuter.
Lolquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 13:44 schreef Aure het volgende:
Nee eigenlijk niet, er was wat miscommunicatie tussenen het consultatiebureau. Dus wij stonden daar en toen bleek het een telefonische afspraak
maar er was verder helemaal niemand meer, dus we mochten hem gewoon fysiek doen. De jeugdarts vond het zelf stiekem ook fijner haha.
Dat gevoel had ik ook maar had het er met iemand over en die merkte op dat bij peuters de signalerende functie van bijvoorbeeld PSZ en KDV belangrijker zijn dan die jaarlijkse afspraak bij het CB. Dat klonk ook wel weer logisch.quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:18 schreef FlyingFish het volgende:
Ik werd gebeld over de drie jaars afspraak, of we ons zorgen maakten over de ogen of andere dingen, want dan konden we een afspraak maken. Hadden we niet, dus we slaan het cb een keertje over dit jaar. Maar ik vind het wel vreemd dat ze die zorg nog niet normaal hervat hebben. Mishandeling of afwijkingen kun je over de telefoon niet zien natuurlijk.
[ Bericht 24% gewijzigd door Takkie88 op 10-08-2020 00:50:32 (Foto toegevoegd ) ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ga ik eens in de gaten houden of zo iets hier in de buurt ook isquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 09:03 schreef Nazil het volgende:
Hij was 2.5, naar Bing. Dat waren korte afleveringen waardoor hij z'n aandacht er goed bij kon houden. Daarna met 3 jaar naar Juf Roos, ging ook prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De fase waarin ze nu zit is zo leuk, af en toe kan ik haar achter het behang plakken als ze weer eens zo’n peuterbui heeft, maar over het algemeen is ze ontzettend lief en gezellig. Moeder zijn is het mooiste wat me ooit overkomen is
And you know I might
Mijn meiden waren 91 en 92,5 cm op hun verjaardag en ze passen er goed op. Kunnen er zelfstandig op en afklimmen. Alleen trappen begrijpen ze nog steeds niet, dus meestal zit er een op de fiets en duwt de ander. En soms zitten ze allebei op hun eigen fiets de ander te roepen dat die moet duwen. We hebben deze: https://www.halfords.nl/w(...)el-pip-blauw-12.html vooral het mandje en bakje voor- en achterop kan ik aanraden, daar gaan de knuffels vaak in. Het is alleen even een klus om hem goed in elkaar te zetten.quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:56 schreef Nolita het volgende:
Welkom takkie en Sofie! Hebben jullie een fijne dag gehad?
Bedankt voor de inspiratie FF, een aantal dingen komen al overeen!
Ik meen me te herinneren dat jouw meiden ook niet heel groot zijn. Hoe lang zijn ze inmiddels en passen ze goed op de 12 inch fietsjes?
Zou het jammer vinden om een fiets te geven waar ze vervolgens nog maanden niet bij de trappers kan...
Kwa kledingmaat zou het net moeten kunnen, maar kwa binnen beenlengte niet..Of ik heb verkeerd gemeten.
Als mijn ouders op bezoek zijn (geweest) dan slaapt L ook altijd als een roosje.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 06:53 schreef LeSage het volgende:
Gisteren ging hij om half 9 naar bed terwijl mijn ouders nog op bezoek waren, dus ik vreesde het ergste en zei dat ook tegen mijn ouders. We hoorden hem nog 2 liedjes zingen en toen sliep hij
Nu geloven mijn ouders niet meer dat hij moeilijk doet bij het naar bed gaan
Hele lastige fase vind ik. Het was zoveel makkelijker toen ze nog gewoon in bed bleven liggen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 10:55 schreef Nolita het volgende:
Hier kan ze al anderhalf jaar het bed uit. Ik heb gisteren hetzelfde tegen haar gezegd, maar toen ik op onze slaapkamer ging zitten kwam ze me gewoon achterna om daar haar gekrijs voort te zetten.
Mijn dochter van bijna zes ligt met deze warme dagen op een ledikantmatrasje op onze slaapkamer, en ook dat past nogquote:Op woensdag 12 augustus 2020 13:33 schreef Malteser het volgende:
Mars ligt dus thuis nog in zijn ledikant. Wij hadden gedacht deze zomer de stap naar peuterbed te maken maar na het slaapgedoe op vakantie, sliep hij eenmaal thuis weer direct als een roosje van 19.00 uur tot 8.00 uur. Dus we laten het voorlopig zo. Ledikant past nog en over een tijdje leggen we hem gewoon diagonaal.
Briljant ideequote:Op woensdag 12 augustus 2020 16:33 schreef Lemijn het volgende:
Hij sliep vaak voor ik mijn thee op had
Ik heb een gewone ebike gehaald ter vervanging van mijn moederfiets (ik kon niet meer goed fietsen door mijn ziekte) maar dat gaat ook prima met L. achterop. Nog steeds een hele flinke investering, maar voor die paar jaar dat l nog achterop zit ga ik geen e-moederbike kopen. En geen wens voor een tweede hier trouwens.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 15:42 schreef Quoi het volgende:
Tot vorige zomer lag Max ook in een ledikant met z'n lange benen.
En ook wij zitten ernaast tot hij slaapt 's avondsWel is de regel: niet meer dan 3 verhaaltjes, en vaak valt hij tijdens zo'n verhaaltje in slaap. Maar nooit mogen we weglopen voor hij slaapt. Ik denk dat het wel weer over gaat.
@:Nolita ha een fietsenwinkel in de familie, dat is handig. Hebben ze niet nog een mooie mama-e-bike staan voor weinig? Wat zijn die dingen duuuuuuuuuur. Het schoot dus in mijn rug bij het op mijn fietst tillen van Max gister. Ik vond het trappen ook zwaar en dacht ineens aan een e-bike. Hij is echt gegroeid. Tijdens de vakantie heeft hij in een gehuurde fietskar gezeten. De e-bike is het enige dat nog rest op het lijstje van dat-ga-ik-nooit-doen-in-mijn-leven![]()
Gazelle paris c7. Past mijn oude bobike maxi zitje op, met bagagedragerverlenger zelfs fietstassenquote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:19 schreef Quoi het volgende:
Oh maar ik bedoel ook e-bike waar (alleen) een achterzitje op kan. Ben je tevreden over jouwes en zo ja, welke is het? Mag ook per pb (en ik weet dat er een topic voor is, zal daar ook eens neuzen).
Fijn, ik zal vanavond aan jullie denken als ik naast Max' bed zit. Gedeeld leed...
quote:Op maandag 10 augustus 2020 17:33 schreef rena het volgende:
[..]
Ga ik eens in de gaten houden of zo iets hier in de buurt ook is
Takkie, Sofie ook alweer 2Herinner me nog wat een mini het was bij de meet toen
![]()
Quoi, wat een ontzettend leuk jongetje is Max toch
Nazil, wat een goed idee zo in de tuin slapen! Zou ik ook best willen nu![]()
Ik zat vandaag eens te kijken en mijn dame lijkt ineens zo groot te worden qua lengte, krijg al van veel mensen te horen dat ze zo lang isWat is ze alweer groot!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De fase waarin ze nu zit is zo leuk, af en toe kan ik haar achter het behang plakken als ze weer eens zo’n peuterbui heeft, maar over het algemeen is ze ontzettend lief en gezellig. Moeder zijn is het mooiste wat me ooit overkomen is![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua slaap nog altijd de weg van de minste weerstand hier: tussenin in het grote bed en borstvoeding op commando om binnen een paar minuten mee onder zeil te geraken
De mijne ook!quote:
Dit hebben wij ookquote:Op woensdag 12 augustus 2020 16:49 schreef Nolita het volgende:
Haha, heerlijk die herkenbaarheid hier!
Onze buren hebben dus heel eenvoudig hun kinderen (2 en 5) in bed liggen en staan vaak om 19:30 in de tuin weer hun eigen ding te doen. Dan ben ik wel eens jaloers.
Maargoed, die zijn dan ook weer heel vroeg wakker.
Als ik nu lees over thee breekt me het zweet nog een keer extra uit.![]()
Quoi, ik denk dat mama e-bikes ook bij familie niet voor weinig te krijgen zijn.
E-reader met ingebouwde verlichtingquote:Op woensdag 12 augustus 2020 16:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Briljant ideeik zit me altijd dood te vervelen naast dat bed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |