abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:34:57 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_193747979
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
disclaimer
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:37:04 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_193748000
ik kwam even heel trots vertellen dat Noud vanmorgen op het potje heeft geplast *O*
Op het kdv schijnt hij het al wel soms te doen maar thuis lukte het nog niet. Maar toen ik hem vanmorgen met droge luier in bed aantrof zag ik mijn kans schoon :7 dus nu met eigen ogen gezien en dan telt het pas :P
disclaimer
pi_193748373
*O* noud *O*
pi_193748498
Sq wat goed!! *O*
pi_193748814
SQ, wat goed van Noud *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193750527
Wat goed van Noud SQ!

quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:01 schreef Cygne het volgende:

[..]

Goed punt! Hier ook vermoedelijk inderdaad en ook echt alleen op spraakgebied.
Ben benieuwd wanneer het een "echte" TOS wordt. Hebben ze waarschijnlijk weleens verteld, maar er zat door wachtlijsten en corona zoveel tijd tussen de afspraken dat ik niet alles precies meer weet.

We hebben M. haar kamer af (ze sliep nog steeds bij ons). Ze wil nu wel steeds in haar eigen bed slapen, maar dan wel met mij erbij :P Als ze in slaap is gevallen kan ik wel weggaan, maar tot nu toe wordt ze nog elke nacht wakker. Ben benieuwd of ze binnenkort weer zal gaan doorslapen, het is best een verandering natuurlijk.
pi_193754073
Wat goed van Noud! *O*

Hier gaat het achterlaten bij de opvang na ruim 2 jaar eindelijk goed en slaapt ie al 2 avonden vrij probleemloos zonder speen in *knock on wood*

Zindelijkheid is het volgende project :P

Hij zit alleen wel helemaal onder de bultjes van de eikenprocessierups ;(
pi_193757978
Wat goed Noud! En miez hoe vind jij het zonder haar slapen?

Ik kom afscheid nemen. Ze is 4 O+ . En allang geen peuter meer. Wat gaan de ontwikkelingen ineens snel. Haar fysieke verschijning, woordenschat, dingen die ze vraagt, de vele dingen die ze al weet en soms toch ook weer niet.
Vandaag helemaal afgemat van haar eerste hele schooldag. Moe maar voldaan. Zo groot en zo klein. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat O+
  dinsdag 23 juni 2020 @ 22:20:02 #9
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193759908
Gefeliciteerd Arja, met je dochter! Ze klinkt als een heerlijk kind. Veel plezier in de volgende fase :).

Noud en het potje _O_ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 23 juni 2020 @ 22:20:04 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193759910
Jompels voor Noudje!

@Miezziej Ik hoop dat je nog een paar nachten alleen met je vent kan slapen, voor nr 2 zich aandient :+ Hoe gaat het met je en wanneer komt hij/zij? En wanneer wordt M. eigenlijk 4? Ik herinner me iets voor Max?

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:37 schreef Arja het volgende:
Wat goed Noud! En miez hoe vind jij het zonder haar slapen?

Ik kom afscheid nemen. Ze is 4 O+ . En allang geen peuter meer. Wat gaan de ontwikkelingen ineens snel. Haar fysieke verschijning, woordenschat, dingen die ze vraagt, de vele dingen die ze al weet en soms toch ook weer niet.
Vandaag helemaal afgemat van haar eerste hele schooldag. Moe maar voldaan. Zo groot en zo klein. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat O+
Dag Emmy! :W Ik vind het toch echt de mijlpaal der mijlpalen hoor. Is er nog een topic om in door te posten, of is dat een grote OUD vergaarbak eigenlijk :+
pi_193766884
Verkoeling nabij! :) :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen hier en bijbehorende peuters succes met het hittegolfje! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_193784607
Gefeliciteerd Arja!
Ik vind het soms wel wat leeg zonder M. in bed, maar gisteravond wilde ze weer bij ons *) :+ Ik wil haar nu niet "dwingen" omdat ik haar niet het gevoel wil geven dat ze weg moet door de baby ofzo, dus we doen gewoon lekker rustig aan.

Als ik mag kiezen slaap ik liever alleen met M. dan met man @Quoi :@ :P Man snurkt en M. niet _O- . Nr 2 komt als het goed is ergens in september :P. M. is van 3 augustus :Y

Hoe bevalt het zwembad @minilot? :9
  donderdag 25 juni 2020 @ 17:02:30 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193785690
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:20 schreef Quoi het volgende:
Jompels voor Noudje!

@:Miezziej Ik hoop dat je nog een paar nachten alleen met je vent kan slapen, voor nr 2 zich aandient :+ Hoe gaat het met je en wanneer komt hij/zij? En wanneer wordt M. eigenlijk 4? Ik herinner me iets voor Max?
[..]

Dag Emmy! :W Ik vind het toch echt de mijlpaal der mijlpalen hoor. Is er nog een topic om in door te posten, of is dat een grote OUD vergaarbak eigenlijk :+
Er is een kleutertopic *O*

Gefeliciteerd Arja!
KuikenGuppy
pi_193785851
@Miezziej We zijn opgeschaald naar de lokale zwemplas :7

In het kader van essentiele zomerskills:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:Y)
pi_193796101
Ahh cute mini! Zo blij ook!

Jip is ook aan 't oefenen op bellen blazen maar gaat nog niet zo best :+
pi_193796342
Gewoon blijven proberen, Jip! O+
pi_193796352
Tuinsproeiers op het schoolplein! :D Dat wordt een prima ochtend op de PSZ! *O*
pi_193796595
Oh heerlijk mini! Met dit warme weer spelen ze hier ook veel buiten, op de eigen speelplaats en in het kleine avonturenpark wat er aan vast zit. Als zijn groep daar in de middag speelt, dan is het altijd huilen als ik hem op kom halen en mee naar huis wil nemen, want dan wil hij Echt Niet Weg O+ *;
pi_193798543
Ik heb een peuter die de hele ochtend op de bank in staarmodus heeft gelegen omdat hij een paar dagen op het kdv met zand en water heeft gespeeld en daar nog van moet bijkomen. :D O+ .

Van harte, Arja!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 26 juni 2020 @ 12:27:47 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193799116
Hier was het ook bal deze week. Eerst psz met "waterproefjes" (wat blijft drijven etc) en toen kdv waar zijn zwembroek mee moest. Vandaag uitrusten tijdens papadag :')

De komende dagen eens uitleggen aan onze grote kleine man dat we afscheid gaan nemen van een van onze poezels :'(
pi_193800657
@Quoi sterkte. :*

Leuk @Aure . Hier probeert hij het nauwelijks, meestal rent hij ermee rond en hoopt dat de wind wat doet. Of hij spettert hem gewoon leeg.

Mooi @minilot die foto's. O+

Knap @SQ van Noud. *O*

Ik ben hier even niet geweest. Het was sommige dagen in ieder geval niet zo gezellig.
Banaan heeft geleerd om over het traphekje te klimmen. En dat terwijl hij in zijn lompheid ook weleens een paar treden van de trap is gegleden en meestal niet aan de leuning loopt.
Hij deed het ook bovenaan de trap en wou dat ook als het hekje niet dicht zat. Die hebben we er dus maar afgehaald. Maar dan zit je met een peuter die een/twee keer per dag over de overloop rent wanneer het bedtijd is, langs de open trap. Nu is in de slaapkamer de deurklink omhoog. Rust, voor zolang het duurt.

Verder laat ik hem zoveel mogelijk zijn gang gaan. Ik ga sowieso zo min mogelijk trappen op. Meestal zoekt hij dan vanzelf de gezelligheid weer op. Maar als hij slangetjes uit de wasmachine trekt, alle bloemknoppen lostrekt en op de planten stampt, dan is het wel lastig. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193801071
@PKM heel herkenbaar!
Traphekjes is hier nog geen probleem maar deurklink omhoog werkt niet meer en en hij kan met slaapzak en al uit het ledikant kan klimmen dus ook rond de slaapjes geen rust meer terwijl hij zijn slaap nog wel hard nodig heeft.

De zomervakantie is nog niet eens begonnen en ik zie er eigenlijk nu al tegenop. Geen peuterspeelzaal en man heeft geen vakantie want we zouden buiten de schoolvakanties om op vakantie gaan. Geplande uitjes die door de corona in het water vallen.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 15:21:32 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193801774
OK, even tussendoor: Max fietst!

Op een fiets met 2 trappers, zonder zijwieltjes :o

Ik had woensdag een tweedehandsje gehaald omdat loopfiets wat te klein en inmiddels zat hij vaker met beide voetjes op de treeplank dan dat hij liep. Zijwieltjes geskipt en nu dit. W-T-F *O*

en nu weer aan het werk, ik had er even alles voor laten vallen (leve het thuiswerken :P)
pi_193801819
Lastig wel al die klimmers. Jip klimt wel, maar vooralsnog niet uit zijn ledikant, ik hoop dat dat zo blijft. Traphekjes hebben we nooit gehad :@ maar hij heeft geleerd om boven aan de trap te blijven wachten en ons te roepen. Dat gaat vooralsnog goed gelukkig en hij loopt ook wel steeds beter zelf de trap af, maar toch vind ik het soms wel spannend :P
pi_193801841
Wat goed Max *O*
pi_193802632
wat knap van Max! Toch het voordeel van de loopfietjes van tegenwoordig denk ik?

L is al de hele middag in het badje aan het spelen. Heb er zo geen kind aan O+
pi_193809864
Max, wat goed! *O* Wat klinkt dat groot al, echt fietsen O+

Een -x- voor PKM! Klinkt pittig. Enig idee hoe het komt? :*
Hier heeft de dude toevallig gisteren het traphekje gesloopt }:| Overdag stond -ie weliswaar al wel altijd open maar voor 's nachts/ 's morgens vroeg vond ik het toch wel prettig om 'm dicht te doen in verband met nog erg slaperig kind. Hmmm.
pi_193809929
Driedubbele waterpret voor Günther vandaag! Vanmorgen de sproeiers op het plein van de peuterspeelzaal, vanmiddag in de tuin in het opblaasbad en vanavond waren we pootjebadend in de branding in Scheveningen :)

SPOILER
Toen tegen negen uur pestweer losbarstte zijn we een strandtent ingevlucht en Günther verorberde achtereenvolgens chocomel, nacho's, een bitterbal, poffertjes en aardbeien met slagroom. :9 Daarna nog een stukje de duinen ingelopen om in het donker naar het onweer te kijken en hij is net pas in de auto terug in slaap gevallen: dat wordt uitslapen morgen :Y) Wat een lekkere zomerdag/-avond zo O+
  zaterdag 27 juni 2020 @ 20:34:11 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193819878
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:23 schreef Elleska het volgende:
wat knap van Max! Toch het voordeel van de loopfietjes van tegenwoordig denk ik?

L is al de hele middag in het badje aan het spelen. Heb er zo geen kind aan O+
Blijkbaar :o Balans is the keyword. Vandaag hield hij niet op met fietsen. Hij kan nu ook zelf opstappen en wegfietsen. Holy Moly we zijn zo trots O+ Hij lag om 19:00 uur uitgeteld op bed.

@minilot wij hadden gister ook zo'n avond. Genieten!

Max had vandaag zo'n grote gekke muggenbult dat we even dachten dat het een tekenbeet was, met zo'n gekke ring eromheen. Maar volgens mij valt het mee en is het wat geslonken.

@Aure wij willen Max juist leren om niet in zijn bed te blijven liggen en roepen. Dat blijft hij dus doen hè? Traphekjes heb ik pas weggegeven, want die tijd is voorbij. Hij mag er gewoon uit.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 22:20:31 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193821958
Fokwet nooit jinxen. Meneer komt net naar beneden. Schuift aan bij een spelletje & biertje en wil wel graag een bekertje melk. Dat we wel vroeg wakker zijn :D
pi_193823691
Nu pas op weg terug uit de Efteling (abonnementhoudersavond), Günther zit achterin de auto luidkeels Hakuna Matata te zingen. Op z'n tweeënhalf al zo onvermoeibaar.. :')

Aww @Quoi, bekertje melk O+
pi_193824646
Wat knap van Max Quoi! De meiden hebben vorige week fietsjes gekregen, maar ze begrijpen nog niet hoe het trappen werkt. Nu zit er dus meestal 1 op de fiets terwijl de ander diegene rond duwt.

Kleuter fietst ook nog met zijwieltjes (en ook nog niet zo goed). Ik twijfel nog om ze bij hem gewoon eraf te halen. Hij maakt teveel gebruik van die zijwieltjes nog, waardoor hij continu afremt en bij drempeltjes half blijft haken. En hij trapt graag achteruit, wat zonder zijwieltjes ook niet zou kunnen. Misschien volgend weekend tijdens het kamperen een poging wagen zonder zijwieltjes.

Wow minilot, dat hij dat volhoudt. Heeft hij in het park wel nog even geslapen of trekt hij dit in een ruk? En leuke strandfoto!

Wij zijn gisteren naar Naturalis geweest. Is erg mooi geworden, en de kinderen vonden het boven verwachting interessant. Lades vol met krekels en vlinders hebben we bekeken, naast alle andere opgezette dieren. Alleen de dingen over geologie en de mensheid/dood konden ze nog niet zoveel mee, en de dino’s waren heel leuk maar de tyrannosaurus was toch vooral eng (door de achtergrondfilmpjes). Ze hebben ook daadwerkelijk biologen die aan het werk zijn en die je vragen kunt stellen en een soort speurtocht voor kinderen (maar daar waren de meiden nog te jong voor, kleuter vond dat wel heel leuk). Daar gaan we zeker nog een keer terug komen.
  zondag 28 juni 2020 @ 00:22:39 #33
221912 minilot
Nancy boy
pi_193824737
@FlyingFish We hadden alleen een avondreservering, we waren pas om kwart over zeven in de Efteling :)

En tof, Naturalis! O+ Nu al zin in dat Günther daar oud genoeg voor is :)
pi_193826502
Peuter is hier heel beleefd wat traphekjes betreft. Hij doet hem eerst keurig open en daarna als hij op de trap staat ook netjes weer dicht :X :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193826882
Wij hebben al heel lang geen traphekjes meer. Bovenaan ging hij er aan hangen en dat vond ik veel enger dan nu zonder. Nadeel vind ik wel dat hij me dus ook het hele huis door achterna loopt. :') Maar hij kan ook nog niet zelf zijn kamer uit, dat helpt. Of kan misschien wel, als hij het echt zou willen. Maar hij doet dat niet.

Fietsen, wat gaaf @Quoi! Klinkt nog erg ver van ons bed wel, Dirk heeft net de loopfiets onder de knie. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 28 juni 2020 @ 10:48:34 #36
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193827263
Hier hebben we nu ook geen traphekjes, hij gaat heel voorzichtig naar boven en beneden en het gaat eigenlijk prima zonder. We hadden er (na de verhuizing) eentje gemonteerd op de trap naar beneden, recht tegenover zijn slaapkamerdeur omdat ik bang was dat ie snachts zou gaan dwalen in t nieuwe huis in zn slaapzak, maar hij komt zn bed niet uit ^O^. de prins verzoekt gewoon op standje burenruzie dat hij uit bed wil worden gehaald (terwijl hij er dus wel gewoon uit kan 8)7 )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 28 juni 2020 @ 10:50:37 #37
221912 minilot
Nancy boy
pi_193827293
Neologisme! O+ Ik noem Günther blijkbaar dusdanig vaak zowel boef als lieverd dat -ie zichzelf vanmorgen een boeverd noemde! O+
  zondag 28 juni 2020 @ 10:52:06 #38
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193827312
Wij hebben ook al een hele poos geen traphekjes meer. U. loopt het hele huis door om overal te spelen, zelfs op zolder. Vond het met traphekjes veel enger.
Protège moi de mes désirs.
pi_193827607
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 00:22 schreef minilot het volgende:
@:FlyingFish We hadden alleen een avondreservering, we waren pas om kwart over zeven in de Efteling :)

En tof, Naturalis! O+ Nu al zin in dat Günther daar oud genoeg voor is :)
Maar dan nog weet ik niet of die van mij dit zouden redden. Zonder lange middagdut er voor (die ze al bijna een jaar alleen nog doen als we onderweg zijn) sowieso niet.

Wij hebben nooit traphekjes gehad. Ik vond dat teveel gedoe, dus we hebben nog heel lang de box in de woonkamer gehad die we voor de trap schoven als ik of mijn man naar boven ging. En in hun eigen kamer zit de deurklink omhoog, dus ze konden hun kamer niet af, pas als kleuter de deur opende voor ze. Sinds kort kunnen ze hem zelf open maken, maar dat doen ze vrijwel nooit want ze vermaken zich wel samen s ochtends. Kleuter opent nog steeds meestal de deur omdat hij mee wil spelen en hij weet dat dat pas mag als zijn schaap groen is (7:30). De meiden letten nog niet echt op hun eigen schaap.
pi_193831530
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:06 schreef LeSage het volgende:
Peuter is hier heel beleefd wat traphekjes betreft. Hij doet hem eerst keurig open en daarna als hij op de trap staat ook netjes weer dicht :X :')
Wolf doet dat ook. _O-
pi_193831861
Traphekje openen lukt L nog niet. We letten er extra op dat hij niet ziet hoe wij het hekje openen want veel andere sloten kan hij al wel openen.

Het spoken lijkt weer over *kssst fokwet*. Ik heb een paar avonden voor zijn deur op wacht gezeten totdat hij sliep en telkens als hij uit de kamer kwam terug in bed gelegd. Voor snachts een belletje aan de deurklink gehangen zodat we horen wanneer hij de slaapkamerdeur opent want hij sluipt zo stilletjes de slaapkamer uit en omdat hij de deur netjes achter zich dicht deed hadden we het soms niet eens door.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:50 schreef minilot het volgende:
Neologisme! O+ Ik noem Günther blijkbaar dusdanig vaak zowel boef als lieverd dat -ie zichzelf vanmorgen een boeverd noemde! O+
boeverd O+ Die zou ik erin houden als koosnaampje, veel te leuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 28-06-2020 16:53:27 ]
pi_193831937
Wij vergaten te vaak dat hekje dicht te doen dat het veiliger was om ze weg te halen, en dat gaat prima.

Als je van een vriend van papa een opblaasboot krijgt, is het wel heel vervelend dat je niet van papa en mama meteen de gracht in mag duiken. Boos dat hij was :+ :+
pi_193832223
quote:
Och wat lief O+
And you know I might
pi_193833044
quote:
O+
pi_193833069
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 16:42 schreef Nazil het volgende:
Wij vergaten te vaak dat hekje dicht te doen dat het veiliger was om ze weg te halen, en dat gaat prima.

Als je van een vriend van papa een opblaasboot krijgt, is het wel heel vervelend dat je niet van papa en mama meteen de gracht in mag duiken. Boos dat hij was :+ :+
Saaie ouders zijn jullie ook :{w
pi_193849433
Vandaag had Mijm modderdag op de opvang. Vriend vertelde dat de moeder voor hem te horen kreeg dat haar dochter niet in de modder was gegaan: ‘oh nou, dat is fijn, heb ik er ook geen was van.’

En toen kwam Mijm :D die was dus volle bak in de modder gegaan en ik mag heerlijk al die modder weer uit zijn kleren wassen. Precies zoals ik mijn peuter graag zie O+

SPOILER
  maandag 29 juni 2020 @ 20:56:19 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193849849
Mijmpie! O+ Heerlijk.

Sorry mensen, ik ga hier nog wel even over opscheppen. Mijn oma wordt donderdag 90 jaar en omdat we haar niet kunnen bezoeken namen we allerlei filmpjes op. Dus wij Max instrueren: zelf even opstappen, naar ons toe fietsen, remmen en op ons teken even zeggen "gefeliciteerd omi!" :') In een keer raak:

SPOILER
Ik moet af en toe nog met mijn ogen knipperen: hoe dan? Mijn peuter! Op alle andere vlakken zo voorzichtig en terughoudend en dit doet hij gewoon.
  maandag 29 juni 2020 @ 21:21:57 #48
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193850209
Echt al zowat een kleuter he Quoi? Wat goed weer zeg.

En een heerlijke modderfoto *; . Ik heb daar ook nooit bezwaar tegen. Maar hier was het nogal fris dus er was alleen modder in de zandtafel en toen schijnt Jacob gedacht te hebben ‘dat is niet de moeite’ en is toen gewoon met auto’s gaan spelen oO< .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193850259
Quoi _O_

Ik snap dat wel Lemijn. Of gewoon volle bak of niet.
Hier was het trouwens nog best warm in het zonnige zuiden.
pi_193864294
Oh Quoi, wat een heerlijk mannetje! En wat leuk dat hij omi zegt, zo noemt C 1 van haar oma’s ook!

Mijm :D _O_

C heeft vanavond op de wc gepoept! Had toevallig een week geleden zo’n verkleiner met trappetje gekocht en ze gaf vanavond bij manlief (ik was sporten :'( -O- ) aan dat ze moest! Ze heeft er een aardig poosje opgezeten maar toen lag er een flinke hoop kennelijk :D Ik moest net nog even naar boven voor haar en ze begon te stralen toen ik er over begon en dat ik het zo knap van haar vond O+ Het is vast een incident en ik gok dat het nog wel even duurt voor ze echt zindelijk wordt, maar ik denk dat deze ervaring heel positief is voor haar :)
And you know I might
pi_193864724
Wat goed van C rena, zeker een goed begin!

Wat een tof filmpje van Max, dat omi zegt ze hier ook wel eens. Dat komt toch echt van peppa pig volgens mij.

Traphekjes hebben we na de verbouwing op 2 vd 3 plekken terug gehangen. Het trapgat naar de kelder, daar heeft ze niets te zoeken en kan ze zomaar invallen als ze met andere dingen bezig is. Bovenaan de trap, omdat de bovenverdieping anders is en ze tijdens nachtelijk dwalen de verkeerde richting kan kiezen. Overdag laat ik die ook gerust open.
Zelf traphekjes openen lukt haar echt niet, er is best wat kracht van bovenaf voor nodig.

Wat een geweldig woord is boeverd minilot. O+
pi_193864821
Wat goed van C! *O*

Hier is de speen echt verleden tijd, zo blij mee. Ik vroeg me al een jaar af hoe ik dat voor elkaar moest krijgen, bleek een kapotte speen en het zelf weggooien daarvan i.c.m. “mama kan geen nieuwe speen kopen, de winkel is dicht” genoeg te zijn :')

Ik zat vanavond even naar bh’s te kijken op mijn telefoon. Komt ie naast me zitten en zegt “Casper wil die ook zien mama”. Kind je bent 2,5, ga maar naar vrouwen in lingerie kijken wanneer je 16 bent _O-
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:20:20 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193866448
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:14 schreef Nolita het volgende:
Wat een tof filmpje van Max, dat omi zegt ze hier ook wel eens. Dat komt toch echt van peppa pig volgens mij.

Hihih, hier is het noodzakelijk onderscheid van de "echte" opa en oma (en pake en beppe, dat is dan weer makkelijk). Het zijn de ouders van mijn moeder.

Hier is alles niet makkelijk lately met veel verdrietige dingen in de familie. Morgen ook nog eens even onze 16-jarige poezel in laten slapen. We hebben Max alles verteld "as it is" en toen ik er een traantje om liet vanmiddag zei hij: Maar mama, dat is morgen. Vandaag is vandaag.

Holy moly, lekker mindful O+
pi_193867009
Wat naar Quoi. 16 is een mooie leeftijd, maar dat maakt het niet minder vervelend om afscheid te moeten nemen. Wel mooi hoe hij het voor vandaag kan relativeren. Sterkte morgen!

Fijn dat het zo makkelijk ging met de speen BelleFleur!

Wat goed van C Rena *O* wij hebben steeds vaker onderbroekendag. Van een cadeaukaart voor hun verjaardag heb ik oa Minnie mouse onderbroeken gekocht die ze kunnen verdienen als ze hun onderbroek de dag ervoor de hele dag droog en schoon houden. De verpakking kreeg al kusjes van lala, dus ik denk dat ze extra goed haar best gaat doen :D

Overigens, de korte joggingsbroekjes van de Hema _O_ zo heerlijk bij het zindelijk worden. Makkelijk zelf aan en uit trekken, vrolijke kleurtjes, lekker zacht en ze staan ook gewoon erg leuk. En de maat luistert niet zo nauw, ze dragen hiervan nu 80, 86 en 92 door elkaar heen. Ze kosten bij de hemarkt ¤2 per stuk, dus ik heb er een stuk of 12 in allerlei kleurtjes, en als er een nat wordt is dat dus ook niet erg, gaan de was en daarna de droger in. Ik heb ook de beperkte voorraad die ze in grotere maten hadden vast opgekocht voor volgend jaar :D /einde reclame
  Manager PR/Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 02:06:45 #55
269689 crew  Viv
pi_193867376
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:20 schreef Quoi het volgende:
Hier is alles niet makkelijk lately met veel verdrietige dingen in de familie. Morgen ook nog eens even onze 16-jarige poezel in laten slapen. We hebben Max alles verteld "as it is" en toen ik er een traantje om liet vanmiddag zei hij: Maar mama, dat is morgen. Vandaag is vandaag.
Ik zag het al voorbijkomen in F&F, sterkte. :* En wat mooi, van Max. O+
pi_193867976
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:20 schreef Quoi het volgende:

[..]

Maar mama, dat is morgen. Vandaag is vandaag.

Wauw. O+ Kleine wijsgeer! O+

En sterkte vandaag dan! :*
pi_193870166
Hoiiiiii, ja, joehoeeeee Juul is 2 jaar geworden gisteren!
Ze was allang een peuter maar nu klopt het ook met haar leeftijd.

Het is nog steeds een enorme diva die HEEL HARD kan gillen. Ze kan ook goed meppen, vooral grote broer krijgt het vaak te verduren. Maar ze is ook gek op knuffelen met die zelfde broer.
Mevrouw bouwt graag met Lego (en Duplo), kan zich uren vermaken met haar poppen en keukentje en is vrijwel altijd vrolijk en vol energie.

Dus hoiii!

SPOILER
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:52:23 #58
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193870412
Gefeliciteerd en welkom! :)
pi_193872734
Gefeliciteerd!!
pi_193878920
Quoi, sterkte vandaag! Wat een wijze mindfull Max O+

Exode, gefeliciteerd met Juul, leuk dametje met haar grote broer!

Simon heeft vanavond voor het eerst op de grote wc gepoept *O* *O*
Wat waren we trots, en dat glunderende koppie erbij toen we hem vertelden hoe goed hij het gedaan had O+
Afgelopen 2 weken gaf ie ook al een paar keer aan (buiten de deur) dat ie op de wc wilde plassen.

Zaterdag wordt ie alweer 3 jaar O+ O+ O+ O+
pi_193885701
Is Dinoland in Zwolle te doen voor een 3-jarige?
Als ik de site bekijk twijfel ik of het niet nog een beetje te jong is nog, alhoewel het vanaf 2 jaar is volgens de site.

Misschien iemand die er al eens geweest is?
pi_193886572
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Als ik de site bekijk twijfel ik of het niet nog een beetje te jong is nog, alhoewel het vanaf 2 jaar is volgens de site.

Wij waren er voor het eerst toen onze oudste 3 was ook, en hij vond het geweldig. Nu moet ik wel zeggen dat onze zoon al vanaf zijn tweede helemaal weg is van dino's. Hij vond alleen de show toen nog wat te eng.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_193886699
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:12 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wij waren er voor het eerst toen onze oudste 3 was ook, en hij vond het geweldig. Nu moet ik wel zeggen dat onze zoon al vanaf zijn tweede helemaal weg is van dino's. Hij vond alleen de show toen nog wat te eng.
Simon is ook al een tijdje gek op dino's. Hij vindt dingen alleen snel eng, het Dinobos bij ons in de dierentuin vindt ie ook niks. Alleen al als ie het gebrul bij de poort hoort, rent ie snel de andere kant op, want eng/bang. We hebben wel eens doorgezet en dan vindt ie het wel leuk.
pi_193886710
Fleur, lekker dat de speen er bij jullie uit is, dat gaat hier nog wel een dingetje worden vrees ik :+ En Casper die het ook wil zien _O-

Nolita, hier komt Peppa Pig er niet in maar wil mijn schoonmoeder zelf graag omi genoemd worden omdat ze oma oud vind klinken _O- en ik vind het ook wel lief klinken :)

Quoi, sterkte met het verlies van de kat :* Wat een mooie uitspraak van Max :)

Exode, gefeliciteerd met Juul *O* Welkom hier :) Mooie meid is het!

Tolstoi, die van jou alweer bijna 3 joh :o en wat knap dat hij op de wc gepoept heeft!

FF, mooie onderbroeken zijn wel een goede motivatie ja :Y Goede tip van de joggingbroekjes ^O^

C heeft gisteravond en vanochtend 2 keer op de wc geplast *O* Vanmorgen vroeg ik het haar toen ze uit bed ging en later op de ochtend zei ze zelf dat ze moest plassen, het kwam ook direct toen ze er op zat, dus ik denk dat ze het wel echt voelt en het geen toeval is. Die wc-verkleiner met een trapje is nu al een doorslaand succes, ze vindt het prachtig mooi om op de wc te zitten en het potje is dus wel lava _O- Zo grappig, we waren zelf eigenlijk nog niet actief aan het stimuleren qua zindelijkheid en ineens gaat ze er zelf gewoon voor.

Heb haar vandaag thuisgehouden van de psz, ze is ineens snotverkouden en flink aan het hoesten -O- Verder wel vrolijk gelukkig O+
And you know I might
pi_193908105
C heeft een bovenste luchtwegontsteking te pakken, vanochtend had ze een vreselijk piepende en rochelende ademhaling dus heb contact opgenomen met de HA -O- De eerste keer pufje toedienen was echt een vreselijk drama, ze maakt zo’n stennis van elke vorm van medicatie toedienen dat ik er vreselijk tegenop zie. Het is zo vreselijk naar om het onder dwang te doen, maar anders krijgen we het echt niet voor elkaar, geen enkele vorm van afleiding werkt ;( Mensen die me goede hoop kunnen geven dat het ooit makkelijker wordt om iets toe te dienen? Je kunt lullen als brugman maar ze wordt echt woest als je ook maar iets probeert..
And you know I might
  vrijdag 3 juli 2020 @ 16:41:37 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193908349
Wat rot Rena! En sneu. Ik zou zeggen: doorpakken en belonen. Maar dat was niet je vraag op zich... het zal misschien makkelijker worden als ze het effect zelf ervaart of als ze de uitleg kan snappen?

Hier geen dino's en geen gebruik van het potje. Wel enthousiasme over het arriveren van Exode en dochter!
pi_193908736
Lemijn, we gaan vanavond kijken of het werkt als ze daarna een slokje aanmaak mag (we moeten ook zorgen dat ze daarna drinkt om het weg te spoelen dus twee vliegen in 1 klap :+ ) en kijken of het werkt als we haar favoriete knuffel er bij betrekken, dat we die zogenaamd ook een pufje geven. Maar ik hoor nu na 1 dosis al veel verbetering dus heb goede hoop dat we het niet te lang hoeven te geven. Maar het is drama bij elke vorm van medicatie; zetpil, neusspray, noem maar op. Maar als ik dan zie hoe ze er van opbloeit weet ik ook wel weer waar ik het voor doe, maar leuk is anders. :X
And you know I might
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:17:44 #68
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193908895
Twee dingen die hier nog helpen bij het verwerken van nieuwe/moeilijke dingen:
- nabespreken. Jacob noemt dat 'verhaal vertellen'. Ik vertel dan over de kwestie in de er was eens-vorm. Over hem en mij, of over een vriendje die hetzelfde meemaakt, et cetera. En dan soms precies hoe het gaat en soms een idealer scenario (en toen vond C het heel spannend maar ze deed het toch, en het ging heel goed en daarna voelde ze zich zoveel fijner - dat werk).
- rollenspel/omdraaien. Ik ben Jacob, hij is mama. Ik zeg dat ik x niet wil, hij zegt het moet toch want y. Dat geeft hem als het ware macht over de situatie.
pi_193908980
Rena, mijn kleuter had twee maanden geleden iets van acute bronchitis inclusief pufjes. De eerste twee keer thuis was groot drama (in het ziekenhuis ook btw), daarna begreep hij dat het eigenlijk helemaal niet zo erg was en werkte hij mee. Er is dus nog hoop. Beterschap!

En welkom en gefeliciteerd nog Exode en Juul!
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:33:08 #70
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193909166
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:20 schreef rena het volgende:
C heeft een bovenste luchtwegontsteking te pakken, vanochtend had ze een vreselijk piepende en rochelende ademhaling dus heb contact opgenomen met de HA -O- De eerste keer pufje toedienen was echt een vreselijk drama, ze maakt zo’n stennis van elke vorm van medicatie toedienen dat ik er vreselijk tegenop zie. Het is zo vreselijk naar om het onder dwang te doen, maar anders krijgen we het echt niet voor elkaar, geen enkele vorm van afleiding werkt ;( Mensen die me goede hoop kunnen geven dat het ooit makkelijker wordt om iets toe te dienen? Je kunt lullen als brugman maar ze wordt echt woest als je ook maar iets probeert..
Hier lukken dat soort dingen ook alleen maar in de houdgreep ;( vooral die pufjes met zon voorzetkamer en oogdruppels zijn amper te doen -O- krijsen, slaan/schoppen/knijpen.

We hebben alles uit de kast getrokken, belonen, streng toespreken, uitleggen, tellen tot het geven, zelf laten toedienen, :N niks

Het enige wat gelukkig goed gaat is zn vloeibare hooikoortmeds.. dat is mierzoet, dat vind ie lekker :P
pi_193911496
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:17 schreef Lemijn het volgende:
Twee dingen die hier nog helpen bij het verwerken van nieuwe/moeilijke dingen:
- nabespreken. Jacob noemt dat 'verhaal vertellen'. Ik vertel dan over de kwestie in de er was eens-vorm. Over hem en mij, of over een vriendje die hetzelfde meemaakt, et cetera. En dan soms precies hoe het gaat en soms een idealer scenario (en toen vond C het heel spannend maar ze deed het toch, en het ging heel goed en daarna voelde ze zich zoveel fijner - dat werk).
- rollenspel/omdraaien. Ik ben Jacob, hij is mama. Ik zeg dat ik x niet wil, hij zegt het moet toch want y. Dat geeft hem als het ware macht over de situatie.
Dat is wel een hele goede tip, die heb ik net bij de 2e dosis toegepast en het leek alsof ze daardoor iets sneller kalmeerde. We hadden ook een klein slokje aanmaak klaar staan :P De zetpil ging vanavond wel gesmeerd ( :') ) dus er is wel een soort van progressie ;) Ik hoop dat ze er nu lekker op kan slapen vannacht.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:21 schreef FlyingFish het volgende:
Rena, mijn kleuter had twee maanden geleden iets van acute bronchitis inclusief pufjes. De eerste twee keer thuis was groot drama (in het ziekenhuis ook btw), daarna begreep hij dat het eigenlijk helemaal niet zo erg was en werkte hij mee. Er is dus nog hoop. Beterschap!

En welkom en gefeliciteerd nog Exode en Juul!
Het leek nu bij de 2e dosis ook al iets beter te gaan toen we het eerst gedemonstreerd hadden op haar knuffel en papa. Hopelijk hoeven we er niet te lang gebruik van te maken!

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier lukken dat soort dingen ook alleen maar in de houdgreep ;( vooral die pufjes met zon voorzetkamer en oogdruppels zijn amper te doen -O- krijsen, slaan/schoppen/knijpen.

We hebben alles uit de kast getrokken, belonen, streng toespreken, uitleggen, tellen tot het geven, zelf laten toedienen, :N niks

Het enige wat gelukkig goed gaat is zn vloeibare hooikoortmeds.. dat is mierzoet, dat vind ie lekker :P
Och sneu he ;( Gelukkig zijn het geen handelingen die we dagelijks hoeven te doen. De hoestdrank vindt ze hier ook lekker :D
And you know I might
pi_193913295
We hebben vanavond voor het laatst onze 2-jarige peuter in bed gelegd. Morgen hebben we een heuse 3-jarige in huis. Wat vliegt de tijd toch.
Kamer is versierd, cadeautjes zijn in huis, morgenochtend nog de gevraagde appeltaart halen en dan vieren we het in kleine kring vanwege corona.
pi_193913378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:59 schreef TolstoiFan het volgende:

Wij gaan morgen met een nog geen 3 jarige. Ik zal wel laten weten hoe hij het vond en hoe spannend het is. :)
pi_193913637
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 22:02 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Wij gaan morgen met een nog geen 3 jarige. Ik zal wel laten weten hoe hij het vond en hoe spannend het is. :)
Graag, ben erg benieuwd! Veel plezier!
pi_193928674
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 22:20 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Graag, ben erg benieuwd! Veel plezier!
We hebben een heel leuke dag gehad, ondanks de hele dag (miezer)regen. Het is niet heel groot, wat ik best fijn vind zelf. De dino's zijn overal, sommigen bewegen en maken geluid, maar niet overdreven hard. Er is een grote speeltuin die mooi overzichtelijk is, allerlei thema-activiteiten (speurtocht, goudzoeken in een zandbak, dinobotten opgraven, tegen een kleine meerprijs ook dino's schilderen of kleien, etc). Er is een theatershow (adviesleeftijd van 3 jaar), Dirk kreeg weinig mee van het verhaal maar vond het prachtig. Lichtjes! O+ Dino's! O+ Hij klapte er hardst van ons allemaal.

Natuurlijk zijn er ook nog een boel activiteiten (bijv laserquesten, klimwand, midgetgolf) voor grotere kindjes waar hij nog niets aan had, maar wij zijn er dik 4 uur geweest en als het niet had geregend en we inmiddels wel koud waren, hadden we ons nog wel langer kunnen vermaken. Het heeft me echt positief verrast hoe leuk het al voor Dirk was.

Oh, ivm coronamaatregelen moet je wel een matige app installeren om oa de theatershow te reserveren en eten te bestellen. Maar dat mag de pret niet drukken. Het was een superleuke dag. ^O^
  zaterdag 4 juli 2020 @ 20:39:40 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193929223
Gefeliciteerd Tolstoifan!!! *O* *O* *O*
pi_193929744
Klinkt goed Nanuke, gaat op het lijstje voor volgend jaar ofzo. Ik ben vroeger wel bij Ecodrome geweest maar dat is nu dus Dinoland.

TolstoiFan gefeliciteerd *O*
pi_193938262
Gefeliciteerd TolStoiFan! *O*
pi_193939495
Gefeliciteerd TolStoiFan!

Leuk Nanuke!

Wij zijn op vakantie. En mijn altijd en eeuwig voorbeeldig slapende peuter heeft er op vakantie moeite mee. Dat was in februari ook al zo met de wintersport. Eenmaal thuis weer meteen als vanouds prima.
En nu dus ook weer heel onrustig, zo sneu. Maar we hebben een ruim huisje en verbouwden gisteravond de boel en nu kan hij bij ons op de kamer en nu is het goed. Lijkt wel of hij iets vertrouwds mist van thuis als we op vakantie zijn. Hoewel we toch zijn nachtlampje en zijn eigen dekbed en zijn fiep met fiepdoekje mee hebben.

Oh, en voor diezelfde peuter hebben we een afspraak gemaakt bij de logopedist voor na onze vakantie. Om gewoon eens mee te laten kijken/luisteren. Gaat ‘ie hier op vakantie dus ineens meer woordjes zeggen... Ben benieuwd of het nu verder ontwikkelt.
pi_193939912
Dank voor de felicitaties. Simon heeft een erg leuke dag gehad en is gruwelijk verwend. Hij heeft een houten treinbaan + uitbreiding gekregen en allerlei Duplo en boeken. Van ons ook nog een dekbed met overtrek, maar die gooide hij meteen uit zijn bed :)

Vanochtend hingen de slingers er nog, dus hij concludeerde dat hij nog steeds jarig was en dat hij daarom weer taart wilde eten *) De hele ochtend is hij in de weer geweest met zijn treinbaan.

@Nanuke, dat klinkt wel heel erg leuk. Fijn ook zo'n uitgebreide reactie :)
Handige tip ook voor die app voor de show en eten.

@Malteser, fijne vakantie gewenst! Zijn jullie in Nederland? Ik hoop dat het weer nog beter wordt, hier regent het al bijna 2 dagen.
pi_193940128
Gefeliciteerd nog, Tolstoi!

Jammer is dat, Malteser. Hopelijk maar tijdelijk en slaapt hij thuis weer als vanouds.

Gisteren hadden we een barbecue van mijn harmonie. Mijn kinderen bleken de enige te zijn, maar ze hebben zich top vermaakt, er kwamen nog mensen zeggen tegen me dat onze jongens zo leuk en lief waren O+

Het werd wel een beetje laat (half 10 gingen de jongens met papa naar huis :') ), dus vandaag joggingbroeken, Paw Patrol, puzzelen en vanavond pizza :D
pi_193940342
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank voor de felicitaties. Simon heeft een erg leuke dag gehad en is gruwelijk verwend. Hij heeft een houten treinbaan + uitbreiding gekregen en allerlei Duplo en boeken. Van ons ook nog een dekbed met overtrek, maar die gooide hij meteen uit zijn bed :)

Vanochtend hingen de slingers er nog, dus hij concludeerde dat hij nog steeds jarig was en dat hij daarom weer taart wilde eten *) De hele ochtend is hij in de weer geweest met zijn treinbaan.

@:Nanuke, dat klinkt wel heel erg leuk. Fijn ook zo'n uitgebreide reactie :)
Handige tip ook voor die app voor de show en eten.

@:Malteser, fijne vakantie gewenst! Zijn jullie in Nederland? Ik hoop dat het weer nog beter wordt, hier regent het al bijna 2 dagen.
Klinkt als een topverjaardag! Wat leuk dat hij zo blij is met de treinbaan.

Nope, we zijn in Frankrijk. We twijfelden lang en gingen toch en het is heerlijk! Er zijn goede maatregelen overal maar door de rust en de ruimte lijkt corona verderweg dan ooit. Dus we genieten.
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:53 schreef LeSage het volgende:
Gefeliciteerd nog, Tolstoi!

Jammer is dat, Malteser. Hopelijk maar tijdelijk en slaapt hij thuis weer als vanouds.

Gisteren hadden we een barbecue van mijn harmonie. Mijn kinderen bleken de enige te zijn, maar ze hebben zich top vermaakt, er kwamen nog mensen zeggen tegen me dat onze jongens zo leuk en lief waren O+

Het werd wel een beetje laat (half 10 gingen de jongens met papa naar huis :') ), dus vandaag joggingbroeken, Paw Patrol, puzzelen en vanavond pizza :D
Ik denk het wel. Dat was na de wintersport ook zo. Hij sliep direct weer prima. Mars is sowieso een hele goede slaper dus ik verwacht geen problemen. En we hebben nu dus een 2,30 m bed kunnen maken door te schuiven dus nu slaapt hij fijn naast mij op vakantie. En eerlijk: ik vind dat heerlijk!

Fijn dat de jongens het goed deden. En geniet van de zondag!
pi_193940358
Zo, vanochtend het zoveelste feestje voor Juul gevierd. Dit keer voor mijn schoonfamilie. Dat kind denkt nu dat ze continu jarig is _O-

Alleen jammer dat ze al een paar nachten matig slaapt, meerdere keren per nacht wakker zonder dat we echt weten wat er is. Meestal slaapt ze weer in als je haar even kriebelt en deken goed legt. Hopelijk geen voorbode voor de vakantie....we gaan pas over 4 weken overigens. Door Corona is ons 'we willen dit jaar nog even niet kamperen met Juul' omgezet in 'we gaan toch maar kamperen aangezien we nogal wat geld hebben uitgegeven aan de vakantie en daar vouchers voor terug hebben gekregen.'
We stellen ons eerlijk gezegd al in op 1 van ons 2 die bij haar ligt 's nachts. Plek genoeg in de vouwwagen gelukkig.

Gefeliciteerd Tolstoifan!

En bedankt voor alle felicitaties en welkom *O*
pi_193940827
Gefeliciteerd Tolstoi met je grote jongen O+ *O*

Malteser een fijne vakantie!

Balen van de slechte nachten exode, wij waren van de week ook weer aan de beurt met ons zieke meisje maar het pufje doet zijn werk goed en ze knapt in snel tempo op gelukkig, ze is weer lekker vrolijk en rochelt en piept nog een klein beetje. Ik hoop dat ze morgen weer lekker naar de psz kan.

Het toedienen van het pufje blijft vreselijk overigens, wat we ook uit de kast trekken :')

Er gaan ook dingen ineens wel goed die ze eerder niet leuk vond; samen douchen vindt ze ineens heel gezellig en zelfs haren wassen gaat ineens goed *O*
And you know I might
pi_193948203
@exode, welkom nog @ peuters!
Goede instelling wel met het op vakantie gaan met de vouwwagen en het slapen. Misschien valt het mee en verwerkt ze alle indrukken van haar verjaardag ‘s nachts. Blijven jullie in NL?

@rena, wat fijn van het douchen en haren wassen! Wel rot van de pufjes. Misschien wordt het nog beter als ze er wat langer aan went.
pi_193954173
Welkom met Juul exode, gefeliciteerd nog! Blijft ze de feestjes en aandacht leuk vinden of is het er inmiddels wel af? :D

Tolstoi ook nog gefeliciteerd met je peuter! *O*

Fijne vakantie Malteser!

Rena, wat vervelend van de pufjes, hopelijk accepteert ze ze snel alsnog.

Hier eigenlijk niets te melden. Afgelopen week heeft ze wel geholpen met de stoel en de box in elkaar zetten voor de baby. Dat vindt ze te gek, schroefjes draaien. Inmiddels hebben de poppen ook alles al uit geprobeerd en vertelt ze heel trots aan iedereen dat het klaar staat. O+
pi_193954254
Nolita, Juul geniet van al die aandacht, ze is ook allesbehalve verlegen dus ze vindt het heerlijk al die visite en cadeaus.
Wel wederom een matige nacht....pffff, 2 keer wakker en lastig te troosten, uiteindelijk lukt het wel en valt ze weer in slaap, maar ja dan ben je zelf al wakker.

Juul was tot ze een jaar of 1,5 was een matige tot soms slechte slaper. Ze heeft vaak genoeg tussen ons in geslapen. Dat ging nu dus maanden goed, ze sliep echt goed. Nu zitten we op 7 nachten achter elkaar van matige nachten. Er komt ook aardig wat volume uit haar. Ik hoop op een korte fase.....

Malteser, ja, we gaan eerst 12 dagen met de vouwwagen naar een camping in de achterhoek. Een camping gericht op gezinnen met jonge kinderen maar zonder animatie en schreeuwerig gedoe, heerlijk. Oh en er is veel modder O+
Dan zijn we 3 dagen thuis en gaan we daarna nog een week naar een Farmcamps in Zeeland. Dat laatste hadden we snel geboekt toen we Zweden hadden geannuleerd, zodat we iig een week weg zouden gaan. Eigen sanitair etc. Vouwwagen hebben we er bijgeboekt toen andere plannen niet door konden gaan.
In allebei enorm veel zin, maar zie dus wel een beetje op tegen de nachten....maar goed, ik slaap als het daar ook zo gaat op het tweede 2persoonsbed en Juul bij mijn vriendin. B slaapt sowieso altijd in de zijtent, echt zijn domein.
pi_193980575
Heeft iemand hier tips misschien.
L is ruim een half jaar zindelijk, maar poepen gaat op en af. Nu heel slecht. Als hij aan het spelen is poept hij vaak een veeg in zijn onderbroek, soms heeft hij het door, soms niet. We vragen regelmatig of hij moet, hij zegt altijd nee. Als hij een veeg in z'n onderbroek heeft zetten we hem op het potje of de wc maar dan komt er niks. Vandaag hadden we 4 vieze onderbroeken. Ik probeer niet boos te worden maar dat lukt mij niet altijd meer. Als ik om de 10 minuten vraag of hij moet, of gewoon zie dat hij moet en hij zegt nee, en dat er dan weeer wat in zit en hij weeeer niks op de wc doet, je wordt er moedeloos van. Ik heb niet het idee dat hij verstopt zit, gisteren heeft hij nog goed gepoept en vlak daarna ging het weer mis.

Ervaringen?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:31:06 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193981879
Morgen nemen we afscheid van de psz!

SPOILER
Die tractatie hebben ik ergens uit mijn tenen gehaald, we hebben 'm zelfs samen gemaakt O+ Want verder gaat het matigjes. Ik was een weekendje weg met mijn zus om er even lekker uit te zijn, maar van uitrusten was ook geen sprake (want kamperen en STORM!). De afgelopen weken zaten vol met veel mantelzorg, verdriet om het laten gaan van een huisdier en veel werken. Ik kon afgelopen week geen enkele avond Max met droge ogen naar bed brengen. Heb me even ziekgemeld. Tijd voor wat quality time, met Max en voor mezelf.

/Einde epistel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:22 schreef Nazil het volgende:
Heeft iemand hier tips misschien.
L is ruim een half jaar zindelijk, maar poepen gaat op en af. Nu heel slecht. Als hij aan het spelen is poept hij vaak een veeg in zijn onderbroek, soms heeft hij het door, soms niet. We vragen regelmatig of hij moet, hij zegt altijd nee. Als hij een veeg in z'n onderbroek heeft zetten we hem op het potje of de wc maar dan komt er niks. Vandaag hadden we 4 vieze onderbroeken. Ik probeer niet boos te worden maar dat lukt mij niet altijd meer. Als ik om de 10 minuten vraag of hij moet, of gewoon zie dat hij moet en hij zegt nee, en dat er dan weeer wat in zit en hij weeeer niks op de wc doet, je wordt er moedeloos van. Ik heb niet het idee dat hij verstopt zit, gisteren heeft hij nog goed gepoept en vlak daarna ging het weer mis.

Ervaringen?
Deels. We hebben hier een hele periode achter de rug waarin we zagen dat hij moest, maar hij glashard ontkende. Enerzijds probeerden we dan soms maar weer vaste toiletmomenten in te bouwen (hij moest), anderzijds (mijn voorkeur) wilde ik het aan hem zelf overlaten en laten merken wat er dus gebeurde als hij niet ging. Ineens gaat het nu beter, ik heb geen concrete tips, maar ik herken het dus wel.
pi_193982018
Quoi we lieten het altijd aan hemzelf over, maar na zo veel vieze onderbroeken is dat er af. Het is zo vreselijk vermoeiend en er zit ook nu wel haast achter want over 1.5 maand moet hij echt op de basisschool starten en zelfs zijn billen moet kunnen afvegen, dat lukt nu echt nog niet.
pi_193982400
Wat een leuke traktatie Quoi! Ik was blij hier dat trakteren nog steeds niet mag, scheelde me een hoop gedoe, dus respect voor je dat je dit ondanks de tegenslag toch gemaakt hebt! En hopelijk doet een paar dagen echt rust je goed.

Wij waren ook een weekendje kamperen. Helaas teleurstellend weer idd, en het grondzeil van de tent was niet helemaal waterdicht, maar de kinderen vonden het geweldig! Ruzie maken om wie er mocht helpen afdrogen, veel gekwebbel in de tent terwijl het allang slaaptijd was en qualitytime met opa en oma in de camper. Maar wat een volksverhuizing en gedoe, ondanks dat m’n ouders de meeste gebruiksvoorwerpen al mee hadden in de camper en we dus enkel slaapspullen en kleding mee hoefde te nemen en ze zelfs de tent al opgezet hadden. Ondanks jarenlang primitief kamperen, geef ik nu toch echt de voorkeur aan een huisje. Of vooral aan een bed eigenlijk. Maarja, ze vonden het zo leuk...

Nazil, mijn verhaal wil je niet horen denk ik. Kleuter van bijna 5 is sinds 2 weken vanuit het niets ook poepzindelijk (plaszindelijk al 1,5 jaar, poepen deed hij alleen in een luier). Hier hielp het vrachtwagenpoep-filmpje dat in een zindelijkheidstopic hier op het forum genoemd werd, maar dat was omdat hij het vooral op hield. En na dat filmpje duurde het ook nog een tijdje (maar het komt wel daardoor, dat heeft hij zelf gezegd).
pi_193985664
Ff die poepte dus wel in een luier? L wil dat zelfs niet. Verder overdag en 's nachts zindelijk. Ik heb hem vanochtend dat filmpje laten zien, hij snapte het wel volgens mij, ik hoop dat hij er ook wat mee doet.

Kamperen... Ik heb het heel lang gedaan en met kind 1x. Toen was er en hittegolf, we hadden een synthetische tent midden in de zon en ik had een zonnesteek opgelopen met het opzetten er van. Na 3 dagen zijn we 's nachts met het hoognodige naar huis gegaan om te slapen en de volgende dag terug gegaan om op te ruimen. Die ervaring van 3 jaar geleden weerhoudt mij er van om dit nog een keer te doen :+ vorig jaar hebben we een safaritenten op een park gehuurd, dat was wel een succes (toen we eenmaal het hokje van l met slaapzakken hadden bekleed zodat het licht er niet door kwam).voor de rest: huisje. Zitten we nu ook in. Met vaatwasser en wasmachine die we op dag 2 al gebruikten voor de vieze onderbroeken.
pi_193988695
Wij zijn team kamperen maar wel in een vouwwagen met lattenbodem, extra goed matras en bonenmaler :) B was al een echte kampeerder vanaf 14 maanden, Juul is geen slaapwonder helaas. Maar ze vinden het allebei fantastisch! En het scheelt nogal wat geld in het hoogseizoen met een simpel huisje.

Nazil, er zijn aardig wat kleuters die niet zelf hun billen afvegen. Believe me....daarom probeer ik speeldates met 4 jarigen te voorkomen. B is 6 en poept pas sinds een jaar op school, daarvoor hield ie het gewoon op totdat hij thuis was.
pi_193997028
@Nazil met het weer nu zou kamperen in ieder geval al een heel andere beleving zijn. ;)
Hoe gaat het eigenlijk als je hem zonder broek laat lopen? Heel misschien dat het dan wel lukt om de wc te halen?

@exode fijn, die tip over geen vierjarigen als speeldate onthou ik.

@Quoi :*

Bij ons gaat het weer wat beter. Ik probeer Banaan voor te kauwen dat hij soms kan zeggen "okee, ik ga wat anders doen" in plaats van de eeuwige "nee". Nou hoor ik de hele dag door "okee", heel soms zelfs op de moeilijke momenten.

Hij is nou al twee weken klaar op de peuterspeelzaal door vroegtijdige sluiting. We hebben nou ook het evaluatiegesprek gehad. Leuk om te horen hoe hij daar echt wel zichzelf is geweest. :)
Wat ik fijn vond om te horen is dat ook zij er niet kwam met een halve uitleg. Ik heb me echt weleens afgevraagd of ik hem teveel probeer uit te leggen.

Heel vaak stelt hij vragen die je met ja/nee kunt beantwoorden en naar de bekende weg.
Nou begint hij steeds meer te vragen wat iets is, zoals quiche, kopen en oppervlakte.
Of de heel belangrijke vragen "hoe lang is het met het vliegtuig naar de Jumbo?" en "zullen we met het vliegtuig naar de speeltuin?" O+

Vandaag mocht hij mee naar de tuinwinkel. Vooraf hadden we de regel "sommige spullen blijven van de winkel" uitgelegd. Maar toen hij de speelgoedkruiwagens, grasmaaiers en tuingereedschap vond wist hij het niet meer. Op het toppunt zei hij "daahaaag", weg wandelend met drie zakken kinderharkjes, begon de hele verzameling spullen meter voor meter richting uitgang te verplaatsen, en tilde hij twee van die grasmaaiertjes tegelijk. Lees je mee @TolstoiFan ? ;)

Uiteindelijk besloot hij het bij 1 grasmaaier te houden die hij naar de visjes reed. De rest van de spullen hebben we opgeruimd, die ene grasmaaier liet hij los om naar de klokken te kijken. Het hele bos vliegenmepppers die hij te pakken had hielp hij netjes mee opruimen. Al met al is het echt al wel beter dan de vorige keer, toen hij spartelend onder de arm vertrok. :)
pi_193997271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:17 schreef exode het volgende:
Wij zijn team kamperen maar wel in een vouwwagen met lattenbodem, extra goed matras en bonenmaler :) B was al een echte kampeerder vanaf 14 maanden, Juul is geen slaapwonder helaas. Maar ze vinden het allebei fantastisch! En het scheelt nogal wat geld in het hoogseizoen met een simpel huisje.

Nazil, er zijn aardig wat kleuters die niet zelf hun billen afvegen. Believe me....daarom probeer ik speeldates met 4 jarigen te voorkomen. B is 6 en poept pas sinds een jaar op school, daarvoor hield ie het gewoon op totdat hij thuis was.
Hij poept op de opvang ook bijna nooit en gaat vrijwel altijd goed, maar 2e wendag basisschool was het al raak en kregen we de preek over zelf zijn billen afvegen. Kind kan er nauwelijks bij maar we oefenen wel komende tijd.

@PKM zonder broek... Hmmm geen idee eigenlijk, best eens de moeite van het proberen waard.

We zijn nu op vakantie en ik hoop heel erg dat het daar aan ligt, want we hebben zelden thuis 4 vieze onderbroeken op een dag gehad. Thuis poept hij op het potje, want daar is zijn houding goed. Op de wc bungelen de benen te veel. Maar in een poging hem op de wc ipv het potje te krijgen heb ik die niet meegenomen. Ik vind het vooral bizar dat het echt alleen tijdens het spelen gebeurt. Niet als hij voor de tv zit, niet als we onderweg zijn, echt alleen tijdens het spelen.

En laten we het niet over het weer en vandaag hebben. Ik ben blij dat ik zo naar bed kan. Doe geen monkeytown op woensdagmiddag in de schoolvakantie als het regent en je een moe kind hebt. Het is een hele beleving. Niet in positieve zin.
pi_193998069
PKM, ik heb heel wat billen van kinderen die niet de mijne zijn afgeveegd....niet bepaald mijn hobby. Doe er je voordeel mee, bij speeldates van 4 jaar en ouder even subtiel de poepvraag stellen.

Juul van net 2 toont vooralsnog geen enkele interesse in de wc of potje. Ze loopt wel standaard mee met grote broer als die naar de wc gaat en we zetten haar wel eens op de wc. Maar de vertaling naar daar zelf iets doen maakt ze niet. B begon ook 'laat' maar was ook snel zindelijk toen.
  woensdag 8 juli 2020 @ 22:29:58 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193998537
Hier weet ik vrijwel zeker dat hij moest poepen vanavond, maar no way dat hij het deed, kennen jullie dat? Ondanks hem op de wc zetten en tot 30 tellen (voor wat rust). Tijdens spelen vindt hij het lastig om er de tijd voor de nemen.

Hij wordt elke morgen wakker met een nieuw potentieel verjaardagskado in zijn hoofd (vaak een hulpdienst), waar het dan de heeeeeeeele dag over gaat. Wij temperen dus vooral alles mbt zijn verjaardag, want "dat duurt nog ca 60 dagen". En nu nam hij vandaag afscheid op de psz en gingen ze kaarsjes uitblazen voor zijn 4e verjaardag 8)7 Hij dacht ook wel dat we vanmiddag naar de speelgoedwinkel konden om die reden :')

Vanmiddag belde ook zijn toekomstige juf. Hij mag komende woensdag al komen wennen :o

Succes @Nazil ! Dat is ook keihard werken, Monkeytown.

Hier veel zin in kamperen. Nooit meer gedaan sinds mijn 17e geloof ik, maar nu met eigen kampeerbusje lijkt het me (en het is, zo bleek afgelopen weekend) heerlijk O+ Max gaat het helemaal tof vinden, for sure :)
pi_193998677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:26 schreef Nazil het volgende:

[..]

Hij poept op de opvang ook bijna nooit en gaat vrijwel altijd goed, maar 2e wendag basisschool was het al raak en kregen we de preek over zelf zijn billen afvegen. Kind kan er nauwelijks bij maar we oefenen wel komende tijd.

@:pkm zonder broek... Hmmm geen idee eigenlijk, best eens de moeite van het proberen waard.

We zijn nu op vakantie en ik hoop heel erg dat het daar aan ligt, want we hebben zelden thuis 4 vieze onderbroeken op een dag gehad. Thuis poept hij op het potje, want daar is zijn houding goed. Op de wc bungelen de benen te veel. Maar in een poging hem op de wc ipv het potje te krijgen heb ik die niet meegenomen. Ik vind het vooral bizar dat het echt alleen tijdens het spelen gebeurt. Niet als hij voor de tv zit, niet als we onderweg zijn, echt alleen tijdens het spelen.

En laten we het niet over het weer en vandaag hebben. Ik ben blij dat ik zo naar bed kan. Doe geen monkeytown op woensdagmiddag in de schoolvakantie als het regent en je een moe kind hebt. Het is een hele beleving. Niet in positieve zin.
En als je hem op de wc zet met een krukje onder zijn benen? Met bungelende benen kan je ook niet goed persen inderdaad.

Hier ook geen halleluja qua poepen. Willem was ruim 4 toen hij gewoon op de wc kon poepen en niet meer in de broek of luier. (En nog is het drama. Hij poept gemiddeld twee keer in de week. Echte olifant drollen komen er uit). Het komt echt vanzelf denk ik!

Kevin is een ander verhaal. Die zit net zolang te persen op de wc totdat er poep is. En dan enthousiast zwaaien naar die drol zodra die er uit floept. Ook knap. Je hebt er alleen niks aan, want aan voelen komen en dan naar de wc lopen is hier nog ver weg.
  woensdag 8 juli 2020 @ 22:49:27 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193998973
Over die bungelende benen nooit nagedacht eigenlijk. Ondanks dat floepen er hier soms olifanten-, nee soms dinosaurusdrollen uit :o

Ik heb pas met 2 vriendinnen op een terras het bijna 1 uur gehad over onze poepende (net-zindelijke) kinderen, tot we doorhadden hoe bizar dat eigenlijk was :D
pi_193999149
Ik ben wel klaar met poep :( de meiden zijn druk bezig met zindelijk worden en qua plassen gaat het goed, maar poepen is echt drama. Lala had vanmorgen in de keuken in haar onderbroek gepoept en kwam daarmee naar mij toe lopen terwijl ik net mijn schoenen aan trok om kleuter uit school te halen. Heel poepspoor door het huis. Daarna Em die gewoon een beetje in haar broek poepte maar toen direct stopte en dus later nog een keer moest poepen, deels in haar broek, deels op het potje en een klein beetje in het potje. En terwijl ik dat opruimde plaste ze de boel onder -O- Lala had ondertussen een luier aangekregen maar trok dat ding ook direct zelf uit toen ze gepoept had, dus benen en vloer onder de poep. Kortom, ze krijgen de komende dagen alleen een onderbroek aan als ze al gepoept hebben.

@Nazil, kleuter poepte altijd in zijn luier, daar wachtte hij gewoon op. Hij was/is ook nog niet nachtzindelijk, dus die heeft hij sowieso ‘s avonds en ‘s ochtendsvroeg aan. Een andere omgeving kan het ook prima aan liggen, net als aan een andere wc. Maar ik vind het wel slim om geen potje mee te nemen, uiteindelijk moet hij toch zonder, ook op school straks. Wellicht helpt het om wat dieper te gaan zitten?
  woensdag 8 juli 2020 @ 23:09:41 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193999430
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:57 schreef FlyingFish het volgende:
Wellicht helpt het om wat dieper te gaan zitten?
Zoiets? :D
SPOILER
pi_194001774
Haha quoi!

Thuis heeft hij een krukje onder de wc maar zelfs het hoogste krukje is nog te laag, vandaar dat potje voor ergonomisch poepen.
Ergens anders gaat hij wel gewoon op de wc plassen en is geen probleem. Thuis hadden we het potje ook weg totdat het poepen zo slecht ging.
pi_194004485
@PKM :D Grappig om te lezen, fijn dat het niet alleen bij ons zo gaat :P
Ook wel vermoeiend en helaas ook één van de redenen dat ik Simon nog steeds niet graag meeneem naar een winkel :@

Simon heeft van de week met manlief helemaal zelf een dino gekocht van zijn eigen verjaardagsgeld. Hij had de dino gezien in een foldertje en wilde die wel kopen. Manlief had wat fotootjes gemaakt, dat trotse koppie O+

@Nazil, kan me voorstellen dat je helemaal klaar bent met de poep in de onderbroeken. Doet me ook vrezen voor de tijd dat het bij ons zo ver is :{

@Quoi, 60 dagen tot aan Max zijn verjaardag duurt idd nog lang. En volgende week al komen wennen op school, leuk! Ik denk dat dat inderdaad wel diep genoeg zitten is :P

@FlyingFish }:| voor je poep- en plasparade. Pfff, dat is echt nog wel een gedoe dat zindelijk worden, helemaal als je 2 peuters en een kleuter hebt rondlopen. :*

Simon plast hier meerdere keren per dag op het potje of op de wc, maar in 80% van de gevallen is dat omdat wij hem erop zetten en niet omdat hij het aangeeft, alleen soms op zijn aangeven.
We hebben ook niet echt een plan hoe het aan te pakken :@
Hij heeft nu 1 keer op de wc gepoept, verder wil hij alleen maar in de luier poepen. Hij geeft wel aan dat ie moet poepen, maar doet het liever nog in de luier.

Voor de mama's met een jongenspeuter: wanneer zijn jullie begonnen met de piemeltjes schoonmaken en het voorhuidje naar achteren doen? Ik lees overal verschillende leeftijden om er mee te beginnen. Wij doen er nog niks aan, maar wellicht dat wij op dit gebied loederouders :? ?
Manlief opperde dat het vanaf 3 jaar misschien toch tijd was om ermee te beginnen.
pi_194005168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:49 schreef Quoi het volgende:
Over die bungelende benen nooit nagedacht eigenlijk. Ondanks dat floepen er hier soms olifanten-, nee soms dinosaurusdrollen uit :o

Ik heb pas met 2 vriendinnen op een terras het bijna 1 uur gehad over onze poepende (net-zindelijke) kinderen, tot we doorhadden hoe bizar dat eigenlijk was :D
Ja, maar Max weet hoe hij moet persen :D
Ik heb daar wel over nagedacht, omdat toen Willem peuter was hij de perstechniek helemaal niet door had. En dit soort dingen als goede houding en steun onder de voeten wel echt werken om goed te leren persen. Nu zit ie ook zonder voetensteun op de wc zijn olifantendrollen er uit te persen, want nu weet ie hoe het moet.

Ohhh @FlyingFish I feel you. Ik ben de poep ook helemaal zat en ik heb maar 1 peuter.
  donderdag 9 juli 2020 @ 13:02:18 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194005506
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:33 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ja, maar Max weet hoe hij moet persen :D
Ik heb daar wel over nagedacht, omdat toen Willem peuter was hij de perstechniek helemaal niet door had. En dit soort dingen als goede houding en steun onder de voeten wel echt werken om goed te leren persen. Nu zit ie ook zonder voetensteun op de wc zijn olifantendrollen er uit te persen, want nu weet ie hoe het moet.

Ohhh @:FlyingFish I feel you. Ik ben de poep ook helemaal zat en ik heb maar 1 peuter.
Da's waar. Die is kampioen poephoofden trekken.

Succes met de (niet-) poeperds!

@TolstoiFan ik heb dat een half jaar geleden een keertje uitgelegd aan Max toen we samen onder de douche stonden en soms doen we het - niet met regelmaat. Mijn vriend stond me overigens wazig aan te kijken toen ik erover begon. Ik had er zelf ook niet aan gedacht tot een vriendin met 2 oudere zoons erover begon.
pi_194005884
Ha, ik kies een goed moment om hier ook weer eens mee te schrijven zie ik :+

:W tijd geleden dat ik actief was op Fok, maar ik heb dus ook een peuter van 2,5 en moet nu al weer lachen om de herkenning hier :D
Voor degenen die me nog 'kennen': Pitbull is inmiddels ook een hele stoere peuter (nog net zo rood als eerst O+ ), met een aardig sterke wil ;)

Het potje was hier 2 maanden terug helemaal geweldig en toen heeft-ie er welgeteld 2x op geplast en gepoept en nu is het oud nieuws geloof ik :') ach, tijd genoeg nog natuurlijk.

Verder gaat-ie eind augustus starten bij de peuteropvang, voor 2 ochtenden per week; ben zó benieuwd hoe dat gaat! :D Hij gaat al wel 2 volle dagen per week naar de gastouder, maar dat is toch allemaal wat bekender en hij is daar nu al één van de oudsten (hij heeft een harem van 1-1,5 jarige meisjes O+ ).
pi_194006128
Hee twist :W Ik vroeg me laatst nog af hoe het met je ging, leuk om weer van je te lezen! Hoe gaat het met je oudste?

Hier poept C al 3 avonden op een rij op de wc, echt heel knap vinden we het, vooral omdat ze het zelf heel goed aangeeft. Ik vergeet soms nog om het te vragen :@ En jongens, wat zien die drollen er enorm uit tov de geplette variant in de luier _O-
And you know I might
pi_194006276
Wij kregen net een berichtje van de opvang. Ze gaan de komende weken toch proberen Juul zoveel mogelijk bij de 2-4 groep te zetten. Daar is tot eind augustus eigenlijk geen plek. Maar ze is er nogal klaar mee tussen de baby's blijkbaar. Ze uit dat ook steeds vaker negatief, duwen, knijpen etc.
pi_194007246
Dat gaat vast schelen, exode. Phi zit al sinds februari in de 2-4-groep en die heeft enorme sprongen gemaakt sindsdien. Ze ontsnapt wel nog steeds af en toe naar de baby’s (ze kan alle hekjes en sloten openmaken :') ) om te kroelen met haar lievelingsjuf daar. Goed dat ze bij Juul zo proberen mee te gaan!

Wat knap van C, Rena! (En idd, dat besef: hóe komt dit allemaal uit mijn baby?! :o )
pi_194007611
Ah da's fijn dat ze zo meedenken, exode! :)

Ha rena! :W Wat knap van C. zeg! O+
Pitbull had het zelf ook één keer, dat-ie zich omdraaide en in het potje keek: "Ohhh, grote poep! :o "
_O-

Gaat goed hier, hoor :) 5 en 2,5 inmiddels al weer, dus de babytijd zijn we gelukkig wel echt voorbij nu ;)
Oudste is een beetje een uitdaging op het moment, qua school, maar dat komt wel goed :)
  donderdag 9 juli 2020 @ 16:30:07 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194007999
Hoi @twist02!

Ik heb een keer het grapje gemaakt over zo'n grote drol: "zo hey, past ie wel door de wc?" en nu maakt Max dat grapje elke keer als hij doortrekt. "Even kijken of hij er wel door past" :+

Had net Max' toekomstige juf aan de lijn. Hij mag komende woensdag een uurtje komen wennen. Na de vakantie is hij vanaf 31 aug gewoon meteen volle bak welkom :o Wow! Dat wordt een aardverschuiving voor onze kleine man. Toen hij het hoorde had hij er wel meteen veel zin in! Laten we maar geen leeuwen en beren zien en ervan uitgaan dat hij weinig wennen nodig heeft ofzo.
pi_194008433
Haha grapjas Max :D benieuwd hoe ie het gaat vinden straks bij de kleuters!

Fijn dat ze haar zoveel mogelijk bij de peuters gaan zetten exode! Daar is ze zo te horen wel aan toe.

Jip zit op een verticale groep, dus die laten we nog even zitten. Op maandag en dinsdag zijn er ook veel kindjes op zijn groep in dezelfde leeftijd of ouder. Alleen vrijdag is hij één van de oudsten. Ik heb wel gevraagd of ze in de gaten willen houden dat hij het gewoon nog naar zijn zin heeft, anders wil ik hem toch op de peutergroep laten plaatsen. Maar vooralsnog gaat het hartstikke goed.
pi_194008742
Ik denk dat het bij de opvang eigenlijk ook wel wat schuldgevoel is. Er is wat misgegaan met de planning waardoor ze in augustus pas overgaat. Daar kwamen ze pas achter toen wij erover 'klaagden' ook omdat de overdacht middenin de vakantie is waardoor ze nog later overgaat.
Toen was de reactie: ach ze vindt het nog erg leuk in de babygroep dus dat komt wel goed.

Als ze buiten spelen, speelt ze sowieso al bij de peutergroep, maar binnen is daar letterlijk de ruimte niet voor. Maar met de komende vakanties kan ze wsl al wat vaker bij de peutergroep terecht. Inderdaad fijn dat ze dat zo gaan doen en mee proberen te denken.
Het is ook gewoon echt een peuter met peuterbuien.

Oh en dat kletsen, zo gezellig. Ze herhaalt alles, onthoud heel veel en vertelt de hele dag verhalen.

Als ze B weer eens gemept heeft, moet ze van ons sorry zeggen, eigenlijk vooral voor B. Maar als wij dan zeggen 'Juul niet slaan, dat doet pijn. Nu is B verdrietig, wat zeg je tegen B?' Dan gaat ze raden en moeten wij stiekem lachen....'hou van je!' nee Juul, wat zeg je dan? 'B pelen?' Nee Juul je moet iets anders zeggen. 'B kusje?' en uiteindelijk komt er een soort van sorry uit.
pi_194011286
Oh Quoi, Max al naar de basisschool joh :o Hoe voel jij je er zelf bij :) ?

Exode, slim dat ze inderdaad al vaker naar de peuters mag, ze mist denk ik gewoon uitdaging bij de bankgroep. En herkenbaar gedrag van het meppen, hier begint ze langzamerhand soms uit zichzelf sorry te zeggen.

Wij gaan morgen voor het eerst naar de Efteling met onze dame, het wordt hondenweer maar we gaan ons vast best vermaken O+ Heb van de week nog even snel zo’n softshelljasje gescoord, had niet echt een regenbestendig jasje. Ik vind het meest spannende nog hoe ze functioneert zonder middagdut :P En ik kijk het meest uit naar in de Droomvlucht gaan met haar *;
And you know I might
pi_194011509
Ooooh leuk Rena! Wij zijn 20 juni geweest. Tip van flip: zo vroeg mogelijk naar binnen en meteen naar Droomvlucht lopen. We zijn er 2x achter elkaar in geweest. Daarna zijn we meteen naar Carnavalsfestival geweest en daar zelfs 3x achter elkaar. Die hele hoek werd pas om 11 uur druk.
pi_194025304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 19:49 schreef exode het volgende:
Ooooh leuk Rena! Wij zijn 20 juni geweest. Tip van flip: zo vroeg mogelijk naar binnen en meteen naar Droomvlucht lopen. We zijn er 2x achter elkaar in geweest. Daarna zijn we meteen naar Carnavalsfestival geweest en daar zelfs 3x achter elkaar. Die hele hoek werd pas om 11 uur druk.
Ja we waren er mooi op tijd, rijen bij attracties vielen mee, precies lang genoeg met een peuter _O- We hebben een superleuke dag gehad en C deed het fantastisch ondanks geen dutje, we hebben onwijs genoten van haar en het zien hoe leuk ze de attracties vond. Symbolica en de Droomvlucht vond ze volgens mij het leukste :)

En hét Efteling plaatje hè, ze bleef zitten :7
And you know I might
pi_194028032
Moet je een peuterbed/dekbed ook nog kort opmaken zoals bij baby's?
:]
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:20:12 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194028205
Dat is vet zielig, de meeste peuters vleien immers hun hoofd tegen de bovenkant aan.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:57:13 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194028681
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 19:49 schreef exode het volgende:
Tegen sluitingstijd worden de wachtrijen ook weer korter, rond 17.30 uur kan je bijna overal doorlopen.
KuikenGuppy
pi_194028692
Mijn tot voor kort niet pratende peuter vroeg gisteren of hij iets met dinosaurussen mocht kijken op de televisie. Ik vroeg of hij een film leuk zou vinden. 'Neh, doe maar dokkieterrie (documentaire). Ik wil leren!'

WTF _O-
pi_194029609
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Dat is vet zielig, de meeste peuters vleien immers hun hoofd tegen de bovenkant aan.
Inderdaad, Juul gaat altijd helemaal bovenin liggen met haar hoofd tussen al haar knuffels.
  Manager PR/Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 23:00:34 #122
269689 crew  Viv
pi_194029792
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:58 schreef Cygne het volgende:
Mijn tot voor kort niet pratende peuter vroeg gisteren of hij iets met dinosaurussen mocht kijken op de televisie. Ik vroeg of hij een film leuk zou vinden. 'Neh, doe maar dokkieterrie (documentaire). Ik wil leren!'

WTF _O-
:o Kun je nagaan wat hij toch allemaal opgepikt heeft. O+
pi_194029950
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:o Kun je nagaan wat hij toch allemaal opgepikt heeft. O+
Ik ben echt trots. Het is nog niet op het niveau wat het zou moeten qua zinsbouw maar hij gaat zo hard! Zijn logopedist belde gisteren even en die was ook heel tevreden over zijn vooruitgang.
pi_194033266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik dacht dus dat dit een reactie was op de Efteling paddenstoel-foto van rena _O- :+
pi_194033443
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:50 schreef exode het volgende:

[..]

Inderdaad, Juul gaat altijd helemaal bovenin liggen met haar hoofd tussen al haar knuffels.
Ja hier ligt ze ook zo, of over dwars. Maar dacht misschien zijn er nog veiligheidsadviezen. Eerste nacht zonder slaapzak ging in iedergeval goed :)
:]
pi_194034403
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:58 schreef Cygne het volgende:

WTF _O-
:D O+
  maandag 13 juli 2020 @ 13:15:37 #127
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194067840
Ik vind mijn peuter meestal met afgetrapt dekbed, of achterstevoren, en gisteravond met zijn kussen als een deken over hem heen. Ze zijn echt groot genoeg om niet meer te stikken :). Al koos ik wel expres nog een heel dun kussen en dun dekbed. Veiligheid gaat bij ons vooral over er niet uitvallen, maar daar zorgen de meeste peuterbedden wel voor. En afgelopen weekend lag hij voor het eerst op een gewoon eenpersoons matras op de grond. Toen lag hij overdwars, als een baby’tje met opgetrokken knieën onder zich. Past makkelijk op 90 breed. O+ .

Cygne wat heerlijk van het praten!

Jacob vraagt tegenwoordig vaak hoe de dag eruit ziet. ‘Wat gaan wij zo doen? Als x afgelopen is, wat gaan we dan doen? Als y afgelopen is, wat gaan we dan doen?’ Zo bespraken we vanmorgen de hele dag voor. Verder hoor ik vooral op veel vragen NIKS of DAT IS VIES of OMDAT IK HEEL STERK BENT. Dus.
pi_194068306
Lemijn die periode hebben we ook gehad, wat we gingen doen die dag. Voor mij best moeilijk omdat ik niet weet hoeveel ik kan doen op een dag, en je wilt hem ook niet teleurstellen. Dus ik zei heel vaak 'dat weet ik nog niet' waar hij weer boos van werd. En als ik zei dat we een broodje gingen eten tussen de middag wilde hij direct weer brood dus dat werkte ook niet.

Tegenwoordig zitten we nog steeds in de 'waarom'-fase.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:56:13 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_194068420
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:48 schreef Nazil het volgende:
Lemijn die periode hebben we ook gehad, wat we gingen doen die dag. Voor mij best moeilijk omdat ik niet weet hoeveel ik kan doen op een dag, en je wilt hem ook niet teleurstellen. Dus ik zei heel vaak 'dat weet ik nog niet' waar hij weer boos van werd. En als ik zei dat we een broodje gingen eten tussen de middag wilde hij direct weer brood dus dat werkte ook niet.

Tegenwoordig zitten we nog steeds in de 'waarom'-fase.
Mijn kleuter van 5,5 wil dat nog steeds tot in detail weten. Ze vraagt als ze wakker wordt meestal wat we vanavond gaan eten en wat we morgen gaan doen, en overmorgen en over overmorgen.
Kinderen houden van duidelijkheid en structuur, dat is zeker op die jonge leeftijd heel normaal :)
disclaimer
  maandag 13 juli 2020 @ 14:08:55 #130
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194068616
@Cygne Goed bezig daar met de dokkieterrie! Lijkt me super om de vooruitgang te merken. Vanaf nu ga je waarschijnlijk veel plezier beleven aan al dat koeterwaals ;)

Zo vroeg Max vandeweek aan mijn vriend of hij nu al was afgedenkt (omdat hij zei dat hij ergens over moest nadenken) :D

@Lemijn Bekend ja. Ik heb wel zo'n houten bord gekocht met de maanden, dagen, seizoenen erop, zodat we dat per dag kunnen bekijken: het is maandag, nog steeds zomer etc.... Iemand begon wel over een planbord zodra hij naar school gaat, zodat hij weet wanneer het een gym/fruit/bso-dag is (jaja, die tijd gaat komen, de juf heeft het al snel uitgelegd aan de telefoon :X ), maar ik wil ook weer niet dat hij bij elke afwijking van structuur gaat steigeren, wil het ook een beetje loslaten.

Nieuwe feature hier om half zes 's ochtends: met zijn knuffel en dekentje naar ons bed toekomen, erin klimmen en überschattig tussen ons in doorslapen. Als hij moet plassen doet hij dat eerst 8)7 O+
pi_194089980
'Afgedenkt', heerlijk! _O-

Hier hebben we ook zo'n planbord met magneetjes, om aan te geven wat er op het programma staat. In eerste instantie was dat voor de kleuter, maar peuter kijkt er ook steeds vaker naar als hij langsloopt.
Niet voor alles wat er op een dag gebeurt, maar welke dagen gastouder/thuis/opa en oma, dat soort dingen :)

Ik blijf het fascinerend vinden hoeveel tegenstrijdigheid er in zo'n klein* hoopje mens kan zitten :')

"Neeee, ikke zelluf doen!" vs. "Je moet me hellupen, nu meteen!"
"Neeee, ikke zelluf doen!" vs. "Ik kannut nie!"
"Kom speluhhh!" vs. "Neeee, dat is van mijn!"
"Dat vinnik niet lekker" vs. *iets onverstaanbaars, want mond vol*

Echt, dat peuters niet meer met zichzelf overhoop liggen, is me een raadsel soms :+

*Hoewel, dat kleine hoopje gaat inmiddels ook al weer ruim over de 16kg :X
pi_194096246
Pfffff, wanneer zou Juul haar slaapknop weer terugvinden? Maandenlang ging het goed, sinds ze 2 is (nu 2 weken) is het redelijk drama. Niet willen slapen 's avonds en 's nachts krijsen en heel hard huilen. Inmiddels is dat op zo'n volume en zo lang dat ze er ook B mee wakker maakt. Best knap want die jongen slaapt normaal overal doorheen.

Ze wilt vooral bij ons zijn, dromen hoort er nu al bij toch? Nu is het troosten en weglopen, maar zodra ze 1 van ons in het vizier heeft, gaat het van hard huilen naar hysterisch huilen.
  woensdag 15 juli 2020 @ 13:16:20 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194099408
Och @exode sterkte. Geen touw aan vast te knopen, die slaappatronen.

Onze kleuter zit momenteel te wennen in zijn schoolklas :o O+ Ik ben me een partijtje TROTS!

Vanmorgen allerlaatste keer bij psz. Snel lunchen en weer terug, op de fiets, rugtas om en dus naar school om te wennen. Druk dagje voor 'm. Hij vond het spannend zag ik aan zijn gezicht, en ik kreeg een wel heel dikke knuffel, maar vol overgave stapte hij ook wel weer over de drempel naar zijn nieuwe juf (ouders blijven nog steeds buiten).

SPOILER
pi_194099746
Jemig @Quoi, wat is hij groooot! :o O+ Helemaal naar school al!
pi_194100199
Oh Quoi, wat een grote jongen heb je daar O+

[offtopic] Ik zit nu op Netflix Yummy Mummies te kijken en kom er achter dat C onwijs achterloopt zonder hele kamer vol designerkleding en diamanten oorbellen van Louis Vuitton :'( :{w Een van die dames flipte helemaal omdat haar baby een Versace dekentje van 600 dollar onderpoepte _O- [/offtopic]

Morgen alweer de laatste psz dag voorlopig, heb een kleinigheidje gehaald voor de juffen. Haar favoriete juf komt niet meer terug na de vakantie helaas, ben heel benieuwd hoe ze het daarna oppikt met een nieuwe juf.
And you know I might
pi_194100455
Oh rena, heerlijke serie! Ik volg ze ook op IG en ze zijn echt zo.

Vanochtend met Juul naar kinderboerderij geweest, kind was niet van springkussen af te krijgen. Ze vond het geweldig.
  donderdag 16 juli 2020 @ 13:49:50 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194113174
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:08 schreef rena het volgende:
Oh Quoi, wat een grote jongen heb je daar O+

[offtopic] Ik zit nu op Netflix Yummy Mummies te kijken en kom er achter dat C onwijs achterloopt zonder hele kamer vol designerkleding en diamanten oorbellen van Louis Vuitton :'( :{w Een van die dames flipte helemaal omdat haar baby een Versace dekentje van 600 dollar onderpoepte _O- [/offtopic]

Morgen alweer de laatste psz dag voorlopig, heb een kleinigheidje gehaald voor de juffen. Haar favoriete juf komt niet meer terug na de vakantie helaas, ben heel benieuwd hoe ze het daarna oppikt met een nieuwe juf.
Oh heerlijk, dat zijn eens andere filmpjes dan een brandweer Porsche (momenteel erg 'in'). Ik heb vandeweek heel chique oma-bestek gekocht voor een 4-jarige voor haar verjaardag, da's OOK heel hip :D :D (@Molo)

Max heeft het super gedaan op school. Meegedaan, zelf naar wc geweest zelfs. Hij was alleen duidelijk Moe toen hij klaar was. Op de bank saamp een tukje gedaan en vroeg naar bed 's avonds. Vanmorgen moest ik 'm wakker maken. Vandaag neemt een van zijn maatjes afscheid van het kdv, weer zo'n feestdag. Stakker :')

Priceless foto van hoe hij uit de klas naar me toe rende trouwens. Een meisje had zijn rugtas per ongeluk meegenomen (met daarin zijn knuffel) en hij was soort van totaal over de rooie gegaan. Toen ik daarna kwam rende hij in traaaaaaanen naar me toe, wat dus representatief was voor de voorgaande 5 min. Gelukkig vertelde de juf erna dat alles goed was gegaan. Ik heb 'm platgeknuffeld natuurlijk.

SPOILER
pi_194125532
Pffff, ik zit me weer eens gek te maken. Ik las op een site wat een kind van 1 t/m 3 jaar zoal eet, bijv. op een dag 2-3 boterhammen.
Simon eet bij het ontbijt alleen al 2-2,5 boterham (en ook nog een banaan meestal.....) en voor de lunch weer 2-2,5 boterham.

Eet hij nou echt teveel?

Of moet ik dat soort info gewoon links laten liggen :@ :@ ?
  vrijdag 17 juli 2020 @ 10:37:24 #139
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194125559
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 10:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, ik zit me weer eens gek te maken. Ik las op een site wat een kind van 1 t/m 3 jaar zoal eet, bijv. op een dag 2-3 boterhammen.
Simon eet bij het ontbijt alleen al 2-2,5 boterham (en ook nog een banaan meestal.....) en voor de lunch weer 2-2,5 boterham.

Eet hij nou echt teveel?

Maak je niet gek Tolstoi en tel je zegeningen dat je kind zo'n goede eter is :) Hij zal het nodig hebben...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 17 juli 2020 @ 10:41:04 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_194125605
quote:

Eet hij nou echt teveel?

Ja, laat het links liggen. En fijn dat hij zo lekker eet!
Ik adviseer iedereen trouwens om zulke informatie niet op "het internet" op te zoeken. Het komt bijna nooit exact overeen met wat jouw kind doet dus uiteindelijk maakt het iederéén onzeker. Niet nodig :*
disclaimer
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:32:52 #141
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194126415
quote:

Eet hij nou echt teveel?

Hij compenseert vast voor Max, die 's ochtends geen ene boterham eet.

Laat links liggen, echt! Wat een lekkere boterhammenmonster heb je.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:35:36 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_194126458
Noud eet elke ochtend een plakje worst idd. _O-
disclaimer
pi_194126794
quote:

Eet hij nou echt teveel?

Zolang het niet alleen witbrood is met 6-laags chocopasta, zal dat echt wel loslopen :)
pi_194126995
Fijn, laat ik het lekker links liggen. Eigenlijk wist ik dat wel, maar dan blijft er toch zo'n stemmetje in je achterhoofd waardoor je toch gaat twijfelen. Fijn dat ik het hier dan even kan checken en relativeren :D
En nee, geen witbrood, maar volkoren :) En af en toe een krentenbol.
pi_194127871
Lekker laten gebeuren Tolstoi!
Mijn kleuter eet ook een boterham of vier/vijf per dag. Maar die eet amper tot niet warm.
Mijn peuter eet amper brood (alleen op de opvang zonder problemen). Thuis eet hij liever cracottes. En hij bunkert ‘s avonds een warme maaltijd weg met de grootste voorkeur voor groente.

Onze peuter is aangemeld voor de logopedie. Volgende week intake, en jawel, op vakantie begon meneer met enkele woordjes en sinds deze week hoor ik hier en daar een twee-woords-zinnetje....
We gaan wel naar de logopedie om eens mee te laten kijken en wat tips te krijgen maar dit is dus exact het scenario wat ik al dacht. “Zul je zien, melden we hem aan voor logopedie, begint ‘ie te praten.”
pi_194135533
quote:

Eet hij nou echt teveel?

Meh, stom is dat soort vergelijkende gedoe eigenlijk.
Mijm at met 2 jaar zo’n 4 boterhammen als ontbijt en ik kreeg bij het cb te horen dat hij meer moest eten, want hij was wat licht :6

En S. moest juist minder, want die werd te stevig (als in een beetje boven het gemiddelde maar ruim in het groen).

Je gaat hem toch geen honger laten lijden? Lekker van genieten, die van mij beginnen nu elke maaltijd met ‘lussiknie’ (en eten vervolgens alsnog 3 borden leeg :') ).
pi_194135549
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:15 schreef Malteser het volgende:
Lekker laten gebeuren Tolstoi!
Mijn kleuter eet ook een boterham of vier/vijf per dag. Maar die eet amper tot niet warm.
Mijn peuter eet amper brood (alleen op de opvang zonder problemen). Thuis eet hij liever cracottes. En hij bunkert ‘s avonds een warme maaltijd weg met de grootste voorkeur voor groente.

Onze peuter is aangemeld voor de logopedie. Volgende week intake, en jawel, op vakantie begon meneer met enkele woordjes en sinds deze week hoor ik hier en daar een twee-woords-zinnetje....
We gaan wel naar de logopedie om eens mee te laten kijken en wat tips te krijgen maar dit is dus exact het scenario wat ik al dacht. “Zul je zien, melden we hem aan voor logopedie, begint ‘ie te praten.”
Een echte peuter dus O+
pi_194136382
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:15 schreef Malteser het volgende:
Dat doen ze gewoon expres, als je hem niet aan had gemeld had hij dat vast ook niet gedaan.

Mijn meiden eten heel wisselend. Em at lang twee boterhammen, maar nu met veel moeite een, en Lala at er altijd eentje heel traag maar eet er nu twee snel. Maar als Em wil eet ze in een halve minuut een hele boterham weg. En lunch varieert, 1 a 3 eten ze er dan. We hebben alleen de max van 1x chocopasta per maaltijd, anders eten ze alleen nog maar chocopasta.

Em werd vanmorgen wakker met een bultje op haar voorhoofd. Een puistje ofzo vermoedden we, maar ze had ook een rode plek op haar been, en later vonden we er ook op beide armen een en werd het een ei op haar voorhoofd. Ik vermoed dat ze flink te pakken is genomen door een beest maar het jeukt niet. En Lala heeft vreemd genoeg nergens last van en ze zijn de hele dag samen geweest en zouden toch hetzelfde bloed moeten hebben... Hopelijk is het morgen wat minder, anders gaan we morgen toch voor de zekerheid toch even langs de hap, aangezien we zondag op vakantie gaan. Zo raar dat het ook altijd Em is die dit soort dingen heeft, ontstoken wratje op haar hand, afgebroken tanden, ‘mes’ bij dr oog, wonden en blauwe ogen... Ze begint al een reputatie te krijgen binnen mijn familie.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 22:16:19 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194151787
En @FlyingFish ? Hoe is het met Em?

"Mama, hoe kan het dat ik een kip kan eten?"

Hoevaak hebben jullie de bioindustrie al proberen uit te leggen aan een peuter? :D

"Maar moet die kip dan niet huilen?"
pi_194152318
Ik heb toevallig vorige week geprobeerd uit te leggen aan kleuter dat het vlees ‘kip’ hetzelfde is als het dier ‘kip’ maar dat ging er nog niet goed in. Bij de meiden ga ik dat nu nog niet proberen. Em wil ook alleen losse kip eten, als het ergens doorheen zit (kip tandoori of in wraps) dan moet alle kip eruit en mag iemand anders die opeten :D

De zwelling op Em’s hoofd is gelukkig flink afgenomen, het is nu een omelet ipv een gekookt ei. En de andere plekken zijn nog wel rood, maar niet zo hard meer, dus ik heb er alle vertrouwen in dat we morgen met een gerust hart op weg kunnen!
pi_194155690
Wij hebben even niet zo'n leuke fase. Dirk lijkt alle regels vergeten en dus wordt er geklommen op de krabpaal, geslagen en gegooid. En alles de hele dag is een reden om te huilen. Het ene moment wil hij dingen zelf doen, het volgende moment moeten we met alles helpen. En aan me hangen heel de tijd, want dat is veel leuker dan spelen. Het vreet echt bakken energie en het wordt er niet echt leuker van. :X

Aan de positieve kant wordt er wel gesproken in volzinnen en gaat het avondeten echt stukken beter. Maar liever heb ik het dan ook nog een beetje gezellig overdag. :P
  zondag 19 juli 2020 @ 09:30:17 #152
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194155876
Oh @Nanuke, zo herkenbaar. Doet hij ook vooral op de momenten dat ik erg moe ben. Voelt ‘ie natuurlijk aan. Ik kon me daar echt druk om maken als ik er even doorheen zat. En hoe bozer ik werd, hoe erger het werd.
Kwam laatst een podcast waarin ik U. zó erg in herkende. En ik wist het allemaal wel, maar moest het gewoon even “van een ander” horen. Sindsdien gaat het met beiden beter. :)

We zijn nu overgestapt op de fase “tonguitsteken”. :P
SPOILER
pi_194155914
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 22:16 schreef Quoi het volgende:
En @:FlyingFish ? Hoe is het met Em?

"Mama, hoe kan het dat ik een kip kan eten?"

Hoevaak hebben jullie de bioindustrie al proberen uit te leggen aan een peuter? :D

"Maar moet die kip dan niet huilen?"
:D

Hier is ie nog te klein om daar vragen over te stellen, maar we benoemen het wel. Ik probeer er ook boekjes over te lezen met hem, sowieso over waar voedsel vandaan komt.
pi_194156176
S. snapt het inmiddels wel van waar eten vandaag komt en vindt dat wel prima geloof ik. Ik maak er verder ook geen ding van.

U. O+ O+ Wat een knap kind.

Mijm is momenteel juist in wat betere doen. Hij is en blijft een enorme draak, zijn ogen spreken boekdelen, maar het gaat nu wel meer gecombineerd met luisteren en het echt als grapje doen. Eindelijk :')
  maandag 20 juli 2020 @ 22:11:48 #155
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194183924
Oh, dat hangen, letterlijk aan mijn been en er dan bij gaan zitten. |:( . o|O . Woest word ik ervan.

Nog even O+ voor alle foto's in dit topic! Ik zie jullie peuters graag!
pi_194184162
"Nee Jip, niet op de tafel klimmen"

"Okay mam"

:')
pi_194184308
Oh, die peuter-buien zijn zo herkenbaar ja :X
Hier gaat het momenteel erg op en neer; enerzijds is-ie echt lief en vraagt uit zichzelf of-ie ergens mee mag helpen, of hoe het gaat met iemand O+
Maar tegelijkertijd is-ie om alles Boos als het even niet gaat zoals hij bedacht heeft }:|

Ik denk wel te weten waar het vandaan komt nu (ben zelf paar weken terug geopereerd en heb 'm al die tijd niet mogen tillen enzo), maar nu is-ie sinds vandaag ook opeens verkouden :? dus dat helpt ook al niet.
Hopelijk krijgt-ie er geen koorts bij...

Jullie peuters, heerlijk! O+

Qua vlees en dieren hier hetzelfde als bij FF: zelfs de kleuter geloofde me nog niet over kip, dus dat komt nog wel :P
pi_194187759
Oh zo herkenbaar al die peuterdrama's. :)

Bij ons blijft het heel veel vallen en opstaan. Gisteren hing hij aan de trapleuning, zijn voete waren niet meegekomen. Eergisteren kukelde hij over de badrand. Vanochtend zat hij op zijn stoel te springen en verdween ineens onder de tafel. Hij leert er helaas zo weinig van.

Hij is verder wel gezellig maar ook wel vermoeiend. Hij is echt bijna nooit stil en zit vol vragen. Vooral woorden die hij nog niet kent en heel veel vragen naar de bekende weg of juist naar iets waarvan hij weet dat het niet mag.

Vrijdag waren we naar de Efteling. Het mooiste vond hij de Droomvlucht, Repelsteeltje, Holle Bolle Gijs en zijn koninklijke koets (trekkar).
Zonder dutje was het toch nog wel zwaar. En hij was het er ook niet mee eens dat hij niet overal in mag. Bij de Baron zei ik "Ja maar ik durf daar niet eens in". "Ik wel" zei hij.

SPOILER
pi_194188018
Oooooh wat een heerlijk mannetje PKM!

Wij zijn in juni naar de Efteling geweest en daar heeft Juul het nog steeds over. Ze heeft een kaart met Jokie en Jet en we hebben van vorig jaar een foto in Droomvlucht die worden regelmatig aangewezen.

Peuterbuien, check! Tel daar een oververmoeide 6jarige jongen bij op en het geluk is compleet. B heeft altijd meerdere dagen nodig om te ontscholen, hij heeft sinds deze week vakantie en is echt moe. Dus er wordt over en weer gemept en gegild. Juul is nogal pittig dus die laat zich niet wegzetten zeg maar.

Slapen gaat wel weer wat beter :) Hopelijk blijft het zo.
pi_194188228
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:47 schreef PKM het volgende:
Oh zo herkenbaar al die peuterdrama's. :)

Bij ons blijft het heel veel vallen en opstaan. Gisteren hing hij aan de trapleuning, zijn voete waren niet meegekomen. Eergisteren kukelde hij over de badrand. Vanochtend zat hij op zijn stoel te springen en verdween ineens onder de tafel. Hij leert er helaas zo weinig van.

Hij is verder wel gezellig maar ook wel vermoeiend. Hij is echt bijna nooit stil en zit vol vragen. Vooral woorden die hij nog niet kent en heel veel vragen naar de bekende weg of juist naar iets waarvan hij weet dat het niet mag.

Vrijdag waren we naar de Efteling. Het mooiste vond hij de Droomvlucht, Repelsteeltje, Holle Bolle Gijs en zijn koninklijke koets (trekkar).
Zonder dutje was het toch nog wel zwaar. En hij was het er ook niet mee eens dat hij niet overal in mag. Bij de Baron zei ik "Ja maar ik durf daar niet eens in". "Ik wel" zei hij.

SPOILER
Heerlijke foto’s O+

En check qua peuterbuien, al gaat het hier nu al een hele tijd vrij goed. Net of hij wat kalmer is geworden toen hij drie werd. Maar oh wee als het niet gaat zoals hij wil...

Het gaat dus goed, Behalve slapen, maar nu heeft hij sinds dit weekend weer een paar nachten doorgeslapen. Hopelijk zet het door.
Ik zie wel ergens een verband tussen stress (coronavirus tijd) en drukte (afgelopen twee weken belachelijke uren gemaakt voor werk) bij mij en het slapen van Kevin.

Afgelopen weekend zijn we “op vakantie” geweest. Een weekendje weg op een vakantie park. Het was echt fijn O+

Ideaal: Speeltuin in de achtertuin.

[ Bericht 6% gewijzigd door Adrian4 op 21-07-2020 09:44:28 ]
  dinsdag 21 juli 2020 @ 10:37:52 #161
221912 minilot
Nancy boy
pi_194188838
Yay voor peuters in de Efteling! O+

Mijnes was er gisteren ook, hier blij in een kookpot:
SPOILER
Hij is helaas met geen stok in zo'n lief Eftelings trekwagentje meer te krijgen, maar hij redt het gelukkig ook prima een dag zelf lopend (dutjes doet Günther eigenlijk sowieso nauwelijks meer), afgewisseld met op mijn schouders zitten :) Zondag weer! *O*

En snif, zo naar de kapper met 'm. Ik vond corona en dichte kappers wel een handige smoes om het eens goed lang te laten groeien maar hij zegt er last van te hebben en zeurt zelf om de kapper dus tsja :) Dan moet het maar!

Peuterbuien hier heel specifiek: heel af en toe heeft hij er last van dat -ie alles tegelijkertijd wel en niet wil en dan kan -ie compleet overstuur raken en je kunt 'm er met niets uithalen. Heel sneu! Gelukkig maar eens per paar weken een keertje. Gebruikelijke toestand is zoals op de foto in de spoiler O+ ^O^ Een hyperblij stuiterei, de hele dag kletsend, maar goed te doen want ik ben zelf net zo :7 Soms wel een tikkie medelijden met mijn lief 8-)

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 21-07-2020 10:43:54 ]
  dinsdag 21 juli 2020 @ 11:02:31 #162
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194189169
Ziet er uit als een geweldig huisje, @Adrian4!

Efteling *O* Wij gaan over twee weken. De laatste keer was U. een half jaar en zat de hele dag in de draagzak en zelfs toen keek hij z’n ogen al uit. Wordt nu vast een hele beleving voor hem.

Prachtige peuters weer. O+
pi_194189893
Oh PKM, wat is hij groot ineens :o O+ Als je een week eerder was geweest waren we elkaar misschien tegen het lijf gelopen :P

Gunther is groot genoeg voor de kookpotten? Wij begrepen dat ze daarvoor een bepaalde lengte moest hebben dus hebben ze overgeslagen :)

Boevige Jip :D C zat hier pas ook ineens boven op de eettafel :')

Adrian, heerlijke foto’s, waar zijn jullie geweest?

C is echt enorm knuffelig op het moment, zegt wel 5 keer per dag hoe lief ze me vindt en dat ze van me houdt O+ Mag het altijd zo blijven _O- ? Gisteravond is ze voor het eerst uit haar ledikant geklommen, ze zat olijk op de kamer van haar grote zus te spelen toen we ineens gebonk hoorde boven }:| Gelukkig hebben we een gehorig huis _O-

Ikzelf zit wel een beetje in de rats;
SPOILER
And you know I might
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:23:50 #164
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_194190781
Aargh ik krijg mn imgurl hier niet gedropt, hij maakt er geen jpg meer van :? Iemand n idee?
pi_194190834
Oh Adrian4, dat ziet er fijn uit! Mag ik vragen welk park dit is?

Ik moet nog 1,5 week 'werken'. (ik ben nooit 100% vrij, moet altijd bereikbaar zijn voor spoedgevallen. Ik nam altijd 4 weken vrij, maar dat is 3 geworden. Ik ben 3 weken een soort van echt vrij, alleen spoed doe ik. En dan 1 a 2 weken half vrij zeg maar. Ik doe alleen wat nog even af moet en verder niets.) Komende donderdag dagje tussendoor vrij, beide kinderen naar de opvang *O* Met zijn 2tjes een leuk dagje. We twijfelen alleen nog wat we gaan doen. Kinderloos brengen we meestal in de sauna of winkelend door, maar is nu niet echt fijn.
Waarschijnlijk gaan we een mooie wandelroute doen en uitgebreid lunchen.
pi_194192186
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:59 schreef rena het volgende:
Oh PKM, wat is hij groot ineens :o O+ Als je een week eerder was geweest waren we elkaar misschien tegen het lijf gelopen :P

Gunther is groot genoeg voor de kookpotten? Wij begrepen dat ze daarvoor een bepaalde lengte moest hebben dus hebben ze overgeslagen :)

Boevige Jip :D C zat hier pas ook ineens boven op de eettafel :')

Adrian, heerlijke foto’s, waar zijn jullie geweest?

C is echt enorm knuffelig op het moment, zegt wel 5 keer per dag hoe lief ze me vindt en dat ze van me houdt O+ Mag het altijd zo blijven _O- ? Gisteravond is ze voor het eerst uit haar ledikant geklommen, ze zat olijk op de kamer van haar grote zus te spelen toen we ineens gebonk hoorde boven }:| Gelukkig hebben we een gehorig huis _O-

Ikzelf zit wel een beetje in de rats;
SPOILER
SPOILER
En ook voor @exode: wij zaten op de Leistert in Roggel (De viestste plaatsnaam van Limburg). Echt een prachtig park!
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:06:45 #167
221912 minilot
Nancy boy
pi_194192896
@rena Mag gewoon hoor! De Efteling heeft best wat 'wilde' attracties zonder lengterestricties: Günther zat als dreumes bijvoorbeeld al in de Halve Maen (dat enorme schommelschip), wildwaterbaan de Piraña en in Villa Volta :Y
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:08:59 #168
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194192933
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:26 schreef Aure het volgende:
"Nee Jip, niet op de tafel klimmen"

"Okay mam"

[ afbeelding ]

:')
Ik vind dat pakje zo leuk he, hoe valt t?

Of kan ik beter vragen hoeveel maanden en lang is hij nou precies? :P dat past nog enigszins in dit topic.
pi_194193008
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik vind dat pakje zo leuk he, hoe valt t?

Of kan ik beter vragen hoeveel maanden en lang is hij nou precies? :P dat past nog enigszins in dit topic.
Hij is 2 jaar en 2 maanden en geeeeen idee hoe lang :D zal eens proberen hem op te meten :P Dit is maat 86/92.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:16:39 #170
221912 minilot
Nancy boy
pi_194193023
Jip! _O_ O+
pi_194193787
Leuk al die foto's O+ Dan kan ik niet achterblijven.

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 21-07-2020 20:24:04 ]
pi_194193818
Oh rena, kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig van wordt ja..! :*

De Efteling, is dat op het moment nou een beetje te doen eigenlijk? Hoor de meest uiteenlopende verhalen; dat het er hartstikke goed geregeld is of juist veel te druk :{
Wij wilden ook nog een dagje gaan binnenkort, maar heb echt geen zin om me de hele dag kapot te ergeren :X
pi_194194114
Een algemene maar zeker niet minder oprechte O+ voor al jullie peuters.

De Efteling willen wij ook nog eens doen, maar komt er maar niet van.

Vandaag een dikke vette mijlpaal. Mijm had vanmorgen zijn onderbroek en luier uitgedaan en liep naakt rond. Toen zei hij dat hij moet plassen, dus dat gedaan. Daarna maar eens aangekleed zonder luier en hij bleef zomaar 2 uur droog. En net na zijn dutje weer gedaan, op en neer naar de supermarkt geweest en al die tijd droog gebleven _O_

Voor de galerij:
SPOILER
pi_194194122
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:08 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

SPOILER
En ook voor @:exode: wij zaten op de Leistert in Roggel (De viestste plaatsnaam van Limburg). Echt een prachtig park!
_O- Ik moest zó hard lachen om je opmerking tussen haakjes. :D Ik woon er praktisch naast en de uitspraak van de plaatsnaam hier komt nog niet in buurt van rochel (waardoor jij het vies noemt neem ik aan). Hilarisch wel.
Ziet er idd tot uit trouwens, maarja voor ons geen optie; ik wil dan ook even echt weg uit de omgeving.

Verder lees ik later bij, ik zag wel een paar toffe peuter foto’s!
  dinsdag 21 juli 2020 @ 18:08:51 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194194447
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:59 schreef rena het volgende:
SPOILER
SPOILER
KuikenGuppy
  dinsdag 21 juli 2020 @ 18:57:44 #176
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_194195027
SPOILER
Mijn kind wat groei je snel O+

[ Bericht 11% gewijzigd door littledrummergirl op 22-07-2020 11:47:22 ]
  dinsdag 21 juli 2020 @ 18:59:14 #177
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_194195051
Die wangen van mijmpje O+
pi_194195104
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:42 schreef Nolita het volgende:

[..]

_O- Ik moest zó hard lachen om je opmerking tussen haakjes. :D Ik woon er praktisch naast en de uitspraak van de plaatsnaam hier komt nog niet in buurt van rochel (waardoor jij het vies noemt neem ik aan). Hilarisch wel.
Ziet er idd tot uit trouwens, maarja voor ons geen optie; ik wil dan ook even echt weg uit de omgeving.

Verder lees ik later bij, ik zag wel een paar toffe peuter foto’s!
Haha!
Jullie wonen wel in een hele mooie omgeving. We hebben een stukje gefietst door het leudal.
pi_194195127
N0h, jullie peuters O+

Nog eentje van Kevin en zijn grootse hobby momenteel: ondersteboven aan klimrekken en rekstokken hangen
pi_194195953
Wat een heerlijke foto's! Dan kan ik niet achterblijven. Teetje gaat als een speer momentum, hij wordt zo groot! Af en toe een dramabui, maar meestal heel vrolijk, lief en gezellig.

SPOILER
pi_194196502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:19 schreef twist02 het volgende:
Oh rena, kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig van wordt ja..! :*

De Efteling, is dat op het moment nou een beetje te doen eigenlijk? Hoor de meest uiteenlopende verhalen; dat het er hartstikke goed geregeld is of juist veel te druk :{
Wij wilden ook nog een dagje gaan binnenkort, maar heb echt geen zin om me de hele dag kapot te ergeren :X
Ik vond het veel te druk. Vroeg in de Droomvlucht was de rij tien minuten, het sprookjesbos en land van laaf was goed te doen. Maar eigenlijk had elke attractie een enorme rij, ook de minder populaire.

Voor Carnaval festival hebben we ruim drie kwartier in de rij moeten staan. En dat met een peuter die onder de hekjes door gaat en de corona scheidingswand aflikt. 8)7

Al die foto's, heerlijk. O+
pi_194198547
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:06 schreef minilot het volgende:
@:Rena Mag gewoon hoor! De Efteling heeft best wat 'wilde' attracties zonder lengterestricties: Günther zat als dreumes bijvoorbeeld al in de Halve Maen (dat enorme schommelschip), wildwaterbaan de Piraña en in Villa Volta :Y
Weten we dat voor de volgende keer, ik hoop van het najaar nog een keer te gaan met haar, dan is ze nog gratis en is het hopelijk minder druk :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

SPOILER
Goed om te weten, ik merk dat ik tot noch toe wel erg baat lijk te hebben van de positieve effecten dus ik denk wel dat ik het blijf slikken, en af en toe een testje doe :')

LeSage, die foto van Mijm, wat een stralend mannetje O+

LDG, dat is helemaal geen peuter meer joh, wat is hij groot :o en knap!

Kevin de acrobaat :D

Gogo, wat een knap jongetje O+

Hier een peuter die met lieveheersbeestjes praat op het hek;
SPOILER
And you know I might
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:52:45 #183
221912 minilot
Nancy boy
pi_194202979
Kapper was een succes! Nu bedhaarjaloezie! :D :')

SPOILER
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:56:40 #184
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194203010
@rena stampt ze er niet op? :D ;)

@minilot wat heeft hij al een wijs snoetje, zeg. O+
pi_194203316
Günther is echt een leuk kind O+

En wat zijn die peuters van jullie allemaal groot zeg. Jip is dan echt een ukkie :P
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:27:05 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194213616
Koel bedhaar idd @minilot!

Jaloers op jullie Efteling-uitjes! We moeten ook echt weer eens. De vorige keer viel zo in duigen omdat Max ziek werd. Ik won vandaag 4 vrijkaarten voor een dierentuin naar keuze. We zouden toch al naar Wildlands gaan volgende week, want we zitten er vlakbij, dus dat geregeld.

Max is (en wij zijn) toe aan vakantie. Ik zat eens tussen alle foto's op mijn telefoon te kijken, maar we hebben zoveel Max-ligt-voor-pampus-op-de-bank foto's 8)7 Vandaag ging hij een dag extra naar het kdv vanwege gebrek aan psz. Morgen nog even op zijn tandvlees het laatste dagje door. Hij was op verzoek in een rustig lokaal bij een leidster gaan zitten "omdat het er zo rustig was" O+

Verder heel veel likes voor jullie leuke peuters! ;)
pi_194236806
Oh jongens, wat genieten is het toch dat de peuters wat ouder worden. We zijn nu bij een boerderij waar ze ooit begonnen met ijs verkopen en inmiddels is het een grote (gratis) speeltuin met terras. En waar ik een half jaar geleden nog overal mee moest helpen en achteraan moest redden de broers het wel samen nu en hoef ik maar af en toe te kijken en kan gewoon zelf even zitten O+ O+

SPOILER
Mochten jullie denken, hoe idyllisch: vanmorgen hebben ze elkaar eerst een paar uur het leven zuur gemaakt :D
pi_194251413
Ik vind het heerlijk om over jullie uitjes te lezen. Net bevallen heb ik ook veel zin om erop uit te gaan, maar moet niet te hard van stapel lopen natuurlijk.
Efteling staat op het lijstje, maar denk pas in het najaar. Dierentuin wil ik binnenkort wel doen. O+ Ons eerste uitje met z’n vieren was gezellig een ijsje eten in t dorp, dat was al heel fijn.
Gisteren een speeltoestel besteld met schommels, glijbaan en speelhuisje. Zal wel een aantal weken duren voor het binnen is, denk dat N het geweldig vindt!

N als grote zus doet het trouwens ook geweldig alleen maar positief naar haar zusje toe. Ze gaat wel wat negatieve aandacht zoeken als we te veel met andere dingen bezig zijn, dus nog wel even op letten dat we haar bewust 1 op 1 aandacht geven.
pi_194257963
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 11:48 schreef LeSage het volgende:
Oh jongens, wat genieten is het toch dat de peuters wat ouder worden. We zijn nu bij een boerderij waar ze ooit begonnen met ijs verkopen en inmiddels is het een grote (gratis) speeltuin met terras. En waar ik een half jaar geleden nog overal mee moest helpen en achteraan moest redden de broers het wel samen nu en hoef ik maar af en toe te kijken en kan gewoon zelf even zitten O+ O+

SPOILER
Mochten jullie denken, hoe idyllisch: vanmorgen hebben ze elkaar eerst een paar uur het leven zuur gemaakt :D
Zo herkenbaar dit! :D Behalve je spoiler dan ;)

Wij deden vandaag een dagje camping waar m'n zus met d'r gezin staat en het was zó relaxt 8-)

We moesten Pitbull alsnog wel een beetje in de gaten houden natuurlijk, maar het overgrote deel van de tijd vermaken ze zich prima zelf (al dan niet met elkaar) O+

Nolita: dat klinkt fijn zo! :Y

[ Bericht 28% gewijzigd door twist02 op 25-07-2020 22:27:07 ]
pi_194259075
Heerlijk Twist!

En LeSage ook! Alleen hier geen rammels. Ja, een pak rammels voor the boys. Doen we niet, no worries.

Fijn dagje gehad met de mannen, Mars gaat dus echt zoetjesaan meer praten. Heel fijn. Nu nog luisteren. Welk persoon kun je daarvoor benaderen? Met hetzelfde gewenste placebo-effect als logopedie op spraak.
Het is een heerlijk ventje, vind het zo bijzonder hoe hij uren rond kan rommelen met alles en niks terwijl zijn oudere broer zich nog geen drie minuten zelfstandig weet te vermaken.
pi_194261614
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:40 schreef Malteser het volgende:
Heerlijk Twist!

En LeSage ook! Alleen hier geen rammels. Ja, een pak rammels voor the boys. Doen we niet, no worries.

Fijn dagje gehad met de mannen, Mars gaat dus echt zoetjesaan meer praten. Heel fijn. Nu nog luisteren. Welk persoon kun je daarvoor benaderen? Met hetzelfde gewenste placebo-effect als logopedie op spraak.
Het is een heerlijk ventje, vind het zo bijzonder hoe hij uren rond kan rommelen met alles en niks terwijl zijn oudere broer zich nog geen drie minuten zelfstandig weet te vermaken.
:D ik lees mee voor tips!

Fijn Malteser dat het met de spraak goed gaat.

Ik heb vandaag ook genoten van mijn mannen. We hebben een poppenkast voorstelling gehad. Zo simpel, maar het hoeft echt niet ingewikkeld te zijn. En waar anders mijn mannen kat uit de boom kijkend zijn, waren ze vandaag meteen helemaal los.

Het was wel heel erg lawaaierig door alle schreeuwende kinderen. Op een gegeven moment werd het Kevin te veel en heeft ie een tijdje met zijn handen over zijn oren gezeten. En toen wilde hij naar buiten. Eenmaal op de schommel zei hij “dit is beter mama”.
Het werd echt te veel of zo.
Maar toen de voorstelling afgelopen was en de andere kinderen ook buiten kwamen spelen schreeuwde hij het aller hardst...
  maandag 27 juli 2020 @ 17:43:57 #192
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194281834
Even een crosspost voor een 💩 op het potje! *O*
pi_194282174
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 23:57 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

:D ik lees mee voor tips!

Fijn Malteser dat het met de spraak goed gaat.

Ik heb vandaag ook genoten van mijn mannen. We hebben een poppenkast voorstelling gehad. Zo simpel, maar het hoeft echt niet ingewikkeld te zijn. En waar anders mijn mannen kat uit de boom kijkend zijn, waren ze vandaag meteen helemaal los.

Het was wel heel erg lawaaierig door alle schreeuwende kinderen. Op een gegeven moment werd het Kevin te veel en heeft ie een tijdje met zijn handen over zijn oren gezeten. En toen wilde hij naar buiten. Eenmaal op de schommel zei hij “dit is beter mama”.
Het werd echt te veel of zo.
Maar toen de voorstelling afgelopen was en de andere kinderen ook buiten kwamen spelen schreeuwde hij het aller hardst...
Voor alle gelegenheden waarbij het enigszins denkbaar is dat er muziek is of lawaai (dus kerstviering ook etc) nemen we l zijn koptelefoon mee. Dat ding is zo vaak lifesaver geweest. Hij kan hard geluid ook heel slecht aan en voelt zich veilig met die koptelefoon.

Duman *O*
pi_194290280
Wiehoeeeee DUMAN!

Wij zetten Juul nu wel eens op de wc (met verkleiner) dan wacht ze zelf vol verwachting op plas wat niet komt. Dan pakt ze een papiertje, veegt zichzelf af en gaat er weer af. Ik denk dat ze zich kapotschrikt als er echt iets uitkomt _O-

Vorige week zo gelachen, B liep in zijn blote billen van badkamer naar slaapkamer van Juul en terug terwijl hij zijn tanden poetste en vervolgens riep Juul echt wel 100x achter elkaar Piemol Piemol! En dat heeeeeel hard. Dat wordt wat op de camping volgende week :D Geen idee ook hoe ze erbij komt ineens want B loopt nogal vaak in zijn blootje over de bovenverdieping en ze gaan ook wel eens samen in bad.
pi_194293066
Mijm zegt iedere keer als hij op de wc plast heel verrast: ‘Hij doet het!’

Duman *O*
pi_194293220
Wij deden voor de grap laatst een ochtend zonder luier. Hij wist het te presteren om 4x niks op het potje te doen en 3x op de grond te plassen. Ik geef het nog wel even de tijd voor een volgende poging. :')
pi_194293262
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even een crosspost voor een 💩 op het potje! *O*
Jaaa!
Hier ook. *O*
Wolf zegt ook eindelijk mama ipv yaya. O+
pi_194294156
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Elleska op 30-07-2020 08:52:02 ]
pi_194313824
Komt vanzelf Nanuke. Mijn kleuter was ook pas met 3,5 plaszindelijk, en hij poept pas sinds een maand of 2 op de wc (daarvoor in zijn nachtluier). Voordeel was wel dat hij vanuit het niets in een keer vrijwel direct zindelijk was. De meiden zijn ook al twee maanden bezig, maar die hebben nog wel regelmatig een ongelukje, terwijl kleuter die bijna niet gehad heeft.

Lala begint steeds panischer richting honden te worden. Vorig jaar zijn we een week met familie weg geweest waarbij er een halve week een hond bij was (labarador). Dat ging uiteindelijk goed en ook de angst voor andere honden was daardoor veel minder (eerder was ze er geen fan van, maar was het geen probleem). Maar dit voorjaar is er een jonge pup (ook een labrador denk ik) van een buurman tegen haar aan gesprongen (niet wild, kleuter vond het juist heel leuk maar Lala werd hysterisch) en sindsdien is het weer drama. Zo erg nu zelfs dat er vanmiddag aan de overkant van de straat een mevrouw met een (veel kleinere) pup stond en ze weigerde om de straat over te steken, me vervolgens terwijl ik haar tilde vastklampte (een halve nekklem...) en daarna weer panisch omdat het hondje naar haar keek. En van de week iemand aan de overkant van de straat met een chihuahua waarbij ze verstijfd bijna langs de muur loopt om maar zo ver mogelijk er vandaan te blijven, terwijl een grotere kat geen probleem is. Iemand ervaring met hoe we hier het beste mee om kunnen gaan om de angst een beetje weg te nemen? De hond van mijn zus (de enige persoon die ik ken met een hond) is overigens ook weer eng, die wordt angstig in de gaten gehouden en mag niet in de buurt komen. Iemand tips hoe we deze angst een beetje weg kunnen nemen?
pi_194314256
FF ik volg je mee want L is ook zo panisch voor honden. We hebben wel het idee dat het helpt als hij de regie heeft: wat wil jij? We hadden laatst visite en die namen de honden mee. Die man vroeg echt aan L, wat wil jij. Mogen de honden binnen of moeten ze in de tuin blijven? L heel stellig: in de tuin. Eerst vond hij zelfs dat nog wat eng (L zat binnen) maar hij bleef met die man herhalen dat de honden niet binnen mochten komen en dat gaf hem wel wat rust. En later werd het heel voorzichtig interessant achter glas. Dat deed die man echt heel goed met L, dat gaf L echt rust.
pi_194318208
Soms bieden hondenscholen ook wel eens programma's aan voor mensen met angst voor honden, gebaseerd op exposure. Er bestaan ook therapiehonden, hele makke beesten die voor dit soort dingen worden gebruikt. Het zit hem er vooral in dat ze "hondentaal" leert begrijpen, snappen hoe een hond reageert wanneer je m aankijkt, hoe je ervoor zorgt dat hij niet opsrpringt ect. Maar daar is lala nog wat te klein voor nu.

Ik denk dat de aanpak van nazil op deze leeftijd wel prima is. Dus haar er wel mee blijven confronteren (je komt ze nu eenmaal tegen) maar samen bedenken wat een fijne manier is om te reageren wanneer het gebeurt. Dus thuis vast "als we straks een hond tegenkomen, dan mag je mijn hand vasthouden en dan lopen we samen verder aan de overkant". Dan geef je haar de zekerheid dat je er voor haar bent en wellicht ook minder paniek omdat ze weet wat ze kan/mag doen en voorkom je misschien een complete freeze.
pi_194318603
Oh FF, wat lastig, ik heb geen tips verder. Naar ook voor Lala -O-

Duman, wat knap van U O+ Hier is na een aantal succesvolle toiletbezoekjes de interesse weer weggezakt -O-

Hier een grote opluchting;
SPOILER
And you know I might
pi_194319363
Oeh, Rena!
SPOILER
pi_194322840
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 07:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Soms bieden hondenscholen ook wel eens programma's aan voor mensen met angst voor honden, gebaseerd op exposure. Er bestaan ook therapiehonden, hele makke beesten die voor dit soort dingen worden gebruikt. Het zit hem er vooral in dat ze "hondentaal" leert begrijpen, snappen hoe een hond reageert wanneer je m aankijkt, hoe je ervoor zorgt dat hij niet opsrpringt ect. Maar daar is lala nog wat te klein voor nu.

Ik denk dat de aanpak van nazil op deze leeftijd wel prima is. Dus haar er wel mee blijven confronteren (je komt ze nu eenmaal tegen) maar samen bedenken wat een fijne manier is om te reageren wanneer het gebeurt. Dus thuis vast "als we straks een hond tegenkomen, dan mag je mijn hand vasthouden en dan lopen we samen verder aan de overkant". Dan geef je haar de zekerheid dat je er voor haar bent en wellicht ook minder paniek omdat ze weet wat ze kan/mag doen en voorkom je misschien een complete freeze.
Die man met de honden die bij ons was legde L ook uit dat als hij bang is of gaat schreeuwen, de hond wil 'helpen' omdat honden mensen heel lief vinden. En als je heel rustig blijft, de hond dat ook blijft. Het heeft wel geholpen want van de week op de markt bleef L heel rustig en zei 'dan doet de hond ook niks'
pi_194341513
Wat een opluchting zal dat zijn @rena . Ook wel fijn dat je nou duidelijker weet dat je niet nog eens wilt. :)

Ik moet soms zo lachen om Banaan. "Zal ik je chocoladeijs vasthouden, dan gaat hij niet smelten". _O_ O+

"Wil jij even nadenken?" komt hier ook heel vaak voorbij. Zoals wanneer ik vraag:
Waar denk je dat een zeehond leeft?
Wat vond je leuk vandaag?
Ik denk dat.... (meestal nadat hij vroeg "wat was dat voor geluid?")

Vannacht waren we trouwens een flinke tijd wakker. Meneer had een haakje aan zijn teennagel. Van alle onnozele redenen om wakker te zijn spande dit de kroon. }:|

Gisteren waren we naar een strandje, wat was dat lekker zeg. Hij wou vooral "van die kant naar die kant en dan die kant" door het water. :D
Hij pikte wel heel vervelend het speelgoed in van een ander kindje. Toen dat kindje er genoeg van had en bij zijn moeder ging zitten bracht Banaan wel netjes zijn speelgoed terug en wou weer samen spelen. Mooi hoe dat zichzelf soms oplost (naar mij luistert hij toch niet). ;)

Het is echt een heerlijk mannetje. O+
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:04:38 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194362183
Groeten uit het mooie Drenthe O+ waar Max dus speelt en speelt en speelt en speelt en speelt. Zijn voeten worden volgens mij nooit meer schoon.

SPOILER
Campertje op de achtergrond is ons kampeermiddel. Max slaapt er als een roosje in!

Dingetje is wel: vriendjes maken. Voor Max nogal een ....... ding. En als hij dan eindelijk vriendjes heeft, gaan ze naar huis. Ik probeer hem bij te brengen dat hij vooral moet doen wat hij leuk vindt en dat de vriendjes dan wel naar hem komen (ipv actief op zoek te gaan naar vriendjes, waar hij dus erg mee bezig is).

Dingetje 2: de dood. Gezellig onderwerp, dagelijks terugkerend, sinds ik hem eerlijk antwoord heb gegeven op de vraag of papa en mama ook dood gaan. Hij werd er erg verdrietig van. Hij vraagt nu soms: als ik jarig ben geweest en vier ben geworden, gaan jullie dan dood? Dan heb ik geen papa en mama meer! :'( :'( :'( Ik heb alweer spijt van mijn antwoorden. Misschien had ik hem nog even in een waan moeten laten.
pi_194364939
Quoi, L vindt vriendjes ook een dingetje. Hij wil ze graag, maar vindt het lastig de stap te zetten. Dat merkte ik op vakantie, er kwam iemand naar hem toe, hij hield eerst de boot af maar zodra het ijs gebroken had wilde hij er constant mee spelen en dat kan dan ook niet. 'Mama, hoe heten de kindjes op de basisschool dan?' hij is bang dat hij geen vriendjes kan maken doordat hij niet weet hoe ze heten. Daar is hij nu al mee bezig.
  zondag 2 augustus 2020 @ 11:39:39 #208
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194366859
Jaja precies dat. Ik herinner me dat ik daar als kind op de camping wel wat stress om heb gehad :')

Maar ik geloof dat het is opgelost, want het wemelt hier inmiddels van de kleine mannetjes (pratend over brandweerman Sam).
  zondag 2 augustus 2020 @ 13:39:06 #209
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194368556
‘Maar ik weet niet hoe die kinderen heten!’ heb ik hier ook al wel eens gehoord... het is ook wat, die sociale contacten.

Wat sneu die angst dat jullie doodgaan Quoi. Ik weet nog dat mijn moeder wel ontkennend heeft geantwoord op die vraag vroeger en dat ik wist dat dat niet klopte maar het gaf me toch een veilig gevoel :D .
pi_194370665
Fijn Rena!

Vriendjes is iets wat hier heel goed gaat, 1 blik van een andere (vaak even oude) peuter die ook wil en de boel is aan :') Casper is zo’n extravert kind, brengt ook veel uitdagingen met zich mee..

Wij zijn op vakantie en het is hier heerlijk, Casper is zo goed te pas, de tijd gaat veel te snel }:|
pi_194372072
Lastig @Quoi . Ik probeer ook altijd eerlijk te zijn maar snap ook dat ik moet opletten want hij weet een klein beetje wat dood zijn is door insecten. Misschien is er een kinderboek over doodgaan dat erbij helpt?

Haha @Lemijn dat is ook wat. Banaan vroeg net meerdere keren aan hetzelfde meisje hoe ze heet, daarna aan een meisje die niet kan praten en twee meisjes die voorbij stepten en hem niet hoorden. :D
pi_194372432
Hier is dat met blind zijn (mijn vader is blind). S. denkt nu steeds dat iedereen die oud is blind wordt. Lastig, maar ik blijf wel heel eerlijk in die dingen en leg uit hoe het zit.

Hier is Mijm ook wel op zijn gemak op vakantie. Hij vreet heel veel uit, dus ook wel een tikkeltje vermoeiend :')
  zondag 2 augustus 2020 @ 19:00:14 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194373783
Goed om jullie ervaringen te lezen. Ik doe ook maar wat natuurlijk. Het onderwerp is hier getriggerd door de dood van onze poes een paar weken geleden. Ook daarbij "gewoon" eerlijk geweest. "Dus Joy is nu poeder mama?" :'(

Het zal wel weer vervagen.

Mag ik trouwens Drenthe aanraden? En de plas 't Nije Hemelriek? Echt prachtig hier O+
pi_194377495
Ziet er leuk uit Quoi. Helaas voor ons net iets te ver om heen te fietsen.
Als ik de weersverwachtingen mag geloven komt er een hittegolf aan, dan is een zwemplas helemaal fijn.
pi_194381587
Ik denk dat je niet veel anders kunt dan toch eerlijke antwoorden te geven over de dood, op een wat kinderlijke manier dan. Want vroeg of laat komt het toch en als het in hun hoofd zit dan is het juist goed dat je er samen over praat, ook al leidt dat soms tot van die emoties. Bij onze oudste zijn we ook door deze fases gegaan. Het komt en het gaat. Soms heel laconiek, soms angstig. Bij Ysje begint het net een beetje in te dalen, het idee van de dood.

Klinkt heerlijk, dat kamperen, Quoi! Zo leuk om te zien hoe ze lekker op avontuur gaan. Wij zijn net terug van twee weken in Frankrijk. Wij hadden een gite gehuurd, behorend bij een camping. Prachtig in de natuur. Echt helemaal idyllisch. Daardoor dus de luxe van wel een huisje en eigen tuin + de camping met speelkameraadjes voor de kinderen. Het voordeel voor Ysje is dat hij rustig achter zijn oudere zus aan kan hobbelen. Daardoor hebben wij ook minder omkijken ernaar en maken ze samen contact met andere kinderen. Ysje is er ook veel beter en extraverter in geworden het laatste halfjaar. We gingen ook vaak naar een meertje in de buurt en daar heeft hij ook zo genoten. O+ . Het was echt top.

Ik heb hem nog regelmatig in de draagzak gehad. Hij vond dat toch wel heel fijn. Hij vindt het bijv in een stad (we waren ook in Parijs) soms wat overweldigend en dan is het natuurlijk heerlijk dat je veilig op je moeders rug een beetje kunt rondkijken. Ik trok het nog net. Want hij is groot!

Even een paar foto's van onze lieverd.

SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_194381589
Kevin heeft nog steeds geen behoefte aan vriendjes om mee te spelen en heeft meestal binnen een paar minuten ruzie met andere kindjes. Gisteren durfde er een mede peuter aan z’n fiets te komen.....
Hij doet ze geen pijn of zo, maar zegt op een hele strenge manier dat ze dingen niet mogen doen en meestal met een grom er achteraan. Echte kleintjes gaan wel eens huilen dan en dan grijp ik toch wel even in.

Ik geloof dat het bij het KDV nu wel goed gaat qua samen spelen, dus dit zal ook wel goed komen. Maar hij blijft echt een einzelgänger. Maar dat was en ben ik ook nog steeds. Bij Willem blijf ik me verbazen hoe sociaal die jongen is. Dat zal hij wel van z’n papa hebben
pi_194381607
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:19 schreef Franny_G het volgende:
Ik denk dat je niet veel anders kunt dan toch eerlijke antwoorden te geven over de dood, op een wat kinderlijke manier dan. Want vroeg of laat komt het toch en als het in hun hoofd zit dan is het juist goed dat je er samen over praat, ook al leidt dat soms tot van die emoties. Bij onze oudste zijn we ook door deze fases gegaan. Het komt en het gaat. Soms heel laconiek, soms angstig. Bij Ysje begint het net een beetje in te dalen, het idee van de dood.

Klinkt heerlijk, dat kamperen, Quoi! Zo leuk om te zien hoe ze lekker op avontuur gaan. Wij zijn net terug van twee weken in Frankrijk. Wij hadden een gite gehuurd, behorend bij een camping. Prachtig in de natuur. Echt helemaal idyllisch. Daardoor dus de luxe van wel een huisje en eigen tuin + de camping met speelkameraadjes voor de kinderen. Het voordeel voor Ysje is dat hij rustig achter zijn oudere zus aan kan hobbelen. Daardoor hebben wij ook minder omkijken ernaar en maken ze samen contact met andere kinderen. Ysje is er ook veel beter en extraverter in geworden het laatste halfjaar. We gingen ook vaak naar een meertje in de buurt en daar heeft hij ook zo genoten. O+ . Het was echt top.

Ik heb hem nog regelmatig in de draagzak gehad. Hij vond dat toch wel heel fijn. Hij vindt het bijv in een stad (we waren ook in Parijs) soms wat overweldigend en dan is het natuurlijk heerlijk dat je veilig op je moeders rug een beetje kunt rondkijken. Ik trok het nog net. Want hij is groot!

Even een paar foto's van onze lieverd.

SPOILER
O+
Ze worden zo groot.
pi_194381717
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:22 schreef Adrian4 het volgende:
O+
Ze worden zo groot.
Nou. Ik vind het heerlijk. Op de camping ook wat gezinnen met baby's en oh, daar heb ik echt totaal geen heimwee naar. :P . :+
pi_194383374
Ik wel :{
Maar moet zeggen dat ik dit weekend voor de eerste keer dacht: wat is het handig zo (toen ik met mijn mannen aan het lunchen was in het park met vriendinnen incl een baby en vervolgens ook toen ik in de speeltuin op een bankje zat met mijn boek O+ ).
Ik begin het dus al te verwerken dat er hier geen derde baby komt. Maar al die zwangeren / kleine babies in mijn vriendengroep maken het mij wel moeilijk.
pi_194387047
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:33 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nou. Ik vind het heerlijk. Op de camping ook wat gezinnen met baby's en oh, daar heb ik echt totaal geen heimwee naar. :P . :+
Ik wel, al vind ik deze leeftijd ook echt fantastisch. Ik knuffel maar wat extra met baby's van vrienden.

Wolf gaat echt goed met spraak. 'Mam, mag ik brood met aardbeienjam?'

En dat terwijl hij vakantie heeft van psz.
  maandag 3 augustus 2020 @ 16:58:49 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194387110
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:37 schreef Adrian4 het volgende:
Ik wel :{
Maar moet zeggen dat ik dit weekend voor de eerste keer dacht: wat is het handig zo (toen ik met mijn mannen aan het lunchen was in het park met vriendinnen incl een baby en vervolgens ook toen ik in de speeltuin op een bankje zat met mijn boek O+ ).
Ik begin het dus al te verwerken dat er hier geen derde baby komt. Maar al die zwangeren / kleine babies in mijn vriendengroep maken het mij wel moeilijk.
Hier zorgt dat ook voor dubio. Ik hou heel erg van babies en vind ze geweldig en zou echt super graag nog een derde willen. Maar nu is het ook wel weer heel handig met 2, en we hebben deze vakantie best een aantal keer gewoon op een terras kunnen zitten terwijl de kinderen zichzelf vermaakten en wij gewoon zaten te genieten.
KuikenGuppy
  maandag 3 augustus 2020 @ 17:56:47 #222
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194387900
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:53 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik wel, al vind ik deze leeftijd ook echt fantastisch. Ik knuffel maar wat extra met baby's van vrienden.

Wolf gaat echt goed met spraak. 'Mam, mag ik brood met aardbeienjam?'

En dat terwijl hij vakantie heeft van psz.
Hij heeft het helemaal te pakken waarschijnlijk :P

Babies! Dubbel gevoel ook hier. Ik zie veel gedoe, maar ook de mooie dingen. Het helpt dat het lichamelijk nét pas weer ok is, dus ik zou gek zijn als... (zegt mijn verstand ;) )
pi_194416424
Misschien hebben jullie wat goede ideeën voor mij. Ik krijg dit weekend mijn neefje van bijna 4 te logeren maar het wordt enorm warm....

Ik wilde eigenlijk naar de dierentuin maar met deze temperaturen doe ik mijzelf en hem er waarschijnlijk geen plezier mee.

Wat is eventueel leuk om te gaan doen?

Ik heb al van die waterspuiten gekocht en waterballonnen. Maar is er iets wat je buiten de deur kunt doen (behalve zwemmen) wat met deze temperaturen leuk is voor een bijna 4 jarige?
pi_194416444
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:00 schreef MiNi1981 het volgende:
Misschien hebben jullie wat goede ideeën voor mij. Ik krijg dit weekend mijn neefje van bijna 4 te logeren maar het wordt enorm warm....

Ik wilde eigenlijk naar de dierentuin maar met deze temperaturen doe ik mijzelf en hem er waarschijnlijk geen plezier mee.

Ik heb al van die waterspuiten gekocht en waterballonnen. Maar is er iets wat je buiten de deur kunt doen (behalve zwemmen) wat met deze temperaturen leuk is voor een bijna 4 jarige?
Bioscoop :7 lekker in de airco

Aquaria zijn ook vaak lekker koel trouwens, sealife oid. Misschien een kindermuseum als hij dat leuk vind?

[ Bericht 5% gewijzigd door littledrummergirl op 05-08-2020 19:19:09 ]
pi_194416919
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Bioscoop :7 lekker in de airco

Aquaria zijn ook vaak lekker koel trouwens, sealife oid. Misschien een kindermuseum als hij dat leuk vind?
Oh ja bios, slim! En museum ga ik eens zoeken of er wat leuks in de buurt is. Thanks!
pi_194417828
En in bossen ect is het meestal ook wel lekker koel, misschien dat je in je buurt een bos heb met een klimparcours of een wandelroute voor kinderen?
pi_194420307
@MiNi1981 Ik weet niet waar je zit, maar waterspeeltuinen vind ik briljant voor dit soort dagen. Op camping de Duinhoeve in Burgh-Haamstede zit er een: overal water, waterglijbanen, fonteinen, sproeiers, maar nergens een daadwerkelijk zwembad waar een diplomaloos kind in kan verdwijnen. Het Spetterparadijs heet dat. Er zijn ongetwijfeld meer van die dingen. Zelf zit ik er dan naast op een terras, onder een parasol, met een koud drankje en een boek. En nu en dan spetter ik mee om af te koelen. (Historyland in Hellevoetsluis heeft het ook, evenals Berkenhof Zoo in Kwadendamme.)
pi_194420480
Goede tips ook @Jentin ga ik eens zoeken. Hij houdt wel van spelen met water.

Ik zit in het zuid oosten vh land.
pi_194420560
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:00 schreef MiNi1981 het volgende:

iets als monkeytown of ballorig met airco is nu ivm corona heel rustig (want op reservering en max aantal mensen) :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_194421932
Wij hebben bewust Museumkaartjes gereserveerd voor vrijdag. Hadden we de vorige keer toen het heel warm was toevallig (was al weken daarvoor gepland) en was heel goed bevallen! Nu een ander kindermuseum.

En verder gewoon water. Verschillende emmers, bakjes, teiltjes etc. Speeltuinen ben ik met dit weer nooit zo’n fan van, daar verbranden ze snel, tenzij je de zeldzame speeltuin met genoeg schaduw hebt gevonden. De watertafel staat hier met mooi weer ook onder een schaduwdoek.
pi_194423017
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:40 schreef tombolafan het volgende:

[..]

iets als monkeytown of ballorig met airco is nu ivm corona heel rustig (want op reservering en max aantal mensen) :7
Vergis je niet |:( wij hadden laatst een op reservering, kneitersdruk. Nog nooit zo druk meegemaakt. Kinderen die hun ouders kwijt waren, we konden elkaar niet meer verstaan etc. Terwijl hier in de buurt de 2 niet op reservering werken en alleen nog maar rustig heb meegemaakt de laatste tijd (ja we zijn er regelmatig te vinden :+)
pi_194424134
Niet bij elke monkeytown of ballorig is het lekker koel. Check ook eerst de openingstijden. Zag net toevallig voorbij dat de monkeytown hier in de buurt is gesloten ivm de hitte.

Ik heb een extra schaduwdoek opgehangen en L is nu de tegels en schutting aan het "verven" met water en kwasten.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 09:40:19 #233
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_194424397
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:22 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben bewust Museumkaartjes gereserveerd voor vrijdag. Hadden we de vorige keer toen het heel warm was toevallig (was al weken daarvoor gepland) en was heel goed bevallen! Nu een ander kindermuseum.

En verder gewoon water. Verschillende emmers, bakjes, teiltjes etc. Speeltuinen ben ik met dit weer nooit zo’n fan van, daar verbranden ze snel, tenzij je de zeldzame speeltuin met genoeg schaduw hebt gevonden. De watertafel staat hier met mooi weer ook onder een schaduwdoek.
Toch niet als je ze met een hoge factor insmeert?

Nu lijkt mij het los daarvan idd sowieso te heet voor de speeltuin, ik denk dat je een 4-jarige met die hitte vooral blij maakt met water. Op Pinterest staan vast ook een hoop leuke waterspelletjes die je kan organiseren. Mijn kinderen vonden het als kleuter bijv heel leuk als ik een bak diertjes en auto's neerzette, daarnaast een bak zand/modder, dan een grote bak water en een handdoek. Wasstraatje spelen :P

Of gewoon een good old sproeier om onderdoor te rennen gillen *O*

Ow sorry was te lui om alles te lezen en zie nu dat je buiten de deur vroeg :+
pi_194424479
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 07:03 schreef Nazil het volgende:

[..]

Vergis je niet |:( wij hadden laatst een op reservering, kneitersdruk. Nog nooit zo druk meegemaakt. Kinderen die hun ouders kwijt waren, we konden elkaar niet meer verstaan etc. Terwijl hier in de buurt de 2 niet op reservering werken en alleen nog maar rustig heb meegemaakt de laatste tijd (ja we zijn er regelmatig te vinden :+)
Wow echt? :o hier gelukkig niet, heb voor t eerst echt zelf ook genoten daar 8-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_194424486
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:46 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Wow echt? :o hier gelukkig niet, heb voor t eerst echt zelf ook genoten daar 8-)
We waren er binnen een uur weg. Als ik eerst een rij van 30 wachtende ouders moet trotseren om een kop koffie te krijgen ben ik er klaar mee.
pi_194425147
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:46 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik ga wel eens als ik zelf moe ben er heen, in de hoop dat ik rustig kan zitten. Lukt eigenlijk alleen als ik met een vriendin ben, want dan spelen l en haar dochter zo lief samen O+ echt 4 handen op 1 buik die twee. Handje in handje lopen, schaterlachen om niks. Zo lief. Ik zou haar ook wel als schoondochter willen hebben :+
pi_194426654
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:40 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Toch niet als je ze met een hoge factor insmeert?

Nu lijkt mij het los daarvan idd sowieso te heet voor de speeltuin, ik denk dat je een 4-jarige met die hitte vooral blij maakt met water. Op Pinterest staan vast ook een hoop leuke waterspelletjes die je kan organiseren. Mijn kinderen vonden het als kleuter bijv heel leuk als ik een bak diertjes en auto's neerzette, daarnaast een bak zand/modder, dan een grote bak water en een handdoek. Wasstraatje spelen :P

Of gewoon een good old sproeier om onderdoor te rennen gillen *O*

Ow sorry was te lui om alles te lezen en zie nu dat je buiten de deur vroeg :+
Haha nee hoor, ik kom steeds meer tot de conclusie dat thuis waarschijnlijk een betere oplossing gaat zijn inclusief een bioscoop bezoekje voor exrta verkoeling tijdens de piekwarmte.

En dan komt mijn neefje nog maar een keer logeren als het iets minder warm is en ik andere leuke dingen nog met hem kan ondernemen.
pi_194438828
Jip heeft weer een sticker gekregen op 't consultatiebureau bij de 2 jaar afspraak. We maakten ons al geen zorgen, fijn dat we er in bevestigd werden :P en 13,6 kilo met 90cm, dus een super gemiddelde peuter.
pi_194439627
Fijn Aure *O*

Wanneer namen jullie je peuters voor het eerst mee naar de bioscoop? Ik zou best graag willen maar ben er bijna zeker van dat C nog niet zo lang op 1 plek kan blijven zitten :+

Oh en ik ben dit weer nu al zo zat :r Ik verlang naar regen en kou :')
And you know I might
pi_194439669
Hij was 2.5, naar Bing. Dat waren korte afleveringen waardoor hij z'n aandacht er goed bij kon houden. Daarna met 3 jaar naar Juf Roos, ging ook prima.
pi_194440226
Oh met Bing en Juf Roos zou Jip het in de bios ook wel vol houden. Dat kan hij thuis uren kijken als ik hem zou laten :')
pi_194441465
Bing en Juf Roos zijn hier ook favoriet. Ik vind die stemmen nog prima te handelen dus hij mag dat ook regelmatig kijken. Ik heb zo'n vermoeden dat die de komende dagen ook regelmatig aan zullen staan om het heetst van de dag rustig binnen te zitten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 07:13 schreef Aure het volgende:
Jip heeft weer een sticker gekregen op 't consultatiebureau bij de 2 jaar afspraak. We maakten ons al geen zorgen, fijn dat we er in bevestigd werden :P en 13,6 kilo met 90cm, dus een super gemiddelde peuter.
zijn de afspraken bij jullie weer gewoon op het bureau?
ik had vorige week een telefonische afspraak wat eigenlijk niets voorstelde.
pi_194443484
Nee eigenlijk niet, er was wat miscommunicatie tussen (8> en het consultatiebureau. Dus wij stonden daar en toen bleek het een telefonische afspraak _O- maar er was verder helemaal niemand meer, dus we mochten hem gewoon fysiek doen. De jeugdarts vond het zelf stiekem ook fijner haha.
pi_194443842
Fijn Aure!
Dan is jouw slanke baby/dreumes/peuter nu mijn bollie gewoon voorbij! Mars was natuurlijk altijd HUGE maar weegt nu net geen 13 kilo. Terwijl hij bij 11 maanden de 10 kilo al voorbij was.

Wij waren vandaag bij de logopedie. Hij kwam vrolijk zwaaiend binnen “Hoi!” en ging even vrolijk weer naar buiten “Dahaaaag!”.
Korte samenvatting: er is een achterstand, maar de laatste weken begint hij te praten. We gaan de komende weken verder met de logopedie waarbij ze zijn ontwikkeling even willen volgen (en volgende week ook wat testen willen doen) maar ze vermoeden dat hij ‘gewoon laat gestart is’.
pi_194445914
Malteser fijn dat Mars begint te kletsen en dat het gewoon een late start lijkt te zijn.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:44 schreef Aure het volgende:
Nee eigenlijk niet, er was wat miscommunicatie tussen (8> en het consultatiebureau. Dus wij stonden daar en toen bleek het een telefonische afspraak _O- maar er was verder helemaal niemand meer, dus we mochten hem gewoon fysiek doen. De jeugdarts vond het zelf stiekem ook fijner haha.
Lol

Ze zei hier ook al dat ze liever fysieke afspraken heeft omdat ze zo veel signalen missen. Bij ons gaat alles prima dus ik denk dat een afspraak op het bureau ook niet veel had voorgesteld.

Ben wel benieuwd of L na de zomervakantie op de PSZ ook gaat praten want dat deed hij voor de vakantie nog helemaal niet waardoor er bij hun wat zorgen waren (eerst of hij wel goed hoorde, later kwam logopedie ter sprake). Maar de jeugdarts heeft hem via de telefoon horen kletsen en samen met wat ik vertel is er geen enkele reden om te denken aan een achterstand. Dus toch wel iets aan het gesprek gehad :)

Stats hier 13,8kg en 95cm.
pi_194477570
Telefonische afspraken met het cb lijken mij idd weinig toevoegen als je zelf geen vragen hebt.

Ik heb vanochtend zelf maar eens gewogen en gemeten, omdat ik haar opeens zo groot vind. 12,5 kg en ongeveer 92 cm.
Bioscoop lijkt me leuk, maar dan moet er iets passends draaien natuurlijk. Juf roos en bing waren zeker een hit geweest als ze nu zouden draaien.

Ze wordt bijna 3 en ik ben een ‘verlanglijstje’ aan het maken voor haar verjaardag.
Iemand nog tips wat echt niet mag ontbreken in haar collectie tussen haar 3de en 4de jaar?
pi_194477656
Vue heeft mini-mornings, speciaal voor de 1e keer bios. Geluid niet zo hard, licht nog iets aan,goed tijdstip.
pi_194479688
Ik had vooral knutseldingen erop staan Nolita. En badponcho’s, vesten, hubelino, fietsjes, pyjama’s, dekbedovertrek, prikblok met pen, mini-loco, kinderparaplu en een Dopper. Kado waar het meest mee gespeeld wordt is een dierenarts-set van Figaro (de kat van Minnie Mouse).

Ik werd gebeld over de drie jaars afspraak, of we ons zorgen maakten over de ogen of andere dingen, want dan konden we een afspraak maken. Hadden we niet, dus we slaan het cb een keertje over dit jaar. Maar ik vind het wel vreemd dat ze die zorg nog niet normaal hervat hebben. Mishandeling of afwijkingen kun je over de telefoon niet zien natuurlijk.

Wij waren naar het museon vrijdag. Geen aanrader nog met kinderen onder de 7. Ze hebben zich prima vermaakt met vooral overal op knopjes en dingen drukken, maar dat was het ook wel. Voor 7+ wel erg leuk! Maar ze hadden iig airco, dus een museum an sich kan ik wel aanraden momenteel.

Verder slapen ze bagger door de warmte. Ze zijn s avonds nog minimaal een uur aan het rommelen en ruziemaken, en s ochtends zijn ze ook te vroeg wakker. Lala’s oren lijken kapot want ze luistert echt nergens meer naar. Ik hoop maar dat dat ook door het weer komt, dan zou het volgende week beter moeten gaan...
pi_194480954
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:18 schreef FlyingFish het volgende:

Ik werd gebeld over de drie jaars afspraak, of we ons zorgen maakten over de ogen of andere dingen, want dan konden we een afspraak maken. Hadden we niet, dus we slaan het cb een keertje over dit jaar. Maar ik vind het wel vreemd dat ze die zorg nog niet normaal hervat hebben. Mishandeling of afwijkingen kun je over de telefoon niet zien natuurlijk.
Dat gevoel had ik ook maar had het er met iemand over en die merkte op dat bij peuters de signalerende functie van bijvoorbeeld PSZ en KDV belangrijker zijn dan die jaarlijkse afspraak bij het CB. Dat klonk ook wel weer logisch.
Daarnaast is het CB is vrijwillig dus als ouders iets te verbergen hebben zijn de kinderen mogelijk helemaal niet in beeld.
pi_194481633
Hoi peuters! :W

Sofie en ik mogen ons hier officieel melden. Onze kleine dame is nu ook in leeftijd een echte peuter. Zelf houdt ze vol dat ze 3 geworden is maar ik vind het nu al hard genoeg gaan :P

SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door Takkie88 op 10-08-2020 00:50:32 (Foto toegevoegd ) ]
pi_194483264
Welkom takkie en Sofie! Hebben jullie een fijne dag gehad?

Bedankt voor de inspiratie FF, een aantal dingen komen al overeen!
Ik meen me te herinneren dat jouw meiden ook niet heel groot zijn. Hoe lang zijn ze inmiddels en passen ze goed op de 12 inch fietsjes?
Zou het jammer vinden om een fiets te geven waar ze vervolgens nog maanden niet bij de trappers kan...
Kwa kledingmaat zou het net moeten kunnen, maar kwa binnen beenlengte niet.. :? Of ik heb verkeerd gemeten.
pi_194484811
Van harte gefeliciteerd verse peuter!

L (die op vakantie eerst 3 nachten bijna niet slaapt...) sliep vannacht in de tuin in een tent met papa. Van 22.00 tot 6.30! En hij vond het fantastisch. Onder zijn cars-slaapzak waarvan hij niet meer wist dat hij die had en op een luchtbed waarvan hij niet wist wat het was. Bij ons vorige kampeer-avontuur was hij bijna een jaar oud midden in een hittegolf waarbij ik een zonnesteek opliep en 3 dagen kotsend op een camping heb doorgebracht (daarna van ellende 's nachts naar huis gereden) dus daar wist hij niks meer van af. Daarna zijn we op mijn verzoek alleen maar in een bungalow op vakantie geweest.
  maandag 10 augustus 2020 @ 09:29:58 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194485246
Wat superleuk @Nazil om dat te doen! En als hij zo weer een beetje positieve vibes met kamperen krijgt ^O^

Ik mag ik mijn handjes knijpen. Max was weliswaar elke avond een van de laatste peuters die sliep op de camping, hij sliep elke nacht als een otter tot ca. 9:00u. Om dan dus zijn blije hoofd om het randje te steken als wij al lang en breed aan de koffie zaten O+

Welkom Takkie! Ook alweer peuter!
  maandag 10 augustus 2020 @ 09:34:18 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194485301
Zoiets:
SPOILER
:D
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:58:17 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194486164
Die foto van Max O+ !
pi_194489128
Max O+

Gefeliciteerd nog Takkie!

Hier zijn ze nu kamperen met opa en oma in tentjes op een camping. Ik zag het helemaal niet zitten, maar het lijkt allemaal goed te lopen!
Ze slapen met z’n tweeën in een tentje. Knap hoor!

Hier lijkt vakantie altijd garantie voor goed slapen. Thuis kan het drama zijn, zodra we op vakantie zijn is het drama opgelost
Ik grap wel eens ooit dat we onze koffers gaan pakken als het een tijdje drama is ‘s nachts.
pi_194490908
Takkie, gefeliciteerd met je kersverse leuke peuter!

Quoi, wat een leukerd is die max toch, zo'n blij koppie O+
pi_194491472
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:03 schreef Nazil het volgende:
Hij was 2.5, naar Bing. Dat waren korte afleveringen waardoor hij z'n aandacht er goed bij kon houden. Daarna met 3 jaar naar Juf Roos, ging ook prima.
Ga ik eens in de gaten houden of zo iets hier in de buurt ook is :)

Takkie, Sofie ook alweer 2 :o Herinner me nog wat een mini het was bij de meet toen O+

Quoi, wat een ontzettend leuk jongetje is Max toch O+

Nazil, wat een goed idee zo in de tuin slapen! Zou ik ook best willen nu :+

Ik zat vandaag eens te kijken en mijn dame lijkt ineens zo groot te worden qua lengte, krijg al van veel mensen te horen dat ze zo lang is :)
SPOILER
De fase waarin ze nu zit is zo leuk, af en toe kan ik haar achter het behang plakken als ze weer eens zo’n peuterbui heeft, maar over het algemeen is ze ontzettend lief en gezellig. Moeder zijn is het mooiste wat me ooit overkomen is O+
And you know I might
pi_194494251
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 00:56 schreef Nolita het volgende:
Welkom takkie en Sofie! Hebben jullie een fijne dag gehad?

Bedankt voor de inspiratie FF, een aantal dingen komen al overeen!
Ik meen me te herinneren dat jouw meiden ook niet heel groot zijn. Hoe lang zijn ze inmiddels en passen ze goed op de 12 inch fietsjes?
Zou het jammer vinden om een fiets te geven waar ze vervolgens nog maanden niet bij de trappers kan...
Kwa kledingmaat zou het net moeten kunnen, maar kwa binnen beenlengte niet.. :? Of ik heb verkeerd gemeten.
Mijn meiden waren 91 en 92,5 cm op hun verjaardag en ze passen er goed op. Kunnen er zelfstandig op en afklimmen. Alleen trappen begrijpen ze nog steeds niet, dus meestal zit er een op de fiets en duwt de ander. En soms zitten ze allebei op hun eigen fiets de ander te roepen dat die moet duwen. We hebben deze: https://www.halfords.nl/w(...)el-pip-blauw-12.html vooral het mandje en bakje voor- en achterop kan ik aanraden, daar gaan de knuffels vaak in. Het is alleen even een klus om hem goed in elkaar te zetten.

Wat een leuke foto Quoi! De camper valt bij hem iig goed in de smaak!

Welkom en gefeliciteerd nog Takkie *O*

adrian, dat zou ik echt nog niet durven, mijn kinderen alleen in een tent. Die gaan dan s ochtends elkaar opstoken om er uit te gaan en dingen te gaan doen. Ze krijgen een eigen binnentent, maar meer ook niet voorlopig.

Fijn dat het nachtje kamperen zo’n succes was Nazil! Jouw horrorverhaal herinner ik me zelfs nog, hopelijk volgende keer beter!
pi_194509513
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* REGEN *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Het heeft hier zo'n anderhalf uur flink geregend, zo fijn dat het "afgekoeld" is van 34 naar 26 graden :D :D
pi_194510356
Ik wil ook regen hier :'( :'(

Wij gingen ijs maken met zon dr oetker-zakje. 'Mama, dan moeten we wel een schoteltje aan, anders worden we vies!' Een schort bedoelde hij _O- hij bleef maar schoteltje zeggen. Ach ja, is beide om iets schoon te houden :P

[ Bericht 49% gewijzigd door Nazil op 11-08-2020 21:11:31 ]
pi_194511092
Hier ook regen! Sofie heeft heerlijk rondgerend in haar onderbroek. En rondgestapt met een veels te grote paraplu :)

SPOILER
pi_194511433
Hier geen regen! Maar ik sta alleen met peuter op een camping dus laat dat ook maar even weg :')

Wat schattig Takkie! En Sofie al een peuter joh, gaat snel!
pi_194515469
Wij hadden ook geen regen. Maar zo’n stortregen hebben we laatst als eens gehad en toen had het hele dorp waterschade inclusief onze auto waar een laagje water in stond, dus ben er ook niet meer zo’n fan van :')

Wij zijn weer thuis van vakantie. Ook wel fijn. En nodig, want de laatste dagen werd het gebrek aan ritme en regelmaat iets teveel. Mijm ging niet meer slapen ‘s avonds, luisterde steeds slechter.
Gisteren ging hij om half 9 naar bed terwijl mijn ouders nog op bezoek waren, dus ik vreesde het ergste en zei dat ook tegen mijn ouders. We hoorden hem nog 2 liedjes zingen en toen sliep hij 8)7
Nu geloven mijn ouders niet meer dat hij moeilijk doet bij het naar bed gaan ;)
  woensdag 12 augustus 2020 @ 08:57:49 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194516299
Ja, ritme en regelmaat is toch ook wel weer fijn. Probeer hier Max ook elke avond iets vroeger op bed te leggen.

Ik baal als een stekker want ben gister door mijn rug gegaan. Die zorgvuldig gefixte rug 8)7 En ik ben nog vrij deze week en moet nu gaan bedenken wat te doen met Max. Laatste kostbare vrije doordeweekse daagjes samen, voordat het circus dat school heet gaat beginnen beginnen.

Hier ook geen regen, in de verte zagen we het onweer in de lucht. Wel een lekkere koele avond ^O^

@Nolita Wij hebben een tweedehands fietsje om die reden gekocht, voor weinig. Zo onzeker of hij er wel op zou gaan etc. Iets te laag gekocht (om gebruik ervan juist te stimuleren), dus heel lang zou hij niet meegaan. Zodra er dan intensief gebruik van wordt gemaakt kun je altijd nog een nieuw exemplaar halen. Hier overigens 14,5 inch fietsje bij een 110-115 cm lang jongetje.

@LaBelleFleur27 staan jullie met z'n tweetjes op de camping?
pi_194516564
Heerlijk al dat kamperen met peuters. O+ Super foto van Max ook quoi, dat koppie!

Ik hou van kamperen, het liefst in de bergen, maar dat zat er dit jaar gelukkig sowieso al niet in ivm baby. Ik hoop dat de wereld er wat Corona betreft volgende zomer heel anders uit ziet en we weer mogen zonder al te veel beperkingen en risico’s.
Wellicht doen we in het najaar een weekje in een huisje ergens.

@Quoi wat balen van je rug zeg. Gebeurde het in een normale beweging of was je iets aan het doen waarvan je achteraf denkt, dat was ook niet handig. Hopelijk snel de goede kant op!
Wat fietsje betreft ga ik eens rondkijken ja. We hebben hier nu natuurlijk wel een zusje die er tzt ook gebruik van kan maken en een fietsenzaak in de familie. Eens vragen of en wat hij heeft staan evt.
Trappen lukt haar al wel best goed op driewielers enzo dus ik verwacht ergens dat ze het fietsen snel door zal hebben en leuk zal vinden.

Hier heeft het wel wat geregend, maar geen zware onweersbuien oid, terwijl 10 km verderop het landelijke nieuws heeft gehaald. Zo extreem hoeft voor mij ook weer niet.
Op dit moment wordt de airco geplaatst. Ben heel benieuwd hoe we daarmee slapen vannacht. _O_

Oh en slapen; mijn peuter is er gewoon niet voor gemaakt ofzo. Ze vindt het iedere avond weer vreselijk. Alle voorbereiding en het ritueel gaat prima zonder drama, maar het moment dat ze het bed in moet begint ze te krijsen dat ze niet wil slapen. Erg vermoeiend want ze valt sowieso nog steeds alleen in slaap in nabijheid van mij of haar vader. Liefst naast haar in bed, maar sinds de bevalling blijf ik op een stoel zitten. Maar als ze weigert te gaan liggen. :?
We houden het maar weer op een fase en het warme weer.
pi_194517417
Hier ook een peuter die alleen in slaap valt als we naast haar zitten in een stoel. Met haar Afgelopen week de afspraak gemaakt dat ik weg ga als ze gaat staan in bed. En ze snapt het goed. Tot nu toe 2x weg gegaan. En dan riep ze binnen een minuut ‘mama! Sofie liggen’.

Het in slaap vallen duurt op dit moment ‘s avonds wel lang. Maar ja, het is ook 32graden op haar kamer.

Ze krijgt eindelijk een beetje stevige beentjes. Alleen daardoor zit ze regelmatig met een been vast tussen de spijlen van haar ledikant. Ze duwt ze er zelf tussen, om vervolgens dramatisch te roepen ‘klem!’ :+
pi_194517927
Hier kan ze al anderhalf jaar het bed uit. Ik heb gisteren hetzelfde tegen haar gezegd, maar toen ik op onze slaapkamer ging zitten kwam ze me gewoon achterna om daar haar gekrijs voort te zetten. }:|

Ik zat ook nog met baby in mijn armen dus uiteindelijk heeft vriend het overgenomen. (Die was eerder niet thuis). Maar is ze in ons bed in slaap gevallen. Niet top dus, maar ik weet inmiddels wel dat het echt in fases op en neer gaat. Nu zal ook de komst van haar zusje nog meespelen en moeten we allemaal nog een goede balans in aandacht verdelen zien te vinden.
pi_194518339
Als ze zelf het bed uit kan dan werkt het inderdaad niet meer :{

Het zijn fases maar als je middenin zo’n drama-fase zit kan het oneindig voelen! En kan me indenken dat het met een pasgeborene erbij voor iedereen even zoeken is naar een nieuw ritme/normaal.
pi_194519127
Hier werken dat soort "consequenties" ook wel redelijk. Plus we zeggen hem altijd dat hij niet hoeft te slapen als het nog niet lukt, maar dat hij wel in zijn bed blijft en dan nog even met zijn knuffels mag kletsen.
Het werkt niet altijd, maar als het werkt horen we hem soms klagen tegen zijn knuffels _O- over dat hij eeeeecht niet moe is, en dat bed saaaaaai is.
pi_194519829
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 06:53 schreef LeSage het volgende:
Gisteren ging hij om half 9 naar bed terwijl mijn ouders nog op bezoek waren, dus ik vreesde het ergste en zei dat ook tegen mijn ouders. We hoorden hem nog 2 liedjes zingen en toen sliep hij
Nu geloven mijn ouders niet meer dat hij moeilijk doet bij het naar bed gaan
Als mijn ouders op bezoek zijn (geweest) dan slaapt L ook altijd als een roosje.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:55 schreef Nolita het volgende:
Hier kan ze al anderhalf jaar het bed uit. Ik heb gisteren hetzelfde tegen haar gezegd, maar toen ik op onze slaapkamer ging zitten kwam ze me gewoon achterna om daar haar gekrijs voort te zetten.
Hele lastige fase vind ik. Het was zoveel makkelijker toen ze nog gewoon in bed bleven liggen.
Blijven terugbrengen is het enige dat hier werkt maar er zijn dagen dat niets lijkt te werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 12-08-2020 13:25:55 ]
pi_194520032
Helemaal bijgelezen.

Welkom aan Takkie en Sofie!

Quoi, die foto! Heerlijk! Balen van je rug.

Rena, weet je hoe lang ze is? Echt een hele dame al!

LeSage, bij jullie geen regen? Dan was het plaatselijk want hier heeft het wel geregend. Een lekkere bui tussen 18.30 en 19.15 uur en later op de avond ook nog eentje. Welkom thuis weer! Hopelijk alles weer snel in het juiste ritme!

Nolita, dat lijkt me pittig zo met eentje die krijsend uit bed komt en dan een baby. Ik ben dat alweer een beetje vergeten allemaal, maar Twix kwam ook niet uit bed.
pi_194520067
Mars ligt dus thuis nog in zijn ledikant. Wij hadden gedacht deze zomer de stap naar peuterbed te maken maar na het slaapgedoe op vakantie, sliep hij eenmaal thuis weer direct als een roosje van 19.00 uur tot 8.00 uur. Dus we laten het voorlopig zo. Ledikant past nog en over een tijdje leggen we hem gewoon diagonaal. ;)
  woensdag 12 augustus 2020 @ 13:36:26 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_194520113
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:33 schreef Malteser het volgende:
Mars ligt dus thuis nog in zijn ledikant. Wij hadden gedacht deze zomer de stap naar peuterbed te maken maar na het slaapgedoe op vakantie, sliep hij eenmaal thuis weer direct als een roosje van 19.00 uur tot 8.00 uur. Dus we laten het voorlopig zo. Ledikant past nog en over een tijdje leggen we hem gewoon diagonaal. ;)
Mijn dochter van bijna zes ligt met deze warme dagen op een ledikantmatrasje op onze slaapkamer, en ook dat past nog _O-
Mensen liggen ook zelden helemaal gestrekt languit in bed :+
disclaimer
pi_194520427
Ledikant had hier nog wel gepast, maar ze is dus altijd al pittig geweest met slapen en klom/viel er met anderhalf dus al van gif uit als ze niet wilde slapen. Dat vond ik te gevaarlijk, dus zijkant uit het bed gehaald.
Naar beneden durfde ik ook niet meer, want over het traphekje klimmen zou haar vast ook lukken. Tegenwoordig kan ze me overal achterna komen natuurlijk.
Steeds weer terug leggen lukte gisteren niet goed met baby erbij, maar eerder wel eens geprobeerd en dan leek dat eerder een fysieke strijd (want binnen 2 seconden was ze er weer uit) die ze oneindig volhield.

Ik overweeg haast iets van belonen mocht het niet beter gaan na de ergste hitte straks. Simpel een sticker plakken de volgende ochtend als het haar gelukt is. Ik gun haar dat ze lekker in slaap kan vallen. Want als ze eenmaal haar best doet is ze altijd binnen 2 minuten weg. :D
  woensdag 12 augustus 2020 @ 15:42:38 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194522091
Tot vorige zomer lag Max ook in een ledikant met z'n lange benen.

En ook wij zitten ernaast tot hij slaapt 's avonds :{ Wel is de regel: niet meer dan 3 verhaaltjes, en vaak valt hij tijdens zo'n verhaaltje in slaap. Maar nooit mogen we weglopen voor hij slaapt. Ik denk dat het wel weer over gaat.

@Nolita ha een fietsenwinkel in de familie, dat is handig. Hebben ze niet nog een mooie mama-e-bike staan voor weinig? Wat zijn die dingen duuuuuuuuuur. Het schoot dus in mijn rug bij het op mijn fietst tillen van Max gister. Ik vond het trappen ook zwaar en dacht ineens aan een e-bike. Hij is echt gegroeid. Tijdens de vakantie heeft hij in een gehuurde fietskar gezeten. De e-bike is het enige dat nog rest op het lijstje van dat-ga-ik-nooit-doen-in-mijn-leven :+ :o
  woensdag 12 augustus 2020 @ 16:33:19 #277
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194522839
Wat heerlijk al die peuters die ook een ouder ernaast willen tijdens het in slaap vallen, Jacob bevindt zich dus in goed gezelschap! Hier ook de regel dat ik wegga als hij gaat staan. Hij sliep vaak voor ik mijn thee op had maar nu met die hitte is het dramatisch. Als hij eindelijk slaapt kan ik zowat gelijk door naar mijn eigen bed. Best irritant.
  Manager PR/Moderator woensdag 12 augustus 2020 @ 16:42:58 #278
269689 crew  Viv
pi_194522998
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:33 schreef Lemijn het volgende:
Hij sliep vaak voor ik mijn thee op had
Briljant idee :o ik zit me altijd dood te vervelen naast dat bed. :')
pi_194523089
Haha, heerlijk die herkenbaarheid hier!

Onze buren hebben dus heel eenvoudig hun kinderen (2 en 5) in bed liggen en staan vaak om 19:30 in de tuin weer hun eigen ding te doen. Dan ben ik wel eens jaloers.
Maargoed, die zijn dan ook weer heel vroeg wakker.

Als ik nu lees over thee breekt me het zweet nog een keer extra uit. :D

Quoi, ik denk dat mama e-bikes ook bij familie niet voor weinig te krijgen zijn. :D
pi_194523218
Simon slaapt veel deze dagen met hitte. We waren bijna van het middagslaapje af, maar sinds vorige week donderdag slaapt ie 's middags weer zo'n anderhalf uur en ook 's avonds slaapt ie relatief makkelijk in.
We komen wel uit een fase met slaapgedoe, dus nu even extra genieten dat het wel makkelijk gaat :)

Morgen naar de tandarts, de derde keer voor Simon. Ben benieuwd hoe het zal gaan.
pi_194523525
Thee heb ik nooit boven gehad maar wel altijd een flesje water en de ereader of tablet.

Naast bed zitten was al beter dan in slaap voeden waarbij het slapend wegleggen steeds mislukte. Dat was vorig jaar zomer met de hittegolf.
pi_194524405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:42 schreef Quoi het volgende:
Tot vorige zomer lag Max ook in een ledikant met z'n lange benen.

En ook wij zitten ernaast tot hij slaapt 's avonds :{ Wel is de regel: niet meer dan 3 verhaaltjes, en vaak valt hij tijdens zo'n verhaaltje in slaap. Maar nooit mogen we weglopen voor hij slaapt. Ik denk dat het wel weer over gaat.

@:Nolita ha een fietsenwinkel in de familie, dat is handig. Hebben ze niet nog een mooie mama-e-bike staan voor weinig? Wat zijn die dingen duuuuuuuuuur. Het schoot dus in mijn rug bij het op mijn fietst tillen van Max gister. Ik vond het trappen ook zwaar en dacht ineens aan een e-bike. Hij is echt gegroeid. Tijdens de vakantie heeft hij in een gehuurde fietskar gezeten. De e-bike is het enige dat nog rest op het lijstje van dat-ga-ik-nooit-doen-in-mijn-leven :+ :o
Ik heb een gewone ebike gehaald ter vervanging van mijn moederfiets (ik kon niet meer goed fietsen door mijn ziekte) maar dat gaat ook prima met L. achterop. Nog steeds een hele flinke investering, maar voor die paar jaar dat l nog achterop zit ga ik geen e-moederbike kopen. En geen wens voor een tweede hier trouwens.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 18:19:41 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194524528
Oh maar ik bedoel ook e-bike waar (alleen) een achterzitje op kan. Ben je tevreden over jouwes en zo ja, welke is het? Mag ook per pb (en ik weet dat er een topic voor is, zal daar ook eens neuzen).

Fijn, ik zal vanavond aan jullie denken als ik naast Max' bed zit. Gedeeld leed...
pi_194524562
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 18:19 schreef Quoi het volgende:
Oh maar ik bedoel ook e-bike waar (alleen) een achterzitje op kan. Ben je tevreden over jouwes en zo ja, welke is het? Mag ook per pb (en ik weet dat er een topic voor is, zal daar ook eens neuzen).

Fijn, ik zal vanavond aan jullie denken als ik naast Max' bed zit. Gedeeld leed...
Gazelle paris c7. Past mijn oude bobike maxi zitje op, met bagagedragerverlenger zelfs fietstassen 8-) en heel tevreden over!

Edit: dit is m:

Mijn oude er achter.
pi_194526026
Vervelend dat slaapgedoe, hier gaat het afwisselend goed en slecht :P Ik zie een peuterbed nog zo niet zitten, dat ledikant blijft nog wel even staan.

@Quoi: ik sta inderdaad alleen met Casper maar het is maar voor een paar dagen. Vermoeiend genoeg, dat wel :P De caravan gaat eind augustus nog voor 5 weken naar een andere camping in de buurt dus hopelijk nog een zonnige nazomer. Beide campings (De Witte Berg en de Molenhof) zijn ANWB 5 sterren campings, dat bevalt me wel met een 2,5 jarige, veel te doen :)

Ik heb toevallig vorige week ook een elektrische moederfiets gekocht. De Cortina e-common family, kan ‘m deze week ophalen. Ik had al een e-bike maar die was al wat ouder en had al meer onderhoud nodig maar die kon ik nog verkopen aan mijn broertje dus nu maar een nieuwe. En na een e-bike ga je eigenlijk ook nooit weer terug naar een gewone fiets :P

Hopelijk vallen alle peuters vanavond snel in slaap! :*

[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 12-08-2020 19:55:08 ]
  woensdag 12 augustus 2020 @ 20:26:14 #286
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194526473
Mijnes slaapt zowaar _O_ .
pi_194526678
quote:
17s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:33 schreef rena het volgende:

[..]

Ga ik eens in de gaten houden of zo iets hier in de buurt ook is :)

Takkie, Sofie ook alweer 2 :o Herinner me nog wat een mini het was bij de meet toen O+

Quoi, wat een ontzettend leuk jongetje is Max toch O+

Nazil, wat een goed idee zo in de tuin slapen! Zou ik ook best willen nu :+

Ik zat vandaag eens te kijken en mijn dame lijkt ineens zo groot te worden qua lengte, krijg al van veel mensen te horen dat ze zo lang is :)
SPOILER
De fase waarin ze nu zit is zo leuk, af en toe kan ik haar achter het behang plakken als ze weer eens zo’n peuterbui heeft, maar over het algemeen is ze ontzettend lief en gezellig. Moeder zijn is het mooiste wat me ooit overkomen is O+
Wat is ze alweer groot! O+
pi_194526845
-plop-
-plop-
-plop-
Al een uur nu. :')
SPOILER
Qua slaap nog altijd de weg van de minste weerstand hier: tussenin in het grote bed en borstvoeding op commando om binnen een paar minuten mee onder zeil te geraken :7
pi_194527164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 20:26 schreef Lemijn het volgende:
Mijnes slaapt zowaar _O_ .
De mijne ook!

Het hele ritme liep in de war. Airco’s hingen pas tegen 18:00; eten te laat klaar; ik wilde haar perse nog douchen dus ik was mentaal al voorbereid. Ze gaat in bed liggen draait zich om en snurkt meteen. In dit topic posten werkt al dus. _O-
  woensdag 12 augustus 2020 @ 22:25:47 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194528370
Kwart voor negen gingen hier de luiken dicht. Acht uur naar boven. En als je bedenkt dat hij nog tot vijf voor acht in een badje lag te spetteren, vond ik dat best oké :P

@Nazil ziet er goed uit!
pi_194529357
Wij waren vanavond nog even naar de Efteling. Er wordt nu door papa een poging gedaan om haar in slaap te krijgen. Ben benieuwd of ze woensdag nog in slaap valt ;)

Fijn dat jullie peuters hebben meegelezen en vandaag even lieten zien dat ze heus wel snel in slaap kunnen vallen!

Aanvulling: Sofie sliep om 23.30 al! Binnen een kwartier was papa weer beneden. Toch fijn dat Sofie zich al zo thuis voelt hier bij de peuters dat ze gelijk meedoet met de rest :D

[ Bericht 27% gewijzigd door Takkie88 op 12-08-2020 23:46:24 (Sofie doet mee met de andere peuters! ) ]
pi_194534202
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:49 schreef Nolita het volgende:
Haha, heerlijk die herkenbaarheid hier!

Onze buren hebben dus heel eenvoudig hun kinderen (2 en 5) in bed liggen en staan vaak om 19:30 in de tuin weer hun eigen ding te doen.
Dan ben ik wel eens jaloers.
Maargoed, die zijn dan ook weer heel vroeg wakker.

Als ik nu lees over thee breekt me het zweet nog een keer extra uit. :D

Quoi, ik denk dat mama e-bikes ook bij familie niet voor weinig te krijgen zijn. :D
Dit hebben wij ook :@. Peuter slaapt tot 8.00 uur maar kleuter is daarentegen vaak rond 6.00 uur wakker. Die speelt dan wat in zijn bed met wat autootjes/leest een boekje tot Sam het Schaap aan gaat.

Ik heb net buiten staan strijken, terwijl de peuter heerlijk speelde. Nu zoek ik het alleen niet om de twee volle wasmanden naar boven te brengen en in de juiste kasten te sorteren.

Oh en ik las iets over fiets, elektrische bakfiets hier. Wat een feest is dat!
En een kapotte vaatwasser, dat is dan weer iets minder feestelijk. Dinsdag komt de nieuwe.
pi_194534362
Ik zit ook nog steeds naast Kevin tot hij slaapt. Ik ga altijd eindeloos slaapkindjeslaap zingen. Gemiddeld na 6x slaapt ie.

Bij kleuter kan ik nu sinds kort weglopen voordat hij slaapt. Daar heb ik ook altijd bijgezeten. Ook daar eindeloos slaapkindjeslaap. Tegenwoordig is het 3x en dan loop ik weg (echt heerlijk)

Dus gemiddeld zing ik op een dag 9x slaapkindjeslaap (op dit moment). Ik heb ooit begrepen dat wanneer je doof wordt je constant het liedje wat je het vaakst gehoord hebt in je hoofd hebt. Als ik bejaard en doof ben heb ik dus zeker weten slaapkindjeslaap in mijn hoofd constant :'(
pi_194534406
Vorige week lag ik naast Kevin (In zijn peuterbed. past prima) en ben ik halverwege Slaapkindjeslaap zelf in slaap gevallen :D
pi_194542732
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar op normale dagen ligt Juul om 19:00 te slapen en B rond 19:30.
Juul is rond 07:00 wakker meestal met uitschieters naar 08:00 en B is op niet schooldagen rond 07:30/08:00 wakker.
Ernaast zitten gebeurt zelden.

En hoi, vakantie deel 1 zit erop, Juul vond kamperen top! Alleen de 1e avond had ze moeite met slapen verder ging het boven verwachting. Werd zelden wakker 's nachts, zo blij mee.

Mevrouw was niet uit de zandbak weg te krijgen op het veldje, heerlijk vond ze het. Ook grappig dat zij ook gewoon niet ver wegloopt, ze blijft altijd in de buurt. B schoot altijd alle kanten op, dat heeft zij dus helemaal niet.
pi_194543480
Ik ben trouwens vorige week begonnen met zindelijkheidstraining, mooi weer en ik had nog vakantie. 4 ongelukjes in 8 dagen en vandaag zelfs 2x gepoept op het potje. Ik heb alleen een beetje het idee dat het vooral goed gaat omdat ik er de hele dag bovenop zit en help herinneren :'). Zal volgende week eens bij de opvang informeren hoe ze hiermee omgaan want aan de ene kant is nu doorzetten ook wel goed. Wat is jullie ervaring met zindelijkheidstraining op de opvang?
pi_194543762
Als het al zo goed gaat zou ik ook proberen door te pakken hoor! Mocht het dan niet goed gaan kun je altijd nog stoppen.
Hier hele goede ervaringen met de opvang. Zij zijn begonnen en gaven bij ons aan dat het best goed ging en we nu thuis ook door konden pakken. Dat zo gedaan, Corona sluiting volgde vrij vlot waardoor we het uiteindelijk volledig zelf op hebben gepakt.
En ja in het begin is het vaak helpen herinneren of als ze de benen tegen elkaar duwt vragen of ze moet plassen. Soms zei ze nee en ging het 1 minuut later mis. De omslag komt vanzelf dat ze het zelf aan gaan geven.

Ik vraag nu (6maanden verder) alleen nog als ik het aan haar zie of scheetjes hoor. Vandaag vergeten te laten plassen voor we gingen wandelen dus dat werd op 50m van ons huis in de struiken. :')
pi_194544404
De opvang heeft ons kind ineens zindelijk meegegeven _O- ‘hij wilde geen luier meer om’. Daar doen ze alles ‘samen’, dus hij zag al kinderen zonder luier naar de wc gaan. Sindsdien in 1 keer zindelijk.
pi_194546088
Dat is helemaal makkelijk.

L was voor de zomervakantie al lekker bezig met op vaste momenten naar de wc gaan. Dat ging al best goed totdat we aan het begin van de vakantie last kregen van een verstopping in het gemeenteriool en de wc ging borrelen toen hij erop zat. Daarna durfde hij niet meer.
Inmiddels wel weer maar met deze mooie zomerse week buiten gemerkt dat hij het nog niet goed genoeg aanvoelt. Met 1 tel van te voren "PLAS" roepen red je het potje niet dus het was sowieso nog te vroeg.
pi_194546171
Haha dat is helemaal top! _O-

Ik heb het idee dat het Casper geen zak uitmaakt of ie nu wel of geen luier draagt :'). Ik durf m ook nog niet echt buitenshuis mee te nemen zonder luier, dan zeg ik er wel bij dat ie eigenlijk thuis pas weer moet gaan plassen i.p.v. in de luier en ook dan blijft de luier droog tot nu toe. Ook in de nacht blijft ie droog als ik zeg dat we morgenvroeg weer op het potje gaan maar dat is iets wat ik nog steeds allemaal gewoon als toeval zie :'). Ik lever ‘m dinsdag wel zonder luier af met wat meer reservekleding en dan zie ik wel hoe t gaat. Ik dacht vorige week dat het voor geen meter zou gaan dus dit is nog even omschakelen 8)7
pi_194549249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Briljant idee :o ik zit me altijd dood te vervelen naast dat bed. :')
E-reader met ingebouwde verlichting :7
En ik sluit me dus aan bij jullie. Het is niet iedere avond nodig, maar ik zit er regelmatig langs hier. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')