abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194034403
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:58 schreef Cygne het volgende:
Mijn tot voor kort niet pratende peuter vroeg gisteren of hij iets met dinosaurussen mocht kijken op de televisie. Ik vroeg of hij een film leuk zou vinden. 'Neh, doe maar dokkieterrie (documentaire). Ik wil leren!'

WTF _O-
:D O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 13 juli 2020 @ 13:15:37 #127
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194067840
Ik vind mijn peuter meestal met afgetrapt dekbed, of achterstevoren, en gisteravond met zijn kussen als een deken over hem heen. Ze zijn echt groot genoeg om niet meer te stikken :). Al koos ik wel expres nog een heel dun kussen en dun dekbed. Veiligheid gaat bij ons vooral over er niet uitvallen, maar daar zorgen de meeste peuterbedden wel voor. En afgelopen weekend lag hij voor het eerst op een gewoon eenpersoons matras op de grond. Toen lag hij overdwars, als een baby’tje met opgetrokken knieën onder zich. Past makkelijk op 90 breed. O+ .

Cygne wat heerlijk van het praten!

Jacob vraagt tegenwoordig vaak hoe de dag eruit ziet. ‘Wat gaan wij zo doen? Als x afgelopen is, wat gaan we dan doen? Als y afgelopen is, wat gaan we dan doen?’ Zo bespraken we vanmorgen de hele dag voor. Verder hoor ik vooral op veel vragen NIKS of DAT IS VIES of OMDAT IK HEEL STERK BENT. Dus.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194068306
Lemijn die periode hebben we ook gehad, wat we gingen doen die dag. Voor mij best moeilijk omdat ik niet weet hoeveel ik kan doen op een dag, en je wilt hem ook niet teleurstellen. Dus ik zei heel vaak 'dat weet ik nog niet' waar hij weer boos van werd. En als ik zei dat we een broodje gingen eten tussen de middag wilde hij direct weer brood dus dat werkte ook niet.

Tegenwoordig zitten we nog steeds in de 'waarom'-fase.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:56:13 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_194068420
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:48 schreef Nazil het volgende:
Lemijn die periode hebben we ook gehad, wat we gingen doen die dag. Voor mij best moeilijk omdat ik niet weet hoeveel ik kan doen op een dag, en je wilt hem ook niet teleurstellen. Dus ik zei heel vaak 'dat weet ik nog niet' waar hij weer boos van werd. En als ik zei dat we een broodje gingen eten tussen de middag wilde hij direct weer brood dus dat werkte ook niet.

Tegenwoordig zitten we nog steeds in de 'waarom'-fase.
Mijn kleuter van 5,5 wil dat nog steeds tot in detail weten. Ze vraagt als ze wakker wordt meestal wat we vanavond gaan eten en wat we morgen gaan doen, en overmorgen en over overmorgen.
Kinderen houden van duidelijkheid en structuur, dat is zeker op die jonge leeftijd heel normaal :)
disclaimer
  maandag 13 juli 2020 @ 14:08:55 #130
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194068616
@Cygne Goed bezig daar met de dokkieterrie! Lijkt me super om de vooruitgang te merken. Vanaf nu ga je waarschijnlijk veel plezier beleven aan al dat koeterwaals ;)

Zo vroeg Max vandeweek aan mijn vriend of hij nu al was afgedenkt (omdat hij zei dat hij ergens over moest nadenken) :D

@Lemijn Bekend ja. Ik heb wel zo'n houten bord gekocht met de maanden, dagen, seizoenen erop, zodat we dat per dag kunnen bekijken: het is maandag, nog steeds zomer etc.... Iemand begon wel over een planbord zodra hij naar school gaat, zodat hij weet wanneer het een gym/fruit/bso-dag is (jaja, die tijd gaat komen, de juf heeft het al snel uitgelegd aan de telefoon :X ), maar ik wil ook weer niet dat hij bij elke afwijking van structuur gaat steigeren, wil het ook een beetje loslaten.

Nieuwe feature hier om half zes 's ochtends: met zijn knuffel en dekentje naar ons bed toekomen, erin klimmen en überschattig tussen ons in doorslapen. Als hij moet plassen doet hij dat eerst 8)7 O+
pi_194089980
'Afgedenkt', heerlijk! _O-

Hier hebben we ook zo'n planbord met magneetjes, om aan te geven wat er op het programma staat. In eerste instantie was dat voor de kleuter, maar peuter kijkt er ook steeds vaker naar als hij langsloopt.
Niet voor alles wat er op een dag gebeurt, maar welke dagen gastouder/thuis/opa en oma, dat soort dingen :)

Ik blijf het fascinerend vinden hoeveel tegenstrijdigheid er in zo'n klein* hoopje mens kan zitten :')

"Neeee, ikke zelluf doen!" vs. "Je moet me hellupen, nu meteen!"
"Neeee, ikke zelluf doen!" vs. "Ik kannut nie!"
"Kom speluhhh!" vs. "Neeee, dat is van mijn!"
"Dat vinnik niet lekker" vs. *iets onverstaanbaars, want mond vol*

Echt, dat peuters niet meer met zichzelf overhoop liggen, is me een raadsel soms :+

*Hoewel, dat kleine hoopje gaat inmiddels ook al weer ruim over de 16kg :X
pi_194096246
Pfffff, wanneer zou Juul haar slaapknop weer terugvinden? Maandenlang ging het goed, sinds ze 2 is (nu 2 weken) is het redelijk drama. Niet willen slapen 's avonds en 's nachts krijsen en heel hard huilen. Inmiddels is dat op zo'n volume en zo lang dat ze er ook B mee wakker maakt. Best knap want die jongen slaapt normaal overal doorheen.

Ze wilt vooral bij ons zijn, dromen hoort er nu al bij toch? Nu is het troosten en weglopen, maar zodra ze 1 van ons in het vizier heeft, gaat het van hard huilen naar hysterisch huilen.
  woensdag 15 juli 2020 @ 13:16:20 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194099408
Och @exode sterkte. Geen touw aan vast te knopen, die slaappatronen.

Onze kleuter zit momenteel te wennen in zijn schoolklas :o O+ Ik ben me een partijtje TROTS!

Vanmorgen allerlaatste keer bij psz. Snel lunchen en weer terug, op de fiets, rugtas om en dus naar school om te wennen. Druk dagje voor 'm. Hij vond het spannend zag ik aan zijn gezicht, en ik kreeg een wel heel dikke knuffel, maar vol overgave stapte hij ook wel weer over de drempel naar zijn nieuwe juf (ouders blijven nog steeds buiten).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194099746
Jemig @Quoi, wat is hij groooot! :o O+ Helemaal naar school al!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194100199
Oh Quoi, wat een grote jongen heb je daar O+

[offtopic] Ik zit nu op Netflix Yummy Mummies te kijken en kom er achter dat C onwijs achterloopt zonder hele kamer vol designerkleding en diamanten oorbellen van Louis Vuitton :'( :{w Een van die dames flipte helemaal omdat haar baby een Versace dekentje van 600 dollar onderpoepte _O- [/offtopic]

Morgen alweer de laatste psz dag voorlopig, heb een kleinigheidje gehaald voor de juffen. Haar favoriete juf komt niet meer terug na de vakantie helaas, ben heel benieuwd hoe ze het daarna oppikt met een nieuwe juf.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194100455
Oh rena, heerlijke serie! Ik volg ze ook op IG en ze zijn echt zo.

Vanochtend met Juul naar kinderboerderij geweest, kind was niet van springkussen af te krijgen. Ze vond het geweldig.
  donderdag 16 juli 2020 @ 13:49:50 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194113174
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:08 schreef rena het volgende:
Oh Quoi, wat een grote jongen heb je daar O+

[offtopic] Ik zit nu op Netflix Yummy Mummies te kijken en kom er achter dat C onwijs achterloopt zonder hele kamer vol designerkleding en diamanten oorbellen van Louis Vuitton :'( :{w Een van die dames flipte helemaal omdat haar baby een Versace dekentje van 600 dollar onderpoepte _O- [/offtopic]

Morgen alweer de laatste psz dag voorlopig, heb een kleinigheidje gehaald voor de juffen. Haar favoriete juf komt niet meer terug na de vakantie helaas, ben heel benieuwd hoe ze het daarna oppikt met een nieuwe juf.
Oh heerlijk, dat zijn eens andere filmpjes dan een brandweer Porsche (momenteel erg 'in'). Ik heb vandeweek heel chique oma-bestek gekocht voor een 4-jarige voor haar verjaardag, da's OOK heel hip :D :D (@Molo)

Max heeft het super gedaan op school. Meegedaan, zelf naar wc geweest zelfs. Hij was alleen duidelijk Moe toen hij klaar was. Op de bank saamp een tukje gedaan en vroeg naar bed 's avonds. Vanmorgen moest ik 'm wakker maken. Vandaag neemt een van zijn maatjes afscheid van het kdv, weer zo'n feestdag. Stakker :')

Priceless foto van hoe hij uit de klas naar me toe rende trouwens. Een meisje had zijn rugtas per ongeluk meegenomen (met daarin zijn knuffel) en hij was soort van totaal over de rooie gegaan. Toen ik daarna kwam rende hij in traaaaaaanen naar me toe, wat dus representatief was voor de voorgaande 5 min. Gelukkig vertelde de juf erna dat alles goed was gegaan. Ik heb 'm platgeknuffeld natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194125532
Pffff, ik zit me weer eens gek te maken. Ik las op een site wat een kind van 1 t/m 3 jaar zoal eet, bijv. op een dag 2-3 boterhammen.
Simon eet bij het ontbijt alleen al 2-2,5 boterham (en ook nog een banaan meestal.....) en voor de lunch weer 2-2,5 boterham.

Eet hij nou echt teveel?

Of moet ik dat soort info gewoon links laten liggen :@ :@ ?
  vrijdag 17 juli 2020 @ 10:37:24 #139
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194125559
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 10:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, ik zit me weer eens gek te maken. Ik las op een site wat een kind van 1 t/m 3 jaar zoal eet, bijv. op een dag 2-3 boterhammen.
Simon eet bij het ontbijt alleen al 2-2,5 boterham (en ook nog een banaan meestal.....) en voor de lunch weer 2-2,5 boterham.

Eet hij nou echt teveel?

Maak je niet gek Tolstoi en tel je zegeningen dat je kind zo'n goede eter is :) Hij zal het nodig hebben...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 17 juli 2020 @ 10:41:04 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_194125605
quote:

Eet hij nou echt teveel?

Ja, laat het links liggen. En fijn dat hij zo lekker eet!
Ik adviseer iedereen trouwens om zulke informatie niet op "het internet" op te zoeken. Het komt bijna nooit exact overeen met wat jouw kind doet dus uiteindelijk maakt het iederéén onzeker. Niet nodig :*
disclaimer
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:32:52 #141
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194126415
quote:

Eet hij nou echt teveel?

Hij compenseert vast voor Max, die 's ochtends geen ene boterham eet.

Laat links liggen, echt! Wat een lekkere boterhammenmonster heb je.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:35:36 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_194126458
Noud eet elke ochtend een plakje worst idd. _O-
disclaimer
pi_194126794
quote:

Eet hij nou echt teveel?

Zolang het niet alleen witbrood is met 6-laags chocopasta, zal dat echt wel loslopen :)
pi_194126995
Fijn, laat ik het lekker links liggen. Eigenlijk wist ik dat wel, maar dan blijft er toch zo'n stemmetje in je achterhoofd waardoor je toch gaat twijfelen. Fijn dat ik het hier dan even kan checken en relativeren :D
En nee, geen witbrood, maar volkoren :) En af en toe een krentenbol.
pi_194127871
Lekker laten gebeuren Tolstoi!
Mijn kleuter eet ook een boterham of vier/vijf per dag. Maar die eet amper tot niet warm.
Mijn peuter eet amper brood (alleen op de opvang zonder problemen). Thuis eet hij liever cracottes. En hij bunkert ‘s avonds een warme maaltijd weg met de grootste voorkeur voor groente.

Onze peuter is aangemeld voor de logopedie. Volgende week intake, en jawel, op vakantie begon meneer met enkele woordjes en sinds deze week hoor ik hier en daar een twee-woords-zinnetje....
We gaan wel naar de logopedie om eens mee te laten kijken en wat tips te krijgen maar dit is dus exact het scenario wat ik al dacht. “Zul je zien, melden we hem aan voor logopedie, begint ‘ie te praten.”
pi_194135533
quote:

Eet hij nou echt teveel?

Meh, stom is dat soort vergelijkende gedoe eigenlijk.
Mijm at met 2 jaar zo’n 4 boterhammen als ontbijt en ik kreeg bij het cb te horen dat hij meer moest eten, want hij was wat licht :6

En S. moest juist minder, want die werd te stevig (als in een beetje boven het gemiddelde maar ruim in het groen).

Je gaat hem toch geen honger laten lijden? Lekker van genieten, die van mij beginnen nu elke maaltijd met ‘lussiknie’ (en eten vervolgens alsnog 3 borden leeg :') ).
pi_194135549
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:15 schreef Malteser het volgende:
Lekker laten gebeuren Tolstoi!
Mijn kleuter eet ook een boterham of vier/vijf per dag. Maar die eet amper tot niet warm.
Mijn peuter eet amper brood (alleen op de opvang zonder problemen). Thuis eet hij liever cracottes. En hij bunkert ‘s avonds een warme maaltijd weg met de grootste voorkeur voor groente.

Onze peuter is aangemeld voor de logopedie. Volgende week intake, en jawel, op vakantie begon meneer met enkele woordjes en sinds deze week hoor ik hier en daar een twee-woords-zinnetje....
We gaan wel naar de logopedie om eens mee te laten kijken en wat tips te krijgen maar dit is dus exact het scenario wat ik al dacht. “Zul je zien, melden we hem aan voor logopedie, begint ‘ie te praten.”
Een echte peuter dus O+
pi_194136382
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 13:15 schreef Malteser het volgende:
Dat doen ze gewoon expres, als je hem niet aan had gemeld had hij dat vast ook niet gedaan.

Mijn meiden eten heel wisselend. Em at lang twee boterhammen, maar nu met veel moeite een, en Lala at er altijd eentje heel traag maar eet er nu twee snel. Maar als Em wil eet ze in een halve minuut een hele boterham weg. En lunch varieert, 1 a 3 eten ze er dan. We hebben alleen de max van 1x chocopasta per maaltijd, anders eten ze alleen nog maar chocopasta.

Em werd vanmorgen wakker met een bultje op haar voorhoofd. Een puistje ofzo vermoedden we, maar ze had ook een rode plek op haar been, en later vonden we er ook op beide armen een en werd het een ei op haar voorhoofd. Ik vermoed dat ze flink te pakken is genomen door een beest maar het jeukt niet. En Lala heeft vreemd genoeg nergens last van en ze zijn de hele dag samen geweest en zouden toch hetzelfde bloed moeten hebben... Hopelijk is het morgen wat minder, anders gaan we morgen toch voor de zekerheid toch even langs de hap, aangezien we zondag op vakantie gaan. Zo raar dat het ook altijd Em is die dit soort dingen heeft, ontstoken wratje op haar hand, afgebroken tanden, ‘mes’ bij dr oog, wonden en blauwe ogen... Ze begint al een reputatie te krijgen binnen mijn familie.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 22:16:19 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194151787
En @FlyingFish ? Hoe is het met Em?

"Mama, hoe kan het dat ik een kip kan eten?"

Hoevaak hebben jullie de bioindustrie al proberen uit te leggen aan een peuter? :D

"Maar moet die kip dan niet huilen?"
pi_194152318
Ik heb toevallig vorige week geprobeerd uit te leggen aan kleuter dat het vlees ‘kip’ hetzelfde is als het dier ‘kip’ maar dat ging er nog niet goed in. Bij de meiden ga ik dat nu nog niet proberen. Em wil ook alleen losse kip eten, als het ergens doorheen zit (kip tandoori of in wraps) dan moet alle kip eruit en mag iemand anders die opeten :D

De zwelling op Em’s hoofd is gelukkig flink afgenomen, het is nu een omelet ipv een gekookt ei. En de andere plekken zijn nog wel rood, maar niet zo hard meer, dus ik heb er alle vertrouwen in dat we morgen met een gerust hart op weg kunnen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')