abonnement Unibet Coolblue
pi_193864724
Wat goed van C rena, zeker een goed begin!

Wat een tof filmpje van Max, dat omi zegt ze hier ook wel eens. Dat komt toch echt van peppa pig volgens mij.

Traphekjes hebben we na de verbouwing op 2 vd 3 plekken terug gehangen. Het trapgat naar de kelder, daar heeft ze niets te zoeken en kan ze zomaar invallen als ze met andere dingen bezig is. Bovenaan de trap, omdat de bovenverdieping anders is en ze tijdens nachtelijk dwalen de verkeerde richting kan kiezen. Overdag laat ik die ook gerust open.
Zelf traphekjes openen lukt haar echt niet, er is best wat kracht van bovenaf voor nodig.

Wat een geweldig woord is boeverd minilot. O+
pi_193864821
Wat goed van C! *O*

Hier is de speen echt verleden tijd, zo blij mee. Ik vroeg me al een jaar af hoe ik dat voor elkaar moest krijgen, bleek een kapotte speen en het zelf weggooien daarvan i.c.m. “mama kan geen nieuwe speen kopen, de winkel is dicht” genoeg te zijn :')

Ik zat vanavond even naar bh’s te kijken op mijn telefoon. Komt ie naast me zitten en zegt “Casper wil die ook zien mama”. Kind je bent 2,5, ga maar naar vrouwen in lingerie kijken wanneer je 16 bent _O-
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:20:20 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193866448
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:14 schreef Nolita het volgende:
Wat een tof filmpje van Max, dat omi zegt ze hier ook wel eens. Dat komt toch echt van peppa pig volgens mij.

Hihih, hier is het noodzakelijk onderscheid van de "echte" opa en oma (en pake en beppe, dat is dan weer makkelijk). Het zijn de ouders van mijn moeder.

Hier is alles niet makkelijk lately met veel verdrietige dingen in de familie. Morgen ook nog eens even onze 16-jarige poezel in laten slapen. We hebben Max alles verteld "as it is" en toen ik er een traantje om liet vanmiddag zei hij: Maar mama, dat is morgen. Vandaag is vandaag.

Holy moly, lekker mindful O+
pi_193867009
Wat naar Quoi. 16 is een mooie leeftijd, maar dat maakt het niet minder vervelend om afscheid te moeten nemen. Wel mooi hoe hij het voor vandaag kan relativeren. Sterkte morgen!

Fijn dat het zo makkelijk ging met de speen BelleFleur!

Wat goed van C Rena *O* wij hebben steeds vaker onderbroekendag. Van een cadeaukaart voor hun verjaardag heb ik oa Minnie mouse onderbroeken gekocht die ze kunnen verdienen als ze hun onderbroek de dag ervoor de hele dag droog en schoon houden. De verpakking kreeg al kusjes van lala, dus ik denk dat ze extra goed haar best gaat doen :D

Overigens, de korte joggingsbroekjes van de Hema _O_ zo heerlijk bij het zindelijk worden. Makkelijk zelf aan en uit trekken, vrolijke kleurtjes, lekker zacht en ze staan ook gewoon erg leuk. En de maat luistert niet zo nauw, ze dragen hiervan nu 80, 86 en 92 door elkaar heen. Ze kosten bij de hemarkt ¤2 per stuk, dus ik heb er een stuk of 12 in allerlei kleurtjes, en als er een nat wordt is dat dus ook niet erg, gaan de was en daarna de droger in. Ik heb ook de beperkte voorraad die ze in grotere maten hadden vast opgekocht voor volgend jaar :D /einde reclame
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 1 juli 2020 @ 02:06:45 #55
269689 crew  Viv
pi_193867376
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:20 schreef Quoi het volgende:
Hier is alles niet makkelijk lately met veel verdrietige dingen in de familie. Morgen ook nog eens even onze 16-jarige poezel in laten slapen. We hebben Max alles verteld "as it is" en toen ik er een traantje om liet vanmiddag zei hij: Maar mama, dat is morgen. Vandaag is vandaag.
Ik zag het al voorbijkomen in F&F, sterkte. :* En wat mooi, van Max. O+
pi_193867976
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:20 schreef Quoi het volgende:

[..]

Maar mama, dat is morgen. Vandaag is vandaag.

Wauw. O+ Kleine wijsgeer! O+

En sterkte vandaag dan! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_193870166
Hoiiiiii, ja, joehoeeeee Juul is 2 jaar geworden gisteren!
Ze was allang een peuter maar nu klopt het ook met haar leeftijd.

Het is nog steeds een enorme diva die HEEL HARD kan gillen. Ze kan ook goed meppen, vooral grote broer krijgt het vaak te verduren. Maar ze is ook gek op knuffelen met die zelfde broer.
Mevrouw bouwt graag met Lego (en Duplo), kan zich uren vermaken met haar poppen en keukentje en is vrijwel altijd vrolijk en vol energie.

Dus hoiii!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:52:23 #58
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193870412
Gefeliciteerd en welkom! :)
Protège moi de mes désirs.
pi_193872734
Gefeliciteerd!!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193878920
Quoi, sterkte vandaag! Wat een wijze mindfull Max O+

Exode, gefeliciteerd met Juul, leuk dametje met haar grote broer!

Simon heeft vanavond voor het eerst op de grote wc gepoept *O* *O*
Wat waren we trots, en dat glunderende koppie erbij toen we hem vertelden hoe goed hij het gedaan had O+
Afgelopen 2 weken gaf ie ook al een paar keer aan (buiten de deur) dat ie op de wc wilde plassen.

Zaterdag wordt ie alweer 3 jaar O+ O+ O+ O+
pi_193885701
Is Dinoland in Zwolle te doen voor een 3-jarige?
Als ik de site bekijk twijfel ik of het niet nog een beetje te jong is nog, alhoewel het vanaf 2 jaar is volgens de site.

Misschien iemand die er al eens geweest is?
pi_193886572
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Is Dinoland in Zwolle te doen voor een 3-jarige?
Als ik de site bekijk twijfel ik of het niet nog een beetje te jong is nog, alhoewel het vanaf 2 jaar is volgens de site.

Misschien iemand die er al eens geweest is?
Wij waren er voor het eerst toen onze oudste 3 was ook, en hij vond het geweldig. Nu moet ik wel zeggen dat onze zoon al vanaf zijn tweede helemaal weg is van dino's. Hij vond alleen de show toen nog wat te eng.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_193886699
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:12 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wij waren er voor het eerst toen onze oudste 3 was ook, en hij vond het geweldig. Nu moet ik wel zeggen dat onze zoon al vanaf zijn tweede helemaal weg is van dino's. Hij vond alleen de show toen nog wat te eng.
Simon is ook al een tijdje gek op dino's. Hij vindt dingen alleen snel eng, het Dinobos bij ons in de dierentuin vindt ie ook niks. Alleen al als ie het gebrul bij de poort hoort, rent ie snel de andere kant op, want eng/bang. We hebben wel eens doorgezet en dan vindt ie het wel leuk.
pi_193886710
Fleur, lekker dat de speen er bij jullie uit is, dat gaat hier nog wel een dingetje worden vrees ik :+ En Casper die het ook wil zien _O-

Nolita, hier komt Peppa Pig er niet in maar wil mijn schoonmoeder zelf graag omi genoemd worden omdat ze oma oud vind klinken _O- en ik vind het ook wel lief klinken :)

Quoi, sterkte met het verlies van de kat :* Wat een mooie uitspraak van Max :)

Exode, gefeliciteerd met Juul *O* Welkom hier :) Mooie meid is het!

Tolstoi, die van jou alweer bijna 3 joh :o en wat knap dat hij op de wc gepoept heeft!

FF, mooie onderbroeken zijn wel een goede motivatie ja :Y Goede tip van de joggingbroekjes ^O^

C heeft gisteravond en vanochtend 2 keer op de wc geplast *O* Vanmorgen vroeg ik het haar toen ze uit bed ging en later op de ochtend zei ze zelf dat ze moest plassen, het kwam ook direct toen ze er op zat, dus ik denk dat ze het wel echt voelt en het geen toeval is. Die wc-verkleiner met een trapje is nu al een doorslaand succes, ze vindt het prachtig mooi om op de wc te zitten en het potje is dus wel lava _O- Zo grappig, we waren zelf eigenlijk nog niet actief aan het stimuleren qua zindelijkheid en ineens gaat ze er zelf gewoon voor.

Heb haar vandaag thuisgehouden van de psz, ze is ineens snotverkouden en flink aan het hoesten -O- Verder wel vrolijk gelukkig O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193908105
C heeft een bovenste luchtwegontsteking te pakken, vanochtend had ze een vreselijk piepende en rochelende ademhaling dus heb contact opgenomen met de HA -O- De eerste keer pufje toedienen was echt een vreselijk drama, ze maakt zo’n stennis van elke vorm van medicatie toedienen dat ik er vreselijk tegenop zie. Het is zo vreselijk naar om het onder dwang te doen, maar anders krijgen we het echt niet voor elkaar, geen enkele vorm van afleiding werkt ;( Mensen die me goede hoop kunnen geven dat het ooit makkelijker wordt om iets toe te dienen? Je kunt lullen als brugman maar ze wordt echt woest als je ook maar iets probeert..
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 3 juli 2020 @ 16:41:37 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193908349
Wat rot Rena! En sneu. Ik zou zeggen: doorpakken en belonen. Maar dat was niet je vraag op zich... het zal misschien makkelijker worden als ze het effect zelf ervaart of als ze de uitleg kan snappen?

Hier geen dino's en geen gebruik van het potje. Wel enthousiasme over het arriveren van Exode en dochter!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193908736
Lemijn, we gaan vanavond kijken of het werkt als ze daarna een slokje aanmaak mag (we moeten ook zorgen dat ze daarna drinkt om het weg te spoelen dus twee vliegen in 1 klap :+ ) en kijken of het werkt als we haar favoriete knuffel er bij betrekken, dat we die zogenaamd ook een pufje geven. Maar ik hoor nu na 1 dosis al veel verbetering dus heb goede hoop dat we het niet te lang hoeven te geven. Maar het is drama bij elke vorm van medicatie; zetpil, neusspray, noem maar op. Maar als ik dan zie hoe ze er van opbloeit weet ik ook wel weer waar ik het voor doe, maar leuk is anders. :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:17:44 #68
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193908895
Twee dingen die hier nog helpen bij het verwerken van nieuwe/moeilijke dingen:
- nabespreken. Jacob noemt dat 'verhaal vertellen'. Ik vertel dan over de kwestie in de er was eens-vorm. Over hem en mij, of over een vriendje die hetzelfde meemaakt, et cetera. En dan soms precies hoe het gaat en soms een idealer scenario (en toen vond C het heel spannend maar ze deed het toch, en het ging heel goed en daarna voelde ze zich zoveel fijner - dat werk).
- rollenspel/omdraaien. Ik ben Jacob, hij is mama. Ik zeg dat ik x niet wil, hij zegt het moet toch want y. Dat geeft hem als het ware macht over de situatie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193908980
Rena, mijn kleuter had twee maanden geleden iets van acute bronchitis inclusief pufjes. De eerste twee keer thuis was groot drama (in het ziekenhuis ook btw), daarna begreep hij dat het eigenlijk helemaal niet zo erg was en werkte hij mee. Er is dus nog hoop. Beterschap!

En welkom en gefeliciteerd nog Exode en Juul!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:33:08 #70
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193909166
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:20 schreef rena het volgende:
C heeft een bovenste luchtwegontsteking te pakken, vanochtend had ze een vreselijk piepende en rochelende ademhaling dus heb contact opgenomen met de HA -O- De eerste keer pufje toedienen was echt een vreselijk drama, ze maakt zo’n stennis van elke vorm van medicatie toedienen dat ik er vreselijk tegenop zie. Het is zo vreselijk naar om het onder dwang te doen, maar anders krijgen we het echt niet voor elkaar, geen enkele vorm van afleiding werkt ;( Mensen die me goede hoop kunnen geven dat het ooit makkelijker wordt om iets toe te dienen? Je kunt lullen als brugman maar ze wordt echt woest als je ook maar iets probeert..
Hier lukken dat soort dingen ook alleen maar in de houdgreep ;( vooral die pufjes met zon voorzetkamer en oogdruppels zijn amper te doen -O- krijsen, slaan/schoppen/knijpen.

We hebben alles uit de kast getrokken, belonen, streng toespreken, uitleggen, tellen tot het geven, zelf laten toedienen, :N niks


Het enige wat gelukkig goed gaat is zn vloeibare hooikoortmeds.. dat is mierzoet, dat vind ie lekker :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193911496
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:17 schreef Lemijn het volgende:
Twee dingen die hier nog helpen bij het verwerken van nieuwe/moeilijke dingen:
- nabespreken. Jacob noemt dat 'verhaal vertellen'. Ik vertel dan over de kwestie in de er was eens-vorm. Over hem en mij, of over een vriendje die hetzelfde meemaakt, et cetera. En dan soms precies hoe het gaat en soms een idealer scenario (en toen vond C het heel spannend maar ze deed het toch, en het ging heel goed en daarna voelde ze zich zoveel fijner - dat werk).
- rollenspel/omdraaien. Ik ben Jacob, hij is mama. Ik zeg dat ik x niet wil, hij zegt het moet toch want y. Dat geeft hem als het ware macht over de situatie.
Dat is wel een hele goede tip, die heb ik net bij de 2e dosis toegepast en het leek alsof ze daardoor iets sneller kalmeerde. We hadden ook een klein slokje aanmaak klaar staan :P De zetpil ging vanavond wel gesmeerd ( :') ) dus er is wel een soort van progressie ;) Ik hoop dat ze er nu lekker op kan slapen vannacht.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:21 schreef FlyingFish het volgende:
Rena, mijn kleuter had twee maanden geleden iets van acute bronchitis inclusief pufjes. De eerste twee keer thuis was groot drama (in het ziekenhuis ook btw), daarna begreep hij dat het eigenlijk helemaal niet zo erg was en werkte hij mee. Er is dus nog hoop. Beterschap!

En welkom en gefeliciteerd nog Exode en Juul!
Het leek nu bij de 2e dosis ook al iets beter te gaan toen we het eerst gedemonstreerd hadden op haar knuffel en papa. Hopelijk hoeven we er niet te lang gebruik van te maken!

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier lukken dat soort dingen ook alleen maar in de houdgreep ;( vooral die pufjes met zon voorzetkamer en oogdruppels zijn amper te doen -O- krijsen, slaan/schoppen/knijpen.

We hebben alles uit de kast getrokken, belonen, streng toespreken, uitleggen, tellen tot het geven, zelf laten toedienen, :N niks


Het enige wat gelukkig goed gaat is zn vloeibare hooikoortmeds.. dat is mierzoet, dat vind ie lekker :P
Och sneu he ;( Gelukkig zijn het geen handelingen die we dagelijks hoeven te doen. De hoestdrank vindt ze hier ook lekker :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193913295
We hebben vanavond voor het laatst onze 2-jarige peuter in bed gelegd. Morgen hebben we een heuse 3-jarige in huis. Wat vliegt de tijd toch.
Kamer is versierd, cadeautjes zijn in huis, morgenochtend nog de gevraagde appeltaart halen en dan vieren we het in kleine kring vanwege corona.
pi_193913378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Is Dinoland in Zwolle te doen voor een 3-jarige?
Als ik de site bekijk twijfel ik of het niet nog een beetje te jong is nog, alhoewel het vanaf 2 jaar is volgens de site.

Misschien iemand die er al eens geweest is?
Wij gaan morgen met een nog geen 3 jarige. Ik zal wel laten weten hoe hij het vond en hoe spannend het is. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193913637
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 22:02 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Wij gaan morgen met een nog geen 3 jarige. Ik zal wel laten weten hoe hij het vond en hoe spannend het is. :)
Graag, ben erg benieuwd! Veel plezier!
pi_193928674
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 22:20 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Graag, ben erg benieuwd! Veel plezier!
We hebben een heel leuke dag gehad, ondanks de hele dag (miezer)regen. Het is niet heel groot, wat ik best fijn vind zelf. De dino's zijn overal, sommigen bewegen en maken geluid, maar niet overdreven hard. Er is een grote speeltuin die mooi overzichtelijk is, allerlei thema-activiteiten (speurtocht, goudzoeken in een zandbak, dinobotten opgraven, tegen een kleine meerprijs ook dino's schilderen of kleien, etc). Er is een theatershow (adviesleeftijd van 3 jaar), Dirk kreeg weinig mee van het verhaal maar vond het prachtig. Lichtjes! O+ Dino's! O+ Hij klapte er hardst van ons allemaal.

Natuurlijk zijn er ook nog een boel activiteiten (bijv laserquesten, klimwand, midgetgolf) voor grotere kindjes waar hij nog niets aan had, maar wij zijn er dik 4 uur geweest en als het niet had geregend en we inmiddels wel koud waren, hadden we ons nog wel langer kunnen vermaken. Het heeft me echt positief verrast hoe leuk het al voor Dirk was.

Oh, ivm coronamaatregelen moet je wel een matige app installeren om oa de theatershow te reserveren en eten te bestellen. Maar dat mag de pret niet drukken. Het was een superleuke dag. ^O^
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')