Ik heb zelf ook een vlag die ik buiten hang. Op 4 en 5 mei. Verder niks met het Koningshuis.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ik zie die vlag zo vaak hangen. hele straten tegelijk.
Maar kijk eens met koningsdag bijvoorbeeld.
[..]
zijn er nog steeds Zwarte pieten tussen November en December? Ja.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wtf
staat dat beeld er nog steeds?
Er is overigens geen "Adolf Hitlerstraße" meer in Duitsland.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zijn er nog steeds Zwarte pieten tussen November en December? Ja.
heet de Coentunnel nog steeds de Coentunnel? Ja.
kun je nog steeds genieten van een heerlijke moorkop? Ja.
hanteren verzekeringen nog steeds een blacklist? Ja.
is er nog steeds ....... (uw ophef hier) ...... ? Jajajaja!
voorbeeld:
Is er nog steeds een Ajaxstraat in Rotterdam? Ja
Is het al vrijdag?
NEE!
Punt is dat Hitler en Pol Pot voor ons geen positieve bijdrage hebben geleverd met hun misdaden en dat hun misdaden ook in de tijd dat ze gepleegd werden dusdanig afschuwelijk waren dat we ze in Nederland behoorlijk negatief beoordeelden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat kan uiteraard prima zonder standbeeld, gewoon vanuit een geschiedenisboek. We hebben ook geen beelden van Hitler, Stalin en Pol Pot nodig om te weten wat voor misdaden deze kerels hebben begaan.
(ja, ik weet dat er beelden van Stalin zijn in het voormalige oostblok maar ik heb er nog nooit een gezien en weet toch dat het een vreselijke massamoordenaar was).
Nee, dat is het punt helemaal niet. Het punt is dat er steeds wordt geroepen dat je "de geschiedenis uitwist" als je beelden weghaalt en dat dan niemand meer kan leren van de geschiedenis. Dat is natuurlijk dikke onzin en dat was mijn punt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Punt is dat Hitler en Pol Pot voor ons geen positieve bijdrage hebben geleverd met hun misdaden en dat hun misdaden ook in de tijd dat ze gepleegd werden dusdanig afschuwelijk waren dat we ze in Nederland behoorlijk negatief beoordeelden.
Weer fout. Zelfs in zijn tijd werd JP Coen door collega's al gezien als brute moordenaar. De verering kwam pas vele honderden jaren later.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
'Onze' Nederlandse zeehelden waren destijds precies dat: helden. En tot voor kort zijn ze dat gebleven, dat is ook de reden voor die standbeelden. En hoe je het ook wendt of keert, ze hebben ons veel welvaart gebracht. Dat is nogal een verschil met Hitler en Pol Pot vanuit Nederlands perspectief.
Niks mis met het vernielen van beelden van massamoordenaars. Ik begreep die mensen in Irak die het beeld van Saddam van zijn sokkel trokken ook prima.quote:Die beelden staan er nu. Van mij mogen ze best met de juiste context naar een museum. Ik vind het ook prima als ze blijven staan. Maar omduwen, kapot maken of bespuiten is onze historie vernielen en dat is per definitie fout.
Inderdaad: Een alternatief Wilhelmus dat in zwang was in het begin van de 20e eeuw:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Weer fout. Zelfs in zijn tijd werd JP Coen door collega's al gezien als brute moordenaar. De verering kwam pas vele honderden jaren later.
En een gewetensvraag: Als iemand als Thierry Baudet (of iemand anders die dweept met het vaderland) een Duitser was geweest, had ie dan niet de gedragingen van Duitse soldaten tijdens WO II goedgepraat, of "trots op geweest".quote:Wilhelmus van Nassaue,
Ziet gij dien heldenstoet?
Zij schoten op de vrouwen
En drenkten 't land met bloed.
De kwasten der banieren
zijn darmen van een kind.
Licht dat ge aan hun rapieren,
nog vrouwenharen vindt.
Die welvaart wbt het aandeel van JP Coen is gestolen van Indonesiers. Met geweld.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
'Onze' Nederlandse zeehelden waren destijds precies dat: helden. En tot voor kort zijn ze dat gebleven, dat is ook de reden voor die standbeelden. En hoe je het ook wendt of keert, ze hebben ons veel welvaart gebracht.
Even voor de duidelijkheid, het ging me niet specifiek om Coen. Het gaat me in zijn algemeenheid over historische figuren die in retrospect omstreden zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Weer fout. Zelfs in zijn tijd werd JP Coen door collega's al gezien als brute moordenaar. De verering kwam pas vele honderden jaren later.
[..]
Niks mis met het vernielen van beelden van massamoordenaars. Ik begreep die mensen in Irak die het beeld van Saddam van zijn sokkel trokken ook prima.
Dit is toch irrelevante informatie?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Uit de petitie bleek dat 99% van de anti-j.p.coen figuren niet in Hoorn woonachtig zijn of in de omgeving wonen.
Bij de demonstratie kwamen de figuren uit alle uithoeken van Nederland. Net als het BLM-feest in Haarlem, waar een aantal meisjes vertelde dat ze 2,5 uur in de trein hadden gezeten en bij alle BLM-feesten aanwezig waren.
Exact.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Uit de petitie bleek dat 99% van de anti-j.p.coen figuren niet in Hoorn woonachtig zijn of in de omgeving wonen.
Bij de demonstratie kwamen de figuren uit alle uithoeken van Nederland. Net als het BLM-feest in Haarlem, waar een aantal meisjes vertelde dat ze 2,5 uur in de trein hadden gezeten en bij alle BLM-feesten aanwezig waren.
Behoorlijk relevante wel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is toch irrelevante informatie?
Hoezo irrelevant? Ik ga toch ook niet helemaal naar Mekka, omdat ik de islam maar zo zo vind?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is toch irrelevante informatie?
Maar dat is toch irrelevant? Of mag je alleen maar iets vinden over zaken in je eigen dorp? Het is toch een nationale zaak als we het hebben over de geschiedenis van ons land en hoe we daar mee omgaan?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Behoorlijk relevante wel.
Bij de demo tegen Coen in Hoorn was bijna geen Horinees bij. Mensen uit andere delen dan Hoorn vinden dat Coen weg moet, inwoners allerminst. Op een stel fanatieke kozp-/blm'ers na.
Dat 'ons' vind ik een beetje vreemd, want dit is honderden jaren geleden gebeurd. Daar hebben 'wij' helemaal niets meer mee te maken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die welvaart wbt het aandeel van JP Coen is gestolen van Indonesiers. Met geweld.
Dat maakt "ons" tot helers en medeplichtigen . Geen reden om JP Coen dankbaar te zijn of de man 'held' te noemen.
Ik heb het wel over JP Coen, daar gaat dit topic namelijk over.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, het ging me niet specifiek om Coen. Het gaat me in zijn algemeenheid over historische figuren die in retrospect omstreden zijn.
Vandaar dat ie het tussen aanhalingstekens zet he.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:52 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat 'ons' vind ik een beetje vreemd, want dit is honderden jaren geleden gebeurd. Daar hebben 'wij' helemaal niets meer mee te maken.
Je mag best kritisch kijken naar figuren als Coen. Maar ik denk juist dat je door beelden te laten staan. met een bordje er bij met uitleg over zijn daden, meer leert over de geschiedenis dan door alles maar te verwijderen.
Nationaal mag je er wat van vinden, maar wordt bepaald in Den Haag. Nergens zie ik daar uit terug dat we de VOC tijd niet mogen herinneren of steden moeten slopen omdat herinneringen uit het straatbeeld moeten verdwijnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar dat is toch irrelevant? Of mag je alleen maar iets vinden over zaken in je eigen dorp? Het is toch een nationale zaak als we het hebben over de geschiedenis van ons land en hoe we daar mee omgaan?
Ik vind het nogal bizar dat als je uit Deventer en Dronten komt, nog nooit in Hoorn bent geweest je wel een mening hebt dat de lokale bewoners iets moeten doen naar jouw policor maatstaf. Wie denk je wel niet dat je bent? Horinezen hebben niks van je gejat, niks van je gesloopt of crimineel gedaan, maar toch moet een belangrijk element van jou verdwijnen.quote:Ik vind de manier van demonstreren dan misschien niks, maar het is een nationale discussie. Ik vind alleen niet dat er zaken gesloopt moeten worden, ongeacht of dat in je eigen dorp is of elders.
Dus je mag alleen protesteren tegen zaken in je eigen gemeente? Dat lijkt me een behoorlijke beperking van het demonstratierecht. Aan de andere kant; dan mogen die boeren ook niet meer samenkomen in Den Haag.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het gaat er niet om of iets wel of niet mag natuurlijk. Het gaat er om dat mensen gewoon lopen te zoeken om te zieken. Als je daar nooit komt, hoe kan je er dan door gekwetst worden? Dan ben je toch niet goed bij je hoofd?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus je mag alleen protesteren tegen zaken in je eigen gemeente? Dat lijkt me een behoorlijke beperking van het demonstratierecht. Aan de andere kant; dan mogen die boeren ook niet meer samenkomen in Den Haag.
Wat een onzin weer. Een jood uit Amsterdam mag dus ook niet gekwetst raken door de bekladding van een joodse begraafplaats in Maastricht?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of iets wel of niet mag natuurlijk. Het gaat er om dat mensen gewoon lopen te zoeken om te zieken. Als je daar nooit komt, hoe kan je er dan door gekwetst worden? Dan ben je toch niet goed bij je hoofd?
Volstrekt misplaatste vergelijking. Dat weet je. Je gaat nu beelden met vandalisme vergelijken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Een jood uit Amsterdam mag dus ook niet gekwetst raken door de bekladding van een joodse begraafplaats in Maastricht?
Ik zag het ja, maar goed, ik heb die rare kwiebus toch al nooit serieus genomen, en dat is dus alleen maar een bevestiging.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Thierry Baudet kwam anders bijna klaar toen ie met het standbeeld van JP Coen op de foto ging.
Zwarte Piet smileyquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zijn er nog steeds Zwarte pieten tussen November en December? Ja.
heet de Coentunnel nog steeds de Coentunnel? Ja.
kun je nog steeds genieten van een heerlijke moorkop? Ja.
hanteren verzekeringen nog steeds een blacklist? Ja.
is er nog steeds ....... (uw ophef hier) ...... ? Jajajaja!
voorbeeld:
Is er nog steeds een Ajaxstraat in Rotterdam? Ja
Is het al vrijdag?
NEE!
Ach, jij haalde ook Saddam en Hitler erbij.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb het wel over JP Coen, daar gaat dit topic namelijk over.
Er was helemaal niks "in zwang"... Verzonnen door dhr. Klaas Wybrands, dat heb ik je al eens eerder uitgelegd:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Inderdaad: Een alternatief Wilhelmus dat in zwang was in het begin van de 20e eeuw:
NWS / 75 jaar Indonesië: ’Het volk verdient excuses van Nederland’quote:Desondanks beet hij als het moest goed van zich af. En dat was nodig ook, want rond die tijd werd Batavia 'verrijkt' met een nieuw dagblad, het 'Nieuws van den Dag van N.l.', een krant van het soort dat we nu een tabloid zouden noemen, en die onder redaktie stond van de niets en niemand ontziende K.Wybrands. Deze Wybrands had het regelmatig op Kruseman gemunt.
Het gaat nog veel verder. De oprichter c.q. beheerder van dit forum is bedreigd middels een brief aan zijn huisadres.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Zwarte Piet smileyop fok is wel roetveeg smiley geworden. Op fok gewoon, haha.
Danny is niet zo'n figuur om te bezwijken voor een dreigmail.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het gaat nog veel verder. De oprichter c.q. beheerder van dit forum is bedreigd middels een brief aan zijn huisadres.
Dat is de reden dat er geen Zwarte piet smiley meer op fok te zien is.
zum kotzen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |