Ah, het is weer een verkapt "kijk mij zogenaamd lekker anders zijn"-topic? Nou ja, het zij zo.quote:
Het was geen negatieve comment héquote:Op zondag 21 juni 2020 16:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, het is weer een verkapt "kijk mij zogenaamd lekker anders zijn"-topic? Nou ja, het zij zo.
Extreem-centristquote:Op zondag 21 juni 2020 19:44 schreef RickoKun het volgende:
[ afbeelding ]
Had mijzelf rechtser verwacht.
Mijn kompas in dat topic is opgegeten door het internet zo te zien.quote:
Mooiquote:Op zondag 21 juni 2020 19:44 schreef RickoKun het volgende:
[ afbeelding ]
Had mijzelf rechtser verwacht.
Beetje kleurloos wel. Of juist veel kleuren.quote:
Heel veel van het oude topic zijn wegquote:Op zondag 21 juni 2020 21:21 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Mijn kompas in dat topic is opgegeten door het internet zo te zien.
Afijn, dit is die van mij nu:
[ afbeelding ]
Nou nou nou, 'normaal'...ik vind dat wat twee volwassenen (die beiden instemmen) samen in de slaapkamer doen een zaak is van de overheid!quote:Op maandag 22 juni 2020 08:01 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast is het wel allemaal erg Amerikaans, al die vragen over Seksualiteit die wij als normaal beantwoorden drukken je je gelijk in de linkse hoek. Bovendien zijn sommige vragen wel heel erg zwart wit.
Er is weinig ruimte voor nuance inderdaad en het scheelt natuurlijk enorm wat je referentiekader is als het om subjectieve termen als "te hoog" of "de rijken" gaat, maar goed, het is ook weer geen wetenschappelijke studie.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:01 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast is het wel allemaal erg Amerikaans, al die vragen over Seksualiteit die wij als normaal beantwoorden drukken je je gelijk in de linkse hoek. Bovendien zijn sommige vragen wel heel erg zwart wit.
Hoe maakt openheid van bedrijven een monopolie lastiger?quote:Op maandag 22 juni 2020 07:59 schreef raptorix het volgende:
https://www.politicalcompass.org/chart?ec=-2.63&soc=-1.9
[ afbeelding ]
Ik moet zeggen dat ik vermoed dat veel van de vragen waarvan men zal zeggen dat je Libertarisch bent waarschijnlijk geen pure Libertarische waarde zijn, zo zullen veel mensen denken dat Libertariërs een bedrijfs monopolie prima is. Echter pure Libertariërs zouden juist in een minder gereguleerde wereld streven naar openheid van bedrijven welke een monopolie een stuk lastiger maken.
Omdat als een bedrijf aangeeft hoe men zijn geld verdient men ook kan zien of dat wel op een "eerlijke" manier gebeurt, doet zo een bedrijf dat nou heel onethisch dan kunnen mensen dus besluiten om een alternatief op te zetten. Dit geldt trouwens niet alleen voor monopolisten maar voor alle bedrijven. Je ziet bijvoorbeeld dat sinds de komst van het internet veel producten in prijs zijn gedaald, omdat het gewoon mogelijk is de inkoopprijzen op te vragen in laten we zeggen een Azie.quote:Op maandag 22 juni 2020 09:10 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe maakt openheid van bedrijven een monopolie lastiger?
Antwoorden die libertarisch en rechts zijn.quote:Op maandag 22 juni 2020 10:57 schreef Zwoerd het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat mensen ingevuld hebben die in het paarse kwadrant uitkomen.
Welke partij stem jij dan eigenlijk?quote:Op zondag 21 juni 2020 16:35 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kom we wel behoorlijk vrije markt uit. Straks gaan mensen me nog houden voor een D66'er, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
PvdA.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:56 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Welke partij stem jij dan eigenlijk?
Ah, ik schatte je eigenlijk al best wel PvdA-achtig in hahaquote:Op donderdag 25 juni 2020 15:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
PvdA.
Ik zou verwachten in het Nederlandse politieke landschap op die plek terecht te komen, maar gemapped op de Amerikaanse belevingswereld had ik gedacht behoorlijk aan de linkerkant te vallen.
Ook niet altijd van harte, hoor. Van falend minister en wannabe-Klaver Asscher word ik ook niet bepaald blij.quote:Op donderdag 25 juni 2020 15:23 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Ah, ik schatte je eigenlijk al best wel PvdA-achtig in haha
Dank, die is inderdaad veel beter!quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:26 schreef mosred het volgende:
Nederlandse versie:
https://www.idrlabs.com/nl/politieke-orientatie/test.php
Klopt beter bij mij:
[ afbeelding ]
Klein deel maar. De meesten zijn nieuw.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:31 schreef speknek het volgende:
Zijn dat niet grotendeels dezelfde vragen maar dan vertaald?
Beetje hetzelfde:quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:26 schreef mosred het volgende:
Nederlandse versie:
Klopt beter bij mij:
[ afbeelding ]
Een veel groter deel was links-geöriënteerd en sommigen waren niet duidelijk te beantwoorden in my opinionquote:Op donderdag 25 juni 2020 17:31 schreef speknek het volgende:
Zijn dat niet grotendeels dezelfde vragen maar dan vertaald?
Gewoon zo min mogelijk overheidsinterventie en veel meer vrijheid.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:53 schreef mosred het volgende:
[..]
Lol ik vraag me af wat jij invult om zo uit te komen
Waarschijnlijk vaker compleet eens of oneens. Ik hang vaak in het midden, met slechts heel af en toe een compleet eens of oneens.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:53 schreef mosred het volgende:
[..]
Try and error. Je kunt in de test natuurlijk steeds 1 vraag het antwoord veranderen. Dan merk je vanzelf wat je moet doen voor zo'n uitslag.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:53 schreef mosred het volgende:
[..]
Of gewoon invullen op een manier waarop vrijheid op nummer 1 staat. Dan kom je vanzelf op dat resultaat ✌️quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Try and error. Je kunt in de test natuurlijk steeds 1 vraag het antwoord veranderen. Dan merk je vanzelf wat je moet doen voor zo'n uitslag.
Het is dan maar net wat je onder vrijheid verstaat. Jij zult "minder belasting die geïnd wordt om voor een eerlijker verdeling van inkomen te zorgen" zien als meer vrijheid, ik als minder vrijheid.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Of gewoon invullen op een manier waarop vrijheid op nummer 1 staat. Dan kom je vanzelf op dat resultaat ✌️
Als je alleen vanuit de vrijheid redeneert moet je dan helemaal waar invullen, dat geeft de armere medemens meer vrijheid om zijn leven in te richten zoals hij/zij wil.quote:De overheid dient te zorgen voor een herverdeling van de welvaart door de rijken te belasten en dit ten goede te laten komen van de armen.
En dat zal weer aan je eigen definitie van 'eerlijker verdeling' liggen. Voor de een betekent dat 'iedereen even veel' terwijl het voor de ander betekent 'inkomen naar inspanning en verantwoordelijkheid' (waarbij inspanning en verantwoordelijkheid ook weer aan interpretaite onderhevig zijn enz enz)quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is dan maar net wat je onder vrijheid verstaat. Jij zult "minder belasting die geïnd wordt om voor een eerlijker verdeling van inkomen te zorgen" zien als meer vrijheid, ik als minder vrijheid.
Typisch weer, mikeyquote:Op donderdag 25 juni 2020 18:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Of gewoon invullen op een manier waarop vrijheid op nummer 1 staat. Dan kom je vanzelf op dat resultaat ✌️
Dat is geen vrijheid. Daarmee neem je vrijheid af van de rijkeren in de samenleving.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is dan maar net wat je onder vrijheid verstaat. Jij zult "minder belasting die geïnd wordt om voor een eerlijker verdeling van inkomen te zorgen" zien als meer vrijheid, ik als minder vrijheid.
Bijvoorbeeld deze:
[..]
Als je alleen vanuit de vrijheid redeneert moet je dan helemaal waar invullen, dat geeft de armere medemens meer vrijheid om zijn leven in te richten zoals hij/zij wil.
Verdeling naar wat de vrije markt toelaat. 👍quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:07 schreef Faxie het volgende:
[..]
En dat zal weer aan je eigen definitie van 'eerlijker verdeling' liggen. Voor de een betekent dat 'iedereen even veel' terwijl het voor de ander betekent 'inkomen naar inspanning en verantwoordelijkheid' (waarbij inspanning en verantwoordelijkheid ook weer aan interpretaite onderhevig zijn enz enz)
Daarom blijven dit soort testen slechts bij een indicatie.
Dat is dus een verschillende interpretatie van vrijheid. Een vrije samenleving heeft wat mij betreft geen mensen die niet rond kunnen komen. Dat is echte vrijheid.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is geen vrijheid. Daarmee neem je vrijheid af van de rijkeren in de samenleving.
Vrijheid is niet "genoeg geld hebben om uit te geven". Vrijheid is de keuze hebben om zelf te bepalen hoe je je geld verdient of uitgeeft.
Arm zijn betekent niet dat je niet vrii bent.
Jij bedoelt: "vrijheid enkel voor de armen"quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dus een verschillende interpretatie van vrijheid. Een vrije samenleving heeft wat mij betreft geen mensen die niet rond kunnen komen. Dat is echte vrijheid.
Jij bedoelt: "vrijheid voor de rijken".
Belasting heffen is geen ontnemen van vrijheid. Jongeren op laten groeien in armoede, dat is pas het ontnemen van vrijheid en keuzes. Jij wil generaties opsluiten. Opsluiten in armoede. Bij de geboorte al weten dat je kansloos bent. Dat is het geval als je niet goed voor de armsten zorgt.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jij bedoelt: "vrijheid enkel voor de armen"
Wat heeft rondkomen nou met vrijheid te maken? Iedereen heeft de vrijheid om zelf keuzes te maken. Bijvoorbeeld om intensief naar werk te zoeken.
Vrijheid ontnemen is geen vrijheid.
Die eerste kan ik je volgen, de tweede is toch gewoon "meer dan nu"?quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:32 schreef Dagoduck het volgende:
''Wanneer mensen geen autogordel willen dragen, dan is dat hun eigen beslissing.''
Dit slaat nergens op, waarschijnlijk bedoelen ze verantwoordelijkheid.
"Mijn land dient meer uit te geven aan ontwikkelingshulp voor derdewereldlanden."
Meer dan wat?
Geen idee, staat er niet bij.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
de tweede is toch gewoon "meer dan nu"?
Klopt, en toch zou het er gewoon bij moeten staan bij dit soort tests.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar dat ligt er heel dik bovenop.
Ik denk dat die autogordel te maken heeft met: “Daar heb ik toch alleen mezelf mee?” als drogreden voor het niet accepteren van gezag.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:32 schreef Dagoduck het volgende:
''Wanneer mensen geen autogordel willen dragen, dan is dat hun eigen beslissing.''
Dit slaat nergens op, waarschijnlijk bedoelen ze verantwoordelijkheid.
"Mijn land dient meer uit te geven aan ontwikkelingshulp voor derdewereldlanden."
Meer dan wat?
Oneensquote:Op donderdag 25 juni 2020 19:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Klopt, en toch zou het er gewoon bij moeten staan bij dit soort tests.
quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:26 schreef mosred het volgende:
Nederlandse versie:
Klopt beter bij mij:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |