Dank, die is inderdaad veel beter!quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:26 schreef mosred het volgende:
Nederlandse versie:
https://www.idrlabs.com/nl/politieke-orientatie/test.php
Klopt beter bij mij:
[ afbeelding ]
Klein deel maar. De meesten zijn nieuw.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:31 schreef speknek het volgende:
Zijn dat niet grotendeels dezelfde vragen maar dan vertaald?
Beetje hetzelfde:quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:26 schreef mosred het volgende:
Nederlandse versie:
https://www.idrlabs.com/nl/politieke-orientatie/test.php
Klopt beter bij mij:
[ afbeelding ]
Een veel groter deel was links-geöriënteerd en sommigen waren niet duidelijk te beantwoorden in my opinionquote:Op donderdag 25 juni 2020 17:31 schreef speknek het volgende:
Zijn dat niet grotendeels dezelfde vragen maar dan vertaald?
Gewoon zo min mogelijk overheidsinterventie en veel meer vrijheid.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:53 schreef mosred het volgende:
[..]
Lol ik vraag me af wat jij invult om zo uit te komen
Waarschijnlijk vaker compleet eens of oneens. Ik hang vaak in het midden, met slechts heel af en toe een compleet eens of oneens.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:53 schreef mosred het volgende:
[..]
Try and error. Je kunt in de test natuurlijk steeds 1 vraag het antwoord veranderen. Dan merk je vanzelf wat je moet doen voor zo'n uitslag.quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:53 schreef mosred het volgende:
[..]
Of gewoon invullen op een manier waarop vrijheid op nummer 1 staat. Dan kom je vanzelf op dat resultaat ✌️quote:Op donderdag 25 juni 2020 17:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Try and error. Je kunt in de test natuurlijk steeds 1 vraag het antwoord veranderen. Dan merk je vanzelf wat je moet doen voor zo'n uitslag.
Het is dan maar net wat je onder vrijheid verstaat. Jij zult "minder belasting die geïnd wordt om voor een eerlijker verdeling van inkomen te zorgen" zien als meer vrijheid, ik als minder vrijheid.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Of gewoon invullen op een manier waarop vrijheid op nummer 1 staat. Dan kom je vanzelf op dat resultaat ✌️
Als je alleen vanuit de vrijheid redeneert moet je dan helemaal waar invullen, dat geeft de armere medemens meer vrijheid om zijn leven in te richten zoals hij/zij wil.quote:De overheid dient te zorgen voor een herverdeling van de welvaart door de rijken te belasten en dit ten goede te laten komen van de armen.
En dat zal weer aan je eigen definitie van 'eerlijker verdeling' liggen. Voor de een betekent dat 'iedereen even veel' terwijl het voor de ander betekent 'inkomen naar inspanning en verantwoordelijkheid' (waarbij inspanning en verantwoordelijkheid ook weer aan interpretaite onderhevig zijn enz enz)quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is dan maar net wat je onder vrijheid verstaat. Jij zult "minder belasting die geïnd wordt om voor een eerlijker verdeling van inkomen te zorgen" zien als meer vrijheid, ik als minder vrijheid.
Typisch weer, mikeyquote:Op donderdag 25 juni 2020 18:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Of gewoon invullen op een manier waarop vrijheid op nummer 1 staat. Dan kom je vanzelf op dat resultaat ✌️
Dat is geen vrijheid. Daarmee neem je vrijheid af van de rijkeren in de samenleving.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is dan maar net wat je onder vrijheid verstaat. Jij zult "minder belasting die geïnd wordt om voor een eerlijker verdeling van inkomen te zorgen" zien als meer vrijheid, ik als minder vrijheid.
Bijvoorbeeld deze:
[..]
Als je alleen vanuit de vrijheid redeneert moet je dan helemaal waar invullen, dat geeft de armere medemens meer vrijheid om zijn leven in te richten zoals hij/zij wil.
Verdeling naar wat de vrije markt toelaat. 👍quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:07 schreef Faxie het volgende:
[..]
En dat zal weer aan je eigen definitie van 'eerlijker verdeling' liggen. Voor de een betekent dat 'iedereen even veel' terwijl het voor de ander betekent 'inkomen naar inspanning en verantwoordelijkheid' (waarbij inspanning en verantwoordelijkheid ook weer aan interpretaite onderhevig zijn enz enz)
Daarom blijven dit soort testen slechts bij een indicatie.
Dat is dus een verschillende interpretatie van vrijheid. Een vrije samenleving heeft wat mij betreft geen mensen die niet rond kunnen komen. Dat is echte vrijheid.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is geen vrijheid. Daarmee neem je vrijheid af van de rijkeren in de samenleving.
Vrijheid is niet "genoeg geld hebben om uit te geven". Vrijheid is de keuze hebben om zelf te bepalen hoe je je geld verdient of uitgeeft.
Arm zijn betekent niet dat je niet vrii bent.
Jij bedoelt: "vrijheid enkel voor de armen"quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dus een verschillende interpretatie van vrijheid. Een vrije samenleving heeft wat mij betreft geen mensen die niet rond kunnen komen. Dat is echte vrijheid.
Jij bedoelt: "vrijheid voor de rijken".
Belasting heffen is geen ontnemen van vrijheid. Jongeren op laten groeien in armoede, dat is pas het ontnemen van vrijheid en keuzes. Jij wil generaties opsluiten. Opsluiten in armoede. Bij de geboorte al weten dat je kansloos bent. Dat is het geval als je niet goed voor de armsten zorgt.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jij bedoelt: "vrijheid enkel voor de armen"
Wat heeft rondkomen nou met vrijheid te maken? Iedereen heeft de vrijheid om zelf keuzes te maken. Bijvoorbeeld om intensief naar werk te zoeken.
Vrijheid ontnemen is geen vrijheid.
Die eerste kan ik je volgen, de tweede is toch gewoon "meer dan nu"?quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:32 schreef Dagoduck het volgende:
''Wanneer mensen geen autogordel willen dragen, dan is dat hun eigen beslissing.''
Dit slaat nergens op, waarschijnlijk bedoelen ze verantwoordelijkheid.
"Mijn land dient meer uit te geven aan ontwikkelingshulp voor derdewereldlanden."
Meer dan wat?
Geen idee, staat er niet bij.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
de tweede is toch gewoon "meer dan nu"?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |