abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:30:10 #91
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193670548
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:28 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

niet ergens een regime, het regime van het land waar je wel naar toe wilt, zonder problemen. ik snap TS wel, maar ze had wel zelf even eerst moeten controleren wat er op die FB pagina van die collega staat, voor het te accepteren. In een ander land blijf je altijd buitenlander, wat simpelweg inhoud dat je meestal 1-0 achterstaat. Dus wil je daar in de toekomst naar toe, kun je daar beter rekening mee houden.

Aan de andere kant, iemand die al schijnbaar gevlucht is uit een land en hier dan politiek gemotiveerde berichten plaatst, zou zelf ook wel mogen nadenken dat niet iedereen daarvan gediend is.

Soms accepteer ik wel iemand (na controle vd pagina) maar als ik toch te veel voorbij zie komen wat me niet aanstaat, is het snel "ontvriend".
Ja en er bestaan meer mensen dan TS die ergens heen willen et voilà mijn punt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:32:22 #92
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193670587
Waar gaat dit over dan, Tibet ofzo? Noord-Korea?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193670688
quote:
16s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

ja, je hebt gelijk, ik had de post waarop je reageerde niet helemaal goed gelezen.
pi_193670838
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:32 schreef Tyr80 het volgende:
Waar gaat dit over dan, Tibet ofzo? Noord-Korea?
Nou ja, er zijn genoeg gekke landen waar je geen onnodige aandacht wil trekken.
Ik kan me best voorstellen dat je in China uit de rij wordt gehaald als je Falun Gong vrienden hebt.
Of in Israël als je omgaat met Palestijnen.
Zelfs de Amerikaanse douane wil laptops e.d. doorspitten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:52:44 #95
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193670905
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:48 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn genoeg gekke landen waar je geen onnodige aandacht wil trekken.
Ik kan me best voorstellen dat je in China uit de rij wordt gehaald als je Falun Gong vrienden hebt.
Of in Israël als je omgaat met Palestijnen.
Zelfs de Amerikaanse douane wil laptops e.d. doorspitten.
Ja nee 't gaat om Azië weten we al.
pi_193671017
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:42 schreef zarGon het volgende:
Als je door het gebruik van bepaalde functies op social media sommige zaken in gevaar kan brengen, dan is het jouw verantwoordelijkheid om ze niet te gebruiken.

En dat houdt ook in dat je dus niet zomaar mensen accepteert; jij maakt aannames dat het wel okay zal zijn.

De situatie zou anders zijn als je het van tevoren had besproken en dat het toen toch anders bleek dan (af)gesproken, maar daar is hier geen sprake van.

De kans dat er iemand bij een uitnodiging op een andere manier contact zoekt om te checken of iemand a, b of c doet op z'n Facebook acht ik niet zo groot.

quote:

[..]

niet ergens een regime, het regime van het land waar je wel naar toe wilt, zonder problemen. ik snap TS wel, maar ze had wel zelf even eerst moeten controleren wat er op die FB pagina van die collega staat, voor het te accepteren. In een ander land blijf je altijd buitenlander, wat simpelweg inhoud dat je meestal 1-0 achterstaat. Dus wil je daar in de toekomst naar toe, kun je daar beter rekening mee houden.
Dat kan vaak niet als een profiel afgeschermd is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193671060
als het allemaal zo spannend is, waarom heb je dan uberhaupt Facebook ... Als er iets niets waterdicht is qua privacy is het wel social media..
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:15:50 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193671137
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 08:47 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Omdat het voor de rest een hecht team is en ik geheid daar vragen over ga krijgen waarom ik Z niet en andere wel op social media heb. Daar heb ik al eens een opmerking over gekregen in het verleden. Daarom ga ik nu facebook ook compleet verwijderen, dan ben ik van dat gedoe af.
Heeft Z een FB-account dan? Dit was toch een activistisch nepprofiel?

Nou, daarom dus.

Ik heb niet eens de zakelijke Instagram van een familielid in mijn lijst, alleen hun privé-account.

Als ze werkelijk een persoonlijk FB-account heeft kun je haar verzoek met dat account alsnog accepteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193671143
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:04 schreef baskick het volgende:

dan doe je het meteen na acceptatie. kan je meteen daarna ook weer ontvrienden indien nodig.
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:55:45 #100
51385 baskick
Juist ja!
pi_193671599
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:16 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

dan doe je het meteen na acceptatie. kan je meteen daarna ook weer ontvrienden indien nodig.
No shit. Dan is het "leed" al geschied.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193671922
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:52 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja nee 't gaat om Azië weten we al.
Zowel Israël als China liggen in Azië. Dus wat dat aan gaat is het een prima omschrijving 😋
pi_193674647
quote:
Aan de andere kant, iemand die al schijnbaar gevlucht is uit een land en hier dan politiek gemotiveerde berichten plaatst, zou zelf ook wel mogen nadenken dat niet iedereen daarvan gediend is.
Of die wil hier logischerwijs wél optimaal de vrijheden die wij nu gelukkig nog genieten benutten in plaats van zich te moeten schikken naar een verre onderdrukker. w/
pi_193675798
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Of die wil hier logischerwijs wél optimaal de vrijheden die wij nu gelukkig nog genieten benutten in plaats van zich te moeten schikken naar een verre onderdrukker. w/
dat doet ze en kan en mag ook, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar mee lastig gevallen wil worden.
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:49:16 #104
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193675833
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Zowel Israël als China liggen in Azië. Dus wat dat aan gaat is het een prima omschrijving 😋
Nja, vooruit. Meende dat ik China al afgedekt had met Tibet, maar da's een kwestie van perspectief dan ;)
pi_193676790
Zou het melden van dit op je werk geen privacy schending zijn? Je schendt dan de privacy van die collega. Andersom is het zeker geen schending.
pi_193677373
Ik snap ook eigenlijk met m´n boerenverstand niet dat je hier zo´n punt van maakt en niet eerst hebt bedacht of het accepteren wel zo verstandig is. Blijkbaar zit het nogal hoog.

Ik weet ook niet wat je wil bereiken met de melding. Als je daar geen duidelijk doel mee voor ogen hebt lijkt het me een redelijk zinloze actie. Misschien werkt het zelfs tegen je en gaan ze denken dat je de privacy van je collega schendt.
pi_193679361
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 08:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je gaat in feite ervan uit dat landen als Iran of Noord-Korea hele facebook afstruinen naar foute berichten van mensen en dat opslaan en een reisverbod opleggen?
De vs schijnt daar goed in te zijn idd :)
pi_193680842
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:58 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Het probleem van die users is (denk ik!) ook dat je TT gaat om het melden van een privacy-schending bij je werkgever, maar er bij jou een diepere gedachte achter zit, namelijk je reis / vertrek naar het land waarvan je de naam geloof ik niet eens genoemd hebt.

Ze lezen je OP vooral in het licht van je TT en doordat je over sommige zaken vrij geheimzinnig doet, krijg je denk ik niet alleen maar de respons die je hoopte. :)
Je kunt helaas geen lange titels als OP maken, dus heb ik het zo kort en bondig mogelijk proberen te houden. Ook heb ik in de tekst gezet dat het geen juridische vraag is, maar of ik het moet melden.

quote:
16s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ergens toerist zijn is een wezenlijk verschil met iemand die een verblijfsgunning moet aanvragen in zo'n land. Dan gelden de regels net zo hard voor jou als voor de lokale bevolking.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:04 schreef baskick het volgende:

[..]

De kans dat er iemand bij een uitnodiging op een andere manier contact zoekt om te checken of iemand a, b of c doet op z'n Facebook acht ik niet zo groot.
[..]

Dat is het hem een beetje. Ik ga geen backgroundchecks doen bij profielen van mensen. Zo paranoide wil ik niet leven en het meest simpele met het oog op de toekomst is Facebook en Instagram helemaal verwijderen. Ze had een profielfoto van zichzelf en daarom zocht ik er in eerst instantie niks achter. Ik kan natuurlijk ook een familie en vrienden account maken, maar dan loop je uiteindelijk op het beide accounts weer tegen hetzelfde probleem aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heeft Z een FB-account dan? Dit was toch een activistisch nepprofiel?

Nou, daarom dus.

Ik heb niet eens de zakelijke Instagram van een familielid in mijn lijst, alleen hun privé-account.

Als ze werkelijk een persoonlijk FB-account heeft kun je haar verzoek met dat account alsnog accepteren.
Collega's staan ook op haar activitisch account, dus ik neem aan dat haar prive alleen voor mensen is die heel dicht bij haar staan, als ze al überhaupt een privéaccount heeft.
pi_193680871
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:34 schreef Delenlill het volgende:
Zou het melden van dit op je werk geen privacy schending zijn? Je schendt dan de privacy van die collega. Andersom is het zeker geen schending.
Het enige wat ik zou hebben gemeld tegen mijn werkgever is dat ik een verzoek van haar nepprofiel kreeg, mij dat een onaangenaam gevoel gaf en ik in het vervolg persoonlijke vragen niet in haar bijzijn wil beantwoorden. Niet meer en niet minder. Tot nu toe hebben collega's er nog geen opmerkingen erover gemaakt, dus laat ik het voor wat het is.
pi_193680925
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:47 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

dat doet ze en kan en mag ook, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar mee lastig gevallen wil worden.
Dit ja. Facebook is voor mij luchtig vermaak, waar ik foto's deel met anderen. Niet elk sociaal medium is een politiek podium. Ik wou dat meer mensen zich dat eens gingen realiseren ipv. discussies aangaan met ome Henk op zijn wall. Laatst nog in een hobbygroep op Facebook begonnen mensen BLM troep te posten en ontstond er een hele discussie waar Sylvana Simons en Zwarte Piet weer de revue passeerde. :')
pi_193680942
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat het een nepprofiel is?

Mijn FB account is ook vrij euh, 'activistisch' voor velen. Ik deel wel eens wat me bezighoudt. (Niet elke dag) Staat iedereen vrij me te ontvrienden natuurlijk (of al niet te accepteren, of niet te volgen, of..)

Als ik een vriendschapsverzoek doe is dat echter niet om 'zieltjes te winnen' . Maar gewoon omdat ik iemand ontmoet heb die ik wel beter wil leren kennen, of iets in die richting.
Ik doe verder ook echt niks met de informatie van een ander :?
pi_193680944
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:29 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dit ja. Facebook is voor mij luchtig vermaak, waar ik foto's deel met anderen. Niet elk sociaal medium is een politiek podium. Ik wou dat meer mensen zich dat eens gingen realiseren ipv. discussies aangaan met ome Henk op zijn wall. Laatst nog in een hobbygroep op Facebook begonnen mensen BLM troep te posten en ontstond er een hele discussie waar Sylvana Simons en Zwarte Piet weer de revue passeerde. :')
uiteraard is elk sociaal medium een politiek medium, het is onmogelijk dat niet te zijn zonder ernstig de vrijheid van meningsuiting in te perken
pi_193680974
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:29 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Als je niet wil dat iemand een reactie plaatst die je niet aanstaat, dan moet je het niet op Facebook plaatsen of selectief zijn in wie je tijdlijn mag zien. Zo simpel is het.

De een gebruikt Facebook om lid te kunnen zijn van een 'gratis weggeefhoek', de ander om vakantiekiekjes te delen, en weer een ander om wel ter discussie te stellen. Allemaal prima, allemaal heel goed mogelijk, en je kunt er zelf voor kiezen in hoeverre je in welk deel daarvan mee gaat.
pi_193681018
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:32 schreef mschol het volgende:

[..]

uiteraard is elk sociaal medium een politiek medium, het is onmogelijk dat niet te zijn zonder ernstig de vrijheid van meningsuiting in te perken
Het gaat mij niet om de inperking van meningsuiting of de dat bepaalde meningen mij niet aanstaan. Ik ben allang geen kleuter meer die gaat huilen van wat tegengas. Mijn punt is, omdat het kan, wil het niet zeggen dat het een sociaal medium er leuker op maakt.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Als je niet wil dat iemand een reactie plaatst die je niet aanstaat, dan moet je het niet op Facebook plaatsen of selectief zijn in wie je tijdlijn mag zien. Zo simpel is het.

De een gebruikt Facebook om lid te kunnen zijn van een 'gratis weggeefhoek', de ander om vakantiekiekjes te delen, en weer een ander om wel ter discussie te stellen. Allemaal prima, allemaal heel goed mogelijk, en je kunt er zelf voor kiezen in hoeverre je in welk deel daarvan mee gaat.
Mensen mogen van mij de grootste zin en onzin op hun profiel posten wat ze willen, maar ik wil niet aan nepprofiel worden gelinkt dat vol staat met controversieel activisme wat mij en mijn vriend potentieel in de problemen kan brengen. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen ? Altijd dat domme geneuzel van OP kan niet tegen een andere mening bla, bla.
pi_193681029
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:38 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om de inperking van meningsuiting of de dat bepaalde meningen mij niet aanstaan. Ik ben allang geen kleuter meer die gaat huilen van wat tegengas. Mijn punt is, omdat het kan, wil het niet zeggen dat het een sociaal medium er leuker op maakt.
[..]

Mensen mogen van mij de grootste zin en onzin op hun profiel posten wat ze willen, maar ik wil niet aan nepprofiel worden gelinkt dat vol staat met controversieel activisme wat mij en mijn vriend potentieel in de problemen kan brengen. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen ? Altijd dat domme geneuzel van OP kan niet tegen een andere mening bla, bla.
Mijn eerste vraag blijft staan; hoe weet je dat het een nepprofiel is?
pi_193681063
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mijn eerste vraag blijft staan; hoe weet je dat het een nepprofiel is?
Omdat het alle kenmerken aanvinkt van een typisch nepprofiel wat je onder nieuwsartikelen ziet. Heb ook Facebookvrienden die activistisch zijn ingesteld en daarover van alles posten, maar tussen het profiel van deze vrienden en dit profiel zit een wezenlijk verschil. Dit profiel is duidelijk gemaakt om tegen het nieuws van de mainstream media in dat land te vechten.
pi_193681111
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:41 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Omdat het alle kenmerken aanvinkt van een typisch nepprofiel wat je onder nieuwsartikelen ziet. Heb ook Facebookvrienden die activistisch zijn ingesteld en daarover van alles posten, maar tussen het profiel van deze vrienden en dit profiel zit een wezenlijk verschil. Dit profiel is duidelijk gemaakt om tegen het nieuws van de mainstream media in dat land te vechten.
Ok, ik denk dat ik een idee heb van wat je bedoelt. Maar als antwoord op de OP: ik zou dit verder niet bij je werkgever melden. Je hebt haar niet meer op FB, je hebt aangegeven waarom, duidelijk.

Waar ben je verder bang voor, als ze enige informatie krijgt over jouw vakantie e.d.? Wat gaat ze daar denk je concreet mee doen dat ze het niet zou mogen weten? :)
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 09:45:43 #118
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_193681119
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 08:42 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Het gaat niet om de politieke ideeen en als je mijn post verder gelezen, dan had je gezien dat ik zelf niks met betrekking tot de politiek post en het dan ook niet waardeer dat zo'n activistisch nepaccount in mijn lijst komt. Ook omdat het mijn vriend en ik in de problemen kan brengen. Lees toch eens godver gewoon de hele post in plaats van als een zielepiet met de clichezin te komen dat men niet tegen een andere mening kan.
[..]

Qua extreemheid komt het wel in die richting inderdaad en het land waar familie van mijn vriend woont is meedogenloos met zoiets als in dat je in de gevangenis ervoor terecht kunt komen.

Overigens ben ik van plan om mijn Facebook geheel te verwijderen, want zo'n situatie wil ik niet nog een keer meemaken.
Als je niet op een normale manier kunt reageren, gaat dit topic heel snel op slot.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_193681137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:38 schreef 01100101 het volgende:

1. Je bent toch niet meer gelinkt aan dat profiel, dus waarom doe je er nog steeds zo moeilijk over? Het lijkt alsof er veel meer speelt.

2. Je hebt het telkens over dat een profiel je in de problemen kan brengen en dat dat het belangrijkste is; maar wat vind je zelf. En waarom ben je niet zo kritisch naar dat land waar je in problemen kan krijgen, want eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat die kritisch posts van dat profiel dan misschien wel een punt hebben...

3. Waarom wil je er achteraf ook nog een melding van maken? Je wilt niet geassocieerd worden met een kritisch facebook account, omdat een autoriteit van een ander land jou daarmee in de problemen kan brengen en wilt er ook nog een melding over gaan maken? Is dat om jezelf in te dekken bij dat land/die autoriteit? Heb je kritisch nagedacht of dat nou wel daadwerkelijk je eigen overtuiging is, of dat dit iets is wat (jij denkt dat) een ander van jou wil?

Misschien trek ik hier te snel conclusies uit, maar als ik je posts zo lees roept het echt veel vragen bij me op.
pi_193681471
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 22:02 schreef Daboman het volgende:
Ik snap ook eigenlijk met m´n boerenverstand niet dat je hier zo´n punt van maakt en niet eerst hebt bedacht of het accepteren wel zo verstandig is. Blijkbaar zit het nogal hoog.

Ik weet ook niet wat je wil bereiken met de melding. Als je daar geen duidelijk doel mee voor ogen hebt lijkt het me een redelijk zinloze actie. Misschien werkt het zelfs tegen je en gaan ze denken dat je de privacy van je collega schendt.
Alsof je vooraf zeker kan weten wat de inhoud van een profiel van een bekende is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')