abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193648433
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:28 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Terecht ook, maar je kan niet altijd blijven controleren of het met de maatregelen goed zal gaan of niet. Echter hebben we zelf ook grote verantwoording tegen over elkaar hoe we met zijn allen goed aan de regels moeten blijven houden.
Ik ga hier pas in mee als blijkt dat deze massale zondiging bijdraagt aan de verspreiding van het virus. Dáár was het om te doen toch, die 1,5 meter?
I'll give you something to do
pi_193648469
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Is al vanaf het begin gezeik tussen angsthazen en Jensen anti 5G fans.

Het redelijke midden was altijd al in de minderheid.. :{
Misschien wel, maar liever 10 op 100 redelijke mensen dan 2 op 10.
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 23:20:49 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_193648664
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 23:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik ga hier pas in mee als blijkt dat deze massale zondiging bijdraagt aan de verspreiding van het virus. Dáár was het om te doen toch, die 1,5 meter?
Ja, daar was het om te doen.
pi_193648791
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 23:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Die 1,5 is inmiddels meer het doel dan een middel. Terwijl ze het nog steeds proberen te promoten als het middel. Als het echt het wondermiddel was geweest dan hadden we ondertussen alweer nieuwe pieken gezien moeten hebben; gezien de drukte en het punt dat steeds meer mensen schijt hebben aan die 1,5 meter regel.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:07 schreef Lavenderr het volgende:
Al met al gaat het toch de goede kant op? Ik ben voorzichtig blij.
Ik ook. Er is altijd een kans dat er een nieuwe golf komt, maar ik denk oprecht dat we het ergste hebben gehad. Dat we er in de toekomst eerder bij zijn en dat lokaal ingrijpen dan genoeg gaat zijn. Tenminste, je mag hopen dat het kabinet geleerd heeft van het verleden en in de afgelopen maanden ook echt bezig is geweest om soortgelijke landelijke vergaande maatregelen te voorkomen.

Zelfs als het terugkomt vind ik dat we gewoon positief moeten zijn. Het gaat nu immers gewoon gewoon goed. Genieten daarvan. Hell, zelfs een enorm protest waar geen afstand werd gehouden heeft niet voor een nieuwe piek gezorgd. Horeca openen ook niet. Zo slecht gaat het dus helemaal niet. Dat is een yay waard. Yay O+

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2020 23:33:26 ]
pi_193648840
Aantal opnames is toch afgelopen dagen bijna 0?
.
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 23:45:36 #106
236264 crew  capricia
pi_193648935
Conspiracy en BNW kan elders
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_193650516
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:24 schreef hooibaal het volgende:
Voorzitter veiligheidsregio's:
[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)patienten-op-ic.html
Deze man heeft een roeping gemist en gedraagt zich als een drammende kleuter als hij niet kan handhaven.

Hij kan zometeen in de vakantie periode zijn borst nat maken. Ik ben inmiddels een paar keer in België en Duitsland geweest. Die zetten een mondkapje op en gaan met z'n allen bij elkaar staan. Dat gedrag zal niet plots veranderen als ze de grens oversteken.

Daarna stoppen ze datzelfde kapje in de broekzak, of schuiven het over de onderarm, of aan de achterkant van het hoofd, totdat ze weer iemand zien die ze van dichtbij willen bekijken.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 07:29:16 #108
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193650694
quote:
Minister De Jonge ging overigens ook in op de IC-cijfers, waarin voor de derde dag op rij een lichte stijging te zien was. Dat is geen reden tot paniek of extra maatregelen, zei hij. Volgens hem komen de cijfers - er zijn acht nieuwe coronapatiënten op de IC gemeld - nog niet in de buurt van de 'signaalwaarde'. Bij drie dagen achter elkaar gemiddeld tien nieuwe IC-opnames gaan de alarmbellen af.
https://nos.nl/liveblog/2(...)patienten-op-ic.html

Was hier al benieuwd naar.
pi_193650726
GGD: Verspreiding corona blijft weg na massaprotesten

https://www.ad.nl/binnenl(...)aprotesten~ac6b31c5/

Dus nu is de 1.5 regel buiten nutteloos toch ?!
  dinsdag 16 juni 2020 @ 07:38:08 #110
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_193650753
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 23:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien wel, maar liever 10 op 100 redelijke mensen dan 2 op 10.
Euh, 10 op 100 is hetzelfde als 1 op 10.
Dus je hebt liever 1 op 10 redelijke mensen dan 2 op 10 redelijke mensen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 07:41:52 #111
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193650776
Nieuwe besmettingen in het "virusvrije" Nieuw-Zeeland.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 16 juni 2020 @ 07:42:17 #112
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193650781
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 07:33 schreef F.Sinatra het volgende:

Dat is goed nieuws, maar die conclusie lijkt me wat te kort door de bocht.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193650787
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 07:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Euh, 10 op 100 is hetzelfde als 1 op 10.
Dus je hebt liever 1 op 10 redelijke mensen dan 2 op 10 redelijke mensen?
Nee, hij heeft liever 10 dan 2 redelijke mensen. Als ik hem goed begrijp.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193650814
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 07:41 schreef hooibaal het volgende:
Nieuwe besmettingen in het "virusvrije" Nieuw-Zeeland.
Altijd bron toevoegen hč. ;)

New Zealand ends Covid-free run with two cases from UK

All new arrivals to the country - only New Zealanders, their families, and essential workers are currently permitted to cross the border - are required to spend two weeks in managed isolation at a hotel.

But six days after the women arrived, Bloomfield said they travelled from Auckland to Wellington "in a private vehicle" after they were granted a compassionate exemption to do so and made a safety plan with officials. They had not been tested for Covid-19 at the time.

Tot zover de goede plannen.
Ze gingen trouwens op familiebezoek bij een stervend familielid, vandaar de "compassionate exemption".

[ Bericht 14% gewijzigd door Salina op 16-06-2020 07:55:40 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 07:48:33 #115
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_193650819
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 07:42 schreef Salina het volgende:

[..]

Nee, hij heeft liever 10 dan 2 redelijke mensen. Als ik hem goed begrijp.
Zo zal hij het waarschijnlijk wel bedoelen :Y
Maar zoals hij het zegt heeft hij liever 1 op 10 (is hetzelfde als 10 op 100) dan 2 op 10.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193650917
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 07:47 schreef Salina het volgende:

[..]

All new arrivals to the country - only New Zealanders, their families, and essential workers are currently permitted to cross the border - are required to spend two weeks in managed isolation at a hotel.

But six days after the women arrived, Bloomfield said they travelled from Auckland to Wellington "in a private vehicle" after they were granted a compassionate exemption to do so and made a safety plan with officials. They had not been tested for Covid-19 at the time.

Ze gingen trouwens op familiebezoek bij een stervend familielid, vandaar de "compassionate exemption".
Stervende ouder. Niet zomaar een achterneef of zo ;)
Ook hebben ze geen contact gehad met anderen. Niet getankt, geen toiletbreaks.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_193650969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 07:47 schreef Salina het volgende:

[..]

En tis ook meteen de laatste keer voorlopig dat zo'n 'compassionate excemption' gemaakt wordt.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:07:57 #118
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_193650970
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:02 schreef Messina het volgende:

[..]

Toch wel vreemd, ze hebben blijkbaar een q-hotel en regels voor het testen, maar net bij deze (2?) dames is er dus niet op dag 3 getest.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:08:22 #119
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193650974
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 07:33 schreef F.Sinatra het volgende:

Het is nog te vroeg om nu die conclusie al te trekken. Over 2 weken weten we pas meer.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_193650998
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is nog te vroeg om nu die conclusie al te trekken. Over 2 weken weten we pas meer.
????
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193651011
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:02 schreef Messina het volgende:

[..]

Klopt, stervende ouder, had ik beter kunnen schrijven. Ze zijn voorzichtig geweest inderdaad.

Vraag is echter wel waar je dan eigenlijk die protocollen en procedures voor hebt als je uitzonderingen toestaat. Op zich netjes dat ze dat doen voor een stervende ouder, maar toch. En ze zijn niet getest op Corona voordat ze uit quarantaine mochten. Dat is de grootste fout geweest.
pi_193651019
2 Engelse vrouwen zijn dus besmet en zijn in Nieuw Zeeland waarop vervolgens een post komt, nieuwe besmettingen in het virusvrije Nieuw Zeeland.
En dat moet genegeerd worden door sommigen hier.
Ja daaag, het is goed met je.
Zulke posts zijn echt zo verknipt. Geen aantallen noemen, geen bron, alleen maar slecht nieuws brengen wat niet eens slecht nieuws is maar een incident.

Nooit wordt er gemod op dit soort verkniptheid maar BNW moet elders. Dit is net zo 5G gek.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 16-06-2020 08:49:18 ]
pi_193651038
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 23:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Die 1,5 is inmiddels meer het doel dan een middel. Terwijl ze het nog steeds proberen te promoten als het middel. Als het echt het wondermiddel was geweest dan hadden we ondertussen alweer nieuwe pieken gezien moeten hebben; gezien de drukte en het punt dat steeds meer mensen schijt hebben aan die 1,5 meter regel.
[..]

Ik ook. Er is altijd een kans dat er een nieuwe golf komt, maar ik denk oprecht dat we het ergste hebben gehad. Dat we er in de toekomst eerder bij zijn en dat lokaal ingrijpen dan genoeg gaat zijn. Tenminste, je mag hopen dat het kabinet geleerd heeft van het verleden en in de afgelopen maanden ook echt bezig is geweest om soortgelijke landelijke vergaande maatregelen te voorkomen.

Zelfs als het terugkomt vind ik dat we gewoon positief moeten zijn. Het gaat nu immers gewoon gewoon goed. Genieten daarvan. Hell, zelfs een enorm protest waar geen afstand werd gehouden heeft niet voor een nieuwe piek gezorgd. Horeca openen ook niet. Zo slecht gaat het dus helemaal niet. Dat is een yay waard. Yay O+
Tis een schande voor de wetenschap mbt virologie dat ze gvd nog niet erkennen dat het aerosols zijn die voor deze besmetting zorgen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193651049
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp dat toch niet helemaal hoor. Er zullen best mensen angstig blijven en in een werwaartse spiraal, maar dat lijkt me toch echt veruit de minderheid. Deze berichtgeving wordt door velen gezien als middel om angst te blijven voeren, maar ik denk echt dat dat vrijwel niet gebeurt.

Ik zie het zelf gewoon als berichtgeving over de feiten. Verder niets.
Gaan we dit volgend jaar ook bij de griep doen? Die cijfers zijn net zo.
Love is in the air!
pi_193651052
Klopt, het is een incident zoals het er nu naar uitziet. Vervelend voor het "virusvrije" landje, maar geen ramp.
pi_193651065
Er zijn meer ic opnames maar geen ziekenhuisopnames en het wordt hier gebracht alsof de versoepelingen daar de schuld van zijn. Dat kan helemaal niet maar dat mag je niks van vinden want het is “maar” een mening die je kunt negeren.
Het is alleen geen mening, het is leugenachtige stemmingmakerij.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:19:26 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193651066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:17 schreef Salina het volgende:
Klopt, het is een incident zoals het er nu naar uitziet. Vervelend voor het "virusvrije" landje, maar geen ramp.
zeker niet maar je ziet wel hoe krampachtig dat virusvrij houden gaat dus dat is op de lange termijn ook niet vol te houden
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:21:13 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193651079
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis een schande voor de wetenschap mbt virologie dat ze gvd nog niet erkennen dat het aerosols zijn die voor deze besmetting zorgen.
De wetenschap erkent het nog niet, maar jij groot intellectueel ludovico weet het beter dan al die wetenschappers? Wanneer komt je eigen paper?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:22:32 #129
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_193651086
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:16 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Gaan we dit volgend jaar ook bij de griep doen? Die cijfers zijn net zo.
Alleen de koppen lezen en niet de inhoud is van alle tijden.
pi_193651092
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:19 schreef 1Noek1 het volgende:
Er zijn meer ic opnames maar geen ziekenhuisopnames en het wordt hier gebracht alsof de versoepelingen daar de schuld van zijn. Dat kan helemaal niet maar dat mag je niks van vinden want het is “maar” een mening die je kunt negeren.
Dus, de stijging van de bezette ic-plekken is verzonnen? Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
pi_193651103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:21 schreef Momo het volgende:

[..]

De wetenschap erkent het nog niet, maar jij groot intellectueel ludovico weet het beter dan al die wetenschappers? Wanneer komt je eigen paper?
Wacht het maar af joh, wat jij wilt, denk dat er meer het door hebben dan jij allicht denkt maar dat die for some reason mond dood zijn.

Genoeg wetenschap gedaan naar Corona ook hoor, het is meer dan evident.
pi_193651115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:23 schreef trustychords het volgende:

[..]

Dus, de stijging van de bezette ic-plekken is verzonnen?
Nee
Je kunt niet claimen dat de versoepelingen van 2 weken geleden nu leiden naar een stijging van de IC plekken.
Of wat is nu eigenlijk je vraag?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:26:54 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193651120
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wacht het maar af joh, wat jij wilt, denk dat er meer het door hebben dan jij allicht denkt maar dat die for some reason mond dood zijn.

Want jij hebt dat ergens gelezen dat het zo is? Dan moet het wel zo zijn. En die andere wetenschappers worden monddood gemaakt als ze er niet over schrijven dan.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:27:26 #134
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_193651125
quote:

[..]

dus alles wat het RIVM zegt klopt _O_ of tellen die nu net niet eens meer mee, dus gewoon weer cherry picking
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:29:13 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_193651138
quote:

[..]

Wetenschapper hier, dit is inderdaad hoe het werkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193651149
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Want jij hebt dat ergens gelezen dat het zo is? Dan moet het wel zo zijn. En die andere wetenschappers worden monddood gemaakt als ze er niet over schrijven dan.
Hihi.

Tis echt meer dan overduidelijk, maar steek toch lekker je kop in het zand. Over een paar maandjes draait de complete wereld wel bij.
pi_193651151
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

zeker niet maar je ziet wel hoe krampachtig dat virusvrij houden gaat dus dat is op de lange termijn ook niet vol te houden
Het gaat niet vanzelf inderdaad, maar het is beter dan het alternatief. Ik zou mijn normale leven/vrijheid en een draaiende (lokale) economie niet willen ruilen voor een land waar nog halfslachtige beperkingen gelden, mensen aan het virus overlijden en je nog moet doen alsof je 2m afstand van elkaar houdt.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:33:08 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193651169
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:30 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Het gaat niet vanzelf inderdaad, maar het is beter dan het alternatief. Ik zou mijn normale leven/vrijheid en een draaiende (lokale) economie niet willen ruilen voor een land waar nog halfslachtige beperkingen gelden, mensen aan het virus overlijden en je nog moet doen alsof je 2m afstand van elkaar houdt.
denk je? Ik heb daar toch m'n twijfels over zeker voor een land als NL, dan lijkt me gecontroleerd laten sluimeren toch beter dan je grenzen afsluiten tot er een vaccin is of het op een andere manier is opgelost.
pi_193651171
Nooit geweten dat gezond verstand zo verketterd zou worden, als je ziet hoe Maurice de Hond wordt uitgejoeld als hij wetenschappelijke literatuur aanhaalt en logische verbanden laat zien. Dat die 1.5m geen effect heeft zonder ventilatie. Dat ventilatie echt super veel effect heeft. Zo klaar als een klontje.
pi_193651190
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Jij begrijpt dat niet iedereen onderzoek doet naar corona?

Ik zou wel verwachten dat er veel meer columns zouden verschijnen die het huidige beleid / inzichten RIVM zouden afvallen.
pi_193651206
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

denk je? Ik heb daar toch m'n twijfels over zeker voor een land als NL, dan lijkt me gecontroleerd laten sluimeren toch beter dan je grenzen afsluiten tot er een vaccin is of het op een andere manier is opgelost.
Ik weet het wel zeker, ik woon in NZ. Het is heerlijk om weer alles te kunnen zonder bang te zijn op besmetting. Afgelopen weekend weer lekker naar een live concert geweest met een paar honderd man op de dansvloer.. dat was de strenge lockdown echt wel waard.. We waren nog amper een dag zonder restricties en 'the new normal' lag al in de prullenbak.
pi_193651207
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:27 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

dus alles wat het RIVM zegt klopt _O_ of tellen die nu net niet eens meer mee, dus gewoon weer cherry picking
???

RIVM doet nauwelijks onderzoek, zou leuk zijn als ze hun beleid ook eens zouden substantieren met wetenschap. Maar de grondslag van al dat beleid is geheim.
pi_193651238
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:19 schreef 1Noek1 het volgende:
Dat klopt, van de week loopt het aantal aanwezigen op de IC gewoon weer terug, maar dan hoor je de figuren die beweren dat het door het openen van de scholen/horeca komt niet meer.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:42:12 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193651247
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij begrijpt dat niet iedereen onderzoek doet naar corona?

Ik zou wel verwachten dat er veel meer columns zouden verschijnen die het huidige beleid / inzichten RIVM zouden afvallen.
Ja ik zit ook in de wetenschap en doe geen onderzoek naar Corona, ook niet logisch in mijn vakgebied.

Ja joh, ga lekker Maurice de Hond noemen die allemaal dingen van de zijkant roept zonder daarvoor opgeleid te zijn. Laat hem maar gewoon peilingen doen. Als je geopereerd wordt in het ziekenhuis ga je dan ook luisteren naar een willekeurige voorbijganger die roept dat je de operatie niet moet doen en een medicijn moet nemen?
pi_193651251
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Wetenschapper hier, dit is inderdaad hoe het werkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahja jij bent vast universitair psycholoog, wat heeft jouw ongefundeerde mening hiermee te maken?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:44:24 #146
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_193651264
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

???

RIVM doet nauwelijks onderzoek, zou leuk zijn als ze hun beleid ook eens zouden substantieren met wetenschap. Maar de grondslag van al dat beleid is geheim.
Wat is dan nauwelijks?

En als de grondslag geheim is hoe weet jij dan de aanleiding vh beleid?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:44:26 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193651266
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:38 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Ik weet het wel zeker, ik woon in NZ. Het is heerlijk om weer alles te kunnen zonder bang te zijn op besmetting. Afgelopen weekend weer lekker naar een live concert geweest met een paar honderd man op de dansvloer.. dat was de strenge lockdown echt wel waard.. We waren nog amper een dag zonder restricties en 'the new normal' lag al in de prullenbak.
daar kan ik me wel iets bij voorstellen maar moeilijk realiseerbaar hier
pi_193651292
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:42 schreef Momo het volgende:

[..]

Ja ik zit ook in de wetenschap en doe geen onderzoek naar Corona, ook niet logisch in mijn vakgebied.

Ja joh, ga lekker Maurice de Hond noemen die allemaal dingen van de zijkant roept zonder daarvoor opgeleid te zijn. Laat hem maar gewoon peilingen doen. Als je geopereerd wordt in het ziekenhuis ga je dan ook luisteren naar een willekeurige voorbijganger die roept dat je de operatie niet moet doen en een medicijn moet nemen?
Mijn punt is dat het te triest voor woorden is dat Maurice hiermee komt.

Overigens is er geen viroloog te bekennen die zijn verhaal afvalt, men moet oneindig meer zekerheid hebben steeds. Ik ben dat overconservatieve geneuzel helemaal zat. Het is tijd dat mensen eens normaal gaan nadenken.

Laat het verhaal van Maurice dan maar vertelt worden door een viroloog. Mij part. Het gaat er om dat zijn verhaal gewoon klopt.
pi_193651294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Virusvrij houden hoeft ook niet; geen idee of dat nou het doel hier in NL is maar dat is niet nodig, en niet vol te houden inderdaad. Beperk het tot een minimum, kijk wat de zorg aan kan, wat de GGD's aankunnen qua testen, dat is belangrijk. De "nul" houden niet. Het klinkt een beetje als een keeper die boos wordt als hij een tegendoelpunt krijgt terwijl ze met 10-0 voorstaan. Het is fijn als je virusvrij blijft, maar zeker geen absolute noodzaak.

[ Bericht 3% gewijzigd door Salina op 16-06-2020 08:54:30 ]
pi_193651307
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:44 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

Wat is dan nauwelijks?

En als de grondslag geheim is hoe weet jij dan de aanleiding vh beleid?
Weet ik de aanleiding van beleid?

Met grote zekerheid dat ze overconservatief zijn, want logica.
pi_193651342
quote:

[..]

Het mooie van Maurice de Hond, of je nu fan bent of niet, dat is allemaal prima, hij kijkt met een hele andere inkijk hoek naar de situatie. Zie bijvoorbeeld het verhaal van false-positives, het RIVM en de GGD verwijzen vervolgens naar elkaar, maar ondertussen is het best goed onderbouwd verhaal.

Ook het verhaal van 1,5 meter buiten, en binnen ventilatie, hij kaart het aan, verder doet vrijwel niemand het, het is naar mijn idee zeker de moeite waard om dat dieper te onderzoeken.

De GGD/RIVM/OMT/LCPS kijken geheel begrijpelijk voornamlijk naar hun eigen m2 met als doel zoveel mogelijk gevallen te voorkomen, maar soms kan het echt geen kwaad iets verder te kijken dan dat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193651369
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, een aantal weken geleden gaf de GGD aan nog niet klaar te zijn voor grootschalig contactonderzoek. Maar met deze lage aantallen moet het toch niet al te ingewikkeld zijn de besmette gevallen aan een kruisverhoor te onderwerpen waar deze patiënten geweest zijn en eventueel de besmettingen hebben opgelopen?

Na bijna 3 weken volle bak testen moet je toch wel een beter overzicht kunnen hebben lijkt mij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:55:36 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_193651395
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ahja jij bent vast universitair psycholoog, wat heeft jouw ongefundeerde mening hiermee te maken?
Kun je nagaan als mijn mening al ongefundeerd zou zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:57:56 #154
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_193651423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Weet ik de aanleiding van beleid?

Met grote zekerheid dat ze overconservatief zijn, want logica.
je doet alleen maar aan aannames
pi_193651492
quote:

[..]

Jammer dat je zo gevangen zit in je reflex om een mening van iemand meteen af te doen als onzin 'omdat hij geen expert is'. Je vergelijking met de operatie en het medicijn is ook zeer beperkt. Als ik een operatie zou hebben met eventuele medicatie, zou ik niet naar elke willekeurige kwakzalver luisteren, maar wel zelf op onderzoek uitgaan en artsen in mijn netwerk benaderen.

Blind varen, zonder enige vorm van kritiek en zelf nadenken, op de 'experts' is even dom als zomaar elke dissident wegzetten als irrelevante informatie. Bovendien is de virologie/epidemiologie een bijzondere wetenschap met beperkt historisch empirisch onderzoek (de meerderheid van onderzoek komt voort uit influenza). Dus des te meer een reden om verschillende perspectieven te raadplegen en niet louter ja-knikkend voor de buis te zitten als Ab weer eens onduidelijkheden zit te verkondigen.
pi_193651507
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:57 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

je doet alleen maar aan aannames
Ist zo moeilijk om met gezond verstand te denken dan?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:10:44 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_193651583
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

???

Waar heb je het over, vorig jaar alleen al hebben ze 859 wetenschappelijke papers gepubliceerd en 151 rapporten geschreven. Het RIVM is een internationaal vermaard wetenschappelijk instituut.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:14:58 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193651624
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:03 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Jammer dat je zo gevangen zit in je reflex om een mening van iemand meteen af te doen als onzin 'omdat hij geen expert is'. Je vergelijking met de operatie en het medicijn is ook zeer beperkt. Als ik een operatie zou hebben met eventuele medicatie, zou ik niet naar elke willekeurige kwakzalver luisteren, maar wel zelf op onderzoek uitgaan en artsen in mijn netwerk benaderen.

Blind varen, zonder enige vorm van kritiek en zelf nadenken, op de 'experts' is even dom als zomaar elke dissident wegzetten als irrelevante informatie. Bovendien is de virologie/epidemiologie een bijzondere wetenschap met beperkt historisch empirisch onderzoek (de meerderheid van onderzoek komt voort uit influenza). Dus des te meer een reden om verschillende perspectieven te raadplegen en niet louter ja-knikkend voor de buis te zitten als Ab weer eens onduidelijkheden zit te verkondigen.
Ab vind ik ook heel raar overkomen als viroloog eerlijk gezegd, ook bij al die talkshows zitten. Wat betreft Maurice. Als je nou ergens in verdiept ok, maar hij haalt er allerlei subonderdelen bij van sociaal gedrag tot aerosolen tot microbiologie. Als sociaal geograaf zou hij best nuttige dingen kunnen zeggen daarover. No way, dat hij alles "overziet". De wetenschap achter bio aerosols bestaat uit veel kennis van biologie en natuurkunde(vloeistofdynamica etc). Iedereen staat natuurlijk vrij om een mening te hebben over zaken nu. Maar het is raar om te denken dat er 1 persoon is in deze wereld die het ziet of gelijk heeft. Langzaam aan weten we steeds meer over het virus en kunnen we beter erop in spelen.
pi_193651669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Waar heb je het over, vorig jaar alleen al hebben ze 859 wetenschappelijke papers gepubliceerd en 151 rapporten geschreven. Het RIVM is een internationaal vermaard wetenschappelijk instituut.
Naar Corona.

Maar al heb je gelijk, wat goed zou kunnen, schaam ik me alleen maar dieper voor het instituut. Overlegrondes en besluitvorming and fundament van die besluitvorming moeten inzichtelijk zijn.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:24:23 #160
8369 speknek
Another day another slay
pi_193651749
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naar Corona.

Maar al heb je gelijk, wat goed zou kunnen, schaam ik me alleen maar dieper voor het instituut. Overlegrondes en besluitvorming and fundament van die besluitvorming moeten inzichtelijk zijn.
Het probleem zit hem m.i. meer in het OMT (en wellicht Van Dissel). Bijvoorbeeld het onderzoek dat mondkapjes werken waar Duitsland zich op baseert om ze verplicht te stellen, komt van ons RIVM. Maar dan wordt dat onderzoek meegenomen in het OMT overleg. Het OMT overleg is geheim, daar zitten allemaal politieke besluitvormingen aanvast. En vervolgens kan Van Dissel bij de persco braaf vertellen dat er geen noodzaak is voor mondkapjes.
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 09:26:58 #161
5428 crew  miss_sly
pi_193651770
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het mooie van Maurice de Hond, of je nu fan bent of niet, dat is allemaal prima, hij kijkt met een hele andere inkijk hoek naar de situatie. Zie bijvoorbeeld het verhaal van false-positives, het RIVM en de GGD verwijzen vervolgens naar elkaar, maar ondertussen is het best goed onderbouwd verhaal.

Ook het verhaal van 1,5 meter buiten, en binnen ventilatie, hij kaart het aan, verder doet vrijwel niemand het, het is naar mijn idee zeker de moeite waard om dat dieper te onderzoeken.

De GGD/RIVM/OMT/LCPS kijken geheel begrijpelijk voornamlijk naar hun eigen m2 met als doel zoveel mogelijk gevallen te voorkomen, maar soms kan het echt geen kwaad iets verder te kijken dan dat.
Als het om die 1,5 meter gaat, of in ieder geval social distancing dus, wordt daar nog heel veel onderzoek naar gedaan, wereldwijd. Of het minder kan of juist niet. Wetenschappers komen tot verschillende conclusies. Dat is nou net, vind ik, het lastige met zoiets als dit nieuwe virus: er is zoveel wat moet worden onderzocht, beschreven, nader onderzocht, bijgesteld, dat er nog lang geen consensus is over een heleboel zaken.

Bijvoorbeeld deze:
https://www.theguardian.c(...)two-metre-distancing

En dan even voor de duidelijkheid: ik wil hiermee geen paniek zaaien of een nieuwe lockdown afroepen, maar alleen laten zien dat er dus nog steeds onderzoeken zijn, en dat er over social distancing ook nog van alles onderzocht wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:27:33 #162
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_193651778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ist zo moeilijk om met gezond verstand te denken dan?
Ja. Ik heb hier namelijk geen verstand van, maar wel honderden vragen :)
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 09:28:22 #163
5428 crew  miss_sly
pi_193651790
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:27 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

Ja. Ik heb hier namelijk geen verstand van, maar wel honderden vragen :)
Zo eens!
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:29:22 #164
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_193651806
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Het probleem zit hem m.i. meer in het OMT (en wellicht Van Dissel). Bijvoorbeeld het onderzoek dat mondkapjes werken waar Duitsland zich op baseert om ze verplicht te stellen, komt van ons RIVM. Maar dan wordt dat onderzoek meegenomen in het OMT overleg. Het OMT overleg is geheim, daar zitten allemaal politieke besluitvormingen aanvast. En vervolgens kan Van Dissel bij de persco braaf vertellen dat er geen noodzaak is voor mondkapjes.
het OMT geeft advies aan rutte, dan pas komt politiek om de hoek kijken toch?
pi_193651812
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:14 schreef Momo het volgende:

[..]

Ab vind ik ook heel raar overkomen als viroloog eerlijk gezegd, ook bij al die talkshows zitten. Wat betreft Maurice. Als je nou ergens in verdiept ok, maar hij haalt er allerlei subonderdelen bij van sociaal gedrag tot aerosolen tot microbiologie. Als sociaal geograaf zou hij best nuttige dingen kunnen zeggen daarover. No way, dat hij alles "overziet". De wetenschap achter bio aerosols bestaat uit veel kennis van biologie en natuurkunde(vloeistofdynamica etc). Iedereen staat natuurlijk vrij om een mening te hebben over zaken nu. Maar het is raar om te denken dat er 1 persoon is in deze wereld die het ziet of gelijk heeft. Langzaam aan weten we steeds meer over het virus en kunnen we beter erop in spelen.
Het is nog wat kwalijker dan dat in mijn ogen. Er is in de wetenschap heel veel conflicterend onderzoek, data is rommelig en er zijn heel veel methodologische mitsen en maren. Wat de Hond doet, niet gehinderd door enige inhoudelijke kennis of wetenschappelijke integriteit, is selectief wat shoppen in de 'conclusies' van onderzoeken en die vervolgens verheffen tot feitelijk waarheden. Ik val in herhaling, maar de man is natuurlijk niet voor niets veroordeeld voor smaad. Of het nou pure aandachtsgeilheid of oprechte blinde overtuiging is weet ik niet, maar het leidt er in ieder geval toe dat hij met de grootste stelligheid waarheidsclaims doet die niet volgen uit feiten en / of onderzoeken. Misschien is het ook een beroepsdeformatie, want je ziet dat hij ook de stelligste uitspraken doet over verschuiving in z'n opiniepeilingen die gewoon binnen de MoE liggen, een probleem dat je overigens wel bij meer van dat soort types ziet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:31:46 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193651841
als ik het goed begrijp zijn er in NL iets van 1700 mensen die het virus momenteel hebben, daarvan is 75%? asymptomatisch dus niet niet besmettelijk, dan heb je het over 500 man die eventueel het virus kunnen overdragen of is dat weer veel te simpel?
pi_193651886
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is nog wat kwalijker dan dat in mijn ogen. Er is in de wetenschap heel veel conflicterend onderzoek, data is rommelig en er zijn heel veel methodologische mitsen en maren. Wat de Hond doet, niet gehinderd door enige inhoudelijke kennis of wetenschappelijke integriteit, is selectief wat shoppen in de 'conclusies' van onderzoeken en die vervolgens verheffen tot feitelijk waarheden. Ik val in herhaling, maar de man is natuurlijk niet voor niets veroordeeld voor smaad. Of het nou pure aandachtsgeilheid of oprechte blinde overtuiging is weet ik niet, maar het leidt er in ieder geval toe dat hij met de grootste stelligheid waarheidsclaims doet die niet volgen uit feiten en / of onderzoeken. Misschien is het ook een beroepsdeformatie, want je ziet dat hij ook de stelligste uitspraken doet over verschuiving in z'n opiniepeilingen die gewoon binnen de MoE liggen, een probleem dat je overigens wel bij meer van dat soort types ziet.
Zolang serieuze mensen hem niet geloven valt het toch allemaal wrl mee? Charlatans zijn er altijd al geweest.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:38:20 #168
78780 deedeetee
pi_193651898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

????
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rotterdam-ggd-corona

quote:
In de afgelopen twee weken werden er in Amsterdam en Rotterdam wel meer coronabesmettingen geconstateerd dan voor de demonstraties.

Toch meer besmettingen
In Amsterdam waren dat er de afgelopen twee weken 185, in Rotterdam 186. Dat terwijl het aantal besmettingen in de twee weken voor de demonstraties in Amsterdam beperkt bleef tot 98. In Rotterdam werd in de week voor de demonstraties bij 46 mensen het virus vastgesteld.

Dat zou uiteraard kunnen komen omdat de GGD meer mensen ging testen, al leidde dat elders in Nederland niet tot meer geconstateerde besmettingen. Volgens de Rotterdamse GGD gaat het om 'verschillende clustertjes' in de stad, die niet per se door de demonstraties veroorzaakt zijn.
Ze trekken mij wat te al snel en te gemakkelijk de conclusie dat de demonstraties geen gevolgen hebben.
pi_193651900
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:31 schreef Tarado het volgende:
als ik het goed begrijp zijn er in NL iets van 1700 mensen die het virus momenteel hebben, daarvan is 75%? asymptomatisch dus niet niet besmettelijk, dan heb je het over 500 man die eventueel het virus kunnen overdragen of is dat weer veel te simpel?
Waarom een dubbele ontkenning en dan in je laatste zin dit in een enkele ontkenning omzetten?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:40:06 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193651907
quote:
Ik zou nu ook wel eens willen weten van het RIVM waar en hoe de doorsnee besmettingen de laatste 2 maanden zoal hebben plaatsgevonden. Intussen moeten ze daar toch wel een redelijke inschatting van kunnen maken aan de hand van informatie van mensen die positief hebben getest sinds half april. Veel op drukkere plekken geweest of juist niet? Grote contactcirkel gehad? Risicoberoep etc etc.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:41:05 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193651912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom een dubbele ontkenning en dan in je laatste zin dit in een enkele ontkenning omzetten?
ik ontken het niet, ik stel een vraag, ik las dat er ongeveer 1700 mensen met het virus rondlopen
pi_193651917
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zolang serieuze mensen hem niet geloven valt het toch allemaal wrl mee? Charlatans zijn er altijd al geweest.
Klopt als dat het geval zal zijn, maar er zijn best wat mensen die roepen dat de man 'een punt heeft' of 'vaak gelijk krijgt'. Kijk dat mensen het hier roepen is niet zo verwonderlijk. Fok heeft serieuze fora waar niet zelden een half topic naar BNW neigt, maar het wordt ook in de media nog wel eens geroepen.
pi_193651926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naar Corona.

Er zitten voir en nadelen aan. Is een persoon tegen een versoepeling en het is openbaar dan zal die beveiligd moeten worden ivm doodsbedreigingen.... De vraag is of dan ieder lid wel zo eerlijk antwoord gaat geven.
pi_193651930
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou nu ook wel eens willen weten van het RIVM waar en hoe de doorsnee besmettingen de laatste 2 maanden zoal hebben plaatsgevonden. Intussen moeten ze daar toch wel een redelijke inschatting van kunnen maken aan de hand van informatie van mensen die positief hebben getest sinds half april. Veel op drukkere plekken geweest of juist niet? Grote contactcirkel gehad? Risicoberoep etc etc.
Ik denk dat het wel tegenvalt. Er zullen mogelijk risicogroepen zijn zoals de zorg die je er wel uit kunt pikken, maar verder is er geen uitgebreid onderzoek gedaan naar de kenmerken van positief geteste mensen.
pi_193651960
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt als dat het geval zal zijn, maar er zijn best wat mensen die roepen dat de man 'een punt heeft' of 'vaak gelijk krijgt'. Kijk dat mensen het hier roepen is niet zo verwonderlijk. Fok heeft serieuze fora waar niet zelden een half topic naar BNW neigt, maar het wordt ook in de media nog wel eens geroepen.
Ja maar wat is er dan kwalijk aan? Sekteleiders hebben ook aanhang, charlatans ook, maar zolang beleidmakers het terecht niet serieus nemen en iedere serieus mens erdoor prikt (wat ook zo is bij maurice) dan is hij echt niet gevaarlijk.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:45:06 #176
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193651964
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel tegenvalt. Er zullen mogelijk risicogroepen zijn zoals de zorg die je er wel uit kunt pikken, maar verder is er geen uitgebreid onderzoek gedaan naar de kenmerken van positief geteste mensen.
Het lijkt mij juist informatie die heel goed bruikbaar is om meer maatwerk te leveren in de regelgeving.
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 09:46:26 #177
5428 crew  miss_sly
pi_193651979
quote:

[..]

Dit zou ik ook wel interessant vinden, inderdaad. De mensen die positief getest zijn, waar hebben die het uiteindelijk opgelopen? En dan ook van de laatste nieuwe besmettingen: zijn die ook echt helemaal getraceerd naar de bron? Nu met meer contactonderzoek zou daar meer duidelijkheid over kunnen zijn.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:46:46 #178
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193651983
quote:

[..]

wel met je eens, het is allemaal wat te algemeen
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:48:28 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193652001
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit zou ik ook wel interessant vinden, inderdaad. De mensen die positief getest zijn, waar hebben die het uiteindelijk opgelopen? En dan ook van de laatste nieuwe besmettingen: zijn die ook echt helemaal getraceerd naar de bron? Nu met meer contactonderzoek zou daar meer duidelijkheid over kunnen zijn.
Van mij hoeft het niet eens per se naar de bron getraceerd te zijn. Maar als er een patroon inzit mbt de wandelgangen van positief geteste mensen dan is dat zeker iets waar je iets mee kunt in je beleid.
pi_193652014
Waar ik heel benieuwd naar ben is of sauna en/of douches etc. bij sportscholen open gaan.
We willen sporten!

- Onderliggende aandoening voorkomen
- Overgewicht en obesitas voorkomen.

GEZOND leven!!
Love is in the air!
pi_193652049
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)rotterdam-ggd-corona
[..]

Ze trekken mij wat te al snel en te gemakkelijk de conclusie dat de demonstraties geen gevolgen hebben.
Geloof je nog steeds dat die demonstraties effect hebben? Houd op man :')

- Er wordt meer getest = meer Corona gevallen;
- Veel demonstranten zullen niet zelf uit Amsterdam komen. Dat is een aanname, maar het is aannemlijk dat er ook veel vanuit randgemeentes naar de Dam zijn gekomen.

Het is nagenoeg uitgedoofd onder de normale bevolking , die jong zijn en geen onderligende aandoeningen hebben.

In Amsterdam waren dat er de afgelopen twee weken 185, in Rotterdam 186. Dat terwijl het aantal besmettingen in de twee weken voor de demonstraties in Amsterdam beperkt bleef tot 98. In Rotterdam werd in de week voor de demonstraties bij 46 mensen het virus vastgesteld.

REKEN IS GEWOON EVEN
In Amsterdam en Rotterdam wonen samen 1.500.000 mensen. Er zijn de afgelopen twee weken 371 mensen "positief" getest. Waar geen leeftijden worden genoemd , en mogelijk 80% mensen in verpleeghuizen zijn.

Op het totaal inwoners is dit 0.02 % :').
Love is in the air!
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 09:54:53 #182
5428 crew  miss_sly
pi_193652061
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Van mij hoeft het niet eens per se naar de bron getraceerd te zijn. Maar als er een patroon inzit mbt de wandelgangen van positief geteste mensen dan is dat zeker iets waar je iets mee kunt in je beleid.
UIteraard, ben ik met je eens.
Ik ben gewoon wel benieuwd of dat naar de bron traceren nu wel lukt. Daarvoor was het in februari/maart al snel te veel. Nu zou het meer behapbaar moeten zijn, zou je denken.
pi_193652075
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je inleiding strookt niet echt met de rest van je post, me dunkt. Als er sprake is van veel rommeligheid in de data, conflicterende conclusies e.d., is het toch júist wenselijk dat mensen die data- en statistieksavvy zijn een poging doen om deze onduidelijkheden aan het licht brengen?

Het lijkt er op dat je een aversie hebt tegen de persoon de Hond. Ik zie iemand die kritiek levert op de manier hoe onder andere het RIVM tot haar conclusies komt en deze presenteert. Iemand die meerdere onderzoeken leest en (in tegenstelling tot het 'selectief shoppen') tot een challenge komt van enkele van de huidige maatregelen. Ik daag je uit zijn blog of Twitter te checken. Op tv kan hij wat ongelukkig en drammerig overkomen, wat overigens ook niet volkomen onbegrijpelijk is als je tegenover Ab gezet wordt en Tijs & Giovanca degenen zijn die je interviewen.
pi_193652082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het lijkt mij juist informatie die heel goed bruikbaar is om meer maatwerk te leveren in de regelgeving.
Natuurlik is dat informatie die heel goed bruikbaar zou kunnen zijn, maar het is wel flink wat werk om die informatie te vergaren en structureren. Je krijgt daarnaast nog te maken met vraagstukken als de representativiteit van de dataset omdat wie zich laat testen lange tijd geen willekeurige selectie is geweest. Pas sinds 1 juni zijn mensen die zich laten testen in theorie een wat meer representatieve, willekeurige selectie uit de gehele populatie van besmette mensen (al kan daar ook nog allerhande structurele bias inzitten).
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:58:16 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193652100
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

UIteraard, ben ik met je eens.
Ik ben gewoon wel benieuwd of dat naar de bron traceren nu wel lukt. Daarvoor was het in februari/maart al snel te veel. Nu zou het meer behapbaar moeten zijn, zou je denken.
Ze zijn in elk geval wel op diverse plekken weer bezig met contactonderzoeken, las er gisteren nog iets over in de regionale krant.
pi_193652529
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze zijn in elk geval wel op diverse plekken weer bezig met contactonderzoeken, las er gisteren nog iets over in de regionale krant.
Ben vooral benieuwd of ze daar wat uit kunnen halen en of ze echt iedereen onderzoeken (wat naar mijn idee met de lage aantallen nu best moet kunnen)
pi_193652532
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:49 schreef Landgeld het volgende:
Waar ik heel benieuwd naar ben is of sauna en/of douches etc. bij sportscholen open gaan.
We willen sporten!

- Onderliggende aandoening voorkomen
- Overgewicht en obesitas voorkomen.

GEZOND leven!!
Je kunt ook thuis douche. Reken er maar op dat die nog niet open gaan.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:48:38 #188
14505 OProg
A Life in Music
pi_193652678
quote:
Daar is nog steeds heel veel onduidelijk over. Vorige week zei iemand van de WHO dat verspreiding van het virus door asymptomatische personen "zeer zelden" voorkomt. Echter is dat weer teruggetrokken, vooral omdat het wetenschappelijk vooral nog heel onduidelijk is om te zeggen dat asymptomatische dragers weinig besmettelijk zijn.

Dat stokt trouwens wel met het verhaal van de overheid dat een checklist bij onder andere de kapper het risico weg neemt, want dat is dus nog onduidelijk. Maar daarom is het ook zo nuttig om te blijven meten en onderzoeken wat nu het effect van alles is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:53:55 #189
78780 deedeetee
pi_193652747
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:54 schreef Landgeld het volgende:

[..]

- Veel demonstranten zullen niet zelf uit Amsterdam komen. Dat is een aanname, maar het is aannemlijk dat er ook veel vanuit randgemeentes naar de Dam zijn gekomen.

Het is nagenoeg uitgedoofd onder de normale bevolking , die jong zijn en geen onderligende aandoeningen hebben.

REKEN IS GEWOON EVEN
In Amsterdam en Rotterdam wonen samen 1.500.000 mensen. Er zijn de afgelopen twee weken 371 mensen "positief" getest. Waar geen leeftijden worden genoemd , en mogelijk 80% mensen in verpleeghuizen zijn.

Het is gewoon te vroeg om dit al met zekerheid te kunnen zeggen. Zelf ga ik er van uit dat t wel onder controle gaat blijven. Maar dat is een ander verhaal.
pi_193652748
NICE rapporteert vandaag 8 IC bedden minder (van 108 gisteren naar 100 vandaag).
pi_193652767
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:53 schreef zoost het volgende:
NICE rapporteert vandaag 8 IC bedden minder (van 108 gisteren naar 100 vandaag).
Dat was de tweede golf dus 😜😜
pi_193652790
wat goed nieuws vanuit Azie, Vietnam nog maar 11 actieve coronabesmettingen (en nog steeds 0 doden daar)

laatste lokale patient die was hersteld, die had echt ook weer op randje van leven/dood gelegen, door iets wat een cytokinestorm heet, wat je immuunsysteem te hard laat werken tegen dit virus, zijn longen waren bijna compleet vernietigd, was een tijd bij dat nog maar 10% van zijn longen functioneerde, maar nu kan hij weer uit zichzelf ademhalen en zonder apparatuur
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_193652815
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:55 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

hoe lager die IC cijfers zakken, hoe beter om zo'n tweede golf op te vangen
pi_193652837
quote:

[..]

REKEN IS GEWOON EVEN

Gewoon even staat gelijk aan reken. Kun je dat uitleggen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193652852
quote:

[..]

REKEN IS GEWOON EVEN

Je hebt een punt, maar ik kan nu een beetje gaan muggenziften :)

Hoeveel van die 0,02 % heeft iemand besmet die nu al dan niet met symptonen zit? Etc. Elke extra dode door dit soort manifestaties is er 1 te veel.

https://radio1.be/eerst-n(...)-op-betogen-inperken
pi_193652856
jammer voor nieuw-zeeland met die 24 nieuwe besmettingen, door die twee britse vrouwen
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:05:16 #197
14505 OProg
A Life in Music
pi_193652909
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:02 schreef TheVoice4ever het volgende:
jammer voor nieuw-zeeland met die 24 nieuwe besmettingen, door die twee britse vrouwen
Waar komt die 24 ineens vandaan? :?
Bij mijn weten is het '2 vrouwen na 24 dagen'.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193652918
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Waar komt die 24 ineens vandaan? :?
Bij mijn weten is het '2 vrouwen na 24 dagen'.
''24 dagen'' oh, vast door paniek te snel gelezen door mij :') had het rustiger moeten lezen
pi_193652927
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:55 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Er zijn wereldwijd idd op weliswaar kleine 2e golven bezig in sommige gebieden. Ook in China waar ze opnieuw alles hebben gesloten. Bronnen te vinden op de meeste mediakanalen.
pi_193652982
een grapje maken mag ook niet meer :'( :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')