abonnement Unibet Coolblue
pi_193640071
Ik weet geen titel.....
  maandag 15 juni 2020 @ 14:16:45 #2
3542 Gia
User under construction
pi_193640080
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:11 schreef DancingPhoebe het volgende: [..] Hahahaha, alle Racist Karen punten in 1 post. Noooooice!
We leven in een democratie. Zullen we erover stemmen wat er met de symbolen moet gebeuren? Wel zo eerlijk, toch?
pi_193640081
Mijns inziens moreel niks principieels mis met wat wettenbrekerij voor het grotere goed ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_193640095
God die vrouw uit die video he! Daaaaymn. En ze heeft gelijk, you are all lucky all black people want is equality and not revenge...

@mini, ja zo'n heerlijke casual arische, ik word 2 meter en bruin in november look :D

Zo lang en blond zijn ze in mijn hoofd allemaal in friesland :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193640132
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:16 schreef Gia het volgende:

[..]

We leven in een democratie. Zullen we erover stemmen wat er met de symbolen moet gebeuren? Wel zo eerlijk, toch?
Nee dat is pas eerlijk als er vergaande veranderingen in het politiek systeem doorgevoerd zouden worden. Want hoe dan ook is de representatie van minderheidsgroeperingen in nagenoeg alle politieke organen, niet in lijn met hun aandeel in de maatschappij.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193640142
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:16 schreef minilot het volgende:
Mijns inziens moreel niks principieels mis met wat wettenbrekerij voor het grotere goed ^O^
“One has a moral responsibility to disobey unjust laws.”

― Martin Luther King Jr.
pi_193640196
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
God die vrouw uit die video he! Daaaaymn. En ze heeft gelijk, you are all lucky all black people want is equality and not revenge...

@:mini, ja zo'n heerlijke casual arische, ik word 2 meter en bruin in november look :D

Zo lang en blond zijn ze in mijn hoofd allemaal in friesland :D
Ze is goed hè?

Ik was eigenlijk een filmpje aan het kijken van Jake Conroy en die gebruikte zijn platforum dus door dit filmpje er gewoon in te knallen. Die kwam echt wel even binnen. Vooral die Monopoly-uitleg vond ik verhelderend.
pi_193640300
Wauw @Gia, even over die zoenen en de feeststol google even waarom die een andere naam hebben gekregen. Dat heeft nl geen moer met racisme of politieke correctheid te maken maar puur economisch. Feeststol, dat kan je het hele jaar door verkopen, scheelt verschillende verpakkingen. En zoenen..oranje, gespikkelde, roze, blauwe. Buys heeft het in eerste instantie willen verkopen als politiek correct maar moest later toegeven dat het puur een geldkwestie was
We have far more in common than that which devides us..
pi_193640350
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:16 schreef Gia het volgende:

[..]

We leven in een democratie. Zullen we erover stemmen wat er met de symbolen moet gebeuren? Wel zo eerlijk, toch?
Uitspraak van Claudia de Breij vind ik wel een mooie:
“Democratie is een regering van de meerderheid die rekening houdt met de noden en wensen van de minderheid, met daarbij een vrije pers en een onafhankelijke rechtsstaat”,
We have far more in common than that which devides us..
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 14:35:48 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193640356
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is dan de moeite om te zeggen "ja eeeh ja eeeuh, kut ja ok, als je het zo zegt, zie ik misschienmogelijkerwijs ook wel in dat we een beetje mal waren dat zo lang te verheerlijken..."
Wat is dan de moeite om te snappen dat we er vroeger anders over dachten en dat het niet per definitie slecht is om een standbeeld te hebben, waar nu andere denkbeelden over zijn?

Alle slechte dingen uit je geschiedenis wissen, wist ook kennis van die geschiedenis en het is wat mij betreft levensgevaarlijk om te doen. Soms is een herinnering aan een tijd juist goed.
Bovendien zijn lang niet alle standbeelden waar men nu moeilijk over doet van mensen die slechte dingen deden.

Ik begrijp echt niet dat niet de hele wereld hetzelfde denkt als ik. 8-).

(en Sylvana was een grapje. Maar zij staat wel symbool voor alles waar ik de kriebels van krijg met betrekking tot "racisme ".)
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 14:35:58 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193640360
Nu even teruglezen.
pi_193640370
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:09 schreef minilot het volgende:
'Hee Günther, zal ik het zwembadje voor je opblazen?'

'NEEHOORDITISGEZELLIG'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dude. :')

@:Jagärtrut Spanneeeeeend! Jullie zo gegund :Y

@:Candaasje Dank voor het uitgebreide relaas ^O^
Mijn eierstokken zijn ineens wakker geworden. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193640436
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn eierstokken zijn ineens wakker geworden. O+
Oh, dat hoorde ik :D
  maandag 15 juni 2020 @ 14:43:10 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193640452
Wat betreft de racisme en discriminatiediscussie heb ik toch wel het gevoel dat deze SC voornamelijk bestaat uit witte, redelijk hoog opgeleide mensen.
Ik geloof niet dat er veel donkere of allochtone deelnemers hier mee posten.
:+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193640501
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:35 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wat is dan de moeite om te snappen dat we er vroeger anders over dachten en dat het niet per definitie slecht is om een standbeeld te hebben, waar nu andere denkbeelden over zijn?

Alle slechte dingen uit je geschiedenis wissen, wist ook kennis van die geschiedenis en het is wat mij betreft levensgevaarlijk om te doen. Soms is een herinnering aan een tijd juist goed.
Bovendien zijn lang niet alle standbeelden waar men nu moeilijk over doet van mensen die slechte dingen deden.

Ik begrijp echt niet dat niet de hele wereld hetzelfde denkt als ik. 8-).

(en Sylvana was een grapje. Maar zij staat wel symbool voor alles waar ik de kriebels van krijg met betrekking tot "racisme ".)
Sorry weer Trevor:
Imo geeft niemand een zier om deze standbeelden. Een enkeling wist uberhaupt wie het was en wat hij (altijd weer die mannen :Y ) gedaan had en dan eigenlijk altijd de door de overwinnaar gekleurde versie waarbij de betreffende overwinnaars heldenstatus verworven en werden neergezet als jofele peren met een goed hart die tegen de slechteriken vochten.

In werkelijkheid waren de slechteriken iedereen die zei van eeh hee, das toch mijn natuurlijke bron van materialen? Zeg, was dit niet eeh mijn leefgebied? Eeh dat is toch het graf van mijn opa? Eeh dat is toch mijn buurman/buurvrouw? Eeh dit is toch mijn leven? Eeh dit is toch mijn lijf? En was de "held" de baddie die leegroofde en verkrachtte....

Als je je geschiedenis zo foutief afbeeld heeft het blijkbaar weinig zin als tool om geschiedenis te leren, want wat we allemaal met de paplepel (ollanse pap dan he, geen idee wat ze in Hongaarse pap stoppen) ingegoten krijgen (het heldenverhaal) is gewoon onjuist.

Niemand weet volgens mij wie die srandbeelden uitbeelden dus ik vind dat klampen aan jamaaaaardegeschiedenis voor, vaak lelijke, beelden niet goed te begrijpen als argument.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 14:49:54 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193640543
En de extreem rechtse voetbal hooligans krijgen weer veel te veel aandacht:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-coronaregels.html
En geen anderhalve meter dus. Benieuwd hoe verontwaardigd de politieke partijen daarop reagaren en of zij nu ook het aftreden van de burgemeester eisen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193640558
En agaaain, geef antwoord.op de vraag voor hem terug te stellen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 14:56:20 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193640628
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Sorry weer Trevor:
Imo geeft niemand een zier om deze standbeelden. Een enkeling wist uberhaupt wie het was en wat hij (altijd weer die mannen :Y ) gedaan had en dan eigenlijk altijd de door de overwinnaar gekleurde versie waarbij de betreffende overwinnaars heldenstatus verworven en werden neergezet als jofele peren met een goed hart die tegen de slechteriken vochten.

In werkelijkheid waren de slechteriken iedereen die zei van eeh hee, das toch mijn natuurlijke bron van materialen? Zeg, was dit niet eeh mijn leefgebied? Eeh dat is toch het graf van mijn opa? Eeh dat is toch mijn buurman/buurvrouw? Eeh dit is toch mijn leven? Eeh dit is toch mijn lijf? En was de "held" de baddie die leegroofde en verkrachtte....

Als je je geschiedenis zo foutief afbeeld heeft het blijkbaar weinig zin als tool om geschiedenis te leren, want wat we allemaal met de paplepel (ollanse pap dan he, geen idee wat ze in Hongaarse pap stoppen) ingegoten krijgen (het heldenverhaal) is gewoon onjuist.

Niemand weet volgens mij wie die srandbeelden uitbeelden dus ik vind dat klampen aan jamaaaaardegeschiedenis voor, vaak lelijke, beelden niet goed te begrijpen als argument.
Maar dat jij niet weet wie iemand als een standbeeld is, wil niet zeggen dat het dan maar ok is om ze te wissen.
Wat mij betreft staat de discussie over standbeelden nu weer symbool voor verbodspolitiek. Elke keer als er weer iets verboden wordt, volgt er iets anders om verontwaardigd over te zijn. Zwarte piet, moorkoppen, etc. We praten in Nederland over zaken die honderden jaren geleden gebeurden.

Nederlanders hebben het vergeleken met Amerikanen zeer goed. Het politiegeweld daar is onvergelijkbaar met hier. Zelfs daar gaan zeer veel stemmen op om het niet op kleur te gooien, maar op politiegeweld. Waarom we dan hier ineens ook een racisme issue hebben is me volkomen onduidelijk. Volgens mij creer je alleen maar meer afstand door nu te doen alsof donkere mensen hier als minderwaardig worden behandeld.

Ik ga Trvor niet kijken. Die heeft vaak best een goed punt maar is ook zeer eenzijdig en sturend in zijn denkbeeld.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:03:37 #19
3542 Gia
User under construction
pi_193640723
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:16 schreef minilot het volgende:
Mijns inziens moreel niks principieels mis met wat wettenbrekerij voor het grotere goed ^O^
M.i. niks mis met handhaven.
If you can't do the time....
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:03:53 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193640727
quote:
12s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:43 schreef golfer het volgende:
Wat betreft de racisme en discriminatiediscussie heb ik toch wel het gevoel dat deze SC voornamelijk bestaat uit witte, redelijk hoog opgeleide mensen.
Ik geloof niet dat er veel donkere of allochtone deelnemers hier mee posten.
:+
Deze slowchat zit vooral heel erg vol met een groepje vrouwen die over heel veel dingen hetzelfde denken en geloven dat het de waarheid is als er drie mensen roepen dat het een geweldige post is.
pi_193640737
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:35 schreef Kreator het volgende:
Alle slechte dingen uit je geschiedenis wissen, wist ook kennis van die geschiedenis en het is wat mij betreft levensgevaarlijk om te doen. Soms is een herinnering aan een tijd juist goed.
Ben ik met je eens. Maar die standbeelden staan er wel contextloos, zonder uitleg. En dan denkt men dus niet 'jeetje, dat was niet tof wat die kerel deed, dat moeten we nooit meer doen' maar vermoedelijk eerder 'het zal wel een toffe peer geweest zijn, anders had ie geen standbeeld gekregen'.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193640739
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Deze slowchat zit vooral heel erg vol met een groepje vrouwen die over heel veel dingen hetzelfde denken en geloven dat het de waarheid is als er drie mensen roepen dat het een geweldige post is.
:') Zo hey, gelukkig dat jij het even komt uitleggen.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:07:14 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193640771
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar die standbeelden staan er wel contextloos, zonder uitleg. En dan denkt men dus niet 'jeetje, dat was niet tof wat die kerel deed, dat moeten we nooit meer doen' maar vermoedelijk eerder 'het zal wel een toffe peer geweest zijn, anders had ie geen standbeeld gekregen'.
En ze staan er tientallen, honderden jaren zonder dat het een probleem was. De meeste mensen boeit het niet, sommige mensen vonden het kut, sommige mensen vonden het helden.

Het lijkt me slecht om gehoor te geven aan een van die kleine groepjes mensen, omdat ze harder schreeuwen.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:07:38 #24
3542 Gia
User under construction
pi_193640778
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Uitspraak van Claudia de Breij vind ik wel een mooie:
“Democratie is een regering van de meerderheid die rekening houdt met de noden en wensen van de minderheid, met daarbij een vrije pers en een onafhankelijke rechtsstaat”,
Rekening houden met....okay, maar niet elke scheet inwilligen.

Mij doet het pijn dat mensen 's avonds niet meer veilig over straat kunnen. Laat dat maar eerst eens veranderen.
pi_193640811
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

En ze staan er tientallen, honderden jaren zonder dat het een probleem was. De meeste mensen boeit het niet, sommige mensen vonden het kut, sommige mensen vonden het helden.

Het lijkt me slecht om gehoor te geven aan een van die kleine groepjes mensen, omdat ze harder schreeuwen.
Ze stonden er honderden jaren zonder dat jij het als een probleem ervaarde. Het lijkt me juist uitstekend om gehoor te geven aan groepen die zeggen ergens last van hebben ongeacht hun grootte en manier van communiceren, zeker als er geen enkel rationeel argument tegen te formuleren lijkt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193640824
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Rekening houden met....okay, maar niet elke scheet inwilligen.

Mij doet het pijn dat mensen 's avonds niet meer veilig over straat kunnen. Laat dat maar eerst eens veranderen.
Dus omdat een paar klootzakken dat doen (want echt niet de meerderheid) moet alles en iedereen met een kleurtje z’n mond houden? Poeh...
We have far more in common than that which devides us..
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:14:04 #27
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193640892
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ze stonden er honderden jaren zonder dat jij het als een probleem ervaarde. Het lijkt me juist uitstekend om gehoor te geven aan groepen die zeggen ergens last van hebben ongeacht hun grootte en manier van communiceren, zeker als er geen enkel rationeel argument tegen te formuleren lijkt.
Volgens mij gaf ik net een aantal rationele argumenten. Wellicht heb je die gemist tussen alle op-de,-tenen-lopende-laten-we-vooral-niet-kwetsen posts. (Wat onmogelijk is. Je kunt het niet goed doen. Weghalen levert ellende op, laten staan ook.)

Het lijkt me zeer slecht om gehoor te geven aan iedereen die ergens aanstoot aan neemt. Wat voor zieke maatschappij krijg je dan.
pi_193640921
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar dat jij niet weet wie iemand als een standbeeld is, wil niet zeggen dat het dan maar ok is om ze te wissen.
Wat mij betreft staat de discussie over standbeelden nu weer symbool voor verbodspolitiek. Elke keer als er weer iets verboden wordt, volgt er iets anders om verontwaardigd over te zijn. Zwarte piet, moorkoppen, etc. We praten in Nederland over zaken die honderden jaren geleden gebeurden.

Nederlanders hebben het vergeleken met Amerikanen zeer goed. Het politiegeweld daar is onvergelijkbaar met hier. Zelfs daar gaan zeer veel stemmen op om het niet op kleur te gooien, maar op politiegeweld. Waarom we dan hier ineens ook een racisme issue hebben is me volkomen onduidelijk. Volgens mij creer je alleen maar meer afstand door nu te doen alsof donkere mensen hier als minderwaardig worden behandeld.

Ik ga Trvor niet kijken. Die heeft vaak best een goed punt maar is ook zeer eenzijdig en sturend in zijn denkbeeld.
Ik denk ook dat het in NL meevalt wanneer je vergelijkt met USA, maar ik denk niet dat in NL meevalt, punt.

Ik heb vrij veel dingen gedaan die wettelijk gezien niet door de beugel kunnen, vooral op gebied van drugs en vinden dat bepaalde regels voor mij, op dat moment, niet gelden en dronken "lolligheden". Ook op de weg ben ik geen voorbeeld gebruiker, ik pak regelmatig een lichtje mee dat echt geen oranje meer te noemen is, zie de maxsnelheid als een suggestie, fiets op stoepen,door rode lichten en in winkelgebieden, zet mn grof vuil naast de container en neem aaaaltijd drie keer meer kledingstukken dan toegestaan mee het pashokje in :@

En ik ben nog nooit staande gehouden of iets. Oeh, nee 1 keer als tiener toen ik op een onverlichte fiets een soort volksverhuizing uitprobeerde.

Als je dan verhalen hoort van mensen die eigenlijk min of meer hun leven leven zoals ik dat leef en die om de haverklap staande worden gehouden, mét de bewijzen erbij, kun je er niet onderuit dat some animals toch echt more equals than others zijn in de ogen van de popo.

Ook hier zijn beelden te zien van politie die met overmacht op verdachten duiken en blijven zitten. Vorige maand een filmpje waarbij een politieagent zijn schoen op het fucking gezicht van een verdachte had en hield. Sorry maar als je denkt dat een passende manier is om een situatie te deescaleren, omstandigheiders veilig te krijgen en houden en een verdachte in te rekenen dan heb je een ander idee bij wat een politieagent zou moeten zijn dan ik.

Als politieagent hoor je imo klappen op te vangen en te stoppen, ze niet teruggeven in geweld, daar hebben we andere mensen voor, die zich over het stukje vergelding moeten buigen. Ja maar hij sloeg eerst hoort daar niet .
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193640954
O ja kom weer even met mn ZuidSiiiiiide wimpel paraderen en heb 3 jaar lang regelmatig starnakeltje dronken midden in de nacht door de wijk gezwalkt of gefietst zonder ooit iets vervelends mee te maken.

Waar woon je @Gia dat het bij jou zo onveilig is?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193640983
Is dit nou een topic bekende die ik niet ken of een tokenwittevrouw die het topic komt redden van de jongens vs. de meisjes btw?

:D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:20:10 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193640995
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het in NL meevalt wanneer je vergelijkt met USA, maar ik denk niet dat in NL meevalt, punt.

Ik heb vrij veel dingen gedaan die wettelijk gezien niet door de beugel kunnen, vooral op gebied van drugs en vinden dat bepaalde regels voor mij, op dat moment, niet gelden en dronken "lolligheden". Ook op de weg ben ik geen voorbeeld gebruiker, ik pak regelmatig een lichtje mee dat echt geen oranje meer te noemen is, zie de maxsnelheid als een suggestie, fiets op stoepen,door rode lichten en in winkelgebieden, zet mn grof vuil naast de container en neem aaaaltijd drie keer meer kledingstukken dan toegestaan mee het pashokje in :@

En ik ben nog nooit staande gehouden of iets. Oeh, nee 1 keer als tiener toen ik op een onverlichte fiets een soort volksverhuizing uitprobeerde.

Als je dan verhalen hoort van mensen die eigenlijk min of meer hun leven leven zoals ik dat leef en die om de haverklap staande worden gehouden, mét de bewijzen erbij, kun je er niet onderuit dat some animals toch echt more equals than others zijn in de ogen van de popo.

Ook hier zijn beelden te zien van politie die met overmacht op verdachten duiken en blijven zitten. Vorige maand een filmpje waarbij een politieagent zijn schoen op het fucking gezicht van een verdachte had en hield. Sorry maar als je denkt dat een passende manier is om een situatie te deescaleren, omstandigheiders veilig te krijgen en houden en een verdachte in te rekenen dan heb je een ander idee bij wat een politieagent zou moeten zijn dan ik.

Als politieagent hoor je imo klappen op te vangen en te stoppen, ze niet teruggeven in geweld, daar hebben we andere mensen voor, die zich over het stukje vergelding moeten buigen. Ja maar hij sloeg eerst hoort daar niet .
Ik denk dat je in Nederland niet zomaar een schoen op je gezicht krijgt. Daarvoor moet je echt wel 14x over een grens zijn gegaan. Ik denk dat de politie hier wel goed werkt. Hier heb je wellicht daadwerkelijk 1 of 2 rotte appels in een korps maar is het grote geheel gewoon goed. In de VS is het complete politie apparaat stuk. Ik denk echt dat je altijd wel ergens een filmpje kunt vinden van zaken die niet goed zijn, maar dat dat hier geen algemeen gebeuren is.
In de VS wel.
pi_193640997
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is dit nou een topic bekende die ik niet ken of een tokenwittevrouw die het topic komt redden van de jongens vs. de meisjes btw?

:D
Geen bekende ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:21:10 #33
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641010
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is dit nou een topic bekende die ik niet ken of een tokenwittevrouw die het topic komt redden van de jongens vs. de meisjes btw?

:D
Dat laatste denk ik. Ik zoek nog een jongetje die het met Kaatje eens is, dan is het beeld compleet.
pi_193641027
Kaat, bel even iemand uit je bubbel!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 15:22:55 #35
3542 Gia
User under construction
pi_193641043
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar die standbeelden staan er wel contextloos, zonder uitleg. En dan denkt men dus niet 'jeetje, dat was niet tof wat die kerel deed, dat moeten we nooit meer doen' maar vermoedelijk eerder 'het zal wel een toffe peer geweest zijn, anders had ie geen standbeeld gekregen'.
Daarom dus een eerlijk verhaal erbij. Zowel de positieve kanten als de negatieve kanten benoemen.

Dat gezeur over te weinig onderwijs over dit onderwerp snap ik niet. Ik ben 56 en heb dit uitgebreid gehad op school. Van 1975 tot 1982, bij geschiedenis, bij maatschappijleer en bij godsdienst.

Wij hebben allemaal meegeleefd met Kunta Kinte bij de serie Roots en ons boos gemaakt over de slavernij.
Mijn afstudeeropdracht ging over de Amerikaanse burgeroorlog, waarbij ook de slavernij uitgebreid aan bod kwam.

Wat willen ze nu eigenlijk? Gewoon geld? Waarom, er is geen slaaf meer in leven. Of moeten blanken zolang de mensheid nog bestaat in het stof happen voor wat enkele lieden misdaan hebben?
  maandag 15 juni 2020 @ 15:25:03 #36
3542 Gia
User under construction
pi_193641077
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dus omdat een paar klootzakken dat doen (want echt niet de meerderheid) moet alles en iedereen met een kleurtje z’n mond houden? Poeh...
Slavenhandel waren ook maar een paar klootzakken. Echt niet de meerderheid. Waarom wordt dit elke blanke kwalijk genomen?
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:25:32 #37
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641088
Ik vond Django echt een goede comedy/science fiction film.
pi_193641097
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom dus een eerlijk verhaal erbij. Zowel de positieve kanten als de negatieve kanten benoemen.

Dat gezeur over te weinig onderwijs over dit onderwerp snap ik niet. Ik ben 56 en heb dit uitgebreid gehad op school. Van 1975 tot 1982, bij geschiedenis, bij maatschappijleer en bij godsdienst.

Wij hebben allemaal meegeleefd met Kunta Kinte bij de serie Roots en ons boos gemaakt over de slavernij.
Mijn afstudeeropdracht ging over de Amerikaanse burgeroorlog, waarbij ook de slavernij uitgebreid aan bod kwam.

Wat willen ze nu eigenlijk? Gewoon geld? Waarom, er is geen slaaf meer in leven. Of moeten blanken zolang de mensheid nog bestaat in het stof happen voor wat enkele lieden misdaan hebben?
Nou ja, tenslotte moeten zwarten die zich gekwetst voelen over een standbeeld hun smoel maar houden omdat enkele lieden met dezelfde huidskleur 's nachts de straten onveilig maken, dus dat zou best eerlijk zijn, niet? :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:26:11 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193641098
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:07 schreef Gia het volgende:

Mij doet het pijn dat mensen 's avonds niet meer veilig over straat kunnen. Laat dat maar eerst eens veranderen.
Kan hier in de buurt prima en heeft niks met de racismediscussie of de beeldenstorm te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 15 juni 2020 @ 15:26:25 #40
63722 z80
I fink you freaky
pi_193641104
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar die standbeelden staan er wel contextloos, zonder uitleg. En dan denkt men dus niet 'jeetje, dat was niet tof wat die kerel deed, dat moeten we nooit meer doen' maar vermoedelijk eerder 'het zal wel een toffe peer geweest zijn, anders had ie geen standbeeld gekregen'.
Dus nu moeten ze per direct vernietigd worden? IPV er een duidelijk bord met uitleg bij te zetten. En dan wel zo dat je er niet omheen kunt.

Ik lees vandaag mee tijdens het upgraden. Wat me vooral opvalt is het zwart/wit denken. Het is goed of het is hartstikke fout. Waar is de nuance. Waar gaat het fout en waar gaat het goed.

Als er een verdachte overlijd door politiegeweld (daar waar het in dit geval mee begon). Waarom dan rellen en plunderen door alle rassen en huidskleuren. Als de bevolking van het land de straat op was gegaan, flink herrie gemaakt. En duidelijk had gemaakt dat geweld tegen verdachten niet meer geaccepteerd wordt dan snapt de rest ook wel dat het zo niet verder kan. En zal er ook langzaamaan een verandering gaan komen. Als dan de daders ook flink gestraft wordt gaat de verandering nog sneller.
Nu gaan de beelden van plunderingen en vernielingen de wereld over. Waarbij er op verschillende media met een vergrootglas gekeken wordt in een bepaalde richting. En die dan ook groot in beeld brengen bij de plunderingen. Ik heb niet het gevoel dat dit iets bijdraagt in het veranderen van hoe met elkaar om te gaan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:27:55 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641125
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:') Zo hey, gelukkig dat jij het even komt uitleggen.
(het verbaast me trouwens niet dat jij degene bent die hierop reageert en de licht grappige, sarcastische ondertoon met een zeer harde kern van waarheid (zoals al mijn posts) interpreteert als een persoonlijke aanval op de vrouwelijkheid)
pi_193641142
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou ja, tenslotte moeten zwarten die zich gekwetst voelen over een standbeeld hun smoel maar houden omdat enkele lieden met dezelfde huidskleur 's nachts de straten onveilig maken, dus dat zou best eerlijk zijn, niet? :Y
O+
  maandag 15 juni 2020 @ 15:28:38 #43
3542 Gia
User under construction
pi_193641145
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja kom weer even met mn ZuidSiiiiiide wimpel paraderen en heb 3 jaar lang regelmatig starnakeltje dronken midden in de nacht door de wijk gezwalkt of gefietst zonder ooit iets vervelends mee te maken.

Waar woon je @:gia dat het bij jou zo onveilig is?
Helmond, en ja het zijn vooral de allochtonen die hier de straten onveilig maken.
Er is vorig jaar zelf ingevoerd dat politie in bepaalde wijken, zonder aanleiding mensen mocht fouilleren.
Zegt genoeg.
pi_193641148
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik denk dat je in Nederland niet zomaar een schoen op je gezicht krijgt. Daarvoor moet je echt wel 14x over een grens zijn gegaan. Ik denk dat de politie hier wel goed werkt. Hier heb je wellicht daadwerkelijk 1 of 2 rotte appels in een korps maar is het grote geheel gewoon goed. In de VS is het complete politie apparaat stuk. Ik denk echt dat je altijd wel ergens een filmpje kunt vinden van zaken die niet goed zijn, maar dat dat hier geen algemeen gebeuren is.
In de VS wel.
Even gezocht en gevonden. Tommy Holten. Eerste link: https://www.gelderlander.(...)ps://www.google.com/

Ik vind wat hij volgens dit artikel gedaan heeft irritant. Je ergert je aan een gekkie in de supermarkt en ja, je hoopt misschien ook dat ze hem oppakken. Maar ik hoop dan dat oppakken een beetje op zn nineties gaat, voor alles uitgehold werd. Dus de situatie deescaleren, verdachte uit de situatie en bij een hulpverlener aan tafel.

De overmacht aan mensen die zich op hem stortten vind ik buitenproportioneel, een schoen op een gezicht houden en druk uitoefenen vind ik misschiieeeeeeeeeen passend bij iemand met het CV van Marc Dutroux, dood zou al helemaal niet mogen gebeuren voor zo'n lulligheid. Hell dan hadden we na een half jaar geen Rotterdammers meer over...

Een systeem waarin zoiets, in aanwezigheid van zoveel mensen, zo uit de hand kan lopen is gewoon niet ok te noemen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:28:56 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641151
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:26 schreef z80 het volgende:
Waar is de nuance.
Niet bij jou in elk geval. :r

8-).
pi_193641153
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Slavenhandel waren ook maar een paar klootzakken. Echt niet de meerderheid. Waarom wordt dit elke blanke kwalijk genomen?
Maar daar gaat het niet om: het wordt witte mensen kwalijk genomen dat ze doen alsof het geen big deal is. Dat we als land zeggen dat 'de VOC-mentaliteit' een groot goed is en dat de wandaden onder het tapijt worden geschoven. Dat je het maar moet upsucken en je mond moet houden 'want iedereen wil wel eens wat'. Dat je niet mag opstaan voor gelijke rechten omdat er tenslotte ook donkere criminele rondlopen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193641167
Ik vind het niet normaal hoe ze nu maar de beelden gaan slopen en dat mag toch ook gewoon niet? Niet alleen ik weet niet van de volledige geschiedenis achter een beeld af maar je kunt me niet zeggen dat die mensen die schade veroorzaken dat al wel heel lang weten. Het is ver zoeken naar dingen die ze kunnen pakken en gaat te ver dit.

Ik hoop niet dat iemand het hier normaal dat de hamburgertent waar die doodgeschoten meneer voor lag in zn auto is afgebrand. Alsof Wendy's er wat aan kan doen. Ze hebben gebeld omdat hij de drive thru blokkeerde. Ja, ze konden em ook zelf wegsturen misschien (geen idee of ze dit wellicht hebben geprobeerd) maar gelijk maar hele restaurant afbranden is ongelooflijk.

Ik hoop dat de boosheid van eenieder gauw minder wordt zodat er minder escalaties zijn.

Nu weer gauw verder aan het werk.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 15 juni 2020 @ 15:29:59 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193641169
Ja, maar het heb op Facebook gestaan. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193641170
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is dit nou een topic bekende die ik niet ken of een tokenwittevrouw die het topic komt redden van de jongens vs. de meisjes btw?

:D
Laatste
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:30:56 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641184
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou ja, tenslotte moeten zwarten die zich gekwetst voelen over een standbeeld hun smoel maar houden omdat enkele lieden met dezelfde huidskleur 's nachts de straten onveilig maken, dus dat zou best eerlijk zijn, niet? :Y
Het feit dat je zo in kleur denkt is al vrij racistisch natuurlijk. Een neger (mag je dit nog zeggen?) hoeft zich natuurlijk niet te verantwoorden omdat een andere neger een dief is.

Tuig heb je in alle kleuren, vooral lichtbruin.
pi_193641185
Ik ben nogal meningloos bij de standbeelden. Ik denk dat het niet verkeerd zou zijn om er in ieder geval meer context bij te geven. Dat via meer informatie bij het bord, of het standbeeld in een museum te plaatsen, waar er kritische context bij gegeven kan worden.

In Berlijn zijn ze bezig met alle straatnamen van oude kolonisatoren te veranderen. Dat was ook onze straat, de Lüderitzstraat. Ik vind het wel een goed proces. Daar werd in een brief aan bewoners ook heel duidelijk uitgelegd waarom het veranderd werd. Bewoners konden ook voorstellen voor nieuwe straatnamen indienen.

Al geloof ik dat dat proces nog steeds niet klaar is, zal vast net zo lang duren als het vliegveld...
pi_193641186
Ik denk dat we racisme in NL niet enkel moeten zoeken in politiegeweld.
Meer in alledaagse opvattingen, ervaringen.

En dat we ons moeten afvragen of het echt teveel moeite is om verheerlijkte schurken gewoon een plek in het museum en de geschiedenisboeken te geven, of dat het ons teveel 'kost'. Ik zou niet zo goed weten wat. Tradities en samenlevingen veranderen, evolueren. Het is niet dat we ons compleet kwijtraken als we eens wat wijzigen.

Er gaan niet zomaar honderduizenden de straat op. Dat gebeurt niet als het mensen niet oprecht aangrijpt. Ik heb genoeg protesten en demonstraties meegemaakt de laatste 3 jaar, ook voor 'humane' zaken, en echt, dit was bizar. Dit gaat niet over een plaatselijk iets, dit gaat echt over een wereldwijd probleem. In het ene land misschien sterker aanwezig dan het andere, maar het speelt nog overal.

Iemand trouwens wel eens goed gekeken naar de wereldkaarten die vaak gebruikt worden?

Zoals deze:



Ze kloppen niet qua verhoudingen en plaatsing van de continenten. Maar dan ook echt absoluut niet. Zuid-Amerika is bijvoorbeeld 9 keer (!!!) groter dan Groendland. Iowa ligt niet bijna op de equator... Afrika is in realiteit ook veel, maar dan ook véél groter. Maar deze kaarten zijn ooit door Mercator gemaakt in opdracht van de Paus.

En dit mag een futiel dingetje lijken, maar het is tekent voor hoe ongemerkt we aan alle kanten nog steeds beïnvloed worden door ons koloniale verleden.
pi_193641200
Mensen, het is geen racisme, maar ik wil toch even klagen. De Lidl koopt sommige dingen per tray in, en elke tray heeft dan verschillende smaken/soorten. Alleen hier in het dorp hamstert blijkbaar iedereen, net als ik, de light cottage cheese.

Van de 18 bakjes zijn er 3 light. En dan staan er 6 trays op een stapel, maar overal zijn de light bakjes al uitgehaald. Zo kut. Zwaar leven.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:32:19 #54
63722 z80
I fink you freaky
pi_193641204
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het in NL meevalt wanneer je vergelijkt met USA, maar ik denk niet dat in NL meevalt, punt.

Ik heb vrij veel dingen gedaan die wettelijk gezien niet door de beugel kunnen, vooral op gebied van drugs en vinden dat bepaalde regels voor mij, op dat moment, niet gelden en dronken "lolligheden". Ook op de weg ben ik geen voorbeeld gebruiker, ik pak regelmatig een lichtje mee dat echt geen oranje meer te noemen is, zie de maxsnelheid als een suggestie, fiets op stoepen,door rode lichten en in winkelgebieden, zet mn grof vuil naast de container en neem aaaaltijd drie keer meer kledingstukken dan toegestaan mee het pashokje in :@

En ik ben nog nooit staande gehouden of iets. Oeh, nee 1 keer als tiener toen ik op een onverlichte fiets een soort volksverhuizing uitprobeerde.

Als je dan verhalen hoort van mensen die eigenlijk min of meer hun leven leven zoals ik dat leef en die om de haverklap staande worden gehouden, mét de bewijzen erbij, kun je er niet onderuit dat some animals toch echt more equals than others zijn in de ogen van de popo.

Ook hier zijn beelden te zien van politie die met overmacht op verdachten duiken en blijven zitten. Vorige maand een filmpje waarbij een politieagent zijn schoen op het fucking gezicht van een verdachte had en hield. Sorry maar als je denkt dat een passende manier is om een situatie te deescaleren, omstandigheiders veilig te krijgen en houden en een verdachte in te rekenen dan heb je een ander idee bij wat een politieagent zou moeten zijn dan ik.

Als politieagent hoor je imo klappen op te vangen en te stoppen, ze niet teruggeven in geweld, daar hebben we andere mensen voor, die zich over het stukje vergelding moeten buigen. Ja maar hij sloeg eerst hoort daar niet .
Ook daar wordt tegen opgetreden. Enkel heeft de media er geen boodschap meer aan. En hoor je er dus niets meer van. Hooguit een keer de totaalcijfers. Of de telefaag hoe slecht ons politieapparaat is.

En NEE. De politie is geen boksbal. Die dient geen klappen op te vangen. Slaan met slaan is ook niet hoe het moet. Maar met iets meer dan een handschoentje iemand die geweld toepast aanpakken moet kunnen. Waarbij de filmpjes op internet dan ook het hele verhaal moeten tonen. Niet alleen waar de agent geweld gebruikt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:32:23 #55
3542 Gia
User under construction
pi_193641206
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou ja, tenslotte moeten zwarten die zich gekwetst voelen over een standbeeld hun smoel maar houden omdat enkele lieden met dezelfde huidskleur 's nachts de straten onveilig maken, dus dat zou best eerlijk zijn, niet? :Y
Nee, je hoeft niet je smoel te houden. Je mag gerust een petitie starten om te vragen of die beelden uit het straatbeeld mogen. Kunnen ze naar een museum en word je er niet meer onverwacht mee geconfronteerd.
pi_193641215
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:26 schreef z80 het volgende:

[..]

Dus nu moeten ze per direct vernietigd worden? IPV er een duidelijk bord met uitleg bij te zetten. En dan wel zo dat je er niet omheen kunt.

Ik lees vandaag mee tijdens het upgraden. Wat me vooral opvalt is het zwart/wit denken. Het is goed of het is hartstikke fout. Waar is de nuance. Waar gaat het fout en waar gaat het goed.

Als er een verdachte overlijd door politiegeweld (daar waar het in dit geval mee begon). Waarom dan rellen en plunderen door alle rassen en huidskleuren.
Kijk even filmpje eind vorig topic kijken en het filmje van Trevor Noah over het sociale contract dat een samenleving een samenleving maakt, waar deze dame naar verwijst als je echt een antwoord op je vraag wil, ipv alleen je mening nog eens herhalen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193641217
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:26 schreef z80 het volgende:
Dus nu moeten ze per direct vernietigd worden? IPV er een duidelijk bord met uitleg bij te zetten. En dan wel zo dat je er niet omheen kunt.
Nou nee, ik ben ook niet voor vernielingen. Maar ik begrijp het ergens wel, want vriendelijke vragen heeft gewoon absoluut geen zin. Er komt nu tenminste een discussie los en dat vind ik heel wat waard. Ik geloof overigens dat dat een behoorlijk genuanceerd standpunt is.

En laten we vooral niet hypocriet gaan doen: we kijken toch ook niet terug op de Reformatie met het idee 'wat een boefjes, met hun Beeldenstorm, had dat niet anders gekund' maar voelen eerder collectief een soort trots dat we als klein Nederland opkwamen tegen de Spaanse onderdrukking ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:33:52 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641224
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Even gezocht en gevonden. Tommy Holten. Eerste link: https://www.gelderlander.(...)ps://www.google.com/

Ik vind wat hij volgens dit artikel gedaan heeft irritant. Je ergert je aan een gekkie in de supermarkt en ja, je hoopt misschien ook dat ze hem oppakken. Maar ik hoop dan dat oppakken een beetje op zn nineties gaat, voor alles uitgehold werd. Dus de situatie deescaleren, verdachte uit de situatie en bij een hulpverlener aan tafel.

De overmacht aan mensen die zich op hem stortten vind ik buitenproportioneel, een schoen op een gezicht houden en druk uitoefenen vind ik misschiieeeeeeeeeen passend bij iemand met het CV van Marc Dutroux, dood zou al helemaal niet mogen gebeuren voor zo'n lulligheid. Hell dan hadden we na een half jaar geen Rotterdammers meer over...

Een systeem waarin zoiets, in aanwezigheid van zoveel mensen, zo uit de hand kan lopen is gewoon niet ok te noemen.
Ja, ik kan echt niks met dat anekdotisch bewijs. Het bevestigt noch ontkracht mijn punt dat het politieapparaat in Nederland meestal wel goed werkt.
pi_193641228
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:26 schreef z80 het volgende:

[..]

Dus nu moeten ze per direct vernietigd worden? IPV er een duidelijk bord met uitleg bij te zetten. En dan wel zo dat je er niet omheen kunt.

Ik lees vandaag mee tijdens het upgraden. Wat me vooral opvalt is het zwart/wit denken. Het is goed of het is hartstikke fout. Waar is de nuance. Waar gaat het fout en waar gaat het goed.

Als er een verdachte overlijd door politiegeweld (daar waar het in dit geval mee begon). Waarom dan rellen en plunderen door alle rassen en huidskleuren.
Kijk even filmpje eind vorig topic kijken en het filmje van Trevor Noah over het sociale contract dat een samenleving een samenleving maakt, waar deze dame naar verwijst als je echt een antwoord op je vraag wil, ipv alleen je mening nog eens herhalen.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Helmond, en ja het zijn vooral de allochtonen die hier de straten onveilig maken.
Er is vorig jaar zelf ingevoerd dat politie in bepaalde wijken, zonder aanleiding mensen mocht fouilleren.
Zegt genoeg.
Dat zegt helemaal niet genoeg :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193641232
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het feit dat je zo in kleur denkt is al vrij racistisch natuurlijk. Een neger (mag je dit nog zeggen?) hoeft zich natuurlijk niet te verantwoorden omdat een andere neger een dief is.

Tuig heb je in alle kleuren, vooral lichtbruin.
Nou, Gia wil graag dat mensen stoppen met protesteren omdat er veel allochtone criminelen zijn en dat probleem groter is. Het enige wat ik doe is dat teruggeven.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:35:36 #61
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193641249
De reden waarom kaarten zo zijn:
quote:
This projection is widely used for navigation charts, because any straight line on a Mercator projection map is a line of constant true bearing that enables a navigator to plot a straight-line course.
Ik zie hier met alle wil van de wereld je conclusie echt niet in.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:36:11 #62
3542 Gia
User under construction
pi_193641262
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar daar gaat het niet om: het wordt witte mensen kwalijk genomen dat ze doen alsof het geen big deal is. Dat we als land zeggen dat 'de VOC-mentaliteit' een groot goed is en dat de wandaden onder het tapijt worden geschoven. Dat je het maar moet upsucken en je mond moet houden 'want iedereen wil wel eens wat'. Dat je niet mag opstaan voor gelijke rechten omdat er tenslotte ook donkere criminele rondlopen.
Volgens mij denkt niemand zo.
Behalve zwarten en blanken die zich schamen voor hun blanke huid.
pi_193641279
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik denk dat we racisme in NL niet enkel moeten zoeken in politiegeweld.
Meer in alledaagse opvattingen, ervaringen.

En dat we ons moeten afvragen of het echt teveel moeite is om verheerlijkte schurken gewoon een plek in het museum en de geschiedenisboeken te geven, of dat het ons teveel 'kost'. Ik zou niet zo goed weten wat. Tradities en samenlevingen veranderen, evolueren. Het is niet dat we ons compleet kwijtraken als we eens wat wijzigen.

Er gaan niet zomaar honderduizenden de straat op. Dat gebeurt niet als het mensen niet oprecht aangrijpt. Ik heb genoeg protesten en demonstraties meegemaakt de laatste 3 jaar, ook voor 'humane' zaken, en echt, dit was bizar. Dit gaat niet over een plaatselijk iets, dit gaat echt over een wereldwijd probleem. In het ene land misschien sterker aanwezig dan het andere, maar het speelt nog overal.

Iemand trouwens wel eens goed gekeken naar de wereldkaarten die vaak gebruikt worden?

Zoals deze:

[ afbeelding ]

Ze kloppen niet qua verhoudingen en plaatsing van de continenten. Maar dan ook echt absoluut niet. Zuid-Amerika is bijvoorbeeld 9 keer (!!!) groter dan Groendland. Iowa ligt niet bijna op de equator... Afrika is in realiteit ook veel, maar dan ook véél groter. Maar deze kaarten zijn ooit door Mercator gemaakt in opdracht van de Paus.

En dit mag een futiel dingetje lijken, maar het is tekent voor hoe ongemerkt we aan alle kanten nog steeds beïnvloed worden door ons koloniale verleden.
Alleen al het feit dat Europa en de VS letterlijk boven Afrika zijn afgebeeld is al een teken van historische superioriteit natuurlijk :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:37:26 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641280
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:30 schreef Candaasje het volgende:
Iemand trouwens wel eens goed gekeken naar de wereldkaarten die vaak gebruikt worden?

Zoals deze:

[ afbeelding ]

Ze kloppen niet qua verhoudingen en plaatsing van de continenten. Maar dan ook echt absoluut niet. Zuid-Amerika is bijvoorbeeld 9 keer (!!!) groter dan Groendland. Iowa ligt niet bijna op de equator... Afrika is in realiteit ook veel, maar dan ook véél groter. Maar deze kaarten zijn ooit door Mercator gemaakt in opdracht van de Paus.

En dit mag een futiel dingetje lijken, maar het is tekent voor hoe ongemerkt we aan alle kanten nog steeds beïnvloed worden door ons koloniale verleden.
https://www.reddit.com/r/MapsWithoutNZ/

Ik denk dat het een complot is.

(verder denk ik dat je de paus niet te serieus moet nemen en dat dat vrij weinig te maken heeft met ons koloniale verleden. Ik denk dat het vooral tekenend is dat je dat eraan ophangt.)
pi_193641294
Ik ben wel benieuwd wat onze -ze motten niet zo zeiken, wij hebben toch niks gedaan, slavernij was vroegah- posters vinden van zaken als dodenherdenking, bevrijdingsdag, monumenten voor WO2 slachtoffers maar niet voor al die toffe peren die in WO2 zo stoer wisten te heersen.
Moeten we die onzin ook maar stoppen, omdat die mensen toch dood zijn?

Wat maakt het ene stelselmatig vernederen, uitbuiten en/of vermoorden anders dan het andere? Tijd? Of dan toch dat wij het in het ene geval bij hullie deden en hullie het in het andere geval bij ons?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193641303
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij denkt niemand zo.
Behalve zwarten en blanken die zich schamen voor hun blanke huid.
Je zegt nota bene zelf dat niet iedere scheet ingewilligd moet worden en zeker niet voordat we criminele allochtonen hebben aangepakt! :D En dat Balkende de VOC-mentaliteit prees, verzin ik ook niet ter plekke natuurlijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193641311
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, ik kan echt niks met dat anekdotisch bewijs. Het bevestigt noch ontkracht mijn punt dat het politieapparaat in Nederland meestal wel goed werkt.
Ja poezewoes, jij geeft aan te denken dat je vast wel wat aanzienlijks gedaan moet hebben voor een schoen in je smoel, en ik laat je het stuk zien over het geval waar ik aan refereerde. En dan is je reactie dat anecdotisch bewijs geen argument in de discussie at large mag zijn :D

Tuurlijk klopt je statement, maar het is compleet irrelevant :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193641312
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

(het verbaast me trouwens niet dat jij degene bent die hierop reageert en de licht grappige, sarcastische ondertoon met een zeer harde kern van waarheid (zoals al mijn posts) interpreteert als een persoonlijke aanval op de vrouwelijkheid)
Persoonlijk? Nah. Ik ben op dit moment echt de rust zelve. Met diergerelateerde zaken krijg je me op de kast, met dit soort zaken voel ik me minder aangesproken. Noem me speciesistisch :P

Maar de manier waarop deed wel denken aan de middelbare white priviliged cis-man die graag aan mansplaining doet. (Zo, ik knal er nu even elke jeukterm in hoor) :+
pi_193641332
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:32 schreef Myraela het volgende:
Mensen, het is geen racisme, maar ik wil toch even klagen. De Lidl koopt sommige dingen per tray in, en elke tray heeft dan verschillende smaken/soorten. Alleen hier in het dorp hamstert blijkbaar iedereen, net als ik, de light cottage cheese.

Van de 18 bakjes zijn er 3 light. En dan staan er 6 trays op een stapel, maar overal zijn de light bakjes al uitgehaald. Zo kut. Zwaar leven.
Ik denk dat de filiaalmanager die er vooraf uithaalt en wegmikt. Omdat light de duivel is :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:41:14 #70
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641336
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:35 schreef Anthraxx het volgende:
De reden waarom kaarten zo zijn:
[..]

Ik zie hier met alle wil van de wereld je conclusie echt niet in.
De meeste piloten zijn blank, dus daar heb je het al...
pi_193641344
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat onze -ze motten niet zo zeiken, wij hebben toch niks gedaan, slavernij was vroegah- posters vinden van zaken als dodenherdenking, bevrijdingsdag, monumenten voor WO2 slachtoffers maar niet voor al die toffe peren die in WO2 zo stoer wisten te heersen.
Moeten we die onzin ook maar stoppen, omdat die mensen toch dood zijn?

Wat maakt het ene stelselmatig vernederen, uitbuiten en/of vermoorden anders dan het andere? Tijd? Of dan toch dat wij het in het ene geval bij hullie deden en hullie het in het andere geval bij ons?
Ik wacht ook nog een monument voor Richard L...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193641363
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat onze -ze motten niet zo zeiken, wij hebben toch niks gedaan, slavernij was vroegah- posters vinden van zaken als dodenherdenking, bevrijdingsdag, monumenten voor WO2 slachtoffers maar niet voor al die toffe peren die in WO2 zo stoer wisten te heersen.
Moeten we die onzin ook maar stoppen, omdat die mensen toch dood zijn?
Ik ben niet van -ze motten niet zo zeiken, wij hebben toch niks gedaan, slavernij was vroegah-, maar van mij mogen herdenkingen etc wel een stuk breder. Het gaat vaak alleen maar over de Nederlanders en WO2, er zijn toch wel meer aspecten en momenten waar we bij stil kunnen staan.
pi_193641374
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, ik kan echt niks met dat anekdotisch bewijs. Het bevestigt noch ontkracht mijn punt dat het politieapparaat in Nederland meestal wel goed werkt.
Dat punt maakte je net met de onwijs krachtige boodschap ik denk dat ...

So mooi O+ O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:43:15 #74
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641382
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:38 schreef Vanyel het volgende:
Wat maakt het ene stelselmatig vernederen, uitbuiten en/of vermoorden anders dan het andere? Tijd?
Is dit een serieuze vraag? Gaan we de holocaust en een wereldoorlog nu vergelijken met een negerzoen? Nice...
pi_193641397
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kaat, bel even iemand uit je bubbel!!
:D
Let me see you stripped down to the bone
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:44:40 #76
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641405
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tuurlijk klopt je statement,
Verder niet gelezen. thanks.

(maar ik bedoelde dat ik echt wel geloof dat deze meneer of mevrouw mishandeld is, maar dat dat in Nederland uitzondering is ipv regel. En dat dat 99 vd 100 keer in dit kikkerlandje niet zomaar gebeurt, op basis van een verziekt politieapparaat)
  maandag 15 juni 2020 @ 15:45:17 #77
3542 Gia
User under construction
pi_193641415
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou nee, ik ben ook niet voor vernielingen. Maar ik begrijp het ergens wel, want vriendelijke vragen heeft gewoon absoluut geen zin. Er komt nu tenminste een discussie los en dat vind ik heel wat waard. Ik geloof overigens dat dat een behoorlijk genuanceerd standpunt is.

En laten we vooral niet hypocriet gaan doen: we kijken toch ook niet terug op de Reformatie met het idee 'wat een boefjes, met hun Beeldenstorm, had dat niet anders gekund' maar voelen eerder collectief een soort trots dat we als klein Nederland opkwamen tegen de Spaanse onderdrukking ;)
Moet er misschien maar weer eens een goede oorlog komen. Een gezamenlijke vijand schijnt nogal eens te helpen bij dit soort verdeeldheid.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:34 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, Gia wil graag dat mensen stoppen met protesteren omdat er veel allochtone criminelen zijn en dat probleem groter is. Het enige wat ik doe is dat teruggeven.
Nee hoor, dát heb ik helemaal niet gezegd. Je mag zoveel protesteren als je wilt. Maar vreedzaam. Dingen vernielen is niet vreedzaam.
pi_193641428
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:35 schreef Anthraxx het volgende:
De reden waarom kaarten zo zijn:
[..]

Ik zie hier met alle wil van de wereld je conclusie echt niet in.
Want op de primaire en secundaire school leren we al navigeren?

Dat vak heb ik gemist. Maar toch stonden dergelijke landkaarten wel zo geprojecteerd in mijn schoolboeken. Ik wist het niet eens totdat een paar jaar terug een kennis en tevens aardrijkskunde docent (geen veganistische hippie oid) erover begon.

En vermoedelijk was het gewoon gemakzucht, maar dat niemand erover valt, geeft wel een blinde vlek aan naar mijn mening. Want het is gewoon een heel slechte weergave van de wereld.

(Degene die deze conclusie trekt is de onderzoeksters die het Blue Eye/ Brown Eye experiment uitvoerde. Ik heb haar verder niet volledig nagetrokken. )
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:46:44 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641435
quote:
12s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:39 schreef Candaasje het volgende:
Maar de manier waarop deed wel denken aan de middelbare white priviliged cis-man die graag aan mansplaining doet.
Goed dat je dit aanhaalt. Exact de bron van alle ellende in dit land. Als je blank bent en man, mag je dus geen mening hebben. Want dan ben je white en privileged (en ik weet niet wat cis is).
Hoe verziekt moet je maatschappij zijn, als dat door je hoofd gaat als je mijn reactie ziet.
pi_193641445
Ik vind het eigenlijk best lollig om een inhoudelijke discussie te voeren met mede SCUL-lers maar minder lollig om hetzelfde gesprek met een willekeurige Ingrid te hebben geloof ik :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 15:47:19 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193641451
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:42 schreef Myraela het volgende:

Ik ben niet van -ze motten niet zo zeiken, wij hebben toch niks gedaan, slavernij was vroegah-, maar van mij mogen herdenkingen etc wel een stuk breder. Het gaat vaak alleen maar over de Nederlanders en WO2, er zijn toch wel meer aspecten en momenten waar we bij stil kunnen staan.
Wordt ook gedaan. Er is een slavernijmonument en jaarlijks is er een herdenking.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193641452
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Is dit een serieuze vraag? Gaan we de holocaust en een wereldoorlog nu vergelijken met een negerzoen? Nice...
Goed te weten dat eeuwen slavernij gevolgd door eeuwen racisme voor jou gelijk staan aan een negerzoen.
Helder standpunt wel ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:47:50 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641463
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat punt maakte je net met de onwijs krachtige boodschap ik denk dat ...

So mooi O+ O+
Dat doe ik alleen maar omdat ik hier anders weer beticht word van white privileged mansplaining.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:48:40 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193641482
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:45 schreef Gia het volgende:

Moet er misschien maar weer eens een goede oorlog komen. Een gezamenlijke vijand schijnt nogal eens te helpen bij dit soort verdeeldheid.

Wilders heeft al een groep op het oog. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 15 juni 2020 @ 15:50:41 #85
3542 Gia
User under construction
pi_193641511
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat onze -ze motten niet zo zeiken, wij hebben toch niks gedaan, slavernij was vroegah- posters vinden van zaken als dodenherdenking, bevrijdingsdag, monumenten voor WO2 slachtoffers maar niet voor al die toffe peren die in WO2 zo stoer wisten te heersen.
Moeten we die onzin ook maar stoppen, omdat die mensen toch dood zijn?

Wat maakt het ene stelselmatig vernederen, uitbuiten en/of vermoorden anders dan het andere? Tijd? Of dan toch dat wij het in het ene geval bij hullie deden en hullie het in het andere geval bij ons?
Het feit dat we dat ten tijde van de wereldoorlogen niet meer acceptabel vonden. De verlichting! Nee, geen TL.

Toen we de zeeën opgingen, waren we net uit de batavierentijd, of nog niet eens helemaal.
Daarvoor vochten kleine stammen onderling, maakten land, vrouwen, goederen en slaven buit. Ja, blanke slaven!

Tijden veranderen.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:52:24 #86
3542 Gia
User under construction
pi_193641529
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Je zegt nota bene zelf dat niet iedere scheet ingewilligd moet worden en zeker niet voordat we criminele allochtonen hebben aangepakt! :D En dat Balkende de VOC-mentaliteit prees, verzin ik ook niet ter plekke natuurlijk.
Niet alles van de VOC was slecht. Daarmee wordt ondernemingszin bedoeld.
pi_193641531
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:47 schreef golfer het volgende:
Wordt ook gedaan. Er is een slavernijmonument en jaarlijks is er een herdenking.
Ja, maar wat mij betreft kan er dus net zo goed een groot nationaal moment voor zijn, zoals dodenherdenking. We leren onze kinderen alles over WO2, en eigenlijk amper iets over al die andere grote oorlogen of rampen. Het krijgt gewoon geen aandacht.

En hetzelfde als er een vliegtuig neerstort, dat is pas een ramp zodra er Nederlands inzitten. Of als er een aanslag is. Is altijd het eerste dat genoemd moet worden, hoeveel Nederlanders er bij een ramp waren en eventueel zijn overleden.
pi_193641556
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, maar wat mij betreft kan er dus net zo goed een groot nationaal moment voor zijn, zoals dodenherdenking. We leren onze kinderen alles over WO2, en eigenlijk amper iets over al die andere grote oorlogen of rampen. Het krijgt gewoon geen aandacht.

En hetzelfde als er een vliegtuig neerstort, dat is pas een ramp zodra er Nederlands inzitten. Of als er een aanslag is. Is altijd het eerste dat genoemd moet worden, hoeveel Nederlanders er bij een ramp waren en eventueel zijn overleden.
Ik las vanmorgen in een artikeltje over het overlijden van Aad van den Heuvel de quote: nieuwswaarde is aantal slachtoffers gedeeld door het aantal kms....
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:54:30 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641560
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Goed te weten dat eeuwen slavernij gevolgd door eeuwen racisme voor jou gelijk staan aan een negerzoen.
Helder standpunt wel ^O^
Ja, ik heb net zo weinig schuld aan slavernij als dat donkere mensen zich daar nu nog persoonlijk op aangesproken mogen voelen. (in Nederland). Ik vind dat echt oprecht ridicuul.
Ik ben tegen racisme en ik ben tegen jankzakken die alles aanhalen om zichzelf in een underdog positie te drukken. Er is in Nederland nauwelijks echt racisme. De grootste haat die ik zie is tussen Nederlanders en Marokkanen en dat heeft volgens mij weinig te maken met ras, maar alles met cultuur.

We nemen het de duitsers die nu opgroeien ook niet kwalijk dat er een generatie was die verantwoordelijk was voor een wereldoorlog met miljoenen doden. Of verwacht jij van elke Duitser van na de oorlog persoonlijk excuus, omdat het een duitser is?
pi_193641563
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet alles van de VOC was slecht. Daarmee wordt ondernemingszin bedoeld.
Ja, en de nazi's waren ook bizar goed georganiseerd en efficiënt. Sorry voor de Godwin ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193641577
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet alles van de VOC was slecht. Daarmee wordt ondernemingszin bedoeld.
Ja, Hitler was ook superlief voor zn hond...

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193641582
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:46 schreef Kreator het volgende:

[..]

Goed dat je dit aanhaalt. Exact de bron van alle ellende in dit land. Als je blank bent en man, mag je dus geen mening hebben. Want dan ben je white en privileged (en ik weet niet wat cis is).
Hoe verziekt moet je maatschappij zijn, als dat door je hoofd gaat als je mijn reactie ziet.
Je mag prima een mening hebben :D

Het ging me gewoon om de manier waarop je de mening van 'ons' wegzette. Alsof DP en ik en CS en Kaatje en wie weet ik nog meer een soort samengesmolten vrouwwezen zijn zonder capaciteit tot zelf nadenken.

En ja, de maatschappij is verziekt. Maar dat is 'ie altijd al geweest. :)
pi_193641587
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, en de nazi's waren ook bizar goed georganiseerd en efficiënt. Sorry voor de Godwin ;(
O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193641592
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, en de nazi's waren ook bizar goed georganiseerd en efficiënt. Sorry voor de Godwin ;(
Wel waar. En fantastische architectuur. :9
Let me see you stripped down to the bone
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:57:34 #95
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641608
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:55 schreef Candaasje het volgende:
Alsof DP en ik en CS en Kaatje en wie weet ik nog meer een soort samengesmolten vrouwwezen zijn zonder capaciteit tot zelf nadenken.
Dit klopt wel.
pi_193641626
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit klopt wel.
Ik krijg hier echt heel vreemde MI's bij :D

Goed, ik ga eens naar het aanrecht. Eten koken voor mijn man :+
pi_193641636
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:54 schreef Kreator het volgende:
We nemen het de duitsers die nu opgroeien ook niet kwalijk dat er een generatie was die verantwoordelijk was voor een wereldoorlog met miljoenen doden. Of verwacht jij van elke Duitser van na de oorlog persoonlijk excuus, omdat het een duitser is?
Nou... wij voelen dat zelf niet zo inderdaad maar ik weet uit eerste hand dat Duitsers dat toch echt anders ervaren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 15:59:52 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641642
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja, Hitler was ook superlief voor zn hond...

[ afbeelding ]
:').

Vergeet Volkswagen niet. En de snelwegen. En Berlijn (tijdelijk). Enzo.
pi_193641649
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou... wij voelen dat zelf niet zo inderdaad maar ik weet uit eerste hand dat Duitsers dat toch echt anders ervaren.
+1
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 16:00:25 #100
221912 minilot
Nancy boy
pi_193641650
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Wel waar. En fantastische architectuur. :9
..en nou kan ik eenmaal verder teruggelezen inenen dus niet meer glunderend reageren op het kekke casual arisch van DP omdat je met één semigemeende waardering van iets nazistisch nog wel wegkomt, maar niet met twee in één topic. :N
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 15 juni 2020 @ 16:00:53 #101
3542 Gia
User under construction
pi_193641654
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, maar wat mij betreft kan er dus net zo goed een groot nationaal moment voor zijn, zoals dodenherdenking. We leren onze kinderen alles over WO2, en eigenlijk amper iets over al die andere grote oorlogen of rampen. Het krijgt gewoon geen aandacht.

En hetzelfde als er een vliegtuig neerstort, dat is pas een ramp zodra er Nederlands inzitten. Of als er een aanslag is. Is altijd het eerste dat genoemd moet worden, hoeveel Nederlanders er bij een ramp waren en eventueel zijn overleden.
Daar zijn ook gekleurde Nederlanders bij!

En nationale aandacht voor slavernij? Hoe zie jij dat voor je?
Alle blanken die jaarlijks knielend schuld bekennen?

Waarom moet ik iets herdenken waar noch ik, noch één van mijn voorouders ook maar iets mee te maken had?
pi_193641657
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:00 schreef minilot het volgende:

[..]

..en nou kan ik eenmaal verder teruggelezen inenen dus niet meer glunderend reageren op het kekke casual arisch van DP omdat je met één semigemeende waardering van iets nazistisch nog wel wegkomt, maar niet met twee in één topic. :N
:D schijt weer, dit.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193641663
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je mag prima een mening hebben :D

Het ging me gewoon om de manier waarop je de mening van 'ons' wegzette. Alsof DP en ik en CS en Kaatje en wie weet ik nog meer een soort samengesmolten vrouwwezen zijn zonder capaciteit tot zelf nadenken.

En ja, de maatschappij is verziekt. Maar dat is 'ie altijd al geweest. :)
Moet ik zeker weer de kont zijn ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193641665
* DancingPhoebe delete
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193641675
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:00 schreef minilot het volgende:

[..]

..en nou kan ik eenmaal verder teruggelezen inenen dus niet meer glunderend reageren op het kekke casual arisch van DP omdat je met één semigemeende waardering van iets nazistisch nog wel wegkomt, maar niet met twee in één topic. :N
Doe je het in het volgende topic.

Verder is het een zinloos gecirkel hier.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193641676
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:00 schreef Gia het volgende:

En nationale aandacht voor slavernij? Hoe zie jij dat voor je?
Alle blanken die jaarlijks knielend schuld bekennen?

Ja, net als we elk jaar bij de herdenking op de Dam wat Duitsers importeren om nederig te knielen en zielig te kijken :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 16:02:56 #107
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641679
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou... wij voelen dat zelf niet zo inderdaad maar ik weet uit eerste hand dat Duitsers dat toch echt anders ervaren.
Maar wij gaan dus niet op de barricades tegen het woord 'überhaupt" of de bratwurst. Waarom moet je dan als generaties-lang-met-dezelfde-kansen-surinamer nu wel verontwaardigd zijn over een beeld van Piet Hein of Pim Fortuyn?

(ik vind Pim een grote mongool, maar het zou niet in me op komen om verontwaardigd te zijn over zijn beeld)
pi_193641686
quote:
Link werkte niet, maar is het de kerstezel?

Check!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 15 juni 2020 @ 16:04:06 #109
3542 Gia
User under construction
pi_193641700
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, en de nazi's waren ook bizar goed georganiseerd en efficiënt. Sorry voor de Godwin ;(
Heb je kinderen?
Stort je dan wel elk kwartaal de kinderbijslag terug? Dat is namelijk door de Duitsers ingevoerd in 1941.
pi_193641703
quote:
:D
pi_193641705
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Deze slowchat zit vooral heel erg vol met een groepje vrouwen die over heel veel dingen hetzelfde denken en geloven dat het de waarheid is als er drie mensen roepen dat het een geweldige post is.
:)
pi_193641708
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, net als we elk jaar bij de herdenking op de Dam wat Duitsers importeren om nederig te knielen en zielig te kijken :Y
Volgend jaar, ah toe? Beginnen we met de jouwe :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193641709
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb je kinderen?
Stort je dan wel elk kwartaal de kinderbijslag terug? Dat is namelijk door de Duitsers ingevoerd in 1941.
Dit heeft toch echt geen zier te maken met verering van mensen? :?
pi_193641711
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:00 schreef minilot het volgende:

[..]

..en nou kan ik eenmaal verder teruggelezen inenen dus niet meer glunderend reageren op het kekke casual arisch van DP omdat je met één semigemeende waardering van iets nazistisch nog wel wegkomt, maar niet met twee in één topic. :N
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 16:05:14 #115
221912 minilot
Nancy boy
pi_193641715
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:02 schreef Kreator het volgende:

[..]


(ik vind Pim een grote mongool, maar het zou niet in me op komen om verontwaardigd te zijn over zijn beeld)
Geinig, juist andersom hier. Vond het allesbehalve een mongool, maar een standbeeld ervan pure tokkiewansmaak. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_193641718
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dit heeft toch echt geen zier te maken met verering van mensen? :?
Paw patrol ook niet... maar het moet wel van de tv als het even kan.
pi_193641721
Gingrid, sorry maar ga even terug naar het PVV forum ofzo.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193641731
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog nederlands schrijven.. :X
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 16:06:51 #119
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641735
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:02 schreef Vanyel het volgende:
Verder is het een zinloos gecirkel hier.
Altijd nog beter dan de gemiddelde dagelijkse beslommeringen, vind ik dan hè. Als blanke, witte, half-nederlander die in de oorlog wellicht in een kamp had gemoeten omdat ik Hongaars bloed heb wat ik de Duitsers nog kwalijk neem en ik hoop dat ze berlijn alsnog een keer in de fik steken want ik haat ze maar ik haat de belgen ook.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:06:53 #120
221912 minilot
Nancy boy
pi_193641737
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heh. Je poenie mag het toch gerust fors oneens zijn met je ontwikkelde, beschaafde brein? *aai*
Ik vind ook wel een paar dingen geil die moreel niet in de haak zijn :Y
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 15 juni 2020 @ 16:07:53 #121
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193641750
Gezellige boel wel hier.. zou fijn zijn als mensen wat minder emotie in hun teksten zouden leggen... :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193641764
En het standbeeld bekladden van iemand die juist slaven bevrijdde... doet in ieder geval vermoeden dat diegene goed heeft opgelet tijdens geschiedenisles.

Just sayin’.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:09:22 #123
221912 minilot
Nancy boy
pi_193641765
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:06 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nu nog nederlands schrijven.. :X
Poëtische vrijheid! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_193641773
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Heh. Je poenie mag het toch gerust fors oneens zijn met je ontwikkelde, beschaafde brein? *aai*
Ik vind ook wel een paar dingen geil die moreel niet in de haak zijn :Y
Laten we het dáár eens over hebben!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193641774
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:07 schreef Barreltje het volgende:
Gezellige boel wel hier.. zou fijn zijn als mensen wat minder emotie in hun teksten zouden leggen... :+
Mwah daarom is het op de leuke momenten ook extra gezellig he ;)
pi_193641781
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Poëtische vrijheid! :9
Poenische vrijheid :)
pi_193641784
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:06 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nu nog nederlands schrijven.. :X
Daaahling, ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om iemand op zijn/haar schrijven te wijzen :X
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 16:10:34 #128
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193641787
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Laten we het dáár eens over hebben!
Daar wist Pim dan wel weer wat over mee te vertellen :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193641793
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:00 schreef Gia het volgende:
Daar zijn ook gekleurde Nederlanders bij!

En nationale aandacht voor slavernij? Hoe zie jij dat voor je?
Alle blanken die jaarlijks knielend schuld bekennen?

Waarom moet ik iets herdenken waar noch ik, noch één van mijn voorouders ook maar iets mee te maken had?
Waarom kunnen we alleen dingen herdenken waar we zelf iets te maken mee hebben? Nog een generatie te gaan en dan kunnen we die herdenkingen voor de tweede wereldoorlog anders ook wel uit onze agenda krassen. We moeten die verhalen juist in leven houden, die geschiedenis moeten we juist actief delen. Want dat wat we niet vergeten, hoeven we ook niet nog een keer te doen.
pi_193641795
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Daaahling, ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om iemand op zijn/haar schrijven te wijzen :X
Oh?
pi_193641798
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Daar wist Pim dan wel weer wat over mee te vertellen :+
Poenische vrijheid?

WAs hij niet zo in thuis geloof ik..
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193641801
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, ik heb net zo weinig schuld aan slavernij als dat donkere mensen zich daar nu nog persoonlijk op aangesproken mogen voelen. (in Nederland). Ik vind dat echt oprecht ridicuul.
Ik ben tegen racisme en ik ben tegen jankzakken die alles aanhalen om zichzelf in een underdog positie te drukken. Er is in Nederland nauwelijks echt racisme. De grootste haat die ik zie is tussen Nederlanders en Marokkanen en dat heeft volgens mij weinig te maken met ras, maar alles met cultuur.

We nemen het de duitsers die nu opgroeien ook niet kwalijk dat er een generatie was die verantwoordelijk was voor een wereldoorlog met miljoenen doden. Of verwacht jij van elke Duitser van na de oorlog persoonlijk excuus, omdat het een duitser is?
Ik word hier een beetje stil van, dat je dat werkelijk denkt? Iemand met een criminele achtergrond krijgt wel een baan maar iemand met een marokkaanse nse naam (zonder strafblad) niet, discriminatie bij verhuur van huizen, kinderen die op school worden uitgescholden, mensen die constant worden aangehouden, die geen uitgaansgelegenheden inmogen en die lijst is eindeloos
We have far more in common than that which devides us..
pi_193641804
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:10 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarom kunnen we alleen dingen herdenken waar we zelf iets te maken mee hebben? Nog een generatie te gaan en dan kunnen we die herdenkingen voor de tweede wereldoorlog anders ook wel uit onze agenda krassen. We moeten die verhalen juist in leven houden, die geschiedenis moeten we juist actief delen. Want dat wat we niet vergeten, hoeven we ook niet nog een keer te doen.
O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193641823
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:10 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarom kunnen we alleen dingen herdenken waar we zelf iets te maken mee hebben? Nog een generatie te gaan en dan kunnen we die herdenkingen voor de tweede wereldoorlog anders ook wel uit onze agenda krassen. We moeten die verhalen juist in leven houden, die geschiedenis moeten we juist actief delen. Want dat wat we niet vergeten, hoeven we ook niet nog een keer te doen.
Mwah het lijkt er ju meer op dat we ons heel erg schuldig moeten voelen.

Met herdenken is niks mis.
Herdenken maakt dat je dingen niet vergeet.
Dat lijkt me zelfs heel belangrijk.
Maar ik ga geen vergeving vragen voor iets waar ik niets mee te maken heb gehad.
En ook niet voor waar mijn voorouders niks mee te maken hadden.
pi_193641824
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar wij gaan dus niet op de barricades tegen het woord 'überhaupt" of de bratwurst. Waarom moet je dan als generaties-lang-met-dezelfde-kansen-surinamer nu wel verontwaardigd zijn over een beeld van Piet Hein of Pim Fortuyn?

(ik vind Pim een grote mongool, maar het zou niet in me op komen om verontwaardigd te zijn over zijn beeld)
Ik denk dat je je erin vergist hoe gelijk de kansen in de praktijk zijn voor veel mensen met een andere huidskleur/achternaam. In theorie misschien, maar er zijn best heel veel mensen met een soms onbewuste voorkeur voor roomwit met blauwe ogen. Of in elk geval afkeer van een donkere huidskleur. Ik heb er echt genoeg verhalen van gehoord. En dat gaat in NL niet zozeer om moord door politie zoals in de US, maar wel door stelselmatige pesterijen op scholen. Dat kan een mens echt wel breken.

En het is niet iets waarvoor je verder een monster of radicale nazi hoeft te zijn hoor. Onze halve familie heeft echt nare racistische trekken. Ik denk dat als ik terugkijk, ik er ook meer had dan me lief is.

Het heeft ook geen zin om knielend om vergiffenis te smeken. Zit ook niemand op te wachten denk ik. Maar eens kritisch naar de geschiedenis maar ook het heden kijken, en klootzakken op hun sokkel gewoon naar een gemeente verhuizen, of eens aanspreken op straat als ze nog leven en zich als klapharken gedragen, dat is op zich geen heel onredelijk iets om te doen. Ook niet bijzonder moeilijk of zwaar.

Komen we al een heel eind mee.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:14:02 #136
221912 minilot
Nancy boy
pi_193641830
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Laten we het dáár eens over hebben!
Veel te dunne meisjes van vijftien. Of veertien. Geamputeerde ledematen. Depressieve lui.
Niet per se in combinatie met elkaar, overigens. Maar toch.
Het siert me niet, maar ik vind het allemaal onweerstaanbaar. :')
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 15 juni 2020 @ 16:14:22 #137
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193641834
Pfftt..
Ik kom morgen wel weer terug.. :{w

Ik zit hier in CUL toch, toch niet in POL of NWS :')
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193641836
We hebben allemaal nare racistische trekken. Hoe racistischer hoe harder roepend heb ik gemerkt :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 16:15:09 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193641842
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:14 schreef Barreltje het volgende:

Ik zit hier in CUL toch, toch niet in POL of NWS :')
:D
Wat ga jij koken?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 15 juni 2020 @ 16:15:42 #140
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193641849
En dat allemaal omdat ISA ongesteld is een kuthumeur had vanmorgen..

:+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193641850
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou... wij voelen dat zelf niet zo inderdaad maar ik weet uit eerste hand dat Duitsers dat toch echt anders ervaren.
Toen ik mijn oma vertelde dat ik een Duitse vriend had zei zij "ach kind, hij kan toch niets meer aan de oorlog doen.." O+
pi_193641853
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik word hier een beetje stil van, dat je dat werkelijk denkt?
Ik heb dan wel geen ervaring met racisme, maar krijg dit ook regelmatig naar mijn hoofd over homoseksualiteit. Daar zou je ook niks meer van merken, 'wij' kiezen er zelf voor om nog anders te zijn (gay pride etc), maar in de maatschappij is het volkomen normaal en geaccepteerd. Merk je niks van.
Uhuh.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193641865
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Depressieve lui.

Ik las lul, vroeg me al af hoe dat er uit ziet :')
  maandag 15 juni 2020 @ 16:17:02 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193641869
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:15 schreef golfer het volgende:

[..]

:D
Wat ga jij koken?
K. kookt vanavond een salade met lamsfilet :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 15 juni 2020 @ 16:17:49 #145
221912 minilot
Nancy boy
pi_193641876
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik las lul, vroeg me al af hoe dat er uit ziet :')
Weinig enthousiast, stel ik me zo voor :N
Let me see you stripped down to the bone
pi_193641879
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Veel te dunne meisjes van vijftien. Of veertien. Geamputeerde ledematen. Depressieve lui.
Niet per se in combinatie met elkaar, overigens. Maar toch.
Het siert me niet, maar ik vind het allemaal onweerstaanbaar. :')
Het ontsiert je ook niet, als je er prudent mee omgaat :D
Maar allemaal geen dingen waar mijn hartje sneller van gaat kloppen en ik even lekker een boom over ga opzetten :N
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193641899
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Het ontsiert je ook niet, als je er prudent mee omgaat :D
Maar allemaal geen dingen waar mijn hartje sneller van gaat kloppen en ik even lekker een boom over ga opzetten :N
Met het gevaar nu iemand met een andere geslachtsidentiteit dan ik in mijn hoofd heb te schofferen: dat kun jij toch ook helemaal niet? :?
pi_193641924
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mwah het lijkt er ju meer op dat we ons heel erg schuldig moeten voelen.

Met herdenken is niks mis.
Herdenken maakt dat je dingen niet vergeet.
Dat lijkt me zelfs heel belangrijk.
Maar ik ga geen vergeving vragen voor iets waar ik niets mee te maken heb gehad.
En ook niet voor waar mijn voorouders niks mee te maken hadden.
Maar hoe kom je dan op vergeving vragen of schuldig voelen? Want dat is normaal toch ook geen onderdeel van de herdenking?

Ik snap overigens ook het stukje voorouders niet. Ik vraag al geen vergeving als mijn moeder een of andere idioot zou zijn, ik ben mijn moeder toch niet. Iemand aankijken op zijn familiegeschiedenis lijkt me net zo vreemd als iemand aankijken op zijn huidskleur. We kunnen toch gewoon naar onze eigen acties kijken. Waarom zou je wel vergeving vragen als het wél je voorouders waren geweest die iets hadden gedaan?

Maar dat staat los van dat je prima over situaties kan leren en de slachtoffers daarvan kan herdenken.
pi_193641944
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Altijd nog beter dan de gemiddelde dagelijkse beslommeringen, vind ik dan hè. Als blanke, witte, half-nederlander die in de oorlog wellicht in een kamp had gemoeten omdat ik Hongaars bloed heb wat ik de Duitsers nog kwalijk neem en ik hoop dat ze berlijn alsnog een keer in de fik steken want ik haat ze maar ik haat de belgen ook.
Wel bij de les blijven hè. Het is blank of wit. Niet een combinatie van, dat wordt vast een soort weeïg beige. (Niks mis met weeïg beige, maar het past niet zo bij je persoonlijkheid. Zo net allebei niet..)
  maandag 15 juni 2020 @ 16:22:58 #150
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193641957
Geslachtsidentiteit..

Ook zo'n woord waar we 10 jaar geleden nog nooit van gehoord hadden..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193641967
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Met het gevaar nu iemand met een andere geslachtsidentiteit dan ik in mijn hoofd heb te schofferen: dat kun jij toch ook helemaal niet? :?
Ik heb geen piemol, als je dat bedoelt.
Maar dat maakt minilot niks uit hoor O-)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 15 juni 2020 @ 16:23:52 #152
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193641969
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wel bij de les blijven hè. Het is blank of wit. Niet een combinatie van, dat wordt vast een soort weeïg beige. (Niks mis met weeïg beige, maar het past niet zo bij je persoonlijkheid. Zo net allebei niet..)
Wat is eigenlijk kleurlozer? Wit of blank?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193641972
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:22 schreef Barreltje het volgende:
Geslachtsidentiteit..

Ook zo'n woord waar we 10 jaar geleden nog nooit van gehoord hadden..
Jij.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 16:24:12 #154
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193641975
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb geen piemol, als je dat bedoelt.
Maar dat maakt minilot niks uit hoor O-)
Scharen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193641982
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:22 schreef Barreltje het volgende:
Geslachtsidentiteit..

Ook zo'n woord waar we 10 jaar geleden nog nooit van gehoord hadden..
Ja ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar aangezien ik 10 jaar geleden nog stond te roepen dat Zwarte Piep heeul niet racistisch was, en daar nu op teruggekomen ben, dacht ik; laat ik het zekere maar voor het onzekere nemen :+
pi_193641998
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Met het gevaar nu iemand met een andere geslachtsidentiteit dan ik in mijn hoofd heb te schofferen: dat kun jij toch ook helemaal niet? :?
Misschien ging het je om de boom?

Spreekwoorden: (1914) Een boom opzetten,
d.w.z. gezellig babbelen, kouten, kletsen, zwammen
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 16:25:41 #157
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193641999
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik word hier een beetje stil van, dat je dat werkelijk denkt?
Ik denk dat jij en ik het fundamenteel zo oneens zijn op een aantal vlakken dat we elkaar nooit zullen begrijpen.

Ik kan op al je punten statistieken aanhalen, of anekdotisch bewijs (wat het hier altijd goed doet), maar ik denk niet dat het helpt.
pi_193642002
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb geen piemol, als je dat bedoelt.
Maar dat maakt minilot niks uit hoor O-)
Ja ik was meer met de praktische kant bezig zeg maar..... hoe je dat doet....ik bedoel, een voorbind staat al op zeg maar... levensvragen....
  maandag 15 juni 2020 @ 16:26:04 #159
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193642005
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Jij.
Klopt. Maar ik had al gezegd dat ik niet gezegend ben met een fantastische algemene ontwikkeling..

Jij hebt het vast op je high horse wel allemaal meegekregen

:')
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193642014
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:24 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Scharen?
Neen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 15 juni 2020 @ 16:26:34 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193642015
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:22 schreef Barreltje het volgende:
Geslachtsidentiteit..

Ook zo'n woord waar we 10 jaar geleden nog nooit van gehoord hadden..
Blijf het een vreemd woord vinden. Mijn geslacht heeft ook een identiteit en soms verandert de identiteit er ook nog wel eens van. 8-)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193642029
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:25 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik denk dat jij en ik het fundamenteel zo oneens zijn op een aantal vlakken dat we elkaar nooit zullen begrijpen.

Ik kan op al je punten statistieken aanhalen
, of anekdotisch bewijs (wat het hier altijd goed doet), maar ik denk niet dat het helpt.
Zou wel eens leuk zijn, voor de verandering :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193642032
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik had al gezegd dat ik niet gezegend ben met een fantastische algemene ontwikkeling..

Jij hebt het vast op je high horse wel allemaal meegekregen

:')
Sorry pop, wist niet dat ik je beledigde :D

Maar het hele punt is dat andere mensen andere dingen ervaren en meekrijgen. Dat voor ieder mens andere dingen een probleem zijn. En dat we niet kunnen zeggen, nou kennik niet, dus doe maar niets mee/aan.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 16:27:55 #164
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193642050
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]

K. kookt vanavond een salade met lamsfilet :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kook elke dag *). Krijg ik daar pluspunten voor?
pi_193642063
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk kleurlozer? Wit of blank?
Ik begreep wit...althans, als we het over neutraler hebben. Omdat blank op blanco en zo op zuiverder zou slaan.

Ik gebruikte zelf ook altijd blank want ik associeer wit met ijsberen en Zwitserse herderhonden enzo. Maar kennelijk is wit dus minder veroordelend dan blank. Maar wit is dus wel minder kleurloos zou ik zeggen, want dat is een kleur :+
  maandag 15 juni 2020 @ 16:28:55 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193642068
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:27 schreef Anthraxx het volgende:

Ik kook elke dag *). Krijg ik daar pluspunten voor?
Ik ook.
B. verdient hier de kost. :*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 15 juni 2020 @ 16:29:54 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193642086
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Sorry pop, wist niet dat ik je beledigde :D

Maar het hele punt is dat andere mensen andere dingen ervaren en meekrijgen. Dat voor ieder mens andere dingen een probleem zijn. En dat we niet kunnen zeggen, nou kennik niet, dus doe maar niets mee/aan.
Ik zeg alleen maar dat we (Ik, voila) het woord 10 jaar geleden nog niet kenden.

Verder geen mening over het gebruik er van.. dat hang jij er hierboven aan vast.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193642089
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ook.
B. verdient hier de kost. :*
Ik ook.
Vrouw verdient meest.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 15 juni 2020 @ 16:30:36 #169
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193642099
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik begreep wit...althans, als we het over neutraler hebben. Omdat blank op blanco en zo op zuiverder zou slaan.

Ik gebruikte zelf ook altijd blank want ik associeer wit met ijsberen en Zwitserse herderhonden enzo. Maar kennelijk is wit dus minder veroordelend dan blank. Maar wit is dus wel minder kleurloos zou ik zeggen, want dat is een kleur :+
:?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 15 juni 2020 @ 16:31:11 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193642115
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:29 schreef Vanyel het volgende:

Ik ook.
Vrouw verdient meest.
Dat gaat bij ons niet helemaal op.
Mijn uitkering en pensioen is meer dan B. met haar harde werken verdient. :@
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193642116
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:30 schreef Barreltje het volgende:

[..]

:?
Wit dus, zou ik gebruiken in plaats van blank. ;)
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 16:31:36 #172
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193642130
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:13 schreef Candaasje het volgende:
maar er zijn best heel veel mensen met een soms onbewuste voorkeur voor roomwit met blauwe ogen.
Maar dat is niet per definitie racisme. Als je in Azie rondloopt, ben je ook een bezienswaardigheid. Als je als roomblanke in Suriname bent, ben je ook anders. Mensen zien nou eenmaal afwijkende dingen.

Het feit dat er onderscheid is in kleur, is daadwerkelijk een feit. De 1 is bruin en de ander wit:


Ik denk dat het niet verkeerd is dat we allemaal eens stilstaan bij het feit dat dat niet allemaal racisme is. Dat een beeld van Piet Hein niet betekent dat alle Henk en Ingrids voor slavendrijvers zijn.

(er is vast ergens een middenweg maar ik weiger echt mee te gaan in die slachtofferrol waar je ons in drukt)
  maandag 15 juni 2020 @ 16:32:52 #173
221912 minilot
Nancy boy
pi_193642148
Scharen is een hoax, @Barreltje! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_193642158
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb dan wel geen ervaring met racisme, maar krijg dit ook regelmatig naar mijn hoofd over homoseksualiteit. Daar zou je ook niks meer van merken, 'wij' kiezen er zelf voor om nog anders te zijn (gay pride etc), maar in de maatschappij is het volkomen normaal en geaccepteerd. Merk je niks van.
Uhuh.
Exact, veel mensen die er geen last van hebben roepen dat er niets aan de hand is.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 15 juni 2020 @ 16:33:18 #175
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193642161
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:31 schreef Kreator het volgende:
Dat een beeld van Piet Hein niet betekent dat alle Henk en Ingrids voor slavendrijvers zijn.

Henk en Ingrid kennen Piet Hein alleen van een liedje over de zilvervloot en hebben verder geen idee...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193642164
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb je kinderen?
Stort je dan wel elk kwartaal de kinderbijslag terug? Dat is namelijk door de Duitsers ingevoerd in 1941.
Ik deel het bed met een Duitser, gekkie :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 16:33:44 #177
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193642169
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zou wel eens leuk zijn, voor de verandering :Y
Onderzoek heeft aangetoond dat alle kinderen op school pesten of gepest worden. Kleur blijkt hierin deels mee te spelen, maar 73% van de kinderen gaf aan dat ze iemand ook afwijkend vonden als hij 1 been had, of rood haar. 27% raakte afgeleid van de vraag en speelde met een telefoon.
pi_193642172
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:29 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat we (Ik, voila) het woord 10 jaar geleden nog niet kenden.

Verder geen mening over het gebruik er van.. dat hang jij er hierboven aan vast.
En ik zeg alleen maar dat ik het wel kende.

Dat ik er een mening over jouw mening over het gebruik er van aan vast hang, hang jij er aan vast :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 16:36:07 #179
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193642214
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Henk en Ingrid kennen Piet Hein alleen van een liedje over de zilvervloot en hebben verder geen idee...
Henk en Ingrid bij de buren van mijn vriendin hebben een overkapping achter in de tuin gemaakt met de waterafvoer aan de verkeerde kant van het aflopende dak. (maar ze hebben wel elke dag hollandse hits, dus alles is ok)
  maandag 15 juni 2020 @ 16:37:02 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_193642219
Mijn lief heeft afgelopen week tot laat zitten knutselen om in interne structuren bij de KouweBlauwe de termen blacklist en whitelist te vervangen door blocklist en safelist dus ik eigen me bij deze de antiracistische award van de dag toe en ga maar eens iets aan het eten doen. :7 Ajuus! :W
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 15 juni 2020 @ 16:37:50 #181
221912 minilot
Nancy boy
pi_193642225
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Onderzoek heeft aangetoond dat alle kinderen op school pesten of gepest worden. Kleur blijkt hierin deels mee te spelen, maar 73% van de kinderen gaf aan dat ze iemand ook afwijkend vonden als hij 1 been had, of rood haar. 27% raakte afgeleid van de vraag en speelde met een telefoon.
(Oeh, één been! :9 )
Let me see you stripped down to the bone
pi_193642226
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:32 schreef minilot het volgende:
Scharen is een hoax, @:Barreltje! :*
:{ ;( :'(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 16:39:42 #183
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193642252
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:37 schreef minilot het volgende:
Mijn lief heeft afgelopen week tot laat zitten knutselen om in interne structuren bij de KouweBlauwe de termen blacklist en whitelist te vervangen door blocklist en safelist dus ik eigen me bij deze de antiracistische award van de dag toe en ga maar eens iets aan het eten doen. :7 Ajuus! :W
:D. Echt? Maar blacklist heeft niks met negers te maken. :D. *hapt.
pi_193642253
Kan een verlangsnoer in de vaatwasser?

Asking for a goorlap.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193642267
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kan een verlangsnoer in de vaatwasser?

Asking for a goorlap.
Een verlengsnoer niet. Verlangsnoer weet ik niet. B-)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:40:37 #186
221912 minilot
Nancy boy
pi_193642269
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

:D. Echt? Maar blacklist heeft niks met negers te maken. :D. *hapt.
Absoluut echt. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_193642285
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik deel het bed met een Duitser, gekkie :D
Met een DuitseR?
Wij moeten ZEKER koffie. Dan wil ik daar AAAAALLLES over weten :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 16:42:19 #188
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193642293
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:40 schreef minilot het volgende:

[..]

Absoluut echt. :Y
De wereld is stuk.

Ik ga naar mijn roomblanke vriend, om daar in zijn door katoenplukkers gefinancierde huis te gaan eten (dit is feitelijk gezien waar)
pi_193642296
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Onderzoek heeft aangetoond dat alle kinderen op school pesten of gepest worden. Kleur blijkt hierin deels mee te spelen, maar 73% van de kinderen gaf aan dat ze iemand ook afwijkend vonden als hij 1 been had, of rood haar. 27% raakte afgeleid van de vraag en speelde met een telefoon.
O+ Onderbuik O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193642314
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:37 schreef minilot het volgende:
Mijn lief heeft afgelopen week tot laat zitten knutselen om in interne structuren bij de KouweBlauwe de termen blacklist en whitelist te vervangen door blocklist en safelist dus ik eigen me bij deze de antiracistische award van de dag toe en ga maar eens iets aan het eten doen. :7 Ajuus! :W
Antifeministische reward van de dag, jezelf die reward toekennen wegens de prestaties van je lief :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193642320
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Met een DuitseR?
Wij moeten ZEKER koffie. Dan wil ik daar AAAAALLLES over weten :Y
Ik hield het genderneutraal jonge, voor het afvinken van alle boxjes :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:45:37 #192
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193642336
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

:D. Echt? Maar blacklist heeft niks met negers te maken. :D. *hapt.
Oh lord, ik kan niet wachten tot ik straks alle software mag herschrijven , waarbij master, slave, blacklist, whitelist allemaal hernoemd mogen worden.
pi_193642338
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar dat is niet per definitie racisme. Als je in Azie rondloopt, ben je ook een bezienswaardigheid. Als je als roomblanke in Suriname bent, ben je ook anders. Mensen zien nou eenmaal afwijkende dingen.

Het feit dat er onderscheid is in kleur, is daadwerkelijk een feit. De 1 is bruin en de ander wit:


Ik denk dat het niet verkeerd is dat we allemaal eens stilstaan bij het feit dat dat niet allemaal racisme is. Dat een beeld van Piet Hein niet betekent dat alle Henk en Ingrids voor slavendrijvers zijn.

(er is vast ergens een middenweg maar ik weiger echt mee te gaan in die slachtofferrol waar je ons in drukt)
Nee niet per definitie nee. Ook niet elke zwarte medemens zal zich gediscrimineerd of achtergesteld voelen. Maar als je je echt nadelen gaat ondervinden van je huidskleur/naam/afkomst, dan spreek je wel over racisme.

En nee, niet elke Nederlander is een die-hard racist die het wel tof vond hoe de VOC groot werd. :)

Maar ik denk dat als we gaan kijken naar wat we onderwezen krijgen, naar wie er op sokkels geplaatst zijn en nog staan, en naar onze onbewuste oordelen over anderen...we er toch vaak op uitkomen dat er best wat ongelijkheid terug te vinden is. Niet bij iedereen even sterk misschien, misschien niet in elke stad of elk gebied of elke familie. Maar ik denk dat veel mensen echt wel wat blinde vlekken hebben. Vooroordelen en gewoontes die er in geslopen zijn.

Dat is niet gek, dat is niet onverklaarbaar en daarvoor hoeft niemand van mij ook aan de schandpaal genageld te worden. Dan kan ik namelijk ook wel met mijn eigen familie (mezelf inclusief) beginnen. Helpt denk ik niks; schuldgevoel slaat vooral lam.

Ik ben er alleen wel voor te erkennen dat we misschien eens moeten onderzoeken waar de waarheid echt lag (en niet enkel bij de verhalen over onze zeehelden... ) en hier en daar een beetje bij te schaven. En wat betreft dus heldenverering: ik ben geen type dat zelf standbeelden naar beneden haalt, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt. En ik denk dat de waarom-vraag belangrijker is dan de 'hoe voeren ze actie-'vraag.
pi_193642352
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik hield het genderneutraal jonge, voor het afvinken van alle boxjes :Y
:'( :'(
Daar gaan mijn dromen over sappige Duitserverhalen :'( :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 15 juni 2020 @ 16:47:11 #195
221912 minilot
Nancy boy
pi_193642354
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

De wereld is stuk.

Okee, dan hap ik terug, ja? :9

Black/whitelist als terminologie draagt natuurlijk hoe je het ook wendt of keert bij aan de algemene beeldvorming: wit is goed, zwart is belabberd. De impact is heus minimaal, maar de moeite die het kost om zoiets aan te passen naar iets niet-kleurgerelateerds is eveneens minimaal.

Ik ben er overigens nog niet helemáál uit wat ik er zelf van vind hoor, want mijn diepgewortelde wantrouwen tegen elke vorm van censuur roert zich, maar ik snap de theorie erachter wel. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_193642356
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:45 schreef Anthraxx het volgende:
Oh lord, ik kan niet wachten tot ik straks alle software mag herschrijven , waarbij master, slave, blacklist, whitelist allemaal hernoemd mogen worden.
Ik vind dat je ook wat fatsoensnormen zou mogen toevoegen. If x then please....
  maandag 15 juni 2020 @ 16:48:30 #197
221912 minilot
Nancy boy
pi_193642371
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Antifeministische reward van de dag, jezelf die reward toekennen wegens de prestaties van je lief :D
Dat sowieso natuurlijk. :7
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 15 juni 2020 @ 16:49:08 #198
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193642377
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind dat je ook wat fatsoensnormen zou mogen toevoegen. If x then please....
Ik ga niet in Intercal programmeren. :{w.
pi_193642380
Ik moet nog steeds koken. En afwassen. Ik heb net al wel de boodschappen gedaan.

Laat mijn oma, moeder en tante dit maar niet lezen ;(
pi_193642385
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:40 schreef Tally het volgende:

[..]

Een verlengsnoer niet. Verlangsnoer weet ik niet. B-)
Nu moet ik anaalkralen denken..
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 16:51:58 #201
221912 minilot
Nancy boy
pi_193642404
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nu moet ik anaalkralen denken..
Die kunnen gewoonlijk wel in de vaatwasser.
Let me see you stripped down to the bone
pi_193642457
De discussie neemt bij vlagen interessante wendingen :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 16:58:45 #203
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193642475
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:45 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Oh lord, ik kan niet wachten tot ik straks alle software mag herschrijven , waarbij master, slave, blacklist, whitelist allemaal hernoemd mogen worden.
Male en female kabels. Kan ook echt niet meer. Alle kabels genderneutraal.
pi_193642476
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:51 schreef minilot het volgende:

[..]

Die kunnen gewoonlijk wel in de vaatwasser.
Maar wat doet je kind er dan mee als het de afwasmachine uitruimt?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 15 juni 2020 @ 16:58:55 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193642477
Ik hou echt intens van deze SC op dagen als vandaag O+

En @Gia, bedankt voor je reactie. Ik hou er wel van als we hier niet allemaal hetzelfde denken.
Spoilers!
  maandag 15 juni 2020 @ 17:01:20 #206
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193642500
Ik wil het Malieveld op tegen ligt cottage cheese*. Ik ben even naar de koelkast gelopen maar ik heb het gelukkig niet net per ongeluk gekocht.

*Bij te weinig animo kunnen we eventueel combineren met alles light, stevia, kookroom, macaroni en margarine.
Spoilers!
pi_193642511
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Male en female kabels. Kan ook echt niet meer. Alle kabels genderneutraal.
Ok, er was gisteren wel een klein puntje van jeuk en nu herinner ik me het weer: (bijna) alles op gelijkstroom. Dat valt wel in dezelfde categorie geloof ik.

Hoe doen we dat met van die master/slave stekkerblokken? Ik vind die best makkelijk werken...
Hoewel daar geen kleur of geslacht bij aan te pas komt natuurlijk.
  maandag 15 juni 2020 @ 17:02:30 #208
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193642521
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ok, er was gisteren wel een klein puntje van jeuk en nu herinner ik me het weer: (bijna) alles op gelijkstroom. Dat valt wel in dezelfde categorie geloof ik.

Hoe doen we dat met van die master/slave stekkerblokken? Ik vind die best makkelijk werken...
Hoewel daar geen kleur of geslacht bij aan te pas komt natuurlijk.
De meeste stekkerblokken zijn wit. Zwarte zijn echt wel in de minderheid..
Spoilers!
pi_193642542
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

De meeste stekkerblokken zijn wit. Zwarte zijn echt wel in de minderheid..
Ik had vroeger een paarse O+
pi_193642555
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

De meeste stekkerblokken zijn wit. Zwarte zijn echt wel in de minderheid..
Ik heb een witte hipsterkattenbak gekocht.... :o

(Weliswaar omdat we een zwart konijn hebben en ik bang ben die dan telkens niet meer terug te kunnen vinden :+ )
  maandag 15 juni 2020 @ 17:05:46 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193642575
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb een witte hipsterkattenbak gekocht.... :o

(Weliswaar omdat we een zwart konijn hebben en ik bang ben die dan telkens niet meer terug te kunnen vinden :+ )
Een zwart konijn! BLM!! :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193642582
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil het Malieveld op tegen ligt cottage cheese*. Ik ben even naar de koelkast gelopen maar ik heb het gelukkig niet net per ongeluk gekocht.

*Bij te weinig animo kunnen we eventueel combineren met alles light, stevia, kookroom, macaroni en margarine.
Zolang je dat vreedzaam doet, mag het. Maar de commerciële belangen zullen toch wel winnen, want ik blijf ze gewoon sponsoren. :{w
pi_193642591
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:05 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Een zwart konijn! BLM!! :+
Daar hebben we haar op uitgezocht. Ze moest wel matchen met het campagnemateriaal :Y
pi_193642616
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zolang je dat vreedzaam doet, mag het. Maar de commerciële belangen zullen toch wel winnen, want ik blijf ze gewoon sponsoren. :{w
Ik heb vast nog wel hangsloten, kunnen we een echte lockdown doen :Y

LS, jij verzorgt het protestlied qua tekst?
  maandag 15 juni 2020 @ 17:09:25 #215
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193642621
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Daar hebben we haar op uitgezocht. Ze moest wel matchen met het campagnemateriaal :Y
En CAS is al een halfbloedje mengelmoesje... ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193642632
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:09 schreef Barreltje het volgende:

[..]

En CAS is al een halfbloedje mengelmoesje... ^O^
Het zijn echte ROC's :Y

(Rabbits Of Color)
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 17:10:16 #217
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193642635
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Daar hebben we haar op uitgezocht. Ze moest wel matchen met het campagnemateriaal :Y
Een zwarte als onderdanige slaaf in huis, soms in een kooi. Puur en alleen voor eigen vermaak.

Ik weet niet... Dit kan beide kanten op werken.
  maandag 15 juni 2020 @ 17:10:38 #218
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193642638
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zolang je dat vreedzaam doet, mag het. Maar de commerciële belangen zullen toch wel winnen, want ik blijf ze gewoon sponsoren. :{w
Hoeveel calorieën scheelt zoiets nou? En zit er dan iets anders extra in ofzo waardoor het light is geworden?
Spoilers!
pi_193642639
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een zwarte als onderdanige slaaf in huis, soms in een kooi. Puur en alleen voor eigen vermaak.

Ik weet niet... Dit kan beide kanten op werken.
:D
pi_193642650
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een zwarte als onderdanige slaaf in huis, soms in een kooi. Puur en alleen voor eigen vermaak.

Ik weet niet... Dit kan beide kanten op werken.
Nou, een kooi hebben ze niet. Maar ik heb wel een camera hangen 8-) (De Bunny Cam..... :') )
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juni 2020 @ 17:12:04 #221
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193642657
Zo liep ik laatst naar huis en zag ik in de straat een neger met een tv in de armen rennen. Ik snel naar huis, ren naar binnen.... Maar gelukkig zat die van mij nog gewoon aan de keukentafel mijn schoenen te poetsen.


#racisme leeft

* drops mic.

/Prettige avond.
pi_193642658
Oh en ik zorg goed voor dr :+
pi_193642689
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoeveel calorieën scheelt zoiets nou? En zit er dan iets anders extra in ofzo waardoor het light is geworden?
Volgens mij scheelt het niet zoveel, 20 kcal per 100 gram ofzo. En ik heb eigenlijk geen idee hoe ze het doen, ik dacht hetzelfde als hoe ze magere yoghurt maken. Zit daar ook iets vreemds in?

Ik ben overigens niet per se fangirl van light producten, ik vind het in veel producten ook gewoon onzin. Maar dan denk ik eerder aan chips, cruesli of pindakaas die ze light maken. Al eet ik dan weer wel het light ijs van B&J, maar die is gewoon erg lekker. :@
  maandag 15 juni 2020 @ 17:16:00 #224
3542 Gia
User under construction
pi_193642719
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:02 schreef Clubsoda het volgende:


Ja, net als we elk jaar bij de herdenking op de Dam wat Duitsers importeren om nederig te knielen en zielig te kijken :Y
Gelukkig zie je in hoe belachelijk dat zou zijn.
  maandag 15 juni 2020 @ 17:17:19 #225
3542 Gia
User under construction
pi_193642738
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dit heeft toch echt geen zier te maken met verering van mensen? :?
Maar wel dat slechte mensen ook goede dingen hebben gedaan.
pi_193642785
HET IS VANAVOND WEER KAASSCHNITZEL-TIJD! *O* *O* *O* Dat is weer even geleden. En komende week nieuwe halen, want ze zijn in de aanbieding bij de Plus.

#kaasschnitzelupdate
pi_193642802
Tevens vind ik Schnitzel een leuk woord. Ik denk dat als ik ooit twee nieuwe katten neem, dan noem ik ze schnitzel en pierogi.
pi_193642819
Al ben ik blij dat de kat die vermist was gewoon 'Jinx' heette. Was ongemakkelijk geweest als we al die dagen dat we hem zochten 'Schnitzel, schnitzel, schnitzel' door het hele dorp hadden moeten schreeuwen.
  maandag 15 juni 2020 @ 17:22:42 #229
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193642825
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:21 schreef Myraela het volgende:
Tevens vind ik Schnitzel een leuk woord. Ik denk dat als ik ooit twee nieuwe katten neem, dan noem ik ze schnitzel en pierogi.
Gemiste kans voor Wiener en Schnitzel.
pi_193642850
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:22 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Gemiste kans voor Wiener en Schnitzel.
Zul je zien dat het twee poezen zijn. Eentje met een vette identiteitscrisis, dan. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193642882
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:22 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Gemiste kans voor Wiener en Schnitzel.
Wienerschnitzel tot de castratie, dan halen we wiener er vanaf.
pi_193642933
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:26 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wienerschnitzel tot de castratie, dan halen we wiener er vanaf.
:o Slechte DA dan! De Knödlen moeten verdwijnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193642946
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:22 schreef Barreltje het volgende:
Geslachtsidentiteit..

Ook zo'n woord waar we 10 jaar geleden nog nooit van gehoord hadden..
Het onderscheid tussen sex en gender wordt sinds de jaren 70 gebezigd maar het concept 'gender' bestaan al tienduizenden jaren (vertelt wikipedia mij). Maar het gebruik ervan heeft de laatste jaren wel een enorme vlucht genomen ja.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 15 juni 2020 @ 17:30:13 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193642949
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:26 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wienerschnitzel tot de castratie, dan halen we wiener er vanaf.
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:22 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Gemiste kans voor Wiener en Schnitzel.
Test.

https://coub.com/view/17lu1
The love you take is equal to the love you make.
pi_193642963
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:22 schreef Myraela het volgende:
Al ben ik blij dat de kat die vermist was gewoon 'Jinx' heette. Was ongemakkelijk geweest als we al die dagen dat we hem zochten 'Schnitzel, schnitzel, schnitzel' door het hele dorp hadden moeten schreeuwen.
Hoorde ooit eens een verhaal van een collega (of het waar is weet ik niet). Nieuwe buren hadden 2 katten, Sloerie en Lellebel. Vrouwlief stond ‘s morgens bij de auto om naar werk te gaan, manlief zou de katten naar binnenroepen...de buurt stond raar te kijken van “Sloerie, Lellebel, nu binnenkomen”.
Waar of nietwaar we hebben erg gelachen
We have far more in common than that which devides us..
pi_193643046
Mijn ex dacht heel lang (mogelijk nog steeds) dat een hond in onze straat Van Damme heette...

Hij had gewoon een lul als baas die alleen maar verdomme verdomme tegen dat beest riep :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193643049
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Gelukkig zie je in hoe belachelijk dat zou zijn.
Natuurlijk zie ik dat in. En verder iedereen, want werkelijk niemand suggereerde het :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193643068
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar wel dat slechte mensen ook goede dingen hebben gedaan.
Kijk je met dezelfde compassie naar die crimineeltjes die 's nachts de straat onveilig maken? :)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193643090
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Kijk je met dezelfde compassie naar die crimineeltjes die 's nachts de straat onveilig maken? :)
:D
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 15 juni 2020 @ 17:42:44 #240
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193643144
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Kijk je met dezelfde compassie naar die crimineeltjes die 's nachts de straat onveilig maken? :)
Oh snap!
Spoilers!
  maandag 15 juni 2020 @ 17:43:55 #241
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_193643161
Ik at lof... welke kleur zeg ik niet...

Als ik 2 katten neem worden het misschien wel ,Nicky en Lauda
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 juni 2020 @ 17:47:18 #242
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193643210
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:43 schreef uniekhoorn het volgende:

Als ik 2 katten neem worden het misschien wel ,Nicky en Lauda (niet Verstappen :X)
Hoe heet de moeder? :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193643229
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik at lof... welke kleur zeg ik niet...

Als ik 2 katten neem worden het misschien wel ,Nicky en Lauda
Niki O+

Later gaan we onze katten naar Hopsoorten vernoemen _O-
Simcoe en Citra
pi_193643237
Gü in de emmer :D
  maandag 15 juni 2020 @ 17:50:33 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193643247
quote:
9s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:47 schreef borisz het volgende:

[..]

Hoe heet de moeder? :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
}:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193643251
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Niki O+

Later gaan we onze katten naar Hopsoorten vernoemen _O-
Simcoe en Citra
Ik heb er zes die nog namen moeten :7 Graag wel met dezelfde voorletters :+

Kernwoorden: pluizig, bang, diarree *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 15 juni 2020 @ 17:51:30 #247
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_193643256
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Niki O+

Later gaan we onze katten naar Hopsoorten vernoemen _O-
Simcoe en Citra
/
Niki ja, klopt...
Die hopsoorten zijn ook goed :D

Of dubbel en tripple

Jaah Gunter in die emmer, echt te lief.. Die haartjes O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_193643262
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb er zes die nog namen moeten :7 Graag wel met dezelfde voorletters :+

Kernwoorden: pluizig, bang, diarree *O*
Alle 6 met dezelfde letter.....das wel lastig.
  maandag 15 juni 2020 @ 17:58:42 #249
3542 Gia
User under construction
pi_193643326
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Daar hebben we haar op uitgezocht. Ze moest wel matchen met het campagnemateriaal :Y
Wij hebben een zwarte kat, Doerak en een zwarte hond.
  maandag 15 juni 2020 @ 17:59:52 #250
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_193643340
frizzy,,fearfull, fear, flutter, fart, fluffy
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_193643358
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:59 schreef uniekhoorn het volgende:
frizzy,,fearfull, fear, flutter, fart, fluffy
Wauw..ik was nog maar bij de e
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 15 juni 2020 @ 18:02:57 #252
3542 Gia
User under construction
pi_193643388
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Natuurlijk zie ik dat in. En verder iedereen, want werkelijk niemand suggereerde het :D
Hier in dit topic niet, nee, maar er zijn BLM'ers die van mening zijn dat blanken moeten knielen voor hen en excuus moeten maken. Al meerdere filmpjes van voorbij zien komen.

Echt dikke BS.
  maandag 15 juni 2020 @ 18:10:47 #253
217702 Lonaa
Honger!
pi_193643470
Mocht ik ooit nog een duo adopteren dat namen nodig heeft dan ga ik voor toeters en bellen.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 15 juni 2020 @ 18:12:10 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193643482
Ik heb enorm veel moeite met aan de 50 euro komen voor Albert voor donderdag.
Spoilers!
  maandag 15 juni 2020 @ 18:15:58 #255
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193643530
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb enorm veel moeite met aan de 50 euro komen voor Albert voor donderdag.
Kan je voor mij hersluitbare zakjes bestellen ? Die ben ik vergeten bij de levering die vanmorgen kwam -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193643539
De loodgieter die de nieuwe radiator kwam plaatsen is net een uur weg. Kunnen we ineens douchen op de trap. Dat is ook origineel. Niet helemaal de bedoeling, maar zo'n waterval brengt wel sfeer in je woonkamer.
  maandag 15 juni 2020 @ 18:18:48 #257
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193643558
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:15 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Kan je voor mij hersluitbare zakjes bestellen ? Die ben ik vergeten bij de levering die vanmorgen kwam -O-
De hersluitbare zakjes die ik wil zijn uitverkocht ;( Ik zit nu op 48 euro nogwat.
Spoilers!
pi_193643569
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb enorm veel moeite met aan de 50 euro komen voor Albert voor donderdag.
Ben en Jerry's. :9 AH heeft ook hele lekkere maiswafels met paprikasmaak.

Al kon ik voor deze week helemaal geen bestelling vullen, want ze hebben echt flut aanbiedingen. Dan haak ik af. :')
  maandag 15 juni 2020 @ 18:20:40 #259
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193643584
Maiswafels is wel een goed idee. Ik laat J wel wat beleg uitzoeken, dan kom ik er wel.
Spoilers!
pi_193643629
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier in dit topic niet, nee, maar er zijn BLM'ers die van mening zijn dat blanken moeten knielen voor hen en excuus moeten maken. Al meerdere filmpjes van voorbij zien komen.

Echt dikke BS.
Whut? Filmpje?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193643637
Op maandag 15 juni 2020 18:17 schreef Myraela het volgende:
De loodgieter die de nieuwe radiator kwam plaatsen is net een uur weg. Kunnen we ineens douchen op de trap. Dat is ook origineel. Niet helemaal de bedoeling, maar zo'n waterval brengt wel sfeer in je woonkamer.
[/quote]

Whut? Filmpje? :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193643704
Gut, dat bijlezen kostte wat tijd. Heb goed geslapen, schoon gemaakt, geklust en mijn laptop even klaar gemaakt voor mijn moeder. Die van haar is stuk. Bleek mijn neefje de admin van mijn laptop te zijn. Hoe dan :?

Ik wilde vooral nog even een belangrijke bijdrage doen aan de discussie, iets waar ik het volledig mee eens ben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193643723
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:59 schreef uniekhoorn het volgende:
frizzy,,fearfull, fear, flutter, fart, fluffy
:D
*noteert als opties*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 15 juni 2020 @ 18:35:23 #264
3542 Gia
User under construction
pi_193643761
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:D
*noteert als opties*
Moeten toevallig flutter en fart nog binnen geroepen worden: "flutter fart, brokjes!"
pi_193643788
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde vooral nog even een belangrijke bijdrage doen aan de discussie, iets waar ik het volledig mee eens ben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ _O_ _O_ _O_
  maandag 15 juni 2020 @ 18:51:39 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193644011
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:17 schreef Myraela het volgende:
De loodgieter die de nieuwe radiator kwam plaatsen is net een uur weg. Kunnen we ineens douchen op de trap. Dat is ook origineel. Niet helemaal de bedoeling, maar zo'n waterval brengt wel sfeer in je woonkamer.
Dit is een beschrijving van het eindresultaat?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193644103
Saoto O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193644422
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:17 schreef Myraela het volgende:
De loodgieter die de nieuwe radiator kwam plaatsen is net een uur weg. Kunnen we ineens douchen op de trap. Dat is ook origineel. Niet helemaal de bedoeling, maar zo'n waterval brengt wel sfeer in je woonkamer.
En iedereen maar van die dure waterornamenten kopen bij de Intratuin.

Tevens gelijk waterfontein voor de kat! ^O^
pi_193644477
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik at lof... welke kleur zeg ik niet...

Als ik 2 katten neem worden het misschien wel ,Nicky en Lauda
M'n vorige kattenduo heette Jari & Mika.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193644481
Ik neem maar vast afscheid van de volgende vakantie. De vrouw wil aan de Invisalign.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193644491
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:20 schreef Vanyel het volgende:
Ik neem maar vast afscheid van de volgende vakantie. De vrouw wil aan de Invisalign.
Oeh! Dwing dr tot een dagboektopic!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193644497
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:20 schreef Vanyel het volgende:
Ik neem maar vast afscheid van de volgende vakantie. De vrouw wil aan de Invisalign.
Oh dat. Dat wil ik ook. Maar vakantie gaat voor, dus de boel blijft maar de boel denk ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193644522
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_ _O_
Je bent wél op dreef vandaag. Met je if x then please _O-
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193644529
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Oeh! Dwing dr tot een dagboektopic!
Je weet toch, zij snapt internetcommunicatie niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193644548
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:20 schreef Vanyel het volgende:
Ik neem maar vast afscheid van de volgende vakantie. De vrouw wil aan de Invisalign.
Oh wow. Ik wist niet wat het was, maar Google was niet alleen behulpzaam met mij laten zien wat het was, maar ook hoe duur het ongeveer is. Like rip vakantie idd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193644554
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh dat. Dat wil ik ook. Maar vakantie gaat voor, dus de boel blijft maar de boel denk ik.
Niet heus de vakantie in gevaar heur.
Meer dat ik nu bedenk welk onderdeel van mij ik eens zou kunnen pimpen van een vergelijkbare hoeveelheid geld ;)

Wat ik vast niet doe, maar het is gerechtvaardigd! *O* *O*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193644555
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je weet toch, zij snapt internetcommunicatie niet.
Doe jij de vertaling. Misschien vind ze vloggen wat...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193644574
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet heus de vakantie in gevaar heur.
Meer dat ik nu bedenk welk onderdeel van mij ik eens zou kunnen pimpen van een vergelijkbare hoeveelheid geld ;)
Oh, een derde tiet schijnt echt fantastisch te zijn!
Ik moet het stukje van Jaeggi daarover eens terug zien te vinden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193644596
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, een derde tiet schijnt echt fantastisch te zijn!
Ik moet het stukje van Jaeggi daarover eens terug zien te vinden.
Ik heb maar 2 tepels. Wat moet ik dan met een derde tiet? :?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193644601
Invasalign wilde ik ook. Wil ik nog steeds. :Y Maar ik moet eerst eens op zoek naar een mondhygiëniste waarbij ik niet het gevoel heb enorm afgezet te worden. (Het moet eerst ontstekingsvrij zijn en geen restje tandsteen meer te bekennen, voor ze dat ding kunnen aanmeten. Laat ik het zo zeggen; ik ben wat minder te spreken over de nieuwe mondhygiëniste. En corona kwam ook nog even tussendoor gefietst. )
  maandag 15 juni 2020 @ 19:27:57 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193644604
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, een derde tiet schijnt echt fantastisch te zijn!
Ik moet het stukje van Jaeggi daarover eens terug zien te vinden.
Que?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193644626
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet heus de vakantie in gevaar heur.
Meer dat ik nu bedenk welk onderdeel van mij ik eens zou kunnen pimpen van een vergelijkbare hoeveelheid geld ;)

Wat ik vast niet doe, maar het is gerechtvaardigd! *O* *O*
Ik zeg Switch en BOTW en dan kun je alsnog de rest van jouw potje in de vakantiepot doen *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 19:30:07 #283
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193644642
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik zeg Switch en BOTW en dan kun je alsnog de rest van jouw potje in de vakantiepot doen *O*
Om het nog even onduidelijker te maken?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193644651
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik zeg Switch en BOTW en dan kun je alsnog de rest van jouw potje in de vakantiepot doen *O*
Ik wilde er knapper van worden, niet luier.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193644663
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

Om het nog even onduidelijker te maken?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193644694
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:27 schreef Candaasje het volgende:
Invasalign wilde ik ook. Wil ik nog steeds. :Y Maar ik moet eerst eens op zoek naar een mondhygiëniste waarbij ik niet het gevoel heb enorm afgezet te worden. (Het moet eerst ontstekingsvrij zijn en geen restje tandsteen meer te bekennen, voor ze dat ding kunnen aanmeten. Laat ik het zo zeggen; ik ben wat minder te spreken over de nieuwe mondhygiëniste. En corona kwam ook nog even tussendoor gefietst. )
Ik wil eigenlijk veel meer dan ik kan verantwoorden tov de huidige stavaza in mn mond... het is aaaardig recht. 1 tand die zich een beetje afzijdig houdt van de recht, maar visueel te overzien. En daarnaast gewoon een gele bakkes waar ik wat aan zou willen doen... maar je kunt geen bleekbehandeling doen wanneer je stifttanden hebt en ik heb een stifttand. Nu is die cosmetisch ook suboptimaal, maar ook niet verschrikkelijk.

Dus dan zou ik een shitload aan tijd en geld kwijt zijn voor een iets netter gebit... lastiglastig... en dan heb ik voor dat geld misschien liever nieuwe tieten... keuzes keuzes...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193644716
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik wilde er knapper van worden, niet luier.
Train je je hersens en wordt je zo knapper! Ook wat waard!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193644729
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

Om het nog even onduidelijker te maken?
Sorry dat ik mn niet aan jou gerichte posts niet aan jouw niveau aanpas :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193644763
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk veel meer dan ik kan verantwoorden tov de huidige stavaza in mn mond... het is aaaardig recht. 1 tand die zich een beetje afzijdig houdt van de recht, maar visueel te overzien. En daarnaast gewoon een gele bakkes waar ik wat aan zou willen doen... maar je kunt geen bleekbehandeling doen wanneer je stifttanden hebt en ik heb een stifttand. Nu is die cosmetisch ook suboptimaal, maar ook niet verschrikkelijk.

Dus dan zou ik een shitload aan tijd en geld kwijt zijn voor een iets netter gebit... lastiglastig... en dan heb ik voor dat geld misschien liever nieuwe tieten... keuzes keuzes...
Ik heb ook een lelijke stiftand, maar ze willen die liever niet vervangen zolang ie goed vastzit ;(

Ooit, ooit had ik heel mooie rechte tanden. Totdat mijn ortho/voormalig tandarts besloot dat een spalkje overrated was. En de hele boel binnen no time weer scheeftrok, aan één kant vooral. -O- Aan de andere kant ging het ook niet helemaal lekker bij de kiezen, maar dat zie je niet zo. Ik heb zelfs een extra kies gekregen! Nieuwe tandarts enerzijds helemaal verwonderd, begon alleen wel gelijk over eventueel eruit slopen. Ja ho, laat even lekker zitten vrienden. Ik ben al onnodig twee verstandskiezen kwijt. Dat is geen ramp, maar dat was wel weer genoeg. :{w
pi_193644771
Ik zou ook wel invisalign willen, maar ik moet het toch echt doen met een slotjesbeugel (wel met keramische slotjes). En een kaakoperatie }:|
pi_193644798
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:37 schreef Aure het volgende:
Ik zou ook wel invisalign willen, maar ik moet het toch echt doen met een slotjesbeugel (wel met keramische slotjes). En een kaakoperatie }:|
Waarom?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193644805
Maar ook hier moet het eerst ontstekingsvrij zijn voordat ik dat hele traject in kan. Meh.
pi_193644838
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waarom?
Het blijkt dat mijn onderkaak te ver naar achter staat waardoor mijn luchtpijp een stukje smaller is dan zou moeten. En ik heb echt een bizarre knak in mijn kaak als ik die open en dicht doe, die de laatste weken/maanden is ontstaan en ook steeds vaker pijn begint te doen. Anderen kunnen het ook heel goed horen als ie knakt.
pi_193644865
Dit is wat ze waarschijnlijk gaan doen:
Dus het profiel van mijn hoofd gaat ook wat veranderen.
  maandag 15 juni 2020 @ 19:44:05 #295
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193644885
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Sorry dat ik mn niet aan jou gerichte posts niet aan jouw niveau aanpas :'(
Het ligt niet aan jou
pi_193644949
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb ook een lelijke stiftand, maar ze willen die liever niet vervangen zolang ie goed vastzit ;(

Ooit, ooit had ik heel mooie rechte tanden. Totdat mijn ortho/voormalig tandarts besloot dat een spalkje overrated was. En de hele boel binnen no time weer scheeftrok, aan één kant vooral. -O- Aan de andere kant ging het ook niet helemaal lekker bij de kiezen, maar dat zie je niet zo. Ik heb zelfs een extra kies gekregen! Nieuwe tandarts enerzijds helemaal verwonderd, begon alleen wel gelijk over eventueel eruit slopen. Ja ho, laat even lekker zitten vrienden. Ik ben al onnodig twee verstandskiezen kwijt. Dat is geen ramp, maar dat was wel weer genoeg. :{w
Ja ik heb er ook twee verloren aan vamzelfsprekendheid bij een tandarts :'(

Rip voor de nabestaanden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193644950
Wat een enorme zaaddag. |:)
Keer 2 want meneer ook. Dus het is reuze gezellig in huize Tally |:)
Daardoor snauw ik tegen iedereen. Net mn excusses al aangeboden aan de kinderen en morgen maar een zwembad kopen die de watervoorziening hier leeg trekt |:)
Niet als goedmakertje maar omdat ik die wil en dan voel ik me 5 minuten beter |:)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193644966
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:42 schreef Aure het volgende:
Dit is wat ze waarschijnlijk gaan doen:
Dus het profiel van mijn hoofd gaat ook wat veranderen.
Wauw dat is een flink stuk! Waar komt het vandaan?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 19:49:31 #299
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193644991
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:47 schreef Tally het volgende:
Wat een enorme zaaddag. |:)
Keer 2 want meneer ook. Dus het is reuze gezellig in huize Tally |:)
Daardoor snauw ik tegen iedereen. Net mn excusses al aangeboden aan de kinderen en morgen maar een zwembad kopen die de watervoorziening hier leeg trekt |:)
Niet als goedmakertje maar omdat ik die wil en dan voel ik me 5 minuten beter |:)
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:47 schreef Tally het volgende:
Wat een enorme zaaddag. |:)
Keer 2 want meneer ook. Dus het is reuze gezellig in huize Tally |:)
Daardoor snauw ik tegen iedereen. Net mn excusses al aangeboden aan de kinderen en morgen maar een zwembad kopen die de watervoorziening hier leeg trekt |:)
Niet als goedmakertje maar omdat ik die wil en dan voel ik me 5 minuten beter |:)
Succes met de rest van je dag dan.
En ik wil dat adres ook wel :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193644992
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:47 schreef Tally het volgende:
Wat een enorme zaaddag. |:)
Keer 2 want meneer ook. Dus het is reuze gezellig in huize Tally |:)
Daardoor snauw ik tegen iedereen. Net mn excusses al aangeboden aan de kinderen en morgen maar een zwembad kopen die de watervoorziening hier leeg trekt |:)
Niet als goedmakertje maar omdat ik die wil en dan voel ik me 5 minuten beter |:)
*O* retail therapy *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 15 juni 2020 @ 19:49:46 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193644996
plop
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')