SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Niet met je eten spelen, just me.quote:
nee, nooit terug in die uitjesquote:
na 3 dagen is het toch te muts ?quote:
Mag ik dit verschrikkelijk vinden?quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:07 schreef DJ11 het volgende:
Eén van hun leukste nummers en sowieso hun beste videoclip![]()
The Chemical Brothers feat. Fatlip - The Salmon Dance
Ik deel die mening.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mag ik dit verschrikkelijk vinden?
quote:
Eigenlijk was ik er al een tijdjequote:Op donderdag 11 juni 2020 20:10 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Fijne binnenkomer, livelink.
En goede avond.
Ik vind de track wel aardig. De videoclip is erg gaaf gemaakt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mag ik dit verschrikkelijk vinden?
quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:20 schreef MadMaster het volgende:
Is Andy Bell aan de zware shag gegaan?
Nee, dank kies ik toch voor hun oudere nummers.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:17 schreef DJ11 het volgende:
Hierna: regelmatig draai ik Erasure. Meestal met nummers uit de 80s en 90s, maar deze keer met een nummer uit 2020: hun gloednieuwe single
Maar die klinkt nog wel OK.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:21 schreef DJ11 het volgende:
[..]Ja, de man wordt een dagje ouder hè... Heb je Alison Moyet anno nu weleens gehoord? Haar stem is nog lager dan die van Andy Bell...
Het klinkt best lekker, maar het heeft niet de energie van de oude Erasure-hitsquote:Op donderdag 11 juni 2020 20:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee, dank kies ik toch voor hun oudere nummers.
Dat noem ik niet echt rennen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:24 schreef just me het volgende:
Oh dat doet de UI van Melting... die rent weg
Hierna dus. Het meest gedraaide nummer van ze...quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:45 schreef DJ11 het volgende:
Ik kreeg laatst de vraag of er Pet Shop Boys-nummers zijn die ik nog nooit heb gedraaid. Dat is zeker het geval; tientallen zelfs. Later in de show een nummer dat dringend eens gedraaid moet worden. Maar omdat ik alles heb uitgeplozen en opgeteld, zal ik vanavond ook het nummer draaien dat ik het vaakst van ze heb gedraaid. Komt straks dus ook voorbij.
Je bent een getrouwde vrouw en dan willen ze je nietquote:
I want you to come over to pick up your beers.quote:
Ook een succesvolle songtitel voor Felixquote:
Werkt dat zo ja?quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:32 schreef just me het volgende:
[..]
Je bent een getrouwde vrouw en dan willen ze je niet
quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:33 schreef Melting het volgende:
[..]
I want you to come over to pick up your beers.
Als het goed is wel... mja...quote:
De platenmaatschappij had het dan toch beter gezien.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:33 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ook een succesvolle songtitel voor Felix
Overigens vond The Human League dit nummer eigenlijk niks. Het haalde hun album als filler. Toen de platenmaatschappij het op single wilde uitbrengen, zag de band dat helemaal niet zitten.
Note to self: beter lezenquote:Op donderdag 11 juni 2020 20:34 schreef livelink het volgende:
[..]
De platenmaatschappij had het dan toch beter gezien.
Mijn ouders hadden een DUAL platenspeler. Superkwaliteitquote:Op donderdag 11 juni 2020 20:35 schreef DJ11 het volgende:
DUAL - Lately I Don't Know
Het enige dat ik denk te weten, is dat deze formatie uit Nieuw-Zeeland komt. Ik vind het wel een prettig, catchy liedje.
Ik hoor dit voor het eerst.quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:38 schreef DJ11 het volgende:
Ik dacht altijd dat Chris De Burgh maar één bekend nummer had - Lady In Red - maar ik stuitte op dit nummer en dat bleek ik toch ook te kennen....Chris De Burgh - High On Emotion
jep, vooral het beginquote:
Dat was de stilte tussen de platen in.quote:
quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:44 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat was de stilte tussen de platen in.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:46 schreef livelink het volgende:
Ik neem ook even een break. I need to clean the rabbithouse.
Zo schattig zijn die van mij nou nooit.quote:
Tot zoquote:Op donderdag 11 juni 2020 20:46 schreef livelink het volgende:
Ik neem ook even een break. I need to clean the rabbithouse.
Ik luister dit nummer even af. Vind het erg mooi.quote:
Succes!quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:53 schreef just me het volgende:
Ik moet even de hond en de 4 poezen van de buren in het huis gaan opsluiten
totzo
Toevallig als 27e nummer?quote:Op donderdag 11 juni 2020 20:54 schreef DJ11 het volgende:
Tot zo
De vorige keer draaide ik dit nummer voor het eerst. Fijne plaat.The Howl & The Hum - 27 (radio edit)
Heb gelezen dat het niet goed is om 's avonds koffie te drinken.quote:
daarom heb ik 'n biertje mee naar boven genomenquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:00 schreef Melting het volgende:
[..]
Heb gelezen dat het niet goed is om 's avonds koffie te drinken.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:01 schreef just me het volgende:
[..]
daarom heb ik 'n biertje mee naar boven genomen
ik ben niet van het speciaal bier, ik pak wat in de aanbieding is maar het moet wel lekker zijnquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:02 schreef Melting het volgende:
[..]
Kijk..... dat vind ik dan wel weer een goed idee.
Drink jij altijd pils, just me, of speciaal bier?
En drink je altijd hetzelfde merk, of wissel je, bv afhankelijk wat in de aanbieding is in de supermarkt?
The seven seas..... welke 7 zouden dat zijn?quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:04 schreef DJ11 het volgende:
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Sailing On The Seven Seas
Heb je wel een voorkeur?quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:03 schreef just me het volgende:
[..]
ik ben niet van het speciaal bier, ik pak wat in de aanbieding is maar het moet wel lekker zijn
Vraag ik me ook altijd afquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:06 schreef Melting het volgende:
[..]
The seven seas..... welke 7 zouden dat zijn?
de Middellandse Zee.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:06 schreef Melting het volgende:
[..]
The seven seas..... welke 7 zouden dat zijn?
quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:08 schreef just me het volgende:
[..]
de Middellandse Zee.
de Adriatische Zee.
de Zwarte Zee.
de Rode Zee.
de Arabische Zee.
de Perzische Golf.
de Kaspische Zee.
Ik drink oploskoffie met een smaakje. Zit relatief weinig koffie in.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:00 schreef Melting het volgende:
[..]
Heb gelezen dat het niet goed is om 's avonds koffie te drinken.
Die kwamen niet tevoorschijn toen ik googeldequote:Op donderdag 11 juni 2020 21:08 schreef Melting het volgende:
[..]
Noordzee en Oostzee tellen dus niet mee? En waarom niet dan?
quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:09 schreef just me het volgende:
[..]
Die kwamen niet tevoorschijn toen ik googelde
Van liefde alleen kan ik niet leven.quote:
nee er moet ook brood op de plank komenquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:10 schreef Melting het volgende:
[..]
Van liefde alleen kan ik niet leven.
Net als met dat applaus voor de mensen in de zorg. Dat is leuk, maar daar kan de schoorsteen niet van roken.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:11 schreef just me het volgende:
[..]
nee er moet ook brood op de plank komen
Van mij mag het nog wel even wegblijven.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:12 schreef DJ11 het volgende:
Girlhood - The Love I Need
Ik vraag me af wanneer dit naar Nederland overwaait. Dat moet gewoon gebeuren.
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:13 schreef just me het volgende:
Buurvrouw is uit het ziekenhuis en nu naar een soort van verzorgingshuis. Zit eerst in quarantiane ivm corona. Vanmiddag haar laptop afgegeven aan de balie, ze hebben de wifi voor haar in orde gemaakt en nu kan ze makkelijker communiceren met haar dochter in griekenland
Inderdaad. Er was een weldoener in Tilburg die elk personeelslid van een bepaald ziekenhuis een bloemetje had gegeven. Daar kun je ook niet van leven, maar dat toont wel meer de waardering.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:12 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Net als met dat applaus voor de mensen in de zorg. Dat is leuk, maar daar kan de schoorsteen niet van roken.
ja en als ze nu nog iemand vinden die voor de hond kan zorgen en voor de poezen ben ik daar ook van afquote:
quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:13 schreef just me het volgende:
Buurvrouw is uit het ziekenhuis en nu naar een soort van verzorgingshuis. Zit eerst in quarantiane ivm corona. Vanmiddag haar laptop afgegeven aan de balie, ze hebben de wifi voor haar in orde gemaakt en nu kan ze makkelijker communiceren met haar dochter in griekenland
Ja, ik had het door net, voelt goed aanquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:14 schreef livelink het volgende:
Zo, het konijnverblijf is weer min of meer schoon. En ik wil jullie niet bij de show wegjagen, maar het is echt heerlijk weer buiten.
Morgen wordt er 28 graden voorspelt. Dat is ook mooi.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:14 schreef livelink het volgende:
Zo, het konijnverblijf is weer min of meer schoon. En ik wil jullie niet bij de show wegjagen, maar het is echt heerlijk weer buiten.
Helaas draait deze show zich niet vanzelfquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:14 schreef livelink het volgende:
Niet zo geweldig eigenlijk. Ik voelde me niet zo heel lekker.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:15 schreef Melting het volgende:
[..]
Morgen wordt er 28 graden voorspelt. Dat is ook mooi.
Hoe was je vrije dag vandaag eigenlijk, livelink?
Ga ik eens kijken.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:15 schreef DJ11 het volgende:
The Avalanches - Frontier Psychiatrist
Eén van de meest kunstige nummers ooit gemaakt. Helemaal opgebouwd uit samples. En met een videoclip die vrij letterlijk alle tekstfragmentjes uit het nummer uitbeeldt, met mensen op een podium. Minstens zo geniaal.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Niet zo geweldig eigenlijk. Ik voelde me niet zo heel lekker.
Ik denk het wel. Ik leef nu pas weer een beetje op.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:20 schreef just me het volgende:
[..]vervelend! had het met het benauwde weer te maken ?
quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Niet zo geweldig eigenlijk. Ik voelde me niet zo heel lekker.
Wat is de egotip?quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:20 schreef DJ11 het volgende:
Vorige week voor het eerst gedraaid. En tot mijn genoegen uitgeroepen tot 3FM Megahit, deze week.Celeste - I Can See The Change
Hierna een nieuw nummer dat - volledig terecht - door Rob Stenders is gekozen als zijn Egotip van deze week.
Ja, dat hoop ik ook.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Nog steeds niet? Wat vervelend. Hoop dat je snel opknapt nu je zoon weer naar school kan, en alles langzaam weer een beetje terug naar normaal gaat.
Dan hoop ik dat je het weekend goed door gaat komen met de warmte!quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Ik leef nu pas weer een beetje op.
Zie het maar als een soort persoonlijke Megahit/Alarmschijf/Topsong. Een nummer dat hij de hele week grijsdraait in z'n showquote:
of mensen maken het passend ?quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:26 schreef livelink het volgende:
Een beetje activisme past wel bij deze tijd.
Lijkt me primaquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:33 schreef DJ11 het volgende:
Ik richt me trouwens op ongeveer 22:00 uur als eindtijd. Iets eerder, denk ik.
dat is primaquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:33 schreef DJ11 het volgende:
En hoeveel minuten zit je er deze keer langs?quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:33 schreef DJ11 het volgende:
Heel weinigquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:34 schreef Melting het volgende:
[..]
En hoeveel minuten zit je er deze keer langs?
Zet je nou een muts op, met die hitte buiten?quote:
Ja, daarmee verdrijf ik de zomer.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:39 schreef Melting het volgende:
[..]
Zet je nou een muts op, met die hitte buiten?
Places we don't walk is in ieder geval erg mooi.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:40 schreef DJ11 het volgende:
Hierna: In 2017 scoorde Bruno Major de #2 in mijn jaarlijst met Places We Don't Walk. Hij heeft nu een nieuw album uit, waarop een liedje staat dat je gerust als het laat geboren tweelingbroertje kunt zien. En ook dat liedje is dus weer erg mooi.
Ja, ik ga januari t/m juni gewoon overdoen.quote:
Hier is het pasgeboren broertje...quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Places we don't walk is in ieder geval erg mooi.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik ga januari t/m juni gewoon overdoen.
Vind ik een goed voornemen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Goed plan, mee eensquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Lijkt er inderdaad heel erg op. Maar dat maakt het niet minder mooi.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:42 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hier is het pasgeboren broertje...Bruno Major - To Let A Good Thing Die
quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:45 schreef DJ11 het volgende:
Billy Joel - Leningrad
Wat mij betreft het op één na mooiste nummer allertijden.
Klinkt niet bestquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:46 schreef MadMaster het volgende:
Arno & Leningradje...
Ben in slaap gevallen, nu mijn nek uit de knoop zien te krijgen...
quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:46 schreef MadMaster het volgende:
Arno & Leningradje...
Kitsch ja, maar ik vind het niet erg om te horen.quote:
Auwquote:Op donderdag 11 juni 2020 21:46 schreef MadMaster het volgende:
Arno & Leningradje...
Heel vaak zelfs.quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:51 schreef just me het volgende:
Soms zijn nummers ook mooi omdat je dan ergens aan moet denken
Soms wel, ja...quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:51 schreef just me het volgende:
Soms zijn nummers ook mooi omdat je dan ergens aan moet denken
quote:Satisfy your reason
It will occupy your mind
Even when you're dreaming
Believe
Find another meaning
To determine what you need
Experience this feeling
And believe
Believe
In a world so confused
Believe
Love will pierce the dark cloud
Of unknowing and reveal
All that you were dreaming
And believe
These communications
Will descend on you en masse
So what I'm saying, baby
Is believe
Believe
In a life so defined
You could find time
To change your mind
Believe
In a world so confused
If you find love refused
Believe
Occupy your mind and you'll believe
Wordt een lange zitquote:Op donderdag 11 juni 2020 22:02 schreef livelink het volgende:
Mooie show weer DJ11. Dank je wel
Ben benieuwd naar je jubileumshow.
Goedemorgen livelink.quote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 06:44 schreef Melting het volgende:
Taalangst
Hij gooide alle woorden
En lettergrepen door elkaar
Dat bezorgde hem
Een minderplexdigheidskomwaar.
Ja en een ander zegt wat anders..quote:Op vrijdag 12 juni 2020 07:31 schreef Melting het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)pgolf-2018~a9a76730/
Als de Dela dit zelf al zegt.....
Dan moet die ander z'n mond gewoon houden.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 07:33 schreef just me het volgende:
[..]
Ja en een ander zegt wat anders..
goedemorgen
Ik zal het eens vragen hier aan iemand die bij een begrafenisondernemer werktquote:Op vrijdag 12 juni 2020 07:35 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan moet die ander z'n mond gewoon houden.
En goedemorgen.
Ben benieuwd. Maar ik kan me niet voorstellen dat een begrafenisondernemer hierover liegt.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 07:36 schreef just me het volgende:
[..]
Ik zal het eens vragen hier aan iemand die bij een begrafenisondernemer werkt
wie heeft waar welk voordeel van ? Ik laat het je weten als ik antwoord heb gekregen!quote:Op vrijdag 12 juni 2020 07:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Maar ik kan me niet voorstellen dat een begrafenisondernemer hierover liegt.
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 07:39 schreef just me het volgende:
[..]
wie heeft waar welk voordeel van ? Ik laat het je weten als ik antwoord heb gekregen!
Goedemorgen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 08:22 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik denk dat die man van Dela weleens gelijk zou kunnen hebben.
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 06:44 schreef Melting het volgende:
Taalangst
Hij gooide alle woorden
En lettergrepen door elkaar
Dat bezorgde hem
Een minderplexdigheidskomwaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juin uit Eigen Tuin!
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 08:53 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Mijn tante dacht dat ze een avocado was
Ik vond altijd al wel dat ze behoorlijk wat pit hadMaar de vraag is.... ben je eruit gekomen met de winterschilder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
Nee, ze zitten nog binnen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 08:54 schreef Melting het volgende:
Maar de vraag is.... ben je eruit gekomen met de winterschilder?
Dat gaat goed komenquote:Op vrijdag 12 juni 2020 08:54 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar de vraag is.... ben je eruit gekomen met de winterschilder?
Goedemorgen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 08:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, ze zitten nog binnen.
Goedemorgen ☕
In het geval van een schilder is het dan: Uit de kwast komen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 09:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Ze kunnen ook binnen uit de kast komen.
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 09:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
In het geval van een schilder is het dan: Uit de kwast komen.
Goedemorgen
Oh joepie, na Symph en een niet nader te noemen ander persoon (de laatste is wel een genie, dat moet gezegd worden), nóg iemand met bijzonder matige woordgrappen..quote:Op vrijdag 12 juni 2020 09:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
In het geval van een schilder is het dan: Uit de kwast komen.
Goedemorgen
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 09:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh joepie, na Symph en een niet nader te noemen ander persoon (de laatste is wel een genie, dat moet gezegd worden), nóg iemand met bijzonder matige woordgrappen..
Je grap kwam niet heel goed uit de verf.
Geniet van je pauze.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:12 schreef livelink het volgende:
![]()
Even pauze. Het is heerlijk weer, zeg. Nog helemaal niet zo warm en benauwd als waar er voor gewaarschuwd was.
Dat warme en benauwde is hier wel, echt niet te doenquote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:12 schreef livelink het volgende:
![]()
Even pauze. Het is heerlijk weer, zeg. Nog helemaal niet zo warm en benauwd als waar er voor gewaarschuwd was.
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:20 schreef livelink het volgende:
Oh, dan zit ik kennelijk precies goed nu nog.
Mijn broertje is zo dankbaar voor alles wat mijn man voor mijn ouders doet, dat hij ons nu een paar x per week een cadeautje stuurt via bol.com
Het duurde even voordat ik doorhad van wie die cadeautjes afkomstig waren. Zo lief en niet nodig eigenlijk.
Oeh, lekker. En ik hoop dat je die notaris goed de waarheid hebt verteld. Prettig weekend!quote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:29 schreef MadMaster het volgende:
Vanmorgen bijna opgelicht door de notaris, maar nu de start van het weekend met een lading haring...
![]()
Goedendag!
Laat ze smaken.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:29 schreef MadMaster het volgende:
Vanmorgen bijna opgelicht door de notaris, maar nu de start van het weekend met een lading haring...
![]()
Goedendag!
Je betaalt een godsvermogen aan die gasten voor een standaard tekstje op een papiertje en dan mag je tot 4 keer toe de fouten er zelf uit halen én komen ze met een verkeerde (te hoge) nota, waardoor ze aanvankelijk de akte niet wilde laten passeren, omdat we niet voldoende betaald zouden hebben. Dat melden ze dan wel pas als je al bijna bij ze voor de deur staat...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Oeh, lekker. En ik hoop dat je die notaris goed de waarheid hebt verteld.
Dat gaan we dan maar doen...quote:Prettig weekend!
Ik zal straks verslag doen...quote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:29 schreef MadMaster het volgende:
![]()
Goedendag!
Heb je een tweede huis gekocht?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het pand moet ergens van betaald worden...
[ afbeelding ]
Nee, we hebben in Amsterdam nog erfpacht op de grond van je woning en we hebben nu de jaarlijkse erfpachtkosten vast laten zetten voor na periode van 50 jaar, die we destijds bij aankoop al hebben afgekocht.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:23 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Heb je een tweede huis gekocht?
Ik moet ook nog ff op zoek naar een notaris, ik ga maar voor een denk ik, het gaat om iets simpels
Verstandig ja. Bij mijn flat in Utrecht was de erfpacht al eeuwigdurend afgekocht, fijn om niet aan de grillen van de gemeente overgeleverd te zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, we hebben in Amsterdam nog erfpacht op de grond van je woning en we hebben nu de jaarlijkse erfpachtkosten vast laten zetten voor na periode van 50 jaar, die we destijds bij aankoop al hebben afgekocht.
Kortom, nu betalen voor de notaris om later niet overgeleverd te zijn aan dan geldende woekerprijzen van de gemeente Amsterdam.
Hele dag al. Maar deel van de ochtend/middag bezig met een pastasalade. Veelquote:
We konden de erfpacht ook eeuwigdurend afkopen voor ruim 20.000 euro, maar onze huidige afkoop loopt nog tot 2040. Dan zijn we in de 70 en dan vind ik dat bedrag wel erg veel for the time being. Als we er dan nog wonen, dan betaal ik wel per jaar een bedrag...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Verstandig ja. Bij mijn flat in Utrecht was de erfpacht al eeuwigdurend afgekocht, fijn om niet aan de grillen van de gemeente overgeleverd te zijn.
Wat moet je dan in hemelsnaam allemaal dan snijden?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hele dag al. Maar deel van de ochtend/middag bezig met een pastasalade. Veel
Snijwerk...
Zo naar de fysio.
Die 2 benodigde aktes van ons kosten al ¤495 ex. BTW per stuk en dan nog alle leges, registerkosten en al die zooi erbij...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Voor wat ik nodig heb kan ik via internet voor ¤90 klaar zijn. De goedkoopste lokale notaris rekent ruim ¤200, dus dat gaan we niet doen, gewoon lekker de boel uploaden, rekening betalen en klaar. Ik moet alleen even de papieren bij elkaar zoeken en daar heb ik geen zin in.
Hahaha zo eenvoudig is ie niet..quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat moet je dan in hemelsnaam allemaal dan snijden?
Een paprikaatje en een tomaatje heb je toch in 5 minuten wel klaar?
OK, 10 minuten dan...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hahaha zo eenvoudig is ie niet..
Tomaatjes snijden en leeghalen, augurk snijden, ham snijden, paprika snijden, lente ui snijden, basilicum snijden enz.
quote:
Je krijgt bij de eerste keer inloggen een (waarschijnlijk immens lange) lijst* te zien met instanties die je aan en uit kunt vinken om correspondentie via mijn.overheid.nl te krijgen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:00 schreef MadMaster het volgende:
Iemand enig idee hoe 'MijnOverheid' (https://mijn.overheid.nl/) precies werkt?
Als je daar eenmaal een account hebt, zijn er dan instanties die er automatisch van uit gaan dat je hun correspondentie ook via die website wil ontvangen, ook al heb je dat niet expliciet gevraagd?
Mijn echtgenote schijnt daar in 2014 een keer een account aangemaakt te hebben toen ze in between jobs was met een mailadres dat ze niet meer heeft. Het blijkt nu dat allerlei instanties sindsdien hun post daar hebben gedumpt.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je krijgt bij de eerste inloggen een (waarschijnlijk immens lange) lijst te zien met instanties die je aan en uit kunt vinken om correspondentie via mijn.overheid.nl te krijgen.
Oh ja het is rot als je geen melding kan krijgen dat er een bericht is (komt bij mij via email). Dan mis je dingen, want ik log er ook alleen in als ik weet dat er een bericht is.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn echtgenote schijnt daar in 2014 een keer een account aangemaakt te hebben toen ze in between jobs was met een mailadres dat ze niet meer heeft. Het blijkt nu dat allerlei instanties sindsdien hun post daar hebben gedumpt.
Ik begreep sommige papieren aanmaningen van de gemeente al niet de laatste jaren terwijl ik daar nog nooit een papieren nota voor had ontvangen, maar de oorspronkelijke nota's waren dus allemaal daar geplaatst.
Maar als ik zie wat er allemaal aangevinkt staat, lijkt me dat pure willekeur. Allerlei gemeenten waar we niks mee van doen hebben (Winterswijk, Zevenaar...), maar ook allerlei instanties (DUO, SVB etc. etc.).
Ik heb nu alle vinkjes verwijderd, ik gun de PTT hun werk wel...
Je kan zien wanneer je op de website ingelogd bent geweest en dat was ergens in 2015.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh ja het is rot als je geen melding kan krijgen dat er een bericht is (komt bij mij via email). Dan mis je dingen, want ik lig er ook alleen in als ik weet dat er een bericht is.
En wat die instanties betreft: zie mijn edit
Da’s niet ongevraagd, daar heeft mw MM destijds zelf toestemming voor gegeven. Elke keer dat ik daar inlog staat er weer een lijst, ik geef daar voor alles wat erbij is gekomen goedkeuring, wie weet of ik ooit naar Winterswijk ga verhuizen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kan zien wanneer je op de website ingelogd bent geweest en dat was ergens in 2015.
Toen klopte dat mailadres nog wel.
Het mailadres heb ik voor de zekerheid nu maar geactualiseerd, maar het blijft vreemd dat er kennelijk allerlei instanties zijn die langs die ongevraagde weg hun berichten aan je richten...
Mw. MM heeft dat niet bewust zelf gekozen (op die voor haar toenmalige uitkering na dan, dat was verplicht), die laat al dat soort dingen aan mij en ze weet dat ik een pesthekel heb aan al dat soort berichten die niet direct of indirect bij mij terecht komen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:23 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Da’s niet ongevraagd, daar heeft mw MM destijds zelf toestemming voor gegeven. Elke keer dat ik daar inlog staat er weer een lijst, ik geef daar voor alles wat erbij is gekomen goedkeuring, wie weet of ik ooit naar Winterswijk ga verhuizen.
Daarom al dat soort post aan/via mij en niks digitaal op een plek waar je verder niks te zoeken hebt...quote:Ik vond het alleen raar dat de SVB bepaalde post dan wel weer regulier verstuurde, heb daar ook discussies met ze over gehad, want ik zag die brieven dus digitaal niet en per reguliere post waren ze niet aangekomen en/of door Symph ergens in een la geduwd. Zo was dus de kinderbijslag stopgezet, echt een heel gedoe om dat weer recht te trekken.
Daar geef je idd zelf toestemming voor. Al was het voor bv mijn moeder best lastig om te begrijpen: "Ik woon in de gemeente Emmen! Waarom moet de gemeente Winterswijk mij dan berichten sturen?". Ze was toen nog maar net het digitale tijdperk ingestapt.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:23 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Da’s niet ongevraagd, daar heeft mw MM destijds zelf toestemming voor gegeven.
Da's ook de enige die je niet uit kan vinken.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Alleen de belastingdienst doet het nog steeds dubbel:een dag of wat nadat ik bericht heb gehad dat er digitale post voor me klaarstaat op mijnoverheid ligt er een blauwe envelop op de mat.
Ik nu ook weer, mijn mailadres staat er nu incl alle mogelijke herinneringen op 'Aan'...quote:Mijnoverheid van Symph (en eerder ook van mama Symph) is aan mijn e-mailadres gekoppeld, ik ben de baas![]()
Als ik iets betaald heb, gooi ik de nota weg.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:46 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind het MijnOverheid ideaal... ik vind al die papieren rompslomp maar niets. Ik had mappen vol... nu niet meer.
Het zijn niet alleen facturen, maar bijv. ook pensioenoverzichten en berichtgevingen (bijv. APK). Die had ik wel allemaal in een map...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ik iets betaald heb, gooi ik de nota weg.
Het bewijs van betaling staat in mijn bank app.
Dat bleek vanmorgen bij de notaris ook maar weer handig te zijn...
quote:Op maandag 8 juni 2020 08:14 schreef just me het volgende:
[..]ondertussen getrouwd, kinderen en n hond ?
quote:
Hoi just me 😊quote:
Oh, shit. Ik stond nog als livelink ingelogdquote:
Nee, ik ga even voor de tv hangen. Flying Doctors kijken.quote:
Beter oplettenquote:Op vrijdag 12 juni 2020 17:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, shit. Ik stond nog als livelink ingelogd
Flying doctors?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 17:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik ga even voor de tv hangen. Flying Doctors kijken.
😂👍quote:Op vrijdag 12 juni 2020 17:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, shit. Ik stond nog als livelink ingelogd
Ja, dat geeft wel een beeld van mijn staat na een lange week. Maar serieus; het blijft leuk vind ik.quote:
Is toch vreselijk oud-bollig nu?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 17:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat geeft wel een beeld van mijn staat na een lange week. Maar serieus; het blijft leuk vind ik.
Nee, is nog steeds leuk, we hebben echt genoten toen het een tijdje geleden elke dag op tv was. Jammer dat ze stopten, want er waren nog meer series. Nu zie ik af en toe een flard, want het wordt weer ergens uitgezondenquote:
Gaat alles wel goed?quote:
Toch jammer dat je er van afhankelijk bent...quote:En jouw beschrijving van de notaris komt goed overeen met mijn eigen ervaringen, MadMaster.
Ja, op RTL8 elke namiddag. Ik kijk het terug als ik klaar ben met werken.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 17:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, is nog steeds leuk, we hebben echt genoten toen het een tijdje geleden elke dag op tv was. Jammer dat ze stopten, want er waren nog meer series. Nu zie ik af en toe een flard, want het wordt weer ergens uitgezonden
Het gaat prima. Ik ben nog steeds met dat eerste wijntje bezig ter mijn verdediging. En helaas heb je notarissen nodig, ja.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 18:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gaat alles wel goed?
[..]
Toch jammer dat je er van afhankelijk bent...
Beetje doordrinken dus.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 18:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Het gaat prima. Ik ben nog steeds met dat eerste wijntje bezig ter mijn verdediging. En helaas heb je notarissen nodig, ja.
De eerste fles?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 18:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Het gaat prima. Ik ben nog steeds met dat eerste wijntje bezig ter mijn verdediging. En helaas heb je notarissen nodig, ja.
Ja, het idee was toch leuker dan de uitvoering. Gaat met kleine slokjes.quote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 18:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, het idee was toch leuker dan de uitvoering. Gaat met kleine slokjes.
Okéquote:Op vrijdag 12 juni 2020 17:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, is nog steeds leuk, we hebben echt genoten toen het een tijdje geleden elke dag op tv was. Jammer dat ze stopten, want er waren nog meer series. Nu zie ik af en toe een flard, want het wordt weer ergens uitgezonden
Zo stom is dat toch niet? Heel veel mensen vinden haring met een uitje lekker.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 18:59 schreef Rafeiro het volgende:
Wel stom ergens dat je op de eerste dag van het seizoen er al een zakje uitjes bijkrijgt. Die morgen maar op een broodje filet americain ofzo. Die zijn voor de slechtere haring.
Ik niet hoor, ik kom vrijwel niet buiten. En iets met factor 50.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 19:18 schreef OscarMopperkont het volgende:
Leuk dat die lucht schoner is allemaal, dankzij het mindere vliegen en autorijden... maar je verbrandt potverdikkie een stuk sneller
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 18:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, het idee was toch leuker dan de uitvoering. Gaat met kleine slokjes.
Ik kom niet meer in de Action. Ik vind het echt met voorsprong de meest verschrikkelijke winkel die er is. Dan betaal ik maar wat meer hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 19:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Bah, bah, bah, wat een smerig plakweer. En ik geloof dat ik weer een paar maanden niet naar het winkelcentrum ga. Wat een ellende, allerlei mensen die overal rakelings langs je schieten of midden in een smal winkelpad gaan staan telefoneren of gewoon met Fifi op de arm en drie loslopende kinderen zo de Action in... en toen had de Action ook niet datgene waar ik voor kwam
quote:
Dank, jij ookquote:Op vrijdag 12 juni 2020 19:35 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Je zult het nodig hebben gehad. Geniet er van!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |