Dat komt doordat jij je focust op mensen die volgens jou angsthazen zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij blijft hardnekkig onschuldig zeggen. Daar corrigeer ik je op.
De mensen die ik de vergelijking heb zien maken, gebruiken niet het woord onschuldig.
was dat maar waar, steekproef laat helaas andere resultaten zienquote:Op woensdag 10 juni 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Zullen de meeste Nederlanders al Corona gehad hebben zonder het ooit geweten te hebben
Dat komt dus niet uit de afgenomen testen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Corona was er al eind december/januari.
Als ze heel Nederland verplichten een bloedtest afnemen bij de ggd. Zullen de meeste Nederlanders al Corona gehad hebben zonder het ooit geweten te hebben. Want verkouden zijn is in de winter heel normaal.
Met kerst doodziek geweest, voor het eerst griep in mijn leven. Voornamelijk last van de longen, kortademigheid, enorme hoestbuien en druk op de borst daarnaast koorts dat maar niet over ging paar dagen lang. Uiteindelijk 3 weken geduurd voordat ik weer een beetje de oude was. Opvallend veel vrienden in mijn omgeving die normaal nooit ziek zijn die precies dezelfde klachten hadden. Of het corona (of voorloper) is geweest geen idee, opvallend is het wel.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Corona was er al eind december/januari.
Als ze heel Nederland verplichten een bloedtest afnemen bij de ggd. Zullen de meeste Nederlanders al Corona gehad hebben zonder het ooit geweten te hebben. Want verkouden zijn is in de winter heel normaal.
Tja hoe representatief is die sanquin steekproef?quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
was dat maar waar, steekproef laat helaas andere resultaten zien
hoor ik van veel mensen die in jaren niet zo ziek zijn geweest. Collegas van me ook.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Met kerst doodziek geweest, voor het eerst griep in mijn leven. Voornamelijk last van de longen, kortademigheid, enorme hoestbuien en druk op de borst daarnaast koorts dat maar niet over ging paar dagen lang. Uiteindelijk 3 weken geduurd voordat ik weer een beetje de oude was. Opvallend veel vrienden in mijn omgeving die normaal nooit ziek zijn die precies dezelfde klachten hadden. Of het corona (of voorloper) is geweest geen idee, opvallend is het wel.
Dit had ik ook.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Met kerst doodziek geweest, voor het eerst griep in mijn leven. Voornamelijk last van de longen, kortademigheid, enorme hoestbuien en druk op de borst daarnaast koorts dat maar niet over ging paar dagen lang. Uiteindelijk 3 weken geduurd voordat ik weer een beetje de oude was. Opvallend veel vrienden in mijn omgeving die normaal nooit ziek zijn die precies dezelfde klachten hadden. Of het corona (of voorloper) is geweest geen idee, opvallend is het wel.
Ze testen toch alleen bloeddonoren?quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja hoe representatief is die sanquin steekproef?
Aan de andere kant heeft in bergamo het sterftepercentage op 1% ong als je de antistoffen van 57% van de gehele populatie en oversterfte meeneemt.
Sterftepercentage toegepast op oversterfte hier zou betekenen dat ong 1 mil mensen in Ned corona gehad zouden hebben en dat is wel in lijn met sanquins resultaten van 5/6%
Zou kunnen hoor, misschien dat ik erachter kwam dat een griep toch wat heftiger is dan "je even niet lekker voelen".quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
hoor ik van veel mensen die in jaren niet zo ziek zijn geweest. Collegas van me ook.
Iedereen hoopt natuurlijk dat ze het al gehad hebben of antistoffen zonder ziek te zijn geweest.
De realiteit is echter dat voor de meerderheid het waarschijnlijk toch echt de griep is geweest.
Ja klopt, mij ook niet maar zo lijkt herd immunity in ieder geval ver weg.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:37 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze testen toch alleen bloeddonoren?
Mij maakt het niet uit of ze wat bloed willen tappen voor een bevolkingsonderzoek.
blijft een steekproef maar 5-6% is een enorm verschil met "de meeste Nederlanders hebben het wel gehad"quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja hoe representatief is die sanquin steekproef?
Aan de andere kant heeft in bergamo het sterftepercentage op 1% ong als je de antistoffen van 57% van de gehele populatie en oversterfte meeneemt.
Sterftepercentage toegepast op oversterfte hier zou betekenen dat ong 1 mil mensen in Ned corona gehad zouden hebben en dat is wel in lijn met sanquins resultaten van 5/6%
De man van een collega van me heeft begin januari in het ziekenhuis gelegen met de griep. Mijn collega was ook doodziek terwijl ze al 20 jaar nooit ziek meld. Ze gaan die man nu testen of hij het alsnog gehad heeft. Eigenlijk moet iedereen zo'n antistoffentest kunnen doen. Het zou voor veel mensen een verschil maken hoe zij door het leven gaan nu als ze het blijkbaar al gehad hebben en dan safe zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor, misschien dat ik erachter kwam dat een griep toch wat heftiger is dan "je even niet lekker voelen".
Ja helaas wel. 1 op 17 is niet veel maar dan kennen we allemaal wel mensen die het wellicht gehad hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijft een steekproef maar 5-6% is een enorm verschil met "de meeste Nederlanders hebben het wel gehad"
wel met je eens als blijkt dat je daardoor voor langere tijd immuun zou zijn maar dat schijnt wat moeilijk te liggen qua bepalingquote:Op woensdag 10 juni 2020 10:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Eigenlijk moet iedereen zo'n antistoffentest kunnen doen. Het zou voor veel mensen een verschil maken hoe zij door het leven gaan nu als ze het blijkbaar al gehad hebben en dan safe zijn.
Is maar de vraag of en voor hoe lang je safe bent.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het zou voor veel mensen een verschil maken hoe zij door het leven gaan nu als ze het blijkbaar al gehad hebben en dan safe zijn.
Is dat wel een echte doorsnede van de samenleving?quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:24 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat komt dus niet uit de afgenomen testen.
Wat Sanquin doet is volgens mij gewoon een representatieve sampling.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is dat wel een echte doorsnede van de samenleving?
je komt wel met heel veel aannamesquote:Op woensdag 10 juni 2020 11:11 schreef quirina het volgende:
Mijn oom stierf eind januari aan een longontsteking. Maar misschien was dat ook wel Corona.
Waarom meldt iedereen er altijd bij dat men anders nooit ziek is, dat geeft punt 1 geen extra informatie en is een hele rare manier van tegen weerstand en gezondheid aan kijken. Ik verbaas me daar al een tijdje over. Je hoort heel vaan persoon x had griep en hij had anders nooit griep.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De man van een collega van me heeft begin januari in het ziekenhuis gelegen met de griep. Mijn collega was ook doodziek terwijl ze al 20 jaar nooit ziek meld. Ze gaan die man nu testen of hij het alsnog gehad heeft. Eigenlijk moet iedereen zo'n antistoffentest kunnen doen. Het zou voor veel mensen een verschil maken hoe zij door het leven gaan nu als ze het blijkbaar al gehad hebben en dan safe zijn.
Ja dat komt omdat dit virus proofreading heeft, daardoor muteert het minder dan andere virussen. Aan de nadere kant heeft het een vrij groot genoom voor een virus en is de netto hoeveelheid mutaties weer ietsje hoger.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:08 schreef quirina het volgende:
Ze weten toch dat het coronavirus langzaam muteert?
Apart dat er een vaccin is voor een ongevaarlijke ziekte....quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt doordat jij je focust op mensen die volgens jou angsthazen zijn.
En vervolgens ga jij voor mij bepalen wat ik signaleer en wil je dat corrigeren...
Ik begin het idee te krijgen dat jij de angsthaas bent die koste wat het kost wil voorkomen dat iemand zou suggereren dat Covid19 te vergelijken is met een onschuldige griepvariant...
Oftewel een ongevaarlijke ziekte is, mocht je dat nog niet hebben begrepen...
Ja maar sars was 2 jaar toch? Ik denk dat het aannemelijk is dat het hierbij dan ook zoiets is?quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is maar de vraag of en voor hoe lang je safe bent.
Als blijkt dat je niet immuun bent of maar voor kortere tijd kan het ook juist een gevaar zijn, omdat mensen denken dat ze veilig zijn terwijl dat ze dat niet (meer) zijn.
Idee van mensen dat je dan gezond bent als je "nooit" ziek word?quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom meldt iedereen er altijd bij dat men anders nooit ziek is, dat geeft punt 1 geen extra informatie en is een hele rare manier van tegen weerstand en gezondheid aan kijken. Ik verbaas me daar al een tijdje over. Je hoort heel vaan persoon x had griep en hij had anders nooit griep.
Ik moet dan altijd denken aan de herman finkers grap waarin hij uitlegt dat hij de diagnose kanker krijgt en dan de dokter verteld "dat is vreemd ik heb anders nooit kanker", dat is toch een beetje bij dit ook zo. Van mij mag iedereen zijn ziekteverzuim geschiedenis achterwege laten bij het melden dat men ziek was op een bepaald moment.
Ergens in april was er al een Duits onderzoek dat aangaf dat immuniteit hooguit 8 tot 18 maanden zou duren. Daarnaast geven zo goed als alle virologen aan dat men met milde symptomen helemaal niet immuun wordt. Ook antistoffen geven geen garantie op immuniteit.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar sars was 2 jaar toch? Ik denk dat het aannemelijk is dat het hierbij dan ook zoiets is?
Van echte griep ben je ziek tot doodziek. Maar heel veel mensen roepen en denken al dat ze griep hebben wanneer ze een stevige verkoudheid hebben ... En dan lijkt die "griep" inderdaad helemaal niet zo erg.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor, misschien dat ik erachter kwam dat een griep toch wat heftiger is dan "je even niet lekker voelen".
Dat schiet niet op dan, heeft een vaccin dus ook weinig zin.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ergens in april was er al een Duits onderzoek dat aangaf dat immuniteit hooguit 8 tot 18 maanden zou duren. Daarnaast geven zo goed als alle virologen aan dat men met milde symptomen helemaal niet immuun wordt. Ook antistoffen geven geen garantie op immuniteit.
Bij een echte griep lig je inderdaad al snel een week met koorts in bed, zonder dat je ook maar energie hebt om iets te doen. Ook duurt herstellen van een echte griep echt wel weer een tijdjequote:Op woensdag 10 juni 2020 11:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Van echte griep ben je ziek tot doodziek. Maar heel veel mensen roepen en denken al dat ze griep hebben wanneer ze een stevige verkoudheid hebben ... En dan lijkt die "griep" inderdaad helemaal niet zo erg.
Die zouden we dan (zo goed als) allemaal moeten krijgen en misschien wel jaarlijks.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat schiet niet op dan, heeft een vaccin dus ook weinig zin.
Ja idd, ik heb nog steeds meer hoop op een medicijn. Symptomen, snelle test, snelle uitslag, positief, medicijn x nemen, virus komt niet verder dan verkoudheid qua impact, probleem opgelost en de wereld kan weer terug naar voor corona.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die zouden we dan (zo goed als) allemaal moeten krijgen en misschien wel jaarlijks.
Heb me -totaal geen verstand hebbende van vaccins- wel al afgevraagd wat de gevolgen hiervan voor een vaccin zijn. Hierbij wordt natuurlijk een verzwakte (of 'dode') versie van het virus toegediend. Wanneer echter milde symptomen geen immuniteit geven, werkt een vaccin dan wel?
Maar dat zal wel, anders was de wereld er niet zo hard naar op zoek, denk ik.
Er is alleen een vaccin voor de gevaarlijke variant.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Apart dat er een vaccin is voor een ongevaarlijke ziekte....
Betutteling is hier het perfecte woord inderdaad. Als het zo besmettelijk was als deze maatregelen doen voorkomen, dan was de R0 wel 100 ofzo geweest.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:57 schreef Za het volgende:
Hinderlijke taferelen in binnenstad Apeldoorn:
https://www.destentor.nl/(...)-apeldoorn~a2bf1463/
Kijk de video svp.
Zo definitieve einde van de coronamaatregelentwitter:AT5 twitterde op woensdag 10-06-2020 om 12:09:00Gemeente: plek voor 18.000 demonstranten in Nelson Mandelapark
https://t.co/Rdguk7CrqY https://t.co/DEo5yZfYs7 reageer retweet
Geheel met je eens. Ik zie een gehaast vaccin ook niet zo zitten. De universiteit in Utrecht is bezig met de ontwikkeling van een medicijn en ik vond dat best veelbelovend klinken.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja idd, ik heb nog steeds meer hoop op een medicijn. Symptomen, snelle test, snelle uitslag, positief, medicijn x nemen, virus komt niet verder dan verkoudheid qua impact, probleem opgelost en de wereld kan weer terug naar voor corona.
Meer hoop op zoiets op korte termijn dan een gehaast vaccin.
Er bestaat inderdaad de kans dat je lichaam ook mild reageert op het vaccin en daardoor geen of onvoldoende antistoffen aanmaakt.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die zouden we dan (zo goed als) allemaal moeten krijgen en misschien wel jaarlijks.
Heb me -totaal geen verstand hebbende van vaccins- wel al afgevraagd wat de gevolgen hiervan voor een vaccin zijn. Hierbij wordt natuurlijk een verzwakte (of 'dode') versie van het virus toegediend. Wanneer echter milde symptomen geen immuniteit geven, werkt een vaccin dan wel?
Maar dat zal wel, anders was de wereld er niet zo hard naar op zoek, denk ik.
Dat is het idee. Maar zijn jonge gezonde mensen bereid zichzelf en hun kinderen te laten vaccineren met een bedenkelijk vaccin tegen een virus waarvoor ze zelf totaal geen risico voor lopen? Ik denk dat dat een illusie is.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:14 schreef Wantie het volgende:
Er bestaat inderdaad de kans dat je lichaam ook mild reageert op het vaccin en daardoor geen of onvoldoende antistoffen aanmaakt.
Dat zie je ook bij andere vaccins, en daarom is groepsbescherming ook belangrijk: het beschermt ook degenen waarbij het vaccin ineffectief is.
Eh... dat gaat niet over elkaar op de fiets besmetten. Maar door die fietsers zijn de -toch al smalle- winkelstraten nog smaller, dus minder ruimte voor mensen die wel winkelen. Vinden de ondernemers in dit artikel ook zelf een goed plan.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Betutteling is hier het perfecte woord inderdaad. Als het zo besmettelijk was als deze maatregelen doen voorkomen, dan was de R0 wel 100 ofzo geweest.
Elkaar op de fiets besmetten, ja tuurlijk
Dat klinkt een stuk veelbelovender dan het in de realiteit vaak is:quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Geheel met je eens. Ik zie een gehaast vaccin ook niet zo zitten. De universiteit in Utrecht is bezig met de ontwikkeling van een medicijn en ik vond dat best veelbelovend klinken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-patienten~a85188b0/
Van de medicatie die in dierproeven effectief blijkt haalt uiteindelijk maar iets van 5% het tot een werkend medicijn dat de markt op komt.quote:Als de komende periode blijkt dat het antilichaam behalve bij dieren ook werkt bij mensen – zover is het dus nog niet – kan het binnen een halfjaar worden omgezet in een werkend medicijn, verwachten de onderzoekers.
Klopt en ik geef ze geen ongelijk.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:17 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is het idee. Maar zijn jonge gezonde mensen bereid zichzelf en hun kinderen te laten vaccineren met een bedenkelijk vaccin tegen een virus waarvoor ze zelf totaal geen risico voor lopen? Ik denk dat dat een illusie is.
jij komt ook iedere keer met hetzelfde riedeltje, wacht eerst eens af tot dat vaccin er is, zal genoeg over de veiligheid gezegd en geschreven worden, maar bij voorbaat al zeggen dat het niks gaat worden slaat nergens op.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:17 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is het idee. Maar zijn jonge gezonde mensen bereid zichzelf en hun kinderen te laten vaccineren met een bedenkelijk vaccin tegen een virus waarvoor ze zelf totaal geen risico voor lopen? Ik denk dat dat een illusie is.
Dat komt vooral de politiek goed uit. Immers, hoe kunnen zij verantwoordelijk worden gehouden voor de maatregelen die zij namen als er geen data is waarop zij die maatregelen zouden hebben kunnen baseren? We hebben de testen wel, maar we gebruiken ze niet, want misschien hebben we ze wel later nodig...In geval van een noodsituatie? Want dat was het nog niet?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het testen is ook een van de grootste blunders ooit, maar dat krijg je ervan als je "een beetje stout bent" en er veel te weinig te laat besteld.
RIVM![]()
GGD
In Nederland: AD, Telegraaf, Nu.nl als koplopers, daarna de NOS. Iedereen die baat heeft bij sensatieverkoop.quote:
Waar lees jij je nieuws dan? Jensen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In Nederland: AD, Telegraaf, Nu.nl als koplopers, daarna de NOS. Iedereen die baat heeft bij sensatieverkoop.
Nice nu de maatregelen voor de gewone burger nog versoepelen ipv alleen voor de extreem linkse demonstranten een uitzondering maken.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:11 schreef Houtenbeen het volgende:
Zo definitieve einde van de coronamaatregelentwitter:AT5 twitterde op woensdag 10-06-2020 om 12:09:00Gemeente: plek voor 18.000 demonstranten in Nelson Mandelapark
https://t.co/Rdguk7CrqY https://t.co/DEo5yZfYs7 reageer retweet
Om een redelijk beeld te krijgen is de enige mogelijkheid extremen checken, en dan ligt de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waar lees jij je nieuws dan? Jensen?
Klopt, niet om in herhaling te vallen, maar om de discussie aan te gaan hierover.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:35 schreef Tarado het volgende:
jij komt ook iedere keer met hetzelfde riedeltje, wacht eerst eens af tot dat vaccin er is, zal genoeg over de veiligheid gezegd en geschreven worden, maar bij voorbaat al zeggen dat het niks gaat worden slaat nergens op.
dat laatste ben ik helemaal mee eens, we hoeven er niet in "lockdown" op te wachtenquote:Op woensdag 10 juni 2020 12:50 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt, niet om in herhaling te vallen, maar om de discussie aan te gaan hierover.
We kunnen blijven verwijzen naar de komst van het van een vaccin, maar wanneer dat niet realistisch is kunnen we toch beter nu al naar andere oplossingen kijken, zoals de huisvesting van 80 plussers, singuliere airco's op vakantiebestemmingen etc.
De domme rechsten mogen ook wel een dag later gaan betogen tegen de windmolens of zo.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:47 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Nice nu de maatregelen voor de gewone burger nog versoepelen ipv alleen voor de extreem linkse demonstranten een uitzondering maken.
Vond Op1 gisteren aardig genuanceerd over Zweden.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Om een redelijk beeld te krijgen is de enige mogelijkheid extremen checken, en dan ligt de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden.
Genuanceerd nieuws kom je niet zoveel meer tegen dezer dagen. Dus ik lees minder, iig over corona is het toch elke keer hetzelfde riedeltje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:02 schreef maxi-mus het volgende:
Vier medewerkers van chirurgische verpleegafdeling MCL besmet met coronavirus
https://www.lc.nl/friesla(...)avirus-25744593.htmlVRaag mij dan toch af hoe dit weer kan. Waar is dit opgelopen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat staat er helaas (nog) niet bij.quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
VRaag mij dan toch af hoe dit weer kan. Waar is dit opgelopen?
Onderling contact neem ik aan.quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vast gedemonstreerd op de damquote:Op woensdag 10 juni 2020 13:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waar lees jij je nieuws dan? Jensen?
Klinkt aannemelijk dat één de rest heeft aangestoken. En ja, waar die het vandaan heeft.. Tja, waar zijn al die pakweg miljoen andere NLse besmettingen opgelopen? Het gaat gewoon rond.quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kunnen we wel massaal zeiken over de demonstranten, maar in de zorg vind ik toch wel zorgwekkend dat men zo relaxed is. Er zijn geen patiënten besmet geraakt?quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Onderling contact neem ik aan.
Je ziet veel dat collega's onderling niet altijd op 1.5m van elkaar zijn...
Nee, je kan alleen donor zijn als je tussen de 18 en 65 jaar bent en je verder geen (ernstige) gezondheidsklachten hebt.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is dat wel een echte doorsnede van de samenleving?
eensquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:02 schreef Da_Sandman het volgende:
We zitten inmiddels 9 dagen na opening horeca (en na Damdemo). Helemaal niets van welke minimale stijging dan ook te merken.
Ik begrijp de voorzichtigheid van de overheid, maar je kunt dit zo niet langer blijven verkopen aan met name ondernemers.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Plus 5 ziekenhuis, plus 11 overleden. 184 nieuwe gevallen gemeld.
Ook eens.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:02 schreef Da_Sandman het volgende:
We zitten inmiddels 9 dagen na opening horeca (en na Damdemo). Helemaal niets van welke minimale stijging dan ook te merken.
Ik begrijp de voorzichtigheid van de overheid, maar je kunt dit zo niet langer blijven verkopen aan met name ondernemers.
Dit ja. Hup volledig opengooien en kappen met die 1,5 meter maatregel. Het gaat nergens meer over en het virus is gewoon niet meer in volle kracht onder ons. Kijk ik snap als er nog heel veel doden vallen en vele besmettingen dat je nog steeds heel voorzichtig moet zijn. Maar kom op de cijfers zijn al langer dan een maand totaal niet hoog meer en lijkt ook niet mee te gebeuren. We hebben nou al zo vaak de verhalen gehoord van hele drukke plekken en nog steeds is daar niets van te merken.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja, bizar. Waarom doen ze dat?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:12 schreef Mike het volgende:
Het blijft toch onbegrijpelijk dat in de cijfers van vandaag een overledene van 21 maart is meegenomen.
Bizarquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:12 schreef Mike het volgende:
Het blijft toch onbegrijpelijk dat in de cijfers van vandaag een overledene van 21 maart is meegenomen.
Volledig opengooien is geen slim plan.....er zijn al wat voorbeelden geweest, dan kan het binnen een paar weken weer allemaal dicht, NL zal echt geen uitzondering zijn en er zijn nog aardig wat besmettingen, landen die alweer dicht moesten hadden er een stuk minder.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:13 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Dit ja. Hup volledig opengooien en kappen met die 1,5 meter maatregel. Het gaat nergens meer over en het virus is gewoon niet meer in volle kracht onder ons. Kijk ik snap als er nog heel veel doden vallen en vele besmettingen dat je nog steeds heel voorzichtig moet zijn. Maar kom op de cijfers zijn al langer dan een maand totaal niet hoog meer en lijkt ook niet mee te gebeuren. We hebben nou al zo vaak de verhalen gehoord van hele drukke plekken en nog steeds is daar niets van te merken.
Massabijeenkomsten (vooral binnen) nog maar niet even doen nee. Maar je kunt toch zeker wel de terrassen en restaurants wat meer opschalen? Amusementsparken dito. Sportscholen kunnen ook wel open met wat regels. Ook die 1.5 meter buiten kan gewoon de prullenbak in, als zo'n demonstratie waar mensen op een kluitje staan schreeuwen is dit echt niet meer verdedigbaar.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Volledig opengooien is geen slim plan.....er zijn al wat voorbeelden geweest, dan kan het binnen een paar weken weer allemaal dicht.
Omdat de cijfers simpelweg worden weergegeven op datum waarop ze gerapporteerd / bekend worden.quote:
Ah. Dank.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat de cijfers simpelweg worden weergegeven op datum waarop ze gerapporteerd / bekend worden.
sportscholen gaan toch al vroeger open dan gepland........niks mis mee.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Massabijeenkomsten (vooral binnen) nog maar niet even doen nee. Maar je kunt toch zeker wel de terrassen en restaurants wat meer opschalen? Amusementsparken dito. Sportscholen kunnen ook wel open met wat regels. Ook die 1.5 meter buiten kan gewoon de prullenbak in, als zo'n demonstratie waar mensen op een kluitje staan schreeuwen is dit echt niet meer verdedigbaar.
Zijn er ook gecorrigeerde grafieken beschikbaar intussen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:12 schreef Mike het volgende:
Wat het niet minder bizar maakt.quote:
Ik snap er geen bal meer van eerlijk gezegdquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat het niet minder bizar maakt.Het geeft een compleet vertekend beeld, ik ben benieuwd waarom ze voor deze methode hebben gekozen.
Waarom niet? Die 14 dagen incubatietijd is gewoon aangedikte kolder om de spanning en voorzichtigheid er wat meer in te kunnen houden. Uiterste gevallen hebben misschien 14 dagen incubatiettijd.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:25 schreef Questular het volgende:
Sowieso kun je na 9 dagen toch nog helemaal niks zeggen?
bron?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom niet? Die 14 dagen incubatietijd is gewoon aangedikte kolder om de spanning en voorzichtiheid er wat meer in te kunnen houden
Maar daarvoor had je ook al genoeg dagen dat er veel mensen bij elkaar kwamen en nog steeds was de piek er niet. Die 1,5 meter maatregel gaat nergens over wat buiten betreft. Binnen snap ik nog wel.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:25 schreef Questular het volgende:
Sowieso kun je na 9 dagen toch nog helemaal niks zeggen?
Je bedoelt waar de cijfers naar overlijdensdatum worden weergegeven?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn er ook gecorrigeerde grafieken beschikbaar intussen?
Hoe zou je het dan willen doen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat het niet minder bizar maakt.Het geeft een compleet vertekend beeld, ik ben benieuwd waarom ze voor deze methode hebben gekozen.
The incubation period for COVID-19, which is the time between exposure to the virus (becoming infected) and symptom onset, is on average 5-6 days, however can be up to 14 days. Bron: WHO.quote:
Duidelijk, thx.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
The incubation period for COVID-19, which is the time between exposure to the virus (becoming infected) and symptom onset, is on average 5-6 days, however can be up to 14 days. Bron: WHO.
Eventueel wat uiterste gevallen hebben 14 dagen incubatietijd.
ja maar we mogen wel een vliegtuig in want dat zegt de KLMquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:28 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Maar daarvoor had je ook al genoeg dagen dat er veel mensen bij elkaar kwamen en nog steeds was de piek er niet. Die 1,5 meter maatregel gaat nergens over wat buiten betreft. Binnen snap ik nog wel.
Ze mogen de Y-as ook wel even wat bijstellenquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:31 schreef belanov het volgende:
wat een lage cijfers weer en dan ook nog deels met vertraging... ook na controle met een vergrootglas kan gesteld worden dat er geen Koningsdag-Ikea-Hemelvaart-Dam-dikke-middelvinger-naar-de-helden-in-de-zorg-piek is
[ afbeelding ]
Ik zie nergens een kwantificering van de incubatietijd naar aantal of percentage. Zonder dat je dat hebt kun je ook moeilijk uitspraken doen in de trant van 'eventueel' en 'uiterste geval'.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
The incubation period for COVID-19, which is the time between exposure to the virus (becoming infected) and symptom onset, is on average 5-6 days, however can be up to 14 days. Bron: WHO.
Eventueel wat uiterste gevallen hebben 14 dagen incubatietijd.
Als er vandaag een melding binnenkomt over 21 maart, deze persoon tellen bij de doden van 21 maart. Ik snap wel dat er een vertraging van een paar dagen in kan zitten (bv over gisteren lijkt nog niks bekend), maar als je vandaag sterfgevallen uit maart, april of mei mee gaat tellen krijg je geen realistisch beeld.quote:
Van de andere kant, als je de grafiek bekijkt, en dat doe je anders weet je dit niet. Dan heb je toch een heel realistisch beeld.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Als er vandaag een melding binnenkomt over 21 maart, deze persoon tellen bij de doden van 21 maart. Ik snap wel dat er een vertraging van een paar dagen in kan zitten (bv over gisteren lijkt nog niks bekend), maar als je vandaag sterfgevallen uit maart, april of mei mee gaat tellen krijg je geen realistisch beeld.
Dat doet het RIVM ook. Ze geven dan ook het getal door wat er totaal bij is gekomen. Het is vooral de stomme manier waarop de berichtgeving er over gaat vervolgens.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Als er vandaag een melding binnenkomt over 21 maart, deze persoon tellen bij de doden van 21 maart. Ik snap wel dat er een vertraging van een paar dagen in kan zitten (bv over gisteren lijkt nog niks bekend), maar als je vandaag sterfgevallen uit maart, april of mei mee gaat tellen krijg je geen realistisch beeld.
Er is echt geen enkel argument meer te bedenken om ondernemers die nu nog dicht zijn niet gewoon open te laten gaan. En sportkantines. Gooi die vanaf zaterdag gewoon open en gun clubs en ondernemers nog een paar weken (extra) omzet.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sportscholen gaan toch al vroeger open dan gepland........niks mis mee.
Er zijn ook gewoon tabellen die dat weergeven hoor.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat ze dit onderzoek staken. Maar het is wel duidelijk waarom.quote:Ziekenhuizen stoppen met studie naar malariamedicijn tegen corona
De Nederlandse studie waarbij coronapatiënten werden behandeld met twee malariamedicijnen is definitief stopgezet. De onderzoekers zijn het vertrouwen kwijt dat de middelen, waar hoge verwachtingen over waren, een gunstig effect laten zien.
Nee joh lekker 1 juli aanhouden. Klinkt toch lekker. Eerste van de maand. Dat elke dag een pak bedrijven failliet gaan boeien joh. Kost geen miljoenen per dag ofzo verder.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is echt geen enkel argument meer te bedenken om ondernemers die nu nog dicht zijn niet gewoon open te laten gaan. En sportkantines. Gooi die vanaf zaterdag gewoon open en gun clubs en ondernemers nog een paar weken (extra) omzet.
Spanje echter al paar dagen geen nieuwe doden wat ik nog meer bizar vindt eigenlijk.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:00 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Wereldwijd stijgt het aantal COVID19 doden weer...
Wij van KLM adviseren WC-eend.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar we mogen wel een vliegtuig in want dat zegt de KLM
Ja, wereldwijde complottheoriën zijn véél meer voor de hand liggend dan dat het medicijn niet voldoende werkt. Het is ook helemaal niet bekend dat je van malariamedicijnen zo ziek kunt worden dat je nog veel verder verzwakt, zodat je lichaam het virus al helemaal niet meer aankan.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)utm_campaign=stdc_tt
[..]
Ongelooflijk dat ze dit onderzoek staken. Maar het is wel duidelijk waarom.
De regering wil niet hebben dat er een middel tegen Corona komt. Want ze willen de controle houden over "the sheeple".
En de ziekenhuizen, RIVM en de MSM spelen allemaal onder één hoedje met de overheid.
Terwijl niemand minder dan Geert, Thierry, Donald en niet te vergeten tante Annie uit Roelofarendsveen allemaal overtuigd zijn van de werking van het middel.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De regering wil niet hebben dat er een middel tegen Corona komt. Want ze willen de controle houden over "the sheeple".
En de ziekenhuizen, RIVM en de MSM spelen allemaal onder één hoedje met de overheid.
Terwijl niemand minder dan Geert, Thierry, Donald en niet te vergeten tante Annie uit Roelofarendsveen allemaal overtuigd zijn van de werking van het middel.
Nog een reden om de horeca etc. verder open te gooien. Hetzelfde zal namelijk onderzoek naar vaccins de das omdoen.quote:Ook zijn er momenteel te weinig coronapatiënten om een groot onderzoek van ten minste duizend deelnemers te kunnen verrichten. ,,Ook tijdens een tweede golf denken we niet dat we dit aantal deelnemers halen, omdat er regionaal of landelijk snel maatregelen zullen worden genomen bij een uitbraak.” De financierder van de studie, ZonMw, trok 5,5 miljoen euro subsidie uit voor acht onderzoeken naar corona, waaronder deze studie.
Hoepelman heeft nog geprobeerd om zijn studie voort te zetten in New York en Mexico, waar momenteel veel coronabesmettingen zijn, maar dat idee strandde snel. ,,Je wilt de onderzoekers in de ogen kunnen kijken en de protocollen bespreken, maar de situatie is daar nu te hectisch.”
Amen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, wereldwijde complottheoriën zijn véél meer voor de hand liggend dan dat het medicijn niet voldoende werkt. Het is ook helemaal niet bekend dat je van malariamedicijnen zo ziek kunt worden dat je nog veel verder verzwakt, zodat je lichaam het virus al helemaal niet meer aankan.
Misschien moeten we protesteren omdat het -naast alle overige landen- Rutte en tante Annie uit Roelofarendsveen de economie vernietigd willen zien omdat het ze zo grappig lijkt als we allemaal thuis blijven.
Natuurlijk wel. Vanwege de incubatietijd moet je na elke versoepeling een pas op de plaats maken, zodat ze de effecten kunnen monitoren. Als je gewoon alles in een keer vrij geeft en het gaat weer mis, weet je niet wat de oorzaak was en heb je geen andere keus dan alles weer dicht te gooien. Dan zijn we nog veel verder van huis.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is echt geen enkel argument meer te bedenken om ondernemers die nu nog dicht zijn niet gewoon open te laten gaan.
Eens. Het langzaam openen/vrijgeven heeft twee functies.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Vanwege de incubatietijd moet je na elke versoepeling een pas op de plaats maken, zodat ze de effecten kunnen monitoren. Als je gewoon alles in een keer vrij geeft en het gaat weer mis, weet je niet wat de oorzaak was en heb je geen andere keus dan alles weer dicht te gooien. Dan zijn we nog veel verder van huis.
De incubatietijd is gemiddeld 5/6 dagen. Dan kun je na 9 dagen wel concluderen dat er niets mis is gegaan. Dus kun je nu meer doen. Je kunt ook echt te voorzichtig zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Vanwege de incubatietijd moet je na elke versoepeling een pas op de plaats maken, zodat ze de effecten kunnen monitoren. Als je gewoon alles in een keer vrij geeft en het gaat weer mis, weet je niet wat de oorzaak was en heb je geen andere keus dan alles weer dicht te gooien. Dan zijn we nog veel verder van huis.
Exact.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens. Het langzaam openen/vrijgeven heeft twee functies.
Ten eerste voorkomt het dat er opeens weer een piek komt.
Ten tweede zorgt het er voor dat je bij een eventuele piek veel beter kan achterhalen wat de reden was en dus alleen de betreffende sectoren man afsluiten.
Je kunt wel blijven zeggen dat er kans op een nieuwe piek is als je dingen opent, maar er gebeurt niets. He-le-maal niets. Dus open je het volgende. Daar hoef je toch niet langer voor te wachten? Er is niets te merken van het openen van de horeca, van 10k mensen op de Dam en de praktijk dat de kantjes overal van de regels afgelopen worden.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens. Het langzaam openen/vrijgeven heeft twee functies.
Ten eerste voorkomt het dat er opeens weer een piek komt.
Ten tweede zorgt het er voor dat je bij een eventuele piek veel beter kan achterhalen wat de reden was en dus alleen de betreffende sectoren man afsluiten.
Ja leuk maar wat heeft dit met het versoepelen van Nederlandse maatregelen van doen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:44 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Exact.
Hier onlangs een uitbraak gehad, 50 besmettingen binnen een bedrijf van 250 man. Gehele dorp direct twee weken afgezonderd van de buitenwereld. Buiten dat nog 1 brandhaard welke ook in quarantaine geplaatst is en voor de rest met name in de hoofdstad.
Laatste melding in mijn provincie was van 24 mei, in heel mei maar 5 gevallen.
Is dei 5/6 dagen niet het minimum, en gaat het dan niet over eerste subtiele tekenen van besmet zijn? Dingen die vaak niet eens bewust als symptomen worden gezien, omdat het zo licht is?quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De incubatietijd is gemiddeld 5/6 dagen. Dan kun je na 9 dagen wel concluderen dat er niets mis is gegaan. Dus kun je nu meer doen. Je kunt ook echt te voorzichtig zijn.
Zie een stukje terug in dit topic, on average 5/6 volgens WHO.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dei 5/6 dagen niet het minimum, en gaat het dan niet over eerste subtiele tekenen van besmet zijn? Dingen die vaak niet eens bewust als symptomen worden gezien, omdat het zo licht is?
Gemiddelde ligt rond een dag of zes. Punt is dat je maar een paar lichte besmettingen nodig hebt of van mensen die zich niet laten testen en het kan zich binnen een paar weken altijd weer flink verspreiden.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dei 5/6 dagen niet het minimum, en gaat het dan niet over eerste subtiele tekenen van besmet zijn? Dingen die vaak niet eens bewust als symptomen worden gezien, omdat het zo licht is?
Het is 10 juni, horeca is net 10 dagen open... Grote kans dat er niks gebeurt, maar je weet het gewoon niet en het is dom om nu net aan het einde van het gebeuren domme (te snel genomen) beslissingen door te voeren.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt wel blijven zeggen dat er kans op een nieuwe piek is als je dingen opent, maar er gebeurt niets. He-le-maal niets. Dus open je het volgende. Daar hoef je toch niet langer voor te wachten? Er is niets te merken van het openen van de horeca, van 10k mensen op de Dam en de praktijk dat de kantjes overal van de regels afgelopen worden.
Je zal ondernemer zijn en nu nog steeds dicht moeten...
Die data worden ook regelmatig herzien als de cijfers meevallen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:55 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Gemiddelde ligt rond een dag of zes. Punt is dat je maar een paar lichte besmettingen nodig hebt of van mensen die zich niet laten testen en het kan zich binnen een paar weken altijd weer flink verspreiden.
Daarom is het niet erg nuttig om binnen een week na genomen maatregelen alweer direct veel verder te gaan. De verschillende data worden niet zonder reden aangehouden.
Denk dat je er meer aan hebt om bedrijven gesloten te houden. Hier vinden de besmettingen voornamelijk binnen het bedrijfs- en thuisleven plaats. Geheel conform de verwachtingen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is 10 juni, horeca is net 10 dagen open... Grote kans dat er niks gebeurt, maar je weet het gewoon niet en het is dom om nu net aan het einde van het gebeuren domme (te snel genomen) beslissingen door te voeren.
Mensen lijken nog steeds niet te snappen hoe snel dit soort dingen uit de hand kunnen lopen.
... mompelt weer maar iets over exponentiele groei
Het siert je niet bepaald andere meningen/gedachtes als dom weg te zetten en te doen alsof niemand het snapt behalve jij.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is 10 juni, horeca is net 10 dagen open... Grote kans dat er niks gebeurt, maar je weet het gewoon niet en het is dom om nu net aan het einde van het gebeuren domme (te snel genomen) beslissingen door te voeren.
Mensen lijken nog steeds niet te snappen hoe snel dit soort dingen uit de hand kunnen lopen.
... mompelt weer maar iets over exponentiele groei
Mijn mening is dat dat dom zou zijn. Dat kan je wel zeggen dat het mij niet siert, maar so be it...quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het siert je niet bepaald andere meningen/gedachtes als dom weg te zetten en te doen alsof niemand het snapt behalve jij.
?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Post 92, of anders gewoon bij het RIVM.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:26 schreef pretpletter het volgende:
Waar kan ik de cijfers vinden van de doden per dag? Ik lees bijvoorbeeld over 21 maart, maar wil het wel even terugzien. Dan zijn die 11 doden misschien beter te relativeren voor mij, het klinkt voor mij nog steeds als 11 teveel terwijl ik vaak hoor "maar 11 doden".
Website van RIVM meen ik. 21 maart kwam vanuit het AD.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:26 schreef pretpletter het volgende:
Waar kan ik de cijfers vinden van de doden per dag? Ik lees bijvoorbeeld over 21 maart, maar wil het wel even terugzien. Dan zijn die 11 doden misschien beter te relativeren voor mij, het klinkt voor mij nog steeds als 11 teveel terwijl ik vaak hoor "maar 11 doden".
quote:Onder de ‘nieuwe’ doden zijn drie mensen die op dinsdag zijn overleden. Zes mensen stierven vorige week. De andere twee zijn op respectievelijk 21 maart en 29 april overleden. Hun overlijden is nu pas doorgegeven aan het RIVM.
Het siert je niet dat je anderen beticht dat ze het niet snappen in combinatie met twee keer 'dom' daarvoor. Er is meer dan zwart of wit. Jij denkt enkel in ja maar misschien eventueel een nieuwe piek. Terwijl geen enkel cijfer daar op wijst, zelfs niet na gedeeltelijke heropening horeca, scholen, demonstratie op de Dam etc. Jij kan het op het laatst vinden, ik denk dat een ondernemer die drie extra weken een godsgeschenk vindt. Want nee, nog lang niet bijna alles is open. Maar die 'snappen het niet'. Kleinerend.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn mening is dat dat dom zou zijn. Dat kan je wel zeggen dat het mij niet siert, maar so be it...
We zijn er bijna, alles is weer zo goed als open, laten wij dan gewoon nog even doorzetten en het zekere voor het onzekere nemen en dingen niet overhaasten.
Het zou jammer zijn als nu net op het laatst weer dingen fout gaan, zonder dat we weten waar het fout is gegaan. Zijn we weer terug bij af.
Er zijn er ook xxx teveel die aan longontsteking overlijden. Of aan hartfalen, Of aan de val van een keukentrapje, etc.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:26 schreef pretpletter het volgende:
Er gaan mensen dood, je verwacht het niet.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:26 schreef pretpletter het volgende:
In Amsterdam dus juist wel. Pak de Amsterdamse cijfers er maar bij.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:31 schreef belanov het volgende:
wat een lage cijfers weer en dan ook nog deels met vertraging... ook na controle met een vergrootglas kan gesteld worden dat er geen Koningsdag-Ikea-Hemelvaart-Dam-dikke-middelvinger-naar-de-helden-in-de-zorg-piek is
[ afbeelding ]
Keukentrapjes verbieden!quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er zijn er ook xxx teveel die aan longontsteking overlijden. Of aan hartfalen, Of aan de val van een keukentrapje, etc.
De mens overlijdt altijd an iets. Maar de huidige focus op Corona schiet zijn doel nu wel voorbij.
Welke cijfers bedoel je? Er was een storing waardoor er 4 dagen testresultaten in een keer zijn doorgegevenquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:38 schreef Coppi het volgende:
[..]
In Amsterdam dus juist wel. Pak de Amsterdamse cijfers er maar bij.
Dat is de omgekeerde wereld. Kun je een link geven of de gegevens hier plaatsen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:38 schreef Coppi het volgende:
[..]
In Amsterdam dus juist wel. Pak de Amsterdamse cijfers er maar bij.
Hoe vaak blijven mensen dit soort onzin erbij halen? Is van een keukentrapje vallen besmettelijk? Nee he?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er zijn er ook xxx teveel die aan longontsteking overlijden. Of aan hartfalen, Of aan de val van een keukentrapje, etc.
De mens overlijdt altijd an iets. Maar de huidige focus op Corona schiet zijn doel nu wel voorbij.
Het zouden je familie of vrienden maar zijn, dan praat je wel anders.quote:
Nouja, ik heb nogal wat oude mensen in mijn omgeving dus wil gewoon voorzichtig zijn. Lijkt mij niet heel vreemd.quote:
Haha daar gaat het nu toch helemaal niet omquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe vaak blijven mensen dit soort onzin erbij halen? Is van een keukentrapje vallen besmettelijk? Nee he?
Er overlijden elke dag een kleine 400 mensen in Nederland. Bijna elke dode is een treurige aangelegenheid voor de betrokkenen, maar de speciale focus op coronadoden mag onderhand wel wat minder.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:26 schreef pretpletter het volgende:
En dat sterftecijfer heeft daar hoe invloed op?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:40 schreef pretpletter het volgende:
[..]
Nouja, ik heb nogal wat oude mensen in mijn omgeving dus wil gewoon voorzichtig zijn. Lijkt mij niet heel vreemd.
Ik zal eens wat linkjes bekijken.
Het slaat gewoon nergens op om te zeggen dat er ook aan andere dingen mensen overlijden. Totaal irrelevant voor welke discussie dan ook.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha daar gaat het nu toch helemaal niet om.
11 familieleden of vrienden is ook wel veel om te handelen, true.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het zouden je familie of vrienden maar zijn, dan praat je wel anders.![]()
Natuurlijk slaat dat wel ergens op. Besmettelijk of niet, 11 overlijdens is niets. Als je daar al moeite mee hebt, moet je maar niet naar andere oorzaken van overlijdens kijken. Want dan overleef je het niet. Lijkt me prima kunnen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het slaat gewoon nergens op om te zeggen dat er ook aan andere dingen mensen overlijden. Totaal irrelevant voor welke discussie dan ook.
Juist. Bovendien lijkt het, hoe treurig ook, voor een aanzienlijk deel te gaan om ouderen waarbij dit het 'laatste zetje' is. Als er dagelijks 11 kinderen zouden omkomen in het verkeer dan zou het een andere discussie zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er overlijden elke dag een kleine 400 mensen in Nederland. Bijna elke dode is een treurige aangelegenheid voor de betrokkenen, maar de speciale focus op coronadoden mag onderhand wel wat minder.
Probleem is natuurlijk dat Corona een vonk in het kruitvat is. Vandaar die focus op Corona. Daar is wat voor te zeggen. Het vallen van een keukentrapje is niet besmettelijk.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er overlijden elke dag een kleine 400 mensen in Nederland. Bijna elke dode is een treurige aangelegenheid voor de betrokkenen, maar de speciale focus op coronadoden mag onderhand wel wat minder.
Je wordt bij overlijden toch niet op de IC afdeling zelf al gekist?quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:04 schreef MichaelScott het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat behoorlijk wat mensen al meerdere weken op de IC liggen. De kans dat die er in een kist af gaan ipv in een rolstoel wordt met elke dag groter.
Dit.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is waar, onder een laken dan.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:21 schreef kibo het volgende:
[..]
Je wordt bij overlijden toch niet op de IC afdeling zelf al gekist?
In mijn ogen is de focus op coronacijfers vooral bedoeld om de ontwikkelingen weer te geven en niet zozeer om te laten zien hoe erg het allemaal is. Een serieuze opleving betekent namelijk weer dat er allerlei maatregelen ingevoerd gaan worden.quote:
Eens. Maarja. Media...quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet meer. 20% van der bedrijven staat op faillissement. Er zijn weinig nieuwe besmettingen meer. Zelfs protesteren op de dam kan alweer.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is echt geen enkel argument meer te bedenken om ondernemers die nu nog dicht zijn niet gewoon open te laten gaan. En sportkantines. Gooi die vanaf zaterdag gewoon open en gun clubs en ondernemers nog een paar weken (extra) omzet.
Nee, dat kun je dus niet. Om te concluderen dat er niets aan de hand is heb je meerdere cycli nodig. Basiskennis epidemiologie:quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De incubatietijd is gemiddeld 5/6 dagen. Dan kun je na 9 dagen wel concluderen dat er niets mis is gegaan. Dus kun je nu meer doen. Je kunt ook echt te voorzichtig zijn.
Klopt.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik had het in mijn loopbaan (28 jaar) nog niet meegemaakt dat door een keukentrapje, ,hartfalen of influenza er 32 van de 36 IC bedden gevuld zijn hiermee. Nu dus wel met coronapatienten. Nooit eerder 32 patiënten met 1 en hetzelfde ziektebeeld gelijktijdig aan de beademing.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Coronadashboard.nlquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is de omgekeerde wereld. Kun je een link geven of de gegevens hier plaatsen?
Je bent toch niet pas 5 dagen na besmetting zelf besmettelijk? Na 5 dagen ontstaan gemiddeld de (eerste) symptomen bij de drager.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:59 schreef JFlip het volgende:
[..]
Nee, dat kun je dus niet. Om te concluderen dat er niets aan de hand is heb je meerdere cycli nodig. Basiskennis epidemiologie:
Als er 5 mensen op 1 Juni op de Dam lopen en zij besmetten elk 5 andere, dan zijn die 25 op de Dam besmet geraakte personen pas rond 6 a 7 juni op hun beurt weer besmettelijk. Als die 25 op hun beurt ook ieder weer 5 personen besmetten, dan heb je pas op 14 juni 155 (125 + 25+5) besmette personen. Een piek treedt niet op omdat mensen op een bepaalde plaats besmet zijn geraakt, een piek treedt op als die personen op hun beurt ook weer mensen besmetten, en die op hun beurt ook weer, etc. etc.
Verder speelt het simpele feit dat er nog veel meer maatregelen wel van kracht zijn mee in het beperkt houden van een eventuele uitbraak. Als je dat allemaal los laat, is de kans veel groter dat "evenementen" zoals protesten wel weer voor een uitbraak zorgen.
Wat verder wel meespeelt is dat de kans dat er op de Dam een of meerdere besmette personen rond liepen erg klein is gezien het aantal geschatte besmettingen in de totale populatie.
Als mensen symptomatisch zijn, zijn ze vaak ook besmettelijk. Wellicht ook eerder, daar is nog niet echt duidelijkheid over. Het was ook maar een voorbeeld.quote:Op woensdag 10 juni 2020 19:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bent toch niet pas 5 dagen na besmetting zelf besmettelijk? Na 5 dagen ontstaan gemiddeld de (eerste) symptomen bij de drager.
Van 19 naar 20 is een stijging van iets meer dan 5%. Dat is niet niks, maar bij zulke lage absolute getallen is het lastig te zeggen of het significant is.quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:15 schreef Jed1Gam het volgende:
Ze blijven nog steeds angst te verkopen hier. Artikel van vandaag verscheen op de standaard startpagina op t werk.
23 nieuwe Covid-19 besmette mensen binnen 24 uur - sterftecijfer hoger
Dan in het artikel. De sterfte steeg met één, tot twintig per 100.000 mensen.met 1 maarliefst
![]()
van 19 naar 20
https://www.msn.com/de-ch(...)-BB15hSq2?li=BBqfZdU
Ja van 1 naar 2 is 100%, is ook niet niks. Zo krijg je de kranten wel vol.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:11 schreef Montov het volgende:
[..]
Van 19 naar 20 is een stijging van iets meer dan 5%. Dat is niet niks, maar bij zulke lage absolute getallen is het lastig te zeggen of het significant is.
Kun je nagaan als we een tijdje op 0 staan en dan naar 1 gaan....quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja van 1 naar 2 is 100%, is ook niet niks. Zo krijg je de kranten wel vol.
Lockdown, tweede golf, Zweden here we comequote:Op woensdag 10 juni 2020 21:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kun je nagaan als we een tijdje op 0 staan en dan naar 1 gaan....
Men rekende ongeveer met 2 à 3 weken. Wellicht is dat nu iets korter, omdat men bij het minste getest kan worden terwijl ze eerst uitgingen van bv. ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Feit is wel dat Zweden keihard faalt. Naast een hoop doden en internationale boycott nu ook ernstige problemen in de binnenlandse politiek.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:36 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Lockdown, tweede golf, Zweden here we come
Maar faalt Zweden echt?quote:Op woensdag 10 juni 2020 23:32 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Feit is wel dat Zweden keihard faalt. Naast een hoop doden en internationale boycott nu ook ernstige problemen in de binnenlandse politiek.
Dit alles in een land waarin social distancing altijd al in zekere mate normaal is geweest, en daarnaast met maatregelen als het verbieden van evenementen en grote bijeenkomsten. Blijkbaar is het laatste dus niet voldoende om het onder controle te houden.
Waarom zou Nederland er in godsnaam beter vanaf komen als we alles laten varen op het verbod op evenementen na zoals een hoop users hier graag willen zien?
Het probleem is dat niemand ergens iets kwantificeert of definieert. Je kunt lekker vaag heen en weer blijven roepen dat er 'gefaald' of 'geslaagd' is, maar dan moet er toch echt eerst eens iemand gaan definiëren wat er nou bedoeld wordt met slagen of falen in deze context.quote:Op donderdag 11 juni 2020 00:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar faalt Zweden echt?
Of wordt Zweden geframed omdat ze niet alles plat hebben gegooid zoals de rest?
Nadeel van een slagend Zweden is dat de strengere landen het misschien wel fout hebben gedaan. Die hebben liever het beeld van een mislukt beleid in Zweden.
En ik ben van mening dat je de woorden gefaald/geslaagd nog helemaal niet kan gebruiken. Pas over een jaar of 5-10, dan kan je zeggen: dat land had het beste beleid, dat land gokte verkeerd. We weten niets over tweede, derde golven, (of dit was het) we weten niets over herdimmunity, we weten niets over hoelang je immuun bent na blootstelling....er is gewoon een heleboel wat we nog niet weten.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:12 schreef Monolith het volgende:
Het probleem is dat niemand ergens iets kwantificeert of definieert. Je kunt lekker vaag heen en weer blijven roepen dat er 'gefaald' of 'geslaagd' is, maar dan moet er toch echt eerst eens iemand gaan definiëren wat er nou bedoeld wordt met slagen of falen in deze context.
Maar zelfs dan praat je nog over enkel over het directe effect van het virus en zaken als absolute sterfte. Kijjken naar QALYs, de algehele sterfte over een lange periode gezien de potentiële effecten van economische neergang, uitstellen van reguliere zorg en meer van dat soort zaken, langetermijneffecten op economie / werkgelegenheid en al dat soort zaken zou je ook allemaal kunnen hanteren als criteria. Er wordt natuurlijk wel verontwaardigd gedaan over stellen dat het virus vooral ouderen treft die toch waarschijnlijk al niet lang meer zouden leven, maar de Quality Adjusted Life Year is in de medische wereld zelf echt gewoon een maatstaf die wordt meegenomen om te bepalen of een behandeling zinvol is.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik ben van mening dat je de woorden gefaald/geslaagd nog helemaal niet kan gebruiken. Pas over een jaar of 5-10, dan kan je zeggen: dat land had het beste beleid, dat land gokte verkeerd. We weten niets over tweede, derde golven, (of dit was het) we weten niets over herdimmunity, we weten niets over hoelang je immuun bent na blootstelling....er is gewoon een heleboel wat we nog niet weten.
Misschien hebben de landen met de minste doden op de lange termijn een probleem en de landen met de meeste doden een enorme piek aan de start gehad en daarna niets meer. We weten dat nog helemaal niet.
Ja, de directe en indirecte gevolgen zijn complex en daar kan je nu amper nog iets over zeggen, laat staan een land te disqualificeren met een 'gefaald beleid'.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:41 schreef Monolith het volgende:
Maar zelfs dan praat je nog over enkel over het directe effect van het virus en zaken als absolute sterfte. Kijjken naar QALYs, de algehele sterfte over een lange periode gezien de potentiële effecten van economische neergang, uitstellen van reguliere zorg en meer van dat soort zaken, langetermijneffecten op economie / werkgelegenheid en al dat soort zaken zou je ook allemaal kunnen hanteren als criteria. Er wordt natuurlijk wel verontwaardigd gedaan over stellen dat het virus vooral ouderen treft die toch waarschijnlijk al niet lang meer zouden leven, maar de Quality Adjusted Life Year is in de medische wereld zelf echt gewoon een maatstaf die wordt meegenomen om te bepalen of een behandeling zinvol is.
Nou ja, je kunt al best spreken van beleid dat op punten gefaald heeft. Zowel in Zweden als in Nederland is de aanpak in verzorgingstehuizen bijvoorbeeld vrij dramatisch verlopen. Op dat vlak heeft het beleid ook echt wel gefaald.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, de directe en indirecte gevolgen zijn complex en daar kan je nu amper nog iets over zeggen, laat staan een land te disqualificeren met een 'gefaald beleid'.
Je hebt gelijk dat je de aantallen in de gaten moet houden omdat het zich weer kan verspreiden.quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:22 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik had het in mijn loopbaan (28 jaar) nog niet meegemaakt dat door een keukentrapje, ,hartfalen of influenza er 32 van de 36 IC bedden gevuld zijn hiermee. Nu dus wel met coronapatienten. Nooit eerder 32 patiënten met 1 en hetzelfde ziektebeeld gelijktijdig aan de beademing.
Maar we weten wel iets over IC capaciteit en zorgcapaciteit.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik ben van mening dat je de woorden gefaald/geslaagd nog helemaal niet kan gebruiken. Pas over een jaar of 5-10, dan kan je zeggen: dat land had het beste beleid, dat land gokte verkeerd. We weten niets over tweede, derde golven, (of dit was het) we weten niets over herdimmunity, we weten niets over hoelang je immuun bent na blootstelling....er is gewoon een heleboel wat we nog niet weten.
Misschien hebben de landen met de minste doden op de lange termijn een probleem en de landen met de meeste doden een enorme piek aan de start gehad en daarna niets meer. We weten dat nog helemaal niet.
dat is wat te simpel, ten koste van wat moet er toch ook wel bijquote:Op donderdag 11 juni 2020 09:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Volgens mij is het beperken van de instroom in de ziekenhuizen tot maximum van jouw land het beste criterium van hoe goed je het gedaan hebt als land
Niet alleen de verzorgingshuizen. Het stopzetten van de reguliere zorg tijdens de coronacrisis heeft geleid tot een verlies van naar schatting 100 duizend tot 400 duizend gezonde levensjaren.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt al best spreken van beleid dat op punten gefaald heeft. Zowel in Zweden als in Nederland is de aanpak in verzorgingstehuizen bijvoorbeeld vrij dramatisch verlopen. Op dat vlak heeft het beleid ook echt wel gefaald.
quote:Gupta concludeert dat de reguliere zorg ongekende, disproportionele schade heeft opgelopen. Door dit effect op de reguliere zorg is het onwenselijk om coronazorg nog langer op dezelfde voet voort te zetten, stelt Gupta. Eerder deze maand publiceerde het bureau samen met de Nederlandse Vereniging voor Cardiologie (NVVC) een inventarisatie van de uitgestelde zorg en concludeerde dat deze de komende maanden ontoereikend zal blijven omdat het binnen de anderhalvemetersamenleving niet eenvoudig is om zorg te organiseren.
Ja, maar dat heeft niet direct iets met het beleid omtrent corona te maken. Dat is enerzijds de consequentie van het feit dat je bijvoorbeeld mensen met een verzwakt immuunsysteem door medicatie niet kunt blootstellen aan infectierisico's omdat die een grote kans hebben om fataal te zijn en anderzijds gewoon een capaciteitsprobleem in de zorg. Dat eerste heb je overal en kun je eigenlijk alleen ondervangen door a la China eigenlijk een soort van coronakampen aan te leggen waar je alle patiënten naartoe deporteert en het tweede is geen gevolg van de aanpak op de korte termijn, maar een structurele keuze die in Nederland op de veel langere termijn is gemaakt om de zorg zo kostenefficiënt in te richten (lees niet bepaald veel overcapaciteit waardoor je bij calamiteiten krap kunt komen te zitten.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Niet alleen de verzorgingshuizen. Het stopzetten van de reguliere zorg tijdens de coronacrisis heeft geleid tot een verlies van naar schatting 100 duizend tot 400 duizend gezonde levensjaren.
https://www.medischcontac(...)-door-coronazorg.htm
[..]
Schrikbarend. Die 1,5 meter regel zou voor bepaalde beroepen/sectoren wel het heroverwegen waard zijn middels een solide pain-gain analyse.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Niet alleen de verzorgingshuizen. Het stopzetten van de reguliere zorg tijdens de coronacrisis heeft geleid tot een verlies van naar schatting 100 duizend tot 400 duizend gezonde levensjaren.
[..]
https://www.reuters.com/a(...)-study-idUSKBN23G37Vquote:Widespread mask-wearing could prevent COVID-19 second waves: study
LONDON (Reuters) - Population-wide face mask use could push COVID-19 transmission down to controllable levels for national epidemics, and could prevent further waves of the pandemic disease when combined with lockdowns, according to a British study on Wednesday.
The research, led by scientists at the Britain’s Cambridge and Greenwich Universities, suggests lockdowns alone will not stop the resurgence of the new SARS-CoV-2 coronavirus, but that even homemade masks can dramatically reduce transmission rates if enough people wear them in public.
“Our analyses support the immediate and universal adoption of face masks by the public,” said Richard Stutt, who co-led the study at Cambridge.
He said combining widespread mask use with social distancing and some lockdown measures, could be “an acceptable way of managing the pandemic and re-opening economic activity” before the development of an effective vaccine against COVID-19, the respiratory illness caused by the coronavirus.
The study’s findings were published in the “Proceedings of the Royal Society A” scientific journal.
(...)
The study found that if people wear masks whenever they are in public it is twice as effective at reducing the R value than if masks are only worn after symptoms appear.
In all scenarios the study looked at, routine face mask use by 50% or more of the population reduced COVID-19 spread to an R of less than 1.0, flattening future disease waves and allowing for less stringent lockdowns.
Toch best nuttige dingen eigenlijk, die mondkapjes. Wie had dat gedacht!quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:55 schreef speknek het volgende:
OMT stays losing
[..]
https://www.reuters.com/a(...)-study-idUSKBN23G37V
Juist in de zorg zijn strikte maatregelen essentieel.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Schrikbarend. Die 1,5 meter regel zou voor bepaalde beroepen/sectoren wel het heroverwegen waard zijn middels een solide pain-gain analyse.
Met alle respect voor social distancing, maar in de praktijk hebben in het bijzonder mensen in de zorg écht wel wat beters te doen.
klopt, maar het moet wel ietwat goede kwaliteit zijn denk ik ookquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toch best nuttige dingen eigenlijk, die mondkapjes. Wie had dat gedacht!
Het is ook kennelijk altijd enorm moeilijk om in dit internettijdperk even te linken naar het onderzoek voor nieuwsorganisaties.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:55 schreef speknek het volgende:
OMT stays losing
[..]
Mondmaskers gecombineerd met afstand houden en een gedeeltelijke lockdown lijkt effectief. Hebben ze ook onderzocht wat het effect is van het wegnemen van een van die maatregelen? Ofwel wat voegen mondkapjes toe als afstand wordt gehouden en de gedeeltelijke lockdown wordt aangehouden?quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:55 schreef speknek het volgende:
OMT stays losing
[..]
Nee, want het gaat hier niet specifiek om N95 masker.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:17 schreef Simmertje het volgende:
Is het gewoon niet zo dat we heel lang een enorm tekort aan mondkapjes hadden en ze bang waren voor een run op mondkapjes. Dus dan maar zo'n lul verhaal de wereld in helpen zodat in ieder geval de zorg bevoorraad kan worden. Ik zou dat zelf nog begrijpelijk vinden, neemt niet weg dat het natuurlijk achterlijk is dat we die dingen niet hier op voorraad hadden en konden produceren.
Geen social distancing = meer besmettingen = meer Covid zorg nodig = minder reguliere zorg beschikbaar.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Schrikbarend. Die 1,5 meter regel zou voor bepaalde beroepen/sectoren wel het heroverwegen waard zijn middels een solide pain-gain analyse.
Met alle respect voor social distancing, maar in de praktijk hebben in het bijzonder mensen in de zorg écht wel wat beters te doen.
Het internet staat vol met dat soort logical leaps.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook kennelijk altijd enorm moeilijk om in dit internettijdperk even te linken naar het onderzoek voor nieuwsorganisaties.
Het gaat om deze publicatie, neem ik aan. Natuurlijk best een geinige exercitie zo'n wiskundige modellering, maar de vraag óf het werkt is meer een empirische die je zou moeten toetsen aan de hand van daadwerkelijke gegevens. Nu is het vooral een zooitje aannames over virusverspreiding en daar een geschat effect van mondkapje bijgooien, in een modelletje rammen en beweren dat mondkapjes kunnen helpen. Leuke exercitie, maar niet direct heel waardevol.
Alleen houdt niemand er zich meer aanquote:Op donderdag 11 juni 2020 09:51 schreef TheVoice4ever het volgende:
ik vind dat social distancing nog nodig is
het wordt gewoon aanpassen aan de 1,5 meter samenleving
Die 4 komen toevallig in het nieuws maar er zijn de afgelopen maanden honderdduizenden Nederlanders door elkaar besmet.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Juist in de zorg zijn strikte maatregelen essentieel.
Kijk bijvoorbeeld naar het MCL, waarbij 1 medewerker van een afdeling ziek is en er nog 4 besmet blijken te zijn.
Kijk naar de verzorgingshuizen, waar de meeste besmettingen door het zorgpersoneel naar binnen zijn gebracht.
De vraag is hoevéél meer besmettingen mits je je aan andere voorschriften houdt. Als door 1,5 meter het werk wordt belemmerd is er effectief ook minder reguliere zorg beschikbaar.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:21 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Geen social distancing = meer besmettingen = meer Covid zorg nodig = minder reguliere zorg beschikbaar.
Het uitstellen van reguliere zorg is inherent aan een pandemie. Hoevéél zorg moet worden uitgesteld is afhankelijk van (het effect van) genomen maatregelen.
Precies!quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Die 4 komen toevallig in het nieuws maar er zijn de afgelopen maanden honderdduizenden Nederlanders door elkaar besmet.
Zorgpersoneel moet goede beschermingsmiddelen krijgen. Je kan mensen niet telepathisch verzorgen.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:35 schreef Za het volgende:
In de eerste week van juni voerde de staat 195.000 tests uit, met een gemiddelde van meer dan 30.000 tests per dag. Dat is een stijging van 50% in de maand mei, toen de staat gemiddeld 20.000 tests per dag afnam. De golf van testen leverde een golf van nieuwe infecties op, maar die nieuwe infecties hebben, verrassend genoeg, niet geleid tot een overeenkomstige piek in ziekenhuisopnames, zelfs niet als rekening wordt gehouden met de vertraging van 1-2 weken voordat er zich ernstige symptomen voordoen.
Wat een rare logica. Als ik dit zo lees is er significant meer getest, waardoor er meer geïdentificeerde infecties waren. Vervolgens wordt er gesteld dat dit niet leidde tot meer ziekenhuisopnames en concludeert met dat er meer infecties waren, maar niet meer ziekenhuisopnames. Als je meer test vind je meer infecties, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn als je niet test. Het aantal infecties is absoluut niet hetzelfde als het aantal geïdentificeerde infecties. Dat verschil zie je bijvoorbeeld als je het aantal positief geteste gevallen afzet tegen post hoc analyses zoals die bijvoorbeeld door Sanquin worden uitgevoerd. Juist ook meer en breder testen kan betekenen dat je milde gevallen die voorheen ongedetecteerd bleven nu wel detecteert.quote:In de eerste week van juni voerde de staat 195.000 tests uit, met een gemiddelde van meer dan 30.000 tests per dag. Dat is een stijging van 50% in de maand mei, toen de staat gemiddeld 20.000 tests per dag afnam. De golf van testen leverde een golf van nieuwe infecties op, maar die nieuwe infecties hebben, verrassend genoeg, niet geleid tot een overeenkomstige piek in ziekenhuisopnames, zelfs niet als rekening wordt gehouden met de vertraging van 1-2 weken voordat er zich ernstige symptomen voordoen.
Goede inderdaad, iedereen kan nu getest worden, dus ook iemand die misschien alleen een snotneus heeft als symptoom van corona. Heb het al eerder aangegeven dat de kwetsbare groepen nu ook veel beter bescherm worden in vergelijking met een aantal maanden terug.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
[..]
Wat een rare logica. Als ik dit zo lees is er significant meer getest, waardoor er meer geïdentificeerde infecties waren. Vervolgens wordt er gesteld dat dit niet leidde tot meer ziekenhuisopnames en concludeert met dat er meer infecties waren, maar niet meer ziekenhuisopnames. Als je meer test vind je meer infecties, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn als je niet test. Het aantal infecties is absoluut niet hetzelfde als het aantal geïdentificeerde infecties. Dat verschil zie je bijvoorbeeld als je het aantal positief geteste gevallen afzet tegen post hoc analyses zoals die bijvoorbeeld door Sanquin worden uitgevoerd. Juist ook meer en breder testen kan betekenen dat je milde gevallen die voorheen ongedetecteerd bleven nu wel detecteert.
Daarnaast zijn er ook nog andere mogelijkheden. Het kan zijn dat juist kwetsbare groepen al vrij effectief uitgedund zijn of in ieder geval beter beschermd worden, terwijl mensen die het virus wel goed kunnen hebben (lees: het gros van de mensen onder de 40) het virus in grotere mate oplopen.
Er komen nu een heleboel mensen langs voor een test omdat ze een keer hebben geniest of een keer een rauwe keel hadden. En die testen vervolgens allemaal negatief.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Als je kijkt naar de virologische dagstaten zie je dat het percentage van infecties per test week na week afgenomen is met de afgelopen paar dagen zelfs richting de 1% waar het zo'n 30% op het hoogtepunt was:
[ afbeelding ]
Nou ja, dat heleboel valt ook nog wel een beetje mee. Hooguit het dubbele van wat eerder werd getest.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er komen nu een heleboel mensen langs voor een test omdat ze een keer hebben geniest of een keer een rauwe keel hadden. En die testen vervolgens allemaal negatief.
Dit ja. Er waren de eerste dag iets van 300.000 aanvragen, waar er slechts 5000 een afspraak hebben gekregen. Er zitten dus echt nog wel richtlijnen aan en met één keer niezen zal je er niet komen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, dat heleboel valt ook nog wel een beetje mee. Hooguit het dubbele van wat eerder werd getest.
dat zijn aannames, dacht dat Jaap niet daaraan deed.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:58 schreef Jaeger85 het volgende:
Las in de krant een artikel van de GGD over zelf quarantaine als je huisgenoot besmet is met Covid 19. Je wordt dan geacht om vanaf het moment dat de besmetting is vastgesteld tot 14 dagen nadat de besmette persoon 24 uur geen klachten meer heeft thuis te blijven. Met een beetje pech ben je dan zo 4 - 6 weken verder.
Wat zijn aannames?quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zijn aannames, dacht dat Jaap niet daaraan deed.
Nou ja, het is ook vooral dat er nu een veel bredere groep wordt getest. We zijn gegaan van heel gericht mensen die veel risico liepen en symptomen hadden gaan testen naar een systeem waarbij iedereen die denkt dat hij of zij mogelijk corona heeft. Dat is veel minder gericht, dus dan is het dalen van het aantal positives ook niet zo gek.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, dat heleboel valt ook nog wel een beetje mee. Hooguit het dubbele van wat eerder werd getest.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zijn aannames, dacht dat Jaap niet daaraan deed.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:57 schreef vosss het volgende:
164 nieuwe gevallen
3 nieuwe opnames
2 doden
Precies, op met die persconferentiequote:
quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:57 schreef vosss het volgende:
164 nieuwe gevallen
3 nieuwe opnames
2 doden
Geen ideequote:
eensquote:Op donderdag 11 juni 2020 14:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen idee
Maar er lijkt toch onderhand wel zat rechtvaardigheid om meer te gaan versoepelen. Staat niet in verhouding meer zo
Vanavond zeven uur.quote:
dat ze voor binnen nog wat huiverig zijn begrijp ik nog wel maar buiten 1,5m slaat nergens meer opquote:Op donderdag 11 juni 2020 14:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vanavond zeven uur.
Behalve grote evenementen binnen, gaat alles weer open zonder restricties en gaan we weer normaal doen met z'n allen.
N=1quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen houdt niemand er zich meer aanhttps://www.ad.nl/binnenl(...)gste-soort~a95da57c/ Die anderhalve meter samenleving bestaat niet, en gaat er ook nooit komen
Ik heb dezelfde mening. Cijfers zijn echg goed de laatste tijd.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen idee
Maar er lijkt toch onderhand wel zat rechtvaardigheid om meer te gaan versoepelen. Staat niet in verhouding meer zo
Dat heb ik ook altijd als je een andere auto koop; ineens zie je diezelfde auto overal rijden waar je er voorheen amper een zag! WTF?!quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:09 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
N=1
Als je bewust ergens naar zoekt dan lijkt dat al snel zo.
Let morgen voor de grap eens op hoeveel Fiat Punto's je op de weg ziet. Normaal let je er niet bewust op en "zie" je ze niet.
cognitieve dissonantiequote:Op donderdag 11 juni 2020 14:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd als je een andere auto koop; ineens zie je diezelfde auto overal rijden waar je er voorheen amper een zag! WTF?!
IC en ziekenhuisopnamen lijkt wel te kloppen?quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:16 schreef zoost het volgende:
De cijfers van het RIVM / NICE / LCPS en het Dashboard komen overigens totaal niet overeen. SAD!
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Deze was hier nog wel interessant bij:quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
[..]
[..]
Overal Ferrari's, ongekend.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd als je een andere auto koop; ineens zie je diezelfde auto overal rijden waar je er voorheen amper een zag! WTF?!
Dat sluit niet aan bij de cijfers die het RIVM rapporteert.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
bv. ziekenhuisopnamen
10 juni:
Er zijn 5 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest).
9 juni:
Er zijn 6 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest).
8 juni:
Er zijn 5 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest).
Totaal 16, gedeeld door 3 maakt 5.33, dashboard staat nu op 5.3.
Hmmm dacht dat dat nu al algemeen bekend was.... RIVM bericht gaat over het aantal meldingen (ziekenhuisopnames bv.) die ze per dag binnen krijgen. De daadwerkelijke opname kan een week geleden hebben plaats gevonden, maar pas vandaag zijn doorgegeven aan het RIVM.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:26 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat sluit niet aan bij de cijfers die het RIVM rapporteert.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Nee, de tabel rapporteert ze op datum:quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hmmm dacht dat dat nu al algemeen bekend was.... RIVM bericht gaat over het aantal meldingen (ziekenhuisopnames bv.) die ze per dag binnen krijgen. De daadwerkelijke opname kan een week geleden hebben plaats gevonden, maar pas vandaag zijn doorgegeven aan het RIVM.
Wij geven dat niet meer per dag door.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hmmm dacht dat dat nu al algemeen bekend was.... RIVM bericht gaat over het aantal meldingen (ziekenhuisopnames bv.) die ze per dag binnen krijgen. De daadwerkelijke opname kan een week geleden hebben plaats gevonden, maar pas vandaag zijn doorgegeven aan het RIVM.
Klopt, voor vandaag rapporteren ze er 3, eentje op 26 mei, eentje op 30 mei en eentje die ik niet terug zie in die tabel.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:39 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, de tabel rapporteert ze op datum:
6 jun 0 2
7 jun 0 0
8 jun 0 3
9 jun 0 0
10 jun 0 0
11 jun 0 0
Idem. Vooral buiten zou er al meer mogelijk moeten zijn imo.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde mening. Cijfers zijn echg goed de laatste tijd.
Vind ik ook. Veel mensen nemen de media mee wanneer ze een mening vormen. Wanneer ik een headline zie van NU waarin in grote letters staat dat er weer een grote stijging in het aantal besmettingen heeft plaatsgevonden en in het artikel zelf lees dat het om een stijging van 1(!) gaat ten opzichte van de dag ervoor dan is het lastig om niet te stellen dat NU die headline heeft gekozen om angst te zaaien. Daarnaast zijn er maar weinig websites die doorgeven dat de nieuwe nummers ook nog besmettingen/doden uit april of mei mee nemen. Doen ze bewust om het te laten lijken alsof er toch weer 15 doden (voorbeeld - heb het niet over vandaag) zijn gevallen binnen de afgelopen 24 uur. Zelfs bij het kabinet zullen ze de media berichten echt wel meenemen. Berichten die wijzen op extreme drukte rond Koningsdag/Pinksteren/whatever bijvoorbeeld. Terwijl dat eigenlijk dus enorm mee viel.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:25 schreef miss_sly het volgende:
En ook deze:
https://nieuwscheckers.nl(...)QEF3tlaGw9HngFrHvokY
Ik vind het verwijt dat er angst gezaaid wordt door de media mbt corona zeker iets om naar te kijken. Tegelijkertijd gebeurt dat ook de andere kant op: laten we vooral niet te bang zijn voor corona, want er zijn nog veel erger zaken. Maar ook daarin klopt de berichtgeving lang niet altijd.
Kritisch naar álle berichten kijken lijkt me erg belangrijk.
Heb ik al een paar keer eerder gezien en ook andersom.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klopt, voor vandaag rapporteren ze er 3, eentje op 26 mei, eentje op 30 mei en eentje die ik niet terug zie in die tabel.
Als ik lees wat je beschrijft, zegt hij prima dingen. Ik verdraag de man echter niet. Ik haal die bevindingen wel uit onderzoeken, net als hij zelf doet.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:55 schreef Elan het volgende:
Kijken jullie dit kanaal ook? Of vinden jullie Maurice een debiel?
Zijn zorgen over het niet nu met urgentie realiseren van deugdelijke ventilatie, en het ontbreken keurmerken en regelgeving in de publieke ruimtes en scholen maken een plausibele indruk op mij.
Juist. Wat opties:quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem. Vooral buiten zou er al meer mogelijk moeten zijn imo.
Klopt. Hij heeft helemaal gelijk. En daarmee gaat er nog teveel mis. We zitten nog in beperking.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:55 schreef Elan het volgende:
Kijken jullie dit kanaal ook? Of vinden jullie Maurice een debiel?
Zijn zorgen over het niet nu met urgentie realiseren van deugdelijke ventilatie, en het ontbreken keurmerken en regelgeving in de publieke ruimtes en scholen maken een plausibele indruk op mij.
Ja eens hoor.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als ik lees wat je beschrijft, zegt hij prima dingen. Ik verdraag de man echter niet. Ik haal die bevindingen wel uit onderzoeken, net als hij zelf doet.
Zoals dit, van 8 juni:quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem. Vooral buiten zou er al meer mogelijk moeten zijn imo.
[..]
Vind ik ook. Veel mensen nemen de media mee wanneer ze een mening vormen. Wanneer ik een headline zie van NU waarin in grote letters staat dat er weer een grote stijging in het aantal besmettingen heeft plaatsgevonden en in het artikel zelf lees dat het om een stijging van 1(!) gaat ten opzichte van de dag ervoor dan is het lastig om niet te stellen dat NU die headline heeft gekozen om angst te zaaien. Daarnaast zijn er maar weinig websites die doorgeven dat de nieuwe nummers ook nog besmettingen/doden uit april of mei mee nemen. Doen ze bewust om het te laten lijken alsof er toch weer 15 doden (voorbeeld - heb het niet over vandaag) zijn gevallen binnen de afgelopen 24 uur. Zelfs bij het kabinet zullen ze de media berichten echt wel meenemen. Berichten die wijzen op extreme drukte rond Koningsdag/Pinksteren/whatever bijvoorbeeld. Terwijl dat eigenlijk dus enorm mee viel.
Hollandse zuinigheid.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:02 schreef RipCity het volgende:
https://www.weforum.org/a(...)ovid-19-coronavirus/
In België krijgt iedereen 10 gratis treinkaartjes en hier moeten we de treinen ontwijken. Logisch
Absoluut. En het is inderdaad verbazingwekkend dat daar niet meer op gewezen wordt als preventieve maatregel. Kunnen we straks weer achter de feiten aanlopen. Je zou er bijna aan gewend raken.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eens hoor.
Wel interessante materie die luchtverversing. Als je daar een strikt keurmerk met EPA filters op gaat plakken voor allerlei panden komt dat de volksgezondheid sowieso enorm ten goede.
Niet alleen qua Corona-beheersing.
Maar dus ook berichten zoals verloren levensjaren van anderen door de corona-crisis en het voorspelde overlijden van 500 vrouwen omdat het bevolkingsonderzoek borstkanker tijdelijk stilgelegd was.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zoals dit, van 8 juni:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-zorgelijk~a0c570fe/
Het aantal nieuwe Covid-19 gevallen blijft stijgen in Italië. Waren het er gisteren nog 197, vandaag zijn het er 280.
1 juni:200
2 juni:318
3 juni:321
4 juni:177
5 juni:518
6 juni:270
7 juni:197
8 juni:280
9 juni:283
10 juni:202
En dan een bericht maken dat het zo stijgt gebaseerd op de cijfers van 7 en 8 juni.
twitter:RencapMan twitterde op donderdag 11-06-2020 om 10:38:40The #coronavirus is out of control in 3 US states: South Carolina, #Utah and #Arizona. They have 16m people and account for 4% of US GDP.
No talk of re-imposing lockdown even though over 10% of tests in SC and AZ came back positive in the last week.
1st wave, not 2nd https://t.co/e3t6DOwIYK reageer retweet
Inderdaad, die zijn waarschijnlijk nu alsnog op controle geweest of gaan binnenkort.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dus ook berichten zoals verloren levensjaren van anderen door de corona-crisis en het voorspelde overlijden van 500 vrouwen omdat het bevolkingsonderzoek borstkanker tijdelijk stilgelegd was.
Dat is angstzaaierij de andere kant op.
Thuis?quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:13 schreef Nia het volgende:
In de staat California blijft het maar doorgaan met dagelijkse besmettingen terwijl daar alles toch nog dicht is. Waar vinden die besmettingen plaats? Die enkele wandelaar die in bijvoorbeeld LA op straat loopt draagt verplicht een masker.
Californie is wel weer deels aan het openen sinds 8 mei met horeca en stranden bv.: https://www.latimes.com/p(...)ing-across-counties/quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:13 schreef Nia het volgende:
In de staat California blijft het maar doorgaan met dagelijkse besmettingen terwijl daar alles toch nog dicht is. Waar vinden die besmettingen plaats? Die enkele wandelaar die in bijvoorbeeld LA op straat loopt draagt verplicht een masker.
Je blijft vaag. Wat is niet gebaseerd op feiten? De incubatietijd? Hoe lang iemand besmettelijk is?quote:
Die ligt nog verstopt onder het bed omdat besmettingen altijd overdag worden gemeld. In de avond als het veiliger is zal hij wel reageren.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:52 schreef DonDruiper het volgende:
Benieuwd wat hooibaal van de cijfers vindt.
Dat klopt. En qua aantal doden geven ze er 2 door en staan er 3 in de grafiek. Dus ik geloof dat ze de getallen omgedraaid hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klopt, voor vandaag rapporteren ze er 3, eentje op 26 mei, eentje op 30 mei en eentje die ik niet terug zie in die tabel.
Misschien dat Hooibaal het druk heeft met debatteren in Den Haag. Hij neemt het hier wel erg vaak op voor Hugo de Jonge.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die ligt nog verstopt onder het bed omdat besmettingen altijd overdag worden gemeld. In de avond als het veiliger is zal hij wel reageren.
Die negeert hij al maanden en blijft pleiten voor een totale lockdown want het virus grijpt nog om zich heen als een motherfucker.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:52 schreef DonDruiper het volgende:
Benieuwd wat hooibaal van de cijfers vindt.
Oh, het is volkomen logisch inderdaad.quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook vooral dat er nu een veel bredere groep wordt getest. We zijn gegaan van heel gericht mensen die veel risico liepen en symptomen hadden gaan testen naar een systeem waarbij iedereen die denkt dat hij of zij mogelijk corona heeft. Dat is veel minder gericht, dus dan is het dalen van het aantal positives ook niet zo gek.
En nog steeds alles op 1.5 meter en dichthouden. Absurdquote:Op donderdag 11 juni 2020 16:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 77. Dat zijn er 3 minder dan de dag ervoor. Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Dit dus.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:29 schreef Landgeld het volgende:
[..]
En nog steeds alles op 1.5 meter en dichthouden. Absurd
Welk deel van het woord exponentieel begrijp je niet?quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:29 schreef Landgeld het volgende:
[..]
De cijfers zijn nu laag vanwege de 1,5 meter en de andere maatregelen. Daarmee stoppen = cijfers weer omhoog.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:29 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Grote events zijn over de hele wereld afgeschaft en toch verspreid het zich als een brandend vuurtje (en wintersport is ook niet een groot event).quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:59 schreef Landgeld het volgende:
RIVM: 3 ziekenhuisopnames, 2 doden
Ja, laten we vooral alles beperken
Mensen. Alleen grote events zijn super verspreiders. Die 1.5 meter in het normale leven is echt absurd. Laten we daarmee zo snel mogelijk stoppen.
Haha, een dagje paar extra cases en ze hebben alweer een angst-artikel klaar liggen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zoals dit, van 8 juni:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-zorgelijk~a0c570fe/
Het aantal nieuwe Covid-19 gevallen blijft stijgen in Italië. Waren het er gisteren nog 197, vandaag zijn het er 280.
1 juni:200
2 juni:318
3 juni:321
4 juni:177
5 juni:518
6 juni:270
7 juni:197
8 juni:280
9 juni:283
10 juni:202
En dan een bericht maken dat het zo stijgt gebaseerd op de cijfers van 7 en 8 juni.
Het is een complotquote:Op donderdag 11 juni 2020 18:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haha, een dagje paar extra cases en ze hebben alweer een angst-artikel klaar liggen.
Ze blijven stug volhouden.
Nee, het is geld verdienen. Sensatie verkoopt veel beter dan een genuanceerd artikel, clickie clickie.quote:
Dit ja, enge verhalen maken, angst verkoopt!quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee, het is geld verdienen. Sensatie verkoopt veel beter dan een genuanceerd artikel, clickie clickie.
Kom jij nog buiten dan?quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De cijfers zijn nu laag vanwege de 1,5 meter en de andere maatregelen. Daarmee stoppen = cijfers weer omhoog.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De cijfers zijn nu laag vanwege de 1,5 meter en de andere maatregelen. Daarmee stoppen = cijfers weer omhoog.
Natuurlijk. Alleen niet op drukke plekken en ik houd netjes afstand.quote:
Volgens mij wil iedereen dat wel.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:29 schreef DonDruiper het volgende:
Vanavond 7 uur persco neem ik aan?
Alle maatregelen worden per direct opgeheven. Dat kan niet anders toch?
Verspreiding? Laat me niet lachen. Virus is over. Open. Laten we weer leven. I p vrijheid die by ingeperkt is.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Grote events zijn over de hele wereld afgeschaft en toch verspreid het zich als een brandend vuurtje (en wintersport is ook niet een groot event).
Het echte probleem is openbaar vervoer, werkplekken, kerken en cafés.
Ik denk wel dat er met mondkapjes op meer mogelijk is dan nu.
Laten we het hopen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:45 schreef DoNotPanic het volgende:
Is er is een persconferentie vanavond? Inderdaad tijd voor een flinke versoepeling in de maatregelen.
Interessant zou zijn om Belgrado in de gaten te houden.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Grote events zijn over de hele wereld afgeschaft en toch verspreid het zich als een brandend vuurtje (en wintersport is ook niet een groot event).
Het echte probleem is openbaar vervoer, werkplekken, kerken en cafés.
Ik denk wel dat er met mondkapjes op meer mogelijk is dan nu.
Goedenavond Hugo!quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Natuurlijk. Alleen niet op drukke plekken en ik houd netjes afstand.
Watje. De kans dat je besmet wordt is nog minder dan 1 op 25.000 mensen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Natuurlijk. Alleen niet op drukke plekken en ik houd netjes afstand.
De Horeca wilt ook vanaf volgende week die 1,5 meter maatregel weg hebben. Helaas gaat dat niet gebeuren, maar ik begin het ook een beetje triest te vinden hoelang dit al zo gaat terwijl die cijfers echt super super super laag zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:04 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Watje. De kans dat je besmet wordt is nog minder dan 1 op 25.000 mensen.
Houd maar lekker afstand.
Wanneer volgt versoepeling Horeca?
Het is niet zo dat Rutte op FOK kijkt en denkt ze willen een persconferentie laat ik er maar 1 houden he.quote:
Schimmelpenninck heeft een kittig kippetje.quote:
Hier krijgt inderdaad niet iedereen ze......niet dat ik van iets weetquote:Op donderdag 11 juni 2020 15:02 schreef RipCity het volgende:
https://www.weforum.org/a(...)ovid-19-coronavirus/
In België krijgt iedereen 10 gratis treinkaartjes en hier moeten we de treinen ontwijken. Logisch
Ik snap wel dat de horeca hun tenten het liefste gewoon weer volmetselt want dat levert geld op, maar het is onverstandig. Het RIVM zal daar ook echt niet zomaar toestemming voor geven lijkt me.quote:In bijna de helft van alle staten van de VS neemt het aantal bevestigde coronabesmettingen toe. Dat schrijft het Amerikaanse persbureau AP op basis van een eigen analyse. Eerder kwam ook de New York Times tot dezelfde conclusie.
In 21 staten was het aantal nieuwe gevallen de afgelopen week hoger dan de week ervoor. AP noemt het een zorgwekkende trend, die verder kan oplopen nu steeds meer mensen weer aan het werk gaan. In diverse staten is de lockdown versoepeld.
quote:Kinderen tot en met 18 jaar mogen naar een zomerkamp, kindervakantie of een georganiseerd dagkamp. Minister De Jonge van Volksgezondheid vindt het belangrijk dat de jeugd dit ook in coronatijd kan doen.
Organisatoren van vakantiekampen hebben een protocol opgesteld en het OMT denkt dat daarmee aan alle coronaregels wordt voldaan. De Jonge schrijft nu aan de Tweede Kamer dat hij geen "belemmeringen" ziet voor allerlei kindervakanties. Die worden georganiseerd door gemeenten, sportverenigingen, de scouting, onderwijsinstellingen en culturele en religieuze jeugdverenigingen.
Op de vakantiekampen zal er extra aandacht zijn voor hygiëne en het goed ventileren van tenten en groepsaccommodaties. De bonte avond, een soort voorstellingsavond, mag volgens het protocol alleen in de buitenlucht.
Daar wordt niks gewoons aan. Dikke bijna onuitvoerbare protocollen en heel wat hoogtepunten van een normaal kamp mogen nu niet meer. Als een kamp al doorgaat zullen al die regels contant overtreden worden.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:19 schreef hooibaal het volgende:
En er mogen dus ook gewoon dingen wel:
[..]
In plaats van blij te zijn met wat er wel kan gaan we meteen weer zeuren dat het allemaal te ingewikkeld is. Tsja.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar wordt niks gewoons aan. Dikke bijna onuitvoerbare protocollen en heel wat hoogtepunten van een normaal kamp mogen nu niet meer. Als een kamp al doorgaat zullen al die regels contant overtreden worden.
laten we het gewoon bij NL houden, op deze manier doorgaan hier kan ook niet, ze zullen toch zeker buiten snel met versoepelingen moeten komen anders doen de mensen dat zelf welquote:Op donderdag 11 juni 2020 22:17 schreef hooibaal het volgende:
Gevolgen van versoepelingen:
[..]
Ik snap wel dat de horeca hun tenten het liefste gewoon weer volmetselt want dat levert geld op, maar het is onverstandig. Het RIVM zal daar ook echt niet zomaar toestemming voor geven lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |