abonnement Unibet Coolblue
pi_193524405
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah ja, de magische cultuuromslag. Je bedoelt tegen zwarte Amerikanen zeggen dat ze meer eigen verantwoordelijkheid moeten nemen?
Ik heb liever dat het niet tegen ze gezegd word maar dat ze het zelf doen.
pi_193524495
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb liever dat het niet tegen ze gezegd word maar dat ze het zelf doen.
Jouw 'oplossing' is dat ze het zelf doen zonder dat het tegen ze gezegd wordt of beleid verandert buiten keihard aanpakken?
pi_193524800
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:13 schreef archito het volgende:

[..]

Jouw 'oplossing' is dat ze het zelf doen zonder dat het tegen ze gezegd wordt of beleid verandert buiten keihard aanpakken?
Het zal helpen wanneer bepaalde beroemdheden of ander soort volk uit de media dat aspect meer gaan benadrukken. Een boodschap van positiviteit, zelfredzaamheid en liefde voor wie en wat je bent minus het slachtoffergedrag.
pi_193524905
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, alleen gaat de VS nooit die kant op. Er is gewoon een groot deel van de bevolking die zo niet over zaken denkt.
Dat lijkt me aardige kletskoek als je de geschiedenis van de VS een beetje kent en ook de huidige tendensen een beetje volgt.
Mensen lijken nogal eens te denken dat de VS altijd voorop heeft gelopen met het meest rabiaat rechtse beleid, maar dat is toch vooral een trend die in mijn ogen door Reagan is ingezet.
Je ziet duidelijk dat er een kentering is in publieke opinie op heel veel vlakken, alleen wordt dat nog wel aardig geremd door het kiesstelsel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193524915
The Economist had ook nog wel een aardig stuk over de situatie in de VS:
https://www.economist.com(...)ix-american-policing
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 7 juni 2020 @ 19:06:03 #81
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_193525207
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:45 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Nee negeren is geen optie. We hebben dit met zijn alle te lang gedaan en het is tijd dat we racisme en alle andere soorten discrimatie benoemen waar we het zien.

Onderdeel van het probleem wat we vandaag de dag zien is juist dat verder fatsoenlijke mensen stil blijven. Hiermee creëer je een omgeving waarin mensen als redpilled, chivaz, vaderaarbei etc zich gesterkt voelen om hun haat neer te blijven plempen zonder tegenspraak.

Het is tijd dat we met elkaar veranderen, beter worden dan we waren. En dat geld voor ons allen, als we dat namelijk niet samen doen dan zullen deze problemen blijven bestaan.

We hebben de afgelopen 10 jaar gezien wat voor effect het negeren heeft. Fok was een open forum waar iedereen welkom was, als je nu op de Frontpage of op NWS kijkt staan er enorme hoeveelheden posts die 10 jaar geleden enkel op sites als Stormfront en 4chan te vinden waren.

En in het extreme zien we het in de VS, waar de mensen gevuld met haat zich gesterkt voelen door het succes van Trump en de Republikeinen.
Helemaal mee eens, beter uitgelegd dan ik het zelf zou kunnen formuleren!

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Vrijheid van feiten is dat niet. Dat zijn geen "alternative facts", maar gewoon leugens.

Als je leugen na leugen verspreid en niet bereid bent tot zelfreflectie, dan heb je ook niks te zoeken in deze discussie.

Trump heeft ook niks te zoeken op de stoel van de president van de Verenigde Staten, maar toch zit hij er. Rare wereld leven we in.
pi_193527132
Voor de mensen die het politiegeweld af doen als incidenten, of zeggen dat de mensen die protesteren de agresors zijn, hier !375!video's van politie geweld: https://drive.google.com/(...)ey_FOHDlb-Ghy0Hikl_w
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 21:26:18 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193527430
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:30 schreef Zwoerd het volgende:
Ik heb trouwens helemaal niet het idee dat men hier de republikeinen alle schuld geven van het probleem van racisme en politiegeweld. En dat de dems het altijd zo geweldig hebben gedaan.
Dat is constant de modus operandi van de Trump supporters, natuurlijk. Als je zegt dat je tegen racisme bent dan ben je een antifa aanhanger.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:26:30 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_193527437
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:48 schreef Monolith het volgende:
The Economist had ook nog wel een aardig stuk over de situatie in de VS:
https://www.economist.com(...)ix-american-policing
Of voor wie hem helemaal wil lezen:

https://translate.googleu(...)sfwCG2vdcIhdC-fqLXmQ
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 21:27:15 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193527459
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het zal helpen wanneer bepaalde beroemdheden of ander soort volk uit de media dat aspect meer gaan benadrukken. Een boodschap van positiviteit, zelfredzaamheid en liefde voor wie en wat je bent minus het slachtoffergedrag.
Dus het tegenovergestelde van wat Trump doet? Goh..
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 7 juni 2020 @ 23:19:22 #86
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_193529928
Chivaz zou eigenlijk eens de docu 13th moeten kijken. Ik raad hem iedereen eigenlijk wel aan, zeker omdat de relevantie ervan momenteel weer heel actueel is.

Docu uit 2016 over mass incarceration en de positie van zwarte Amerikanen in de laatste 100 jaar in de VS, die naadloos en bijna angstig profetisch aansluit op de huidige situatie.

Als je daarna nog met droge ogen durft te beweren dat er momenteel veel de "racisme-kaart" getrokken word of dat zwarte mensen meer "eigen verantwoordelijkheid" moeten nemen om hun positie te verbeteren, dan heb je wel echt de meest donkere oogkleppen op die je je voor kunt stellen.

Tevens legt de docu nog even de zere plek op een ander groot issue in de VS: lobbyen door veel te grote corporaties, met name door de conversatieve ALEC.

Als dat soort grappen ook niet snel uitgebannen worden in de VS, maakt het echt geen jota uit of Biden het stokje overneemt of Trump nog even blijft zitten: er gaat dan niks essentieels veranderen voor de zwarte Amerikanen.
pi_193530153
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, alleen gaat de VS nooit die kant op. Er is gewoon een groot deel van de bevolking die zo niet over zaken denkt.
Een leugen. De democraten hebben een flinke zwaai naar links gemaakt. Elke democratische president was linkser dan zijn voorganger. Biden staat ook weer linkser dan Obama, laat staan Sanders en Warren.

Een 'groot deel' van de bevolking mag misschien niet zo denken. Het GROOTSTE deel van de bevolking denkt WEL zo.

Dit wordt echter geblokkeerd door de republikeinen.

En zoals al eerder gemeld: Elk land met goede sociale vangnetten en een goed regulerende overheid is vele malen succesvoller in de happinessfactor van ziijn bevolking dan de samenleving die jij voorstaat: De keiharde samenleving vol ongelijkheid, meer abortussen en een lagere levensstandaard. Alleen maar om je ideologische denkbeelden te bevredigen.

De landen die mijn ideologische denkbeelden volgen is het voor vrijwel iedereen prima toeven: Scandinavie, Nederland enzo. In de landen met kernwaardes die jij voorstaat zoals de US, Rusland en Brazilie is het alleen voor de elitaire bovenlaag goed toeven.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193530356
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:45 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Nee negeren is geen optie. We hebben dit met zijn alle te lang gedaan en het is tijd dat we racisme en alle andere soorten discrimatie benoemen waar we het zien.

Onderdeel van het probleem wat we vandaag de dag zien is juist dat verder fatsoenlijke mensen stil blijven. Hiermee creëer je een omgeving waarin mensen als redpilled, chivaz, vaderaarbei etc zich gesterkt voelen om hun haat neer te blijven plempen zonder tegenspraak.

Het is tijd dat we met elkaar veranderen, beter worden dan we waren. En dat geld voor ons allen, als we dat namelijk niet samen doen dan zullen deze problemen blijven bestaan.

We hebben de afgelopen 10 jaar gezien wat voor effect het negeren heeft. Fok was een open forum waar iedereen welkom was, als je nu op de Frontpage of op NWS kijkt staan er enorme hoeveelheden posts die 10 jaar geleden enkel op sites als Stormfront en 4chan te vinden waren.

En in het extreme zien we het in de VS, waar de mensen gevuld met haat zich gesterkt voelen door het succes van Trump en de Republikeinen.
Yep.
Terwijl heel wat landen de laatste 2 decennia een aardige ruk naar rechts hebben gemaakt, blijven de rabiaat onzinnige klachten over de macht van de linkse kerk voortduren. Trump is slechts een manifestatie van dat probleem. En het beperkt zich dus niet tot de USA. De redelijkheid in de discussies lijkt totaal te zijn verdwenen. Laat ik me maar troosten met wat woorden van wijlen Robert Long:

Kattenharen zijn vergiftigd,
geef geen zoentjes aan een hond,
keer nooit je rug toe naar een homo
want dat zit-ie aan je kont.
Negers zijn heel vaak gevaarlijk
met een mes of een pistool
en kijk ook maar uit voor joden
ook al spelen ze mooi viool.
En dat is allemaal angst,
allemaal angst.
De allergrootste schreeuwers
zijn dikwijls het bangst.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_193530441
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:34 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Een leugen. De democraten hebben een flinke zwaai naar links gemaakt. Elke democratische president was linkser dan zijn voorganger. Biden staat ook weer linkser dan Obama, laat staan Sanders en Warren.

Een 'groot deel' van de bevolking mag misschien niet zo denken. Het GROOTSTE deel van de bevolking denkt WEL zo.

Dit wordt echter geblokkeerd door de republikeinen.

En zoals al eerder gemeld: Elk land met goede sociale vangnetten en een goed regulerende overheid is vele malen succesvoller in de happinessfactor van ziijn bevolking dan de samenleving die jij voorstaat: De keiharde samenleving vol ongelijkheid, meer abortussen en een lagere levensstandaard. Alleen maar om je ideologische denkbeelden te bevredigen.

De landen die mijn ideologische denkbeelden volgen is het voor vrijwel iedereen prima toeven: Scandinavie, Nederland enzo. In de landen met kernwaardes die jij voorstaat zoals de US, Rusland en Brazilie is het alleen voor de elitaire bovenlaag goed toeven.
Over het steeds linkser worden van de democratische presidenten heb ik zo mijn twijfels.
Ik denk bijvoorbeeld dat de Clintons linkser zijn/waren dan Obama.
De meest linkse presidentskandidaat van de periode na WO 2 was waarschijnlijk Walter Mondale. Hij kraakte Reagan inhoudelijk in debatten, hoewel de laatste er met zijn gevoel voor humor nog vaak goed mee wegkwam. Hoe dan ook: de Amerikanen moesten niet veel van Mondale hebben. Ondanks zijn intelligentie en heldere toelichting van zijn plannen, vonden ze hem veel en veel te links.

Wat dat betreft hebben de sceptici wel een punt: een groot deel van de Amerikanen zal zelfs een man als Rutte een gevaarlijke leftie vinden. Hoe bizar dat voor velen onder ons ook zal klinken.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 8 juni 2020 @ 00:50:41 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_193530792
mboorstein twitterde op zondag 07-06-2020 om 23:20:08 Mitt Romney, marching down Penn Ave towards the White House, with about 1000 mostly evangelical protesters. They’re chanting “black lives matter!” and singing “This little light of mine” ⁦@MittRomney⁩ https://t.co/Zj8HHpBDoX reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 8 juni 2020 @ 01:18:34 #91
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193530954
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 00:50 schreef speknek het volgende:
mboorstein twitterde op zondag 07-06-2020 om 23:20:08 Mitt Romney, marching down Penn Ave towards the White House, with about 1000 mostly evangelical protesters. They’re chanting “black lives matter!” and singing “This little light of mine” ⁦@:MittRomney⁩ https://t.co/Zj8HHpBDoX reageer retweet
[ afbeelding ]
Mitt heeft in de gaten dat hij de leider van de partij kan worden als Trump verliest, zeker nu zijn leeftijd er ook niet meer toe doet. Als Trump verliest heeft hij 4 jaar de tijd om de partij naar zijn hand te zetten, zelfs als hij niet zelf president wil worden heeft hij qua optics de sterkste hand om te spelen.
  maandag 8 juni 2020 @ 01:41:56 #92
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193531085
Obama was trouwens het resultaat van een single parent familie en nog steeds eiste de huidige president dat hij bewees dat hij een geboren Amerikaan was. Die racistische onzin die hier constant verkondigd wordt door Chivaz is precies dat. Het is nooit genoeg.

Chivaz horen we daarentegen ook nooit over al die blanken die in een greppel dood gaan aan een overdosis. Die drugs epedimie die door het land gaat, waarbij vooral blanken doodvallen. Misschien moeten blanken eens bij zich zelf te raden gaan waarom dat is. En waarom ze zoveel drugs verslaagde hebben. Of al die daklozen blanken, die de straten bevuilen. Als die ouders hadden gehad, dan waren ze vast ook niet in die positie geraakt.

Ben het weleens wat er eerder is gepost, je kan het negeren, je kan er wat tegen in brengen. Chivaz zal in ieder geval niet met feiten komen. Iets in perspectief plaatsen lijkt al helemaal onmogelijk.

Dus dan blijf je met de racitische 13% 52% racisme zitten, voor een bevolkingsgroep die geen huizen mocht bezitten, niet naar de zelfde scholen mocht, onevenredig hard worden aangepakt door de politie, hogere straffen krijgen voor de zelfde vergrijpen. Historisch besef is er niet.

Een Afro-Amerikaan met een college education heeft minder vermogen als een blanke zonder opleiding. Rara hoe kan dat. Zelfs de mensen die zich beteren en uit de sociale laag komen waar ze in geboren zijn, hebben nog steeds minder geld als blanken.

Vergeet vooral ook niet dat Republikeinen aan Gun control deden toen Afro-Amerikanen zich bewapende. Maar de NRA bleef stil bij Philando Castille. Rara waarom was dat.

Systemic racisme. Chivaz wil voorkomen dat dat niet het geval is, want uit anecdotisch bewijs van zijn familie zou blijken dat als je maar hard genoeg werkt en twee ouders hebt, dan kan je het maken in het leven. Het is ons gelukt, wij zijn geen slachtoffers, dus de rest nemen een slachtoffer rol aan.

Alles om maar op dezelfde hoogte gezien te worden als de rest.

Racisme is tevinden onder veel rassen, classisme ook, castisme ook. En zodra er wereldwijd opstaan komt tegen die dingen, dan voelen mensen die zich opgewerkt hebben op eigen kracht ineens minder. Want wat is dat nog waard als een wereldwijde opstand een einde zou maken aan die misstanden.

Dan was al dat harde werk voor niets. Ik had het moeilijk dus iedereen moet het moeilijk hebben.

Fuck dat, het leven moet voor iedereen beter worden.En als dat kan door een situatie zoals nu, dan ben ik daar helemaal voor. Zelfs als er wat gebouwen kapot gaan of levens verloren gaan.

Antifa heeft Europa bevrijdt in 1944-1945, dus ik kan dat alleen maar aanmoedigen.
  maandag 8 juni 2020 @ 01:56:00 #93
323401 Kijkertje
met filter
pi_193531152
Het Minneapolis PD gaat op de schop:

kylegriffin1 twitterde op zondag 07-06-2020 om 23:30:00 The Appeal: A veto-proof majority of Minneapolis City Council members will announce their commitment to disbanding the city's embattled police department. https://t.co/zzXb1DjeQW reageer retweet
In de TIME stond een paar dagen geleden deze op-ed van een gemeenteraadslid met de achtergrond van de problemen:

I'm a Minneapolis City Council Member. We Must Disband the Police—Here's What Could Come Next

En blijkbaar is Minneapolis niet eens de eerste stad die deze ingreep toepast:

CBHessick twitterde op maandag 08-06-2020 om 02:41:32 The news that Minneapolis has disbanded its police department will strike many people as incredibly radical.
But Camden, NJ did the same several years ago.
And with the help of @policingproject Camden has remade itself as a safer and more just community. https://t.co/ry2yZ62wT1 reageer retweet
Why Camden, N.J., the Murder Capital of the Country, Disbanded Its Police Force

In hopes of reducing the city's high crime rate, Camden, N.J., made a controversial and unprecedented move a year ago to replace its police force.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 08-06-2020 05:01:01 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 8 juni 2020 @ 02:54:24 #94
323401 Kijkertje
met filter
pi_193531331
Barr wordt ook steeds wanhopiger in het schoonvegen van zijn straatje:

Video:
atrupar twitterde op zondag 07-06-2020 om 17:15:07 "Pepper spray is not a chemical irritant. It's not chemical" -- AG Barr uses painstaking distinctions to defend the use of force against protesters near the White House last Monday https://t.co/CQbtqLwfIk reageer retweet
en dat terwijl pepperspray en -balls volgens zijn eigen DOJ toch echt onder de 'chemical agents' valllen

TomDreisbach twitterde op zondag 07-06-2020 om 21:15:39 You know who calls pepper spray and pepper balls "chemical agents"?

The Department of Justice.

This is from the DOJ Office of Inspector General.

https://t.co/QqCXnRkvaD https://t.co/iHDExl44Sa https://t.co/WQEIeTgHGc reageer retweet


[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 08-06-2020 03:19:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193532097
Wat ben ik blij dat hier oók mensen posten als Tweek, Koos, Tijger, Belabor en anderen, die (blijven) weerleggen en onderbouwd met duidelijke historisch inzicht ingaan tegen de roeptoeterij van users die denken dat zij pal staan voor ...ja voor wat eigenlijk.
Met veel geschreeuw en n=1 denkt men het gelijk aan hun zijde te hebben, verblind.

Zelf voel ik alleen maar aan dat zaken niet kloppen en volg het geheel omdat ik gefascineerd ben door alle krachten die er spelen.

#humbug.
pi_193532779
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 01:41 schreef Tweek het volgende:
Obama was trouwens het resultaat van een single parent familie en nog steeds eiste de huidige president dat hij bewees dat hij een geboren Amerikaan was. Die racistische onzin die hier constant verkondigd wordt door Chivaz is precies dat. Het is nooit genoeg.

Chivaz horen we daarentegen ook nooit over al die blanken die in een greppel dood gaan aan een overdosis. Die drugs epedimie die door het land gaat, waarbij vooral blanken doodvallen. Misschien moeten blanken eens bij zich zelf te raden gaan waarom dat is. En waarom ze zoveel drugs verslaagde hebben. Of al die daklozen blanken, die de straten bevuilen. Als die ouders hadden gehad, dan waren ze vast ook niet in die positie geraakt.

Ben het weleens wat er eerder is gepost, je kan het negeren, je kan er wat tegen in brengen. Chivaz zal in ieder geval niet met feiten komen. Iets in perspectief plaatsen lijkt al helemaal onmogelijk.
[...]
Die drugsproblematiek zal door de meeste conservatieve witte Amerikanen bijzonder eenvoudig te verklaren zijn: dat is de schuld van de immigratie die banen afpakt van de witte 'echte' Amerikanen, en van het feit dat in vele staten de Democraten het harde aanpakken van de drugshandel dwarszitten.
Ik lurk al flink wat jaren op internationale (klassieke) muzieksites om mijn 'luisterkennis' te vergroten (zelf lid worden is me toch een stap te ver, een mens moet bescheiden blijven ;)), waar ook vele conservatieve Americano's deelnemen. Daar vinden in subfora vaak ook politiek getinte discussies plaats. Op dergelijke vragen krijgen de vragenstellers standaard deze reacties van Trumpistische Republikeinen. Het zijn met name de Midden-Amerikaanse immigranten die het dan moeten ontgelden (pakken onze banen af). Met welke feiten andere deelnemers dan ook komen aanzetten, het is aan dovemansoren gericht. Daarom stemmen ze op Trump: alle troepen weg uit het Midden-Oosten, niet langer meer de morele held van de wereld willen uithangen, en de militairen inzetten aan de zuidelijke grens om de immigratie te stoppen, met behulp van 'the wall'. Want in hun ogen is bijv. Mexico (samen met andere 'Latino' landen) schuldig aan meer ellende in de USA dan welke rabiate Moslim-organisatie dan ook. Over het voorzichtig legaliseren van drugs, en de overheid de drugstoevoer laten reguleren hoef je natuurlijk helemaal niet te beginnen.... ook al proberen sommige Europese deelnemers dat wel. Vaak is dan de reactie: dit is precies de reden waarom de USA, naast het Midden-Oosten, ook Europa moet laten vallen als een baksteen. Europa is slappe hap en als bondgenoot kost het ons handen vol geld.
Samengevat: in nagenoeg alle problematische gevallen worden buitenlanders en 'het buitenland' als boosdoener gezien. China, Mexico, Europa, immigratie. En Democraten zijn veel te lief en toegeeflijk voor die mensen en die landen, ook al zijn die landen bondgenoten.

Sidestep (niet 'drugs-gerelateerd'): Donald Trump in 1987, bij David Letterman. Tussen ongeveer 10 en 12 minuten wordt het interessant. Veel is er in zijn mening niet veranderd. Alleen was toen China nog niet zo'n issue, maar was het, volgens Trump, vooral bondgenoot Japan dat de USA een poot uitdraaide, met slechte gevolgen voor de USA zelf (billions and billions of dollars).


Ook leuk, gewoon voor de fun... Letterman in 2019 over de verandering in Trumps houding. We mogen in deze topics ook wel eens wat relaxen, nietwaar?
(De reacties op het clipje zijn uiteraard ook good fun.)



[ Bericht 2% gewijzigd door Toby56 op 08-06-2020 08:43:40 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_193533205
@Toby56 Leuke filmpjes die een inkijk in Trump geven, helaas wordt ik wel misselijk van de reacties eronder van al het MAGA-volk...
pi_193533257
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 00:50 schreef speknek het volgende:
mboorstein twitterde op zondag 07-06-2020 om 23:20:08 Mitt Romney, marching down Penn Ave towards the White House, with about 1000 mostly evangelical protesters. They’re chanting “black lives matter!” and singing “This little light of mine” ⁦@:MittRomney⁩ https://t.co/Zj8HHpBDoX reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat is best bijzonder.
pi_193533280
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:53 schreef Knipoogje het volgende:
Interessante longread met een lesje geschiedenis en menselijke psyche:

https://www.theatlantic.c(...)ollaborators/612250/
Mooi begin al:

quote:
The turning point, when it came, was trivial. While walking down the hall of the Central Committee building, he was stopped by a “pleasant-looking middle-aged man,” a comrade recently arrived from the West, who asked where to find the dining room. Leonhard told him that the answer depended on what sort of meal ticket he had—different ranks of officials had access to different dining rooms. The comrade was astonished: “But … aren’t they all members of the Party?”
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 8 juni 2020 @ 09:38:12 #100
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_193533303
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 06:25 schreef AnneX het volgende:
Wat ben ik blij dat hier oók mensen posten als Tweek, Koos, Tijger, Belabor en anderen, die (blijven) weerleggen en onderbouwd met duidelijke historisch inzicht ingaan tegen de roeptoeterij van users die denken dat zij pal staan voor ...ja voor wat eigenlijk.
Met veel geschreeuw en n=1 denkt men het gelijk aan hun zijde te hebben, verblind.

Zelf voel ik alleen maar aan dat zaken niet kloppen en volg het geheel omdat ik gefascineerd ben door alle krachten die er spelen.

#humbug.
Ik deel deze blijdschap.
Op het scherp van de snede.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')