abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193523238
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Kijk voor de grap eens naar de steden waar het politiegeweld vooral plaatsvind en waar er flinke ghettovorming is, waar nu de gewelddadige rellen plaatsvinden.
9 van de 10 keer decennialang gerund door democraten.
Maar somehow is het allemaal de schuld van de republikeinen en zelfs Trump persoonlijk.
Bizar
Weer leugens uit het standaard handboek.

https://mappingpoliceviolence.org/states

Top 5 staten waar zwarte Amerikan naar verhouding het meest slachtoffer zijn:

1. Utah
2. Alaska
3. Oklahoma
4. West-Virginia
5. Oregon

Waarvan enkel Oregon een blauwe staat is.

[ Bericht 0% gewijzigd door arie_bc op 07-06-2020 16:50:16 ]
pi_193523552
Steden zijn geen staten.
pi_193523554
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:36 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Weer leugens uit het standaard handboek.

https://mappingpoliceviolence.org/states

Top 5 staten waar zwarte Amerikan naar verhouding het meest slachtoffer zijn:

1. Utah
2. Alaska
3. Oklahoma
4. West-Virginia
5. Oregon

Waarvan enkel Oregon een blauwe staat is.
Allereerst, ik had het over steden.

Dan ziet je lijst er toch opeens anders uit.
Kijken we naar doden per 1.000.000 dan krijg je het volgende lijstje:
St Louis - D
Oklahoma - R
Phoenix - D
Orlando - D
Spokane - R
Bakersfield - R
Tulsa - R
Aurora - ?
Reno - I
Stockton - ?
Kansas - D
Albuquerque - D
Een redelijke mix.

Kijken we naar de top12 in absolute aantallen ongeacht ras dan krijgen we nog een ander beeld.
Los Angeles - D
Phoenix - D
Chicago - D
New York - D
Houston - D
Las Vegas - I
Oklahoma - R
San Antonio - I
St Louis - D
Dallas - D
Columbus - D
Jacksonville - R
Ben voor een top 12 gegaan omdat ik het zielig vond voor die enkele R in de lijst, dus ben doorgegaan tot ik de 2e R tegen kwam.

Kijken we naar specifiek zwarte mensen dan staan de D'tjes er nog slechter voor:
Chicago - D
New York - D
St Louis - D
Houston - D
Los Angeles - D
Columbus - D
Baltimore - D
Oklahoma - R
Philidelphia - D
Jacksonville - R
Kansas - D
Indianapolis - D

En dit komt van dezelfde bron die jij linkt.
https://mappingpoliceviolence.org/cities

Maar ga gerust verder, vertel ons maar hoe dit probleem de schuld is van R's en Trump :')
pi_193523622
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:04 schreef Refragmental het volgende:

Maar ga gerust verder, vertel ons maar hoe dit probleem de schuld is van R's en Trump :')
Ik heb in deze reeks vandaag al meerdere betogen voorbij zien komen over de onderliggende oorzaken achter de problemen waar de zwarte gemeenschap in de VS mee heeft te kampen - al zou ik het persoonlijk breder willen trekken naar de sociaal-economische onderlaag als geheel. Volgens mij heeft niemand daarbij expliciet gewezen naar Democraten of Republikeinen als grote boeman. Dat is ook te simpel. Beide partijen dragen schuld aan de situatie waarin de VS heden ten dage verkeert.

Wel denk ik dat de Democraten meer open staan voor ingrijpende veranderingen die de status quo aan het wankelen kunnen brengen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193523642
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..] Beide partijen dragen schuld aan de situatie waarin de VS heden ten dage verkeert.
Eens.

quote:
Wel denk ik dat de Democraten meer open staan voor ingrijpende veranderingen die de status quo aan het wankelen kunnen brengen.
Verre van mee eens. Democraten ZIJN namelijk de status quo in veel gevallen.
pi_193523665
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Allereerst, ik had het over steden.

Dan ziet je lijst er toch opeens anders uit.
Kijken we naar doden per 1.000 dan krijg je het volgende lijstje:
St Louis - D
Oklahoma - R
Phoenix - D
Orlando - D
Spokane - R
Bakersfield - R
Tulsa - R
Aurora - ?
Reno - I
Stockton - ?
Kansas - D
Albuquerque - D
Een redelijke mix.

Kijken we naar de top12 in absolute aantallen ongeacht ras dan krijgen we nog een ander beeld.
Los Angeles - D
Phoenix - D
Chicago - D
New York - D
Houston - D
Las Vegas - I
Oklahoma - R
San Antonio - I
St Louis - D
Dallas - D
Columbus - D
Jacksonville - R
Ben voor een top 12 gegaan omdat ik het zielig vond voor die enkele R in de lijst, dus ben doorgegaan tot ik de 2e R tegen kwam.

Kijken we naar specifiek zwarte mensen dan staan de D'tjes er nog slechter voor:
Chicago - D
New York - D
St Louis - D
Houston - D
Los Angeles - D
Columbus - D
Baltimore - D
Oklahoma - R
Philidelphia - D
Jacksonville - R
Kansas - D
Indianapolis - D

En dit komt van dezelfde bron die jij linkt.
https://mappingpoliceviolence.org/cities

Als city-council of mayor heb je maar zeer beperkt invloed op beleid wat systematisch racisme of politiegeweld kan aanpakken.

Vandaar het een bekijken per staat:

St Louis - D --> Missouri (R)
Oklahoma - R --> Oklahoma (R)
Phoenix - D --> Arizona (R)
Orlando - D --> Florida (R)
Spokane - R --> Washingtom (D)
Bakersfield - R --> California (D)
Tulsa - R --> Oklahoma (R)
Aurora - ? --> Colorado (R)
Reno - I --> Nevada (wisselt D en R af)
Stockton - ? --> New Jersey (D)
Kansas - D --> Kansas (R)
Albuquerque - D --> New Mexico (wisselt D en R af)

Geeft al een iets ander beeld.

Als je kijkt naar de absolute aantallen is het al helemaal een oneerlijke vergelijking aangezien de grootste steden bijna allemaal democratisch zijn.
pi_193523696
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:53 schreef Knipoogje het volgende:
Interessante longread met een lesje geschiedenis en menselijke psyche:

https://www.theatlantic.c(...)ollaborators/612250/
Dit is een lang, lang en heel goed verhaal vanaf het communisme in Oost -Duitsland, Hongarije en uiteindelijk de spelers in Amerika. _O_
pi_193523730
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Kijk voor de grap eens naar de steden waar het politiegeweld vooral plaatsvind en waar er flinke ghettovorming is, waar nu de gewelddadige rellen plaatsvinden.
9 van de 10 keer decennialang gerund door democraten.
Maar somehow is het allemaal de schuld van de republikeinen en zelfs Trump persoonlijk.
Bizar
En nog even buiten de statistieken discussie is het een mooi vorbeeld van doelpalen verplaatsen. Je bent totaal niet ingegaan op de inhoud van de post, maar komt weer met een ander 'argument'.

En is Trump persoonlijk verantwoordelijk? Niet als oorsprong van de racisme en haat, maar wel dat deze mensen er steeds meer en openlijker naar handelen. Dat is ook niet zo gek als de president van de VS weg komt met zijn racistische gedachtengoed.

Hier een hele lijst met bewijs van Trump's racisme: https://www.vox.com/2016/(...)acist-racism-history
pi_193523735
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Eens.
[..]

Verre van mee eens. Democraten ZIJN namelijk de status quo in veel gevallen.
Welke sociaal-economische veranderingen willen de Republikeinen dan precies doorvoeren? Ik zie de huidige regering vooral druk zijn met belastingverlagingen waar met name de welgestelden van profiteren, het afbreken van milieuregels en het willen torpederen van de ACA, die is geïntroduceerd om arme Amerikanen te voorzien van gezondheidszorg.

Vergelijk dat met figuren zoals Bernie Sanders, ACO en tal van andere links-georiënteerde Democraten. Die willen daadwerkelijk sociale veranderingen bewerkstelligen. Je kunt het weliswaar oneens zijn met hun visie, maar het is verre van vasthouden aan de status quo.
pi_193523774
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:13 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Als city-council of mayor heb je maar zeer beperkt invloed op beleid wat systematisch racisme of politiegeweld kan aanpakken.

Vandaar het een bekijken per staat:

St Louis - D --> Missouri (R)
Oklahoma - R --> Oklahoma (R)
Phoenix - D --> Arizona (R)
Orlando - D --> Florida (R)
Spokane - R --> Washingtom (D)
Bakersfield - R --> California (D)
Tulsa - R --> Oklahoma (R)
Aurora - ? --> Colorado (R)
Reno - I --> Nevada (wisselt D en R af)
Stockton - ? --> New Jersey (D)
Kansas - D --> Kansas (R)
Albuquerque - D --> New Mexico (wisselt D en R af)

Geeft al een iets ander beeld.

Als je kijkt naar de absolute aantallen is het al helemaal een oneerlijke vergelijking aangezien de grootste steden bijna allemaal democratisch zijn.
Aha, op lokaal niveau komt je niet goed uit? Ookal rapporteert de chief of police rechtstreeks aan de burgermeester.
Laten we het dan ook even doortrekken. Staatsniveau komt mij toevallig niet goed uit, laten we kijken naar federaal niveau en wie daar de afgelopen 30 jaar de touwtjes in hadden hebben gehad.
16 jaar D tegenover 14 jaar R, en dan vergeten we ook voor het gemak even dat het huis en senaat meer in handen is geweest van de D's in die periode.
pi_193523824
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:23 schreef Refragmental het volgende:
en wie daar de afgelopen 30 jaar de touwtjes in hadden hebben gehad.
16 jaar D tegenover 14 jaar R, en dan vergeten we ook voor het gemak even dat het huis en senaat meer in handen is geweest van de D's in die periode.
En de laatste 40 jaar hebben de Republikeinen 24 jaar het presidentschap gehad.

Maar veel belangrijker mijn eerdere punt dat zowel Clinton als Obama stappen gezet hadden om deze problematiek aan te pakken. Maar dit wordt bijna consequest geblokkeerd (veel door McConnel nu) of teruggedraaid (door Trump nu).
pi_193523863
Ik heb trouwens helemaal niet het idee dat men hier de republikeinen alle schuld geven van het probleem van racisme en politiegeweld. En dat de dems het altijd zo geweldig hebben gedaan.
Цой жив
pi_193523891
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:30 schreef Zwoerd het volgende:
Ik heb trouwens helemaal niet het idee dat men hier de republikeinen alle schuld geven van het probleem van racisme en politiegeweld. En dat de dems het altijd zo geweldig hebben gedaan.
Klopt. Het ging ook helemaal niet over Republikeinen vs Democraten, totdat Refragmental binnen kwam vallen met de suggestie dat wij in deze reeks Trump en de Republikeinen overal de schuld van willen geven.

En is er een of andere sneue discussie ontstaan over welke partij de leiding heeft in steden waar de problemen ogenschijnlijk het grootst zijn.
pi_193523923
quote:

[..]

en dan vergeten we ook voor het gemak even dat het huis en senaat meer in handen is geweest van de D's in die periode.
En dan vergeet jij even voor het gemak dat dit een leugen is.
pi_193524105
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Het ging ook helemaal niet over Republikeinen vs Democraten, totdat Refragmental binnen kwam vallen met de suggestie dat wij in deze reeks Trump en de Republikeinen overal de schuld van willen geven.

En is er een of andere sneue discussie ontstaan over welke partij de leiding heeft in steden waar de problemen ogenschijnlijk het grootst zijn.
Zo sneu is die discussie niet, de partij die meent het beste voor te hebben met de zwarte bevolking heeft helaas weinig resultaten geboekt.
pi_193524180
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zo sneu is die discussie niet, de partij die meent het beste voor te hebben met de zwarte bevolking heeft helaas weinig resultaten geboekt.
Jij lijkt mij niet de aangewezen persoon om over dit onderwerp verwijten te maken. Volgens jou is in deze immers geen rol weggelegd voor de overheid, maar moet de zwarte gemeenschap zelf haar problemen oplossen. Eigen verantwoordelijkheid, noemde jij dat.

You cant have it both ways, Chivaz.
pi_193524184
Mochten mensen nog twijfelen aan de richting die Trump en co opwillen: ze hebben nu een eigen zwarthemden legertje https://www.dcreport.org/(...)-tyranny-looks-like/.

Mensen loyaal aan Trump geselecteerd uit de FBI, National Garde, DEA, etc. die zonder identificatie de straat op gaan.
pi_193524220
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij lijkt mij niet de aangewezen persoon om over dit onderwerp verwijten te maken. Volgens jou is in deze immers geen rol weggelegd voor de overheid, maar moet de zwarte gemeenschap zelf haar problemen oplossen. Eigen verantwoordelijkheid, noemde jij dat.

You cant have it both ways, Chivaz.
Ik vind het nogal frappant dat je claimt dat deze discussie sneu is. Je bent juist voor meer beleid vanuit de overheid om de zwarte bevolking te ondersteunen. Dat de zwarte bevolking helemaal niet geholpen is door diezelfde partij word gemakshalve even afgedaan als niet relevant.
Komen we helaas toch weer op mijn oude punt terug.
pi_193524263
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind het nogal frappant dat je claimt dat deze discussie sneu is. Je bent juist voor meer beleid vanuit de overheid om de zwarte bevolking te ondersteunen. Dat de zwarte bevolking helemaal niet geholpen is door diezelfde partij word gemakshalve even afgedaan als niet relevant.
Waarbij je categorisch negeert dat landen waar de overheid de route kiest die veelal wordt voorgestaan door de "defund the police"-mensen een stuk minder criminaliteit is, de leefomstandigheden veel hoger en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2020 @ 17:57:38 #70
862 Arcee
Look closer
pi_193524267
quote:
dan vergeten we ook voor het gemak even dat het huis en senaat meer in handen is geweest van de D's in die periode.
Wrong.

Huis: D 10 jaar, R 20 jaar
Senaat: D 12 jaar, R 18 jaar
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_193524277
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Volgens beweert ook niemand in deze reeks dat de Democraten veel bereikt hebben op dat terrein. Maar wellicht dat je mij kunt wijzen op een citaat waarmee ik dat wel doe.

En hoe nuttig is het precies om elkaar bombarderen met ranglijstjes over welke partij waar aan het roer staat?
pi_193524300
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens beweert ook niemand in deze reeks dat de Democraten veel bereikt hebben op dat terrein. Maar wellicht dat je mij kunt wijzen op een citaat waarmee ik dat wel doe.

En hoe nuttig is het precies om elkaar bombarderen met ranglijstjes over welke partij waar aan het roer staat?
Totaal niet, ik pleit dan ook niet voor wat gerommel in de marge. Ik ben voor een cultuuromslag en dat is een moeilijke verandering maar zeer zeker mogelijk.
pi_193524325
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarbij je categorisch negeert dat landen waar de overheid de route kiest die veelal wordt voorgestaan door de "defund the police"-mensen een stuk minder criminaliteit is, de leefomstandigheden veel hoger en ga zo maar door.
Dat kan wel zo zijn, alleen gaat de VS nooit die kant op. Er is gewoon een groot deel van de bevolking die zo niet over zaken denkt.
pi_193524349
NYCMayor twitterde op zondag 07-06-2020 om 17:20:43 This morning we committed to move resources from the NYPD to youth and social services as part of our City’s budget.

Our young people need to be reached, not policed.

We can do this AND keep our city safe. reageer retweet
New York gaat het proberen, ik hoop oprecht dat het werkt.
pi_193524357
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Totaal niet, ik pleit dan ook niet voor wat gerommel in de marge. Ik ben voor een cultuuromslag en dat is een moeilijke verandering maar zeer zeker mogelijk.
Ah ja, de magische cultuuromslag. Je bedoelt tegen zwarte Amerikanen zeggen dat ze meer eigen verantwoordelijkheid moeten nemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')