abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193502577
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:37 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ik moet het eerste fysieke geweldsdelict richting een zwarte piet nog zien. Ik zie echter genoeg bedreigingen en fysieke intimidaties richting de KOZP-demonstranten.
Feit dat ze maar al te graag op een kinderfeest, aanwezig en al, willen demonstreren al een paar jaar op rij, zegt al genoeg over de motivaties.

Zij geven geen reet om nederlandse tradities, alleen om de vermeende racisme en iedereen moet voor die mening buigen.
Dat maakt ze al extremistisch, hoef je niemand voor te slaan of te bedreigen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:59:03 #127
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193502643
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Feit dat ze maar al te graag op een kinderfeest, aanwezig en al, willen demonstreren al een paar jaar op rij, zegt al genoeg over de motivaties.

Zij geven geen reet om nederlandse tradities, alleen om de vermeende racisme en iedereen moet voor die mening buigen.
Dat maakt ze al extremistisch, hoef je niemand voor te slaan of te bedreigen.
Ze demonstreren tegen iets dat ze als onrecht zien. Dat jij het extremistisch vindt dat ze een mening uiten die je niet zint, zegt voor mij genoeg.
pi_193502655
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:59 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ze demonstreren tegen iets dat ze als onrecht zien. Dat jij het extremistisch vindt dat ze een mening uiten die je niet zint, zegt voor mij genoeg.
Doorgaan met roepen wat je ergens over of van vindt, is leuk allemaal.
Maar dat gewoon domweg blijven volhouden en 95% van alle gemeentes blijven gewoon bij zwarte piet, dan heb je geen punt.

Nederland houd van zwarte piet.
  Redactie Sport zaterdag 6 juni 2020 @ 12:00:28 #129
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193502659
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:34 schreef Briqq het volgende:

[..]

Mijn respect hebben ze. Dat komt omdat ik langer dan 2 seconden nadenk over dit soort kwesties.
Ik heb geen respect voor hun wijze van handelen, zelfs al zou ik het met hun standpunten eens zijn.
En dan bedoel ik handelingen die aanzetten tot geweld vanuit die kant, niet handelingen die aanzetten tot geweld uit Pro-piet kamp, want die moeten zelf maar beter weten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:01:48 #130
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193502669
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar dat gewoon domweg blijven volhouden en 95% van alle gemeentes blijven gewoon bij zwarte piet, dan heb je geen punt.

Blijkbaar niet, want er zijn steeds meer mensen die de roetveegpiet omarmen.
Mensen zien steeds meer in dat er een groepje (rechts)extremisten is dat zwarte piet gebruikt als stok richting hun landgenoten. Terecht dus dat daar een debat over wordt gevoerd.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:03:31 #131
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193502685
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb geen respect voor hun wijze van handelen, zelfs al zou ik het met hun standpunten eens zijn.
En dan bedoel ik handelingen die aanzetten tot geweld vanuit die kant, niet handelingen die aanzetten tot geweld uit Pro-piet kamp, want die moeten zelf maar beter weten.
Zo werkt het dus niet. Het geweld en de bedreigingen komt van 2 kanten, voornamelijk van de Pro-pieten. Lekker makkelijk omdat terzijde te schuiven en toch af te geven op de kant waar je het niet mee eens bent.
pi_193502854
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:01 schreef Briqq het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want er zijn steeds meer mensen die de roetveegpiet omarmen.
Mensen zien steeds meer in dat er een groepje (rechts)extremisten is dat zwarte piet gebruikt als stok richting hun landgenoten. Terecht dus dat daar een debat over wordt gevoerd.
Ik zie het nergens, hoogstens tussen de zwarte pieten in gemengd.
Nou reis ik natuurlijk niet van stad tot stad met sinterklaas, maar ook op tv ook elders zie ik het niet heel erg veel, noch is het verschil nou zo gigantisch.. sterker nog het benadrukt hoogstens wat zwarte piet moet voorstellen, namelijk, een met roet besmeurd iemand vanwege de schoorsteen waardoor ze zogenaamd komen.

Inb4 nee hoor want zwarte piet waren gewoon negerslaven..
In dat geval zou je toch blij moeten worden dat het nu en al heel lang, door zowel kinderen als volwassenen worden gezien als vrolijke "pieten" die jouw snoep geven en een glimlach.

En zo niet, prima, dan behoud je maar voor eeuwig de negatievere stempel als zeurpiet.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:20:53 #133
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193502878
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zie het nergens, hoogstens tussen de zwarte pieten in gemengd.
Nou reis ik natuurlijk niet van stad tot stad met sinterklaas, maar ook op tv ook elders zie ik het niet heel erg veel, noch is het verschil nou zo gigantisch.. sterker nog het benadrukt hoogstens wat zwarte piet moet voorstellen, namelijk, een met roet besmeurd iemand vanwege de schoorsteen waardoor ze zogenaamd komen.

Inb4 nee hoor want zwarte piet waren gewoon negerslaven..
In dat geval zou je toch blij moeten worden dat het nu en al heel lang, door zowel kinderen als volwassenen worden gezien als vrolijke "pieten" die jouw snoep geven en een glimlach.

En zo niet, prima, dan behoud je maar voor eeuwig de negatievere stempel als zeurpiet.
Tja, blijkbaar ziet niet iedereen het op die manier. Ik ben wel blij dat we in een samenleving leven waarin ze dat mogen uiten.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:25:24 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193502903
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:20 schreef havanagila het volgende:

[..]

Social media is niet de maatschappij. 9 van de 10 Nederlanders kan het niks schelen als zwarte piet voortaan blauw of paars is.
Oo basis van wat basseer je dat?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:35:18 #135
104871 remlof
Europees federalist
pi_193503005
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mensen die zich niet verzetten hoor je niet.
pi_193503097
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Mensen die zich niet verzetten hoor je niet.
Dat werkt natuurlijk twee kanten op. Het is niet dat de 'stille minderheid' inherent één politiek spectrum beslaat. Genoeg mensen welke zich hier niet openlijk over uiten maar het onderwijl prima eens zijn met de pro-piet kant natuurlijk.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193503125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja ik ben tegen het veranderen van Zwarte Piet. Niet omdat Zwarte Piet me nou wat kan schelen. Maar ik vind het meer een symptoom voor een samenleving waar men elkaar het licht in de ogen niet gunt.
Met dit standpunt gun je donkere mensen niet hun gevoelens in het hart.
Men vind het niet leuk karikaturaal geimiteerd te worden, men vind het niet leuk om weer die flauwe zp-grapjes te horen her en der aan hun gericht, op school, op werk.
Het is gewoon een kwestie van fatsoen hebben en rekening houden met mensen. Hun onvrede serieus nemen
Als die het niet leuk vinden zo op uiterlijk en afkomst geimiteerd te worden dan stop je ermee.

Rutte heeft dit uiteindelijk begrepen
pi_193503285
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:59 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ze uiten het op extremistische wijze, en roepen op tot geweld. Dat hebben we allemaal nu wel gezien met de ''aanbevolen'' speech van Akwasi.

Dat jij daar omheen draait zegt genoeg.

En het is niet voor niets dat KOZP nauwlettend door de AIVD in de gaten word gehouden.

Dat jij dat negeert zegt opnieuw genoeg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:03 schreef Briqq het volgende:

Het geweld en de bedreigingen komt van 2 kanten, voornamelijk van de Pro-pieten. Lekker makkelijk omdat terzijde te schuiven en toch af te geven op de kant waar je het niet mee eens bent.
Complete kolder. Het is volstrekt ondenkbaar dat een pro pieter op een demo een speech houdt waarin ie roept dat ie een anti pieter in zn gezicht zal trappen, waarna dit met luid gejuich ontvangen word. Om vervolgens bij een prime time MSM programma uitgenodigd te worden, even kort bevraagd word wat daarmee bedoeld werd en dan vervolgens een podium krijgt om een liedje te zingen.

Absurd, polariserend met eventueel dramatische gevolgen, wat nu gebeurt.
pi_193503315
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Met dit standpunt gun je donkere mensen niet hun gevoelens in het hart.
Men vind het niet leuk karikaturaal geimiteerd te worden, men vind het niet leuk om weer die flauwe zp-grapjes te horen her en der aan hun gericht, op school, op werk.
Het is gewoon een kwestie van fatsoen hebben en rekening houden met mensen. Hun onvrede serieus nemen
Als die het niet leuk vinden zo op uiterlijk en afkomst geimiteerd te worden dan stop je ermee.

Rutte heeft dit uiteindelijk begrepen
Ja al het pesten moet gestopt worden.
  Redactie Sport zaterdag 6 juni 2020 @ 13:35:03 #140
pi_193503710
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:03 schreef Briqq het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet. Het geweld en de bedreigingen komt van 2 kanten, voornamelijk van de Pro-pieten. Lekker makkelijk omdat terzijde te schuiven en toch af te geven op de kant waar je het niet mee eens bent.
Zo werkt het wel. Van mijn part komt het van zes kanten, dan keur ik het alle zes af in de staat van vrijheid waarin Nederland leeft.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:39:03 #141
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193503769
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zo werkt het wel. Van mijn part komt het van zes kanten, dan keur ik het alle zes af in de staat van vrijheid waarin Nederland leeft.
Dus de burgerrechtenactivisten, feministen, verzetsstrijders van vroeger enz enz. staan op hetzelfde morele vlak als hetgeen waar ze tegen vochten?

Beetje hetzelfde als de Spanjaarden zouden hebben gezegd "tut tut, die Hollanders hebben misschien een punt, maar we keuren de manier van protesteren niet goed.".
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:39:28 #142
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_193503774
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op basis dat 9 van de 10 mensen een goed stel werkend hersens heeft.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:53:18 #143
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193503926
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daarentegen is de actie van kozp mbt de demonstraties bij velen in het verkeerde keelgat geschoten. Ben benieuwd of dat nog invloed heeft.
Als ik het goed heb mocht Afryie dat even toelichten bij de NPO, waarna hij een liedje mocht zingen.

Die knaap is op deze manier volstrekt niet serieus genomen. :')
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:12:48 #144
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193504189
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Op zich is het een kinderfeest en gaat het voor de kinderen om de cadeaus en het snoepgoed.

En denk dat als je het die kinderen zou vragen het ze niets uitmaakt welke kleur iemand heeft gezien het bovenstaande. :P Zij zullen hun cadeaus en snoep ook wel willen van iemand die paars is met blauwen strepen. Groen geschilderde tanden. Met gouden lenzen in. Het is meer een probleem waar volwassenen zich druk om maken. Uiteindelijk!
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Sport zaterdag 6 juni 2020 @ 14:17:51 #145
pi_193504248
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:39 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dus de burgerrechtenactivisten, feministen, verzetsstrijders van vroeger enz enz. staan op hetzelfde morele vlak als hetgeen waar ze tegen vochten?

Beetje hetzelfde als de Spanjaarden zouden hebben gezegd "tut tut, die Hollanders hebben misschien een punt, maar we keuren de manier van protesteren niet goed.".
Totaal andere situatie. Je hoeft niet alles met geweld af te dwingen in een land als het hedendaagse Nederland.
pi_193504356
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich is het een kinderfeest en gaat het voor de kinderen om de cadeaus en het snoepgoed.

En denk dat als je het die kinderen zou vragen het ze niets uitmaakt welke kleur iemand heeft gezien het bovenstaande. :P Het is meer een probleem waar volwassenen zich druk om maken.
Het is vooral een discussie uit onbegrip. De pro-pieten worden weggezet als racisten en begrijpen niks van het koloniale verleden. Ik vraag me persoonlijk sterk af of de anti-pieten het zelf wel voelen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:31:51 #147
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193504454
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het is vooral een discussie uit onbegrip. De pro-pieten worden weggezet als racisten en begrijpen niks van het koloniale verleden. Ik vraag me persoonlijk sterk af of de anti-pieten het zelf wel voelen.
Ik ben het met je eens. En denk zelfs dat de anti-pieten maar weinig snappen van slavernij en zaken daar om heen en wie er aan meededen. En daar niet open een eerlijk of praten. Oeps nu ben ik vast een boze witte racist.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:33:46 #148
3542 Gia
User under construction
pi_193504486
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:20 schreef Briqq het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar ziet niet iedereen het op die manier. Ik ben wel blij dat we in een samenleving leven waarin ze dat mogen uiten.
Mogen wij ook uiten dat we zwarte piet zwarte willen laten blijven? Want dat is mijn mening en die is net zoveel waard als die van jou.
pi_193504505
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Mogen wij ook uiten dat we zwarte piet zwarte willen laten blijven? Want dat is mijn mening en die is net zoveel waard als die van jou.
In de provincie blijft hij dat ook. Typische randstad problemen.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:36:08 #150
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193504519
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat. Toch vermoed ik dat het zwart in de Piet op termijn gaat verdwijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')