Verstandigquote:Op donderdag 4 juni 2020 22:20 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ik leverde vroeger ook altijd een verlanglijstje in met onmogelijke cadeau's, maar naarmate ik ouder werd, werd ik begiftigd met een wat meer realistische kijk op de wereld.
Maar kijk alleen al naar het punt investeren in zonne- en windenergie. Hoeveel belastinggeld er naar subsidiėring is gegaan. En het is van geen kant rendabel. Windmolens draaien niet op wind, maar op subsidie. En ze vervuilen ook nog eens je uitzicht.
Beati innocentes spiritu.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mensen die zoiets zeggen, kun je gerust krankzinnig verklaren.
Nicequote:Op donderdag 4 juni 2020 22:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat Grapperhaus iets meer verantwoordelijkheid mag nemen gezien Corona een nationale kwestie is.
Met gezond populisme is niets mis, maar indachtig de connotatie die dat woord bij jou waarschijnlijk heeft, wil ik die bal toch eerder toespelen aan partijen als GroenLinksquote:Op donderdag 4 juni 2020 22:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, is zo ongeveer het strengste migratiebeleid van europa niet rechts?
En klimaat is niet links of rechts, alle landen van de wereld hebben het Akkoord van Parijs ondertekend, zowel die met een linkse als rechtse regering.
Dat je klimaatbeleid hebt heeft dan ook niks met links of rechts te maken, alleen de uitvoering van dat beleid. En die is in Nederland helaas nog vrij rechts, ze zouden veel meer de vervuilers aan moeten pakken.
Geen klimaat beleid willen is niet links of rechts, maar populistisch.
Zonnepanelen zijn zelfs voor particulieren (zonder subsidies) rendabel. En er zijn windparken op zee die zonder SDE-subsidie gebouwd zijn of gaan worden.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:20 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ik leverde vroeger ook altijd een verlanglijstje in met onmogelijke cadeau's, maar naarmate ik ouder werd, werd ik begiftigd met een wat meer realistische kijk op de wereld.
Maar kijk alleen al naar het punt investeren in zonne- en windenergie. Hoeveel belastinggeld er naar subsidiėring is gegaan. En het is van geen kant rendabel. Windmolens draaien niet op wind, maar op subsidie. En ze vervuilen ook nog eens je uitzicht.
Na blijk te hebben gegeven dat je geen verstand hebt van energie (wind en zon zijn zeer zeker rendabel zonder subsidie, itt kernenergie waar Baudet zo op valt), geef je nu ook nog aan dat je geen verstand hebt van politiek door GL populistisch te noemen. Prima, is in elk geval duidelijk dat je niet serieus te nemen valt.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:30 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Met gezond populisme is niets mis, maar indachtig de connotatie die dat woord bij jou waarschijnlijk heeft, wil ik die bal toch eerder toespelen aan partijen als GroenLinks
Welke politieke partij is niet populistisch dat zijn ze namelijk allemaal. VVD en groenslinks praten naar de mond van hun groene en liberale stemmers. Maar eigenlijk steunen beide partijen maar 1 doel. De corporaties. Het grote geld. De groenegekte is ook een vorm van kapitalisme. En erger nog. De EU- en meer groendegekte beleid. Blijken allemaal middelen te zijn om de bevolking strakker in het gareel te krijgen. Dat is de werkelijke endgame.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Na blijk te hebben gegeven dat je geen verstand hebt van energie (wind en zon zijn zeer zeker rendabel zonder subsidie, itt kernenergie waar Baudet zo op valt), geef je nu ook nog aan dat je geen verstand hebt van politiek door GL populistisch te noemen. Prima, is in elk geval duidelijk dat je niet serieus te nemen valt.
Hoe is die storm gaan liggen dan? Er is alleen even geen nieuws.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:20 schreef Magister_Artium het volgende:
OT: nu de storm rond Femke Halsema is gaan liggen, heeft het geen zin om haar weg te stemmen, geen draagvlak meer voor.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:57 schreef Hexagon het volgende:
In Wijk bij Duurstede zijn ze ook niet blij![]()
https://www.ad.nl/utrecht(...)engat-zijn~afe7faca/
Ze hebben daar wel een toffe burgemeestertwitter:irismeerts twitterde op donderdag 04-06-2020 om 22:39:52@CeesWiederholdt @NadiaBouras Echt niet? 🤔 reageer retweet
"Ook" niet blij.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 23:57 schreef Hexagon het volgende:
In Wijk bij Duurstede zijn ze ook niet blij![]()
https://www.ad.nl/utrecht(...)engat-zijn~afe7faca/
Ze heeft een paar uur voor die demonstratie een gemeentelijk debat over haar optreden bij de 1e BLM demonstratie. Als ze daarna nog burgemeester is dan heeft ze echt wel meegekregen dat deze demonstratie beter moet verlopen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Wie belt Halsema even om haar op de hoogte te houden
Denk niet dat zij zich na dat debat er nog zorgen over hoeft te maken, zij gaat gewipt worden, zoveel is wel duidelijk, er moet sowieso 1 kop rollen en dat is niet die van Grapperhaus geworden.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze heeft een paar uur voor die demonstratie een gemeentelijk debat over haar optreden bij de 1e BLM demonstratie. Als ze daarna nog burgemeester is dan heeft ze echt wel meegekregen dat deze demonstratie beter moet verlopen.
Zijn kop rolt wel een stuk beter.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:52 schreef Scorpie het volgende:
Denk niet dat zij zich na dat debat er nog zorgen over hoeft te maken, zij gaat gewipt worden, zoveel is wel duidelijk, er moet sowieso 1 kop rollen en dat is niet die van Grapperhaus geworden.
Ik zie het nu eerder als 50/50. Haar gedrag is ernstig genoeg om bijna overal er uitgeschopt te worden, maar we hebben het wel over de gemeenteraad van Amsterdam.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk niet dat zij zich na dat debat er nog zorgen over hoeft te maken, zij gaat gewipt worden, zoveel is wel duidelijk, er moet sowieso 1 kop rollen en dat is niet die van Grapperhaus geworden.
De haat zit diep, zie ik.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik zie het nu eerder als 50/50. Haar gedrag is ernstig genoeg om bijna overal er uitgeschopt te worden, maar we hebben het wel over de gemeenteraad van Amsterdam.
Misschien. Maar dit is niet de eerste keer dat ze grove fouten maakt.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:36 schreef Ringo het volgende:
Zij blijft natuurlijk burgemeester, en volledig terecht.
De Greve, toch wel een bekend politiek analist, denkt dat ze kan blijven:quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die “grove fouten” vallen nogal mee. Het is vooral rauwrechts Nederland dat met die anti-racisme demonstratie een dankbare aanleiding heeft gevonden om haar hard te bashen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:04 schreef RTR het volgende:
Misschien. Maar dit is niet de eerste keer dat ze grove fouten maakt.
Maarre jij vind dat een positieve bijdrage aan het draagvlak voor de maatregelen tegen de ziekte>quote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die “grove fouten” vallen nogal mee. Het is vooral rauwrechts Nederland dat met die anti-racisme demonstratie een dankbare aanleiding heeft gevonden om haar hard te bashen.
Het is ook niet niks, zoveel linkse gekleurde mensen op een kluitje, daar word je als rechtse relkikker natuurlijk heel onrustig van. En dan ook nog een vrouwelijke burgemeester die dat zomaar toelaat! In welk land leven we eigenlijk, zeggg!
Dat zal ze wel erg lekker vinden want thuis wordt er al maanden niet meer gewiptquote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:52 schreef Scorpie het volgende:
Denk niet dat zij zich na dat debat er nog zorgen over hoeft te maken, zij gaat gewipt worden,
Neuh, het is sowieso lastig dealen met zo’n demonstratie in coronatijd. Daar kunnen andere burgemeesters over meepraten. En Halsema had ook echt wel andere opties, daar heeft ze niet voor gekozen, in samenspraak met anderen. Dat kun je een inschattingsfout noemen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:40 schreef Hexagon het volgende:
Maarre jij vind dat een positieve bijdrage aan het draagvlak voor de maatregelen tegen de ziekte>
Aan de Telegraaf heb ik ook geen boodschap nee. Maar het is natuurlijk niet alleen de Telegraaf die hier boos over is.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Neuh, het is sowieso lastig dealen met zo’n demonstratie in coronatijd. Daar kunnen andere burgemeesters over meepraten. En Halsema had ook echt wel andere opties, daar heeft ze niet voor gekozen, in samenspraak met anderen. Dat kun je een inschattingsfout noemen.
Aan de andere kant, die demo is zonder problemen verlopen, de Dam was al gauw weer leeg. Goed overleg tussen politie en organisatoren, geen wanklank. Prima staaltje crisismanagement.
Dat de Telegraaf als ware nazikrant al een weeklang hetze schopt, daar heb ik toch geen boodschap aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |