abonnement Unibet Coolblue
pi_206246131
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat een bullshit allemaal ja. :') En dit zien we tegenwoordig dus eigenlijk nog als goed functionerende collega's, dan hebben we het nog niet eens over lui die zich jaren ziekmelden en fulltime krijgen doorbetaald. Ook die verhalen ken ik genoeg.
Ja, waren ook veel mensen met vage klachten die lang thuis bleven of steeds weer opnieuw begonnen aan een periode van ziekmelden.

Verzuimbegeleiding was vrijwel standaard ruk, dus vaak volgde er nog een jaartje extra bovenop de twee jaar.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:35:18 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206246430
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:56 schreef Lospedrosa het volgende:
V
[..]
Vooral veel medewerkers, met een 0,5% heb je al wat hè?
Mjah, in mijn ervaring komt het sporadisch voor, bij jou komt het "vaak zat" voor. Als dat zo is, moet het bedrijf misschien toch eens naar zichzelf (omstandigheden, werkdruk, sfeer) kijken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:39:38 #243
5428 crew  miss_sly
pi_206246473
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zie geen zelfspot in je posting.
Zelfspot is vooral iets wat anderen moet laten zien, uiteraard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206246530
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Al die mensen die dat doen werken over het algemeen met mensen die vergelijkbaar in de wedstrijd zitten. Bewust of onbewust.

Je vangt ze ook niet met tijdschrijven. Net doen alsof ze het druk hebben is immers hun fulltime baan. Dat kunnen ze ook wel even vertalen naar een Excel-sheetje waaruit blijkt dat ze het wel degelijk heel erg druk hebben.

Rapport wel of niet lezen, maakt weinig verschil. Lees je alleen de samenvatting, dan weet je het ook wel en kun je de rest van de 2 uur die je ermee bezig bent als je het wel aandacht leest, besteden aan DeTelegraaf.nl, VI.nl of even wat mailen met bekenden.

Vlak voor ik wegging waren bila's opeens de trend. Gingen allerlei mensen opeens bila's met elkaar blokken. En dan beetje ouwehoeren over de kinderen, voetbal, de tennisclub, andere collega's, etc.
Wauw, dit klinkt echt fantastisch. Zou ik ook wel willen.

Bij welk bedrijf was dit? Dan ga ik gelijk even de vacatures opzoeken en solliciteren. ^O^
Aan het typen...
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:23:06 #245
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206246779
Van dat soort figuren snap ik niet eens wat de winst is. Druk zijn met druk lijken. Nou, dan ga ik liever simpelweg mijn werk doen.

Die mensen die constant in staat van "overprikkeling" aan het reïntegeren zijn daar heb ik ook wel een mening over, ook omdat ik veel mensen met ADHD, autisme en dergelijke in de omgeving heb die door dat soort figuren niet serieus genomen worden.

Ik heb nu een geval aan mijn fiets hangen die al minstens 5 jaar niet wel niet aanwezig is en voor die 18 uur dat ze "werkt" ontzettend veel aandacht vraagt. Elke week een update met wat ze meer of minder gaat doen en dan nog telefoontjes waarbij ze haar ei kwijt moet.

Ooit werkte ze per ongeluk een hele week echt haar uren, moest ze op een dag tussendoor naar de fysio o.i.d. en toen hing ze jammerend aan de telefoon want oh oh oh nou nou als het allemaal zo druk en chaotisch bleef dan trok ze het echt niet.

Terwijl als je die onder de loep legt, dan doet ze alles goed. Ze communiceert, geeft overzichten, werkt mee aan haar reïntegratie maar je hebt er geen fuck aan want op kantoor is ze vooral bezig met vertellen hoe zwaar ze het heeft gehad/gaat krijgen/nu heeft en zodra ze weer bijgepraat en ingewerkt is gebeurt er weer Iets Heel Ergs en *ploep* dan laat ze haar taken weer vallen.
pi_206246799
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 07:09 schreef laziness het volgende:
Dan is er wel op veel fronten wat mis hoor als je in geen enkel systeem signaleert dat er nog iemand in dat team hangt waarbij geen beoordeling plaats vindt, verlof wordt geschreven etc.
Dat klopt natuurlijk, maar hangt - in dit geval - waarschijnlijk ook samen met het zijn van een zeer grote organisatie. De salarisadministratie heeft dan in de praktijk niets te maken met de fiattering van uren, of met het netjes doorlopen van de beoordelingsgesprekken. Het ene is namelijk afdeling Financiën, het andere is afdeling HRM.

Bovendien is de administratie hier niet altijd op orde. Er staat nu ook nog steeds een collega geregistreerd als medewerker van mijn team, terwijl zij al zeker twee jaar niet meer bij ons werkt. We weten allemaal waar ze wel werkt (ze is in goed overleg gaan werken bij een ander team binnen dezelfde organisatie), maar dat administratief regelen is allemaal lastig-lastig. Formeel past ze bijv. niet in de formatie van dat andere team, terwijl ze daar wel nodig is. Dus dan wordt er tussen managers onderling nog wel eens besloten om zo iemand te 'detacheren' bij een ander team. De manager van haar nieuwe team heeft echter niet de bevoegdheid om haar uren te fiatteren, omdat ze daar formeel gezien dus niet hoort. Dus dat moet gebeuren door de manager van het oude team, die geen idee heeft of ze werkelijk die uren gemaakt heeft...

Overigens is dit voorbeeld van jaaaren geleden en denk ik dat het beslist niet normaal is. Het is iets dat bij zeer hoge uitzondering kan voorkomen en dan alleen als er sprake is van een heel specifieke combinatie van factoren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2022 13:28:57 ]
pi_206246804
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 12:35 schreef daNpy het volgende:

[..]
Mjah, in mijn ervaring komt het sporadisch voor, bij jou komt het "vaak zat" voor. Als dat zo is, moet het bedrijf misschien toch eens naar zichzelf (omstandigheden, werkdruk, sfeer) kijken.
Hierboven zie je al dat iedereen die situaties heeft meegemaakt?
Vakman pur sang
pi_206246924
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mja, zat toen gewoon 75 procent van de tijd te niksen of iets anders te doen. Op kantoor ongezien iets anders doen, was nog best een uitdaging. Thuiswerkend is dat een stuk simpeler. Je zorgt dat je zo nu en dan op actief staat en gaat weer verder waar je mee bezig was. Kantoor was op een gegeven moment "de truc" om met een notitieblok in je handen weg te lopen en dan de stad in.

Echt wangedrag werd meestal wel tegen opgetreden. Wel heel selectief. Weet bv. van iemand die ontslagen werd op staande voet omdat 'ie n film zat te kijken onder werktijd en daar via de mail over aan het opscheppen was, maar toen op de een of andere manier z'n teammanager in had gekopieerd.

Maar iemand - hoger geplaatst - die tienduizenden euro's via valse declaraties uitbetaald had gekregen, kwam weg met een waarschuwing en een betalingsregeling.

Er waren overigens veel mensen die weinig deden. Of in elk geval geen nuttige dingen. Dat viel vaak pas op als ze weg waren. Dan waren er geen taken die overgenomen moesten worden of bijna geen taken. Kon iemand anders er dan vaak "wel even bij doen", terwijl er voorheen een volle fte voor op stond gesteld.
Ik heb dat ook een tijdje gedaan, maar dat is toch helemaal niet leuk? Ik verveelde me kapot. Dat was ook in de tijd dat iedereen nog netjes naar kantoor kwam. Dus ik kwam wel, maar ik had feitelijk niks te doen. Ik zat me echt af te vragen: 'zal ik dat mailtje vanochtend al wel sturen? want dan heb ik vanmiddag niks meer te doen.'

Dat kwam trouwens omdat mijn afdeling op zou houden te bestaan. Alle projecten waren op een gegeven moment netjes afgerond, gearchiveerd, etc. Ik had ook al een nieuwe baan gevonden bij een andere werkgever, maar daar zou ik pas over een aantal weken beginnen. De laatste paar weken van m'n contract had ik dus niet of nauwelijks nog iets te doen, maar ja... nog wel in dienst. Dus dan toch maar netjes naar kantoor komen.
pi_206246966
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 11:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Bij de overheid stikt het van dit soort lui. Zeker omdat thuiswerken nu veel gedoogd wordt werken veel fulltimers hooguit de helft van wat ze zeggen te werken.

Ergens overigens ook wel begrijpelijk, de verplichte aanwezigheid op kantoor die er vroeger was sloeg eigenlijk ook nergens op.

Maar er wordt bij veel kantoorbanen bar weinig gewerkt, daar houd je mij echt niet meer mee voor de gek.
Dat blijkt dus niet zo te zijn. Gemiddeld gezien zijn mensen daardoor juist harder gaan werken. Dat komt door 'overcompensatie'. Men is bevreesd dat de werkgever zal denken dat ze thuis maar een beetje uit hun neus zitten te vreten en gaan dan extra hard werken om te laten zien dat dat niet het geval is.

Daar is onderzoek naar gedaan en je kon het ook gewoon empirisch vaststellen. Dat was wel aan het begin van het verplichte thuiswerken, dus ik kan me voorstellen dat dat effect gaandeweg wat afvlakt.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:13:34 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206247161
Tje het zal wel door de wijze zijn waarop mijn bedrijf georganiseerd is of omdat ik aan het einde van de keten zit. Maar als ik een dag niks uitvoer kan ik al na een dag op he matje komen waarom ik mijn werk niet doe.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:15:00 #251
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206247707
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 13:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hierboven zie je al dat iedereen die situaties heeft meegemaakt?
Lees je wel voor je quote?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206248413
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Daaf, met jouw permissie deze quote even verplaatst naar dit topic. :) Vond hem wel vermakelijk.

Hoeveel uur krijgt ze uitbetaald?
Goeie vraag, dat zou ik niet zo 1,2,3 kunnen zeggen. Het gaat hier in dit geval ook om een kdv in Duitsland en een Duitse werkneemster.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206248757
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 13:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik heb dat ook een tijdje gedaan, maar dat is toch helemaal niet leuk? Ik verveelde me kapot. Dat was ook in de tijd dat iedereen nog netjes naar kantoor kwam. Dus ik kwam wel, maar ik had feitelijk niks te doen. Ik zat me echt af te vragen: 'zal ik dat mailtje vanochtend al wel sturen? want dan heb ik vanmiddag niks meer te doen.'

Dat kwam trouwens omdat mijn afdeling op zou houden te bestaan. Alle projecten waren op een gegeven moment netjes afgerond, gearchiveerd, etc. Ik had ook al een nieuwe baan gevonden bij een andere werkgever, maar daar zou ik pas over een aantal weken beginnen. De laatste paar weken van m'n contract had ik dus niet of nauwelijks nog iets te doen, maar ja... nog wel in dienst. Dus dan toch maar netjes naar kantoor komen.
Nee, is ook niet leuk.

Na een paar uur heb je het nieuws wel weer gelezen, wel weer genoeg gemaild met mensen, je privé-mail wel weer afgehandeld, etc.

Op een gegeven moment dan maar buiten een luchtje gaan scheppen. Ergens wat eten, koffie drinken, biertje(s) doen met collega's, ging weleens naar 'n bordeel in de buurt zelfs...Thuiswerken was het een kwestie van af en toe je muis aantikken, zodat de interne chat op actief bleef staan. Deed soms ook wel thuiswerken vanuit het buitenland. Even een paar dagen er tussenuit.

Daarna me maar nuttig gemaakt en voor mezelf begonnen. Dat lukte redelijk binnen werktijd. Toen ik uiteindelijk meer geld verdiende met m'n eigen onderneming en het verplicht op kantoor zitten (met nutteloze overleggen) en verplicht de laptop thuis aan hebben staan vooral een sta-in-de-weg werd er een vertrekregeling uit weten te slepen en gestopt.

Was toen wel minder vermoeiend. Je bent dan immers niet bezig met doen alsof je het druk hebt. Je hebt het dan immers druk, maar niet met dat werk. En werk raffelde ik dan het liefst zo snel mogelijk af, zodat ik tijd over had voor nuttige dingen.
pi_206249230
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 16:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Thuiswerken was het een kwestie van af en toe je muis aantikken, zodat de interne chat op actief bleef staan.
_O- _O- _O-
Aan het typen...
pi_206261888
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 16:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, is ook niet leuk.

Na een paar uur heb je het nieuws wel weer gelezen, wel weer genoeg gemaild met mensen, je privé-mail wel weer afgehandeld, etc.

Op een gegeven moment dan maar buiten een luchtje gaan scheppen. Ergens wat eten, koffie drinken, biertje(s) doen met collega's, ging weleens naar 'n bordeel in de buurt zelfs...Thuiswerken was het een kwestie van af en toe je muis aantikken, zodat de interne chat op actief bleef staan. Deed soms ook wel thuiswerken vanuit het buitenland. Even een paar dagen er tussenuit.

Daarna me maar nuttig gemaakt en voor mezelf begonnen. Dat lukte redelijk binnen werktijd. Toen ik uiteindelijk meer geld verdiende met m'n eigen onderneming en het verplicht op kantoor zitten (met nutteloze overleggen) en verplicht de laptop thuis aan hebben staan vooral een sta-in-de-weg werd er een vertrekregeling uit weten te slepen en gestopt.

Was toen wel minder vermoeiend. Je bent dan immers niet bezig met doen alsof je het druk hebt. Je hebt het dan immers druk, maar niet met dat werk. En werk raffelde ik dan het liefst zo snel mogelijk af, zodat ik tijd over had voor nuttige dingen.
_O_ Heerlijk verhaal wel. Nou zal het niet overal zo extreem zijn maar de meeste lui met een kantoorbaan die thuiswerken zullen toch echt wel herkennen dat er ontzettend veel bullshitbanen zijn waar de maatschappij niets aan heeft maar die vooral dienen voor het rondpompen van geld.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206262928
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 16:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, is ook niet leuk.

Na een paar uur heb je het nieuws wel weer gelezen, wel weer genoeg gemaild met mensen, je privé-mail wel weer afgehandeld, etc.

Op een gegeven moment dan maar buiten een luchtje gaan scheppen. Ergens wat eten, koffie drinken, biertje(s) doen met collega's, ging weleens naar 'n bordeel in de buurt zelfs...Thuiswerken was het een kwestie van af en toe je muis aantikken, zodat de interne chat op actief bleef staan. Deed soms ook wel thuiswerken vanuit het buitenland. Even een paar dagen er tussenuit.

Daarna me maar nuttig gemaakt en voor mezelf begonnen. Dat lukte redelijk binnen werktijd. Toen ik uiteindelijk meer geld verdiende met m'n eigen onderneming en het verplicht op kantoor zitten (met nutteloze overleggen) en verplicht de laptop thuis aan hebben staan vooral een sta-in-de-weg werd er een vertrekregeling uit weten te slepen en gestopt.

Was toen wel minder vermoeiend. Je bent dan immers niet bezig met doen alsof je het druk hebt. Je hebt het dan immers druk, maar niet met dat werk. En werk raffelde ik dan het liefst zo snel mogelijk af, zodat ik tijd over had voor nuttige dingen.
Dit klinkt als de gemiddelde Nederlandse kantoorbaan. :Y
Vakman pur sang
  zondag 9 oktober 2022 @ 13:57:29 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206262969
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit klinkt als de gemiddelde Nederlandse kantoorbaan. :Y
Heerlijke prikkert ben je toch ook hè :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206263164
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit klinkt als de gemiddelde Nederlandse kantoorbaan. :Y
Ja, volgens mij helemaal niet zo extreem. Om me heen zag ik destijds genoeg mensen die bewust al dan niet onbewust zo bezig waren.
pi_206263244
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, volgens mij helemaal niet zo extreem. Om me heen zag ik destijds genoeg mensen die bewust al dan niet onbewust zo bezig waren.
Eigenlijk is dat ergens niet goed voor het land.

Ik had dit ook ooit bij de oude Stork, zo’n baantje. Maar was kort en ging ondernemen.

Waar het enorm opviel was de Corona crisis waarbij het gros van wat er verteld werd ging over personen met zo’n achterlijk kantoorbaantje die net zo goed thuis konden niksen.

In NL heb je dus grofweg 2 groepen. De mensen die alles doen.
De mensen op kantoorbaantjes die net doen of ze wat doen.

Die eerste groep dat is: zorg, bouw, techniek, bediening en schoonmaak, onderhoud, afval en energievoorziening.

Ik denk dat die eerste groep kleiner is dan de 2e groep.

Daarbij mist nederland ook nog eens een community samenleving (vooral de randstad)

Ik vertoef wel eens in bv Zuid Duitsland, daar zit in de kleinere steden bv iedereen bij de brandweer, bosbouw of andere maatschappelijke functies, buiten hun normale baan.
Daar is meer respect voor iedereen, en ook veel meer feest en samenhorigheid. Ik zie daar een lasser meer verdienen (vaak eigen ondernemer) dan een accountant.

Die 1e groep denkt steeds meer fuck it, die 2e groep doet al niks en die moet ik ook nog eens bedienen. Ik doe dat gewoon niet meer.

Dat verklaart dan weer de problemen in allerlei doe functies, beveiligers en koffersjouwers, bouw en techniek, beveiliging, leraren en zorg.
Vakman pur sang
  zondag 9 oktober 2022 @ 14:42:13 #260
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206263339
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit klinkt als de gemiddelde Nederlandse kantoorbaan. :Y
Harder lopen levert over het algemeen alleen maar meer gezeik op, dus dan laten mensen dat op een gegeven moment wel uit hun hoofd.
pi_206263859
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Eigenlijk is dat ergens niet goed voor het land.

Ik had dit ook ooit bij de oude Stork, zo’n baantje. Maar was kort en ging ondernemen.

Waar het enorm opviel was de Corona crisis waarbij het gros van wat er verteld werd ging over personen met zo’n achterlijk kantoorbaantje die net zo goed thuis konden niksen.

In NL heb je dus grofweg 2 groepen. De mensen die alles doen.
De mensen op kantoorbaantjes die net doen of ze wat doen.

Die eerste groep dat is: zorg, bouw, techniek, bediening en schoonmaak, onderhoud, afval en energievoorziening.

Ik denk dat die eerste groep kleiner is dan de 2e groep.

Daarbij mist nederland ook nog eens een community samenleving (vooral de randstad)

Ik vertoef wel eens in bv Zuid Duitsland, daar zit in de kleinere steden bv iedereen bij de brandweer, bosbouw of andere maatschappelijke functies, buiten hun normale baan.
Daar is meer respect voor iedereen, en ook veel meer feest en samenhorigheid. Ik zie daar een lasser meer verdienen (vaak eigen ondernemer) dan een accountant.

Die 1e groep denkt steeds meer fuck it, die 2e groep doet al niks en die moet ik ook nog eens bedienen. Ik doe dat gewoon niet meer.

Dat verklaart dan weer de problemen in allerlei doe functies, beveiligers en koffersjouwers, bouw en techniek, beveiliging, leraren en zorg.
Nee, dat is ook niet goed.

Maar lange tijd en nog steeds ligt de focus natuurlijk wel grotendeels op opleiding voor dit soort bullshitbanen en een beetje minderwaardig doen over werk dat met de handen gedaan moet worden.

In die tweede groep zijn nu amper mensen te vinden, terwijl het vinden van een huis, tuin en keukenjurist wat eenvoudiger is.

Ook de community samenleving wordt al decennialang gesloopt en daar is amper nog wat van over.
  zondag 9 oktober 2022 @ 15:42:42 #262
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206264151
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Eigenlijk is dat ergens niet goed voor het land.

Ik had dit ook ooit bij de oude Stork, zo’n baantje. Maar was kort en ging ondernemen.

Waar het enorm opviel was de Corona crisis waarbij het gros van wat er verteld werd ging over personen met zo’n achterlijk kantoorbaantje die net zo goed thuis konden niksen.

In NL heb je dus grofweg 2 groepen. De mensen die alles doen.
De mensen op kantoorbaantjes die net doen of ze wat doen.

Die eerste groep dat is: zorg, bouw, techniek, bediening en schoonmaak, onderhoud, afval en energievoorziening.

Ik denk dat die eerste groep kleiner is dan de 2e groep.

Daarbij mist nederland ook nog eens een community samenleving (vooral de randstad)

Ik vertoef wel eens in bv Zuid Duitsland, daar zit in de kleinere steden bv iedereen bij de brandweer, bosbouw of andere maatschappelijke functies, buiten hun normale baan.
Daar is meer respect voor iedereen, en ook veel meer feest en samenhorigheid. Ik zie daar een lasser meer verdienen (vaak eigen ondernemer) dan een accountant.

Die 1e groep denkt steeds meer fuck it, die 2e groep doet al niks en die moet ik ook nog eens bedienen. Ik doe dat gewoon niet meer.

Dat verklaart dan weer de problemen in allerlei doe functies, beveiligers en koffersjouwers, bouw en techniek, beveiliging, leraren en zorg.
Klopt, beroepen waar je met je handen moet werken staan in NL helemaal niet goed aangeschreven. Valt ook onder de "lage" opleidingen wat al geen goed imago geeft. Terwijl echte vakmannen veel meer waard zijn dat de gemiddelde HBO papierschuiver. En bedrijven hebben er ook nog steeds erg weinig voor over om dat personeel aan te nemen of te houden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206264489
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 16:50 schreef Halcon het volgende:
Thuiswerken was het een kwestie van af en toe je muis aantikken, zodat de interne chat op actief bleef staan.
Daar is zelfs een hulpmiddel voor in de handel: de Muis Jiggler.
• Werkt als USB-muisverplaatser
• Voorkomt slaap- en stand-bymodus, voorkomt Skype inactief status
• Maakt regelmatig onopgemerkte cursorbewegingen
pi_206264745
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:10 schreef hb64 het volgende:

[..]
Daar is zelfs een hulpmiddel voor in de handel: de Muis Jiggler.
• Werkt als USB-muisverplaatser
• Voorkomt slaap- en stand-bymodus, voorkomt Skype inactief status
• Maakt regelmatig onopgemerkte cursorbewegingen
Dat zal wel lekker voelen als je bijdrage is aan je lokale maatschappij: je cursor regelmatig laten bewegen. ^O^
Vakman pur sang
pi_206265374
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zal wel lekker voelen als je bijdrage is aan je lokale maatschappij: je cursor regelmatig laten bewegen. ^O^
Je zal maar een bullshit baantje hebben en o.a. beveroordeeld worden op hoe vaak je computer in slaap valt. Dan is dit een handig hulpmiddel.

Ik heb zelf zo'n ding nog nergens in gebruik gezien en was verbaasd over het enorme aanbod van die dingen op Amazon.
  zondag 9 oktober 2022 @ 17:36:20 #266
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_206265548
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:23 schreef hb64 het volgende:

[..]
Je zal maar een bullshit baantje hebben en o.a. beveroordeeld worden op hoe vaak je computer in slaap valt. Dan is dit een handig hulpmiddel.

Ik heb zelf zo'n ding nog nergens in gebruik gezien en was verbaasd over het enorme aanbod van die dingen op Amazon.
Heb ooit een collega gehad die gewoon erover opschepte dat ie tijdens het thuiswerken een Word-document opende en een zwaar boek op z'n spatiebalk legde, zo'n ding is niet eens nodig joh.
  zondag 9 oktober 2022 @ 18:05:50 #267
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206266073
Mousemover.exe
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206266187
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zal wel lekker voelen als je bijdrage is aan je lokale maatschappij: je cursor regelmatig laten bewegen. ^O^
Ik was toen (op een andere laptop) bezig met mijn eigen zaak.

Misschien dat anderen ondertussen op hun kinderen pasten, de was deden, aan het stofzuigen waren, weet ik het.
  zondag 9 oktober 2022 @ 18:16:56 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206266222
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik was toen (op een andere laptop) bezig met mijn eigen zaak.

Misschien dat anderen ondertussen op hun kinderen pasten, de was deden, aan het stofzuigen waren, weet ik het.
Fok!ken
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206266232
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Fok!ken
Ja, kan ook. In elk geval iets op een andere laptop dan de werklaptop (want ze loggen).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')