abonnement Unibet Coolblue
pi_193438043
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 16:29:14 #2
269689 crew  Viv
pi_193438051
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:23 schreef Molo het volgende:
Dus ik haak hier af denk ik :)
Nee blijf!! :(
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:30:33 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193438077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee blijf!! :(
Ja maar dat past hier niet meer jonguh _O- :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 16:33:45 #4
269689 crew  Viv
pi_193438126
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja maar dat past hier niet meer jonguh _O- :D
Maar het is zo gezellig met jou en ZZ is pas half oktober geen peuter meer. -O-
pi_193441771
Maar Molo ik lees wel graag mee hoe Miep het wennen ervaart en zo. Dat kan toch gewoon hier? Of ga je al naar de kleuters?
pi_193442339
Aure, gefeliciteerd met Jip en welkom hier *O*
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:33:46 #7
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193443677
Ik zat even beetje te kijken naar peuterspeelzalen, maar noemen ze dat tegenwoordig peuteropvang?
En sinds wanneer gaat dat ook via de belastingdienst? :r

Vroeger betaalde je gewoon een x bedrag per maand.
Ik zag nu uurprijzen?
Ik snap er weer is niets van :P
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:46:48 #8
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193443948
Jep, peuterspeelzaal is peuteropvang geworden. Er is verder niet veel veranderd, behalve dat de prijzen inderdaad rechtgetrokken zijn en je op basis van je gezamenlijk jaarinkomen een toeslag krijgt vd belastingdienst.

De leukste hier is de enige die niet bij SKG is aangesloten trouwens O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193444070
Ik noem het ook nog psz :P , bij ons heet het officieel speelleergroep. Het valt met nieuwe regelgeving inderdaad onder de regels/wetgeving van de kinderdagopvang, dus ook die uurtarieven. Dit is vanaf 2018 zo.

Je kunt dus ook kinderopvangtoeslag krijgen voor de psz, het precieze weet ik er niet van, aangezien wij geen recht hebben op die toeslag.
Onze gemeente geeft dan weer speciaal voor deze groep subsidies aan de psz. Wij gaan ong. rond de 30 euro betalen voor 2 ochtenden per week.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:30:20 #10
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193444846
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik noem het ook nog psz :P , bij ons heet het officieel speelleergroep. Het valt met nieuwe regelgeving inderdaad onder de regels/wetgeving van de kinderdagopvang, dus ook die uurtarieven. Dit is vanaf 2018 zo.

Je kunt dus ook kinderopvangtoeslag krijgen voor de psz, het precieze weet ik er niet van, aangezien wij geen recht hebben op die toeslag.
Onze gemeente geeft dan weer speciaal voor deze groep subsidies aan de psz. Wij gaan ong. rond de 30 euro betalen voor 2 ochtenden per week.
Wat een verschil.
Net proefberekening gedaan en ik kom uit op 80 euro per maand voor 2 dagdelen van 4 uurtjes.
pi_193444869
Aure en Jip in het peutertopic *O* nogmaals gefeliciteerd!

Sacre, hier heet het speelleergroep en wij krijgen er kinderopvangtoeslag voor!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193445127
Hier is het ‘het peuterprogramma’, inderdaad gewoon betalen/ontvangen van toeslag zoals het KDV.

Maar zo ontzettend de moeite waard wat mij betreft. Mijm vindt het zo fantastisch iedere week.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193449362
Hier hebben ze het afgeschaft. Volle of halve dagen opvang levert meer geld op. Dan zou ik ze naar een andere school moeten brengen voor peuterschool en daar heb ik geen zin in. Ik heb m’n hoop nu gevestigd op bij tijds in de kleuterklas kunnen beginnen, in theorie is dat vanaf 3j9m, en ze gingen om de week al mee om de schoolbieb te begeleiden, dus de huidige juffen en een deel van de kinderen kennen ze al.

Ik twijfel nog wel om ze voor een extra dag op te geven, om en om. Daar is nu sinds de start van een echte peutergroep wel weer iets ruimte en in een echte peutergroep kunnen ze ook meer echte activiteiten doen dan in een 0-4 groep. Maarja, echt nodig is het niet, en ik vind het vooral vanwege de uren die je nooit gebruikt erg duur. Dat voelt als wekelijks 40 euro weggooien (2x2,5 ~ 3 uur opvang), ondanks dat dat voor een groot deel niet door mij maar door de belastingbetaler betaald wordt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_193450906
Voor de statistieken: hier heet het de peuterspeelgroep en toeslag krijgen we logischerwijs niet, omdat ik niet werk.

Verder is Günther voor de tweede keer ooit uit logeren. En het afscheid ging dit keer zonder tranen! Bij hem sowieso niet, maar dit keer hoefde ik ook zelf niet te huilen :') :+ Vooruitgang!
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:12:25 #15
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193450973
Oh ja, begint school al zo vroeg? met 3j9m?

Ik ben er echt helemaal uit merk ik al :P Ik vind peuterspeelzaal nu nog een beetje te vroeg eigenlijk en denk dat 3 jaar wel een mooie leeftijd is (maar misschien denk ik er over een maand wel anders over :D ze leren zo snel! ). Wij kiezen een psz uit die vastzit aan de school, makkelijk met de overgang naar groep 1 denk ik.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:24:09 #16
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193451188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:08 schreef minilot het volgende:
Voor de statistieken: hier heet het de peuterspeelgroep en toeslag krijgen we logischerwijs niet, omdat ik niet werk.

Verder is Günther voor de tweede keer ooit uit logeren. En het afscheid ging dit keer zonder tranen! Bij hem sowieso niet, maar dit keer hoefde ik ook zelf niet te huilen :') :+ Vooruitgang!
Als je niet werkt krijg je toch juist wel toeslag? Omdat jullie jaarinkomen maar uit 1 salaris bestaat?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193451208
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:24 schreef pinquit het volgende:

[..]

Als je niet werkt krijg je toch. Juist wel toeslag? Omdat jullie jaarinkomen maar uit 1 salaris bestaat?
Dat is een ander soort toeslag inderdaad (hier via de gemeente), maar die geldt alleen als je onder een bepaalde inkomensgrens zit, en daar zitten we boven. :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:26:37 #18
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193451227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat is een ander soort toeslag inderdaad (hier via de gemeente), maar die geldt alleen als je onder een bepaalde inkomensgrens zit, en daar zitten we boven. :)
Ah! Duidelijk :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:30:51 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193451306
Wat een wirwar aan constructies bestaan er zeg. Max neemt 8 juli al afscheid van de psz, een week voor de start van de zomervakantie (ipv erna) en nog een week eerder vanwege een stortvloed aan kindjes die voor het laatst zijn.

Zijn beste maten waren vandaag al voor het laatst. Hij zou zo met ze meegaan en is er al helemaal klaar voor (en mee), maar ik ga een goedgeluimde Max niet jinxen. Alles op zijn tijd.

Vanmiddag maar weer eens naar de tandarts!
pi_193453199
Hoe vindt max dat quoi?

We hebben N vanaf het begin mee genomen naar de afspraken en zijn zelf totaal niet bang, maar ze weigerde de vorige keer haar mond open te doen (toen net twee) inmiddels is ze over 3 maanden alweer 3 maar verkondigde ze gister dat eerst papa aan de beurt was, dan mama en dan niemand. :+
Ik vrees weer een dichte mond. Iemand tips?
pi_193453579
Nog gefeliciteerd met Jip Aure!

Casper ging vorige week met mijn moeder mee tijdens haar oppasdag en dat ging goed (was ook de 1e keer). Maar mijn nichtje is daar tandartsassistente en die teutte wel een beetje met m heen en die heeft hij wel eens eerder gezien, dat hielp ook wel. Vrijdagochtend mag hij met mij mee, ben wel benieuwd hoe het nu gaat.

We zijn vandaag voor het eerst weer naar een binnen- en buitenspeeltuin geweest, dat kan op reservering. Dat was wel weer heel leuk en hij kan zoveel meer t.o.v. de laatste keer een paar maanden geleden wat betreft klimmen etc, dat was wel heel leuk om te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 22% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 03-06-2020 15:03:25 ]
pi_193453992
Leuk fleur, wij zijn laatst weer eens naar Oud Valkeveen geweest en het was zo fijn om weer eens iets te doen wat “gewoon” is. Dat stralende bekkie op de draaimolen O+
pi_193455362
Lekker broekie heeft ie aan Fleur O+
pi_193459447
Ik houd van jongetjes in tuinbroeken O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:59:10 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193460990
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:37 schreef LeSage het volgende:
Ik houd van jongetjes in tuinbroeken O+
Ik ook! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:28 schreef Nolita het volgende:
Hoe vindt max dat quoi?
Dat zullen we pas over een paar weken weten :{ Ik had me een uurtje vergist in de afspraak en we waren dus een uurtje te laat. Max helemaal opgeladen, hoefde hij niet!! :D Vorige keer deed hij netjes zijn mond open, wel op mijn schoot. Voor die tijd was alles (incl. kapper) drama.

Toen hebben we maar koekjes gegeten in onze bus. Max zit als een koning naast het keukentje, zo leuk! Ik moet bij het in(file)parkeren in onze straat nog wel geregeld 2x steken. Eenmaal ingeparkeerd zei Max: Mama, als jij jarig bent, mag je naar school om te leren parkeren.

Toen heb ik gezegd dat hij alleen een volgend koekje kreeg als hij even kwam kijken en vertellen dat ik netjes had ingeparkeerd. Stuk ondeugd.

O+

Verder ben ik mijn hoofd soms kwijt, want superdruk op alle vlakken.
pi_193462995
Ah wat balen Quoi!

Ik hou ook zo van tuinbroekjes O+ Zolang het nog kan hijs ik hem er in :P En ik herken wel wat je zegt van dat stralende bekkie bij zoiets ‘gewoons’ Arja, mooi om te zien :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 00:52:29 #27
269689 crew  Viv
pi_193463632
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:59 schreef Quoi het volgende:
Eenmaal ingeparkeerd zei Max: Mama, als jij jarig bent, mag je naar school om te leren parkeren.
:D
pi_193465216
Lekker die bijdehante max! Ik houd ook van peuters in tuinbroeken, maar T. wil hem nooit aan. Peuters met een mening. :(
pi_193465508
Mijn peuter moest een paar dagen lang wennen aan het dragen van een korte broek :') steeds aan die broekspijpen trekken en roepen dat het de verkeerde broek is. Nu weer over gelukkig :D . Hopelijk wordt t snel weer korte broeken weer :P anders kan ik weer opnieuw beginnen _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193465600
Mijm miste hier laatst ook al zijn mouwen _O-

Grote broer kan door verkoudheid/hooikoorts niet naar school, dus we hebben het erover dat dat vervelend is, zegt Mijm: ‘ooooh, dat is jammer van de Corona...’ :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193465759
Oh, is dat normaal? _O- U. heeft er ook heel erg aan moeten wennen.
Protège moi de mes désirs.
pi_193465877
Kaptein heeft ook n soort shirtje met opgerolde mouwen die dan vast zitten met zo'n knoopje, die trekt ie ook slecht _O- moet hem net zo lang afleiden dat hij vergeet dat hij ze af wil rollen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 09:45:45 #33
382129 crew  Donna
pi_193466235
Tshirts en korte broeken was hier ook drama. Jurken wil ze helemaal niet aan. En met blote voeten in sandalen ook niet, dat blijft horror.
pi_193466399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn peuter moest een paar dagen lang wennen aan het dragen van een korte broek :') steeds aan die broekspijpen trekken en roepen dat het de verkeerde broek is. Nu weer over gelukkig :D . Hopelijk wordt t snel weer korte broeken weer :P anders kan ik weer opnieuw beginnen _O-
Mijn nu kleuter had dat ook heel erg. En mijn peuter kon het laatst niet in z'n hoofd krijgen dat hij ook zonder jas aan naar buiten mocht. Grote tranen omdat ik zei dat z'n jas niet aan hoefde. Nou ja, dan doe je je jas maar aan, krijg je het lekker warm...
pi_193468276
:D :D

Kevin wilde laatst toen het heet was geen korte broek aan “nee geen korte, ik heb haar op mijn benen!” :(
Raad maar wat ik daarvoor heb gezegd toen mijn man aan mij vroeg waarom ik geen korte broek aan deed.

Overigens loopt Kevin het allerliefste zonder broek. Broeken zijn stom.
pi_193469573
Oh wat grappig dat jullie kindjes ook moesten wennen aan de zomerkleding. Banaan was vooral steeds aan zijn mouwen aan het trekken. En hij wil juist niet uit zijn korte pyjama na het dutje.

Grappig @LeSage . Hier ging het over het luchtalarm dat twee keer op rij niet ging (hij is dol op alarmen) en was zijn conclusie dat die niet ging door corona. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193469824
Kevin :D
Hier niet aan de orde wat wennen aan zomerkleren of schoenen betreft. Een eigen mening heeft ze wel.

Zoals ik gisteren al voorspelde hield ze haar mond stijf dicht bij de tandarts vandaag. }:|
Nog altijd heeft de tandarts dus niet haar gebit kunnen bekijken. Niets hielp en het hielp ook niet mee dat vriend en ik niet allebei mee naar binnen mochten.
Heb het nog geprobeerd met een verrassing die ik in de auto had liggen, maar helaas. Hopelijk met 3j 3m meer succes.
Ik kreeg overigens wel een rekening binnen voor haar zojuist (de tijd tikte wel voorbij natuurlijk :') , maar tot 18 is toch altijd vergoed dus vond het vreemd dat ik moet voorschieten. Herkenbaar?
Heb al even gebeld, was een foutje, moest rechtstreeks naar de zorgverzekering.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nolita op 04-06-2020 14:44:53 ]
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:54:45 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193469921
Ik weet bijna wel zeker dat dat beter zal gaan bij 3j3m @Nolita :Y Ze worden er beter in, zich vermannen, dan maar even meewerken.

soms :+

Hier geen gewen aan zomerkleren. Zonder broek aan rondlopen in zijn onderbroek is sowieso altijd favoriet trouwens.
pi_193496259
Hier moest hij ook wennen aan zomerkleding en zonder jas naar buiten. Bij de tandarts krijgt hij een muntje voor een stuiterbal uit de automaat en dat helpt O-)

Bij de bieb: mama, wil jij ook een boekje om te lezen voor je gaat slapen? O+ ik heb een ereader met abonnement maar hij koppelt dat niet echt aan boeken.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 06:34:21 #40
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193499556
Pffd t ritme ligt weer overhoop hier :Z kaptein stond om half zes weer klaarwakker aan ons bed :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193499657
Poh, dat is echt te vroeg :{

Hier begint Sam het Schaap ineens best te werken. Vooral bij Mijm. Hij zat net netjes te wachten en dan horen we klokslag 7 uur: ‘Schaapje is groooooeeeeen!’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193499747
Onze KidsMoon is geen succes. De geluidjes die hij maakt vallen onder "eng".

Stofzuigen ook trouwens. Moet ik Banaan eerst naar het tochthalletje helpen en de deur dichtdoen. Staat hij daarna binnen een minuut naast me en heeft hij de grootste lol met de stofzuiger. ;)

Ons ritme is ook zoek. Gisteren sliep hij pas om tien uur, dat gebeurd ons eigenlijk nooit. Hij bleef maar praten en hield zichzelf zo wakker. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193499776
Hier was Sam het schaap een beetje van slag. Man had hem gisteren verzet omdat ie iets voorliep, maar op zich had hij niks aan de wakkerwordtijd veranderd. Toch gingen Sams ogen vanochtend drie kwartier eerder open. Werd ik niet heel gelukkig van. :+
  zaterdag 6 juni 2020 @ 07:57:07 #44
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193499851
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 07:18 schreef LeSage het volgende:
Poh, dat is echt te vroeg :{

Hier begint Sam het Schaap ineens best te werken. Vooral bij Mijm. Hij zat net netjes te wachten en dan horen we klokslag 7 uur: ‘Schaapje is groooooeeeeen!’
Hier komt de kapitein " ik heb lekker geslaaaaapen mama, maar sammetje slaapt nog :D " het doet m vrij weinig en geeft er geen biet om dat ie dan nog in zn bed zou moeten blijven of nog even proberen te slapen _O- dus maar weer even weggehaald en over n tijdje weer eens proberen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193500013
Ritme :') Dat hoop ik over 2 weken weer toe te passen als we weer thuis slapen. Nu is het de ene avond drama en de andere avond gaat het heel goed. Dat ik nu verlof heb scheelt wel weer wat in op tijd gegeten hebben in de avond en naar ander adres rijden. En het weer helpt daar ook in want kan nu thuis niets anders dan koken.
Gisteren een goede avond, ze sliep om 20:30 en nu nog. Geen Sam schaap nodig dus hier. :D

Stofzuigen, dweilen, swifferen, ramen wassen, ze vindt het allemaal geweldig en laat er alles voor uit handen vallen. Dat ik er dan zeker 2x zolang over doe nemen we maar voor lief. :+
pi_193500137
Hier trekken ze gewoon de stekker uit Sam en doen hem er weer in, dan zijn de ogen open :’) maar als ik hem daarna in de kast zet voor een nachtje zijn ze heel boos en gaat het weer een aantal dagen goed.

Helaas hebben we dan ook nog kleuter, die vanmorgen om 6:45 hun deur openmaakte om te gaan spelen, terwijl hij wel goed weet hoe het schaap werkt en wat de regels zijn (hij heeft een eigen schaap).

Wij hebben gisteren geverfd/gestempeld met wc rolletjes en ballonnen (ik kon de kwasten niet vinden...). Vooral verven met ballonnen is een aanrader. Vonden ze heel leuk en geeft makkelijk leuke resultaten. Waterballonnen zijn hier qua formaat erg handig voor.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_193500723
We hebben hier gewoon een nachtlampje op een digitale tijdklok die hoog in het stopcontact zit. Werkt hier goed, als het lampje uit gaat wordt er "KLAAR!" geroepen. Scheelt wel dat L in het ledikant slaapt dus hij kan pas uit bed als we hem eruit tillen.
pi_193503915
Zijn hier nog peuters die een fles krijgen in de avond? En wanneer stop je daar mee :P Jip krijgt nog een fles voor het slapen gaan en vindt het nog heerlijk, dus ik weet niet zo goed wanneer ik daar mee moet stoppen. Echt nodig heeft ie het natuurlijk niet meer :P we doen er nu wel minder in dan eerst.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:54:45 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_193503939
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:52 schreef Aure het volgende:
Zijn hier nog peuters die een fles krijgen in de avond? En wanneer stop je daar mee :P Jip krijgt nog een fles voor het slapen gaan en vindt het nog heerlijk, dus ik weet niet zo goed wanneer ik daar mee moet stoppen. Echt nodig heeft ie het natuurlijk niet meer :P we doen er nu wel minder in dan eerst.
Ja hier. Ben er bij mijn oudste ook pas bij 4 mee gestopt eigenlijk. Maar ik heb ook geen zin in de strijd hoor ;)
disclaimer
pi_193503951
Ja ergens denk ik ook, die ene fles kan toch ook geen kwaad, hij vindt het nog zo fijn :D
pi_193504105
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:52 schreef Aure het volgende:
Zijn hier nog peuters die een fles krijgen in de avond? En wanneer stop je daar mee :P Jip krijgt nog een fles voor het slapen gaan en vindt het nog heerlijk, dus ik weet niet zo goed wanneer ik daar mee moet stoppen. Echt nodig heeft ie het natuurlijk niet meer :P we doen er nu wel minder in dan eerst.
Ja hier, een flesje warme melk. Hij vindt het heerlijk en ik vind het prima want zo weet ik zeker dat hij nog 150/200 cc vocht binnen heeft op een dag.
Daarna poetsen we de tanden, ritsen we de slaapzak dicht en gaat hij naar bed.
Dus wij laten het voorlopig lekker zo.

Oudste heeft vanwege een dieet ook iedere avond nog een soort calorieënpap dus dat doen we tegelijk.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 14:36:33 #52
382129 crew  Donna
pi_193504530
G. krijgt thee met melk in een fles. Bij het ontbijt en voor het slapen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:41:39 #53
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193505158
Hoe pak je het aan met tandenpoetsen en die fles? Heb altijd begrepen dat het slecht voor het gebit is om snel na het poetsen te eten/drinken. Maar ook dat zonder poetsen lang slapen niet zo lekker is voor de tanden :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:44:25 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_193505181
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Hoe pak je het aan met tandenpoetsen en die fles? Heb altijd begrepen dat het slecht voor het gebit is om snel na het poetsen te eten/drinken. Maar ook dat zonder poetsen lang slapen niet zo lekker is voor de tanden :?
Tanden poetsen we gewoon er voor. Het is inderdaad niet het beste voor de tanden, maar goed, soms kies je niet voor het allerbeste.
disclaimer
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:45:29 #55
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193505190
Misschien heet het daarom wel melkgebit :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193505240
Aangaande borstvoeding heb ik altijd begrepen dat het tandenpoetspunt niet zo'n probleem is: bij een goeie aanhap zit de melksproeiende tepel zo ver in de mond dat er geen melk tegen de tanden aan komt. Zal niet helemaal op dezelfde manier werken met een fles, denk ik zo. Maar hoe dan ook: comfortabele slaap is ook belangrijk :Y @Aure Waarom wil je het precies afbouwen? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_193505266
Hier ook nog altijd warme melk smorgens als hij wakker wordt en voor het slapen gaan.
Savonds is het even een lekker momentje samen terwijl we steeds weer diezelfde aflevering van Thomas de trein kijken :')
Voorheen poetsten we z'n tanden voor de melk maar tegenwoordig gaat hij er ook mee akkoord als we na de melk poetsen :Y

Hij mag het zo lang blijven drinken als hij nodig vind, we geven overigens havermelk met calcium. Best zoet dat spul maar gewone koemelk blieft hij niet :D
Hij heeft ook nooit koemelk leren drinken omdat hij een koemelkallergie had.
pi_193507386
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:52 schreef Aure het volgende:
Zijn hier nog peuters die een fles krijgen in de avond? En wanneer stop je daar mee :P Jip krijgt nog een fles voor het slapen gaan en vindt het nog heerlijk, dus ik weet niet zo goed wanneer ik daar mee moet stoppen. Echt nodig heeft ie het natuurlijk niet meer :P we doen er nu wel minder in dan eerst.
Hier ook nog een fles in de avond, we genieten er beide nog van en wat Malteser ook zegt; een fijn idee dat ik dan weet dat ze nog lekker wat vocht binnen krijgt. Wij poetsen wel er na de tanden tegenwoordig en dat gaat prima :) Ik ben zelf nog niet van plan er mee te stoppen, en C ook niet geloof ik :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:54:11 #59
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193508348
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:44 schreef SQ het volgende:

[..]

Tanden poetsen we gewoon er voor. Het is inderdaad niet het beste voor de tanden, maar goed, soms kies je niet voor het allerbeste.
Wij ook idd. Ik weet dat het 'niet goed' is en ik had vroeger vast gezegd dat ik het niet zou doen, maar de realiteit is dat O heel lang een ultiem beroerde slaper is geweest en die tijd lijkt nu achter ons te liggen. Maar hij valt wel standaard met fles in slaap. Die gebruikt ie als een soort fiep. En anderhalf jaar baggerslaap blijft lang in je geheugen hangen dus wij veranderen niets zolang dit werkt :+

Ik schrijf eigenlijk nauwelijks meer mee omdat ik met 3 kinderen de tijd niet heb om alles bij te houden en op iedereen te reageren, maar hierbij een dikke shout out naar iedereen met temperamentvolle dreumesen/ peuters 😅 _O-. Onze oudste twee zijn altijd vrij mellow geweest, maar we hebben blijkbaar al het temperament in ons DNA opgespaard voor dit exemplaar :'). Hij is van alles Heel Veel. Heel lief en vaak vrolijk en hij kletst en vertelt zoveel, maar hij kan ook ZO BOOS zijn, echt ongekend 😅. Hij is een jaar en 9 maanden maar zegt al maanden op alles nee, als hij zijn zin niet krijgt gaat hij trillend van woede, rood aangelopen op de grond liggen gillen en om zich heen slaan :D
En hij gilt werkelijk zo hard als iemand iets doet wat niet naar zijn zin is, het is onvoorstelbaar dat zo'n oorverdovend geluid uit zo'n klein kind kan komen :'). En hij is totaal niet af te leiden.

Wel even wennen :'). Ik vind het maar lastig. Gelukkig staat er ook een hoop vrolijkheid tegenover, maar meine Güte 😅


Have a third kid, they said ;)


Edit: ow sorry ik dacht dat ik bij de dreumesen zat 😬 nou ja hij doet er niet voor onder zal ik maar zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spees_Eend op 06-06-2020 19:56:20 (Foutje) ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:06:35 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_193508562
Bedankt he, spees ;(

(Al heb ik na mijn oudste misschien juist wel een heel mellow kind verdiend :'))
disclaimer
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:08:39 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193508595
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:06 schreef SQ het volgende:
Bedankt he, spees ;(

(Al heb ik na mijn oudste misschien juist wel een heel mellow kind verdiend :'))
Ik wou net zeggen, jij hebt jouw share gehad toch :D jij doet de omgekeerde volgorde *O*
pi_193508790
Thanks allemaal, ik dacht echt dat elke peuter hier al van de fles af was maar dat valt mee :P

@minilot ik weet het ook niet zo goed, meer omdat ie zo groot wordt ofzo en die fles dus eigenlijk niet echt nodig meer is. Maarja het kan ook niet echt kwaad.

Ik poets trouwens na de fles, vindt ie niet leuk, maarja. Moet toch gebeuren :P
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:24:08 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193508892
FLESJE WARME MELLKK!

Klinkt hier iets té vaak. Ik had het afgebouwd omdat ik dacht dat het met kwijlen samenhing. Inmiddels is dat over en meneer geniet zó van dat flesje O+

Ik vermoed dat hij zich vanaf 4 jaar zelf te oud vindt. We zien het wel.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 20:25:39 #64
382129 crew  Donna
pi_193508927
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:18 schreef Aure het volgende:
Thanks allemaal, ik dacht echt dat elke peuter hier al van de fles af was maar dat valt mee :P

@:minilot ik weet het ook niet zo goed, meer omdat ie zo groot wordt ofzo en die fles dus eigenlijk niet echt nodig meer is. Maarja het kan ook niet echt kwaad.

Ik poets trouwens na de fles, vindt ie niet leuk, maarja. Moet toch gebeuren :P
Dat dacht ik ook, maar toen zag ik het zoontje van een collega van vriend ook nog zijn limonade uit een flesje drinken en toen dacht ik ohhhhhhhhh, we zijn niet de enige. :D
pi_193508942
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Hoe pak je het aan met tandenpoetsen en die fles? Heb altijd begrepen dat het slecht voor het gebit is om snel na het poetsen te eten/drinken. Maar ook dat zonder poetsen lang slapen niet zo lekker is voor de tanden :?
Wij poetsen erna.
Dus bad-pyjama aan-fles-tanden poetsen-slaapzak aan-slapen. :Z
pi_193509901
Wij poetsen ook na de fles :) Heel fijn om te lezen dat mijn 2,5 jarige niet de enige is die nog lekker aan een flesje lurkt in de avond O+ Ze ligt dan ook zo lekker bij me te kroelen *;
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 6 juni 2020 @ 21:24:31 #67
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193510242
Wij zijn natuurlijk weer team geen routine.
Sowieso flesje (koude) melk en soms poetsen we ervoor, soms erna.
Ligt eraan hoe moe hij is.
pi_193510437
Wij hebben een fles nooit in de routine gehad. Wel krijgt L elke ochtend een bakje pap. Die heb ik overigens eerst wel als papfles geprobeerd maar dat smeerde meer dan een lepel.
pi_193510844
Grappig om te lezen over die flessen bij de peuters.
N heeft nooit een standaard fles gehad (alleen als ik er niet was kreeg ze een fles). Toen ze in de avond geen bv meer wilde hebben we daar niets voor in de plaats gedaan, dat was rond 16 maanden ongeveer.
Als ze niet daarvoor ook al een slechte inslaper was zou ik nu bijna denken dat het daar aan ligt. _O-
pi_193511940
Ik heb altijd de 'regel' gehad fles is voor melk, dus zodra hij geen fles meer wilde met ruim een jaar is de fles hier ook verdwenen. Koemelk drinkt hij alleen op de opvang (op school is wel lekkere melk, mama. 'in wat voor pak zit dat dan?' een blauwe :Y 'die hebben wij thuis toch ook? Is die dan ook lekker?' nee die niet mama.) en thuis zit al het drinken in een glas. Alleen staat op zijn nachtkastje een beker water, een munchkin. Als hij dan 's nachts wakker wordt en dorst krijgt, hoeft hij geen glas om te stoten :+
  zaterdag 6 juni 2020 @ 22:35:27 #71
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193512026
U. drinkt aan de borst na het poetsen. Ook hij neemt een Munchkin mee naar bed. Die beker gaat overal mee naartoe.
Protège moi de mes désirs.
pi_193512983
Hier een rietjesbeker mee naar bed, die wordt netjes met de handgreep over de rand van het ledikant gehangen. Vanavond had ik de beker blijkbaar niet goed dichtgedraaid waardoor er een zeiknat kind in bed stond te roepen "NAT!!". Oeps.

Ik dacht eerst ook nog dat hij de regen bedoelde want woordje nat is een nieuw woordje door de regen van de afgelopen dagen. Dus pas de 2e keer boven dat ik erachter kwam dat alles nat was :')
pi_193513237
Maar hebben jullie dan geen overstromende luiers s ochtends? ‘s Avonds nog veel drinken staat hier gelijk aan een overstroming, ik was heel blij toen we iets voor hun 2e verjaardag opeens van die papfles af waren nadat we hem vergeten waren en we geen klachten kregen. Flessen hebben we al een jaar niet meer in huis, alleen nog een rietjesbeker en daar komt ook geen vervanging meer voor als deze echt kapot zijn.

Ze krijgen 1 beker drinken bij het avondeten, verder overdag onbeperkt, dan houdt de luier het meestal wel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_193513332
Wij hebben een open beker water naast het bed, die geef ik aan als hij wil drinken. Een magische beker waaruit hij steeds de "laatste keer" kan drinken.

Meestal zegt hij "echt wel water drinken" als hij dorst heeft/het slapen wil uitstellen.
Dan neemt hij een slokje en wil hem wegzetten, zeg ik "meer". Vraagt hij "mama wil je meer zeggen?".

Pas als ik het streng zeg gaat hij wat meer drinken maar moet ik wel steeds "meer" blijven zeggen. :')

Hij vertelt sowieso graag wat iedereen moet zeggen en doen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 23:14:42 #75
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193513406
Nee, U. plast niet meer in z’n slaap.
Protège moi de mes désirs.
pi_193513441
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:09 schreef FlyingFish het volgende:
Maar hebben jullie dan geen overstromende luiers s ochtends? ‘s Avonds nog veel drinken staat hier gelijk aan een overstroming, ik was heel blij toen we iets voor hun 2e verjaardag opeens van die papfles af waren nadat we hem vergeten waren en we geen klachten kregen. Flessen hebben we al een jaar niet meer in huis, alleen nog een rietjesbeker en daar komt ook geen vervanging meer voor als deze echt kapot zijn.

Ze krijgen 1 beker drinken bij het avondeten, verder overdag onbeperkt, dan houdt de luier het meestal wel.
Niet meer. Rond 1,5jaar wel een tijdje gehad maar nu komt de grote plas meestal pas na het wakker worden. Niet dat hij de hele nacht droog blijft maar het zijn ook geen bomvolle nachtluiers meer.
  zondag 7 juni 2020 @ 00:19:42 #77
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193514848
Wij gebruiken al een tijd geen romper meer, dat was de oplossing.
Alleen luierbroekje en als het koud is hemdje onder pyjama.
  zondag 7 juni 2020 @ 08:39:50 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_193518035
Ik geef Olivia (nu 2 jr 5 mnd) een flesje water mee naar bed. Kan ze lekker lurken en valt ze lekker zelf in slaap.

Iets anders...ik was net boos op haar omdat ze niet meewerkte. Ik ging naar beneden en toen ik terugkwam, hoorde ik haar tegen mijn man zeggen dat mama haar ‘heel hard ging slaan’. Ze deed er nog een schep bovenop toen m’n man vroeg of dat echt zo was. Ja, ik heb een heel harde klap gekregen’. Uhm, waar komt dat nou vandaan? Is dat normaal op deze leeftijd om alles bij elkaar te fantaseren? Ik mag hopen dat ze dit niet op het KDV verkondigt...
  zondag 7 juni 2020 @ 08:59:38 #79
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193518182
Oei, @Aventura, zulke dingen zijn niet leuk.

U. heeft een ook zo een periode gehad. Hij riep: “Nee papa, niet mama slaan” als we wat luidruchtig in gesprek waren. Waar dat vandaan kwam.. geen idee. Ben ook blij dat hij die zin weer is vergeten. :')
Protège moi de mes désirs.
pi_193521518
Hier ook zelden een overstroming, al moet ik wel zeggen dat hij ‘s nachts een maat 6 luier draagt ipv een maat 5 overdag.
Maar net als bij U. van Duman is de luier steeds vaker droog ‘s ochtends.

Spees, ik moest wel lachen om je verhaal. Dat temperament hebben wij hier al bij nummer 2, dus een derde is uit den boze.
  zondag 7 juni 2020 @ 14:15:33 #81
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_193521721
Hier trouwens wat vaker een nat pak in de ochtend. Maar het komt bij O. doordat ze qua heupen (ze draagt nog maat 80..) een 3 of 4 moet hebben, maar qua plas een 5 nodig heeft.
pi_193522947
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:54 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]


Have a third kid, they said ;)


Shout terug :'( :')

Voor mij is het dan de tweede. En daarmee ook de laatste. En hij gaat bijna naar school :7 *O*
  maandag 8 juni 2020 @ 10:32:29 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193533975
Is het aanpoten, @Crumpette?

Max wordt snel groot. Hij speelde gisteren met de Märklin trein van mijn vader. Wij speelden daar ook als kinderen mee en hij had het opgebouwd voor Max. Het was de treinenhemel voor 'm. Een "afsbediening met een snoer mama!" :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder is dit filmpje te leuk om niet te delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 juni 2020 @ 10:41:44 #84
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193534093
Wat leuk, die campergids! Superknap. Leuk om te horen dat jullie de letters 'normaal' zeggen, ik dacht dat het advies was om 'tuh' te zeggen in plaats van 'tee' etc maar ik denk dan ik heb het vroeger ook geleerd met aa bee cee. Slechte reden he...

'Jij mag mij niet pijn doen mama': check.

Jacob maakt zo'n toestand van de crèche de laatste tijd. Het is natuurlijk een nieuwe, maar hij wil er tig keer per dag over praten (jij vertellen ik naar crèche gaat mama? jij weggaat ik huilt? - en dan luistert ie aandachtig naar mijn verslag) en wil niet en zo. Terwijl de oude crèche gewoon een onderdeel van zijn leven was. Ik zie hem in staat om dit voort te zetten totdat hij 4 is. }:| .

Team rompers trouwens. Jacob had gisteren heel lang zijn hemd + pyjamabroek aan en zat continu met zijn hand in zijn luier. 'Hee, mama, ik plas! Ik voelt dat!'. Dus vandaag weer gewoon een romper. Potje is ook weer voor de sier maar ooit komt dat vast goed.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 8 juni 2020 @ 10:48:33 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193534188
@Lemijn, we doen maar wat en laten dit een beetje vanzelf gebeuren :D Echt leren mag hij straks op school gaan doen.

De "tee" kent hij overigens van het alfabet, waar dat ook zo wordt uitgesproken. Nu ik er zo bij nadenk is het dan logisch om het ook zo uit te spreken, ook voor hem? Nou ja, we zien wel.

Die Jacob met zijn hand in zijn luier. Maar dat hij zich bewust is van het plassen is wel weer hartstikke knap! Maar goed, niet echt heel praktisch :P

Hoe bevalt het jullie verder in het nieuwe huis?
  maandag 8 juni 2020 @ 10:53:07 #86
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193534251
Als ie bloot is roept hij ook altijd 'ik moet niet poepen' en dan is ie blij als de luier weer aan is. We hadden dit voorjaar meerdere keren succes op het potje maar ja. Als ik het nu vraag dan roept hij Nee! Dat is VIES! Dat zegt ie namelijk op alles dat hij niet wil :') .

Nieuwe huis bevalt goed maar we zoeken nog steeds routine dus alles kost zoveel energie. Gisteren waren we in onze oude buurt en toen wilde hij opeens het oude huis zien. Dus van buiten naar gekeken. Hij zei nee, ik wil binnen kijken. Nieuwe bewoners gebeld en we waren welkom. Binnen was hij een beetje ontdaan, wist ik wel, hij begreep het niet goed. 'Waar is mijn bed?' Oh ja, die ging in de vrachtwagen. Achteraf zei hij dat het stom was dat er andere mensen in het huis waren. Ik vond het wel heel leuk om daar even te kijken en daarna waren we allebei blij om weer gewoon hier thuis te zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 8 juni 2020 @ 10:56:20 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193534301
Wel goed dat je het even hebt gedaan, het oude huis van binnen bekijken. Hier rijden we er ook nog weleens langs trouwens, bijna een jaar na de verhuizing. Hij weet wel dat er iemand anders woont, maar het blijft gek. Op zich best logisch, want ik vind het ook soms nog vreemd. Het voelt nog steeds heel bekend, maar is je plekje niet meer.
pi_193535968
Teetje heeft daar geen last van, die was te jong toen we gingen verhuizen.

Leuk dat filmpje! Hier zijn letters ook heel interessant, ongeveer 8 letters herkent ie, de e van ezel, de o van opa, enz... Hier zeggen we ook gewoon de letters normaal, ik ga ervan uit dat als hij echt gaat leren lezen, dat ie dan ook zo gewend is aan de tuh ipv tee.
pi_193536876
Ahw die Jacob, hopelijk hebben jullie snel een nieuwe routine gevonden Lemijn! Het is ook wel heel wat voor een peuter.

En Max, wat knap! Leuk dat hij daar zo mee bezig is.

Mijn verse peuter is daar nog lang niet mee bezig. Die is vooral veel woorden aan het herhalen en de rest van de tijd praat ie Simlish :') best veel ook, wel gezellig. Ik praat maar gewoon terug ook al snap ik er niks van en dat is meestal ook gewoon okay.
pi_193551294
Mijn kaboutertje ging gisteren op de weegschaal staan: 17.3 kg. Een paar weken geleden was dat nog 16.5 _O- hallo groeispurt.

En verder voel ik mij de slechtste moeder ooit. Man heeft een rib gebroken toen ze 2 weken geleden samen van de trap vielen. Hij werkt wel weer, maar kan dus ook niet echt spelen met l. En ik moet nu dus meer in het huishouden doen en meer met L, maar mijn energielevel is zo laag, mijn spieren doen zo'n pijn en mijn benen hebben gewoon geen puf om te lopen. Dus L zit zo veel voor de tv nu want zelf spelen schijnt ook weer afgeleerd te zijn.

Het is zo tijd voor basisschool, dan vermaakt hij zich weer en heb ik tijd om bij te komen. Bikkelen die laatste maanden. Ik ga ook wel weer naar de huisarts voor mijn gesteldheid maar dat is denk ik een lange-termijn-dingetje, het is niet 1, 2, 3 uitgezocht en veranderd.
pi_193551899
Klote is dat @Nazil :*

Wij zijn echt al wel bezig met de letters. Een tijdlang stotterde hij soms voor de lol, bijvoorbeeld b-b-b-beer. Hij weet meestal wel een woord te bedenken met een bepaalde letter, behalve moeilijkere letters. Hij herkent sommige cijfers en letters als hij ze ziet.
Tellen is nu vaak one, two, three, four, five, zes, zeven, tien, acht, negen, tien.
Laatst was hij ook aan het alfabet liedje begonnen, het verbaasde me hoeveel er al was blijven hangen in dat kleine koppie. :D

Goed dat jullie even zijn gaan kijken @Lemijn .
Banaan heeft ook een tijdje gehad waarin hij zich begon te realiseren dat wij in dit huis wonen, en er andere mensen wonen in de andere huizen. Ik vond dat wel interessant om mee te maken, dat het voor een peuter nog niet zo logisch is.

Die verhalen van Jacob over de opvang, zo herkenbaar! Bij ons was het "jij gaat naar de peuterspeelzaal, mama gaat weg, jij huilen, jij moet hier blijven".
Ik ben daarin trouwens wel een beetje gaan sturen, door te vertellen dat hij er kon lachen en blij zijn en leuke dingen doen. En foto's laten zien van wat hij er deed. Dat leek wel wat te helpen. Of de klaagzang was misschien zonder ook wel gestopt.

Hij moet over een tijdje naar een andere peuterspeelzaal en was al begonnen met protesteren (ik wil niet naar juf x). De aanmelding ging niet zo soepel, nou start hij alsnog na de zomervakantie. Vind ik helemaal niet erg, want ik heb zelf ook nog niet zo'n zin in de wenfase en het protest. ;)

De juf zei dat hij heel energiek was vandaag. Thuis stortte hij helemaal in. Zat hij aan tafel met een pruillip omdat hij niet kon kiezen of hij wou eten of slapen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:53:15 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193553022
Ja herkenbaar, ik vertel op zijn verzoek vaak de versie met huilen maar als hij het niet specificeert dan vertel ik dat het een beetje wennen is maar vooral leuk en wat hij allemaal kan doen met de andere kinderen.

Jacob telt nog steeds 1 2 3 6 neven 10, en hoeveelheden boven de 3 ziet/snapt hij niet. Dus dat laten we lekker, evenals letters, ik heb nog geen initiatief van zijn kan gezien dus bied het niet uit mezelf aan. Als hij op mij lijkt gaat ie nog genoeg lezen :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193553166
Als het meer is dan 3, en we zijn niet samen aan het tellen, dan is het "3, 4, 5".

Bij de bakker vraagt hij vaak om "3, 4, 5 gebakjes". :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:13:54 #94
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193553311
Ik leer het alfabet ook als aa, bee en cee. U. zingt het alfabet ook mee. Af en toe mist hij een letter en l-m-n-o-p komt eruit als één woord. :P

Hij telt wel tot 10 in het Nederlands en Turks, maar slaat de zes over in het Nederlands en de vier in het Turks. :P

Ik moet echt wennen aan dat hij steeds beter gaat praten. Blijf me er over verbazen.

“Mama, wil je mij helpen?”
“Waarmee, lieverd?”
“Mama, wil je mij helpen met schoenen?”

Sinds de lockdown hebben we niet meer zoveel gelezen als eerst. We hebben nu nieuwe boekjes gehaald, dus ik ga het weer proberen op te pakken.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:15:45 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_193553326
Twee, vier, zes, tien, vier!! is het hier ;)
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:09:06 #96
221912 minilot
Nancy boy
pi_193553987
Qua taal af en toe het gevoel dat ik met een tuttige kleuter in huis woon.
'Günther, wil je wat drinken?'
'Graag zeg! Ik heb inderdaad wel een beetje dorst'
..om vervolgens in de keuken vanuit de kamer te horen: 'Mama, ik heb alvast een onderzettertje neergelegd, hoor!'
Zojuist buiten onder andere: 'Oei! Een grote, pluizige hommel! Ik schrok me er een hoedje van!' en 'Hee, het zonnetje gaat ineens schijnen - ik ga binnen eens even mijn zonnebril zoeken..' :')
Grammatica is nu met tweeënhalf gewoon al 100% in orde (inclusief de vervoegingen van een boel sterke werkwoorden) en dat combineert toch een tikkie gek met superzielige, ellenlange drift-/huilbuien omdat -ie tegelijk wel en geen appel wil of tegelijkertijd wel en niet de tuin in zou willen of whatever.. Emotionele ontwikkeling loopt flink uit de pas met z'n spraak.
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:13:23 #97
221912 minilot
Nancy boy
pi_193554048
Och @Nazil, dat klinkt als behoorlijk zwaar! Alle liefs voor jullie en op naar betere tijden! :*
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:17:26 #98
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193554122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:23 schreef Nazil het volgende:
Mijn kaboutertje ging gisteren op de weegschaal staan: 17.3 kg. Een paar weken geleden was dat nog 16.5 _O- hallo groeispurt.

En verder voel ik mij de slechtste moeder ooit. Man heeft een rib gebroken toen ze 2 weken geleden samen van de trap vielen. Hij werkt wel weer, maar kan dus ook niet echt spelen met l. En ik moet nu dus meer in het huishouden doen en meer met L, maar mijn energielevel is zo laag, mijn spieren doen zo'n pijn en mijn benen hebben gewoon geen puf om te lopen. Dus L zit zo veel voor de tv nu want zelf spelen schijnt ook weer afgeleerd te zijn.

Het is zo tijd voor basisschool, dan vermaakt hij zich weer en heb ik tijd om bij te komen. Bikkelen die laatste maanden. Ik ga ook wel weer naar de huisarts voor mijn gesteldheid maar dat is denk ik een lange-termijn-dingetje, het is niet 1, 2, 3 uitgezocht en veranderd.
Oei! De val an sich klonk al heftig! Beterschap voor je man. En jij: sterkte! :*
Protège moi de mes désirs.
pi_193554452
Hier wordt heel veel verstoppertje gespeeld met grote broer, en daardoor kunnen ze ook al goed tot tien tellen (en op een creatieve manier proberen ze tot 20).

Kleuter heb ik ooit de losse letters geleerd, maar die vindt dat heel lastig nu met leren lezen, waarbij de letters anders worden gezegd. De meiden leer ik de letters dus grotendeels als leesletters. Ik heb voor hun verjaardag ook een letterboekje gemaakt waarbij ik daar bewust op gelet heb.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_193554796
Dirk vindt tellen en letters ook interessant. Hij herkent overal inmiddels de M van mama, de P van papa en ook de S van Dirk. O+ Allemaal op zijn initiatief. We hebben nu een placemet met dieren erop en dat is echt een hit nu.

Wel ben ik flink aan het promoten dingen zelf te doen, zoals bijvoorbeeld aan/uitkleden en boterhammen smeren, maar daar is geen interesse voor. :N 'Lukt niet!' of 'jij doen!' klinkt het dan. En als ik vraag of hij het geprobeerd heeft dan is het standaard 'dat hebt ik gedaan zegt ik toch!'. Daar is nog wel een beetje werk aan de winkel dus. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193556148
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:09 schreef minilot het volgende:
Qua taal af en toe het gevoel dat ik met een tuttige kleuter in huis woon.
'Günther, wil je wat drinken?'
'Graag zeg! Ik heb inderdaad wel een beetje dorst'
..om vervolgens in de keuken vanuit de kamer te horen: 'Mama, ik heb alvast een onderzettertje neergelegd, hoor!'
Zojuist buiten onder andere: 'Oei! Een grote, pluizige hommel! Ik schrok me er een hoedje van!' en 'Hee, het zonnetje gaat ineens schijnen - ik ga binnen eens even mijn zonnebril zoeken..' :')
Grammatica is nu met tweeënhalf gewoon al 100% in orde (inclusief de vervoegingen van een boel sterke werkwoorden) en dat combineert toch een tikkie gek met superzielige, ellenlange drift-/huilbuien omdat -ie tegelijk wel en geen appel wil of tegelijkertijd wel en niet de tuin in zou willen of whatever.. Emotionele ontwikkeling loopt flink uit de pas met z'n spraak.
_O- O+

Dit is zo herkenbaar bij mijn beide jongens :')
S. van 4 praat met woorden als ‘schijnbaar’, ‘eventueel’ en ‘waarschijnlijk’, maar heeft net een half uur gehuild omdat papa hem naar boven tilde ipv mama.
Mijm van 2,5 was de tafel aan het dekken, maar dat werd overgenomen door S. waarop hij uitriep: ‘Maar daar was ik al mee bezig!!’ En gaat vervolgens alle peultjes tegelijk in zijn mond proppen.

Ooit matchen taal en emotionele ontwikkeling niet helemaal lekker :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193556173
Max _O_

Nazil, wat een vervelende situatie zo. En autsj voor je man, dat schijnt echt heel pijnlijk te zijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193559137
Nazil wat vervelend! ;(

Casper telt ook al wel een poos tot tien, ik moet nog wel lachen om de uitspraak. Een, twee (op z’n Surinaams), dwie, pier, pijf :'). Praten gaat best goed maar de uitspraak kan nog wel beter, niet iets waar ik me nu zorgen over maak overigens.
pi_193559231
Heerlijk die peuter taal. O+

Haha nanuke, hier wil ze juist alles zelf doen: ik kan dat zelf wel hoor! Ze wordt boos als we willen helpen, ook al lukt niet alles hoor. :')

De N herkent ze sinds kort als haar naam, grappig hoe ze plots weer iets kunnen. Ze praat ook best prima al, maar de grammatica niet hoor. Vooral voltooid deelwoorden kloppen meestal niet. Knap van gunther!
Laatst vertelde ik dat ik binnenkort ga babyshoppen met iemand, reageerde ze heel zielig: ‘maar mama, als zij de baby gaat schoppen hebben wij geen baby meer.’ ;( Oeps!! Dat moesten we even recht zetten.

En over vertellen dat er geslagen is, dat niet, maar ze zegt wel vaker geen ruzie maken papa en mama. Als we gewoon ergens serieus over aan het praten zijn. :D

Haha ik lees de uitspraak van Casper hierboven. Hier is jullie, lullie blijft ook hilarisch. Ze heeft soms ook verbasteringen van dialect en Nederlands door elkaar die grappig zijn. Iedereen praat dialect met haar (op groepsactiviteiten op kdv na, 1 op 1 ook dialect). Toch praat ze meer NL dan dialect, verbaasd me ook wel.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:13:19 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193559326
Oja @minilot hier ook een hautaine peuter. "Wat een schitterend uitzicht hier", zegt hij soms achterop de fiets :D

@Nazil sterkte! Wees ook niet te streng voor jezelf. Even een overdosis schermtijd gaat niet uitmaken, als dat nu even nodig is. Heb je wellicht iemand in je omgeving die je kan helpen? (hem soms een middagje meenemen oid)
pi_193559727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:13 schreef Quoi het volgende:
Oja @:minilot hier ook een hautaine peuter. "Wat een schitterend uitzicht hier", zegt hij soms achterop de fiets :D

@:nazil sterkte! Wees ook niet te streng voor jezelf. Even een overdosis schermtijd gaat niet uitmaken, als dat nu even nodig is. Heb je wellicht iemand in je omgeving die je kan helpen? (hem soms een middagje meenemen oid)
Jawel en mijn moeder heeft al aangeboden in het huishouden te helpen maar ik kan geen hulp aannemen dus dat gaat toch niet gebeuren :+
pi_193559926
Haha Nolita, lullie blijft ook altijd mooi! En wat betreft dialect/uitspraak, de Twentse nee zit er al (te) goed in. En hij zal later wel cóóóla bestellen i.p.v. cola :')

Casper heeft wel al heel lang dat ie mij af en toe bij mijn voornaam noemt. Ik hoor hem regelmatig (vooral als ik niet meteen reageer :')) mama Satineeee (S.abine) zeggen. Ik heb t hem niet aangeleerd in ieder geval. :P Doen meer peuters dat?

[ Bericht 8% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 09-06-2020 22:43:11 ]
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:47:26 #108
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193560142
Ja, Jacob gebruikt mijn echte naam als hij namens zijn auto’s of knuffels tegen me praat, want ik ben hun moeder niet :') en van weeromstuit zegt hij soms ook zo maar mijn naam tegen mij. Ik corrigeer hem niet, ik heet tenslotte zo en hij zegt vaak genoeg mama dus ik hoef niet bang te zijn dat dat verdwijnt ;).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 22:48:06 #109
382129 crew  Donna
pi_193560153
Haha die uitspraak blijft altijd leuk. Zo aten we vandaag poppertjes en wou ze daar stloop op. :Y)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 23:00:32 #110
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193560425
Ja, U. spreekt ons ook vaak aan bij man. Eerst alleen bij manlief, met de afkorting van zijn naam. Maar nu dus ook bij mij. Vooral als hij boos is of iets niet wil. :D

“Nee, Duman!”.
“Dumannn, kom je spelen?” O+
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 23:47:21 #111
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193561289
Jacob zegt wepsen en innefant. Dieren hebben duidelijk geen hoge prioriteit. Maar een groot deel van de tijd klinkt het allemaal vrij foutloos, mits je de peutergrammatica wegdenkt. Wonderlijk hoor, hoeveel ze kunnen met een paar jaar oud.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 9 juni 2020 @ 23:51:16 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193561356
Het allergrappigst vind ik het wel als Max mijn vriend/zijn vader aanspreekt zoals ik dat soms doe, in alle contexten mogelijk. Van koosnaampje tot volledige voor- en achternaam met uitroeptekens :D
pi_193561375
Innefant O+ Jip blijft stug 'owatin' zeggen, dat is zijn versie van olifant :')
  woensdag 10 juni 2020 @ 00:08:49 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193561500
Ik mis die verbasteringen soms. We praten nog weleens in zijn taaltje van ca 1j geleden. Zie je hem kijken ook: whut? :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 01:42:21 #115
269689 crew  Viv
pi_193561943
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:08 schreef Quoi het volgende:
Ik mis die verbasteringen soms.
Ja wij ook, nu zegt ze bijvoorbeeld gewoon Nutella in plaats van Tuutella. -O-
pi_193562664
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:37 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Haha Nolita, lullie blijft ook altijd mooi! En wat betreft dialect/uitspraak, de Twentse nee zit er al (te) goed in. En hij zal later wel cóóóla bestellen i.p.v. cola :')

Casper heeft wel al heel lang dat ie mij af en toe bij mijn voornaam noemt. Ik hoor hem regelmatig (vooral als ik niet meteen reageer :')) mama Satineeee (S.abine) zeggen. Ik heb t hem niet aangeleerd in ieder geval. :P Doen meer peuters dat?
Mijn kleuter doet het bij papa. En dan nog de afkorting ook :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193562679
Mijm stond vanmorgen om half 6 aan mijn bed: ‘Mamaaaaa, ik ben doorleeeeeekt.’ }:| echt alles was nat, dus we hebben alweer een gezellig repertoire van Paw Patrol gehad...

Ik noemde mijn ouders trouwens altijd bij hun voornaam toen ik kind was. Zo heten ze ook, was mijn redenatie. Pas in mijn puberteit ging ik papa en mama zeggen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193562708
Wat ik hier schattig vind is dat alle verkleinwoorden met tje eindigen
Haptje poeptje snoeptje
Klinkt lief en eigenlijk best logisch

En hier is het wel vaak papa Blam en als ik niet luister gebruiken ze pas mijn voornaam :s)

Succes leSage, met deze lange ochtend
Ik ga naar kantoor!!!!!!!!
  woensdag 10 juni 2020 @ 08:29:11 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193563153
Chips, een peuter met snottenbellen hier :{ Was ik nèt weer een beetje bij met werk.
pi_193563342
Balen quoi. Ik moest die van mij ook gister ophalen met koorts }:| gelukkig was het nog voor zijn middagdutje dus heb thuis nog 2 uurtjes kunnen werken.
pi_193563568
Hier worden onze namen ook al lange tijd gebruikt. Zelf heb ik dat nooit gedaan bij mijn ouders (zover ik me kan herinneren). Ze zeg tegenwoordig veel pappi; mammi, omi...peppa pig invloed? :') of -tje er achteraan.
Papa / mama + voornaam gebruikt ze regelmatig. Als ze 1 van ons nadoet alleen de voornaam met bij behorende toon. :D
Ze weet ook onze (we zijn niet getrouwd) en haar eigen achternaam en zegt dat ook luid en duidelijk haha. Ook van de opa’s en oma’s weet ze welke achternaam erbij hoort terwijl we ze niet zo noemen. Ik vind het knap.
1 van de juffen op het kdv heeft dezelfde achternaam als haar en dat vindt ze maar wat grappig. O+
pi_193563736
Mijn kleuter is sinds een paar maanden bezig met onze voornamen, maar de meiden weten dat volgens mij nog niet. Ze horen ons ook bijna niet bij onze voornaam genoemd worden dus nemen dat ook niet zo makkelijk over. Achternaam kennen ze sowieso nog niet, alleen kleuter weet dat.

Wij hebben kleuter trouwens nooit verbeterd met ‘apeloten’ (afgelopen), dus dat zegt hij nu nog steeds :D een favoriet woordje kun je er dus gewoon in houden op die manier. En mijn meiden hebben ook eigen woorden, zo bestaat er de ‘bomenknuffel’ (een extra stevige knuffel met kus) en eten ze ‘sneeuwpop’ (kokosbrood) op brood.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_193563814
Hebben jullie peuters ook fantasievriendjes? Ze noemt m hier ‘babbadoes’. Ik vind het mooi, die fantasie. Moeten we stil zijn als ie slaapt oid.
Daarnaast heeft ze al maanden een baby in haar buik net als mama. Moeten we ook regelmatig voelen dat ze beweegt en de baby heeft zelfs een naam gekregen van haar (naar een baby op het kdv). O+
  woensdag 10 juni 2020 @ 09:25:01 #124
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193563845
Het allerliefste vind ik: dankjenel O+ O+
Protège moi de mes désirs.
pi_193564174
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 01:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja wij ook, nu zegt ze bijvoorbeeld gewoon Nutella in plaats van Tuutella. -O-
Hier heb ik toch maar eens gezegd dat het een meerkoetje is en geen meneerkoetje. Vond ik ook wel jammer, maar ze voelt zich zo snel uitgelachen door anderen dat ik het toch maar heb gezegd.
Olifant was heel lang ovivant. En voor haarspeldjes had ze ooit Boetie bedacht en dat gebruiken we nog steeds.
pi_193564393
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 09:16 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn kleuter is sinds een paar maanden bezig met onze voornamen, maar de meiden weten dat volgens mij nog niet. Ze horen ons ook bijna niet bij onze voornaam genoemd worden dus nemen dat ook niet zo makkelijk over. Achternaam kennen ze sowieso nog niet, alleen kleuter weet dat.

Wij hebben kleuter trouwens nooit verbeterd met ‘apeloten’ (afgelopen), dus dat zegt hij nu nog steeds :D een favoriet woordje kun je er dus gewoon in houden op die manier. En mijn meiden hebben ook eigen woorden, zo bestaat er de ‘bomenknuffel’ (een extra stevige knuffel met kus) en eten ze ‘sneeuwpop’ (kokosbrood) op brood.
Zo schattig
Hier heeft Kevin een varkensvlek op zijn been (wijnvlek)
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:18:54 #127
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_193565185
Ik heb allang geen peuter meer, maar voor onze 6 jarige maken we wel eens een sausje van ketchup en mayonaise, dat noemen we dan flamingosaus :Y)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 11:38:52 #128
269689 crew  Viv
pi_193565469
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 09:22 schreef Nolita het volgende:
Hebben jullie peuters ook fantasievriendjes? Ze noemt m hier ‘babbadoes’. Ik vind het mooi, die fantasie. Moeten we stil zijn als ie slaapt oid.
Ja, ZZ heeft 3 kindjes van ongeveer haar leeftijd, en ook nog 1 baby erbij. Laatst had ze ruzie, riep ze "Welles! ... Welles! ... Welles!". :D O+
pi_193567360
Ik vind ‘tiekelen’ schattig en mayonaise is ‘bakkienaise’ O+
En dat verbeter ik lekker niet, haha.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193567957
Haha, trouwens. Mijn pa en ma hebben volgens mijn kinderen “Ah jakkes“ als achternaam. Die verbeter ik ook niet *)

Wel in categorie schattig. Mijn schoonmoeder heet A.nnemie en Kevin noemt haar oma Mie O+

En ik heb nog geen onzichtbare vrienden ontdekt. Ik had er vroeger zelf wel een.
  woensdag 10 juni 2020 @ 14:32:15 #131
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193568019
Hier houden we "snoevedraaier" erin :D

Hij kan nog steeds geen schr zeggen trouwens :D terwijl hij andere ingewikkeldere woorden er zo uitrolt. Die klank vind ie lastig :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193568169
Sorry, het lijkt nu wel een SC van mij

Maar Willem kon heel lang de K niet uitspreken vooraan een woord. Waren we op vakantie en het hele park was fan van Koos Konijn. Willem was bang van Toos Tonijn :D
pi_193568330
Toos Tonijn :D

Mijn moeder vertelt nog vaak over mijn woord voor kippensoep.. Dat ging ze dan met mij oefenen
Zij"Kip"
Ik"Kip"
Zij"Kippen"
Ik"Kippie"
Zij "Kippensoep"
Ik "Pikkiesoep!"

:')
pi_193568795
Wij horen hier pas over 2 maanden maar Sofie kan heel blij roepen dat ze op de ‘wippik’ wilt :D en ‘wappen‘ vindt ze in de speeltuin ook erg leuk
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:06:45 #135
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193569379
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:51 schreef Aure het volgende:
Toos Tonijn :D

Mijn moeder vertelt nog vaak over mijn woord voor kippensoep.. Dat ging ze dan met mij oefenen
Zij"Kip"
Ik"Kip"
Zij"Kippen"
Ik"Kippie"
Zij "Kippensoep"
Ik "Pikkiesoep!"

:')
Hier wordt alleen maar pik gezegt ipv kip.
Zo apart, alleen kip achterstevoren. :P

Verder gaat het praten opeens heel snel hier en soms lig ik echt in een deuk.
Laatst zaten we in de tuin en opeen roept hij heel hard PIK! naar het dak en daar zat een veel te dikke duif :')
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:22:45 #136
221912 minilot
Nancy boy
pi_193569590
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:51 schreef Aure het volgende:
Toos Tonijn :D

Mijn moeder vertelt nog vaak over mijn woord voor kippensoep.. Dat ging ze dan met mij oefenen
Zij"Kip"
Ik"Kip"
Zij"Kippen"
Ik"Kippie"
Zij "Kippensoep"
Ik "Pikkiesoep!"

:')
Ja, hierzo :W Günther at vandaag in de Efteling met groot genoegen piknuggets. :') Hij kan het best, kip zeggen, maar hij vindt het duidelijk leuker zo oO<
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:42:59 #137
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193569902
Wij hadden hier laatst cockporn :% :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193570572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 16:42 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hadden hier laatst cockporn :% :D
_O-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 juni 2020 @ 17:33:00 #139
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193570620
Mijn nichtje zei kutsjup
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 10 juni 2020 @ 19:04:27 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_193572111
Mijn dochter van 5,5 eet nog steeds pokporn hoor. Beter wordt het niet ;)
disclaimer
  woensdag 10 juni 2020 @ 19:25:45 #141
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193572428
Medeklinkers omdraaien komt best veel voor, geloof ik. Hier nog steeds kieleten. En schaap is gaap maar schroevendraaier is zo’n belangrijk woord dat het er foutloos uit komt. ^O^ .

Dat praten is zo leuk he *; .

edit: volgens mij gaat het er niet om dat Jacob schroevendraaier belangrijker vindt dan schaap maar dat hij het recenter heeft geleerd en het toen goed kon uitspreken/aanleren. Schaap is fout geleerd en zit nu zo in zijn systeem.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193572614
Hier noemt F. Mayonaise altijd Nabonaise.
  woensdag 10 juni 2020 @ 19:44:50 #143
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193572779
Hier lukt het vaak wel om foutjes te verbeteren door het heel duidelijk in stukjes uit te spreken. Vandaag bijvoorbeeld verrekijker, kapitein zei verderkijkers ( op zich ook best plausibel ;) ) dus door echt verrre kijkerrrrr te zeggen pikt ie het wel op :Y . Ik blijf het reuze interessant vinden hoe ze taal leren O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193573974
Kevin zegt “godverdomme” echt perfect tegenwoordig. -O-
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:28:09 #145
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193574360
Ik zei per ongeluk shit vanmorgen, 3x raden wie er ook aanwezig was met zijn grote oren.
Dus toen schreeuwde meneer gelijk shit door de tuin en heb ik het gelijk om kunnen buigen naar zit om de hond te laten zitten. :7
pi_193574522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:28 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zei per ongeluk shit vanmorgen, 3x raden wie er ook aanwezig was met zijn grote oren.
Dus toen schreeuwde meneer gelijk shit door de tuin en heb ik het gelijk om kunnen buigen naar zit om de hond te laten zitten. :7
_O- Zo heb ik shit ook omgebogen naar zit. Pas zei ik verdorie en prompt volgde er “DORIE”. En een haan noemt ze kukehaan omdat hij kukeleku doet, die houd ik er in omdat ik het schattig vind O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 22:55:40 #147
269689 crew  Viv
pi_193575987
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 19:25 schreef Lemijn het volgende:
edit: volgens mij gaat het er niet om dat Jacob schroevendraaier belangrijker vindt dan schaap maar dat hij het recenter heeft geleerd en het toen goed kon uitspreken/aanleren. Schaap is fout geleerd en zit nu zo in zijn systeem.
Dat heeft ZZ ook ja. Sommige woorden evolueren vanzelf (Sinterklaas heette in 2018 nog Kaas, in 2019 al Klinteklaas), andere woorden blijft ze consequent zeggen zoals ze het geleerd heeft, tenzij ik er actief werk van maak om het alsnog goed aan te leren. Zo probeer ik nu Hans & Frietje bij te schaven. O+
  woensdag 10 juni 2020 @ 23:46:06 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193576795
Hans & Frietje :Y)

Max roept als 's avonds als de bel gaat: HELLOFLESH! :D

Een doos van deze keten wordt alleen op maandag rond 19:00 uur bezorgd en voor ons nu ook standaard HelloFlesh :+

Snotterende kinderen waren wel een nieuwsitem vandaag! We hebben Max thuis gehouden vanwege zijn minimale snotneus en ik gok zo dat dit morgen ook nog zo is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Quoi op 11-06-2020 00:01:56 ]
pi_193577280
Z. heeft het altijd over ‘kippeboe’ ipv kiekeboe. O+

En ik zit te puzzelen over iets wat ze altijd zegt bij het gedag zeggen tegen iemand:
Tot ziens! Doei!
En dan: ‘En sakke niiiet’! :?
Geen idee wat ze hiermee bedoeld.
pi_193578305
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 00:38 schreef vencodark het volgende:
Z. heeft het altijd over ‘kippeboe’ ipv kiekeboe. O+

En ik zit te puzzelen over iets wat ze altijd zegt bij het gedag zeggen tegen iemand:
Tot ziens! Doei!
En dan: ‘En sakke niiiet’! :?
Geen idee wat ze hiermee bedoeld.
en niet tot straks :D ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193578490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 23:46 schreef Quoi het volgende:
Hans & Frietje :Y)

Max roept als 's avonds als de bel gaat: HELLOFLESH! :D

Een doos van deze keten wordt alleen op maandag rond 19:00 uur bezorgd en voor ons nu ook standaard HelloFlesh :+

Snotterende kinderen waren wel een nieuwsitem vandaag! We hebben Max thuis gehouden vanwege zijn minimale snotneus en ik gok zo dat dit morgen ook nog zo is.
Hier ook een snotterpeuter dus die bleef ook thuis. Nu ook een snotterkleuter dus ook die mag niet naar school. Het waren drie fantastische dagen :7 .

Praten blijft hier een ding, of ja, eigenlijk een gebrek aan een ding. Het blijft heel minimaal.
pi_193578684
Wij zijn al 10 maanden met logopedie bezig. Het meeste gaat al een stuk beter, alleen de T (en r, maar die hoeven ze nog niet te kunnen) blijft een probleem. Alle fout aangeleerde woorden buigen we langzaam om, alle nieuw geleerde woorden gaan beter. Hij is nog wel minder verstaanbaar dan gemiddeld maar dat komt vanzelf wel.
  donderdag 11 juni 2020 @ 09:18:16 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193579215
Man man man, dat werken met een driejarige stuiterbal thuis, ik was al bijna vergeten hoe onmogelijk dat is 8)7
pi_193579547
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 09:18 schreef Quoi het volgende:
Man man man, dat werken met een driejarige stuiterbal thuis, ik was al bijna vergeten hoe onmogelijk dat is 8)7
haha yep :')

De mijne denkt dat het nodig is dat hij helpt met bellen, en dat mijn dagen bestaan uit het doen van nijntjespelletjes op mn laptop :D

Net ging ie naar de opvang (gelukkig :P ) en riep ie "fijne dag mamma, veel plezier met Nijntje op de computer" :D O+ 8)7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193579621
Hier trouwens n steeds sterker wordend vermoeden dat er toch "iets" met de kapitein aan de hand is. Hij kan werkelijk geen seconde stil zitten, zn tettertje houdt ook niet op en vind niet echt aansluiting. Ook merk ik onwijs veel fysieke onrust en weibeligheid bij m Het vorige kdv opperde asperger (wat ik erg bijzonder zou vinden gezien hij juist ook veel passend sociaal gedrag laat zien). Adhd zou ik logischer vinden (ik heb het zelf ook :D ). Het nieuwe kKDV had al na een dag door dat hij wat anders is dan de andere kinderen en bracht dat ook meteen ter sprake _O_ .

Ik weet nu alleen niet zo goed waar ik moet beginnen om hier eens wat meer in te duiken. Huisarts, CJG, iets gespecialiseerds?

Ik heb voor zn motorische onhandigheid en onrust al en aanmelding gedaan bij de kinderfysio, dat leek me sowieso wel het proberen waard.


Ik hoef overigens echt niet perse een label op de dreutel te plakken hoor, maar wil hem wel gewoon een zo goed mogelijke start geven en langzaam aan tools leren om te voorkomen dat het voor hemzelf lastig wordt.

Iemand dit al eens aan de hand gehad?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:21:04 #156
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193580001
Überhaupt best schokkend dat een kdv Asperger "oppert" :{

Ik zou een voor jou comfortabele ingang zoeken. Voelt je huisarts als een goede gesprekspartner hiervoor, dan lijkt me die het meest voor de hand liggen. En dan precies wat je hier tikt voorleggen.
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:45:16 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193580379
Huisarts is goede optie. https://integralevroeghulp.nl ook. Die kan je gewoon zonder verwijzing bellen als je de goede regio selecteert en dan krijg je meestal een adequaat iemand aan de lijn die meedenkt over of zij iets kunnen betekenen of wie anders. Juist omdat bij die kleintjes alles verweven is, is het fijn dat ze integraal kijken.

En sociaal team van de gemeente kan ook, of via CB.

Goed om te zoeken LDG. Handvaten zijn handig :Y .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 juni 2020 @ 12:50:53 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193582215
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:21 schreef Quoi het volgende:
Überhaupt best schokkend dat een kdv Asperger "oppert" :{
het hangt er ook van af hoe ze zoiets brengen natuurlijk. En vaak hebben deze mensen wel goede antennes voor afwijkend gedrag, juist omdat ze zoveel kinderen zien. Kan op zich best waardevol zijn als zij hun zorgen of ideeën met je delen, maar ze zijn natuurlijk niet de aangewezen persoon om een diagnose te stellen.
in de haak.
pi_193583811
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:50 schreef trui het volgende:

[..]

het hangt er ook van af hoe ze zoiets brengen natuurlijk. En vaak hebben deze mensen wel goede antennes voor afwijkend gedrag, juist omdat ze zoveel kinderen zien. Kan op zich best waardevol zijn als zij hun zorgen of ideeën met je delen, maar ze zijn natuurlijk niet de aangewezen persoon om een diagnose te stellen.
Ze deden het op zich heel netjes hoor. Ze vertelden gewoon wat ze opvallend vonden en dat er misschien wel iets meer zou kunnen zijn. Toen vroeg ik of ze aan iets specifieks dacht en toen kwam dat, ik moest het maar eens googelen zei ze :D.

Nu is het zo dat zowel ik als partner hulpverleners zijn met kennis van stoornissen en ontwikkeling ect dus dit was echt geen verrassing, maar bij Asperger moest ik wel even een gniffel onderdrukken ;). Maar omdat ik weet hoe spannend het kan zijn om zo'n gesprek te moeten voeren met ouders en zoiets te moeten zeggen heb ik bedankt voor het delen van de zorgen en signalen en gezegd dat we er eens in gaan duiken.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193583860
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:45 schreef Lemijn het volgende:
Huisarts is goede optie. https://integralevroeghulp.nl ook. Die kan je gewoon zonder verwijzing bellen als je de goede regio selecteert en dan krijg je meestal een adequaat iemand aan de lijn die meedenkt over of zij iets kunnen betekenen of wie anders. Juist omdat bij die kleintjes alles verweven is, is het fijn dat ze integraal kijken.

En sociaal team van de gemeente kan ook, of via CB.

Goed om te zoeken LDG. Handvaten zijn handig :Y .
Ja zoiets zocht ik inderdaad :D thnx. Wil het liefst meteen bij n goeie aanpak uitkomen en niet n paar jaar aanrommelen en afwachten terwijl er nu misschien al het een en ander ingezet kan worden.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:07:33 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193584651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ze deden het op zich heel netjes hoor. Ze vertelden gewoon wat ze opvallend vonden en dat er misschien wel iets meer zou kunnen zijn. Toen vroeg ik of ze aan iets specifieks dacht en toen kwam dat, ik moest het maar eens googelen zei ze :D.

Nu is het zo dat zowel ik als partner hulpverleners zijn met kennis van stoornissen en ontwikkeling ect dus dit was echt geen verrassing, maar bij Asperger moest ik wel even een gniffel onderdrukken ;). Maar omdat ik weet hoe spannend het kan zijn om zo'n gesprek te moeten voeren met ouders en zoiets te moeten zeggen heb ik bedankt voor het delen van de zorgen en signalen en gezegd dat we er eens in gaan duiken.
haha wel heel sociaal van je! maar ze mag het natuurlijk ook wel horen als ze er echt zo naast zit.
in de haak.
pi_193586114
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:21 schreef Quoi het volgende:
Überhaupt best schokkend dat een kdv Asperger "oppert" :{

Ik zou een voor jou comfortabele ingang zoeken. Voelt je huisarts als een goede gesprekspartner hiervoor, dan lijkt me die het meest voor de hand liggen. En dan precies wat je hier tikt voorleggen.
Nou, inderdaad.
Ik zou inderdaad ook denken huisarts of wellicht jeugdarts.

Hier is het balletje ook wat gaan rollen. Wolf is onder behandeling van een logopedist, nu geen behandeling op de praktijk maar de oefeningen via mail. Inmiddels ook intelligentie en psychologisch onderzoek gehad bij het audiologisch centrum. Daar kwam eigenlijk niks uit. Hij is sinds kort ook gestart op de psz en gaat daar een beetje extra ambulante hulp krijgen van een gespecialiseerde logopedist. Zij komt dan 1 keer per week op zijn groep langs. Hij heeft nog wel een flinke achterstand tov kindjes van zijn leeftijd maar sinds hij gestart is op de psz is er ineens een 'woordenschatexplosie' zoals de logopedist het noemde. ^O^
pi_193587175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:07 schreef trui het volgende:

[..]

haha wel heel sociaal van je! maar ze mag het natuurlijk ook wel horen als ze er echt zo naast zit.
Haha ik heb wel gezegd dat ik hem daarin niet herken en dat het me meer doet denken aan bijv adhd. Maar ik vind het oprecht al heel fijn dat ze dat soort dingen overwegen en hem niet gewoon afschuiven als lastig :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 juni 2020 @ 20:19:55 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193589988
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:39 schreef Cygne het volgende:
<knip>
Hij heeft nog wel een flinke achterstand tov kindjes van zijn leeftijd maar sinds hij gestart is op de psz is er ineens een 'woordenschatexplosie' zoals de logopedist het noemde. ^O^
Wat fijn zeg!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193590262
Cygne, dat laatste stukje is fijn O+ Hopen dat deze ontwikkeling zich lekker doorzet!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193590477
Gooooo wolfje *O* *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 12 juni 2020 @ 09:47:55 #167
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193597056
Die begeleiding en dan op de psz komen klinkt zó goed. Ik hoop dat de trend doorzet @Cygne ^O^

Ik rol net mijn bed uit, drink een kop koffie in de zon in de tuin, terwijl de mannen boven een bureau in elkaar zetten. Ik kan me slechtere momenten herinneren O+
  vrijdag 12 juni 2020 @ 09:52:57 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193597139
Nou, hier doet de psz juist heel stom. Ze hebben een nieuwe locatie erbij genomen, en gebruiken nu de coronacrisis als excuus om van een oude locatie (=onze locatie) en een stel personeelsleden af te komen. Na de zomervakantie zou Guppy naar de nieuwe locatie moeten. Totaal niet handig, want alles hier is op loopafstand, behalve dan de psz. Ik neig er haast naar om maar gewoon op te zeggen, het gaat nog om 3 maanden tot hij naar de basisschool mag. (Of misschien valt er met school wel wat te regelen over een maandje eerder starten).
Ik baal er wel enorm van -O-.
KuikenGuppy
pi_193597442
Ik geloof dat ik er voor op zou zeggen, Burdie. Helemaal niet praktisch en een hoop wisselingen in een paar maanden.

Mijm en ik hebben ook een lekkere ochtend. Hij rommelt wat een met zijn Duplo en ik ben het huishouden eens bij aan het werken. Dan zijn we vanmiddag vrij om in ons nieuwe zwembad te zwemmen (dat nog veel te koud is, maar daar moeten we maar even doorheen) en barbecue met opa en oma O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193597772
Dan zou ik ook serieus overwegen om op te zeggen Burdie. en inderdaad met school overleggen misschien kan hij wel eerder starten of misschien wat extra wendagen in die 3 maand.

Ik ben tot nu toe wel te spreken over de PSZ. L heeft het heel erg naar zijn zin en voelt zich er helemaal thuis.
Hij is daar niet de makkelijkste maar daar wordt door de juffen niet moeilijk over gedaan. Wel dat er voorzichtig werd gevraagd of hij thuis hetzelfde gedrag laat zien en ook of wij al een aanpak hadden gevonden die werkt.
pi_193598484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:19 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat fijn zeg!
Hij heeft het er ook zo naar zijn zin. Vraagt elke ochtend wel of hij 'na sjool' mag. O+
pi_193599168
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:21 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hij heeft het er ook zo naar zijn zin. Vraagt elke ochtend wel of hij 'na sjool' mag. O+
Dat vind ik hier ook altijd een goed teken. Mijn vraagt bijna iedere ochtend ‘makkik naar de peulzaal?’ of ‘makkik naar de opvang?’
Dan zit het wel goed :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:14:05 #173
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193600097
Wij hebben net besloten naar welke basisschool Jacob gaat (hoera!) en daar zit een psz bij in. Dus nu vraag ik me af of het handig kan zijn om hem daar ook naar toe te laten gaan vanaf 3 of 3,5 jaar. Maar hij gaat ook al 2 dagen naar een (net nieuwe) crèche dus wordt wel veel dan misschien...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 12-06-2020 16:46:50 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193600374
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:14 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben net besloten naar welke basisschool Jacob gaat (hoera!) en daar zit een psz bij in. Dus nu vraag ik me af of het handig kan zijn om hem daar ook naar toe te laten gaan vanaf 3 of 3,5 jaar. Maar hij gaat ook al 2 dagen naar een (net nieuwe crèche) dus wordt wel veel dan misschien...
Hebben wij wel zo gedaan toen zij 3 werd en we een basisschool hadden gekozen. Moet zeggen dat we ook niet echt een klik hadden met de leidsters van de vorige plek. Was een goede keuze, we kwamen in een warm bad terecht en Emmy voelde zich steeds vrijer en zekerder. En nu kent ze de locatie, sommige juffen en kleuters, het plein en ze blijft haar psz juffen zien.

Elleska wat is het ingewikkelde gedrag?
pi_193602310
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:30 schreef Arja het volgende:
Elleska wat is het ingewikkelde gedrag?
Niet heel ingewikkeld hoor. Hij zit op het moment zichzelf wat dwars met zijn frustratie en zoekt de grenzen op, lijkt me normaal peutergedrag maar het is wel handig om te weten waar het vandaan komt. De ervaring leert dat het straks ineen over is en dan kan hij weer 101 nieuwe dingen.

Daarnaast is hij gewoon een heel ondernemend jochie, wat natuurlijk positief is maar ook extra aandacht vraagt. Als ik met anderen op pad ben ben ik altijd die moeder die het gesprek tig keer moet onderbreken omdat haar kind weer iets uitspookt ;) Dat is nu dus nog extra wegens grenzen opzoeken, want als het na 10x niet mag misschien na 20x wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 12-06-2020 16:50:05 ]
  vrijdag 12 juni 2020 @ 16:42:02 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193602815
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:14 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben net besloten naar welke basisschool Jacob gaat (hoera!) en daar zit een psz bij in. Dus nu vraag ik me af of het handig kan zijn om hem daar ook naar toe te laten gaan vanaf 3 of 3,5 jaar. Maar hij gaat ook al 2 dagen naar een (net nieuwe crèche) dus wordt wel veel dan misschien...
Hier exact dezelfde constructie. Veel succes hier. Al is het alleen maar omdat hij met dezelfde kindjes straks in de klas zit. Het maakt de overgang naar wennen en de kleuterklas zoveel kleiner. Maar zonder zal hij het ook redden :)

Ik heb me ook afgevraagd of het niet veel was. Het is zeker veel, want een ochtendje naar de psz voelt voor hem als intensiever: klasje, wat meer moeten luisteren. Maar goed: ook een goede voorbereiding.

Leuk dat je een keuze hebt gemaakt! Wat voor school wordt het en wat bepaalde je keuze?
pi_193603732
Banaan doet ineens zijn plasjes op de wc of op het potje. Gisteren kocht ik een extra potje voor de badkamer, die gebruikte hij 's avonds gelijk.

Nou loopt hij vandaag bloot en gaat vaak zelf even zitten. En hij wou pas ook tijdens het eten even proberen op de wc te poepen in plaats van in de luier.

Hij kleedt zichzelf ook graag aan/uit. Ik kan er wel aan wennen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193605061
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 08:25 schreef Nazil het volgende:
Wij zijn al 10 maanden met logopedie bezig. Het meeste gaat al een stuk beter, alleen de T (en r, maar die hoeven ze nog niet te kunnen) blijft een probleem. Alle fout aangeleerde woorden buigen we langzaam om, alle nieuw geleerde woorden gaan beter. Hij is nog wel minder verstaanbaar dan gemiddeld maar dat komt vanzelf wel.
Grappig om te lezen over de ontbrekende R. Onze dochter praat al heel lang heel goed, alleen de R kan ze nog steeds niet (op het eind van een woord wel maar niet als het ermee start of als de R halverwege zit). Ze Hoert dus regelmatig in haar thee 😂 We liggen altijd helemaal dubbel als ze zoiets zegt, zie je haar kijken, Whut? Horen spreekt ze ook meer uit als HoHen.
Wanneer moeten ze de R eigenlijk wel kunnen uitspreken?

Fijn dat de logopedie bij jullie zoveel verbetering oplevert! Komt uiteindelijk wel goed, lijkt me als ik het zo lees.

[ Bericht 5% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 12-06-2020 19:27:18 ]
  vrijdag 12 juni 2020 @ 19:20:18 #179
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193605089
Ik kan het nog steeds niet. :+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 19:26:06 #180
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193605162
Vandaag bij de kinderarts geweest i.v.m. het vermoeden dat U. ook hooikoorts heeft. Hierop bloed laten prikken. Het hele ziekenhuis heeft hem gehoord. O-) Hij was sowieso erg moe, en geprikt worden en strak vastgehouden worden is natuurlijk ook niet fijn. Arm ventje.

Daarna hebben we een heerlijke dag gehad in de dierentuin. Zo leuk om bij ieder bezoek te zien hoe hij zich de afgelopen periode heeft ontwikkeld. Bonus was: “Kom maar, giraffe! Ik wil je knuffelen.” O+
Protège moi de mes désirs.
pi_193605703
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 19:18 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Grappig om te lezen over de ontbrekende R. Onze dochter praat al heel lang heel goed, alleen de R kan ze nog steeds niet (op het eind van een woord wel maar niet als het ermee start of als de R halverwege zit). Ze Hoert dus regelmatig in haar thee 😂 We liggen altijd helemaal dubbel als ze zoiets zegt, zie je haar kijken, Whut? Horen spreekt ze ook meer uit als HoHen.
Wanneer moeten ze de R eigenlijk wel kunnen uitspreken?

Fijn dat de logopedie bij jullie zoveel verbetering oplevert! Komt uiteindelijk wel goed, lijkt me als ik het zo lees.
Uit mijn hoofd rond hun 6e pas. Zelfde als de z, maar die vind ik veel minder kwalijk. Als hij daar de s zegt verstaat iedereen hem ook.

Buiten, op het terras:
'Mama, je moet vegen. Het is hier heel vies'
thanks.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 20:38:48 #182
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193606186
Leuk PKM, ik hoop voor je dat je zo snel van de luiers af bent! Jacob wilde tot mijn verbazing vanmorgen geen luier aan. Vervolgens heeft hij het een paar uur volgehouden in onderbroek zonder te plassen, want hij drinkt zo idioot weinig |:( en toen gingen we op de fiets ergens heen dus was het uit met de pret. Eens kijken of we dit morgen kunnen herhalen.

Sneu van het bloedprikken Duman! Hebben jullie al medicatie geprobeerd? En mooie dierentuinfoto :Y .

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:42 schreef Quoi het volgende:
Leuk dat je een keuze hebt gemaakt! Wat voor school wordt het en wat bepaalde je keuze?
Het wordt een heel gewone openbare school, de buurtschool, op loopafstand. Deze had een slechte naam maar ik hoorde al van moeders die ik een keer aansprak op het schoolplein dat dat beeld niet meer klopt. Nu is het gewoon een fijne school met veel culturen en veel niveauverschil en een stabiel team dat dat allemaal in goede banen leidt. Ik hoopte dat deze school goed genoeg zou zijn vanwege vlakbij, maar ik ging weg met het idee dat het gewoon een heel goede fijne school lijkt en dat het mazzel is dat het zo dichtbij is. Ik had trouwens wel graag een Jenaplanschool gewild omdat ik daar zelf goede herinneringen aan heb, maar dat is alleen maar op minimaal een kwartier fietsen en daar heb ik geen zin in.

Vanaf welke leeftijd deden jullie die dag peuterspeelzaal erbij, Quoi? Ook vanaf 3? Ik ga na de zomer wel eens praten daar.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 12 juni 2020 @ 20:41:23 #183
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193606239
@Lemijn Wat goed dat hij hier uit zichzelf mee komt! Morgen een nieuwe kans. :)

Nee, nog niet. Eerst even de resultaten van het bloedonderzoek afwachten. Zijn klachten zijn gelukkig nog van milde aard (tegenover bv. mijn hooikoortsklachten..).
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 20:42:45 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193606260
Oeh de dierentuin kan weer ja O+ Zo leuk inderdaad om dan te vergelijken met je vorige dierentuinbezoek. Ik weet ook nog dat ik dan telkens denk: nu kan hij dit en vorige keer deed hij dat.

Bloedprikken is natuurlijk ook een crime bij die kleintjes zeg.

Een stomme R. Wij hebben een stomme H, want Max "foeft" iets soms niet :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:38 schreef Lemijn het volgende:
Het wordt een heel gewone openbare school, de buurtschool, op loopafstand. Deze had een slechte naam maar ik hoorde al van moeders die ik een keer aansprak op het schoolplein dat dat beeld niet meer klopt. Nu is het gewoon een fijne school met veel culturen en veel niveauverschil en een stabiel team dat dat allemaal in goede banen leidt.

Vanaf welke leeftijd deden jullie die dag peuterspeelzaal erbij, Quoi? Ook vanaf 3? Ik ga na de zomer wel eens praten daar.
Leuk! En op loopafstand, ook erggg fijn.

Hij begon toen in januari en hij is van september, dus hij was 3 jaar en 3 mnd en nét zindelijk.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 20:49:02 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193606325
Het spreekt me wel aan om het na de kerst te doen inderdaad, dan kan hij een half jaar vast wennen en dan na de zomer naar school. En ging hij 1 dag? Ik krijg van de site hier de indruk dat ze 2 ochtenden moeten komen maar dan hebben we geen dag meer over zonder iets uithuizigs, daar heb ik geen zin in.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 12 juni 2020 @ 21:11:06 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193606622
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:49 schreef Lemijn het volgende:
Het spreekt me wel aan om het na de kerst te doen inderdaad, dan kan hij een half jaar vast wennen en dan na de zomer naar school. En ging hij 1 dag? Ik krijg van de site hier de indruk dat ze 2 ochtenden moeten komen maar dan hebben we geen dag meer over zonder iets uithuizigs, daar heb ik geen zin in.
Wij verhuisden eind juli, dus ik vond dat wel even genoeg verandering tot eind van het jaar, dat was geloof ik de reden. Snap jou dus ook wel :)

Hier zijn verschillende groepen. Ik snap er nog steeds weinig van, maar er was een 3+ groep voor 3-jarigen en dat is eens per week een ochtend. Ik vind dat wel fijn. Op kdv zit hij van 0-4 alles door elkaar en dit zijn echt grote jongens en meiden die bijna naar school gaan. Ze zijn daarom ook echt bezig met zelfstandig worden. Dynamiek is toch anders als er jongere kindjes bij zouden zitten. Elke psz zal een andere constructie hebben, denk ik.
pi_193609131
@Lemijn wat fijn dat het bij jullie ook even zonder luier lukt. :)

Hij vindt het nu even heel leuk om te doen. Zit hij vol interesse naar zijn piemel te kijken om dan te plassen. Ook in de douche in de dop van mijn scheerschuim. :D :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193627797
Iemand toevallig tips voor een peuter matras? Zoek iets 70x150.
Zoveel keuzes.. als ik het goed begrijp is koudschuim wel goed voor op een lattenbodem.
https://www.matrasdirect.(...)r-matras-70x150-wit/

https://www.wildkidzz.com/product/koudschuim-matras/

Of een bopita , het merk wat ik wel ken :/ https://www.musthaves.nl/(...)0cm-afneembare-hoes/
:]
  zondag 14 juni 2020 @ 15:50:00 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_193627836
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:47 schreef wootahH het volgende:
Iemand toevallig tips voor een peuter matras? Zoek iets 70x150.
Zoveel keuzes.. als ik het goed begrijp is koudschuim wel goed voor op een lattenbodem.
https://www.matrasdirect.(...)r-matras-70x150-wit/

https://www.wildkidzz.com/product/koudschuim-matras/

Of een bopita , het merk wat ik wel ken :/ https://www.musthaves.nl/(...)0cm-afneembare-hoes/
Voor een peutermatras kun je niet zo snel de fout in gaan nog, dus gewoon koudschuim / polyether met een soortelijk gewicht van 25 à 30 is prima.
Vaak kiezen mensen voor kinderbedden een veel te zwaar matras, maar dat hebben kinderen helemaal nog niet nodig en kan zelfs oncomfortabel zijn voor ze.
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 16:17:35 #190
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193628183
Wat ik lastiger vind is een laken voor dat formaat matras. Ik had iets bij bol besteld maar dat was zogenaamd tegelijk voor 60x120 en 70x150. Nou, dat paste dus mooi niet |:( .

Het matras was kostte 55 euro, leek me wel prima.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193628228
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:47 schreef wootahH het volgende:
Iemand toevallig tips voor een peuter matras? Zoek iets 70x150.
Zoveel keuzes.. als ik het goed begrijp is koudschuim wel goed voor op een lattenbodem.
https://www.matrasdirect.(...)r-matras-70x150-wit/

https://www.wildkidzz.com/product/koudschuim-matras/

Of een bopita , het merk wat ik wel ken :/ https://www.musthaves.nl/(...)0cm-afneembare-hoes/
Wat SQ zegt, mijn schoonmoeder was beddenverkoper en zegt dat het voor jonge kinderen nog niet zoveel uitmaakt. Zeker als het alleen voor de peutertijd is zou ik geen dure kopen. Wij hadden een koudschuimmatras van zo’n ¤60.

Mijn persoonlijke tip: kies er een met wasbare tijk (al is dat bij peuterbedden redelijk standaard) en haal er gelijk een goede matrasbeschermer bij. Het liefst gelijk 2, want het gaat nog gebeuren dat je midden in de nacht een bed staat te verschonen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 14 juni 2020 @ 16:34:23 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_193628356
of 3 :')
Waterdichte hoes is wel een must ja. Zeker bij nachtkots :'(
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 16:38:35 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_193628413
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:17 schreef Lemijn het volgende:
Wat ik lastiger vind is een laken voor dat formaat matras. Ik had iets bij bol besteld maar dat was zogenaamd tegelijk voor 60x120 en 70x150. Nou, dat paste dus mooi niet |:( .

Het matras was kostte 55 euro, leek me wel prima.
https://www.vanastenbabys(...)zPeQLohoC-d8QAvD_BwE

;)
disclaimer
pi_193628555
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:21 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wat SQ zegt, mijn schoonmoeder was beddenverkoper en zegt dat het voor jonge kinderen nog niet zoveel uitmaakt. Zeker als het alleen voor de peutertijd is zou ik geen dure kopen. Wij hadden een koudschuimmatras van zo’n ¤60.

Mijn persoonlijke tip: kies er een met wasbare tijk (al is dat bij peuterbedden redelijk standaard) en haal er gelijk een goede matrasbeschermer bij. Het liefst gelijk 2, want het gaat nog gebeuren dat je midden in de nacht een bed staat te verschonen.
Bij de wat duurdere staat wel dat je op 60 graden kan wassen. Opzich maakt het me niet veel uit of het nou 50 of 100 kost. Ze slaap er immers een paar jaar 12 uur per dag op en daarna kan die hopelijk nog door naar de 2e. Deze heeft bv wel van die certificeringen dat het op schadelijke stoffen is getest. Maar die baby kant heb ik eigenlijk weer niks aan. https://www.matrasdirect.(...)r-matras-70x150-wit/
:]
pi_193628558
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:17 schreef Lemijn het volgende:
Wat ik lastiger vind is een laken voor dat formaat matras. Ik had iets bij bol besteld maar dat was zogenaamd tegelijk voor 60x120 en 70x150. Nou, dat paste dus mooi niet |:( .

Het matras was kostte 55 euro, leek me wel prima.
Dat heb ik met een co-sleeper met afwijkend formaat gehad. Gelijk molton en lakentjes erbij besteld in dezelfde winkel, passen die niet om de matras (of nouja, het past wel, maar het matrasje vouwde dan half dubbel en was niet goed bruikbaar). Uiteindelijk maar gewoon een lakentje er omheen gevouwen, werkte ook prima!

Wij hebben nu voor 3 bedden 5 waterdichte hoezen, 4 matrasbeschermers, 2 moltons en 4 gewone hoezen. Tot nu toe hebben we maar 1 nacht gehad waarop ze alledrie een schoon bed nodig hadden. En 1 nacht waarop kleuter drie keer een schoon bed nodig had.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 14 juni 2020 @ 16:55:10 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193628572
quote:
Dank! Poging 2 :') . En waterdichte hoes had ik nooit bedacht, ga ik er gelijk bij zetten.

Jacob ligt al een poosje in het ledikant met een zijkant eruit, maar hij wordt zo lang, ik hoor hem ‘s nachts aan alle kanten botsen. Al weer ik niet hoeveel die 10 cm extra breedte gaat uitmaken natuurlijk... maar er komt toch een peuterbed aan binnenkort.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193628613
Wij hebben een goedkope in de opruiming gekocht want mijn moeder zei dat als dat ding zo vies is van de ongelukjes kun je hem met minder pijn in je hart vervangen :') ik heb dus de verwachting dat deze geen 10 jaar mee gaat.

Overigens gelijk een 1-persoons gekocht, ging prima.
pi_193628680
Onder een waterdichte hoes kan je nog een extra hoeslaken doen. Bij een nat bed trek je dan de bovenste lagen eraf en je hebt direct een schoon bed.
pi_193631457
Zo'n waterdichte hoes is toch niet ademend?
Snap wel dat het nodig is straks bij zindelijk worden, maar vond het zelf ook niet echt fijn om op zo'n hoes te slapen tijdens de zwangerschap.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:01:16 #200
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193631713
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:07 schreef Elleska het volgende:
Onder een waterdichte hoes kan je nog een extra hoeslaken doen. Bij een nat bed trek je dan de bovenste lagen eraf en je hebt direct een schoon bed.
:D!

Beste tip van het jaar, weet ik nu al.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Zo'n waterdichte hoes is toch niet ademend?
Snap wel dat het nodig is straks bij zindelijk worden, maar vond het zelf ook niet echt fijn om op zo'n hoes te slapen tijdens de zwangerschap.
Ik heb dat waterdichte ding van ikea, die ademend gewoon prima.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:35:16 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_193632238
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Zo'n waterdichte hoes is toch niet ademend?
Snap wel dat het nodig is straks bij zindelijk worden, maar vond het zelf ook niet echt fijn om op zo'n hoes te slapen tijdens de zwangerschap.
Gewone hoeslakens ademen ook niet :P Thank god, ik zou me rot schrikken.

Nee maar ff serieus, kleine kinderen zweten nog niet zo en hebben daar dus veel minder last van.
Daarbij heb ik 1 keer kots gehad op een matras zonder waterdichte hoes en geloof me, die heb ik weg willen gooien. Uiteindelijk deden 2 nachten buiten in de stortregen de truc maar man man, wat was dat walgelijk.
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 21:50:03 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_193632484
Over peuterbedden gesproken, ik heb Noud uit zijn ledikant gehaald en in een peuterbed gelegd. Ik was voorbereid op het ergste. Maar hij ging gewoon slapen :') O+ Heb het ledikant nog een paar dagen in zijn kamer gehouden maar hij wil er niets meer van weten _O-

De eerste dag werd ie om 5:15 wakker, de dag erna om 5:45, toen on 6:30 en vanmorgen om 7:20 :o

Hij is dan wel wakker-wakker en komt onze kamer ingestormdschuifeld (hij kan nog niet zonder zijn slaapzak, mijn grote baby) om de gordijnen open te trekken en te vertellen dat het "niette donker!" is :P

Maar goed, toch nu maar gedaan, want straks met baby wil je die shit ook niet hebben. Het ging ZOVEEL makkelijker dan bij mijn oudste. Ik ben fier!
disclaimer
pi_193632640
Wat goed van hem SQ! En ik maar denken dat je hem altijd in zijn ledikant zou houden ;)

Wel schattig dat ie nog in een slaapzak slaapt O+ Wij hebben Jip nu al een tijdje onder een dekbed en dat vindt hij echt heerlijk. Ik vond dat in het begin wel wat spannend, ook omdat hij maar anderhalf was en nog veel draaide, maar sinds hij een dekbed heeft ligt ie veel rustiger.
  zondag 14 juni 2020 @ 22:03:10 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_193632663
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:01 schreef Aure het volgende:
Wat goed van hem SQ! En ik maar denken dat je hem altijd in zijn ledikant zou houden ;)

Wel schattig dat ie nog in een slaapzak slaapt O+ Wij hebben Jip nu al een tijdje onder een dekbed en dat vindt hij echt heerlijk. Ik vond dat in het begin wel wat spannend, ook omdat hij maar anderhalf was en nog veel draaide, maar sinds hij een dekbed heeft ligt ie veel rustiger.
Hij ligt in een slaapzak onder een dekbed :@ :')
Ik heb echt geprobeerd de slaapzak weg te nemen maar hij gaat finaal door het lint. Geen slaap zonder schlaakzak. En flesje melk uiteraard.

Ik wilde hem ook voor eeuwig in het ledikant houden maar hij lag bijna klem :')
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 22:04:22 #205
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193632678
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:50 schreef SQ het volgende:
Over peuterbedden gesproken, ik heb Noud uit zijn ledikant gehaald en in een peuterbed gelegd. Ik was voorbereid op het ergste. Maar hij ging gewoon slapen :') O+ Heb het ledikant nog een paar dagen in zijn kamer gehouden maar hij wil er niets meer van weten _O-

De eerste dag werd ie om 5:15 wakker, de dag erna om 5:45, toen on 6:30 en vanmorgen om 7:20 :o

Hij is dan wel wakker-wakker en komt onze kamer ingestormdschuifeld (hij kan nog niet zonder zijn slaapzak, mijn grote baby) om de gordijnen open te trekken en te vertellen dat het "niette donker!" is :P

Maar goed, toch nu maar gedaan, want straks met baby wil je die shit ook niet hebben. Het ging ZOVEEL makkelijker dan bij mijn oudste. Ik ben fier!
Beter!

Ik durf het nog niet hoor :P ook helse ervaringen bij dochter.
Maar het peuterbed is gewoon zijn ledikant alleen dan omgebouwd, dus ik wacht gewoon tot hij 4 is ofzo :{w
pi_193632684
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:03 schreef SQ het volgende:

[..]

Hij ligt in een slaapzak onder een dekbed :@ :')
Ik heb echt geprobeerd de slaapzak weg te nemen maar hij gaat finaal door het lint. Geen slaap zonder schlaakzak. En flesje melk uiteraard.

Ik wilde hem ook voor eeuwig in het ledikant houden maar hij lag bijna klem :')
:D lekker warm wel :P
  zondag 14 juni 2020 @ 22:07:30 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193632745
Dat wordt wat straks in de zomer SQ met die dubbele bedekking _O- . Ook nog een pyjama of kan je daar smokkelen?

Mooiste uitspraak van Jacob vandaag, op de fiets: 'ik ga niet uit slaap vallen hoor mama'.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193632747
Jip is ook nog echt prima met zijn ledikant dus ik ga voor SQ haar tactiek, net zo lang wachten tot ie echt niet meer past :P op een of andere manier probeert ie ook nooit te ontsnappen.
pi_193632759
Dat van die slaapzak had Mars ook SQ! Ik probeerde het net na zijn tweede verjaardag.
Intens verdrietig “zakaa, zakaa” tot ik de zak aan deed.... Liggen en stil.

Nu krap twee maanden later zat de zak nog in de droger, issie zonder moppers gaan slapen. 8)7 Sindsdien zonder slaapzak. Echt, peuters.
  zondag 14 juni 2020 @ 22:09:51 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_193632788
Noud is ook al 3 jaar en (ruim) 3 maanden he.
Ik wilde eigenlijk ook met zindelijkheid beginnen maar ik denk dat dit exemplaar ook nog wel tot zijn zesde aan de nachtluiers hangt :')

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:07 schreef Lemijn het volgende:
Dat wordt wat straks in de zomer SQ met die dubbele bedekking _O- . Ook nog een pyjama of kan je daar smokkelen?

Mooiste uitspraak van Jacob vandaag, op de fiets: 'ik ga niet uit slaap vallen hoor mama'.
De pima is inderdaad optioneel. Als het echt warm wordt krijgt ie alleen een lakentje van me, dat mag gelukkig ook :P
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 22:30:23 #211
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_193633174
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:09 schreef SQ het volgende:
Noud is ook al 3 jaar en (ruim) 3 maanden he.
Ik wilde eigenlijk ook met zindelijkheid beginnen maar ik denk dat dit exemplaar ook nog wel tot zijn zesde aan de nachtluiers hangt :')

Zal t aan de geboorteperiode liggen? Hier ook zo'n figuur... geprobeerd tijdens de thuisblijfsituatie, maar ze had pas door dat ze geplast had als haar voeten er nat van werden 8)7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zondag 14 juni 2020 @ 22:33:32 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_193633231
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:30 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Zal t aan de geboorteperiode liggen? Hier ook zo'n figuur... geprobeerd tijdens de thuisblijfsituatie, maar ze had pas door dat ze geplast had als haar voeten er nat van werden 8)7
Hier gaat ie vijftien keer in een uur 3 seconden op het potje. "Komt niet plasje!"
Om dan vervolgens wel gewoon onverstoord zijn speelgoedkist vol te zeiken ^O^
(nadeel van piemeltjes ;( )
disclaimer
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 22:33:58 #213
382129 crew  Donna
pi_193633240
Er zijn veel verschillende soorten waterdichte hoezen. Sommige zijn net een zeil en anderen lijken gewoon meer een zacht 'matje'. Ik had tijdens m'n zwangerschap een fijne van de Action. Die 'ademde' prima.
Nam ook goed vruchtwater op trouwens. :X
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 22:35:22 #214
382129 crew  Donna
pi_193633262
Super goed @SQ .
Wij willen een nieuwe kamer en een groot bed introduceren voordat de baby er is. Ik hoop dat het simpel gaat.
pi_193633448
Mijm liep van de week ook lekker in zijn blootje buiten. Tot hij naar binnen ging en zelf even Paw Patrol aanzette (dit doet ie dus tegenwoordig als ik hem niet in de gaten houd. Zelf naar de tv en zijn programmaatje aanzetten :') ).
Toen kwam hij later weer naar buiten en zat hij allemaal scheten te laten. Ik vroeg wat hij deed:
‘Lekker scheetjes laten. Oh ja, ik heef op het kleed geplast.’

Fijn, zo tussen neus en lippen door, hele kleed nat, paar weken geleden volledig geschrobd }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 14 juni 2020 @ 22:43:10 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193633469
Zo kun je iets als een mijlpaal zien aankomen en gaat zoiets ineens vanzelf. Beter dan andersom :+

Max en zijn vader vielen vanmiddag in slaap en ik heb ze 2 uur laten middagdutten. Daarna sjeesde hij met zijn loopfiets mee naar een terrasje, waar hij even van alles bestelde. Hop, begin van de avond nog even "door het bos" weer terug met de fiets en nu ...... ligt hij dus nog honderduit te praten in zijn bed. Niet in slaap te krijgen :') |:( Ik heb die dienst maar even overgedragen.
  zondag 14 juni 2020 @ 22:43:57 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_193633491
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:42 schreef LeSage het volgende:
Mijm liep van de week ook lekker in zijn blootje buiten. Tot hij naar binnen ging en zelf even Paw Patrol aanzette (dit doet ie dus tegenwoordig als ik hem niet in de gaten houd. Zelf naar de tv en zijn programmaatje aanzetten :') ).
Toen kwam hij later weer naar buiten en zat hij allemaal scheten te laten. Ik vroeg wat hij deed:
‘Lekker scheetjes laten. Oh ja, ik heef op het kleed geplast.’

Fijn, zo tussen neus en lippen door, hele kleed nat, paar weken geleden volledig geschrobd }:|
Lekker casual ook ja :')
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 22:49:18 #218
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193633595
Wij hebben dus echt een periode gehad waarin zowel poeslief als Max regelmatig ongelukjes hadden. Dan moest ik gaan ruiken van wie het was *)
pi_193633799
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:49 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben dus echt een periode gehad waarin zowel poeslief als Max regelmatig ongelukjes hadden. Dan moest ik gaan ruiken van wie het was *)
:o :'(
Dat is echt vies _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 14 juni 2020 @ 23:02:39 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_193633816
kattenzeik ruik je wel. En anders zi je het wel omdat het alle oppervlakken waar het mee in aanraking komt meteen aantast ;(
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 23:03:24 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193633826
Ja bughhh.... :|W Max doet het iig niet meer.

Hey en wat moet ik nu met die halfbakken snotneus? Kind is gewoon OK en hyperdepieper. Ik raak al in de stress als ik aan die werkdag denk morgen én kind thuis. Is er geen noodopvang voor ouders met snotneusjes ofzo? :+
  zondag 14 juni 2020 @ 23:04:48 #222
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193633844
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:02 schreef SQ het volgende:
kattenzeik ruik je wel. En anders zi je het wel omdat het alle oppervlakken waar het mee in aanraking komt meteen aantast ;(
O yeah... dat ruik je. En leuk joh, met een houten vloer.
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 23:07:26 #223
382129 crew  Donna
pi_193633887
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:49 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben dus echt een periode gehad waarin zowel poeslief als Max regelmatig ongelukjes hadden. Dan moest ik gaan ruiken van wie het was *)
Jakkes. Dan ging 1 van beide wel permanent uit huis. :P

Onze vorige kat deed het ook in huis. Tegen/op een gordijn ook nog. Vreselijk, alles vervangen toen ze eenmaal de deur uit was.
  zondag 14 juni 2020 @ 23:09:27 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_193633910
Mijn kat mag daarom nog maar tot aan de bijkeuken :')
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 23:24:31 #225
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193634113
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:42 schreef LeSage het volgende:
‘Lekker scheetjes laten. Oh ja, ik heef op het kleed geplast.’
O+
Protège moi de mes désirs.
  maandag 15 juni 2020 @ 06:49:00 #226
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193635457
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:43 schreef Quoi het volgende:Max en zijn vader vielen vanmiddag in slaap en ik heb ze 2 uur laten middagdutten. Daarna sjeesde hij met zijn loopfiets mee naar een terrasje, waar hij even van alles bestelde. Hop, begin van de avond nog even "door het bos" weer terug met de fiets en nu ...... ligt hij dus nog honderduit te praten in zijn bed. Niet in slaap te krijgen :') |:( Ik heb die dienst maar even overgedragen.
Jep, dat had ik vrijdag. Het was na elven voor hij sliep |:( . Paar weken geleden kon zo’n middagdut nog prima maar vanaf nu is het verboden.

Verder heb ik snotneuspeuter net ook weer afgemeld voor de opvang. Dr wekelijkse mails over de regels doen vermoeden dat veel ouders het toch maar proberen en dat wordt duidelijk niet gewaardeerd. Ook niet door mij, want daarom zit ik nu dus al een week met een kind dat niet mag komen en het zal nog wel even duren ook want hij is nu begonnen met hoesten erbij :s) . Voelt zich meer dan prima. Succes Quoi.... of is de snotneus wonderbaar verdwenen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193635982
Teetje heeft een paar keer per dag een snottebel, die brengen we gewoon weg. Twee weken geleden liep ie op een gegeven moment echt leeg (begon pas op de opvang), maar dan is hij ook zo opgehaald.
  maandag 15 juni 2020 @ 08:59:10 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193636223
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 06:49 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Jep, dat had ik vrijdag. Het was na elven voor hij sliep |:( . Paar weken geleden kon zo’n middagdut nog prima maar vanaf nu is het verboden.

Verder heb ik snotneuspeuter net ook weer afgemeld voor de opvang. Dr wekelijkse mails over de regels doen vermoeden dat veel ouders het toch maar proberen en dat wordt duidelijk niet gewaardeerd. Ook niet door mij, want daarom zit ik nu dus al een week met een kind dat niet mag komen en het zal nog wel even duren ook want hij is nu begonnen met hoesten erbij :s) . Voelt zich meer dan prima. Succes Quoi.... of is de snotneus wonderbaar verdwenen?
Sterkte daar! We hebben 'm weggebracht. De snottebel is voor 80% weg, af en toe nog eentje. Even in overleg met leidster gedaan en het was goed. Halleluja! We gaan het zien.

Vanmorgen stond hij trouwens wel weer om half 6 naast zijn bed en ging hij volgens eigen zeggen even een tankwagen van lego bouwen beneden.
pi_193636275
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:02 schreef SQ het volgende:
kattenzeik ruik je wel. En anders zi je het wel omdat het alle oppervlakken waar het mee in aanraking komt meteen aantast ;(
Herkenbaar. Mijn ouders hebben 3 katers thuis. Heb je mooie nieuwe meubelen waar dus flinke vlekken zitten door kattenzeik. :r
We hebben nu 4 jaar geen katten meer en zou daar dus ook niet zomaar meer aan beginnen.
Jammer, want ze zijn zo leuk. :{
pi_193636331
En over peuterbedden gesproken: Z. ligt sinds een paar weken ook in een peuterbed.
Ze is er nu 2 keer uitgekukeld maar verder geen problemen gehad.
Wel typisch: met zijkanten lag ze altijd tegen de muur aan. Nu de zijkanten weg zijn, is ze aan de andere kant gaan liggen. Ja, dan kan je weleens vallen. :')
  maandag 15 juni 2020 @ 09:14:05 #231
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193636345
Mijnes is ook aan het snotteren en niezen, waarschijnlijk van de hooikoorts. Ben benieuwd of ‘ie morgen naar het kdv mag...
Protège moi de mes désirs.
pi_193638000
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:42 schreef LeSage het volgende:
Mijm liep van de week ook lekker in zijn blootje buiten. Tot hij naar binnen ging en zelf even Paw Patrol aanzette (dit doet ie dus tegenwoordig als ik hem niet in de gaten houd. Zelf naar de tv en zijn programmaatje aanzetten :') ).
Toen kwam hij later weer naar buiten en zat hij allemaal scheten te laten. Ik vroeg wat hij deed:
‘Lekker scheetjes laten. Oh ja, ik heef op het kleed geplast.’

Fijn, zo tussen neus en lippen door, hele kleed nat, paar weken geleden volledig geschrobd }:|
O+

Wij hadden gisteren een plas en poep in de broek (meneer wilde geen luier aan) en een poep naast het potje op de badkamervloer.
Ik ben er wel weer klaar mee.
Poep -O-
pi_193638014
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:43 schreef Quoi het volgende:
Zo kun je iets als een mijlpaal zien aankomen en gaat zoiets ineens vanzelf. Beter dan andersom :+

Max en zijn vader vielen vanmiddag in slaap en ik heb ze 2 uur laten middagdutten. Daarna sjeesde hij met zijn loopfiets mee naar een terrasje, waar hij even van alles bestelde. Hop, begin van de avond nog even "door het bos" weer terug met de fiets en nu ...... ligt hij dus nog honderduit te praten in zijn bed. Niet in slaap te krijgen :') |:( Ik heb die dienst maar even overgedragen.
Middagslaapje zijn ook verboden hier. Ik was die feestjes in de avond gruwelijk zat.
  maandag 15 juni 2020 @ 13:23:13 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193639321
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:45 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Middagslaapje zijn ook verboden hier. Ik was die feestjes in de avond gruwelijk zat.
Ik trap er eens in de zoveel tijd in, vooral als het mij uitkomt (avond ervoor was laat geworden voor mezelf :P).

Hij is trouwens naar de opvang! Mijn vriend besloot vanmorgen dat het wel kon, overlegde met leidster en hop, inmiddels stromen de Max-speelt-zich-suf foto's binnen.
pi_193639460
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:43 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Wij hadden gisteren een plas en poep in de broek (meneer wilde geen luier aan) en een poep naast het potje op de badkamervloer.
Ik ben er wel weer klaar mee.
Poep -O-
De enige keer dat Dirk hier zonder luier deze zomer heeft rongerend poepte hij 2x op het terras en plaste tegen mijn been aan. Dat hele zindelijkheidsgedoe is echt niet aan mij besteed. :r

Hij heeft er zelf ook niet zoveel interesse in. Af en toe gaat het een poos goed met s ochtends en s avonds een plas op het potje, en dan versloft het weer omdat hij niet niet niet wil. Nou ja. We hebben nog even denk ik maar. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 15 juni 2020 @ 14:04:35 #236
221912 minilot
Nancy boy
pi_193639928
'Hee Günther, zal ik het zwembadje voor je opblazen?'

'NEEHOORDITISGEZELLIG'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dude. :')
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 15 juni 2020 @ 14:20:47 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_193640133
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:04 schreef minilot het volgende:
'Hee Günther, zal ik het zwembadje voor je opblazen?'

'NEEHOORDITISGEZELLIG'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dude. :')
Dit is hartstikke milieubewust!
disclaimer
  maandag 15 juni 2020 @ 15:15:23 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193640915
O @minilot hier is de cementbak nog steeds favoriet :D Lekker praktisch ook.
pi_193644194
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:43 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

O+

Wij hadden gisteren een plas en poep in de broek (meneer wilde geen luier aan) en een poep naast het potje op de badkamervloer.
Ik ben er wel weer klaar mee.
Poep -O-
Maar waarom in het potje als het er ook gewoon lekker naast kan? *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193644211
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:04 schreef minilot het volgende:
'Hee Günther, zal ik het zwembadje voor je opblazen?'

'NEEHOORDITISGEZELLIG'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dude. :')
_O- O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193644678
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:04 schreef minilot het volgende:
'Hee Günther, zal ik het zwembadje voor je opblazen?'

'NEEHOORDITISGEZELLIG'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dude. :')
:D
pi_193651905
Banaan deed vanochtend zijn eerste keutel op het potje. EN wat voor een, gisteren kwam er de hele dag niets, deze paste eigenlijk niet in het potje. :D
Afgelopen week stond bol van de ongelukjes. Inclusief mijn man die vergat een luier om te doen en Banaan die toen poepte. En een drol net naast het potje, waar daarna ook een voetje in ging terwijl ik wc-papier haalde. Vanochtend voelt dus echt wel als een beloning. :)

Ach gos @minilot O+

Gisteren was hij wel heel rot gevallen. We weten niet precies hoe want we waren er allebei niet bij, maar schijnbaar rolde hij van de bank. Niet zo gek ook, hij staat daar constant op te springen. Maar hij wou dus absoluut niet meer op zijn benen staan en zei dat het niet lukte. Als hij toch ging lopen dan was dat op zijn tenen, langs de meubels op. Zonder houvast dan struikelde hij steeds door.
Voor de zekerheid heb ik de huisarts gebeld, die hem toch even wou zien. In de wachtkamer liep hij op zijn tenen langs alle stoeltjes. Zodra de huisarts ons riep liep hij weer plat. Ze kon ook niets vinden gelukkig. Hij bleef wel hangerig maar ging uiteindelijk na zijn dutje langzaamaan wel weer wat doen. Vandaag is hij weer aardig oké. :)

Zijn peuterjuf zei straks ook dat hij op van alles klimt en springt. Had ze zijn benen vastgepakt, zei hij "laat mijn benen los". Ik moest er wel om lachen want bij ons is het ook vaak als hij iets doet wat niet mag "wil je niet praten", "niet luister luister", "vinger weg" (als je met een vinger zwaait). Hij weet wel heel duidelijk uit te leggen wat hij wel en niet wil. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:22:44 #243
221912 minilot
Nancy boy
pi_193652354
Aww @ klauterend, vallend Banaantje! Kus erop! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_193653174
Hè, wat vervelend voor Banaan.
Wij hadden exact hetzelfde ongelukje met een papa die een luier vergat en poep in een onderbroek afgelopen week :D

Mijm ging vanmorgen weer met een: ‘Peulzaal, joepieeeeee!’ weg O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193657154
Maar hoe kun je een luier vergeten? Die doe je toch aan als de oude uit gaat? Of je laat hem bewust achterwege, maar dan is het geen vergeten.

Wij zijn druk bezig met verjaardagsvoorbereidingen. Ik moet twee poppenbedjes (van ons) en twee fietsen (Van opa) ‘inpakken’, want het uitpakken is natuurlijk leuker dan het kado zelf. Alleen vooral bij de fiets nog geen idee hoe. En strikken/lintjes hadden ze helaas niet bij de action gisteren.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_193657277
Als eerste: man ;)

Als tweede: na het zwemmen bij opa en oma. Dikke pret, druk. Hij moest er twee weer aankleden en heeft gewoon onderbroek aan gedaan en is de luier eronder vergeten :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193657292
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:02 schreef FlyingFish het volgende:
Maar hoe kun je een luier vergeten? Die doe je toch aan als de oude uit gaat? Of je laat hem bewust achterwege, maar dan is het geen vergeten.

Wij zijn druk bezig met verjaardagsvoorbereidingen. Ik moet twee poppenbedjes (van ons) en twee fietsen (Van opa) ‘inpakken’, want het uitpakken is natuurlijk leuker dan het kado zelf. Alleen vooral bij de fiets nog geen idee hoe. En strikken/lintjes hadden ze helaas niet bij de action gisteren.
Mijn man trekt hem 's ochtends altijd op schoot en heeft het dus niet gezien. De vieze kont was voor hem, de vieze broek voor mij. ;(

Die van jou alweer bijna drie FF, wat gaat dat snel.

Over cadeautjes gesproken, Banaan kreeg van de peuterspeelzaal een tasje mee met geheime inhoud. Een tijdje later zei hij "papa's sokken liggen op de kast". :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 22:00:01 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193662462
Beste nieuws in tijden O+
pi_193662534
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:00 schreef Quoi het volgende:
Beste nieuws in tijden O+
*O* *O* *O* _O_ *O* *O* *O*
pi_193666167
En nu ook officieel:

https://www.rijksoverheid(...)saties-en-gastouders

quote:
Als een kind langdurig verkoudheidsklachten/ hooikoorts heeft, kan hij of zij dan wel naar de kinderopvang?
Als het kind elk jaar hooikoorts heeft of chronisch verkouden is, dan herkent de ouder deze klachten. Het kind mag dan gewoon naar school of de kinderopvang. Bij twijfel, of als de klachten anders zijn dan gewend, blijft het kind thuis tot de (nieuwe) klachten voorbij zijn.
  woensdag 17 juni 2020 @ 07:48:21 #251
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193666238
quote:
Dit advies was er al ;)

Ben er zo blij mee. Gistermiddag zag ik weer die snotneus terugkomen :|W
pi_193666250
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 07:48 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dit advies was er al ;)

Ben er zo blij mee. Gistermiddag zag ik weer die snotneus terugkomen :|W
Oh maar toen ik gisteravond keek stond daar nog iets heel anders :D maar in principe zou je op basis van bovenstaande als ouder je chronisch verkouden kind (en dat zijn ze toch allemaal als ze naar de opvang gaan :P) dan toch altijd moeten kunnen laten gaan :P

Overigens heeft het RIVM het wel aan nu.nl bevestigd las ik dus ze zullen het een dezer dagen wel (duidelijk) gaan aanpassen op de website.

[ Bericht 11% gewijzigd door Aure op 17-06-2020 08:03:33 ]
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 08:45:00 #253
382129 crew  Donna
pi_193666560
Mijn dochter heeft dus eigenlijk nooit een snotneus. Als ze nu een snotneus krijgt dan moet ik haar dus maar thuis houden omdat het voor haar niet normaal is?
Of als ze verder niet ziekig is gewoon laten gaan?
pi_193666702
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 08:45 schreef Donna het volgende:
Mijn dochter heeft dus eigenlijk nooit een snotneus. Als ze nu een snotneus krijgt dan moet ik haar dus maar thuis houden omdat het voor haar niet normaal is?
Of als ze verder niet ziekig is gewoon laten gaan?
Ze komen vandaag met een nieuwsbericht vanuit het RIVM waarin als het goed is ook de gewone niet chronische snotneus wordt toegestaan.
pi_193666736
Maar elke opvang gaat ersowieso anders mee om dus ik zou altijd eerst brengen :P Bij ons bijv zijn ze alleen streng met koorts (dus alles boven 38.0 betekent kind ophalen of thuis houden). En bij echt ziek en niet lekker door hoesten en/of snotneus ook. Maar een beetje gehoest, genies en een beetje snotneus of chronische snotneus zonder verdere klachten, daar doen ze bij onze opvang dus helemaal niet moeilijk over.
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:44:52 #256
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193667837
Ik kreeg vanmorgen de evaluatie van Max (door psz) in mijn handen geduwd, voor de overdracht naar de basisschool. Lees ik net dat hij "in de keukenhoek graag aan een tafeltje gaat zitten en zich laat bedienen." :D Ik geloof dat we iets te vaak op een terrasje zitten samen.

Overigens is hij verder met vlag en wimpel geslaagd :') :s)
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:52:25 #257
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193670899
Leuk joh, kinderen en praten 🙄

" Mama, mag ik appelsap?"
-ja hoor, pak je beker maar, die staat op tafel
" Doe jij dat maar, ik wacht hier wel even"

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:24:04 #258
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193671235
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Leuk joh, kinderen en praten 🙄

" Mama, mag ik appelsap?"
-ja hoor, pak je beker maar, die staat op tafel
" Doe jij dat maar, ik wacht hier wel even"

[ afbeelding ]
*; :') .

En _O_ voor horecatijger Max!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193672465
Even breaking nieuws!!!
We hadden vanmorgen poep IN de wc!

Om 6.30 uur: “Paaaaapaaaaaaa ik heb gepoooooooeeeeeeeept”

Toen wou ie natuurlijk geen luier meer aan en een uur later hadden we plas op de bank, maar toch even een jompel voor Kevin. *O*

Haha LDG! Lekker gemakkelijk toch. En Max is inderdaad nu al een horecatijger. Gefeliciteerd met het slagen Quoi.
pi_193675317
Haha, kapitein en Max, wat een bazen _O_

Kevin *O*

Mijm kwam vanmiddag even met oma langs op mijn werk en rende in mijn armen: ‘Mama, heb je mist!’ O+ O+
Vol terras er omheen, dus iedereen zat te ‘oooooh’-en :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:28:48 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_193675469
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:21 schreef LeSage het volgende:
Haha, kapitein en Max, wat een bazen _O_

Kevin *O*

Mijm kwam vanmiddag even met oma langs op mijn werk en rende in mijn armen: ‘Mama, heb je mist!’ O+ O+
Vol terras er omheen, dus iedereen zat te ‘oooooh’-en :D
O+ O+
disclaimer
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:12:37 #262
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193685230
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Leuk joh, kinderen en praten 🙄

" Mama, mag ik appelsap?"
-ja hoor, pak je beker maar, die staat op tafel
" Doe jij dat maar, ik wacht hier wel even"

[ afbeelding ]
O my, dit komt me erg bekend voor ja. Hij hoeft ook niet meer na te denken over dit soort plottwisten en zegt moeiteloos dingen als "als jij nou dat even doet, dan...." :D

Wat dacht je van gewoon nee? :P

Zijn er hier meer kinderen verzot op de befaamde speelgoedmeneer op YouTube? Niet eens om te kijken, maar Max wil heel graag filmpjes maken op dezelfde manier. Dat worden dan gewoon hele gelikte filmpjes waarop hij uitlegt hoe hij een Playmobil brandweer in elkaar zet, startend met "dag jongens en meisjes!" en eindigend met: "vraag aan je papa of mama om op duimpje omhoog te klikken als je deze video leuk vond" :') :') :')
pi_193686944
Wat goed van Kevin Adrian! En helemaal zelf ook!

Wat leuk zo’n begroeting LeSage! Kleuter is ooit eens op mijn werk langs geweest, maar die negeerde me compleet, probeerde door me heen te kijken. Ik verwacht van de meiden, zeker Em, hetzelfde.

Max die zich laat bedienen :D wij hebben twee weken terug ook de observatie van het kdv gehad en ik vond hem erg treffend. Vooral omdat ze daar dus blijkbaar ook duidelijk het verschil tussen de meiden zien qua gedrag, terwijl ze maar 1 dag per week gaan.

Die speelgoed man kijkt vooral kleuter graag naar met klei-dingetjes. Ik vind het verschrikkelijk om naar te moeten kijken en hij mag van mij sowieso niet zelf op YouTube (we hebben al netflix en Disney+ die hij zelf kan bedienen, dus genoeg alternatieven). Wel mooi dat hij het zelf wil namaken. Wellicht is de kidizoom camera iets voor zijn verjaardag? Kleuter is er heel blij mee. Koop er alleen wel oplaadbare batterijen bij...

Ik heb gisteren wel het grote pluspunt van een tweeling ontdekt! De 12-inch-fiets-monteer-skill die je leert na een keer een fiets in elkaar zetten kun je dan ook daadwerkelijk gebruiken waardoor de tweede fiets zo klaar is. We gaan morgenmiddag niet hun verjaardag vieren, maar lekker naar de dierentuin en dan zaterdag zijn ze ‘jarig’. Vooral kleuter kijkt er naar uit om zijn cadeau’s te mogen geven.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_193693714
Gefeliciteerd FF, Lala en Em. Maak er maar iets moois van vandaag en morgen.
pi_193695905
Gefeliciteerd ff! Veel plezier vandaag.

Ik heb l gisteren opgehaald van de opvang nadat ze gebeld hadden. Hij was tegen de punt van de tafel gevallen en soms wat afwezig. Ik was toch al bijna klaar en kon gelijk weg. Hij is de trotse eigenaar van een mooi blauw oog en dik jukbeen, maar verder niks aan de hand gelukkig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nazil op 19-06-2020 12:21:30 ]
pi_193696565
Hieperdepiep hoera voor FF, Lala en Em!

Oef Nazil, dat is naar :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193696784
Gefeliciteerd FF *O*
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:15:45 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193697544
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:37 schreef FlyingFish het volgende:
Die speelgoed man kijkt vooral kleuter graag naar met klei-dingetjes. Ik vind het verschrikkelijk om naar te moeten kijken en hij mag van mij sowieso niet zelf op YouTube (we hebben al netflix en Disney+ die hij zelf kan bedienen, dus genoeg alternatieven). Wel mooi dat hij het zelf wil namaken. Wellicht is de kidizoom camera iets voor zijn verjaardag? Kleuter is er heel blij mee. Koop er alleen wel oplaadbare batterijen bij...

Ik heb gisteren wel het grote pluspunt van een tweeling ontdekt! De 12-inch-fiets-monteer-skill die je leert na een keer een fiets in elkaar zetten kun je dan ook daadwerkelijk gebruiken waardoor de tweede fiets zo klaar is. We gaan morgenmiddag niet hun verjaardag vieren, maar lekker naar de dierentuin en dan zaterdag zijn ze ‘jarig’. Vooral kleuter kijkt er naar uit om zijn
Nog nooit van gehoord nee, kidizoom camera. Met uitzondering van de toegangscode bedient hij trouwens moeiteloos mijn telefoon :X Qua YouTube gooi ik vaak even een half uurtje zo'n kanaal open, kan hij daar een beetje rondkijken.

Maar zijn ze vandaag jarig, begrijp ik? Ik dat geval gefeliciteerd!! Ik vind ze zo gauw groot geworden! Ze hebben dus fietsjes gekregen? Hele fijne dag w/

@Nazil sterkte ermee. Gelukkig alleen een buil en geen gekke andere dingen.
pi_193698774
Gefeliciteerd FF!

Wij hebben het verslag van het audiologisch centrum gekregen. Wolf heeft een TOS. Ze denken wel dat het goed gaat komen met de psz, ambulante hulp en logopedie.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:40:08 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_193698996
Je lijkt mijn werk wel met 3 letter acronyms _O-
Wat is een TOS?
disclaimer
pi_193699059
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:40 schreef SQ het volgende:
Je lijkt mijn werk wel met 3 letter acronyms _O-
Wat is een TOS?
Taalontwikkelingsstoornis. ;)
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:53:25 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_193699100
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:48 schreef Cygne het volgende:

[..]

Taalontwikkelingsstoornis. ;)
Ah, kijk. Maar goede hoop dus? Wat baseren ze dat op? En hoe is die bal gaan rollen?

Ons kdv maakt zich namelijk ook zorgen over de taalontwikkeling van Noud. Heb er zelf nooit zo bij stil gestaan dat er "iets mis" kan zijn maar nu twijfel ik natuurlijk enorm of ik hem niet ontzettend tekort doe door er niet allerlei instanties bij te betrekken. Ik vind dat maar lastig.
disclaimer
pi_193699232
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Ah, kijk. Maar goede hoop dus? Wat baseren ze dat op? En hoe is die bal gaan rollen?

Ons kdv maakt zich namelijk ook zorgen over de taalontwikkeling van Noud. Heb er zelf nooit zo bij stil gestaan dat er "iets mis" kan zijn maar nu twijfel ik natuurlijk enorm of ik hem niet ontzettend tekort doe door er niet allerlei instanties bij te betrekken. Ik vind dat maar lastig.
Omdat hij ongeveer een jaar geleden eigenlijk nog nauwelijks wat zei. Doorverwijzing van jeugdarts gehad voor de logopedist van de jgz. Die maakte zich extreem ernstige zorgen want ze had nog nooit een kind gezien met zoveel spraakachterstand en hij was ook niet heel sociaalvaardig. 'Wolf accepteert aanwezigheid logopedist, maar is meer op ouders gericht, zorgwekkend.' Doorverwijzing gekregen voor een behandelend logopedist en voor een gehooronderzoek bij het audiologisch centrum. Gehooronderzoek kwam niks uit dus toen kreeg hij een psychologisch en intelligentie onderzoek. Daar kwam ook niks uit eigenlijk maar omdat die spraakachterstand er is en er geen andere oorzaak voor is, is het dus TOS. Wel alleen in de expressieve taal omdat het taalbegrip wel passend is bij zijn leeftijd.

Overigens was Wolfs vader ook een extreem late prater.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 16:05:12 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_193699249
Ah kijk, nou niks aan de hand dus gelukkig ;)
disclaimer
pi_193699331
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 16:05 schreef SQ het volgende:
Ah kijk, nou niks aan de hand dus gelukkig ;)
Dat stickertje moest er ook wel op, anders kon die extra begeleiding niet. _O-

Hij propt nu alle spraakontwikkeling van de afgelopen 1.5 jaar in een paar weken. :')
pi_193702253
FF, gefeliciteerd met je 2 dametjes! *O* *O*

LDG en Quoi, herkenbaar! Simon zegt elke keer als er opgeruimd moet worden "mama, jij mag wel even opruimen" }:|

Wat voor wasgel/douchegel gebruiken jullie? Ivm Simons eczeem zijn we Eucerin gaan gebruiken. Alhoewel de badolie/wasgel ongeparfumeerd is, vind ik er toch een beetje raar geurtje vanaf komen. Ook Simon zegt wel eens dat het niet lekker ruikt. De fles is bijna op, dus ben ik nu op zoek naar iets anders dat goed is bij eczeem.
pi_193702304
Tolstoi, wij gebruiken Neutral, ook zonder zooi er in en geurloos ^O^
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 19 juni 2020 @ 20:32:20 #278
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_193702745
#Team Weleda hier :)
En lauw warm water gebruiken...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_193703788
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:15 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord nee, kidizoom camera. Met uitzondering van de toegangscode bedient hij trouwens moeiteloos mijn telefoon :X Qua YouTube gooi ik vaak even een half uurtje zo'n kanaal open, kan hij daar een beetje rondkijken.

Maar zijn ze vandaag jarig, begrijp ik? Ik dat geval gefeliciteerd!! Ik vind ze zo gauw groot geworden! Ze hebben dus fietsjes gekregen? Hele fijne dag w/

@:Nazil sterkte ermee. Gelukkig alleen een buil en geen gekke andere dingen.
De fietsjes krijgen ze van opa, maar die is niet zo vaardig in ze in elkaar zetten. Ik nu dus wel :’) van ons krijgen ze poppenbedjes en ieder een persoonlijk abc-boek met alle familie er in.

Wat fijn dat ze vermoeden dat het weg te werken is Cygne! Er was hier nog iemand anders met een kind met een TOS, maar ik weet even niet meer wie.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_193705087
Gefeliciteerd met je dames FF, hebben jullie een leuke dag gehad in de dierentuin?

Cygne, fijn dat er goede hoop is op vooruitgang en dat jullie inmiddels zelf al een hele vooruitgang zien, komt vast goed dan!

Hier gebruiken we ook de eucerin olie, maar idd ik vind de geur ook matig. Ik lees dus even mee met de tips.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 20 juni 2020 @ 00:46:59 #281
269689 crew  Viv
pi_193707059
@TolstoiFan ZZ heeft deze als wasgel/douchegel/shampoo: https://www.vitatheek.nl/(...)adschuim-en-shampoo/
(zeepvrij, mild voor de huid, ruikt niet muf)

We zijn hiermee begonnen toen ze geboren was, en nooit de behoefte gehad om over te stappen op iets anders. :) Verder inderdaad lauw water en niet al te vaak badderen/douchen. Dat schiet er hier sowieso vaak bij in, maar daar kijk ik dan dus altijd positief op terug, want goed bezig voor haar huid. 8-)
pi_193709712
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 22:48 schreef Nolita het volgende:

Hier gebruiken we ook de eucerin olie, maar idd ik vind de geur ook matig. Ik lees dus even mee met de tips.
Toevallig dat jij dat ook vindt. Wij gebruiken van Eucerin ook dagelijks de bodylotion om de flare-ups van de eczeem langer tegen te gaan, die heeft dat specifieke geurtje niet.

Ik ga de tips eens bekijken en dan maar wat uitproberen.

We douchen/badderen Simon al niet zo vaak, 2 keer per week max en inderdaad met lauwwarm water.
De eczeem op zijn benen is mede door het goede weer nu weg. Maar op zijn polsen blijft het maar zitten. We denken ook omdat ie met zijn handen natuurlijk veel in het zand/water/wat dan ook speelt.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 11:09:34 #283
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193709736
U. heeft helaas ook last van eczeem. Achter z’n oortje, achter z’n knieholte en bij z’n private parts. Ziet er nu gelukkig alweer beter uit.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zaterdag 20 juni 2020 @ 11:19:11 #284
382129 crew  Donna
pi_193709879
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:59 schreef TolstoiFan het volgende:
FF, gefeliciteerd met je 2 dametjes! *O* *O*

LDG en Quoi, herkenbaar! Simon zegt elke keer als er opgeruimd moet worden "mama, jij mag wel even opruimen" }:|

Wat voor wasgel/douchegel gebruiken jullie? Ivm Simons eczeem zijn we Eucerin gaan gebruiken. Alhoewel de badolie/wasgel ongeparfumeerd is, vind ik er toch een beetje raar geurtje vanaf komen. Ook Simon zegt wel eens dat het niet lekker ruikt. De fles is bijna op, dus ben ik nu op zoek naar iets anders dat goed is bij eczeem.
Onze dochter heeft eczeem en een droge huid en wij gebruiken alles van Inoli. Vooral de extra vettend lijn is erg fijn. Trekt ook snel in dus geen glibberkind.
pi_193709912
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 11:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. heeft helaas ook last van eczeem. Achter z’n oortje, achter z’n knieholte en bij z’n private parts. Ziet er nu gelukkig alweer beter uit.
Zo sneu is dat. Eczeem vind ik echt wel de hel voor kinderen. Heeft U. er veel last van?

Afgelopen winter zijn wel al in september begonnen met smeren, smeren, smeren. Toen waren vooral de knieholtes echt erg.
Maar het jaar daarvoor waren vooral zijn schenen heel erg, 1 been opengekrabd door de jeuk en gaan ontsteken, hormoonzalf en antibiotica zalf. We hebben toen echt wekenlang zijn beentje 's nachts ingezwachteld om het tijd te geven om te herstellen (Simon krabde vooral 's nachts de boel open).
Nu smeren we alleen nog zijn polsen, omdat die maar niet overgaan.

En vanaf september, als het weer gaat omslaan en de verwarming weer aangaat, gaan we zijn armen en benen weer helemaal insmeren 2x per dag.
  Moderator zaterdag 20 juni 2020 @ 11:32:59 #286
382129 crew  Donna
pi_193710004
Oh en Bepanthen. Dan wel de babyzalf. De ezceemcreme en droge/rode huid zalf doen niet zoveel bij G.
Ze krabt haar polsen open dus die zitten regelmatig in het verband maar met Bepathen is het vaak zomaar weer rustig gelukkig.
pi_193710071
Banaan heeft gelukkig weinig huidklachten. Laatste tijd wel wat meer door al het handen wassen. Toen hij net weer naar de peuterspeelzaal mocht waren zijn vingertoppen helemaal aan het vervellen. Blijkbaar gebruiken ze daar geen handzeep maar desinfectiemiddel (en best vaak).

Nou was ik zijn handen zelf zo min mogelijk behalve als het echt moet. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193720598
Hier zijn we druk bezig met poep en plas. Teetje loopt al een paar dagen vrijwel zonder luier (alleen bij lang van huis gaat ie aan) en hij voelt het plassen heel goed aan. Maar hoe leg je de aandrang van ontlasting uit? We hebben al drollen in de douche, het badje buiten en de tuin gehad, dus dat voelt ie duidelijk nog niet zo goed aankomen.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:34:59 #289
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193721189
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 11:21 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Zo sneu is dat. Eczeem vind ik echt wel de hel voor kinderen. Heeft U. er veel last van?

Afgelopen winter zijn wel al in september begonnen met smeren, smeren, smeren. Toen waren vooral de knieholtes echt erg.
Maar het jaar daarvoor waren vooral zijn schenen heel erg, 1 been opengekrabd door de jeuk en gaan ontsteken, hormoonzalf en antibiotica zalf. We hebben toen echt wekenlang zijn beentje 's nachts ingezwachteld om het tijd te geven om te herstellen (Simon krabde vooral 's nachts de boel open).
Nu smeren we alleen nog zijn polsen, omdat die maar niet overgaan.

En vanaf september, als het weer gaat omslaan en de verwarming weer aangaat, gaan we zijn armen en benen weer helemaal insmeren 2x per dag.
Ja, op slechte dagen krabt hij zich helemaal open, tot bloedens toe.
Gelukkig doet hormoonzalf wonderen. Ik merkte de volgende dag al veel verbetering.

Dat van jullie klinkt wel veel heftiger! Arme kindjes.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 21 juni 2020 @ 12:01:40 #290
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193722107
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:10 schreef Gogo83 het volgende:
Hier zijn we druk bezig met poep en plas. Teetje loopt al een paar dagen vrijwel zonder luier (alleen bij lang van huis gaat ie aan) en hij voelt het plassen heel goed aan. Maar hoe leg je de aandrang van ontlasting uit? We hebben al drollen in de douche, het badje buiten en de tuin gehad, dus dat voelt ie duidelijk nog niet zo goed aankomen.
Wanneer kaptein scheten begint te laten laten we hem naar het toilet gaan en doe ik een soort persmove voor :Y vooral met mn gezicht, maar het lijkt wel te werken _O-

Mja als ie geen scheten laat :') dan eehm tja :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193723617
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 12:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wanneer kaptein scheten begint te laten laten we hem naar het toilet gaan en doe ik een soort persmove voor :Y vooral met mn gezicht, maar het lijkt wel te werken _O-

Mja als ie geen scheten laat :') dan eehm tja :D
Nope, die drollen komen er gewoon in een keer uit. :D

Wat sneu die kindjes met jeuk!
  maandag 22 juni 2020 @ 10:05:46 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193734123
O maar die drollen reguleren is ook wel wat idd @Gogo83! We hadden hier ook best nog weleens een ongelukje. Met name als we buiten waren, want "even ophouden" werkt dan niet.

Afkloppen, want zelf poep en plas op de WC doen gaan nu heel goed, helemaal zelf, zonder ongelukken. Luiers 's nachts zijn ook steeds vaker droog.

Hoe was jullie vaderdag? Ik heb mijn vriend een groot plezier gedaan door een keer 's ochtends eruit te gaan :') (vaak 6 uur) en samen met Max een uitgebreid ontbijt te maken. En Max had prachtige knutsels gemaakt op pdv en psz natuurlijk.
  maandag 22 juni 2020 @ 10:08:48 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193734154
En nu we dus in een huis wonen dat totaal voorzien is van horren, wordt uitgerekend Max (en niet wij) te grazen genomen door muggen. Dat was vorige zomer ook al toen we hier net woonden. Killermuggen hier. Hij krijgt - net als ik vroeger - van die grote dikke bulten waar spul uitkomt :|W Arm ventje. Bij mij is dat pas rond mijn dertigste overgegaan en ik heb menige vakantie op een EHBO gezeten met ontstoken bulten :{ . Hopelijk blijft dat 'm bespaard.
pi_193734364
L vindt de wc super interessant sinds we een nieuwe wc-brillen met verkleiner hebben. Voor het slapen smiddags en savonds mag hij op de wc en dan lukt het 9 van de 10x om te plassen. Tussendoor vraagt hij er ook wel eens om maar dat lijkt vooral interesse voor het toilet te zijn dan dat hij echt heen moet. In de zomervakantie maar eens kijken of hij het al echt aanvoelt of dat het klokzindelijk is. Vind hem er met net 2 nog wel erg jong voor maar als ik het zo lees is dat meer mijn gevoel dat hij echt te jong zou zijn?

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:08 schreef Quoi het volgende:
En nu we dus in een huis wonen dat totaal voorzien is van horren, wordt uitgerekend Max (en niet wij) te grazen genomen door muggen. Dat was vorige zomer ook al toen we hier net woonden. Killermuggen hier. Hij krijgt - net als ik vroeger - van die grote dikke bulten waar spul uitkomt :|W Arm ventje. Bij mij is dat pas rond mijn dertigste overgegaan en ik heb menige vakantie op een EHBO gezeten met ontstoken bulten :{ . Hopelijk blijft dat 'm bespaard.
Helpt antihistamine? Crème van Prikweg of Azaron werkt bij mij altijd goed en anders even via de huisarts vragen.
L is laatst ook lek geprikt en gelukkig niet mijn mega muggebulten maar alleen rode stipjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 22-06-2020 10:40:55 ]
pi_193734383
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 16:03 schreef Cygne het volgende:

[..]

Omdat hij ongeveer een jaar geleden eigenlijk nog nauwelijks wat zei. Doorverwijzing van jeugdarts gehad voor de logopedist van de jgz. Die maakte zich extreem ernstige zorgen want ze had nog nooit een kind gezien met zoveel spraakachterstand en hij was ook niet heel sociaalvaardig. 'Wolf accepteert aanwezigheid logopedist, maar is meer op ouders gericht, zorgwekkend.' Doorverwijzing gekregen voor een behandelend logopedist en voor een gehooronderzoek bij het audiologisch centrum. Gehooronderzoek kwam niks uit dus toen kreeg hij een psychologisch en intelligentie onderzoek. Daar kwam ook niks uit eigenlijk maar omdat die spraakachterstand er is en er geen andere oorzaak voor is, is het dus TOS. Wel alleen in de expressieve taal omdat het taalbegrip wel passend is bij zijn leeftijd.

Overigens was Wolfs vader ook een extreem late prater.
Inbreekpost :+
Is de TOS bij jullie officieel vastgesteld? Bij M. zitten we in het zelfde traject maar hebben ze het nog steeds over een "vermoedelijke TOS". We hebben nu een aanvraag lopen voor ambulante hulp bij de basisschool.
De non-verbale intelligentietest ging goed, M. heeft een "hele goede" werkhouding (waarom thuis niet? :P) en scoort verder gewoon normaal/gemiddeld dus het is echt een spraakding.
pi_193734783
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:12 schreef Quoi het volgende:

Zijn er hier meer kinderen verzot op de befaamde speelgoedmeneer op YouTube? Niet eens om te kijken, maar Max wil heel graag filmpjes maken op dezelfde manier. Dat worden dan gewoon hele gelikte filmpjes waarop hij uitlegt hoe hij een Playmobil brandweer in elkaar zet, startend met "dag jongens en meisjes!" en eindigend met: "vraag aan je papa of mama om op duimpje omhoog te klikken als je deze video leuk vond" :') :') :')
Mijn oudste ging dat ook doen. Zij maakte filmpjes van hoe ze tekende en kleurde, want daar keek ze ook graag naar op youtube. Op zich wel lief en onschuldig. Maar wij hebben toch youtube er helemaal af gegooid, want ik vond het niet zo'n goede ontwikkeling eigenlijk. Zo jong al zo camerabewust, overgenomen 'volwassen' gedrag etc.

Wat betreft gevoelige huidjes en douchegel: wij gebruiken dat gewoon helemaal niet. Het is ook niet nodig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 22 juni 2020 @ 14:09:00 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193736836
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:30 schreef Elleska het volgende:
L vindt de wc super interessant sinds we een nieuwe wc-brillen met verkleiner hebben. Voor het slapen smiddags en savonds mag hij op de wc en dan lukt het 9 van de 10x om te plassen. Tussendoor vraagt hij er ook wel eens om maar dat lijkt vooral interesse voor het toilet te zijn dan dat hij echt heen moet. In de zomervakantie maar eens kijken of hij het al echt aanvoelt of dat het klokzindelijk is. Vind hem er met net 2 nog wel erg jong voor maar als ik het zo lees is dat meer mijn gevoel dat hij echt te jong zou zijn?
[..]

Helpt antihistamine? Crème van Prikweg of Azaron werkt bij mij altijd goed en anders even via de huisarts vragen.
L is laatst ook lek geprikt en gelukkig niet mijn mega muggebulten maar alleen rode stipjes.
Ik ben daar wat terughoudend in (histamine), want pilletje en systemische werking. Ik had er als kind bijverschijnselen van en ben toen maar gestopt. Maar ik kan eens informeren naar alternatieven. Voor die tijd idd Azaron en Afterbite kids.

quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:06 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Mijn oudste ging dat ook doen. Zij maakte filmpjes van hoe ze tekende en kleurde, want daar keek ze ook graag naar op youtube. Op zich wel lief en onschuldig. Maar wij hebben toch youtube er helemaal af gegooid, want ik vond het niet zo'n goede ontwikkeling eigenlijk. Zo jong al zo camerabewust, overgenomen 'volwassen' gedrag etc.

Wat betreft gevoelige huidjes en douchegel: wij gebruiken dat gewoon helemaal niet. Het is ook niet nodig.
Het is zeker weten iets om te monitoren :') :D
pi_193737336
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:09 schreef Quoi het volgende:
Ik ben daar wat terughoudend in (histamine), want pilletje en systemische werking. Ik had er als kind bijverschijnselen van en ben toen maar gestopt. Maar ik kan eens informeren naar alternatieven. Voor die tijd idd Azaron en Afterbite kids.

Azaron bevat antihistamine.
Pillen zou ik inderdaad ook niet zomaar geven. Het is allemaal wel vrij verkrijgbaar maar beter even met de huisarts overleggen wat de opties zijn om te voorkomen dat het zo erg wordt als bij jou.

Ik heb gelukkig nooit last gehad van ontstekingen. Enkel dat het weken kan duren voordat de jeuk over is.
  maandag 22 juni 2020 @ 14:59:34 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193737516
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:46 schreef Elleska het volgende:

[..]

Azaron bevat antihistamine.
Pillen zou ik inderdaad ook niet zomaar geven. Het is allemaal wel vrij verkrijgbaar maar beter even met de huisarts overleggen wat de opties zijn om te voorkomen dat het zo erg wordt als bij jou.

Ik heb gelukkig nooit last gehad van ontstekingen. Enkel dat het weken kan duren voordat de jeuk over is.
Maar dan breng je het lokaal aan :P En pillen liever niet idd. Zyrtec was het dat ik gebruikte, nu weet ik het weer.

We gaan eens zien hoe ze er vanavond aan toe zijn en dan maar eens nadenken over hoe/wat.
pi_193738302
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:31 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Inbreekpost :+
Is de TOS bij jullie officieel vastgesteld? Bij M. zitten we in het zelfde traject maar hebben ze het nog steeds over een "vermoedelijke TOS". We hebben nu een aanvraag lopen voor ambulante hulp bij de basisschool.
De non-verbale intelligentietest ging goed, M. heeft een "hele goede" werkhouding (waarom thuis niet? :P) en scoort verder gewoon normaal/gemiddeld dus het is echt een spraakding.
Goed punt! Hier ook vermoedelijk inderdaad en ook echt alleen op spraakgebied.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:34:49 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_193747978
Dicht 8-)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')