Ja maar dat past hier niet meer jonguhquote:
Wat een verschil.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik noem het ook nog psz, bij ons heet het officieel speelleergroep. Het valt met nieuwe regelgeving inderdaad onder de regels/wetgeving van de kinderdagopvang, dus ook die uurtarieven. Dit is vanaf 2018 zo.
Je kunt dus ook kinderopvangtoeslag krijgen voor de psz, het precieze weet ik er niet van, aangezien wij geen recht hebben op die toeslag.
Onze gemeente geeft dan weer speciaal voor deze groep subsidies aan de psz. Wij gaan ong. rond de 30 euro betalen voor 2 ochtenden per week.
Als je niet werkt krijg je toch juist wel toeslag? Omdat jullie jaarinkomen maar uit 1 salaris bestaat?quote:Op woensdag 3 juni 2020 12:08 schreef minilot het volgende:
Voor de statistieken: hier heet het de peuterspeelgroep en toeslag krijgen we logischerwijs niet, omdat ik niet werk.
Verder is Günther voor de tweede keer ooit uit logeren. En het afscheid ging dit keer zonder tranen! Bij hem sowieso niet, maar dit keer hoefde ik ook zelf niet te huilen![]()
Vooruitgang!
Dat is een ander soort toeslag inderdaad (hier via de gemeente), maar die geldt alleen als je onder een bepaalde inkomensgrens zit, en daar zitten we boven.quote:Op woensdag 3 juni 2020 12:24 schreef pinquit het volgende:
[..]
Als je niet werkt krijg je toch. Juist wel toeslag? Omdat jullie jaarinkomen maar uit 1 salaris bestaat?
Ah! Duidelijkquote:Op woensdag 3 juni 2020 12:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat is een ander soort toeslag inderdaad (hier via de gemeente), maar die geldt alleen als je onder een bepaalde inkomensgrens zit, en daar zitten we boven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 03-06-2020 15:03:25 ]
Ik ook!quote:
Dat zullen we pas over een paar weken wetenquote:
quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:59 schreef Quoi het volgende:
Eenmaal ingeparkeerd zei Max: Mama, als jij jarig bent, mag je naar school om te leren parkeren.
Mijn nu kleuter had dat ook heel erg. En mijn peuter kon het laatst niet in z'n hoofd krijgen dat hij ook zonder jas aan naar buiten mocht. Grote tranen omdat ik zei dat z'n jas niet aan hoefde. Nou ja, dan doe je je jas maar aan, krijg je het lekker warm...quote:Op donderdag 4 juni 2020 08:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn peuter moest een paar dagen lang wennen aan het dragen van een korte broeksteeds aan die broekspijpen trekken en roepen dat het de verkeerde broek is. Nu weer over gelukkig
. Hopelijk wordt t snel weer korte broeken weer
anders kan ik weer opnieuw beginnen
Hier komt de kapitein " ik heb lekker geslaaaaapen mama, maar sammetje slaapt nogquote:Op zaterdag 6 juni 2020 07:18 schreef LeSage het volgende:
Poh, dat is echt te vroeg![]()
Hier begint Sam het Schaap ineens best te werken. Vooral bij Mijm. Hij zat net netjes te wachten en dan horen we klokslag 7 uur: ‘Schaapje is groooooeeeeen!’
Ja hier. Ben er bij mijn oudste ook pas bij 4 mee gestopt eigenlijk. Maar ik heb ook geen zin in de strijd hoorquote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:52 schreef Aure het volgende:
Zijn hier nog peuters die een fles krijgen in de avond? En wanneer stop je daar meeJip krijgt nog een fles voor het slapen gaan en vindt het nog heerlijk, dus ik weet niet zo goed wanneer ik daar mee moet stoppen. Echt nodig heeft ie het natuurlijk niet meer
we doen er nu wel minder in dan eerst.
Ja hier, een flesje warme melk. Hij vindt het heerlijk en ik vind het prima want zo weet ik zeker dat hij nog 150/200 cc vocht binnen heeft op een dag.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:52 schreef Aure het volgende:
Zijn hier nog peuters die een fles krijgen in de avond? En wanneer stop je daar meeJip krijgt nog een fles voor het slapen gaan en vindt het nog heerlijk, dus ik weet niet zo goed wanneer ik daar mee moet stoppen. Echt nodig heeft ie het natuurlijk niet meer
Tanden poetsen we gewoon er voor. Het is inderdaad niet het beste voor de tanden, maar goed, soms kies je niet voor het allerbeste.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Hoe pak je het aan met tandenpoetsen en die fles? Heb altijd begrepen dat het slecht voor het gebit is om snel na het poetsen te eten/drinken. Maar ook dat zonder poetsen lang slapen niet zo lekker is voor de tanden
Hier ook nog een fles in de avond, we genieten er beide nog van en wat Malteser ook zegt; een fijn idee dat ik dan weet dat ze nog lekker wat vocht binnen krijgt. Wij poetsen wel er na de tanden tegenwoordig en dat gaat primaquote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:52 schreef Aure het volgende:
Wij ook idd. Ik weet dat het 'niet goed' is en ik had vroeger vast gezegd dat ik het niet zou doen, maar de realiteit is dat O heel lang een ultiem beroerde slaper is geweest en die tijd lijkt nu achter ons te liggen. Maar hij valt wel standaard met fles in slaap. Die gebruikt ie als een soort fiep. En anderhalf jaar baggerslaap blijft lang in je geheugen hangen dus wij veranderen niets zolang dit werktquote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Tanden poetsen we gewoon er voor. Het is inderdaad niet het beste voor de tanden, maar goed, soms kies je niet voor het allerbeste.
Ik wou net zeggen, jij hebt jouw share gehad tochquote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:06 schreef SQ het volgende:
Bedankt he, spees
(Al heb ik na mijn oudste misschien juist wel een heel mellow kind verdiend)
Dat dacht ik ook, maar toen zag ik het zoontje van een collega van vriend ook nog zijn limonade uit een flesje drinken en toen dacht ik ohhhhhhhhh, we zijn niet de enige.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:18 schreef Aure het volgende:
Thanks allemaal, ik dacht echt dat elke peuter hier al van de fles af was maar dat valt mee
@:minilot ik weet het ook niet zo goed, meer omdat ie zo groot wordt ofzo en die fles dus eigenlijk niet echt nodig meer is. Maarja het kan ook niet echt kwaad.
Ik poets trouwens na de fles, vindt ie niet leuk, maarja. Moet toch gebeuren
Wij poetsen erna.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Hoe pak je het aan met tandenpoetsen en die fles? Heb altijd begrepen dat het slecht voor het gebit is om snel na het poetsen te eten/drinken. Maar ook dat zonder poetsen lang slapen niet zo lekker is voor de tanden
Niet meer. Rond 1,5jaar wel een tijdje gehad maar nu komt de grote plas meestal pas na het wakker worden. Niet dat hij de hele nacht droog blijft maar het zijn ook geen bomvolle nachtluiers meer.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 23:09 schreef FlyingFish het volgende:
Maar hebben jullie dan geen overstromende luiers s ochtends? ‘s Avonds nog veel drinken staat hier gelijk aan een overstroming, ik was heel blij toen we iets voor hun 2e verjaardag opeens van die papfles af waren nadat we hem vergeten waren en we geen klachten kregen. Flessen hebben we al een jaar niet meer in huis, alleen nog een rietjesbeker en daar komt ook geen vervanging meer voor als deze echt kapot zijn.
Ze krijgen 1 beker drinken bij het avondeten, verder overdag onbeperkt, dan houdt de luier het meestal wel.
Shout terugquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder is dit filmpje te leuk om niet te delen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei! De val an sich klonk al heftig! Beterschap voor je man. En jij: sterkte!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:23 schreef Nazil het volgende:
Mijn kaboutertje ging gisteren op de weegschaal staan: 17.3 kg. Een paar weken geleden was dat nog 16.5hallo groeispurt.
En verder voel ik mij de slechtste moeder ooit. Man heeft een rib gebroken toen ze 2 weken geleden samen van de trap vielen. Hij werkt wel weer, maar kan dus ook niet echt spelen met l. En ik moet nu dus meer in het huishouden doen en meer met L, maar mijn energielevel is zo laag, mijn spieren doen zo'n pijn en mijn benen hebben gewoon geen puf om te lopen. Dus L zit zo veel voor de tv nu want zelf spelen schijnt ook weer afgeleerd te zijn.
Het is zo tijd voor basisschool, dan vermaakt hij zich weer en heb ik tijd om bij te komen. Bikkelen die laatste maanden. Ik ga ook wel weer naar de huisarts voor mijn gesteldheid maar dat is denk ik een lange-termijn-dingetje, het is niet 1, 2, 3 uitgezocht en veranderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |