abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193438043
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 16:29:14 #2
269689 crew  Viv
pi_193438051
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:23 schreef Molo het volgende:
Dus ik haak hier af denk ik :)
Nee blijf!! :(
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:30:33 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193438077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee blijf!! :(
Ja maar dat past hier niet meer jonguh _O- :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 16:33:45 #4
269689 crew  Viv
pi_193438126
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja maar dat past hier niet meer jonguh _O- :D
Maar het is zo gezellig met jou en ZZ is pas half oktober geen peuter meer. -O-
pi_193441771
Maar Molo ik lees wel graag mee hoe Miep het wennen ervaart en zo. Dat kan toch gewoon hier? Of ga je al naar de kleuters?
pi_193442339
Aure, gefeliciteerd met Jip en welkom hier *O*
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:33:46 #7
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193443677
Ik zat even beetje te kijken naar peuterspeelzalen, maar noemen ze dat tegenwoordig peuteropvang?
En sinds wanneer gaat dat ook via de belastingdienst? :r

Vroeger betaalde je gewoon een x bedrag per maand.
Ik zag nu uurprijzen?
Ik snap er weer is niets van :P
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:46:48 #8
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193443948
Jep, peuterspeelzaal is peuteropvang geworden. Er is verder niet veel veranderd, behalve dat de prijzen inderdaad rechtgetrokken zijn en je op basis van je gezamenlijk jaarinkomen een toeslag krijgt vd belastingdienst.

De leukste hier is de enige die niet bij SKG is aangesloten trouwens O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193444070
Ik noem het ook nog psz :P , bij ons heet het officieel speelleergroep. Het valt met nieuwe regelgeving inderdaad onder de regels/wetgeving van de kinderdagopvang, dus ook die uurtarieven. Dit is vanaf 2018 zo.

Je kunt dus ook kinderopvangtoeslag krijgen voor de psz, het precieze weet ik er niet van, aangezien wij geen recht hebben op die toeslag.
Onze gemeente geeft dan weer speciaal voor deze groep subsidies aan de psz. Wij gaan ong. rond de 30 euro betalen voor 2 ochtenden per week.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:30:20 #10
298315 SacreCoeur
pi_193444846
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik noem het ook nog psz :P , bij ons heet het officieel speelleergroep. Het valt met nieuwe regelgeving inderdaad onder de regels/wetgeving van de kinderdagopvang, dus ook die uurtarieven. Dit is vanaf 2018 zo.

Je kunt dus ook kinderopvangtoeslag krijgen voor de psz, het precieze weet ik er niet van, aangezien wij geen recht hebben op die toeslag.
Onze gemeente geeft dan weer speciaal voor deze groep subsidies aan de psz. Wij gaan ong. rond de 30 euro betalen voor 2 ochtenden per week.
Wat een verschil.
Net proefberekening gedaan en ik kom uit op 80 euro per maand voor 2 dagdelen van 4 uurtjes.
pi_193444869
Aure en Jip in het peutertopic *O* nogmaals gefeliciteerd!

Sacre, hier heet het speelleergroep en wij krijgen er kinderopvangtoeslag voor!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193445127
Hier is het ‘het peuterprogramma’, inderdaad gewoon betalen/ontvangen van toeslag zoals het KDV.

Maar zo ontzettend de moeite waard wat mij betreft. Mijm vindt het zo fantastisch iedere week.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193449362
Hier hebben ze het afgeschaft. Volle of halve dagen opvang levert meer geld op. Dan zou ik ze naar een andere school moeten brengen voor peuterschool en daar heb ik geen zin in. Ik heb m’n hoop nu gevestigd op bij tijds in de kleuterklas kunnen beginnen, in theorie is dat vanaf 3j9m, en ze gingen om de week al mee om de schoolbieb te begeleiden, dus de huidige juffen en een deel van de kinderen kennen ze al.

Ik twijfel nog wel om ze voor een extra dag op te geven, om en om. Daar is nu sinds de start van een echte peutergroep wel weer iets ruimte en in een echte peutergroep kunnen ze ook meer echte activiteiten doen dan in een 0-4 groep. Maarja, echt nodig is het niet, en ik vind het vooral vanwege de uren die je nooit gebruikt erg duur. Dat voelt als wekelijks 40 euro weggooien (2x2,5 ~ 3 uur opvang), ondanks dat dat voor een groot deel niet door mij maar door de belastingbetaler betaald wordt.
pi_193450906
Voor de statistieken: hier heet het de peuterspeelgroep en toeslag krijgen we logischerwijs niet, omdat ik niet werk.

Verder is Günther voor de tweede keer ooit uit logeren. En het afscheid ging dit keer zonder tranen! Bij hem sowieso niet, maar dit keer hoefde ik ook zelf niet te huilen :') :+ Vooruitgang!
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:12:25 #15
298315 SacreCoeur
pi_193450973
Oh ja, begint school al zo vroeg? met 3j9m?

Ik ben er echt helemaal uit merk ik al :P Ik vind peuterspeelzaal nu nog een beetje te vroeg eigenlijk en denk dat 3 jaar wel een mooie leeftijd is (maar misschien denk ik er over een maand wel anders over :D ze leren zo snel! ). Wij kiezen een psz uit die vastzit aan de school, makkelijk met de overgang naar groep 1 denk ik.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:24:09 #16
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193451188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:08 schreef minilot het volgende:
Voor de statistieken: hier heet het de peuterspeelgroep en toeslag krijgen we logischerwijs niet, omdat ik niet werk.

Verder is Günther voor de tweede keer ooit uit logeren. En het afscheid ging dit keer zonder tranen! Bij hem sowieso niet, maar dit keer hoefde ik ook zelf niet te huilen :') :+ Vooruitgang!
Als je niet werkt krijg je toch juist wel toeslag? Omdat jullie jaarinkomen maar uit 1 salaris bestaat?
pi_193451208
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:24 schreef pinquit het volgende:

[..]

Als je niet werkt krijg je toch. Juist wel toeslag? Omdat jullie jaarinkomen maar uit 1 salaris bestaat?
Dat is een ander soort toeslag inderdaad (hier via de gemeente), maar die geldt alleen als je onder een bepaalde inkomensgrens zit, en daar zitten we boven. :)
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:26:37 #18
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193451227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat is een ander soort toeslag inderdaad (hier via de gemeente), maar die geldt alleen als je onder een bepaalde inkomensgrens zit, en daar zitten we boven. :)
Ah! Duidelijk :D
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:30:51 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193451306
Wat een wirwar aan constructies bestaan er zeg. Max neemt 8 juli al afscheid van de psz, een week voor de start van de zomervakantie (ipv erna) en nog een week eerder vanwege een stortvloed aan kindjes die voor het laatst zijn.

Zijn beste maten waren vandaag al voor het laatst. Hij zou zo met ze meegaan en is er al helemaal klaar voor (en mee), maar ik ga een goedgeluimde Max niet jinxen. Alles op zijn tijd.

Vanmiddag maar weer eens naar de tandarts!
pi_193453199
Hoe vindt max dat quoi?

We hebben N vanaf het begin mee genomen naar de afspraken en zijn zelf totaal niet bang, maar ze weigerde de vorige keer haar mond open te doen (toen net twee) inmiddels is ze over 3 maanden alweer 3 maar verkondigde ze gister dat eerst papa aan de beurt was, dan mama en dan niemand. :+
Ik vrees weer een dichte mond. Iemand tips?
pi_193453579
Nog gefeliciteerd met Jip Aure!

Casper ging vorige week met mijn moeder mee tijdens haar oppasdag en dat ging goed (was ook de 1e keer). Maar mijn nichtje is daar tandartsassistente en die teutte wel een beetje met m heen en die heeft hij wel eens eerder gezien, dat hielp ook wel. Vrijdagochtend mag hij met mij mee, ben wel benieuwd hoe het nu gaat.

We zijn vandaag voor het eerst weer naar een binnen- en buitenspeeltuin geweest, dat kan op reservering. Dat was wel weer heel leuk en hij kan zoveel meer t.o.v. de laatste keer een paar maanden geleden wat betreft klimmen etc, dat was wel heel leuk om te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 03-06-2020 15:03:25 ]
pi_193453992
Leuk fleur, wij zijn laatst weer eens naar Oud Valkeveen geweest en het was zo fijn om weer eens iets te doen wat “gewoon” is. Dat stralende bekkie op de draaimolen O+
pi_193455362
Lekker broekie heeft ie aan Fleur O+
pi_193459447
Ik houd van jongetjes in tuinbroeken O+
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:59:10 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193460990
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:37 schreef LeSage het volgende:
Ik houd van jongetjes in tuinbroeken O+
Ik ook! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:28 schreef Nolita het volgende:
Hoe vindt max dat quoi?
Dat zullen we pas over een paar weken weten :{ Ik had me een uurtje vergist in de afspraak en we waren dus een uurtje te laat. Max helemaal opgeladen, hoefde hij niet!! :D Vorige keer deed hij netjes zijn mond open, wel op mijn schoot. Voor die tijd was alles (incl. kapper) drama.

Toen hebben we maar koekjes gegeten in onze bus. Max zit als een koning naast het keukentje, zo leuk! Ik moet bij het in(file)parkeren in onze straat nog wel geregeld 2x steken. Eenmaal ingeparkeerd zei Max: Mama, als jij jarig bent, mag je naar school om te leren parkeren.

Toen heb ik gezegd dat hij alleen een volgend koekje kreeg als hij even kwam kijken en vertellen dat ik netjes had ingeparkeerd. Stuk ondeugd.

O+

Verder ben ik mijn hoofd soms kwijt, want superdruk op alle vlakken.
pi_193462995
Ah wat balen Quoi!

Ik hou ook zo van tuinbroekjes O+ Zolang het nog kan hijs ik hem er in :P En ik herken wel wat je zegt van dat stralende bekkie bij zoiets ‘gewoons’ Arja, mooi om te zien :)
  Manager PR/Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 00:52:29 #27
269689 crew  Viv
pi_193463632
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:59 schreef Quoi het volgende:
Eenmaal ingeparkeerd zei Max: Mama, als jij jarig bent, mag je naar school om te leren parkeren.
:D
pi_193465216
Lekker die bijdehante max! Ik houd ook van peuters in tuinbroeken, maar T. wil hem nooit aan. Peuters met een mening. :(
pi_193465508
Mijn peuter moest een paar dagen lang wennen aan het dragen van een korte broek :') steeds aan die broekspijpen trekken en roepen dat het de verkeerde broek is. Nu weer over gelukkig :D . Hopelijk wordt t snel weer korte broeken weer :P anders kan ik weer opnieuw beginnen _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193465600
Mijm miste hier laatst ook al zijn mouwen _O-

Grote broer kan door verkoudheid/hooikoorts niet naar school, dus we hebben het erover dat dat vervelend is, zegt Mijm: ‘ooooh, dat is jammer van de Corona...’ :D
pi_193465759
Oh, is dat normaal? _O- U. heeft er ook heel erg aan moeten wennen.
pi_193465877
Kaptein heeft ook n soort shirtje met opgerolde mouwen die dan vast zitten met zo'n knoopje, die trekt ie ook slecht _O- moet hem net zo lang afleiden dat hij vergeet dat hij ze af wil rollen
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 09:45:45 #33
382129 crew  Donna
pi_193466235
Tshirts en korte broeken was hier ook drama. Jurken wil ze helemaal niet aan. En met blote voeten in sandalen ook niet, dat blijft horror.
pi_193466399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn peuter moest een paar dagen lang wennen aan het dragen van een korte broek :') steeds aan die broekspijpen trekken en roepen dat het de verkeerde broek is. Nu weer over gelukkig :D . Hopelijk wordt t snel weer korte broeken weer :P anders kan ik weer opnieuw beginnen _O-
Mijn nu kleuter had dat ook heel erg. En mijn peuter kon het laatst niet in z'n hoofd krijgen dat hij ook zonder jas aan naar buiten mocht. Grote tranen omdat ik zei dat z'n jas niet aan hoefde. Nou ja, dan doe je je jas maar aan, krijg je het lekker warm...
pi_193468276
:D :D

Kevin wilde laatst toen het heet was geen korte broek aan “nee geen korte, ik heb haar op mijn benen!” :(
Raad maar wat ik daarvoor heb gezegd toen mijn man aan mij vroeg waarom ik geen korte broek aan deed.

Overigens loopt Kevin het allerliefste zonder broek. Broeken zijn stom.
pi_193469573
Oh wat grappig dat jullie kindjes ook moesten wennen aan de zomerkleding. Banaan was vooral steeds aan zijn mouwen aan het trekken. En hij wil juist niet uit zijn korte pyjama na het dutje.

Grappig @LeSage . Hier ging het over het luchtalarm dat twee keer op rij niet ging (hij is dol op alarmen) en was zijn conclusie dat die niet ging door corona. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193469824
Kevin :D
Hier niet aan de orde wat wennen aan zomerkleren of schoenen betreft. Een eigen mening heeft ze wel.

Zoals ik gisteren al voorspelde hield ze haar mond stijf dicht bij de tandarts vandaag. }:|
Nog altijd heeft de tandarts dus niet haar gebit kunnen bekijken. Niets hielp en het hielp ook niet mee dat vriend en ik niet allebei mee naar binnen mochten.
Heb het nog geprobeerd met een verrassing die ik in de auto had liggen, maar helaas. Hopelijk met 3j 3m meer succes.
Ik kreeg overigens wel een rekening binnen voor haar zojuist (de tijd tikte wel voorbij natuurlijk :') , maar tot 18 is toch altijd vergoed dus vond het vreemd dat ik moet voorschieten. Herkenbaar?
Heb al even gebeld, was een foutje, moest rechtstreeks naar de zorgverzekering.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nolita op 04-06-2020 14:44:53 ]
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:54:45 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193469921
Ik weet bijna wel zeker dat dat beter zal gaan bij 3j3m @Nolita :Y Ze worden er beter in, zich vermannen, dan maar even meewerken.

soms :+

Hier geen gewen aan zomerkleren. Zonder broek aan rondlopen in zijn onderbroek is sowieso altijd favoriet trouwens.
pi_193496259
Hier moest hij ook wennen aan zomerkleding en zonder jas naar buiten. Bij de tandarts krijgt hij een muntje voor een stuiterbal uit de automaat en dat helpt O-)

Bij de bieb: mama, wil jij ook een boekje om te lezen voor je gaat slapen? O+ ik heb een ereader met abonnement maar hij koppelt dat niet echt aan boeken.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 06:34:21 #40
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193499556
Pffd t ritme ligt weer overhoop hier :Z kaptein stond om half zes weer klaarwakker aan ons bed :'(
pi_193499657
Poh, dat is echt te vroeg :{

Hier begint Sam het Schaap ineens best te werken. Vooral bij Mijm. Hij zat net netjes te wachten en dan horen we klokslag 7 uur: ‘Schaapje is groooooeeeeen!’
pi_193499747
Onze KidsMoon is geen succes. De geluidjes die hij maakt vallen onder "eng".

Stofzuigen ook trouwens. Moet ik Banaan eerst naar het tochthalletje helpen en de deur dichtdoen. Staat hij daarna binnen een minuut naast me en heeft hij de grootste lol met de stofzuiger. ;)

Ons ritme is ook zoek. Gisteren sliep hij pas om tien uur, dat gebeurd ons eigenlijk nooit. Hij bleef maar praten en hield zichzelf zo wakker. ;(
pi_193499776
Hier was Sam het schaap een beetje van slag. Man had hem gisteren verzet omdat ie iets voorliep, maar op zich had hij niks aan de wakkerwordtijd veranderd. Toch gingen Sams ogen vanochtend drie kwartier eerder open. Werd ik niet heel gelukkig van. :+
  zaterdag 6 juni 2020 @ 07:57:07 #44
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193499851
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 07:18 schreef LeSage het volgende:
Poh, dat is echt te vroeg :{

Hier begint Sam het Schaap ineens best te werken. Vooral bij Mijm. Hij zat net netjes te wachten en dan horen we klokslag 7 uur: ‘Schaapje is groooooeeeeen!’
Hier komt de kapitein " ik heb lekker geslaaaaapen mama, maar sammetje slaapt nog :D " het doet m vrij weinig en geeft er geen biet om dat ie dan nog in zn bed zou moeten blijven of nog even proberen te slapen _O- dus maar weer even weggehaald en over n tijdje weer eens proberen
pi_193500013
Ritme :') Dat hoop ik over 2 weken weer toe te passen als we weer thuis slapen. Nu is het de ene avond drama en de andere avond gaat het heel goed. Dat ik nu verlof heb scheelt wel weer wat in op tijd gegeten hebben in de avond en naar ander adres rijden. En het weer helpt daar ook in want kan nu thuis niets anders dan koken.
Gisteren een goede avond, ze sliep om 20:30 en nu nog. Geen Sam schaap nodig dus hier. :D

Stofzuigen, dweilen, swifferen, ramen wassen, ze vindt het allemaal geweldig en laat er alles voor uit handen vallen. Dat ik er dan zeker 2x zolang over doe nemen we maar voor lief. :+
pi_193500137
Hier trekken ze gewoon de stekker uit Sam en doen hem er weer in, dan zijn de ogen open :’) maar als ik hem daarna in de kast zet voor een nachtje zijn ze heel boos en gaat het weer een aantal dagen goed.

Helaas hebben we dan ook nog kleuter, die vanmorgen om 6:45 hun deur openmaakte om te gaan spelen, terwijl hij wel goed weet hoe het schaap werkt en wat de regels zijn (hij heeft een eigen schaap).

Wij hebben gisteren geverfd/gestempeld met wc rolletjes en ballonnen (ik kon de kwasten niet vinden...). Vooral verven met ballonnen is een aanrader. Vonden ze heel leuk en geeft makkelijk leuke resultaten. Waterballonnen zijn hier qua formaat erg handig voor.
pi_193500723
We hebben hier gewoon een nachtlampje op een digitale tijdklok die hoog in het stopcontact zit. Werkt hier goed, als het lampje uit gaat wordt er "KLAAR!" geroepen. Scheelt wel dat L in het ledikant slaapt dus hij kan pas uit bed als we hem eruit tillen.
pi_193503915
Zijn hier nog peuters die een fles krijgen in de avond? En wanneer stop je daar mee :P Jip krijgt nog een fles voor het slapen gaan en vindt het nog heerlijk, dus ik weet niet zo goed wanneer ik daar mee moet stoppen. Echt nodig heeft ie het natuurlijk niet meer :P we doen er nu wel minder in dan eerst.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:54:45 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_193503939
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:52 schreef Aure het volgende:
Zijn hier nog peuters die een fles krijgen in de avond? En wanneer stop je daar mee :P Jip krijgt nog een fles voor het slapen gaan en vindt het nog heerlijk, dus ik weet niet zo goed wanneer ik daar mee moet stoppen. Echt nodig heeft ie het natuurlijk niet meer :P we doen er nu wel minder in dan eerst.
Ja hier. Ben er bij mijn oudste ook pas bij 4 mee gestopt eigenlijk. Maar ik heb ook geen zin in de strijd hoor ;)
disclaimer
pi_193503951
Ja ergens denk ik ook, die ene fles kan toch ook geen kwaad, hij vindt het nog zo fijn :D
pi_193504105
quote:
Ja hier, een flesje warme melk. Hij vindt het heerlijk en ik vind het prima want zo weet ik zeker dat hij nog 150/200 cc vocht binnen heeft op een dag.
Daarna poetsen we de tanden, ritsen we de slaapzak dicht en gaat hij naar bed.
Dus wij laten het voorlopig lekker zo.

Oudste heeft vanwege een dieet ook iedere avond nog een soort calorieënpap dus dat doen we tegelijk.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 14:36:33 #52
382129 crew  Donna
pi_193504530
G. krijgt thee met melk in een fles. Bij het ontbijt en voor het slapen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:41:39 #53
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193505158
Hoe pak je het aan met tandenpoetsen en die fles? Heb altijd begrepen dat het slecht voor het gebit is om snel na het poetsen te eten/drinken. Maar ook dat zonder poetsen lang slapen niet zo lekker is voor de tanden :?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:44:25 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_193505181
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Hoe pak je het aan met tandenpoetsen en die fles? Heb altijd begrepen dat het slecht voor het gebit is om snel na het poetsen te eten/drinken. Maar ook dat zonder poetsen lang slapen niet zo lekker is voor de tanden :?
Tanden poetsen we gewoon er voor. Het is inderdaad niet het beste voor de tanden, maar goed, soms kies je niet voor het allerbeste.
disclaimer
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:45:29 #55
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193505190
Misschien heet het daarom wel melkgebit :+
pi_193505240
Aangaande borstvoeding heb ik altijd begrepen dat het tandenpoetspunt niet zo'n probleem is: bij een goeie aanhap zit de melksproeiende tepel zo ver in de mond dat er geen melk tegen de tanden aan komt. Zal niet helemaal op dezelfde manier werken met een fles, denk ik zo. Maar hoe dan ook: comfortabele slaap is ook belangrijk :Y @Aure Waarom wil je het precies afbouwen? :)
pi_193505266
Hier ook nog altijd warme melk smorgens als hij wakker wordt en voor het slapen gaan.
Savonds is het even een lekker momentje samen terwijl we steeds weer diezelfde aflevering van Thomas de trein kijken :')
Voorheen poetsten we z'n tanden voor de melk maar tegenwoordig gaat hij er ook mee akkoord als we na de melk poetsen :Y

Hij mag het zo lang blijven drinken als hij nodig vind, we geven overigens havermelk met calcium. Best zoet dat spul maar gewone koemelk blieft hij niet :D
Hij heeft ook nooit koemelk leren drinken omdat hij een koemelkallergie had.
pi_193507386
quote:
Hier ook nog een fles in de avond, we genieten er beide nog van en wat Malteser ook zegt; een fijn idee dat ik dan weet dat ze nog lekker wat vocht binnen krijgt. Wij poetsen wel er na de tanden tegenwoordig en dat gaat prima :) Ik ben zelf nog niet van plan er mee te stoppen, en C ook niet geloof ik :P
And you know I might
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:54:11 #59
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193508348
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:44 schreef SQ het volgende:

[..]

Tanden poetsen we gewoon er voor. Het is inderdaad niet het beste voor de tanden, maar goed, soms kies je niet voor het allerbeste.
Wij ook idd. Ik weet dat het 'niet goed' is en ik had vroeger vast gezegd dat ik het niet zou doen, maar de realiteit is dat O heel lang een ultiem beroerde slaper is geweest en die tijd lijkt nu achter ons te liggen. Maar hij valt wel standaard met fles in slaap. Die gebruikt ie als een soort fiep. En anderhalf jaar baggerslaap blijft lang in je geheugen hangen dus wij veranderen niets zolang dit werkt :+

Ik schrijf eigenlijk nauwelijks meer mee omdat ik met 3 kinderen de tijd niet heb om alles bij te houden en op iedereen te reageren, maar hierbij een dikke shout out naar iedereen met temperamentvolle dreumesen/ peuters 😅 _O-. Onze oudste twee zijn altijd vrij mellow geweest, maar we hebben blijkbaar al het temperament in ons DNA opgespaard voor dit exemplaar :'). Hij is van alles Heel Veel. Heel lief en vaak vrolijk en hij kletst en vertelt zoveel, maar hij kan ook ZO BOOS zijn, echt ongekend 😅. Hij is een jaar en 9 maanden maar zegt al maanden op alles nee, als hij zijn zin niet krijgt gaat hij trillend van woede, rood aangelopen op de grond liggen gillen en om zich heen slaan :D
En hij gilt werkelijk zo hard als iemand iets doet wat niet naar zijn zin is, het is onvoorstelbaar dat zo'n oorverdovend geluid uit zo'n klein kind kan komen :'). En hij is totaal niet af te leiden.

Wel even wennen :'). Ik vind het maar lastig. Gelukkig staat er ook een hoop vrolijkheid tegenover, maar meine Güte 😅

Have a third kid, they said ;)

Edit: ow sorry ik dacht dat ik bij de dreumesen zat 😬 nou ja hij doet er niet voor onder zal ik maar zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spees_Eend op 06-06-2020 19:56:20 (Foutje) ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:06:35 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_193508562
Bedankt he, spees ;(

(Al heb ik na mijn oudste misschien juist wel een heel mellow kind verdiend :'))
disclaimer
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:08:39 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193508595
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:06 schreef SQ het volgende:
Bedankt he, spees ;(

(Al heb ik na mijn oudste misschien juist wel een heel mellow kind verdiend :'))
Ik wou net zeggen, jij hebt jouw share gehad toch :D jij doet de omgekeerde volgorde *O*
pi_193508790
Thanks allemaal, ik dacht echt dat elke peuter hier al van de fles af was maar dat valt mee :P

@minilot ik weet het ook niet zo goed, meer omdat ie zo groot wordt ofzo en die fles dus eigenlijk niet echt nodig meer is. Maarja het kan ook niet echt kwaad.

Ik poets trouwens na de fles, vindt ie niet leuk, maarja. Moet toch gebeuren :P
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:24:08 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193508892
FLESJE WARME MELLKK!

Klinkt hier iets té vaak. Ik had het afgebouwd omdat ik dacht dat het met kwijlen samenhing. Inmiddels is dat over en meneer geniet zó van dat flesje O+

Ik vermoed dat hij zich vanaf 4 jaar zelf te oud vindt. We zien het wel.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 20:25:39 #64
382129 crew  Donna
pi_193508927
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:18 schreef Aure het volgende:
Thanks allemaal, ik dacht echt dat elke peuter hier al van de fles af was maar dat valt mee :P

@:minilot ik weet het ook niet zo goed, meer omdat ie zo groot wordt ofzo en die fles dus eigenlijk niet echt nodig meer is. Maarja het kan ook niet echt kwaad.

Ik poets trouwens na de fles, vindt ie niet leuk, maarja. Moet toch gebeuren :P
Dat dacht ik ook, maar toen zag ik het zoontje van een collega van vriend ook nog zijn limonade uit een flesje drinken en toen dacht ik ohhhhhhhhh, we zijn niet de enige. :D
pi_193508942
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij poetsen erna.
Dus bad-pyjama aan-fles-tanden poetsen-slaapzak aan-slapen. :Z
pi_193509901
Wij poetsen ook na de fles :) Heel fijn om te lezen dat mijn 2,5 jarige niet de enige is die nog lekker aan een flesje lurkt in de avond O+ Ze ligt dan ook zo lekker bij me te kroelen *;
And you know I might
  zaterdag 6 juni 2020 @ 21:24:31 #67
298315 SacreCoeur
pi_193510242
Wij zijn natuurlijk weer team geen routine.
Sowieso flesje (koude) melk en soms poetsen we ervoor, soms erna.
Ligt eraan hoe moe hij is.
pi_193510437
Wij hebben een fles nooit in de routine gehad. Wel krijgt L elke ochtend een bakje pap. Die heb ik overigens eerst wel als papfles geprobeerd maar dat smeerde meer dan een lepel.
pi_193510844
Grappig om te lezen over die flessen bij de peuters.
N heeft nooit een standaard fles gehad (alleen als ik er niet was kreeg ze een fles). Toen ze in de avond geen bv meer wilde hebben we daar niets voor in de plaats gedaan, dat was rond 16 maanden ongeveer.
Als ze niet daarvoor ook al een slechte inslaper was zou ik nu bijna denken dat het daar aan ligt. _O-
pi_193511940
Ik heb altijd de 'regel' gehad fles is voor melk, dus zodra hij geen fles meer wilde met ruim een jaar is de fles hier ook verdwenen. Koemelk drinkt hij alleen op de opvang (op school is wel lekkere melk, mama. 'in wat voor pak zit dat dan?' een blauwe :Y 'die hebben wij thuis toch ook? Is die dan ook lekker?' nee die niet mama.) en thuis zit al het drinken in een glas. Alleen staat op zijn nachtkastje een beker water, een munchkin. Als hij dan 's nachts wakker wordt en dorst krijgt, hoeft hij geen glas om te stoten :+
  zaterdag 6 juni 2020 @ 22:35:27 #71
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193512026
U. drinkt aan de borst na het poetsen. Ook hij neemt een Munchkin mee naar bed. Die beker gaat overal mee naartoe.
pi_193512983
Hier een rietjesbeker mee naar bed, die wordt netjes met de handgreep over de rand van het ledikant gehangen. Vanavond had ik de beker blijkbaar niet goed dichtgedraaid waardoor er een zeiknat kind in bed stond te roepen "NAT!!". Oeps.

Ik dacht eerst ook nog dat hij de regen bedoelde want woordje nat is een nieuw woordje door de regen van de afgelopen dagen. Dus pas de 2e keer boven dat ik erachter kwam dat alles nat was :')
pi_193513237
Maar hebben jullie dan geen overstromende luiers s ochtends? ‘s Avonds nog veel drinken staat hier gelijk aan een overstroming, ik was heel blij toen we iets voor hun 2e verjaardag opeens van die papfles af waren nadat we hem vergeten waren en we geen klachten kregen. Flessen hebben we al een jaar niet meer in huis, alleen nog een rietjesbeker en daar komt ook geen vervanging meer voor als deze echt kapot zijn.

Ze krijgen 1 beker drinken bij het avondeten, verder overdag onbeperkt, dan houdt de luier het meestal wel.
pi_193513332
Wij hebben een open beker water naast het bed, die geef ik aan als hij wil drinken. Een magische beker waaruit hij steeds de "laatste keer" kan drinken.

Meestal zegt hij "echt wel water drinken" als hij dorst heeft/het slapen wil uitstellen.
Dan neemt hij een slokje en wil hem wegzetten, zeg ik "meer". Vraagt hij "mama wil je meer zeggen?".

Pas als ik het streng zeg gaat hij wat meer drinken maar moet ik wel steeds "meer" blijven zeggen. :')

Hij vertelt sowieso graag wat iedereen moet zeggen en doen. :D
  zaterdag 6 juni 2020 @ 23:14:42 #75
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193513406
Nee, U. plast niet meer in z’n slaap.
pi_193513441
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:09 schreef FlyingFish het volgende:
Maar hebben jullie dan geen overstromende luiers s ochtends? ‘s Avonds nog veel drinken staat hier gelijk aan een overstroming, ik was heel blij toen we iets voor hun 2e verjaardag opeens van die papfles af waren nadat we hem vergeten waren en we geen klachten kregen. Flessen hebben we al een jaar niet meer in huis, alleen nog een rietjesbeker en daar komt ook geen vervanging meer voor als deze echt kapot zijn.

Ze krijgen 1 beker drinken bij het avondeten, verder overdag onbeperkt, dan houdt de luier het meestal wel.
Niet meer. Rond 1,5jaar wel een tijdje gehad maar nu komt de grote plas meestal pas na het wakker worden. Niet dat hij de hele nacht droog blijft maar het zijn ook geen bomvolle nachtluiers meer.
  zondag 7 juni 2020 @ 00:19:42 #77
298315 SacreCoeur
pi_193514848
Wij gebruiken al een tijd geen romper meer, dat was de oplossing.
Alleen luierbroekje en als het koud is hemdje onder pyjama.
  zondag 7 juni 2020 @ 08:39:50 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_193518035
Ik geef Olivia (nu 2 jr 5 mnd) een flesje water mee naar bed. Kan ze lekker lurken en valt ze lekker zelf in slaap.

Iets anders...ik was net boos op haar omdat ze niet meewerkte. Ik ging naar beneden en toen ik terugkwam, hoorde ik haar tegen mijn man zeggen dat mama haar ‘heel hard ging slaan’. Ze deed er nog een schep bovenop toen m’n man vroeg of dat echt zo was. Ja, ik heb een heel harde klap gekregen’. Uhm, waar komt dat nou vandaan? Is dat normaal op deze leeftijd om alles bij elkaar te fantaseren? Ik mag hopen dat ze dit niet op het KDV verkondigt...
  zondag 7 juni 2020 @ 08:59:38 #79
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193518182
Oei, @Aventura, zulke dingen zijn niet leuk.

U. heeft een ook zo een periode gehad. Hij riep: “Nee papa, niet mama slaan” als we wat luidruchtig in gesprek waren. Waar dat vandaan kwam.. geen idee. Ben ook blij dat hij die zin weer is vergeten. :')
pi_193521518
Hier ook zelden een overstroming, al moet ik wel zeggen dat hij ‘s nachts een maat 6 luier draagt ipv een maat 5 overdag.
Maar net als bij U. van Duman is de luier steeds vaker droog ‘s ochtends.

Spees, ik moest wel lachen om je verhaal. Dat temperament hebben wij hier al bij nummer 2, dus een derde is uit den boze.
  zondag 7 juni 2020 @ 14:15:33 #81
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_193521721
Hier trouwens wat vaker een nat pak in de ochtend. Maar het komt bij O. doordat ze qua heupen (ze draagt nog maat 80..) een 3 of 4 moet hebben, maar qua plas een 5 nodig heeft.
pi_193522947
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:54 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Have a third kid, they said ;)

Shout terug :'( :')

Voor mij is het dan de tweede. En daarmee ook de laatste. En hij gaat bijna naar school :7 *O*
  maandag 8 juni 2020 @ 10:32:29 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193533975
Is het aanpoten, @Crumpette?

Max wordt snel groot. Hij speelde gisteren met de Märklin trein van mijn vader. Wij speelden daar ook als kinderen mee en hij had het opgebouwd voor Max. Het was de treinenhemel voor 'm. Een "afsbediening met een snoer mama!" :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder is dit filmpje te leuk om niet te delen:
SPOILER
  maandag 8 juni 2020 @ 10:41:44 #84
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193534093
Wat leuk, die campergids! Superknap. Leuk om te horen dat jullie de letters 'normaal' zeggen, ik dacht dat het advies was om 'tuh' te zeggen in plaats van 'tee' etc maar ik denk dan ik heb het vroeger ook geleerd met aa bee cee. Slechte reden he...

'Jij mag mij niet pijn doen mama': check.

Jacob maakt zo'n toestand van de crèche de laatste tijd. Het is natuurlijk een nieuwe, maar hij wil er tig keer per dag over praten (jij vertellen ik naar crèche gaat mama? jij weggaat ik huilt? - en dan luistert ie aandachtig naar mijn verslag) en wil niet en zo. Terwijl de oude crèche gewoon een onderdeel van zijn leven was. Ik zie hem in staat om dit voort te zetten totdat hij 4 is. }:| .

Team rompers trouwens. Jacob had gisteren heel lang zijn hemd + pyjamabroek aan en zat continu met zijn hand in zijn luier. 'Hee, mama, ik plas! Ik voelt dat!'. Dus vandaag weer gewoon een romper. Potje is ook weer voor de sier maar ooit komt dat vast goed.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 8 juni 2020 @ 10:48:33 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193534188
@Lemijn, we doen maar wat en laten dit een beetje vanzelf gebeuren :D Echt leren mag hij straks op school gaan doen.

De "tee" kent hij overigens van het alfabet, waar dat ook zo wordt uitgesproken. Nu ik er zo bij nadenk is het dan logisch om het ook zo uit te spreken, ook voor hem? Nou ja, we zien wel.

Die Jacob met zijn hand in zijn luier. Maar dat hij zich bewust is van het plassen is wel weer hartstikke knap! Maar goed, niet echt heel praktisch :P

Hoe bevalt het jullie verder in het nieuwe huis?
  maandag 8 juni 2020 @ 10:53:07 #86
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193534251
Als ie bloot is roept hij ook altijd 'ik moet niet poepen' en dan is ie blij als de luier weer aan is. We hadden dit voorjaar meerdere keren succes op het potje maar ja. Als ik het nu vraag dan roept hij Nee! Dat is VIES! Dat zegt ie namelijk op alles dat hij niet wil :') .

Nieuwe huis bevalt goed maar we zoeken nog steeds routine dus alles kost zoveel energie. Gisteren waren we in onze oude buurt en toen wilde hij opeens het oude huis zien. Dus van buiten naar gekeken. Hij zei nee, ik wil binnen kijken. Nieuwe bewoners gebeld en we waren welkom. Binnen was hij een beetje ontdaan, wist ik wel, hij begreep het niet goed. 'Waar is mijn bed?' Oh ja, die ging in de vrachtwagen. Achteraf zei hij dat het stom was dat er andere mensen in het huis waren. Ik vond het wel heel leuk om daar even te kijken en daarna waren we allebei blij om weer gewoon hier thuis te zijn.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 8 juni 2020 @ 10:56:20 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193534301
Wel goed dat je het even hebt gedaan, het oude huis van binnen bekijken. Hier rijden we er ook nog weleens langs trouwens, bijna een jaar na de verhuizing. Hij weet wel dat er iemand anders woont, maar het blijft gek. Op zich best logisch, want ik vind het ook soms nog vreemd. Het voelt nog steeds heel bekend, maar is je plekje niet meer.
pi_193535968
Teetje heeft daar geen last van, die was te jong toen we gingen verhuizen.

Leuk dat filmpje! Hier zijn letters ook heel interessant, ongeveer 8 letters herkent ie, de e van ezel, de o van opa, enz... Hier zeggen we ook gewoon de letters normaal, ik ga ervan uit dat als hij echt gaat leren lezen, dat ie dan ook zo gewend is aan de tuh ipv tee.
pi_193536876
Ahw die Jacob, hopelijk hebben jullie snel een nieuwe routine gevonden Lemijn! Het is ook wel heel wat voor een peuter.

En Max, wat knap! Leuk dat hij daar zo mee bezig is.

Mijn verse peuter is daar nog lang niet mee bezig. Die is vooral veel woorden aan het herhalen en de rest van de tijd praat ie Simlish :') best veel ook, wel gezellig. Ik praat maar gewoon terug ook al snap ik er niks van en dat is meestal ook gewoon okay.
pi_193551294
Mijn kaboutertje ging gisteren op de weegschaal staan: 17.3 kg. Een paar weken geleden was dat nog 16.5 _O- hallo groeispurt.

En verder voel ik mij de slechtste moeder ooit. Man heeft een rib gebroken toen ze 2 weken geleden samen van de trap vielen. Hij werkt wel weer, maar kan dus ook niet echt spelen met l. En ik moet nu dus meer in het huishouden doen en meer met L, maar mijn energielevel is zo laag, mijn spieren doen zo'n pijn en mijn benen hebben gewoon geen puf om te lopen. Dus L zit zo veel voor de tv nu want zelf spelen schijnt ook weer afgeleerd te zijn.

Het is zo tijd voor basisschool, dan vermaakt hij zich weer en heb ik tijd om bij te komen. Bikkelen die laatste maanden. Ik ga ook wel weer naar de huisarts voor mijn gesteldheid maar dat is denk ik een lange-termijn-dingetje, het is niet 1, 2, 3 uitgezocht en veranderd.
pi_193551899
Klote is dat @Nazil :*

Wij zijn echt al wel bezig met de letters. Een tijdlang stotterde hij soms voor de lol, bijvoorbeeld b-b-b-beer. Hij weet meestal wel een woord te bedenken met een bepaalde letter, behalve moeilijkere letters. Hij herkent sommige cijfers en letters als hij ze ziet.
Tellen is nu vaak one, two, three, four, five, zes, zeven, tien, acht, negen, tien.
Laatst was hij ook aan het alfabet liedje begonnen, het verbaasde me hoeveel er al was blijven hangen in dat kleine koppie. :D

Goed dat jullie even zijn gaan kijken @Lemijn .
Banaan heeft ook een tijdje gehad waarin hij zich begon te realiseren dat wij in dit huis wonen, en er andere mensen wonen in de andere huizen. Ik vond dat wel interessant om mee te maken, dat het voor een peuter nog niet zo logisch is.

Die verhalen van Jacob over de opvang, zo herkenbaar! Bij ons was het "jij gaat naar de peuterspeelzaal, mama gaat weg, jij huilen, jij moet hier blijven".
Ik ben daarin trouwens wel een beetje gaan sturen, door te vertellen dat hij er kon lachen en blij zijn en leuke dingen doen. En foto's laten zien van wat hij er deed. Dat leek wel wat te helpen. Of de klaagzang was misschien zonder ook wel gestopt.

Hij moet over een tijdje naar een andere peuterspeelzaal en was al begonnen met protesteren (ik wil niet naar juf x). De aanmelding ging niet zo soepel, nou start hij alsnog na de zomervakantie. Vind ik helemaal niet erg, want ik heb zelf ook nog niet zo'n zin in de wenfase en het protest. ;)

De juf zei dat hij heel energiek was vandaag. Thuis stortte hij helemaal in. Zat hij aan tafel met een pruillip omdat hij niet kon kiezen of hij wou eten of slapen.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:53:15 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193553022
Ja herkenbaar, ik vertel op zijn verzoek vaak de versie met huilen maar als hij het niet specificeert dan vertel ik dat het een beetje wennen is maar vooral leuk en wat hij allemaal kan doen met de andere kinderen.

Jacob telt nog steeds 1 2 3 6 neven 10, en hoeveelheden boven de 3 ziet/snapt hij niet. Dus dat laten we lekker, evenals letters, ik heb nog geen initiatief van zijn kan gezien dus bied het niet uit mezelf aan. Als hij op mij lijkt gaat ie nog genoeg lezen :D .
pi_193553166
Als het meer is dan 3, en we zijn niet samen aan het tellen, dan is het "3, 4, 5".

Bij de bakker vraagt hij vaak om "3, 4, 5 gebakjes". :D
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:13:54 #94
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193553311
Ik leer het alfabet ook als aa, bee en cee. U. zingt het alfabet ook mee. Af en toe mist hij een letter en l-m-n-o-p komt eruit als één woord. :P

Hij telt wel tot 10 in het Nederlands en Turks, maar slaat de zes over in het Nederlands en de vier in het Turks. :P

Ik moet echt wennen aan dat hij steeds beter gaat praten. Blijf me er over verbazen.

“Mama, wil je mij helpen?”
“Waarmee, lieverd?”
“Mama, wil je mij helpen met schoenen?”

Sinds de lockdown hebben we niet meer zoveel gelezen als eerst. We hebben nu nieuwe boekjes gehaald, dus ik ga het weer proberen op te pakken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:15:45 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_193553326
Twee, vier, zes, tien, vier!! is het hier ;)
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:09:06 #96
221912 minilot
Nancy boy
pi_193553987
Qua taal af en toe het gevoel dat ik met een tuttige kleuter in huis woon.
'Günther, wil je wat drinken?'
'Graag zeg! Ik heb inderdaad wel een beetje dorst'
..om vervolgens in de keuken vanuit de kamer te horen: 'Mama, ik heb alvast een onderzettertje neergelegd, hoor!'
Zojuist buiten onder andere: 'Oei! Een grote, pluizige hommel! Ik schrok me er een hoedje van!' en 'Hee, het zonnetje gaat ineens schijnen - ik ga binnen eens even mijn zonnebril zoeken..' :')
Grammatica is nu met tweeënhalf gewoon al 100% in orde (inclusief de vervoegingen van een boel sterke werkwoorden) en dat combineert toch een tikkie gek met superzielige, ellenlange drift-/huilbuien omdat -ie tegelijk wel en geen appel wil of tegelijkertijd wel en niet de tuin in zou willen of whatever.. Emotionele ontwikkeling loopt flink uit de pas met z'n spraak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:13:23 #97
221912 minilot
Nancy boy
pi_193554048
Och @Nazil, dat klinkt als behoorlijk zwaar! Alle liefs voor jullie en op naar betere tijden! :*
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:17:26 #98
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193554122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:23 schreef Nazil het volgende:
Mijn kaboutertje ging gisteren op de weegschaal staan: 17.3 kg. Een paar weken geleden was dat nog 16.5 _O- hallo groeispurt.

En verder voel ik mij de slechtste moeder ooit. Man heeft een rib gebroken toen ze 2 weken geleden samen van de trap vielen. Hij werkt wel weer, maar kan dus ook niet echt spelen met l. En ik moet nu dus meer in het huishouden doen en meer met L, maar mijn energielevel is zo laag, mijn spieren doen zo'n pijn en mijn benen hebben gewoon geen puf om te lopen. Dus L zit zo veel voor de tv nu want zelf spelen schijnt ook weer afgeleerd te zijn.

Het is zo tijd voor basisschool, dan vermaakt hij zich weer en heb ik tijd om bij te komen. Bikkelen die laatste maanden. Ik ga ook wel weer naar de huisarts voor mijn gesteldheid maar dat is denk ik een lange-termijn-dingetje, het is niet 1, 2, 3 uitgezocht en veranderd.
Oei! De val an sich klonk al heftig! Beterschap voor je man. En jij: sterkte! :*
pi_193554452
Hier wordt heel veel verstoppertje gespeeld met grote broer, en daardoor kunnen ze ook al goed tot tien tellen (en op een creatieve manier proberen ze tot 20).

Kleuter heb ik ooit de losse letters geleerd, maar die vindt dat heel lastig nu met leren lezen, waarbij de letters anders worden gezegd. De meiden leer ik de letters dus grotendeels als leesletters. Ik heb voor hun verjaardag ook een letterboekje gemaakt waarbij ik daar bewust op gelet heb.
pi_193554796
Dirk vindt tellen en letters ook interessant. Hij herkent overal inmiddels de M van mama, de P van papa en ook de S van Dirk. O+ Allemaal op zijn initiatief. We hebben nu een placemet met dieren erop en dat is echt een hit nu.

Wel ben ik flink aan het promoten dingen zelf te doen, zoals bijvoorbeeld aan/uitkleden en boterhammen smeren, maar daar is geen interesse voor. :N 'Lukt niet!' of 'jij doen!' klinkt het dan. En als ik vraag of hij het geprobeerd heeft dan is het standaard 'dat hebt ik gedaan zegt ik toch!'. Daar is nog wel een beetje werk aan de winkel dus. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')