abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:46:29 #1
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193435658
quote:
Bomvolle Dam in Amsterdam voor protest tegen Amerikaans geweld

Amsterdam - Op de Dam in Amsterdam hebben zo'n 5000 betogers zich verzameld die protesteren tegen wat zij noemen het politiegeweld tegen zwarten in de VS en de EU. Volgens onze verslaggever is de anderhalve metermaatregel 'ondoenlijk' en wordt deze massaal geschonden.

Onze verslaggever Mike Muller is erbij. Zijn tweets vindt u in dit bericht.

De betogers dragen wel bijna allemaal mondkapjes, zoals vooraf werd gevraagd. Een woordvoerder van de politie laat weten dat de betoging vreedzaam verloopt. De politie is aanwezig en spreekt mensen aan op de corona-regels.

Een woordvoerder liet maandagmiddag voor de demonstratie nog aan De Telegraaf weten dat de gemeente zo'n 250 tot 300 demonstranten verwachtte.

Aanleiding tot het protest is de dood van George Floyd in de Amerikaanse stad Minneapolis, die vorige week na een hardhandige arrestatie door de politie overleed en wat leidde tot een golf van onrust in Amerikaanse steden.

De betogers hebben borden mee met daarop teksten als ,,Black lives matter,, en ,,The future is coloured." De demonstratie is een initiatief van het collectief Kick Out Zwarte Piet in samenwerking met Black Queer & Trans Resistance NL.

Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam bevestigde zondag aan De Telegraaf dat er geen maximumaantal demonstranten is vastgelegd. Burgemeester Femke Halsema kan op grond van de Wet openbare manifestaties vooraf voorschriften of beperkingen opleggen aan de demonstratie, bijvoorbeeld om de gezondheid te beschermen, in het belang van het verkeer en om wanordelijkheden te bestrijden of te voorkomen.

Halsema heeft aan AT5 laten weten dat ze niet van plan is om de demonstratie te stoppen. ,,Demonstratievrijheid is een heel groot goed. De driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden. Daarvoor is de demonstratie té belangrijk en bovendien zijn mensen zelf verantwoordelijk."

Geweld in het buitenland
Ook in het buitenland wordt geprotesteerd. In Berlijn kwamen volgens de politie zondag circa 1500 mensen bijeen om tegen Amerikaans politiegeweld te demonstreren. In de Duitse hoofdstad was er zaterdag al een demonstratie voor de Amerikaanse ambassade, in München een kleine betoging zondag voor het consulaat.

In Londen hebben betogers volgens de BBC de grootste betoging sinds de invoering van de lockdown vanwege het coronavirus gehouden op Trafalgar Square. Ze blokkeerden de weg naar de Amerikaanse ambassade. Er zijn enkele aanhoudingen verricht. In Toronto hebben volgens de deelnemers zeker 4000 mensen in optocht tegen het politieoptreden in het buurland betoogd. In Amsterdam wordt maandag een demonstratie gehouden.

De dood van Floyd, na een chaotische en uiterst hardhandige arrestatie door vier agenten in Minneapolis, heeft in de VS tot enorme protesten, plunderingen en brandstichtingen geleid. Er zijn sinds woensdag naar schatting wel 4000 relschoppers of betogers gearresteerd. In meer dan twintig staten is de Nationale Garde te hulp geroepen om het geweld de kop in te drukken. Vlakbij het Witte Huis in Washington is op meerdere plaatsen brand gesticht.

De broer van George Floyd is bang dat het geweld van de laatste dagen de boodschap van de protesten en de herinnering aan zijn overleden broer overschaduwt. Dat zegt Terrence Floyd in een interview met ABC News.

,,Het is goed om boos te zijn, maar gebruik die woede voor positieve dingen", aldus Floyd. ,,Want we hebben deze weg al eens bewandeld. Uit woede je eigen stad kapotmaken is niet wat mijn broer zou willen. Het is goed om gerechtigheid te eisen, maar kanaliseer je woede op een andere manier."

https://www.telegraaf.nl/(...)en-amerikaans-geweld
quote:
Politici verbijsterd over situatie Dam: 'Hoe leg je dit uit aan ondernemers'

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam hebben duizenden mensen zich verzameld om te protesteren tegen het politiegeweld in de Verenigde Staten. Het plein is overvol en de anderhalve metermaatregel lijkt door bijna iedereen genegeerd te worden. Maar ingegrepen wordt er niet, zo laat burgemeester Femke Halsema weten.

Halsema laat aan AT5 weten dat ze begrijpt dat de anderhalve meter afstand niet altijd gehandhaafd wordt bij de protesten. ,,Demonstratievrijheid is een heel groot goed. De driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden. Daarvoor is de demonstratie té belangrijk en bovendien zijn mensen zelf verantwoordelijk." Volgens haar is de sfeer op de Dam heel goed.

,,Demonstreren is een grondrecht", zo vindt ook de fractievoorzitter van de Amsterdamse VVD Marianne Poot. ,,Dus het is goed dat deze demonstratie door kan gaan. We zitten echter in een volksgezondheidscrisis met als regel dat je 1,5m afstand houdt. Als dat niet kan dan verwacht ik van de organisatie en van de burgemeester dat opgeroepen wordt om de demonstratie af te breken. Met als uiterste consequentie dat de politie ingrijpt. We vragen van horecaondernemers dat ze alles doen om de 1,5 meter te handhaven, dan mag je van organisatoren van een demonstratie hetzelfde verwachten."

'Hoe leg je dit uit?'
Ook fractievoorzitter van Forum voor Democratie Amsterdam Annabel Nanninga benadrukt dat demonstreren een grondrecht is. ,,Maar het kan niet zo zijn dat de burgemeester het Vondelpark afsluit bij drukte, boetes laat uitdelen en horeca zich in bochten moet wringen en dat een evenement als dit alle coronaregels met voeten treedt." Nanninga benadrukt net als Poot dat ze het vreemd vindt dat de regels in de horeca zo streng zijn ,,en men hier opeengepakt staat en er geen handhaving te bekennen is." De politica laat weten dat ze een spoeddebat wil.

VVD-Kamerlid Dilan Yesilgöz zegt: ,,Ik steun de strijd voor vrijheid en gelijkwaardigheid, maar deze beelden in coronatijd vind ik echt heel ingewikkeld. Hoe leg je dit uit aan ondernemers en aan al die mensen in de zorg die zo hard hebben gewerkt voor onze gezondheid? Ik zie foto's waarop de burgemeester nota bene doodleuk tussen de mensenmassa staat. Wat is dit in hemelsnaam?"

'Corrupt'
Net als Poot en Nanninga benadrukt ook PVV-leider Geert Wilders de verschillen tussen de grote groep mensen bij de demonstratie en het beleid in de horeca. Hij noemt de gang van zaken ,,corrupt." ,,Ben je horecaondernemer dan moet je met een meetlat 1.5 meter afstand tussen de tafeltjes op de terrassen realiseren op straffe van ¤4000 boete, maar ben een je linkse demonstrant dan geldt de anderhalve meter ineens niet meer. Halsema zet links boven de wet en dat is corrupt."

Halsema laat aan AT5 weten dat ze begrijpt dat de anderhalve meter afstand niet altijd gehandhaafd wordt bij de protesten. ,,Demonstratievrijheid is een heel groot goed. De driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden. Daarvoor is de demonstratie té belangrijk en bovendien zijn mensen zelf verantwoordelijk." Volgens haar is de sfeer op de Dam heel goed.

CDA-Kamerlid Chris van Dam laat weten dat hij hoopt dat iedereen 'zijn verstand erbij houdt'. ,,Zo veel mensen zo dicht bij elkaar: dat is op dit moment absoluut niet wat we willen. Burgemeester Halsema moet hier veiligheid vooropstellen. Zo nodig moeten de regels er op aangepast worden om het aantal demonstranten weer te maximeren."

Fractiegenoot Julius Terpstra spreekt van een ,,klap in het gezicht van de zorgverleners" die juist op adem hoopten te komen nu het coronavirus voorlopig beteugeld lijkt. En CDA'er Madeleine van Toorenburg noemt de drukte ,,compleet gestoord."

ChristenUnie-voorman Gert-Jan Segers noemt het ,,nooit gerechtvaardigd" om ,,met jouw gedrag tijdens die demonstratie het leven van anderen in gevaar te brengen." Hij wijst op ,,de hartekreet" van ic-artsen die vrezen dat de demonstranten de corona-epidemie weer doen opleven.

,,De een ziet het voortbestaan van zijn bedrijf bedreigd. Een ander kan haar demente moeder niet bezoeken. Onze kinderen kunnen opa en oma niet knuffelen. En soms moet je een demonstratie stoppen omdat het te druk wordt. We zouden dit allemaal samen doen", aldus VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff.

D66-europarlementariër Samira Rafaela was zelf bij de demonstratie, maar hield het voor gezien. ,,Het werd echt te druk, waardoor 1,5 meter afstand houden lastig werd. Daarom ben ik weggegaan. En ik roep iedereen om 1,5 meter afstand te houden."

https://www.telegraaf.nl/(...)-uit-aan-ondernemers
op1npo twitterde op maandag 01-06-2020 om 21:30:46 En ook onderweg naar de studio: de burgemeester van #Amsterdam Femke Halsema. Vandaag kwamen duizenden mensen samen op De Dam om te demonstreren tegen #racisme. Dat leverde kritiek op, omdat het ook Corona-tijd is. Femke Halsema reageert in
#Op1 https://t.co/5KwUsBcTxR reageer retweet
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:47:04 #2
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193435667
Naam veranderd ivm demonstratie vanmiddag
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:49:38 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193435697
Heeft the Hague al laten weten hoe ze ‘t aanpakken vanavond?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:50:17 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193435705
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:49 schreef Tyr80 het volgende:
Heeft the Hague al laten weten hoe ze ‘t aanpakken vanavond?
Ja, op Malieveld ipv koekamp. En andere maatregelen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-naar-malieveld.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:50:52 #5
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193435711
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:50 schreef nixxx het volgende:

[..]

En geen max aan betogers, wat zaterdag (?) wel was.
pi_193435717
Als een zwarte keer op keer tegen een blanke zegt dat je een racist bent terwijl je dat niet bent, ga je een hekel krijgen aan zwarten die keer op keer tegen je zeggen dat je een racist bent terwijl je dat niet bent.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_193435725
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:26 schreef Selqae het volgende:
MarkDice twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 10:40:53 The Communists want every white person in America to do this. https://t.co/AHw4UtlryV reageer retweet
Om te kotsen :r
_O-

Dit moet nep zijn, even lekker een deugend sketchje afleveren
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:52:00 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193435728
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:50 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

En geen max aan betogers, wat zaterdag (?) wel was.
Met het excuus dat het nu juni is hè, heel anders dan het mei- virus...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_193435734

Voorlopig is bovenstaande kaart nog steeds het Nederlandse corona-spreidingsbeeld.
Een mooi overzicht over de Brabantse polonaises en carnavalsoptochten.
En al die katholieke en protestantse kerken (zie die bijbelbelt) met hun gezangen.
En dan die varkenshouderijen en nertsenfokkerijen. En als je de aanhang per gemeente van de CDA-stemmers en PVV-stemmers er even bij betrekt kun je een aardig beeld vormen.
Eens kijken hoe rood Amsterdam de komende weken wordt.
Dan kunnen we oordelen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:54:10 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193435767
Toch vind ik het ronduit stuitend hoeveel mensen het voor deze "bestuurder" hebben opgenomen.

Dit was natuurlijk ook niet de eerste flater.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:54:51 #11
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193435776
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:52 schreef nixxx het volgende:

[..]

Met het excuus dat het nu juni is hè, heel anders dan het mei- virus...
Aboutaleb legt morgen wel een max van 80.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:56:10 #12
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193435792
Een multi-cultruele samenleving werkt toch eigenlijk helemaal niet. Zie niet in waarom we er 1 willen zijn of moeten worden.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:56:36 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193435799
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:54 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Aboutaleb legt morgen wel een max van 80.
Kan veel van die man vinden, maar is zeker wel een capabel bestuurder.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:57:59 #14
182233 thedeedster
pi_193435824
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:56 schreef Eendenkooi het volgende:
Een multi-cultruele samenleving werkt toch eigenlijk helemaal niet. Zie niet in waarom we er 1 willen zijn of moeten worden.
De ironie; de groepen die het felst voor multi-culti zijn, zijn doorgaans het felst tegen mensen met een andere mening.

Daarmee bewijzend dat het inderdaad nogal wat haken en ogen heeft.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193435869
Ik hekel dat we in Nederland een wereldforum maken van wereldproblematiek.
Dat hele racisme bagger kutzooi vliegt over vanuit Amerika en krijgt hier een geheel eigen leven.

Ik zeg altijd maar... een keer tegen de schenen schoppen tot daar aan toe.. maar als dit keer op keer gebeurd kan je een rotschop terug verwachten.

Al die klagende kutzwarten en kutblanken moeten in NL hun bek houden door te doen alsof in Nederland ook racisme is! Want dat is niet zo!

Ik begin echt een hekel te krijgen aan dat zooitje minderwaardige antifa triestelingen die rondlopen met het gevoel van intense zelfhaat en zelfmedelijden.
Gewoon neerknuppelen met de zonnebril op zodat je niet ziet wie zwart of blank is.
pi_193435890
Den Haag Unmatters.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:02:21 #17
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193435898
JAJAJJA geertje (NPO 1)
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:03:19 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193435914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:57 schreef thedeedster het volgende:
De ironie; de groepen die het felst voor multi-culti zijn, zijn doorgaans het felst tegen mensen met een andere mening.

Daarmee bewijzend dat het inderdaad nogal wat haken en ogen heeft.
Zitten weer lekker te circle jerken hier zie ik. :D Gaat lekker hè? _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193435919
Geert _O_ _O_
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:04:52 #20
182233 thedeedster
pi_193435941
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zitten weer lekker te circle jerken hier zie ik. :D Gaat lekker hè? _O-
Dat moet je mij niet verwijten, maar die dogmatische mafketels.
pi_193435945
WildersGod.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:05:04 #22
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193435948
Ik ben geen Halsema fanboy, maar dat roepen om haar aftreden vind ik onzin
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193435952
Geert graaft zijn eigen graf.
Halsema wordt opgeofferd om de geloofwaardigheid van die 1,5 meter samenleving in stand te houden.

1,5 meter is bullshit..
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 14:05:35 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193435959
quote:
feitelijk zijn we er altijd al 1 geweest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:06:15 #25
116015 SicSicSics
pi_193435970
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:05 schreef sp3c het volgende:
Friezen, Groningers, Brabo's, etc. Geen houwen aan. Niet bij elkaar te houden. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193435981
1,5 meter is bullshit.. maar zolang dit niet wordt teruggedraaid moet iedereen zich daaraan houden.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:07:47 #27
116015 SicSicSics
pi_193435994
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:04 schreef thedeedster het volgende:
Dat moet je mij niet verwijten, maar die dogmatische mafketels.
Ik verwijt je ook niks. Ik vind het alleen wel grappig om een keer in dit topic te kijken en te zien dat de meeste rechtse rukkers elkaar instemmend verder aan het ophitsen zijn. O+

Toch nog liefde en saamhorigheid. Stelletje hippies! ;) :*
Fine, fuck you then!
pi_193435999
WildersGOAT.
pi_193436026
Vanavond demonstratie op Grote Markt in Groningen tegen 'anti-black violence'. 1300 mensen tonen interesse of zeggen te komen

Gelukkig mag je niet meer fietsen (coronamaatregel) in de binnenstad van Groningen, nu is er tenminste wat extra ruimte voor die malloten.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 14:09:34 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193436027
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
deels eens, laat ze eerst maar eens kijken wat voor afspraken er met de organisatie van dit feestje gemaakt zijn want die hebben echt wel wat uit te leggen nu

aan de andere kant had ze wel ib moeten grijpen toen het te druk begon te worden snap dat ze het een duivels dillemma noemt maar dit is niet een moment voor de weg met de minste weerstand hoor
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 14:10:55 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193436046
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:06 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Friezen, Groningers, Brabo's, etc. Geen houwen aan. Niet bij elkaar te houden. ;)
katholieken en protestanten zijn het ook niet altijd over alles eens geweest in het verleden
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:11:18 #32
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193436055
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

:? DNA analyse toont aan van niet:

C&H / We zijn het minst Slavische land van Europa

dinsdag 2 juni 2020 @ 14:11:36 #33
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193436061
Zelfs GroenLinks heeft kritiek lol.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:12:05 #34
116015 SicSicSics
pi_193436069
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:11 schreef Eendenkooi het volgende:
DNA is geen cultuur! :{w
Fine, fuck you then!
pi_193436079
Vragenuurtje op NPO1 nu. Ook Jesse Klaver is kritisch op Halsema: https://www.npostart.nl/live/npo-1
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:12:48 #36
116015 SicSicSics
pi_193436086
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:10 schreef sp3c het volgende:
katholieken en protestanten zijn het ook niet altijd over alles eens geweest in het verleden
Precies. En prinsgezind of republikein ... was ook een cultuurverschilletje. :D
Fine, fuck you then!
pi_193436092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat is prachtig eufemistisch gesteld wel O+ :P
- Fernando Pessoa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:14:40 #38
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193436116
Er wordt net gedaan alsof het iets heel bijzonders is als mensen tegen racisme en discriminatie zijn in Nederland. Maar volgens mij is 99% van de Nederlanders het er gewoon mee eens dat racisten debiel en kortzichtige idioten zijn. Maar nu begint het er op te lijken, dat 99% van de Nederlanders onder die kortzichtige idioten vallen.
pi_193436170
quote:
Wat een onzin!
De beslissing om de demonstratie door te laten gaan komt van de witte Femke Halsema.
De demonstranten zijn witten en zwarten door elkaar. Het gaat om een mening. Mensen demonstreren tegen een moord in de VS. Dat heeft niks met multiculti te maken.
De Marokkaan Aboutaleb zegt met klem dat een demonstratie in R'dam hooguit 80 mensen mag zijn. Deze Marokkaan heeft ruggengraat, de blanke Femke niet.
Daarnaast:
We hebben Covid te danken aan de katholieke carnavalsvierders, nertsenfokkers e.d.
Zeker niet aan de Marokkanen en islamieten etc. Kijk naar de Covid kaart van Nederland.
Boven de rivieren zien we de rode gebieden overeenkomen met de Bijbelbelt.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:19:20 #40
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193436187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat een onzin!
De beslissing om de demonstratie door te laten gaan komt van de witte Femke Halsema.
De demonstranten zijn witten en zwarten door elkaar. Het gaat om een mening. Mensen demonstreren tegen een moord in de VS. Dat heeft niks met multiculti te maken.
De Marokkaan Aboutaleb zegt met klem dat een demonstratie in R'dam hooguit 80 mensen mag zijn. Deze Marokkaan heeft ruggengraat, de blanke Femke niet.
Daarnaast:
We hebben Covid te danken aan de katholieke carnavalsvierders, nertsenfokkers e.d.
Zeker niet aan de Marokkanen en islamieten etc. Kijk naar de Covid kaart van Nederland.
Boven de rivieren zien we de rode gebieden overeenkomen met de Bijbelbelt.
Zoveel dom gezwets in 1 post. Elke zin is kul. Ik skip hem ff.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:20:01 #41
182233 thedeedster
pi_193436199
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik verwijt je ook niks. Ik vind het alleen wel grappig om een keer in dit topic te kijken en te zien dat de meeste rechtse rukkers elkaar instemmend verder aan het ophitsen zijn. O+

Toch nog liefde en saamhorigheid. Stelletje hippies! ;) :*
Zo rechts ben ik niet eens. Ik heb gewoon een grafhekel aan alle identity politics. Het beperkt mensen tot hun kleur en is vaak polariserend; het kijkt alleen maar naar de verschillen en niet naar de overeenkomsten.

Mensen helpen; ok. De wereld door een zwart-wit bril beschouwen; nee bedankt.
pi_193436209
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:19 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Zoveel dom gezwets in 1 post. Elke zin is kul. Ik skip hem ff.
Skip maar. Ga vooral niet op de inhoud in. Het bewijst dat je geen argumenten hebt dus.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:20:46 #43
3542 Gia
User under construction
pi_193436215
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]

Voorlopig is bovenstaande kaart nog steeds het Nederlandse corona-spreidingsbeeld.
Een mooi overzicht over de Brabantse polonaises en carnavalsoptochten.
En al die katholieke en protestantse kerken (zie die bijbelbelt) met hun gezangen.
En dan die varkenshouderijen en nertsenfokkerijen. En als je de aanhang per gemeente van de CDA-stemmers en PVV-stemmers er even bij betrekt kun je een aardig beeld vormen.
Eens kijken hoe rood Amsterdam de komende weken wordt.
Dan kunnen we oordelen.
Dat is per 100.000 inwoners. Brabant, Limburg en zeker de biblebelt, zijn veel minder dichtbevolkt als de randstad.
Dus zal dan sneller rood kleuren.
Weet niet hoe het zit met absolute aantallen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:20:51 #44
117098 Hathor
Effe niet
pi_193436219
Maar vandaag dus in Den Haag? Morgen in Rotterdam? Komt de karavaan ook nog naar Utrecht? Dan is meteen heel de randstad weer besmet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_193436271
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
:')
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:23:56 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193436277
Hiddema _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193436292
Hiddemeister _O_ _O_ _O_
pi_193436301
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Skip maar. Ga vooral niet op de inhoud in. Het bewijst dat je geen argumenten hebt dus.
Hoe moet iemand dan op onzin reageren?
Ik zou schrijven: ik heb vierkante appels aan mijn boom hangen als reactie.
Allebei een kul verhaal en dan mag jij reageren met onderbouwing waarom vierkante appels niet aan de boom groeien. Wel met bronvermelding graag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:25:24 #49
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193436302
Ach komt die Ouwehand.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:27:28 #50
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193436342
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:27:47 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193436347
Ambassadeur op het matje roepen :') Doe ff normaal!
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:28:06 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193436351
Van Raak *O*
pi_193436365
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is per 100.000 inwoners. Brabant, Limburg en zeker de biblebelt, zijn veel minder dichtbevolkt als de randstad.
Dus zal dan sneller rood kleuren.
Weet niet hoe het zit met absolute aantallen.
Natuurlijk is dat per 100.000 inwoners. Anders is het onvergelijkbaar. Je zegt:
"minder dichtbevolkt zal sneller roodkleuren"......???????????????????
Kijk naar Groningen Friesland en Drente. Juist niet. Dan heb je meer mogelijkheid tot Social Distancing.
Het is duidelijk het carnaval, de kerkdiensten, de zoönosen die van nertensschuur naar varkensschuur vliegen in de vorm van vleermuizen of weet ik het al.
En je mag de gemeenten er overheen plakken waar PVV, SGP en CDA hoge ogen gooit.
Dan heb je de donkerrode plekken aardig in kaart.
Maar goed.... Wie weet kleurt Amsterdam de komende weken knalrood.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:29:12 #54
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_193436370

[ Bericht 100% gewijzigd door MissButterflyy op 02-06-2020 14:30:08 (Verkeerde topic ) ]
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 14:29:42 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193436377
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:11 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

C&H / We zijn het minst Slavische land van Europa

[ afbeelding ]
wat heeft dna nou met cultuur te maken?
pi_193436392
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Op social media gaat alles op zwart. M’n app SoundCloud werd net ook zwart om me te herinneren aan ‘Black Tuesday’.
Ik ben benieuwd wat Amerika de komende 24 uur te wachten staat.
Ja dat racistische silicon valley zooitje moeten ze ook eens nuken. #MAGA
pi_193436399
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:29 schreef MissButterflyy het volgende:

1 aandachtszieke idioot in mijn tijdslijn op Instagram. De rest doet het nog gewoon.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:32:49 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193436426
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:30 schreef Nober het volgende:

[..]

Ja dat racistische silicon valley zooitje moeten ze ook eens nuken. #MAGA
Trump gaat toch al korte metten maken met Twitter en Facebook? :D :D
pi_193436432
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:27 schreef Nikonlover het volgende:
Ambassadeur op het matje roepen :') Doe ff normaal!
Wat werd er gezegd?
- Fernando Pessoa
pi_193436449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:33 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Wat werd er gezegd?
Dat we de Amerikaanse president een standje moeten geven.
pi_193436465
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:34 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Jezus :')
- Fernando Pessoa
pi_193436473
Fredje is dus ook niet geloofwaardig meer, motie van wantrouwen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:36:31 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193436479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:33 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Wat werd er gezegd?
Ouwehand wil dat de Amerikaanse ambassadeur op het matje wordt geroepen omdat Trump heeft gezegd dat ze op burgers gaan schieten als ze plunderen en stelen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:37:20 #64
182233 thedeedster
pi_193436490
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:34 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Want de president gaat over het politie corps? Dat is zaak van de afzonderlijke staten.

Daarnaast; ook onder Obama zijn zwarte mensen gestorven door politie geweld.

Misschien overschatten sommige mensen de macht van de president.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:38:04 #65
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193436497
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ouwehand wil dat de Amerikaanse ambassadeur op het matje wordt geroepen omdat Trump heeft gezegd dat ze op burgers gaan schieten als ze plunderen en stelen.
Ze gaan toch niet in Nederland schieten.

Man man man, moet Trump weten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:38:29 #66
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193436502
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:36 schreef Houtenbeen het volgende:
Fredje is dus ook niet geloofwaardig meer, motie van wantrouwen.
Hoezo niet, ik schakel net in
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:39:07 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193436512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ze gaan toch niet in Nederland schieten.

Man man man, moet Trump weten.
Dit dus. Hier hebben wij ons niet mee te bemoeien. Blijkbaar moeten we de plunderaars en steeldieven knuffelen :')
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:42:15 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193436571
Wilders: ONTSLA HALSEMA!

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:42:42 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193436581
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:42 schreef Nikonlover het volgende:
Wilders: ONTSLA HALSEMA!

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:43:30 #70
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193436598
Halsema had nooit burgemeester mogen worden. Ze is te veel politiek activist ipv een bestuurder.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:43:46 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193436601
Jetten: er zijn genoeg andere mogelijkheden dan geweld om de demonstratie te beeindigen of te verspreiden over de stad om de 1,5 meter te handhaven.

Puntje voor Jetten!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:43:57 #72
116015 SicSicSics
pi_193436605
Eerst even netjes aan de koning vragen. :{w 8-)
Fine, fuck you then!
pi_193436626
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:43 schreef Nikonlover het volgende:
Jetten: er zijn genoeg andere mogelijkheden dan geweld om de demonstratie te beeindigen of te verspreiden over de stad om de 1,5 meter te handhaven.

Puntje voor Jetten!
Als je ze het lief gevraagd had dan waren ze natuurlijk meteen naar huis gegaan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:45:38 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193436629
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:43 schreef Eendenkooi het volgende:
Halsema had nooit burgemeester mogen worden. Ze is te veel politiek activist ipv een bestuurder.
Net zo als die krakende mafkees van een collega van haar. rutgertje.
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:46:30 #75
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193436642
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:45 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als je ze het lief gevraagd had dan waren ze natuurlijk meteen naar huis gegaan.
Vooral afa's, grauwe eeuw'ers en antipieten. Die gaan altijd heel vriendelijk weg als ze dat gevraagd worden :'( :')
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:47:29 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193436653
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vooral afa's, grauwe eeuw'ers en antipieten. Die gaan altijd heel vriendelijk weg als ze dat gevraagd worden :'( :')
Maakt niet uit, dan laten ze hun ware gezicht zien :T

Maar dan had Halsema in ieder geval kunnen laten zien dat ze toch wat geprobeerd heeft.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:48:35 #77
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193436663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het gaat er om dat ze het niet eens geprobeerd hadden en ze vond dat de enigste optie geweld was.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:48:51 #78
182233 thedeedster
pi_193436665
quote:

[..]

Misschien wel. Het zegt wel wat over de aanwezige groepen en mensen, indien we daar niet van uit mogen gaan.
Of in ieder geval hoe over deze groepen gedacht wordt.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:49:45 #79
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193436674
Heeft Geerd al een kamerdebat aangevraagd?
pi_193436692
quote:

[..]

"Lief vragen" is niet de weg.
Je kunt de toegang blokkeren. Net zoals de drommen die naar het strand gingen. Parkeerplaatsen blokkeren. Een beetje een beroep doen op de creativiteit.
pi_193436694
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:49 schreef the-eye het volgende:
Nee halve liters klappen _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:51:26 #82
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193436696
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:49 schreef the-eye het volgende:
Is net geweest aap.
pi_193436697
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193436713
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:50 schreef nixxx het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/binnenl(...)-naar-malieveld.html
Gaat dus weer mis. Einde landelijke coronamaatregelen. Stik erin.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:52:33 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193436716
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:52:44 #86
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193436720
quote:
is al 3 jaar inactief
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:54:28 #87
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193436737
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:51 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Is net geweest aap.
Kijk nou maar uit. Voor hetzelfde geld heb ik een kleurtje en dan is dit wel gelijk racisme, vriend
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:56:02 #88
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193436754
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

Kijk nou maar uit. Voor hetzelfde geld heb ik een kleurtje en dan is dit wel gelijk racisme, vriend
Zie je mij boeien?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:56:12 #89
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193436757
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:51 schreef Geerd het volgende:

[..]

Nee halve liters klappen _O_ _O_ _O_ _O_
Halve liters live matters!
pi_193436782
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Halve liters live matters!
Deze man weet _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:58:18 #91
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193436791
Ik ga maar in de Bible Belt wonen en mij daar in mengen daar heb je dit gezeik allemaal niet ha ha ha
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:58:44 #92
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193436799
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Maakt niet uit, dan laten ze hun ware gezicht zien :T

Maar dan had Halsema in ieder geval kunnen laten zien dat ze toch wat geprobeerd heeft.
Inderdaad, nu is het gewoon een hypocriete laffe tak.
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:59:41 #93
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193436810
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inderdaad, nu is het gewoon een hypocriete laffe tak.
Met name de uitspraak dat het te belangrijk is.
pi_193436815
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:59 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Met name de uitspraak dat het te belangrijk is.
en de button.
pi_193436820
Wat dachten jullie van deze Halsema speech: Hey (genderneutrale benaming voor) jongens, hartverwarmend dat jullie allemaal gekomen zijn. De opkomst is veel meer dan dat we hadden gedacht en het is goed om te zien dat zoveel mensen solidair zijn met de slachtoffers van racisme!

We vragen jullie nu wel vriendelijk om meer naar huis te gaan. Het is namelijk veel te druk op het plein en ik hoop dat we ook solidair kunnen zijn met alle mensen in de zorg en de mensen die het economisch zwaar door de corona crisis hebben. We hebben hier vandaag een punt gemaakt en het zou mooi zijn als we dat punt ook mooi kunnen eindigen. Dankjewel voor jullie medewerking!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:00:42 #96
117098 Hathor
Effe niet
pi_193436828
quote:

[..]

Dat moeten de Amerikanen lekker zelf weten.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:01:42 #97
3542 Gia
User under construction
pi_193436842
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat per 100.000 inwoners. Anders is het onvergelijkbaar. Je zegt:
"minder dichtbevolkt zal sneller roodkleuren"......???????????????????
Kijk naar Groningen Friesland en Drente. Juist niet. Dan heb je meer mogelijkheid tot Social Distancing.
Het is duidelijk het carnaval, de kerkdiensten, de zoönosen die van nertensschuur naar varkensschuur vliegen in de vorm van vleermuizen of weet ik het al.
En je mag de gemeenten er overheen plakken waar PVV, SGP en CDA hoge ogen gooit.
Dan heb je de donkerrode plekken aardig in kaart.
Maar goed.... Wie weet kleurt Amsterdam de komende weken knalrood.
Natuurlijk is het het Carnaval, maar toen waren er nog geen maatregelen en nog geen geregistreerde besmettingen in Nederland. Niemand kon weten, op dat moment, hoe erg het kon worden.

Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik op mijn moeders verjaardag, 31 januari, al mijn bedenkingen er bij had. Heb ook hardop uitgesproken gehad dat áls er al Corona in Nederland is, dat het met Carnaval hard zou gaan.
En dat is ook gebleken.
Maar feit blijft dat er op dat moment geen reden was om het Carnaval stil te leggen.

Nu, met de kennis die we hebben, en het nog steeds grote aantal besmette mensen, een dergelijke bijeenkomst houden, is simpelweg achterlijk.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:02:23 #98
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193436848
quote:
Wat zijn de slagingscriteria dan?

En wat zijn de exacte criteria op basis waarvan een multiculturele samenleving gefaald is? En wat is de afgesproken periode waarover dit wordt gemeten? Wanneer zou de eindmeting moeten plaatsvinden?
Krekker is de bom!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:02:47 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193436852
quote:

[..]

Niet netjes natuurlijk. Totaal niet zelfs.
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:04:36 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193436874
quote:
Al die verschillende culturen zijn juist mooi.

Alleen voor een multikul samenleving is tolerantie en verdraagzaamheid nodig. Want als de een iets doet, zal het bij de ander misschien over kunnen komen als onrechtmatig.
Daarvoor moet je tolerant en verdraagzaam zijn.

En wat missen we in deze samenleving?
1947-2016
pi_193436882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat dachten jullie van deze Halsema speech: Hey (genderneutrale benaming voor) jongens, hartverwarmend dat jullie allemaal gekomen zijn. De opkomst is veel meer dan dat we hadden gedacht en het is goed om te zien dat zoveel mensen solidair zijn met de slachtoffers van racisme!

We vragen jullie nu wel vriendelijk om meer naar huis te gaan. Het is namelijk veel te druk op het plein en ik hoop dat we ook solidair kunnen zijn met alle mensen in de zorg en de mensen die het economisch zwaar door de corona crisis hebben. We hebben hier vandaag een punt gemaakt en het zou mooi zijn als we dat punt ook mooi kunnen eindigen. Dankjewel voor jullie medewerking!
Dat is een beknopte samenvatting maar het had haar toch enigszins beter over doen laten komen dan ‘s avonds in een talkshow, waar ze na een halve dag nadenken een paar gewogen zinnen over te tafel strooit.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:08:06 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193436910
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alleen voor een multikul samenleving is tolerantie en verdraagzaamheid nodig. Want als de een iets doet, zal het bij de ander misschien over kunnen komen als onrechtmatig.

Eén cultuur.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:09:01 #103
3542 Gia
User under construction
pi_193436922
Ik denk zelf niet in kleuren, waar het beoordelen van mensen betreft.
Ik kijk eerder naar hoe mensen met elkaar omgaan, of ze zich aan de wet houden, meedoen met de maatschappij enz...
Mensen die daaraan voldoen, daar heb ik respect voor. Mensen die zich daaraan onttrekken, daar heb ik geen respect voor.
Ongeacht de huidskleur.

Naar mijn mening zijn alle mensen bruin. Van heel lichtbeige, tot diep donkerbruin.
pi_193437031
quote:

[..]

Media die positief nieuws brengt ipv steeds op zoek gaat naar het negatieve.
Want schijnbaar is alleen negatief nieuws de moeite waard.
pi_193437033
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:09 schreef Gia het volgende:
Ik kijk eerder naar hoe mensen met elkaar omgaan, of ze zich aan de wet houden, meedoen met de maatschappij enz...
Mensen die daaraan voldoen, daar heb ik respect voor. Mensen die zich daaraan onttrekken, daar heb ik geen respect voor.
Ongeacht de huidskleur.

Naar mijn mening zijn alle mensen bruin. Van heel lichtbeige, tot diep donkerbruin.
Terwijl er nu toch duidelijk ingezet wordt op zwart en wit. Zelfs op het achtuurjournaal.

Het 2-kampen-denken is enorm toegenomen de laatste jaren, dit door de Sylvana Simonsen en Kick Out Zwarte Piet-figuren.
pi_193437048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Terwijl er nu toch duidelijk ingezet wordt op zwart en wit. Zelfs op het achtuurjournaal.

Het 2-kampen-denken is enorm toegenomen de laatste jaren, dit door de Sylvana Simonsen en Kick Out Zwarte Piet-figuren.
Tuurlijk. Alleen de andere kant is geradicaliseerd.
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 15:22:33 #107
367000 roos94
pi_193437084
Nog nikd van rutte gehooord?
pi_193437172
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:09 schreef Gia het volgende:
Ongeacht de huidskleur.

Daarom is dat hele black lives matter verhaal totaal irrelevant. Juist die groep de zeggen dat zwarte levens er ook toe doen die geven zelf aan dat er een verschil is tussen zwart en wit.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:30:48 #109
3542 Gia
User under construction
pi_193437192
quote:

Inderdaad. Dát zijn de racisten.

Kijk, er zijn verschillende rassen, maar het zijn allemaal mensen.
Rassen onderscheiden zich door uiterlijke kenmerken, maar kunnen prima gemengd worden.
Ik denk dat juist ras/kleur niet is wat tot problemen leidt, maar de culturele verschillen.

Ras bepaalt wel vaak je afkomst en cultuur. Vooral cultuur maakt je anders dan iemand met een andere cultuur.

Persoonlijk vind ik een smeltkroes van culturen prachtig. Maar je moet het gezamenlijke belang niet uit het oog verliezen.
We wonen allemaal in dezelfde Nederlandse maatschappij, en daar zijn we gezamenlijk verantwoordelijk voor.
Wie die verantwoordelijkheid niet wil dragen is wmb af. Ongeacht afkomst.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:34:01 #110
3542 Gia
User under construction
pi_193437234
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daarom is dat hele black lives matter verhaal totaal irrelevant. Juist die groep de zeggen dat zwarte levens er ook toe doen die geven zelf aan dat er een verschil is tussen zwart en wit.
Plus dat ze een middelvinger opsteken naar de zorg, alle coronapatiënten en risicogevallen, het RIVM, de regering en eigenlijk heel Nederland.

Feitelijk zijn zij heel egoïstisch bezig.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:34:15 #111
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193437238
https://www.hartvannederl(...)ma-aftreden-protest/

Burgemeester Femke Halsema moet na het massale protest op de Dam in Amsterdam maandagavond haar verantwoordelijkheid nemen en aftreden. 69 procent van de Nederlanders onderschrijven deze stelling, blijkt uit representatief onderzoek van Wat vindt Nederland onder ruim 2700 deelnemers.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:34:24 #112
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193437239
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Dát zijn de racisten.

Kijk, er zijn verschillende rassen, maar het zijn allemaal mensen.
Rassen onderscheiden zich door uiterlijke kenmerken, maar kunnen prima gemengd worden.
Ik denk dat juist ras/kleur niet is wat tot problemen leidt, maar de culturele verschillen.

Ras bepaalt wel vaak je afkomst en cultuur. Vooral cultuur maakt je anders dan iemand met een andere cultuur.

Persoonlijk vind ik een smeltkroes van culturen prachtig. Maar je moet het gezamenlijke belang niet uit het oog verliezen.
We wonen allemaal in dezelfde Nederlandse maatschappij, en daar zijn we gezamenlijk verantwoordelijk voor.
Wie die verantwoordelijkheid niet wil dragen is wmb af. Ongeacht afkomst.
Maar als puntje bij paaltje komt kiest het merendeel voor zijn eigen afkomst. Keer op keer bewezen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:34:34 #113
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193437242
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tuurlijk. Alleen de andere kant is geradicaliseerd.
Het leek er even op dat we elkaar gevonden hadden. Dat wit en bruin samen op zouden trekken met een hekel aan Marokkanen hebben. Dan komt daar ineens Sylvana en KOZP die roet in het eten gooien :')

(is een joke hè, voordat er weer allerlei mensen gepikeerd zijn)

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 02-06-2020 15:49:31 ]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:34:47 #114
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193437252
Daarnaast vindt een meerderheid van de Nederlanders (54 procent) dat ook andere openluchtevenementen zouden moeten kunnen, als dit soort massabetogingen ook kunnen. Voetbalwedstrijden bijvoorbeeld, of een evenement als de Zwarte Cross, mogen op dit moment niet doorgaan vanwege de geldende coronaregels.

Zelfde bron als post 111
pi_193437293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:34 schreef hollandia02 het volgende:
https://www.hartvannederl(...)ma-aftreden-protest/

Burgemeester Femke Halsema moet na het massale protest op de Dam in Amsterdam maandagavond haar verantwoordelijkheid nemen en aftreden. 69 procent van de Nederlanders onderschrijven deze stelling, blijkt uit representatief onderzoek van Wat vindt Nederland onder ruim 2700 deelnemers.
hopen dat het lukt!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:37:15 #116
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193437294
quote:
Daarnaast vindt een meerderheid van de Nederlanders (54 procent) dat ook andere openluchtevenementen zouden moeten kunnen, als dit soort massabetogingen ook kunnen. Voetbalwedstrijden bijvoorbeeld, of een evenement als de Zwarte Cross, mogen op dit moment niet doorgaan vanwege de geldende coronaregels.

Zelfde bron als post 111
Ja dat is een logisch gevolg.
pi_193437367
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Maar als puntje bij paaltje komt kiest het merendeel voor zijn eigen afkomst. Keer op keer bewezen.
En dat is exact de reden waarom een multi-culti samenleving niet werkt. En dat heeft in de eerste plaats helemaal niks te maken met ras. Dat heeft te maken met het gegeven dat de mens vooral kiest voor vertrouwen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:44:32 #118
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437381
quote:

[..]

Nee hoor. Je ziet met je eigen ogen hoe mensen uit alle klassen en standen zich verenigen tegen de omstandigheden die hebben geleid tot deze moord.

In de geschiedenis ook genoeg voorbeelden te vinden. Maar dat past niet in jouw straatje, dus negeer je dat maar.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:45:27 #119
3542 Gia
User under construction
pi_193437386
quote:

Nee, voor de eigen cultuur, die behoorlijk door afkomst bepaald is, maar het gaat om de cultuur.

Binnen elke cultuur vind je mensen van diverse afkomst, maar er is een meerderheid. Er zijn gemengde huwelijken, bijvoorbeeld. Of een zwart gezin in een elitewijk, die er volledig bijhoren. Komt voor.

Maar over het algemeen voelen mensen zich het beste thuis bij de eigen cultuur.

Helaas leidt dat tot onbegrip onderling, of afgunst.

Maar het gaat niet om kleur.
Dat zit alleen tussen de oren van deze gasten en hun sympathisanten.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:46:07 #120
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437391
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Plus dat ze een middelvinger opsteken naar de zorg, alle coronapatiënten en risicogevallen, het RIVM, de regering en eigenlijk heel Nederland.

Feitelijk zijn zij heel egoïstisch bezig.
Het is pas egoïstisch om voor een ander te willen bepalen waar zijn of haar pijn ligt, en of hij of zij daar wel tegen mag protesteren. Volste begrip voor de demonstranten. Niks te maken met middelvingers naar de zorg. Het is juist de maatschappij die de middelvinger opsteekt naar de demonstranten.
pi_193437442
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:46 schreef Briqq het volgende:

[..]

Het is pas egoïstisch om voor een ander te willen bepalen waar zijn of haar pijn ligt, en of hij of zij daar wel tegen mag protesteren. Volste begrip voor de demonstranten. Niks te maken met middelvingers naar de zorg. Het is juist de maatschappij die de middelvinger opsteekt naar de demonstranten.
Nee hoor de demonstranten steken hun vinger
Op naar de rest. WAnt als je het niet eens met ze was of je doet niet mee of je post niet een lame zwart plaatje op instagram ben je meteen een racist.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:51:33 #122
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193437458
Waarom Blacks Live in de TT? Is er een muziekshow? Werd gesuggereerd dat het zombies zijn?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:52:47 #123
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193437473
quote:

[..]

Dat ze het verbruid hebben en ze voortaan een middelvinger krijgen zal een logisch gevolg zijn. Mensen zijn nu wel klaar met dat gejank om niks. Deze mensen leven in Nederland en hoewel niet perfect, is het nog steeds één van de beste landen om te vertoeven, ook als je een ander kleurtje hebt.
Het is net als met dreinende kinderen, op een gegeven moment moet je zeggen "En nou is het klaar!"
pi_193437485
quote:

[..]

Je weet zelf dondersgoed dat dit flauwekul is. Op het moment dat we nationaal afspraken maken om drukte te vermijden en je gaat en masse op de Dam staan protesteren dan steek je gewoon een dikke middelvinger op naar alles waar we de afgelopen 3 maanden tegen gestreden hebben.

(Overigens mijn zegen hebben ze ongeacht de reden van het protest).
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:53:27 #125
3542 Gia
User under construction
pi_193437488
quote:

[..]

Hoezo dat? Wat heeft onze maatschappij ze aangedaan? Hebben ze het hier zo slecht?

Ik heb er totaal geen begrip voor om met duizenden opeen gepakt te demonstreren in deze tijd, terwijl er honderden voor hun levens vreesden of nu nog vrezen/sterven.

Is die ene vermoorde man, wiens dader is opgepakt, zo belangrijk dat dat ten koste mag gaan van duizenden andere levens?
Waarom?
pi_193437490
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:51 schreef Tyr80 het volgende:
Waarom Blacks Live in de TT? Is er een muziekshow? Werd gesuggereerd dat het zombies zijn?
De eerste 2 deeltjes van de serie heette Black Lives Matter demonstratie en WammesWaggel haalde dat laatste woordje weg uit de TT
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193437494
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, voor de eigen cultuur, die behoorlijk door afkomst bepaald is, maar het gaat om de cultuur.

Binnen elke cultuur vind je mensen van diverse afkomst, maar er is een meerderheid. Er zijn gemengde huwelijken, bijvoorbeeld. Of een zwart gezin in een elitewijk, die er volledig bijhoren. Komt voor.

Maar door initiatieven als Black Lives Matter wordt cultuur omgezet naar huidskleur. Zij kiezen wel direct op kleur.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:54:33 #128
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193437505
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De eerste 2 deeltjes van de serie heette Black Lives Matter demonstratie en WammesWaggel haalde dat laatste woordje weg uit de TT
De stouterd!!
pi_193437508
quote:

[..]

En terecht.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:54:37 #130
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_193437509
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo dat? Wat heeft onze maatschappij ze aangedaan? Hebben ze het hier zo slecht?

Ik heb er totaal geen begrip voor om met duizenden opeen gepakt te demonstreren in deze tijd, terwijl er honderden voor hun levens vreesden of nu nog vrezen/sterven.

Is die ene vermoorde man, wiens dader is opgepakt, zo belangrijk dat dat ten koste mag gaan van duizenden andere levens?
Waarom?
He? Je snapt toch wel dat het niet om die ene man alleen gaat?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:55:46 #131
3542 Gia
User under construction
pi_193437528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:52 schreef the-eye het volgende:

Het is net als met dreinende kinderen, op een gegeven moment moet je zeggen "En nou is het klaar!"
En dat moment is bij mij wel daar, ja.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:56:06 #132
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193437536
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:54 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Waarom vinden ze doden in Amerika belangrijker dan doden hier?
Is dat omdat die in Amerika een kleurtje hebben?
pi_193437543
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:37 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja dat is een logisch gevolg.
Ja het is heel simpel, het is of het één (maatregelen met boetes) of het ander (vrijwillige maatregelen, eigen verantwoordelijkheid). En als het het één is, dan moet dat voor iedereen gelden.

Nu lijkt het erop dat Grapperhaus zich voor Halsema's karretje laat spannen en er geen enkele actie wordt ondernomen. In dat geval kunnen we snel versoepelen en is deze hele klucht toch nog ergens goed voor geweest.

Nu zijn ze echter ook aan het debatteren hoe je de geest weer in de fles moet krijgen, dus hoe we de maatregelen weer gaan handhaven voor de rest van Nederland, terwijl Femke, BLM en Antifa vrijuit gaan. In dat geval wordt extreemlinks een soort van adel in pre-revolutionair Frankrijk terwijl de rest van Nederland op het niveau van lijfeigene landarbeiders wordt geplaatst. Politieke verhoudingen die je vandaag de dag alleen in bananenrepublieken ziet.

Dat gaat natuurlijk nooit werken. Dan moet je vanaf vandaag de boa's massaal de straat op sturen, met of zonder wapens. Lik-op-stuk-beleid voor iedereen die geen activist is. Dan is het logisch dat die boa's massaal een grote bek of klappen kunnen verwachten.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:56:56 #134
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193437548
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:55 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat moment is bij mij wel daar, ja.
Zal ik daar shirt's van laten drukken
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:57:02 #135
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193437553
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

En dat is exact de reden waarom een multi-culti samenleving niet werkt. En dat heeft in de eerste plaats helemaal niks te maken met ras. Dat heeft te maken met het gegeven dat de mens vooral kiest voor vertrouwen.
Dit dus.
pi_193437556
quote:

[..]

Geen rekening houden met de gezondheid van je medemens is egoïstisch, en dat is hier gebeurd.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:57:30 #137
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_193437558
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waarom vinden ze doden in Amerika belangrijker dan doden hier?
Is dat omdat die in Amerika een kleurtje hebben?
Ja, precies dat.

Doden door bewust toedoen van een politieagent die dus sowieso meer macht heeft dan jij zou er ook wat aan bij kunnen dragen.
pi_193437571
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar door initiatieven als Black Lives Matter wordt cultuur omgezet naar huidskleur. Zij kiezen wel direct op kleur.
Racisme zit niet in de mens en 99% van onze bevolking is niet racistisch vanwege kleur. Juist diegene die zeggen dat er wel verschil bestaat in kleur (BLM-aanhangers) zijn de werkelijke racisten omdat zij zeggen dat er wél een verschil bestaat.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:59:22 #139
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193437583
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:57 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ja, precies dat.

Doden door bewust toedoen van een politieagent die dus sowieso meer macht heeft dan jij zou er ook wat aan bij kunnen dragen.
Ze wonen niet Amerika. hebben daar geen stemrecht en zullen ook nooit met deze agenten te maken hebben maar toch maakt het kleurtje dat ze doden daar belangrijker vinden dan doden en zieke mensen hier?

Als kleur alles zeggend is, hoe zullen we dat dan noemen?
Racisme?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:00:37 #140
3542 Gia
User under construction
pi_193437598
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:54 schreef Debsterr het volgende:

Er wordt iemand vermoord, de dader is gepakt en wordt berecht. Punt. Klaar. Meer is het niet.
Dat het deze keer iemand is met een donkere huidskleur, terwijl het ook gebeurt bij mensen met een lichte huidskleur, maakt dat al deze ophef niet nodig.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:02:11 #141
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437616
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:57 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Geen rekening houden met de gezondheid van je medemens is egoïstisch, en dat is hier gebeurd.
Geen rekening houden met het welzijn van je medemens is idd egoïstisch. Daar demonstreren ze dan ook tegen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:02:20 #142
182233 thedeedster
pi_193437619
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ze wonen niet Amerika. hebben dus daar geen stemrecht en zullen dus ook nooit met deze agenten te maken hebben maar toch maakt het kleurtje dat ze doden daar belangrijker vinden dan doden en zieke mensen hier?

Als kleur alles zeggend is, hoe zullen we dat dan noemen?
Racisme?
Black lives matter more?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:02:46 #143
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193437626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:02 schreef Briqq het volgende:

[..]

Geen rekening houden met het welzijn van je medemens is idd egoïstisch. Daar demonstreren ze dan ook tegen.
Corona was voorbij gister?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:03:04 #144
3542 Gia
User under construction
pi_193437630
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zal ik daar shirt's van laten drukken
Is goed, en spandoeken: all lives matter...er is geen zwart/wit.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:03:10 #145
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193437632
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:24:41 **BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR DEMO DEN HAAG 18H**

Beste strijders,
Het is bijna zover. Om 18:00 gaat we op het Malieveld staan we in solidariteit met de protestbeweging in de Verenigde Staten en tegen anti-zwart geweld in Nederland. #BlackLivesMatterNL reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:25:09 1. Er worden matrix borden geplaatst waarop de 1,5 meter regel zal worden getoond. Hou je aan de 1,5 meter regel.
2. Heb je ziekteverschijnselen kom dan NIET. Toon je solidariteit via bijvoorbeeld social media.
#BlackLivesMatterNL reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:26:00 3. De gemeente Den Haag stelt 1000 mondkapjes beschikbaar voor noodgevallen, maar neem je eigen mee.
4. We werken met 1 richtings verkeer. AANKOMST is aan centrum zijde (CS, Koekamp. VERTREK is via zijde Rijswijk, Haagsebos. Ordedienst zal helpen met het wegwijzen reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:27:14 5. Raak zo min mogelijk dingen en mensen aan en vermijd het schudden van handen
6. Houd de pagina KOZP Den Haag in de gaten en voor livestream
7. Luister naar aanwijzingen vanaf het podium

TOT STRAKS! #BlackLivesMatterNL reageer retweet
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:03:13 #146
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193437634
quote:

[..]

Maar daar dragen ze nog harder aan bij. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:03:27 #147
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193437640
quote:

[..]

Joh de levens van het meerendeel van dat volk worden geheel door anderen gefinancierd, hoe egoïstisch kun je zijn hee.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:03:40 #148
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437644
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Racisme zit niet in de mens en 99% van onze bevolking is niet racistisch vanwege kleur. Juist diegene die zeggen dat er wel verschil bestaat in kleur (BLM-aanhangers) zijn de werkelijke racisten omdat zij zeggen dat er wél een verschil bestaat.
Er bestaat een verschil hoe mensen met een donkere huidskleur/buitenlandse afkomst worden behandeld. Daar wordt tegen geprotesteerd.

En bron voor die 99%? Er was laatst een onderzoek dat meer dan de helft van de uitzendbureaus meewerkt aan racistische verzoeken. Lijkt me zeer terecht om dat aan de kaak te stellen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:04:54 #149
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437661
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Black lives matter more?
Nop. All lives matter. Maar zwarte levens zijn in de praktijk blijkbaar minder waard. Dus vragen ze daar specifiek aandacht voor.

Zelfde als dat je protesteert voor behoud van het tropisch regenwoud. Betekent niet gelijk dat je een hekel hebt aan normale bossen.
pi_193437676
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Er wordt iemand vermoord, de dader is gepakt en wordt berecht. Punt. Klaar. Meer is het niet.
Dat het deze keer iemand is met een donkere huidskleur, terwijl het ook gebeurt bij mensen met een lichte huidskleur, maakt dat al deze ophef niet nodig.
Het zal voornamelijk te maken hebben met het feit dat de dader een blanke politieagent was.
Het is helemaal geen geheim dat de zwarte bevolking in Amerika meer te maken heeft met de politie dan de blanke mensen in Amerika. De reden erachter lijkt me veel belangrijker maar het lijkt me een probleem dat niet op te lossen is met een zwart vs. wit gevecht. Daar zal qua cultuur toch iets moeten veranderen en ik ben van mening dat de bevolking die zich gediscrimineerd voelt dat vooral bij zichzelf moet zoeken.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:05:37 #151
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437677
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:03 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Joh de levens van het meerendeel van dat volk worden geheel door anderen gefinancierd, hoe egoïstisch kun je zijn hee.
Bron? Of denk je dat mensen die tegen racisme zijn of een kleurtje hebben per definitie aan het staatsinfuus liggen?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:06:51 #152
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193437698
Moet je die eerste tweet eens lezen :')
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:06:53 #153
182233 thedeedster
pi_193437699
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:03 schreef Momo het volgende:
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:24:41 **BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR DEMO DEN HAAG 18H**

Beste strijders,
Het is bijna zover. Om 18:00 gaat we op het Malieveld staan we in solidariteit met de protestbeweging in de Verenigde Staten en tegen anti-zwart geweld in Nederland. #BlackLivesMatterNL reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:25:09 1. Er worden matrix borden geplaatst waarop de 1,5 meter regel zal worden getoond. Hou je aan de 1,5 meter regel.
2. Heb je ziekteverschijnselen kom dan NIET. Toon je solidariteit via bijvoorbeeld social media.
#BlackLivesMatterNL reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:26:00 3. De gemeente Den Haag stelt 1000 mondkapjes beschikbaar voor noodgevallen, maar neem je eigen mee.
4. We werken met 1 richtings verkeer. AANKOMST is aan centrum zijde (CS, Koekamp. VERTREK is via zijde Rijswijk, Haagsebos. Ordedienst zal helpen met het wegwijzen reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:27:14 5. Raak zo min mogelijk dingen en mensen aan en vermijd het schudden van handen
6. Houd de pagina KOZP Den Haag in de gaten en voor livestream
7. Luister naar aanwijzingen vanaf het podium

TOT STRAKS! #BlackLivesMatterNL reageer retweet
Strijders?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:07:14 #154
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193437701
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, afkomst moet cultuur zijn.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:07:18 #155
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193437702
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:05 schreef Briqq het volgende:

[..]

Bron? Of denk je dat mensen die tegen racisme zijn of een kleurtje hebben per definitie aan het staatsinfuus liggen?
Steuntrekkers bovengemiddeld links? Echt wel ja.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:08:06 #156
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_193437711
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, als 'ie berecht zou worden zou het inderdaad een stuk kalmer zijn.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:08:11 #157
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193437713
‘Anti zwart geweld in NL’

Raap me op.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:09:15 #158
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437731
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:07 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Steuntrekkers bovengemiddeld links? Echt wel ja.
En waar haal je vandaan dat de demonstranten steuntrekkers zijn? Ik heb veel sympathie met de demonstranten (niet fysiek geweest btw) en ik ben geen steuntrekker. Zo ken ik er nog velen.

Meeste steuntrekkers die ik ken zoeken een zondebok. Die janken over Sylvana of over dat die zwarten hun bek moeten houden en dat ze anders maar oprotten.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:09:43 #159
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193437737
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:04 schreef Briqq het volgende:

[..]

Nop. All lives matter. Maar zwarte levens zijn in de praktijk blijkbaar minder waard. Dus vragen ze daar specifiek aandacht voor.

Zelfde als dat je protesteert voor behoud van het tropisch regenwoud. Betekent niet gelijk dat je een hekel hebt aan normale bossen.
Succes met je spandoek ‘white lives matter too’ of ‘all live matter’ vanmiddag :W
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:10:11 #160
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193437745
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het zal voornamelijk te maken hebben met het feit dat de dader een blanke politieagent was.
Het is helemaal geen geheim dat de zwarte bevolking in Amerika meer te maken heeft met de politie dan de blanke mensen in Amerika. De reden erachter lijkt me veel belangrijker maar het lijkt me een probleem dat niet op te lossen is met een zwart vs. wit gevecht. Daar zal qua cultuur toch iets moeten veranderen en ik ben van mening dat de bevolking die zich gediscrimineerd voelt dat vooral bij zichzelf moet zoeken.
Leuk en aardig allemaal maar we zitten hier in Nederland. We hebben momenteel zo onze eigen problemen. Zijn die ondergeschikt aan de problemen van een ander land?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:11:06 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193437759
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Eén cultuur.
Kleurloos hoor.

1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:11:23 #162
182233 thedeedster
pi_193437763
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:09 schreef Briqq het volgende:

[..]

En waar haal je vandaan dat de demonstranten steuntrekkers zijn? Ik heb veel sympathie met de demonstranten (niet fysiek geweest btw) en ik ben geen steuntrekker. Zo ken ik er nog velen.

Meeste steuntrekkers die ik ken zoeken een zondebok. Die janken over Sylvana of over dat die zwarten hun bek moeten houden en dat ze anders maar oprotten.
Vraagje. Denk je dat mevrouw Simons ook maar een promille meer verdraagzaamheid voor elkaar heeft gekregen?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:12:06 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193437775
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Media die positief nieuws brengt ipv steeds op zoek gaat naar het negatieve.
Want schijnbaar is alleen negatief nieuws de moeite waard.
Nu is het weer de schuld van de media natuurlijk. Die stonden gisteren massaal op de dam de corona regels aan hun laars te lappen en hun middelvinger naar iedereen op te steken die zich er wel aan houd en misschien ook dierbaren verloren heeft.

:W
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:13:12 #164
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193437795
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:09 schreef Briqq het volgende:

[..]

Voor dat laatste hoef je echt geen uitkering te hebben hoor. Ook met een betaalde baan erger je, je groen en geel aan dat racisme en anti Zwarte Pieten gejank
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:13:24 #165
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437798
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:09 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Succes met je spandoek ‘white lives matter too’ of ‘all live matter’ vanmiddag :W
Want er is geen probleem met 'white lives' of 'all lives'. Er is specifiek een probleem met 'black lives'.

Zelfde als dat je gaat staan protesteren voor behoud van eiken in een demonstratie over tropisch regenwoud. Je hebt wss een punt, maar dat is niet de focus van de demonstratie.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:13:24 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193437799
quote:

[..]

Quincy gario begon het weer op te ratelen. Uit opdracht van zijn matties die schade vergoedingen willen over de dode ruggen van hun voorouders. Gewoon, omdat ze zelf mislukt zijn en al het negatieve de schuld is van de witmang.

Fuck. Hun.
1947-2016
pi_193437804
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Leuk en aardig allemaal maar we zitten hier in Nederland. We hebben momenteel zo onze eigen problemen. Zijn die ondergeschikt aan de problemen van een ander land?
Plastic soep in de oceanen is ook een groot probleem maar daar hoor ik je ook niet over.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:14:13 #168
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437812
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Voor dat laatste hoef je echt geen uitkering te hebben hoor. Ook met een betaalde baan erger je, je groen en geel aan dat racisme en anti Zwarte Pieten gejank
Nee hoor. Ik heb een prima betaalde baan en ik geef ze groot gelijk. Ik erger me aan het gejank van de struisvogels die niet willen inzien dat er woede heerst en dat deze mensen tegen problemen aanlopen die ze zelf mss niet hebben meegemaakt en waar ze geen sympathie voor hebben.

Vraagje: vind jij homorechten, transrechten, vrouwenrechten ook maar 'gejank'?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:14:13 #169
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193437813
quote:

Zelfde bron als post 111
Dat is wel een voordeel van dit. Als er over 2 3 weken geen piek zichtbaar is, dan is het gewoon over met dat covid gekloot.
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:15:41 #170
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Vraagje. Denk je dat mevrouw Simons ook maar een promille meer verdraagzaamheid voor elkaar heeft gekregen?
Ik denk dat Sylvana een bliksemafleider is. Ze stelt een probleem aan de kaak.
Net als Geert Wilders.

Beiden zorgen niet voor meer tolerantie, maar ze leggen wel een probleem bloot.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:16:10 #171
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193437839
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:08 schreef Boca_Raton het volgende:

Raap me op.
Ik weet niet waar jij woont, maar bij mij in het dorp komt om de paar weken een lynchmob met puntmutsen om de zwarten af te voeren hoor.
pi_193437847
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is wel een voordeel van dit. Als er over 2 3 weken geen piek zichtbaar is, dan is het gewoon over met dat covid gekloot.
Ik heb niet het idee dat ze het ‘spoorboekje’ gaan verspoedigen. Er is alleen nog over verstrengen en terugdraaien gesproken.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:17:00 #173
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193437853
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:16 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij woont, maar bij mij in het dorp komt om de paar weken een lynchmob met puntmutsen om de zwarten af te voeren hoor.
Het is van de gekke.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:17:07 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193437856
quote:
Beste strijders,(...)
anti-zwart geweld in Nederland.
_O- _O- _O-
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:17:49 #175
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193437866
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:15 schreef Briqq het volgende:

[..]

Net als Geert Wilders.

Edit
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:18:43 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193437878
quote:

[..]

Bij mij doen ze dat ook, inclusief brandende kruizen in tuinen van de donkere medebewoners.
En als ze worden afgevoerd, is dat aan de nek ketting en hardhandig met een zweep.

Echt hoor. Serieus!
:|W
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:19:30 #177
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193437886
Die zanger die gister bij Beau zat, die begon over de pijn die hij voelt wat zijn voorouders is aangedaan, waar meneer niet bij was!

Moeten de blanke/witte Nederlanders dan boos zijn op de Spanjaarden vanwege het dood en bederf 500 jaar terug? Of op de Indo- Europeans die 2500/2000 jaar geleden deze richting op kwamen en anno nu 75% van onze genetische marker zijn?

Kom op zeg, koop een dildo en steek'm in je reet! Of ga lekker klagen bij de bevolking van Ghana of Nigeria die jouw! voorouders hebben afgelacht of hebben verkocht!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:20:13 #178
182233 thedeedster
pi_193437895
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:15 schreef Briqq het volgende:

[..]

Net als Geert Wilders.

Ik wil het probleem absoluut niet ontkennen. Maar net als Wilders gebruikt ze - naar mijn mening - een volstrekt verkeerde methodiek.
pi_193437896
quote:

[..]

Niet in een allang Negerreine zone wonen :')
- Fernando Pessoa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:21:38 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193437912
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:19 schreef Ciclon het volgende:
Die zanger die gister bij Beau zat, die begon over de pijn die hij voelt wat zijn voorouders is aangedaan, waar meneer niet bij was!

Moeten de blanke/witte Nederlanders dan boos zijn op de Spanjaarden vanwege het dood en bederf 500 jaar terug? Of op de Indo- Europeans die 2500/2000 jaar geleden deze richting op kwamen en anno nu 75% van onze genetische marker zijn?

Kom op zeg, koop een dildo en steek'm in je reet! Of ga lekker klagen bij de bevolking van Ghana of Nigeria die jouw! voorouders hebben afgelacht of hebben verkocht!
Over Spanjaarden...
Collectief is er meer een kutgevoel van Iker Casillas' grote teen dan van die overheersing.
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:22:41 #181
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437924
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Edit
Ja er bestaan linkse mensen die vinden dat Geert (soms) een punt heeft :7 Ik vind zijn oplossingen en stijl echter totaal verkeerd. Ik denk zelfs dat zijn sentimenten aanleiding kunnen geven voor de woede die sommige demonstranten voelen.

Een beetje zoals een arts die een ziekte vaststelt maar dan homeopathie aanbeveelt: goede diagnose, maar de oplossing lekker elders zoeken.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:23:40 #182
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193437941
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Over Spanjaarden...
Collectief is er meer een kutgevoel van Iker Casillas' grote teen dan van die overheersing.
Inderdaad, ik heb familieleden die in het verzet zaten tijdens het beleg van Leiden, en ook zijn omgekomen. Bom op Spanje AUB!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:23:55 #183
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193437949
Ik denk dan bij zo’n demonstratie als gister: ze willen ook interessant doen. En er lopen volgens mij ook figuren tussen die voor andere dingen meelopen. Waar oh waar is er in NL geweld tegen zwarten?
En met die flauwekul krijg je de Dam vol?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:23:55 #184
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437950
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik wil het probleem absoluut niet ontkennen. Maar net als Wilders gebruikt ze - naar mijn mening - een volstrekt verkeerde methodiek.
Daar ben ik het volstrekt met je mee eens, en ik vermoed dat ik een van de meest linkse mensen op dit forum ben. Maar ik denk dat de haat die ze over zich heen krijgt, een onderliggend probleem blootstelt.

Net als Geert Wilders, is het niet oké dat iemand bedreigd wordt om zijn opvattingen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:24:30 #185
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437963
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:19 schreef Ciclon het volgende:

Er is geen Spaans privilege in Nederland. Noch worden Nederlanders systematisch achtergesteld op Spanjaarden.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:24:38 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193437967
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:23 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb familieleden die in het verzet zaten tijdens het beleg van Leiden, en ook zijn omgekomen. Bom op Spanje AUB!
Ik wil een schadevergoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeding :') :'( :'( !!!!!!!!!
1947-2016
pi_193437990
quote:

[..]

Die zwart/wit denkers zijn dan ook de ware racisten. Net als alle schaapjes die met hen meelopen e/o dat gedachtegoed verdedigen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:25:58 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193437993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:24 schreef Briqq het volgende:

[..]

Er is geen Spaans privelege in Nederland. Noch worden Nederlanders systematisch achtergesteld op Spanjaarden.
Echt wel. Spaans eten en drinken is vele malen bekender. Dat is privilege, want dat hebben ze bij ons geleerd. Kijk maar, want wij zijn een boeren staat en van ouds her een land met veel gewassen.
Dat hebben ze gestolen en daarop hebben ze hun zo bekende keuken kunnen maken. Zonder ons waren ze nooit zo goed geworden!
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:26:35 #189
3542 Gia
User under construction
pi_193437999
quote:

[..]

Moeten blanken dat dan ook gaan doen elke keer dat een blanke is gedood door de politie?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:26:53 #190
117098 Hathor
Effe niet
pi_193438003
Ik zit nog steeds te wachten op een voorbeeld van dat zogenaamde geweld tegen zwarten in Nederland.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:26:59 #191
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193438009
Wat een stelletje beroepsstakkers.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:27:11 #192
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193438015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die zwart/wit denkers zijn dan ook de ware racisten. Net als alle schaapjes die met hen meelopen e/o dat gedachtegoed verdedigen.
De zwart/wit denkers zitten op rechts. Die denken dat racisme alleen maar uit witte puntmutsen en lynchings bestaat (zoals bovenstaande 'grappige' posts). Als er geen systematische vervolging plaatsvindt, is het onmogelijk dat er iets aan de hand is. Dan moet je namelijk nuanceren.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:27:44 #193
459912 FlippingCoin
pi_193438025
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:24 schreef Briqq het volgende:

[..]

Er is geen Spaans privilege in Nederland. Noch worden Nederlanders systematisch achtergesteld op Spanjaarden.
Vertel mij meer over hoe zielig zwarten wel niet zijn in nederland.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:29:02 #194
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193438046
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Moeten blanken dat dan ook gaan doen elke keer dat een blanke is gedood door de politie?
Wel als er systematisch geweld tegen blanken plaatsvindt. De dood van Daniel Shaver zou naar mijn ogen terecht zijn. MAAARRRRR. dat had geen raciaal motief maar een soort powertrip als motief. Hoe dan ook: het is goed dan men solidair is onderling.

Ik durf te wedden dat BLM activisten ook zouden meeprotesteren bij geweld tegen homo's of vrouwen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:29:09 #195
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193438048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:26 schreef Hathor het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op een voorbeeld van dat zogenaamde geweld tegen zwarten in Nederland.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:29:24 #196
459912 FlippingCoin
pi_193438057
quote:
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:29:46 #197
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193438061
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Vertel mij meer over hoe zielig zwarten wel niet zijn in nederland.
Ga maar onderzoek doen naar discriminatie op de arbeidsmarkt en woningmarkt.
Er wordt gediscrimineerd. Dat maakt ze niet 'zielig', maar ze zijn wel het slachtoffer van racisme en van wegkijkers.

Facts, not feelings.
pi_193438069
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:29 schreef Briqq het volgende:

[..]

Wel als er systematisch geweld tegen blanken plaatsvindt. De dood van Daniel Shaver zou naar mijn ogen terecht zijn. MAAARRRRR. dat had geen raciaal motief maar een soort powertrip als motief. Hoe dan ook: het is goed dan men solidair is onderling.

Ik durf te wedden dat BLM activisten ook zouden meeprotesteren bij geweld tegen homo's of vrouwen.
Die malloot van KOZP is zelf homofoob.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:31:39 #199
182233 thedeedster
pi_193438092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:23 schreef Briqq het volgende:

[..]

Daar ben ik het volstrekt met je mee eens, en ik vermoed dat ik een van de meest linkse mensen op dit forum ben. Maar ik denk dat de haat die ze over zich heen krijgt, een onderliggend probleem blootstelt.

Net als Geert Wilders, is het niet oké dat iemand bedreigd wordt om zijn opvattingen.
Eens.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:31:48 #200
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193438096
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:30 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Die malloot van KOZP is zelf homofoob.
Nou dan is het een stuk tuig op dat front.

En nu?
pi_193438098
quote:
pi_193438103
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:31 schreef Briqq het volgende:

[..]

Nou dan is het een stuk tuig op dat front.

En nu?
Dus klopt die post van geen kant, Hans.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:32:45 #203
459912 FlippingCoin
pi_193438110
quote:

[..]

Er wordt gediscrimineerd. Dat maakt ze niet 'zielig', maar ze zijn wel het slachtoffer van racisme en van wegkijkers.

Facts, not feelings.
Ik geloof er niks van.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:33:02 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193438114
quote:

[..]

Facts, not feelings.
Hoe dan precies op de woningmarkt?
Hoe dan precies op de arbeidsmarkt?

Hoe dan?
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:33:19 #205
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193438118
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van.
Jammer voor je. Genoeg grootschalige wetenschappelijke onderzoeken die dat onderbouwen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:33:29 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193438122
quote:
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:33:35 #207
459912 FlippingCoin
pi_193438123
quote:

[..]

Uhhhh nope...
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:33:39 #208
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193438125
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:32 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Dus klopt die post van geen kant, Hans.
Nee hoor, want ik heb het niet over 1 persoon, ik heb het over een hele groep.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:33:48 #209
459912 FlippingCoin
pi_193438128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:33 schreef Briqq het volgende:

[..]

Jammer voor je. Genoeg grootschalige wetenschappelijke onderzoeken die dat onderbouwen.
Toon ze maar.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:34:17 #210
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193438135
quote:

[..]

Laat zien dan.
En niet van het niveau diederik stapel of iets van de uva. Wat al politiek gekleurd is voordat het uberhaupt onderzocht werd.
1947-2016
pi_193438138
quote:

[..]

Nee hoor, want ik heb het niet over 1 persoon, ik heb het over een hele groep.
Gaan we generaliseren? Teleurstellend.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:34:46 #212
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193438140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe dan precies op de woningmarkt?
Hoe dan precies op de arbeidsmarkt?

Hoe dan?
https://www.ad.nl/utrecht(...)ps://www.google.com/

https://mensenrechten.nl/en/node/2545

Maar dit wist jij al.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:36:02 #213
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_193438159
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:08 schreef Boca_Raton het volgende:

Raap me op.
Ik rij dagelijks voorbij een verkeerscontrole waarbij de politie gewoon random zwarte mensen doodschiet. Soms wisselen ze af met een nekklem, kogels zijn toch duur.

Vandaag staan ze trouwens op de A4.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:36:05 #214
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193438160
quote:

[..]

Heb jij ze gezien na al het anti homo geweld in Amsterdam van de afgelopen tijd?
Of een tocht zien organiseren na het zoveelste incident bij Hacarmel?

Gisteren werd het bovenstaande van de dam afgeschopt.
1947-2016
pi_193438162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:04 schreef Briqq het volgende:

[..]

Nou, die zwarte levens krijgen tegenwoordig veel meer aandacht dan witte levens. Volgens een aantal van die pro-zwarte levens figuren zijn witte levens zelfs minderwaardig aan zwarte levens. Al die witten moeten nu knielen voor het zwarte volk, schuld bekennen etc etc. Toe maar. Hoe racistisch wil je het hebben?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:38:33 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193438181
quote:
Mannen worden ook gediscrimineerd op de woningmarkt. Vooral als ze student zijn en een kamer zoeken.

Waarom link je dat niet? Is dat voor 'de goede zaak' soms?
1947-2016
pi_193438183
quote:

[..]

Kun je iets noemen wat zo mooi is aan een andere cultuur afgezien van het eten?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:38:58 #218
459912 FlippingCoin
pi_193438188
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nou, die zwarte levens krijgen tegenwoordig veel meer aandacht dan witte levens. Volgens een aantal van die pro-zwarte levens figuren zijn witte levens zelfs minderwaardig aan zwarte levens. Al die witten moeten nu knielen voor het zwarte volk, schuld bekennen etc etc. Toe maar. Hoe racistisch wil je het hebben?
BonZQi_LD twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 14:43:04 Reverse racism is als tegen een persoon met een uitkering zeggen dat hij ook rijk is omdat hij net als Bill Gates, ook gewoon geld heeft. reageer retweet
Dit soort mensen. Grootste racisten van Nederland.
pi_193438206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:27 schreef Briqq het volgende:

[..]

De zwart/wit denkers zitten op rechts. Die denken dat racisme alleen maar uit witte puntmutsen en lynchings bestaat (zoals bovenstaande 'grappige' posts). Als er geen systematische vervolging plaatsvindt, is het onmogelijk dat er iets aan de hand is. Dan moet je namelijk nuanceren.
Hoefijzer. De zwart/wit denkers zitten aan beide kanten. Alleen wil een kant van het links/rechts denken daar niet aan, want dan klopt hun wereldbeeld en eigenwaarde niet meer.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:40:31 #220
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193438208
quote:
Heb gesolliciteerd bij meerdere fastfoodketens in Amsterdam, overal geweigerd omdat ik niet in het team zou passen. Schoonmaakbedrijven idem.

Sta al jaren op de wachtlijst voor een sociale woning maar iedere keer dat ik ze bel krijg ik te horen dat er een bootlading Somaliërs eerst aan een woning geholpen moet worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tyr80 op 02-06-2020 16:46:31 ]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:41:09 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193438219
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kun je iets noemen wat zo mooi is aan een andere cultuur afgezien van het eten?
Da's een heeeeeule goeie.
Een echt Surinaams / Antiliaans feestje vind ik wel geinig. Swingt prima.

De rest... pfff.
1947-2016
pi_193438221
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat zijn de slagingscriteria dan?

En wat zijn de exacte criteria op basis waarvan een multiculturele samenleving gefaald is? En wat is de afgesproken periode waarover dit wordt gemeten? Wanneer zou de eindmeting moeten plaatsvinden?
Er is in NL nooit een jaar geweest dat de multiculturele samenleving geslaagd was.
Altijd strijd tussen groepen. Hoeken en Kabeljauwen, Protestanten en Katholieken, bij de Joden is er ook eeuwenlang sprake geweest van discriminatie en uitsluiting.
In de 70 er jaren waren de Zuid-Molukkers nog de kwaaie pieren. En op het gebied van etnisch geweld konden die er ook wat van.
Maar zoals zo vaak heerst er altijd een tunnelvisie op de huidige tijd.
En die is ook zo grillig als het maar kan. Met het grootste gemak hebben we een hekel aan de Oost-Europeanen (Oost Europa meldpunt, terwijl het aan de andere kant prima bondgenoten zijn in de strijd tegen de verderfelijke islam), de Grieken deugen niet (ook daar: anti-Islam-kompanen).
Kortom het "failliet" van de multiculterele samenleving is elke keer weer versierd met een nieuw argument.

En ik blijf erbij: Degene die nu een hekel aan Marokkanen hebben, zouden 80 jaar geleden een hekel aan Joden hebben gehad.

Oke.... shoot!
pi_193438231
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

BonZQi_LD twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 14:43:04 Reverse racism is als tegen een persoon met een uitkering zeggen dat hij ook rijk is omdat hij net als Bill Gates, ook gewoon geld heeft. reageer retweet
Dit soort mensen. Grootste racisten van Nederland.
//ABC= Africa's Blackest Child//Fashion//style kingfluencer//ʜᴏᴏꜰᴅʀᴇᴅᴀᴄᴛᴇᴜʀ ʙɪᴊ ᴍᴀɴꜱᴀ'ꜱ ᴛᴡɪᴛᴛᴇʀꜰᴇᴇᴅ.

:') :') :')
- Fernando Pessoa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:42:53 #224
3542 Gia
User under construction
pi_193438241
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:40 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Heb gesolliciteerd bij meerdere fastfood ketens in Amsterdam, overal geweigerd omdat ik niet in het team zou passen. Schoonmaakbedrijven idem.

Sta al jaren op de wachtlijst voor een sociale woning maar iedere keer dat ik ze bel krijg ik te horen dat er een bootlading Somaliërs eerst aan een woning geholpen moet worden.
Ho, wacht, Somaliërs zijn zwart.
Voortrekkerij dus.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:43:05 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193438245
quote:

[..]

En vooral betalen!! Jij bent de schuldige dat die zwarte geen werk heeft. Jij hebt immers je studie af kunnen maken, die zwarte niet omdat hij ja, euhm... op straat rond hing te schreeuwen dat hij geen werk heeft omdat hij een kleurtje heeft?
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:44:11 #226
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193438262
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Ho, wacht, Somaliërs zijn zwart.
Voortrekkerij dus.
Nee, racist, ze zijn zielig.
pi_193438266
quote:

[..]

Graag de bron van al deze beweringen.
pi_193438269
BonZQi_LD twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 14:39:27 @BerendsBelinda @Meinhart_BXL @SoapKS Nee dat is echt onzin. Het hele reverse racism narratief is een valse tegenstelling. Racisme is een systeem opgetuigd door witte mensen ter behoud van een uitermate breed scala aan privileges. Indien je dat niet onderkent, is dit gesprek bij voorbaat al zinloos. reageer retweet
Gelukkig leeft de rest van de wereld in perfecte harmonie O+
- Fernando Pessoa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:47:44 #229
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193438350
Groenlinkser Halsema heeft schijt aan alle mensen die zich afgelopen tijd wel netjes aan de coronaregels hielden en met name aan degenen die met maximaal 29 anderen hun vader en/of moeder naar het graf droegen. In de openlucht, op begraafplaatsen die ruimer zijn dan de Dam.

Ze heeft schijt aan het zorgpersoneel die in de frontlinie ouderen zagen sterven in hun armen.

Het gore lef van dat kutwijf met haar kutpartij ....
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:48:32 #230
459912 FlippingCoin
pi_193438366

Alllivesmatter mag niet meer :')
pi_193438374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Graag de bron van al deze beweringen.
Waar zijn de demonstraties voor 'white lives matters'? Ik zie alleen maar 'black lives matters'. Tellen 'white lives' niet? Of wat.

En ja, de situatie in de VS is wat dat betreft volledig, maar dan ook VOLLEDIG anders dan in NL. Dus laat dat Amerikaanse probleem lekker in Amerika, dan kunnen wij gewoon Sinterklaas met Zwarte Piet vieren, samen met ALLE medelanders die het mee willen vieren, van licht tot donker. Onder de zwarte schmink zijn we allemaal 1, en exact hetzelfde.

Ophouden met kleurdenken.
pi_193438379
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
En ik blijf erbij: Degene die nu een hekel aan Marokkanen hebben, zouden 80 jaar geleden een hekel aan Joden hebben gehad.
Wow...

Waren de Joden vroeger net zo oververtegenwoordigd in de negatieve cijfers als de marrokanen nu?

En waren de Joden vroeger net zo opdringerig met hun eigen normen en waarden zo als de moslims nu?

Wow.
pi_193438393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waar zijn de demonstraties voor 'white lives matters'? Ik zie alleen maar 'black lives matters'. Tellen 'white lives' niet? Of wat.

En ja, de situatie in de VS is wat dat betreft volledig, maar dan ook VOLLEDIG anders dan in NL. Dus laat dat Amerikaanse probleem lekker in Amerika, dan kunnen wij gewoon Sinterklaas met Zwarte Piet vieren, samen met ALLE medelanders die het mee willen vieren, van licht tot donker. Onder de zwarte schmink zijn we allemaal 1, en exact hetzelfde.

_O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:50:32 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_193438416
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je duidt PRECIES waar het misgaat. Dat er aandacht wordt gevraagd voor BLM sluit de waarde van de niet gekleurde mens niet uit. En je ego is echt heeeeel erg klein als je dus denkt van wel.
pi_193438436
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:50 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Je duidt PRECIES waar het misgaat. Dat er aandacht wordt gevraagd voor BLM sluit de waarde van de niet gekleurde mens niet uit. En je ego is echt heeeeel erg klein als je dus denkt van wel.
Zo koekoek mooie dame _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:52:09 #236
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193438442
NOS
quote:
Kuipers: kans op coronabesmettingen door demonstratie Dam 'zeer reëel'
Ziekenhuispersoneel heeft "met afgrijzen" gekeken naar de massale demonstratie op de Dam in Amsterdam gisteravond. Dat zegt Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.

"Het ging om 5000 mensen vanuit het hele land die langdurig dicht bij elkaar stonden en de meeste omstanders niet direct kennen. De kans is zeer reëel dat er mensen met corona waren. En de kans dat zij dat hebben overgedragen is ook zeer reëel", aldus Kuipers.

Duizenden mensen waren samengekomen op de Dam om te protesteren tegen racistisch politiegeweld in de Verenigde Staten. Door de hoge opkomst was het moeilijk voor deelnemers om afstand van elkaar te bewaren. Dat kan volgens Kuipers "wel degelijk leiden tot een opvlamming van het aantal nieuwe infecties. Het virus is niet weg."
Deze x is Halsema echt veel en veel te ver gegaan. Dit had nooit mogen gebeuren. Is ook echt niet goed voor de toekomst. Dus dat racisme gedoe in de US is belangrijker dan heel Nederland ? De mensen(levens) hier, de economie enz ?

Ik ben voor het eerst vóór het aftreden van deze dame. Dit is echt een ernstige zaak.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:53:23 #237
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193438463
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

Alllivesmatter mag niet meer :')
Ziek dit. Ik heb niets tegen de term "black lives matter" maar wat is er nou mooier dan bij elkaar te komen en vast te stellen dat ieder leven belangrijk is? We zijn allemaal gelijk en ieder leven telt.
pi_193438473
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:52 schreef deedeetee het volgende:
NOS
[..]

Deze x is Halsema echt veel en veel te ver gegaan. Dit had nooit mogen gebeuren. Is ook echt niet goed voor de toekomst. Dus dat racisme gedoe in de US is belangrijker dan heel Nederland ? De mensen(levens) hier, de economie enz ?

Ik ben voor het eerst vóór het aftreden van deze dame. Dit is echt een ernstige zaak.
Je was wel vóór haar aantreden?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:54:34 #239
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193438484
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Oke.... shoot!
Hadden joden ook een bepaald gedrag waardoor die hekel ontstaan is bij mensen? Ben niet bekend daarmee vandaar de vraag.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:54:39 #240
459912 FlippingCoin
pi_193438485
quote:
NOS
[..]

Dit dus, als die problemen in de VS je zo veel aangrijpen dat je de volksgezondheid op het spel wil zetten flikker je maar op daarheen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:55:28 #241
459912 FlippingCoin
pi_193438499
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:53 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ziek dit. Ik heb niets tegen de term "black lives matter" maar wat is er nou mooier dan bij elkaar te komen en vast te stellen dat ieder leven belangrijk is? We zijn allemaal gelijk en ieder leven telt.
Veel BLM zijn niet voor gelijke rechten maar zien zwart als het superieure ras.
pi_193438506
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit dus, als die problemen in de VS je zo veel aangrijpen dat je de volksgezondheid op het spel wil zetten flikker je maar op daarheen.
Ja nee, ze demonstreerden ook tegen politiegeweld tegen donkere mensen in Europa. Geen idee welke case ze dan bedoelen, want dan hadden ze al eerder moeten demonstreren.

Ik heb altijd links gestemd, maar dit heeft wel mijn ogen geopend. Niet dat ik direct naar de PVV zal gaan, maar iets er tussen zal het waarschijnlijk wel worden.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:57:47 #243
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193438538
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:53 schreef Nober het volgende:

[..]

Je was wel vóór haar aantreden?
Ik ben nooit voor het aantreden van iemand van GL.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:57:50 #244
459912 FlippingCoin
pi_193438539
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja nee, ze demonstreerden ook tegen politiegeweld tegen donkere mensen in Europa. Geen idee welke case ze dan bedoelen, want dan hadden ze al eerder moeten demonstreren.
Ja welke dan, de suicide by cop van Mitch? Dat heeft niks maar dan ook niks met racisme te maken.
pi_193438540
Helemaal mij eens. Alle levens doen ertoe. De slogans van de beroepsdemonstranten bevestigen juist het voordeel. "Kick out zwarte piet" klinkt allesbehalve vreedzaam en "black lives matters" doet denken dat niet-black lives dat niet doen.

"Rick Brandsteder Matters"
"Dave Roelvink Matters"
"John Williams Matters"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193438552
quote:
NOS
[..]

Maar hey _O_ wat kon ze trots zijn op 5000 van die zielepieten die stonden te demonstreren voor een fucking probleem in de USA. _O_

Ga toch fietsen!
Zonder wrijving geen glans
pi_193438553
quote:

[..]

Waar het om gaat is dat het geen hol uit maakt of je wit, rood, geel of zwart bent.
Met deze boodschap zetten ze witte mensen bijna per definitie weg als racisten terwijl daar helemaal geen sprake van is.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:00:44 #248
459912 FlippingCoin
pi_193438597
Iedereen die tegen die demonstratie was was ook een racist volgens airfryer en zijn vriendjes. :')
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:01:34 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193438611
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Iedereen die tegen die demonstratie was was ook een racist volgens airfryer en zijn vriendjes. :')
Die gast spoort echt niet.
pi_193438619
Wie is airfryer?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:02:21 #251
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_193438627
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat het geen hol uit maakt of je wit, rood, geel of zwart bent.
Met deze boodschap zetten ze witte mensen bijna per definitie weg als racisten terwijl daar helemaal geen sprake van is.
Nee. Met deze noodkreet gaat het erom dat stelselmatig mensen met een getinte huid, op veel fronten niet dezelfde behandeling krijgen als mensen die in de categorie blank vallen. En als je dat niet kunt erkennen, ben je onderdeel van het probleem.

Het is geen racisme of discriminatie om te erkennen dat je als blank mens voordelen hebt, die een gekleurde persoon niet heeft.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:03:14 #252
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_193438636
De demonstratie is overigens wel verkeerd aangepakt en had niet boven de corona maatregelen mogen uitstijgen, daar ben ik het dan wel weer mee eens.
pi_193438642
wimjmvoermans twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 16:11:23 Grapperhaus zegt dat gemeenteraad Amsterdam moet oordelen over optreden Halsema 2 juni. Dat klopt niet. Kabinet en voorzitter Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland stelden de noodverordening op. Kabinet moet haar aanspreken (art. 11 Wet veiligheidsregio's) reageer retweet
Voermans is hoogleraar staatsrecht. Grapperhaus heeft dus blijkbaar de Tweede Kamer verkeerd ingelicht vanmiddag. Het muisje zal dus nog wel een staartje krijgen.
pi_193438644
quote:

[..]

Als ik alleen al maar zeg dat alle levens matteren ben ik al een racist.

Dus ja, "You are Wonkru or you are the enemy of Wonkru". Er is geen nuance meer.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:04:19 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193438656
quote:

[..]

Ik heb altijd links gestemd, maar dit heeft wel mijn ogen geopend. Niet dat ik direct naar de PVV zal gaan, maar iets er tussen zal het waarschijnlijk wel worden.
Wat heeft precies je ogen geopend voor wat? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:04:31 #256
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193438661
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:02 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Nee. Met deze noodkreet gaat het erom dat stelselmatig mensen met een getinte huid, op veel fronten niet dezelfde behandeling krijgen als mensen die in de categorie blank vallen. En als je dat niet kunt erkennen, ben je onderdeel van het probleem.

Het is geen racisme of discriminatie om te erkennen dat je als blank mens voordelen hebt, die een gekleurde persoon niet heeft.
Dit klopt wel hoor. Vorig jaar bij het afsluiten bij mijn hypotheek bijvoorbeeld, ik kreeg een blankenkorting van 0,2%-punt. Heeft me wel een volle spaarkaart privilegepunten gekost, maar dan heb je ook wat :Y
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:05:54 #257
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193438679
ANanninga twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 17:04:18 ‘Dit zijn kinderlijk naïeve fouten van Halsema’ https://t.co/0Nj8W1DMso via @telegraaf reageer retweet
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:06:20 #258
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193438685
Ben benieuwd of er nu in Den Haag weer veel mensen op af komen over een uur of dat de nieuwigheid er nu wel af is.
pi_193438688
quote:

[..]

Wie weet zal dat in Amerika zo zijn, hier niet.

Iedereen die onder het maaiveld woont, met wat voor kleurtje ook, ze worden allemaal genaaid, is het niet linksom, dan wel rechtsom. Alleen op het moment dat er een kleurtje bij komt kijken zou het ineens erger zijn? NOT!
pi_193438691
quote:

[..]

Zou je even dit filmpje willen kijken a.u.b.?
pi_193438704
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zou je even dit filmpje willen kijken a.u.b.?
PragerU, derhalve aids.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:10:19 #262
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193438729
quote:

[..]

Bij de daklozenopvang laten ze de witten ook altijd eerst eten en krijgen de joekels de restjes. :'(
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:10:45 #263
3542 Gia
User under construction
pi_193438739
quote:

[..]

Ik geloof niet dat het om huidskleur gaat waarom ze op bepaalde punten wellicht een nadeel kunnen ondervinden.
Misschien dat bepaalde culturele bijverschijnselen niet passen bij een bepaalde functie of binnen een bepaalde woonwijk.
pi_193438740
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:03 schreef Dutchguy het volgende:
wimjmvoermans twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 16:11:23 Grapperhaus zegt dat gemeenteraad Amsterdam moet oordelen over optreden Halsema 2 juni. Dat klopt niet. Kabinet en voorzitter Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland stelden de noodverordening op. Kabinet moet haar aanspreken (art. 11 Wet veiligheidsregio's) reageer retweet
Voermans is hoogleraar staatsrecht. Grapperhaus heeft dus blijkbaar de Tweede Kamer verkeerd ingelicht vanmiddag. Het muisje zal dus nog wel een staartje krijgen.
Grapperhaus snapt er gewoon heel weinig van, daarom is de hele regelgeving rond corona, niet te verwarren met afspraken en maatregelen zoals hij zelf pleegt te doen, een zooitje. Ze kunnen hem beter naar huis sturen vanwege incompetentie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:10:52 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193438741
fvdemocratie twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:22:50 Gisteren liep Femke Halsema mee in de BLM-massademonstratie op de Dam. Vervolging wegens corona-overtredingen leidt sindsdien tot rechtsongelijkheid en is dus niet meer te verdedigen. @THiddema stelt daarom voor om alle lopende vervolgingen STOP te zetten ⤵️ #FVD https://t.co/C2l8Pqk0gg reageer retweet
pi_193438742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:08 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

PragerU, derhalve aids.
Zo he.

Knappe observatie.
pi_193438746
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zo he.

Knappe observatie.
Dit compliment neem ik mee, bedankt.
pi_193438760
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:11 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Dit compliment neem ik mee, bedankt.
^O^
pi_193438765
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:10 schreef Nikonlover het volgende:
fvdemocratie twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:22:50 Gisteren liep Femke Halsema mee in de BLM-massademonstratie op de Dam. Vervolging wegens corona-overtredingen leidt sindsdien tot rechtsongelijkheid en is dus niet meer te verdedigen. @:THiddema stelt daarom voor om alle lopende vervolgingen STOP te zetten ⤵️ #FVD https://t.co/C2l8Pqk0gg reageer retweet
Waarom mogen zij het wel en wij niet mimimimimimimimi

Hiddema is al te lang niet gepegged denk ik.
pi_193438769
quote:

[..]

Zo kansloos deze uitspraken :')
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:15:12 #271
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:22:20 #272
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193438886
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:12 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

:')
pi_193438904
quote:

[..]

^O^
pi_193438937
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Grapperhaus snapt er gewoon heel weinig van, daarom is de hele regelgeving rond corona, niet te verwarren met afspraken en maatregelen zoals hij zelf pleegt te doen, een zooitje. Ze kunnen hem beter naar huis sturen vanwege incompetentie.
Er was een tijd dat het verkeerd informeren van de Kamer een politieke doodzonde was.
pi_193438954
Is Mitch Henriquez al genoemd? Of die zwarte tienerjongen die door 6 agenten in elkaar werd getrapt?

Voor dit soort voorbeelden staan die mensen dus te demonstreren
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:26:58 #276
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193438955
quote:

[..]

Wow, wat een weerlegging hier.
Dames en heren, we hebben een nieuw politiek talent gevonden. Jesse Klaver, maak plaats _O_
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193438957
quote:

[..]

Rechtsongelijkheid is rechtsongelijkheid. Dit ondermijnt het draagvlak voor handhaving.
pi_193438970
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:03 schreef Dutchguy het volgende:
Halsema IS voorzitter van de veiligheidsregio..
dag
pi_193438978
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Rechtsongelijkheid is rechtsongelijkheid. Dit ondermijnt het draagvlak voor handhaving.
Waarbij je dus die muts uit Amsterdam uit haar functie moet gooien en iedereen normaal moet blijven doen in plaats van te eisen dat mensen die zich óók niet aan de regels hebben gehouden de boete niet hoeven te betalen. Dit is zieltjes winnen op een (toegegeven, lachwekkend) trieste manier.
pi_193438993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wow, wat een weerlegging hier.
Dames en heren, we hebben een nieuw politiek talent gevonden. Jesse Klaver, maak plaats _O_
Het compliment van Nikonlover vond ik leuker.
pi_193438996
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

De burgemeester mag wel vaker achter lintjes komen, ze moet nu eenmaal zich kunnen laten informeren om ter plekke ook in te schatten wat er nodig is...
dag
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 17:30:03 #282
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_193439002
2e corona piek in .....

3
2
1
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_193439007
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:30 schreef Belg het volgende:
2e corona piek in .....

3
2
1
In België?
dag
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 17:31:03 #284
Belg
pi_193439014
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:30 schreef Peter het volgende:

[..]

In België?
In Nederland, Maar omdat de grenzen terug open zijn, ook in België....
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_193439021
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:30 schreef Belg het volgende:
2e corona piek in .....

3
2
1
Verzin anders eens een manier waarop we Corona kunnen overwinnen. Zou de vorming van de BeNeLiga bijdragen?
pi_193439023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:31 schreef Belg het volgende:

[..]

In Nederland, Maar omdat de grenzen terug open zijn, ook in België....
Ik geloof dat Nederland het nochtans beter doet dan België in de aantallen.
dag
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:32:07 #287
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193439030
quote:

[..]

Het rechtsstatelijk gelijkheidsbeginsel en verbod op willekeur acht u onbelangrijk?
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 17:32:58 #288
Belg
pi_193439044
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:31 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik geloof dat Nederland het nochtans beter doet dan België in de aantallen.
Ja over twee weken zullen we het nog eens zien.

Als jullie zo dom zijn om een protest toe te laten met meer dan 1000 mensen zullen we straks de gevolgen zien
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 17:33:24 #289
367000 roos94
pi_193439052
Is er een protest geweest in den haag? Zie niks op nu.nl
pi_193439053
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:32 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Het rechtsstatelijk gelijkheidsbeginsel en verbod op willekeur acht u onbelangrijk?
Je mag best 'je' zeggen, Hans.
pi_193439064
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:33 schreef roos94 het volgende:
Is er een protest geweest in den haag? Zie niks op nu.nl
Over een halfuurtje, zo ongeveer.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:34:06 #292
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193439069
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:29 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Het compliment van Nikonlover vond ik leuker.
Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden?
Of is het meer Orange Man Bad?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193439073
Het is heerlijk weer voor een protest, met een beetje wind, veel gezonder dan binnen zitten.
dag
pi_193439091
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden?
Of is het meer Orange Man Bad?
Ik voel me vooral ver verheven boven Dennis Prager. Wat dat betreft is het meer Conservative Man Bad. Orange man interesseert me niks.
pi_193439098
quote:

[..]

Je zegt het nota bene zelf, KANSEN. Waarom zou je als getinte een kans moeten krijgen? Je moet godverdomme gewoon je best doen en er wat van maken. Weet je wie er kansen krijgen? Somaliërs die duizenden euro’s betalen om op een bootje hier naar Nederland te kunnen worden verscheept en zo een huis toegewezen kregen. Dat zijn kansen. Het heeft niks met zwart of wit te maken maar met afkomst, opvoeding en cultuur.
pi_193439107
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:34 schreef Peter het volgende:
Het is heerlijk weer voor een protest, met een beetje wind, veel gezonder dan binnen zitten.
Het is wel te hopen dat met een simpel kuchje en een briesje meneer Afriyie niet met corona wordt opgezadeld.
pi_193439110
Genoeg bekende mensen in Den Haag. Ben benieuwd welke politici er staan
dag
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:36:22 #298
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193439118
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:28 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Waarbij je dus die muts uit Amsterdam uit haar functie moet gooien en iedereen normaal moet blijven doen in plaats van te eisen dat mensen die zich óók niet aan de regels hebben gehouden de boete niet hoeven te betalen. Dit is zieltjes winnen op een (toegegeven, lachwekkend) trieste manier.
Maar in onderhavig geval wordt zowel de burgemeester niet berispt, alsmede bevestigd dat handhaving van de 1,5m en boetes voor overtredingen nochtans aan de orde zijn. Acht u dit niet innerlijk tegenstrijdig?
pi_193439121
voller
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')