Cliffhanger!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:24 schreef Blues het volgende:
Heeft demonstreren tegen 'zinloos geweld' of stille tochten e.d. ooit effect gehad?
Het antwoord in het volgende topic
Ik denk dat het vooral belangrijk is voor de mensen die demonstreren. Dat ze het gevoel hebben iets te doen. Heel veel zal het niet uitmaken inderdaad.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Cliffhanger!
Voor mij voelt het altijd als preaching to the choir. De mensen die je bereikt zijn de mensen die toch al tegen waren.
Uiteraard mee eens.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar bij je tweede zin gaat het toch precies fout. Het gaat niet over het demonstratierecht niet aan de kant willen schuiven, ze ziet het belang de demonstratie en daarom wil ze niet handhaven. Daar zou geen onderscheid in mogen zijn.
Niets, want zij hebben tractoren .quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de boeren weer besluiten te gaan demonstreren
maar wel op anderhalve meterquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:32 schreef golfer het volgende:
Baudet is vast heel tevreden geweest met deze demonstratie, want die stond ergens 's middags nog te roepen dat de anderhalve meter maatregels moeten worden opgeheven.
![]()
En nu op naar Friesland en Groningen.
En gezond verstand dus die gaan de eerste tijd niet protesteren.quote:
Mwoah... het moet ergens beginnen hè. Als niemand zich ooit uitspreekt, dan verandert er echt niks.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Cliffhanger!
Voor mij voelt het altijd als preaching to the choir. De mensen die je bereikt zijn de mensen die toch al tegen waren.
Ik zou in de buurt van Ruinen en Dwingeloo kijken! Je moet minimaal 5 km rond mijn woonplaats weg blijven, hier is niks leuk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:34 schreef Barreltje het volgende:
Oh veel plezier! Ik wil eigenlijk ook wel een paar dagen weg, maar lastig lastig..
We moeten nog langs sigme.. @:isabeau weet jij nog leuke plekjes bij jullie in de buurt om 2 nachtjes te verblijven?
Dan zullen de vernielingen en plunderingen in andere stadsdelen plaats moeten gaan vinden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:31 schreef Isabeau het volgende:
En controversieel denk ik dat het looten en vernielen in de VS meer effect zal hebben dan het vreedzaam demonstreren. Looten en vernielen kost mensen met macht geld en money talks, dus dat zal eerder leiden tot veranderingen binnen het politieapparaat dan een groep mensen die kaarsjes brandt, op één knie gaan zitten of zingen.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat als dat stikstofgedoe nu had plaatsgevonden in plaats van pre-corona, ze niet met hun tractor naar het mMlieveld waren gereden hoor. Echt nietquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En gezond verstand dus die gaan de eerste tijd niet protesteren.
Bovendien hebben ze het te druk de komende tijd
Hotel of B&B?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:34 schreef Barreltje het volgende:
Oh veel plezier! Ik wil eigenlijk ook wel een paar dagen weg, maar lastig lastig..
We moeten nog langs sigme.. @:isabeau weet jij nog leuke plekjes bij jullie in de buurt om 2 nachtjes te verblijven?
Ja, ok, eens. Allemaal je mond houden en zwijgzaam toekijken werkt al he-le-maal niet. Maar ook als je naar de geschiedenis van de VS kijkt dan heeft gewelddadig optreden in het verleden (ook tegen de overheid) tot veel meer effect geleid dan je stem verheffen en boos of verdrietig worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:36 schreef Candaasje het volgende:
Mwoah... het moet ergens beginnen hè. Als niemand zich ooit uitspreekt, dan verandert er echt niks.
Wel eens met je volgende post. Helaas. Maar geweld lijkt meer uit te halen dan vreedzaam demonstreren. Dat is ook mijn eigen ervaring. En ik vind dat triest, maar het is wel hoe het werkt.
Toch kan kennis/newustzijn verspreiden en draagvlak creëren soms wel helpen in bijvoorbeeld rechtszaken of in wijzigingen in de politiek (van wetten tot welke partij aan de macht komt)
Maakt niet uit .. we moeten vooral even een andere omgeving hebben hier. Maar wel corona proef zeg maar..quote:
Heel Drenthe is wel coronaproofquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:46 schreef Barreltje het volgende:
Maakt niet uit .. we moeten vooral even een andere omgeving hebben hier. Maar wel corona proef zeg maar..
Ja het is heel lastig.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ok, eens. Allemaal je mond houden en zwijgzaam toekijken werkt al he-le-maal niet. Maar ook als je naar de geschiedenis van de VS kijkt dan heeft gewelddadig optreden in het verleden (ook tegen de overheid) tot veel meer effect geleid dan je stem verheffen en boos of verdrietig worden.
Je wilt alleen (zoals in dit geval) niet ook de sympathie van je medestanders verliezen en als je massaal geweld gaat gebruiken en gaat vernielen en stelen dan heb je die kans weer. Racisten (in dit geval) worden dan ook alleen maar gesterkt in hun overtuiging.
Het is gecompliceerd.
Dat misschien niet, maar goed, er was al even niet geprotesteerd en nu aantal keren in korte tijd. Punt is gemaakt en het zal niet aan het imago/steun bijdragen om nu te gaan protesteren.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat als dat stikstofgedoe nu had plaatsgevonden in plaats van pre-corona, ze niet met hun tractor naar het mMlieveld waren gereden hoor. Echt niet![]()
En hey, begrijp me niet verkeerd; ik vond hun uitvoering alle perken te buiten gaan en ik was het niet met ze eens, maar in eerste instantie vond ik hun 'civil disobedience' actie best gaaf.
We hebben nog steeds straatnamen van "helden" die achteraf gezien toch niet zo heldhaftig waren. Die het niet zo nauw namen met de mensenrechten, dat is nu we eenmaal met zn (witte) allen hebben besloten dat we die zwartjes ook als mensen zullen zien he, iets waarvan je ook zou kunnen zeggen "joh met de kennis van nuuu...."quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid.. hoe is in Nederland het racisme diepgeworteld? Anders dan "wat anders is, is lastig"/ "als ze maar niet aan mijn boterham komen" / eigenbehoud ?
Ik vind racisme niet perse het tegenovergestelde van tolerantie bijvoorbeeld.
Stuk eenvoudiger vraagstuk, hoop ikquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:47 schreef Candaasje het volgende:
Anyway... ik ga weer eens wat doen aan mijn eigen problematiek hier in huis
Je zit wel veilig zodra je de IJssel over bentquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Maakt niet uit .. we moeten vooral even een andere omgeving hebben hier. Maar wel corona proef zeg maar..
Edit: eigenlijk het liefst wel met iets van een kook gelegenheid
Nee ik denk ook dat het nu inderdaad weinig oplevert inderdaadquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat misschien niet, maar goed, er was al even niet geprotesteerd en nu aantal keren in korte tijd. Punt is gemaakt en het zal niet aan het imago/steun bijdragen om nu te gaan protesteren.
Terwijl, als iedereen in eigen cabine blijft, kan er best geprotesteerd worden. Aantal weken geleden was er ook een "trekker disco" bij Zak of Index (kom zo snel niet op de naam, in Schüttorf in elk geval)![]()
Dat laatste is overigens gekheid. Tenminste ik denk wel dat het kan, maar vind niet dat je het moet doen
Ik heb inmiddels voor mezelf 3 leuke t-shits en een zwemshort besteldquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:27 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben zeker te last om tegen fiets te zeggen dat we al meer dan 15 jaar erg tevreden zijn met The Large?
Vroeger veel gothic-kleding gekocht, nu vaker merch.
Wolvenshirts?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels voor mezelf 3 leuke t-shits en een zwemshort besteld
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:50 schreef Uhmmpie het volgende:
mja als ik dit lees.. vraag ik me af of het juist niet komt doordat er allang black privilige is?
doordat elke keer zodra iemand een vinger uitsteekt er wordt gegild "ja maar discriminiatie"
gevolg daarvan is dat mensen nergens meer wat van durft te zeggen met als gevolg dat het uiteindelijk ergens uit de hand loopt doordat iemand al die tijd niks gezegd heeft en vervolgens compleet over de schreef gaat
let wel.. praat niet goed wat er is gebeurd he... maar wellicht moeten we verder kijken naar wat de oorzaak van dingen is.
het is geen tijd voor privilige... maar voor gelijkheid.
en dus ook gewoon dat we niet spreken van profileren.. maar van common sense.
ik woon in een wijk waar denk meer dan 80% van de wijk "buitenlander" is
dus als er wordt gezocht naar een overvaller is dat vaak "een getinte man"
maar dat eigenlijk niet gezegd worden want dat is discriminatie.
nee.. dat is gewoon de werkelijkheid.. die overvaller was nou eenmaal getint.
kan hij niks aan doen... maar als hij de snackbar overvalt is het wel een uiterlijk kenmerk.
of je het leuk vind of niet.
Maar of dit er nu toe leidt dat de kiesmannen, behorende tot de sociale elite, niet weer massaal hun stem aan Trump geven ongeacht wat de bevolking in de weken ervoor stemt, dat waag ik te betwijfelen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:31 schreef Isabeau het volgende:
En controversieel denk ik dat het looten en vernielen in de VS meer effect zal hebben dan het vreedzaam demonstreren. Looten en vernielen kost mensen met macht geld en money talks, dus dat zal eerder leiden tot veranderingen binnen het politieapparaat dan een groep mensen die kaarsjes brandt, op één knie gaan zitten of zingen.
Dit voelt wat.... territoriaalquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou in de buurt van Ruinen en Dwingeloo kijken! Je moet minimaal 5 km rond mijn woonplaats weg blijven, hier is niks leuk.
Nee en de Nederlandse fabrikant die bezig was met een elektrische trekker is vorige week failliet gegaanquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:55 schreef Candaasje het volgende:
Maar ja... past niet zo lekker bij ons imago.
Nja, Hoogeveen is nou niet direct de meest bruisende plek van Drenthe.quote:
Net een heel stuk gelezen. Flink wat mensen in Mineapolis hebben "mensen" gezien van de (niet georganiseerde) organisatie "patriots" die her en der wat "vuurtjes" hebben aangestoken. Dat zijn mensen die geen enkele regering accepteert en die gaan voor het recht van de sterkste.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja het is heel lastig.
Toevallig gingen de discussies er bij ons ook over; was die vrachtwagen in de hens steken nu wel goed of niet....zou het schaden of juist effectief zijn voor de dieren? etc.
(Als je naar 'successen' kijkt, dan kijk je niet zozeer naar vreedzame activisten die al 40 jaar op straat staan te praten...dan kijk je naar SHAC7; die met geweld en intimidatie Hunting Life Sciences op de knieën kregen. Schoonheidsprijs? Absoluut niet. Effectief? Wel degelijk. Maar er zijn ook nog wel andere manieren om te bereiken dat je wil dan deze twee uitersten. )
Het lastige met de rellen in de VS is dat het ook niet enkel de zwarte mensen zijn die aan het plunderen en rellen zijn; er zijn ook genoeg witte mensen die meedoen. Of zij echt sympathisanten zijn of gewoon van een beetje rellen houden (zeg maar hooligans) en dus nog meer olie op het vuur gooien, weet ik niet.
En ook: vreedzame demonstranten worden in de VS met rubberkogels door de politie onderhanden genomen (ook echt op gezichten gericht). Er was zelfs een verslag van een 'verpleegpost' waar ze binnenvielen en er flink in het rond geschoten werd. Dus dan denk je ook; van het op een vreedzame manier aankaarten van problemen, hou je als je een beetje pech hebt nog flinke littekens over ook...
Nou..ik ben in dilemma.... of kneiterhard op 60-70% van de lesstof oefenen...of allemaal wat minder en dan wel 80-85% doorgenomen hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Stuk eenvoudiger vraagstuk, hoop ik
Oh, Uhmmpie, ik heb een half jaar in de VS gewoond en er is echt véél meer racisme dan je in Nederland voor mogelijk kan houdenEcht tot het punt dat je terrassen ziet met alleen witte mensen en terrassen met alleen zwarte mensen. Naast elkaar. Maar niet door elkaar heen. En dat in Washington DC, niet één of ander achter gelegen gebied.
quote:
Genoeg filmpjes van mensen die binnen de protesten als een soort orde politie optraden. Die voor gebouwen gingen staan om het slopen en plunderen tegen te houden, die relschoppers uit de linies haalden en overdroegen aan de politie, omdat dit ook voor het gros van de demonstranten niet de bedoeling was.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Net een heel stuk gelezen. Flink wat mensen in Mineapolis hebben "mensen" gezien van de (niet georganiseerde) organisatie "patriots" die her en der wat "vuurtjes" hebben aangestoken. Dat zijn mensen die geen enkele regering accepteert en die gaan voor het recht van de sterkste.
Die (en witte racisten) zie je steeds meer opruien. Ik zeg niet dat de demonstranten zich netjes gedragen vwb plunderingen, maar er zijn genoeg filmpjes en foto's van witte mensen die ruiten ingooien op plekken waar eerst nog niets aan de hand was.
Gisteren nog een filmpje gezien van een gekleurde vrouw die een grote baksteen aan mensen (wit) in een auto teruggaf. Die lui hadden die baksteen aan een stel zwarte jongeren gegeven en zodra de politie dat zou zien zouden ze opgepakt worden. Was een mooie actie van haar
In Zuidwolde zit toch een vrij behoorlijk restaurant?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]Nee, er is hier echt niks
Ja, ik woon er, maar als ik iets leuks buitenshuis wil gaan doen dan moet ik ook de fiets of ov pakken, want hier is domweg niks. Er is nog geen restaurantje wat ik zou kunnen aanbevelen als 'uniek' of 'zeer goed'.
In de Groene Lantaarm is verhuisd naar Giethoorn. Of Staphorst. Nou ja, één van die twee.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:04 schreef derLudolf het volgende:
In Zuidwolde zit toch een vrij behoorlijk restaurant?
oh ik denk ook niet dat het helemaal onzin is hoorquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, Uhmmpie, ik heb een half jaar in de VS gewoond en er is echt véél meer racisme dan je in Nederland voor mogelijk kan houdenEcht tot het punt dat je terrassen ziet met alleen witte mensen en terrassen met alleen zwarte mensen. Naast elkaar. Maar niet door elkaar heen. En dat in Washington DC, niet één of ander achter gelegen gebied.
Hmja ik moet ook wel toegeven dat in alle jaren dat ik er met de motor / auto langs / doorheen reed het nooit echt sprankeldequote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:02 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik woon er, maar als ik iets leuks buitenshuis wil gaan doen dan moet ik ook de fiets of ov pakken, want hier is domweg niks. Er is nog geen restaurantje wat ik zou kunnen aanbevelen als 'uniek' of 'zeer goed'.
En bezorgen? Wordt dat nog een beetje gedaan bij jullie in de uithoek?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:02 schreef Isabeau het volgende:
En ik denk dat wij helemaal niet beseffen hoeveel indirect rascisme er in Nederland/Europa is.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je van shoarma, pizza en kebab houdt?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:06 schreef Barreltje het volgende:
En bezorgen? Wordt dat nog een beetje gedaan bij jullie in de uithoek?
Leukquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels voor mezelf 3 leuke t-shits en een zwemshort besteld
Of juist niet Giethoorn, maar Vollenhove, Blokzijl? Minder bekend, maar ook leuk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In de Groene Lantaarm is verhuisd naar Giethoorn. Of Staphorst. Nou ja, één van die twee.
@:Barrel, Giethoorn is misschien nu wel leukGeen massa touristen, dus unieke kans.
Meeste mensen hebben hier een autoquote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
En bezorgen? Wordt dat nog een beetje gedaan bij jullie in de uithoek?
Ja, hier is ook veel racisme. Ik denk zelfs als de regering Marokkanen ging oppakken en in werkkampen zou zetten (...) een groot deel van de bevolking dat een prima idee vindt. Een groot deel gewoon zwijgt. En een heel klein deel gaat demonstreren/in actie komt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:07 schreef Jagärtrut het volgende:
En ik denk dat wij helemaal niet beseffen hoeveel indirect rascisme er in Nederland/Europa is.
Want wij zijn wit, en nog steeds gepriviliegeerd. Maar inderdaad, in de VS is dat anders...Ik zag iets voorbijkomen van een zwarte man die in een witte buurt woont. Hij vertelde dat hij alleen maar de straat op ging om een rondje te wandelen met of zijn dochter, of zijn hond. In dat geval had hij een reden om de straat op te gaan. Als hij alleen zou gaan zou hij achterdochtig aangekeken worden door jan en alleman. Ik vind het zo triest.
ik denk vooral dat we moeten kijken naar de oorzaak..quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:07 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En ik denk dat wij helemaal niet beseffen hoeveel indirect rascisme er in Nederland/Europa is.
Want wij zijn wit, en nog steeds gepriviliegeerd. Maar inderdaad, in de VS is dat anders...Ik zag iets voorbijkomen van een zwarte man die in een witte buurt woont. Hij vertelde dat hij alleen maar de straat op ging om een rondje te wandelen met of zijn dochter, of zijn hond. In dat geval had hij een reden om de straat op te gaan. Als hij alleen zou gaan zou hij achterdochtig aangekeken worden door jan en alleman. Ik vind het zo triest.
Ik noemde ook Giethoorn omdat het er normaal stampvol is met Chinezen en andere buitenlanders (het is één van de 3 plekken in Nederland die in de Chinese Lonely Planet staan...naast Kinderdijk en Amsterdam). Dus nu een unieke kans om eens in je leven Giethoorn te zien terwijl het niet propvol isquote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:10 schreef derLudolf het volgende:
Of juist niet Giethoorn, maar Vollenhove, Blokzijl? Minder bekend, maar ook leuk.
Ik stond echt versteld van mijn eerste weken in BE wat dat betreft.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:07 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mwoah. er worden heus wel overvallen gedaan door blanke mannen, maar die behoren tot je eigen groep en dus valt dat niet zo op. Alles wat niet tot je eigen groep behoort valt veel meer op.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:15 schreef Uhmmpie het volgende:
ik denk vooral dat we moeten kijken naar de oorzaak..
als de criminaliteit doorgaans door een bepaald type mens wordt uitgevoerd..
maakt het niet uit welk type dat is.. dan wordt de hele groep er op aangekeken.
bij mij in de buurt lees je nooit dat een overval gepleegd is door een blanke man.
het is altijd "getinte man met bontkraagje"
probleem is dat alle getinte mannen met bontkraagje.. dus een groter kans hebben je te overvallen.
en dat al die andere getinte mannen met bontkraagje die gewoon een brave burger zijn.. daar dus op worden aangekeken.
maar als bijna alle overvallen werden gepleegd door een blanke vrouw....
zouden die er op aan worden gekeken ipv de getinte mannen met bontkraagje.
het is niet eerlijk, niet fair en zou niet moeten
maar is het nou echt raar?
Gisteren bij Beau: Glennis Grace, die mocht niet mee zwemmen vroeger, want zwart. Glenn Faria die in de eerste week dat hij een nieuwe auto had, aangehouden werd want "hij voldeed aan het profiel". Eerder een verhaal van een man die zijn auto aan een soedaneese vriend had uitgeleend. Werd gebeld door de politie of hij had gemerkt dat zijn auto was gestolen? En dat hij in ieder geval nooit zijn papieren in de auto moest laten liggen. Dit was in Nederland.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, hier is ook veel racisme. Ik denk zelfs als de regering Marokkanen ging oppakken en in werkkampen zou zetten (...) een groot deel van de bevolking dat een prima idee vindt. Een groot deel gewoon zwijgt. En een heel klein deel gaat demonstreren/in actie komt.
Zo las ik trouwens ook een stuk van een zwarte jongen die op straat op zijn vrienden stond te wachten. Moest ze zenuwachtig bellen waar ze bleven, want de politie vertrouwde het niet en stond hem dreigend te ondervragen wat hij daar deed.
ik woon in rotterdam zuid.. 80-90% van de wijk is lichtgetint.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mwoah. er worden heus wel overvallen gedaan door blanke mannen, maar die behoren tot je eigen groep en dus valt dat niet zo op. Alles wat niet tot je eigen groep behoort valt veel meer op.
Die blanke vrouw heeft -als groep- een veel groter pad naar "succes" beschikbaar. Veel factoren die een hoop verschil maken voor hoe je terecht komt en uitpakt staan op groen, terwijl wanneer je in een achterstandswijk wordt geboren met ouders die beiden full time werken, waarschijnlijk in onhandige gebroken diensten, je ouders de taal van het land waar je woont niet beheersen en je dus niet kunnen begeleiden in je schoolwerk en geen geld hebben voor bijles, iedereen om je heen de hoop al op heeft gegeven op een succeservaring "op het rechte pad" en criminaliteit om je heen vanzelfsprekend is....quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
bij mij in de buurt lees je nooit dat een overval gepleegd is door een blanke man.
probleem is dat als je wordt overvallen.. de kans groter is dat het door een getinte man met bontkraagje is.
en dat al die andere getinte mannen met bontkraagje die gewoon een brave burger zijn.. daar dus op worden aangekeken.
Volgens mij kom je veel verder met toegeven dat iedereen, dus ook jij, racistisch is dan dommetje spelen en je handen wassen in onschuld.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik stond echt versteld van mijn eerste weken in BE wat dat betreft.
Mijn huisgenoot heeft het continu over stinkende negers dit en dat, en ik sprak met een zwart meisje op Antwerpen CS; zij had ook in Amsterdam gewoond, maar nu in Antwerpen had ze echt regelmatig te maken met echt kleinerende opmerkingen. Kort daarvoor had bijvoorbeeld een collega - met wie ze het goed leek te kunnen vinden, dacht ze - een opmerking gemaakt toen ze in de wc even haar gezicht aan het afkoelen was met water: 'doe geen moeite, je krijgt het er toch niet af....'
![]()
Maar het zijn vaak kleine dingen. Ik zit zelf ook vol vooroordelen hoor. Ik woon in een multi-culti wijk, maar ik betrap me er zelf regelmatig op.
En het is niet gek, er zijn verklaringen voor, maar ik denk dat we er wel iets mee moeten
En voor je awareness is het echt véél beter om te beseffen dat je zelf ook racistisch bent. Misschien niet over alles en iedereen, maar iedereen is onbewust denk ik toch een beetje racistisch. Dat is ook heel goed evolutionair te verklaren: andere groepen kunnen een bedreiging zijn en dus moet je alerter zijn rond 'anderen' dan bij 'gelijken'.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Volgens mij kom je veel verder met toegeven dat iedereen, dus ook jij, racistisch is dan dommetje spelen en je handen wassen in onschuld.
absoluut. Als ik 's avonds alleen over straat loop en er komen me 2 blanke mannen tegemoet dan voelt dat anders als wanneer er 2 niet-blanke mannen me tegemoet komen...Zomaar een klein voorbeeld.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En voor je awareness is het echt véél beter om te beseffen dat je zelf ook racistisch bent. Misschien niet over alles en iedereen, maar iedereen is onbewust denk ik toch een beetje racistisch. Dat is ook heel goed evolutionair te verklaren: andere groepen kunnen een bedreiging zijn en dus moet je alerter zijn rond 'anderen' dan bij 'gelijken'.
ik woon dus in zo'n wijk..quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Die blanke vrouw heeft -als groep- een veel groter pad naar "succes" beschikbaar. Veel factoren die een hoop verschil maken voor hoe je terecht komt en uitpakt staan op groen, terwijl wanneer je in een achterstandswijk wordt geboren met ouders die beiden full time werken, waarschijnlijk in onhandige gebroken diensten, je ouders de taal van het land waar je woont niet beheersen en je dus niet kunnen begeleiden in je schoolwerk en geen geld hebben voor bijles, iedereen om je heen de hoop al op heeft gegeven op een succeservaring "op het rechte pad" en criminaliteit om je heen vanzelfsprekend is....
Je kunt je echt niet voorstellen dat je voedingsbodem een invloed heeft op de keuzes die je maakt
mja ik vind 2 blanke mannen die achter me lopen dus op recht net zo engquote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
absoluut. Als ik 's avonds alleen over straat loop en er komen me 2 blanke mannen tegemoet dan voelt dat anders als wanneer er 2 niet-blanke mannen me tegemoet komen...Zomaar een klein voorbeeld.
Goed, ik ga m'n kleine ophalen van de créche, waar ik hem vanmorgen luid schreeuwend en intens verdrietig heb achtergelaten. Dat doet een moederhart toch echt wel veel pijn...
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:35 schreef PdeHoog het volgende:
Goedemorgen allemaalDe makelaar heeft het bod ontvangen en neemt het vandaag in behandeling
Ik vind dit spannend. Eigenlijk wel.
Dit.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Die blanke vrouw heeft -als groep- een veel groter pad naar "succes" beschikbaar. Veel factoren die een hoop verschil maken voor hoe je terecht komt en uitpakt staan op groen, terwijl wanneer je in een achterstandswijk wordt geboren met ouders die beiden full time werken, waarschijnlijk in onhandige gebroken diensten, je ouders de taal van het land waar je woont niet beheersen en je dus niet kunnen begeleiden in je schoolwerk en geen geld hebben voor bijles, iedereen om je heen de hoop al op heeft gegeven op een succeservaring "op het rechte pad" en criminaliteit om je heen vanzelfsprekend is....
Je kunt je echt niet voorstellen dat je voedingsbodem een invloed heeft op de keuzes die je maakt
FTFYquote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dragen er echt nog mensen bontkraagjes met dit weer?
Jeetje, ik besefte niet dat het zo'n probleem kon zijn voor een blanke Hollandsche om in België te wonenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:36 schreef Candaasje het volgende:
Dit.
En als ik het dan toch over BE had; ik schrok er ook van hoe veel Belgen echt niks van NLers moeten hebben. Soms nog met een grapje 'Die gekke Hollanders', maar altijd wel die ondertoon....
En dan hielp het ook niet dat wij NLers voor deze studie enorm profiteren van het BE systeem. We zijn ook met teveel, NLse studenten moesten geweerd worden, daar kwam het wel vaak op neer.
Ik werd er zelfs in het begin echt schichtig van in de supermarkt. Heel bewust dat je 'anders' bent. Je probeert dingen anders te zeggen zodat je niet zo opvalt ('Kan ik pinnen' vervangen door 'Kan ik met de kaart betalen?'. Vaker merci dan dankjewel...etc.)
En dan moet je dus nagaan dat ik alle kansen heb gekregen (en nog steeds krijg), ik heb geen uiterlijk dat met criminaliteit in verband gebracht wordt (blond haar, blauwe ogen....echt veel meer Noord-Europees krijg je het niet...) . En toch voelde ik me zo onwelkom en aangestaard... dat ik me er anders door begon te gedragen. Meer dan 'je gewoon een beetje aanpassen' werd het.
Uiteindelijk heb ik lieve (Belgische) vrienden gevonden, leerde ik ook wat andere Belgen kennen en vond ik mijn draai. Maar van zo'n klein beetje 'afkeer', werd ik al heel onzeker en ongelukkig.
Moet je nagaan wat het met je doet als je dat niet een beetje of vooral in het begin, maar in grote mate en/of voortdurend ervaart?
Dan sluit je je ook af van de rest van de omgeving, als je steeds het deksel op je neus krijgt. En dan zie je denk ik naar verloop van tijd ook niet meer de goede dingen van een maatschappij.
En zoek je je heil bij meer gelijkgestemden. Die dezelfde soort ervaringen hebben.
En dan kom je al snel met een of twee benen buiten de maatschappij te staan. En dan wordt het soms heel moeilijk om er naar terug te keren. Want de maatschappij kotst jou uit, en jij hen, en zij jou weer en....etc.
Ja, dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Volgens mij kom je veel verder met toegeven dat iedereen, dus ook jij, racistisch is dan dommetje spelen en je handen wassen in onschuld.
ik vertrouw mijn eigen 'mensenkennis' ook nietquote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:39 schreef Candaasje het volgende:
Ja, dat denk ik ook.![]()
Ik ben ook vaak racistisch uit onwetendheid. Het is niet dat ik een hekel heb aan bepaalde mensen en deze actief uitdraag. Maar ik weet wel dat ik echt bomvol vooroordelen zit. En niet eens enkel over kleur, ook over leeftijd, komaf, etc. (Dat is ook wel iets dat ik bij die gesprekken op straat heb geleerd. Hoe vaak ik wel niet verkeerd mensen compleet verkeerd heb ingeschat....dat is niet meer op 1 hand te tellen hoor)
Maar dat maakt toch niet gelijk alle getinte mensen verdacht? Wel (bijvoorbeeld) alle getinte mannen met Antilliaans uiterlijk, een rood shirt en slanke bouw van rond de 2 meter lang. Dat is nou precies wat er mis is. Er zijn te veel mensen die in zulke gevallen iedere niet witte persoon daar op aankijken.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:50 schreef Uhmmpie het volgende:
ik woon in een wijk waar denk meer dan 80% van de wijk "buitenlander" is
dus als er wordt gezocht naar een overvaller is dat vaak "een getinte man"
maar dat eigenlijk niet gezegd worden want dat is discriminatie.
nee.. dat is gewoon de werkelijkheid.. die overvaller was nou eenmaal getint.
kan hij niks aan doen... maar als hij de snackbar overvalt is het wel een uiterlijk kenmerk.
of je het leuk vind of niet.
WAAR ZIJN JE HOOFDLETTERRRRRSWRAAAAAquote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik woon dus in zo'n wijk..
daar gaan de kinderen ook gewoon naar school.
dezelfde school als de mijne.. alleen spreken ze vaak geen nederlands als ze naar school gaan dus beginnen ze per definitie met een achterstand.
en dat zijn dan dus niet eerste generatie allochtone ouders... dat zijn ouders waarvan de ouders OOK al in nederland wonen.. maar die het belangrijker vinden dat het kind een andere taal dan het nederlands beheerst.
die dus voor ze naar school gaan nog nooit nederlands hebben gesproken omdat ze enkel in hun eigen mini-samenleving zijn geweest.
waar van de kinderen op een sportclub gaan.. waar alle kinderen diezelfde taal spreken.
waar de ouders enkel omgaan met mensen van dezelfde afkomst
waarvan de moeders vaak zat gewoon thuis zijn ipv hard werken in gebroken diensten.
en die ook gewoon op school zijn geweest in nederland dus je zou denken dat ze toch minimaal de basisschool lesstof wel onder de knie hebben.
dus ja.. je voedingsbodem heeft daar invloed op
maar de ouders hebben daar echt onwijs veel invloed op.
en guess what.. bijles krijg je op school.. dar is gewoon gratis
en guess even more: mijn dochter werd niet geholpen in de klas met rekenen
omdat de andere kinderen nou eenmaal meer hulp nodig hadden omdat ze met een achterstand op school kwamen en structureel luidkeels de aandacht vroegen.
(en ik wil niet lullig doen.. maar dat waren niet de roomblanke kindjes.. en ook niet de gekleurde kindjes van de [b][b]hardwerkende[/b][/b] ouders die zich een slag in de rondte werken met gebroken diensten en overuren zodat hun kind een beter leven zou hebben.)
Ja eens. Maar ik vind het wonderlijk dat je dat zelfs met deze temperaturen volhoudt. Ze hebben dus wel doorzettingsvermogen he! Maar het eens voor de goede zaak inzetten, ho maar!quote:
Nouja op zich is het niet echt een heel groot probleem qua kansen verder; je mag hier hetzelfde als de Belgen, en ze betalen nog mee voor je studie ookquote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje, ik besefte niet dat het zo'n probleem kon zijn voor een blanke Hollandsche om in België te wonenMijn ex schzus is Vlaams en volgens mij heeft ze nooit problemen gehad hier? Terwijl je echt duidelijk hoort dat ze hier niet vandaan komt.
Enne Candaasje, ik ga wandelen. Dus als je nu even doet alsof iedereen hier offline gaat, dan kan jij gaan doen wat je moet doen om je examens te halenZou niet willen dat wij mede verantwoordelijk zijn dat je geen dierenarts wordt.
En die voedingsbodem was "ze moeten hier werken, en daarna weer terug, scholing is nergens voor nodig, taal hoeven ze ook niet te leren".quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
WAAR ZIJN JE HOOFDLETTERRRRRSWRAAAAAsorry
Hoe op dit moment het schoolsysteem helemaal niemand adequaat weet te ondersteunen is een andere discussie. Of eigenlijk helemaal geen discussie volgens mij.
Hoe kun je nou typen wat je typt en tegelijkertijd niet snappen dat het niet gek is dat dat soort kinderen vaker ergens anders terecht komen dan in het bestuur van ABN AMRO?
Ouders ZIJN juist een groot deel van iemands voedingsbodem. En ouders zijn weer waar ze zijn door oa hun eigen voedingsbodem. Ik denk niet dat die ouders beiden een hooggeschoolde en goedbetaalde functie hadden en toen dachten, nou ik gaat er eens lekker met mn pet naar gooien, uitkering trekken en drugs gebruiken, want dat lijkt me leuker.
Nou ja er gingen hier ook beelden rond van een NL arrestatie in een Jumbo waarbij de politie EEN FUCKING SCHOEN OP HET FUCKING GEZICHT VAN DE VERDACHTE HAD GEDRUKT. Zo iemand moeten ze van mij ook direct op non-actief stellen, ik kan me geen situatie voorstellen waarin dit gepast/gerechtvaardigd wat dan ook is. Man lag al op de grond, er zaten 314 anderen op hem (whyyyyyyy) en dan die schoen OP IEMANDS GEZICHT.... Sorry hoor, maar dan heb je imo geen plek in een politiekorps.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar dat maakt toch niet gelijk alle getinte mensen verdacht? Wel (bijvoorbeeld) alle getinte mannen met Antilliaans uiterlijk, een rood shirt en slanke bouw van rond de 2 meter lang. Dat is nou precies wat er mis is. Er zijn te veel mensen die in zulke gevallen iedere niet witte persoon daar op aankijken.
Ik las vanochtend nog een stukje over een zwarte man die opgepakt in de VS was tijdens het tanken. Hij kwam niet uit de richting van de verdachte die ze zochten. Hij leek er totaal niet op, alleen zijn huidskleur. En als je ziet hoe verdachten daar worden behandeld, nog niet eens als dieren, is er gewoon weer iemand beschadigd voor de rest van zijn leven. En hij geeft dat bewust/onbewust ook weer door aan zijn kinderen.
En je bek houden en nergens om vragen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En die voedingsbodem was "ze moeten hier werken, en daarna weer terug, scholing is nergens voor nodig, taal hoeven ze ook niet te leren".
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja eens. Maar ik vind het wonderlijk dat je dat zelfs met deze temperaturen volhoudt. Ze hebben dus wel doorzettingsvermogen he! Maar het eens voor de goede zaak inzetten, ho maar!
Dat gaat niet meer op voor 3e generaties hequote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En die voedingsbodem was "ze moeten hier werken, en daarna weer terug, scholing is nergens voor nodig, taal hoeven ze ook niet te leren".
Ik geloof eigenlijk nooit dat die schrijnende gevallen die jij benoemt derde generatie zijn. Althans die zullen er heus wel zijn, maar zeker geen meerderheid.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer op voor 3e generaties he
Want hun ouders gaan niet terug.. die zijn al waar ze vandaan komen.
Nee, zeker niet, maar zo kwamen ze binnen. En als je al hier begint met niets en niemand stimuleert je om verder te gaan, erger nog, ze ontmoedigen het, hoe moet je dan je kinderen stimuleren? Er zijn heel veel mensen die dat wel lukt, maar ook veel die dat niet lukt. En dat zie je niet alleen bij de gastarbeiders, maar ook in de kansarme nederlandse wijken (heb er nogal wat in de buurt hier). Maar zelden dat ouders stimuleren, school helpt ook niet echt mee, buurt ook niet (geen voorbeeld).quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer op voor 3e generaties he
Want hun ouders gaan niet terug.. die zijn al waar ze vandaan komen.
Wil je even motorboaten?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:15 schreef Lonaa het volgende:
3 x begonnen met typen, 3x weggehaald. Ik heb er de kracht niet meer voor om deze discussie te voeren.
Ik vind de mensheid steeds lelijker worden.
Komma snotteke.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gewoon even erop liggen en huilen alsjeblieft.Mag dat ook?
En in hoeverre is die persoon wel/niet gestraft? In Nederland komt dit niet of zelden in de media. Maar er wordt wel degelijk opgetreden tegen dit soort misdragingen. Enkel niet aan de grote klok gehangen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou ja er gingen hier ook beelden rond van een NL arrestatie in een Jumbo waarbij de politie EEN FUCKING SCHOEN OP HET FUCKING GEZICHT VAN DE VERDACHTE HAD GEDRUKT. Zo iemand moeten ze van mij ook direct op non-actief stellen, ik kan me geen situatie voorstellen waarin dit gepast/gerechtvaardigd wat dan ook is. Man lag al op de grond, er zaten 314 anderen op hem (whyyyyyyy) en dan die schoen OP IEMANDS GEZICHT.... Sorry hoor, maar dan heb je imo geen plek in een politiekorps.
In NL zijn we ook dat "allereerst de-escaleren" als basishouding kwijt aan het raken geloof ik.
Wij zitten nu ook in de lunchpauze van mijn man in het badquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:37 schreef Myraela het volgende:
Het voelt toch een beetje raar om tijdens het werk even een korte plons te nemen om af te koelen.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:30 schreef Barreltje het volgende:
Wiinzijn naar onze favoriete strandtent gelopen.. en gaan lunchen
Je kunt ook weinig verwachten van laaggeletterde/analfabete mensen die vaak nog niet eens de basisschool in het land van herkomst hebben afgerond. Die kunnen niets anders dan vasthouden aan hun tradities want het is het enige dat ze kennen. Ze kunnen domweg niet veel meer begrijpen dan dat. Dat krijg je er echt niet met twee generaties uit helaas. Opvoeding is zo belangrijk. Maar ook het kunnen begrijpen van de regels van de samenleving. De bureaucratie, regels over afval, helpen op school, etc. Juist omdat het voor hen zo moeilijk was, is hun vaderland voor hen, in gedachten, zo veel beter. Net als voor veel mensen vroeger altijd alles beter was. Gewoon omdat het toen/daar beter te begrijpen was.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, maar zo kwamen ze binnen. En als je al hier begint met niets en niemand stimuleert je om verder te gaan, erger nog, ze ontmoedigen het, hoe moet je dan je kinderen stimuleren? Er zijn heel veel mensen die dat wel lukt, maar ook veel die dat niet lukt. En dat zie je niet alleen bij de gastarbeiders, maar ook in de kansarme nederlandse wijken (heb er nogal wat in de buurt hier). Maar zelden dat ouders stimuleren, school helpt ook niet echt mee, buurt ook niet (geen voorbeeld).
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:15 schreef Lonaa het volgende:
3 x begonnen met typen, 3x weggehaald. Ik heb er de kracht niet meer voor om deze discussie te voeren.
Ik vind de mensheid steeds lelijker worden.
Ik ben benieuwd naar het antwoord van de makelaar. Heb je trouwens zin om het huis dat je op het oog hebt te delen? Ik ben benieuwd en heb geen zin om te werkenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Lekker
Ik heb net een 8-jarige gevoederd en ga weer verder werken
Jaren geleden was er een stuk in de krant over 4 turkse vrouwen die een hele wijk in hun greep hielden. Zij bepaalden en iedereen leefde daar naar. De dames en de meeste bewoners van die wijk kwamen ook uit hetzelfde gebied.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je kunt ook weinig verwachten van laaggeletterde/analfabete mensen die vaak nog niet eens de basisschool in het land van herkomst hebben afgerond. Die kunnen niets anders dan vasthouden aan hun tradities want het is het enige dat ze kennen. Ze kunnen domweg niet veel meer begrijpen dan dat. Dat krijg je er echt niet met twee generaties uit helaas. Opvoeding is zo belangrijk. Maar ook het kunnen begrijpen van de regels van de samenleving. De bureaucratie, regels over afval, helpen op school, etc. Juist omdat het voor hen zo moeilijk was, is hun vaderland voor hen, in gedachten, zo veel beter. Net als voor veel mensen vroeger altijd alles beter was. Gewoon omdat het toen/daar beter te begrijpen was.
Jongeren met een Marokkaanse achtergrond begaan niet meer delicten dan die met een Nederlandse achtergrond. Ze begaan wel andere delicten. Als je kijkt naar brandstichting en zedenmisdrijven dan zijn Nederlanders daarin flink overgerepresenteerd. Toch zien we een witte man ook niet direct als brandstichter of verkrachter.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
probleem is dat als je wordt overvallen.. de kans groter is dat het door een getinte man met bontkraagje is.
Als je dan toch iets doet, kies dan een van die twee. Want als je geen werk heb, heb je geen geld voor een nieuwe laptop.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kunnen jullie even op me inpraten dat mn ontslag indienen in deze periode zeer onverstandig is? Evenals mijn laptop uit het raam gooien.
Ik ben ook al 2 keer begonnen aan een ontslagbrief, maar heb ook maar even besloten dat ik nu niet ga verkassen; solliciteren, inwerken: een hoop gedoe met Cor Ona aan de macht.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kunnen jullie even op me inpraten dat mn ontslag indienen in deze periode zeer onverstandig is? Evenals mijn laptop uit het raam gooien.
Tja, daar ben ik niet zó goed in.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja hallo, werklaptopquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je dan toch iets doet, kies dan een van die twee. Want als je geen werk heb, heb je geen geld voor een nieuwe laptop.
Ik app 24/7 met een vriendin in dezelfde situatie, dus dit werkt nietquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, daar ben ik niet zó goed in.
Inpraten op iemand.
Ws. weet en voel jezelf het best wat juist is.
Wat zou je een vriendin aanraden, die bovenstaande vraag stelt?
Ik beslis dat ook elke keer, maar ik ben het zo fucking beu. In het ideale geval houd ik het nog een paar maanden vol, maar teeeeering wat is het moeilijkquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben ook al 2 keer begonnen aan een ontslagbrief, maar heb ook maar even besloten dat ik nu niet ga verkassen; solliciteren, inwerken: een hoop gedoe met Cor Ona aan de macht.
Ik mot me natuurlijk laten ontslaan en genieten van de WW. Dat is veel beter!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe gelukkig ga je worden zonder werk, maar dan ook zonder geld, zonder laptop etc. En in deze tijd nieuw werk zoeken lijkt me ook niet echt handig.
Is er dan niet te praten over ander/leuker werk?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik overweeg op het moment om gewoon 4 dagen per week in een fabriek te gaan werken. Eerlijk is eerlijk, het vakantiewerk dat ik in fabrieken heb gedaan was minder geestdodend en energiezuigend dan het gros van mijn grotemensen banen.
Mja, ik weet niet, ik denk dat ik het gewoon niet meer kan, een bullshitbaan maar dan wel moeten pretenderen dat het geen bullshit is. Ik zou op dit moment werkelijk gelukkiger worden van een baan waarbij je ziet dat je iets doet. Een stapel die kleiner wordt of iets wat je echt ziet. Ik heb werkelijk waar in geen tien jaar het idee gehad dat ik iets zinnig heb gedaan in mn werk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is er dan niet te praten over ander/leuker werk?
Ik heb ook het idee dat ik ik je al 10 jaar hoor mopperen over je werk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mja, ik weet niet, ik denk dat ik het gewoon niet meer kan, een bullshitbaan maar dan wel moeten pretenderen dat het geen bullshit is. Ik zou op dit moment werkelijk gelukkiger worden van een baan waarbij je ziet dat je iets doet. Een stapel die kleiner wordt of iets wat je echt ziet. Ik heb werkelijk waar in geen tien jaar het idee gehad dat ik iets zinnig heb gedaan in mn werk.
Alle gevoel van whoohieee iets bereik, kwam van daarbuiten.
Dat is een beetje lastig om al te diep om in te gaan omdat ik nog steeds een neuroot voor herkenning ben. Maar het komt er op neer dat de dingen die ik wel leuk vind door heel veel mensen leuk worden gevonden en dat die taart simpelweg niet groot genoeg is voor al die mensen. Dan heb je en amper inkomen en geen leuke hobby meer. Dus ik heb wel echt bewust gekozen dat ook als hobby te houden en ook minder te gaan werken om er meer tijd aan te kunnen besteden. Door weeeeer een wissel van baan werk ik nu weer 5, maar ik merk dat dat helemaal niet meer voor me werkt, dan loopt mijn bullshit emmer elke week over. Bij 4 dagen is hij soms tot het randje, maar zelden overlopen. Dus daar ga ik wel achteraan.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat ik ik je al 10 jaar hoor mopperen over je werk.
En als je dat gevoel wel hebt buiten je werk, kan je dan niet iets gaan doen met die momenten?
Kippen zijn wat dat betreft klote beesten. Die tolereren niemand.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:08 schreef AnneX het volgende:
Jammer Anthraxx.
Komt er een ander hoedje van Juliana op pootjes? Of laat een kippehorde dat niet toe.
( nu het toch gaat over racisme en discriminatie).
In de mail een bericht van 7 pagina’s vanuit het theater omtrent coronamaatregelen, hygiene en looproutes, toilet-, lift- en trapgebruik.
Tot eind augustus heb ik voorlopig afgezegd.
Helaasch voor de organisatie.
Ja P...linkjes van het beoogde huis please
Een dag minder werken lijkt me een goede stap inderdaad. En je kunt het altijd proberen natuurlijk om meer met je hobby te doen en pas als het lukt minder gaan werken.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is een beetje lastig om al te diep om in te gaan omdat ik nog steeds een neuroot voor herkenning ben. Maar het komt er op neer dat de dingen die ik wel leuk vind door heel veel mensen leuk worden gevonden en dat die taart simpelweg niet groot genoeg is voor al die mensen. Dan heb je en amper inkomen en geen leuke hobby meer. Dus ik heb wel echt bewust gekozen dat ook als hobby te houden en ook minder te gaan werken om er meer tijd aan te kunnen besteden. Door weeeeer een wissel van baan werk ik nu weer 5, maar ik merk dat dat helemaal niet meer voor me werkt, dan loopt mijn bullshit emmer elke week over. Bij 4 dagen is hij soms tot het randje, maar zelden overlopen. Dus daar ga ik wel achteraan.
Beide geen verstandige keuzes. Laptop dichtklappen, telefoon een uurtje uitzetten even buiten je voeten ergens in een sloot hangen ofzo. Dat is wel een verstandig plan.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn we ingeruild??? Nu ja zeg.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is o vooral kut dat @:Vanyel al jaren een baan heeft die ze wel leuk vindt en een gezin dat ze doorgaans ook leuk vindt![]()
Haten met V was toch beste haten. En nu heeft ze ook al andere digivrinden
Ik voelde me wel een beetje schuldig dat ik dus bij half Nederland hoor die laatst een zwembadje heeft lopen vullen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:04 schreef fietsie het volgende:
Ik las vanmorgen de artikelen van waterleidingbedrijven waarin ze zwembaden haatten.
Ik ging dus kijken of ik een grote kon kopen.
Op.
Jammer.
Ach zo lang je hem niet elke paar weken op nieuw vult. Hier staat ie nu 2 weken en zal nog wel 3 maanden staan, kan me er niet heel schuldig om voelen. Er zijn ook mensen die 3x per dag douchenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik voelde me wel een beetje schuldig dat ik dus bij half Nederland hoor die laatst een zwembadje heeft lopen vullen.
Hier ook, tenminste, nu hoor ik het. In deze wijk is het volgens mij op woensdag eind van de dag, en toen ik donderdag naar de dierenarts fietste, hoorde ik daar ook het bekende geluidje.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:06 schreef Sarabi het volgende:
Sinds een paar weken komt er elke week een ijskar door de wijk. Nog nooit eerder meegemaakt
Alleen beetje jammer van hetzelfde melodietje een half uur lang.
Ja, ik ook, maar als ik ook zie hoe droog/geel het hier al is. Dat was vorig jaar pas medio juli zo. En ik was 2 weken geleden even op kantoor, en het park daar was ook al zo geel.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het echt alarmerend dat we in mei al waarschuwingen krijgen over watergebruik.
Dat laatste hoor. Dat is ook echt waarom ik mijn hobby graag hobby hou. Zodra het op werk begint te lijken is hetquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:05 schreef Myraela het volgende:
Overigens altijd wel jaloers op mensen die ondanks de risico's er toch voor kiezen om iets te gaan doen wat ze écht leuk vinden. Terwijl ik toch ook wel veilig zit op een baantje dat ik, voor werk, prima te doen vind. Maar nooit zal kunnen zeggen dat het m'n passie is.
Maar ik ben ook wel bang dat alles waarvan ik nu denk "Dat is echt een droombaan!" toch ook niet meer leuk is zodra het een verplichting is.
Ik liep zaterdag over wat dijken... Nou die waren al behoorlijk aan het invallen. Dat wordt echt nog een probleem..quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het echt alarmerend dat we in mei al waarschuwingen krijgen over watergebruik.
Dus ik moet toch die 4,5x4,5 meter bak kopen?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:12 schreef Candaasje het volgende:
Mag ik? Mag ik? Mag ik?![]()
...
Myraela; een berg hamburgers en biefstukken bakken op de BBQ kost veel meer kostbaar drinkwater dan jouw zwembadje. Plons lekker door zou ik zeggen!![]()
(Ik was even een kop thee aan het drinken, dus ik ga weer door. Have fun luitjes!)
Ik vond dit op zich ook wel een rare tijd. De helft van de kinderen zit op school.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier ook, tenminste, nu hoor ik het. In deze wijk is het volgens mij op woensdag eind van de dag, en toen ik donderdag naar de dierenarts fietste, hoorde ik daar ook het bekende geluidje.
Toen ik heel lang geleden in de stad werkte in een winkel, stond er iedere woensdagochtend van 9.30 tot 10.30 een draaiorgel voor de deur. En soms, als er iets in de binnenstad aan de hand was ook op zaterdagochtend. Ik heb nog steeds een bloedhekel aan die herrie en van mij krijgen ze ook niets
Eigenlijk juist bewust deze gekocht zodat we hem niet elke keer hoeveel te vullen. Die ander werd gewoon erg snel vies, deze hopelijk met filter, zeil en spul erin een heel stuk minder snel. Als ik de waarschuwing eerder had gelezen, had ik het waarschijnlijk alsnog gewoon gekocht. Ik vind het met zo'n zomer thuis wel echt redelijk onmisbaar.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:08 schreef Sarabi het volgende:
Ach zo lang je hem niet elke paar weken op nieuw vult. Hier staat ie nu 2 weken en zal nog wel 3 maanden staan, kan me er niet heel schuldig om voelen. Er zijn ook mensen die 3x per dag douchendaar maak ik het wel weer op goed.
Haha, die gedachte was ook in me opgekomen. Maar het ene slechte maakt het ander nog niet goed natuurlijk. Maar uiteindelijk kies je toch voor je eigen comfort. En dan kan ik m'n vlees op het moment een heel stuk makkelijker missen dan een badje.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:12 schreef Candaasje het volgende:
...
Myraela; een berg hamburgers en biefstukken bakken op de BBQ kost veel meer kostbaar drinkwater dan jouw zwembadje. Plons lekker door zou ik zeggen!![]()
(Ik was even een kop thee aan het drinken, dus ik ga weer door. Have fun luitjes!)
Als jij hetzelfde op de BBQ gooit als Myraela, dan wel ja. Maar iets zegt me dat jij wel vlees erop mikt, en niet enkel plofkipquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dus ik moet toch die 4,5x4,5 meter bak kopen?
Een (goede) filter en chloor helpt echt heel ergquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Eigenlijk juist bewust deze gekocht zodat we hem niet elke keer hoeveel te vullen. Die ander werd gewoon erg snel vies, deze hopelijk met filter, zeil en spul erin een heel stuk minder snel. Als ik de waarschuwing eerder had gelezen, had ik het waarschijnlijk alsnog gewoon gekocht. Ik vind het met zo'n zomer thuis wel echt redelijk onmisbaar.
[..]
Ik gooi er voornamelijk lokaal vrij rondlopende vleeskoe op, die heeft gewaggeld in de wei, zonder sojaschroten en andere importvoeders.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als jij hetzelfde op de BBQ gooit als Myraela, dan wel ja. Maar iets zegt me dat jij wel vlees erop mikt, en niet enkel plofkip
Dat scheelt al aanzienlijk. Maar een koe drinkt nog steeds 70-150 (max in de zomer) liter water per dag, en ook in bijvoorbeeld de slachthuizen worden liters en liters water verbruikt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik gooi er voornamelijk lokaal vrij rondlopende vleeskoe op, die heeft gewaggeld in de wei, zonder sojaschroten en andere importvoeders.
Ik heb de lokale slachter nog nooit grote volumes water zien gebruiken eigenlijk; niet meer dan voor het goed schrobben van de boel iig.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat scheelt al aanzienlijk. Maar een koe drinkt nog steeds 70-150 (max in de zomer) liter water per dag, en ook in bijvoorbeeld de slachthuizen worden liters en liters water verbruikt.
Daar kan je zwembadje niet snel tegenop, of je moet al het water elke dag verversen.
Ik hou wel serieus de vacatures van 1 van onze Zweedse leveranciers in de gaten. Daar werken al een aantal Nederlanders.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik droom nog steeds over een zelfvoorzienend bestaan. Dan kan ik lekker de hele dag rommelen in de tuin en en voedsel verwerken. Maar ja, dat zit er niet helemaal in geloof ik.
Wow, wat rustig met dit weer! Lekker, joh.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:26 schreef Blues het volgende:
Zonder teruglezen , groetjes vanaf een zwemstrandje bij het Lauwersmeer![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat ziet dat er aanlokkelijk uit!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:26 schreef Blues het volgende:
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij bietst om bloesbillenfoto's?quote:
Dat was ook eenmalig; 9 maanden voor je werd geboren. Of een paar keer als er nog broertjes/zusjes zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb mn ouders ook nog nooit seks zien hebben...
Heerlijkquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:26 schreef Blues het volgende:
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja en die ene keer diep in de nacht dat ik dacht dat ik wel even naar beneden kon sneaken om te gaan interwebzenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was ook eenmalig; 9 maanden voor je werd geboren. Of een paar keer als er nog broertjes/zusjes zijn.
[..]
HeerlijkIs het water ook een beetje warm daar of nog steeds erg koud?
Geniet er van!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:34 schreef Blues het volgende:
Straks naar ons trekkershutje, kaarrjes voor de boot naar Schiermonnikoog voor morgen al gekocht. Allemaal vlakbij elkaar
Leuk!quote:
Nog minder vlees per liter waterquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik gooi er voornamelijk lokaal vrij rondlopende vleeskoe op, die heeft gewaggeld in de wei, zonder sojaschroten en andere importvoeders.
Tot straksquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:32 schreef golfer het volgende:
Baudet is vast heel tevreden geweest met deze demonstratie, want die stond ergens 's middags nog te roepen dat de anderhalve meter maatregels moeten worden opgeheven.
![]()
En nu op naar Friesland en Groningen.
Ze zijn er al volgens mijquote:
In de zin van? Kraanwater dat verdwijnt? En welk water voor wat zit er in die berekening?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:12 schreef Candaasje het volgende:
...
Ja grondwater. Geen leidingwater.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat scheelt al aanzienlijk. Maar een koe drinkt nog steeds 70-150 (max in de zomer) liter water per dag, en ook in bijvoorbeeld de slachthuizen worden liters en liters water verbruikt.
Daar kan je zwembadje niet snel tegenop, of je moet al het water elke dag verversen.
Oh ja, draaiorgelsquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier ook, tenminste, nu hoor ik het. In deze wijk is het volgens mij op woensdag eind van de dag, en toen ik donderdag naar de dierenarts fietste, hoorde ik daar ook het bekende geluidje.
Toen ik heel lang geleden in de stad werkte in een winkel, stond er iedere woensdagochtend van 9.30 tot 10.30 een draaiorgel voor de deur. En soms, als er iets in de binnenstad aan de hand was ook op zaterdagochtend. Ik heb nog steeds een bloedhekel aan die herrie en van mij krijgen ze ook niets
Ja, naar Schier, was niet bijgelezenquote:
Jij krijgt wel vaker een gevoel hè.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:10 schreef z80 het volgende:
[..]
In de zin van? Kraanwater dat verdwijnt? En welk water voor wat zit er in die berekening?
En is het voor groente en fruit echt zo veel minder? Als ik kijk hoeveel water er nu op het land gesproeid wordt. En hoeveel er tegen het einde van de winter de boomgaarden in gaat. Krijg ik het gevoel dat er weer eens met meerdere maten gemeten wordt.
En dat wil ik serieus weten. Er wordt namelijk geregeld met die cijfers gegooid. Maar er komt nooit enig uitleg/wetenschappelijke onderbouwing.
Maar nog steeds geen wetenschappelijke cijfers. Ook niet die voor groenten/fruit.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jij krijgt wel vaker een gevoel hè.
Ik heb dit o,a. uit 'De Verborgen Impact'. Is een boek geschreven uit milieu-oogpunt, niet uit dierenwelzijn e.d.
Natuurlijk spelen er een hoop factoren een rol, maar in de veenindustrie heb je voer nodig. Dat wil zeggen; waar complete regenwouden voor tegen de vlakte gaan. Dat kost niet alleen water om de gewassen te telen, dat kost ook water in de zin dat het uit de planten en bodem verdwijnt (desertification) en niet per se terug als zoet/drinkbaar water weer terechtkomt in de kringloop)
En dan heb je ook de dieren zelf die moeten drinken. (zoals gezegd, een koe drinkt 70-150L water per dag...) En de slachterijen die echt wel veel water verbruiken. Is het niet voor de schoonmaak, (geldt ook voor de stallen) dan is het bij bijvoorbeeld varkensslachterijen wel voor de waterbaden waarin de dieren 'onthaard' worden.
Een kg rundvlees kost zo'n 10-15.000L water. (Het zal een beetje van de wijze waarop de dieren gehouden worden afhangen. En of het bijvoorbeeld melkkoeien waren (met hoge productie en vaak grotere waterbehoefte) of koeien gehouden voor het vlees. En tussen koeien en varkens en kippen zit ook weer verschil.
Natuurlijk kosten groenten e.d. ook water om te verbouwen. Maar je mag de voerproductie voor de veeteelt niet wegstrepen. En laat een koe nog steeds veel meer voer nodig hebben dan jij of ik als mens. Vlees eten is gewoon heel erg inefficiënt in vrijwel alle gevallen. (Misschien dat je met kip nog een beetje quitte speelt. Qua waterverbruik dan. Qua andere milieuvervuiling zul je dan aan de plofkip moeten.)
Begin van het Corona gebeuren schreef iemand op de dorps pagina op FB dat er op een bepaald tijdstip een draaiorgel zou komen ter vermaak ofzo.quote:
Je leest niet, ik heb het boek genoemd. Daarin worden genoeg wetenschappelijke publicaties aangehaald.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:31 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar nog steeds geen wetenschappelijke cijfers. Ook niet die voor groenten/fruit.
Herhalen wat google zegt heb ik niets aan.
En ik weet dat je tegen dierhouderij bent. Maar zonder die dieren ook geen groente in grote hoeveelheden.
Of wil je kunstmest gaan gebruiken. Moet je eens kijken wat daar voor nodig is.
Nu je het zegt..... we hadden ooit een actie bedacht, op de dam....... toen bleek het Wereld Orgeldag te zijn ofzo... 30 van die dingen in een cirkel om ons heen......... we zijn toen maar ergens anders gaan staan.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begin van het Corona gebeuren schreef iemand op de dorps pagina op FB dat er op een bepaald tijdstip een draaiorgel zou komen ter vermaak ofzo.
Mijn reactie: "ja zo blijven de mensen zeker thuis, bedankt"
Bedoel je draaiorgels? Want ik vind dat toch wel wat cultureel erfgoed en ik vind het gezellig in grote winkelstraten. Dus. Het hoeft niet voor mijn deur, dat is wat veel van het goedequote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap ook niet dat ouders hun kinderen niet leren dat die krengen ondingen zijn en dat we daar zeeeeeker geen centje aan gaan geven.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begin van het Corona gebeuren schreef iemand op de dorps pagina op FB dat er op een bepaald tijdstip een draaiorgel zou komen ter vermaak ofzo.
Mijn reactie: "ja zo blijven de mensen zeker thuis, bedankt"
Zonder stront komt er niks uit de grondquote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
O dus de veeteelt is nodig voor de groenteteelt?
In je eigen tuintje of voor een niche markt die daar heel erg veel voor wil betalen.quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:45 schreef Candaasje het volgende:
In Boekel gaan ze poep van de bewoners gebruiken, o.a![]()
(Ook compost)
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:40 schreef AnneX het volgende:
Dank je Isa.
Inderdaad het vrolijke en onbezorgde.
Ach, ieder zijn ding.
Kennelijkquote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]ja, ik zag een TED talk hoe dat ingezet kan worden om prima vruchtbare grond te maken, maar Amerikaanse wetgeving verbood het gebruik van menselijke uitwerpselen. In Nederland mag dat dus wel?
Hema heeft ook heel veel leuke.quote:
Wat een leuke theedoeken!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:27 schreef AnneX het volgende:
Zal ik het zeggen...ja, doe ik.
Draaiorgel muziek heb ik een tijd lang zo leuk gevonden, dat ik zelfs abonnee was van het magazine en naar de jaarlijkse draaiorgeldag in U ging.
Tachtig draaiorgels...![]()
Online waren de nieuwe theedoeken uitverkocht.
En toen ging iemand naar de winkel en kocht voor mij!![]()
[ link | afbeelding ]
Dat klinkt al veel leuker dan die van mijquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:02 schreef Sarabi het volgende:
Hema heeft ook heel veel leuke.
Heb er nu eentje met aapjes met rode glitter achterwerken
En een set met kraanvogels.
Die aapjes zijn misschien net iets te hysterischquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat klinkt al veel leuker dan die van mijIk heb met eh een streep/blokpatroon in 1 kleur. Rode, blauwe en groene.
Ik hou wel van hysterisch. Jross gaat dan alleen heel bedenkelijk kijken. Die wil 'netjes'.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:05 schreef Sarabi het volgende:
Die aapjes zijn misschien net iets te hysterischmaar ze hebben best veel keuze en het wisselt vaak.
Z, zo langzamerhand vind ik jouw manier van discussievoeren heel erg naar. Je vraagt maar naar bronnen, zonder inhoudelijk in te gaan op een argument. Vervolgens geef je zelf een argument, zonder bronnen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:31 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar nog steeds geen wetenschappelijke cijfers. Ook niet die voor groenten/fruit.
Herhalen wat google zegt heb ik niets aan.
En ik weet dat je tegen dierhouderij bent. Maar zonder die dieren ook geen groente in grote hoeveelheden.
Of wil je kunstmest gaan gebruiken. Moet je eens kijken wat daar voor nodig is.
qft.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Z, zo langzamerhand vind ik jouw manier van discussievoeren heel erg naar. Je vraagt maar naar bronnen, zonder inhoudelijk in te gaan op een argument. Vervolgens geef je zelf een argument, zonder bronnen.
Discussieren is fijn, maar doe het respectvol. Het disrespect voor Candaasje, ongeacht van wat ze zegt, druipt van je posts af. Van al je posts, eigenlijk. Ik vind het knap dat ze blijft antwoorden, ik had allang opgegeven.
Als iemand het niet met je eens is, is geen disrespect. Hij stelt kritische vragen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Z, zo langzamerhand vind ik jouw manier van discussievoeren heel erg naar. Je vraagt maar naar bronnen, zonder inhoudelijk in te gaan op een argument. Vervolgens geef je zelf een argument, zonder bronnen.
Discussieren is fijn, maar doe het respectvol. Het disrespect voor Candaasje, ongeacht van wat ze zegt, druipt van je posts af. Van al je posts, eigenlijk. Ik vind het knap dat ze blijft antwoorden, ik had allang opgegeven.
Prima om het niet met iemand eens te zijn. De toon is wat het aangenaam of niet aangenaam maakt...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als iemand het niet met je eens is, is geen disrespect. Hij stelt kritische vragen.
Zijn er eigenlijk nog landen waar een stijgende lijn is in het aantal besmettingen? (dus geen afvlakking of daling) Mag komen antwoorden als je klaar bentquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:13 schreef Jagärtrut het volgende:
verder, leuke theedoeken.
Nu weer verder. Ik moet van 33 landen de status rond covid-19 beoordelen en bedenken of we daar personeel en/of studenten heen willen sturen. Pfff....
ben voorlopig nog niet klaar.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk nog landen waar een stijgende lijn is in het aantal besmettingen? (dus geen afvlakking of daling) Mag komen antwoorden als je klaar bent
Maar wat zet doet is een bekende discussie-kapotmaak-strategie (daar is een beter woord voor).quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als iemand het niet met je eens is, is geen disrespect. Hij stelt kritische vragen.
Dat dus. Ik lees er maar over heen. Kon mijn gevoel niet zo goed beschrijven zoals jij het nu doet.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Los van het racisme en het eindeloze links-rechts-deugen-D66-gezeik is dit ook precies wat er mis is in NWS.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar wat zet doet is een bekende discussie-kapotmaak-strategie (daar is een beter woord voor).
De truc is dat je de ander vraagt om álles wat diegene zegt te ondersteunen met bronnen, en je bent superkritisch op de kwaliteit van die bronnen, en ondertussen gebruik je voor jóuw punt geen enkele bron. Je laat de ander al het werk doen en het is nooit goed genoeg.
Kun je je voorstellen wat daar niet netjes aan is?
Ik kan wel bronnen zoeken als je me zo niet gelooft
Balen zeg!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:10 schreef PdeHoog het volgende:
Bericht van de makelaar. Blijkbaar was het ons niet gegund. Meerdere biedingen en ze besloten in zee te gaan met iemand anders
Ach. Shit happens. Wel een mooie ervaring. Ben benieuwd of er overboden is en hoeveel. Eens kijken of we dat boven water kunnen krijgen.
een beetje wat er mis is sinds iedereen en zn buurvrouw maar op internet komt...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Los van het racisme en het eindeloze links-rechts-deugen-D66-gezeik is dit ook precies wat er mis is in NWS.
Ik heb daar zo'n hekel aan hè. Het is ook precies wat mijn moeder graag doet. Alles wat zij zegt is waarheid, en alles wat jij beweert moet sinds het jaar 0 in steen gebeiteld staan en door alle experts ter wereld bewezen zijn voor ze het accepteertquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Los van het racisme en het eindeloze links-rechts-deugen-D66-gezeik is dit ook precies wat er mis is in NWS.
De toon maakt de (orgel-) muziek.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Oplossing: alleen linkse hippies met een IQ>100 mogen nog op het internet!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
een beetje wat er mis is sinds iedereen en zn buurvrouw maar op internet komt...
Een vriendin van me is gelukkig genoeg om nu een huis zonder hypotheek te kunnen kopen. Ze is laatst afgewezen voor een lager bod, waarbij er geen bouwtechnische keuring werd gevraagd...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:21 schreef Aure het volgende:
Jammer P! Ik weet nog datik ook zo heb zitten balen toen bleek dat ze in zee waren gegaan met iemand anders. Achteraf bleek dat het zelfs is verkocht voor minder dan wij hebben gebodenmaar zal wel onder betere voorwaarden ofzo geweest zijn.
O mijn god, dat zou fantastisch zijnquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Oplossing: alleen linkse hippies met een IQ>100 mogen nog op het internet!
Eigenlijk zouden we een virus moeten hebben dat alleen mensen dodelijk treft met een IQ <100 en slechte normen en waarden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
een beetje wat er mis is sinds iedereen en zn buurvrouw maar op internet komt...
Oh, dat wordt fijn discussiëren over kantklossen en links gedraaide yoghurt. Ik denk dat ik er voor pas.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Jammer! Hebben jullie nog wat staan of gezien wat jullie graag willen hebben?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:10 schreef PdeHoog het volgende:
Bericht van de makelaar. Blijkbaar was het ons niet gegund. Meerdere biedingen en ze besloten in zee te gaan met iemand anders
Ach. Shit happens. Wel een mooie ervaring. Ben benieuwd of er overboden is en hoeveel. Eens kijken of we dat boven water kunnen krijgen.
ja, ik weet ook niet of ik wel mag van mezelf...Dan zou ik ook werkeloos zijn.quote:
Ik hoorde ooit van iemand die het voorstel had dat iedereen op zijn 16e mag kiezen: óf een gratis brommer óf je leven lang stemrecht. Misschien kunnen we dat ook voor het internet instellen?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
DIT IS EEN SUPERGOED IDEE.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoorde ooit van iemand die het voorstel had dat iedereen op zijn 16e mag kiezen: óf een gratis brommer óf je leven lang stemrecht. Misschien kunnen we dat ook voor het internet instellen?
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoorde ooit van iemand die het voorstel had dat iedereen op zijn 16e mag kiezen: óf een gratis brommer óf je leven lang stemrecht. Misschien kunnen we dat ook voor het internet instellen?
vanaf nu ben jij de baas van het internet! Ik stem voor dit voorstel, en daag je uit het te implementeren!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind het reuze gezellig, maar wat zijn we samen?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, ik weet ook niet of ik wel mag van mezelf...Dan zou ik ook werkeloos zijn.
Ties in met clubsoda, ik ben ook liever lui....
Moment, even een crowdfunding opzetten voor gratis brommersquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
vanaf nu ben jij de baas van het internet! Ik stem voor dit voorstel, en daag je uit het te implementeren!
Maar het één maakt niet dat het ander niet uitmaakt. Als half Nederland nu een badje vult met 6000 liter drinkwater is dat nog steeds niet heel best natuurlijk. Die koeien bestonden in april ook al en toen was er nog geen probleem met water. Nu iedereen veel te veel water verbruikt, wel.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik hou van dit soort vergelijkingen, want dan mag ik altijd alles omdat ik me niet voorplantquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar het één maakt niet dat het ander niet uitmaakt. Als half Nederland nu een badje vult met 6000 liter drinkwater is dat nog steeds niet heel best natuurlijk. Die koeien bestonden in april ook al en toen was er nog geen probleem met water. Nu iedereen veel te veel water verbruikt, wel.
Dus die vergelijking vind ik raar.
Legeschootboksquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik hou van dit soort vergelijkingen, want dan mag ik altijd alles omdat ik me niet voorplant
Drink- of oppervlaktewater?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:44 schreef Kreator het volgende:
Ik heb hier bronnen voor, mocht dat wenselijk zijn.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De toon maakt de (orgel-) muziek.Check.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog even over de theedoeken: een zak vol “oude” verwassen, versleten, blijvende vlekken, verkleurde thee- en keukendoeken meegegeven aan de hulp.
Blijkbaar is men daarmee blij in het dierenasiel.
Een brommer? Een solex of een mobyletje![]()
@CS ...ken je werkelijk ‘alle’ iq testen.![]()
Ik eet soms geen vlees, dus ik mag met 1 been in het water.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik hou van dit soort vergelijkingen, want dan mag ik altijd alles omdat ik me niet voorplant
Ik peinsde er ook direct over bij het lezenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Er zit een derdebeenvoorplantgrap in, maar ik krijg hem ff niet rond.
Beheheh *boks*quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik peinsde er ook direct over bij het lezen
Als ik boven het badje bungel, wordt die sowieso nat.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Er zit een derdebeenvoorplantgrap in, maar ik krijg hem ff niet rond.
Wel keertje minder BBQ dan.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als ik boven het badje bungel, wordt die sowieso nat.
Ik drink bijna nooit melk (dat komt ook van koeien die water drinken), dus ik kan gewoon bbq'en.quote:
Nee melk is pus van aliens. Telt niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik drink bijna nooit melk (dat komt ook van koeien die water drinken), dus ik kan gewoon bbq'en.
"in elke liter melk zit een vingerhoedje pus"quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee melk is pus van aliens. Telt niet.
Wat?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
"in elke liter melk zit een vingerhoedje pus"
Sinds ik dit fabeltje op de middelbare school hoorde, heb ik nooit meer melk gedronken zonder hieraan te denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Yesquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het was een grapje. Sort of.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar het één maakt niet dat het ander niet uitmaakt. Als half Nederland nu een badje vult met 6000 liter drinkwater is dat nog steeds niet heel best natuurlijk. Die koeien bestonden in april ook al en toen was er nog geen probleem met water. Nu iedereen veel te veel water verbruikt, wel.
Dus die vergelijking vind ik raar.
Zelfs ik verspreid die onzin nietquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
"in elke liter melk zit een vingerhoedje pus"
Sinds ik dit fabeltje op de middelbare school hoorde, heb ik nooit meer melk gedronken zonder hieraan te denken.
(bron: wikipedia )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bacto's halen er de pus en haren wel eruit
Maar in rauwe melk zit inderdaad best veel vervuilingNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Ik neem wel een appel. Dat kost slechts 17000 liter per seizoen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:00 schreef Candaasje het volgende:
Oh jullie waren weer een pagina verder
[..]
Het was een grapje. Sort of.
Als je je waterreservers (deels) opmaakt aan koeien, dan heb je in de zomer minder. Als je klimaatverandering bespoedigt door koeien...dan heb je in de zomer minder water. Et cetera.
Maar plons gerust in je badje hoor. Ik jaag niemand er uit. Ik heb geen eens een badje. Dus mijn waterkarma is voor jou
Nou, het zijn er niet zoveel in Nederland. Voor volwassenen zijn er zo'n drie batterijtesten, waarvan een heel veel gebruikt. Ik ken niet íeder antwoord uit mijn hoofd, maar testbaar ben ik niet. Voor kinderen zijn er een stuk of vijf, daar ben ik minder mee bekend. Maar het testprincipe doorzie ik wel vrij gemakkelijkquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Check.![]()
Nog even over de theedoeken: een zak vol “oude” verwassen, versleten, blijvende vlekken, verkleurde thee- en keukendoeken meegegeven aan de hulp.
Blijkbaar is men daarmee blij in het dierenasiel.
Een brommer? Een solex of een mobyletje![]()
@:Cs ...ken je werkelijk ‘alle’ iq testen.
Maar die vergelijking vond ik dus een beetje krom. Als je minder mensen hebt, kost dat ook minder water.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:00 schreef Candaasje het volgende:
Oh jullie waren weer een pagina verder
[..]
Het was een grapje. Sort of.
Als je je waterreservers (deels) opmaakt aan koeien, dan heb je in de zomer minder. Als je klimaatverandering bespoedigt door koeien...dan heb je in de zomer minder water. Et cetera.
Maar plons gerust in je badje hoor. Ik jaag niemand er uit. Ik heb geen eens een badje. Dus mijn waterkarma is voor jou
We houden ook van jouquote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar die vergelijking vond ik dus een beetje krom. Als je minder mensen hebt, kost dat ook minder water.
Als je minder dit, dan minder dat.
Een badje is gewoon slecht voor het drinkwater niveau. Los van alles. Ik haat mensen.
Ik vind het best aso al die grote baden. En als de waterleidingmaatschappij dan verzoekt om even geen badjes te vullen, want het gaat even niet zo best met de watervoorziening dan zie ik overal online vooral reacties van 'dikke vinger, ik betaal er voor'. Ons drinkwater is super goedkoop omdat het een eerste levensbehoefte is. Badjes in de tuin zijn dat echt niet. Mijn waterkarma is voor niemandquote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:00 schreef Candaasje het volgende:
En ditquote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik stond er tijdens een vakantie in Jordanië ook van te kijken dat daar de benzine goedkoper was dat het (ondrinkbare) water uit de kraan. Had er nooit zo bij stilgestaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het best aso al die grote baden. En als de waterleidingmaatschappij dan verzoekt om even geen badjes te vullen, want het gaat even niet zo best met de watervoorziening dan zie ik overal online vooral reacties van 'dikke vinger, ik betaal er voor'. Ons drinkwater is super goedkoop omdat het een eerste levensbehoefte is. Badjes in de tuin zijn dat echt niet. Mijn waterkarma is voor niemand
[..]
En dit
En![]()
voor Barreltje
Envoor Lucky's tuinset (zoooo, moest het materiaal nog gekweekt worden of wat?)
Fair enough.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het best aso al die grote baden. En als de waterleidingmaatschappij dan verzoekt om even geen badjes te vullen, want het gaat even niet zo best met de watervoorziening dan zie ik overal online vooral reacties van 'dikke vinger, ik betaal er voor'. Ons drinkwater is super goedkoop omdat het een eerste levensbehoefte is. Badjes in de tuin zijn dat echt niet. Mijn waterkarma is voor niemand
[..]
En dit
En![]()
voor Barreltje
Jaja. Nu was het ineens een grapje. Mehoela.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Fair enough.Het was ook meer als geintje bedoeld. (vandaar de
) Ik heb ook geen bad, geen behoefte aan.
Het was wel met een knipoog naar Myraela ja.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Jaja. Nu was het ineens een grapje. Mehoela.
Ik eet vanavond curry met vegetarische kipstuckjes, zodat ik in augustus weer mag vliegen.
Ik heb chili sin carnequote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:37 schreef Candaasje het volgende:
Anyway.. eens bedenken wat ik ga eten. Nul inspiratie.
Hm, dat is wel lekkerquote:
Sterkte!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:46 schreef borisz het volgende:
Even een bodempje leggen en dan zo richting Kenaupark. Mijn sportschool biedt nu ook buitenlessen aan. Total Body Workout.
Dan was het dus toch niet echt een grapje.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:36 schreef Candaasje het volgende:
Wel gemeend, want ik sta nog steeds achter mijn vergelijking, maar ik had niet bedacht er zo'n enorme discussie van te maken.
Leuk!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:46 schreef borisz het volgende:
Even een bodempje leggen en dan zo richting Kenaupark. Mijn sportschool biedt nu ook buitenlessen aan. Total Body Workout.
Je bedoelt dat je dan liever niet zoveel bonen eet? Maar wat eet je dan voor eiwit?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm, dat is wel lekker![]()
(Maar ik merk dat het weer de tijd is van de maand, en dan doen mijn darmen sowieso al laaaaastigTMI...sorry)
[..]
Sterkte!
Als jij je dan niet meer zo veroordeeld voelt, zal ik dat doenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dan was het dus toch niet echt een grapje.
Gewoon niet alles in het leven vergelijken met hoe slecht vlees eten is, zou wel prettig zijn.
Ja meestal die dagen niet zoveel eiwit. In elk geval niet uit bonen nee, ik neem wel een glas extra melkquote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je dan liever niet zoveel bonen eet? Maar wat eet je dan voor eiwit?
Ach popje, waar haal je de bizarre gedachte vandaan dat ik mijn gezin leuk vind? Genoeg te haten hoor!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is o vooral kut dat @:Vanyel al jaren een baan heeft die ze wel leuk vindt en een gezin dat ze doorgaans ook leuk vindt![]()
Haten met V was toch beste haten. En nu heeft ze ook al andere digivrinden
Dat zie ik Candaasje niet doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dan was het dus toch niet echt een grapje.
Gewoon niet alles in het leven vergelijken met hoe slecht vlees eten is, zou wel prettig zijn.
Als er elke keer als jij schuin overstak iemand stond te roepen dat dat niet mag, dan irriteert dat op een gegeven moment ook wel.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als jij je dan niet meer zo veroordeeld voelt, zal ik dat doen
Ik snapte je. Wees gerust.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als er elke keer als jij schuin overstak iemand stond te roepen dat dat niet mag, dan irriteert dat op een gegeven moment ook wel.
En dan is vlees eten niet eens verboden.
Hij heeft wel enigszins gelijk vrees ikquote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat zie ik Candaasje niet doen.
Dit is haar passie en iets waarin ze gelooft. En toch probeert ze niemand hier te bekeren. Denk niet dat ik dat zou kunnen.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:10 schreef PdeHoog het volgende:
Wat Krea al zegt. Ik lees er wel overheen, dat is het voordeel van internet. Je kan het negerenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hij heeft wel enigszins gelijk vrees ik![]()
Ik probeer niemand te bekeren, maar ik ben af en toe wel een vastlopende langspeelplaat.
Dat is normaal iets waar ik me niet voor verontschuldig, want ik vind dat iemand z'n mond moet opentrekken tegen onrecht, maar misschien hier in dit topic niet echt altijd de juiste plek
Ik ben het niet oneens met wat je zegt over zwembaden geloof ik.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
En dit
En![]()
voor Barreltje
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:18 schreef Anthraxx het volgende:
En dat maakt je als persoon overigens niet minder leuk ofzo. Inhoudelijk ben ik het er gewoon niet mee eens op sommige punten.
Schaken is ook sportquote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leuk!
Ik ga vanavond ook sporten
Ik kijk wel een beetje op tegen hoe warm het wordt
Die koe drinkt regenwater en pist ook 90-180 liter uit (tenzij ze melk maakt) (pist meer dan ze drinkt: gras bevat ook veel water).quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Weet je, jij zou best een leuke baan verdienen, je bent serieus grappigquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb mn ouders ook nog nooit seks zien hebben...
Ja ik wou niet zo zeggen van ook al vind ze ze allemaal stom, ze is er wel zoet mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ach popje, waar haal je de bizarre gedachte vandaan dat ik mijn gezin leuk vind? Genoeg te haten hoor!
En anders doe ik wel alsof. Voor jou
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik kan niet eens een grapj0n bedenken.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoe is het in jouw White priveleged wijkje.
Gelukkig maar want ik maakte namelijk zeker geen grapje.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik kan niet eens een grapj0n bedenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |