Cliffhanger!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:24 schreef Blues het volgende:
Heeft demonstreren tegen 'zinloos geweld' of stille tochten e.d. ooit effect gehad?
Het antwoord in het volgende topic
Ik denk dat het vooral belangrijk is voor de mensen die demonstreren. Dat ze het gevoel hebben iets te doen. Heel veel zal het niet uitmaken inderdaad.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Cliffhanger!
Voor mij voelt het altijd als preaching to the choir. De mensen die je bereikt zijn de mensen die toch al tegen waren.
Uiteraard mee eens.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar bij je tweede zin gaat het toch precies fout. Het gaat niet over het demonstratierecht niet aan de kant willen schuiven, ze ziet het belang de demonstratie en daarom wil ze niet handhaven. Daar zou geen onderscheid in mogen zijn.
Niets, want zij hebben tractoren .quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de boeren weer besluiten te gaan demonstreren
maar wel op anderhalve meterquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:32 schreef golfer het volgende:
Baudet is vast heel tevreden geweest met deze demonstratie, want die stond ergens 's middags nog te roepen dat de anderhalve meter maatregels moeten worden opgeheven.
![]()
En nu op naar Friesland en Groningen.
En gezond verstand dus die gaan de eerste tijd niet protesteren.quote:
Mwoah... het moet ergens beginnen hè. Als niemand zich ooit uitspreekt, dan verandert er echt niks.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Cliffhanger!
Voor mij voelt het altijd als preaching to the choir. De mensen die je bereikt zijn de mensen die toch al tegen waren.
Ik zou in de buurt van Ruinen en Dwingeloo kijken! Je moet minimaal 5 km rond mijn woonplaats weg blijven, hier is niks leuk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:34 schreef Barreltje het volgende:
Oh veel plezier! Ik wil eigenlijk ook wel een paar dagen weg, maar lastig lastig..
We moeten nog langs sigme.. @:isabeau weet jij nog leuke plekjes bij jullie in de buurt om 2 nachtjes te verblijven?
Dan zullen de vernielingen en plunderingen in andere stadsdelen plaats moeten gaan vinden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:31 schreef Isabeau het volgende:
En controversieel denk ik dat het looten en vernielen in de VS meer effect zal hebben dan het vreedzaam demonstreren. Looten en vernielen kost mensen met macht geld en money talks, dus dat zal eerder leiden tot veranderingen binnen het politieapparaat dan een groep mensen die kaarsjes brandt, op één knie gaan zitten of zingen.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat als dat stikstofgedoe nu had plaatsgevonden in plaats van pre-corona, ze niet met hun tractor naar het mMlieveld waren gereden hoor. Echt nietquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En gezond verstand dus die gaan de eerste tijd niet protesteren.
Bovendien hebben ze het te druk de komende tijd
Hotel of B&B?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:34 schreef Barreltje het volgende:
Oh veel plezier! Ik wil eigenlijk ook wel een paar dagen weg, maar lastig lastig..
We moeten nog langs sigme.. @:isabeau weet jij nog leuke plekjes bij jullie in de buurt om 2 nachtjes te verblijven?
Ja, ok, eens. Allemaal je mond houden en zwijgzaam toekijken werkt al he-le-maal niet. Maar ook als je naar de geschiedenis van de VS kijkt dan heeft gewelddadig optreden in het verleden (ook tegen de overheid) tot veel meer effect geleid dan je stem verheffen en boos of verdrietig worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:36 schreef Candaasje het volgende:
Mwoah... het moet ergens beginnen hè. Als niemand zich ooit uitspreekt, dan verandert er echt niks.
Wel eens met je volgende post. Helaas. Maar geweld lijkt meer uit te halen dan vreedzaam demonstreren. Dat is ook mijn eigen ervaring. En ik vind dat triest, maar het is wel hoe het werkt.
Toch kan kennis/newustzijn verspreiden en draagvlak creëren soms wel helpen in bijvoorbeeld rechtszaken of in wijzigingen in de politiek (van wetten tot welke partij aan de macht komt)
Maakt niet uit .. we moeten vooral even een andere omgeving hebben hier. Maar wel corona proef zeg maar..quote:
Heel Drenthe is wel coronaproofquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:46 schreef Barreltje het volgende:
Maakt niet uit .. we moeten vooral even een andere omgeving hebben hier. Maar wel corona proef zeg maar..
Ja het is heel lastig.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ok, eens. Allemaal je mond houden en zwijgzaam toekijken werkt al he-le-maal niet. Maar ook als je naar de geschiedenis van de VS kijkt dan heeft gewelddadig optreden in het verleden (ook tegen de overheid) tot veel meer effect geleid dan je stem verheffen en boos of verdrietig worden.
Je wilt alleen (zoals in dit geval) niet ook de sympathie van je medestanders verliezen en als je massaal geweld gaat gebruiken en gaat vernielen en stelen dan heb je die kans weer. Racisten (in dit geval) worden dan ook alleen maar gesterkt in hun overtuiging.
Het is gecompliceerd.
Dat misschien niet, maar goed, er was al even niet geprotesteerd en nu aantal keren in korte tijd. Punt is gemaakt en het zal niet aan het imago/steun bijdragen om nu te gaan protesteren.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat als dat stikstofgedoe nu had plaatsgevonden in plaats van pre-corona, ze niet met hun tractor naar het mMlieveld waren gereden hoor. Echt niet![]()
En hey, begrijp me niet verkeerd; ik vond hun uitvoering alle perken te buiten gaan en ik was het niet met ze eens, maar in eerste instantie vond ik hun 'civil disobedience' actie best gaaf.
We hebben nog steeds straatnamen van "helden" die achteraf gezien toch niet zo heldhaftig waren. Die het niet zo nauw namen met de mensenrechten, dat is nu we eenmaal met zn (witte) allen hebben besloten dat we die zwartjes ook als mensen zullen zien he, iets waarvan je ook zou kunnen zeggen "joh met de kennis van nuuu...."quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid.. hoe is in Nederland het racisme diepgeworteld? Anders dan "wat anders is, is lastig"/ "als ze maar niet aan mijn boterham komen" / eigenbehoud ?
Ik vind racisme niet perse het tegenovergestelde van tolerantie bijvoorbeeld.
Stuk eenvoudiger vraagstuk, hoop ikquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:47 schreef Candaasje het volgende:
Anyway... ik ga weer eens wat doen aan mijn eigen problematiek hier in huis
Je zit wel veilig zodra je de IJssel over bentquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Maakt niet uit .. we moeten vooral even een andere omgeving hebben hier. Maar wel corona proef zeg maar..
Edit: eigenlijk het liefst wel met iets van een kook gelegenheid
Nee ik denk ook dat het nu inderdaad weinig oplevert inderdaadquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat misschien niet, maar goed, er was al even niet geprotesteerd en nu aantal keren in korte tijd. Punt is gemaakt en het zal niet aan het imago/steun bijdragen om nu te gaan protesteren.
Terwijl, als iedereen in eigen cabine blijft, kan er best geprotesteerd worden. Aantal weken geleden was er ook een "trekker disco" bij Zak of Index (kom zo snel niet op de naam, in Schüttorf in elk geval)![]()
Dat laatste is overigens gekheid. Tenminste ik denk wel dat het kan, maar vind niet dat je het moet doen
Ik heb inmiddels voor mezelf 3 leuke t-shits en een zwemshort besteldquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:27 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben zeker te last om tegen fiets te zeggen dat we al meer dan 15 jaar erg tevreden zijn met The Large?
Vroeger veel gothic-kleding gekocht, nu vaker merch.
Wolvenshirts?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels voor mezelf 3 leuke t-shits en een zwemshort besteld
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:50 schreef Uhmmpie het volgende:
mja als ik dit lees.. vraag ik me af of het juist niet komt doordat er allang black privilige is?
doordat elke keer zodra iemand een vinger uitsteekt er wordt gegild "ja maar discriminiatie"
gevolg daarvan is dat mensen nergens meer wat van durft te zeggen met als gevolg dat het uiteindelijk ergens uit de hand loopt doordat iemand al die tijd niks gezegd heeft en vervolgens compleet over de schreef gaat
let wel.. praat niet goed wat er is gebeurd he... maar wellicht moeten we verder kijken naar wat de oorzaak van dingen is.
het is geen tijd voor privilige... maar voor gelijkheid.
en dus ook gewoon dat we niet spreken van profileren.. maar van common sense.
ik woon in een wijk waar denk meer dan 80% van de wijk "buitenlander" is
dus als er wordt gezocht naar een overvaller is dat vaak "een getinte man"
maar dat eigenlijk niet gezegd worden want dat is discriminatie.
nee.. dat is gewoon de werkelijkheid.. die overvaller was nou eenmaal getint.
kan hij niks aan doen... maar als hij de snackbar overvalt is het wel een uiterlijk kenmerk.
of je het leuk vind of niet.
Maar of dit er nu toe leidt dat de kiesmannen, behorende tot de sociale elite, niet weer massaal hun stem aan Trump geven ongeacht wat de bevolking in de weken ervoor stemt, dat waag ik te betwijfelen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:31 schreef Isabeau het volgende:
En controversieel denk ik dat het looten en vernielen in de VS meer effect zal hebben dan het vreedzaam demonstreren. Looten en vernielen kost mensen met macht geld en money talks, dus dat zal eerder leiden tot veranderingen binnen het politieapparaat dan een groep mensen die kaarsjes brandt, op één knie gaan zitten of zingen.
Dit voelt wat.... territoriaalquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou in de buurt van Ruinen en Dwingeloo kijken! Je moet minimaal 5 km rond mijn woonplaats weg blijven, hier is niks leuk.
Nee en de Nederlandse fabrikant die bezig was met een elektrische trekker is vorige week failliet gegaanquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:55 schreef Candaasje het volgende:
Maar ja... past niet zo lekker bij ons imago.
Nja, Hoogeveen is nou niet direct de meest bruisende plek van Drenthe.quote:
Net een heel stuk gelezen. Flink wat mensen in Mineapolis hebben "mensen" gezien van de (niet georganiseerde) organisatie "patriots" die her en der wat "vuurtjes" hebben aangestoken. Dat zijn mensen die geen enkele regering accepteert en die gaan voor het recht van de sterkste.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja het is heel lastig.
Toevallig gingen de discussies er bij ons ook over; was die vrachtwagen in de hens steken nu wel goed of niet....zou het schaden of juist effectief zijn voor de dieren? etc.
(Als je naar 'successen' kijkt, dan kijk je niet zozeer naar vreedzame activisten die al 40 jaar op straat staan te praten...dan kijk je naar SHAC7; die met geweld en intimidatie Hunting Life Sciences op de knieën kregen. Schoonheidsprijs? Absoluut niet. Effectief? Wel degelijk. Maar er zijn ook nog wel andere manieren om te bereiken dat je wil dan deze twee uitersten. )
Het lastige met de rellen in de VS is dat het ook niet enkel de zwarte mensen zijn die aan het plunderen en rellen zijn; er zijn ook genoeg witte mensen die meedoen. Of zij echt sympathisanten zijn of gewoon van een beetje rellen houden (zeg maar hooligans) en dus nog meer olie op het vuur gooien, weet ik niet.
En ook: vreedzame demonstranten worden in de VS met rubberkogels door de politie onderhanden genomen (ook echt op gezichten gericht). Er was zelfs een verslag van een 'verpleegpost' waar ze binnenvielen en er flink in het rond geschoten werd. Dus dan denk je ook; van het op een vreedzame manier aankaarten van problemen, hou je als je een beetje pech hebt nog flinke littekens over ook...
Nou..ik ben in dilemma.... of kneiterhard op 60-70% van de lesstof oefenen...of allemaal wat minder en dan wel 80-85% doorgenomen hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Stuk eenvoudiger vraagstuk, hoop ik
Oh, Uhmmpie, ik heb een half jaar in de VS gewoond en er is echt véél meer racisme dan je in Nederland voor mogelijk kan houdenEcht tot het punt dat je terrassen ziet met alleen witte mensen en terrassen met alleen zwarte mensen. Naast elkaar. Maar niet door elkaar heen. En dat in Washington DC, niet één of ander achter gelegen gebied.
quote:
Genoeg filmpjes van mensen die binnen de protesten als een soort orde politie optraden. Die voor gebouwen gingen staan om het slopen en plunderen tegen te houden, die relschoppers uit de linies haalden en overdroegen aan de politie, omdat dit ook voor het gros van de demonstranten niet de bedoeling was.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Net een heel stuk gelezen. Flink wat mensen in Mineapolis hebben "mensen" gezien van de (niet georganiseerde) organisatie "patriots" die her en der wat "vuurtjes" hebben aangestoken. Dat zijn mensen die geen enkele regering accepteert en die gaan voor het recht van de sterkste.
Die (en witte racisten) zie je steeds meer opruien. Ik zeg niet dat de demonstranten zich netjes gedragen vwb plunderingen, maar er zijn genoeg filmpjes en foto's van witte mensen die ruiten ingooien op plekken waar eerst nog niets aan de hand was.
Gisteren nog een filmpje gezien van een gekleurde vrouw die een grote baksteen aan mensen (wit) in een auto teruggaf. Die lui hadden die baksteen aan een stel zwarte jongeren gegeven en zodra de politie dat zou zien zouden ze opgepakt worden. Was een mooie actie van haar
In Zuidwolde zit toch een vrij behoorlijk restaurant?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]Nee, er is hier echt niks
Ja, ik woon er, maar als ik iets leuks buitenshuis wil gaan doen dan moet ik ook de fiets of ov pakken, want hier is domweg niks. Er is nog geen restaurantje wat ik zou kunnen aanbevelen als 'uniek' of 'zeer goed'.
In de Groene Lantaarm is verhuisd naar Giethoorn. Of Staphorst. Nou ja, één van die twee.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:04 schreef derLudolf het volgende:
In Zuidwolde zit toch een vrij behoorlijk restaurant?
oh ik denk ook niet dat het helemaal onzin is hoorquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, Uhmmpie, ik heb een half jaar in de VS gewoond en er is echt véél meer racisme dan je in Nederland voor mogelijk kan houdenEcht tot het punt dat je terrassen ziet met alleen witte mensen en terrassen met alleen zwarte mensen. Naast elkaar. Maar niet door elkaar heen. En dat in Washington DC, niet één of ander achter gelegen gebied.
Hmja ik moet ook wel toegeven dat in alle jaren dat ik er met de motor / auto langs / doorheen reed het nooit echt sprankeldequote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:02 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik woon er, maar als ik iets leuks buitenshuis wil gaan doen dan moet ik ook de fiets of ov pakken, want hier is domweg niks. Er is nog geen restaurantje wat ik zou kunnen aanbevelen als 'uniek' of 'zeer goed'.
En bezorgen? Wordt dat nog een beetje gedaan bij jullie in de uithoek?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:02 schreef Isabeau het volgende:
En ik denk dat wij helemaal niet beseffen hoeveel indirect rascisme er in Nederland/Europa is.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je van shoarma, pizza en kebab houdt?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:06 schreef Barreltje het volgende:
En bezorgen? Wordt dat nog een beetje gedaan bij jullie in de uithoek?
Leukquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels voor mezelf 3 leuke t-shits en een zwemshort besteld
Of juist niet Giethoorn, maar Vollenhove, Blokzijl? Minder bekend, maar ook leuk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In de Groene Lantaarm is verhuisd naar Giethoorn. Of Staphorst. Nou ja, één van die twee.
@:Barrel, Giethoorn is misschien nu wel leukGeen massa touristen, dus unieke kans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |