abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 19:25:06 #51
236264 crew  capricia
pi_194010951
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 19:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik snap eigenlijk niet zo goed dat dat geaccepteerd wordt. Een linkdump/tekstdump en dan 1 enkele zin waarin meestal wordt gezegd dat Hoekstra/Ollongren/Halsema weg moet, meestal met ook nog een kinderachtige smiley inderdaad.
Ja. Heb het achter nagevraagd. Zolang het on topic is, is het prima.
Maar die kots smileys en kut zus en lul zo, niet.

Daar ga ik in het vervolg op modereren.
Definitely not CIA
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:21:36 #52
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194019529
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 16:34 schreef TNA het volgende:
Liever Hoekstra's opstelling dan grenzeloos geld doneren aan Italië zonder enige voorwaarden.
Je vergeet alleen dat Wopke op 4 december 2019 gewoon een akkoord gegeven heeft waarmee ze in geval van de volgende crisis banken kunnen redden.
Dus ze kunnen nu stoer doen voor de eurobonds maar als de bedrijven in zuid Europa failliet gaan gaat de bank talliet moet Nederland ook betalen want Rutte en Hoekstra hebben al toegezegd.

In Nederland eurosceptisch geluid maar in Europa luister Mark gewoon naar mutti Merkel
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194019586
Toch had ik gelezen dat je als persoon 8,- moet betalen voor de zuiderlingen terwijl je toch veel terugkrijgt.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:28:36 #54
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194019608
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 07:25 schreef speknek het volgende:

[..]

_O_

Rutte kan zich hier niet achter een OMT verschuilen. Zijn populistische retoriek dat zuidelijke staten luie mensen zijn die een potje van de financiën maken, en dat het hoofddoel in Europa is dat we ons geld moeten beschermen, is zowel fout als schadelijk en Rutte weet dat zelf ook, maar is de retoriek die hem verkiezingswinst heeft opgeleverd, en nu denkt hij meer aan zijn eigen hachje dan aan het landsbelang en het Europese belang. Als we straks weer op vakantie gaan en er wordt (in het meest gunstige geval) op onze burgers getuft dan is dat verdiend.
Arno Wellens noemt het mooi Rutte's roulette en Den Haag en Nederland iets anders vertellen dan in Europa als er niks gebeurd blijft het goed gaan maar nu de economische crisis er aan komt is er stront aan de knikker.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194019669
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je ook maar een beetje wist wat een accountantsverklaring is en waarom je die nodig hebt zou je dit niet uitkramen.

Volkomen logisch dat de staat zorgt voor een backup.
Het is eerder volkomen logisch dat niemand zijn handen wil branden aan dat boevenclubje van Peter-Paul met zijn magische mark-to-market boekhoudtrucjes. Kan je gaan aanwijzen, prima, krijg je een oordeelonthouding, ben je geen stap verder.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:56:43 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194022681
Vakbonden KLM dienen klacht in bij Europese commissie over voorwaarden steunpakket

Zes Nederlandse vakbonden hebben een formele klacht ingediend bij de Europese commissie. De klacht gaat over de voorwaarden die de Nederlandse overheid stelt aan de staatssteun die het KLM wil geven.

KLM ontvangt van de overheid een steunpakket van 3,4 miljard euro om te voorkomen dat het bedrijf door de coronacrisis omvalt. Er zijn wel voorwaarden aan die steun verbonden.

Zolang KLM hulp krijgt, mag het bedrijf bijvoorbeeld geen bonussen of dividend uitkeren. Verder wordt een stevig loonoffer verwacht van het personeel.

KLM'ers die meer dan drie maal modaal verdienen wordt gevraagd minstens 20 procent van hun salaris in te leveren, met het idee dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Werknemers die minder verdienen wordt gevraagd een kleiner percentage in te leveren.

Volgens de vakbonden CNV Vakmensen, VNC, VNV, De Unie, VKP en NVLT mag de Nederlandse overheid deze eisen niet stellen. De sociale partners waren niet bij het overleg over het steunpakket betrokken.

Inbreuk op rechten
Het gaat 'om voorwaarden die ingrijpen in cao’s en arbeidsvoorwaarden', zo stellen de bonden in de brief aan de Europese Commissie. "Wij constateren dat de gestelde voorwaarden op arbeidsvoorwaardelijk gebied zo specifiek en dwingend zijn, dat zij een inbreuk vormen op de fundamentele arbeidsrechten die door alle 27 lidstaten van de Europese Unie zijn geratificeerd."

Het steunpakket van de Nederlandse overheid wordt momenteel beoordeeld door de Europese Commissie. De vakbonden vragen om een negatieve beoordeling. KLM zou dan opnieuw met de overheid, werknemers en nu ook met de bonden om de tafel moeten gaan zitten.

In de brief erkennen de vakbonden ook dat ze weten dat KLM het momenteel moeilijk heeft. "Wij zijn de Nederlandse Staat dankbaar dat hij KLM behulpzaam wil zijn. Het personeel is bereid een bijdrage te leveren aan het herstel en de continuïteit van KLM." De sociale partners willen dan wel over die bijdrage meepraten.

Minder banen
In het plan van KLM gaat het overigens niet alleen om het inleveren van loon. De luchtvaartmaatschappij moet waarschijnlijk 5400 tot 7000 banen schrappen. Ze heeft vrijwilligers gevraagd, maar daar was weinig animo voor.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)taatssteun-vakbonden

Wat goeeeeeed van Wopke en slim gedaan en uitstekende politieke antenne, goed ook dat hij overleg voerde met de europese commissie alvorens te handelen
Ook blij dat die vrijwillige vertrek regeling zo een succes is dat bespaart een hoop gedoe en geld

quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 19:25 schreef capricia het volgende:

Ja. Heb het achter nagevraagd. Zolang het on topic is, is het prima.
Maar die kots smileys en kut zus en lul zo, niet.
Daar ga ik in het vervolg op modereren.
Zo de censuur van Fok! werkt dus
  dinsdag 14 juli 2020 @ 13:07:58 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194083270
Vakbonden KLM: gesprek met Hoekstra

Vakbonden FNV, CNV en VNC willen dat minister Wopke Hoekstra van Financiën opheldering geeft over zijn voorwaarden voor de miljardensteun aan KLM.

quote:
De bonden zijn boos dat van werknemers een tot in details uitgewerkt loonoffer wordt gevraagd, terwijl dat normaal gesproken een zaak is die de werkgever met het personeel aan de cao-tafel moet kortsluiten.
De bonden willen onder meer weten of KLM of het ministerie van Financiën het initiatief nam om de loonoffers op te nemen in het reddingspakket van Den Haag. De luchtvaartmaatschappij en de regering zouden elkaar aanwijzen als verantwoordelijke De bonden willen van Hoekstra ook verdere details over het overleg met KLM over de noodleningen, zo schrijven ze hem in een brief.

Vakbonden bij KLM maakten eerder via Brussel al bezwaar tegen het eisenpakket dat Den Haag in ruil voor 3,4 miljard euro steun bij de vliegmaatschappij neerlegde. De Europese Commissie keurde de steun, die in de vorm van directe leningen en kredietgaranties komt, maandag toch goed.

https://www.telegraaf.nl/(...)gesprek-met-hoekstra

-doe normaal en geef gewoon inhoudelijk commentaar-

[ Bericht 19% gewijzigd door capricia op 14-07-2020 13:14:57 ]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:34:50 #58
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194086740
Hoe Wopke Hoekstra vast bleef houden aan zijn zelfbedachte fonds :')

Staatsvermogensfonds Maandenlang bleef minister Wopke Hoekstra vasthouden aan ‘zijn’ idee voor een staatsbeleggingsfonds. Zijn eigen ambtenaren zaten meer op één lijn met minister Eric Wiebes dan met hun eigen minister. :')

Wopke Hoekstra komt er in maart 2019 voor het eerst mee op de proppen. Eerder dat jaar heeft hij informatie laten verzamelen over de lage rentestanden, financiering van de schuld en beleggingsrendementen op de Amsterdamse beurs. En dan ligt er op zijn ministerie ineens een plan om een investeringsfonds op richten.

In het Concept-plan Delta 2030, één A4’tje, schrijft de minister van Financiën (CDA) losjes het idee op dat later dat jaar rond Prinsjesdag veel politieke ophef zal veroorzaken. „Eenmalig 50 tot 100 miljard vrijmaken en onderbrengen in een fonds.” Dat geld zou de staat moeten lenen, gebruikmakend van „de historisch zeer lage rentelasten”, en dan in een beleggingsfonds stoppen „met rendement als primair oogmerk, grotendeels vergelijkbaar met pensioenfondsen”. Dit rendement zou het kabinet na aftrek van kosten kunnen investeren. Per jaar zou dat een paar miljard euro kunnen opleveren om te investeren, rekent Hoekstra losjes voor. Hij noemt als mogelijke investeringsdoelen: onderzoek en ontwikkeling, innovatie, kunstmatige intelligentie, machine learning, cyber security en infrastructuur. De minister vraagt zijn ambtenaren het idee te becommentariëren en onderdelen door te rekenen.

Economische groei bevorderen
De notitie is het startschot voor maanden ambtelijk en politiek debat over de vermeende voordelen van de lage rente en de vorm waarin de overheid het beste haar geld kan aanwenden om economische groei te bevorderen. Vanaf eind maart 2019 zoeken Hoekstra’s ambtenaren druk naar argumenten voor én tegen zo’n fonds. Dat blijkt uit documenten van de ministeries van Financiën en van Economische Zaken en Klimaat (EZK), die NRC verkreeg op basis van de Wet openbaarheid van bestuur.

Een half jaar later, eind augustus, wordt het idee van Hoekstra voor zo’n staatsbeleggingsfonds (een sovereign wealth fund) uit de concepttekst van de Miljoenennota geschrapt. Tot ver in augustus wordt zo’n fonds vermeld als te onderzoeken optie om „publieke investeringen te voeden”. In de tekst die Prinsjesdag haalt, staat alleen nog dat het kabinet onderzoekt hoe een investeringsfonds kan worden opgericht, én dat het fonds mede valt onder de verantwoordelijkheid van de minister van EZK.

Het plan heeft dan al tweemaal irritatie gewekt in de coalitie :')
De eerste keer als het op donderdag 22 augustus onder de kop „Coalitie broedt op miljardeninjectie voor economie” uitlekt in De Telegraaf. „Aan het Binnenhof circuleert een bedrag van maar liefst 50 miljard euro dat maximaal in het fonds zou worden gestort, maar de grootte van het bedrag is nog niet definitief vastgesteld.”

Het plan is dan nog niet voldragen, blijkt ook uit de stukken van ambtenaren.

De tweede golf ergernis volgt :') als minister van Economische Zaken Eric Wiebes (VVD) in interviews een dag voor Prinsjesdag claimt de bedenker te zijn van een groot investeringsplan – en niet Hoekstra zoals De Telegraaf vermoedde. Hoekstra weerspreekt Wiebes een dag later. Door de openlijke onmin tussen de twee heet het fonds vanaf dat moment in de Tweede Kamer vaak het Wopke-Wiebesfonds.

Op Financiën ontstaat twijfel over wat Hoekstra precies beoogt: „We concludeerden dat de vraagstelling van de minister nog onduidelijk is als het gaat om investeringen. Gaat het nu om het verdienvermogen NL of om beschermen industrieën?”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)achte-fonds-a4005529

Lees daar verder
Hoekstra weer lekker bezig :|W
Zijn eigen ambtenaren steunen hem niet eens en over de naam van de bedenker ontstaat al onenigheid

En zo een kerel moet dan een fonds gaan leiden met 50 miljard, terwijl zijn eerste en hopelijk laatste investering van 750 miljoen in de KLM ons al 500 miljoen koersverlies heeft opgeleverd
Waar is die man in godsnaam mee bezig, gaat overal met gestrekt been in en stemt nergens iets af ook niet met zijn eigen ambtenaren
:R Ongeschikt dus
  woensdag 15 juli 2020 @ 14:55:03 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194100778
’Wopke Hoekstra luistert’

De alarmerende brief van hotelier Camille Oostwegel vorige week aan minister Wopke Hoekstra van Financiën over het ontbreken van een betalingsregeling voor uitgestelde belastingen voor de horeca heeft tot resultaat geleid.

Na spoedoverleg met ambtenaren :') ziet het er volgens Oostwegel naar uit dat „de Belastingdienst in oplossingen denkt en dat ondernemers zich geen zorgen hoeven te maken over de oplossingsgerichtheid van de dienst. Complimenten aan de ambtenaren op het ministerie die heel snel geschakeld hebben. Ze hebben contact gezocht en uitgelegd dat ze zeer betrokken zijn bij de ondernemers en mee willen denken in oplossingen. Uit het gesprek concludeer ik ook dat dit niet alleen woorden zijn maar ook daden.”

quote:
In zijn brief wees Oostwegel erop dat de Belastingdienst eind juli niet alleen de drie maanden uitgestelde betalingen van loon- en omzetbelasting wilde hebben maar ook die van juni in één keer wilde hebben. „Deze maatregel kan ik niet rijmen met uw strategie van de afgelopen maanden om ondernemers deze crisis door te helpen. Als u voet bij stuk houdt dan geeft u ondernemers het laatste duwtje de afgrond in. Vele sectoren zijn maanden gesloten geweest en hebben nul euro omzet kunnen maken. Nu wij weer enkele weken omzet hebben kunnen genereren, worden we geconfronteerd met de terugbetaling van belastingen. Waarom moeten wij als ondernemers vier maanden belasting in één keer voldoen als we pas amper de mogelijkheid hebben gehad om omzet te maken?”
Het voorstel van Oostwegel was en is om de belastingen over de maanden juni t/m december weer regulier te voldoen en de uitgestelde belastingen van drie maanden uit te smeren over zes termijnen zodat op het eind van het jaar iedereen weer een schone lei heeft. Het ziet ernaar uit dat Hoekstra en zijn ambtenaren dit overnemen.

https://www.telegraaf.nl/(...)ke-hoekstra-luistert

En weer een paar ondernemers de stront in geduwd door machtsgeile praktijken
Na overleg met zijn ondergeschikten, want hij was druk druk, kan het nu wel
En inderdaad dat mag wel in de krant :')
  donderdag 16 juli 2020 @ 01:53:46 #60
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194108506
Uitslag lijsttrekkersstrijd CDA betekent het einde van Hoekstra’

De politieke carrière van Wopke Hoekstra is voorlopig ten einde. Dat constateert parlementair journalist Peter Kee bij De Nieuws BV na de uitverkiezing van Hugo de Jonge als nieuw leider van het CDA. De Jonge versloeg in een tweede ronde met een uiterst nipte meerderheid Pieter Omtzigt.

Kee constateert dat Hoekstra het De Jonge twee keer lastig heeft gemaakt. Eerst door heel lang te aarzelen over zijn deelname aan de strijd en pas af te haken toen er al een open inschrijving werd gestart en De Jonge het daardoor alsnog moest opnemen tegen anderen. En vervolgens door in De Telegraaf steun voor Omtzigt uit te spreken.

quote:
Het komt nooit meer goed tussen die twee. En mocht het CDA deelnemen aan een volgend kabinet dan zal Hoekstra daar geen deel meer van uit maken.”
Volgens Francisco van Jole is de lijsttrekkersstrijd rampzalig verlopen voor het CDA. “De Jonge heeft met een minimale marge gewonnen, dat wil je niet. Naast Hoekstra zijn ze nu ook Mona Keijzer kwijt en Pieter Omtzigt zal fractievoorzitter worden. Dat betekent dat zijn rol als pitbull in het parlement is uitgespeeld.”

De twee praten in de laatste aflevering voor de zomerstop van hun wekelijkse commentaarrubriek Kee & Van Jole ook nog even over Rutte en het Europese Herstelfonds. Kee legt uit dat de harde positie van Nederland een onderhandelingstactiek is die eigenlijk om andere zaken gaat. Van Jole wijst op een onthulling van The Guardian waaruit duidelijk wordt dat de EU vanaf het begin van de crisis Italië in de steek heeft gelaten en de waarschuwingen van het land in de wind sloeg. “Dan is het wel erg raar om ze nu op hoge toon te verwijten dat ze hun zaakjes niet op orde hebben.”

https://joop.bnnvara.nl/n(...)t-einde-van-hoekstra

Lekker gewerkt weer Wopke, maar nu in eigen voet geschoten en niet iemand anders de gedupeerde van zijn smerige machtsspelletjes

Ben benieuwd op welke plek hij op de lijst komt
pi_194108958
Wat een slechte analyse, ben het eigenlijk op bijna alle punten oneens. Hoekstra zijn rol is niet uitgespeeld. Dat Hoekstra steun voor Omtzigt heeft uitgesproken is ook gewoon feitelijk onjuist. Omtzigt wordt denk ik ook geen fractievoorzitter. En zo dramatisch is het niet verlopen, er is niet zoals bij de PvdA iemand afgemaakt. De Jonge is altijd zeer enthousiast over Omtzigt gebleven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194109607
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 07:12 schreef Hanca het volgende:
Wat een slechte analyse, ben het eigenlijk op bijna alle punten oneens. Hoekstra zijn rol is niet uitgespeeld. Dat Hoekstra steun voor Omtzigt heeft uitgesproken is ook gewoon feitelijk onjuist. Omtzigt wordt denk ik ook geen fractievoorzitter. En zo dramatisch is het niet verlopen, er is niet zoals bij de PvdA iemand afgemaakt. De Jonge is altijd zeer enthousiast over Omtzigt gebleven.
Fransisco van Jole kan ik vaak niet aanhoren, vanwege zijn vooringenomenheid.
Maar zijn analyse over Wopke Hoekstra gistermiddag om kwart over een op Radio 1, daar kan ik mij wel in vinden. Ik denk dat Hugo in de toekomst niet verder wil met Wopke.

Tenzij Hugo zelf nog sneuvelt voor de Tweede Kamerverkiezingen.
pi_194109632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:51 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Fransisco van Jole kan ik vaak niet aanhoren, vanwege zijn vooringenomenheid.
Maar zijn analyse over Wopke Hoekstra gistermiddag om kwart over een op Radio 1, daar kan ik mij wel in vinden. Ik denk dat Hugo in de toekomst niet verder wil met Wopke.

Tenzij Hugo zelf nog sneuvelt voor de Tweede Kamerverkiezingen.
Hugo de Jonge gaat niet sneuvelen, maar het is ook niet zo dat de partijleider in zijn eentje alle ministers uit kiest. Ik denk niet dat de CDA leiding van Hoekstra af wil. Of hij VP zal worden vraag ik me af (ik denk dat De Jonge fractievoorzitter wordt), maar volgens mij kan Hoekstra best minister blijven. Bijna iedereen is tevreden over hem en hij is populair.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194112620
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juli 2020 01:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Uitslag lijsttrekkersstrijd CDA betekent het einde van Hoekstra’

De politieke carrière van Wopke Hoekstra is voorlopig ten einde. Dat constateert parlementair journalist Peter Kee bij De Nieuws BV na de uitverkiezing van Hugo de Jonge als nieuw leider van het CDA. De Jonge versloeg in een tweede ronde met een uiterst nipte meerderheid Pieter Omtzigt.

Kee constateert dat Hoekstra het De Jonge twee keer lastig heeft gemaakt. Eerst door heel lang te aarzelen over zijn deelname aan de strijd en pas af te haken toen er al een open inschrijving werd gestart en De Jonge het daardoor alsnog moest opnemen tegen anderen. En vervolgens door in De Telegraaf steun voor Omtzigt uit te spreken.


[..]

Volgens Francisco van Jole is de lijsttrekkersstrijd rampzalig verlopen voor het CDA. “De Jonge heeft met een minimale marge gewonnen, dat wil je niet. Naast Hoekstra zijn ze nu ook Mona Keijzer kwijt en Pieter Omtzigt zal fractievoorzitter worden. Dat betekent dat zijn rol als pitbull in het parlement is uitgespeeld.”

De twee praten in de laatste aflevering voor de zomerstop van hun wekelijkse commentaarrubriek Kee & Van Jole ook nog even over Rutte en het Europese Herstelfonds. Kee legt uit dat de harde positie van Nederland een onderhandelingstactiek is die eigenlijk om andere zaken gaat. Van Jole wijst op een onthulling van The Guardian waaruit duidelijk wordt dat de EU vanaf het begin van de crisis Italië in de steek heeft gelaten en de waarschuwingen van het land in de wind sloeg. “Dan is het wel erg raar om ze nu op hoge toon te verwijten dat ze hun zaakjes niet op orde hebben.”

https://joop.bnnvara.nl/n(...)t-einde-van-hoekstra

Lekker gewerkt weer Wopke, maar nu in eigen voet geschoten en niet iemand anders de gedupeerde van zijn smerige machtsspelletjes

Ben benieuwd op welke plek hij op de lijst komt
Joop.nl als bron nemen :D
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  donderdag 16 juli 2020 @ 20:58:45 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194119668
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:55 schreef Hanca het volgende:
......Bijna iedereen is tevreden over hem en hij is populair.
:')

'Je zag aan de body language van Wopke, dat dat hem niet ging worden’

CDAGeplaagd door persoonlijke twijfels en interne besluiteloosheid kreeg het CDA de lijsttrekkersstrijd die niemand had verwacht. Een reconstructie in drie delen.

Deel 1: Buurten
Ze zitten zo’n zeventig meter bij elkaar vandaan. CDA-Kamerlid Martijn van Helvert en zijn collega Pieter Omtzigt bezetten fraaie kamers in het voormalige ministerie van Justitie, tegenwoordig een deel van het Kamergebouw. Van Helvert loopt binnen bij Omtzigt, in de week van 22 juni. De week dat alleen staatssecretaris Mona Keijzer zich heeft gemeld als tegenkandidaat voor vicepremier Hugo de Jonge.

,,Zeg Pieter, klopt het nou dat er zich uit de fractie helemaal niemand opwerpt als lijsttrekkerskandidaat?’’ vraagt Van Helvert. Dat ziet de Limburger goed, stelt Omtzigt. Hij wil weten of Omtzigt zich dan niet gaat kandideren. Geen denken aan, antwoordt de Twentenaar. ,,Dan stel ik me kandidaat’’, kondigt Van Helvert aan en kuiert terug.

Tien minuten voor de deadline, op 24 juni om tien voor twaalf, stuurt Van Helvert de mail naar het partijbestuur. Wat hij dan niet weet is dat Omtzigt zich heeft bedacht. Hij heeft gepolst bij vertrouwelingen en journalisten met wie hij al lang omgaat of het verstandig zou zijn zich te kandideren. En of hij kans maakt.

Omtzigt besluit er vlak voor de deadline voor te gaan. Er golft een schok door de partijbure­len op het Haagse Buitenom

Omtzigt spreekt ook uitgebreid met zijn vrouw Ayfer, die CDA-fractievoorzitter in de gemeenteraad van Enschede is. En ook hij hakt de knoop door. Vijf minuten ná Van Helvert stuurt Omtzigt de mail dat hij er ook voor gaat. Er golft een schok door de partijburelen op het Haagse Buitenom.

Deel 2: De moeizame start
De mond van partijvoorzitter Rutger Ploum zou begin dit jaar zijn opengevallen als iemand hem had kunnen schetsen hoe de verkiezing van de CDA-lijsttrekker uiteindelijk zou verlopen. Het is Ploums grote opdracht: een lijsttrekker vinden voor het CDA zonder bloedvergieten en gedoe. Hij polst bij mensen in zijn grote netwerk wie ze de beste kandidaat vinden. En of ze vinden dat er een lijsttrekkersverkiezing moet komen.

Want Ploum heeft daar aanvankelijk niet veel zin in. Zo’n verkiezing kost de partijkas 40.000 euro met het huren van zalen, zo schat men. Het risico is bovendien dat er twee kampen ontstaan. Ploum hoopt dan nog dat de drie mogelijke kandidaten Hoekstra, De Jonge en Keijzer er samen zullen uitkomen.

In februari legt Ploum in de top van het partijbestuur het idee neer dat de CDA-lijsttrekker op het partijcongres van 6 juni moet worden gekozen. Dat plan wordt nog niet met de buitenwacht gedeeld, maar wel met de mogelijke kandidaten Hoekstra, De Jonge en Keijzer.

Van de rails
Maar de uitbrekende coronacrisis rijdt dit plan van de rails. Over het lijsttrekkerschap wordt zeker tien weken niet gesproken. ,,Het landsbelang gaat voor, Wopke en Hugo moesten aan de bak’’ zegt een partijprominent over de sleutelrol die beide bewindslieden hadden te spelen bij de aanpak van de coronacrisis.

Toch broedt Ploum nu opeens wel op een verkiezing. Het kostenprobleem is weg omdat er toch geen zalen voor de lijsttrekkersdebatten kunnen worden gehuurd. Belangrijker is echter dat de lijsttrekker een mandaat moet hebben. Want het applaus van een afgeladen congres ontbreekt. Ook als er maar één kandidaat is, zal de partij daar met een stemming zijn fiat aan moeten geven.

Voorzitter Ploum wil toch een verkiezing. De lijsttrek­ker moet een mandaat hebben. Het applaus van een afgeladen congres ontbreekt

Pas in mei wordt er door het CDA weer fysiek vergaderd op het ministerie van Financiën. Na afloop van het voorbespreken van de ministerraad zitten Ploum, Hoekstra, De Jonge en soms ook Keijzer bij elkaar.

Ze bespreken de procedure en er wordt ook onderling afgetast of ze zich zouden kandideren. Een betrokkene zegt daarover: ,,Je zag aan de body language van Wopke, dat dat hem niet ging worden.’’ Een andere ingewijde: ,,De twijfel van Wopke was een constante. Bij de ene zin die hij uitsprak dacht je: hij gaat het doen. Dat werd dan weer teniet gedaan door de volgende zin.’’

Partijvoorzitter Rutger Ploum voerde de druk op Hoekstra op in de hoop hem te verleiden tot een kandidaatstelling. Het 'riskante porretje’ pakte anders uit: Hoekstra bedankte voor de eer.
Partijvoorzitter Rutger Ploum voerde de druk op Hoekstra op in de hoop hem te verleiden tot een kandidaatstelling. Het 'riskante porretje’ pakte anders uit: Hoekstra bedankte voor de eer. © ANP
Ploum geeft aan dat hij voor de zomer uitsluitsel wil over wie de CDA-lijst gaat trekken. Want na de zomer komt er mogelijk een tweede coronagolf, zet de recessie door en staat Prinsjesdag voor de deur.

Riskant porretje
Daarom zal hij een filmpje maken waarmee hij met een mansgrote nummer één door het land zal reizen. Hij doet Rotterdam aan voor De Jonge, Volendam voor Keijzer. Als hij de één parkeert voor het ministerie van Financiën, waar Hoekstra resideert, weet Ploum dat hij een riskant porretje uitdeelt aan een twijfelaar.

De boodschap wordt verstaan. Hoekstra belt Ploum om te zeggen dat hij 15 juni in de Telegraaf meldt dat hij geen kandidaat is. De Jonge, die ook een telefoontje van Hoekstra krijgt, realiseert zich daarop dat het een ander, overzichtelijker speelveld wordt. Drie dagen na het afhaken van Hoekstra kandideert hij zich.

Hoekstra krijgt van verschil­len­de kanten het verwijt: Zie je wel, door jou komt er nu chaos

quote:
Inmiddels krijgt Hoekstra uit alle hoeken en gaten de volle laag. De partij lijkt in een collectief rouwproces omdat hij niet meedoet. Gewone leden begrijpen het werkelijk niet, ze zagen het niet aankomen.
En als duidelijk is geworden dat er vier kandidaten participeren, waarvan er drie zeggen mee te doen omdat Hoekstra is afgehaakt, krijgt de minister van Financiën van verschillende kanten het verwijt: ,,Zie je wel, door jou komt er nu chaos.’’
Voor de Volendamse Mona Keijzer is steeds één ding duidelijk geweest. Als Hugo de Jonge lijsttrekker dreigt te worden, zal zij zich hoe dan ook kandideren. Dat weten haar intimi al een half jaar. Een week na het nieuws van Hoekstra parachuteert zij zich. Niet alleen omdat ze vrouw is. Keijzer zal zich ook kandideren omdat ze Hugo de Jonge geen goede kandidaat vindt. Ze had zich wel willen neerleggen bij CDA-lijsttrekker Wopke Hoekstra.

Deel 3: De apotheose
In de eerste ronde valt Mona Keijzer af, Van Helvert trok zich al terug voordat de stemming open ging. De spanning zit echt in de tweede ronde, ook omdat De Jonge net niet boven de vijftig procent uitkomt. Nu gaat de finale van start: De Jonge versus Omtzigt.

Omtzigt hint erop dat hij steun krijgt van Hoekstra. Dan krijgt Hoekstra voor de tweede keer te maken met enorme druk. Veel CDA’ers vinden dat hij zich moet uitspreken voor wie hij is. Maar Hoekstra heeft daar geen zin in. Hij heeft de stoet prominenten gezien die hun steun uitspraken voor De Jonge, zoals Ruth Peetoom, Sybrand Buma en Ferd Grapperhaus. Hoekstra vindt dat de leden zelf moeten kiezen.

Al tijdens de eerste ronde gaat begin juli het gerucht dat Hoekstra bij Jaïr Ferwerda (politiek verslaggever met eigen rubriek bij de talkshows Jinek en Beau, red.) op camera zegt op wie hij stemt. Dat doet hij toch niet, maar als de tweede ronde loopt besluit hij onder toenemende druk dat hij een wijs salomonsoordeel zal geven. Hoekstra stelt dat als Pieter hem vraagt, hij ja zal zeggen. En dat zal hij ook doen als Hugo dat doet. Toch wordt dit beschouwd als verkapte steun aan Omtzigt.

De Jonge biedt Omtzigt aan of hij zijn running mate wil zijn. Het verschil is zó klein, daar kan De Jonge niet zomaar overheen stappen

Het wordt bloedstollend spannend. Het kamp rond Hugo de Jonge heeft niet meer het gevoel dat de buit binnen is. Het gespin dat Omtzigt een ruziemakende solist zou zijn beklijft niet. Maar de rest van de partij gaat ook niet massaal achter De Jonge staan, zo is het sentiment.

Het kan alle kanten op
Dinsdagavond zit Omtzigt met enkele vertrouwelingen bijeen. Het gevoel is dat het alle kanten op kan. ,,We gingen niet eens even bespiegelen: wat doen we als je het wordt? Maar zeker niet: wat doen we als je het niet wordt? Dat gíng niet in zijn hoofd,’’ zegt een betrokkene.

De Jonge en Omtzigt halen hun echtgenotes op het podium. Na afloop maken de geoliede machine van Hugo de Jonge en de familie en vrienden van Pieter Omtzigt kennis met elkaar.
De Jonge en Omtzigt halen hun echtgenotes op het podium. Na afloop maken de geoliede machine van Hugo de Jonge en de familie en vrienden van Pieter Omtzigt kennis met elkaar. © ANP
Woensdagochtend horen De Jonge en Omtzigt om 10.15 uur dat het nogal nipt is. De Jonge wint met 50,7 procent tegenover 49,3 procent voor Omtzigt. In het overleg met zijn campagneteam besluit De Jonge zijn rivaal te bellen en hem aan te bieden of hij running mate wil zijn. Het verschil is zó klein, daar kan De Jonge niet zomaar overheen stappen. Omtzigt doet het.

Partijvoorzitter Ploum neemt dat voorstel onmiddellijk over, al betekent dat niet dat Keijzer dan op nummer drie mag rekenen. In de partijtop wordt niet vanzelfsprekend gevonden dat de nummer 2 van 2012 en 2017 opnieuw de hoogst genoteerde CDA-vrouw is. Het wordt als wanklank gezien dat ze haar kiezers heeft opgeroepen op Omtzigt te stemmen.

Als de pers na de uitslag en de interviews uit de Haagse tramremise is vertrokken gaan de twee campagneteams naar de kantine op de eerste verdieping. Daar maken ze kennis. De geoliede machine van Hugo de Jonge en de familie en vrienden van Pieter Omtzigt.

Van Hoekstra dan nog geen bericht. Het blijft nog uren stil voordat woensdagavond om 21.00 uur een tweet uit de Pyreneeën komt. Wandelaar Hoekstra heeft eindelijk wifi en laat weten: ‘Gefeliciteerd lijsttrekker Hugo de Jonge en runningmate Pieter Omtzigt. Op naar 2021, aan de slag voor Nederland!’'

https://www.ad.nl/politie(...)ing-worden~a722debe/

Ook intern ligt hij dus niet lekker, lekker gewerkt Wopke
pi_194120600
Dus wat jij en die verslaggever Hoekstra nu verwijten is dat hij getwijfeld heeft of hij een zware en verantwoordelijke baan waarvoor hij helemaal niet zo geschikt is (itt De Jonge is Hoekstra geen politiek dier, maar een pure bestuurder) moest aannemen. En dat hij geen voorkeur heeft willen uitspreken om een democratische verkiezing niet te beïnvloeden (waar Keijzer weer wordt verweten dat ze dat wel deed). En wat als hij nou geen voorkeur had, hij heeft in De Telegraaf duidelijk aangegeven met beide te willen werken?

Wacht maar af. De Jonge is straks fractievoorzitter, Omtzigt vice-fractievoorzitter en mede-onderhandelaar voor een nieuw kabinet en Hoekstra wordt gewoon minister en misschien VP. Dat is wat ik verwacht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194124773
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 21:56 schreef Hanca het volgende:

Wacht maar af. De Jonge is straks fractievoorzitter, Omtzigt vice-fractievoorzitter en mede-onderhandelaar voor een nieuw kabinet en Hoekstra wordt gewoon minister en misschien VP. Dat is wat ik verwacht.
ik denk dat Hoekstra eruit ligt. hij is misschien een kundig man maar de laatste tijd heeft hij laten zien dat hij geen goed politicus is. en als minister ben je toch in de eerste plaats een politicus en in de tweede plaats een bestuurder.

ik den overigens dat Hugo de jonge gewoon minister wordt als het CDA in het kabinet komt. We hebben het hier wel over het CDA waar besturen hoog in het vaandel staat.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_194124923
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:17 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
ik den overigens dat Hugo de jonge gewoon minister wordt als het CDA in het kabinet komt. We hebben het hier wel over het CDA waar besturen hoog in het vaandel staat.
Buma zei in 2017 dat het gebruikelijk is bij het CDA dat de lijsttrekker de kamer in gaat als het CDA niet de grootste is. Nu is dat lastig te controleren: bij Rutte 1 was Balkenende na de verkiezingen opgestapt, verder is er naast dit kabinet nooit een kabinet geweest met het CDA waarin CDA niet de grootste was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 17 juli 2020 @ 12:23:11 #69
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194127078
„Hoekstra deed zeldzame ingreep in belastingzaak”

Minister Wopke Hoekstra (Financiën, CDA) heeft zich eind 2018 gemengd in een individueel geschil tussen Belastingdienst en de Stichting Israëlitisch Weeshuis. Als gevolg daarvan werd de stichting vrijgesteld van een eerder opgelegde schenkbelasting.

Hoekstra week daarmee af van zijn toenmalige staatssecretaris Menno Snel (D66), die de lijn van zijn ambtenaren volgde. Dat schrijft NRC op basis van bronnen.

Het komt zelden voor de bewindspersonen zich mengen in individuele belastingzaken, omdat dan sprake kan zijn van willekeur en rechtsongelijkheid. De Stichting Israëlitisch Weeshuis (SIW) wilde geen belasting op schenkingen betalen, maar ook geen status als goededoelenstichting aanvragen. Deze zogenaamde ANBI-status is nodig om vrijstelling van de schenkbelasting te krijgen.

https://www.rd.nl/vandaag(...)astingzaak-1.1680641

Meneer staat ook nog boven de wet, machtsgeile minister
Lekker gewerkt weer

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 17-07-2020 12:37:52 ]
pi_194127413
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 12:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
„Hoekstra deed zeldzame ingreep in belastingzaak”

Minister Wopke Hoekstra (Financiën, CDA) heeft zich eind 2018 gemengd in een individueel geschil tussen Belastingdienst en de Stichting Israëlitisch Weeshuis. Als gevolg daarvan werd de stichting vrijgesteld van een eerder opgelegde schenkbelasting.

Hoekstra week daarmee af van zijn toenmalige staatssecretaris Menno Snel (D66), die de lijn van zijn ambtenaren volgde. Dat schrijft NRC op basis van bronnen.

Het komt zelden voor de bewindspersonen zich mengen in individuele belastingzaken, omdat dan sprake kan zijn van willekeur en rechtsongelijkheid. De Stichting Israëlitisch Weeshuis (SIW) wilde geen belasting op schenkingen betalen, maar ook geen status als goededoelenstichting aanvragen. Deze zogenaamde ANBI-status is nodig om vrijstelling van de schenkbelasting te krijgen.

https://www.rd.nl/vandaag(...)astingzaak-1.1680641

Meneer staat ook nog boven de wet, machtsgeile minister
Lekker gewerkt weer
Iets zegt me dat als het om "De Stichting Paganistisch Weeshuis" was gegaan, Wobke wat minder hard had gewerkt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 17 juli 2020 @ 12:46:46 #71
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194127441
Privacywaakhond: werkwijze Belastingdienst bij kinderopvangtoeslag discriminerend

Mensen die een aanvraag deden voor kinderopvangtoeslag werden op basis van hun nationaliteit aan een strengere fraudecontrole onderworpen. De Belastingdienst ‘verwerkte informatie op een onrechtmatige, discriminerende en daarmee onbehoorlijke manier’, zo stelt de Autoriteit Persoonsgegevens, die in een langverwacht onderzoek daar bewijs voor heeft gevonden.

,,Discrimineren mag niet, is verboden, is in strijd met de grondwet", aldus voorzitter Aleid Wolfsen van de Autoriteit Persoonsgegevens. Toch stond er in 2018 de nationaliteit van 1,4 miljoen mensen geregistreerd in de systemen van de Belastingdienst.

Dat ‘mocht absoluut niet’, zegt voorzitter Aleid Wolfsen van de Autoriteit Persoonsgegevens, omdat die gegevens wettelijk gezien al in 2014 gewist hadden moeten zijn. Bovendien: ,,De nationaliteit is niet noodzakelijk voor het beoordelen van een aanvraag voor kinderopvangtoeslag.” En aanvragen van mensen met een dubbele nationaliteit werden aangemerkt als ‘niet-Nederlands’ en ‘automatisch als risicovol aanwezen’.

Tegenwerking
Het onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens liet lang op zich wachten. Volgens Wolfsen werd de privacywaakhond tegengewerkt bij het onderzoek door de Belastingdienst. ,,Het was duwen, trekken en sleuren”, aldus Wolfsen. Wolfsen moest dreigen met boetes om informatie boven tafel te krijgen. :D

quote:
Vorig jaar schreef minister Wopke Hoekstra aan de Tweede Kamer dat de Belastingdienst ‘transparant’ was en informatie deelde met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Het was duwen, trekken en sleuren
Aleid Wolfsen, Autoriteit Persoonsgegevens

Hij werd ‘zeer op het verkeerde been gezet'. Zo kreeg hij op de vraag of dubbele nationaliteit werden verwerkt bij de Belastingdienst ‘een kale ontkenning’. ,,Nee, dat doen we niet. En als je dan later 1,4 miljoen mensen in de systemen ziet staan...” De situatie, stelt Wolfsen, verbeterde ‘merkbaar’ toen er een nieuwe ambtelijke en politieke leiding kwam. Staatssecretarissen Alexandra van Huffelen en Hans Vijlbrief volgden de in december 2019 afgetreden Menno Snel op.

Excuses
Van Huffelen zei ‘enorm diep’ geraakt te zijn door het rapport. ,,Als het mij al zo hard raakt, wat moet het dan betekenen voor de ouders?” Ook memoreerde zij dat er de afgelopen weken veel aandacht voor racisme en discriminatie. ,,Discriminatie kán niet en al helemaal niet bij een overheidsinstelling.” Zij bood nogmaals excuses aan aan de gedupeerde ouders. Ook stelde ze dat de Belastingdienst bezig is met ‘meer diversiteit’. ,,De dienst moet een afspiegeling van de samenleving worden.”

Discrimina­tie kán niet en al helemaal niet bij een overheids­in­stel­ling
Staatssecretaris Alexandra van Huffelen

Het is nog niet bekend of de Autoriteit Persoonsgegevens een sanctie oplegt. Daarvoor moet er eerst een formele kabinetsreactie op het vandaag gepresenteerde onderzoek komen.

Duizenden mensen werden in de toeslagenaffaire onterecht door de Belastingdienst als fraudeur aangemerkt en moesten grote bedragen terugbetalen. Dat zorgde ervoor dat veel ouders in grote financiële problemen terechtkwamen. Het kabinet compenseert de groep gedupeerden met een schadevergoeding. Ook wordt eventuele restschuld kwijtgescholden.

Hard bewijs
Dat de Belastingdienst bij het tegengaan van fraude met kinderopvangtoeslag keek naar (dubbele) nationaliteit werd al lang vermoed en daar waren ook aanwijzingen voor, maar hard bewijs ontbrak. In mei via RTL Nieuws en Trouw bekend dat de Belastingdienst wel op nationaliteit controleerde bij het tegengaan van fraude met de voorlopige teruggaaf van de inkomstenbelasting. Wie gebruik maakt van hypotheekrenteaftrek of alimentatie betaalt, kan aan de fiscus vragen om al vooraf elke maand een bedrag terug te krijgen, dat wordt dan verrekend met de definitieve belastingaangifte aan het eind van het jaar.

De Belastingdienst controleert niet alle verzoeken vooraf, maar selecteert op risico. Eén van die criteria is nationaliteit, terwijl dat volgens de wet niet mag. Staatssecretarissen Vijlbrief en Van Huffelen hebben de Kamer laten weten dat die praktijk wordt stopgezet.

https://www.ad.nl/politie(...)iminerend~a182c8e17/

Hoekstra zat dus weer te liegen en te bedriegen en werkte dus zelfs tegen :(
  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:31:49 #72
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194131283
Ondertussen gaat het gewone leven weer verder........

Wopke Hoekstra wint de Gouden Dolk *O*

Het politieke jaar zit erop en het was op z’n zachtst gezegd een veelbewogen jaar. Zo was er natuurlijk de coronacrisis, werden de eerste stappen gezet op weg naar de verkiezingen van 2021 én werden er veel messen in ruggen gestoken.

Daarom vond De Nieuws BV het tijd voor een nieuwe prijs die aan het eind van elk politiek jaar kan worden uitgereikt: De Gouden Dolk. Een prijs voor de politicus die het hardst een mes in de rug van een collega heeft gestoken. Winnaar van 2020: Wopke Hoekstra.

https://www.nporadio1.nl/(...)-wint-de-gouden-dolk

Nou Wopke van harte gefeliciteerd ermee _O-
pi_194131371
"Kortom: de onbetwiste nummer één voor de gouden dolk!".

Nou, dan hebben we het hier toch maar goed voor elkaar als dit politieke pionnenschaakzetje zo geladen wordt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194132209
Wat een kinderachtige actie van De Nieuws BV. Bijna net zo kinderachrtig als dit hele topic. Nou wordt dit topic gevuld door iemand die op een 14 jarige lijkt, van Radio 1 journalisten had ik toch wat beters verwacht. Ze kunnen blijkbaar ook niet lezen, want in hetzelfde interview waarin Hoekstra zegt dat hij beschikbaar is als minister voor Omtzigt, zegt hij ook dat hij beschikbaar is voor De Jonge. Als dat al een dolk in de rug is...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 juli 2020 @ 02:27:02 #75
408813 crew  trein2000
pi_194138382
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:31 schreef Hanca het volgende:
Wat een kinderachtige actie van De Nieuws BV. Bijna net zo kinderachrtig als dit hele topic. Nou wordt dit topic gevuld door iemand die op een 14 jarige lijkt, van Radio 1 journalisten had ik toch wat beters verwacht. Ze kunnen blijkbaar ook niet lezen, want in hetzelfde interview waarin Hoekstra zegt dat hij beschikbaar is als minister voor Omtzigt, zegt hij ook dat hij beschikbaar is voor De Jonge. Als dat al een dolk in de rug is...
Ik ken dat programma niet. Maar dit is al de tweede keer dat ze betrokken zijn bij een rariteit (Azarkan was er ook al een keer woest op, toen was een 'off the record' gesprek door ze opgenomen). Rare club.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194141044
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 02:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ken dat programma niet. Maar dit is al de tweede keer dat ze betrokken zijn bij een rariteit (Azarkan was er ook al een keer woest op, toen was een 'off the record' gesprek door ze opgenomen). Rare club.
Ik ken het wel, luister vrij veel Radio 1. Normaal is het helemaal niet zo gek. Programma is van BNNVARA en soms hoor je inderdaad wel iets te veel het BNN gedeelte er door heen. Dit lijkt me ook een BNN actie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:39:36 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194214826
Hoekstra: Ga je schamen

We leven blijkbaar in een maatschappij waarin we het normaal vinden om jongeren met een schuld van ¤ 100.000 hun echte leven te laten beginnen. Een integere hypotheekadviseur zal hun vertellen dat het een kansloze missie is te proberen met deze schuld een hypotheek te krijgen. Dus wordt de route ingezet naar een adviseur van het kaliber dont ask, dont tell.

We stimuleren jonge mensen om te liegen

We verbieden DUO het saldo van de studieschuld aan geldverstrekkers inzichtelijk te maken. Hiermee stimuleren we jonge mensen om te liegen. Het is dezelfde hypocrisie als met de wiet. Je mag het wel kopen en in kleine porties verkopen. Maar verbouwen mag niet. Hoe die koffieshop aan de voorraad komt? Dont ask, dont tell.

Op de blaren zitten

Energiezuinig maken van de woning. Natuurlijk. Leen nog maar even ¤ 25.000 op basis van execution only. Nee hoor, voor deze lening hoeft de geldverstrekker geen kennis- en ervaringstoets af te nemen. Doe maar zonder advies. Gaat het fout? Jammer dan. Dan moet je op de blaren zitten, want de aanbieder heeft geen advies gegeven. Omdat het ministerie van Binnenlandse Zaken energiebesparing belangrijker vindt dan verantwoord financieel advies, dwingen we de consument het execution only kanaal in. We ontnemen hem zelfs de minimale bescherming van de kennis- en ervarings toets.

Belangen consument staan niet centraal

We zijn er nog lang niet. U betaalt meer huur dan straks aan hypotheeklasten? Dat lossen we voor u op hoor. U mag méér lenen. En zo gaan we als de eerste de beste grootgrutter door met het stapelen. Stapelen van kredieten zonder een samenhangend beleid waarin de belangen van de consument centraal staan. Waarbij de minister er niet voor schroomt om én DNB én de AFM in hun hemd te zetten. De boodschap naar de branche die Hoekstra geeft is helder: ‘U hoeft deze toezichthouders niet echt serieus te nemen. Dat doe ik namelijk ook niet.’

De ballon knapt op enig moment

We hebben het eerder zien gebeuren. En het gaat weer gebeuren. De ballon gaat op enig moment klappen. En de burgers die de bescherming van de overheid nodig hadden, zullen de rekening gaan betalen.

Hoekstra: Ga je schamen!

https://www.amweb.nl/fina(...)530283003.1595449676

Nog een fanclub van Wopke _O-
  donderdag 23 juli 2020 @ 22:49:25 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194231066
‘Mark Rutte heeft zijn zin gekregen en Nederland onherroepelijk schade berokkend’

De Europese top over de meer­jarenbegroting van de Unie en het coronaherstelfonds is na een aantal dagen tot diep in de nacht vergaderen toch met een akkoord afgesloten. Raadspresident Charles Michel ziet een goede en sterke deal, de Franse president Emmanuel Macron vertrouwt erop dat de gevolgen historisch zijn en de Spaanse premier Pedro Sánchez noemt het zelfs een van de briljantste pagina’s van de Europese geschiedenis.

Zo ver wilde premier Mark Rutte niet gaan, maar hij heeft wel zijn zin gekregen. In het steunfonds zitten minder giften in plaats van leningen dan werd voorgesteld, hogere kortingen op onze overdracht aan de meerjaren­begroting en enige afdwingbaarheid van hervormingen in met name zuidelijke lidstaten. De Nederlandse hoofdrol als dwarsligger lijkt uitbetaald. Maar helaas, dit akkoord is slechts een pyrrusoverwinning.

Machtsverschuiving
Hoewel Rutte nu kan claimen alles eruit te hebben gehaald en dat ‘de Nederlandse belangen goed zijn gewaarborgd’ heeft de strategie van neezegger de Nederlandse reputatie onherroepelijke schade berokkend. Los van de tekortkomingen in de analyse ten aanzien van de politiek-economische situatie in landen als Spanje en Italië waar de laatste weken op is gewezen, heeft het kabinet gevaarlijk spel gespeeld. De Nederlandse positie in Europa is aanmerkelijk verzwakt. Zeker in het licht van dat andere spook dat door Europa waart: de brexit.

Nu het Verenigd Koninkrijk sinds dit jaar geen zeggenschap meer heeft in de Europese Unie, heeft zich een significante machtsverschuiving voorgedaan. Een voorstel van de Europese Commissie wordt aangenomen door de Raad van de Europese Unie bij instemming van 15 van de 27 van de lidstaten als die samen minstens 65 procent van de Europese bevolking vertegenwoordigen.

Hoewel de meerjarenbegroting en het beleid omtrent gevoelige thema’s met unanimiteit worden afgehandeld, wordt zo’n ‘gekwalificeerde meerderheidsbeslissing’ (QMV) gebruikt voor 80 procent van alle Europese wetgeving. Denk hierbij aan visserij, asielbeleid of milieuwetgeving. Zo’n QMV kan geblokkeerd worden door een blokkeringsminderheid. Deze moet uit minimaal vier staten bestaan die samen 35 procent van de Europese bevolking vertegenwoordigen. Een coalitie van landen kan dus eigenlijk pas een vuist maken wanneer ze over zo’n blokkeringsminderheid beschikken.

Vrekkige minderheid
Met het uittreden van het Verenigd Koninkrijk wordt het vormen van zo’n coalitie voor Nederland aanzienlijk moeilijker. De coalitie van vier zuinige/vrekkige landen Nederland, Zweden, Denemarken en Oostenrijk omvat nog geen 10 procent van de Europese bevolking. Zelfs wanneer ze Duitsland en Finland meekrijgen gaat het om nog geen 30 procent.

Deze coalitie zal niet in staat zijn EU-wet­geving te blokkeren, in tegenstelling tot een coalitie van bijvoorbeeld Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal (samen 41 procent). Mocht Nederland een rol van betekenis willen blijven spelen binnen Europa, dan zal het Frankrijk en Duitsland te vriend moeten houden.

Op de proef gesteld
Juist het geduld van Frankrijk en Duitsland is onnodig lang op de proef gesteld tijdens deze top. De zuinige/vrekkige vier, onder aanvoering van Nederland, hebben de onderhandelingen onwenselijk lang gedwarsboomd.

quote:
De botheid en diplomatieke onhandigheid van Rutte en Wopke Hoekstra konden al niet op sympathie rekenen bij de zuidelijke lidstaten, maar hun halsstarrigheid zal Nederland door de Fransen en Duitsers niet in dank afgenomen zijn. Veel lidstaten zullen minder geneigd zijn Nederlandse belangen te steunen of met Nederland coalities te vormen. Een kapitaal verlies, vooral nu een belangrijke partner, het Verenigd Koninkrijk, uit de Unie is gestapt.
:D :(

De Europese politiek is er een van geven en nemen. Nederland heeft weliswaar financiële voordelen behaald, maar er zal ook gekort worden op uitgaven die belangrijk zijn voor Nederland. Dit is gebeurd met de opvolger van het Horizon 2020 project voor onderzoek en innovatie, dat Nederland over de afgelopen zeven jaar ruim 3,5 miljard euro heeft opgeleverd. Politiek krediet en een constructieve houding kunnen zich uitbetalen via dezelfde mechanismen. Het weglopen van Macron en de Duitse kanselier Angela Merkel afgelopen zaterdag is er een uiting van dat het krediet van Nederland op begon te raken. Dinsdag traden zij naar buiten met gematigde tevredenheid over het akkoord, maar binnenskamers heerst ongetwijfeld de onvrede over dit proces.

De tijd zal leren waar en hoe deze onvrede zich zal uiten, maar de ervaring leert dat het geheugen van Brussel erg goed is. Rutte of diens opvolger, en daarmee Nederland, zal op termijn last ondervinden van de reputatie­schade. Deze schade is al geleden door de niet constructieve opstelling van Nederland omwille van de staatshuishouding en de hijgende adem in Ruttes nek van zijn politieke concurrenten. Het kabinet moet zich realiseren wat dit ‘succes’ Nederland heeft gekost en zijn houding constructiever vormgeven, voordat Nederland zichzelf in de Europese Unie volledig buitenspel zet

https://www.parool.nl/col(...)-berokkend~bf54c8ea/

Lekker bezig geweest weer :')
pi_194231282
quote:
Deze coalitie zal niet in staat zijn EU-wet­geving te blokkeren, in tegenstelling tot een coalitie van bijvoorbeeld Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal (samen 41 procent).
Ik betwijfel of die vier dermate specifiek wetgeving kunnen blokkeren dat alleen Nederland (en/of Oostenrijk, Finland en Denemarken) er last van heeft. Waarom zouden die een confrontatie met de rest riskeren puur en alleen om Rutte of Kurz te pesten?
  vrijdag 24 juli 2020 @ 07:16:34 #80
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194233410
Denk niet dat Hoekstra en Rutte wakker liggen van een zuur stukje in een linkse krant.
pi_194234668
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 02:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ken dat programma niet. Maar dit is al de tweede keer dat ze betrokken zijn bij een rariteit (Azarkan was er ook al een keer woest op, toen was een 'off the record' gesprek door ze opgenomen). Rare club.
De Nieuws BV is wel een stuk opgeknapt nadat Willemijn van Veenhoven er niet meer werkt. Maar het blijft nog steeds een hoog VARA/Fransisco van Jole-gehalte te hebben. Je wist bijna bij voorbaat al (tenminste ik wel) dat toen de 'zogenaamde 'Gouden dolk'- verkiezing werd aangekondigd in dit programma, dat Wopke Hoekstra zou 'winnen'.
Ondanks al het achterbakse gedoe in de partijen zoals DENK, Partij van de Dieren en de Partij 50-plus.

Maar de huidige presentatoren maken het programma wel een stuk dragelijker door daarnaast ook nog hun invalshoeken van allerlei feiten te benoemen.

En Roelof de Vries is overdag mijn favoriete radio-presentator.
  maandag 27 juli 2020 @ 19:12:48 #82
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194282951
Aandeelhouder Air France KLM kraakt noodpakket: ’Voortbestaan staat op spel’

De piloten van luchtvaartmaatschappij KLM, tevens aandeelhouder van moedermaatschappij Air France KLM roepen op tot heronderhandeling van de voorwaarde van de salariskorting van het KLM personeel. „De continuïteit van KLM staat op het spel”, zeggen ze.

Dat meldt Stichting Piloten Aandelen Air France KLM (SPAAK) maandag, die 2,5% van de aandelen in de moedermaatschappij van KLM heeft. Minister Hoekstra (Financiën), de tweede aandeelhouder, heeft als voorwaarde van zijn noodhulp aan de luchtvaartmaatschappij gesteld dat het KLM-personeel tot 20% salaris moet inleveren. Pas dan kan KLM een beroep doen op garanties en leningen van de staat ter waarde van ¤3,4 miljard.

Arbeidsrecht
quote:
„Die voorwaarde is in strijd met internationaal arbeidsrecht, zo blijkt uit de reactie van hoog aangeschreven juristen”, zegt SPAAK-bestuurder Hans Tettero. „Daarnaast hebben alle betrokken vakbonden aangegeven dat deze specifie.ke voorwaarde niet valt te realiseren.” Vrijdag wordt er mogelijk meer bekend over hoe veel KLM zal krimpen
KLM heeft de leningen nodig om de coronacrisis te overleven. Het vliegverkeer is sinds een maand weer wat op gang gekomen, maar het duurt naar verwachting nog een paar jaar voordat het terug is op het niveau van voor de coronacrisis. Tettero constateert dat de voorwaarde van het inleveren van salaris niet gerealiseerd zal worden. „Daarmee kan de benodigde liquiditeit, en dus de continuïteit van KLM in gevaar kan komen”, aldus de aandeelhouder.

’Opnieuw onderhandelen’
SPAAK roept het bestuur van Air France KLM op om deze voorwaarden opnieuw te onderhandelen. „Het opleggen van een dergelijk dictaat aan werknemers is in strijd is met de interne principes waarop binnen Air France KLM onderhandelingen met personeel plaatsvinden: vertrouwen, respect, transparantie en vertrouwelijkheid”, vindt de aandeelhouder.

De KLM-vliegers werden een paar jaar geleden aandeelhouder in de Nederlands-Franse luchtvaartcombinatie, om zo betrokken te worden bij de besluitvorming aan de top. Nog altijd wachten de piloten op de hun beloofde bestuurszetel. Ook werden er geen aandelen uitgegeven ten behoeve van de piloten, maar moesten ze zelf aandelen op de vrije markt kopen. SPAAK koerste op een belang van 5%, maar dat verwaterde toen de Air France KLM partners China Eastern en het Amerikaanse Delta aandeelhouder werden in 2017.

https://www.telegraaf.nl/(...)estaan-staat-op-spel

Die voorwaarde is in strijd met internationaal arbeidsrecht :D
Gelukkig is Wopke een jurist en heeft hij dit weer uitstekend voor elkaar |:)
  zondag 13 september 2020 @ 15:42:42 #83
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195039829
Hoekstra: personeel KLM moet echt loon inleveren :')

Het personeel bij KLM moet echt loon inleveren, aldus minister Wopke Hoekstra van Financiën in het tv-programma Buitenhof. "Als je ziet in welke omstandigheden deze maatschappij verkeert en de sector verkeert, dan zal je alles op alles zetten om deze fase overleven."

De vakbonden maar ook de Tweede Kamer vinden dat personeel dat tot 1,5 keer modaal verdient zoveel mogelijk moet worden ontzien. KLM besloot vorige maand nog een loonsverhoging eenzijdig uit te stellen. Vakbond FNV dreigt daarover naar de rechter te stappen.

De luchtvaartmaatschappij krijgt voor 3,4 miljard euro aan leningen en garanties van de overheid om de crisis door te komen. Een voorwaarde daarvan is dat de kosten bij KLM flink worden teruggebracht. Het bedrijft ontvangt ook vele miljoenen aan loonsubsidies.

Als de huidige crisis nog tot eind volgend jaar voortduurt zoals sommige deskundigen voorspellen, is het niet zeker dat Air France-KLM overleeft. "Dat is geen automatisme", aldus de minister. Daarom heeft hij in gesprekken met de onderneming ook aangedrongen dat "men de bakens verzet".

Hoekstra wijst erop dat bij andere luchtvaartondernemingen in Europa hard wordt ingegrepen. Bij Lufthansa leveren piloten volgens hem over een periode van twee jaar ongeveer 40 procent van hun salaris in en bij British Airways worden duizenden banen geschrapt.

KLM moet op 1 oktober met een plan voor de herstructurering komen. Dat plan heeft Hoekstra nog niet gezien, zei hij. Vakbonden en KLM zijn eind vorige maand een serie gesprekken begonnen over kostenbesparingen om de onderneming door de coronacrisis te loodsen.

https://www.telegraaf.nl/(...)-echt-loon-inleveren

Hij zegt zelf dat hij de situatie niet onder controle heeft :') maar pompt er wel miljarden in :')
Wat ben je dan .......
pi_195046120
Prima optreden van Hoekstra bij Buitenhof, zonde dat hij zich geen kandidaat heeft gesteld voor het leiderschap bij het CDA.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_195053603
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 20:17 schreef Pedroso het volgende:
Prima optreden van Hoekstra bij Buitenhof, .......
De lul heeft miljarden in KLM gepompt en komt er nu achter dat het allemaal via ongewijzigde salarissen de deur uit gaat :')
En gaat nu vriendelijk vragen op tv of de lonen niet alsnog omlaag kunnen :')
Nou dan heb je het wel begrepen hoor als jurist |:)

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 20:17 schreef Pedroso het volgende:
zonde dat hij zich geen kandidaat heeft gesteld voor het leiderschap bij het CDA.
Verkiezingen bij het CDA, waar de uitkomst van te voren al vast staat :') en je achteraf alles mag inzien en onderzoeken als de uitslag maar blijft zoals hij was
En dat alles onder toezicht en afgifte van een verklaring van een notaris die toevallig ook partijleider is :') _O-

man man man wat een ballen tent
pi_195053654
"Analyse: Greenpeace speelt met 100.000 banen in KLM-rechtszaak"

"Milieuorganisatie Greenpeace stapt naar de rechter om strengere klimaatafspraken af te dwingen in het leningenpakket van ¤3,4 miljard voor KLM van banken en de Staat. De toekomst van KLM hangt momenteel al aan een zijden draad. De eisen van Greenpeace, indien ingewilligd door de rechter, kunnen het laatste zetje zijn om de Nederlandse luchtvaartmaatschappij definitief de nek om te draaien."



https://www.telegraaf.nl/(...)en-in-klm-rechtszaak

Ook hier heeft Wopke prima onderhandeld en draagvlak gecreerd bij iedereen :') gelukkig is collega Grapperhaus de baas bij justitie dus die kan het vonnis wel even bijsturen naar een gewenste richting :')
Maakt Hoekstra gewoon wat geld over naar Greenpeace en zegt sorry en we kunnen doooorrrr 8)7

[ Bericht 8% gewijzigd door ikweethetookniet op 14-09-2020 17:26:19 ]
  maandag 14 september 2020 @ 11:49:01 #87
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195053886
Krijgen we dit weer.
pi_195055023
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 11:29 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De lul heeft miljarden in KLM gepompt en komt er nu achter dat het allemaal via ongewijzigde salarissen de deur uit gaat :')
En gaat nu vriendelijk vragen op tv of de lonen niet alsnog omlaag kunnen :')
Nou dan heb je het wel begrepen hoor als jurist |:)
[..]

Verkiezingen bij het CDA, waar de uitkomst van te voren al vast staat :') en je achteraf alles mag inzien en onderzoeken als de uitslag maar blijft zoals hij was
En dat alles onder toezicht en afgifte van een verklaring van een notaris die toevallig ook partijleider is :') _O-

man man man wat een ballen tent
Ik zou emigreren als ik jou was.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_195055966
En we hebben weer prietpraat van Hoekstra als reactie op de commotie :')

"Minister Hoekstra (Financiën) ziet de rechtszaak die milieuclub Greenpeace wil aanspannen over het leningenpakket van KLM met vertrouwen tegemoet." De bewindsman is aandeelhouder van luchtvaartcombinatie Air France KLM en staat garant voor ¤3,4 miljard aan leningen die KLM door moeten helpen. „Ik zie de rechtszaak met vertrouwen tegemoet

https://www.telegraaf.nl/(...)rtrouwen-in-klm-zaak

De telegraaf "vergeet" nog even te melden dat aandeelhouderschap ons inmiddels 500 miljoen heeft gekost :(

Alles voor de beeldvorming dat Hoekstra het zo goed doet :r
pi_195057513
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 11:29 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De lul heeft miljarden in KLM gepompt en komt er nu achter dat het allemaal via ongewijzigde salarissen de deur uit gaat :')
En gaat nu vriendelijk vragen op tv of de lonen niet alsnog omlaag kunnen :')
Nou dan heb je het wel begrepen hoor als jurist |:)
[..]

Verkiezingen bij het CDA, waar de uitkomst van te voren al vast staat :') en je achteraf alles mag inzien en onderzoeken als de uitslag maar blijft zoals hij was
En dat alles onder toezicht en afgifte van een verklaring van een notaris die toevallig ook partijleider is :') _O-

man man man wat een ballen tent
Ik vond gisteren dat Hoekstra vrij duidelijk aangaf, dat de regering dit bedrag waard vond om voorlopig Schiphol open te houden vanwege onze concurrentiepositie.
Maar hij was ook duidelijk dat er van KLM ook loonoffers moeten komen, omdat dit bij Lufthansa en dergelijke ook gebeurt. Het regeringsgeld wordt er niet ingepompt als KLM niet op loonkosten bezuinigt. KLM heeft geen blanco cheque, als het haar concurrentiepositie ten opzichte van anderen niet wil verbeteren. Ik had het gevoel dat Hoekstra dan het geld anders wil gebruiken om Schiphol te versterken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 14-09-2020 16:23:54 ]
pi_195057584
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 14:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
En we hebben weer prietpraat van Hoekstra als reactie op de commotie :')

"Minister Hoekstra (Financiën) ziet de rechtszaak die milieuclub Greenpeace wil aanspannen over het leningenpakket van KLM met vertrouwen tegemoet." De bewindsman is aandeelhouder van luchtvaartcombinatie Air France KLM en staat garant voor ¤3,4 miljard aan leningen die KLM door moeten helpen. „Ik zie de rechtszaak met vertrouwen tegemoet

https://www.telegraaf.nl/(...)rtrouwen-in-klm-zaak

De telegraaf "vergeet" nog even te melden dat aandeelhouderschap ons inmiddels 500 miljoen heeft gekost :(

Alles voor de beeldvorming dat Hoekstra het zo goed doet :r
De coronacrisis kon niemand voorzien, maar dat aandeelhouderschap van destijds heeft er wel voor gezorgd dat wij als Schiphol er nu nog steeds toe doen. Ik denk dat dit het (misschien tijdige) koersverlies wel waard is geweest.
pi_195058405
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:22 schreef Idisrom het volgende:
.....maar dat aandeelhouderschap van destijds heeft er wel voor gezorgd dat wij als Schiphol er nu nog steeds toe doen. Ik denk dat dit het (misschien tijdige) koersverlies wel waard is geweest.
:|W Lees eerst eens even dit: https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/

Er gaan nu 50 vliegtuigen per dag van en naar schiphol :') en we doen er nog steeds toe :')
We worden helemaal leeg gezogen door die k*t fransen en sterke bonden bij de KLM
Gewoon failliet laten gaan en opnieuw beginnen veel en veel goedkoper :7
Maar dat kan niet want we hebben eerst 750 miljoen een belang gekocht en er daarna miljarden achterna gesmeten :')
pi_195058554
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:|W Lees eerst eens even dit: https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/

Er gaan nu 50 vliegtuigen per dag van en naar schiphol :') en we doen er nog steeds toe :')
We worden helemaal leeg gezogen door die k*t fransen en sterke bonden bij de KLM
Gewoon failliet laten gaan en opnieuw beginnen veel en veel goedkoper :7
Maar dat kan niet want we hebben eerst 750 miljoen een belang gekocht en er daarna miljarden achterna gesmeten :')
Gewoon leugens: https://www.luchtvaartnie(...)e-gebruiker-schiphol
KLM is de grootste gebruiker van Schiphol, met gigantische afstand.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195058586
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 17:34 schreef Hanca het volgende:
Gewoon leugens: https://www.luchtvaartnie(...)e-gebruiker-schiphol
KLM is de grootste gebruiker van Schiphol, met gigantische afstand.
Klopt als een bus, maar wie bepaalt dat aantal :? Juist Air France, als die dat niet meer wil trekken ze zo de stekker eruit en is schiphol op sterven na dood :7
pi_195059157
Greenpeace wil via rechter miljardensteun aan KLM terugdraaien

Greenpeace Nederland spant een rechtszaak aan om het kabinet te dwingen de miljardensteun voor luchtvaartmaatschappij KLM in te trekken. De milieuorganisatie vindt dat aan de financiële noodhulp niet genoeg voorwaarden zijn gesteld om klimaatverandering tegen te gaan. Stort KLM ons in een diepe klimaatcrisis met zijn miljarden aan overheidssteun? Faiza Oulahsen hoofd Klimaat en Energie van Greenpeace vindt van wel, luchtvaartdeskundige en oud-piloot Benno Baksteen vindt van niet. Vanavond gaan ze met elkaar in debat.

Bij op1 vanavond dus
Wopke :') is er even niet want verantwoordelijkheid nemen is niet zijn ding, dus loopjongen ingehuurd :r
pi_195059244
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 18:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Greenpeace wil via rechter miljardensteun aan KLM terugdraaien

Greenpeace Nederland spant een rechtszaak aan om het kabinet te dwingen de miljardensteun voor luchtvaartmaatschappij KLM in te trekken. De milieuorganisatie vindt dat aan de financiële noodhulp niet genoeg voorwaarden zijn gesteld om klimaatverandering tegen te gaan. Stort KLM ons in een diepe klimaatcrisis met zijn miljarden aan overheidssteun? Faiza Oulahsen hoofd Klimaat en Energie van Greenpeace vindt van wel, luchtvaartdeskundige en oud-piloot Benno Baksteen vindt van niet. Vanavond gaan ze met elkaar in debat.

Bij op1 vanavond dus
Wopke :') is er even niet want verantwoordelijkheid nemen is niet zijn ding, dus loopjongen ingehuurd :r
Gelijk heeft ie, hij heeft al in diverse programma's gezeten en het allemaal prima verwoord.
Dat gefrustreerde mannetjes en vrouwtjes om alles boos worden daar kan hij verder niets mee.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_195059302
Hoekstra is de meest betrouwbare politicus van Nederland volgens EenVandaag, met ruime afstand op Rutte en de rest _O_ _O_ _O_
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_195059754
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 18:32 schreef Pedroso het volgende:
Hoekstra is de meest betrouwbare politicus van Nederland volgens EenVandaag, met ruime afstand op Rutte en de rest _O_ _O_ _O_
En lid van het cda :')
Waar ze niet eens een partijleider verkiezing zonder fraude kunnen laten verlopen :') _O- _O-
pi_195059910
Wat is dit voor raar topic. :')
  maandag 14 september 2020 @ 21:00:40 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195061817
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 19:15 schreef Em31 het volgende:
Wat is dit voor raar topic. :')
Terechte vraag.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')