Je doet je best maar.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:34 schreef dellipder het volgende:
[..]
Als je zulke aantijgingen doet moeten ze gefundeerd zijn. En dit kun je niet; dit zeg ik nu alvast. Ik rapporteer je, want de manier waarop jij je emotie niet onder controle kan houden, daar heb ik medelijden mee.
Dit is inderdaad een erg groot probleem aan het worden. Bovendien draagt niemand concrete oplossingen aan behalve het voeden van so-called white of zelfs straight guilt en wil geen enkele minority group (want dit gaat veel verder dan enkel Afro Americans) verantwoordelijkheid nemen.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Omdat het probleem daar ook niet zo groot is als men wil doen geloven moet het wel een globaal probleem worden want dan is het niet meer echt meetbaar, en je moet je erover uitspreken anders ben je onderdeel van het probleem.
En zo zijn we weer een paar stappen verder in een gebroken maatschappij, en dat is wél een wereldwijd probleem. Met dank aan de racisme roepers, de deugers, de media, de progressieven, de identiteitspolitiek, etc.
Verantwoordelijkheid nemen voor wat?quote:Op maandag 1 juni 2020 14:40 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een erg groot probleem aan het worden. Bovendien draagt niemand concrete oplossingen aan behalve het voeden van so-called white of zelfs straight guilt en wil geen enkele minority group (want dit gaat veel verder dan enkel Afro Americans) verantwoordelijkheid nemen.
Tevens valt het me op dat het gros van de demonstranten en relschoppers tussen de 15 en 35 is. Je krijgt zo langzamerhand het idee dat de huidige generatie echt een verloren generatie aan het worden is.
En gewoon door blijven gaan ook.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:32 schreef dellipder het volgende:
[..]
Er is dus geen verschil en er zou geen verschil moeten zijn in de manier waarop verschillende mensen protesteren tegen een bepaald ontevredenheid? Correct?
Voor de algehele situatie, lijkt mij? Die mensen maken toch ook deel uit van de maatschappij?quote:
Is het ook. Moet er niet aan denken nu jong te zijn.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:40 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Tevens valt het me op dat het gros van de demonstranten en relschoppers tussen de 15 en 35 is. Je krijgt zo langzamerhand het idee dat de huidige generatie echt een verloren generatie aan het worden is.
Volgens mij zegt elke generatie dat van de vorige, het lijkt met de jaren kutter te worden.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:45 schreef asco het volgende:
[..]
Is het ook. Moet er niet aan denken nu jong te zijn.
Die hebben ook echt geen idee hoe prachtig het 20/30 jaar geleden was om jong te zijn.
Hoe precies zouden minderheden hun verantwoordelijkheid moeten nemen als het gaat om de afnemende sociale mobiliteit?quote:Op maandag 1 juni 2020 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor de algehele situatie, lijkt mij? Die mensen maken toch ook deel uit van de maatschappij?
Tenzij je eigenlijk wil zeggen dat het louter aan de blanken ligt. Want dan zouden andere minderheden inderdaad geen verantwoordelijkheid hoeven nemen.
Precies. Meestal komt dat neer op: diegene die dat zegt word oud.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:46 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Volgens mij zegt elke generatie dat van de vorige,
Klopt. Het is ondertussen wel serieus toonbaar dat het vroeger gewoon beter was.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:46 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Volgens mij zegt elke generatie dat van de vorige, het lijkt met de jaren kutter te worden.
Iedereen blijft verantwoordelijk voor z'n eigen daden. Plunderingen en vernielingen zijn niet te billijken (maar wel te verklaren), maar hoe zie jij het voor je dat een minderheid verantwoordelijkheid zou moeten nemen voor het wangedrag van individuen? Een minderheid is toch geen organisatie of zo.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor de algehele situatie, lijkt mij? Die mensen maken toch ook deel uit van de maatschappij?
Tenzij je eigenlijk wil zeggen dat het louter aan de blanken ligt. Want dan zouden andere minderheden inderdaad geen verantwoordelijkheid hoeven nemen.
Da's een goeie vraagquote:Op maandag 1 juni 2020 14:47 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hoe precies zouden minderheden hun verantwoordelijkheid moeten nemen als het gaat om de afnemende sociale mobiliteit?
Precies bijvoorbeeld geen nanoplastic in de honing !quote:Op maandag 1 juni 2020 14:48 schreef asco het volgende:
[..]
Klopt. Het is ondertussen wel serieus toonbaar dat het vroeger gewoon beter was.
Nou poeh poeh. Is al een dag of wat bekend.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:55 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Breaking!!
https://www.telegraaf.nl/(...)n-dezelfde-nachtclub
Veel abstracter.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iedereen blijft verantwoordelijk voor z'n eigen daden.
.quote:Minderheden moeten helemaal niks, het ligt aan de blanken en de blanken alleen, alle andere minderheden staan er bij en kijken er naar en zijn totaal niet bij machte om er ook maar iets aan te doen
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op zondag 31-05-2020 om 21:16:25I hope that the whole country destroys itself in chaos and violence 🔥
Nothing lost.
And take that Zionist entity in the Middle East with you.
#USA
#USARIOTS
#USAProtest
#USAonFire
#USA https://t.co/0sHKovtlb5 reageer retweet
Ding, ding, ding, ding. We have a winner!quote:Op maandag 1 juni 2020 14:53 schreef Harmankardon het volgende:
Jammer dat dit soort topics altijd verzanden in zinloze verbale ‘wie heeft de grootste’ wedstrijden, terwijl het zo goed zou zijn om alleen maar bronnen en nieuws te verzamelen. Iedereen kan zelf zijn/haar mening vormen over wat er dan speelt.
Wie is dat ? Klinkt als een of andere ISIS strijder.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:
''Onze'' moslim v. Doorn wil ook even wat kwijt;twitter:ArnoudvDoorn twitterde op zondag 31-05-2020 om 21:16:25I hope that the whole country destroys itself in chaos and violence 🔥
Nothing lost.
#USA
#USARIOTS
#USAProtest
#USAonFire
Wel belangrijk misschien is het geen rassenhaat maar konden de collega's elkaar niet uitstaan of was de vrouw van de cop vreemdgegaan met !quote:Op maandag 1 juni 2020 14:55 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nou poeh poeh. Is al een dag of wat bekend.
Blijf dit filmpje altijd nog erg interessant vinden over white privilegequote:Op maandag 1 juni 2020 14:40 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een erg groot probleem aan het worden. Bovendien draagt niemand concrete oplossingen aan behalve het voeden van so-called white of zelfs straight guilt en wil geen enkele minority group (want dit gaat veel verder dan enkel Afro Americans) verantwoordelijkheid nemen.
Opzich wel logisch, ouderen zijn vaak wat meer van het relativeren dat rellen weinig zin heeft. Daarnaast hebben die vaak wat meer verantwoordelijkheden zoals een baan,kinderen etc.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:40 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Kreeg Trump laatst geen berisping van Twitter voor het verheerlijken van geweld?quote:Op maandag 1 juni 2020 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:
''Onze'' moslim v. Doorn wil ook even wat kwijt;twitter:ArnoudvDoorn twitterde op zondag 31-05-2020 om 21:16:25I hope that the whole country destroys itself in chaos and violence 🔥
Nothing lost.
#USA
#USARIOTS
#USAProtest
#USAonFire
twitter:EpochTimes twitterde op maandag 01-06-2020 om 14:55:08“This is no longer a protest. This is destruction. This is vandalism.”
#LosAngeles Mayor @EricGarcetti called on the California @CalGuard to patrol the streets as #Protests intensified nationwide in response to the death of #GeorgeFloyd. https://t.co/3chQCl4THg reageer retweet
Nou ja, als je zegt dat men verantwoordelijkheid moet nemen zonder dan te kunnen zeggen hoe dat zou kunnen is dat een beetje een lege huls.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's een goeie vraag
Maar er zijn natuurlijk ook minderheden die het beter doen dan de afrikaanse-amerikanen?
Je zou bijvoorbeeld je zoon of dochter, broer of zus, neef of nicht proberen over te halen niet te gaan rellen en plunderen en ze proberen te motiveren hun ongenoegen om te zetten in een positievere manier om wat aan hun situatie te doen.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iedereen blijft verantwoordelijk voor z'n eigen daden. Plunderingen en vernielingen zijn niet te billijken (maar wel te verklaren), maar hoe zie jij het voor je dat een minderheid verantwoordelijkheid zou moeten nemen voor het wangedrag van individuen? Een minderheid is toch geen organisatie of zo.
Daarnaast is een ontevreden minderheid niet de aanstichter van de volkswoede voortkomend uit een ontevreden minderheid. Of die volkswoede wel of niet terecht is, daar kan je over discussiëren.
Ik heb toch een voorbeeld gegeven?quote:Op maandag 1 juni 2020 14:59 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, als je zegt dat men verantwoordelijkheid moet nemen zonder dan te kunnen zeggen hoe dat zou kunnen is dat een beetje een lege huls.
En tóch zit er wel een kern van waarheid in, die natuurlijk veel nuances mist. Gechargeerd: vanuit een achtergestelde en onderdrukte positie kan een minderheid niet helemaal zelfstandig gelijkwaardig worden zonder verandering aan 'de overkant'.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Veel abstracter.
Wat kunnen alle inwoners van dat land doen om het tij te keren.
Hey, je mag van mij antwoorden:
[..]
.
Ik denk dat je dan de realiteit te kort doet
Och, slechts een gekozen raadslid in de gemeenteraad van Den Haag.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:56 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wie is dat ? Klinkt als een of andere ISIS strijder.
En wie zegt dat dat niet gebeurt? Wat zijn de verhoudingen tussen relschoppers en vreedzame demonstranten?quote:Op maandag 1 juni 2020 15:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld je zoon of dochter, broer of zus, neef of nicht proberen over te halen niet te gaan rellen en plunderen en ze proberen te motiveren hun ongenoegen om te zetten in een positievere manier om wat aan hun situatie te doen.
Dat is die ex PVVer die moslim werd. Van het padje, deze man.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:56 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wie is dat ? Klinkt als een of andere ISIS strijder.
Nee, ik reageer niet een halve post om daarna te gaan lopen doen alsof die helft niet uitgesproken is.quote:
Nee, want dat gaat er over wat andere minderheden hadden kunnen doen. Niet de 'gemeenschap' waar het nu over gaat.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb toch een voorbeeld gegeven?
Weetjewel,
Dat gedeelte wat je niet quote?
Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven. Dus in jezelf investeren, juiste keuzes maken qua school, studie, werk, vrienden, familie, relaties etc.. Ik geloof oprecht dat er dan veel mogelijk is, ook voor minorities. Maar ja, een victim mentality is natuurlijk veel makkelijker. Dan hoef je niets te doen, want het zou toch niet lukken omdat het systeem tegen je is. Dát is het probleem, oh en natuurlijk witte, heteroseksuele mannen. Zij zijn de schuld van alles.quote:
Dat was vorige week al bekendquote:Op maandag 1 juni 2020 14:55 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Breaking!!
quote:Op maandag 1 juni 2020 15:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee, want dat gaat er over wat andere minderheden hadden kunnen doen. Niet de 'gemeenschap' waar het nu over gaat.
Maar het ging dus juist om wat andere minderheden al dan niet kunnen/konden doenquote:en wil geen enkele minority group (want dit gaat veel verder dan enkel Afro Americans) verantwoordelijkheid nemen.
Ah ja, het klassieke "het is je eigen schuld, je had maar beter je best moeten doen / harder werken"-argument.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:05 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven. Dus in jezelf investeren, juiste keuzes maken qua school, studie, werk, vrienden, familie, relaties etc.. Ik geloof oprecht dat er dan veel mogelijk is, ook voor minorities. Maar ja, een victim mentality is natuurlijk veel makkelijker. Dan hoef je niets te doen, want het zou toch niet lukken omdat het systeem tegen je is. Dát is het probleem, oh en natuurlijk witte, heteroseksuele mannen. Zij zijn de schuld van alles.
Het is vrij zorgwekkend dat de huidige generatie enorm veel wil maar tegelijkertijd maakt men domme keuzes, toont geen zelfreflectie hebben, kunnen niet omgaan met tegenslagen & obstakels in het leven en daarnaast is nog de verwachting dat alles eigenlijk op een dienblad moet worden aangereikt.
Overigens ligt de schuld van dergelijk gedrag, helemaal als het om minorities gaat, ook bij veel media en bepaalde linkse politiek die dergelijke gevoelens van een slachtofferrol alleen maar aanwakkeren.
Dit verlaagd in mijn ogen de kans op een racistisch motiefquote:Op maandag 1 juni 2020 14:55 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Breaking!!
Nou ja, er wordt gesteld dat men zelf verantwoordelijkheid moet nemen en ik zie niet zo snel in hoe de Afro-Amerikaanse burgers dat precies zouden kunnen doen terwijl ze daarmee ook nog eens het probleem oplossen.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Maar het ging dus juist om wat andere minderheden al dan niet kunnen/konden doen
Daar gaat het niet om maar wel dat het anders kan liggen.quote:
Chicago.quote:
Handig zo'n kaartje waarop je kan zien of het uitverkoop is bij de Footlocker.quote:
Als ik zie hoeveel er gereld en geplunderd wordt schieten er nog flink wat vaders en moeders, broers en zussen, neven en nichten hierin te kort.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wie zegt dat dat niet gebeurt? Wat zijn de verhoudingen tussen relschoppers en vreedzame demonstranten?
koningquote:
Vast. Maar wat vind je van de mensen die hun woede en ontevredenheid op een andere manier weten te kanaliseren?quote:Op maandag 1 juni 2020 15:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel er gereld en geplunderd wordt schieten er nog flink wat vaders en moeders, broers en zussen, neven en nichten hierin te kort.
Ik ben vrij duidelijk geweest, met betrekking tot waar ik precies op reageerde.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:13 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, er wordt gesteld dat men zelf verantwoordelijkheid moet nemen
En dan is rellen en plunderen een veel betere oplossing?quote:Op maandag 1 juni 2020 15:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah ja, het klassieke "het is je eigen schuld, je had maar beter je best moeten doen / harder werken"-argument.
Daarmee doe je de realiteit ernstig geweld aan. De kansen zijn NIET voor iedereen gelijk. Als jij in een ghetto opgroeit zonder toegang tot gezondheidszorg, fatsoenlijk onderwijs, deugdelijke huisvesting, in een disfunctionerend gezin, vechtend tegen racisme, dan zal je vele malen meer "beter je best moeten doen" dan wanneer jij in een rijke suburb opgroeit.
Het is niet voor niets tekenend dat de sociale mobiliteit in de VS alleen maar afneemt. Hoe komt dat volgens jou?
Dat zegt ie toch helemaal niet johquote:Op maandag 1 juni 2020 15:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
En dan is rellen en plunderen een veel betere oplossing?
In mijn leven zit opzich niet veel tegen maar toch ben ik een nazi. Sommige dingen kunnen beter maar ach.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wie zegt dat? En waarom citeer je mijn bericht wanneer je er niet op reageert.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je dient geen paarden te stelen van de politiequote:
twitter:Unnamedinsider twitterde op maandag 01-06-2020 om 13:18:37This video of cops accidentally arresting an FBI agent is amazing.... https://t.co/4esFIDzxsy reageer retweet
Klopt, maar het is wel bijzonder grappigquote:Op maandag 1 juni 2020 15:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je dient geen paarden te stelen van de politie
quote:Op maandag 1 juni 2020 15:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel bijzonder grappig.
quote:Op maandag 1 juni 2020 15:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat zegt ie toch helemaal niet joh![]()
Man man man
Het is het klassieke gezeur over gelijke kansen. Zou hartstikke mooi zijn maar dat is nergens ter wereld zo.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie zegt dat? En waarom citeer je mijn bericht wanneer je er niet op reageert.
Lekker professioneel dat schelden zeg.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:20 schreef dellipder het volgende:
Het moment dat ze realiseren dat ze fout zitten...Dit is epic!twitter:Unnamedinsider twitterde op maandag 01-06-2020 om 13:18:37This video of cops accidentally arresting an FBI agent is amazing.... https://t.co/4esFIDzxsy reageer retweet
quote:Op maandag 1 juni 2020 15:23 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Lekker professioneel dat schelden zeg.
twitter:abc13houston twitterde op maandag 01-06-2020 om 01:21:14‘MY BROTHER WASN’T ABOUT THAT’ George Floyd's biological brother says he condemns the violent protests across the country and is calling for peace.
https://t.co/VXbN21gfje https://t.co/Y5PmIsqzTt reageer retweet
Dat eerste zeg ik niet, dat maak jij er meer vanquote:Op maandag 1 juni 2020 15:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah ja, het klassieke "het is je eigen schuld, je had maar beter je best moeten doen / harder werken"-argument.
Daarmee doe je de realiteit ernstig geweld aan. De kansen zijn NIET voor iedereen gelijk. Als jij in een ghetto opgroeit zonder toegang tot gezondheidszorg, fatsoenlijk onderwijs, deugdelijke huisvesting, in een disfunctionerend gezin, dan zal je vele malen meer "beter je best moeten doen" dan wanneer jij in een rijke suburb opgroeit.
Het is niet voor niets tekenend dat de sociale mobiliteit in de VS alleen maar afneemt. Hoe komt dat volgens jou?
Oké, en nu? Laten zo? Niks meer aan doen? Alles prima?quote:Op maandag 1 juni 2020 15:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Het is het klassieke gezeur over gelijke kansen. Zou hartstikke mooi zijn maar dat is nergens ter wereld zo.
Nee, TV's stelen, dat zie je toch.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oké, en nu? Laten zo? Niks meer aan doen? Alles prima?
Weinig professioneel inderdaad.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:23 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Lekker professioneel dat schelden zeg.
Hij zegt dat zijn broer niets op had met geweld. Hoe kom je erbij dat te interpreteren als "hij was niet bezig met raciale issues"?quote:Op maandag 1 juni 2020 15:26 schreef dellipder het volgende:
Familie van George Floyd vraagt om rust, kalmte en eenheid. Zijn broer zegt dat George helemaal niet ebzig was met raciale issues. Niet dat dit voor de "vreedzame demonstranten" iets zal veranderen.twitter:abc13houston twitterde op maandag 01-06-2020 om 01:21:14‘MY BROTHER WASN’T ABOUT THAT’ George Floyd's biological brother says he condemns the violent protests across the country and is calling for peace.
https://t.co/VXbN21gfje https://t.co/Y5PmIsqzTt reageer retweet
Flikker de economie gewoon de prullenbak in. Enige probleem zijn de grondstoffen.. Dat is nog wel een dingetje.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:29 schreef dellipder het volgende:
Dictators Smell Blood in the Water
Turkey, Iran and China want to exploit America’s racial unrest
Op-ed over een aantal Amerikaanse tegenstanders die in deze onrust kansen zien de situatie uit te buiten.
Hij had ook gewoon zelf z'n ID kunnen laten zien in plaats van het zo uit te lokken. Hij werd uiteindelijk aangehouden omdat hij weigerde mee te werken, niet omdat ze hem voor iemand anders aanzagen.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:20 schreef dellipder het volgende:
Het moment dat ze realiseren dat ze fout zitten...Dit is epic!twitter:Unnamedinsider twitterde op maandag 01-06-2020 om 13:18:37This video of cops accidentally arresting an FBI agent is amazing.... https://t.co/4esFIDzxsy reageer retweet
Amsterdam is ook aan de beurt. Hup, slopen die teringstad.twitter:parool twitterde op maandag 01-06-2020 om 15:13:18De beelden van de door politiegeweld om het leven gekomen George Floyd vervulden Sylvana Simons met walging, woede en verdriet. ‘Ook in Amsterdam is opstand onontkoombaar als er steeds weer wordt gekozen voor repressie.’
https://t.co/SBNuno6h5Q reageer retweet
Het is gewoon bijzonder lastig om uit een kutsituatie omhoog te klimmen. Dat er meer dan 35 miljoen mensen zijn in de VS die in armoede leven komt echt niet omdat het allemaal voorbestemd luie donders zijn die er niks van willen maken.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:27 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat eerste zeg ik niet, dat maak jij er meer van.
De kansen zullen nooit voor iedereen gelijk zijn, tenzij je natuurlijk naar een of andere totaal communistische maatschappij toe zou willen. Ongelijkheid blijf je in een land als Amerika altijd houden, dat is simpelweg de keerzijde van de American Dream. Maar ook al kom je uit een lastige situatie ben jij wel zelf verantwoordelijk welke keuzes je daarin maakt. En dáár doel ik op. In de Amerikaanse samenleving weet je dat als jij niet je best doet op school, verkeerde vrienden op gaat zoeken of op je 17e een kind krijgt dat je het heel zwaar gaat krijgen. Want een sociaal vangnet is er nu eenmaal nagenoeg niet.
Onderwijs is overigens het eerste waar ik vind dat in Amerika ernstig in geïnvesteerd moet worden. Dat is op een klein deel van de scholen en universiteiten na van een dramatisch niveau.
ja dat zou echt geweldig zijn manquote:Op maandag 1 juni 2020 15:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Amsterdam is ook aan de beurt. Hup, slopen die teringstad.twitter:parool twitterde op maandag 01-06-2020 om 15:13:18De beelden van de door politiegeweld om het leven gekomen George Floyd vervulden Sylvana Simons met walging, woede en verdriet. ‘Ook in Amsterdam is opstand onontkoombaar als er steeds weer wordt gekozen voor repressie.’
https://t.co/SBNuno6h5Q reageer retweet
Ze wilden hem al aanhouden voordat de filmer begon met filmen geloof ik.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hij had ook gewoon zelf z'n ID kunnen laten zien in plaats van het zo uit te lokken. Hij werd uiteindelijk aangehouden omdat hij weigerde mee te werken, niet omdat ze hem voor iemand anders aanzagen.
En dat is precies de subtiliteit waar het vaak om gaat. Die agenten waren heel respectvol, maar meneer was beledigd dat hij voor iemand anders werd aangezien maar deed geen enkele moeite om dat te bewijzen. En achteraf racisme janken
Ah ja, het staat op twitter dus het moet wel kloppen?quote:Op maandag 1 juni 2020 15:33 schreef schommelstoel het volgende:
Lees op Twitter berichten dat Twitter bots heeft ingeschakeld die posten dat alles goed en veilig is in DC
In Nederland proberen we dat via het stembiljet te doen.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oké, en nu? Laten zo? Niks meer aan doen? Alles prima?
Dooddoener op het moment.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah ja, het staat op twitter dus het moet wel kloppen?
In de Twitter reacties is het begin van die confrontatie te zien. Agenten spraken hem aan omdat hij lijkt op een verdachte. Hij zegt dat ze de verkeerde hebben maar doet verder geen moeite om dat te bewijzen en gaat vervolgens bijdehand lopen doen. Wat moet je dan doen als agent? Hem op z'n woord geloven?quote:Op maandag 1 juni 2020 15:34 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ze wilden hem al aanhouden voordat de filmer begon met filmen geloof ik.
Ik lees op Twitter dat er bots zijn die op Twitter zeggen dat Twitter bots heeft ingeschakeld om dingen te zeggen op Twitter.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:33 schreef schommelstoel het volgende:
Lees op Twitter berichten dat Twitter bots heeft ingeschakeld die posten dat alles goed en veilig is in DC
Zelfs wanneer hij een FBI agent is, zal hij het toch wel zelf uitgelokt hebben, aldus TigerXtrm. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat racial profiling echt bestaat.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hij had ook gewoon zelf z'n ID kunnen laten zien in plaats van het zo uit te lokken. Hij werd uiteindelijk aangehouden omdat hij weigerde mee te werken, niet omdat ze hem voor iemand anders aanzagen.
En dat is precies de subtiliteit waar het vaak om gaat. Die agenten waren heel respectvol, maar meneer was beledigd dat hij voor iemand anders werd aangezien maar deed geen enkele moeite om dat te bewijzen. En achteraf racisme janken
En probeer weet het allemaal 100% zeker.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Zelfs wanneer hij een FBI agent is, zal hij het toch wel zelf uitgelokt hebben, aldus TigerXtrm. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat racial profiling echt bestaat.
Als de politie zoekt naar een zwarte man in een rood shirt, en ze komen een zwarte man in een rood shirt tegen, moeten ze dat dan maar negeren? Die vent had gewoon z'n ID uit z'n broekzak kunnen halen en laten zien dat ze de verkeerde hebben. Heeft geen fuck met racial profiling te maken. Als je zoekt naar een zwarte verdachte ga je niet willekeurig blanke mensen aanhouden politiek correct te zijn, wat lul je nou man?quote:Op maandag 1 juni 2020 15:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Zelfs wanneer hij een FBI agent is, zal hij het toch wel zelf uitgelokt hebben, aldus TigerXtrm. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat racial profiling echt bestaat.
Zoals altijd is de echte aanloop van dit incident niet op een filmpje te zien.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Zochten ze naar een zwarte man in een rood shirt ja? En dat weet jij hoe?quote:Op maandag 1 juni 2020 15:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als de politie zoekt naar een zwarte man in een rood shirt, en ze komen een zwarte man in een rood shirt tegen, moeten ze dat dan maar negeren? Die vent had gewoon z'n ID uit z'n broekzak kunnen halen en laten zien dat ze de verkeerde hebben. Heeft geen fuck met racial profiling te maken. Als je zoekt naar een zwarte verdachte ga je niet willekeurig blanke mensen aanhouden politiek correct te zijn, wat lul je nou man?
Ze kenden elkaar omdat ze beide in dezelfde club werkten als beveiliger, lijkt me dat ze daar al in de clinch zaten en die agent buiten de club z'n positie misbruiktequote:Op maandag 1 juni 2020 15:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Is het ondertussen al duidelijk of er überhaupt een racistisch motief was? Volgens mij niet he?
Dat komt weer wel uit een van de filmpjes naar voren.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Zochten ze naar een zwarte man in een rood shirt ja? En dat weet jij hoe?
En wat nou als het dus geen racistisch motief was? Alle protesten, alle rellen, plunderingen, wereldwijde demonstraties, voor niets?quote:Op maandag 1 juni 2020 15:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze kenden elkaar omdat ze beide in dezelfde club werkten als beveiliger, lijkt me dat ze daar al in de clinch zaten en die agent buiten de club z'n positie misbruikte
Verder kijken dan je neus lang is. In de Twitter reacties staat de hele confrontatie, niet alleen dat specifieke stukje dat er voor het 'gemak' is uit geknipt om het beeld te geven wat jij blijkbaar graag wil zien. Maar hey, manipulatie via social media is sterk, of niet?quote:Op maandag 1 juni 2020 15:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Zochten ze naar een zwarte man in een rood shirt ja? En dat weet jij hoe?
quote:Op maandag 1 juni 2020 15:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Sarcasme/cynisme is lastig te herkennen he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |