Nee joh. Maar ik zag die fotos en knapte al afquote:
Is dat weer terugkomend groen na de brand?quote:Op zondag 31 mei 2020 19:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ook rondje achtertuin gedaan en meteen wat caches gepakt.
[ afbeelding ]
Stukje Peel wat we nog wel hebben.
Nee dit is een stukje waar de brand niet is “geweest”quote:Op zondag 31 mei 2020 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is dat weer terugkomend groen na de brand?
Nope, t is wel een 18volt maar hij is stukken minder sterk dan de linker makita, een profi model met ouderwetse accu...quote:Op zondag 31 mei 2020 18:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Ben jij tevreden mat de makkita rechts op de foto. Die heb ik ook als de vervanger van mijn oude dewalt. Maar kan er niet echt blij van worden.
Wit/grijs op de accu = bouwmarkt serie.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nope, t is wel een 18volt maar hij is stukken minder sterk dan de linker makita, een profi model met ouderwetse accu...
Die van mij komt van een bouwcenter. Zou een pro moeten zijn. Maar ik denk dat ik dinsdag even langs de lidl ga voor een klopboor machine op accu. Want de makita heeft al moeite met een pakje boter. En eens kijken of ik de dewalt kan ombouwen zodat deze de makita accu slikt.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wit/grijs op de accu = bouwmarkt serie.
Blijkbaar nietquote:Op zondag 31 mei 2020 19:31 schreef z80 het volgende:
[..]
Die van mij komt van een bouwcenter. Zou een pro moeten zijn. Maar ik denk dat ik dinsdag even langs de lidl ga voor een klopboor machine op accu. Want de makita heeft al moeite met een pakje boter. En eens kijken of ik de dewalt kan ombouwen zodat deze de makita accu slikt.
Dit is meer een reden om niet meer bij dat bouwcenter binnen te komen.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Blijkbaar niet
Dat was eigenlijk voor mij ook een van de redenen om Bosch te kopen. Als die blauw is, weet je zeker dat je goed zit.
En die zijn om de drommel niet goedkoop met dat spul. Ik heb veel van m'n spul bij werkzeugalarm.de besteld.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit is meer een reden om niet meer bij dat bouwcenter binnen te komen.
En om de oude machine een upgrade te geven.
quote:Op zondag 31 mei 2020 20:23 schreef derLudolf het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)5&id=235851963552133
Kijk dan
Geen idee; hij is van m'n pa. Die liet m hier even staan omdat mijn beide 14.4volt Makita accu's geploft zijn.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wit/grijs op de accu = bouwmarkt serie.
Ook een link buiten facebook om?quote:Op zondag 31 mei 2020 20:23 schreef derLudolf het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)5&id=235851963552133
Kijk dan
Dank.quote:
Er zijn meerdere lijnen, zowel qua accu's als qua machines, ook binnen het 18v spectrum.quote:
Dat geloof ik graag. Wij komen van een Bosch groen 14v af.quote:Op zondag 31 mei 2020 21:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er zijn meerdere lijnen, zowel qua accu's als qua machines, ook binnen het 18v spectrum.
Omdat ik die pro makita heb, met die rode accu, ben ik denk ik aardig verziekt als het om de mechanische aspecten gaat. Dat ding is zoveel gevoeliger te bedienen.
Nee... Reekalf dat in een trekker ligt. In een dik pak gras. Hij is er ogenschijnlijk rustig onder en kijkt mooi om zich heen.quote:
Ziet er geweldig uit, wat een werkquote:Op zondag 31 mei 2020 21:07 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen spam ik hier dan weer even een linkje naar mijn topic, na een middag zagen en schroeven
Haha had t er paar weken geleden nog over toen ik er langs liep.quote:Op zondag 31 mei 2020 17:21 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens . Ik wil verhuizen..
https://www.funda.nl/koop/ter-aar/huis-41869664-geerweg-32/
Al twijfel ik wel aan de kassen er achter..
Ik had het al voorspeld:quote:Op zondag 31 mei 2020 22:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Haha had t er paar weken geleden nog over toen ik er langs liep.
Je woont er werkelijk prachtig, langs de Langeraarse Plassen in het prachtige dorp Langeraar![]()
![]()
quote:Op zondag 31 mei 2020 17:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij kan @:FutureFairytale daar van alles over vertellen.
Hete kolen?quote:Op zondag 31 mei 2020 21:46 schreef fietsie het volgende:
Thnx; is inderdaad een boel werk. Soms moet ik ook om dingen heenwerken die vroeger in de saunabanken gezet zijn
quote:
Nog een half uurtjequote:
quote:Op zondag 31 mei 2020 23:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nog een half uurtje![]()
Komt er nog iemand morgen? Of niemand uitgenodigd?
Vanaf meer dan 1,5m gewoon toch van harte gefeliciteerdquote:Op zondag 31 mei 2020 23:43 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Heeeeel mss zus maar die durft denk ik niet en vriendin die hierachter woont komt een zelfgemaakt soesje eten. Verder niet. Ben altijd op vakantie en vier het nooit!
Tnx!quote:Op zondag 31 mei 2020 23:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Die kassen zijn niet erg. Je zit rustig, binnen 15 min op Schiphol. Vrij en met aardige nuchtere mensen allemaal.
In de winter als t goed vriest schaatsen, in de zomer zwemmen. Er wordt op dit moment een uniek recreatiegebied gebouwd in de plassen. Mooie zonsondergangen, weerkaatsingen op t water..
Als ik een gezin had was ik terug naar Langeraar gegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Volgens mij is dat behoorlijk terug gedrongen. Tenminste, bij Erica/ Klazienaveen heb je ook een glastuinbouwgebied(je). "Vroeger" zag je hier een oranje gloed aan de horizon als je die richting op keek en dat die ik nu nooit meer.quote:Op maandag 1 juni 2020 07:29 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Tnx!
Maar "die kassen zijn niet erg" ehm ze geven toch enorm veel licht, ook s avonds?
Bij Delft en omstreken heb je echt nog wel flinke luchtvervuiling. En zeker als je zo'n kas direct achter je hebt...zou voor mij een reden zijn verder te kijkenquote:Op maandag 1 juni 2020 08:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij is dat behoorlijk terug gedrongen. Tenminste, bij Erica/ Klazienaveen heb je ook een glastuinbouwgebied(je). "Vroeger" zag je hier een oranje gloed aan de horizon als je die richting op keek en dat die ik nu nooit meer.
Die glastuinbouwgebieden zijn natuurlijk veel groter dus ja van eventuele vervuiling heb je dan ook direct meer last.quote:Op maandag 1 juni 2020 08:54 schreef Candaasje het volgende:
Bij Delft en omstreken heb je echt nog wel flinke luchtvervuiling. En zeker als je zo'n kas direct achter je hebt...zou voor mij een reden zijn verder te kijken
quote:Op maandag 1 juni 2020 07:29 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Tnx!
Maar "die kassen zijn niet erg" ehm ze geven toch enorm veel licht, ook s avonds? En zou er niet ook veel verkeer zijn ivm de afvoer van de producten in die kassen?
En Schiphol, heb je daar niet (veel) geluidsoverlast van?
En hoezo hangt het voor jou af van het hebben van een gezin?1. Nee geen last van licht van de kassen? Ben er vaak 's avonds maar begrijp niet wat je bedoelt. Denk ook gewenning? Want valt me niet op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. Geen last van vliegtuigen. Ze gaan over ja (nu bijna niet) maar zie je na n paar dagen niet eens meer. Raak je zo aan gewend.
3. Weinig sociale voorzieningen. 2 Grote supermarkten op 6 min rijden, net als Intratuin of bakkers. Wel goede basisschool in Langeraar. Is echt n gezinnenbuurt. Voor alleen is er net te weinig voor mij.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Van harte gefeliciteerdquote:Op zondag 31 mei 2020 23:43 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Heeeeel mss zus maar die durft denk ik niet en vriendin die hierachter woont komt een zelfgemaakt soesje eten. Verder niet. Ben altijd op vakantie en vier het nooit!
Overigens kun je n sociaal netwerk opbouwen zonder kinderen. Aan de Geerweg wonen ook stellen en oude mensen. En meeste fijn en nuchter in de omgang. Je kunt veel dezelfde zien met activiteitenquote:Op maandag 1 juni 2020 09:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
1. Nee geen last van licht van de kassen? Ben er vaak 's avonds maar begrijp niet wat je bedoelt. Denk ook gewenning? Want valt me niet op.
2. Geen last van vliegtuigen. Ze gaan over ja (nu bijna niet) maar zie je na n paar dagen niet eens meer. Raak je zo aan gewend.
3. Weinig sociale voorzieningen. 2 Grote supermarkten op 6 min rijden, net als Intratuin of bakkers. Wel goede basisschool in Langeraar. Is echt n gezinnenbuurt. Voor alleen is er net te weinig voor mij.
Shitquote:Op maandag 1 juni 2020 09:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier gebruiken ook steeds meer tomaten kwekers ander soort kampen waardoor de lichtvervuiling flink afgenomen is
Ik ben gisteren meer dan 20 keer te pakken genomen door muggen tijdens het geocachenheeft iemand tips tegen de zwelling?
Niet tegen de zwelling, wel tegen muggen "Balistol Stichfrei"quote:Op maandag 1 juni 2020 09:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier gebruiken ook steeds meer tomaten kwekers ander soort kampen waardoor de lichtvervuiling flink afgenomen is
Ik ben gisteren meer dan 20 keer te pakken genomen door muggen tijdens het geocachenheeft iemand tips tegen de zwelling?
Dat klinkt ook wel echt heel naar.....quote:Op maandag 1 juni 2020 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit ook onder de muggenbulten. Die in mijn verbrande nek doet het meest pijn.
En ik wil ook nog even klagen over mijn teen. Ik heb daar per ongeluk de hogedrukspuit op gezet op 2 centimeter afstand en de wond die dat opleverde doet eigenlijk best zeer.
Azaron werkt inderdaad voor geen meter. Het helpt om iets pijnstillend of ontstekendsremmends te smeren. Nestosyl is goed verkrijgbaar in NL. Soventol iets minder maar wel online volgens mij. Bij heel heftige reacties kun je een oraal antihistaminicum nemen, hooikoortstabletten (loratadine gewoom bij de drogist). Wat goed werkt direct na de beet is afterbite.quote:Op maandag 1 juni 2020 10:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Azaron doet helaas zijn werk hier niet zo goed. Ik ben heel gevoelig voor muggen en het worden bij mij altijd van die plakkaten.
En wond aan je teen klinkt al pijnlijk Lucky brrr
Ik heb die pillen gehaald, nestolsyl en azaron voor het vergelijkend waren onderzoek.quote:Op maandag 1 juni 2020 10:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Azaron werkt inderdaad voor geen meter. Het helpt om iets pijnstillend of ontstekendsremmends te smeren. Nestosyl is goed verkrijgbaar in NL. Soventol iets minder maar wel online volgens mij. Bij heel heftige reacties kun je een oraal antihistaminicum nemen, hooikoortstabletten (loratadine gewoom bij de drogist). Wat goed werkt direct na de beet is afterbite.
Hooikoortspillen zouden sowieso moeten helpen gezien de jeuk een reactie is op het antistollingsmiddel van de mug.quote:Op maandag 1 juni 2020 12:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb die pillen gehaald, nestolsyl en azaron voor het vergelijkend waren onderzoek.
Ik reageer het heftigste op mijn benen. Zelfs al een paar keer gehad dat ik niet meer kon lopen en aan de antibiotica moest ervoor. Geen zin inquote:Op maandag 1 juni 2020 12:20 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hooikoortspillen zouden sowieso moeten helpen gezien de jeuk een reactie is op het antistollingsmiddel van de mug.
Las laatst toevallig dat als je de mug zn buik vol laat drinken... hij het meeste van dat antistollingsmiddel weer opdrinkt...
en je dus in theorie minder grote bulten krijgt.
Lastiger uittesten gezien ik de mug doorgaans niet op heterdaad betrap.
Die grote bulten ken ik wel... dat is niet altijd.
En het ene jaar erger dan het andere.
(Het is altijd of niks.. of elke bult feest.. en idd neem ik dan hooikoortspillen... dat ljjkt wel te helpen maar zeker weten is natuurlijk lastig)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfoe naar...quote:Op maandag 1 juni 2020 12:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik reageer het heftigste op mijn benen. Zelfs al een paar keer gehad dat ik niet meer kon lopen en aan de antibiotica moest ervoor. Geen zin in
Ziet er uit als shoarmaquote:Op maandag 1 juni 2020 13:02 schreef drakin het volgende:
@:AnneX
Kijk rabarbertoetje is gelukt![]()
[ afbeelding ]
Kardmon werd dan wel de gemalen soort de crumble werden reepjes overgebleven pannenkoek van de spiesjes en de amandelen werden walnoten. beetje grof zout erop en candijsuiker was ook erg aangenaam.
Je hebt je bril nog niet opquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 1 juni 2020 13:35 schreef Aure het volgende:
Gefeliciteerd B! Mooi cadeau!
T Jipje is ook jarig vandaagGefeliciteerd met Jip!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
T Jipje is ook jarig vandaagGefeliciteerd met JipjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
3 dagen verjaardag![]()
Wat heeft hij lang haar trouwensDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
T Jipje is ook jarig vandaagWat een mooierd!!! GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Het is hier licht bewolkt, parasol hoeft niet eens open.. wel lekker, want de temp is prima.quote:Op maandag 1 juni 2020 13:43 schreef Sarabi het volgende:
Straks maar eens de schaduw op zoeken, hier helpt smeren volgens mij niet meer tegen
Neequote:Op maandag 1 juni 2020 13:42 schreef Blues het volgende:
Hij heet helemaal geen Jip![]()
Leuke naam! Ook felies voor hem
lekkere taart
Ja! Vorig jaar met een 1 en een ster ipv nijntje. Zit met klittenband vast. En achter aan de uiteinden heb ik op elk einde een knoop en daaraan vast knoopsgatelastiek. Patroon komt van kiind (Google op kiind en verjaardagskroon en dan vind je 'm zo).quote:Op maandag 1 juni 2020 13:45 schreef drakin het volgende:
En die kroon is leuk, heb je dan ook afneembare cijfers daarvoor? en elk jaar een beetje groter maken de kroon?
Ik zou graag ruilenquote:Op maandag 1 juni 2020 14:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Het is hier licht bewolkt, parasol hoeft niet eens open.. wel lekker, want de temp is prima.
Ik las ergens UV 7 ja.
T Jipje is ook jarig vandaagOp de hoed staat een verkeerde naamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij lijkt een beetje op het dochtertje van m'n neefKrullen en gezichtsuitdrukking.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik wil je er wel vanaf helpen.quote:
Ik heb er niks mee te maken dat ze al zo oud is geworden.quote:
Ik heb ze wel eens in reclames voorbij zien komen vilten kroontjes, wel jammer dat ik het niet tegenkwam toen mijn zoontje op die leeftijd was. Vind ze heel leuk.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:14 schreef Aure het volgende:
[..]
Neemaar hier wel
[..]
Ja! Vorig jaar met een 1 en een ster ipv nijntje. Zit met klittenband vast. En achter aan de uiteinden heb ik op elk einde een knoop en daaraan vast knoopsgatelastiek. Patroon komt van kiind (Google op kiind en verjaardagskroon en dan vind je 'm zo).
Bedankt allen
Het is net niet het einde.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik wil je er wel vanaf helpen.Maar om daarvoor helemaal naar het einde van Nederland te rijden.
Jij stopt er toch geregeld voer in.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb er niks mee te maken dat ze al zo oud is geworden.![]()
Ja zo lang hij er nog geen mening over heeft/zijn kroon leuk vindt, ga ik elk jaar een ander figuurtje makenquote:Op maandag 1 juni 2020 14:30 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb ze wel eens in reclames voorbij zien komen vilten kroontjes, wel jammer dat ik het niet tegenkwam toen mijn zoontje op die leeftijd was. Vind ze heel leuk.
Je hebt voor elk jaar ook een ander figuurtje? Dat is ook leuk!
Hij vind hem nog heel lang leukquote:Op maandag 1 juni 2020 14:35 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja zo lang hij er nog geen mening over heeft/zijn kroon leuk vindt, ga ik elk jaar een ander figuurtje maken
Kan prima toch? Of denk je dat ze op terrassen nu ook nog aan spa blauw zitten?quote:Op maandag 1 juni 2020 14:28 schreef Aure het volgende:
Zin in bier, maar het is nog maar half 3maar morgen toch vrij dus, proost
Nee, in brabant een café waar ze om 11 uur al een polonaise deden.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan prima toch? Of denk je dat ze op terrassen nu ook nog aan spa blauw zitten?
Ik wil nog steeds niet geloven dat dat echt was....quote:Op maandag 1 juni 2020 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, in brabant een café waar ze om 11 uur al een polonaise deden.vast niet op koffie en appelgebak
De eigenaar heeft een reactie gegeven, die baalde enorm.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds niet geloven dat dat echt was....
Hier ondertussen ook aan onze 2e biercocktailwel in eigen tuin
Echt he....quote:Op maandag 1 juni 2020 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, in brabant een café waar ze om 11 uur al een polonaise deden.vast niet op koffie en appelgebak
Ik doe ook gewoon nuchter mee hoor aan een polonaise. Vooroordelenquote:Op maandag 1 juni 2020 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar in deze tijd ga jij (dronken of nuchter) niet meedoen aan een polonaise (Ga ik vanuit)quote:Op maandag 1 juni 2020 15:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik doe ook gewoon nuchter mee hoor aan een polonaise. Vooroordelen![]()
In Coevorden blijft de horeca nog even dicht, er is café uitgebrand vannacht waarbij iemand om het leven is gekomen. Overige zaken hadden geen zin meer in een feestelijke heropening.
Dit! Gefeliciflapstaart, lieve @Bluesquote:Op maandag 1 juni 2020 16:28 schreef Isabeau het volgende:
@:blues van harte gefeliciteerd met je verjaardag in The NetherlandsPrachtige dag uitgekozen
Oh, absoluutquote:Op maandag 1 juni 2020 16:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Van harte gefeliciteerd Blues!
Mooi cadeau van Golfer
Dat is niet direct heel dicht in de buurt, @ueberduitser woont dichtbijquote:Op maandag 1 juni 2020 16:18 schreef minilot het volgende:
Kus vanaf de achterbank. *geeuw* Altijd zo lekker loom in een warme auto aan het einde van een dag weg.
Speciaal voor @:Isabeau een kort fotoverslag.![]()
We waren vlakbij @:DerLudolf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij het tamelijk tuttige https://www.devijvertuinenvanadahofman.nl/ om precies te wezen, want mijn J. wil een vijver in de achtertuin gaan bouwen en bliefde inspiratie.
Kruidvat was hier gewoon open. Tweede nivea 1 euro.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De eigenaar heeft een reactie gegeven, die baalde enorm.
Net even gezocht, maar geen zonnebrand meer in huis, dus vandaag maar niet fietsen
quote:Op maandag 1 juni 2020 16:26 schreef Isabeau het volgende:
Och hemel, als kind ook met mijn ouders daar geweest, miniWel mooi voor inspiratie ja
Een vijver is overigens echt heel veel werk, meer dan het lijktMijn vader heeft al zeker 35 jaar één of meerdere vijvers gehad. Wat een gedoe af en toe zeg.
quote:Op maandag 1 juni 2020 17:10 schreef Lonaa het volgende:
Wij gingen een ijsje halen.
[ afbeelding ]
Citroensmaak was niet Dora's lievelings, geloof ik.
[ afbeelding ]
Het koekje daarentegen...
[ afbeelding ]
Kwam goed uit, want ik vind ze 'meh', enige reden voor geen bakje was omdat lepelen + lopen al een uitdaging is, laat staan met hond.
Nou, daar was ik toch ook wel aangenaam verrast over, want ik heb natuurlijk wel wat koek gehad.quote:Op maandag 1 juni 2020 17:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vroeger vond ik de koekjes van ijsjes echt vies, maar ze zijn tegenwoordig toch echt wel lekker
Ik ben om 1615 gaan fietsen, moet binnenkort naar t ziekenhuis, dus daar naar toe gegaan om te kijken hoe lang dat duurt. T was nu niet Zo zonnig, prima te doenquote:Op maandag 1 juni 2020 16:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kruidvat was hier gewoon open. Tweede nivea 1 euro.
Ik ook. Erg verwarrend. En ik krijg er trek van.quote:Op maandag 1 juni 2020 17:36 schreef Lot_1 het volgende:
Ik moet bij Gü altijd aan die toetjes denken.
Ja, jij! Wat eet jij bij Vietnamees stoofvlees?quote:Op maandag 1 juni 2020 17:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook. Erg verwarrend. En ik krijg er trek van.
Rijst, paksoi, tomatensalade.quote:Op maandag 1 juni 2020 17:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, jij! Wat eet jij bij Vietnamees stoofvlees?
Wel leuk! Maar minder op je blote voetquote:Op maandag 1 juni 2020 17:37 schreef Lot_1 het volgende:
Hier veeeeel kikkers in de tuin vanwege de vijver van de buren. Ook wel op mijn blote voeten. Dat vind ik minder prettig.
Tnx voor de overwegingen!quote:Op maandag 1 juni 2020 17:41 schreef Lot_1 het volgende:
@:Barreltje: en de huiskoop-overwegingen: ik denk dat je het kinderrijke vermijdt als je een huis koopt waar ouders met jonge kinderen op af knappen. Langs een drukke weg, weinig speelgelegenheid in de buurt, minder goede voorzieningen.
Wij hadden ook het dilemma met kopen eerder: wachten totdat het hele traject achter de rug is of maar vast kopen met nog wel ruimte voor een kind? Uiteindelijk pas gekocht toen ik zwanger was. Maar we hadden anders denk ik wat verder buiten de bebouwde kom gekocht, nog wat vrijer. Dat is echt niet zo aantrekkelijk als je een kind hebt.
Ja, kom dan bij mij langs voor inspiratie!quote:Op maandag 1 juni 2020 16:38 schreef minilot het volgende:
[..]Wat geinig dat je daar vroeger was!
En yup @ vijver, dank voor de waarschuwingMaar J. is van plan tot tenminste de Apocalyps thuis te blijven werken, en hij durft het wel aan
Overigens geen keurige vijver met gekochte vissen hoor - alleen maar een kleine zelfregulerende wildlife pond naar Brits gebruik en dan duimen dat zich er op den duur vanzelf wat amfibieën vestigen (sorry @:Lucky_Strike
)
Heeft de dame inmiddels al een name?quote:Op maandag 1 juni 2020 18:33 schreef Candaasje het volgende:
Maar om er een positieve draai aan te geven: de konijntjes doen het goed
Ze zoeken elkaar steeds vaker op, en het is geen bange dame; de hele kamer en het balkon zijn al verkend. Ze ligplekjes al ontdekt, en de biks smaakt prima. Dus dat is wel heel fijn.
Ja.. een plaatje bij het praatje graag!quote:Op maandag 1 juni 2020 18:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, kom dan bij mij langs voor inspiratie!
Wij zijn bezig de varkenspoel om te bouwen tot plezierpoel.
Om de poel hebben we een cirkel van wilgen geplant, over een jaar of twee is het een lommerrijke poel.
We hebben een zonnepaneeltje gekocht, en die pompt geheel geruisloos 3 uur per dag water uit de beek, naar de poel.
De zwaluwtjes vinden 't fantastisch; die zwermen hier over de beek voor de muggen, en komen bij onze poel om snaveltjes modder te halen waarvan ze nestjes kleien. En ze kunnen ook poedelen.
In het moeras vlak naast de poel zaten eerder veel padden, nu veel kikkers, maar die hebben de overstap nog niet gemaakt.
De ganzen willen er ook wel in poedelen, maar die mogen er even een jaartje niet komen want ze vreten aan de wilgebast als de wilgjes nog jong zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Wel tegen die tijd, denkend aan hoe lang tuinplannen doorgaans nodig hebben om door J. verwezenlijkt te wordenquote:Op maandag 1 juni 2020 16:38 schreef derLudolf het volgende:
Heeft Günther al een zwemdiploma trouwens?
quote:Op maandag 1 juni 2020 18:31 schreef z80 het volgende:
Voordeel van morgen thuis werken. Ik kan wat meer knoflook door het eten doen. ipv een paar teentjes nu een voetje.
Knoflook was afgelopen week in de aanbieding bij de lidl in Duitsland. Mooie grote knollen. Alleen niet naar de oorsprong gekeken. Had ik wel moeten doen. Kwamen dus niet uit China maar uit Spanje. Branden in de mond en mogelijke vampieren komen het dorp niet meer in.
Nah, het graven gaat hier al afdoende goed! Als een soort archeologen zijn J.en Günther met schepjes en borsteltjes de ruimte ónder de resterende stronk en wortels van de gevelde tulpenboom open aan het peuteren, zodat die boomwortels straks als een soort miniatuurmangrovebos over/in het water hangen. Ofzo. Het is her en der nu een meter diep tussen de wortelsquote:Op maandag 1 juni 2020 19:05 schreef z80 het volgende:
Als hij al vast wil oefenen met graven. Hier moeten nog minimaal 6 stronken laurier de grond uit.
In de witte bonen in tomatensaus. Samen met een scheut sojasaus en gedroogde chili.quote:Op maandag 1 juni 2020 19:06 schreef minilot het volgende:
[..]In wat voor eten stopte je 't vanavond?
We neigen naar Nox.quote:
Ha, leuk zeg! Wat was tot dusver van de eigen oogst het lekkerst?quote:Op maandag 1 juni 2020 19:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net mijn allereerste krop sla ever geoogst![]()
En eerder deze week al mizuna, rucola, pluksla, radijs, choy sum, paksoi en mosterdblad geoogst. Tofheid.
Iets met een harde s-klank aan het einde was toch juist niet prettig voor konijnen, of onthield ik dat verkeerd?quote:Op maandag 1 juni 2020 19:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
We neigen naar Nox.
Alles wat ik zeg maar niet in een naam wildequa klanken, maar het is een koddig maar pittig ding, (inmiddels zit zij Cas net zo hard achterna...) dus daar paar een 1 lettergreep naam wel bij. En dan zit er toch nog een verwijzing naar haar kleurtje (en tevens Harry Potter
) in, zonder dat het er gelijk zo bovenop ligt.
Nera zou ik nog kunnen, bedenk ik me net.
Iets in die richting
Ik haat namen verzinnen.
Nee goed onthouden hoorquote:Op maandag 1 juni 2020 19:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Iets met een harde s-klank aan het einde was toch juist niet prettig voor konijnen, of onthield ik dat verkeerd?
Ik stem voor Selma
Nee, maar het noteert zo lastig bij de dierenarts. Of als ik iets wil vertellen, moet ik het telkens over 'het zwarte konijn' hebben. Gedoe.quote:Op maandag 1 juni 2020 19:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het beest gaat niet dood ofzo als het geen naam heeft.
De rucola! Sorryquote:Op maandag 1 juni 2020 19:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, leuk zeg! Wat was tot dusver van de eigen oogst het lekkerst?
band zonder naam had ook geen naamquote:Op maandag 1 juni 2020 19:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, maar het noteert zo lastig bij de dierenarts. Of als ik iets wil vertellen, moet ik het telkens over 'het zwarte konijn' hebben. Gedoe.
KZNquote:
En de hadden een zangeres zonder naam?quote:
Die deed het solo. ‘Ons’ Mary .quote:
Ha gelukkig! Ben benieuwd of mijn vaste bioscoop overmorgen ook weer zo voeltquote:Op maandag 1 juni 2020 19:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
terras
Ging met de gedachte of niet eens een plekkie te kunnen vinden of binnen een half uur weg te willen ivm. hutjemutje, maar het was fokking heerlijk en netjes geregeld en het smaakte weer goed en mn plekje voelde vertrouwd en![]()
![]()
Plan was om vandaag bij de griek langs te gaan. Maar de hooikoorts gooit/drupt water door die plannen. Niesbuien, loopneus en duf.quote:Op maandag 1 juni 2020 19:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
terras
Ging met de gedachte of niet eens een plekkie te kunnen vinden of binnen een half uur weg te willen ivm. hutjemutje, maar het was fokking heerlijk en netjes geregeld en het smaakte weer goed en mn plekje voelde vertrouwd en![]()
![]()
M'n oom had z'n kat gewoon ingeschreven staan als Poes bij de dierenartsquote:Op maandag 1 juni 2020 19:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, maar het noteert zo lastig bij de dierenarts. Of als ik iets wil vertellen, moet ik het telkens over 'het zwarte konijn' hebben. Gedoe.
Och! *knuffel*quote:Op maandag 1 juni 2020 20:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Plan was om vandaag bij de griek langs te gaan. Maar de hooikoorts gooit/drupt water door die plannen. Niesbuien, loopneus en duf.
De hele periode. Start ongeveer februari en loopt tot in oktober. Meeste jaren was het een stuk minder. Dit jaar lijkt een inhaal jaar.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Och! *knuffel*
Hier is het met een dubbele dosis medicatie min of meer uit te houden, met beetje jeuk in ogen, af en toe een nies en een zwaar gevoel in de holtes. Hoe lang in het jaar heb je er last van, Zet? Ik gelukkig maar een paar weken.
Ja, vanmiddag ook, het was wel zonnig maar niet zo als gisteren, toen waaide het ook dus rood voordat je het uit kon spreken. Net op t balkon gegeten en nu binnen want het staat nu vol met was. Had ik trouwens beter morgenochtend kunnen doen bedenk ik me nu.quote:
Het is enkel lastig. En ik raakt er aan gewent om uit eten te gaan op de dagen dat ik er minder last van heb.quote:
Same here, februari tot en met oktober. Al heb jij er volgens mij veel meer last van.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:34 schreef z80 het volgende:
[..]
De hele periode. Start ongeveer februari en loopt tot in oktober. Meeste jaren was het een stuk minder. Dit jaar lijkt een inhaal jaar.
Wind is inderdaad vervelend. Dan gaat de meuk ook dieper in de kleding zitten.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:47 schreef fietsie het volgende:
Ik vind vooral de wind nu lastig; normaal red ik het met 1 dosis antihistaminica en het stug overal ophouden van mn zonnebril wel, met deze woeste wind die er nu al paar dagen staat waait te meuk gewoon achter mn brilleglazen...
Hier ook de continue cyclus van buiten - douchen - binnen om het leuk te houden.quote:Op maandag 1 juni 2020 20:59 schreef z80 het volgende:
[..]
Wind is inderdaad vervelend. Dan gaat de meuk ook dieper in de kleding zitten.
Gister met de fiets naar mijn ouders geweest. Bij thuiskomst direct onder de douche en schone kleren aan. Vandaag rondje gelopen, niet eens over de dijk en het was ook meteen weer feest.
Maar als het lekker droog blijft nog een paar dagen flink last, daarna zijn de pollen uitgedroogd en geven ze weinig tot geen last meer. Tot de eerste regen.
Want dan worden er nieuwe pollen gevormd? Of nemen de pollen dan vocht op?quote:Op maandag 1 juni 2020 20:59 schreef z80 het volgende:
[..]
Wind is inderdaad vervelend. Dan gaat de meuk ook dieper in de kleding zitten.
Gister met de fiets naar mijn ouders geweest. Bij thuiskomst direct onder de douche en schone kleren aan. Vandaag rondje gelopen, niet eens over de dijk en het was ook meteen weer feest.
Maar als het lekker droog blijft nog een paar dagen flink last, daarna zijn de pollen uitgedroogd en geven ze weinig tot geen last meer. Tot de eerste regen.
15 jaar terug wel jaquote:Op maandag 1 juni 2020 21:49 schreef fietsie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de webshop Large.nl ?
Harry Snotter merch.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
15 jaar terug wel ja![]()
Maar al jaren niks maar besteld. Iets leuks gezien?
Die hadden 25 jaar geleden een catalogus. Toen bestelde ik er wel eens wat tshirts.quote:Op maandag 1 juni 2020 21:49 schreef fietsie het volgende:
Echt belachelijk daar. En wel 400 euro boete plus een strafblad als je in een park iets te dicht op je vrienden zit.quote:
Ze hebben zo te zien wel mooi spul, maar sinds we bij eerdere kledingbestelling al maanden wachten op geld van de curator (....) ben ik wat voorzichtiger geworden bij webshops....quote:Op maandag 1 juni 2020 22:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die hadden 25 jaar geleden een catalogus. Toen bestelde ik er wel eens wat tshirts.
Hebben ze geen klara? Of achteraf betalen?quote:Op maandag 1 juni 2020 22:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze hebben zo te zien wel mooi spul, maar sinds we bij eerdere kledingbestelling al maanden wachten op geld van de curator (....) ben ik wat voorzichtiger geworden bij webshops....
Dat kan soms ineens veranderen. In het verleden meerdere keren besteld bij Toolsonsite, naar tevredenheid. Zelfs een een grote Bacho er bij gekregen toen een verzending een week te laat was.quote:Op maandag 1 juni 2020 22:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hebben ze geen klara? Of achteraf betalen?
Ik kan niet in hun boekhouding kijken natuurlijk, maar de Large was altijd wel een goedlopend bedrijf had ik het idee. Het bestaat in elk geval al lang.
Samequote:Op maandag 1 juni 2020 22:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
De large daar bestelde ik als tiener al.. toen ik nog in mijn gothic periode zat :’)
Wel lekker veel Harry Potter meuk
De zoon van de vorige bewoners kocht er een hoop zooi. Liet het bij ons bezorgen terwijl ze allang weg waren. En ik kwam maar niet van die catalogus afquote:Op maandag 1 juni 2020 21:49 schreef fietsie het volgende:
Ja, de ultieme poli-correcte linksgekkie. Heeft heel Amsterdam kapot gemaakt met bizarre regels en wetten en faalt hier keihard, maar vindt van zichzelf dat ze het uitstekend doet. Levensgevaarlijk.quote:Op maandag 1 juni 2020 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Wat een gestuntel van Halsema bij Op1 zeg.
En schandalig dat dit heeft kunnen gebeuren. 4 mei hebben ze de Dam ook leeg kunnen houden.
Misschien had haar man dat nog liggen, van een scène die hij met Immanuele Grives heeft opgenomenquote:Op maandag 1 juni 2020 22:51 schreef Kreator het volgende:
En ze praat alsof ze een kilo speed heeft gegeten.
We hebben juist hier zo'n leuke lokale ondernemer met HP merch, waarom nou naar Large gaan?quote:Op maandag 1 juni 2020 21:49 schreef fietsie het volgende:
Waar is hier?quote:Op maandag 1 juni 2020 23:25 schreef drakin het volgende:
[..]
We hebben juist hier zo'n leuke lokale ondernemer met HP merch, waarom nou naar Large gaan?
Vlakbij fietsies werkquote:
quote:Op maandag 1 juni 2020 21:36 schreef borisz het volgende:
*burp* uiteten geweest en op het terras gezeten. Het was fijn.
Half kippetjequote:Op dinsdag 2 juni 2020 07:44 schreef minilot het volgende:
[..]Wat at je? En was het weer een beetje wennen?
Ik ben dan wel echt benieuwd hoe dat ging. Ik neem aan dat jullie niet uit hetzelfde huishouden kwamen , dus zaten jullie dan op 1.5 m van elkaar? Of had je mondkapjes op?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:15 schreef borisz het volgende:
[..]
Half kippetje.
Ja wel een beetje wennen, maar vooral gewoon fijn om weer met een groepje uiteten te kunnen, gezellig te kunnen kletsen en doen als het leven een beetje normaal is.
We zaten aan twee tafels aan elkaar en daarmee drie groepjes, nou ja ik was alleenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik ben dan wel echt benieuwd hoe dat ging. Ik neem aan dat jullie niet uit hetzelfde huishouden kwamen , dus zaten jullie dan op 1.5 m van elkaar? Of had je mondkapjes op?
S het dan nog wel gezellig op 1.5 meter? Ik zou de hele tijd het gevoel hebben dat ik moet schreeuwen EN dat iedereen mee kan luisteren..quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:23 schreef borisz het volgende:
[..]
We zaten aan twee tafels aan elkaar en daarmee drie groepjes, nou ja ik was alleen. Dat was met vier goed (1duo, 2x single) te doen. We zaten in een 'driehoek'. Die anderhalve meter aan tafel werd wel gehaald.
Het is één grote middelvinger naar zorgpersoneel, mensen alleen het huis uit gaan indien noodzakelijk,quote:Op maandag 1 juni 2020 23:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik mag hopen dat die Halsema er heel snel uit vliegt. Nondeju wat een trap richting al die mensen![]()
En tuurlijk het is vreselijk wat daar onder VS is gebeurd hoor. En nog steeds iedere dag weer. Maar dit is niet het moment.
Uitvaarten waar niet eens iedereen afscheid kan nemen van zijn/haar geliefden en dan dit.
quote:Op maandag 1 juni 2020 12:30 schreef Blues het volgende:
Dank voor de felies
Net gezellig een tijdje met zus zitten videobellen.
Veel kaartjes, appjes en andere bronnen met felicitaties gekregen en ben toegezongen door de kleinkinderenVoel me echt wel een beetje jarig
Heb een hele mooie armband van g gekregen, die is van lapis lazuli balletjes (blauwe edelsteen) met 5 verzilverde balletjes ertussen. Hij heeft het gekocht bij een Deense vrouw die 'm zelf gemaakt heeft. Zij woont in Cyprus. Was nogal gedoe met m hier krijgen door de corona, maar hij was er op tijdWat een mooi armbandje! En lekkere bbq ook gehad. Hoop dat je hebt genoten gisterenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
En. Maar waarom is het een middelvinger van Halsema dan?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is één grote middelvinger naar zorgpersoneel, mensen alleen het huis uit gaan indien noodzakelijk,
horeca iedereen.
Wat er is gebeurd in de VS is verschrikkelijk. Wat er nu al nachten gebeurd is zonder ronduit belachelijk. Denken dat er iets verandert van een protest in Nederland is bijna aandoenlijk, zo naïef.
Neuh viel wel mee. We zaten wel relatief achteraf. Dus hadden ook weinig last van andere mensen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:24 schreef Barreltje het volgende:
[..]
S het dan nog wel gezellig op 1.5 meter? Ik zou de hele tijd het gevoel hebben dat ik moet schreeuwen EN dat iedereen mee kan luisteren..
het lijkt er meer op alsof die mensen gewoon toe waren aan een uitjequote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is één grote middelvinger naar zorgpersoneel, mensen alleen het huis uit gaan indien noodzakelijk,
horeca iedereen.
Wat er is gebeurd in de VS is verschrikkelijk. Wat er nu al nachten gebeurd is zonder ronduit belachelijk. Denken dat er iets verandert van een protest in Nederland is bijna aandoenlijk, zo naïef.
Omdat zei burgemeester en tevens voorzitter is van de veiligheidsregio is. Zij had kunnen zeggen "dit gaat niet door".quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
En. Maar waarom is het een middelvinger van Halsema dan?
Waarom niet van die mensen die protesteren?
We vinden in dit land dat we "zelf wel bepalen wat we doen" .. de organisatie van het event had er ook voor kunnen zorgen dat er maar een beperkt aantal mensen komen..
En als Rutte (die het verder overigens prima doet) zegt dat mensen hun mening mogen hebben en mogen uiten en dat we niet alles strikt gaan controleren.. hoe anders is Halsema in deze dan?
Niet ingrijpen is toch een middelvinger opsteken?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:38 schreef Uhmmpie het volgende:
dit was wat mij betreft geen middelvinger van halsema
maar gewoon stupiditeit van de mensen die daar stond.
ik vulde hem nog even aanquote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet ingrijpen is toch een middelvinger opsteken?
Helaas was 't steampunk t-shirt wat ik tof vond er niet in mijn maat, maar wel leuk spul besteldquote:Op dinsdag 2 juni 2020 07:38 schreef minilot het volgende:
Large is prima.Was het vroeger al en is het nog steeds
Je kunt er zeker weten op vertrouwen, @:Fietsie!
Er zijn ook ministers opgestapt om zaken waar ze niet zelf bij betrokken waren. Paulien Krikke heeft zelf ook geen pallets lopen stapelenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik vulde hem nog even aan
ik vind het gewoon niet puur halsema dr verantwoordelijkheid
het bewijst gewoon WEER dat mensen niet in staat zijn tot zelf nadenken.
Ik kan er ook echt net mijn verstand niet bijquote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
horeca iedereen.
Lol. Het vondelpark kon toch ook dicht? En de dam was leeg op 4 mei. Dit zonder ME geweld. Vond dat echt één vd zwakste argumenten.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:54 schreef Kaatje1 het volgende:
)
En wat ze zelf zei, hoe had ze moeten ingrijpen? Met ME?
mja.. het komt toch terug bij: waarom denken mensen niet zelf na?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ik zit daar een beetje dubbel in, demonstreren ja, maar er kwamen gewoon te veel mensen opdagen. Heb begrepen van mensen die er waren dat de organisatoren allemaal markeringen had gemaakt voor de verwachte demonstranten. Alleen zat er een 0 achter het aantal. Ik zag ook foto's van mensen die er waren dat mensen echt niet hutjemutje op elkaar stonden, er was best wel ruimte tussen de mensen (geen 1,5 meter)
De organisatoren hadden het sneller moeten stoppen.
Dat staat bovenaan. Mocht je willen gaan, je komt aanlopen en ziet die aantallen, dan loop je, als je een beetje verstand hebt, weg.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja.. het komt toch terug bij: waarom denken mensen niet zelf na?
mja ruim voordat het zo veel mensen waren had er iemand moeten ingrijpen...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ik zit daar een beetje dubbel in, demonstreren ja, maar er kwamen gewoon te veel mensen opdagen. Heb begrepen van mensen die er waren dat de organisatoren allemaal markeringen had gemaakt voor de verwachte demonstranten. Alleen zat er een 0 achter het aantal. Ik zag ook foto's van mensen die er waren dat mensen echt niet hutjemutje op elkaar stonden, er was best wel ruimte tussen de mensen (geen 1,5 meter)
De organisatoren hadden het sneller moeten stoppen.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
maar dat is natuurlijk ook geen oplossing.
Niet strikt in iedereens achtertuintje gaan kijken, is wel wat anders dan erbij gaan staan kijken terwijl zoveel mensen alle regels overtreden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:
En als Rutte (die het verder overigens prima doet) zegt dat mensen hun mening mogen hebben en mogen uiten en dat we niet alles strikt gaan controleren.. hoe anders is Halsema in deze dan?
Hoe had men dat van tevoren aan moeten zien komen?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:15 schreef Aure het volgende:
Het had gewoon nooit zo druk mogen worden... Ze had dit eigenlijk vantevoren al kunnen zien aankomen en het misschien wel af moeten blazen danwel toegangswegen moeten afsluiten uit voorzorg. Snap ook echt niet dat ze geen rekening met dit scenario heeft gehouden.
ik bestel wel vaker bij large.. hebben erg veel leuk spulquote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Helaas was 't steampunk t-shirt wat ik tof vond er niet in mijn maat, maar wel leuk spul besteld
Maar ik geloof dat er al zo'n 4000 op aanwezig stonden op zondag. Ze ging nu uit van 200/300 man. Ze had op basis van die 4000 toch al uit moeten gaan van de helft lijkt mij. Daarnaast leeft het ontzettend en heeft KOZP een best forse aanhang. Misschien was 5000 iets wat ze niet van tevoren kon weten, maar 200/300 man vind ik wel heel erg naïef.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:18 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hoe had men dat van tevoren aan moeten zien komen?
Over het algemeen drukken er genoeg mensen op zo'n "Ik ga" knop die nooit op komen dagen..
Daarnaast ME .. bij een demonstratie tegen politie geweld in de USA.. dan krijg je ook meteen van die USA toestanden. Ben benieuwd of de ondernemers in de binnenstad DAAR blij mee waren geweest..
ME is gewoon politie hoorquote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kuddegedrag, bystander-effect.... iedereen in die menigte vond het vast de verantwoordelijkheid van de ander om te vertrekken toen het te druk werd. En dan heb je een autoriteit nodig die de kudde vertelt wat ze moeten doen. En dat had vast geen ME hoeven zijn, een organisatie of politie agenten waren voldoende geweest.
Tenzij er voetbal’supporters’ bijzaten die een middagje uit wilden natuurlijk. Dan waterkanon erop.
Ja, oké. Een afdeling die dan niet tot aan de tanden gewapend is dan.quote:
Doen jullie nog andere acties? Hoe pakken jullie dat aan? (puur interesse)quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:21 schreef Candaasje het volgende:
Ze hadden het Museumplein moeten aanwijzen, niet de Dam. Dan was er genoeg ruimte geweest om 1,5m afstand te kunnen houden. Samen met de mondkapjes die wel gedragen werden, zou dat prima kunnen; kans op verspreiding in de buitenlucht wordt door vele virologen nihil geschat.
(In het begin scheen die afstand er wel geweest te zijn, maar het werd drukker dan verwacht. Dat is wel een grote fout bij de organisatie natuurlijk, verwachten dat er slechts 300 mensen op af komen).
Dat je daarna niet ingrijpt met politie bij een protest dat juist ook ontstaan is naar aanleiding van politiegeweld, dat snap ik wel. Dat kan echt gigantisch escaleren aan alle kanten, en dan heb je straks rellen en onrust door heel de stad heen. Er waren zo'n 4-5000 mensen aanwezig. Dat hou je niet zomaar even tegen. Ook niet met ME.
Wat betreft het moment; er is nooit een goed moment denk ik. Nu was een vonk - de dood van Floyd in Amerika - en kennelijk speelt het bij heel veel mensen. Want laten we wel wezen; door ongelijkheid in behandeling.... daar vallen miljoenen slachtoffers door. Racisme is zeg maar al een eeuwenoude pandemie met heel wat meer slachtoffers dan corona. Het gaat verder dan 'Zwarte Piet'. Het gaat nog steeds over slavernij, landonteigeningen, onterechte veroordelingen, maar ook minder of geen toegang tot goede zorg, inkomen.... wereldwijd speelt dit, en hoewel ik en de meesten hier er in NL misschien niet direct mee te maken lijken te hebben, spelen we wel degelijk een rol er in.
Dat er in corona-tijd 5000 mensen hier in NL samenkomen, geeft dat wel aan. Ook in andere landen voelt men zich geroepen. Mogelijk waren het er buiten corona-tijd nog veel meer geweest, want ik zie inderdaad veel reacties die de demonstratie an sich wel goed vonden, maar de timing belabberd.
Maar ja, ..wanneer is dan wel het moment? Je hebt soms een aanzet nodig (in dit geval dus Floyd) en dan stel je een reactie niet 3 maanden uit. Wie zegt dat het dan wel uitkomt? Misschien is er dan wel net een aardbeving geweest, of breekt Qkoorts uit....
Ik zeg niet dat ik het per se de handigste timing vind, maar ik veroordeel het ook niet gelijk.
Je kunt stellen dat je een dikke middelvinger opsteekt naar de zorg (En dan denk ik: dat doen we bijna allemaal al regelmatig weer, maar soit...) en dat het niet getuigt van solidariteit.... maar door altijd maar te zwijgen op momenten dat het eigenlijk niet zo goed uitkomt....steek je ook een middelvinger op naar miljoenen andere slachtoffers...getuigt dat wel van solidariteit dan?
Oh en nee, ik was er niet bij, even voor de goede orde. Wij voeren als Save Movement al maanden geen acties meer op straat omdat we de discussie niet over onze timing willen laten gaan (en het niet zo handig praat op 1,5m afstand), maar eigenlijk voelt dat ook wel als een dikke middelvinger opsteken naar miljarden slachtoffers.
Nouja goed.... ik denk dat er voor zowel voor-of tegenstand van de demonstratie wel wat te zeggen valt hoor. Maar als we het over corona-slachtoffers hebben als argument...dan vind ik ook wel dat we het over alle slachtoffers van ongelijkheid moeten hebben. Want die tellen ook.
Ja dat is redelijk naïef hoor, absoluut.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:22 schreef Aure het volgende:
[..]
Maar ik geloof dat er al zo'n 4000 op aanwezig stonden op zondag. Ze ging nu uit van 200/300 man. Ze had op basis van die 4000 toch al uit moeten gaan van de helft lijkt mij. Daarnaast leeft het ontzettend en heeft KOZP een best forse aanhang. Misschien was 5000 iets wat ze niet van tevoren kon weten, maar 200/300 man vind ik wel heel erg naïef.
Mwoah, in Nederland gebruikt de politie amper geweld. Zeker als je zonder morren was vertrokken.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:18 schreef Barreltje het volgende:
Daarnaast ME .. bij een demonstratie tegen politie geweld in de USA.. dan krijg je ook meteen van die USA toestanden.
Vrachtwagens (en een enkele persoon) in de brand stekenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Doen jullie nog andere acties? Hoe pakken jullie dat aan? (puur interesse)
Weinig, maar er gebeurt wel hier en daar wat online. Of af en toe in kleine groepjes. Ook meer voor/door andere organisaties op dit moment.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Doen jullie nog andere acties? Hoe pakken jullie dat aan? (puur interesse)
Ja ik wilde die noemenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vrachtwagens (en een enkele persoon) in de brand steken
Nou dat dus, dat snap ik echt niet. Verder vind ik wel dat ze een goed punt heeft dat demonstreren een groot goed is, maar ik denk echt dat ze zich beter had moeten voorbereiden hierop en rekening er mee had moeten houden dat het wel eens wat groter kon worden dan 200/300 man. Inderdaad door wellicht een andere locatie te kiezen, of misschien wel meerdere locaties om beter te spreiden en het op tijd wegleiden van mensen omdat het te druk wordt. Maarja, nu is het al gegaan zoals het is gegaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja dat is redelijk naïef hoor, absoluut.
De laatste keer dat ik een demonstratie hier in dit gat organiseerde, verwachtte ik 20 man. De gemeente en politie waren eerder bang voor honderd man, want het speelde in de maatschappij dit/dat. Ik heb moeten schrijven als Brugman om er niet nog meer beperkingen bij te krijgen dan die we al (onterecht) kregen.
Dus ik snap niet dat hier zo'n enorme onderschatting is gemaakt van het aantal mensen.
Je hoeft niet direct met traangas los te gaan...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, oké. Een afdeling die dan niet tot aan de tanden gewapend is dan.
Ik had het over de ME he . En ja dat is ook politie maar de ME gebruikt WEL geweld ..quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mwoah, in Nederland gebruikt de politie amper geweld. Zeker als je zonder morren was vertrokken.
Ligt ook hoe je het brengt. Ze hebben vast wel een communicatie expert.
"Het is te druk, de anderhalve meter kan niet gehandhaafd worden. We verzoeken jullie naar huis te gaan" simpel, je kiest geen standpunt, je verbiedt het protest niet.
Ik heb er heerlijk om zitten lachen. De verkeerde brandstof gebruiken en je autosleutels verliezen. En dan ook nog pontificaal voor een camera.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja ik wilde die noemenmaar das niet The Save Movement
.
Dus voor dat er weer een misverstand over ontstaat....
Misschien moet je eens in de grote stad komen kijken wat voor effect de ME heeft op de menigte.. die voelt zich meteen bedreigt.. en gaat dan NIET gedwee weg hoor..quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je hoeft niet direct met traangas los te gaan...
De gemiddelde ME'er heeft een schild en een wapenstok. Vraag me af of ze een vuurwapen hebben. Bereden politie is ook ME.
Maar dan? Een beetje demonstrant blijft dan gewoon staan. Politie is absoluut aan regels gebonden, en de-escalatie is hun grootste prioriteit op dat moment.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mwoah, in Nederland gebruikt de politie amper geweld. Zeker als je zonder morren was vertrokken.
Ligt ook hoe je het brengt. Ze hebben vast wel een communicatie expert.
"Het is te druk, de anderhalve meter kan niet gehandhaafd worden. We verzoeken jullie naar huis te gaan" simpel, je kiest geen standpunt, je verbiedt het protest niet.
Ze parkeren hun bus voor de Bijenkorf en gaan direct meppen? Geen idee hoor, geen ervaring met die gasten, maar dat is niet zoals ik het me voor stelquote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik had het over de ME he . En ja dat is ook politie maar de ME gebruikt WEL geweld ..
Ik vind het te idioot voor woorden dat 5000 mensen tijdens corona tijd het zo essentieel vinden om te gaan demonstreren om iets wat aan de andere kant van de plas gebeurt..quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:30 schreef Aure het volgende:
[..]
Nou dat dus, dat snap ik echt niet. Verder vind ik wel dat ze een goed punt heeft dat demonstreren een groot goed is, maar ik denk echt dat ze zich beter had moeten voorbereiden hierop en rekening er mee had moeten houden dat het wel eens wat groter kon worden dan 200/300 man. Inderdaad door wellicht een andere locatie te kiezen, of misschien wel meerdere locaties om beter te spreiden en het op tijd wegleiden van mensen omdat het te druk wordt. Maarja, nu is het al gegaan zoals het is gegaan.
Ja, handig is andersquote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb er heerlijk om zitten lachen. De verkeerde brandstof gebruiken en je autosleutels verliezen. En dan ook nog pontificaal voor een camera.
ME KAN geweld gebruiken. Liefst niet. Wel is de ME standaard gekleed om in een geweldsituatie terecht te komen. En komt ook dreigender over vanwege deze uitrusting.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik had het over de ME he . En ja dat is ook politie maar de ME gebruikt WEL geweld ..
Dat verbaast mij dus eigenlijk ook weer niks, ik zou er ook niet gaan staan, maar om mij heen hoor ik al veel verhalen van mensen die de regels te streng vinden of die heel corona overdreven vinden. Dus uitgaan van de verstandigheid van de mens in deze vind ik ook naïefquote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik vind het te idioot voor woorden dat 5000 mensen tijdens corona tijd het zo essentieel vinden om te gaan demonstreren om iets wat aan de andere kant van de plas gebeurt..
Ik begrijp daar helemaal niks van. Echt niets..
Racisme bestaat niet enkel in de VS.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik vind het te idioot voor woorden dat 5000 mensen tijdens corona tijd het zo essentieel vinden om te gaan demonstreren om iets wat aan de andere kant van de plas gebeurt..
Ik begrijp daar helemaal niks van. Echt niets..
Haaaaiquote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:30 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Ik scrolde van onder naar boven, zag een lange post en dacht :" moet candaasje zijn" en jawel hoor!
![]()
Dit vooral. Ik vind de reden tot demonstreren eigenlijk belangrijker.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:21 schreef Candaasje het volgende:
Ze hadden het Museumplein moeten aanwijzen, niet de Dam. Dan was er genoeg ruimte geweest om 1,5m afstand te kunnen houden. Samen met de mondkapjes die wel gedragen werden, zou dat prima kunnen; kans op verspreiding in de buitenlucht wordt door vele virologen nihil geschat.
(In het begin scheen die afstand er wel geweest te zijn, maar het werd drukker dan verwacht. Dat is wel een grote fout bij de organisatie natuurlijk, verwachten dat er slechts 300 mensen op af komen).
Dat je daarna niet ingrijpt met politie bij een protest dat juist ook ontstaan is naar aanleiding van politiegeweld, dat snap ik wel. Dat kan echt gigantisch escaleren aan alle kanten, en dan heb je straks rellen en onrust door heel de stad heen. Er waren zo'n 4-5000 mensen aanwezig. Dat hou je niet zomaar even tegen. Ook niet met ME.
Wat betreft het moment; er is nooit een goed moment denk ik. Nu was een vonk - de dood van Floyd in Amerika - en kennelijk speelt het bij heel veel mensen. Want laten we wel wezen; door ongelijkheid in behandeling.... daar vallen miljoenen slachtoffers door. Racisme is zeg maar al een eeuwenoude pandemie met heel wat meer slachtoffers dan corona. Het gaat verder dan 'Zwarte Piet'. Het gaat nog steeds over slavernij, landonteigeningen, onterechte veroordelingen, maar ook minder of geen toegang tot goede zorg, inkomen.... wereldwijd speelt dit, en hoewel ik en de meesten hier er in NL misschien niet direct mee te maken lijken te hebben, spelen we wel degelijk een rol er in.
Dat er in corona-tijd 5000 mensen hier in NL samenkomen, geeft dat wel aan. Ook in andere landen voelt men zich geroepen. Mogelijk waren het er buiten corona-tijd nog veel meer geweest, want ik zie inderdaad veel reacties die de demonstratie an sich wel goed vonden, maar de timing belabberd.
Maar ja, ..wanneer is dan wel het moment? Je hebt soms een aanzet nodig (in dit geval dus Floyd) en dan stel je een reactie niet 3 maanden uit. Wie zegt dat het dan wel uitkomt? Misschien is er dan wel net een aardbeving geweest, of breekt Qkoorts uit....
Ik zeg niet dat ik het per se de handigste timing vind, maar ik veroordeel het ook niet gelijk.
Je kunt stellen dat je een dikke middelvinger opsteekt naar de zorg (En dan denk ik: dat doen we bijna allemaal al regelmatig weer, maar soit...) en dat het niet getuigt van solidariteit.... maar door altijd maar te zwijgen op momenten dat het eigenlijk niet zo goed uitkomt....steek je ook een middelvinger op naar miljoenen andere slachtoffers...getuigt dat wel van solidariteit dan?
Oh en nee, ik was er niet bij, even voor de goede orde. Wij voeren als Save Movement al maanden geen acties meer op straat omdat we de discussie niet over onze timing willen laten gaan (en het niet zo handig praat op 1,5m afstand), maar eigenlijk voelt dat ook wel als een dikke middelvinger opsteken naar miljarden slachtoffers.
Nouja goed.... ik denk dat er voor zowel voor-of tegenstand van de demonstratie wel wat te zeggen valt hoor. Maar als we het over corona-slachtoffers hebben als argument...dan vind ik ook wel dat we het over alle slachtoffers van ongelijkheid moeten hebben. Want die tellen ook.
Uit nieuwsgierigheid.. hoe is in Nederland het racisme diepgeworteld? Anders dan "wat anders is, is lastig"/ "als ze maar niet aan mijn boterham komen" / eigenbehoud ?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Racisme bestaat niet enkel in de VS.
De aanleiding vond daar plaats, maar racisme zit ook hier in de EU nog diepgeworteld.
Ook in Nederland heb je als gekleurd persoon meer kans om met de politie in aanraking te komen. Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid.. hoe is in Nederland het racisme diepgeworteld? Anders dan "wat anders is, is lastig"/ "als ze maar niet aan mijn boterham komen" / eigenbehoud ?
Ik vind racisme niet perse het tegenovergestelde van tolerantie bijvoorbeeld.
Is dit racisme? En wordt er iemand met een kleurtje anders veroordeelt door een rechter?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ook in Nederland heb je als gekleurd persoon meer kans om met de politie in aanraking te komen. Bijvoorbeeld.
Ja komt dat dan omdat mensen met een kleurtje vaker dingen doen die een beetje dodgy zijn?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ook in Nederland heb je als gekleurd persoon meer kans om met de politie in aanraking te komen. Bijvoorbeeld.
Maar zeg je dan ook dat we 'minder belangrijke' demonstraties wel moeten handhaven? Ik zou het raar vinden als we de 5G-gekkies wel handhaven, en de dierenactivisten ook wel eventjes kunnen wachten, maar hier maar alle begrip voor moet zijn. Want wie gaat dan bepalen wat er belangrijk is?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit vooral. Ik vind de reden tot demonstreren eigenlijk belangrijker.
Nee, de pakkans is bij hen hoger. Politie selecteert (bijna altijd onderbewust) anders.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja komt dat dan omdat mensen met een kleurtje vaker dingen doen die een beetje dodgy zijn?
Of omdat ze in opzichtige auto's net even te hard rijden?
De documentaquote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid.. hoe is in Nederland het racisme diepgeworteld? Anders dan "wat anders is, is lastig"/ "als ze maar niet aan mijn boterham komen" / eigenbehoud ?
Ik vind racisme niet perse het tegenovergestelde van tolerantie bijvoorbeeld.
Dit bijvoorbeeld jaquote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De organisatie had gewoon veel beter gemoeten ja. Meer ruimte, niet uitgaan van slechts 300 personen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar zeg je dan ook dat we 'minder belangrijke' demonstraties wel moeten handhaven? Ik zou het raar vinden als we de 5G-gekkies wel handhaven, en de dierenactivisten ook wel eventjes kunnen wachten, maar hier maar alle begrip voor moet zijn. Want wie gaat dan bepalen wat er belangrijk is?
Ik ben overigens niet tegen demonstreren, maar de vrijheid om te mogen demonstreren en toch de richtlijnen volgen, lijkt mij prima mogelijk als er juist wel handhaving was geweest.
Het virus trekt zich niets aan van de reden van een virus. Die discrimineert niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit vooral. Ik vind de reden tot demonstreren eigenlijk belangrijker.
Binnen de opsporingsdiensten is er veel aandacht voor etnisch profileren. Maar als uit de statistieken blijkt dat X vaker bepaald gedrag vertoont zal X ook vaker gecontroleerd worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, de pakkans is bij hen hoger. Politie selecteert (bijna altijd onderbewust) anders.
Niet gezegd dat mensen met een kleur niet vaker dingen doen die niet mogen. Maar ze worden er dus ook vaker mee gepakt. En dat zorgt weer voor allerlei sociologisch buitengewoon complexe reacties binnen die groepen waardoor zij juist vaker dingen doen die niet mogen.
En nee Z, voor zover ik weet worden gekleurde mensen niet anders veroordeeld. Maar we hadden het over de politie en niet over rechters.
Nee, dat zeg ik zeker niet. Ik bedoelde dat ik het hier in de slowchat boeiender vind om het over de reden tot demonstreren te hebben. Het is in dit soort gevallen makkelijk om het over Halsema en gebrek aan afstand te hebben en daarbij te vergeten waarom er gedemonstreerd wordt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar zeg je dan ook dat we 'minder belangrijke' demonstraties wel moeten handhaven?
Maar bij je tweede zin gaat het toch precies fout. Het gaat niet over het demonstratierecht niet aan de kant willen schuiven, ze ziet het belang de demonstratie en daarom wil ze niet handhaven. Daar zou geen onderscheid in mogen zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:02 schreef Candaasje het volgende:
Maar dat Halsema het demonstratierecht niet zomaar aan de kant wilde schuiven, vind wel sterk van haar
(EDIT: ik ben verder geen fan meer van Halsema. Tegen klimaatactivisten is ze een stuk minder lief)
Dat is het fijne van Nederland, er is zeker veel aandacht voor. Er wordt door criminologen veel onderzoek naar gedaan en die onderzoeken worden met open armen ontvangen. Er is hier geen cultuur binnen de politie van discriminatie. Het gebeurt wel maar bijna nooit met opzet.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Binnen de opsporingsdiensten is er veel aandacht voor etnisch profileren. Maar als uit de statistieken blijkt dat X vaker bepaald gedrag vertoont zal X ook vaker gecontroleerd worden.
Als X een kleurtje heeft wil dat niet zeggen dat er gediscrimineerd wordt.
Als Y blank is en vaak betrokken bij bepaalde handel, zal Y ook vaker gecontroleerd worden in omgevingen waar die handel wordt bederven. Maar daar hoor je dan weer niets over.
Bepaald gedrag ongeacht de huidskleur in een bepaald voertuig of omgeving heeft nu eenmaal meer interesse voor de opsporingsdiensten.
Ja, en daar hebben we bepaalde autoriteiten voor aangesteld die dan wel nadenken voor de massa. Zoals een burgemeester. Zo werkt het nou eenmaal. En ik snap dat ze niet persoonlijk mensen kan gaan wegsturen en de ME is waarschijnlijk ook geen briljant plan, maar is er ook maar iets gedaan om die mensen tegen te houden of opgeroepen om verspreid zo snel mogelijk uit de binnenstad weg te gaan?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 08:43 schreef Uhmmpie het volgende:
ik vulde hem nog even aan
ik vind het gewoon niet puur halsema dr verantwoordelijkheid
het bewijst gewoon WEER dat mensen niet in staat zijn tot zelf nadenken.
Heeft demonstreren tegen 'zinloos geweld' of stille tochten e.d. ooit effect gehad?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, en daar hebben we bepaalde autoriteiten voor aangesteld die dan wel nadenken voor de massa. Zoals een burgemeester. Zo werkt het nou eenmaal. En ik snap dat ze niet persoonlijk mensen kan gaan wegsturen en de ME is waarschijnlijk ook geen briljant plan, maar is er ook maar iets gedaan om die mensen tegen te houden of opgeroepen om verspreid zo snel mogelijk uit de binnenstad weg te gaan?
Ook eens met Ludolf, wat denken de demonstranten nou dat dat uithaalt. Demonstreren tegen politiegeweld in een ander land? Dat ze daar denken?: oef, nu is het serieus, in Amsterdam waren ook wat mensen op straatHeeft zoiets ooit echt effect? (serieuze vraag, is zoiets onderzocht?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |