abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:20:18 #1
5428 crew  miss_sly
pi_193318199


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:20:48 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193318214
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:12 schreef Tarado het volgende: [..] ik kan niet voor iedereen praten maar voor mij is het wel een belangrijk onderdeel in de balans, als dat wegvalt is het vervelend ook al doe ik wel sport op een andere manier momenteel
Voor jou, voor mij en voor miljoenen anderen maar minstens een even grote groep die er dus helemaal niet van wakker ligt of sporten zelfs in ieder opzicht verguizen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193318222
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:20 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Voor jou, voor mij en voor miljoenen anderen maar minstens een even grote groep die er dus helemaal niet van wakker ligt of sporten zelfs in ieder opzicht verguizen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:17 schreef Pumpalov het volgende: [..] Zat mensen die daar dus geen enkele flikker om geven en volledig andere prioriteiten hebben. Dat zie je zelf toch ook wel?
Wat een bs zeg. Iedereen wil gezond zijn. Niet iedereen wil er moeite voor doen dat si een ander verhaal. Is dit serieus een discussie? Dat als je mag kiezen tussen fit en gezond zijn of dik en ongezond. Is er echt iemand die kiest voor het tweede? :')
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:21:47 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193318230
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:19 schreef Tarado het volgende: [..] dat is wel jammer
Tsja, keuzes.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:22:14 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193318236
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:21 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

[..]

Wat een bs zeg. Iedereen wil gezond zijn. Niet iedereen wil er moeite voor doen dat si een ander verhaal. Is dit serieus een discussie? Dat als je mag kiezen tussen fit en gezond zijn of dik en ongezond. Is er echt iemand die kiest voor het tweede? :')
Echt wel er zijn er zat die een liever een kapsalon naar binnen werken dan een stukje te lopen als ze voor de keuze gesteld worden....

Ook als je ze erbij verteld dat het ene gezond is en het andere niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:22:47 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193318243
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:20 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Voor jou, voor mij en voor miljoenen anderen maar minstens een even grote groep die er dus helemaal niet van wakker ligt of sporten zelfs in ieder opzicht verguizen.
als iets duidelijk is geworden in deze crisis is het wel dat overgewicht gevaarlijk is, daar ligt toch wel een taak voor de overheid om mensen duidelijk te maken dat ze daar wat aan moeten doen, fattax of zoiets
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:22:47 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193318244
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:21 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]


[..]

Dat als je mag kiezen tussen fit en gezond zijn of dik en ongezond. Is er echt iemand die kiest voor het tweede? :')
Ja. Maar wanneer jij liever blind bent voor de realiteit, prima joh. Voor de rest mijn probleem niet natuurlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193318258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:21 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]


[..]

Wat een bs zeg. Iedereen wil gezond zijn. Niet iedereen wil er moeite voor doen dat si een ander verhaal. Is dit serieus een discussie? Dat als je mag kiezen tussen fit en gezond zijn of dik en ongezond. Is er echt iemand die kiest voor het tweede? :')
Ja ik. Sporten kan me aan mijn reet roesten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:23:52 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193318268
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

als iets duidelijk is geworden in deze crisis is het wel dat overgewicht gevaarlijk is, daar ligt toch wel een taak voor de overheid om mensen duidelijk te maken dat ze daar wat aan moeten doen, fattax of zoiets
Voor mij is er niets zo goed geweest voor gewicht verliezen dan de corona crises misschien kan de regering voor een lockdown zorgen daar val ik van af :Y

Het is in deze crises veel makkelijker om te bewegen, goed te eten, alcohol te laten staan, geld te sparen etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193318274
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Echt wel er zijn er zat die een liever een kapsalon naar binnen werken dan een stukje te lopen als ze voor de keuze gesteld worden....
Ja maar dat is de keuze toch helemaal niet? Ik vreet ook liever een kapsalon weg dan een bord droge rijst met kip. Maar heb je liever de gevolgen op de lange termijn van al die kapsalons of dat bordje met rijst?
pi_193318288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:24 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja maar dat is de keuze toch helemaal niet? Ik vreet ook liever een kapsalon weg dan een bord droge rijst met kip. Maar heb je liever de gevolgen op de lange termijn van al die kapsalons of dat bordje met rijst?
Dat is een kans geen zekerheid
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193318295
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Voor mij is er niets zo goed geweest voor gewicht verliezen dan de corona crises misschien kan de regering voor een lockdown zorgen daar val ik van af :Y
Is dit een trollpost? Zo niet, let even op interpunctie. Dit is echt kut.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:26:49 #13
236264 crew  capricia
pi_193318321
Nah. Gezond zijn heeft natuurlijk niet perse de sportschool te zijn.

Ben zelden zo vaak buiten bezig geweest als in deze periode. Prachtig mooi weer. Lekker wandelen, fietsen, WODje draaien in de tuin.
Heb daar niet perse de sportschool bij nodig. Maar eerlijk is eerlijk: voorheen was dat bij mij ook gewoon de sportschool.
Definitely not CIA
pi_193318350
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:26 schreef capricia het volgende:
Nah. Gezond zijn heeft natuurlijk niet perse de sportschool te zijn.

Ben zelden zo vaak buiten bezig geweest als in deze periode. Prachtig mooi weer. Lekker wandelen, fietsen, WODje draaien in de tuin.
Heb daar niet perse de sportschool bij nodig. Maar eerlijk is eerlijk: voorheen was dat bij mij ook gewoon de sportschool.
Eens. Juist de sportschool kun je relatief makkelijk vervangen.

Heb viesharde spierpijn van 3 dagen op rij tennissen _O_
@Wereldgozer
pi_193318358
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:21 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

[..]

Wat een bs zeg. Iedereen wil gezond zijn. Niet iedereen wil er moeite voor doen dat si een ander verhaal. Is dit serieus een discussie? Dat als je mag kiezen tussen fit en gezond zijn of dik en ongezond. Is er echt iemand die kiest voor het tweede? :')
Kijk eens verder dan je sportschool.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29:10 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193318370
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Is dit een trollpost? Zo niet, let even op interpunctie. Dit is echt kut.
COR / Hoeveel ben jij afgevallen deze periode

Geen trollpost. Serieus op persoonlijk vlak hebben de maatregelen bij mijzelf eigenlijk alleen maar positieve effecten gehad. Ik ben afgevallen, heb meer tijd om te bewegen, kan beter sparen, woon fulltime samen met mijn vriendin (normaal alleen in het weekend), krijg meer werk gedaan.

Zal wel een beetje calvanistisch zijn maar juist alles versoberen levert aan de andere kant veel goede zaken op. Ik eet minder lekker, bezoek minder concerten, zie minder mensen maar al die zaken hebben dus positieve kanten. Je hebt zeeën van tijd en kunt al die tijd besteden aan belangrijke zaken juist omdat de leuke zaken wegvallen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29:24 #17
236264 crew  capricia
pi_193318377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eens. Juist de sportschool kun je relatief makkelijk vervangen.

Heb viesharde spierpijn van 3 dagen op rij tennissen _O_
@:wereldgozer
Ja. Ik vrees ook met grote vrezen voor de spierpijn als het echt werk weer begint. :'(
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:31:48 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193318432
Zonder corona crises heb ik gewoon geen ruggegraat :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:34:34 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193318479
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

als iets duidelijk is geworden in deze crisis is het wel dat overgewicht gevaarlijk is, daar ligt toch wel een taak voor de overheid om mensen duidelijk te maken dat ze daar wat aan moeten doen, fattax of zoiets
Ik zou ook graag een extra tax zien voor mensen die veelvuldig gebruik maken van auto's en dergelijke maar erg reëel is het allemaal niet.

Overigens geeft deze crisis meer het gevaar van obesitas en als je echt bij de feiten wil blijven diabetes aan. En omdat er nu eenmaal veel meer mensen type 2 hebben dan type 1 kan dat een enigszins vertekend beeld geven.

Uit onderzoek komt echter naar voren dat het voor mensen met type 1 (waar overgewicht minder vaak bij voorkomt) dodelijker is dan voor mensen met type 2 (waar obesitas veelvuldig aanwezig is).

Zie bijvoorbeeld het onderzoek van de NHS -> https://www.google.com/am(...)oronavirus-nhs-study

Puur naar het overgewicht kijken, dat is al een maandje of wat geleden debunked.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:36:28 #20
236264 crew  capricia
pi_193318514
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kijk eens verder dan je sportschool.
Dit.
Gezond leven heeft niet zoveel met de sportschool te maken.
Definitely not CIA
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:37:54 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193318535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Is dit een trollpost? Zo niet, let even op interpunctie. Dit is echt kut.
Meh. Ik ben ook afgevallen.

Snap ook niet zo goed waarom iedereen zo moeilijk doet over de sportschool. Heeft me nog geen 200 euro aan attributen gekost om deze volledig te kunnen vervangen.

Nu ga ik nog wel eens naar de sportschool maar het meeste is nog steeds thuis.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193318557
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
Gezond leven heeft niet zoveel met de sportschool te maken.
Voor mij en vele anderen heeft gezond zijn weldegelijk gedeeltelijk te maken met de sportscholen. Voor een ander weer zaalvoetballen, of squashen of weet ik veel wat.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:40:28 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193318574
Belgen ineens flink omlaag met nieuwe positieve tests: 113 nog maar. Wel 22 doden erbij.
pi_193318575
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:37 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Meh. Ik ben ook afgevallen.

Snap ook niet zo goed waarom iedereen zo moeilijk doet over de sportschool. Heeft me nog geen 200 euro aan attributen gekost om deze volledig te kunnen vervangen.

Nu ga ik nog wel eens naar de sportschool maar het meeste is nog steeds thuis.
Oh dus je wil wel gezond blijven.. :')
pi_193318591
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Belgen ineens flink omlaag met nieuwe positieve tests: 113 nog maar. Wel 22 doden erbij.
@DonRaja en ik hopen nog altijd dat zsm de grenzen weer open gaan.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:42:28 #26
236264 crew  capricia
pi_193318611
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:39 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Voor mij heeft gezond weldegelijk gedeeltelijk maken met de sportscholen. Voor een ander weer zaalvoetballen, of squashen of weet ik veel wat.
Even een oprechte vraag: vind je dat geen geestelijke armoede? Perse die sportschool nodig hebben om gezond te kunnen leven.
Uiteindelijk is het gewoon een instelling: normaal gezond eten en voldoende bewegen.
Je fantasie is de grens hoe je dat in kunt vullen.
Definitely not CIA
pi_193318637
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Even een oprechte vraag: vind je dat geen geestelijke armoede? Perse die sportschool nodig hebben om gezond te kunnen leven.
Uiteindelijk is het gewoon een instelling: normaal gezond eten en voldoende bewegen.
Je fantasie is de grens hoe je dat in kunt vullen.
Was jij niet diegene die aangaf dat je gewichten had gehaald? Wil je een kijkje hoe het bij mij thuis eruit ziet? Ik kan mijn kont hier nog niet keren en kijk elke dag tegen mijn was aan. Niet iedereen heeft die luxe.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:45:38 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193318651
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

@:donraja en ik hopen nog altijd dat zsm de grenzen weer open gaan.
Wat wil je in België gaan doen dan?
pi_193318654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:44 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Was jij niet diegene die aangaf dat je gewichten had gehaald? Wil je een kijkje hoe het bij mij thuis eruit ziet? Ik kan mijn kont hier nog niet keren en kijk elke dag tegen mijn was aan. Niet iedereen heeft die luxe.
Ja, echt kut. Een paar dumbbells en een kettlebell en je hele huis ligt vol.
pi_193318659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat wil je in België gaan doen dan?
Mijn vakantiegeld droppen bij Caigny.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:46:33 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193318662
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:40 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Oh dus je wil wel gezond blijven.. :')
Ik sprak toch ook niet over mijzelf joh dropstaaf.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193318663
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, echt kut. Een paar dumbbells en een kettlebell en je hele huis ligt vol.
Ja heel fijn maar dan weet je niets van krachttraining. Na 2 maanden met hetzelfde aantal gewichten werken en je lichaam is uitgewerkt.
pi_193318679
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eens. Juist de sportschool kun je relatief makkelijk vervangen.

Heb viesharde spierpijn van 3 dagen op rij tennissen _O_
@:wereldgozer
Snap ook niet waarom je binnen zou willen sporten met dit weer.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:48:38 #34
5428 crew  miss_sly
pi_193318689
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:39 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Voor mij en vele anderen heeft gezond zijn weldegelijk gedeeltelijk te maken met de sportscholen. Voor een ander weer zaalvoetballen, of squashen of weet ik veel wat.
Dat is ook prima, maar dat is dus geen universele waarde. Hou ook de optie open dat er mensen zijn die er anders over denken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193318729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is ook prima, maar dat is dus geen universele waarde. Hou ook de optie open dat er mensen zijn die er anders over denken.
Dat doe ik ook het zijn vooral de mensen die niet in een sportschool komen die het belachelijk vinden waarom mensen naar een sportschool willen. Ik snap het prima dat mensen buiten willen hardlopen, thuis kunnen trainen omdat ze genoeg ruimte en geld hebben om gewichten te kopen. Vanuit hun kant hoor ik alleen maar "waarom zou je binnen trainen met lekker weer", "geestelijke armoede", "waarom zou je iedereen kijkt je toch maar aan" etc.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:53:13 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193318754
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:46 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja heel fijn maar dan weet je niets van krachttraining. Na 2 maanden met hetzelfde aantal gewichten werken en je lichaam is uitgewerkt.
Jouw sportschool koopt elke 2 maanden nieuwe gewichten erbij? Dan moeten ze op een gegeven moment toch wel heel erg veel gewichten hebben als het aantal gewichten blijkbaar van belang is.

Kun je beter krachttraining doen in een sportschool met 103 gewichten dan in één met 32?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193318780
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jouw sportschool koopt elke 2 maanden nieuwe gewichten erbij? Dan moeten ze op een gegeven moment toch wel heel erg veel gewichten hebben als het aantal gewichten blijkbaar van belang is.

Kun je beter krachttraining doen in een sportschool met 32 gewichten of met 103?
:') je snapt dat één set gewichten van 16 kilo anders is dan een rek met gewichten varierend van 2 t/m 50 kilo?
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:55:33 #38
5428 crew  miss_sly
pi_193318786
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:51 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dat doe ik ook het zijn vooral de mensen die niet in een sportschool komen die het belachelijk vinden waarom mensen naar een sportschool willen. Ik snap het prima dat mensen buiten willen hardlopen, thuis kunnen trainen omdat ze genoeg ruimte en geld hebben om gewichten te kopen. Vanuit hun kant hoor ik alleen maar "waarom zou je binnen trainen met lekker weer", "geestelijke armoede", "waarom zou je iedereen kijkt je toch maar aan" etc.
JIj doet net alsof je, als je gezond wil zijn en blijven, naar de sportschool moet. Dat is simpelweg niet zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:55:47 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193318791
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jouw sportschool koopt elke 2 maanden nieuwe gewichten erbij? Dan moeten ze op een gegeven moment toch wel heel erg veel gewichten hebben als het aantal gewichten blijkbaar van belang is.

Kun je beter krachttraining doen in een sportschool met 32 gewichten of met 103?
Sommige veteranen bankdrukken inmiddels 700kg bij hem in de gym.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:56:19 #40
5428 crew  miss_sly
pi_193318795
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jouw sportschool koopt elke 2 maanden nieuwe gewichten erbij? Dan moeten ze op een gegeven moment toch wel heel erg veel gewichten hebben als het aantal gewichten blijkbaar van belang is.

Kun je beter krachttraining doen in een sportschool met 103 gewichten dan in één met 32?
Ze kopen er niet elke 2 maanden gewichten bij, maar hun voorraad geichten is natuurlijk wel echt vele malen groter dan de meeste mensen zich thuis kunnen veroorloven; zowel qua ruimte als qua financien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 11:56:53 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193318801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:55 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

:') je snapt dat één gewicht van 16 kilo anders is dan een rek met gewichten varierend van 2 t/m 50 kilo?
Ja maar jij zei dat je voor krachtraining met hetzelfde aantal gewichten na 2 maand niet meer werkt. Dus dat je met een 203 gewichten na 2 maanden toch echt 204 gewichten nodig hebt om krachttraining te doen.

:P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193318802
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
Gezond leven heeft niet zoveel met de sportschool te maken.
Plus dat er ook genoeg mensen zijn die van (veel) eten en drinken houden en er vrede mee hebben dat ze dik zijn. Die hoeven niet zo nodig 'gezond en fit' te zijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193318813
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

JIj doet net alsof je, als je gezond wil zijn en blijven, naar de sportschool moet. Dat is simpelweg niet zo.
Dat zeg ik helemaal niet. Voor alles zijn er substituten beschikbaar. Ik kan in de tuin een biertje drinken, ik kan thuis een lekker biefstukje bereiden. Ik kan een film kijken thuis of muziek luisteren. Maar dat vervangt het voor mij en vele andere niet. Er zijn 4 miljoen mensen ingeschreven bij een sportschool. Die geven echt niet voor de lol elke maand geld weg als ze het thuis ook kunnen of willen doen. Los van de groep die nooit komt dan. Die hebben schijnbaar geld te veel.
pi_193318827
Sportschool kan gewoon buiten zoals een hoop nu dus ook doen. De rest moet niet zo huilen en eens gaan denken in oplossingen.
pi_193318834
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja maar jij zei dat je voor krachtraining met hetzelfde aantal gewichten na 2 maand niet meer werkt. Dus dat je met een 203 gewichten na 2 maanden toch echt 204 gewichten nodig hebt om krachttraining te doen.

:P
Nouja bedoel het gewicht en niet het aantal gewichten. Je kan het op 2 manieren lezen. :P
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 12:00:14 #46
5428 crew  miss_sly
pi_193318849
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Plus dat er ook genoeg mensen zijn die van (veel) eten en drinken houden en er vrede mee hebben dat ze dik zijn. Die hoeven niet zo nodig 'gezond en fit' te zijn.
En dat er veel mensen zijn die van veel eten en drinken niet dik worden en derhalve onterecht denken dat ze gezond zijn en dus niet hoeven sporten om gezond en fit te worden. Omdat er nog steeds veel mensen zijn die denken dat niet dik zijn een teken van gezondheid is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 12:01:00 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193318858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:59 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Nouja bedoel het gewicht en niet het aantal gewichten. Je kan het op 2 manieren lezen. :P
Ik snap je wel hoor ;) moet toch een beetje kunnen blijven lachen in deze tijd :D

Ik zag het gewoon al voor me een sportschool die elke twee maanden er 1 gewichtje bij koopt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:01:55 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193318879
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze kopen er niet elke 2 maanden gewichten bij, maar hun voorraad geichten is natuurlijk wel echt vele malen groter dan de meeste mensen zich thuis kunnen veroorloven; zowel qua ruimte als qua financien.
2 verstelbare setjes dumbbells van 25kg en je had prima je 2/3 maanden doorgekomen. Barbell erbij en je kan al helemaal uit de voeten.

Ruimtegebrek is een excuus als je in de trapruimte woont van Harry Potter :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 12:02:18 #49
5428 crew  miss_sly
pi_193318889
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:57 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Voor alles zijn er substituten beschikbaar. Ik kan in de tuin een biertje drinken, ik kan thuis een lekker biefstukje bereiden. Ik kan een film kijken thuis of muziek luisteren. Maar dat vervangt het voor mij en vele andere niet. Er zijn 4 miljoen mensen ingeschreven bij een sportschool. Die geven echt niet voor de lol elke maand geld weg als ze het thuis ook kunnen of willen doen. Los van de groep die nooit komt dan. Die hebben schijnbaar geld te veel.
De groep die niet gaat, is volgens mij helaas best groot. Jammer wel.

En voor veel mensen zijn er wel veel alternatieven nu de sportschool dicht is. Er zijn ook heel veel mensen die niet zo met gewichten bezig zijn zoals jij, maar vooral cardio doen, groepslessen volgen en met lichtere gewichten bezig zijn.

Jouw doel is anders: niet zozeer fit en gezond zijn, maar spieren kweken en onderhouden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193318941
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De groep die niet gaat, is volgens mij helaas best groot. Jammer wel.

En voor veel mensen zijn er wel veel alternatieven nu de sportschool dicht is. Er zijn ook heel veel mensen die niet zo met gewichten bezig zijn zoals jij, maar vooral cardio doen, groepslessen volgen en met lichtere gewichten bezig zijn.

Jouw doel is anders: niet zozeer fit en gezond zijn, maar spieren kweken en onderhouden.
Jawel hoor want ik pas mijn voeding er ook op aan. Dus het is niet alleen maar met schijven gooien in de sportschool en daarbuiten los gaan op Big Macs.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 12:06:38 #51
5428 crew  miss_sly
pi_193318953
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:05 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Jawel hoor want ik pas mijn voeding er ook op aan. Dus het is niet alleen maar met schijven gooien in de sportschool en daarbuiten los gaan op Big Macs.
Pff, je snapt best wat ik bedoel. Laat maar weer verder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193318977
-niet doen-

[ Bericht 49% gewijzigd door capricia op 26-05-2020 12:41:43 ]
pi_193318981
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Pff, je snapt best wat ik bedoel. Laat maar weer verder.
Ja het slaat toch ook nergens op. Fit zijn is meer dan alleen cardio. Krachttraining is daar ook voor velen een belangrijk onderdeel in.
pi_193318990
Allemaal whatever maar Arie is dus echt een heel aardig en integer mens. Las hier dat het een eng ventje is maar als je 10 minuten met hem praat dan lul je anders.
Go hard or go home
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:09:46 #55
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193318993
Gaat het nu nog steeds over de persoonlijke wensen van de sportschool?
Voor heel veel mensen is het kut en voor heel veel mensen boeit het geen ene reet.

Tja.. het gaat er vooral om wat gezond is.
Sportscholen kunnen ook buiten trainen, al is dat wel veel gesleep met gewichten elke keer, maar het is een optie en mogelijkheid om meer te kunnen dan ervoor.

De apparaten, ja dat is lastig, zeker voor specifieke spiertraining, maar dat kan veelal wel vervangen worden door losse gewichten.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 12:10:22 #56
5428 crew  miss_sly
pi_193319002
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:08 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja het slaat toch ook nergens op. Fit zijn is meer dan alleen cardio. Krachttraining is daar ook voor velen een belangrijk onderdeel in.
Waarom denk jij dat je kunt bepalen wat voor een ander fit zijn is? Puur op basis van of men al dan niet zware krachttraining doet. Dat is een heel beperkt beeld dat je hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193319029
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat je kunt bepalen wat voor een ander fit zijn is? Puur op basis van of men al dan niet zware krachttraining doet. Dat is een heel beperkt beeld dat je hebt.
Dat doe ik helemaal niet. :')

De discussie was waarom mensen zo graag naar een sportschool willen. Niet andersom. :')
pi_193319043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:12 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dat doe ik helemaal niet. :')

De discussie was waarom mensen zo graag naar een sportschool willen. Niet andersom. :')
Niet om fit te worden dus. Want daar heb je de sportschool niet voor nodig.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193319046
Is inmiddels bekend wanneer een volgende persco gepland staat overigens? Een week voor 15 juni?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193319062
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:09 schreef Cue_ het volgende:
Gaat het nu nog steeds over de persoonlijke wensen van de sportschool?
Voor heel veel mensen is het kut en voor heel veel mensen boeit het geen ene reet.

Tja.. het gaat er vooral om wat gezond is.
Sportscholen kunnen ook buiten trainen, al is dat wel veel gesleep met gewichten elke keer, maar het is een optie en mogelijkheid om meer te kunnen dan ervoor.

De apparaten, ja dat is lastig, zeker voor specifieke spiertraining, maar dat kan veelal wel vervangen worden door losse gewichten.
Moet je wel buitenterrein hebben :P
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:15:50 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193319068
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Is inmiddels bekend wanneer een volgende persco gepland staat overigens? Een week voor 15 juni?
Las hier dat dat pas komt als er echt weer nieuws is / dingen niet meer doorgaan zoals geplant
pi_193319075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niet om fit te worden dus. Want daar heb je de sportschool niet voor nodig.
Je hebt ook geen man of vrouw nodig om klaar te komen. Maar het helpt wel.
pi_193319076
Ik dacht dat we vanavond nog een praatje zouden krijgen.
Go hard or go home
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:16:44 #64
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193319082
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:15 schreef Wantie het volgende:
Moet je wel buitenterrein hebben :P
Dat is waar ja. In de grote steden misschien wat moeilijker te vinden / te regelen :{
pi_193319100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:16 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Je hebt ook geen man of vrouw nodig om klaar te komen. Maar het helpt wel.
Dit is denk ik de slechtste vergelijking die ik in bijna 700 topics voorbij heb zien komen en dat zegt wel iets.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193319118
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit is denk ik de slechtste vergelijking die ik in bijna 700 topics voorbij heb zien komen en dat zegt wel iets.
Oh hij past niet in je straatje bedoel je? Want de vergelijking is precies hetzelfde. Net zoals het domme argument van een biertje drinken in je tuin.
pi_193319122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:16 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Je hebt ook geen man of vrouw nodig om klaar te komen. Maar het helpt wel.
_O- voor velen is een sportschool wel degelijk nodig als stok achter de deur. :Y
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:20:57 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193319133
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:16 schreef Noek het volgende:
Ik dacht dat we vanavond nog een praatje zouden krijgen.
Geen tijd voor, vanavond Dortmund - Bayern.
pi_193319139
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

_O- voor velen is een sportschool wel degelijk nodig als stok achter de deur. :Y
Klopt net als dat ik goed begrijp dat mensen prima buiten kunnen sporten.
pi_193319158
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mijn vakantiegeld droppen bij Caigny.
En als je dan toch bezig bent even in Hoorndonk de auto volgooien zeker ;)
pi_193319168
Sluiting dreigt voor slachterijen.

Minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid gaat morgen in conclaaf met de vleesverwerkende industrie over maatregelen tegen het coronavirus. Aanleiding is een uitbraak van het virus bij slachthuis Vion in Groenlo. Als de vleesverwerkers niet voldoende aantonen alles op alles te zetten om besmettingen te voorkomen, gaan ze wat de bewindsvrouw aangaat dicht.

https://www.ad.nl/binnenl(...)orde-heeft~acde2e51/

[ Bericht 64% gewijzigd door Za op 26-05-2020 12:31:51 ]
pi_193319192
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

En als je dan toch bezig bent even in Hoorndonk de auto volgooien zeker ;)
Heb een diesel maar anders had ik dat zeker gedaan. We blijven toch Nederlanders he ;)
pi_193319279
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

@:donraja en ik hopen nog altijd dat zsm de grenzen weer open gaan.
Ik ben zondag al in Tilburg geweest Len. :)
BFF met GGMM
pi_193319330
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:24 schreef Za het volgende:
Sluiting dreigt voor slachterijen.

Minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid gaat morgen in conclaaf met de vleesverwerkende industrie over maatregelen tegen het coronavirus. Aanleiding is een uitbraak van het virus bij slachthuis Vion in Groenlo. Als de vleesverwerkers niet voldoende aantonen alles op alles te zetten om besmettingen te voorkomen, gaan ze wat de bewindsvrouw aangaat dicht.

https://www.ad.nl/binnenl(...)orde-heeft~acde2e51/
1 uitbraak en ze willen de hele sector platleggen.
Dat belooft wat voor de horeca...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:40:17 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193319349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

1 uitbraak en ze willen de hele sector platleggen.
Dat belooft wat voor de horeca...
Appels =/= peren
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193319355
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:38 schreef Wantie het volgende:

1 uitbraak en ze willen de hele sector platleggen.
Ik weet niet of ze in staat zijn de maatregelen door te voeren idd (de slachthuizen) dat zal lastig worden.
pi_193319372
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:40 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Appels =/= peren
We zullen zien.
In Seoul ging ook het hele uitgaansleven op slot na enkele besmettingen in een horecagelegenheid...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:50:48 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193319475
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

We zullen zien.
In Seoul ging ook het hele uitgaansleven op slot na enkele besmettingen in een horecagelegenheid...
Nu wil Zuid-Korea ook al liever snel wat maatregelen dan Nederland. Vooralsnog zie je nergens in Europa flinke stijgingen na het openen van de horeca. In Slowakije en Bulgarije zijn er nog tot zo'n 10 gevallen per dag, waarvan bijna allemaal vanuit quarantaine. Horeca is daar al weken geopend en de terrassen zitten goed vol.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193319544
Er is wel verschil tussen nachtclubs en een restaurant. Net als die party’s in kerken waar ze nog lekker God aan t toezingen zijn. Dat zie ik op een terras niet snel gebeuren.
Go hard or go home
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:56:17 #80
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193319559
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:55 schreef Noek het volgende:
Er is wel verschil tussen nachtclubs en een restaurant. Net als die party’s in kerken waar ze nog lekker God aan t toezingen zijn. Dat zie ik op een terras niet snel gebeuren.
Jij zingt nooit naar god op een terras? :o
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193319579
Zijn bloemisten ook gesloten vanwege Covid-9?

Mijn ouders zijn zoveel jaar getrouwd kom alleen uit bij telers met automaat :')
blablablabla
pi_193319583
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:58 schreef Elan het volgende:
Zijn bloemisten ook gesloten vanwege Covid-9?

Mijn ouders zijn zoveel jaar getrouwd kom alleen uit bij telers met automaat :')
COVID-9 :')
pi_193319639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

COVID-9 :')
Ik vergat een 1, het is wat meid.
blablablabla
pi_193319653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:58 schreef Elan het volgende:
Zijn bloemisten ook gesloten vanwege Covid-9?

Mijn ouders zijn zoveel jaar getrouwd kom alleen uit bij telers met automaat :')
Die zijn gewoon open. Zijn ook nooit dichtgeweest.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:04:52 #85
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193319664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:58 schreef Elan het volgende:
Zijn bloemisten ook gesloten vanwege Covid-9?

Mijn ouders zijn zoveel jaar getrouwd kom alleen uit bij telers met automaat :')
Peet the flowerman is gewoon geopend.

Zijn bloemisten uberhaupt gesloten geweest?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193319696
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:04 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Die zijn gewoon open. Zijn ook nooit dichtgeweest.
Hier zitten er 3 en op de site staat allemaal tijdelijk gesloten ivm Corona.

Misschien te weinig klandizie dan.
blablablabla
pi_193319715
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:04 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Peet the flowerman is gewoon geopend.

Zijn bloemisten uberhaupt gesloten geweest?
Peet _O_
Ben helaas niet in obl
blablablabla
pi_193319773
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jij zingt nooit naar god op een terras? :o
Ligt een beetje aan de kwaliteit van het eten. Als het goed is dan wil ik wel een Loof den Heer eruit spitten hoor.
Go hard or go home
pi_193319881
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:50 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nu wil Zuid-Korea ook al liever snel wat maatregelen dan Nederland. Vooralsnog zie je nergens in Europa flinke stijgingen na het openen van de horeca. In Slowakije en Bulgarije zijn er nog tot zo'n 10 gevallen per dag, waarvan bijna allemaal vanuit quarantaine. Horeca is daar al weken geopend en de terrassen zitten goed vol.
Misschien al eerder aan je gevraagd, maar wordt daar ook veel getest en zo ja, op welke wijze?
pi_193320018
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

1 uitbraak en ze willen de hele sector platleggen.
Dat belooft wat voor de horeca...
Het is niet 1 uitbraak, en het zijn ook niet een paar besmettingen
pi_193320031
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als ik puur naar mijzelf zou kijken en naar de korte termijn dan ben ik zelfs van mening dat deze lockdown nog wel een jaar mag duren. Ik heb niet te klagen over werk, kan thuis werken maar mag naar kantoor. Mijn bankrekening is in jaren nog nooit zo snel gegroeid als deze maanden en mijn hobbies heb ik voor de korte termijn kunnen vervangen hetzij op een andere manier.

Ik maak mij voornamelijk zorgen over de toekomst van onze wereld en die voor mijn kinderen en het effect wat deze lockdown heeft.
Ik hoop dat de mensen ervan hebben geleerd.
De lucht wordt steeds schoner (vanwege minder verkeer (file's en vliegtuig verkeer, meestal
vakantie's).

Het water is schoner, alhoewel de motorbootjes zijn alweer klaar staan.

Dus vrees dat we niets hebben geleerd of misschien zijn jouw kinderen erg jong en zouden
ze het wél normaal vinden dat ze écht perse 2x op jaar vakantie kunnen gaan (luchtvervuiling),
of élke dag vlees op hun bord willen, maar meer salade, fruit, groente etc. etc. etc.

Tropisch regenwoud en ontbossing, uw weet wel, hoef ik hopelijk niet uit te leggen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontbossing

Dus tja, wat hebben we geleerd?
Iedereen wil zo snel mogelijk weer op vakantie en naar de kapper. :D
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_193320069

Two Missouri hairstylists potentially exposed 140 clients to coronavirus


26 mei 2020
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_193320101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

1 uitbraak en ze willen de hele sector platleggen.
Dat belooft wat voor de horeca...
Stel dat binnenkort een paar gevallen terug te leiden zijn tot één tent. Nou ik hou m'n hart vast. Moord! Brand!

Hoe denk je dat die miljoen nederlanders die al corona hebben gehad 't hebben gekregen..
I'll give you something to do
pi_193320134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Hier zitten er 3 en op de site staat allemaal tijdelijk gesloten ivm Corona.

Misschien te weinig klandizie dan.
Dat kan, maar die mogen gewoon open zijn.
pi_193320169
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:36 schreef galantis het volgende:

[..]

Stel dat binnenkort een paar gevallen terug te leiden zijn tot één tent. Nou ik hou m'n hart vast. Moord! Brand!

Hoe denk je dat die miljoen nederlanders die al corona hebben gehad 't hebben gekregen..
Stel dat er gevallen terug te leiden zijn tot één tent, dan is het de vraag of ze daar dom bezig zijn geweest of dat er misschien iets in de protocollen niet klopt. Daar kunnen we dus van leren, net als de situatie in Leer en in de vleesverwerkende industrie.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:43:05 #96
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193320228
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:21 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Misschien al eerder aan je gevraagd, maar wordt daar ook veel getest en zo ja, op welke wijze?
Mensen met klachten worden getest, resultaten worden dagelijks naar twee laberatoria gestuurd dus er blijft weinig 'hangen'

Gister 6 positief op een kleine 500 testen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193320240
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:32 schreef Ansachteraf het volgende:

[..]

Ik hoop dat de mensen ervan hebben geleerd.
De lucht wordt steeds schoner (vanwege minder verkeer (file's en vliegtuig verkeer, meestal
vakantie's).

Het water is schoner, alhoewel de motorbootjes zijn alweer klaar staan.

Dus vrees dat we niets hebben geleerd of misschien zijn jouw kinderen erg jong en zouden
ze het wél normaal vinden dat ze écht perse 2x op jaar vakantie kunnen gaan (luchtvervuiling),
of élke dag vlees op hun bord willen, maar meer salade, fruit, groente etc. etc. etc.

Tropisch regenwoud en ontbossing, uw weet wel, hoef ik hopelijk niet uit te leggen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontbossing

Dus tja, wat hebben we geleerd?
Iedereen wil zo snel mogelijk weer op vakantie en naar de kapper. :D
Ik ben zelf nog jong (30) en de oudste gaat als het goed is volgend jaar naar de middelbare school. Wij gingen nooit 2 keer per jaar op vakantie en de keren dat we de luchtvervuilden met kerosine zijn op 1 hand te tellen (vooruit misschien 2).

Ondanks mijn financiele positie vind ik gewoon niet dat we elk jaar op vakantie moeten naar het buitenland en zeker niet met het vliegtuig.

Daarnaast zijn we onbewust ook nog eens flexitariër :+

Waar ik bang voor ben is de sociale achterstand die ze in 12 weken opbouwen. Dat komt nog niet eens door ons en ik wil andere ouders niet als schuldige aanwijzen maar als zij verbieden hun kinderen naar buiten te laten gaan dan heeft dat ook effect op onze kinderen.

Ik maak me, zoals ik al zei, echt zorgen over onze toekomst als we hier niks van leren.
pi_193320249
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:40 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Stel dat er gevallen terug te leiden zijn tot één tent, dan is het de vraag of ze daar dom bezig zijn geweest of dat er misschien iets in de protocollen niet klopt. Daar kunnen we dus van leren, net als de situatie in Leer en in de vleesverwerkende industrie.
We kunnen er zeker van leren maar we moeten ons ook beseffen dat niet alles valt te voorkomen. Soms pakken dingen gewoon ongelukkig uit. Ervan uitgaan dat er geen besmettingen gaan plaatsvinden in horecagelegenheden is niet realistisch.
I'll give you something to do
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:59:49 #99
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193320492
Actuele cijfers COVID-19: 26 mei 2020
Positief geteste personen

45.578* (+133)
Ziekenhuisopnames
11.690 (+10)

Overleden personen

5.856** (+26)
pi_193320528
Goede cijfers, en dat voor de dinsdag.
pi_193320657
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:59 schreef Tinos85 het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 26 mei 2020
Positief geteste personen

45.578* (+133)
De helft zijn medewerkers van slachthuizen?
pi_193320744
Help het aantal doden stijgt weer
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:18:22 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193320769
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Help het aantal doden stijgt weer
Aangezien er vaak achterstallige administratie bij zit, is over daling/stijging tov de dag(en) ervoor weinig zinnigs te zeggen.
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 14:19:01 #104
335263 freaky40
pi_193320780
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Help het aantal doden stijgt weer
Dinsdag meting dus weekend erbij. Let daar op.
Allemaal cabaretteketet!
pi_193320811
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:36 schreef galantis het volgende:

[..]

Stel dat binnenkort een paar gevallen terug te leiden zijn tot één tent. Nou ik hou m'n hart vast. Moord! Brand!

Hoe denk je dat die miljoen nederlanders die al corona hebben gehad 't hebben gekregen..
Of dat miljoenen zijn weet ik niet, maar dat is punt niet.
Punt is hoe de autoriteiten gaan reageren op nieuwe uitbraken, nu iedereen op scherp staat en er in principe voldoende testmiddelen beschikbaar zijn om besmettingshaarden te identificeren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193320816
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:19 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Dinsdag meting dus weekend erbij. Let daar op.
We moeten nu in lockdown om dit binnen de perken te houden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 14:23:08 #107
5428 crew  miss_sly
pi_193320851
Hoe lang blijven jullie nog in dat gedoe hangen? Degenen die iedere keer voorzichtig werden van de cijfers reageren al lang niet meer en zeker niet dat het slecht zou gaan.

Weinig constructief of grappig, dit riedeltje iedere dag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 14:28:25 #108
335263 freaky40
pi_193320955
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

We moeten nu in lockdown om dit binnen de perken te houden.
Ja gelijk...
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:28:54 #109
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193320966
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:23 schreef miss_sly het volgende:
Hoe lang blijven jullie nog in dat gedoe hangen? Degenen die iedere keer voorzichtig werden van de cijfers reageren al lang niet meer en zeker niet dat het slecht zou gaan.

Weinig constructief of grappig, dit riedeltje iedere dag.
Vasthouden aan buiten proportionele maatregelen nu het virus zo goed als uitgedoofd is in Nederland is ook weinig constructief of grappig. Iedere dag.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 14:29:25 #110
335263 freaky40
pi_193320975
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:23 schreef miss_sly het volgende:
Hoe lang blijven jullie nog in dat gedoe hangen? Degenen die iedere keer voorzichtig werden van de cijfers reageren al lang niet meer en zeker niet dat het slecht zou gaan.

Weinig constructief of grappig, dit riedeltje iedere dag.
Het is nu ook wel klaar. De push notificaties van de NOS worden zelfs niet meer gegeven maar er nog wel steeds over door mekkeren op hun eigen website...doe dit dan ook niet meer.
Allemaal cabaretteketet!
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 14:29:46 #111
5428 crew  miss_sly
pi_193320980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Vasthouden aan buiten proportionele maatregelen nu het virus zo goed als uitgedoofd is in Nederland is ook weinig constructief of grappig. Iedere dag.
Dat gebeurt dan ook niet. Over minder dan een week wordt er weer versoepeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:31:28 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193321002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:29 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Het is nu ook wel klaar. De push notificaties van de NOS worden zelfs niet meer gegeven maar er nog wel steeds over door mekkeren op hun eigen website...doe dit dan ook niet meer.
Tsjemig, een nieuwsbericht op een webpagina tijdens de grootste crisis die jij in je leven meegemaakt hebt.

Heftig!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:32:02 #113
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193321012
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Vasthouden aan buiten proportionele maatregelen nu het virus zo goed als uitgedoofd is in Nederland is ook weinig constructief of grappig. Iedere dag.
Ja stel je voor dat de overheid een plan presenteert en zich er ook daadwerkelijk aan houdt. Op naar het Binnenhof, jongens!
pi_193321014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:29 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Het is nu ook wel klaar. De push notificaties van de NOS worden zelfs niet meer gegeven maar er nog wel steeds over door mekkeren op hun eigen website...doe dit dan ook niet meer.
Kijk er dan niet op.

:')
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:32:20 #115
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193321018
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat gebeurt dan ook niet. Over minder dan een week wordt er weer versoepeld.
Hoop het.

Je zal het ook gewoon weer een keer los moeten laten.

Sportscholen en teamsporten bijvoorbeeld.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193321030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Vasthouden aan buiten proportionele maatregelen nu het virus zo goed als uitgedoofd is in Nederland is ook weinig constructief of grappig. Iedere dag.
Deze man weet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:33:15 #117
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193321039
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja stel je voor dat de overheid een plan presenteert en zich er ook daadwerkelijk aan houdt. Op naar het Binnenhof, jongens!
De situatie vraagt erom dat versoepelingen eerder en meer moeten worden doorgevoerd.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193321077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:33 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

De situatie vraagt erom dat versoepelingen eerder en meer moeten worden doorgevoerd.
Daar staan ze ook wel voor open maar veel te traag idd. Stijfkoppen gedrag.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193321103
Kunnen we niet gewoon met z'n allen erkennen dat we allemaal helemaal niet weten wat er de komende maanden gaat gebeuren?
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 14:37:27 #120
335263 freaky40
pi_193321113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Kijk er dan niet op.

:')
Joh, is water nat...
Je ontkomt er niet aan op nieuwssites om het te mijden....
Allemaal cabaretteketet!
pi_193321136
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:36 schreef Randier het volgende:
Kunnen we niet gewoon met z'n allen erkennen dat we allemaal helemaal niet weten wat er de komende maanden gaat gebeuren?
Zoals een user al aangaf zijn er in oostblok landen de terassen bijvoorbeeld al weken open zonder stijging in de cijfers en het gaat goed. Scandinavië eveneens. Dus open die handel met capaciteitsverhoging.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:39:50 #122
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193321153
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zoals een user al aangaf zijn er in oostblok landen de terassen bijvoorbeeld al weken open zonder stijging in de cijfers en het gaat goed. Scandinavië eveneens. Dus open die handel met capaciteitsverhoging.
Dat is toch ook letterlijk het beleid?
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 14:40:24 #123
5428 crew  miss_sly
pi_193321162
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:36 schreef Randier het volgende:
Kunnen we niet gewoon met z'n allen erkennen dat we allemaal helemaal niet weten wat er de komende maanden gaat gebeuren?
Nee joh! Er zitten hier heel veel mensen met goed werkende kristallen bollen.
Jammer dat ze niet gelijk lopen en de ene een vreselijke tweede golf voorspelt en de ander een volledig uitdoven van het virus en alles er tussenin.

De optie "bewust onbekwaam" kennen velen totaal niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193321164
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is toch ook letterlijk het beleid?
Neen de capaciteit moet en kan veel hoger
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:40:57 #125
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193321167
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Neen de capaciteit moet en kan veel hoger
Welke capaciteit?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:41:38 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193321177
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:36 schreef Randier het volgende:
Kunnen we niet gewoon met z'n allen erkennen dat we allemaal helemaal niet weten wat er de komende maanden gaat gebeuren?
De aarde zal gewoon doorgaan met om de zon draaien, daar mag je wel vanuit gaan.
pi_193321196
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De aarde zal gewoon doorgaan met om de zon draaien, daar mag je wel vanuit gaan.
Ik overwoog nog iets over corona erin te zetten, maar had teveel vertrouwen.. :*
pi_193321201
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:33 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

De situatie vraagt erom dat versoepelingen eerder en meer moeten worden doorgevoerd.
Vergeet niet dat deze soms door de veiligheidsregio's ingeperkt worden ipv de Overheid. Dit is in ieder geval zo voor het eerder openstellen van de horeca.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:44:07 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193321221
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zoals een user al aangaf zijn er in oostblok landen de terassen bijvoorbeeld al weken open zonder stijging in de cijfers en het gaat goed. Scandinavië eveneens. Dus open die handel met capaciteitsverhoging.
Lande die al veel betere cijfers hadden dan Nederland nu aangezien er veel eerder opgetreden is en bijvoorbeeld ook een lagere bevolkingsdichtheid kennen.

Nu niet landen die hun handeltje dus wel in orde hadden misbruiken als argument terwijl jij standaard al roept dat alles open moet.

Zweden gaat overigens nog steeds niet geweldig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:45:14 #130
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193321248
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee joh! Er zitten hier heel veel mensen met goed werkende kristallen bollen.
Jammer dat ze niet gelijk lopen en de ene een vreselijke tweede golf voorspelt en de ander een volledig uitdoven van het virus en alles er tussenin.

De optie "bewust onbekwaam" kennen velen totaal niet.
Ik zie maar weinig users die echt roepen dat ze experts zijn en dat hun visie ook echt 100% uit gaat komen. Ik zie heel veel uiteenlopende meningen, maar dat is toch net even wat anders. Zelfs erkende virologen zitten niet op één lijn; ook die roepen verschillende dingen, hier op het forum niet echt anders. Mensentrekje.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193321276
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:44 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Lande die al veel betere cijfers hadden dan Nederland nu aangezien er veel eerder opgetreden is en bijvoorbeeld ook een lagere bevolkingsdichtheid kennen.

Nu niet landen die hun handeltje dus wel in orde hadden misbruiken als argument terwijl jij standaard al roept dat alles open moet.

Zweden gaat overigens nog steeds niet geweldig.
Cijfers zijn hier ook laag dus kan prima.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:49:03 #132
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193321296
eigenlijk jammer dat er hier geen persconferenties meer worden gedaan
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_193321343
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Cijfers zijn hier ook laag dus kan prima.
Mede omdat alles tot nu toe dicht is gebleven natuurlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 14:52:40 #134
5428 crew  miss_sly
pi_193321359
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zie maar weinig users die echt roepen dat ze experts zijn en dat hun visie ook echt 100% uit gaat komen. Ik zie heel veel uiteenlopende meningen, maar dat is toch net even wat anders. Zelfs erkende virologen zitten niet op één lijn; ook die roepen verschillende dingen, hier op het forum niet echt anders. Mensentrekje.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen een heleboel roepen, of zeggen dat je 'denkt of verwacht' dat iets zo zal gaan als jij 'denkt of verwacht'.

Het verschil tussen een mening verkondigen en doen alsof iets een feit is, zeg maar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193321379
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen een heleboel roepen, of zeggen dat je 'denkt of verwacht' dat iets zo zal gaan als jij 'denkt of verwacht'.

Het verschil tussen een mening verkondigen en doen alsof iets een feit is, zeg maar.
Die nuance kun je toch zelf ook leggen?
pi_193321384
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mede omdat alles tot nu toe dicht is gebleven natuurlijk.
Ja, dus lopen er minder mensen rond met het virus die elkaar besmetten. Of denk je dat het virus iedereen staat op te wachten in de restaurants.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:55:56 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193321409
In Zweden gaat men mogelijk meer maatregelen nemen op bepaalde werkgebieden. Zijn niet tevreden met hoe het loopt, is ook een terugval te zien.

Momenteel in het beraad met hun evenknie van het RIVM.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:58:13 #138
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193321455
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Die nuance kun je toch zelf ook leggen?
Dit dus ja.

We weten allemaal dat er hier geen echte experts rondlopen, dus je kan er vrijwel vanuit gaan dat alles wat geroepen word gewoon een mening is. Zoals ik al zei; ik zie maar weinig users echt roepen dat hun mening een feit is en dat het 100% uit gaat komen. Als ik dat soort posts zie dan kan ik zelf wel inschatten dat het gewoon wat geroep is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 15:02:02 #139
5428 crew  miss_sly
pi_193321518
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Die nuance kun je toch zelf ook leggen?
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit dus ja.

We weten allemaal dat er hier geen echte experts rondlopen, dus je kan er vrijwel vanuit gaan dat alles wat geroepen word gewoon een mening is. Zoals ik al zei; ik zie maar weinig users echt roepen dat hun mening een feit is en dat het 100% uit gaat komen. Als ik dat soort posts zie dan kan ik zelf wel inschatten dat het gewoon wat geroep is.
Ja dat kan. De verantwoordelijkheid voor de interpretatie van je eigen woorden bij een ander leggen en als die het dan niet interpreteert zoals jij het bedoeld hebt, is het die ander zijn schuld.

Logisch :')

Disclaimer: 'je' is in bovenstaande niet persoonlijk maar algemeen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193321552
Sportscholen gaan niet op korte termijn open.

https://nos.nl/artikel/23(...)ng-sportscholen.html
Leipe shit ouwe
pi_193321574
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Sportscholen gaan niet eerder open dan 1 september.

https://nos.nl/artikel/23(...)ng-sportscholen.html
De resultaten van het onderzoek zijn nog niet binnen en Jan en Henk kunnen altijd van het OMT advies afwijken. Is geen bindend advies.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeVerzamelaar op 26-05-2020 15:10:46 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193321599
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ja, dus lopen er minder mensen rond met het virus die elkaar besmetten. Of denk je dat het virus iedereen staat op te wachten in de restaurants.
Aparte logica wel. Juist door het sluiten van bv de horeca heb je minder samenkomsten inderdaad, maar dat zegt niets over hoeveel besmette mensen er daadwerkelijk rondlopen. Zeker als je straks weer mensen bij elkaar brengt in dergelijke gelegenheden zal de kans om besmet te worden - nogmaals, met name binnen - toch wel toenemen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:06:52 #143
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193321601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Ja dat kan. De verantwoordelijkheid voor de interpretatie van je eigen woorden bij een ander leggen en als die het dan niet interpreteert zoals jij het bedoeld hebt, is het die ander zijn schuld.

Logisch :')

Disclaimer: 'je' is in bovenstaande niet persoonlijk maar algemeen.
Wie heeft het over ''schuld''?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 15:08:16 #144
408813 crew  trein2000
pi_193321617
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Sportscholen gaan niet op korte termijn open.

https://nos.nl/artikel/23(...)ng-sportscholen.html
En het OMT weet het weer beter. Ik word er zo moe van. Zouden ze er weer op terug moeten komen?

Ik ben geen viroloog dus over de inhoud heb ik geen oordeel. maar manier van werken van dat OMT is serieus gênant.

“We weten het niet maar het is iig geen aerosolvorming” waarom we dat denken leggen we niet uit. En waarom andere gerenommeerde wetenschappers dat wel zeggen is ook niet belangrijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193321623
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Aparte logica wel. Juist door het sluiten van bv de horeca heb je minder samenkomsten inderdaad, maar dat zegt niets over hoeveel besmette mensen er daadwerkelijk rondlopen. Zeker als je straks weer mensen bij elkaar brengt in dergelijke gelegenheden zal de kans om besmet te worden - nogmaals, met name binnen - toch wel toenemen.
In Duitsland is hier slechts 1 geval van bekend op vele restaurants en biergartens die open zijn en ook dat zaakje rammelt aan alle kanten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193321632
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat staat er helemaal niet. De resultaten van het onderzoek zijn nog niet binnen en Jan en Henk kunnen altijd van het OMT advies afwijken. Is geen bindend advies.
Had het bericht al eerder aangepast..
Leipe shit ouwe
pi_193321760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

In Duitsland is hier slechts 1 geval van bekend op vele restaurants en biergartens die open zijn en ook dat zaakje rammelt aan alle kanten.
COR / Nieuwe uitbraak in Duitsland na openen restaurants ??
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193321782
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Ja dat kan. De verantwoordelijkheid voor de interpretatie van je eigen woorden bij een ander leggen en als die het dan niet interpreteert zoals jij het bedoeld hebt, is het die ander zijn schuld.
Logisch :')
Interpretatie is sowieso een persoonlijke kwestie, daar ga je met een mening weinig aan veranderen. Waar het hier op het forum nogal eens fout gaat is het zwart-wit denken. Persoon X doet een uitspraak tegen terrassen open dus zal wel pro-lockdown zijn. Wil je alles uit sluiten zul je dus hele post zien met: "Ik denk dat X verstandig is omdat Y, dat wil niet zeggen dat ik Z zomaar goedkeur".

Dat zal de discussie niet ten goede komen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:20:02 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193321800
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Sportscholen gaan niet op korte termijn open.

https://nos.nl/artikel/23(...)ng-sportscholen.html
klote
pi_193321849
quote:
Rammelt aan alle kanten inderdaad.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 15:33:16 #151
5428 crew  miss_sly
pi_193321968
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Interpretatie is sowieso een persoonlijke kwestie, daar ga je met een mening weinig aan veranderen. Waar het hier op het forum nogal eens fout gaat is het zwart-wit denken. Persoon X doet een uitspraak tegen terrassen open dus zal wel pro-lockdown zijn. Wil je alles uit sluiten zul je dus hele post zien met: "Ik denk dat X verstandig is omdat Y, dat wil niet zeggen dat ik Z zomaar goedkeur".

Dat zal de discussie niet ten goede komen.
Ik denk van wel :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193321997
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk van wel :)
Ok ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193322017
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En het OMT weet het weer beter. Ik word er zo moe van. Zouden ze er weer op terug moeten komen?

Ik ben geen viroloog dus over de inhoud heb ik geen oordeel. maar manier van werken van dat OMT is serieus gênant.

“We weten het niet maar het is iig geen aerosolvorming” waarom we dat denken leggen we niet uit. En waarom andere gerenommeerde wetenschappers dat wel zeggen is ook niet belangrijk.
Die willen weer even het wiel opnieuw gaan uitvinden. Zitten echt in hun eigen bubbel volgens mij. Maar ok het zij zo, gelukkig gaat mijn gym wel naar buiten. Jammer van de kleine sportscholen. Die kunnen wel opdoeken.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 15:37:04 #154
249559 crew  Lavenderr
pi_193322039
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk van wel :)
Ik denk van niet. Er zijn nu eenmaal alleen maar meningen. Feiten over hoe en wat het virus betreft en of het terug gaat komen weten we eenvoudigweg niet. Het gaat nu de goede kant op en daar kunnen we toch voorzichtig blij mee zijn? In plaats van op de zaken vooruit te lopen.
pi_193322056
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En het OMT weet het weer beter. Ik word er zo moe van. Zouden ze er weer op terug moeten komen?

Ik ben geen viroloog dus over de inhoud heb ik geen oordeel. maar manier van werken van dat OMT is serieus gênant.

“We weten het niet maar het is iig geen aerosolvorming” waarom we dat denken leggen we niet uit. En waarom andere gerenommeerde wetenschappers dat wel zeggen is ook niet belangrijk.
jezus, het is al 4 maanden bekend dat de aerosolen dus wel zorgen voor besmettingen en dat is ook duidelijk geworden bij diverse clusters.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193322113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Sportscholen gaan niet op korte termijn open.

https://nos.nl/artikel/23(...)ng-sportscholen.html
In before een ZIEDENDE Arie Boonsma vanavond bij Op1.
pi_193322124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:41 schreef Gehrman het volgende:

[..]

In before een ZIEDENDE Arie Boonsma vanavond bij Op1.
ja want 1.5m en alles schoonmaken voorkomt besmettingen in sportscholen......NOT
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193322133
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:44 schreef galantis het volgende:

[..]

We kunnen er zeker van leren maar we moeten ons ook beseffen dat niet alles valt te voorkomen. Soms pakken dingen gewoon ongelukkig uit. Ervan uitgaan dat er geen besmettingen gaan plaatsvinden in horecagelegenheden is niet realistisch.
Dat beweer niemand met enig verstand. Maar ‘wegkijken ‘ is weer andere uiterste :+
Als er straks grotere uitbraken zijn vanuit horeca zoals nu bij vleesverwerkend moet je gewoon volwassen reageren en onderzoeken wat het probleem is
pi_193322146
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja want 1.5m en alles schoonmaken voorkomt besmettingen in sportscholen......NOT
Ik zou me zelf meer druk maken om de aerosolen. Als ze nu gewoon alle toestellen buiten zetten is er niets aan de hand.
pi_193322149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja want 1.5m en alles schoonmaken voorkomt besmettingen in sportscholen......NOT
Nou weten we ook gelijk waarom allen landen sportscholen open gooien. Er is dus geen kans op besmetting door aerosolen. :)

Hopen dat het onderzoek snel is afgerond.
pi_193322189
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Rammelt aan alle kanten inderdaad.
Het enige dat rammelt in dat topic is jouw valse claim dat er miljoenen restaurants in Duitsland zijn, terwijl het er in werkelijkheid 72.000 zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193322201
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:44 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Nou weten we ook gelijk waarom allen landen sportscholen open gooien. Er is dus geen kans op besmetting door aerosolen. :)

Hopen dat het onderzoek snel is afgerond.
LOL ..... :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193322253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

LOL ..... :D
Kijk ik vind het vervelend dat het niet open gaat, maar ik heb er maar mee te leven. Maar wat is jouw reden om het OMT niet te geloven?
pi_193322345
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

jezus, het is al 4 maanden bekend dat de aerosolen dus wel zorgen voor besmettingen en dat is ook duidelijk geworden bij diverse clusters.
des te beter dat sportscholen dicht blijven dan
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:59:33 #166
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193322385
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:58 schreef koemleit het volgende:
IC -35..
^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:07:47 #167
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_193322509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:58 schreef koemleit het volgende:
IC -35..
Wow, dat is een stevige afname.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:07:50 #168
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_193322511
Waarom janken mensen eigenlijk om die sportscholen, ga lekker een stukje rennen, fietsen of zwemmen.
pi_193322547
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wow, dat is een stevige afname.
Ook in deze getallen lijkt een weekend correctie te zitten.
pi_193322581
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Waarom janken mensen eigenlijk om die sportscholen, ga lekker een stukje rennen, fietsen of zwemmen.
Genoeg openbare sportparkjes open maar de meesten kunnen niet eens een pull-up :')
pi_193322582
In ieder geval is er nu ruimte zat in de cijfers voor 1 juni ^O^
pi_193322586
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:51 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Kijk ik vind het vervelend dat het niet open gaat, maar ik heb er maar mee te leven. Maar wat is jouw reden om het OMT niet te geloven?
iets met alle uitspraken in februari en onderzoeken hebben toch iets anders aangetoond.
waarom zou ik ze wel moeten geloven zonder enige onderbouwing ???
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:17:49 #173
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_193322633
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Genoeg openbare sportparkjes open maar de meesten kunnen niet eens een pull-up :')
Ja of neem een parkourtje in het bos. Bovendien hoeven we met de meeste sportschoolhouders ook geen medelijden te hebben die verdienen bakken met geld.
pi_193322647
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ja of neem een parkourtje in het bos. Bovendien hoeven we met de meeste sportschoolhouders ook geen medelijden te hebben die verdienen bakken met geld.
Net zoals je met die corona doden geen medelijden hoeft te hebben? Die zijn toch allemaal oud en versleten?
pi_193322667
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

iets met alle uitspraken in februari en onderzoeken hebben toch iets anders aangetoond.
waarom zou ik ze wel moeten geloven zonder enige onderbouwing ???
Je brengt het wel heel stellig terwijl het nog helemaal niet zeker is.

https://innovationorigins(...)-through-indoor-air/
quote:
Scientists still disagree on the exact routes that the SARS-CoV-2 virus spreads itself. Via infections from droplets in the air, or from smudges or even from aerosols (the exhaled air) in the air that we breathe. Various virologists support the theory that the infection is only caused by droplets. They assume that it’s impossible to become infected in a supermarket, for example, but only through direct contact with an infected person. In the meantime, however, there is growing evidence that the coronavirus lingers much longer in the air we breathe than was previously thought.
https://www.who.int/news-(...)tion-recommendations

WHO acht het ook nog niet bewezen.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 16:22:04 #176
186611 Haags
pi_193322676
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wow, dat is een stevige afname.
Nog 188 op de ic. Dat gaat echt KOEKOEK hard!
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:22:10 #177
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193322677
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De resultaten van het onderzoek zijn nog niet binnen en Jan en Henk kunnen altijd van het OMT advies afwijken. Is geen bindend advies.
Maar in de regel volgt het kabinet gewoon de adviezen van het OMT.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:24:02 #178
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193322701
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:58 schreef koemleit het volgende:
IC -35..
Dat zijn er een hoop.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:25:59 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193322729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Waarom janken mensen eigenlijk om die sportscholen, ga lekker een stukje rennen, fietsen of zwemmen.
omdat ik graag naar de sportschool ga, ik heb niks met rennen of zwemmen, fietsen doe ik wel
pi_193322757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat ik graag naar de sportschool ga, ik heb niks met rennen of zwemmen, fietsen doe ik wel
Maar waarom? Sporten is toch alleen voor conditie????
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:29:37 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193322783
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:28 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Maar waarom? Sporten is toch alleen voor conditie????
:) wel grappig hoe het hier gaat, voor mensen die geen interesse in een bepaalde activiteit hebben is het niet nodig dat het weer kan
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:30:20 #182
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193322793
Voor de meeste dingen zijn genoeg alternatieven. Je moet ze alleen wel willen zien.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:36:19 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193322872
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:30 schreef hooibaal het volgende:
Voor de meeste dingen zijn genoeg alternatieven. Je moet ze alleen wel willen zien.
dat bepaal ik zelf wel
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:37:13 #184
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193322882
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:28 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Maar waarom? Sporten is toch alleen voor conditie????
Neen. -edit, doe eens niet-

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 26-05-2020 16:44:27 ]
pi_193322900
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:28 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Maar waarom? Sporten is toch alleen voor conditie????
Er zit ook een sociaal element in de sportschool natuurlijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193322910
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:28 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Maar waarom? Sporten is toch alleen voor conditie????
Uhm.. nee :') Sporten is voor de fysieke en mentale huishouding van de mens goed (endorfine). Verder heeft in een teamsport of en groupe sporten veel sociaal-maatschappelijke positieve bijkomstigheden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:38:55 #187
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_193322925
-35 en het is nog geen 1 juni
pi_193322928
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:30 schreef hooibaal het volgende:
Voor de meeste dingen zijn genoeg alternatieven. Je moet ze alleen wel willen zien.
Genoeg ideeën inderdaad, maar of het er leuker/gezelliger/beter op wordt durf ik sommige gevallen wel te ernstig te betwijfelen.
pi_193322935
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Uhm.. nee :') Sporten is voor de fysieke en mentale huishouding van de mens goed (endorfine). Verder heeft in een teamsport of en groupe sporten veel sociaal-maatschappelijke positieve bijkomstigheden.
was mijn standpunt niet al duidelijk? :')
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:39:30 #190
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193322937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat bepaal ik zelf wel
Nou ja, nu dus even niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:40:46 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193322955
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:39 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nou ja, nu dus even niet.
nog steeds, of die alternatieven voldoen ja dan nee
pi_193322985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:38 schreef KingRadler het volgende:
-35 en het is nog geen 1 juni
Fris voor de tijd van het jaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:42:52 #193
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193322994
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:38 schreef KingRadler het volgende:
-35 en het is nog geen 1 juni
JaapGOD
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:44:05 #194
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193323011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

nog steeds, of die alternatieven voldoen ja dan nee
Goed, dat wel. Het brengt je alleen nergens.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193323013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) wel grappig hoe het hier gaat, voor mensen die geen interesse in een bepaalde activiteit hebben is het niet nodig dat het weer kan
Het is juist wel grappig hoe er in verdedigingsmodus wordt geschoten als iemand het ook maar waagt te zeggen dat er alternatieven zijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:46:04 #196
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193323034
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is juist wel grappig hoe er in verdedigingsmodus wordt geschoten als iemand het ook maar waagt om te zeggen dat er alternatieven zijn.
Het is niet echt vergelijkbaar met elkaar. Krachttraining is heel wat anders dan een duursport, bijvoorbeeld.
pi_193323054
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het is niet echt vergelijkbaar met elkaar. Krachttraining is heel wat anders dan een duursport, bijvoorbeeld.
Het ligt eraan wat je bedoeling is. Als je gezond en fit wil zijn kun je prima zonder sportschool. Als je kracht wil trainen en dat niet buiten de sportschool kunt, dan kan dat even een tijdje niet. Hoewel daar ook genoeg op te verzinnen is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:50:22 #198
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193323082
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat je bedoeling is. Als je gezond en fit wil zijn kun je prima zonder sportschool. Als je kracht wil trainen en dat niet buiten de sportschool kunt, dan kan dat even een tijdje niet.
Nou ja, beide natuurlijk. Het is wat vreemd om tegen een strongman of bodybuilder te zeggen dat-ie maar moet gaan wielrennen.
pi_193323097
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nou ja, beide natuurlijk. Het is wat vreemd om tegen een strongman of bodybuilder te zeggen dat-ie maar moet gaan wielrennen.

Die zal heus thuis wel aan de slag kunnen met z'n training.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:54:01 #200
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193323105
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die zal heus thuis wel aan de slag kunnen met z'n training.
Als je daar thuis de of een ruimte voor hebt. Dat hebben niet veel mensen.
pi_193323106
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nou ja, beide natuurlijk. Het is wat vreemd om tegen een strongman of bodybuilder te zeggen dat-ie maar moet gaan wielrennen.

Kan een uitdaging zijn voor ze, hoeveel frames kan ik krom trekken in 2 minuten
pi_193323121
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:54 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Als je daar thuis de of een ruimte voor hebt. Dat hebben niet veel mensen.
De bodybuilder of strongman vast wel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:57:19 #203
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193323133
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De bodybuilder of strongman vast wel.
Die toevallig op het platteland wonen, ja.

:')
pi_193323142
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die toevallig op het platteland wonen, ja.

:')
En derhalve geen sportschool nodig hebben.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 16:58:55 #205
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193323150
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

En derhalve geen sportschool nodig hebben.
Precies.
pi_193323165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die toevallig op het platteland wonen, ja.

:')
Je hoeft niet op drie hoog achter te wonen, is een keuze.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193323174
Maar goed, van janken word je al helemaal niet fit dus ik zou zeggen, verzin er wat op.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193323181
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je hoeft niet op drie hoog achter te wonen, is een keuze.
In de randstad is dat een keuze ja. In de rest van Nederland noemen we dat gewoon niet genoeg verdienen om zelf een sportschool in de tuin te zetten.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:02:19 #209
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193323190
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je hoeft niet op drie hoog achter te wonen, is een keuze.
Ja, als je niet kan sporten in deze Corona-tijden moet je of gaan wielrennen of verhuizen en verder je bek houden.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:03:21 #210
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193323198
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar goed, van janken word je al helemaal niet fit dus ik zou zeggen, verzin er wat op.
Ik zie niet echt mensen janken, maar kennelijk is hopen op vervroegde opening van gyms al janken.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:03:45 #211
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193323203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar goed, van janken word je al helemaal niet fit dus ik zou zeggen, verzin er wat op.
Precies. Van de hele tijd zeuren dat er allerlei dingen niet kunnen is nog nooit iemand beter geworden. Zoek gewoon alternatieven, ze zijn er echt wel. Word je creatief van.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193323204
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, als je niet kan sporten in deze Corona-tijden moet je of gaan wielrennen of verhuizen en verder je bek houden.
Je kunt sporten. Wees blij. Je kunt alleen even niet aan de gewichten hangen in de sportschool. Voetballers kunnen niet voetballen, handballers niet handballen en volleyballers niet volleyballen. Man, zelfs snookeraars mogen niet snookeren. Maar wie hoor je alleen maar janken? De sportschooltjappies.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193323208
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, als je niet kan sporten in deze Corona-tijden moet je of gaan wielrennen of verhuizen en verder je bek houden.
Echt he, zo kort door de bocht weer allemaal :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193323210
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik zie niet echt mensen janken, maar kennelijk is hopen op vervroegde opening van gyms al janken.
Lees nog eens wat topics door. Alleen maar 'ja maar...' als ook maar iemand oppert om tijdelijk even wat anders te doen dan in de sportschool sporten.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193323215
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, als je niet kan sporten in deze Corona-tijden moet je of gaan wielrennen of verhuizen en verder je bek houden.
Hardlopen kan ook. Fietsen en hardlopen, niks mis mee.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:05:40 #216
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193323226
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je kunt sporten. Wees blij. Je kunt alleen even niet aan de gewichten hangen in de sportschool. Voetballers kunnen niet voetballen, handballers niet handballen en volleyballers niet volleyballen. Man, zelfs snookeraars mogen niet snookeren. Maar wie hoor je alleen maar janken? De sportschooltjappies.
Ik zie eigenlijk alleen jou maar janken hier. Overigens noem je nu net weer allerlei sporten op die je ook buiten kunt beoefenen, als we dan toch bezig zijn.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:06:22 #217
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193323239
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:54 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Als je daar thuis de of een ruimte voor hebt. Dat hebben niet veel mensen.
dit oa en als je ruimte hebt apparatuur kopen voor hoelang?
pi_193323248
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk alleen jou maar janken hier. Overigens noem je nu net weer allerlei sporten op die je ook buiten kunt beoefenen, als we dan toch bezig zijn.
Oh ik jank niet hoor, ik ga straks een heerlijke ronde fietsen. Regel jij in de tussentijd even dat je mag voetballen bij de overheid? En dan hebben we het niet over een balletje over tikken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:08:22 #219
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193323265
Je mag voetballen. Je moet alleen afstand houden en thuis douchen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:08:42 #220
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193323269
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Lees nog eens wat topics door. Alleen maar 'ja maar...' als ook maar iemand oppert om tijdelijk even wat anders te doen dan in de sportschool sporten.
Genoeg mensen die dat dan ook doen, ik kan me echter ook goed voorstellen dat je het liefst weer de draad oppakt in de gym en dus hoopt dat de gyms niet 1 september maar eerder open gaan. Maar kennelijk staat het uitspreken daarvan al gelijk aan 'janken'. Goed verhaal.
pi_193323282
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:08 schreef hooibaal het volgende:
Je mag voetballen. Je moet alleen afstand houden en thuis douchen.
Geen wedstrijden nog toch?
Lijkt mij uitdagend om de training boeiend te houden zonder oefenpotjes
pi_193323284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:08 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Genoeg mensen die dat dan ook doen, ik kan me echter ook goed voorstellen dat je het liefst weer de draad oppakt in de gym en dus hoopt dat de gyms niet 1 september maar eerder open gaan. Maar kennelijk staat het uitspreken daarvan al gelijk aan 'janken'. Goed verhaal.
Joh ik hoop van harte dat ze open gaan. Maar als iemand oppert om als ze niet open gaan iets anders te gaan doen dan staan ze op de achterste poten. Want dan ben je nog nooit in een sportschool geweest :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193323299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:08 schreef hooibaal het volgende:
Je mag voetballen. Je moet alleen afstand houden en thuis douchen.
Ja dus mag je niet voetballen he.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193323302
Mooie cijfers!

Veel landen waarbij de sportscholen en boxen weer open zijn dus daar kan NL dan naar kijken.
Denk dat we wel eerder opengaan met de nodige aanpassingen. Eerst de belangrijkste zaken open zoals de verzorgingshuizen, verpleeghuizen, scholen, horeca etc. en dan volgt de sportschool ook wel als de cijfers het toelaten.
Ik betaal echt huur voor de kat z'n kut maar vind echt dat de tehuizen, verzorgings- en verpleeghuizen open moeten voor bezoek.
Straks met 100 man in een kroeg en niet met 10 man kunnen trainen in 350 m2 vind ik dan wel van de zotte.
Go hard or go home
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:17:25 #225
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193323350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Joh ik hoop van harte dat ze open gaan. Maar als iemand oppert om als ze niet open gaan iets anders te gaan doen dan staan ze op de achterste poten. Want dan ben je nog nooit in een sportschool geweest :').
Nou ja, het is een nogal andere vorm van sporten. Ik kan ook niet zoveel voldoening halen uit fietsen of een andere duursport als uit krachttraining. Dus ja, er zijn alternatieven maar ik zet nog even m'n geld in op een vervroegde openstelling.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:38:43 #226
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_193323583
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:11 schreef Noek het volgende:

Straks met 100 man in een kroeg en niet met 10 man kunnen trainen in 350 m2 vind ik dan wel van de zotte.
Dat is idd gewoon niet recht te praten. Je kan niet zeggen dat het één ontzettend veilig is en het ander echt teveel risico's met zich meebrengt.

Het lijkt er een beetje op dat het kabinet gewoon niet teveel tegelijkertijd wil en dat de sportscholen daar kind van de rekening van worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:39:26 #227
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_193323597
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat ik graag naar de sportschool ga, ik heb niks met rennen of zwemmen, fietsen doe ik wel
Dat begrijp ik wel maar overal valt wel tijdelijk een oplossing voor te bedenken. Bestel een kettlebell en ga daar mee aan de slag bijvoorbeeld.
pi_193323617
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is idd gewoon niet recht te praten. Je kan niet zeggen dat het één ontzettend veilig is en het ander echt teveel risico's met zich meebrengt.

Het lijkt er een beetje op dat het kabinet gewoon niet teveel tegelijkertijd wil en dat de sportscholen daar kind van de rekening van worden.
Vind het ook vreemd. Had dan iets gezegd als terrasjes mogen weer maar kroegen niet. Dan heb je het genot van een lekker drankje met zo min mogelijk kans op besmettingen want buiten. En de sportscholen mogen met beperkingen weer open of zo iets. Dus een stukje ontspanning met weinig risico en werken aan je vitaliteit. Jajaja dat kan ook buiten maar het blijft een feit dat meer dan 3 miljoen mensen zijn ingeschreven bij de sportschool. Dus de behoefte is er.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:44:21 #229
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193323670
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is idd gewoon niet recht te praten. Je kan niet zeggen dat het één ontzettend veilig is en het ander echt teveel risico's met zich meebrengt.

Het lijkt er een beetje op dat het kabinet gewoon niet teveel tegelijkertijd wil en dat de sportscholen daar kind van de rekening van worden.
Wat ik had begrepen is dat ze bij een eerder overleg gekeken hebben naar sectoren die aanpassingen hebben gedaan en daar om de e.o.a. reden vanuit is gegaan dat sportscholen nog te onveilig zouden zijn en dus besloot men dat die voorlopig nog dicht moesten blijven. Die fout is - geloof ik - nog expliciet erkent dus het lijkt me sterk dat men nu nog steeds 1 september aan houdt.
pi_193323684
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:40 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Vind het ook vreemd. Had dan iets gezegd als terrasjes mogen weer maar kroegen niet. Dan heb je het genot van een lekker drankje met zo min mogelijk kans op besmettingen want buiten. En de sportscholen mogen met beperkingen weer open of zo iets. Dus een stukje ontspanning met weinig risico en werken aan je vitaliteit. Jajaja dat kan ook buiten maar het blijft een feit dat meer dan 3 miljoen mensen zijn ingeschreven bij de sportschool. Dus de behoefte is er.
Er moet gewoon maatwerk zijn.
Spinninglessen (heb het jaaaaren gegeven) snap ik echt. Dat is voor nu echt niet handig, zeker met het ventilatiestysteem-verhaal.
Krachttraining daarentegen op gepaste afstand kan echt prima.
Go hard or go home
pi_193323719
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:45 schreef Noek het volgende:

[..]

Er moet gewoon maatwerk zijn.
Spinninglessen (heb het jaaaaren gegeven) snap ik echt. Dat is voor nu echt niet handig, zeker met het ventilatiestysteem-verhaal.
Krachttraining daarentegen op gepaste afstand kan echt prima.
ik ben het wel met je eens dat er maatwerk moet komen maar hoe dan ?
wie gaat dat controleren/goedkeuren
na 3 maanden hebben ze het testen / tracen verhaal nog niet eens op orde.

voordat ze het maatwerk verhaal op orde hebben zijn we een halfjaar verder.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:52:24 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193323781
In de UK hebben ze het ook nog niet helemaal op orde, nu ineens weer 4000 besmettingen erbij in 24 uur :{
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:53:38 #233
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193323789
Discotheken, casino's, bowlings, eigenlijk alles wat binnen nog gesloten is gaat vanaf 15 juni weer open hier (Bulgarije).

Wat inhoudt dat het leven weer volledig normaal gaat zijn vanaf die datum.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193323819
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik ben het wel met je eens dat er maatwerk moet komen maar hoe dan ?
wie gaat dat controleren/goedkeuren
na 3 maanden hebben ze het testen / tracen verhaal nog niet eens op orde.

voordat ze het maatwerk verhaal op orde hebben zijn we een halfjaar verder.
Wie gaat de kroegen controleren. Of de restaurants of de bioscopen? De sportscholen worden niet gerund door een stul opstandige pubers ofzo.
pi_193323821
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:53 schreef Pumpalov het volgende:
Discotheken, casino's, bowlings, eigenlijk alles wat binnen nog gesloten is gaat vanaf 15 juni weer open hier (Bulgarije).

Wat inhoudt dat het leven weer volledig normaal gaat zijn vanaf die datum.
Beter👍👌
pi_193323825
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik ben het wel met je eens dat er maatwerk moet komen maar hoe dan ?
wie gaat dat controleren/goedkeuren
na 3 maanden hebben ze het testen / tracen verhaal nog niet eens op orde.

voordat ze het maatwerk verhaal op orde hebben zijn we een halfjaar verder.
Misschien is dat iets wat een veiligheidsregio of gemeente kan bepalen? .
Nu doet men dat ook voor de horeca ook. Dat gaat ook gecontroleerd worden als het goed is.

Zelf heb ik best veel contact met de gemeente en daar zijn echt wel mensen die meedenken maar ze hebben nu alleen maar een uitvoerende functie en geen leidende.
Stel dat ze eisen gaan stellen aan ventilatie, hoogte van het pand, max aantal pers, dat is net zo makkelijk te controleren als de horeca.
Go hard or go home
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:56:47 #237
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193323834
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:55 schreef HarrieKeen het volgende:
Wie gaat de kroegen controleren. Of de restaurants of de bioscopen?
De gemeentelijke handhaving, als het goed is.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:01:03 #238
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193323888
quote:
Bij in totaal 99 medewerkers in de kinderopvang en het basisonderwijs is een besmetting met het coronavirus vastgesteld. Dat meldt het dagblad Trouw op basis van cijfers die de krant heeft opgevraagd bij het RIVM.

School- en opvangmedewerkers kunnen sinds 6 mei een coronatest doen. Tot eind vorige week lieten 2100 medewerkers met klachten zich testen door de GGD, 59 van hen hadden het virus. Daarnaast kwamen nog 40 besmettingen aan het licht via de huisarts of het ziekenhuis.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193324023
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:53 schreef Pumpalov het volgende:
Discotheken, casino's, bowlings, eigenlijk alles wat binnen nog gesloten is gaat vanaf 15 juni weer open hier (Bulgarije).

Wat inhoudt dat het leven weer volledig normaal gaat zijn vanaf die datum.
Die begrijpen het. Top
Love is in the air!
pi_193324056
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:11 schreef Noek het volgende:
Mooie cijfers!

Veel landen waarbij de sportscholen en boxen weer open zijn dus daar kan NL dan naar kijken.
Denk dat we wel eerder opengaan met de nodige aanpassingen. Eerst de belangrijkste zaken open zoals de verzorgingshuizen, verpleeghuizen, scholen, horeca etc. en dan volgt de sportschool ook wel als de cijfers het toelaten.
Ik betaal echt huur voor de kat z'n kut maar vind echt dat de tehuizen, verzorgings- en verpleeghuizen open moeten voor bezoek.
Straks met 100 man in een kroeg en niet met 10 man kunnen trainen in 350 m2 vind ik dan wel van de zotte.
Heel vreemd en meten met twee maten. Sportfaciliteiten kunnen makkelijk open. Daarnaast is de doelgroep vaak jong en fit.
Love is in the air!
pi_193324289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:45 schreef Noek het volgende:

[..]

Er moet gewoon maatwerk zijn.
pinninglessen (heb het jaaaaren gegeven) snap ik echt. Dat is voor nu echt niet handig, zeker met het ventilatiestysteem-verhaal.
Krachttraining daarentegen op gepaste afstand kan echt prima.
Zelfs dan vind ik het een zotte discussie en komt het op mij over dat het 'zweet- en ventilatie verhaal' puur genoemd wordt omdat ze geen andere reden kunnen verzinnen.

Genoeg normale kantoren en werkplekken waar ook ventilatiesystemen draaien en waar mensen (door hard/zwaar werk te doen of door warm weer) zweten.
Ik heb een collega die veel transpireert en een doener is, dus die loopt veel en raakt ook veel aan. Die zou dan eigenlijk preventief moeten thuiswerken?

Of mensen in de thuis- en kraamzorg, fysiotherapeuten en horeca. Met dit weer zweten zij ook hoor en echt niet elke ondernemer binnen deze sectoren kan die 1,5 garanderen en genoeg ondernemers die een soortgelijk ventilatiesysteem hebben als sportscholen.

Nog zotter is dat er accommodaties zijn waar meerdere sporten zijn ondergebracht in één gebouw met 1 toegang en (1 algeheel ventilatiesysteem) en waar het zwembad en de sportzaal nu wel open mogen, maar de schaatsbaan en het fitnesscentrum niet 8)7
pi_193324383
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:29 schreef FYazz het volgende:

[..]

Zelfs dan vind ik het een zotte discussie en komt het op mij over dat het 'zweet- en ventilatie verhaal' puur genoemd wordt omdat ze geen andere reden kunnen verzinnen.

Genoeg normale kantoren en werkplekken waar ook ventilatiesystemen draaien en waar mensen (door hard/zwaar werk te doen of door warm weer) zweten.
Ik heb een collega die veel transpireert en een doener is, dus die loopt veel en raakt ook veel aan. Die zou dan eigenlijk preventief moeten thuiswerken?

Of mensen in de thuis- en kraamzorg, fysiotherapeuten en horeca. Met dit weer zweten zij ook hoor en echt niet elke ondernemer binnen deze sectoren kan die 1,5 garanderen en genoeg ondernemers die een soortgelijk ventilatiesysteem hebben als sportscholen.

Nog zotter is dat er accommodaties zijn waar meerdere sporten zijn ondergebracht in één gebouw met 1 toegang en (1 algeheel ventilatiesysteem) en waar het zwembad en de sportzaal nu wel open mogen, maar de schaatsbaan en het fitnesscentrum niet 8)7
Nee, die collega mag blijven want zweet is niet besmettelijk.

Laatste mee eens hoor. Ik denk dan ook dat we wel eerder open mogen als de cijfers goed blijven.
Go hard or go home
pi_193324388
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Heel vreemd en meten met twee maten. Sportfaciliteiten kunnen makkelijk open. Daarnaast is de doelgroep vaak jong en fit.
eerst maar eens goed onderzoeken hoe besmettelijk die aerosolen zijn....voordat de sportscholen open gaan.

een virus slaat je niet over hoor als je jong en fit bent en je kan ook gewoon anderen besmetten als je jong en fit bent.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193324481
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:35 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee, die collega mag blijven want zweet is niet besmettelijk.

Dan is deze uitleg van het OMT toch helemaal vaag.

"Maar minstens zo belangrijk is in welke mate hijgende en zwetende sporters in een binnenruimte virusdeeltjes kunnen verspreiden via grotere druppels of via aerosolen, minuscule vochtdruppeltjes die door de lucht zweven."

Dat is ook van toepassing op hijgende en zwetende obers, op zorgmedewerkers die van cliënt naar cliënt hollen en binnenshuis zwaar werk verrichten, op drukke zwetende collega's etc.
pi_193324508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:41 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dan is deze uitleg van het OMT toch helemaal vaag.

"Maar minstens zo belangrijk is in welke mate hijgende en zwetende sporters in een binnenruimte virusdeeltjes kunnen verspreiden via grotere druppels of via aerosolen, minuscule vochtdruppeltjes die door de lucht zweven."
met andere woorden:
we weten er op dit moment nog veel te weinig vanaf.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193324517
Is ook vaag maar zweet is gewoon niet besmettelijk.
Of dat moet weer onderzocht worden.


Wat ook gek is, ook als personal trainer mag je niet binnen werken terwijl allerhande contactberoepen aan je mogen plukken mag je geen mensen trainen wat juist prima op afstand kan.

Oh well!
Go hard or go home
pi_193324555
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

met andere woorden:
we weten er op dit moment nog veel te weinig vanaf.....
Met andere woorden:
Dus is het willekeur van het OMT om te adviseren sportscholen dicht te houden en om wel te adviseren om andere sectoren, die in de praktijk dezelfde risico's geven, te openen.
pi_193324758
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:47 schreef FYazz het volgende:

[..]

Met andere woorden:
Dus is het willekeur van het OMT om te adviseren sportscholen dicht te houden en om wel te adviseren om andere sectoren, die in de praktijk dezelfde risico's geven, te openen.
Sowieso is het een grote poppenkast geweest de aanloop naar deze uitspraak. We hebben gevraagd aan het OMT om volgende week (vandaag dus) een advies uit te brengen. En het enige waar ze nu mee komen is ja we weten het niet. :')
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:02:56 #249
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193324848
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:44 schreef Noek het volgende:
Is ook vaag maar zweet is gewoon niet besmettelijk.
Of dat moet weer onderzocht worden.


Wat ook gek is, ook als personal trainer mag je niet binnen werken terwijl allerhande contactberoepen aan je mogen plukken mag je geen mensen trainen wat juist prima op afstand kan.

Oh well!
Klinkt vrij duidelijk eigenlijk. Meer kans wegens besmetting want er kan tijdens het sporten nogal want uit de mond komen. Binnendeurs is transmissie gemakkelijker en zweetdampen kunnen een vector worden voor virusdelen, en dat in hoge mate aangezien er weinig luchtverversing is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:04:42 #250
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193324880
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:58 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Sowieso is het een grote poppenkast geweest de aanloop naar deze uitspraak. We hebben gevraagd aan het OMT om volgende week (vandaag dus) een advies uit te brengen. En het enige waar ze nu mee komen is ja we weten het niet. :')
Waarom is het een poppenkast wanner ze het daadwerkelijk niet weten? :? Dubbeltje op z'n kant toch? Wanneer dat het geval is, is er maar één mogelijkheid : voorzichtigheid.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 19:04:55 #251
249559 crew  Lavenderr
pi_193324884
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

met andere woorden:
we weten er op dit moment nog veel te weinig vanaf.....
Dat roep ik hier al elke dag zo'n beetje. De wetenschappers zijn het er niet eens over eens dus wat en wie moet de leek geloven?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 26-05-2020 19:23:10 ]
pi_193324918
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:02 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Klinkt vrij duidelijk eigenlijk. Meer kans wegens besmetting want er kan tijdens het sporten nogal want uit de mond komen. Binnendeurs is transmissie gemakkelijker en zweetdampen kunnen een vector worden voor virusdelen, en dat in hoge mate aangezien er weinig luchtverversing is.
Ik heb een overhead deur en de hoogte van een bouwmarkt, het zal wel meevallen met de Hornbach piek in veel sportfaciliteiten. Daarom zou er maatwerk moeten zijn.
Go hard or go home
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:08:42 #253
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193324978
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik heb een overhead deur en de hoogte van een bouwmarkt, het zal wel meevallen met de Hornbach piek in veel sportfaciliteiten. Daarom zou er maatwerk moeten zijn.
Ja, veel succes met maatwerk op landelijk niveau in een dichtbevolkt land.

Begrijp me niet verkeerd, klinkt fantastisch enzo. Maar bekijk je het een beetje reëel dan zie je ook wel dat dit niet haalbaar is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193325000
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:04 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Waarom is het een poppenkast wanner ze het daadwerkelijk niet weten? :? Dubbeltje op z'n kant toch? Wanneer dat het geval is, is er maar één mogelijkheid : voorzichtigheid.
Welke nieuwe inzichtingen verwachten ze binnen een week op te doen dan? Wat weten ze in Duitsland, Belgie, Italië, Oostenrijk, Zweden, Denemarken etc wat wij niet weten? Of wat weten wij wel wat zij niet weten dat kan natuurlijk ook. EU dit dat ondertussen werken we allemaal langs elkaar heen.
pi_193325081
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:08 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Maar bekijk je het een beetje reëel dan zie je ook wel dat dit niet haalbaar is.
Hetzelfde valt te zeggen over de 1.5 meter afstand en het nog langer dichthouden van gelegenheden zoals sportscholen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193325133
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:08 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ja, veel succes met maatwerk op landelijk niveau in een dichtbevolkt land.

Begrijp me niet verkeerd, klinkt fantastisch enzo. Maar bekijk je het een beetje reëel dan zie je ook wel dat dit niet haalbaar is.
Daarom zou het op gemeentelijk niveau bepaald kunnen worden.
Ze willen zelf heel graag meedenken en denken echt wel in oplossingen maar dan moet het OMT voorwaarden scheppen.

Er zijn echt wel oplossingen te verzinnen.
We mogen straks dronken hossen met 100 man tegelijk in een kroeg. Daar heeft het OMT ook vast over nagedacht dus een trainingsfaciliteit of yoga studio is vast niet zo lastig.
Go hard or go home
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:16:12 #257
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193325148
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:15 schreef Noek het volgende:
We mogen straks dronken hossen met 100 man tegelijk in een kroeg.
Nee.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193325153
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee.
1 juli wel als de kroeg het toelaat.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:17:09 #259
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193325169
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:16 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

1 juli wel als de kroeg het toelaat.
Je mag er met 100 man in als het past, maar je moet nog steeds aan een tafeltje zitten en anderhalve meter afstand houden tot de andere gasten.

Rutte heeft bij de laatste persconferentie letterlijk gezegd dat de discotheken, feestcafé's en nachtclubs tot nader order gesloten blijven.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193325185
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:09 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Welke nieuwe inzichtingen verwachten ze binnen een week op te doen dan? Wat weten ze in Duitsland, Belgie, Italië, Oostenrijk, Zweden, Denemarken etc wat wij niet weten? Of wat weten wij wel wat zij niet weten dat kan natuurlijk ook. EU dit dat ondertussen werken we allemaal langs elkaar heen.
Rutte en het RIVM zijn verstrikt geraakt in hun eigen leugens daarom gaan ze stijfkoppig door met hun onzinnige beleid. Fouten toegeven waarbij je verantwoordelijk bent geweest voor faillisementen etc. is natuurlijk dodelijk voor hun CV en hun baan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193325226
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193325275
quote:
En minstens een half miljoen recovered. Vermeld je dit er ook even bij. Dit aantal ligt natuurlijk vele malen hoger want het merendeel heeft nauwelijks klachten van dit virus.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193325318
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:17 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je mag er met 100 man in als het past, maar je moet nog steeds aan een tafeltje zitten en anderhalve meter afstand houden tot de andere gasten.

Rutte heeft bij de laatste persconferentie letterlijk gezegd dat de discotheken, feestcafé's en nachtclubs tot nader order gesloten blijven.
Ja, klinkt allemaal fantastisch maar succes met handhaven.
Go hard or go home
pi_193325384
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:23 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, klinkt allemaal fantastisch maar succes met handhaven.
Onze hooibaal wilt misschien wel handhaver spelen. Denk dat hij daar wel voor te polsen is. Gewapend met meetlint.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 19:26:42 #265
249559 crew  Lavenderr
pi_193325385
Het lijkt me heel moeilijk handhaven, want men kan eenvoudigweg liegen over welke relatie ze hebben. Ja hoor, familie. Uhuh :+ .
pi_193325392
Wat ik dus niet snap hè:

-Er zijn duizenden mensen overleden de afgelopen maanden.
-Iedereen voelt het in zijn portemonnee.
-Huizen te koop worden zo ongeveer elke week 10% duurder.

Hoe kan dit? Je zou toch denken dat er meer huizen vrij zijn van de overledene mensen, en dat prijzen juist zakken door die meer huizen + veel mensen hebben geld te kort dus zullen lager verkopen? Maar het is juist het tegenovergestelde. Ik snap het niet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:27:44 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193325404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:26 schreef Lavenderr het volgende:
Het lijkt me heel moeilijk handhaven, want men kan eenvoudigweg liegen over welke relatie ze hebben. Ja hoor, familie. Uhuh :+ .
Hoi, ik ben Jan. Dit is mijn broer Achmed.
pi_193325413
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

En minstens een half miljoen recovered. Vermeld je dit er ook even bij. Dit aantal ligt natuurlijk vele malen hoger want het merendeel heeft nauwelijks klachten van dit virus.
in verhouding nog steeds heel erg veel doden maar lekker blijven bagatelliseren
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193325422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoi, ik ben Jan. Dit is mijn broer Achmed.
Broeder van een andere moeder, je weet toch
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:28:48 #270
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193325433
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:23 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, klinkt allemaal fantastisch maar succes met handhaven.
Dat wordt net zoiets als het handhaven van het rookverbod in de begintijd. Het lijkt onmogelijk, maar aangezien het niet in het belang van de gasten is als de kroeg weer dichtmoet of een dikke boete krijgt werken ze wel mee. En in de paar gevallen waar een café toch doelbewust de regels negeert deel je een dikke boete uit en dan ben je er ook.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:28:52 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193325435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:28 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Broeder van een andere moeder, je weet toch
Wollah!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:29:06 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193325439
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:09 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Welke nieuwe inzichtingen verwachten ze binnen een week op te doen dan? Wat weten ze in Duitsland, Belgie, Italië, Oostenrijk, Zweden, Denemarken etc wat wij niet weten? Of wat weten wij wel wat zij niet weten dat kan natuurlijk ook. EU dit dat ondertussen werken we allemaal langs elkaar heen.
Voorlopig bewandelt Zweden een heel ander pad en beginnen er daar vragen op te rijzen, zie het liveblog van hun RIVM dat ik eerder vandaag gepost heb. Buiten dat is er in geen ieder land consensus, laat staan gezamenlijk.

EU had graag beleid gemaakt maar hetgeen dat ze nu verweten wordt door met name mensen die anti-eu (en anti-coronamaatregelen in het algemeen, de link is er) is veroorzaakt door exact hetzelfde sentiment waardoor de EU geen maatregelen mág nemen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193325443
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:27 schreef delano.888 het volgende:
Wat ik dus niet snap hè:

-Er zijn duizenden mensen overleden de afgelopen maanden.
-Iedereen voelt het in zijn portemonnee.
-Huizen te koop worden zo ongeveer elke week 10% duurder.

Hoe kan dit? Je zou toch denken dat er meer huizen vrij zijn van de overledene mensen, en dat prijzen juist zakken door die meer huizen + veel mensen hebben geld te kort dus zullen lager verkopen? Maar het is juist het tegenovergestelde. Ik snap het niet.
Omdat de woningnood groter is dan het aantal (nieuw) aangeboden huizen, denk ik.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193325498
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

in verhouding nog steeds heel erg veel doden maar lekker blijven bagatelliseren
Eigen schuld dikke bult. Wanneer eten bij de McDonalds daar net zo normaal is als hier aardappelen gegeten worden vraag je er wel om.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 19:31:52 #275
249559 crew  Lavenderr
pi_193325500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat wordt net zoiets als het handhaven van het rookverbod in de begintijd. Het lijkt onmogelijk, maar aangezien het niet in het belang van de gasten is als de kroeg weer dichtmoet of een dikke boete krijgt werken ze wel mee. En in de paar gevallen waar een café toch doelbewust de regels negeert deel je een dikke boete uit en dan ben je er ook.
Ik doel niet op de uitbater maar op de gasten. Die kunnen liegen.
pi_193325501
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:27 schreef delano.888 het volgende:
Wat ik dus niet snap hè:

-Er zijn duizenden mensen overleden de afgelopen maanden.
-Iedereen voelt het in zijn portemonnee.
-Huizen te koop worden zo ongeveer elke week 10% duurder.

Hoe kan dit? Je zou toch denken dat er meer huizen vrij zijn van de overledene mensen, en dat prijzen juist zakken door die meer huizen + veel mensen hebben geld te kort dus zullen lager verkopen? Maar het is juist het tegenovergestelde. Ik snap het niet.
Misschien willen ouderen nu langer thuis blijven wonen, gezien de uitbraken in woonzorgcentra....
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:31:57 #277
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193325502
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:15 schreef Noek het volgende:

[..]

Daarom zou het op gemeentelijk niveau bepaald kunnen worden.
Ze willen zelf heel graag meedenken en denken echt wel in oplossingen maar dan moet het OMT voorwaarden scheppen.

Er zijn echt wel oplossingen te verzinnen.
We mogen straks dronken hossen met 100 man tegelijk in een kroeg. Daar heeft het OMT ook vast over nagedacht dus een trainingsfaciliteit of yoga studio is vast niet zo lastig.
Nogmaals, Nederland is veel te dichtbevolkt om op ander dan landelijk beleid te maken in de huidige crisis.

Mocht het terugkeren allicht wel met de kennis van die dag. Momenteel in ieder politiek opzicht onmogelijk.

Landen vikf keer zo groot met de helft van de inwoners wagen zich daar niet eens aan 😂
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:33:26 #278
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193325535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik doel niet op de uitbater maar op de gasten. Die kunnen liegen.
Over of ze wel of niet een huishouden zijn. Ja, dat klopt. Daarom is het ook niet zo slim om de regel alsnog zo aan te passen dat je binnen een gezin geen afstand hoeft te houden, dat is vragen om ellende.

Maar daar ging het niet om: ik reageerde op dat je met 100 dronken mensen mag hossen in de kroeg. Dat mag niet, want je moet op een stoel blijven zitten. Dronken of niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193325548
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Eigen schuld dikke bult. Wanneer eten bij de McDonalds daar net zo normaal is als hier aardappelen gegeten worden vraag je er wel om.
je vraagt erom om dood te gaan, wat een raar figuur ben jij man....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 19:35:12 #280
249559 crew  Lavenderr
pi_193325571
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Over of ze wel of niet een huishouden zijn. Ja, dat klopt. Daarom is het ook niet zo slim om de regel alsnog zo aan te passen dat je binnen een gezin geen afstand hoeft te houden, dat is vragen om ellende.

Maar daar ging het niet om: ik reageerde op dat je met 100 dronken mensen mag hossen in de kroeg. Dat mag niet, want je moet op een stoel blijven zitten. Dronken of niet.
Maar daar gaat het mij wel om. De verantwoordelijkheid wordt nu bij de baas van het restaurant gelegd, maar als de gasten liegen kan hij daar niets aan doen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:36:29 #281
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193325606
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar daar gaat het mij wel om. De verantwoordelijkheid wordt nu bij de baas van het restaurant gelegd, maar als de gasten liegen kan hij daar niets aan doen.
Op goed gevoel kom je een heel eind. Drie mannen van dertig zijn echt niet één huishouden. Man, vrouw en twee kinderen van 13 en 10 wel.

Maar inderdaad, de ondernemers zijn opgezadeld met onwerkbare regels.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193325617
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je vraagt erom om dood te gaan, wat een raar figuur ben jij man....
:')

Een ongezonde leefstijl draagt bij aan een heftiger verloop van het Coronavirus. Als jij jezelf moddervet mest zoals de gemiddelde amerikaan dat doet met hun eetgewoontes vraag je er om ja. Is het niet corona dan wel wat anders zoals hart en vaatziektes die ook dodelijk zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193325669
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

:')

Een ongezonde leefstijl draagt bij aan een heftiger verloop van het Coronavirus. Als jij jezelf moddervet mest zoals de gemiddelde amerikaan dat doet met hun eetgewoontes vraag je er om ja. Is het niet corona dan wel wat anders zoals hart en vaatziektes die ook dodelijk zijn.
domheid is ook dodelijk.....en zo ken ik er nog wel een paar.
nogmaals ....dit is het Covid19 forum, stop eens met vergelijken
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:39:17 #284
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193325675
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar daar gaat het mij wel om. De verantwoordelijkheid wordt nu bij de baas van het restaurant gelegd, maar als de gasten liegen kan hij daar niets aan doen.
Los daarvan brokkelt het draagvlak voor maatregelen alleen maar sneller af als je links en rechts overal boetes gaat uitdelen aan mensen die feitelijk niets anders doen dan even lekker socializen met mensen die je wellicht al drie maanden niet meer hebt gezien.
pi_193325745
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]

domheid is ook dodelijk.....en zo ken ik er nog wel een paar.
nogmaals ....dit is het Covid19 forum, stop eens met vergelijken
Dan hoop ik niet voor jou dat het dodelijk is. Er is een duidelijk verband tussen overgewicht en een coronadood. Als jij als het land bekend staat met de meeste obesitas gevallen ter wereld dan kan je de klok erop gelijk zetten dat je veel corona doden te verduren krijgt. Ik zeg dus niks verkeerds.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:52:10 #286
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193325950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan hoop ik niet voor jou dat het dodelijk is. Er is een duidelijk verband tussen overgewicht en een coronadood. Als jij als het land bekend staat met de meeste obesitas gevallen ter wereld dan kan je de klok erop gelijk zetten dat je veel corona doden te verduren krijgt. Ik zeg dus niks verkeerds.
Er lijken ook niet echt veel zorgen te zijn om Corona en met een mafkees als Trump aan het roer heb je wel een prima recept voor een dikke teringzooi daar.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:53:50 #287
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193325987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan hoop ik niet voor jou dat het dodelijk is. Er is een duidelijk verband tussen overgewicht en een coronadood. Als jij als het land bekend staat met de meeste obesitas gevallen ter wereld dan kan je de klok erop gelijk zetten dat je veel corona doden te verduren krijgt. Ik zeg dus niks verkeerds.
Ik refereer graag even naar deze post

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:34 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ik zou ook graag een extra tax zien voor mensen die veelvuldig gebruik maken van auto's en dergelijke maar erg reëel is het allemaal niet.

Overigens geeft deze crisis meer het gevaar van obesitas en als je echt bij de feiten wil blijven diabetes aan. En omdat er nu eenmaal veel meer mensen type 2 hebben dan type 1 kan dat een enigszins vertekend beeld geven.

Uit onderzoek komt echter naar voren dat het voor mensen met type 1 (waar overgewicht minder vaak bij voorkomt) dodelijker is dan voor mensen met type 2 (waar obesitas veelvuldig aanwezig is).

Zie bijvoorbeeld het onderzoek van de NHS -> https://www.google.com/am(...)oronavirus-nhs-study

Puur naar het overgewicht kijken, dat is al een maandje of wat geleden debunked.
Het is al een tijdje duidelijk dat de link tussen obesitas en ernstige gevolgen danwel overlijden aan dit virus minder groot is dan dat in de beginperiode door de media verspreid werd. Dus laat staan tussen overgewicht (alweer iets heel anders dan obesitas) en overlijden aan dit virus. Sterker nog : Mensen met type 1 diabetes (zelden obees) lijken vaker te overlijden dan mensen met type 2 (dikwijls obees).

Zeker de combinatie met het heftiger treffen van ouderen heeft dan wel de gedachte gecreëerd dat het aan obesitas of zelfs overgewicht lag maar in de realiteit bleek het toch iets meer complex te zijn dan het geratel van jou nu.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 19:56:17 #288
249559 crew  Lavenderr
pi_193326057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Los daarvan brokkelt het draagvlak voor maatregelen alleen maar sneller af als je links en rechts overal boetes gaat uitdelen aan mensen die feitelijk niets anders doen dan even lekker socializen met mensen die je wellicht al drie maanden niet meer hebt gezien.
Ook dat nog eens ja.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 19:57:09 #289
249559 crew  Lavenderr
pi_193326074
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:36 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Op goed gevoel kom je een heel eind. Drie mannen van dertig zijn echt niet één huishouden. Man, vrouw en twee kinderen van 13 en 10 wel.

Maar inderdaad, de ondernemers zijn opgezadeld met onwerkbare regels.
En daar gaat het me om. Die zijn de sjaak.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:57:20 #290
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193326080
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

:')

Een ongezonde leefstijl draagt bij aan een heftiger verloop van het Coronavirus.
Wederom niet correct. Roken wordt over het algemeen als één van de meest ongezonde bezigheden ter wereld gezien. Doch worden rokers wereldwijd maar zelden zwaar getroffen door het virus.
quote:
Als jij jezelf moddervet mest zoals de gemiddelde amerikaan dat doet met hun eetgewoontes vraag je er om ja. Is het niet corona dan wel wat anders zoals hart en vaatziektes die ook dodelijk zijn.
Toch raar dat de VS het naar ratio dan beter doet dan bijvoorbeeld België, Spanje, het VK, Nederland, Italië en Frankrijk en Zweden. Waarvan drie mediterrane landen welke ook nog als één der gezondste diëten ter wereld worden beschouwd :*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 19:58:47 #291
249559 crew  Lavenderr
pi_193326113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:52 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er lijken ook niet echt veel zorgen te zijn om Corona en met een mafkees als Trump aan het roer heb je wel een prima recept voor een dikke teringzooi daar.
Dit virus kun je Trump toch echt niet verwijten. Dat slaat nergens op.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:01:07 #292
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193326170
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit virus kun je Trump toch echt niet verwijten. Dat slaat nergens op.
Niet verwijten. Heeft Trump bijgedragen aan de negatieve tendens in de VS? Extreem veel.

In ieder geval zijn drie voorgangers hadden dat veel beter gedaan en waren gedrieën ook continu bezig met mogelijke epidemieën. Js.,dus zelfs Bush _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 20:02:28 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_193326210
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:01 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Niet verwijten. Heeft Trump bijgedragen aan de negatieve tendens in de VS? Extreem veel.
Wat moet hij dan voor positiefs zeggen over corona? Je kunt het de wereldleiders niet verwijten dat het virus rondwaart.

En nog even over je toevoeging; geen enkele leider kan dit virus stoppen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:03:26 #294
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193326237
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat moet hij dan voor positiefs zeggen over corona? Je kunt het de wereldleiders niet verwijten dat het virus rondwaart.
Niet dat het rondwaart. Wel in de mate van. Wederom, de drie voorgangers waren hier op aan het anticiperen en hadden een heel andere vorm van politiek gekozen dan meneer Trump.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:04:22 #295
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193326260
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat moet hij dan voor positiefs zeggen over corona? Je kunt het de wereldleiders niet verwijten dat het virus rondwaart.

En nog even over je toevoeging; geen enkele leider kan dit virus stoppen.
Over jouw toevoeging :+

Geen enkele leider van de VS had dezelfde opzichtige tot zelfs schandalige fouten gemaakt als Trump.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 20:04:29 #296
249559 crew  Lavenderr
pi_193326264
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:03 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Niet dat het rondwaart. Wel in de mate van. Wederom, de drie voorgangers waren hier op aan het anticiperen en hadden een heel andere vorm van politiek gekozen dan meneer Trump.
Dat is ook onzin. Niemand kan dit virus tegenhouden. Pas als er een geneesmiddel is. Nu kunnen we alleen maar hopen dat het uitdooft.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:05:28 #297
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193326283
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is ook onzin. Niemand kan dit virus tegenhouden. Pas als er een geneesmiddel is. Nu kunnen we alleen maar hopen dat het uitdooft.
Stoppen ; nee. Tegenhouden? Wel degelijk.

Dat laten de statistieken wat betreft landen die vanaf moment één al het mogelijke hebben gedaan en de landen die dit niet hebben gedaan overigens duidelijk zien.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 20:05:33 #298
249559 crew  Lavenderr
pi_193326285
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:04 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Over jouw toevoeging :+

Geen enkele leider van de VS had dezelfde opzichtige tot zelfs schandalige fouten gemaakt als Trump.
Echt dikke onzin. Niemand kan hier iets tegen doen. Een virus kijkt niet naar politieke voorkeur.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:05:58 #299
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193326297
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit virus kun je Trump toch echt niet verwijten. Dat slaat nergens op.
Het virus niet, de manier waarop hij hiermee omgaat wel degelijk.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:06:04 #300
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193326301
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt dikke onzin. Niemand kan hier iets tegen doen. Een virus kijkt niet naar politieke voorkeur.
Het gaat dan ook niet om de politieke voorkeur, wel om het gekozen beleid.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193326328
Een dansles in Z Korea: 112 besmettingen
https://www.google.nl/amp(...)h-korea-2020-5%3famp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')