Voor jou, voor mij en voor miljoenen anderen maar minstens een even grote groep die er dus helemaal niet van wakker ligt of sporten zelfs in ieder opzicht verguizen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:12 schreef Tarado het volgende: [..] ik kan niet voor iedereen praten maar voor mij is het wel een belangrijk onderdeel in de balans, als dat wegvalt is het vervelend ook al doe ik wel sport op een andere manier momenteel
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Voor jou, voor mij en voor miljoenen anderen maar minstens een even grote groep die er dus helemaal niet van wakker ligt of sporten zelfs in ieder opzicht verguizen.
Wat een bs zeg. Iedereen wil gezond zijn. Niet iedereen wil er moeite voor doen dat si een ander verhaal. Is dit serieus een discussie? Dat als je mag kiezen tussen fit en gezond zijn of dik en ongezond. Is er echt iemand die kiest voor het tweede?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:17 schreef Pumpalov het volgende: [..] Zat mensen die daar dus geen enkele flikker om geven en volledig andere prioriteiten hebben. Dat zie je zelf toch ook wel?
Tsja, keuzes.quote:
Echt wel er zijn er zat die een liever een kapsalon naar binnen werken dan een stukje te lopen als ze voor de keuze gesteld worden....quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:21 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
[..]
Wat een bs zeg. Iedereen wil gezond zijn. Niet iedereen wil er moeite voor doen dat si een ander verhaal. Is dit serieus een discussie? Dat als je mag kiezen tussen fit en gezond zijn of dik en ongezond. Is er echt iemand die kiest voor het tweede?
als iets duidelijk is geworden in deze crisis is het wel dat overgewicht gevaarlijk is, daar ligt toch wel een taak voor de overheid om mensen duidelijk te maken dat ze daar wat aan moeten doen, fattax of zoietsquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Voor jou, voor mij en voor miljoenen anderen maar minstens een even grote groep die er dus helemaal niet van wakker ligt of sporten zelfs in ieder opzicht verguizen.
Ja. Maar wanneer jij liever blind bent voor de realiteit, prima joh. Voor de rest mijn probleem niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:21 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
[..]
Dat als je mag kiezen tussen fit en gezond zijn of dik en ongezond. Is er echt iemand die kiest voor het tweede?
Ja ik. Sporten kan me aan mijn reet roestenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:21 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
[..]
Wat een bs zeg. Iedereen wil gezond zijn. Niet iedereen wil er moeite voor doen dat si een ander verhaal. Is dit serieus een discussie? Dat als je mag kiezen tussen fit en gezond zijn of dik en ongezond. Is er echt iemand die kiest voor het tweede?
Voor mij is er niets zo goed geweest voor gewicht verliezen dan de corona crises misschien kan de regering voor een lockdown zorgen daar val ik van afquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
als iets duidelijk is geworden in deze crisis is het wel dat overgewicht gevaarlijk is, daar ligt toch wel een taak voor de overheid om mensen duidelijk te maken dat ze daar wat aan moeten doen, fattax of zoiets
Ja maar dat is de keuze toch helemaal niet? Ik vreet ook liever een kapsalon weg dan een bord droge rijst met kip. Maar heb je liever de gevolgen op de lange termijn van al die kapsalons of dat bordje met rijst?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Echt wel er zijn er zat die een liever een kapsalon naar binnen werken dan een stukje te lopen als ze voor de keuze gesteld worden....
Dat is een kans geen zekerheidquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:24 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja maar dat is de keuze toch helemaal niet? Ik vreet ook liever een kapsalon weg dan een bord droge rijst met kip. Maar heb je liever de gevolgen op de lange termijn van al die kapsalons of dat bordje met rijst?
Is dit een trollpost? Zo niet, let even op interpunctie. Dit is echt kut.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Voor mij is er niets zo goed geweest voor gewicht verliezen dan de corona crises misschien kan de regering voor een lockdown zorgen daar val ik van af
Eens. Juist de sportschool kun je relatief makkelijk vervangen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:26 schreef capricia het volgende:
Nah. Gezond zijn heeft natuurlijk niet perse de sportschool te zijn.
Ben zelden zo vaak buiten bezig geweest als in deze periode. Prachtig mooi weer. Lekker wandelen, fietsen, WODje draaien in de tuin.
Heb daar niet perse de sportschool bij nodig. Maar eerlijk is eerlijk: voorheen was dat bij mij ook gewoon de sportschool.
Kijk eens verder dan je sportschool.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:21 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
[..]
COR / Hoeveel ben jij afgevallen deze periodequote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dit een trollpost? Zo niet, let even op interpunctie. Dit is echt kut.
Ja. Ik vrees ook met grote vrezen voor de spierpijn als het echt werk weer begint.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens. Juist de sportschool kun je relatief makkelijk vervangen.
Heb viesharde spierpijn van 3 dagen op rij tennissen
@:wereldgozer
Ik zou ook graag een extra tax zien voor mensen die veelvuldig gebruik maken van auto's en dergelijke maar erg reëel is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
als iets duidelijk is geworden in deze crisis is het wel dat overgewicht gevaarlijk is, daar ligt toch wel een taak voor de overheid om mensen duidelijk te maken dat ze daar wat aan moeten doen, fattax of zoiets
Dit.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kijk eens verder dan je sportschool.
Meh. Ik ben ook afgevallen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dit een trollpost? Zo niet, let even op interpunctie. Dit is echt kut.
Voor mij en vele anderen heeft gezond zijn weldegelijk gedeeltelijk te maken met de sportscholen. Voor een ander weer zaalvoetballen, of squashen of weet ik veel wat.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Gezond leven heeft niet zoveel met de sportschool te maken.
Oh dus je wil wel gezond blijven..quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:37 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Meh. Ik ben ook afgevallen.
Snap ook niet zo goed waarom iedereen zo moeilijk doet over de sportschool. Heeft me nog geen 200 euro aan attributen gekost om deze volledig te kunnen vervangen.
Nu ga ik nog wel eens naar de sportschool maar het meeste is nog steeds thuis.
@DonRaja en ik hopen nog altijd dat zsm de grenzen weer open gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Belgen ineens flink omlaag met nieuwe positieve tests: 113 nog maar. Wel 22 doden erbij.
Even een oprechte vraag: vind je dat geen geestelijke armoede? Perse die sportschool nodig hebben om gezond te kunnen leven.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:39 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Voor mij heeft gezond weldegelijk gedeeltelijk maken met de sportscholen. Voor een ander weer zaalvoetballen, of squashen of weet ik veel wat.
Was jij niet diegene die aangaf dat je gewichten had gehaald? Wil je een kijkje hoe het bij mij thuis eruit ziet? Ik kan mijn kont hier nog niet keren en kijk elke dag tegen mijn was aan. Niet iedereen heeft die luxe.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Even een oprechte vraag: vind je dat geen geestelijke armoede? Perse die sportschool nodig hebben om gezond te kunnen leven.
Uiteindelijk is het gewoon een instelling: normaal gezond eten en voldoende bewegen.
Je fantasie is de grens hoe je dat in kunt vullen.
Wat wil je in België gaan doen dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
@:donraja en ik hopen nog altijd dat zsm de grenzen weer open gaan.
Ja, echt kut. Een paar dumbbells en een kettlebell en je hele huis ligt vol.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:44 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die aangaf dat je gewichten had gehaald? Wil je een kijkje hoe het bij mij thuis eruit ziet? Ik kan mijn kont hier nog niet keren en kijk elke dag tegen mijn was aan. Niet iedereen heeft die luxe.
Mijn vakantiegeld droppen bij Caigny.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat wil je in België gaan doen dan?
Ik sprak toch ook niet over mijzelf joh dropstaaf.quote:
Ja heel fijn maar dan weet je niets van krachttraining. Na 2 maanden met hetzelfde aantal gewichten werken en je lichaam is uitgewerkt.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, echt kut. Een paar dumbbells en een kettlebell en je hele huis ligt vol.
Snap ook niet waarom je binnen zou willen sporten met dit weer.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens. Juist de sportschool kun je relatief makkelijk vervangen.
Heb viesharde spierpijn van 3 dagen op rij tennissen
@:wereldgozer
Dat is ook prima, maar dat is dus geen universele waarde. Hou ook de optie open dat er mensen zijn die er anders over denken.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:39 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Voor mij en vele anderen heeft gezond zijn weldegelijk gedeeltelijk te maken met de sportscholen. Voor een ander weer zaalvoetballen, of squashen of weet ik veel wat.
Dat doe ik ook het zijn vooral de mensen die niet in een sportschool komen die het belachelijk vinden waarom mensen naar een sportschool willen. Ik snap het prima dat mensen buiten willen hardlopen, thuis kunnen trainen omdat ze genoeg ruimte en geld hebben om gewichten te kopen. Vanuit hun kant hoor ik alleen maar "waarom zou je binnen trainen met lekker weer", "geestelijke armoede", "waarom zou je iedereen kijkt je toch maar aan" etc.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook prima, maar dat is dus geen universele waarde. Hou ook de optie open dat er mensen zijn die er anders over denken.
Jouw sportschool koopt elke 2 maanden nieuwe gewichten erbij? Dan moeten ze op een gegeven moment toch wel heel erg veel gewichten hebben als het aantal gewichten blijkbaar van belang is.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:46 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja heel fijn maar dan weet je niets van krachttraining. Na 2 maanden met hetzelfde aantal gewichten werken en je lichaam is uitgewerkt.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jouw sportschool koopt elke 2 maanden nieuwe gewichten erbij? Dan moeten ze op een gegeven moment toch wel heel erg veel gewichten hebben als het aantal gewichten blijkbaar van belang is.
Kun je beter krachttraining doen in een sportschool met 32 gewichten of met 103?
JIj doet net alsof je, als je gezond wil zijn en blijven, naar de sportschool moet. Dat is simpelweg niet zo.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:51 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat doe ik ook het zijn vooral de mensen die niet in een sportschool komen die het belachelijk vinden waarom mensen naar een sportschool willen. Ik snap het prima dat mensen buiten willen hardlopen, thuis kunnen trainen omdat ze genoeg ruimte en geld hebben om gewichten te kopen. Vanuit hun kant hoor ik alleen maar "waarom zou je binnen trainen met lekker weer", "geestelijke armoede", "waarom zou je iedereen kijkt je toch maar aan" etc.
Sommige veteranen bankdrukken inmiddels 700kg bij hem in de gym.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jouw sportschool koopt elke 2 maanden nieuwe gewichten erbij? Dan moeten ze op een gegeven moment toch wel heel erg veel gewichten hebben als het aantal gewichten blijkbaar van belang is.
Kun je beter krachttraining doen in een sportschool met 32 gewichten of met 103?
Ze kopen er niet elke 2 maanden gewichten bij, maar hun voorraad geichten is natuurlijk wel echt vele malen groter dan de meeste mensen zich thuis kunnen veroorloven; zowel qua ruimte als qua financien.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kun je beter krachttraining doen in een sportschool met 103 gewichten dan in één met 32?
Ja maar jij zei dat je voor krachtraining met hetzelfde aantal gewichten na 2 maand niet meer werkt. Dus dat je met een 203 gewichten na 2 maanden toch echt 204 gewichten nodig hebt om krachttraining te doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:55 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]je snapt dat één gewicht van 16 kilo anders is dan een rek met gewichten varierend van 2 t/m 50 kilo?
Plus dat er ook genoeg mensen zijn die van (veel) eten en drinken houden en er vrede mee hebben dat ze dik zijn. Die hoeven niet zo nodig 'gezond en fit' te zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Gezond leven heeft niet zoveel met de sportschool te maken.
Dat zeg ik helemaal niet. Voor alles zijn er substituten beschikbaar. Ik kan in de tuin een biertje drinken, ik kan thuis een lekker biefstukje bereiden. Ik kan een film kijken thuis of muziek luisteren. Maar dat vervangt het voor mij en vele andere niet. Er zijn 4 miljoen mensen ingeschreven bij een sportschool. Die geven echt niet voor de lol elke maand geld weg als ze het thuis ook kunnen of willen doen. Los van de groep die nooit komt dan. Die hebben schijnbaar geld te veel.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
JIj doet net alsof je, als je gezond wil zijn en blijven, naar de sportschool moet. Dat is simpelweg niet zo.
Nouja bedoel het gewicht en niet het aantal gewichten. Je kan het op 2 manieren lezen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja maar jij zei dat je voor krachtraining met hetzelfde aantal gewichten na 2 maand niet meer werkt. Dus dat je met een 203 gewichten na 2 maanden toch echt 204 gewichten nodig hebt om krachttraining te doen.
En dat er veel mensen zijn die van veel eten en drinken niet dik worden en derhalve onterecht denken dat ze gezond zijn en dus niet hoeven sporten om gezond en fit te worden. Omdat er nog steeds veel mensen zijn die denken dat niet dik zijn een teken van gezondheid is.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Plus dat er ook genoeg mensen zijn die van (veel) eten en drinken houden en er vrede mee hebben dat ze dik zijn. Die hoeven niet zo nodig 'gezond en fit' te zijn.
Ik snap je wel hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:59 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nouja bedoel het gewicht en niet het aantal gewichten. Je kan het op 2 manieren lezen.
2 verstelbare setjes dumbbells van 25kg en je had prima je 2/3 maanden doorgekomen. Barbell erbij en je kan al helemaal uit de voeten.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze kopen er niet elke 2 maanden gewichten bij, maar hun voorraad geichten is natuurlijk wel echt vele malen groter dan de meeste mensen zich thuis kunnen veroorloven; zowel qua ruimte als qua financien.
De groep die niet gaat, is volgens mij helaas best groot. Jammer wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:57 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Voor alles zijn er substituten beschikbaar. Ik kan in de tuin een biertje drinken, ik kan thuis een lekker biefstukje bereiden. Ik kan een film kijken thuis of muziek luisteren. Maar dat vervangt het voor mij en vele andere niet. Er zijn 4 miljoen mensen ingeschreven bij een sportschool. Die geven echt niet voor de lol elke maand geld weg als ze het thuis ook kunnen of willen doen. Los van de groep die nooit komt dan. Die hebben schijnbaar geld te veel.
Jawel hoor want ik pas mijn voeding er ook op aan. Dus het is niet alleen maar met schijven gooien in de sportschool en daarbuiten los gaan op Big Macs.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De groep die niet gaat, is volgens mij helaas best groot. Jammer wel.
En voor veel mensen zijn er wel veel alternatieven nu de sportschool dicht is. Er zijn ook heel veel mensen die niet zo met gewichten bezig zijn zoals jij, maar vooral cardio doen, groepslessen volgen en met lichtere gewichten bezig zijn.
Jouw doel is anders: niet zozeer fit en gezond zijn, maar spieren kweken en onderhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |