abonnement Unibet Coolblue
pi_193247210
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aldus.
pi_193247928
Overmorgen weer. VNdaag alleen met de hybride en fietstas naar het strand geweest. Morgen hardlopen ...

Ben benieuwd of het zo benauwd blijft, geloof het niet. Ik vind het nog steeds lastig om de goede fietskleding te kiezen.
Whatever...
pi_193247978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:08 schreef Spanky78 het volgende:
Overmorgen weer. VNdaag alleen met de hybride en fietstas naar het strand geweest. Morgen hardlopen ...

Ben benieuwd of het zo benauwd blijft, geloof het niet. Ik vind het nog steeds lastig om de goede fietskleding te kiezen.
Huh, wat anders dan kort-kort nu dan?
Vakman pur sang
pi_193248052
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Huh, wat anders dan kort-kort nu dan?
Nee, kort kort. Maar ik heb dun, dunner, Dunst.
Whatever...
pi_193248217
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nee, kort kort. Maar ik heb dun, dunner, Dunst.
Ja de korte broek ik gewoon een korte broek.
Dan je fietsshirt kort, soms een zweetshirtje (cool) eronder
Maar mijn korte shirts zit maar weinig verschil in behalve dat de ene rits helemaal en de andere half open gaan.
Vakman pur sang
pi_193248277
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja de korte broek ik gewoon een korte broek.
Dan je fietsshirt kort, soms een zweetshirtje (cool) eronder
Maar mijn korte shirts zit maar weinig verschil in behalve dat de ene rits helemaal en de andere half open gaan.
Ik heb korte shirts die je vandaag niet wilt dragen ( te warm, sportful voorjaarsshirt) ook niet met mesh of niets eronder.

Maar heb ook shirts, heb je het koeler in dan zonder shirt.

Wel mooi trouwens al die technische kleding. Duur, maar wel echt goed spul. Ik zou voor mijn outdoor/hiking dat soort spul willen :)
Whatever...
pi_193248312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb korte shirts die je vandaag niet wilt dragen ( te warm, sportful voorjaarsshirt) ook niet met mesh of niets eronder.

Maar heb ook shirts, heb je het koeler in dan zonder shirt.

Wel mooi trouwens al die technische kleding. Duur, maar wel echt goed spul. Ik zou voor mijn outdoor/hiking dat soort spul willen :)
Oh dat heb ik allemaal niet.
Gewoon korte shirts van de club en een paar maten die shirts laten maken. Meestal spul van bioracer enzo.
Geld geef ik meer uit aan de jasjes en zo.
Vakman pur sang
pi_193248380
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oh dat heb ik allemaal niet.
Gewoon korte shirts van de club en een paar maten die shirts laten maken. Meestal spul van bioracer enzo.
Geld geef ik meer uit aan de jasjes en zo.
Ik zit niet bij een club :)

Ik fiets voor, met en tegen mijzelf.

Heb vooral sportful en castelli.
Whatever...
pi_193248431
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik zit niet bij een club :)

Ik fiets voor, met en tegen mijzelf.

Heb vooral sportful en castelli.
Onze club is al weken waardeloos bezig. Vergaderingen gaan niet door en nog geen groepsritten gedaan. :%
Vakman pur sang
  donderdag 21 mei 2020 @ 22:34:01 #11
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193248463
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Onze club is al weken waardeloos bezig. Vergaderingen gaan niet door en nog geen groepsritten gedaan. :%
Goh wat vreemd, merkwaardige club is dat
.
pi_193248495
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:34 schreef Yankee het volgende:

[..]

Goh wat vreemd, merkwaardige club is dat
Ja, zo actief ze waren, snap jij het nou?
Vakman pur sang
  donderdag 21 mei 2020 @ 22:38:01 #13
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193248536
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja, zo actief ze waren, snap jij het nou?
Nee, bizar *O*
.
pi_193249212
Vandaag dus een rondje Limburg gedaan. Ik wou eigenlijk ff drinken kopen aan de voet van de Camerig, maar omdat ik vermoedde dat ‘t druk kon zijn toch maar ff een supermarkt ingedoken.

Was een goede keuze, echt bizar druk daar. Niet te doen. Veel motorrijders op de weg ook!
pi_193249306
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:22 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag dus een rondje Limburg gedaan. Ik wou eigenlijk ff drinken kopen aan de voet van de Camerig, maar omdat ik vermoedde dat ‘t druk kon zijn toch maar ff een supermarkt ingedoken.

Was een goede keuze, echt bizar druk daar. Niet te doen. Veel motorrijders op de weg ook!
Ben je mensenschuw dan? Grapje
Ja, het ging vandaag overal wat minder euh als gewenst.
Behalve bij Spanky aann de kust, daar was iedereen voorbeeldig. :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Lospedrosa op 21-05-2020 23:44:33 ]
Vakman pur sang
pi_193249560
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ben je mensenschuw dan? Grapje
Ja, het ging vandaag overal wat minder euh als gewenst.
Behalve bij Spanky aann de kust, daar was iedereen voorbeeldig. :D
Yip. Ging echt netjes. Kan niet anders zeggen.
Whatever...
  vrijdag 22 mei 2020 @ 08:43:55 #17
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193252591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Qua routebuilder werkt judise.nl eigenlijk beter dan die in strava. Ook de combinatie met streetview die er in zit is top.
Maar eens uitproberen dan.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:13:29 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193252931
Afgelopen woensdag mijn bikefit gehad, krijg straks het rapport binnen. Ben benieuwd. Kan ik op zoek naar een nieuwe fiets en hopelijk volgende week al beetje toeren :)

Ben al beetje online aan het kijken geweest maar ook ietwat ouderwets. Ik wil dingen zien, voelen en testen voordat ik koop.

Ik ken Wim de Vos in Oosterhout, de Vos in Zwanenburg en Mantel in Utrecht. Zijn er nog andere tips qua winkel die een breed assortiment hebben (liefst Noord-Holland, maar voor kwaliteit en service wil ik ook wel een stuk rijden).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 22 mei 2020 @ 09:40:02 #19
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_193253205
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:13 schreef sanger het volgende:
Afgelopen woensdag mijn bikefit gehad, krijg straks het rapport binnen. Ben benieuwd. Kan ik op zoek naar een nieuwe fiets en hopelijk volgende week al beetje toeren :)

Ben al beetje online aan het kijken geweest maar ook ietwat ouderwets. Ik wil dingen zien, voelen en testen voordat ik koop.

Ik ken Wim de Vos in Oosterhout, de Vos in Zwanenburg en Mantel in Utrecht. Zijn er nog andere tips qua winkel die een breed assortiment hebben (liefst Noord-Holland, maar voor kwaliteit en service wil ik ook wel een stuk rijden).
Zelf wel goede ervaringen met Beukers in Petten.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_193253340
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:40 schreef D_A het volgende:

[..]

Zelf wel goede ervaringen met Beukers in Petten.
prima tent idd
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:07:05 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193253565
Zie op zijn site veel merken staan, maar in de webshop staat vrijwel niets?

quote:
8s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:49 schreef Joene het volgende:

[..]

prima tent idd
Wel of niet? Gezien je PI :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_193253578
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:07 schreef sanger het volgende:
Zie op zijn site veel merken staan, maar in de webshop staat vrijwel niets?
[..]

Wel of niet? Gezien je PI :P
mijn pi staat default zo , zo zit m’n gezicht het lekkerst.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:18:30 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193253699
quote:
8s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:08 schreef Joene het volgende:

[..]

mijn pi staat default zo , zo zit m’n gezicht het lekkerst.
Volgens mij is dat wel eens anders geweest :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_193254165
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Volgens mij is dat wel eens anders geweest :P
valt mee :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_193254295
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:13 schreef sanger het volgende:
Afgelopen woensdag mijn bikefit gehad, krijg straks het rapport binnen. Ben benieuwd. Kan ik op zoek naar een nieuwe fiets en hopelijk volgende week al beetje toeren :)

Ben al beetje online aan het kijken geweest maar ook ietwat ouderwets. Ik wil dingen zien, voelen en testen voordat ik koop.

Ik ken Wim de Vos in Oosterhout, de Vos in Zwanenburg en Mantel in Utrecht. Zijn er nog andere tips qua winkel die een breed assortiment hebben (liefst Noord-Holland, maar voor kwaliteit en service wil ik ook wel een stuk rijden).
Als wat wilt kijken is 12gobiking ook we de moeite. Vond ik tenminste. Hebben zeker iets van 5 merken staan.
Whatever...
  vrijdag 22 mei 2020 @ 14:07:14 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193256723
Net rapport binnen met aankoopadvies:

Giant Propel Advanced disc (M) - stuurpen 80mm - cranklengte 170mm
Sensa Giulia Evo disc (S/53) - stuurpen 90mm - cranklengte 170mm
Cube Agree C:62 (53) - stuurpen 90mm - cranklengte 170mm

Ik probeer nu de gekregen afmetingen eens naast de geometrietabellen te leggen en zo te kijken hoe of wat. Maar ik wordt er niet echt wijs uit....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_193256871
Had jij zelf deze 3 fietstypes doorgegeven dan? Want anders hadden ze toch beter de geometrie door kunnen geven zodat je er zelf een fiets bij kunt zoeken?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 14:23:37 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193256905
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Had jij zelf deze 3 fietstypes doorgegeven dan? Want anders hadden ze toch beter de geometrie door kunnen geven zodat je er zelf een fiets bij kunt zoeken?
Ik had doorgegeven wat voor soort fiets ik mooi vind ogen, en dat gecombineerd met mijn doel met de fiets kwam hier op uit.

Ik heb wel afmetingen erbij gekregen in een rapport, maar bv geen reach, stack etc. In alle tabellen vind ik de afstand zadeltot balhoofd maar ik heb de afmeting tot eind stuur in het rapport staan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_193257214
Hier zitten ook best wel wat mensen die regelmatig krachttraining doen toch? Ben nu een paar maanden daarmee bezig en merk zeker vooruitgang, maar ik blijf problemen houden met 1 ding: ik raak altijd in ademnood bij squats. Normaal wordt volgens mij aangeraden uit te ademenen bij de beweging omhoog en weer in te ademenen bij de beweging omlaag, maar dat ritme is voor mijn gevoel te langzaam en raak dan veel te snel buiten adem. Heeft iemand tips om dit op te lossen?
pi_193257272
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:41 schreef Rikkie99 het volgende:
Hier zitten ook best wel wat mensen die regelmatig krachttraining doen toch? Ben nu een paar maanden daarmee bezig en merk zeker vooruitgang, maar ik blijf problemen houden met 1 ding: ik raak altijd in ademnood bij squats. Normaal wordt volgens mij aangeraden uit te ademenen bij de beweging omhoog en weer in te ademenen bij de beweging omlaag, maar dat ritme is voor mijn gevoel te langzaam en raak dan veel te snel buiten adem. Heeft iemand tips om dit op te lossen?
Ademnood bij squats is volgens mij heel normaal. Ik weet niet hoeveel herhalingen je doet, maar squaten is niks anders dan sprinten op je fiets. Doe je meer dan 15s sprint, kom je ook in ademnood.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193257277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:07 schreef sanger het volgende:
Net rapport binnen met aankoopadvies:

Giant Propel Advanced disc (M) - stuurpen 80mm - cranklengte 170mm
Sensa Giulia Evo disc (S/53) - stuurpen 90mm - cranklengte 170mm
Cube Agree C:62 (53) - stuurpen 90mm - cranklengte 170mm

Ik probeer nu de gekregen afmetingen eens naast de geometrietabellen te leggen en zo te kijken hoe of wat. Maar ik wordt er niet echt wijs uit....
en je huidige fiets door hun afgesteld of heb je nog geen fiets ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:01:09 #32
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193257425
quote:
8s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:47 schreef Joene het volgende:

[..]

en je huidige fiets door hun afgesteld of heb je nog geen fiets ?
Nee niet afgesteld. Hoefde ook niet want die was toch te groot. Mijn nieuwe fiets wordt wel nog door hem afgesteld :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_193257995
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:47 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ademnood bij squats is volgens mij heel normaal. Ik weet niet hoeveel herhalingen je doet, maar squaten is niks anders dan sprinten op je fiets. Doe je meer dan 15s sprint, kom je ook in ademnood.
Snap ik ja. Maar vind het alsnog opvallend dat ik dit bij squats veel erger heb dan bij een van de andere oefeningen
pi_193258435
Vandaag met Patty en z’n vriendin door Limburg getoerd!
pi_193258581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:43 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Snap ik ja. Maar vind het alsnog opvallend dat ik dit bij squats veel erger heb dan bij een van de andere oefeningen
Komt omdat je bij squats veel grote spieren gebruikt. Kost veel zuurstof om die van voldoende bloed te voorzien. Zal ook bij Deadliften zo zijn. Ga je meer je lactaat tolerantie trainen (intensieve intervallen) zal dit wel beter worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Patroon op 22-05-2020 16:21:32 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193258585
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:06 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag met Patty en z’n vriendin door Limburg getoerd!
Was top!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193258675
^O^
pi_193258677
Bij deadlifts zie ik vaak sterretjes. Squats is idd conditioneel het meest vermoeiend. Maar anders even een tel wachten tussen herhalingen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193259488
Ga eens burpees doen. Daarbij heb ik echt verreweg het meeste adem tekort. Scheelt misschien wel dat ik geen oefeningen met gewichten doe.
pi_193259578
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Komt omdat je bij squats veel grote spieren gebruikt. Kost veel zuurstof om die van voldoende bloed te voorzien. Zal ook bij Deadliften zo zijn. Ga je meer je lactaat tolerantie trainen (intensieve intervallen) zal dit wel beter worden.
Thanks. Harden the fuck up dus maar gewoon toepassen ;)
pi_193259587
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:12 schreef papert het volgende:
Ga eens burpees doen. Daarbij heb ik echt verreweg het meeste adem tekort. Scheelt misschien wel dat ik geen oefeningen met gewichten doe.
Wordt helaas lastig door een sleutelbeenblessure waar ik nog last van heb
pi_193259610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:12 schreef papert het volgende:
Ga eens burpees doen. Daarbij heb ik echt verreweg het meeste adem tekort. Scheelt misschien wel dat ik geen oefeningen met gewichten doe.
Daar heb ik vooral dat ik verzuur in mijn benen na een keer of 15-20..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 18:06:52 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193260206
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:18 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Thanks. Harden the fuck up dus maar gewoon toepassen ;)
Ik krijg van squatten wel een flink verhoogde hf en ademhaling maar zeker geen ademnood.
pi_193260574
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:41 schreef Rikkie99 het volgende:
Hier zitten ook best wel wat mensen die regelmatig krachttraining doen toch? Ben nu een paar maanden daarmee bezig en merk zeker vooruitgang, maar ik blijf problemen houden met 1 ding: ik raak altijd in ademnood bij squats. Normaal wordt volgens mij aangeraden uit te ademenen bij de beweging omhoog en weer in te ademenen bij de beweging omlaag, maar dat ritme is voor mijn gevoel te langzaam en raak dan veel te snel buiten adem. Heeft iemand tips om dit op te lossen?
Als je heel zwaar squat houd je zelfs je adem zo goed als in. Dan adem je in bovenin en je sist er maar een klein beetje lucht uit naar boven terwijl je druk houdt op je core.

Aangezien het anaeroob is zou het zonder ademnood moeten lukken. Maar zeker, zwaar squatten is heftig. Dus je moet wel kapot gaan. En hartslag zal zeker stijgen. Maar het us anaeroob dus dan is het waarschijnlijk slim om meer te rusten en minder reps en zwaarder te doen.

Hoeveel reps van hoeveel kilo doe je? Hoeveel sets en hoeveel rust? Doe je niet gewoon cardiosquats? (Veel reps, weinig rust, laag gewicht).
Whatever...
pi_193260736
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je heel zwaar squat houd je zelfs je adem zo goed als in. Dan adem je in bovenin en je sist er maar een klein beetje lucht uit naar boven terwijl je druk houdt op je core.

Aangezien het anaeroob is zou het zonder ademnood moeten lukken. Maar zeker, zwaar squatten is heftig. Dus je moet wel kapot gaan. En hartslag zal zeker stijgen. Maar het us anaeroob dus dan is het waarschijnlijk slim om meer te rusten en minder reps en zwaarder te doen.

Hoeveel reps van hoeveel kilo doe je? Hoeveel sets en hoeveel rust? Doe je niet gewoon cardiosquats? (Veel reps, weinig rust, laag gewicht).
Vanwege een sleutelbeenblessure kan ik geen normale squats doen met een barbell dus doe ik nu goblet squats. Aangezien ik het typische bovenlichaam van een wielrenner heb zit ik nu op 15kg. Niet bepaald veel voor beenspieren te trainen maar omdat je een dumbbell voor je vasthoudt meer een full body training. Doe 3 setjes met 10 herhalingen nu
pi_193260917
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:45 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Vanwege een sleutelbeenblessure kan ik geen normale squats doen met een barbell dus doe ik nu goblet squats. Aangezien ik het typische bovenlichaam van een wielrenner heb zit ik nu op 15kg. Niet bepaald veel voor beenspieren te trainen maar omdat je een dumbbell voor je vasthoudt meer een full body training. Doe 3 setjes met 10 herhalingen nu
Kun je hex (hack) squatten misschien?

Maar over het buiten adem raken; hoe lang neem je rust? Je mag rustig twee minuten nemen tussen de sets om te herstellen.
Whatever...
pi_193260977
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kun je hex (hack) squatten misschien?

Maar over het buiten adem raken; hoe lang neem je rust? Je mag rustig twee minuten nemen tussen de sets om te herstellen.
Geen idee of dat lukt eigenlijk. Ben tot nu toe sws alleen thuis bezig met wat dumbbells dus dat wordt lastig.

Denk dat ik inderdaad te weinig rust tussen de sets in om bij te komen. Pak nu een klein minuutje rust steeds dus maar eens proberen om wat langer te wachten. Bedankt voor de tip!
pi_193261133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:03 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Geen idee of dat lukt eigenlijk. Ben tot nu toe sws alleen thuis bezig met wat dumbbells dus dat wordt lastig.

Denk dat ik inderdaad te weinig rust tussen de sets in om bij te komen. Pak nu een klein minuutje rust steeds dus maar eens proberen om wat langer te wachten. Bedankt voor de tip!
inderdaad ; Pak maar eens twee minuten en doe Eventueel 4x8 reps. 3seconden naar beneden en explosief omhoog in 1. Eventueel een korte pauze als je beneden bent daarvan wordt het zwaarder, je vorm beter en zijn je spieren langer onder spanning met effectievere reps als resultaat.
Whatever...
pi_193261559
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

inderdaad ; Pak maar eens twee minuten en doe Eventueel 4x8 reps. 3seconden naar beneden en explosief omhoog in 1. Eventueel een korte pauze als je beneden bent daarvan wordt het zwaarder, je vorm beter en zijn je spieren langer onder spanning met effectievere reps als resultaat.
Ik ga het proberen de volgende keer. Thanks!
pi_193261594
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:45 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Ik ga het proberen de volgende keer. Thanks!
Ben benieuwd hoe het gegaan is.
Whatever...
pi_193262140
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Daar heb ik vooral dat ik verzuur in mijn benen na een keer of 15-20..
Ja, ik ook hoor. Maar gevoelsmatig ga ik ook wel aardig stuk. M'n hartslag krijg ik er niet echt hoog mee. Met "kracht" training komt die niet boven de 100.
pi_193262238
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:18 schreef papert het volgende:

[..]

Ja, ik ook hoor. Maar gevoelsmatig ga ik ook wel aardig stuk. M'n hartslag krijg ik er niet echt hoog mee. Met "kracht" training komt die niet boven de 100.
Je kunt ook andere vormen toepassen. Die vind ik meer passen bij fietsers. Veel meer HIIT training maar dan de gewichten steeds verhogen maar ook een hoge hartslag aanhouden.
Als je de training goed doet stijgt die echt wel.
Vakman pur sang
pi_193262493
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je kunt ook andere vormen toepassen. Die vind ik meer passen bij fietsers. Veel meer HIIT training maar dan de gewichten steeds verhogen maar ook een hoge hartslag aanhouden.
Als je de training goed doet stijgt die echt wel.
Gewichten heb ik niet. Doe burpees, planks, push ups, lunges enz. Met bijna geen rust er tussen, ik verzuur behoorlijk, maar m'n hartslag blijft laag. Weet ook niet of ik dat perse erg vind. Mijn doel van die training is ook niet om m'n conditie te verbeteren. Ik vind het alleen wel opvallend.

Welke training doe jij naast het fietsen?
pi_193262582
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:36 schreef papert het volgende:

[..]

Gewichten heb ik niet. Doe burpees, planks, push ups, lunges enz. Met bijna geen rust er tussen, ik verzuur behoorlijk, maar m'n hartslag blijft laag. Weet ook niet of ik dat perse erg vind. Mijn doel van die training is ook niet om m'n conditie te verbeteren. Ik vind het alleen wel opvallend.

Welke training doe jij naast het fietsen?
Wel vreemd dat je hartslag niet stijgt. Van een goed serie burpee’s zal je hartslag wel moeten stijgen boven de de 130 of ben je Superman?

Ik doe normaliter core versterking en hiit met gewichten, werkt zeer goed voor mij.

Het zijn wel allemaal van die gay achtige lesjes maar het zijn goed oefeningen om alle spieren te pakken en sterker te worden (vooral core is belangrijk voor fietsers)
Check bodypump.
Een plank en barbelsetje heb je samen voor ¤50 thuis en dan kan je alles uitvoeren met een matje erbij en luide luidsprekers met eigen muziek
https://www.sportcity.nl/aanbod/groepslessen/body-pump

[ Bericht 12% gewijzigd door Lospedrosa op 22-05-2020 20:48:33 ]
Vakman pur sang
pi_193262807
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wel vreemd dat je hartslag niet stijgt. Van een goed serie burpee’s zal je hartslag wel moeten stijgen boven de de 130 of ben je Superman?

Ik doe normaliter core versterking en hiit met gewichten, werkt zeer goed voor mij.
Toch gebeurt dat echt niet. Zowel met een hartslagband en hartslagmeter van m'n horloge komt m'n hartslag tot maximaal 90 met burpees. Ik doe er dan tussen de 25 en 30. En superman ben ik echt niet, want dat is wel echt het max aantal wat ik goed kan uitvoeren.

Als ik ga fietsen zit m'n hartslag al heel snel boven de 100. Dan hoef ik daar echt niet voor aan te zetten.

En bedankt voor het filmpje. Geeft weer inspiratie.
pi_193263535
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:52 schreef papert het volgende:

[..]

Toch gebeurt dat echt niet. Zowel met een hartslagband en hartslagmeter van m'n horloge komt m'n hartslag tot maximaal 90 met burpees. Ik doe er dan tussen de 25 en 30. En superman ben ik echt niet, want dat is wel echt het max aantal wat ik goed kan uitvoeren.

Als ik ga fietsen zit m'n hartslag al heel snel boven de 100. Dan hoef ik daar echt niet voor aan te zetten.

En bedankt voor het filmpje. Geeft weer inspiratie.
Tja een maat van me heeft dat ook, zit ik 180-190 bpm te trappen zit hij op 120 bpm.
Hoeft niet fout te zijn, gewoon een lagere normaal hartslag.
Vakman pur sang
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:53:35 #57
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193263979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:12 schreef papert het volgende:
Ga eens burpees doen. Daarbij heb ik echt verreweg het meeste adem tekort. Scheelt misschien wel dat ik geen oefeningen met gewichten doe.
Burpees zijn echt extreem voor je hartslag ja
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193272609
Lekker rondje met Fretwork over de Sallandse Heuvelrug gemaakt. Net geen top 100 op de Diepe Hel (106e). :P

^O^
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:19:17 #59
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193272711
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
Lekker rondje met Fretwork over de Sallandse Heuvelrug gemaakt. Net geen top 100 op de Diepe Hel (106e). :P

^O^
Was mooi, wel blij dat ik niet heb geprobeerd je daar bij te houden :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193272963
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Was mooi, wel blij dat ik niet heb geprobeerd je daar bij te houden :P
Op de holterberg motieweg (?) had ik 606 watt over 1 minuut. Ofwel 8,54 w / kg. Nieuw PR gezet daarmee.
pi_193273019
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Burpees zijn echt extreem voor je hartslag ja
Een van de meeste intense hiit oefeningen die je kunt doen. Geloof ik de manier om per minuut de meeste kcal te verbranden.... alleen houd je het niet o lang vol. 3 minuten is al heel wat.
Whatever...
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:53:47 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193273059
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Op de holterberg motieweg (?) had ik 606 watt over 1 minuut. Ofwel 8,54 w / kg. Nieuw PR gezet daarmee.
Mijn max staat nog maar op 480 :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:54:04 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_193273062
Rondje Amerongseberg gedaan vandaag (100 km). Laatste 20 km met wind tegen gingen niet zo lekker meer. Wel voor mijn doen aardig tempo gereden, veel PRs gereden (jammer dat strava zelfs die functie eruit heeft gesloopt, je eigen prestaties op een segment vergelijken).
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:59:22 #64
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193273104
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Op de holterberg motieweg (?) had ik 606 watt over 1 minuut. Ofwel 8,54 w / kg. Nieuw PR gezet daarmee.
Lekker bezig!

Ook daar heb ik je laten gaan toen ik op 650 zat, daarmee nog wel een PR gehaald, dus die moet ik maar eens scherp zetten.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 23 mei 2020 @ 13:08:37 #65
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193273204
Maar Bizkit is wel in orde jongens, die zou ik even niet uitdagen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193273683
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:08 schreef Fretwork het volgende:
Maar Bizkit is wel in orde jongens, die zou ik even niet uitdagen.
Jij bent ook in orde. We hebben geen lekke band gehad. ;)
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 23 mei 2020 @ 15:09:29 #67
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193274281
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
Lekker rondje met Fretwork over de Sallandse Heuvelrug gemaakt. Net geen top 100 op de Diepe Hel (106e). :P

^O^
Wat was de route?
Mijn ouders wonen relatief in de buurt, willen eens vanaf daar beginnen en dan naar Lemeler- en Holtenberg.
pi_193274750
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:09 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wat was de route?
Mijn ouders wonen relatief in de buurt, willen eens vanaf daar beginnen en dan naar Lemeler- en Holtenberg.
Fretwork had de route gemaakt, dus hij kan die geven.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 16:23:52 #69
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193275117
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:09 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wat was de route?
Mijn ouders wonen relatief in de buurt, willen eens vanaf daar beginnen en dan naar Lemeler- en Holtenberg.
We hadden een vrij simpele route gemaakt die rustige wegen opzocht, vanwege eventuele drukte. Kan hem wel toesturen hoor, of meedenken als je vanaf een specifieke richting komt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193275382
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Op de holterberg motieweg (?) had ik 606 watt over 1 minuut. Ofwel 8,54 w / kg. Nieuw PR gezet daarmee.
Die klim duurt wel iets langer dan een minuut toch?
pi_193275409
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Op de holterberg motieweg (?) had ik 606 watt over 1 minuut. Ofwel 8,54 w / kg. Nieuw PR gezet daarmee.
Verdomme onder mijn snelste tijd.
Vakman pur sang
  zaterdag 23 mei 2020 @ 16:49:01 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193275422
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Verdomme onder mijn snelste tijd.
Toch maar op dieet dan Peet. Half Fok is je voorbij.
pi_193275616
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Toch maar op dieet dan Peet. Half Fok is je voorbij.
Heb er al 2 jaar niet gefietst ook zie ik. Terwijl ik er vlak bij woon, maar rij bijna altijd andersom.

Ps op de mtb heb ik nog top 30 blauw en zwart :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Lospedrosa op 23-05-2020 17:11:33 ]
Vakman pur sang
pi_193275642
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:09 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wat was de route?
Mijn ouders wonen relatief in de buurt, willen eens vanaf daar beginnen en dan naar Lemeler- en Holtenberg.
Hellendoornseberg, sanatoriumlaan, villapark.. Opties genoeg in die hoek voor leuke lusjes
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193275725
Ik ben denk ik op dit moment fitter dan ik ooit geweest ben in die 7 jaar dat ik nu fiets. Wel iets meer gefietst in winter en voorjaar, maar of het daar aan ligt? Misschien ook minder lange dagen en geen reizen, waardoor ik minder vermoeid ben bij het fietsen of beter herstel.

Iig vroeger moeite met de langere ritten en nu twee weekenden achter elkaar een voor mijn doen lange rit gedaan en tussendoor PRs gepakt op de Heuvelrug. Ga nog steeds de Tour niet winnen, maar toch leuk om jezelf te verbeteren.
Demain, on roule
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:15:47 #76
62913 Blik
The one and Only!
pi_193275783
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:11 schreef Mykonos het volgende:
Ik ben denk ik op dit moment fitter dan ik ooit geweest ben in die 7 jaar dat ik nu fiets. Wel iets meer gefietst in winter en voorjaar, maar of het daar aan ligt? Misschien ook minder lange dagen en geen reizen, waardoor ik minder vermoeid ben bij het fietsen of beter herstel.

Iig vroeger moeite met de langere ritten en nu twee weekenden achter elkaar een voor mijn doen lange rit gedaan en tussendoor PRs gepakt op de Heuvelrug. Ga nog steeds de Tour niet winnen, maar toch leuk om jezelf te verbeteren.
Voor mij precies hetzelfde. Heb wel vokr het eerst dit jaar gezwift in de winter en dat scheelt aanzienlijk. Maar wel leuk om een pr uit 2012 op de Amerongseberg uit de boeken te rijden (en nog op zo’n 60 andere segmenten een pr te rijden)
pi_193275812
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor mij precies hetzelfde. Heb wel vokr het eerst dit jaar gezwift in de winter en dat scheelt aanzienlijk. Maar wel leuk om een pr uit 2012 op de Amerongseberg uit de boeken te rijden (en nog op zo’n 60 andere segmenten een pr te rijden)
Mijn PR op de Amerongseberg reed ik vorig jaar na een weekje Mallorca (dit is volgens mij het echte segment: https://www.strava.com/segments/1924603). Dat ik hem nu verbeter zonder zo'n weekje in de benen zegt wel genoeg ja.
Demain, on roule
pi_193275885
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Op de holterberg motieweg (?) had ik 606 watt over 1 minuut. Ofwel 8,54 w / kg. Nieuw PR gezet daarmee.
Poh je hebt echt een carrièren gemist.

[ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 23-05-2020 17:43:09 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193276211
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:46 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Die klim duurt wel iets langer dan een minuut toch?
Ik heb geen idee wat de officiële klim is. Die wat ik zie in mijn lijst via mobiel zijn het allemaal net niet zeg maar. Maar hij is zeker langer dan 1 minuut, dat weet ik wel.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Verdomme onder mijn snelste tijd.
Welk segment bekijk je dan?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:51:25 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193276304
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Poh je hebt echt een carrièren gemist.
Bizkit is imo ook de snelste toerder van dit topic die geen wedstrijden rijd.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:54:26 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193277203
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Bizkit is imo ook de snelste toerder van dit topic die geen wedstrijden rijd.
Dit jaar rijd niemand een wedstrijd :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193277217
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Bizkit is imo ook de snelste toerder van dit topic die geen wedstrijden rijd.
Ik denk ook wel van diegene die wel wedstrijden rijden maar een wedstrijd is natuurlijk niet alleen hard kunnen trappen. Afgezien van tijdritten dan.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:56:02 #83
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193277222
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit jaar rijd niemand een wedstrijd :+
Ik heb dit jaar wedstrijden gereden en Patty ook.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:58:07 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193277256
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:55 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik denk ook wel van diegene die wel wedstrijden rijden maar een wedstrijd is natuurlijk niet alleen hard kunnen trappen. Afgezien van tijdritten dan.
Klopt, er zijn wielrenners die ongelofelijk hard kunnen fietsen maar niets presteren omdat ze niet kunnen sturen of koersinzicht ontberen. Om een goed wielrenner te zijn hoef je ook niet de beste testresultaten te hebben.
pi_193277380
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat de officiële klim is. Die wat ik zie in mijn lijst via mobiel zijn het allemaal net niet zeg maar. Maar hij is zeker langer dan 1 minuut, dat weet ik wel.
[..]

Welk segment bekijk je dan?
Oh ik zie ‘t nu :)

Op het steilste stuk ben je 2 seconden sneller dan ik. Op de hele klim ben ik een kleine halve minuut sneller.

Mijn PR is wel van 3 jaar geleden, dat was toen de vijfde van de zevende keer dat ik dat ding ben opgereden die dag. Was toen een trainingsdag met m’n club, dus dat motiveerde wel :P
pi_193277383
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar wedstrijden gereden en Patty ook.
#metoo
pi_193277443
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Klopt, er zijn wielrenners die ongelofelijk hard kunnen fietsen maar niets presteren omdat ze niet kunnen sturen of koersinzicht ontberen. Om een goed wielrenner te zijn hoef je ook niet de beste testresultaten te hebben.
Podcast met Jos geluisterd?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:19:05 #88
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193277566
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:06 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Oh ik zie ‘t nu :)

Op het steilste stuk ben je 2 seconden sneller dan ik. Op de hele klim ben ik een kleine halve minuut sneller.

Mijn PR is wel van 3 jaar geleden, dat was toen de vijfde van de zevende keer dat ik dat ding ben opgereden die dag. Was toen een trainingsdag met m’n club, dus dat motiveerde wel :P
Ik had geen goede instructies gegeven, dus hij stond op mij te wachten toen het afvlakte
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:19:23 #89
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193277570
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:10 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Podcast met Jos geluisterd?
Nee Jos wie?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:20:03 #90
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193277581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Bizkit is imo ook de snelste toerder van dit topic die geen wedstrijden rijd.
_O- toch heerlijk gewoon een beetje je mening verkondigen
.
pi_193277623
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat de officiële klim is. Die wat ik zie in mijn lijst via mobiel zijn het allemaal net niet zeg maar. Maar hij is zeker langer dan 1 minuut, dat weet ik wel.
[..]

Welk segment bekijk je dan?
Ja er zijn er meerdere van de motieweg klim. (Het steile stuk).
Ik keek naar segment motieweg de klim. Daar heb ik 1:35 en jij 1:31 dacht ik.
Vakman pur sang
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:28:49 #92
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193277730
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja er zijn er meerdere van de motieweg klim. (Het steile stuk).
Ik keek naar segment motieweg de klim. Daar heb ik 1:35 en jij 1:31 dacht ik.
Op de Diepe Hel heeft hij je ook een kwart minuut gepakt, dus lijkt me niet echt een strijd
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:29:11 #93
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193277739
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:20 schreef Yankee het volgende:

[..]

_O- toch heerlijk gewoon een beetje je mening verkondigen
Sorry moet je maar eens naar een meet komen dan tel ik jou ook mee. ;)
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:29:47 #94
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193277753
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Sorry moet je maar eens naar een meet komen dan tel ik jou ook mee. ;)
Dat durf ik niet kaas, dat weet je best :7
.
pi_193277810
De testosteron vloeit weer rijkelijk.
Whatever...
pi_193277821
It gaet oan!
Vakman pur sang
pi_193277884
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Klopt, er zijn wielrenners die ongelofelijk hard kunnen fietsen maar niets presteren omdat ze niet kunnen sturen of koersinzicht ontberen. Om een goed wielrenner te zijn hoef je ook niet de beste testresultaten te hebben.
Precies. Zuinig kunnen rijden en koersinzicht is net zo belangrijk of zelfs nog belangrijker.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193277891
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik had geen goede instructies gegeven, dus hij stond op mij te wachten toen het afvlakte
Ik stuur hem door naar indekken.nl!
pi_193277913
Ik moet mij even corrigeren, het PR van 606w over 1 minuut was toch op de Diepe Hel, niet de motieweg (daar was het "slechts" 581 watt over 58 seconden op het segment steile stuk 7%).

De motieweg zelf heb ik niet helemaal perfect voluit gereden. Het eerste stukje reed ik samen met Fretwork op omdat ik totaal geen idee van de klimmetjes heb daar, ik ben pas vrij laat gas gaan geven daar. En na de bocht naar rechts heb ik mij ingehouden om weer samen met Fretwork door te fietsen. Voor de Diepe Hel had ik de perfecte instructies gekregen en die heb ik dan dus ook echt lekker kunnen pakken.

Koersinzicht heb ik totaal niet, dus daar hoeft niemand zich zorgen over te maken. :P
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:39:03 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193277915
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:32 schreef Spanky78 het volgende:
De testosteron vloeit weer rijkelijk.
Iets met de beste stuurlui en dan verder.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:40:45 #101
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_193277934
:') Ik rij jullie er allemaal uit :{w
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:41:07 #102
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193277937
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:37 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik stuur hem door naar indekken.nl!
Thanks! Ik ben geband omdat ik hem te vaak bezocht.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 23 mei 2020 @ 19:44:17 #103
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193277981
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:06 schreef the_critic het volgende:

[..]

Hellendoornseberg, sanatoriumlaan, villapark.. Opties genoeg in die hoek voor leuke lusjes
^O^

Duurt nog even voordat we gaan dus tijd genoeg om eea uit te zoeken.
pi_193278103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:37 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik stuur hem door naar indekken.nl!
:D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193278195
Schrijf Tommeke ook maar op. Die springveer is niet meer te houden!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193278230
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Thanks! Ik ben geband omdat ik hem te vaak bezocht.
Ik heb een premium abo :P
pi_193278234
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:59 schreef Patroon het volgende:
Schrijf Tommeke ook maar op. Die springveer is niet meer te houden!
😍
pi_193278319
Trouwens het is bergop wel een stuk eenvoudiger om wat vermogen te trappen dan op vlakke. Zeiden Kaas en Bizkit laatst ook al. Trapte gister even door op een klim maar niet voluit en direct bijna even veel als mijn beste 3min waarde, terwijl mij dat op het vlakke veel meer moeite kost.

Vermogen leveren op snelheid is gewoon een hele andere manier van trappen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193278893
In de podcast van LtD met de oude trainer van Sunweb ging het daar ook over.
pi_193278926
Irritant trouwens dat je alleen met een creditcard kunt betalen bij Strava. Paypal kan ook maar als je je bankt niet hebt gekoppeld, moet je alsnog met creditcard dokken terwijl er in m'n wallet genoeg geld staat alleen kan ik die niet selecteren. Slecht dat ze dat niet op orde brengen alvorens ze verder achter de betaalmuur gaan.
pi_193279030
Als je een iPhone hebt kan het via Apple Store of iTunes. Of hoe zulks ook maar werkt...
pi_193280054
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:08 schreef Patroon het volgende:
Trouwens het is bergop wel een stuk eenvoudiger om wat vermogen te trappen dan op vlakke. Zeiden Kaas en Bizkit laatst ook al. Trapte gister even door op een klim maar niet voluit en direct bijna even veel als mijn beste 3min waarde, terwijl mij dat op het vlakke veel meer moeite kost.

Vermogen leveren op snelheid is gewoon een hele andere manier van trappen.
Klopt, ik mis de heuvels/bergen echt wel dit jaar.

Donderdag 2 klimmetjes onderweg en daar kreeg ik veel makkelijker hoger wattage en ook hartslag ging lekker omhoog.
Terwijl als je dat op het vlakke wilt doen het ook iets tussen je oren is om nog harder te trappen terwijl het niet echt hoeft.
pi_193286760
Wat een ander weer vandaag. 14 graden, bewolkt en wind.... dan maar lang-lang...zelfs beetje regen....
Whatever...
pi_193287160
Jep. Fiets gisteren net schoongemaakt, goed excuus om eens ff wat anders te gaan doen vandaag ;)
pi_193287282
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:23 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een ander weer vandaag. 14 graden, bewolkt en wind.... dan maar lang-lang...zelfs beetje regen....
Ja klopt, gisteren hele dag gewerkt, s’avonds gezellig veel bier gedronken bij een maat.
Vanochtend rij ik weg met kort-kort en dacht: }:|
Vakman pur sang
pi_193288324
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik moet mij even corrigeren, het PR van 606w over 1 minuut was toch op de Diepe Hel, niet de motieweg (daar was het "slechts" 581 watt over 58 seconden op het segment steile stuk 7%).

Heb daar ook precies 58 seconden op (in 2013 gereden). Volgens mij is dat een prima tijd want met die tijd zit je al bij de snelste 3,6% ^O^
pi_193288812
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja klopt, gisteren hele dag gewerkt, s’avonds gezellig veel bier gedronken bij een maat.
Vanochtend rij ik weg met kort-kort en dacht: }:|
Nou, wel lekker gefietst met een beetje regen en veel wind. Echt weer waarbij kort-kort fris is en lang-lang net een beetje warm. Bij mij wel iig
Whatever...
pi_193289825
Vandaag 100 km. Voor mij voor het eerst door de regen. Was blij met m'n lang-lang. Vond de regen met fietsen wel lekker. Alleen zo vies thuiskomen ietsje minder.
  zondag 24 mei 2020 @ 15:38:49 #119
32474 janatwork
...leeg...
pi_193289878
Ik ben op de markt voor een nieuwe wielset. Budget +- 500 euro.

Mijn vorm is vooral rond momenteel :Y) dus het moet wel 95 kilo kunnen handelen.

Iemand tips?
eten!!!
pi_193290061
Ik heb vandaag voor het eerst echt gebruik gemaakt van mijn wind- en waterdichte gilletje. Wat een fantastisch kledingstuk! Verder korte broek en armstukken. Niet koud gehad.
Aldus.
pi_193291222
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 15:38 schreef janatwork het volgende:
Ik ben op de markt voor een nieuwe wielset. Budget +- 500 euro.

Mijn vorm is vooral rond momenteel :Y) dus het moet wel 95 kilo kunnen handelen.

Iemand tips?
https://www.aerycs.de/sal(...)11-dt-240_2991_18307

Beter ga je niet krijgen voor dat geld. En nog mooi ook.
  zondag 24 mei 2020 @ 18:15:17 #122
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193291706
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:41 schreef ddx het volgende:

[..]

Klopt, ik mis de heuvels/bergen echt wel dit jaar.

Donderdag 2 klimmetjes onderweg en daar kreeg ik veel makkelijker hoger wattage en ook hartslag ging lekker omhoog.
Terwijl als je dat op het vlakke wilt doen het ook iets tussen je oren is om nog harder te trappen terwijl het niet echt hoeft.
Kan je niet naar Duitsland op het moment bijvoorbeeld naar Tecklenburg oid desnoods vanaf NL met de fiets?
pi_193292668
Weer terug uit Limburg. Was vandaag wel echt enorm druk met wielrenners, zal elk weekend wel zo zijn?! Snap best dat bewoners daar zich groen en geel ergeren, want enorm veel groepen met dikke toerders die allemaal net doen alsof ze in de Tour de France zitten...zodra de weg omhoog loopt vallen ze stil, maar dat moet daarna bergaf of op het vlakke op smalle fietspaden natuurlijk weer gecompenseerd worden. Plaatsvervangende schaamte...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193292808
Ik heb dat gevoel altijd al als ik over het Kopje fiets.
Aldus.
pi_193292882
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:20 schreef Patroon het volgende:
Weer terug uit Limburg. Was vandaag wel echt enorm druk met wielrenners, zal elk weekend wel zo zijn?! Snap best dat bewoners daar zich groen en geel ergeren, want enorm veel groepen met dikke toerders die allemaal net doen alsof ze in de Tour de France zitten...zodra de weg omhoog loopt vallen ze stil, maar dat moet daarna bergaf of op het vlakke op smalle fietspaden natuurlijk weer gecompenseerd worden. Plaatsvervangende schaamte...
Dat is inderdaad zo'n beetje elk weekend als het mooi weer is helaas. Daarom ga ik maar vooral doordeweeks naar het Heuvelland en probeer ik in de weekenden vaak rustigere gebieden op te zoeken
  zondag 24 mei 2020 @ 20:13:29 #126
32474 janatwork
...leeg...
pi_193293665
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:37 schreef eentwee het volgende:

[..]

https://www.aerycs.de/sal(...)11-dt-240_2991_18307

Beter ga je niet krijgen voor dat geld. En nog mooi ook.
_O_ _O_

Dank! Heb ze besteld *O*
eten!!!
pi_193293927
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:20 schreef Patroon het volgende:
Weer terug uit Limburg. Was vandaag wel echt enorm druk met wielrenners, zal elk weekend wel zo zijn?! Snap best dat bewoners daar zich groen en geel ergeren, want enorm veel groepen met dikke toerders die allemaal net doen alsof ze in de Tour de France zitten...zodra de weg omhoog loopt vallen ze stil, maar dat moet daarna bergaf of op het vlakke op smalle fietspaden natuurlijk weer gecompenseerd worden. Plaatsvervangende schaamte...
Zo irritant inderdaad. Doe gewoon normaal en accepteer dat er anderen bergop harder gaan. En hou je aan de regels.

Wat dat betreft vond ik ons tochtje vrijdag heerlijk. Veel onbekende/kleine weggetjes en weinig andere fietsers in de buurt.
  zondag 24 mei 2020 @ 20:32:10 #128
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193294034
Er zijn daadwerkelijk mensen die als een gek gaan fietsen als het vlak is en stil vallen als het omhoog gaat? Dan is het toch logischer alleen volle bak heuveltje op te gaan.
  zondag 24 mei 2020 @ 20:33:21 #129
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193294057
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
Er zijn daadwerkelijk mensen die als een gek gaan fietsen als het vlak is en stil vallen als het omhoog gaat? Dan is het toch logischer alleen volle bak heuveltje op te gaan.
Probeer jij maar eens met 30 kilo overgewicht naar boven te gaan.

Dan is het makkelijker om in een groep 35/uur te rijden door de dorpen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 24 mei 2020 @ 20:35:55 #130
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193294103
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens met 30 kilo overgewicht naar boven te gaan.

Dan is het makkelijker om in een groep 35/uur te rijden door de dorpen.
Ik ben ook ruim 20 kg te zwaar, maar heb echt nooit risico's lopen nemen. Ook genoeg lange overzichtelijke wegen. En is toch veel leuker om PR te halen op de Keutenberg?
  zondag 24 mei 2020 @ 20:37:12 #131
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193294127
Ik bedoel, als beetje toerder kom je echt wel normaal boven. Zo zwaar is het ook weer niet. Je moet je alleen niet overschatten en opblazen.
pi_193294202
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zo irritant inderdaad. Doe gewoon normaal en accepteer dat er anderen bergop harder gaan. En hou je aan de regels.

Wat dat betreft vond ik ons tochtje vrijdag heerlijk. Veel onbekende/kleine weggetjes en weinig andere fietsers in de buurt.
Dat was vanochtend ook op de HB, waren van die grote groepen die dan met knalrode kop, staand slingerend over de hele breedte van de weg klimmen.
Natuurlijk allemaal bang dat ploegmaats ze inhalen.
Ik kwam van de andere kant in de afdaling. En rij netjes uiterst rechts. Moest ik nog bijna de berm in voor zo’n mongool. :')

Valt me ook op dat vooral oude mensen in auto’s ook de plek op de weg niet kennen. Dan halen ze een andere wielrenner in met zo’n wijde boog dat ik de berm in moest. :')
Maar goed blijf tegenwoordig kalm en bedenk me dat die man het allemaal niet meer goed kan bekijken. :+
Vakman pur sang
pi_193294282
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zo irritant inderdaad. Doe gewoon normaal en accepteer dat er anderen bergop harder gaan. En hou je aan de regels.

Wat dat betreft vond ik ons tochtje vrijdag heerlijk. Veel onbekende/kleine weggetjes en weinig andere fietsers in de buurt.
Vonden wij ook. Je vriendin had een mooie route gemaakt!
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 24 mei 2020 @ 20:50:41 #134
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193294302
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:35 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik ben ook ruim 20 kg te zwaar, maar heb echt nooit risico's lopen nemen. Ook genoeg lange overzichtelijke wegen. En is toch veel leuker om PR te halen op de Keutenberg?
Gewoon lekker met de mannen in Limburg rijden jatoch
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 24 mei 2020 @ 20:54:33 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193294365
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat was vanochtend ook op de HB, waren van die grote groepen die dan met knalrode kop, staand slingerend over de hele breedte van de weg klimmen.
Natuurlijk allemaal bang dat ploegmaats ze inhalen.
Ik kwam van de andere kant in de afdaling. En rij netjes uiterst rechts. Moest ik nog bijna de berm in voor zo’n mongool. :')

Valt me ook op dat vooral oude mensen in auto’s ook de plek op de weg niet kennen. Dan halen ze een andere wielrenner in met zo’n wijde boog dat ik de berm in moest. :')
Maar goed blijf tegenwoordig kalm en bedenk me dat die man het allemaal niet meer goed kan bekijken. :+
Aan de andere kant, we letten allemaal wel eens niet op in het verkeer en hebben dan een schrikmoment.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 mei 2020 @ 21:23:55 #136
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_193294914
Welke montage standaard moet ik hebben? :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 24 mei 2020 @ 21:55:32 #137
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193295577
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:23 schreef D_A het volgende:
Welke montage standaard moet ik hebben? :7
De goedkoopste?

Ik heb er een van de Lidl, die doet het prima

[ Bericht 4% gewijzigd door Fretwork op 24-05-2020 22:13:40 ]
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193296184
Wat is nou een leuk model voor een beginner?

Het hoeft allemaal niet heel fancy, dat kan altijd nog als het goed bevalt. Ik wil er alleen graag wel een beetje fatsoenlijk mee vooruit komen.

https://www.decathlon.nl/(...)6?mc=8505088&c=GRIJS

Is dit iets of is dit pure rommel?
  zondag 24 mei 2020 @ 22:35:29 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193296317
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:28 schreef Bluedisplay het volgende:
Wat is nou een leuk model voor een beginner?

Het hoeft allemaal niet heel fancy, dat kan altijd nog als het goed bevalt. Ik wil er alleen graag wel een beetje fatsoenlijk mee vooruit komen.

https://www.decathlon.nl/(...)6?mc=8505088&c=GRIJS

Is dit iets of is dit pure rommel?
Tot 1000 euro, wellicht 1500 zou ik voor iets tweedehands gaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193296353
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:28 schreef Bluedisplay het volgende:
Wat is nou een leuk model voor een beginner?

Het hoeft allemaal niet heel fancy, dat kan altijd nog als het goed bevalt. Ik wil er alleen graag wel een beetje fatsoenlijk mee vooruit komen.

https://www.decathlon.nl/(...)6?mc=8505088&c=GRIJS

Is dit iets of is dit pure rommel?
Nee joh, niet doen.
Vakman pur sang
  zondag 24 mei 2020 @ 22:38:31 #141
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193296373
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:28 schreef Bluedisplay het volgende:
Wat is nou een leuk model voor een beginner?

Het hoeft allemaal niet heel fancy, dat kan altijd nog als het goed bevalt. Ik wil er alleen graag wel een beetje fatsoenlijk mee vooruit komen.

https://www.decathlon.nl/(...)6?mc=8505088&c=GRIJS

Is dit iets of is dit pure rommel?
Frame en vork zijn zeker voor de prijs goed. Nadeel is echt wel dat dit een groepset is die je bijna niet vindt.

Over de kwaliteit voor dat geld kan ik moeilijk wat zeggen. Maar als je denkt dat je het langer op gaat pakken zou ik toch voor iets met Shimano gaan, zoals de duurdere variant met Shimano Sora (649 euro).

Maar dat ben ik. Zou hier toch te bang zijn dat onderdelen en reparaties moeilijker worden. En dat de kwaliteit niet naar behoren is.

Tweedehands is normaal een prima optie, maar nu heel lastig door de grote vraag (en voor de beginner wat moeilijk).
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 24 mei 2020 @ 22:42:19 #142
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193296449
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tot 1000 euro, wellicht 1500 zou ik voor iets tweedehands gaan.
Dan moet je wel weten wat je doet. Zelf trouwens 5 jaar lang prima rondgereden op een aluminium Canyon met Ultegra van 1300. Dat vond ik echt wel een fijner idee dan een 2ehands van dat kaliber.

7.8kg, Ultegra en een prima frame
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193297543
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:38 schreef Fretwork het volgende:
Tweedehands is normaal een prima optie, maar nu heel lastig door de grote vraag (en voor de beginner wat moeilijk).
Ik heb nog een racer staan met campagnola centaur 3! X10sp. Mag @Bluedisplay voor ¤ 200-250 wel overnemen.
Vakman pur sang
  maandag 25 mei 2020 @ 09:58:57 #144
130803 Gripper
Get a grip
pi_193300708
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:
It gaet oan!
Ik weet niet wat je nu allemaal zit te bazelen maar ik heb dit weekend zowat een halve elfstedentocht gevaren en er was geen ijsschots te bekennen. Het water is 20 graden en perfect om te zwemmen nu ;)

https://www.strava.com/activities/3504530636
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193301021
PR op de Cauberg gepakt dit weekend! :P
pi_193301431
Zo ik heb nu 3x op de provisorische tijdritfiets gereden en het gaat steeds beter. Scheelt ook wel dat de handle bars nu goed vastzitten :P
Morgen het uurrecord proberen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193301570
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je nu allemaal zit te bazelen maar ik heb dit weekend zowat een halve elfstedentocht gevaren en er was geen ijsschots te bekennen. Het water is 20 graden en perfect om te zwemmen nu ;)

https://www.strava.com/activities/3504530636
Wow, ik heb ooit eens 7,5 uur gekanoed in Finland en dat was echt wel méér dan genoeg. Helpt ook niet dat het uitzicht niet echt verandert daar, de ene boomzagerij na de andere :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193301854
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je nu allemaal zit te bazelen maar ik heb dit weekend zowat een halve elfstedentocht gevaren en er was geen ijsschots te bekennen. Het water is 20 graden en perfect om te zwemmen nu ;)

https://www.strava.com/activities/3504530636
Wauw, wat gaaf! De Zwette is mooi hè?
  maandag 25 mei 2020 @ 12:31:51 #149
130803 Gripper
Get a grip
pi_193302984
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:29 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wauw, wat gaaf! De Zwette is mooi hè?
Nou. Eigenlijk vond ik die niet eens t mooist. Breed, veel rechte stukken, en we hadden er vol tegenwind. Heb er ook maar een klein stukje van gedaan, daarna gauw een kleinere Faert in.

Liever van die smalle slootjes met prachtige namen waar je peddelbladen net niet in het riet hakken en meerkoeten die je boos aankijken omdat je te dichtbij hun nest komt. Of veengebieden vol eilandjes en kreken.

Maar het allermooiste hebben we gisteravond bedacht na thuiskomst, we zouden graag eens bij Vancouver Island tussen de ijsbergen en walvissen gaan peddelen. O+
Deze kajaks komen bij een klein bedrijf daar vandaan en net zoals de Simplon al eens op de simplonpas is geweest, moeten deze boten natuurlijk ook een keer naar hun roots terug.

Voor 2021 of later ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 25 mei 2020 @ 13:21:19 #150
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193303621
Heeft iemand een idee hoe ik goed een ramp-test kan indelen als mijn verwachte FTP 320w is? Ik heb eigenlijk geen zin om 20 minuten all out te moeten gaan en weet van mezelf dat mijn kracht dichter bij duurvermogen dan aerobe inspanning ligt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193304165
Kijken of je ergens het protocol van de Half Monty test van Sufferfest kunt vinden?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 25 mei 2020 @ 14:10:01 #152
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193304209
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Kijken of je ergens het protocol van de Half Monty test van Sufferfest kunt vinden?
Ja dacht ik eerst ook, maar daar zit een berekening achter die de steady effort na de ramp test meeneemt. Dus dan kan je hem niet goed benaderen zonder die formule.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193304498
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:21 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik goed een ramp-test kan indelen als mijn verwachte FTP 320w is? Ik heb eigenlijk geen zin om 20 minuten all out te moeten gaan en weet van mezelf dat mijn kracht dichter bij duurvermogen dan aerobe inspanning ligt.
Zwift heeft volgens mij standaard een ramp test in zn trainingen staan.. Maar dat was niet de vraag zie ik nu..

Ik heb geen idee..
pi_193304912
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou. Eigenlijk vond ik die niet eens t mooist. Breed, veel rechte stukken, en we hadden er vol tegenwind. Heb er ook maar een klein stukje van gedaan, daarna gauw een kleinere Faert in.

Liever van die smalle slootjes met prachtige namen waar je peddelbladen net niet in het riet hakken en meerkoeten die je boos aankijken omdat je te dichtbij hun nest komt. Of veengebieden vol eilandjes en kreken.

Maar het allermooiste hebben we gisteravond bedacht na thuiskomst, we zouden graag eens bij Vancouver Island tussen de ijsbergen en walvissen gaan peddelen. O+
Deze kajaks komen bij een klein bedrijf daar vandaan en net zoals de Simplon al eens op de simplonpas is geweest, moeten deze boten natuurlijk ook een keer naar hun roots terug.

Voor 2021 of later ;)
Gaaf! Ik ken zelf eigenlijk alleen het eerste stukje van de Zwette omdat ik daar ooit eens geschaatst heb. Vond het toen wel mooi.

Met de boot ben ik er weinig geweest. Ging altijd de andere kant op, richting de meren.
pi_193304936
Ik heb nu fancy kleuren op mijn fietscomputer. *O*

En daarmee is mijn Wahoo Elemnt Bolt te koop. :P
  maandag 25 mei 2020 @ 15:15:40 #156
405125 Waterdrinker
Decepterend
pi_193305024
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb nu fancy kleuren op mijn fietscomputer. *O*

En daarmee is mijn Wahoo Elemnt Bolt te koop. :P
Tof! Heb je nu de Roam?
pi_193305056
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:21 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik goed een ramp-test kan indelen als mijn verwachte FTP 320w is? Ik heb eigenlijk geen zin om 20 minuten all out te moeten gaan en weet van mezelf dat mijn kracht dichter bij duurvermogen dan aerobe inspanning ligt.
Wat bedoel je precies met dichter bij duurvermogen dan aerobe inspanning ligt? Duurvermogen is aerobe... Juist een 20min test meet je aerobe vermogen. Belangrijk is daarbij wel om vooraf 5min all out te gaan zodat je anaerobe vermogen is uitgeput en je 20m waarde dus zo dicht mogelijk bij 100% aerobe komt. Anders zit er in je 20min waarde nog teveel anaerobe wat zorgt voor een overtrokken FTP, die nooit een realistische beeld geeft van wat je werkelijk 60min kan volhouden.

https://www.trainingpeaks(...)w-testing-protocols/

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 25-05-2020 15:24:31 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193305275
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:15 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Tof! Heb je nu de Roam?
:Y Ik heb inderdaad de Roam nu.

1 minpuntje, ik kon niet de settings van de Bolt overnemen naar de Roam, dus heb alle pagina's opnieuw moeten instellen. Straks nog even alle sensors koppelen.
  maandag 25 mei 2020 @ 15:46:48 #159
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193305517
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met dichter bij duurvermogen dan aerobe inspanning ligt? Duurvermogen is aerobe... Juist een 20min test meet je aerobe vermogen. Belangrijk is daarbij wel om vooraf 5min all out te gaan zodat je anaerobe vermogen is uitgeput en je 20m waarde dus zo dicht mogelijk bij 100% aerobe komt. Anders zit er in je 20min waarde nog teveel anaerobe wat zorgt voor een overtrokken FTP, die nooit een realistische beeld geeft van wat je werkelijk 60min kan volhouden.

https://www.trainingpeaks(...)w-testing-protocols/
Ow true, ik bedoel anaeroob. Als ik een 4DP test doe bij de Sufferfest komt mijn 20m er relatief goed uit, vergeleken met kortere efforts. Daarom ben ik niet zo bang voor overschatting middels een ramp test.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193305675
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ow true, ik bedoel anaeroob. Als ik een 4DP test doe bij de Sufferfest komt mijn 20m er relatief goed uit, vergeleken met kortere efforts. Daarom ben ik niet zo bang voor overschatting middels een ramp test.
Bij 4DP doe je toch ook een 5min all out voor de 20min?
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 25 mei 2020 @ 16:00:48 #161
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193305744
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bij 4DP doe je toch ook een 5min all out voor de 20min?
Ja, sprinten, dan 5min en dan 20 min, dan 1 min.

Wat ik nu wil doen is een ramp-test. Omdat ik weinig zin heb in een 20 minuten all out.
Dan bouw je dus op en pak je 75% van je je vermogen in de laatste minuut. Dit kan vertekenen voor mensen met een hoog puncheursgehalte, aangezien die hoger uitkomen boven threshold.

Ik lees ook veel over 2x8min, waarbij je 90% pakt van het gemiddelde over die totale 16 minuten.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193305820
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou. Eigenlijk vond ik die niet eens t mooist. Breed, veel rechte stukken, en we hadden er vol tegenwind. Heb er ook maar een klein stukje van gedaan, daarna gauw een kleinere Faert in.

Liever van die smalle slootjes met prachtige namen waar je peddelbladen net niet in het riet hakken en meerkoeten die je boos aankijken omdat je te dichtbij hun nest komt. Of veengebieden vol eilandjes en kreken.

Maar het allermooiste hebben we gisteravond bedacht na thuiskomst, we zouden graag eens bij Vancouver Island tussen de ijsbergen en walvissen gaan peddelen. O+
Deze kajaks komen bij een klein bedrijf daar vandaan en net zoals de Simplon al eens op de simplonpas is geweest, moeten deze boten natuurlijk ook een keer naar hun roots terug.

Voor 2021 of later ;)
Skitterend mooi yn Fryslân w/
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 25 mei 2020 @ 17:17:56 #163
130803 Gripper
Get a grip
pi_193306697
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Skitterend mooi yn Fryslân w/
Vooral die warme donderdag wat er allemaal voorop schepen (met name snelle speedbootjes met dikke mannen aan het roer ) lag te pronken in de zon,
!! bliksems jong !! ik raakte telkens van koers :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Gripper op 25-05-2020 17:57:29 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 25 mei 2020 @ 17:18:24 #164
32474 janatwork
...leeg...
pi_193306704
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb nu fancy kleuren op mijn fietscomputer. *O*

En daarmee is mijn Wahoo Elemnt Bolt te koop. :P
Wat moet je er voor hebben?
eten!!!
  FOK!fotograaf maandag 25 mei 2020 @ 17:23:01 #165
73911 ultra_ivo
pi_193306775
Van het weekend nog een variant op Veloviewer ontdekt, Wandrer. Gelijk maar eens aangemeld. De eerste resultaten zijn hoopgevend ;).
En interesant als ik kijk waar ik het meeste fietste sinds ik een GPS heb:

België 14177,7km
Nederland 11050km
Frankrijk 7234km
Duitsland 7037,4km
Rusland 3506,0km
Oezbekistan 2064,4km
UK 1381,9km
Italië 992,4km
Bulgarijë 948,3km
Roemenië 770,9km
Tsjechië 670,1km
Luxemburg 613km
Kroatië 368,1km
Oekraïne 290,9km
Oostenrijk 290,5km
Bosnië 261,1km
Slovenië 235,5km
Polen 219,2km
Litouwen 205,4km
Letland 171,1km
Slovakijë 65,7km
Finland 19,5km
Zwitserland 6,4km
Estland 3,1km
Hongarijë 1,1km

Gezien de huidige NS maatregelen zou België nog wel eens een jaar langer bovenaan kunnen staan ;).
pi_193307698
Aardige hoeveelheid kilometers.
Whatever...
  maandag 25 mei 2020 @ 18:44:57 #167
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193307886
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Van het weekend nog een variant op Veloviewer ontdekt, Wandrer. Gelijk maar eens aangemeld. De eerste resultaten zijn hoopgevend ;).
En interesant als ik kijk waar ik het meeste fietste sinds ik een GPS heb:

België 14177,7km
Nederland 11050km
Frankrijk 7234km
Duitsland 7037,4km
Rusland 3506,0km
Oezbekistan 2064,4km
UK 1381,9km
Italië 992,4km
Bulgarijë 948,3km
Roemenië 770,9km
Tsjechië 670,1km
Luxemburg 613km
Kroatië 368,1km
Oekraïne 290,9km
Oostenrijk 290,5km
Bosnië 261,1km
Slovenië 235,5km
Polen 219,2km
Litouwen 205,4km
Letland 171,1km
Slovakijë 65,7km
Finland 19,5km
Zwitserland 6,4km
Estland 3,1km
Hongarijë 1,1km

Gezien de huidige NS maatregelen zou België nog wel eens een jaar langer bovenaan kunnen staan ;).
Ik had me daar ook aangemeld, maar ik moet 30 dollar/jaar betalen om verder dan 50 activiteiten terug te kijken. Heb jij de betaalde versie genomen?

[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 25-05-2020 19:09:14 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193308367
Ik ben bezig met het opknappen van een oude mtb en wilde de crank graag loshalen om alles goed schoon te maken en alles goed in te vetten, maar ik krijg hem niet los. Ik weet dat er bij veel crankstellen een extra beveiliging zit of extra lipje maar zie niks zitten bij deze. Enig idee hoe ik hem los kan krijgen?
pi_193308769
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:14 schreef Rikkie99 het volgende:
Ik ben bezig met het opknappen van een oude mtb en wilde de crank graag loshalen om alles goed schoon te maken en alles goed in te vetten, maar ik krijg hem niet los. Ik weet dat er bij veel crankstellen een extra beveiliging zit of extra lipje maar zie niks zitten bij deze. Enig idee hoe ik hem los kan krijgen?
Misschien wel even handig om er bij te vermelden welk merk en type crank het is...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193309793
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb nu fancy kleuren op mijn fietscomputer. *O*

En daarmee is mijn Wahoo Elemnt Bolt te koop. :P
Wat wil je er voor hebben? Staat die al in v&a?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_193309823
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:18 schreef janatwork het volgende:

[..]

Wat moet je er voor hebben?
Goede vraag. Even gekeken, een hele nieuwe kost 209 euro, op marktplaats de goedkoopste 175 (bieden). Aangezien ik niet de hoofdprijs hoef, 125 euro?

Het scherm is krasvrij, uiteraard heeft de rest wel wat gebruikssporen. Ik kan altijd wel wat foto's maken.
  maandag 25 mei 2020 @ 20:27:00 #172
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193309843
Akkoord

Kan ik 'm mooi voor 170 op marktplaats zetten :7
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 25 mei 2020 @ 20:30:57 #173
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193309906
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
Akkoord

Kan ik 'm mooi voor 170 op marktplaats zetten :7
Win-win. RB snel van z'n ding af en jij mooi handelen.
pi_193310070
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
Akkoord

Kan ik 'm mooi voor 170 op marktplaats zetten :7
Een 2e hands voor 170 als een nieuwe 209 kost, dan moet die wel perfect in orde en puntgaaf zijn. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening. :P
pi_193310101
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Goede vraag. Even gekeken, een hele nieuwe kost 209 euro, op marktplaats de goedkoopste 175 (bieden). Aangezien ik niet de hoofdprijs hoef, 125 euro?

Het scherm is krasvrij, uiteraard heeft de rest wel wat gebruikssporen. Ik kan altijd wel wat foto's maken.
Janatwork was eerst, maar mocht hij geen interesse hebben dan heb ik dat wel.
Is ook makkelijk qua verzending :)
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_193310168
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Misschien wel even handig om er bij te vermelden welk merk en type crank het is...
Haha. Als ik dat nu eens wist. Heb geen enkel idee en zie er niks op staan
  maandag 25 mei 2020 @ 20:54:40 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193310268
Doe dan een goede foto Rikkie.
  maandag 25 mei 2020 @ 21:08:21 #178
32474 janatwork
...leeg...
pi_193310467
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Goede vraag. Even gekeken, een hele nieuwe kost 209 euro, op marktplaats de goedkoopste 175 (bieden). Aangezien ik niet de hoofdprijs hoef, 125 euro?

Het scherm is krasvrij, uiteraard heeft de rest wel wat gebruikssporen. Ik kan altijd wel wat foto's maken.
Nette prijs, maar ik vind het verschil met nieuw te klein, dus ik pas.
eten!!!
  maandag 25 mei 2020 @ 21:26:51 #179
545 dop
:copyright: dop
pi_193310766
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:46 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Haha. Als ik dat nu eens wist. Heb geen enkel idee en zie er niks op staan
Dan is mijn advies pak een zaag.

Foto zoals al gezegd of omschrijf eens wat voor montage delen je ziet.

Vier arm, vijf arm, vierkante as, holle as, of Juist een grote inbus in de kern van de as?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 25 mei 2020 @ 21:35:41 #180
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193310906
Net even een Frankensteinfiets voor mn vriendin geknutseld. Hoe kom je van een overgebleven fietskarkas af?

Dit is de eerste keer dat ik een fiets weggooi :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193310929
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:35 schreef Fretwork het volgende:
Net even een Frankensteinfiets voor mn vriendin geknutseld. Hoe kom je van een overgebleven fietskarkas af?

Dit is de eerste keer dat ik een fiets weggooi :P
Voor aan de straat leggen. Is weg voor je het weet. Als het metaal is tenminste.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 25 mei 2020 @ 21:37:20 #182
117107 MarcoD
.........
pi_193310931
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:35 schreef Fretwork het volgende:
Net even een Frankensteinfiets voor mn vriendin geknutseld. Hoe kom je van een overgebleven fietskarkas af?

Dit is de eerste keer dat ik een fiets weggooi :P
wil ik ook graag weten, heb eigenlijk nog twee frames liggen die weg kunnen..

geen metaal alleen koolstof.. of ik moet zelf met wat epoxy en matjes gaan rommelen >:)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193311088
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb nu fancy kleuren op mijn fietscomputer. *O*

En daarmee is mijn Wahoo Elemnt Bolt te koop. :P
Futurum deal gedaan van zaterdag? Bizar overigens wat men voor de Bolt betaald op marktplaats. Ik heb de mijne vorige week voor 180 verkocht binnen 2 uur. Gaan als warme broodjes over de toonbank.
pi_193311373
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:45 schreef Stienn het volgende:

[..]

Futurum deal gedaan van zaterdag?
Yup.
quote:
Bizar overigens wat men voor de Bolt betaald op marktplaats. Ik heb de mijne vorige week voor 180 verkocht binnen 2 uur. Gaan als warme broodjes over de toonbank.
Dat is niet normaal inderdaad. Doen die mensen dan geen simpele zoek op google. 8)7
Ik zou hem er echt niet voor die prijs op durven zetten, de prijs moet te rechtvaardigen zijn is mijn mening. Maar goed, het is niet wat de gek er voor vraagt maar wat de gek er voor geeft...
  FOK!fotograaf maandag 25 mei 2020 @ 22:09:40 #185
73911 ultra_ivo
pi_193311482
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 18:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik had me daar ook aangemeld, maar ik moet 30 dollar/jaar betalen om verder dan 50 activiteiten terug te kijken. Heb jij de betaalde versie genomen?
Ja, het concept beviel me, past bij mijn manier van rijden. Dus dan is het me dat waard.
pi_193312012
https://imgur.com/a/XVHDmoH

Hierbij 2 foto's van de crank
pi_193312219
Heb je er al een paar meppen met een stuk hout tegen gegeven?
Aldus.
pi_193312256
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:49 schreef Z het volgende:
Heb je er al een paar meppen met een stuk hout tegen gegeven?
Heb al een voorzichtig ertegen geslagen ja, maar er zat geen beweging in. Zou hij in principe wel los moeten zijn nu of zie ik iets over het hoofd?
  maandag 25 mei 2020 @ 22:54:03 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193312326
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ja, het concept beviel me, past bij mijn manier van rijden. Dus dan is het me dat waard.
Ik vind het ook wel grappig. Maar daar blijft het wel bij. Daar vind ik het net effe te duur voor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 25 mei 2020 @ 22:56:31 #190
117107 MarcoD
.........
pi_193312393
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193312726
quote:
Ah fantastisch Marco. Dankje!
pi_193313500
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:38 schreef Rikkie99 het volgende:
https://imgur.com/a/XVHDmoH

Hierbij 2 foto's van de crank
Cranktrekker nodig..

Edit.. Like Marco says
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 26 mei 2020 @ 06:28:39 #193
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193315366
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:38 schreef Rikkie99 het volgende:
https://imgur.com/a/XVHDmoH

Hierbij 2 foto's van de crank
Is dat die octalink?
pi_193315842
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:42 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Janatwork was eerst, maar mocht hij geen interesse hebben dan heb ik dat wel.
Is ook makkelijk qua verzending :)
Neem aan dat jij er nu voor gaat Gianni, mocht je toch overslaan heb ik wel interesse.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 08:41:29 #195
130803 Gripper
Get a grip
pi_193315937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 06:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Is dat die octalink?
Als je het nou voor alleen maar 1 zo'n gereedschapje te duur vindt om aan te schaffen Rikkie, ik heb zo'n octalink trekker. M'n ouwe MTB (die nu in de Oekraïne rondrijdt) had ook dat crankstel.

Als je bij me langsfietst kan je m wel lenen. Jij woont toch in Schoonhoven?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 26 mei 2020 @ 09:13:24 #196
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193316259
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je het nou voor alleen maar 1 zo'n gereedschapje te duur vindt om aan te schaffen Rikkie, ik heb zo'n octalink trekker. M'n ouwe MTB (die nu in de Oekraïne rondrijdt) had ook dat crankstel.

Als je bij me langsfietst kan je m wel lenen. Jij woont toch in Schoonhoven?
Volgens mij moet je er een dagje Limburg van maken Gripper ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 26 mei 2020 @ 09:16:32 #197
130803 Gripper
Get a grip
pi_193316311
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:13 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Volgens mij moet je er een dagje Limburg van maken Gripper ;)
Mij te ver.
Ik geef m wel aan ddx mee :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193316374
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:13 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Volgens mij moet je er een dagje Limburg van maken Gripper ;)
Haha inderdaad. Wil toch wat meer zelf gaat sleutelen dus ik vind het niet zo'n probleem om zo'n cranktrekker te komen. Maar thanks voor het aanbod.
pi_193317138
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:45 schreef Stienn het volgende:

[..]

Futurum deal gedaan van zaterdag? Bizar overigens wat men voor de Bolt betaald op marktplaats. Ik heb de mijne vorige week voor 180 verkocht binnen 2 uur. Gaan als warme broodjes over de toonbank.
Bizar. Voor 3 tientjes extra heb je garantie en alles!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 10:35:21 #200
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193317499
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:21 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Haha inderdaad. Wil toch wat meer zelf gaat sleutelen dus ik vind het niet zo'n probleem om zo'n cranktrekker te komen. Maar thanks voor het aanbod.
Als de bladen ook aan vervanging toe zijn kan je ook overwegen om een vierkante as te monteren en een goedkoop Shimano crankset. Dan slijp je deze af en ben je klaar voor misschien hetzelfde of zelfs minder geld. Dat octalink is maar een tussenfase geweest dus je koopt die tool waarschijnlijk alleen voor deze fiets snap je?
pi_193317721
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als de bladen ook aan vervanging toe zijn kan je ook overwegen om een vierkante as te monteren en een goedkoop Shimano crankset. Dan slijp je deze af en ben je klaar voor misschien hetzelfde of zelfs minder geld. Dat octalink is maar een tussenfase geweest dus je koopt die tool waarschijnlijk alleen voor deze fiets snap je?
Goed punt ja. Denk dat de bladen voorlopig nog wel goed genoeg zijn en de cranktrekker kost toch maar een paar euro dus voorlopig probeer ik het even op die manier. Maar goed om te weten en rekening mee te houden
pi_193317833
De bryton rider 10 van m'n vrouw is zo goed als overleden. Iemand hier een tip voor een goedkope computer. Maar wel met gps en bt koppeling? Hoeft niet te kunnen navigeren, maar wel graag dus gewoon makkelijk uploaden via een telefoon of wifi naar Strava. (En dus graag goedkoop.. Hoeft geen 100,-te kosten lijkt me ;) )
Denk zelf dat ik op rider 15 uit kom, maar wie weet heeft hier iemand een andere geweldige tip)

[ Bericht 10% gewijzigd door the_critic op 26-05-2020 11:07:47 ]
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193318413
Zo, mijn uurrecord voor de werkdag begint zit erop:

https://www.strava.com/activities/3513160837/

Ging best wel lekker, al had ik eigenlijk de laatste 2 rondes pas echt door hoe het moest. Volgende keer moet ik vanaf het begin zo hard rijden, dat kan makkelijk..
Maar goed voor een eerste keer en in totaal de 3e rit op deze fiets zeker tevreden!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:35:17 #204
545 dop
:copyright: dop
pi_193318494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, mijn uurrecord voor de werkdag begint zit erop:

https://www.strava.com/activities/3513160837/

Ging best wel lekker, al had ik eigenlijk de laatste 2 rondes pas echt door hoe het moest. Volgende keer moet ik vanaf het begin zo hard rijden, dat kan makkelijk..
Maar goed voor een eerste keer en in totaal de 3e rit op deze fiets zeker tevreden!
Als je nog een kilometer of 5 harde kunt dan is plaatsing voor je nog mogelijk 💪
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193318552
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, mijn uurrecord voor de werkdag begint zit erop:

https://www.strava.com/activities/3513160837/

Ging best wel lekker, al had ik eigenlijk de laatste 2 rondes pas echt door hoe het moest. Volgende keer moet ik vanaf het begin zo hard rijden, dat kan makkelijk..
Maar goed voor een eerste keer en in totaal de 3e rit op deze fiets zeker tevreden!
Lekker tempo hoor.. Netjes
Mist dan wel even Stravafoto van die snelle tt machine bij zo een poging..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193318559
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:35 schreef dop het volgende:

[..]

Als je nog een kilometer of 5 harde kunt dan is plaatsing voor je nog mogelijk 💪
Plaatsing voor wat? :P

5km harder denk ik niet, maar mijn omslagpunt ligt rond de 195 en daar ben ik nog niet bij in de buurt gekomen. En de bochten moet ik echt nog beter in worden, daar verlies ik zo een halve km/u op..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193318573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:38 schreef the_critic het volgende:

[..]

Lekker tempo hoor.. Netjes
Mist dan wel even Stravafoto van die snelle tt machine bij zo een poging..
Foto's staan erbij toch?
Frame heb ik geleend, en mijn vriend had nog een oud wielensetje dus heel fancy is het allemaal ook niet, maar scheelt wel een hoop t.o.v. mijn normale fiets.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:48:19 #208
545 dop
:copyright: dop
pi_193318686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Plaatsing voor wat? :P

5km harder denk ik niet, maar mijn omslagpunt ligt rond de 195 en daar ben ik nog niet bij in de buurt gekomen. En de bochten moet ik echt nog beter in worden, daar verlies ik zo een halve km/u op..
Nk tijdrijden.

Afgelopen jaar was de regionale plaatsingswedstrijd ook rond de roeibaan, alleen dan het binnen rondje 3x geloof ik
Met 41 gemiddelde had je je dan geplaatst

Helaas zijn de bochten op het binne rondje een stuk lastiger dus daar nog je dan zeker op oefenen.

Maar Netjes hoor
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193318712
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:48 schreef dop het volgende:

[..]

Nk tijdrijden.

Afgelopen jaar was de regionale plaatsingswedstrijd ook rond de roeibaan, alleen dan het binnen rondje 3x geloof ik
Met 41 gemiddelde had je je dan geplaatst
Oke, nou wat om naar toe te trainen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193318730
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:59 schreef the_critic het volgende:
De bryton rider 10 van m'n vrouw is zo goed als overleden. Iemand hier een tip voor een goedkope computer. Maar wel met gps en bt koppeling? Hoeft niet te kunnen navigeren, maar wel graag dus gewoon makkelijk uploaden via een telefoon of wifi naar Strava. (En dus graag goedkoop.. Hoeft geen 100,-te kosten lijkt me ;) )
Denk zelf dat ik op rider 15 uit kom, maar wie weet heeft hier iemand een andere geweldige tip)
aangezien ze al ervaring heeft met de bolt, dan zou ik voor de mini gaan?
is onder de 100 euro :)
pi_193318799
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:48 schreef dop het volgende:

[..]

Nk tijdrijden.

Afgelopen jaar was de regionale plaatsingswedstrijd ook rond de roeibaan, alleen dan het binnen rondje 3x geloof ik
Met 41 gemiddelde had je je dan geplaatst

Helaas zijn de bochten op het binne rondje een stuk lastiger dus daar nog je dan zeker op oefenen.

Maar Netjes hoor

Ik maak me overigens geen illusies hoor, ik ken dames die ritten van 100+km in 35 gemiddeld maken :/
Denk dat mijn kracht ook iets meer in lange klimmen ligt, al verlies ik dan weer dubbel en dwars in het dalen :P Maar goed, zeker in deze tijd gaat het vooral om de strijd tegen jezelf, en daarvoor is dit wel weer leuk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193319032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:51 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

aangezien ze al ervaring heeft met de bolt, dan zou ik voor de mini gaan?
is onder de 100 euro :)
Maar weer paar tientjes duurder dan een bryton, wat is meerwaarde tov elkaar?!
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:17:51 #213
545 dop
:copyright: dop
pi_193319094
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik maak me overigens geen illusies hoor, ik ken dames die ritten van 100+km in 35 gemiddeld maken :/
Denk dat mijn kracht ook iets meer in lange klimmen ligt, al verlies ik dan weer dubbel en dwars in het dalen :P Maar goed, zeker in deze tijd gaat het vooral om de strijd tegen jezelf, en daarvoor is dit wel weer leuk!
in een groepje kun jij ook 35+ rijden als je alleen 36 in het uur haalt.
In een peloton lukt 40 per uur dan ook makkelijk, tenzij je echt niet kunnen sturen en geen wiel kunt houden.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193319433
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:13 schreef the_critic het volgende:

[..]

Maar weer paar tientjes duurder dan een bryton, wat is meerwaarde tov elkaar?!
voordeel mini: incl. speedsensor.. dus geen snelheid via GPS.
Livetracking, kan je je vrouw volgen als ze aan het fietsen is ;)

Voor de rest zit er maar weinig verschil tussen beide toestellen
pi_193319787
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:59 schreef the_critic het volgende:
De bryton rider 10 van m'n vrouw is zo goed als overleden. Iemand hier een tip voor een goedkope computer. Maar wel met gps en bt koppeling? Hoeft niet te kunnen navigeren, maar wel graag dus gewoon makkelijk uploaden via een telefoon of wifi naar Strava. (En dus graag goedkoop.. Hoeft geen 100,-te kosten lijkt me ;) )
Denk zelf dat ik op rider 15 uit kom, maar wie weet heeft hier iemand een andere geweldige tip)
Ik heb nog een Edge 25 ter overname liggen. :P
pi_193319850
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, mijn uurrecord voor de werkdag begint zit erop:

https://www.strava.com/activities/3513160837/

Ging best wel lekker, al had ik eigenlijk de laatste 2 rondes pas echt door hoe het moest. Volgende keer moet ik vanaf het begin zo hard rijden, dat kan makkelijk..
Maar goed voor een eerste keer en in totaal de 3e rit op deze fiets zeker tevreden!
Dat verdient wel een kudos. ^O^
pi_193320078
Er die Edge 25 kan je zelfs navigeren.
Aldus.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:01:01 #218
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193321504
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik maak me overigens geen illusies hoor, ik ken dames die ritten van 100+km in 35 gemiddeld maken :/
Denk dat mijn kracht ook iets meer in lange klimmen ligt, al verlies ik dan weer dubbel en dwars in het dalen :P Maar goed, zeker in deze tijd gaat het vooral om de strijd tegen jezelf, en daarvoor is dit wel weer leuk!
Zit allemaal tussen je oren.

Groetjes kaas.
pi_193321707
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zit allemaal tussen je oren.

Groetjes kaas.
Klopt, maar dat is des te moeilijker eruit te krijgen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:17:29 #220
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193321765
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik maak me overigens geen illusies hoor, ik ken dames die ritten van 100+km in 35 gemiddeld maken :/
Denk dat mijn kracht ook iets meer in lange klimmen ligt, al verlies ik dan weer dubbel en dwars in het dalen :P Maar goed, zeker in deze tijd gaat het vooral om de strijd tegen jezelf, en daarvoor is dit wel weer leuk!
Als jij alleen in 1/3 van de tijd 1 km/u harder gaat, dan twijfel ik niet dat je aan kan haken bij die figuren.

Jij gaat harder dan ik op 11 k tijdrit :D
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:04:25 #221
545 dop
:copyright: dop
pi_193323925
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is des te moeilijker eruit te krijgen :P
Niks maar, rijen met je kutje.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193326280
Ik vind dit wel een mooie Giant.
Aldus.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:10:59 #223
117107 MarcoD
.........
pi_193326425
wel een beetje een allegaartje..
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:40:24 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193327100
Giejant :')
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 mei 2020 @ 21:17:05 #225
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_193327903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, mijn uurrecord voor de werkdag begint zit erop:

https://www.strava.com/activities/3513160837/

Ging best wel lekker, al had ik eigenlijk de laatste 2 rondes pas echt door hoe het moest. Volgende keer moet ik vanaf het begin zo hard rijden, dat kan makkelijk..
Maar goed voor een eerste keer en in totaal de 3e rit op deze fiets zeker tevreden!
Like!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_193328685
Even snel met de fiets in de auto naar Beuningen gereden Voor een gravelride. Met de racefiets nog net te doen.
Mooie route hoor :D

https://gravelrides.cc/rondje-ootmarsum/
Vakman pur sang
pi_193328900
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:10 schreef MarcoD het volgende:
wel een beetje een allegaartje..
Ja idd. Ik vind het frame van die nieuwe TCR wel echt mooi trouwens.
M’n volgende fiets wordt denk ik wel een Giant of een Canyon. Maar voorlopig bevalt m’n huidige nog prima!
pi_193329072
Heeft iemand weleens dat wanneer de route een pad kruist wat je de heenweg al gereden hebt, de route stopt? Heel irritant (op een wahoo element).
Of ik doe iets fout.
Vakman pur sang
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:54:21 #229
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193329775
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft iemand weleens dat wanneer de route een pad kruist wat je de heenweg al gereden hebt, de route stopt? Heel irritant (op een wahoo element).
Of ik doe iets fout.
Nee, 15 jaar oude Garmin kan dit handelen ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193329798
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft iemand weleens dat wanneer de route een pad kruist wat je de heenweg al gereden hebt, de route stopt? Heel irritant (op een wahoo element).
Of ik doe iets fout.
Nee. Ik heb een roam.
Whatever...
pi_193330159
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft iemand weleens dat wanneer de route een pad kruist wat je de heenweg al gereden hebt, de route stopt? Heel irritant (op een wahoo element).
Of ik doe iets fout.
Zolang ik de route blijf volgen niet.
pi_193330175
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft iemand weleens dat wanneer de route een pad kruist wat je de heenweg al gereden hebt, de route stopt? Heel irritant (op een wahoo element).
Of ik doe iets fout.
Nooit gehad op mijn Bolt.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:17:49 #233
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193330309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Plaatsing voor wat? :P

5km harder denk ik niet, maar mijn omslagpunt ligt rond de 195 en daar ben ik nog niet bij in de buurt gekomen. En de bochten moet ik echt nog beter in worden, daar verlies ik zo een halve km/u op..
Houd je er rekening mee dat je omslagpunt op de fiets mogelijk lager ligt dan je omslagpunt bij hardlopen. Bij mij scheelt dat zo'n 4-5 slagen/min.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:23:48 #234
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193330404
Vandaag twee onafhankelijke fietsers achter elkaar met rabobank pakjes aan gezien en daarnaast een vallende hardloper. En dat binnen het uur:het was een mooie rit...

(overigens in mijn ogen niks mis met rabo pakjes of teampakjes in het algemeen).
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 27 mei 2020 @ 07:00:28 #235
117107 MarcoD
.........
pi_193332688
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:03 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja idd. Ik vind het frame van die nieuwe TCR wel echt mooi trouwens.
M’n volgende fiets wordt denk ik wel een Giant of een Canyon. Maar voorlopig bevalt m’n huidige nog prima!
Vindt zo'n TCR ook best ok (die blauwe ook wel), denk dat ik die nog liever zou willen dan een canyon eerijk gezegd.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193333140
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:17 schreef No-P het volgende:

[..]

Houd je er rekening mee dat je omslagpunt op de fiets mogelijk lager ligt dan je omslagpunt bij hardlopen. Bij mij scheelt dat zo'n 4-5 slagen/min.
Valt bij mij wel mee, Alp du Zwift heb ik gemiddeld op HS 194 opgereden in 1u04, en ook tijdens beklimmingen heb ik wel eens een uur boven de 190 gezeten. Maar op het vlakke vind ik het wel moeilijker.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 27 mei 2020 @ 09:50:03 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193333868
Ik heb nog nooit 194 gehaald :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 27 mei 2020 @ 09:56:20 #238
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193333936
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nog nooit 194 gehaald :D
RMJK

Of de fiets is volgens mij 198 het hoogste dat ik gehaald heb. 16-jarige Fret heeft ooit 224 gehaald toen er een 400m sprint gedaan moest worden. Daar ben ik wel een half uur goed misselijk van geweest.

400m sprint vind ik nog steeds één van de zwaarste inspanningen die je kan doen in wedstrijdverband. Zelfs olympische sprinters zie je door de hoeven gaan op de laatste 100m.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:33:05 #239
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193334306
Vanavond met wind tegen maar een 20min testje doen, heb er nu al geen zin in :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193334339
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:33 schreef Fretwork het volgende:
Vanavond met wind tegen maar een 20min testje doen, heb er nu al geen zin in :P
Sterkte.
pi_193334976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:10 schreef MarcoD het volgende:
wel een beetje een allegaartje..
Door dat ene Ceramicspeed dingetje?
Aldus.
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:49:07 #242
117107 MarcoD
.........
pi_193335869
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:34 schreef Z het volgende:

[..]

Door dat ene Ceramicspeed dingetje?
En de campa Shimano combo, maar idd die ceramicspeed wieltjes zijn ook niet mijn ding
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193336240
Eens. Ik vind het wel een mooi frame.
Aldus.
  woensdag 27 mei 2020 @ 14:12:37 #244
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193337017
Iemand de podcast van LtD met z’n oude trainer (Hendrik) geluisterd? Lange zit, maar heb wel wat nieuwe inzichten. ^O^

Voorheen was ik altijd van de D1-duurritten (circa 80/20, D1 vormt immers de basis werd me altijd verteld) en dan af en toe een keer een wat hardere/snellere training, maar volgens hem kun je prima meer prikkels opzoeken als je bijvoorbeeld maar 3x een uurtje per week fietst. Met voldoende rust ertussen kan je zelfs 3x volle bak gaan.

Ook als je gaat trainen en je voelt je goed, dat je dan beter aan het begin een stukje volle bak kan gaan dan dat je eerst 2 uur rustig fietst en het laatste kwartier even gaat rammen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 14:47:08 #245
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193337483
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:12 schreef Zwansen het volgende:
Iemand de podcast van LtD met z’n oude trainer (Hendrik) geluisterd? Lange zit, maar heb wel wat nieuwe inzichten. ^O^

Voorheen was ik altijd van de D1-duurritten (circa 80/20, D1 vormt immers de basis werd me altijd verteld) en dan af en toe een keer een wat hardere/snellere training, maar volgens hem kun je prima meer prikkels opzoeken als je bijvoorbeeld maar 3x een uurtje per week fietst. Met voldoende rust ertussen kan je zelfs 3x volle bak gaan.

Ook als je gaat trainen en je voelt je goed, dat je dan beter aan het begin een stukje volle bak kan gaan dan dat je eerst 2 uur rustig fietst en het laatste kwartier even gaat rammen.
Vooral dat laatste vond ik wel interessant, dat je beter je reserves erdoorheen kan jassen om daarna op je vetten te teren.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193338600
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:12 schreef Zwansen het volgende:
Iemand de podcast van LtD met z’n oude trainer (Hendrik) geluisterd? Lange zit, maar heb wel wat nieuwe inzichten. ^O^

Voorheen was ik altijd van de D1-duurritten (circa 80/20, D1 vormt immers de basis werd me altijd verteld) en dan af en toe een keer een wat hardere/snellere training, maar volgens hem kun je prima meer prikkels opzoeken als je bijvoorbeeld maar 3x een uurtje per week fietst. Met voldoende rust ertussen kan je zelfs 3x volle bak gaan.

Ook als je gaat trainen en je voelt je goed, dat je dan beter aan het begin een stukje volle bak kan gaan dan dat je eerst 2 uur rustig fietst en het laatste kwartier even gaat rammen.
Ik heb het ook geluisterd ja en zeker interessant, maar volgens mij ook veel dingen die wel echt bekend zijn. Je geeft aan datje circa 80/20 traint, maar om daadwerkelijk 80/20 te halen moet je best nog veel intervallen in een week. Stel je fietst 10u per week, dan moet je wel snel 2 trainingen van 1.5u echt intensief intervallen wil je die 20% halen, een training van 1.5u heeft ook weer de nodige herstelblokjes tussendoor.

Wat betreft dat intervallen aan het begin van de training wist ik de achtergrond niet van, maar ik doe ook altijd intervals aan het begin van de rit, omdat je dan nog fris bent en de juiste intensiteit kunt raken. Maar ook intensieve intervals beste na een rustdag of rustige rit in het begin van de week, zodat je nog fris bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 27-05-2020 16:18:48 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193339166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe het gegaan is.
Een heel stuk beter dan de vorige keren door je tips. Lukte veel beter om de sets goed af te maken door iets meer rust tussendoor te pakken :)
pi_193342177
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:02 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Een heel stuk beter dan de vorige keren door je tips. Lukte veel beter om de sets goed af te maken door iets meer rust tussendoor te pakken :)
Klinkt goed. Iets meer rust om daarna intensievere sets te kunnen doen bouwt meer kracht op. Daarnaast kun je zo beter goede techniek vast houden.

Bij squats mag je gerust 3 minuten rust pakken als je het nodig hebt de volgende set te halen. En qua sets is 3x 10 erg veel als je zwaar gaat. Dan is 5x5 beter om kracht op te bouwen. Ga je voor massa/hypertrofie (waarschijnlijk niet) dan is 4x8 ook interessant. (En ja, met alles bouw je wel iets op, maar juist voor duursporters is alactisch intensief op kracht trainen interessant met mogelijk veel carryover naar je hoofdsport, voor fietsen is daar best wat bewijs voor).
Whatever...
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:26:17 #249
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193342663
Zo, FTP test compleet verneukt ^O^.

Begon lekker met mn 5 minuten effort, maar had al snel wat pacing issues. Vermogen jojo-de lekker in het rond. Maar oké, volbracht en 10 minuten rust.

Ook tijdens de 20 minuten effort ging het vermogen alle kanten op, van 280 als de wind even ging liggen tot overcorrectie op 370+. Toen ik werkzaamheden tegenkwam op 8m20 besloot ik er toch maar een 2x8 test van te maken :')

Tweede 8 minuten 5% harder, maar ook verre van stabiel. Op een vlakke weg is toch wel wat lastig :P. Ook is een vliegwiel wel heel handig om je vermogenscijfers stabiel te houden...
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193342685
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:26 schreef Fretwork het volgende:
Zo, FTP test compleet verneukt ^O^.

Begon lekker met mn 5 minuten effort, maar had al snel wat pacing issues. Vermogen jojo-de lekker in het rond. Maar oké, volbracht en 10 minuten rust.

Ook tijdens de 20 minuten effort ging het vermogen alle kanten op, van 280 als de wind even ging liggen tot overcorrectie op 370+. Toen ik werkzaamheden tegenkwam op 8m20 besloot ik er toch maar een 2x8 test van te maken :')

Tweede 8 minuten 5% harder, maar ook verre van stabiel. Op een vlakke weg is toch wel wat lastig :P. Ook is een vliegwiel wel heel handig om je vermogenscijfers stabiel te houden...
Ja pacen op de weg is toch wel heel anders dan op Zwift ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 27 mei 2020 @ 20:31:35 #251
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193342750
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja pacen op de weg is toch wel heel anders dan op Zwift ;)
Soow behoorlijk, maar ik kan überhaupt mn vermogen slecht stabiel houden lijkt het wel
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193342856
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:31 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Soow behoorlijk, maar ik kan überhaupt mn vermogen slecht stabiel houden lijkt het wel
Wind heeft er wel een grote invloed op. Stabiele wind is dus wel belangrijk, maar ook de manier van trappen..als de wind wat wegvalt moet je eigenlijk direct je cadans verhogen zodat je de power min of meer gelijkt blijft. Is echt een kwestie van oefenen. Voor de wind is het ook echt een bepaalde techniek om veel power te blijven leveren, je moet dan als ware ook aan je pedalen trekken ipv alleen duwen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf woensdag 27 mei 2020 @ 20:43:32 #253
73911 ultra_ivo
pi_193342960
Zo tegen de 200 moet ik wel al eens gehaald hebben tijdens schaatsmarathons. Maar niet op de fiets.
pi_193343270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:31 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Soow behoorlijk, maar ik kan überhaupt mn vermogen slecht stabiel houden lijkt het wel
Tja maar maakt dat uit?
Ik let er nu ook steeds op en lukt steeds beter maar waarom een stabiel vermogen fietsen?
Puur voor de test?
Vakman pur sang
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:04:46 #255
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193343331
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tja maar maakt dat uit?
Ik let er nu ook steeds op en lukt steeds beter maar waarom een stabiel vermogen fietsen?
Puur voor de test?
Om harder te fietsen :P
Hoe stabieler, hoe efficiënter met je energie en frisheid.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193343368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:04 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Om harder te fietsen :P
Hoe stabieler, hoe efficiënter met je energie en frisheid.
Weet nog dat er een paar jaar geleden zo werd gevloekt op team Sky en dat ze alleen maar high tech bezig waren door puur op power te rijden. Chris Froome keek meer naar zijn computer dan de weg.
En nu doen wij het ook al. :P
Vakman pur sang
pi_193343414
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tja maar maakt dat uit?
Ik let er nu ook steeds op en lukt steeds beter maar waarom een stabiel vermogen fietsen?
Puur voor de test?
Door fatsoenlijk te pacen, kun je de ene PR na de andere PR rijden. ;)
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:10:00 #258
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193343438
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Weet nog dat er een paar jaar geleden zo werd gevloekt op team Sky en dat ze alleen maar high tech bezig waren door puur op power te rijden. Chris Froome keek meer naar zijn computer dan de weg.
En nu doen wij het ook al. :P
True, maar daar werd het spelletje even kapotgemaakt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193345009
Haha nou mijn fietsvriendinnetje heeft 38,5 getrapt in het uurrecord dus ik heb weer een goed lesje in nederigheid geleerd!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:26:46 #260
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193345141
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha nou mijn fietsvriendinnetje heeft 38,5 getrapt in het uurrecord dus ik heb weer een goed lesje in nederigheid geleerd!
Hoeveel dagen heb je nog?

Die kan je hebben!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193345438
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Door fatsoenlijk te pacen, kun je de ene PR na de andere PR rijden. ;)
Is dat zo? Goddomme, toch eens proberen.
Ik let altijd al sterk op het doordraaien en trekken aan de trappers, als een koffiemolen. Dat scheelt ook al.
Vakman pur sang
pi_193345605
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Is dat zo? Goddomme, toch eens proberen.
Ik let altijd al sterk op het doordraaien en trekken aan de trappers, als een koffiemolen. Dat scheelt ook al.
Trekken aan je pedalen... :')
pi_193345643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha nou mijn fietsvriendinnetje heeft 38,5 getrapt in het uurrecord dus ik heb weer een goed lesje in nederigheid geleerd!
Heb je iemand nodig om je uit de wind te houden? :P
pi_193345711
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Trekken aan je pedalen... :')
Scraping poop of your shoe. ;)
Vakman pur sang
pi_193349216
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Hoeveel dagen heb je nog?

Die kan je hebben!
Dit weekend nog.. ik weet niet of ik dr kan hebben maar ik kan zeker nog harder, dus ergens twijfel ik wel om nog te gaan 😝 maar ik wil volgende woensdag ook mijn rondje ZH gaan doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 28 mei 2020 @ 09:27:22 #266
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193349497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 09:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dit weekend nog.. ik weet niet of ik dr kan hebben maar ik kan zeker nog harder, dus ergens twijfel ik wel om nog te gaan 😝 maar ik wil volgende woensdag ook mijn rondje ZH gaan doen.
Ik weet niet precies hoe je herstelt, maar als je zaterdag gaat en zondag (of pinksteren) een uurtje echt rustig pendelen zou je geen verschil moeten voelen lijkt me. In dat geval goed letten op je warming up en cooling down, en stretchen (maar stiekem, wielrenners horen niet te stretchen)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:00:48 #267
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193349923
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb het ook geluisterd ja en zeker interessant, maar volgens mij ook veel dingen die wel echt bekend zijn. Je geeft aan datje circa 80/20 traint, maar om daadwerkelijk 80/20 te halen moet je best nog veel intervallen in een week. Stel je fietst 10u per week, dan moet je wel snel 2 trainingen van 1.5u echt intensief intervallen wil je die 20% halen, een training van 1.5u heeft ook weer de nodige herstelblokjes tussendoor.

Wat betreft dat intervallen aan het begin van de training wist ik de achtergrond niet van, maar ik doe ook altijd intervals aan het begin van de rit, omdat je dan nog fris bent en de juiste intensiteit kunt raken. Maar ook intensieve intervals beste na een rustdag of rustige rit in het begin van de week, zodat je nog fris bent.
Klopt, denk dat het ook eerder richting 90/10 gaat. Overigens heb jij het over een week, maar ik bekijk het eigenlijk op maandniveau. :+ Als ik (vooral in het voorjaar) slechts 1 a 2 keer per week fiets dan probeer ik misschien 1 keer per maand te intervallen/harder te gaan.

Vanaf nu ga ik, helemaal in die rustige periode, niet meer 80/90% D1 fietsen. Helemaal als ik in de maanden november - maart bijvoorbeeld maar eens per week fiets, moet het gewoon altijd rammen zijn. :P
pi_193350459
Hopeveel mensen hier weten eigenlijk wat een 80/20 training precies is?

Want van wat ik lees zijn er 3 zones waarvan je de 2e zone niet mag gebruiken. Wij trainnen allemaal met 5 of 7 zones. Dus ik denk dan ook niet dat er ook maar 1 iemand hier zich aan die 80/20 uberhaupt houd. Ik sowieso niet.
pi_193350527
Ik denk dat je niet met een rekenmachine langs je trainingen moet gaan, maar meer het principe omarmen; als je duurtraining doet, écht rustig, en als je intervallen doet, écht hard. En zolang je echt hard gaat in de intervallen, wil je ook vanzelf die rust en ga je niet elke dag lopen boren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193350581
Daarnaast zijn er ook nog andere trainingsprincipes. Mijn (hardloop)trainer heeft het er altijd over dat je genoeg variatie (binnen een week) moet hebben om niet overtraind te raken. De training wordt gemeten door intensiteit * lengte van de training, en die scores moeten niet te dicht bij elkaar liggen binnen een week. En dat wil zeggen dat het soms beter is om de zware training wat langer te maken en de rustige training kort, dan andersom.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193350809
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:00 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Klopt, denk dat het ook eerder richting 90/10 gaat. Overigens heb jij het over een week, maar ik bekijk het eigenlijk op maandniveau. :+ Als ik (vooral in het voorjaar) slechts 1 a 2 keer per week fiets dan probeer ik misschien 1 keer per maand te intervallen/harder te gaan.

Vanaf nu ga ik, helemaal in die rustige periode, niet meer 80/90% D1 fietsen. Helemaal als ik in de maanden november - maart bijvoorbeeld maar eens per week fiets, moet het gewoon altijd rammen zijn. :P
Ja het is ook logisch dat je in de wintermaanden relatief minder intensieve trainingen doet dan in het voorjaar, maar als je het over een maand gaat uitstrekken en dan 90/10 neemt en dan 1x per maand intensief, kom je volgens mij nooit aan de 90/10 per week.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
Hopeveel mensen hier weten eigenlijk wat een 80/20 training precies is?

Want van wat ik lees zijn er 3 zones waarvan je de 2e zone niet mag gebruiken. Wij trainnen allemaal met 5 of 7 zones. Dus ik denk dan ook niet dat er ook maar 1 iemand hier zich aan die 80/20 uberhaupt houd. Ik sowieso niet.
Zoals ik het begrepen heb is 80% echt rustig en 20% echt intensief, dus boven FTP. Dus eigenlijk tellen de intervallen tot FTP (bijv sweetspot) niet eens mee voor die 20%. Het is dus ook best lastig om echt 20% te halen per week. Veel mensen roepen idd dat ze 80/20 trainen, maar halen dat bij lange na niet. Ik haal dat ook niet.

Gisteren nog wat interessants gelezen. Een trainer zei dat eigenlijk elke renner altijd aan de bovenkant van zijn zone traint, maar dat eigenlijk helemaal niet slim is. Stel je zone 2 is van 150-200w. De meeste renners komen dan thuis met avg 199w. Terwijl het juist veel slimmer is om die training op bijv 160-170w uit te voeren. Het idee is dat conditionele winst aan de bovenkant van de zone nagenoeg nihil is t.o.v. het midden/onderkant van de zone, terwijl de vermoeidheid die toeneemt veel groter is. Die vermoeidheid die je extra krijgt doordat je hoger in de zone zit staat niet in verhouding tot de minimale gains en zorgt er ook voor dat je de volgende dag weer net een stukje minder fris bent voor bijv een interval training. Een paar jaar terug knipte mijn trainer D1 in 2 stukken (laag en hoog). Pas nu begrijp ik waarom.

[ Bericht 7% gewijzigd door Patroon op 28-05-2020 10:57:46 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193350920
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat je niet met een rekenmachine langs je trainingen moet gaan, maar meer het principe omarmen; als je duurtraining doet, écht rustig, en als je intervallen doet, écht hard. En zolang je echt hard gaat in de intervallen, wil je ook vanzelf die rust en ga je niet elke dag lopen boren.
Dit is min of meer ook het principe van een (olympisch) trainer die ik wel een spreek. Hij zegt (door mij kort door de bocht samengevat) dat je per week twee keer een maximale inspanning kan leveren. En, als je maar twee keer per week kan fietsen, je beter "boren" dan rustig aan doen. Een maximale inspanning bepaal je door te denken hoe hard je zou kunnen gaan als je 50km gaat fietsen of hoe hard als je 100km gaat fietsen et cetera.
Aldus.
pi_193351123
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:50 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja het is ook logisch dat je in de wintermaanden relatief minder intensieve trainingen doet dan in het voorjaar, maar als je het over een maand gaat uitstrekken en dan 90/10 neemt en dan 1x per maand intensief, kom je volgens mij nooit aan de 90/10 per week.
[..]

Zoals ik het begrepen heb is 80% echt rustig en 20% echt intensief, dus boven FTP. Dus eigenlijk tellen de intervallen tot FTP (bijv sweetspot) niet eens mee voor die 20%. Het is dus ook best lastig om echt 20% te halen per week. Veel mensen roepen idd dat ze 80/20 trainen, maar halen dat bij lange na niet. Ik haal dat ook niet.

Gisteren nog wat interessants gelezen. Een trainer zei dat eigenlijk elke renner altijd aan de bovenkant van zijn zone traint, maar dat eigenlijk helemaal niet slim is. Stel je zone 2 is van 150-200w. De meeste renners komen dan thuis met avg 199w. Terwijl het juist veel slimmer is om die training op bijv 160-170w uit te voeren. Het idee is dat conditionele winst aan de bovenkant van de zone nagenoeg nihil is t.o.v. het midden/onderkant van de zone, terwijl de vermoeidheid die toeneemt veel groter is. Die vermoeidheid die je extra krijgt doordat je hoger in de zone zit staat niet in verhouding tot de minimale gains en zorgt er ook voor dat je de volgende dag weer net een stukje minder fris bent voor bijv een interval training. Een paar jaar terug knipte mijn trainer D1 in 2 stukken (laag en hoog). Pas nu begrijp ik waarom.
80% is dus net niet echt rustig, dat is het hele probleem. Qua power vallen daar Z1, Z2 en de helft van Z3 in. Qua hartslag is dat Z1 en Z2.

Dan krijg met power je de andere helft van Z3 en Z4 die je niet moet gebruiken, of Z3 hartslag die je niet moet gebruiken.

De 20 procent is dan in power Z5+, en qua hartslag Z4+.

80/20 is een hele studie en de geleerden zijn het er niet eens echt over eens wat de zones daar binnen nu precies zijn.
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:16:22 #274
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193351200
Ik interpreteer hem als 80% laag in Z2 of in D1, en dan 20% daarboven, het liefst boven FTP.
Niet dat ik er al heel specifiek mee train, maar wil wel die blokjes in de 20% beter gaan vormgeven
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193351240
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
rijg met power je de andere helft van Z3 en Z4 die je niet moet gebruiken, of Z3 hartslag die je niet moet gebruiken.

De 20 procent is dan in power Z5+, en qua hartslag Z4+.

80/20 is een hele studie en de geleerden zijn het er niet eens echt over eens wat de zones daar binnen nu precies zijn.
Ja volgens mij is dat het gepolariseerd trainen wat ik zelf niet doe. Ik doe duur in Z2, Z3 doe ik eigenlijk niet zoveel in aangezien je daar soms tegen de wind etc ook wel in komt. Daarna pak ik vooral bovenkant Z3 onderkant Z4 (sweetspot). Dan FTP en Vo2max. Bijv bij 4-5x per week fietsen 1x intensieve interval, 1x extensieve interval (langere blokken bijv sweetspot 3x20min), 1x lange duur en 1x 2u duur ofzo. Dit kan je verdelen in 2 blokken per week:

Maandag rust
Dinsdag: intensieve interval (vo2max)
Woensdag: rustige duur 2u met bijv tempo blokjes onderin z3.
Donderdag: herstel 1u (dat is dan ook echt 50% van FTP, zonder uitschieters boven de 50%, je gemiddelde power zal veel lager uit moeten komen dan 50% FTP)
Vrijdag: rust
Zaterdag: extensieve interval (langere blokken onder of op FTP)
Zondag: lange duur.

[ Bericht 12% gewijzigd door Patroon op 28-05-2020 11:25:14 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193351302
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja volgens mij is dat het gepolariseerd trainen wat ik zelf niet doe. Ik doe duur in Z2, Z3 doe ik eigenlijk niet zoveel in aangezien je daar soms tegen de wind etc ook wel in komt. Daarna pak ik vooral bovenkant Z3 onderkant Z4 (sweetspot). Dan FTP en Vo2max.
Precies, een andere naam voor 80/20 is Polarized inderdaad.

Als ik kijk naar dit jaar, dan train ik Pyramidal (power based). 56,6% in zone 1+2, 32% in zone 3+4 en 11,4% in zone 5+.
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:29:52 #277
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193351388
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Precies, een andere naam voor 80/20 is Polarized inderdaad.

Als ik kijk naar dit jaar, dan train ik Pyramidal (power based). 56,6% in zone 1+2, 32% in zone 3+4 en 11,4% in zone 5+.
Mooie grafiekjes wel op intervals.icu

Ik zit op een threshold patroon, met:

71.2% zone 1+2
22.2% zone 3+4
6.6% zone 5+

maar dit is inclusief sportschool, wat wel het één en ander verschuift.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193351404
quote:
In summary, the current scientific research proposes that a pyramidal or polarized TID with a substantial amount of Zone 1 training combined with some Zone 3 training is the best way to maximize endurance performance. Pure focus on Zone 1 or Zone 2 training does not work as well as polarized or pyramidal TIDs.
https://kids.frontiersin.org/article/10.3389/frym.2018.00017
pi_193351419
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:29 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Mooie grafiekjes wel op intervals.icu

Ik zit op een threshold patroon, met:

71.2% zone 1+2
22.2% zone 3+4
6.6% zone 5+

maar dit is inclusief sportschool, wat wel het één en ander verschuift.
Die zijn erg mooi inderdaad. ^O^

Je moet iets minder in Z1-Z2 trainen, en iets meer in de rest. :P
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:36:26 #280
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193351460
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:32 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Die zijn erg mooi inderdaad. ^O^

Je moet iets minder in Z1-Z2 trainen, en iets meer in de rest. :P
Sinds mn power meter zit ik trouwens echt op 79.1% Z1+Z2, maar daarboven weinig op 5+
Ik wil denk ik meer polarized gaan trainen, dus Threshold verschuiven naar 5+

[ Bericht 4% gewijzigd door Fretwork op 28-05-2020 11:43:47 ]
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193351540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Sinds mn power meter zit ik trouwens echt op 79.1% Z1+Z2, maar daarboven weinig op 5+
Dat is dus blijkbaar niet helemaal goed. Als je zoveel in die lage zones zit, dan moet je echt flink je z5+ aandeel omhoog gooien. Van alleen Z1 t/m Z4 wordt je niet beter.

Maar goed, ik heb makkelijk lullen. Door de heuveltjes hier, zit ik zonder veel moeite te doen in die Pyramidal training.
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:44:42 #282
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193351558
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat is dus blijkbaar niet helemaal goed. Als je zoveel in die lage zones zit, dan moet je echt flink je z5+ aandeel omhoog gooien. Van alleen Z1 t/m Z4 wordt je niet beter.

Maar goed, ik heb makkelijk lullen. Door de heuveltjes hier, zit ik zonder veel moeite te doen in die Pyramidal training.
Nee true, ik wil kijken of ik in die 15% 5+ terecht kan komen, maar dat is nog knap lastig met rustmomenten erbij ;).
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193351567
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nee true, ik wil kijken of ik in die 15% 5+ terecht kan komen, maar dat is nog knap lastig met rustmomenten erbij ;).
Mooi streven. Dat wordt flink aanpoten in ieder geval.
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:10:59 #284
117107 MarcoD
.........
pi_193351903
Er is echt uren aan podcasts beschikbaar met dr Stephen Seiler. Over dit.

oa.
https://www.trainerroad.c(...)iathlon-show/14690/2 leuke discussies soms.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193352176
Als ik mijn hardlopen meetel, zit ik ook wel eerder aan de 20%, omdat het intervalgedeelte daar vaak een veel groter deel is van de totale training (bijv. 2,5 km in en uitlopen, en dan 6x1000 meter met 400m rust of zo, betekent al de helft van je training als interval. In marathontrainingen moet ik zelfs wel eens 6x5000 meter op marathontempo, dan is bijna alles z3/z4.



Net deze mooie grafiek uit Golden Cheetah gevist, maar ik moet hem nog even aanpassen dat ook hartslag meetelt, want de laatste week heb ik alleen op de tijdritfiets gefietst en hardgelopen, en dan heb ik dus geen powerdata.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193352205
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ik mijn hardlopen meetel, zit ik ook wel eerder aan de 20%, omdat het intervalgedeelte daar vaak een veel groter deel is van de totale training (bijv. 2,5 km in en uitlopen, en dan 6x1000 meter met 400m rust of zo, betekent al de helft van je training als interval. In marathontrainingen moet ik zelfs wel eens 6x5000 meter op marathontempo, dan is bijna alles z3/z4.

[ afbeelding ]

Net deze mooie grafiek uit Golden Cheetah gevist, maar ik moet hem nog even aanpassen dat ook hartslag meetelt, want de laatste week heb ik alleen op de tijdritfiets gefietst en hardgelopen, en dan heb ik dus geen powerdata.
Ik heb zelf de time in zone balken naast elkaar staan ipv boven elkaar, dan kan ik gelijk aan het percentage zien hoe ze zich tot elkaar verhouden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193352964
Laten we vooral niet vergeten om met plezier op de fiets te stappen. ^O^
  donderdag 28 mei 2020 @ 14:05:22 #288
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193353370
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Laten we vooral niet vergeten om met plezier op de fiets te stappen. ^O^
Eens. Met dit lekkere weer bijvoorbeeld vind ik het heerlijk om gewoon een rustig rondje te maken, zeg gemiddelde hartslag 130, maar trainingstechnisch zal dat zeker niet optimaal zijn. Ik zou graag beter willen worden, maar als je steeds meer er tegen op gaat zien om te gaan fietsen (trainen wordt het dan vooral) gaat het mis denk ik.
pi_193353392
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Laten we vooral niet vergeten om met plezier op de fiets te stappen. ^O^
Precies, plezier staat voorop, maar juist door wat gerichter werk kan ik juist de junkmile ritten zonder doel weer extra waarderen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193353460
Ik ben er tijdens de meeste ritten niet zo mee bezig, met hardlopen train ik wel met een schema.
Maar des te leuker vind ik het om achteraf nog de ritten te analyseren, extra napret ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193353710
Plaatsnaambordsprintjes zijn het belangrijkste. :P
  donderdag 28 mei 2020 @ 15:14:29 #292
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193354151
Je vrienden pijn doen is het belangrijkst natuurlijk, als je dat mastert ben je binnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193354171
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
Plaatsnaambordsprintjes zijn het belangrijkste. :P
Dit.
  donderdag 28 mei 2020 @ 15:19:25 #294
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193354202
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:16 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dit.
Niet als je tot je recht komt bij een lange sprint.
700 meter van te voren ineens gaan wordt niet vaak gewaardeerd :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193354212
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Niet als je tot je recht komt bij een lange sprint.
700 meter van te voren ineens gaan wordt niet vaak gewaardeerd :P
Gewoon doen.
pi_193355747
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:20 schreef Leonos het volgende:

[..]

Gewoon doen.
Hier is bij een meet ooit eens een demarrage geplaatst zonder deze in 3voud vooraf aan te kondigen...daarna is het weken onrustig geweest op fok _O-
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193355832
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hier is bij een meet ooit eens een demarrage geplaatst zonder deze in 3voud vooraf aan te kondigen...daarna is het weken onrustig geweest op fok _O-
Ik ben ook weleens op een meet geweest, toen won ik de meeste _O_
  donderdag 28 mei 2020 @ 17:16:12 #298
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193355862
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:14 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ik ben ook weleens op een meet geweest, toen won ik de meeste _O_
Ik was op die meet, jij werd de uberknecht en kon de brug niet vinden toch? Hadden wij niet al 3 bier op toen jij aankwam?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193355865
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik was op die meet, jij werd de uberknecht en kon de brug niet vinden toch? Hadden wij niet al 3 bier op toen jij aankwam?
:P
  donderdag 28 mei 2020 @ 17:24:20 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193356003
Toen we Andyy loste op een klim de dijk op
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 28 mei 2020 @ 17:28:01 #301
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193356045
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:24 schreef kanovinnie het volgende:
Toen we Andyy loste op een klim de dijk op
En jij succesvol demarreerde :'(
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')