Nee geen behangquote:Op woensdag 1 juli 2020 12:48 schreef Anne het volgende:
Oeh, is dat behang in de keuken? Zo ja; waar trek jij die vandaan? Wij hebben ook nog een wandje waar we iets mee willen doen en we dachten ook aan bakstenen.
Shitquote:Op woensdag 1 juli 2020 12:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee geen behangIk zal zo even een dichterbij foto maken.
quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Shit. Ik vond het al te mooi voor behang.
Klopt. De raambekleding is wel zwart binnen, dus dat is gelijk. We hebben het probleem dat we maar 3 cm hebben in de slaapkamer/inloopkast om iets op te kunnen hangen, want anders hangt het voor de deur.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:19 schreef Tegan het volgende:
Wat werk jij toch hard.
Is de raambekleding nu deels wit en deels zwart?
Ah oke duidelijk, het moet ook wel leefbaar blijven i.p.v. mooi maar niet vol te houden. Wit gaat vast goed helpen met de hitte inderdaad.quote:Op woensdag 1 juli 2020 13:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt. De raambekleding is wel zwart binnen, dus dat is gelijk. We hebben het probleem dat we maar 3 cm hebben in de slaapkamer/inloopkast om iets op te kunnen hangen, want anders hangt het voor de deur.
En deze zwarte jaloezieën leveren heel veel warmte op. Onze slaapkamer tikt regelmatig de 35+ graden aan. En als het goed is helpt wat er nu hangt ook om de warmte tegen te houden. We hebben wel een airco, maar liefst gebruik ik die niet dagelijks.
Heel heel mooi!quote:
Tsjonge ik sta versteld van jullie vindingrijkheid! Echt super!quote:Op zondag 14 juni 2020 19:29 schreef Puala het volgende:
Het gat is klaarDit was nog even een work in progress foto
![]()
[ afbeelding ]
Vrijdagavond heb ik even de bandjes gezet, wat zand verplaatst en alles straat klaar gemaakt.
[ afbeelding ]
Precies op tijd voor onze regio werd getroffen door een paar leuke buien
[ afbeelding ]
En het leek er op dat we er goed doorheen kwamen, maar 's morgens bij het omdraaien in bed had ik natte voeten. Helaas toch lekkageAchteraf blijkt de uitlaat naar de regenpijp niet helemaal oke te zijn en is het naar het laagste punt gelopen: ons voeteneinde. Het bleef bij een nat dekbed en een beschaafd plasje aan het einde van het bed, foto is wel van ergens einde vd ochtend dus niet helemaal representatief
![]()
[ afbeelding ]
Aangezien ik toch vroeg wakker was maar vast begonnen in de tuin. Voor de lunch lag het terras er al in![]()
[ afbeelding ]
En vandaag samen lekker door gebouwd. Onze loungehoek en vuurplaats is klaar![]()
We hebben hem netjes om de laurier heen geplaatst, dus die kan blijven staan en ons voorzien van schaduw. Dit lijkt het meest relaxte plekje van de tuin te worden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We moeten nog wat aarde verplaatsen en dan kunnen ook hier de plantjes er in. En ik moet nog een keertje de kwast pakken, want hij gaat nog een ander kleurtje krijgen![]()
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 10:15 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Heel heel mooi!
Duivels vraagje: Hoe ga je het praktisch aanpakken met het gespetter vanuit de spoelbak en kookplaat richting jaloezie?
quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:05 schreef Puala het volgende:
[..]
Er komt nog een opstaande rand achter zodat de achterkant van de kastjes is afgewerkt en spetteren wat minder vervelend is. Tot op heden valt het qua vetvlekken erg mee
De binnenste rand onder de bank valt op de bestrating, dus die ligt daar goed vast. En we hebben een massief frame gebouwd waardoor de achterkant goed vast zit aan de voorkant en daardoor staat het stabiel. En de staanders van de muren zijn de grond in gemeptquote:Op vrijdag 3 juli 2020 10:20 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Tsjonge ik sta versteld van jullie vindingrijkheid! Echt super!
Ik houd wel van huizen en tuinen die qua vormgeving afwijken van de standaard.
Hoe heb je de palen van de zitbank vastgemaakt in de grond? Gewoon de grond in gemept of met stalen paalhouders? (die puntige dingen).
En is dat geimpregneerd vurenhout?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt wel lekker strakNog 1 laagje wit en dan is het klaar denk ik
De vide is voorzien van een nieuwe balustrade. Langs de trap moet nog, maar dat komt nog.
We hebben in de tuin ook nog wat gedaan
En toen ik toch in dat hoekje bezig was gelijk doorgepakt. Eerst ruimte gemaakt.
En daarna een dagje bezig geweest
En ergens een rekenfoutje, dus morgen de laatste 6 planken halen en er tegenaan schroeven. Vanaf de bank hebben we in elk geval nu privacy
Ook nog wat geprutst met lampjes
En we hebben een tuintijger die goed is in verstoppen en optimaal geniet van onze tuin![]()
![]()
Er zijn richtlijnen voor de bouw. Mijn zusje weet vanuit haar opleiding wat richtlijnen voor kinderen. Ik heb beide opgezochtquote:Op zondag 19 juli 2020 19:07 schreef FranticDJ het volgende:
Heel gaaf
Zitten er eigenlijk wettelijke eisen aan zo'n balustrade? Verbaas me er op YouTube altijd over dat in bv de USA en Nieuw Zeeland er een lokale bouwinspecteur komt kijken om te kijken of je wel aan de 'code' voldoet tijdens (ver)bouwen. Heb daar in NL nog niet echt van gehoord.
Mja het bouwbesluit natuurlijk. maar er is volgens mij geen 'echte' controle op..quote:Op zondag 19 juli 2020 19:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Er zijn richtlijnen voor de bouw. Mijn zusje weet vanuit haar opleiding wat richtlijnen voor kinderen. Ik heb beide opgezocht
Klopt inderdaad. Maar ik heb nog voor niets controle nodig gehad terwijl ik bijna alles heb aangeraaktquote:Op zondag 19 juli 2020 19:28 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Mja het bouwbesluit natuurlijk. maar er is volgens mij geen 'echte' controle op..
ja nee ik ook niet hoor. nog nooit.quote:Op zondag 19 juli 2020 19:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Maar ik heb nog voor niets controle nodig gehad terwijl ik bijna alles heb aangeraakt
Dat vroeg ik me ook af is, die linker zit hoger, toch?quote:Op zondag 19 juli 2020 19:44 schreef Angelfrouk het volgende:
Zijn die balustrades even hoog? Het lijkt alsof de linker hoger staat dan de rechter.
We hebben alles bestraat met gratis bestrating van marktplaats. En de scheiding zit precies waar de schutting zit, kan primaquote:Op zondag 19 juli 2020 21:07 schreef SQ het volgende:
toffe vooruitgang weer, erg leuk!
Waarom hebben jullie dat laatste stukje bestrating ineens in een andere steen gedaan trouwens?
Als je een bouwvergunning aan hebt moeten vragen krijg je ze wel op bezoek. En hangt af van hoe fanatiek de ambtenaar is hoe vaak. In ons vorige huis hebben we em 1 keer gezien bij de aanbouw, en dat was bij het "aftekenen" van de verbouwing. Bij onze huidge verbouwing (andere gemeente) heb ik em een keer of 8 voorbij zien komen.quote:Op zondag 19 juli 2020 19:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Maar ik heb nog voor niets controle nodig gehad terwijl ik bijna alles heb aangeraakt
Wil het bijna niet zeggen....quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:32 schreef Puala het volgende:
Ik had al een tijdje een irritatie in de keuken: te weinig stopcontacten.
Gelukkig had ik daar ook iets voor liggen, maar nog geen zin in gehad. Inmiddels wel. Als je op de knop drukt in het midden zie je 2 stopcontacten zitten.
[ afbeelding ]
En de vensterbank ligt er in voor een groot deel. Dus dit kan geschilderd worden dan de volgende stap is het blad er tegenaan zetten zodat het laatste stukje ook is afgewerkt.
[ afbeelding ]
En ik zag van de week de tuin van bovenaf, best tof![]()
[ afbeelding ]
Heb dr nu 8quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:12 schreef Goitske het volgende:
[..]
Wil het bijna niet zeggen....
Told you sodat je snel te weinig stopcontacten hebt in de keuken
Ik heb totaal geen inzicht in dit soort dingen, maar die vensterbank snap ik echt niet. Moet je dan iedere keer over het aanrecht reiken? Jou kennende zal het iets heel vernuftigs zijn, maar ik nou 4x gekekenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Heb dr nu 8en 6 in de vensterbank. Lag al sinds dec klaar om dr in te maken.
Ik blijf wel ploeteren hoor met 6 contact punten verdeeld over 3 stopcontactenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Heb dr nu 8en 6 in de vensterbank. Lag al sinds dec klaar om dr in te maken.
Hoe vaak moet jij op je vensterbank zijn?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen inzicht in dit soort dingen, maar die vensterbank snap ik echt niet. Moet je dan iedere keer over het aanrecht reiken? Jou kennende zal het iets heel vernuftigs zijn, maar ik nou 4x gekeken
Regelmatig, er staan planten die water moeten hebbenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:26 schreef Tegan het volgende:
[..]
Hoe vaak moet jij op je vensterbank zijn?
Die hebben dan toch de hoogte van het aanrecht?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Regelmatig, er staan planten die water moeten hebben![]()
Maar hier komen ook 6 stopcontacten
Oh, die plank die ik zie (ongeverfde) die gaat omhoog? Aha, dan is het duidelijk. Voor mij sloot hij zo mooi aan op dat zwarte kozijnquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
Die hebben dan toch de hoogte van het aanrecht?
Ik ga proberen het uit te leggen, want ik heb zo 123 geen goede foto. Ik heb op het linker deel van de spoelbak 2 stopcontacten geplaatst. Daardoor kan je links van de spoelbak met elektrische apparaten werken op het aanrecht. Ook heb ik in de vensterbank stopcontacten geplaatst zodat ik gemakkelijk daar een lampje neer kan zetten. Een enkel stopcontact is net zo veel werk als een dubbele en het scheelt amper iets, dus ik gebruik daarom altijd dubbele stopcontacten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen inzicht in dit soort dingen, maar die vensterbank snap ik echt niet. Moet je dan iedere keer over het aanrecht reiken? Jou kennende zal het iets heel vernuftigs zijn, maar ik nou 4x gekeken
Die ongeverfde plank ligt op zn definitieve plek.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh, die plank die ik zie (ongeverfde) die gaat omhoog? Aha, dan is het duidelijk. Voor mij sloot hij zo mooi aan op dat zwarte kozijn
Ghehe, ik ben gek op kerstlampjes in mn vensterbankquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:11 schreef SQ het volgende:
Veertien stopcontacten! Wat stop je daar allemaal in dan?
Ik heb er vijf in de keuken waarvan er doorgaans maar 2 in gebruik zijn
De tuin ligt er knus bij
Dat zijn er zeven, jij noemt er veertienquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:16 schreef Puala het volgende:
[..]
Ghehe, ik ben gek op kerstlampjes in mn vensterbank![]()
![]()
En ik denk dat op een aanrecht van 5,5 meter lang het geen gek aantal is. 2 links, 2 naast de kookplaat, 3 rechts op de muur.
Ja klopt. Erg blij mee. Moet nog wel verder gaan, want de pot verf was leeg. Maar het is veel beter zoquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:26 schreef Tegan het volgende:
Ik zag stiekem dat de bank buiten al een likje verf heeft gehad, nice!
Nee de bovenrand van de pot is dan ongeveer aanrecht-hoogte.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh, die plank die ik zie (ongeverfde) die gaat omhoog? Aha, dan is het duidelijk. Voor mij sloot hij zo mooi aan op dat zwarte kozijn
Wat ziet het er gaaf uit. Zit je niet de hele tijd op een stoel ernaar te kijken en te genietenquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:10 schreef Puala het volgende:
Kijk zo ziet het er nu uit;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die in de vensterbank zijn inderdaad zoals @:kaatje1 het zo mooi noemt niet voor dagelijks gebruik. En met mijn 165 kan ik er nu nog precies bij, maar met een opstaand randje zal t voor de keren dat ik ze nodig heb wel ff een opstapje worden
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:22 schreef SQ het volgende:
Mooi puala! De plantjes moeten alleen wel wat hoger nog
Die dingen worden best stoffig...quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:26 schreef Tegan het volgende:
[..]
Hoe vaak moet jij op je vensterbank zijn?
Dat niet. Ik moet wel zeggen dat ik de keuken opruimen minder erg vind dan in het vorige huis. Sowieso verblijf ik graag in die ruimte.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat ziet het er gaaf uit. Zit je niet de hele tijd op een stoel ernaar te kijken en te genieten(deed ik Wel na een verbouwing)
Ja dat wel hequote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:22 schreef SQ het volgende:
Mooi puala! De plantjes moeten alleen wel wat hoger nog
Lief aanbod, maar ik heb er al eentje. Zet hem in een grotere pot en ergens anders neerquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Als ze in de buurt van Arnhem woont kan hier een bijna 1 meter hoge Zamioculcas opgehaald worden 🤣 die groeit hier de vensterbank uit
Super! Het is even zoeken geweest hoe je zoiets schoon houd. Ik durf er als een pan is overgekookt niet zo goed op met een schuursponsje, maar ook dat weet ik inmiddelsquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:34 schreef monsterd. het volgende:
Mooi, hoe bevalt de kookplaat met afzuiging trouwens?
Dankjequote:Op zaterdag 15 augustus 2020 17:10 schreef colivo het volgende:
Wauw wat een sprookjesachtig tegelpad!
Dankjewelquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 14:36 schreef miss_sly het volgende:
Mooi geworden, je keuken
Bewondering voor je doorzettingsvermogen ook, trouwens.
Het weer is echt een beetje spelbreker geweest. Zeker omdat wij voornamelijk met de tuin aan de slag wilden, maar dat echt niet te doen was met die temperaturen. Dus dat komt wel weer nu het iets minder heet wordt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 17:29 schreef Puala het volgende:
DankjewelHet is op het moment wel ff wat minder, maar dat komt wel weer als het weer wat meer klusweer is denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vond vóór toch mooierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat is het ontzettend gaaf geworden en wat een werk hebben jullie verricht. Om daar doorheen te kijken om er zoiets moois van te maken
We have far more in common than that which devides us..![]()
Eer van je werk
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.![]()
Ja, echt supergave metamorfose. Het beste is nog de nieuwe indeling. De keuken een niveautje lager is echt een gouden greep geweest.
Als je 'm op funda make-overs tegen zou komen, zouden er vast wel mensen zeiken over karakterverlies in de keuken.
Resistance is futile.![]()
Afgelopen dagen heb ik de verfroller weer eens tevoorschijn gehaald. Ik had een plannetje en zin om het uit te voeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Puala op 30-08-2020 11:22:40 ]![]()
Cool
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley![]()
Ik vind het echt prachtig wat je ervan gemaakt hebtEn nogmaals respect voor je harde werk en het gewoon aanpakken van al die zaken.
Je muur is leuk uitgevallen zo. Jammer van de mindere kwaliteit verf.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Heel mooi geworden zo! Omdat er best veel licht (ook direct zonlicht?) naar binnen valt, breekt dit de weerkaatsing van dat licht, zonder dat het donker wordt![]()
![]()
Herkenbaar, liever nieuwe projecten starten dan de oude, saaie klussen afmaken.![]()
Mooi geworden, de kleuren in de hal. Die maken het geheel veel warmer. En je keuken is gewoon in het echt mooier dan op de impressie!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Schopje? Ik dacht dat ik een rustige periode had gehad, maar nu ik het onder elkaar zet heb ik toch nog best wat gedaan sinds de vorige post.
Er hangen lampen boven de eettafel, inmiddels ligt er ook een tijdelijk kussen op de bank. Ik moet hem wel nog steeds verven, maar ik twijfel over de kleur. Zwart lijkt me super tof, maar poetstechnisch mogelijk niet de handigste keuze..
De houtkachel is aangeslotenVolgend jaar moet hij nog een keer de nis uit om de boel af te werken, maar voor nu was warmte prio boven afwerken
Het toilet is wat gepimpt en daarmee de ruimte die als eerste nog maar een paar puntjes op de i nodig heeft en dan klaar is.
Er zijn 2 muren in de slaapkamer geverfd
Tevens ben ik begonnen aan de plinten
En ook in de keuken is er inmiddels een plint, foto van work in progress. Inmiddels is deze klaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Huh, wacht, ik had dat van uit elkaar gaan even gemist geloof ik![]()
![]()
Wat heftig joh!
Los daarvan, wat supergaaf!
De bank in een tint die je gebruikt hebt op een wand schilderen?
Bizar opgeknapt deze woning zo, echt een huis
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Had je het niet kunnen weten, dus niks gemistquote:Op maandag 9 november 2020 20:51 schreef Molo het volgende:
Huh, wacht, ik had dat van uit elkaar gaan even gemist geloof ik![]()
![]()
Wat heftig joh!
Tnx!quote:Los daarvan, wat supergaaf!
De bank in een tint die je gebruikt hebt op een wand schilderen?
Bizar opgeknapt deze woning zo, echt een huis
Ja de bank kan in 1 van die tinten, maar wat ik heb gebruikt is muurverf en de bank moet met hout lak. Dus moet toch een pot kopen. Tenzij ik wit of zwart zou kiezen, dat heb ik nog wel staan.
Ja, ik keek laatst een van de eerste filmpjes met alle plannen. Dat verschil![]()
![]()
![]()
![]()
puala! En je trouwjurk hing al klaar!
Heftig joh. Ik hoop echt dat je je huis kunt behouden zeg. Het is namelijk een prachtig plekje.
disclaimer![]()
Ik hoop zo dat je het huis kunt houden. Je hebt er zoiets moois van gemaakt, daar moet je nog een tijd van kunnen genieten.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
quote:Op maandag 9 november 2020 20:45 schreef Puala het volgende:
Schopje? Ik dacht dat ik een rustige periode had gehad, maar nu ik het onder elkaar zet heb ik toch nog best wat gedaan sinds de vorige post.
Er hangen lampen boven de eettafel, inmiddels ligt er ook een tijdelijk kussen op de bank. Ik moet hem wel nog steeds verven, maar ik twijfel over de kleur. Zwart lijkt me super tof, maar poetstechnisch mogelijk niet de handigste keuze..
[ afbeelding ]
De houtkachel is aangeslotenVolgend jaar moet hij nog een keer de nis uit om de boel af te werken, maar voor nu was warmte prio boven afwerken
[ afbeelding ]
Het toilet is wat gepimpt en daarmee de ruimte die als eerste nog maar een paar puntjes op de i nodig heeft en dan klaar is.
[ afbeelding ]
Er zijn 2 muren in de slaapkamer geverfd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tevens ben ik begonnen aan de plinten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ook in de keuken is er inmiddels een plint, foto van work in progress. Inmiddels is deze klaar
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nee
sterkte
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley![]()
Balen, hopelijk kan je je huis houden. Ik zag al een tinder opmerking in het topic van Legwieh, ik dacht, het zal toch niet?
Huis is wel erg mooi geworden![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: