ja dat is wel jammer.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:49 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ook zonder airbnb vind ik het zonde dat hier de mooiste boerderijtjes en vakwerkhuisjes worden verhuurd als vakantiehuizen.
Maar goed, die verhuurder heeft het geld om zo'n ding te kopen, en ik niet
Maar je verandert wel hetgeen je huis is, je maakt er een commerciële instelling van. Dan kan je ook tafels neerzetten en koffie en gebak verkopen. Maar dat mag weer niet z rare verschillenquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar dat vind ik te ver gaan dus. Je kan bv wel vergunningen verlenen en als je zoveel keer de fout in gaat die vergunning intrekken. Maar om te bepalen dat je je eigendom niet mag verhuren gaat mij echt te ver
staat die openbaar? ben wel benieuwd wat een kwiwi op haar blakon luistert..quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Was even een nieuwe spotify lijst aan het maken "chillen op m'n blakon"
Goede vraag, het was snel even een spontaan geïmproviseerd idee en verder totaal niet uitgedachtquote:
quote:
Typfoutje: bwalkonquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Was even een nieuwe spotify lijst aan het maken "chillen op m'n blakon"
Nou ja dat heeft te maken met nog veel meer regels natuurlijkquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Maar je verandert wel hetgeen je huis is, je maakt er een commerciële instelling van. Dan kan je ook tafels neerzetten en koffie en gebak verkopen. Maar dat mag weer niet z rare verschillen
Er is nog een heel land om frigging Amsterdam heenquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:47 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Verhuren is wat anders dan er een toeristentoko van maken. Amsterdammers kunnen geen huurwoning vinden omdat half Wuhan zo nodig een nachtje aan een gracht moet logeren. Als wetgever moet je dan keuzes maken.
Nee volgens mij niet. Miami beats met m'n palmboom naast mequote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:51 schreef gianni61 het volgende:
[..]
staat die openbaar? ben wel benieuwd wat een kwiwi op haar blakon luistert..
Ik zou een custom autocorrect moeten hebbenquote:
Een particulier die eigenaar is van een huis kan dat een jaar verhuren aan een normale woningzoekende of aan 365 rolkoffers. Als jij het een paar dagen per jaar verhuurt aan een rolkoffer, is het toch feitelijk al niet meer beschikbaar op de woningmarkt?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:50 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Maar dat kan sowieso niet omdat het huis al bezet is door een andere stadgenoot![]()
4 weken per jaar een toerist en de rest van de weken de stadgenoot zelf, daar kan ik wel mee leven.
Ja, maar ook daar is een woningtekort.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Er is nog een heel land om frigging Amsterdam heen
Ja dat zou je zeggen. Hier zijn buurten waar best veel kleine winkels het veld moesten ruimen daardoor. Denk aan dierenwinkels, dhz-zaakjes, boekenwinkels etc. die toeristen hebben daar niets aan dus minder inkomsten. En buurten zijn minder sociaal en er is minder sociale controle.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja amsterdam is natuurlijk uit de hand gelopen maar alsnog vind ik dat de overheid zich op dit gebied niet zo ver mag gaan om je zo te beperken in je eigendom.
hoe kut het ook is voor die amsterdammers![]()
Dit is mijn huis toch, als ik dit een op airbnb wil gooien en ik zorg er voor dat er geen overlast is voor de buren dan moet ik dat toch kunnen doen
Zullen we een scriptje schrijven dat elk woord automatisch aanpast?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou een custom autocorrect moeten hebben
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:51 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Daarom mijn stelling: als je een paar dagen een Chinees in je berging wil lagen logeren: prima. Maar verder echt paal en perk stellen aan die onzin.
gelukkig welquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Superaso datquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:52 schreef Karzai het volgende:
Ja Amsterdammers houden ook gewoon hun huis aan als ze met iemand anders samenwonen en verhuren hun huis dan vervolgens door, doet een vriend van mij ook
Allemaal naar CenterParcs dan maarquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, maar ook daar is een woningtekort.
Wat?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:52 schreef Molo het volgende:
[..]
ja dat weet ik. maar ik vind als het mijn eigendom is is het mijn eigendomquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:55 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ja dat zou je zeggen. Hier zijn buurten waar best veel kleine winkels het veld moesten ruimen daardoor. Denk aan dierenwinkels, dhz-zaakjes, boekenwinkels etc. die toeristen hebben daar niets aan dus minder inkomsten. En buurten zijn minder sociaal en er is minder sociale controle.
Dat zou een beetje overkwill zijn denk ikquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:55 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zullen we een scriptje schrijven dat elk woord automatisch aanpast?
ik verwacht weer massaal toerisme hier de komende maanden..quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:54 schreef Molo het volgende:
Gianni woont wel in een hele mooie omgeving, die kronkelweggetjes en watertjes
Hweel kwein bweetje mwaarquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat zou een beetje overkwill zijn denk ik
Ho, dat bedoelde ik niet. Ik had het over iemand die zelf in het huis woont en het dan x dagen verhuurt.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Een particulier die eigenaar is van een huis kan dat een jaar verhuren aan een normale woningzoekende of aan 365 rolkoffers. Als jij het een paar dagen per jaar verhuurt aan een rolkoffer, is het toch feitelijk al niet meer beschikbaar op de woningmarkt?
Dat weet ik wel zeker jaquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:57 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik verwacht weer massaal toerisme hier de komende maanden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ja maar jouw huis staat in een buurt die niet jouw eigendom isquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat weet ik. maar ik vind als het mijn eigendom is is het mijn eigendom
Precies.quote:
dat klopt :pquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:58 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ja maar jouw huis staat in een buurt die niet jouw eigendom is
Jezusquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:57 schreef Karzai het volgende:
[..]
tja dat wel, hij kweekt er ook nog af en toe wiet
cashcow
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker jawaar woonde jij ergens? misschien kunnen we een weekendje ruilenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Phehehehe, hiep hiep hiepocrietquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Precies.
Dat gezegd hebbende, verblijf ik in Boedapest altijd in een appartment dat ik huur bij die steunslurpende duivels van booking.com![]()
![]()
Helaasch, het staat nog steeds in Nederland en niet in de Vrijstaat Bitterbalstaniëquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat weet ik. maar ik vind als het mijn eigendom is is het mijn eigendom
Jaquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:57 schreef Molo het volgende:
Benny Sings is trouwens echt het down broertje van The Beegees
Dit dusquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:59 schreef Molo het volgende:
Kortom, Airbnb in extreme is kut en ongewenst.
Airbnb in essentie verder prrrrrima, mits goed stadsmanagement
Regio Rotterdamquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:59 schreef gianni61 het volgende:
[..]
waar woonde jij ergens? misschien kunnen we een weekendje ruilen
haha echt schandaligquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Precies.
Dat gezegd hebbende, verblijf ik in Boedapest altijd in een appartment dat ik huur bij die steunslurpende duivels van booking.com![]()
![]()
* googelt hoe je een vrijstaat start*quote:Op dinsdag 19 mei 2020 20:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Helaasch, het staat nog steeds in Nederland en niet in de Vrijstaat Bitterbalstanië
Ja serieus, koekoek. Ergerlijk gewoonquote:Op dinsdag 19 mei 2020 20:00 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik dacht dat hij niet helemaal goed was![]()
Zag hem een keertje live ergens, vaag figuur wel.
ja risicootjequote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:59 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Jezus![]()
Die is straks zijn huis kwijt én heeft een dikke boete aan zijn broek![]()
Hopelijk vliegt er niets in de fik.
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 20:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Helaasch, het staat nog steeds in Nederland en niet in de Vrijstaat Bitterbalstanië
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |