Een x aantal dagen per jaar vind ik nog wel kunnen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:41 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zelfstandige huizen en appartementen moeten niet aan de markt onttrokken worden voor toerisme, wat mensen met hun zolderkamer of hooiberg doen, moeten ze wat mij betreft zelf weten.
Niet volledig mee eensquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:41 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zelfstandige huizen en appartementen moeten niet aan de markt onttrokken worden voor toerisme, wat mensen met hun zolderkamer of hooiberg doen, moeten ze wat mij betreft zelf weten.
Niet aan mij, maar wel aan de wetgever. Daar heb je een wetgevende macht voor.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:42 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat is toch niet aan jou om te bepalen als het niet jouw eigendom is?
Dit jaquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:43 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Een x aantal dagen per jaar vind ik nog wel kunnen.
Truequote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jij hebt de brug ook weleens open laten staan
Dan alleen als je als eigenaar zelf een paar dagen afwezig bent.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:43 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Een x aantal dagen per jaar vind ik nog wel kunnen.
ja maar dat vind ik te ver gaan dus. Je kan bv wel vergunningen verlenen en als je zoveel keer de fout in gaat die vergunning intrekken. Maar om te bepalen dat je je eigendom niet mag verhuren gaat mij echt te verquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:43 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Niet aan mij, maar wel aan de wetgever. Daar heb je een wetgevende macht voor.
Interessante locatiequote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:44 schreef RockNijntje het volgende:
Ik ga met collega's eten op de parkeerplaats van de Karwei. We hebben elkaar al maanden niet meer gezien.
Jippiejaaajaaajippiejippiejeejjjjquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:44 schreef RockNijntje het volgende:
Ik ga met collega's eten op de parkeerplaats van de Karwei. We hebben elkaar al maanden niet meer gezien.
Nooit gezienquote:
Jaquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:46 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Dat is Hornbach toch? Of is het weer een ander.
Parkeerplaats van de McDonald's zelf mag niet, dus nu rijdt iedereen daar maar heenquote:
Tja wat is afwezig. Je bent ook afwezig als je bij je partner logeertquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:44 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dan alleen als je als eigenaar zelf een paar dagen afwezig bent.
Verhuren is wat anders dan er een toeristentoko van maken. Amsterdammers kunnen geen huurwoning vinden omdat half Wuhan zo nodig een nachtje aan een gracht moet logeren. Als wetgever moet je dan keuzes maken.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar dat vind ik te ver gaan dus. Je kan bv wel vergunningen verlenen en als je zoveel keer de fout in gaat die vergunning intrekken. Maar om te bepalen dat je je eigendom niet mag verhuren gaat mij echt te ver
Alleen al door dat plaatje wil ik het niet zienquote:
Maar als je een huis een paar dagen verhuurt, kan een normale woningzoekende er al niet meer wonen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:47 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Tja wat is afwezig. Je bent ook afwezig als je bij je partner logeert![]()
Ik vind een x aantal dagen per jaar wel een prima idee. Zo kunnen mensen als Giannia unlight travellen, kunnen anderen er op verdienen zonder dat het ten koste gaat woningzoekenden en zo blijft de buurt ook leefbaar.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:47 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Verhuren is wat anders dan er een toeristentoko van maken. Amsterdammers kunnen geen huurwoning vinden omdat half Wuhan zo nodig een nachtje aan een gracht moet logeren. Als wetgever moet je dan keuzes maken.
quote:
ook zonder airbnb vind ik het zonde dat hier de mooiste boerderijtjes en vakwerkhuisjes worden verhuurd als vakantiehuizen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:47 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Tja wat is afwezig. Je bent ook afwezig als je bij je partner logeert![]()
Ik vind een x aantal dagen per jaar wel een prima idee. Zo kunnen mensen als Giannia unlight travellen, kunnen anderen er op verdienen zonder dat het ten koste gaat woningzoekenden en zo blijft de buurt ook leefbaar.
ja amsterdam is natuurlijk uit de hand gelopen maar alsnog vind ik dat de overheid zich op dit gebied niet zo ver mag gaan om je zo te beperken in je eigendom.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:47 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Verhuren is wat anders dan er een toeristentoko van maken. Amsterdammers kunnen geen huurwoning vinden omdat half Wuhan zo nodig een nachtje aan een gracht moet logeren. Als wetgever moet je dan keuzes maken.
Was even een nieuwe spotify lijst aan het maken "chillen op m'n blakon"quote:
Maar dat kan sowieso niet omdat het huis al bezet is door een andere stadgenootquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:48 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Maar als je een huis een paar dagen verhuurt, kan een normale woningzoekende er al niet meer wonen.
nee want het is al van iemandquote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:48 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Maar als je een huis een paar dagen verhuurt, kan een normale woningzoekende er al niet meer wonen.
Waarom geen park?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:47 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Parkeerplaats van de McDonald's zelf mag niet, dus nu rijdt iedereen daar maar heen.
Daarom mijn stelling: als je een paar dagen een Chinees in je berging wil lagen logeren: prima. Maar verder echt paal en perk stellen aan die onzin.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:49 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens.
Sommige buurten hier zijn echt veranderd door massaal vakantieverhuur
jij gaat op je stedentrips nooit in een huur appartement?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:51 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Daarom mijn stelling: als je een paar dagen een Chinees in je berging wil lagen logeren: prima. Maar verder echt paal en perk stellen aan die onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |