Postbus100 | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:47 |
Vanavond de aangepaste show https://www.avrotros.nl/m(...)-a-light-16-05-2020/ | |
Postbus100 | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:48 |
Het is misschien al wel langsgekomen, maar kan iemand die grap nog even uitleggen van dat rechterbeen? Die snapte ik niet. | |
Em31 | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:48 |
| |
grazz | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:49 |
Ja ik hoop het ook | |
Cyan9 | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:49 |
Volgens mij snapte niemand die grap. | |
TheVulture | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:49 |
Dat was een beetje een vreemde ja...en ik snapte de eerste grap met Graham Norton ook niet, over dat te laat komen | |
Strani | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:49 |
Haha nee ik vroeg het serieus Of de Belgen ook op de band boos zijn en niet op iets anders | |
Cyan9 | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:51 |
Ik ben heel benieuwd of dit waar is..
| |
Em31 | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:51 |
Oh hahaha ja op de band | |
Postbus100 | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:51 |
Ik las op Twitter iets met dat het te maken had met Andre Hazes. Maar ja, sr of jr? En wat dan? "Ze doet een André Hazesje". Dat had volgens mij te maken met dat er sowieso vertraging op de lijn zou zitten, en dat ze dus al wisten dat het een 'ongemakkelijk' gesprek zou worden. Wat ik niet snap, want lekker boeiend. Iedereen snapt dat er vertraging op een lijn zit. Dat hoef je niet weg te poetsen of overheen te lullen, laat het er gewoon lekker zijn. Dat is de charme van live televisie. | |
TheVulture | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:51 |
Tering | |
Em31 | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:51 |
oh yikes. | |
Strani | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:52 |
Okay | |
showtimer | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:56 |
Zijn die bruggetjes niet juist ingebouwd voor landen met commercials? | |
tralalala | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:57 |
Zat Nikkie niet in de gedeeltes waarin sommige landen commercials uitzenden? | |
TheVulture | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:57 |
Dat lijkt me best een logische verklaring ja | |
miss_dynastie | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:57 |
Oh wat stom... het zijn echt maar een paar woorden kom op zeg | |
Cyan9 | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:57 |
Kan zijn, maar toch vraag ik het me af. | |
RipCity | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:59 |
Dat zei graham Norton wel elke keer als ze in beeld was behalve de eerste keer volgens mij. | |
RipCity | zaterdag 16 mei 2020 @ 23:59 |
Daar had graham het paar keer over vanavond over de delay dus daar ging ze op in. Zal dr wel ingefluisterd zijn. | |
TheVulture | zondag 17 mei 2020 @ 00:00 |
Ah ok, want hij vond het volgens mij wel een leuke grap | |
showtimer | zondag 17 mei 2020 @ 00:01 |
Zijn er overigens al artiesten die de eigen solo versie van Love Shine A Light hebben vrijgegeven? | |
TheVulture | zondag 17 mei 2020 @ 00:03 |
Hooverphonic heeft hun versie op Spotify gezet | |
grazz | zondag 17 mei 2020 @ 00:03 |
Is er al een lijstje van welke inzendingen het meest gedownload/gestreamed worden na de uitzending van vanavond | |
showtimer | zondag 17 mei 2020 @ 00:03 |
| |
blackswangreen | zondag 17 mei 2020 @ 00:04 |
Love Shine My Arse. | |
grazz | zondag 17 mei 2020 @ 00:04 |
antw: http://esctracker.com/ | |
TheVulture | zondag 17 mei 2020 @ 00:05 |
http://www.esctracker.com/ | |
TheVulture | zondag 17 mei 2020 @ 00:06 |
| |
Momo | zondag 17 mei 2020 @ 00:06 |
Vraag mij hoeveel mensen gekeken hebben in Europa | |
RipCity | zondag 17 mei 2020 @ 00:07 |
| |
TheVulture | zondag 17 mei 2020 @ 00:07 |
Ik moet zeggen dat de BBC er wel een avondvullend programma van maakt, nu een speciale TOTP-uitzending met Eurovisie-liedjes | |
TheVulture | zondag 17 mei 2020 @ 00:09 |
Hij vind dus blijkbaar alleen grapjes van zichzelf leuk | |
Andromache | zondag 17 mei 2020 @ 00:15 |
Het was mooi! | |
Meridiaan | zondag 17 mei 2020 @ 00:16 |
| |
Cyan9 | zondag 17 mei 2020 @ 00:16 |
Ik zie allemaal verontwaardigde mensen uit Finland, Tsjechië en Moldavië dat zij niet in het stuk zaten met alle verlichte monumenten. Het lijkt me toch echt de verantwoordelijkheid van de omroepen zelf om (op tijd) materiaal aan te leveren. | |
Aoibhin | zondag 17 mei 2020 @ 00:19 |
| |
Aoibhin | zondag 17 mei 2020 @ 00:19 |
Ja, best leuk dit! | |
H_T | zondag 17 mei 2020 @ 00:21 |
Klappen, nou oprotten | |
H_T | zondag 17 mei 2020 @ 00:21 |
Ik geloof meteen dat dit uit 1999 komt | |
TheVulture | zondag 17 mei 2020 @ 00:22 |
Ja guilty pleasure | |
MakkieR | zondag 17 mei 2020 @ 00:23 |
Wat ik vanavond trouwens wel miste was de muziekstukken waar Nederland bekend mee is in de hele wereld. Ik denk dan snel even aan de bekende DJ's Garrix, afrojack of Armin van Buuren, Floor van Nightwish, Sharon Den Adel van Within Temptation, misschien een Andre Rieu, of een paar oude nummers van Shocking Blue, George Baker, Golden Earring of 2 unlimited/ vengaboys en zelfs de vogeltjes dans. Zeg maar een compilatie waar de wereld ons van kent. | |
Strani | zondag 17 mei 2020 @ 00:25 |
Ja maar dat is natuurlijk allemaal voor volgend jaar. | |
joko97 | zondag 17 mei 2020 @ 00:25 |
Ik denk dat ze zo iets hadden bedacht voor de main show | |
H_T | zondag 17 mei 2020 @ 00:25 |
Afrojack zou de pauze-act doen, dus ja | |
joko97 | zondag 17 mei 2020 @ 00:26 |
Ja mij viel gelijk al op dat Praag er niet in zat. Wel zonde.. | |
fatix | zondag 17 mei 2020 @ 00:27 |
Mijn standpunten: (allemaal positief op 1-2 dingen na): 1// een programma van een blok van 2 uur (zeer ideaal) 2// een proper en klaarhelder programmering .. DECENT zoals ze in het Engels zeggen 3// dit is een officieel 2020 programma geworden voor in het esc archief 4// Europese kaart met licht-stralen uit verscheidene hoofdsteden sluit perfect aan qua concept met thema #ShineAlight 5// er is in 2 uur tijd een evenwicht gezocht tussen de 4 windstreken in Europa door in te gaan op communicatie met de artiesten; knap werk. eens kijken: • West-Europa; Ierland met Logan en VK met Norton • Zuid-Europa; Italië diadato en Israël met netta/atari (wel veel Israël verwerkt in 2 uur tijd teveel netta) • Noord-Europa; Zweden met ABBA/Björn/Zelmerlow Noorwegen met Rybak • Oost-Europa; Servië met serifovic (te toeristisch) Polen in combinatie met junior-esc • Centraal-Europa; Duitsland met Schulte/deLange met ode aan Nicole (België-Nederland-Swiss-Oostenrijk ook in deze categorie) 6// ondertitelingen duidelijk lettertype en lekker draaiende toepassingen van theme-logo 7// evenwichtige overgang & 3 maal tussenpozen met Nikki Tutorials 8// LAST BUT NOT LEAST: de setting en scherm-generiek van media-park op achtergrond Knap werk; gefeliciteerd !! En trots.. proper en helder werk En dank aan de fans in Europe and beyond 👍🏼👍🏼🌹🇳🇱 | |
Strani | zondag 17 mei 2020 @ 00:27 |
Heb ik nou een deja vu? | |
Meridiaan | zondag 17 mei 2020 @ 00:28 |
Staat in een ander topic ook Dit noem ik trouwens een deja lu | |
Strani | zondag 17 mei 2020 @ 00:29 |
Ik dacht dat het dit topic was | |
Meridiaan | zondag 17 mei 2020 @ 00:31 |
Vorige! | |
Strani | zondag 17 mei 2020 @ 00:32 |
Aha! Ja, zelfde topicreeks bedoel ik dan | |
ato | zondag 17 mei 2020 @ 01:01 |
Ja die is leuk, mijn bier is nog niet op | |
ato | zondag 17 mei 2020 @ 01:04 |
Ik vond het een professionele show, ik mistte wel een Arcade van Duncan zelf. En ik vond Nikki een vreselijke outfit hebben. Verder prima. Maar Diodato | |
grazz | zondag 17 mei 2020 @ 01:08 |
was me niet opgevallen | |
Prisha | zondag 17 mei 2020 @ 01:11 |
| |
Aoibhin | zondag 17 mei 2020 @ 01:27 |
Arcade zullen ze wel voor volgend jaar willen bewaren, als openingsact | |
Aoibhin | zondag 17 mei 2020 @ 01:28 |
| |
Strani | zondag 17 mei 2020 @ 01:37 |
Yep, denk het ook. | |
chufi | zondag 17 mei 2020 @ 01:50 |
schakel wel iets later in | |
hole1988 | zondag 17 mei 2020 @ 07:05 |
Wat me opviel is dat ze wat visuals hebben gebruikt van vorig jaar. | |
Greys | zondag 17 mei 2020 @ 08:25 |
totebel | zondag 17 mei 2020 @ 08:31 |
Ik vond het geheel eerlijk gezegd vrij deprimerend en... ik had nooit gedacht dit te zeggen, Jan als presentator was het minst slecht. Chantal, houterig en would be grappig, Edsilia, totaal geen gevoel voor toonzetting. Zelfs qua zang won Jan het van de twee dames. Voor mij zijn met name de dames duidelijk een maatje te klein voor een evenement als dit | |
Greys | zondag 17 mei 2020 @ 08:39 |
Wat zinnen in een lege studio is toch héél anders dan voor een grote zaal vol publiek? Chantal en Edsilia komen dan tot leven en tot hun recht. Dat hebben ze vaker bewezen. Daar waren ze voor gekozen. | |
borisz | zondag 17 mei 2020 @ 08:43 |
Toch nog 2.370.000 kijkers | |
Em31 | zondag 17 mei 2020 @ 09:16 |
Echt totaal niet mee eens, over dat zingen al helemaal niet vond Chantal er bovenuit springen, Edsilia kwam eigenlijk niet heel vaak aan het woord, maar sowieso dat zij sterker is in een greenroom. | |
Em31 | zondag 17 mei 2020 @ 09:17 |
Hierdoor zie je trouwens wel wat er gebeurd was als iedereen een video in had moeten sturen als compleet optreden. De één vanuit zijn kelder, de ander vanuit een lege arena in Verona. | |
Greys | zondag 17 mei 2020 @ 09:35 |
Ja, het had nooit een eerlijke Contest geweest! Helemaal mee eens! Maar ben wel superblij met deze uitvoering zo. Voor de bewaar. | |
Fred_B | zondag 17 mei 2020 @ 09:38 |
Net zoals normaal iedereen een andere act met een ander budget heeft toch? | |
Japepk | zondag 17 mei 2020 @ 09:40 |
Mwah, dan blijft de basis in elk geval hetzelfde. | |
Em31 | zondag 17 mei 2020 @ 09:45 |
Ja echt geweldig | |
MMF93 | zondag 17 mei 2020 @ 09:52 |
Eens met jou! Ik vond Chantal het echt fantastisch doen, precies zoals ik het had verwacht eigenlijk. De andere twee ook prima trouwens hoor, kunnen we echt wel trots op zijn en dat gaat volgend jaar zeker goed komen. | |
Prisha | zondag 17 mei 2020 @ 09:53 |
Keek net weer naar de Love Shine a light met Rotterdams philharmonisch orkest en de landmarks. Damn. Wederom tranen. Wat was dat prachtig gedaan. | |
libranl | zondag 17 mei 2020 @ 09:53 |
In mijn ogen was er te weinig aandacht voor de inzendingen van dit jaar. De inzendingen werden afgeraffeld zoals het opnoemen van een boodschappenlijstje. Heel jammer. Vooral omdat een artiest als Netta wel een nieuw lied in z'n geheel mag spelen.... | |
Prisha | zondag 17 mei 2020 @ 09:54 |
Is er al iets meer bekend over de right leg van Chantal trouwens | |
MMF93 | zondag 17 mei 2020 @ 09:54 |
Jaaa echt en voor de show. Ze hebben echt hun best gedaan voor de fans om ze toch een ESF-avond te geven en dat is imo goed gelukt . | |
speknek | zondag 17 mei 2020 @ 09:57 |
Chantal is gewoon een hele knappe presentatrice, maar ze was twee keer aan het adlibben met dr interviews met die Italiaan en Graham Norton en allebei de keren kwam het er behoorlijk awkward uit vond ik (sing a song for my right leg? I think you'll be watching us very closely?). De taalbarrière was er wel. Ik hoop dat ze een wat strakker script krijgt bij de hoofdshow. | |
Prisha | zondag 17 mei 2020 @ 10:01 |
Ik moet steeds lachen als ik dit terug zie geen idee waarom | |
Em31 | zondag 17 mei 2020 @ 10:02 |
Dat ze blijkbaar reageerde op grappen van Graham die hij maakte tijdens de uitzending is ook niet heel handig, aangezien de rest van Europa dat niet weet. Blijkbaar was er steeds iets met die delays waar hij dan op reageerde en nu deed ze dat bij hem. Maar dat weten wij toch niet | |
speknek | zondag 17 mei 2020 @ 10:04 |
Ik hoop dat ze die delays er ook uit halen, waar ging dat over, was nog wel op het Mediapark. | |
Paul | zondag 17 mei 2020 @ 10:09 |
Wie zegt dat dat aan het mediapark ligt ouwe reus | |
H_T | zondag 17 mei 2020 @ 10:24 |
NPO had voor de delay gekozen om meer te kunnen ondertitelen. Als je alleen naar NPO kijkt maakt dat verder ook niet uit | |
Greys | zondag 17 mei 2020 @ 10:30 |
Ja | |
Greys | zondag 17 mei 2020 @ 10:35 |
Denk dat in de quarantaineversie de verschillen nog veel groter zouden worden, als ze echt een wedstrijd ervan hadden gemaakt. De één met slecht geluid in een huiskamer met alleen een gitaar. De ander met een bewerkte videoclip. Weer een ander wel live maar vanuit een arena etc. Mooiste van de hele avond. Dat laatste van Netta ben ik met je eens. Had dan Jeangu maar Grow in z'n geheel laten doen of Diodato z'n Fai Rumore helemaal. Maar ze hebben de afgelopen weken alle kandidaten volop in de spotlight gezet op hun officiële kanalen (home concerts, voor iedereen aparte tweets met hun inzending, etc.) en dat had allemaal niet uitgebreid in één show gepast, meer dan veertig liedjes en artiesten. Dus ik vond het wel netjes opgelost zo. | |
Prisha | zondag 17 mei 2020 @ 10:39 |
Ik zie nu pas bij het terugkijken die blitse broek van Johnny | |
Nashipeer | zondag 17 mei 2020 @ 10:41 |
Een reflectie: Ik zie op Twitter ook heel veel reacties waarbij mensen teleurgesteld zijn en hadden gehoopt dat de show ze op kon vrolijken (ook Matt helaas). Maar ik vraag me af of ze dan niet de lat onrealistisch hoog voor zichzelf hebben gelegd. De kracht achter de "vrolijkheid" van het sf is het live-publiek dat leven brengt... Dat was van tevoren ook wel te verwachten. Dan kun je live-optredens doen in de nationale studio's en er een wedstrijdelement in zetten, of 41 liedjes voor 3 min afspelen als een YouTube-playlist, of zoals in 2016 opbeurende vrolijke EDM gebruiken. Maar dan blijft dat deprimerende alsnog aanwezig omdat er geen publiek, applaus of gejuich is, maar een lege zaal. En ik denk dat Chantal, Edsilia, Jan en Nikkie het fantastisch deden, maar zonder live-feedback van het publiek is sws alles vlak, hoe goed of slecht een grap ook is. (Probeer maar een sitcom te kijken met en zonder de lachband, de tweede voelt vlak aan). Ik heb het gevoel dat een hoop fans dit jaar teveel vasthielden (begrijpelijk) aan het normale sf, en dan is alles wat een beetje afwijkt al gelijk deprimerend en teleurstellend.. Maar om eerlijk te zijn, als je kijkt hoeveel elementen ze hebben kunnen invoegen in maar een paar weken tijd (alle deelnemende landen en artiesten mobiliseren, mooie shots van steden, oud-kandidaten laten zingen op straat, complete stage bouwen, visuals, etc.) dan heeft de organisatie het ongelooflijk goed gedaan. En ik vond dat de artiesten en liedjes prima zijn geëerd: 30 sec + ze aan het woord laten klonk eerst kort, maar het liet wel de essentie zien. 26 liedjes in een finale is al een lange zit; stel je voor dat je 41 liedjes van 3 minuten moet uithouden, ook nog televoting toevoegt plus de show daar omheen, zoals sommige fans graag wilden zien. (En ook voorspelbaar:) dat bv IJsland wint, en dat diezelfde fans die graag een wedstrijdelement wilden zien, maar ook tegelijkertijd Rotterdam 2021 gunden, achteraf toch maanden gaan zeiken dat het Reykjavik 2021 zou moet zijn omdat ze het eerlijk hebben verdiend nee ik vond de show gisteren echt heel goed gedaan ondanks de beperkingen! | |
joko97 | zondag 17 mei 2020 @ 10:43 |
Ik denk dat de EBU ook bepaalde eisen had, zoals het nieuwe nummer van netta en het logo van het junior songfestival. | |
Greys | zondag 17 mei 2020 @ 10:49 |
Ik snap alleen niet waarom dan per se Netta, als dat een eis zou zijn van de EBU? Waarom dan niet van Salvador? (Ik roep maar wat.) Of Duncan met Arcade én z'n nieuwe nummer? | |
H_T | zondag 17 mei 2020 @ 10:56 |
Ik denk eerder dat Israël alleen mee wilde werken aan de Hallelujah met kinderen als ze daar iets voor terug zouden krijgen. In dit geval het optreden van Netta. | |
Prisha | zondag 17 mei 2020 @ 10:58 |
Die kat of hond op dat bed is volgens mij wel wat gewend, zo te zien. Pit lekker door daar Edit: ik denk dat het een kat is. [ Bericht 3% gewijzigd door Prisha op 17-05-2020 11:04:22 ] | |
H_T | zondag 17 mei 2020 @ 11:08 |
De Morgen bevestigt het verhaal dat Hooverphonic ontbrak omdat Alex Love shine a light een kutnummer vindt. Aan het eind van het artikel linken ze naar de video met daarbij de tekst
| |
Prisha | zondag 17 mei 2020 @ 11:09 |
owj wow | |
Arth_NL | zondag 17 mei 2020 @ 11:14 |
Een hond, genaamd Buddy. 42:50 | |
Prisha | zondag 17 mei 2020 @ 11:16 |
ooohh verrek. Ik heb zoveel gemist gister dit zal vast mijn plaspauze zijn geweest, ik kan me haar echt totaal niet meer herinneren Edit: oh maar daarna kwam Tom, die kan ik me wel degelijk herinneren | |
libranl | zondag 17 mei 2020 @ 11:16 |
Dit idd. Waarom krijgt uitgerekend Netta dit podium. Dat onging mij ook helemaal. Dat oud-winnaars een ingetogen versie van een winnend lied mogen opvoeren, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Zij mag dan nieuw materiaal spelen, daarvoor heeft Netta vorig jaar haar kans al gehad. Lijkt me niet dat het een eis kan zijn van de EBU. | |
Aoibhin | zondag 17 mei 2020 @ 11:21 |
Ja dat was echt mijn hoogtepunt | |
Aoibhin | zondag 17 mei 2020 @ 11:21 |
Netjes! | |
Arth_NL | zondag 17 mei 2020 @ 11:21 |
Dit was van donderdag, de liedjes van de tweede halve finale. | |
FruitofUtopia | zondag 17 mei 2020 @ 11:22 |
Cornald was niet te harden gister! Waar had die last van joh? Ben naar de Belg gezapt. | |
Prisha | zondag 17 mei 2020 @ 11:23 |
Maar die heb ik ook gezien ik ben helemaal in de war, haal alles door elkaar Maar het is dus een hond. | |
Aoibhin | zondag 17 mei 2020 @ 11:27 |
| |
TheVulture | zondag 17 mei 2020 @ 11:34 |
Die was wel een beetje onnodig zuur over liedjes ja, terwijl het geen competitie was. | |
Cyan9 | zondag 17 mei 2020 @ 11:46 |
Ik weet dat het totaal geen wedstrijd was, maar elke keer bij het shot van de Zwitserse vlag op de Matterhorn denk ik meteen: "Ok, Zwitserland wint". | |
lashatumbai | zondag 17 mei 2020 @ 11:46 |
Het mooiste shot van de avond! | |
Fred_B | zondag 17 mei 2020 @ 11:47 |
Het eindresultaat had zeker een aantal mooie optredens, maar het is natuurlijk de vraag of hiermee de wens van zowel de fans als de casual viewers beantwoord werd. Ik heb mijn mening eerder kenbaar gemaakt, dus ik zal het kort houden, maar ik denk toch echt dat de show die donderdag werd uitgezonden in Zweden meer enthousiasme had opgeleverd dan ESAL. Dat was gewoon 25 liedjes, met oude postcards, oude intervalacts (o.a.Love Love Peace Peace kwam langs) en enkele live optredens (o.a. Dotter en The Mama's) en aan het einde de puntentelling. Daar zat minder werk in, maar de liefde voor het ESF spatte er vanaf en werkte aanstekelijk. Nu had je 41 gelukswensen, fragmenten van onbekende liedjes en een paar oude nummers, wat ondanks hoe mooi sommige dingen gedaan waren, toch niet echt aanspreekt. | |
Prisha | zondag 17 mei 2020 @ 11:48 |
Dat was wel werkelijk een prachtige shot en dan met die muziek erbij | |
lashatumbai | zondag 17 mei 2020 @ 11:48 |
Dit artikel vanuit Zweden is alles behalve mals over gisterenavond: De kern: https://www.aftonbladet.s(...)us-eurovision-fiasko | |
Momo | zondag 17 mei 2020 @ 11:49 |
Fred_B | zondag 17 mei 2020 @ 11:50 |
Overigens zijn de kijkcijfers wel een serieus bloedbad geworden, met tussen de 1.1 en 1.6 miljoen kijkers in Spanje, Frankrijk en Duitsland. Italië iets hoger met 2.6 miljoen, waarschijnlijk door Diadato. Daar heb ik dan ook wel gemengde gevoelens bij. Binnen de ESF-wereld is er niemand die ik zo weinig een kijkcijferflop gun als Sietze, zeker gezien het harde werk dat hij met zijn team heeft gedaan om deze uitzending van de grond te krijgen. Anderzijds ben ik persoonlijk blij dat wat er volgend jaar ook speelt, dit format nooit meer gebruikt gaat worden. | |
Cyan9 | zondag 17 mei 2020 @ 11:55 |
Eigenlijk verbaast me dat niks, veel mensen kijken toch voor het competitie element (wat ik zelf trouwens niet passend had gevonden gisteravond). Een vriendschappelijk voetbalduel trekt waarschijnlijk ook minder kijkers. Gevaarlijke uitspraak: ik weet niks van voetbal, ik kijk het nooit en voetbalfans zijn net aliens, ik snap ze niet. | |
Andromache | zondag 17 mei 2020 @ 11:56 |
Ja, maar Zweden onderschat het hele coronaverhaal. | |
Kaneelstokje | zondag 17 mei 2020 @ 11:56 |
Ja, had een beetje hetzelfde gevoel. Ik had duidelijk meer muziek verwacht, meer opgewektheid. In plaats van de ingestudeerde standaardverhaaltjes. | |
ShippedFromTheNetherlands | zondag 17 mei 2020 @ 11:56 |
Als er echt een festival zou zijn met deze opzet hadden denk ik meer landen gekozen voor arena's | |
Greys | zondag 17 mei 2020 @ 12:08 |
blackswangreen | zondag 17 mei 2020 @ 12:15 |
Beetje hard en respectloos, maar de uitzending ging wel ten onder aan de goede bedoelingen. Dat de kijkcijfers laag waren ligt volgens mij niet alleen aan het ontbreken van competitie, het was ook gewoon een beetje saai en wollig. Met Ilse die Ein Bisschen Frieden zingt voor mij als dieptepunt, jezus wat was dat cheesy. Wie zit daarop te wachten? | |
FruitofUtopia | zondag 17 mei 2020 @ 12:16 |
M'n moeder - die echt alleen op de avond zelf kijkt en verder het songfestival niet volgt - zei ook dat het allemaal veel te snel ging. Wij kennen natuurlijk de liedjes grotendeels al en dan is 30 seconden misschien nog te behappen, maar voor iemand die er nog niets van heeft meegekregen was het eigenlijk niet te doen. Naast allemaal nieuwe liedjes (waarvan je slechts een fragment hoort) zijn het ook nog volslagen onbekenden natuurlijk voor de niet-fans. En je kreeg ook geen kans om ze te leren kennen. Het bleven wat dat betreft inwisselbare personen die ook nog eens allemaal dezelfde boodschap verkondigden. De "interval acts" waarbij er wat meer ruimte was voelden daarom als een verademing, maar die waren eigenlijk allemaal in mineur. Als je nog niet somber was, werd je het wel. Dat terwijl de meeste landen juist weer langzaam openen en het virus op de terugweg is. Dat mensen inmiddels corona-moe zijn helpt natuurlijk ook niet mee. | |
Ama | zondag 17 mei 2020 @ 12:27 |
Dat was wel tof ja. | |
RipCity | zondag 17 mei 2020 @ 12:45 |
https://m.hln.be/showbizz(...)divagedrag~a0e2c1f7/ https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200517_04962643 | |
TheVulture | zondag 17 mei 2020 @ 12:47 |
Smaken verschillen, Ein bischen Frieden in het Vredespaleis vond ik dan weer heel mooi sentiment. En die Zweden die negatief zijn, tja ze vinden zichzelf ultieme Eurovisiegoden. Dat mag ook wel een beetje na de shows van met name 2016, maar dit was nooit bedoeld als surrogaatcompetitie. Je kunt videoclips niet met liveopnames vergelijken. En met alle respect voor The Mama's, die versie bij MF was ook wel heel veel backingtrack qua ondersteuning. | |
TheVulture | zondag 17 mei 2020 @ 12:49 |
Eens, het sentiment dat deze show uitstraalde was een maand geleden nog heel anders ontvangen... | |
Greys | zondag 17 mei 2020 @ 12:56 |
Op het moment dat ze deze show aan het maken waren is het ook heel gevaarlijk te kiezen voor een vrolijke lachen gieren brullen show. Want voor hetzelfde geld was er inmiddels een gruwelijke tweede golf om maar iets te noemen. En héél veel mensen in al die landen hebben geliefden verloren. Een hysterische glittershow hadden velen dan weer zeer respectloos gevonden. Je doet het toch nooit goed voor iedereen. | |
Funhouse | zondag 17 mei 2020 @ 13:02 |
En ze hebben het hele jaar nog niets positiefs weten te zeggen over de Nederlandse organisatie | |
DavidTwente | zondag 17 mei 2020 @ 13:03 |
Wat betekent dit? | |
Aoibhin | zondag 17 mei 2020 @ 13:05 |
Dat was echt zo'n kippenvelmomentje Geweldige staging! | |
Aoibhin | zondag 17 mei 2020 @ 13:09 |
Dit is toch ook voor het eerst in vele jaren dat Christer Björkman niet bij de organisatie betrokken is/mocht zijn? Misschien dat daar dan wat zuurheid zit. | |
pvdplanet | zondag 17 mei 2020 @ 13:10 |
Overigens echt, geen cgi! | |
Guanabana | zondag 17 mei 2020 @ 13:12 |
Ik snap eerlijk gezegd maar weinig van alle kritiek. Was toch een prima show met veel hoogtepunten en aandacht voor iedereen. En dat het deprimerend zou zijn, tja, oneens. Het is misschien ontroerend of wat serieus, maar dat lijkt me niet hetzelfde. Je kan toch moeilijk een schijtlollige toon gaan voeren gezien de omstandigheden. | |
Aoibhin | zondag 17 mei 2020 @ 13:14 |
Ik denk inderdaad dat wat hierboven is gezegd dat ze het nooit voor iedereen goed hadden kunnen doen. Ik lees op zich ook wel veel positieve berichten | |
tralalala | zondag 17 mei 2020 @ 13:18 |
Sow, dat stukje zang van Jantje Smit was echt vals, haha. Herhaling nu | |
libranl | zondag 17 mei 2020 @ 13:37 |
Dit vind ik dus ook. Hier kennen de meesten alle inzendingen wel. En de artiesten zullen vast op Twitter en Youtube al de nodige aandacht hebben gehad de afgelopen weken. Er zijn alleen genoeg kijkers die dat niet hebben meegekregen. Die kregen nu korte fragmenten van 20 tot 30 seconden voorgeschoteld. Nauwelijks de tijd om de liedjes goed te luisteren en te leren kennen. Wat dat betreft vond ik persoonlijk de opzet in Zweden (zoals door @Fred_B al genoemd) geschikter. De fragmenten hadden op z'n minst iets langer kunnen zijn, bijv. 1 minuut. Schrap dan een aantal items in de show van aandachtsgeile usual suspects als Netta. Die hoef ik sowieso niet iedere keer weer op te zien draven. | |
libranl | zondag 17 mei 2020 @ 13:45 |
Erg onprettig stemgeluid om naar te luisteren. | |
H_T | zondag 17 mei 2020 @ 13:46 |
Ik had ook graag wat langere fragmenten van de nummers gezien, maar je kan nu eenmaal niet altijd krijgen wat je wil. Ook niet wanneer je het programma maakt. We weten niet welke eisen er achter de schermen waren voor het maken van de show | |
Fascination | zondag 17 mei 2020 @ 13:47 |
Oh België, even goed opletten wat ze zeggen | |
Fascination | zondag 17 mei 2020 @ 13:49 |
Wat de zangeres van Hooverphonic zei was nog het meest oprecht. De mannen wilden vooral henzelf en de groep aanprijzen. | |
Lavenderr | zondag 17 mei 2020 @ 14:18 |
Ik begrijp de kritiek ook niet. Ik vond het bij vlagen echt ontroerend. Vooral dat love shine a light met al die instrumenten. Kippenvel. | |
Cee | zondag 17 mei 2020 @ 14:53 |
"Check out our streaming platforms and stay safe" | |
Greys | zondag 17 mei 2020 @ 15:04 |
https://eurostory.nl/eurovisie-2020-de-dag-erna/ Ik vind deze 'day after' gedachten mooi verwoord door Eurostory. | |
Prisha | zondag 17 mei 2020 @ 15:10 |
oh wow prachtig verwoord inderdaad | |
totebel | zondag 17 mei 2020 @ 15:20 |
Dat klopt, je hebt nooit iedereen tevreden en ja de situatie had nog serieuzer kunnen zijn, maar... dan had je ook voor een neutralere toon kunnen kiezen dan nu is gedaan. Als je al niet depressief was, zou je dat vanzelf wel worden, zeker het eerste uur. | |
grazz | zondag 17 mei 2020 @ 16:01 |
Ik zit me weer op te vreten na het lezen van vele negatieve reacties. Ik had deze reactie even nodig
| |
Arth_NL | zondag 17 mei 2020 @ 16:40 |
Het is Aftonbladet, de krant voor boze Zweden. Als het niet Zweeds is vinden zij het niks. | |
DJ11 | zondag 17 mei 2020 @ 16:48 |
Ik snap de kritiek vanuit Zweden prima en ben het er ook volledig mee eens. Het verbaast me eigenlijk dat de vele ESF-kenners hier die kritiek niet herkennen. Het is echt heel simpel: Zweden is echt veel meer een muziek-minded land dan Nederland. Niet voor niets is hun Nationaal Songfestival daar een mega-evenement, minstens zo groot als het Songfestival zelf. Dus vanuit Zweeds perspectief is het volstrekt logisch dat ze zich storen aan de korte fragmentjes van de nummers. Als er één land is van waaruit je dergelijke kritiek kunt verwachten is het Zweden wel. Hun muziekcultuur is superieur aan de onze en aan veruit de meeste andere deelnemende landen. | |
Lavenderr | zondag 17 mei 2020 @ 16:51 |
Ik vond het gewoon prachtig. Heerlijke avond met veel ontroerende momenten. | |
DecoAoreste | zondag 17 mei 2020 @ 16:54 |
Vergeet ook niet dat de Zweden wat minder bang zijn voor corona dan de rest van de wereld. | |
Em31 | zondag 17 mei 2020 @ 17:05 |
Na die troep in Melfest dit jaar moest ik toch een beetje lachen Het is Zweden. Onze loting was te overdreven en volgend jaar is onze show ook niet goed genoeg. Niemand is nou eenmaal zo perfect als Zweden, dus niet iets om ons druk over te maken. | |
Cee | zondag 17 mei 2020 @ 17:07 |
De insteek van gisteravond is totaal anders. Als de Zweden het zitten te vergelijken met een regulier ESF dan slaan ze de plank mis. Snap verder wel de kritieken dat het allemaal wat te serieus en somber overkwam, maar ik begrijp ook dat je rekening moet houden met de situatie waarin Europa/de Wereld zich op het moment van uitzenden verkeert, wat je weken van tevoren niet precies kan inschatten. Wat Greys zegt, je kan het nooit exact goed doen, dus beter om iets te serieus te zijn dan juist te jolig als op 16 mei de doodskisten opeengestapeld voor de ziekenhuizen zouden liggen. | |
Em31 | zondag 17 mei 2020 @ 17:09 |
Ging net weer even wat optredens bekijken en Youtube reacties zijn gewoon leuk om te lezen | |
lashatumbai | zondag 17 mei 2020 @ 17:11 |
SVT vs NPO/AVROTROS/NOS : dan denk ik wel dat zijn beter zijn in TV maken met goede entertainment value. Dat is gewoon niet waar de NOS bijvoorbeeld sterk in is. Die zijn dan waarschijnlijk weer beter in een goede regie en hoogstaande registratie. | |
Cee | zondag 17 mei 2020 @ 17:14 |
Ik neem aan dat ze de kritieken ook wel gebruiken voor volgend jaar. Had wel het idee dat die wat serieuze, no-nonsense toon óók voor het echte ESF de bedoeling was. Dat was vooraf een beetje mijn vrees. Dat het iets te nieuwsbulletin-achtig zou worden. Dus hopelijk wordt dat nu wat losgeschud. | |
Em31 | zondag 17 mei 2020 @ 17:29 |
al denk ik dat de presentatoren sowieso wel beter tot hun recht gaan komen in een volle zaal in plaats van zo’n dode studio, maar voor alles eromheen is het niet zo erg ja. | |
Em31 | zondag 17 mei 2020 @ 17:31 |
Hopelijk hebben ze genoeg tijd. | |
lashatumbai | zondag 17 mei 2020 @ 17:33 |
Ja dat is precies wat ik ook heb. | |
Cee | zondag 17 mei 2020 @ 17:47 |
Die totaal lege studio en de 0 interactie tussen de presentatoren had ook een erg afstandelijk effect. Vergelijk het met de show in Duitsland: daar praatte een presentatrice de clips ennoptredens (van 5 acts die anders in de finale hadden gestaan) aan elkaar door en zaten twee commentatoren op een verder lege tribune, waarmee ze ook gesprekjes had. Hier waren dus ook slechts 3 continue factoren in de studio maar oogde het door de dynamiek minder stijfjes. Al zou er slechts 30 man publiek zitten dan zou dat al heel veel verschil maken. Nu hoop ik dat er volgend jaar wel wat meer mensen naar binnen mogen. | |
Redefine | zondag 17 mei 2020 @ 17:51 |
Ik vind het logisch dat er ook wat kritiek is. Nu ook ik erover nadenk waren alle liedjes ook wel wat zwaarmoedig. Zelfs Heroes was door de akoestische versie niet echt vrolijk. Het stoorde mij niet. Maar er had op zich best een vrolijker liedje bij gekund. Verder vind ik het vreemd dat er discussie is dat er te weinig te lachen was. Terwijl er tegelijk al discussie was over de grapjes van Chantal? Tsja wat wil je dan? Het was toch vrij duidelijk dat door het ontbreken van publiek je er geen enorm sfeervolle show van kunt maken. De vergelijking met de Zweedse show vind ik zelf wat onlogisch. Ten eerste zijn de Zweden daar veel beter in dan elk ander Europees land, dus minder is het altijd wel. Maar daarnaast is het ook wel een stuk makkelijker om een show te maken waarbij je geen rekening met iemand hoeft te houden. Die show is gemaakt door Zweden voor Zweden. Met weliswaar wel het oog op kijkers van buiten het land. Love Shine a Light moest rekening houden met heel Europa en daarbuiten. En ook rekening houden met de organisatie. Bovendien heeft Zweden recent nog twee keer gewonnen. Dus dan is het makkelijk om nog daarvan postcards etc. te laten zien. Bij Nederland moet je of iets heel oubolligs gebruiken of iets van anderen jatten. | |
Redefine | zondag 17 mei 2020 @ 17:53 |
Dan moet ik daarbij aantekenen dat ik zelf juist altijd erg kritisch ben. Maar gisteren een prima show vond. Maar misschien waren mijn verwachtingen gewoon wat anders. | |
RipCity | zondag 17 mei 2020 @ 18:08 |
totebel | zondag 17 mei 2020 @ 19:03 |
Daar zou ik tegenin kunnen brengen dat ik me stoor aan het misplaatste nationalisme waarmee alles fantastisch wordt gevonden met het labeltje songfestival, want Nederland. Ieder heeft recht op zijn mening, jij die het wel mooi en leuk vond, maar ook ik die het te depressief voor woorden vond. Vorig jaar hebben we op de dag van het Songfestival mijn schoonmoeder moeten begraven, dan ben je wel toe aan iets anders dan dood en verderf | |
Meke | zondag 17 mei 2020 @ 19:19 |
Ohh ik ben nu weer filmpjes aan het terugkijken, ik vond het echt mooi hoor Zie nu pas dat op het shirt van de zanger van de Roop niet Eurovision staat, maar Euroopvision | |
TheVulture | zondag 17 mei 2020 @ 19:25 |
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-a-light-compilatie/ Als de opbrengst naar het goede doel was gegaan had ie meegezongen | |
Redefine | zondag 17 mei 2020 @ 19:34 |
Heeft weinig met nationalisme te maken. En dat laatste is heel erg voor je, ik heb zelf mijn vader verloren. Maar je kunt natuurlijk niet verwachten dat ze speciaal voor jou er een vrolijke boel van gaan maken. | |
Fred_B | zondag 17 mei 2020 @ 19:35 |
Waar het vooral over ging, was wat demense thuis wilden. Dat is een objectieve maatstaf en zij hebben met hun voeten gestemd door andere dingen te kijken. Wat dan suggereert dat wat Zweden donderdag uitzond meer aansluit bij de publieke interesse dan wat er nu was. Mede door de column waarin een aantal pijnpunten benoemd werden (grappig genoeg door Torbjörn Ek die nogal uit zijn slof schoot, terwijl hij normaal zo genuanceerd is dat ze hem bij de NCRV kleurloos zouden vinden). Daar kunnen vast een miljoen redenen tegen te bedenken zijn, maar nu hebben we een show gehad met veel te lage kijkcijfers in de BIG5-landen. Dat is toch ook zonde? Dat prachtige filmpje met die monumenten heeft nog geen 50.000 views op YouTube. | |
Redefine | zondag 17 mei 2020 @ 19:41 |
Maar dat impliceert dat de kijkcijfers waren omdat de opzet zo was als die nu was. Wie zegt dat men überhaupt zin had om te gaan kijken zonder dat het het officiële festival doorging? Of de enige mogelijkheid om veel kijkers te trekken was om wel een soort competitie te houden. Maar dat niet doen vind ik nog steeds een terechte keuze. | |
Aoibhin | zondag 17 mei 2020 @ 19:49 |
| |
lashatumbai | zondag 17 mei 2020 @ 20:03 |
Ik ben ook weer even aan het terugkijken. Wat me nu opvalt is dat er wel wat meer lucht tussen de onderdelen had mogen zitten. Normaal heb je bijvoorbeeld een applaus na een nummer en nu werd er dan meteen geschakeld naar een nieuw item. Voelde daardoor nog al intens op sommige momenten. Kom even op adem! Daarnaast valt me nu wel echt op dat Edsilia's bubbly personality er zelfs in een lege studio er is, al is het aan de oppervlakte. Zeker weten dat zij voor een volle zaal voor zoveel charisma gaat zorgen! Ik vind de teksten die geschreven waren, het script, niet per se heel inspirerend. Dat kan beter Avrotros! En Jan heeft nog de meeste stappen te maken voor 2021. Er zaten bij hem echt wel wat steenkolen Engels uitspraken tussen...jammer! Maar alsnog het meest trots op hem, dat hij er gewoon staat na het afgelopen jaar!! | |
lashatumbai | zondag 17 mei 2020 @ 20:04 |
Ik vind overigens de graphics niet per se heel mooi in bewegend beeld. Hoop dat er voor volgend jaar een nieuwe look en logo gaat komen... | |
Aadrianus | zondag 17 mei 2020 @ 20:10 |
Europe Shine A Light had een duidelijk uitgangspunt. Het moest verbindend zijn voor heel Europa in deze moeilijke coronatijd en het moest aandacht geven aan alle deelnemers die hun lied niet konden presenteren op het ESF podium. De EBU heeft de beslissing genomen om het oorspronkelijke festival niet door te laten gaan, omdat eerlijke competitie niet mogelijk was. Logisch ook dus dat voor deze avond het competitie-element volledig is weggelaten en er niet toch een surrogaat wedstrijd van gemaakt is. Dat zou alleen maar meer onbegrip kweken voor het feit dat het echt ESF niet door kon gaan. Voor de producenten was het twee maanden koffiedik kijken over hoe deze wereldwijde crisis zou verlopen. Als ze het te voorspoedig zouden inschatten, en meer vrolijkheid hadden toegevoegd, zou dat wel heel erg wringen als op het moment van de show Europa nog gebukt gaat onder hoge aantallen besmettingen en doden. Dus is het logisch dat er gekozen is voor troost (vergeet niet dat in landen als Italië, Spanje, Portugal, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk echt heel veel slachtoffers zijn gevallen), hoop en saamhorigheid. Dan mogen we alleen maar blij zijn, dat ondertussen in het gewone leven weer voorzichtig aan wat lucht en ruimte komt. Maar dat is nog niet meteen reden om maar meteen in polonaise te gaan. In Zweden heeft het virus veel minder hard huisgehouden dan een andere delen van Europa. De Zweedse omroep heeft een programma gemaakt voor de Zweden, niet voor een Europees publiek. Ze hebben er toch een competitie element aan toegevoegd, hetgeen natuurlijk een ander soort spanning en energie oplevert. Maar ik vind het eerlijk gezegd wat respectloos naar de EBU, die een weloverwogen beslissing heeft moeten nemen en dat met pijn in het hart heeft moeten doen, en naar het Nederlandse productieteam, die voor een andere taak stond dan het productieteam in Zweden. Als de Zweedse omroep een programma had moeten maken dat zou gaan om verbinding en troost, zouden ze waarschijnlijk op ongeveer hetzelfde uitkomen als Europe Shine A Light. Want als ze de show die ze donderdag hebben uitgezonden heel Europa hadden overgestuurd, zou half Europa zich geschoffeerd en niet gezien voelen. Een show presenteren in een lege studio lijkt me het moeilijkste wat je een presentator kunt laten doen, want er ontbreekt een directe feedback van publiek, want tot een andere dynamiek en sfeer leidt. Je ontkomt er bijna niet aan dat zo’n programma een soort journaal dynamiek krijgt. Als je dat meeneemt, dan mag je best zeggen dat de presentatoren er al met al best iets van hebben weten maken. Ik begrijp de haat naar Jan nooit zo goed. Ik ben geen grote fan van hem, maar ik zie daar toch een goed in het pak stekende en absoluut geen onaantrekkelijke man in een zeer goed verstaanbaar en verzorgd Engels en uitstekend Duits redelijk relaxed zijn ding doen. Chantal is een prachtige vrouw die precies wat ze moet doen en toch een paar ontspannend grappige opmerkingen weet te maken in een best wel serieuze avond. Edsilia was rustig, overtuigend en gepast enthousiast en die gaat volgend jaar absoluut stralen in de Greenroom. Nicky moet volgend jaar beter gestyled worden, dat ‘ding’ wat ze nu aan had was veel te formeel voor het verslag doen van de social media activiteiten. Maar ze deed het verder vooral zoals ze ook haar eigen YouTube channel doet. Waarom Netta in de show zat weet ik ook niet, maar de haat naar haar snap ik absoluut niet. Ze zong een prachtig ingetogen en persoonlijk liedje en heeft laten zien dat ze echt een hele goeie zangeres is. Jammer dat veel mensen niet voorbij haar uiterlijk kunnen kijken, of voorbij de manier waarop ze haar zwaarlijvigheid niet wegpoetst maar juist etaleert. Iemand als dikke kip wegzetten is absoluut niet in de haak, wat mij betreft. Duncan liet met een mooi liedje in een warme vormgeving zien dat hij een zanger met inhoud is. Er is moed voor nodig om er niet zomaar albums uit te gooien om de honger van anderen te voeden, maar zorgvuldig te blijven focussen op wat jij als muzikant met anderen wilt delen. Ik zie hem niet als eendagsvlieg die zijn momentum niet weet te pakken. Hij is getalenteerd en integer en we zullen in Nederland nog heel lang van hem mogen genieten. Ben ik van overtuigd. En verder was de aaneenschakeling van clips, persoonlijke boodschappen en de intervals goed geproduceerd. Inclusief de zang van Jan, Chantal en Edsilia. What’s another year..... Rotterdam 2021 komt eraan. | |
Japepk | zondag 17 mei 2020 @ 20:43 |
Dit dus. Het was een prima productie en technisch was er werkelijk niets op aan te merken. Het stukje samenzang met Johnny Logan bijvoorbeeld, dat is best lastig om te timen met die vertraging op de lijn. Dat was waarschijnlijk ook de reden dat de presentatoren ook maar zo'n kort stukje zongen, maar het zat wel goed in elkaar. Het was alleen ook nogal gereserveerd en stijfjes hier en daar, daar helpen de zware nummers ook niet echt aan mee. Ik kan de keuzes inhoudelijk begrijpen, maar ik hoop dat ze volgend jaar gaan laten zien dat Nederland ook een spetterende show weg kan zetten, in plaats van een reeks formidabele conservatoriumoptredens achter elkaar. | |
Lavenderr | zondag 17 mei 2020 @ 20:49 |
Hij heeft zichzelf wel hééél erg hoog zitten. Had nog nooit van die man gehoord en hoop ook nooit iets van hem te horen. Wat een ego. | |
grazz | zondag 17 mei 2020 @ 23:34 |
Uiteraard mag iedereen zn mening hebben, maar valt me op dat er een groep mensen is (op social media en forums. Ik vraag me ook af waarom ik al die berichten lees ) die alleen maar zit te zeiken over hoe somber de show was, dat het allemaal zo tragisch en een dikke fail was en eigenlijk alleen maar willen zeiken om het afzeiken. Waarschijnlijk enkel omdat zij hun zin niet hebben gekregen boehoe. Wat dta betreft ben ik blij dat we vanaf morgen met een schone lei beginnen. Maar van die droeftoeters die roepen dat NL helemaal geen show kan neerzetten... Pleurt toch op.
| |
grazz | zondag 17 mei 2020 @ 23:40 |
Dit idd, ik denk niet dat een andere invulling echt veel meer kijkers had gescoord. Men (heel Europa en Australië) wist in ieder geval dat het ESF dit jaar niet door ging, dus welke show er ook zou komen, het zou niet een show zijn zoals die hoort te zijn. Het was gisteren nogal vrij sfeerloos. Met publiek krijg je als kijker de energie ook mee vanuit zo'n arena.. Dat had dit jaar sowieso niet gekund, ook die Duitse show vond ik die sfeer niet hebben. De Zweedse show heb ik overigens zelf (nog) niet gezien. | |
grazz | zondag 17 mei 2020 @ 23:43 |
| |
Redefine | maandag 18 mei 2020 @ 01:14 |
Precies sfeer was er niet echt en dat kon ook niet. Of ze hadden het in een heel klein studio moeten doen, maar dan ziet het er ook weer niet uit. | |
joko97 | maandag 18 mei 2020 @ 11:42 |
Is er ook een compilatie van Cornald Maas? Zijn uitspraken waren echt on point😂 | |
BeriBeri | maandag 18 mei 2020 @ 17:17 |
Wat slecht, je kan het niet eens terugkijken als je in het buitenland woont | |
lashatumbai | maandag 18 mei 2020 @ 17:40 |
Op Youtube toch wel. | |
BeriBeri | maandag 18 mei 2020 @ 19:45 |
Zou kunnen, wilde het via NPO terugkijken maar dat mag blijkbaar niet Wel raar voor zo'n Eurovisie festival, zou toch verwachten dat je dat in heel Europa gewoon kan terug kijken | |
lashatumbai | maandag 18 mei 2020 @ 19:57 |
Ja, dat kan vast ook wel, maar dan alleen de uitzending van de BBC als je in Engeland bent en van RAI als je in Italië bent enzovoorts. | |
Prisha | maandag 18 mei 2020 @ 21:44 |
Ik moest lachen om een van de comments onder de Buildings in the spotlights YouTube video: Other countries: light a building Switzerland: "hold my drink..." lights mountain | |
ijs_beer | maandag 18 mei 2020 @ 21:51 |
Die is leuk ja. | |
TheVulture | maandag 18 mei 2020 @ 23:00 |
Chantal had dus een redacteur op Graham Norton gezet om er in het onderlinge gesprek op te kunnen reageren | |
Postbus100 | dinsdag 19 mei 2020 @ 12:09 |
Oh, heet hij Roop? ik had 't t-shirt wel gezien, maar snapte m niet. (oh wacht, de band The Roop) [ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 19-05-2020 12:25:20 ] | |
Poepz0r | dinsdag 19 mei 2020 @ 12:10 |
Vond er niet veel aan om eerlijk te zijn | |
Arth_NL | dinsdag 19 mei 2020 @ 15:10 |
Vond dat een beetje vreemd (net als Graham ). Midden in de show een gesprek over commentaren die maar op één van de 40+ omroepen zijn gedaan? | |
TheVulture | dinsdag 19 mei 2020 @ 17:28 |
Je bedoelt dat het uberhaupt raar was dat Chantal met Graham ging babbelen tijdens de show? Ja dat is ook vreemd, al werd het aan Love Shine a Light als Britse inzending opgehangen. Terry Wogan is er natuurlijk niet meer dus misschien daarom Graham. Maar van mij had het niet gehoeven inderdaad, het bleef wat random aanvoelen en de BBC was uberhaupt niet enthousiast om deze show uit te zenden. | |
hole1988 | dinsdag 19 mei 2020 @ 20:02 |
Kan ook een eis zijn geweest van de Beeb. Zo voelde het tenminste. | |
TheVulture | dinsdag 19 mei 2020 @ 20:03 |
Ja dat opperde ik vandeweek al, en ik denk dat het inderdaad zo is afgesproken. | |
CrazyDutchPunk | donderdag 21 mei 2020 @ 12:47 |
We bespreken Europe Shine A Light uitgebreid in onze nieuwe podcast trouwens. Heel benieuwd wat jullie er van vinden! | |
Momo | dinsdag 26 mei 2020 @ 11:19 |
| |
molloot200 | dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29 |
Oh je moet echt niet de reacties van die Tweet kijken, wat een onzin. Het is toch gewoon logisch dat dit veel slechter scoort dan een "normaal" ESF met competitie? Die reacties met dat met deze kijkcijfers 2021 aan Nederland wordt gegeven ongelofelijk is en zo. Wat een gezeur zeg. Wees blij dat we in ieder geval een soort alternatief hadden. ...En door, op naar 2021 Rotterdam | |
Momo | dinsdag 26 mei 2020 @ 11:51 |
Ik ben blij dat het eurovisie fandom hier niet zo verzuurd is. | |
Em31 | dinsdag 26 mei 2020 @ 11:54 |
Wow niet slecht zeg, ik dacht dat het minder zou zijn! Vergelijken met 180 miljoen is sowieso nutteloos, daar zitten de semi's ook bij in. | |
Nashipeer | dinsdag 26 mei 2020 @ 12:43 |
70 miljoen is veel meer dan ik had verwacht als je naar de individuele kijkcijfers kijkt van de landen. En idd die 180 miljoen is verdeeld over drie shows. Ik heb het gevoel dat de mensen die nu zeiken dat het één grote teleurstelling is, dat precies de mensen zijn die nooit tevreden zullen zijn, ook tijdens een "normale" show. Hoe goed je de show ook brengt (zelfs al zou Zweden het hebben geproduceerd) dan is er nog altijd wel wat op te zeiken omdat dit niet de normale versie is... | |
Aoibhin | dinsdag 26 mei 2020 @ 13:11 |
Mensen die gaan zeiken dat het ESF in 2021 niet naar Nederland moet want die kunnen geen kijkcijfers aantrekken Soms denk je echt dat de bodem der domheid wel bereikt is... Ik vind de kijkcijfers serieus nog echt behoorlijk meevallen! Zeker als je ook meerekent dat er nog faninitiatieven waren en enkele landen ook hun eigen vervangende shows hadden. | |
Poepz0r | dinsdag 26 mei 2020 @ 13:59 |
Eens. Eerlijk gezegd vond ik dit Shine a Light ontzettend saai. | |
Aoibhin | dinsdag 26 mei 2020 @ 16:33 |
Ik snap wel dat sommige mensen dat vinden hoor Geen wedstrijdelement, een wat droevige/serieuze insteek (al ben ik het nog steeds ermee eens dat dit de juiste aanpak was). Dan snap ik wel dat sommigen zoiets hebben van 'ik kijk de highlights nog wel even op Youtube ofzo en ga niet zo'n hele show uitzitten'. | |
Cee | dinsdag 26 mei 2020 @ 16:54 |
Wat een fucking idiot ben je dan zeg. En op Feesboek blijven mensen ook janken dat ze er wel een wedstrijd van hadden moeten maken, echt joh, build a bridge and get over it. En kom volgend jaar vooral niet naar Rotterdam met je gejank. | |
Em31 | dinsdag 26 mei 2020 @ 17:27 |
Ik zie die reactie nu pas maar die persoon zegt dat het komt omdat we racistisch zijn naar Zuid-Europeanen dus ik gok dat er wat anders speelt | |
Aoibhin | dinsdag 26 mei 2020 @ 17:35 |
Hoe groot is die groep? Als we nou even nagaan wie van dat volk tickets hebben en die annuleren, dan kunnen er ook minder mensen in Ahoy | |
Aoibhin | dinsdag 26 mei 2020 @ 17:37 |
Omg zie nu die reply ja Bij dat soort zure reacties zit altijd wel een dubbele agenda | |
ato | dinsdag 26 mei 2020 @ 17:49 |
Nou wat heb je een zeikerds tussen zitten he, ongelofelijk. | |
Fred_B | dinsdag 26 mei 2020 @ 19:58 |
Er wordt toch ook wel erg spastisch met elke kritische reactie omgegaan hoor. Het zijn echt niet alleen zure Twittergekkies die zorgen voor lage kijkcijfers of teleurgestelde reacties, zie bijv. de gefundeerde meningen van mensen als Torbjörn Ek of Matt (alias Het Hoofd). Ook het kijkgedrag bevestigt dat beeld, bijv. in Portugal waar aan de start van de show 800.000 mensen keken en aan het einde nog maar 300.000 of Polen waar 81% van de kijkers binnen een paar minuten was weggezapt (bron: Eurovoix). Er zijn wel wat argumenten waarom het niet beter kon, maar het past ook wel binnen het beeld van wat de organisatie wilde bij een echt ESF. Met rond de optredens onder meer Glennis, Afrojack, de Nederlandse winnaars/nieuwe single Duncan, een gehandicapte danser, een studentenkoor, aandacht voor het Bombardement op Rotterdam, enz. zou het sowieso al niet echt lachen, gieren, brullen worden. Dat hoeft ook niet per sé, maar het ESF is toch in de eerste plaats een luchtige avond vol vermaak, en ik hoop dat die wens van de kijker de organisatie wel bereikt. | |
joko97 | dinsdag 26 mei 2020 @ 22:36 |
Ik denk dat de organisatie daar echt wel rekening mee heeft gehouden! De halve finale's wat serieuser en de finale een super feest. | |
Arth_NL | woensdag 27 mei 2020 @ 15:03 |
Ja, niet iedereen kan alles goed vinden. Dus wat voor nut heeft het om veel te focussen op de negatieve reacties? |