https://www.avrotros.nl/m(...)-a-light-16-05-2020/quote:Aanstaande zaterdag 16 mei 2020 wordt een andere avond dan gepland. In plaats van een grote Eurovisie Songfestival Finale vanuit Rotterdam kun je nu, samen met 40 andere landen, kijken naar een speciale uitzending. Live vanaf het Mediapark in Hilversum worden de 41 artiesten die dit jaar met het Eurovisie Songfestival zouden meedoen, in de spotlight gezet. Daarnaast zijn in deze speciale show optredens te zien van vele andere Eurovisie-artiesten. De presentatie is in handen van Chantal Janzen, Edsilia Rombley en Jan Smit.
Vanuit heel Europa en Australië brengen de 41 Songfestivaldeelnemers een persoonlijke boodschap aan de kijkers en zie je het nummer waarmee ze zouden meedoen aan het Eurovisie Songfestival, dit geldt uiteraard ook voor Jeangu Macrooy.
Samen met alle andere deelnemers heeft hij het nummer 'Love shine a light' van Katrina and The Waves uit 1997 ingezongen. Het Rotterdams Philharmonisch Orkest, bestaande uit 90 muzikanten, zal dit nummer eveneens uitvoeren in een bijzondere orkestversie.
Duncan Laurence
Wie tijdens deze avond absoluut niet mag ontbreken is DE winnaar van 2019; Duncan Laurence. Hij zingt tijdens deze avond zijn gloednieuwe single 'Someone Else' voor het eerst live op televisie. Verder gaat Michael Schulte (Duitsland 2018) samen met Ilse DeLange (The Common Linnets - 2014) de Songfestivalklassieker 'Ein Bisschen Frieden'; het nummer van zangeres Nicole waarmee Duitsland in 1982 voor het eerst het Eurovisie Songfestival wist te winnen, ten gehore brengen. Israëls Eurovisie-winnaar uit 1979, Gali Atari, zingt haar enorme hit 'Hallelujah' samen met een speciaal Junior Eurovisie Songfestival-koor.
Oud deelnemers van het Songfestival
Een Songfestival-uitzending is niet compleet zonder Måns Zelmerlöw uit Zweden. Hij brengt zijn winnende nummer uit 2015 'Heroes'. Marija ¦erifović zingt het nummer Molitva waarmee ze voor Servië in 2007 won. En Netta (Israël 2018) komt met een akoestische, betekenisvolle, versie van een nieuw nummer.
Johnny Logan
Tijdens de show zal Mr. Eurovision Johnny Logan zijn SF-hit uit 1980 'What's Another Year', samen met Songfestival-fans van over de hele wereld zingen.
Presentatie
De show wordt – vanuit een studio zonder publiek - gepresenteerd door de Nederlandse presentatoren Chantal Janzen, Edsilia Rombley en Jan Smit vanuit het Mediapark in Hilversum. De voorbereidingen voor de show zijn op dit moment in volle gang.
NikkieTutorials
De Nederlandse internet-ster NikkieTutorials geeft in deze bijzondere uitzending online updates. De show is in het Engels en zal in Nederland door Cornald Maas voor AVROTROS voorzien worden van Nederlands commentaar.
Ohhhhquote:
quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:56 schreef Aguero het volgende:
Meestal vind ik die geforceerde solidariteit maar vervelend en nep overkomen maar in de ESF-context word ik toch wel meegezogen in het emotioneel worden.![]()
Ze hebben er een mooi programma van gemaakt vanavond.
En het nummer van Molitvaquote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:55 schreef Guanabana het volgende:
Samen met de landmarks is dit mijn favo
Ja, dat is wel een voordeel.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:56 schreef Jippie68 het volgende:
De goede zangers en zangeressen pik je er zo uit in dit nummer
quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:56 schreef Aguero het volgende:
Meestal vind ik die geforceerde solidariteit maar vervelend en nep overkomen maar in de ESF-context word ik toch wel meegezogen in het emotioneel worden.![]()
Ze hebben er een mooi programma van gemaakt vanavond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Nikkie mag blijvenquote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:57 schreef Jemoederniet het volgende:
Volgend jaar andere presentators aub.
Snel boekenquote:
Ja is alsnog niet echt tevredenstellendquote:
Veilig thuis feesten nuquote:
JATOGNIETDANquote:
Ik ook! Wat een topshow ook.quote:
EN DAT ZE DAN NETTA'S SINGLE NOG EENS GAAN PROMOTENquote:
Kost het wel minder.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:58 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja is alsnog niet echt tevredenstellendWant ze willen dus ook sowieso een winnaar volgend jaar. Dus als het dan zonder publiek moet zijn we gewoon keihard de sjaak
Volgend jaarquote:
De slogan 'open up' krijgt ook een compleet andere betekenis na zo'n wereldwijde lockdown hequote:
Omdat de mensen haar zo kennen. Artiestennaam zeg maar.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:59 schreef Amarantha het volgende:
Waarom staat Nikkie als haar YouTube naam in de aftiteling?
Zal wel haar keuze zijn. Dan kunnen mensen haar nog makkelijker vinden.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:59 schreef Amarantha het volgende:
Waarom staat Nikkie als haar YouTube naam in de aftiteling?
Ja was gezellig!quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:59 schreef Jippie68 het volgende:
Was toch weer aangenaam verpozen hier, bedankt
Nou dat kost mij de volledige levenservaring van een ESF bijwonen in eigen landquote:
Die moeten ze gewoon wat verschuldigd zijnquote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:59 schreef Moira het volgende:
[..]
EN DAT ZE DAN NETTA'S SINGLE NOG EENS GAAN PROMOTENDie is vorig jaar al geweest
Jaquote:
Wel slim nuquote:
ha ja nu je het zegtquote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:59 schreef Moira het volgende:
[..]
De slogan 'open up' krijgt ook een compleet andere betekenis na zo'n wereldwijde lockdown he
Nee niet echt, maar wel de bevestiging dat het dus compleet rond is met de EBU en Avrotros/NOS/NPO en Rotterdam etc etc dat het in 2021 weer in Ahoy kanquote:Op zaterdag 16 mei 2020 23:00 schreef Meke het volgende:
Noouuu jongens, wat was het mooi![]()
Love shine a light
![]()
Was echt fantastisch
![]()
En dat nieuws was eigenlijk niet echt nieuws, toch?
Gewoon volgend jaar doen?quote:
Voor 13-14 mei 2021 zie ik in Rotterdam alleen nog wat kuthotels staan op Hotels.com. De rest is buiten Rotterdam of stervensduurquote:
quote:Op zaterdag 16 mei 2020 23:00 schreef joko97 het volgende:
Dat ze dit in 2 krappe maanden in elkaar kunnen zetten Chapeau!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |