SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.
Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
InflateGateGate?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Niet mee eens. De buck stopt bij Trump. Die is als POTUS eindverantwoordelijk voor het beleid. En hij deed niks behalve grienen dat het gemeen was en vervolgens zaagde hij aan de stoelpoten van degenen die nog wel iets probeerden te doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:56 schreef Monolith het volgende: [..] Dit is natuurlijk ook weer van een volstrekt infantiel niveau. Dat Trump een potje maakt van zijn taken met betrekking tot deze crisis omdat hij niets anders kan dan de rancuneuze kleuter uithangen is bekend, maar Cuomo en DeBlasio valt voor wat betreft het aantal doden in NY net zo veel aan te rekenen, voor zover je al echt kunt spreken van het aanrekenen van doden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
"Don't ask me, ask China."
"The crime is Obamagate."
"Transition to Greatness."
Het was weer een legendarische persco, luitjes.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Dat lijkt me op zich een best leuke vraag om te stellen. Ben benieuwd hoe hij zou reagerenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:07 schreef Monolith het volgende: [..] "Meneer de president, u doet echt fantastisch werk! Dit land heeft echt nog nooit een president gehad die zulk goed werk leverde, hulde! Hoe zou het Amerikaanse volk u hiervoor kunnen bedanken? Het hoofd van George Washington op Mount Rushmore vervangen door uw hoofd? Het vrijheidsbeeld vervangen door een beeld van u? Of heeft u nog genialere ideeën aangezien u immers de beste, slimste, meest intelligente presiden bent die dit land ooit gekend heeft?"
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Nee dat jij het daar niet mee eens bent mag geen verrassing heten.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet mee eens. De buck stopt bij Trump. Die is als POTUS eindverantwoordelijk voor het beleid. En hij deed niks behalve grienen dat het gemeen was en vervolgens zaagde hij aan de stoelpoten van degenen die nog wel iets probeerden te doen.
Roepen dat 'de POTUS eindverantwoordelijk is voor het beleid' is wat onzinnig. Hij is eindverantwoordelijke voor het federale beleid. Er is geen hiërarchische keten van beleid tussen wat een staat doet en wat de federale overheid doet. New York is geen departement van de federale overheid waar de regering en daarmee het hoofd van de regering bestuurlijke verantwoordelijkheid voor draagt, het is een onafhankelijke politieke entiteit met aan het roer Cuomo en hetzelfde geldt weer voor de stad New York en daarmee DeBlasio. Je kunt de president prima mismanagement van deze crisis aanrekenen, maar dat maakt hem nog niet verantwoordelijk voor het beleid van Cuomo.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Nu heb ik weinig tijd om de persconferentie opnieuw te bekijken. Maar van wat ik globaal heb gezien is Trump en een paar andere lui zeker een uur aan het woord geweest.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:27 schreef BlackLining het volgende: [..] Nee, de rol van de media komt pas nadat Trump zijn beleid heeft toegelicht en dat heeft hij niet gedaan. Het is natuurlijk niet zo dat Trump eerst zijn rally mag afsteken, dat dán de reporters naar het beleid informeren en dat Trump daarna zo vriendelijk is om daar nog even op in te gaan. Zo werkt het niet. Hoe werkt het wel? Campagnevoeren doe je in je eigen tijd. Beleid toelichten doe je op persconferenties. Als je dat doet, kunnen journalisten daarna een inhoudelijke vraag stellen. Het beleid omtrent de coronacrisis is geen bijzaakje waar reporters achteraf nog even naar mogen vragen
dat moet de hoofdmoot van de persconferentie zijn. En dat was volledig in Trumps handen, niet de verantwoordelijkheid van de journalisten.
Het lijkt mij sterk dat er in dat hele uur niet een relevant punt naar het Amerikaanse volk werd gecommuniceerd waar de pers weer een inhoudelijke vraag op kan stellen.![]()
Elke vraag wat is gerelateerd aan beleid vind ik relevant.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:03 schreef BlackLining het volgende: [..] Ik wil hier trouwens nog wel heel even op terugkomen, Chivaz. Zou je eens een voorbeeld willen geven van een vraag waar het Amerikaanse publiek wel iets aan zou kunnen hebben? En dan bedoel ik natuurlijk niet dat de media veren in de kont van de President gaat steken he. In Nederland kreeg Rutte vorige week ook de vraag "waarom hij het zo belangrijk vond om Nederlanders perspectief te bieden"
. Dat soort vragen zijn wél volstrekt zinloos natuurlijk.
![]()
Heb jij wel alle vragen van de pers bekeken? Zat daar ook niks 'zinnigs' tussen? Ik heb overigens nog steeds niet van je gehoord wat nou een relevante vraag zou zijn, dus dat zullen we eerst moeten definiëren samen. Inmiddels wel, we zijn een stapje verder. Nu alleen nog het voorbeeld.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nu heb ik weinig tijd om de persconferentie opnieuw te bekijken. Maar van wat ik globaal heb gezien is Trump en een paar andere lui zeker een uur aan het woord geweest.
Het lijkt mij sterk dat er in dat hele uur niet een relevant punt naar het Amerikaanse volk werd gecommuniceerd waar de pers weer een inhoudelijke vraag op kan stellen.
Als Trump een deel van zijn persco gebruikt om campagne te voeren, waarom mag dan de pers niet een deel van de tijd gebruiken om reclame voor zichzelf te maken, zoals jij het (geparafraseerd) omschrijft?
Kijk, ik zie dergelijke vragen ook liever niet gesteld worden hoor, maar ze zijn een reactie op de persconferentie. Een goede persconferentie maakt dat soort vragen overbodig. Een goede persconferentie, dus zonder campagne erin verwerkt, is iets waar Amerikanen recht op hebben. Als hij dat niet kan leveren, wordt hij daarop aangesproken: "Waarom besteed u zoveel tijd aan de vergelijking met China [in plaats van die tijd nuttig te besteden]?".Dat is geen voorbeeld, dit vroeg ik niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Elke vraag wat is gerelateerd aan beleid vind ik relevant.
Kom op vriend, nu ook over de brug komen. Anders val je door de mand.
Ik had bijvoorbeeld een paar posts terug kritiek op de vraag die Rutte hier kreeg: "Waarom vindt u het zo belangrijk om een perspectief te bieden?". Volstrekt nutteloze vraag. Ik had liever gezien: "Waarom zijn de leden van het OMT anoniem en zijn, los daarvan, de stukken geheim? Waarom kunnen de stukken desnoods niet geanonimiseerd openbaar gemaakt worden?".
Nou, voorbeeldje gegeven. Nu jij, kom op!Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Lees anders eerst even wat ik heb gezegd.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb jij wel alle vragen van de pers bekeken? Zat daar ook niks 'zinnigs' tussen? Ik heb overigens nog steeds niet van je gehoord wat nou een relevante vraag zou zijn, dus dat zullen we eerst moeten definiëren samen. Inmiddels wel, we zijn een stapje verder.
Als Trump een deel van zijn persco gebruikt om campagne te voeren, waarom mag dan de pers niet een deel van de tijd gebruiken om reclame voor zichzelf te maken, zoals jij het (geparafraseerd) omschrijft?
Kijk, ik zie dergelijke vragen ook liever niet gesteld worden hoor, maar ze zijn een reactie op de persconferentie. Een goede persconferentie maakt dat soort vragen overbodig. Een goede persconferentie, dus zonder campagne erin verwerkt, is iets waar Amerikanen recht op hebben. Als hij dat niet kan leveren, wordt hij daarop aangesproken: "Waarom besteed u zoveel tijd aan de vergelijking met China [in plaats van die tijd nuttig te besteden]?".
[..]
Dat is geen voorbeeld, dit vroeg ik niet.
Kom op vriend, nu ook over de brug komen. Anders val je door de mand.
Heb weinig van de persconferentie meegekregen.
Die ene vraag viel mij op en nu je verkondigde dat op heel de persconferentie niets relevants werd verteld wat een inhoudelijke vraag verdiende ben ik genoodzaakt om heel de persconferentie terug te kijken. Ik zeg nu alvast dat het mij sterk lijkt dat de president en die andere lui niets inhoudelijks te melden hadden in het uur dat ze aan het woord waren.
Maar we zullen zien.![]()
Dan zit je echt op het nivo van DJT als je dit soort bs spuwt. Chapaeu het is je gelukt. Ook weer erg typisch dat zoiets niet van Twitter word afgehaald maar een simpele vraag aan een trans die begint met meneer/hij/het is genoeg voor een ban.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:52 schreef vipergts het volgende: Trump heeft zijn eigen klok dat zal hem wel over de zeik helpen. Telt het aantal doden door corona die voorkomen hadden kunnen worden. https://twitter.com/TrumpDeathClock/status/1258803246942031873
![]()
Je zegt dat je elke vraag over beleid relevant vindt. Dat zijn we alvast eens. Ik begrijp dat je, misschien los van deze specifieke persco, goed ingelicht bent over het beleid van Trump.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lees anders eerst even wat ik heb gezegd.
Heb weinig van de persconferentie meegekregen.
Die ene vraag viel mij op en nu je verkondigde dat op heel de persconferentie niets relevants werd verteld wat een inhoudelijke vraag verdiende ben ik genoodzaakt om heel de persconferentie terug te kijken. Ik zeg nu alvast dat het mij sterk lijkt dat de president en die andere lui niets inhoudelijks te melden hadden in het uur dat ze aan het woord waren.
Maar we zullen zien.
Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn een vraag te formuleren die over dat beleid gaat en wel relevant is?Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Eis je nu dat ik een vraag moet verzinnen?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zegt dat je elke vraag over beleid relevant vindt. Ik begrijp dat je, misschien los van deze specifieke persco, goed ingelicht bent over het beleid van Trump.
Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn een vraag te formuleren die over dat beleid gaat en wel relevant is?
Waarom?![]()
Dat ligt toch voor de hand, Je hebt als president een leidinggevende rol en hebt als taak om volslagen anarchie te voorkomen, en niet te veroorzaken. Het virus heeft buitenproportioneel toegeslagen in de verenigde staten. Waarom? Ik denk omdat de president willens en wetens het volk heeft misleidt, dat kan misschien politiek weggepoetst worden wanneer dit uit de hand loopt, maar niet bij een ramp als dit. Doden liegen niet. het misleiden gebeurde enkele maanden aan de lopende band, waar Trump zich mengde in de o zo belangrijke informatievoorziening van experts met de bedoeling om de economie op gang te krijgen en te deflecteren waarbij hij die experts steeds maar weer in opperste verwarring achterliet, en buiten de noodzakelijke protocollen in dit geval stond te raaskallen over van alles en nog wat...Dit heeft onnodige doden gekost.quote:Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ik ben vooral benieuwd hoe je denkt dat een president een federale wet afkondigt en tekent die van alles zou regelen in staten. Mensen lijken de staatsvorm van de VS maar heel matig te begrijpen. Trump valt van alles aanrekenen, maar niet dat hij dingen doet waarvoor hij de bevoegdheden helemaal niet heeft.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:39 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dat ligt toch voor de hand, Je hebt als president een leidinggevende rol en hebt als taak om volslagen anarchie te voorkomen, en niet te veroorzaken. Het virus heeft buitenproportioneel toegeslagen in de verenigde staten. Waarom? Ik denk omdat de president willens en wetens het volk heeft misleidt, dat kan misschien politiek weggepoetst worden wanneer dit uit de hand loopt, maar niet bij een ramp als dit. Doden liegen niet. het misleiden gebeurde enkele maanden aan de lopende band, waar Trump zich mengde in de o zo belangrijke informatievoorziening van experts met de bedoeling om de economie op gang te krijgen en te deflecteren waarbij hij die experts steeds maar weer in opperste verwarring achterliet, en buiten de noodzakelijke protocollen in dit geval stond te raaskallen over van alles en nog wat...Dit heeft onnodige doden gekost.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik eis helemaal niks. Ik ben gewoon benieuwd, aangezien je zonder de persco aandachtig te hebben bekeken (zoals je zelf zegt) de vraag waar het hier over gaat direct als overbodig wegzet.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eis je nu dat ik een vraag moet verzinnen?
Waarom?
Je noemt het zonde van de tijd. Hier hebben we niks aan. Er moet tijd besteed worden aan goede, inhoudelijke vragen, zeg je.
Als je zo gepassioneerd bent over het functioneren van het journaille in dergelijke situaties, lijkt me dat je zelf makkelijk met wat beters kunt komen toch? Dat 'eis' ik niet, ik ben gewoon benieuwd hoe het volgens jou zou moeten. Ik heb zelf hierboven al een voorbeeldje uit mijn mouw geschud, zo moeilijk is dat niet. Is een stuk duidelijker ook dan dat alle vragen over beleid relevant zijn, dat weten we allemaal al.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Dat antwoord heb ik je gegeven, je vraagt relevante vragen aan de hand van het beleid.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik eis helemaal niks. Ik ben gewoon benieuwd, aangezien je zonder de persco aandachtig te hebben bekeken (zoals je zelf zegt) de vraag waar het hier over gaat direct als overbodig wegzet.
Je noemt het zonde van de tijd. Hier hebben we niks aan. Er moet tijd besteed worden aan goede, inhoudelijke vragen.
Als je zo gepassioneerd bent over het functioneren van het journaille in dergelijke situaties, lijkt me dat je zelf makkelijk met wat beters kunt komen toch? Dat 'eis' ik niet, ik ben gewoon benieuwd hoe het volgens jou zou moeten.
Als jij zegt dat er niets relevants werd verteld in dat hele uur (wat mij sterk lijkt) dan heb je misschien een punt. Kortom ik ben nu genoodzaakt om de hele persconferentie terug te kijken puur en alleen om jou punt te bevestigen.
Het is inderdaad zonde van mijn tijd maar als ik een gaatje weet te vinden dan doe ik het.![]()
@Chivaz...als je de tijd hebt om de hele dag het topic te gijzelen, heb je ook tijd om terug te kijken, lijkt mij.![]()
![]()
Je laat nochtans blijken voldoende op de hoogte te zijn van het beleid van Trump dus het bekijken van die persco lijkt me niet geheel noodzakelijk. Ik hoef ook niet elk zinnetje van Rutte te horen om een mening te vormen over de Nederlandse aanpak. Maar vooruit, we wachten af.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat antwoord heb ik je gegeven, je vraagt relevante vragen aan de hand van het beleid.
Als jij zegt dat er niets relevants werd verteld in dat hele uur (wat mij sterk lijkt) dan heb je misschien een punt. Kortom ik ben nu genoodzaakt om de hele persconferentie terug te kijken puur en alleen om jou punt te bevestigen.
Het is inderdaad zonde van mijn tijd maar als ik een gaatje weet te vinden dan doe ik het.
Vind het wel een beetje flauw van je, en ik ben ook echt benieuwd of je hier nog serieus op terugkomt of dat je nu, net als Trump, gewoon wegloopt.
Overigens heb ik nergens gezegd dat Trump alleen maar onzin loopt te spuien in zijn persconferentie. Maar wel voldoende om commentaar daarop te rechtvaardigen. Want, nogmaals, het is crisistijd en daarmee nadrukkelijk niet de tijd voor campagne tijdens belangrijke persmomenten.
[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 12-05-2020 11:55:16 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Je zal verbaast zijn wat ik allemaal in één dag doe. Wat dat betreft ben ik net als Trump, altijd aan het werk.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:48 schreef AnneX het volgende:
@:Chivaz...als je de tijd hebt om de hele dag het topic te gijzelen, heb je ook tijd om terug te kijken, lijkt mij.![]()
June, when the Supreme Court issues a decision in the Louisiana abortion case it heard this week, it is quite likely to be bad news for abortion rights in this country. June Medical Services, L.L.C., v. Russo involves a challenge to a Louisiana law that, by requiring all doctors who perform abortions to have admitting privileges at nearby hospitals, would drastically reduce the number of service providers in the state.
https://www.newyorker.com(...)re-the-supreme-court
Nog iets wat bij succes hem weer wat stemmen kan opleveren. Timing is ook juist. Dit is pas de 1ste zaak. Momenteel zijn er nog een aantal die ze richting SC aan het duwen zijn. Doel Roe vs Wade moet eraan.
think there's a renewed sense of momentum to challenge Roe, and I don't think that's been a secret," she said. "I think it's now just being viewed as a possibility."
Hier een draadje over wat voor rechters DJT voor het leven heeft benieuwd. Conservatiever en jonger als dat we de laatste 25 j hebben gezien. Je moet denk ik terug naar Bush1 met een Clarence Thomas.
https://www.nytimes.com/2(...)ls-court-judges.html![]()
![]()
Ben een beetje globaal aan het rondkijken en vanaf 26 min een relevante vraag aan de hand van het beleid en ook een normaal antwoord.
Dus het kan blijkbaar wel, alleen is goedkoop scoren natuurlijk veel leuker. Die journalist die een relevante vraag stelde heeft niet zijn momentje kunnen pakken maar mevrouw Weija ja haar naam gaat nu rond op Twitter. Tot genoegen van vooral haarzelf en de anti Trump activisten.![]()
Waarom denk je dat dat hem stemmen gaat opleveren? De groep mensen voor wie dit zo'n halszaak is loopt toch al met hem weg en het is een aardige minderheidsopvatting volgens de data van Pew.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:49 schreef JANdeDERDE het volgende:
June, when the Supreme Court issues a decision in the Louisiana abortion case it heard this week, it is quite likely to be bad news for abortion rights in this country. June Medical Services, L.L.C., v. Russo involves a challenge to a Louisiana law that, by requiring all doctors who perform abortions to have admitting privileges at nearby hospitals, would drastically reduce the number of service providers in the state.
https://www.newyorker.com(...)re-the-supreme-court
Nog iets wat bij succes hem weer wat stemmen kan opleveren. Timing is ook juist. Dit is pas de 1ste zaak , zijn er nog een aantal die ze richting SC aan het duwen zijn. Doel Roe vs Wade moet eraan.
think there's a renewed sense of momentum to challenge Roe, and I don't think that's been a secret," she said. "I think it's now just being viewed as a possibility."
Hier een draadje over wat voor rechters DJT voor het leven heeft benieuwd. Conservatiever en jonger als dat we de laatste 25 j hebben gezien. Je moet denk ik terug naar Bush1 met een Clarence Thomas.
https://www.nytimes.com/2(...)ls-court-judges.htmlVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Jimmy Kimmel zegt sorry dat hij het filmpje van Pence zijn lege dozen liet zien. Kijk zeker door tot het einde.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
The Senate’s streak of judicial confirmations is on hiatus as senators confront the coronavirus outbreak, leaving more than three dozen nominees in limbo.
Until now, the Senate has rapidly confirmed President Donald Trump’s judicial nominees, including record speed for federal appeals court judges. But like all Senate business, judges are taking a back seat to emergency rescue packages and extended periods away from the U.S. Capitol.
Word tijd dat de boel weer normaal gaat lopen. Er zijn belangrijke zaken die blijven liggen nu ten onrechte. Gelukkig hebben we nog even. Mocht Biden winnen dan hoop ik wel dat de Senaat in rooie handen blijft. En hetzelfde zal doen als wat ze bij Obama de laatste periode deden.
Dan gaan we in 2024 gewoon door waar we gebleven zijn.
https://www.politico.com/(...)s-coronavirus-175188
@Monolith ik denk toch dat vele het als een overwinning zien voor Trump. En het is altijd aantrekkelijk om op een winnaar te stemmen. Ook voldoende christenen onder de Democraten. En die worden niet echt lekker bediend door de Democraten.
Zijn ratings onder vrouwen zijn wel wat laag en dat verdiend zeker de aandacht. We moeten natuurlijk wel winnen.![]()
Ik heb meer het idee dat je je eigen opvattingen aan het projecteren bent. De mensen die dit een halszaak vinden stemmen al in behoorlijke mate en stemmen bovendien altijd Republikeins. Het gaat eerder problematisch worden als de SC de abortuswetgeving verder afbreekt in mijn ogen, want dat enthousiasmeert juist kiezers die want minder trouw op komen dagen en niet standaard Democratisch stemmen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:10 schreef JANdeDERDE het volgende:
The Senate’s streak of judicial confirmations is on hiatus as senators confront the coronavirus outbreak, leaving more than three dozen nominees in limbo.
Until now, the Senate has rapidly confirmed President Donald Trump’s judicial nominees, including record speed for federal appeals court judges. But like all Senate business, judges are taking a back seat to emergency rescue packages and extended periods away from the U.S. Capitol.
Word tijd dat de boel weer normaal gaat lopen. Er zijn belangrijke zaken die blijven liggen nu ten onrechte. Gelukkig hebben we nog even. Mocht Biden winnen dan hoop ik wel dat de Senaat in rooie handen blijft. En hetzelfde zal doen als wat ze bij Obama de laatste periode deden.
Dan gaan we in 2024 gewoon door waar we gebleven zijn.
https://www.politico.com/(...)s-coronavirus-175188
@:monolith ik denk toch dat vele het als een overwinning zien voor Trump. En het is altijd aantrekkelijk om op een winnaar te stemmen. Ook voldoende christenen onder de Democraten. En die worden niet echt lekker bediend door de Democraten.
Zijn ratings onder vrouwen zijn wel wat laag en dat verdiend zeker de aandacht. We moeten natuurlijk wel winnen.
Ik postte hier onlangs nog een artikel van Politico over Susan Collins, die aardig te lijden heeft qua populariteit met name ook omdat ze altijd sterk opkwam voor vrouwenrechten en haar vrij kritiekloze houding jegens Trump en z'n poldertaliban haar flink wordt aangerekend.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Kijk, een pandemie vergt een heel andere aanpak dan bijvoorbeeld een wet als bijvoorbeeld abortus. Tijd is alles beslissend hier. 81500 doden. dat hadden er ook een stuk minder kunnen zijn. De economie kan wel wachten IMHO.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe je denkt dat een president een federale wet afkondigt en tekent die van alles zou regelen in staten. Mensen lijken de staatsvorm van de VS maar heel matig te begrijpen. Trump valt van alles aanrekenen, maar niet dat hij dingen doet waarvoor hij de bevoegdheden helemaal niet heeft.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Er zijn ook veel Christenen die bepaalde lessen van Jezus belangrijk vinden, welke je een stuk meer terugvindt bij de democraten dan bij de republikeinen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:10 schreef JANdeDERDE het volgende:
Ook voldoende christenen onder de Democraten. En die worden niet echt lekker bediend door de Democraten.
Het is niet alleen abortus.Цой жив![]()
Dat is allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk gaan de gouverneurs en lokale bestuurders over vraagstukken als het opengooien van restaurants of winkels. Er is ook geen federale wet die de staten ergens toe verplicht. Die kan een president ook helemaal niet afvaardigen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:16 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Kijk, een pandemie vergt een heel andere aanpak dan bijvoorbeeld een wet als bijvoorbeeld abortus. Tijd is alles beslissend hier. 81500 doden. dat hadden er ook een stuk minder kunnen zijn. De economie kan wel wachten IMHO.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
campagne voeren?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je zal verbaast zijn wat ik allemaal in één dag doe. Wat dat betreft ben ik net als Trump, altijd aan het werk.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Geen speld tussen te krijgen. The dumbest time tot be alive...quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:02 schreef speknek het volgende:
Jimmy Kimmel zegt sorry dat hij het filmpje van Pence zijn lege dozen liet zien. Kijk zeker door tot het einde.![]()
https://www.pewforum.org/(...)t-abortion/by/state/
Hier ze je het per staat. De staten waarin mensen er in meerderheid kritisch tegenover staan. Zijn juist de staten die de wetgeving op de plank hebben liggen. Staten waar dit niet het geval is zal de republikein iig voorlopig ook geen strengere wetgeving voorstellen.
Zo denk ik zelf dat er hier toch een win te behalen valt. De gelovige staten krijgen wat ze willen. De andere staten worden grotendeels met rust gelaten. En Trump heeft de democraten aan het huilen gemaakt. Ik denk ook wel dat er een grote hoeveelheid is van mensen die abortus toch wel afkeuren maar dit niet in wetgeving hoeven te zien. In de zin in zelf doe het niet maar wat een ander wil so be it.
Ik verwacht dat er wel veel begrip voor komt misschien zelfs wel wat waardering vanuit die hoek. Bijv de katholieke (latinos)
Ook dat Trump probeert de funding vanuit het rijk richting abortusklinieken te stoppen. Wat deels al gelukt is. Kan denk ik op meer steun rekenen als alleen de echte die hards.
Wat jij doet moet je lekker zelf weten maar ik ga niet mee betalen aan iets wat ik niet goedkeur. Dat zie je veel onder mensen.![]()
De gelovige Staten?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Maar ons land kent zeer liberale abortuswetgeving. Je hebt het zeker goed naar je zin?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:26 schreef JANdeDERDE het volgende:
Hier ze je het per staat. De staten waarin mensen er in meederheid kritisch tegenover staan. Zijn juist de staten die de wetgeving op de plank hebben liggen. Staten waar dit niet het geval is zal de republikein iig voorlopig ook geen strengere wetgeving voorstellen.
Zo denk ik zelf dat er hier toch een win te behalen valt. De gelovige staten krijgen wat ze willen. De andere staten worden grotendeels met rust gelaten. En Trump heeft de democraten aan het huilen gemaakt. Ik denk ook wel dat er een grote hoeveelheid is van mensen die abortus toch wel afkeuren maar dit niet in wetgeving hoeven te zien. In de zin in zelf doe het niet maar wat een ander wil so be it.
Ik verwacht dat er wel veel begrip voor komt misschien zelfs wel wat waardering vanuit die hoek. Bijv de katholieke (latinos)
Ook dat Trump probeert de funding vanuit het rijk richting abortusklinieken te stoppen. Wat deels al gelukt is. Kan denk ik op meer steun rekenen als alleen de echte die hards.
Wat jij doet moet je lekker zelf weten maar ik ga niet mee betalen aan iets wat ik niet goedkeur. Dat zie je veel onder mensen.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Volgens mij moet het Amerikaanse kiesstelsel even worden uitgelegd. Het idee is dat elke staat een aantal kiesmannen heeft. Die kiesmannen win je in z'n volledigheid als je de meeste stemmen in die staat haalt. Dat er knalrode staten zijn waar men in meerderheid voor het beperken van abortus is zegt dus geen zak. Verder lijk je nogal voorbij te gaan aan mijn argument dat het niet uitmaakt of mensen het ermee eens zijn, maar of die mensen al stemden en wat ze stemden en in hoeverre het een halszaak is. Kijk dat jij hier kennelijk een halszaak van wilt maken, betekent natuurlijk niet dat iemand die nu werkeloos thuiszit of noodgedwongen in een vleesfabriek hutje mutje op andere mensen staat zonder fatsoenlijke bescherming geen andere prioriteiten heeft.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:26 schreef JANdeDERDE het volgende:
Hier ze je het per staat. De staten waarin mensen er in meederheid kritisch tegenover staan. Zijn juist de staten die de wetgeving op de plank hebben liggen. Staten waar dit niet het geval is zal de republikein iig voorlopig ook geen strengere wetgeving voorstellen.
Wat jij doet moet je lekker zelf weten maar ik ga niet mee betalen aan iets wat ik niet goedkeur. Dat zie je veel onder mensen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Overigens moet ik daar ook nog even bij aanteken dat de cijfers per staat die je aanhaalt alweer van 2014 zijn en er in de landelijk trends toch sinds die tijd alweer een aanzienlijke verschuiving lijkt plaats te vinden.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik heb het goed naar me zin in Nederland. En idd dit is 1 groot progressief paradijs (voor sommige).quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ons land kent zeer liberale abortuswetgeving. Je hebt het zeker goed naar je zin?
Gelukkig kunnen wij ze bij 23 weken nog naar de lieve heer sturen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit vinden wij normaal als maatschappij hij of zij kan het zelfs voelen. Eerder luguber als liberal maar dat is maar net waar je waardes liggen.
Gelukkig zijn de meeste mensen op deze aarde gelovig en groeiend in aantal.![]()
Ah! Altijd de beste basis voor goed beleid.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:26 schreef JANdeDERDE het volgende:
Hier ze je het per staat. De staten waarin mensen er in meerderheid kritisch tegenover staan. Zijn juist de staten die de wetgeving op de plank hebben liggen. Staten waar dit niet het geval is zal de republikein iig voorlopig ook geen strengere wetgeving voorstellen.
Wat jij doet moet je lekker zelf weten maar ik ga niet mee betalen aan iets wat ik niet goedkeur. Dat zie je veel onder mensen.Op het scherp van de snede.![]()
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:41 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ik heb het goed naar me zin in Nederland. En idd dit is 1 groot progressief paradijs (voor sommige).
Gelukkig kunnen wij ze bij 23 weken nog naar de lieve heer sturen.Volgens mij neemt het aantal gelovigen in ons land niet toe. Verder geef ik persoonlijk geen flikker om abortus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit vinden wij normaal als maatschappijn hij of zij kan het zelfs voelen. Eerder luguber als liberal maar dat is maar net waar je waardes liggen.
Gelukkig zijn de meeste mensen op deze aarde gelovig en groeiend in aantal.
Wat betreft de VS. Als Amerikaan zou ik mij meer zorgen maken om het feit dat miljoenen landgenoten straatarm zijn en 1 op de 5 kinderen in het land blijkbaar niet voldoende te eten krijgen. Maar dat ben ik.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Leuk dat je dat eruit pikt. Ook nog behoefte aan inhoud?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:44 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Ah! Altijd de beste basis voor goed beleid.![]()
Heeft iemand de puf om uit te leggen wat "Obamagate" precies is? Ik snap dat het allemaal verzonnen onzin is, maar ik begrijp zelfs niet wat er precies verzonnen is.![]()
Waarom zet je het erbij als je er niet over wil discussiëren?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:45 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Leuk dat je dat eruit pikt. Ook nog behoefte aan inhoud?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hier? https://www.politico.com/(...)ump-obamagate-249734quote:Op dinsdag 12 mei 2020 13:02 schreef westwoodblvd het volgende:
Heeft iemand de puf om uit te leggen wat "Obamagate" precies is? Ik snap dat het allemaal verzonnen onzin is, maar ik begrijp zelfs niet wat er precies verzonnen is.![]()
twitter:kylegriffin1 twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 01:35:15Biden aides, surrogates and major donors see Kamala Harris as the best fit at the onset of the process — at least on paper — to join Biden atop the Democratic ticket. https://t.co/RWdrnmabqa reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
RT van George Conway:
“‘This is what should worry the campaign: Biden is in his basement and he’s beating Trump,’ a former West Wing staffer told me. ‘If I were Biden, the lesson I would learn is: Shut the fuck up and let Trump go out there and destroy himself.’”
https://mobile.twitter.com/gtconway3d/status/1259984912184160256
Vond éen van de comments wel duidelijk:
Quote: “ People have been home for at least 7 weeks. All day to watch cable TV.
Citizens have been able to watch the performances of Gov Cuomo, Gov Hogan, Gov DeWine and Gov Gavin Newsom in real time. Also President Trump.
His fall lays entirely on him.“![]()
[..]
Ik heb het goed naar me zin in Nederland. En idd dit is 1 groot progressief paradijs (voor sommige).
Gelukkig kunnen wij ze bij 23 weken nog naar de lieve heer sturen.Grappig dat je enerzijds klaagt over een burgemeester met moslim-roots en anderzijds religieuze beginselen als onderdeel van de staatsinrichting toejuicht. En ja, abrahamitische religies zijn gewoon allemaal hetzelfde als het gaat over dit soort zaken, geen enkel verschil. Geef de SGP de vrije hand en ze staan morgen weer hoertjes te stenigen in Barneveld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit vinden wij normaal als maatschappij hij of zij kan het zelfs voelen. Eerder luguber als liberal maar dat is maar net waar je waardes liggen.
Misschien is het handig om eens te kijken wat nou eigenlijk belangrijker is. Goede voorlichting en goede voorzieningen (Nederland) of religieus geklooi met dit soort zaken. Gerekend naar hoofd van de bevolking vinden er in Nederland de helft van het aantal abortussen plaats ten opzichte van de VS. In plaats van dat gezeik over "kindjes doodmaken" kun je je dus beter druk maken over het feit dat in de VS voorlichting en voorzieningen breed beschikbaar moeten komen.
Waarom kent de VS zoveel abortussen? Tieners neuken ondanks wat ouders daarvan vinden. Sterker nog, als het niet mag is het des te leuker. Tieners met pil/condoom krijgen geen kinderen (of geslachtsziekten) tieners zonder pil/condoom wel. Moeilijker is het niet. Wil je geen abortussen, moet je niet net doen alsof tieners niet neuken, moet je zorgen dat ze dat veilig kunnen doen. Ook of juist die kut-christenen.
En blijft het issue van Koos. Waarom verplicht kinderen laten komen wanneer je ze vervolgens geen perspectief kunt bieden? Hoe christelijk is dat eigenlijk?![]()
Niet dat ik het zelf met je oneens ben, maar voor iemand die een foetus van 20 weken als mens ziet is dit natuurlijk geen argument.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 13:20 schreef mcmlxiv het volgende:
En blijft het issue van Koos. Waarom verplicht kinderen laten komen wanneer je ze vervolgens geen perspectief kunt bieden? Hoe christelijk is dat eigenlijk?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Het zou wel een argument moeten zijn. Ik blijf het verbijsterend vinden dat een land met inkomensverschillen als in de VS zich als christelijk ziet. Wat is er gebeurd met Matteüs 19:24?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 13:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet dat ik het zelf met je oneens ben, maar voor iemand die een foetus van 20 weken als mens ziet is dit natuurlijk geen argument.![]()
Andere vraag...
Waarom “mag” mn. Fauci niét voor the House verschijnen - van het wh - en wél voor de Senaat.
En geeft hij zijn getuigenis al vast “weg” in de krant?![]()
De gristenyanks zijn meer van Leviticus.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 13:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het zou wel een argument moeten zijn. Ik blijf het verbijsterend vinden dat een land met inkomensverschillen als in de VS zich als christelijk ziet. Wat is er gebeurd met Matteüs 19:24?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
[..]
Gelukkig kunnen wij ze bij 23 weken nog naar de lieve heer sturen.Gelovig misschien, groeiend in aantal...not so muchSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit vinden wij normaal als maatschappij hij of zij kan het zelfs voelen. Eerder luguber als liberal maar dat is maar net waar je waardes liggen.
Ik snap dat mensen soms in sprookjes geloven om het leven dragelijk te maken, maar kies dan een beter verhaal ofzo."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
twitter:twitter:gtconway3d twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 13:29:59GET YOURSELF SOME HELP https://t.co/eM4hnpxXj1 reageer retweet
Dat zelfs de Republikeinen een onderzoek naar 'Obamagate' niet zien zitten is juist een bewijst dat er iets speelt!!!!1einztwitter:DineshDSouza twitterde op zondag 10-05-2020 om 23:13:46Republicans—even Trump Republicans—are a little scared to put the handcuffs on Obama. This hasn’t happened to a president before. But which previous president conspired to frame and entrap his successor? Handcuffs, I say! And let the chips fall where they may @realDonaldTrump reageer retweet
![]()
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Supply side Jesus hè?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 13:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het zou wel een argument moeten zijn. Ik blijf het verbijsterend vinden dat een land met inkomensverschillen als in de VS zich als christelijk ziet. Wat is er gebeurd met Matteüs 19:24?
TrumpGOD heeft ook weer erg druk met twitteren werken vandaag, zie ik.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 13:33 schreef Ulx het volgende:
twitter:twitter:gtconway3d twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 13:29:59GET YOURSELF SOME HELP https://t.co/eM4hnpxXj1 reageer retweet
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
[..]
Gelukkig kunnen wij ze bij 23 weken nog naar de lieve heer sturen.Ach die conservatieven geven zoveel om leven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit vinden wij normaal als maatschappij hij of zij kan het zelfs voelen. Eerder luguber als liberal maar dat is maar net waar je waardes liggen.
Hebben we het nog niet over de hoeveelheid doden vanwege vuurwapen geweld of de oorlogen gestart door de VS.quote:Tussen 1973 en 2005 werden 7254 mensen ter dood veroordeeld. Van hen zijn er inmiddels ca. 1000 geëxecuteerd en zitten er nog 3359 in de dodencel. 2403 mensen werden in hoger beroep vrijgesproken of tot een andere straf veroordeeld; ongeveer 270 veroordeelden stierven in de dodencel als gevolg van natuurlijke oorzaken, moord of zelfmoord. 176 van de 7254 veroordeelden werd gratie verleend door de gouverneur van hun staat.![]()
Nou ja, foetussen. Laten we niet doen alsof het al babies zijn.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Neuken met condoom vind je zeker ook kindermoord?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:17 schreef Chivaz het volgende:
Ongeboren baby’s vergelijken met geharde criminelen, man man man.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Ik spuit geen foetussen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuken met condoom vind je zeker ook kindermoord?![]()
Hè?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:41 schreef Monolith het volgende:
Trump valt van alles aanrekenen, maar niet dat hij dingen doet waarvoor hij de bevoegdheden helemaal niet heeft.
Dus van jou mag Trump wel alles doen wat hij eigenlijk helemaal niet mag doen?
Dat is in ieder geval wel wat Trump continu beweert, dat hij alles mag doen, absolute power heeft.![]()
Tsja, in zekere zin is dat een arbitraire discussie. Als je een condoom volspuit, ontneem je een kind ook de kans op leven. Een paar dorpen hier verderop zien ze dat als reden om alleen te neuken met als doel om kinderen te maken.quote:
Nu ben ik ook geen voorstander van een week voor de geboorte een kind aborteren. Maar volgens de huidige regels gaat het foetus die je met de beste wil van de wereld geen baby kunt noemen.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Uiteraard doen we dat wel, want de hele aanname dat abortus moord is, is gestoeld op het idee dat het daadwerkelijk al een mens is. Daar hoort een menselijk woord als baby bij, geen foetus.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nou ja, foetussen. Laten we niet doen alsof het al babies zijn.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Je wilt niet weten hoe griezelig veel een foetus al op een volgroeid mens lijkt. Ik was dan ook wel een voorstander van de heartbeat Bill. Zodra er een hartslag is dan zou er van abortus al geen sprake meer mogen zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, in zekere zin is dat een arbitraire discussie. Als je een condoom volspuit, ontneem je een kind ook de kans op leven. Een paar dorpen hier verderop zien ze dat als reden om alleen te neuken met als doel om kinderen te maken.
Nu ben ik ook geen voorstander van een week voor de geboorte een kind aborteren. Maar volgens de huidige regels gaat het foetus die je met de beste wil van de wereld geen baby kunt noemen.
https://www.huffingtonpos(...)sent_skip=1589287059
Een drieling die geboren is rond de 24 weken. Dit soort berichten moeten je toch wel niet een beetje aan het denken zetten al ben je een voorstander van abortus.![]()
Dat Trump een volstrekte idioot is wil nog niet zeggen dat ik me tot dat niveau hoef te verlagen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hè?
Dus van jou mag Trump wel alles doen wat hij eigenlijk helemaal niet mag doen?
Dat is in ieder geval wel wat Trump continu beweert, dat hij alles mag doen, absolute power heeft.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat Trump een volstrekte idioot is wil nog niet zeggen dat ik me tot dat niveau hoef te verlagen.
Maar dat doe je juist wel door te beweren dat we het Trump niet mogen aanrekenen als hij dingen doet/ wil doen die niet mogen.![]()
Nee, dat is niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat je Trump niet kunt aanrekenen dat hij geen beslissingen neemt waarvoor de bevoegdheden op het niveau van individuele staten ligt. Oftewel zaken waar de verantwoordelijkheid voor bij een Cuomo ligt kun je niet op het conto van Trump schuiven.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar dat doe je juist wel door te beweren dat we het Trump niet mogen aanrekenen als hij dingen doet/ wil doen die niet mogen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Tja, als je pro life bent en niet tegen de doodstraf dan heb je de Bijbel of niet gelezen of niet begrepen en begrijp je blijkbaar ook niet wat "life" is.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:17 schreef Chivaz het volgende:
Ongeboren baby’s vergelijken met geharde criminelen, man man man.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2020 14:56:40 ]![]()
Moet bekennen dat mij dat niet aan het denken zet. Maar ten aanzien van dat soort ethische thema's ben ik dan ook vrij onverschillig. Zo ben ik erg makkelijk met euthanasie. Als een of ander chronisch ziek oudje dood wil, dan is dat helemaal prima wat mij betreft.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe griezelig veel een foetus al op een volgroeid mens lijkt. Ik was dan ook wel een voorstander van de heartbeat Bill. Zodra er een hartslag is dan zou er van abortus al geen sprake meer mogen zijn.
Een drieling die geboren is rond de 24 weken. Dit soort berichten moeten je toch wel niet een beetje aan het denken zetten al ben je een voorstander van abortus.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Nee, dat zet mij niet aan het denken. Dat iets mogelijk, met veel medische ingrepen, levensvatbaar kan zijn is nog geen reden om abortus te verbieden.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe griezelig veel een foetus al op een volgroeid mens lijkt. Ik was dan ook wel een voorstander van de heartbeat Bill. Zodra er een hartslag is dan zou er van abortus al geen sprake meer mogen zijn.
Een drieling die geboren is rond de 24 weken. Dit soort berichten moeten je toch wel niet een beetje aan het denken zetten al ben je een voorstander van abortus.
Vooral niet als er ruim 107.000 kinderen in de VS op adoptie zitten te wachten die gemiddeld 3 jaar in tijdelijke pleeggezinnen zitten en dat zijn alleen nog maar degenen die in het systeem zitten.
Maar goed, laten we teruggaan naar AMV en de vraag wat journalisten wel of niet mogen vragen aan de President.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2020 15:00:44 ]![]()
Ik heb ook geen problemen met euthanasie, maar dat valt dan ook weer niet te vergelijken met abortus.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet bekennen dat mij dat niet aan het denken zet. Maar ten aanzien van dat soort ethische thema's ben ik dan ook vrij onverschillig. Zo ben ik erg makkelijk met euthanasie. Als een of ander chronisch ziek oudje dood wil, dan is dat helemaal prima wat mij betreft.![]()
Jawel hoor. Zal je dan blijkbaar anders bedoeld hebben, maar het staat er echt.quote:
Vandaar de verwarring.![]()
Er mist nog een tweede 'niet' inderdaad.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jawel hoor. Zal je dan blijkbaar anders bedoeld hebben, maar het staat er echt.
Vandaar de verwarring.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Een derde danquote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er mist nog een tweede 'niet' inderdaad.![]()
![]()
Nee een tweede. De oorspronkelijke tweede wordt dan de derde.quote:
“Trump’s Feeling Is, ‘Why Are We Losing Everywhere?’”: With Advisers Feuding and Numbers Plummeting, Trump Eyes Campaign Shake-uphttps://www.vanityfair.co(...)es-campaign-shake-upquote:With the coronavirus death toll surpassing 80,000 and the unemployment rate at Great Depression-era levels, there is a growing consensus among senior Republicans that Donald Trump’s reelection is slipping away. Recent internal polls show Trump trailing Joe Biden in six swing states, a data point that augurs a landslide loss in November. “The swing state polls are horrific,” a prominent Republican briefed on the numbers told me. The White House’s COVID-19 outbreak is only the latest headline that reinforces the narrative that Trump can’t get control of the pandemic. “This is what should worry the campaign: Biden is in his basement and he’s beating Trump,” a former West Wing staffer told me. “If I were Biden, the lesson I would learn is: Shut the fuck up and let Trump go out there and destroy himself.
...
As Trump debates who should lead his campaign, he’s also struggling to settle on a 2020 strategy. Some advisers are lobbying Trump to embrace the reopening. “They’re going to gamble on the economy and hope it works,” a former West Wing official said. But another camp is pushing the view that Trump should run on a blame-China message. On top of everything, there is also fear in Trumpworld that Senate Republicans might finally break from him if the polls get bad enough. “The numbers are fucking terrible,” another former West Wing official said. “There’s massive anxiety in the GOP that he’s gonna take them all down with him.”
”
Bloedzuiger Trump probeert dan maar mee te liften op het succes van anderen:twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 13:56:26Remember this, every Governor who has sky high approval on their handling of the Coronavirus, and I am happy for them all, could in no way have gotten those numbers, or had that success, without me and the Federal Governments help. From Ventilators to Testing, we made it happen! reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
twitter:SantaInc twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 14:20:15@realDonaldTrump Trump: “I take no responsibility at all.”
Also Trump: “GIVE ME ALL THE CREDIT” reageer retweetThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
En als er nu juist één ding is wat wél problematisch verliep, dan is het wel de verstrekking van materialen en de wijze waarop staten daar dwars werden gezeten door de federale overheid.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:25 schreef speknek het volgende:
“Trump’s Feeling Is, ‘Why Are We Losing Everywhere?’”: With Advisers Feuding and Numbers Plummeting, Trump Eyes Campaign Shake-up
Bloedzuiger Trump probeert dan maar mee te liften op het succes van anderen:twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 13:56:26Remember this, every Governor who has sky high approval on their handling of the Coronavirus, and I am happy for them all, could in no way have gotten those numbers, or had that success, without me and the Federal Governments help. From Ventilators to Testing, we made it happen! reageer retweet
Het is natuurlijk ook een ongekende politieke blunder om niet nu flink te profiteren van de situatie om je populariteit een enorme boost te geven. Dit was in mijn ogen de uitgelezen kans om je herverkiezing veilig te stellen. Als we hier in november verkiezingen zouden hebben dan was de VVD waarschijnlijk spekkoper.
Trump leek dat half te begrijpen door te roepen dat hij nu een wartime president was. Hij leek alleen abusievelijk te denken dat dit inhoudt dat iedereen in het land van gouverneurs tot journalisten hem met lof zou overladen, terwijl het idee nu juist is dat je een wat technocratische koers gaat varen een daarmee 'boven de partijen' en ook boven kritiek gaat staan.
In plaats daarvan zien we kleuter Donnie die weer z'n gebruikelijke woedeuitbarstingen heeft als hij z'n dagelijkse knuffel niet krijgt, in plaats van technocratische briefings een twee uur durende zelfbevredigingssessie gaat houden en ga zo maar door.
Dan kun je wel gaan stampvoeten dat anderen wel electoraal garen spinnen bij de situatie en jij niet, maar dan heb je het gewoon niet begrepen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Wat ik nou oprecht niet begrijp als weldenkend mens is dat er een hele base achter meneer Trump zit die alles wat hij zegt slikt als zoete koek en hem zelf adoreren. Da's eigenlijk heel eng! gebeurde 85 jaar geleden ook bij een heel eng mannetje uit Oostenrijk. Hij zaait verdeeldheid en haat.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:25 schreef speknek het volgende:
“Trump’s Feeling Is, ‘Why Are We Losing Everywhere?’”: With Advisers Feuding and Numbers Plummeting, Trump Eyes Campaign Shake-up
[..]
https://www.vanityfair.co(...)es-campaign-shake-up
Dit zou hier in NL nooit gebeuren.
Zijn wij als volk dan meer beschaafd dan in de US? Of ligt het gemiddelde IQ van de average trump supporter gewoon heel erg laag.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Waarom zou dat hier nooit gebeuren? Kijk we hebben hier een veel pluriformer stelsel, maar als we hier een tweepartijenstelsel hadden gehad, dan hadden we ook zomaar een premier Fortuyn kunnen hebben met hordes kritiekloze fans.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat ik nou oprecht niet begrijp als weldenkend mens is dat er een hele base achter meneer Trump zit die alles wat hij zegt slikt als zoete koek en hem zelf adoreren. Da's eigenlijk heel eng! gebeurde 85 jaar geleden ook bij een heel eng mannetje uit Oostenrijk. Hij zaait verdeeldheid en haat.
Dit zou hier in NL nooit gebeuren.
Zijn wij als volk dan meer beschaafd dan in de US? Of ligt het gemiddelde IQ van de average trump supporter gewoon heel erg laag.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Thank god dat wij geen politiek systeem hebben zoals in de VS.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom zou dat hier nooit gebeuren? Kijk we hebben hier een veel pluriformer stelsel, maar als we hier een tweepartijenstelsel hadden gehad, dan hadden we ook zomaar een premier Fortuyn kunnen hebben met hordes kritiekloze fans.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Idd twee partijen stelsel is gewoon drama. In Engeland nu ook met johnson vs Corbyn. Mja dan krijg je dus zo’n clown omdat het alternatief Jesse klaver meets die D66 loser is.
Dan liever 50+ en partij voor de dieren etc. en zelfs sgpEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:56 schreef RipCity het volgende:
Idd twee partijen stelsel is gewoon drama. In Engeland nu ook met johnson vs Corbyn. Mja dan krijg je dus zo’n clown omdat het alternatief Jesse klaver meets die D66 loser is.
Dan liever 50+en partij voor de dieren 50+, groep Krol, PvdD, groep van Kooten-Arissen, 50+, PvdD, Groep Krol & van Kooten - Arissen etc. en zelfs sgp
Ouchtwitter:AshaRangappa_ twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 16:09:51OMG, RBG asked why this is different than Whitewater, where subpoenas against President could be enforced -- "what's good for the goose is good for the gander."
President's lawyers: We don't think you should look at those cases because they are too recent.
🙄🙄🙄 reageer retweetI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Artsen zonder Grenzen opereren toch vaak in de sh*thole countries in Afrika?
“The coronavirus crisis in Navajo Nation has gotten so bad that Doctors Without Borders just sent a team into the United States https://”
https://mobile.twitter.com/cbsnews/status/1260005985332219904![]()
twitter:blakesmustache twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 16:04:26Live Thread on Mazars and Deutsche Bank
And we’re off!
Roberts immediately jumps on Trump’s lawyer and sounds VERY skeptical. reageer retweettwitter:blakesmustache twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 16:15:01Alito is up now. Even Alito sounds skeptical of Trump's argument. Boy oh boy is this going badly for Trump!!! reageer retweet
twitter:PaulHartNYC twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 16:11:00@blakesmustache Trump lawyers have NO case because other presidents have had their finances investigated WHILE in office. reageer retweet
[ Bericht 26% gewijzigd door la_perle_rouge op 12-05-2020 16:22:13 ]![]()
Ja het is wat Paul Hart zegt, de jurisprudentie is daar dat de SCOTUS zichzelf wel erg voor lul moet zetten willen ze partisaans stemmen.
Dat kan nog steeds gebeuren, maar dan is dat de volgende Amerikaanse institutie die de prullenbak in kan door de Trump kongsi.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Hier kan je ook meeluisteren met commentaar van de NYT erbij:quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
twitter:blakesmustache twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 16:04:26Live Thread on Mazars and Deutsche Bank
And we’re off!
Roberts immediately jumps on Trump’s lawyer and sounds VERY skeptical. reageer retweettwitter:blakesmustache twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 16:15:01Alito is up now. Even Alito sounds skeptical of Trump's argument. Boy oh boy is this going badly for Trump!!! reageer retweet
twitter:PaulHartNYC twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 16:11:00@:blakesmustache Trump lawyers have NO case because other presidents have had their finances investigated WHILE in office. reageer retweet
https://www.nytimes.com/i(...)ries&pgtype=Homepage“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
hoi, bedankt, want op CNN zijn ze bezig met de getuigenissen over de handelswijze omtrent Covid voor de senaat. Ook interessant, maar dit interesseert me meer.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hier kan je ook meeluisteren met commentaar van de NYT erbij:
https://www.nytimes.com/i(...)ries&pgtype=Homepage![]()
Is het trouwens niet een tikkeltje krankzinnig dat Trump oproept zijn voorganger in het gevang te gooien? Dat is immers wat hij impliceert met zijn Obamagate-gelul.
Om maar even aan te geven hoe de VS van het padje is geraaktOp maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Historisch gezien ook een stuk belangrijkerquote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
hoi, bedankt, want op CNN zijn ze bezig met de getuigenissen over de handelswijze omtrent Covid voor de senaat. Ook interessant, maar dit interesseert me meer.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Als Biden wint zal die dat ook wel willen denk ikquote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
Is het trouwens niet een tikkeltje krankzinnig dat Trump oproept zijn voorganger in het gevang te gooien? Dat is immers wat hij impliceert met zijn Obamagate-gelul.
Om maar even aan te geven hoe de VS van het padje is geraakt![]()
![]()
Ook vreemd als je bedenkt dat hij vindt dat een president kan doen wat hij wil. Blijkbaar geldt dat dan weer niet voor Obamaquote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
Om maar even aan te geven hoe de VS van het padje is geraakt“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Mogelijk, maar die zal de onafhankelijkheid van het ministerie van justitie mbt strafvervolging wel respecteren.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als Biden wint zal die dat ook wel willen denk ik“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Wellicht, maar ik mag toch hopen dat Biden zich daar niet mee bemoeit, laat staan dat hij een oproep doet om Trump op te sluiten.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als Biden wint zal die dat ook wel willen denk ikOp maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Fortuyn zou de ergste nog niet zijn geweest, de vastgoedproleten en had-je-me-maars die na hem het electorale veld overnamen hebben die kritiekloze fans ook. En zitten hier nu dagelijks te etteren in de hoop op zieltjes te winnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom zou dat hier nooit gebeuren? Kijk we hebben hier een veel pluriformer stelsel, maar als we hier een tweepartijenstelsel hadden gehad, dan hadden we ook zomaar een premier Fortuyn kunnen hebben met hordes kritiekloze fans.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ach, ik constateer alleen maar dat de voortdurende behoefte om de ander te laten huilen op de één of andere manier een soort van graadmeter voor succesvol beleid schijnt te zijn. Voor alt-rechtsch dan in ieder geval. Lijkt me inhoudelijk genoeg als observatie.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:45 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Leuk dat je dat eruit pikt. Ook nog behoefte aan inhoud?Op het scherp van de snede.![]()
Lijkt me ook.twitter:blakesmustache twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 16:52:12Roberts is up. He wants to know whether there is any bound on how far Congress can go in claiming it has a legitimate legislative purpose.
Letter says the limit is that Congress can’t overly burden POTUS. Good answer. reageer retweetI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: