abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193056861
Zij kregen een coronaboete: jongeren én hun ouders boos over willekeur

Vooral jongeren kregen de afgelopen weken een boete voor samenscholen of niet voldoende afstand houden. Vooral de vrees voor een strafblad houdt hen flink bezig. ,,Deze boete is nog niet binnen, maar ik ga hem aanvechten.’’ Vier voorbeelden uit de praktijk:


Isa (15) uit Ooij
Dochter Isa van 15 kreeg een boete, terwijl ze op en picknickbankje zat. Bij vader Marcel komt twee weken later de stoom nog uit de oren. ,,Te triest voor woorden zoals ze met die kinderen omspringen. Zo zonder school zitten die kinderen de hele dagen thuis. Isa heeft eindexamen. Alles is anders en gek dit jaar. Die donderdag wil ze er even uit, een eindje wandelen. Doe maar, zeg ik. Wat kunnen die kinderen anders?” Onderweg komt Isa twee vriendinnetjes tegen. Ze gaan zitten aan een picknickbankje vlakbij ons huis. Dan stopt er een boa. Pap, appt ze, ik moet mijn ID laten zien. Heb ik niet bij me.’

,,Ik stuurde een fotootje, maar dacht: ‘ik ga toch even zelf kijken.’ Zie ik ze zitten: twee meiden op een hoek, de derde er tegenover. Er zit dik twee meter tussen. Ik heb het later zelf opgemeten. Zaten ze zo?, vraag ik die boa. Ja, zegt hij. Dat is toch ruim anderhalve meter uit elkaar? ,,Heb ik allemaal niks mee te maken. We zijn klaar met waarschuwen. Ze krijgen alle drie een bekeuring.’’

,,Toen ben ik best wel uit mijn plaat gegaan. Zo van: Ik hoop dat je vannacht er goed van kan slapen. Wij zijn thuis er heel streng op geweest. Als ze met zijn zessen tegen elkander op die bank hangen, had die man mij niet gehoord. Isa was helemaal overstuur. Ze snapte er ook niks van. Ik heb de politie gebeld: de agent vond het vreemd. Maar ja, dit was dan weer de gemeente. Ook gebeld. Ik wacht nu nog op antwoord.’’

,,De boete is nog niet binnen. Maar ik ga deze aanvechten. Als ik dan een verhaal lees in De Gelderlander over die wethouder in Grave, die een groot barbecuefeest geeft, dan schieten mij de tranen in de ogen. Die man is nota bene wethouder van gezondheid en welzijn. Nou, sorry hoor. Deze meiden deden niks fout. Ze hadden een compliment moeten krijgen.”

Tycho (14) uit Groesbeek

,,De jongen die er op de scooter vandoorging kreeg niks. Wij bleven netjes staan.” Tycho (14) is nog boos. De boa die hem in Groesbeek een coronaboete gaf is maar een rotzak, vindt hij. Drie dagen lang hielp Tycho met een vriendje in maart zijn moeder de tuin ‘te verbouwen’.

Alle tegels gingen er uit, net als flink wat kubs aan zand. Dat harde werken maakt dorstig. Dus ging hij naar supermarkt een blikje drinken halen. De Jan Linders is nog geen twee minuten fietsen. Die boa zag ons fietsen en dat we niet rondhingen. We dronken onze energy buiten op. We stonden naast de winkel echt netjes op afstand. Echt waar.

Er stopte tussen ons in een vriend op een scooter. Ineens kwam die boa er aan. Staan blijven. Die jongen gaf vol gas. ,,Jullie zijn netjes blijven staan. Ik geef een waarschuwing. Hij wil weglopen, en ineens zegt ie: ‘ik geef toch een bekeuring’. 95 euro. Kinderachtig. Dat zegt mijn moeder ook. Zij baalt, want mijn broertje kreeg er onlangs ook eentje. Ze heeft de baas van die boa’s gebeld. Ze kennen zelf de regels niet goed. Volgens de boa kon ik ook naar Halt. Doe dat maar, zei mijn moeder. Dat scheelt veel geld. Maar Halt kan niet als je bezwaar maakt. En dat willen we wel doen. In Groesbeek zijn er ook jongens die de politie uitdagen en dan hard wegrennen. Als je dan wordt gepakt, ja dan snap ik het wel. Ik hoop dat we niet hoeven te betalen. Vriendjes die een boete hebben, moeten nu vakkenvullen voor niks.”

Fem (20) uit Nijmegen

Balancerend op een spanband tussen bomen in het Kronenburgpark kreeg Fem te horen dat ze de coronaregels overtrad. Fem doet aan slacklinen, een soort acrobatisch koorddansen op verende spanbanden. Zo ook zondag 19 april. Als je maar afstand houdt. Ook als je met zijn drieën bent. Dan mag het, tenminste dat dacht ze. ,,Die avond waren we alledrie individueel aan het sporten, ieder op zijn eigen lijn. Een vierde was verderop aan het jongleren. Ik was ervan overtuigd dat wij ons hielden aan de regels.’’

,,Daarom ging ik onbezorgd verder met slacklinen. Toen riep de man van toezicht ons allemaal bij elkaar. We moesten ons gelijk legitimeren. We kregen gelijk de boete. Volgens de toezichthouder waren wij circusje aan het spelen. Nu ben ik er achtergekomen dat ik er ook nog een strafblad krijg. Ik studeer sociaal cultureel werker. Na dit schooljaar ben ik hopelijk afgestudeerd. Ik maak me zorgen om het feit of ik wel werk in deze sector kan krijgen als ik geen VOG krijg.’’

,,Ik heb het Juridisch Loket ingeschakeld om mij verder te helpen met mijn bezwaar maken. Als ik de boete wel krijg, moet ik die in termijnen betalen. Ik werk in de horeca in Nijmegen met een 0 urencontract. Ik heb dus nu geen inkomsten. Het zijn lastige tijden. Om die reden ben ik maar teruggegaan naar mijn ouders in Altforst. Gelukkig begrijpen zij mijn verhaal en staan zij achter mij.”

Romy (26) uit Duiven

Na wekenlang videobellen wilden Romy haar vriendinnen wel weer eens in het echt zien. Bewust werd afgesproken op de lege parkeerplaats bij de Duivense voetbalclub DVV. De auto’s stonden op 2,5 tot 3 meter afstand van elkaar. De dames zaten gezellig vanuit de eigen kofferbak te chillen. Ze maakten nog een snapchat, om te laten zien dat ze zich aan de coronaregels hielden. Passerende wandelaars staken hun duim op’: ‘Goed bezig!’

Boa‘s van de gemeente Duiven dachten daar heel anders over, merkten de vriendinnen algauw. ,,De handhaver vertelde dat het verboden is om met drie personen of meer af te spreken op één locatie. Dat wisten we niet. We boden onze excuses aan. Het zou niet meer gebeuren. Na kort overleg kregen we toch allemaal een boete. Ik heb nog gesmeekt het bij een waarschuwing te laten. Er was geen enkel begrip. Dat kon hij niet aan zijn baas en de burgemeester uitleggen.’’

,, 390 euro! Dat was echt een schok. Wij zijn nette dames,die doordeweeks keihard werken. Alle vijf zijn we nog nooit met de politie in aanraking geweest. Er worden feestjes gehouden, waarbij mensen alleen maar worden gewaarschuwd. Net als die barbecuende wethouder (in Grave). Deze boete is oneerlijk. Wij zitten ineens met een strafblad. Dat vind ik het allerergste. Ik heb een halfjaarcontract en ben bang dat deze boete bij de verlenging gaat meespelen.”


’Jongeren moeten weten dat ze in beroep kunnen gaan’

Advocaten moeten zich sterk maken voor jongeren die vinden dat ze onterecht een coronaboete hebben gekregen. Dat stellen strafrechtdeskundigen Laura Peters en Sven Brinkhoff. Kinderen en jongeren zijn een kwetsbare groep in de samenleving, vinden zij. ,,Misschien durven ze het niet eens aan hun ouders te vertellen en levert de boete veel stress op”, aldus Peters, verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Jongeren moeten volgens de strafrechtexperts veel meer voorlichting krijgen over wat ze kunnen doen als ze vinden dat de boete onterecht is uitgedeeld. ,,Zijn scholieren en studenten in staat zich voldoende te weren?”, vraagt Peters zich af. ,,Ik denk het niet. Het machtsevenwicht gaat hier scheef. Als burger moet je wel heel erg op vertrouwen dat agenten en boa’s hun werk goed doen. ,,Dit is een hele gevaarlijke procedure. Hier ligt een taak voor de advocatuur. Maar ja, deze zaken zijn voor een advocaat niet erg winstgevend en op de sociale bijstand is enorm door de overheid gekort.”

Volgen Brinkhoff moeten gemeenten en politie veel terughoudender zijn met het uitdelen van boetes aan jongeren. ,,Eerst attenderen, waarschuwen en pas in laatste instantie een boete opleggen”, aldus de universitair hoofddocent van de Open Universiteit.

De coronaboete is geen echte geldboete, maar een strafbeschikking, legt Brinkhoff uit. ,,Een strafbeschikking is een vonnis waar geen rechter aan te pas komt, maar wordt opgelegd door het openbaar ministerie.” Wie de boete wil aanvechten, moet een verzetschrift bij het OM indienen. Handhaaft de officier van justitie zijn straf, dan komt de rechter in zicht.

Een strafbeschikking hoger dan 100 euro levert een justitiële aantekening op. Anders gezegd: je hebt dan een strafblad. Dat kan betekenen dat je van het rijk geen verklaring van goed gedrag mer krijgt in banen die een VOG vereisen. In de praktijk zal dat meevallen, verwacht Brinkhoff. ,,Ik denk alleen bij hele gevoelige beroepen, zoals bij de AIVD, maar mogelijk ook bij de politie.” De SP en GroenLinks vinden dat veel te zwaar gestraft en hebben het kabinet gevraagd dat aan te passen.

Een stap naar de rechter kan zeker lonen, denkt Brinkhoff. ,,In elk geval kun je dan jouw kant van het verhaal voorleggen.” De rechter oordeelt mogelijk milder dan de officier van justitie. ,,Je kan inhoudelijk verweer voeren: door te stellen dat je wel op anderhalve meter afstand stond. Mocht er geen vrijspraak volgen, dan kan de rechter wel lager gaan straffen. ,,In het begin gebeurde dat bij het beledigen van agenten. Overigens zijn de coronaspugers die agenten bedreigen te besmetten van een andere categorie. In die zaken is sprake van geweld en verzet tegen de aanhouding. Vaak hebben verdachten al fors strafblad. In de zaken tegen coronaspugers reageren rechters vaak net zo fel als het OM.”


https://www.ad.nl/nijmege(...)-willekeur~a8919d62/
West-Melanesia
  zondag 10 mei 2020 @ 23:24:47 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193056891
TS wat vind je zelf?
pi_193056930
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:24 schreef Boca_Raton het volgende:
TS wat vind je zelf?
Ik denk dat er best wel veel gevallen zijn dat een boete niet had gehoeven.
West-Melanesia
  zondag 10 mei 2020 @ 23:28:55 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193057000
Noord-Koreaanse toestanden.
Het is niet goed dat de hardheid van het plassertje van een boa leidend is voor hoe gehandhaafd moet worden.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:30:41 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193057040
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:28 schreef BasEnAad het volgende:
Noord-Koreaanse toestanden.
Het is niet goed dat de hardheid van het plassertje van een boa leidend is voor hoe gehandhaafd moet worden.
Je hoort maar één kant van het verhaal.
pi_193057056
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:28 schreef BasEnAad het volgende:
Noord-Koreaanse toestanden.
Het is niet goed dat de hardheid van het plassertje van een boa leidend is voor hoe gehandhaafd moet worden.
De hardheid van het plassertje omg haha
West-Melanesia
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 mei 2020 @ 23:33:51 #7
408813 crew  trein2000
pi_193057110
De burger mag in ieder geval niet het slachtoffer worden van een slecht communicerende overheid. Iedereen tot aan Mark Rutte roept dat naar buiten gaan mag maar dat je bij 3 personen of meer anderhalve meter afstand moet houden. Dus boetes voor groepen die op anderhalve meter afstand bleven zijn belachelijk (tenzij ze eerst weggestuurd zijn en daar geen gehoor aan hebben gegeven misschien).
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 10 mei 2020 @ 23:35:55 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193057149
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je hoort maar één kant van het verhaal.
Hoe erg kan de andere kant van het verhaal zijn, dit gaat helemaal nergens over. Je geeft gewoon een waarschuwing als je al zo graag je gezag wil laten gelden. We gaan hier niet kinderen bekeuren omdat ze dicht bij elkaar zouden staan. Dat is gewoon ziekelijk en dient geen enkel nut.
pi_193057182
Diegene die een boete hebben gekregen kunnen ook bewust dingen weglaten in hun verhaal terwijl ze misschien juist wel schuldig zijn. Toch zijn de maatregelen wat wel en niet mag best wel verwarrend. Wat van de ene boa wel mag mag van een andere boa in een andere gemeente weer niet.
West-Melanesia
  zondag 10 mei 2020 @ 23:38:11 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 10 mei 2020 @ 23:38:55 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193057203
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:35 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Hoe erg kan de andere kant van het verhaal zijn, dit gaat helemaal nergens over. Je geeft gewoon een waarschuwing als je al zo graag je gezag wil laten gelden. We gaan hier niet kinderen bekeuren omdat ze dicht bij elkaar zouden staan. Dat is gewoon ziekelijk en dient geen enkel nut.
Wie weet zijn ze doorgegaan na die waarschuwing. Ik vind het van die stugge verhalen. Een vader die luid verontwaardigd roept dat zijn kind niets gedaan heeft. Ik zou graag de andere kant ook horen.
pi_193057213
Dan is ¤390 voor een twijfelachtige overtreding wel erg veel geld. Het feit dat het twijfelachtig is maakt de woede alleen nog maar groter en dat kan ik me best voorstellen, helemaal in deze financieel onzekere tijden. Net zo belachelijk als de huren die worden verhoogd, ik vind het verschrikkelijk.
West-Melanesia
  zondag 10 mei 2020 @ 23:41:13 #13
117098 Hathor
Effe niet
pi_193057232
Ik zie vooral willekeur, grote groepen hangjongeren spreken ze nauwelijks aan, want die geven domweg een grote bek terug, dus pakken ze enkelingen en dan met name de hele jonge waarbij die slapjanussen nog wel respect weten af te dwingen. Of ze plukken een paar studenten van hun balkon om wat boetes uit te schrijven, maar hier in de wijk waar op straathoeken en pleintjes gewoon 20 man bij elkaar wat zitten te blowen zie je ze niet verschijnen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:44:52 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193057277
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wie weet zijn ze doorgegaan na die waarschuwing. Ik vind het van die stugge verhalen. Een vader die luid verontwaardigd roept dat zijn kind niets gedaan heeft. Ik zou graag de andere kant ook horen.
Zou kunnen, maar dat een krant zo even 4 verhalen van jongeren verzameld zegt ook wel iets. Blijkbaar zijn die pesterijen van boa's schering en inslag. De kans is groter dat er nog veel meer kinderen beboet zijn, vast niet allemaal kinderen die niet wilden luisteren.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:47:31 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193057319
Boa's, het is zeg maar een bepaald menstype :')

Ik blijf het zorgwekkend vinden dat we bij de eerste de beste collectieve malheur zo makkelijk meegaan in allerlei semi-dictatoriale constructies.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 10 mei 2020 @ 23:48:05 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193057329
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:44 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar dat een krant zo even 4 verhalen van jongeren verzameld zegt ook wel iets. Blijkbaar zijn die pesterijen van boa's schering en inslag. De kans is groter dat er nog veel meer kinderen beboet zijn, vast niet allemaal kinderen die niet wilden luisteren.
Schering en inslag, daar geloof ik zelf niets van...
pi_193057330
Ik vind de corona boete alleen mag gebruiken in uiterst geval. Niet zomaar willekeurig laten bekeuren. Ook al navolgt die persoon 1,5 meter regels netjes.
Ik hoop dat de rechter al die boetes in gehakt van maken. Men moet buiten kunnen bewegen. Het is immers niet verboden om buiten te zijn. Zolang je netjes aan 1,5 meter regel houdt.

Daarbij levert de boete ook strafblad op, dat is veel te zwaar. Dat moet met terugwerking kracht afgeschaft. Alleen gewoon boete is al voldoende.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 10 mei 2020 @ 23:55:47 #18
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193057428
een boa mag wat mij betreft geen boetes opleggen waarvan het gevolg (strafblad) zo groot is. Hij moet maar een politieagent bellen die kan de dader fatsoenlijk verhoren en een precos verbaal opmaken.

Het zal met niet verbazen als al deze zaken door een rechter worden verscheurd omdat zo maar een strafblad 'uitdelen' niet de bedoeling is.
Tot nooit .......
  zondag 10 mei 2020 @ 23:58:32 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193057472
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:44 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar dat een krant zo even 4 verhalen van jongeren verzameld zegt ook wel iets. Blijkbaar zijn die pesterijen van boa's schering en inslag. De kans is groter dat er nog veel meer kinderen beboet zijn, vast niet allemaal kinderen die niet wilden luisteren.
Het is waarschijnlijk niet eens (bewuste) pesterij maar vooral dommigheid en een vals gevoel van belangrijkheid.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 mei 2020 @ 00:00:02 #20
408813 crew  trein2000
pi_193057495
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:48 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik vind de corona boete alleen mag gebruiken in uiterst geval. Niet zomaar willekeurig laten bekeuren. Ook al navolgt die persoon 1,5 meter regels netjes.
Ik hoop dat de rechter al die boetes in gehakt van maken. Men moet buiten kunnen bewegen. Het is immers niet verboden om buiten te zijn. Zolang je netjes aan 1,5 meter regel houdt.

Daarbij levert de boete ook strafblad op, dat is veel te zwaar. Dat moet met terugwerking kracht afgeschaft. Alleen gewoon boete is al voldoende.
Dat strafblad stelt niks voor. Vervalt na 5 jaar. Minderjarigen krijgen hem niet. Bovendien, voor welke functie zou een coronaboete een beletsel moeten zijn?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 11 mei 2020 @ 00:00:05 #21
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193057497
quote:
Groepsvorming van meer dan 2 personen is alleen toegestaan als er 1,5 meter afstand wordt gehoud
https://www.rijksoverheid(...)samenscholingsverbod
  maandag 11 mei 2020 @ 00:02:18 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193057531
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijk niet eens (bewuste) pesterij maar vooral dommigheid en een vals gevoel van belangrijkheid.
Mee eens.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 mei 2020 @ 00:03:08 #23
408813 crew  trein2000
pi_193057547
quote:
Ja dat. De burger moet niet het slachtoffer worden van een slecht communicerende overheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 mei 2020 @ 00:15:46 #24
408813 crew  trein2000
pi_193057665
Ik ben er trouwens nog steeds niet over uit op welke grond die boetes nu worden uitgedeeld voor groepen die wel afstand houden. Volgens mij is dat helemaal niet verboden. Hier als voorbeeld de noodverordening van Nijmegen. https://www.vrgz.nl/media/2766/noodverordening-1-april-vrgz.pdf

Ik zie echt niet op grond waarvan je die boete zou kunnen schrijven. Als ik hem kreeg ging ik lig in verzet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193058243
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 00:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat. De burger moet niet het slachtoffer worden van een slecht communicerende overheid.
Hoe duidelijker moet het dan zijn volgens jou?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 mei 2020 @ 05:31:30 #26
408813 crew  trein2000
pi_193058642
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 03:29 schreef Prego het volgende:

[..]

Hoe duidelijker moet het dan zijn volgens jou?
Niet op de site zetten dat je met 3 man of meer 1,5 meter afstand moet houden als je een boete krijgt als je met 3 man op 1,5 meter afstand zit lijkt me een aardig begin.

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 11-05-2020 05:48:00 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193058733
Niet hele op gelezen want teveel tekst. Maar die boetes zijn wmb echt belachelijk hoog. Maar dit is de eerste truck van de regering om alvast even alle uitgaven aan te vullen.

Wtf zeg 400 euro. Really dat is veels te veel.
Do what you love, love what you do!
pi_193058737
Boa's :') Mannetjes van 1.60meter die op hun benen staan te trillen en vrouwen van 40 met kort pittig kapsel die thuis niks te vertellen hebben. Stop ze in een uniform en het worden vreselijke machtsgeile mensen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193058941
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 05:48 schreef Scarface88 het volgende:
Boa's :') Mannetjes van 1.60meter die op hun benen staan te trillen en vrouwen van 40 met kort pittig kapsel die thuis niks te vertellen hebben. Stop ze in een uniform en het worden vreselijke machtsgeile mensen.
En ze hebben de macht de politie te bellen :')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_193059130
gewoon vertellen aan je kinderen dat ze niet hun ID laten zien. En als ze moeilijknl doen zelf ff verhaal gaan halen.
pi_193059139
Van een boa had ik ook niet veel anders verwacht. Het is een cursus van een paar weken, waarna het merendeel het gevoel heeft boven de wet te staan en God Almachtig te zijn.
pi_193059209
In Nijmegen loopt er in ieder geval 1 boa rond die zichzelf helemaal het mannetje vind :') _O- (voor degenen die daar bekend zijn, dat jonge gastje met dat opgeschoren haar en een staartje bovenin).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193059278
quote:
99s.gif Op maandag 11 mei 2020 06:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En ze hebben de macht de politie te bellen :')_!
https://www.dumpert.nl/item/7241317_8c5fbbb4
Land of the free. Home of the brave.
pi_193059291
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:47 schreef -XOR- het volgende:
Boa's, het is zeg maar een bepaald menstype :')

Ik blijf het zorgwekkend vinden dat we bij de eerste de beste collectieve malheur zo makkelijk meegaan in allerlei semi-dictatoriale constructies.
pi_193059305
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:41 schreef Hathor het volgende:
Ik zie vooral willekeur, grote groepen hangjongeren spreken ze nauwelijks aan, want die geven domweg een grote bek terug, dus pakken ze enkelingen en dan met name de hele jonge waarbij die slapjanussen nog wel respect weten af te dwingen. Of ze plukken een paar studenten van hun balkon om wat boetes uit te schrijven, maar hier in de wijk waar op straathoeken en pleintjes gewoon 20 man bij elkaar wat zitten te blowen zie je ze niet verschijnen.
Dit ja, illegale feesten en pokertoernooien krijgen bijvoorbeeld geen boete, jongeren op een balkon of tieners op een bankje in een park wel... tja doe dan maar helemaal niet hoor. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193059345
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:47 schreef -XOR- het volgende:
Boa's, het is zeg maar een bepaald menstype :')

Ik blijf het zorgwekkend vinden dat we bij de eerste de beste collectieve malheur zo makkelijk meegaan in allerlei semi-dictatoriale constructies.
Die collectieve malheur was nooit geschied als de ouders en docenten meer en betere voorlichting aan hun kinderen hadden gegeven. Want normale mensen moeten al heel hard kunnen slaan als zij niet willen dat de apen te dicht op hen gaan staan.
pi_193059360
Nederlanders die denken dat de wet niet voor hun geldt. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 11 mei 2020 @ 08:01:00 #38
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193059517
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 07:39 schreef HSG het volgende:
Nederlanders die denken dat de wet niet voor hun geldt. :')
In combinatie met ouders die standaard roepen "mijn kind doet zoiets niet hoor...."
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193059590
quote:
16s.gif Op maandag 11 mei 2020 07:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit ja, illegale feesten en pokertoernooien krijgen bijvoorbeeld geen boete, jongeren op een balkon of tieners op een bankje in een park wel... tja doe dan maar helemaal niet hoor. :{
Dat is dus niet waar.
pi_193059598
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 08:05 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar.
Wat zeg jij nou?!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 11 mei 2020 @ 08:23:42 #41
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193059773
quote:
16s.gif Op maandag 11 mei 2020 07:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit ja, illegale feesten en pokertoernooien krijgen bijvoorbeeld geen boete, jongeren op een balkon of tieners op een bankje in een park wel... tja doe dan maar helemaal niet hoor. :{
Daar komt dan ook de politie op af. De stopt het evenement en geeft een stevige waarschuwing.

zie hier het verschil tussen een boa en de politie.
Tot nooit .......
  maandag 11 mei 2020 @ 08:51:26 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193060139
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:28 schreef BasEnAad het volgende:
Noord-Koreaanse toestanden.
Het is niet goed dat de hardheid van het plassertje van een boa leidend is voor hoe gehandhaafd moet worden.
De betrokken mensen leven nog. In Noord-Korea is dat wel anders. En handhaven is mensen werk en er worden dus fouten gemaakt. Los daarvan vindt ik het wel zwaar dat deze mensen in bepaalde gevallen dus ook een strafblad krijgen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193060467
quote:
16s.gif Op maandag 11 mei 2020 07:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit ja, illegale feesten en pokertoernooien krijgen bijvoorbeeld geen boete, jongeren op een balkon of tieners op een bankje in een park wel... tja doe dan maar helemaal niet hoor. :{
NWS / 50 dronken man bijeen in jeugdhonk, geen boetes uitgedeeld

Volgende keer moeten de kinderen gewoon in een wat groter groepje rondhangen en zich wat agressiever opstellen. Dan zal de politie de-escalerend optreden en kom je er dus mee weg.
pi_193060594
Boa’s lijken net vreemde pedofielen, ze krijgen een plassertje ervan om boetes uit te delen aan jongeren.

Aan de boomers (die juist vaak de regels overtreden) durven ze geen boetes uit te delen.
pi_193060756
Sowieso BOA's :')! Allemaal van die zwakbegaafde types die niks te zeggen hebben en het daarom maar afreageren op jonge kinderen en nette studenten. Bij groepjes rondhangende jongemannen die intimiderend overkomen lopen ze snel met gebogen hoofd door :')
pi_193061003
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
Sowieso BOA's :')! Allemaal van die zwakbegaafde types die niks te zeggen hebben en het daarom maar afreageren op jonge kinderen en nette studenten. Bij groepjes rondhangende jongemannen die intimiderend overkomen lopen ze snel met gebogen hoofd door :')
Precies, ze zouden wel wat meer mogen doen aan de vele geoefende boksers die zich willen slaan met niet in boksen geoefende dwergen.
  maandag 11 mei 2020 @ 10:11:54 #47
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193061262
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 00:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat. De burger moet niet het slachtoffer worden van een slecht communicerende overheid.
Hier staat een voorbeeld van een politievrouw die 3 personen wegstuurt uit een park...
De 3 personen zitten op 1,5 m en toch zegt ze dat meer dan 2 verboden is...

KLB / Politie weet het zelf ook niet...
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 21:29:02 #48
249559 crew  Lavenderr
pi_193092059
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:11 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hier staat een voorbeeld van een politievrouw die 3 personen wegstuurt uit een park...
De 3 personen zitten op 1,5 m en toch zegt ze dat meer dan 2 verboden is...

KLB / Politie weet het zelf ook niet...
Als de politie het zelf niet weet, hoe moet de burger het dan wel weten?
pi_193092737
Gewoon keihard wegsprinten bij die boa's :') die kneusjes hebben toch geen enkel gezag.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:52:06 #50
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193092875
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als de politie het zelf niet weet, hoe moet de burger het dan wel weten?
Als je in zo'n situatie komt zou je de website kunnen laten zien of het allemaal uitprinten en in je tas stoppen voor het geval dat... (Scheelt misschien een bon en meer narigheid!)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')