abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193061730
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Hij vond haar zo leuk dat hij haar niet langere tijd wilde missen.
Het probleem zat ook vooral bij Bastiaan, maar de oplossing moest van Milou komen.
pi_193061841
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het probleem zat ook vooral bij Bastiaan, maar de oplossing moest van Milou komen.
Ja wel raar dat ze überhaupt geschreven heeft idd. Hij gaat zijn boerderij niet zomaar verkopen of zo.
  maandag 11 mei 2020 @ 11:14:47 #53
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_193062158
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:24 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar dat wist hij dus al voor de citytrip? Na de citytrip was het wel een stuk logischer geweest inderdaad..

Al zal dat telefoontje ook wel mee hebben gespeeld bij de sfeer op de citytrip :D
Als ik het goed begreep, had hij er twee keer over gelogen. Hij had voor de citytrip gebeld (‘Alleen even vragen hoe het ging’). Dat had hij verzwegen, maar dat praatten ze uit, aldus de voiceover van Yvon. Na de citytrip, waarbij Karine ‘kleine stapjes’ wilde maken en GJ liever wat grotere, heeft hij wéér stiekem met Jacqueline gebeld. En wellicht al afgesproken, dat bleef wat vaag. Zowel hij als Jacqueline verzwegen dat, volgens Karine. Kennelijk had Karine dus ook nog wel eens contact met Jacqueline. Toen heeft ze het uitgemaakt.

Aan hoe hij maar mondjesmaat toegaf hoe het was gegaan aan Yvon (eerst stelde het niets voor, later was het al af en toe afspreken en een minuut verder sprak hij van een mogelijk ‘beginnetje van een relatie’), lees ik eigenlijk af dat het een stiekemerd is.
Heel in het begin van de seie was er al het gerucht dat hij heel wat dames uit zijn dorp het hof zou hebben gemaakt en men niet zo goed begreep waarom hij de verdrietige loner speelde. Die roddel geloof ik inmiddels wel.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 11 mei 2020 @ 11:21:02 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193062258
Karine komt goed weg. Jacqueline ook, trouwens.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193062283
https://www.lc.nl/friesla(...)rieven-25644447.html

Jelte - van Annemiek - heeft het er maar druk mee. ^O^
  Tettenkoning maandag 11 mei 2020 @ 11:24:55 #56
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_193062329
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:22 schreef Snoopyfrl het volgende:
https://www.lc.nl/friesla(...)rieven-25644447.html

Jelte - van Annemiek - heeft het er maar druk mee. ^O^
Kun je het niet copy/pasten? Ik ga niet registreren om het te lezen.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  maandag 11 mei 2020 @ 11:28:27 #57
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_193062392
quote:
11s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Karine komt goed weg. Jacqueline ook, trouwens.
Al zou het wel intrigerend zijn als Jacqueline de vrouw zou zijn die Story de oplichtingsroddel aan de hand deed. De twee dames zijn ook niet op goede voet uiteen gegaan natuurlijk.

Volgens Karine kwam die roddel van ‘een vrouw die het niet zo leuk vond dat ik in beeld was’. :o ~O>
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_193062488
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:24 schreef Nine. het volgende:

[..]

Kun je het niet copy/pasten? Ik ga niet registreren om het te lezen.
tuurlijk!

Bron: Leeuwarder Courant

Boer zoekt Vrouw-deelnemer Jelte de Jong wordt nu zelf bestookt met brieven

Jelte de Jong uit Jutrijp schreef een liefdesbrief aan BZV-boerin Annemiek Koekoek uit Tynaarlo. ,,Ast elkoar echt leuk fynst, dan rinne de gesprekken fansels.''
plus
Boer zoekt Vrouw-deelnemer Jelte de Jong wordt nu zelf bestookt met brieven
Jelte de Jong uit Jutrijp schreef een liefdesbrief aan BZV-boerin Annemiek Koekoek uit Tynaarlo. ,,Ast elkoar echt leuk fynst, dan rinne de gesprekken fansels.'' FOTO NIELS DE VRIES

Jelte de Jong uit Jutrijp had zijn Boer zoekt Vrouw -avontuur allang achter zich gelaten. Nu wordt hij zelf bestookt met liefdesbrieven. ,,Ik wol in frou mei pit.’’
Staat-ie laatst in de supermarkt in Sneek, vraagt een man verbaasd: ,,Huh, jij bent toch uit logeren?’’ Jelte de Jong (33) schiet in de lach. Terwijl de Boer zoekt Vrouw -kijkers (het zijn er iedere week 3,5 miljoen) zich opwinden over het gebrek aan doldrieste hartstocht dit seizoen, is Jelte al maanden verder met zijn leven. Zondagavond was de laatste aflevering van deze reeks.

Geheim
,,It ha gekke wiken west’’, zegt hij thuis in Jutrijp. Leuk huis, blauwe muur, Back to the Future - en Beatles -posters in lijsten, elektrisch drumstel. Jelte is drummer bij Sneker feestorkest de Putkapel en accountbeheerder bij AB-vakwerk. Van de eerste aflevering tot en met de logeerpartij op Annemieks boerderij is het of-ie in een achtbaan zit. Klaterend stromen de berichten binnen op zijn 06. De Twitter-gemeenschap is fan van die aardige, open kerel.
Lees ook | Boer zoekt Vrouw, het slot: twee matches en eindeloos getob
De opnames van het boerendatingprogramma zijn in de herfst. Jelte moet volgens afspraak met KRO-NCRV zijn deelname geheimhouden voor vrienden, familie en collega’s. ,,Toen ik útfanhûs komme mocht by Annemiek, ha ik op myn wurk sein dat ik mei myn maten in midwike nei Center Parcs soe. Dat fûnen myn kollega’s wol apart. Ik nim noait samar frij.’’
Jelte deelt zijn geheime liefdesmissie met één ‘vertrouwenspersoon’. Dat is zijn zus Nynke de Jong, schrijfster, voormalig LC-columnist (nu AD ) en BZV-watcher. Met haar kan-ie praten over wat hem allemaal overkomt onderweg naar Tynaarlo. ,,Al hat se my noait advys jûn.’’

De liefdesbrief
Op een avond zit Jelte voor de tv en ziet de oproep van boerin Annemiek Koekoek (25). Hij ziet een mooie, jonge vrouw in een roze werkbroek die goed kan uitleggen wat haar motiveert en die ook over de hekken om de boerderij heen durft te kijken. ,,Ik tocht: wát in leuk type. Hiel selsstannich en harsels bewust fan har sterke en minder sterke punten..’’
Hij twijfelt of-ie zal reageren. ,,Ik kom gjin oandacht tekoart. Ik seach gewoan in leuke frou.’’ Een paar uren voordat de deadline verstrijkt zet hij zijn computer aan, schrijft een brief en hangt daar een paar foto’s van zichzelf en een filmpje van een gig met de Putkapel aan. Klik, verzend en dat is het dan. ,,Ik tocht: dêr hear ik noait mear wat fan.’’ Een paar weken later zit er een voicemailbericht in zijn telefoon. Of-ie kan terugbellen met de omroep..?

Annemiek
Hij ziet haar voor het eerst in museumdorp Allingawier. De boeren hebben een speeddate van vijf minuten met tien briefschrijvers. Annemiek en hij voeren een leuk gesprekje. ,,Mar wat witst echt fan elkoar nei fiif minuten? It grappige wie dat ús kookwekker net ôfgong. Op tv sjochst my stilfallen, dat komt troch dy ûngemaklike situaasje.’’
Annemiek kiest Jelte en vier andere mannen uit voor het dagje uit op een survivalbaan. ,,It wie in komyske dei. En ik hie tuskentroch tiid om in praatsje mei har te meitsjen. We hienen in konneksje.’’ Die klik, die voelt zij ook want Jelte mag met twee anderen komen logeren.
Goedgemutst (,,ik bin wol in gongmakker’’) begint hij aan het avontuur, maar op de tweede draaidag weet hij al: ,,Dit wurdt him net.’’ Als je zo snel al moet zoeken naar gespreksonderwerpen, dan klopt er iets niet. ,,Ast ien echt leuk fynst, dan komt dat toch fansels? Dan stelst fragen, dan wolst alles fan elkoar witte.’’

En dan die paarden... Annemiek, haar vriendinnen en zijn rivaal Erik zijn hippische types. Jelte heeft daar minder mee en ziet geduldig aan hoe ze losgaan op filmpjes van een concours hippique en het steeds over paarden hebben. Ach, en dan neemt de boerin hen ook nog mee naar de manege!
Hij grijnst. Zijn vrienden maken er nu nóg grapjes over. Zijn neefjes en nichtjes vinden ome Jel supercool. Hij stuurde hen tijdens de opnames steeds grappige paardenplaatjes.

Omkijken
Wie meedoet aan Boer zoekt Vrouw geeft zich bloot voor het oog van miljoenen kijkers, die allemaal relatietherapeut of liefdesexpert zijn. Er komt nogal wat over de deelnemers heen op de sociale media. ,,Do witst datst krityk krije kinst, al ha ik dêr hast gjin lêst fan hân. As it op de man spile wurdt, fyn ik dat slim. Annemiek soe in ‘ijskonijn’ wêze of sa. Dat is kwetsend.’’
Jelte kijkt tevreden terug op het avontuur. ,,It iennichste wat ik graach werom sjen woe, is mysels. Der hat net ien momint west wêrfan ik tocht: sa bin ik net echt.’’ Zijn familie en vrienden zijn trots op zijn eerlijkheid en openheid. Zijn vader (oud-wethouder Gerben de Jong van Wymbritseradiel) had nog nooit BZV gekeken maar zit elke zondag met mem Sibbel stipt op tijd voor de buis. ,,Moatst it net weagje om se dan te beljen.’’

Liefde
Wat begint met een liefdesbrief aan Annemiek, eindigt met 150 liefdesbrieven, berichten en telefoontjes aan zijn adres. Jelte staat héél erg in de belangstelling. Hij is ook aan het daten, al is dat in coronatijd tamelijk ingewikkeld. Hij heeft een paar keer een praatje op afstand gemaakt met een vrouw, hij appt en voert af en toe videogesprekken. ,,Net dat ik mei in soad froulju tagelyk kontakt ha hear. Mar as ien my in leave brief fan trije kantsjes stjoert, dan krijt se wol in berjochtsje werom.’’
Een leuke vrouw, een paar mooie kinders: dat lijkt Jelte de Jong wel wat. Wat liefde is en wat de voorwaarden voor een goede relatie zijn, daar denkt-ie veel over na. ,,Ik bin my der folle bewuster fan wat ik sykje. Ik klik it bêste mei in frou dy’t pit hat. Dy’t net achter my oanrint. Troch Boer zoekt Vrouw wit ik noch better wat ik graach wol.’’

[ Bericht 0% gewijzigd door Snoopyfrl op 11-05-2020 11:40:05 ]
  maandag 11 mei 2020 @ 11:33:26 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193062499
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Al zou het wel intrigerend zijn als Jacqueline de vrouw zou zijn die Story de oplichtingsroddel aan de hand deed. De twee dames zijn ook niet op goede voet uiteen gegaan natuurlijk.

Volgens Karine kwam die roddel van ‘een vrouw die het niet zo leuk vond dat ik in beeld was’. :o ~O>
Maar Jacqueline deed toch willens en wetens mee aan een format waarin ze gewoon keihard moest concurreren?

Dan geloof ik dat ‘niet zo leuk dat ik in beeld was’ niet zo. Maar kan zijn dat Karine zich expres omzichtig uitdrukte.

Karine meldde toch ook dat haar zwijgcontract tot augustus duurde? })
pi_193062561
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:32 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

tuurlijk!

Wellicht even in een spoiler. Wel zo netjes richting de bron.

Maar thanks verder ^O^
Somebody that I used to know
  Tettenkoning maandag 11 mei 2020 @ 11:37:52 #61
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_193062595
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:32 schreef Snoopyfrl het volgende:
tuurlijk!
Grazie mille :*
  maandag 11 mei 2020 @ 11:57:04 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_193062951
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar Jacqueline deed toch willens en wetens mee aan een format waarin ze gewoon keihard moest concurreren?

Dan geloof ik dat ‘niet zo leuk dat ik in beeld was’ niet zo. Maar kan zijn dat Karine zich expres omzichtig uitdrukte.

Karine meldde toch ook dat haar zwijgcontract tot augustus duurde? })
Jacqueline zei in een terugblik ergens wel dat ze had gedacht dat zíj gekozen zou worden door GJ. Misschien dat ze gewoon een vals kreng is en haar verongelijktheid heeft afgereageerd op Karine. Helemaal toen GJ na hun geheime eerste belletje toch met de concurrentie op citytrip ging.
Ik kan de timing van die roddel niet goed op een tijdlijn plaatsen. Geen idee hoe die timing van het Story-artikel precies was ten opzichte van wat er realtime speelde bij bzv.

En inderdaad in augustus meer duidelijkheid. *O*
Al zou het me niet verbazen als Karine te fatsoenlijk is en besluit er maar het zwijgen toe te doen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 11 mei 2020 @ 12:04:14 #63
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_193063106
Boer Jan wat een baas _O_
Nienke is echt een topvrouw O+ Wat een prachtige dame!

Willem ook trouwens _O- _O_ EINDBAAS :7
pi_193063239
Waarom zag je bij de mannelijke kandidaten wel de leeftijd in beeld en bij de vrouwelijke niet.
pi_193063404
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:10 schreef Vatta het volgende:
Waarom zag je bij de mannelijke kandidaten wel de leeftijd in beeld en bij de vrouwelijke niet.
Bij Annemiek stond toch ook gewoon de leeftijd in beeld?
pi_193063413
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:37 schreef Nine. het volgende:

[..]

Grazie mille :*
En vertaal jij het even? Sommige zinnen word ik niet wijs uit.
pi_193063421
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:19 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Bij Annemiek stond toch ook gewoon de leeftijd in beeld?
Ja bij de boeren wel, maar de kandidaten niet geloof ik.
  Tettenkoning maandag 11 mei 2020 @ 12:21:48 #68
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_193063438
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:20 schreef Chia het volgende:
Ik ben geen Fries, ik had er ook moeite mee om sommige dingen te begrijpen. -O-
  maandag 11 mei 2020 @ 12:27:16 #69
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_193063522
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:46 schreef Pisces29 het volgende:

Erg leuk dat ze nog samen zijn. :)
Ja vind ik ook.
  maandag 11 mei 2020 @ 12:35:39 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193063646
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:20 schreef Chia het volgende:

[..]

Als ik het in mijn hoofd voorlees snap ik het. :+
pi_193063804
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:30 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Vanuit Bastiaan naar Milou zit dat wel goed. Ja, het is een mooie vrouw. Maar in mijn opinie ook wel iemand die wilt winnen.

En als ik heel eerlijk ben bekruipt me het gevoel dat Milou en Bastiaan het op lange termijn niet vol gaan houden. Ik denk dat zij dat wel kan maar toch meer inspiratiegedreven persoon is dat het te saai gaat vinden op de Boerderij. Gewoon een gevoel - wat ik over houd aan de uitzendingen.

Zij voelt toch als een mode-popje, dat altijd alles krijgt en ook kan krijgen. En op mij komt het een beetje over als een " overwinning" die ze nu behaalt heeft . En dat kan ze dan na de periode weer loslaten, zonder te falen. Heel gek, maar het is een onderbuikgevoel wat ik krijg hiervan . :)
Och, dat kan verschillende kanten opgaan. Het kan ook zijn dat ze nu groots en meeslepend wil leven en gaandeweg beseft dat er belangrijkere zaken in het leven zijn dan in een wereldstad wonen en een zogenaamd belangrijke baan te hebben. Of het kan zo zijn dat Bastiaan beseft dat hij niet gelukkig wordt van een huisvrouw en zich schikt naar een deeltijd-LAT-relatie. Of ze gaan uit elkaar, net als veel andere stellen die op den duur merken dat ze een uiteenlopend beeld hebben over hun gezamenlijke toekomst.

Ik geloof niet dat Milou het prinsesje is dat jij van haar maakt. Ze is wel anders dan veel andere vrouwen die naar een boer schrijven. Vaak lijken die vooral verliefd op het beeld dat ze hebben van op een boerderij wonen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193063914
Ik kreeg gister telefoon bij het stukje van Geert-Jan.
Begrijp ik het nou goed dat Karine is afgehaakt omdat hij nog met die andere vrouw liep te appen?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_193063919
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Als ik het goed begreep, had hij er twee keer over gelogen. Hij had voor de citytrip gebeld (‘Alleen even vragen hoe het ging’). Dat had hij verzwegen, maar dat praatten ze uit, aldus de voiceover van Yvon. Na de citytrip, waarbij Karine ‘kleine stapjes’ wilde maken en GJ liever wat grotere, heeft hij wéér stiekem met Jacqueline gebeld. En wellicht al afgesproken, dat bleef wat vaag. Zowel hij als Jacqueline verzwegen dat, volgens Karine. Kennelijk had Karine dus ook nog wel eens contact met Jacqueline. Toen heeft ze het uitgemaakt.

Aan hoe hij maar mondjesmaat toegaf hoe het was gegaan aan Yvon (eerst stelde het niets voor, later was het al af en toe afspreken en een minuut verder sprak hij van een mogelijk ‘beginnetje van een relatie’), lees ik eigenlijk af dat het een stiekemerd is.
Heel in het begin van de seie was er al het gerucht dat hij heel wat dames uit zijn dorp het hof zou hebben gemaakt en men niet zo goed begreep waarom hij de verdrietige loner speelde. Die roddel geloof ik inmiddels wel.
Ik zie in hem meer een goedzak die zich in de nesten werkt door z'n goedzakkerigheid. M'n vader was precies zo. En die had ook voortdurend lijntjes met diverse vrouwen na de scheiding van mijn moeder. Voor iemand als ik was het vanaf de zijlijn allemaal niet zo fraai, maar er zat geen kwaaiigheid achter.

Kenmerkend vind ik dan ook het onvermogen van GJ om een duidelijke keuze te maken. M'n vader zei bijvoorbeeld nooit 'nee' en ging elke avond de hort op om iemand uit de brand te helpen terwijl m'n moeder eenzaam thuis achterbleef. Hij besefte niet dat hij door iedereen tevreden te willen houden z'n geliefden juist pijn deed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193064112
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie in hem meer een goedzak die zich in de nesten werkt door z'n goedzakkerigheid. M'n vader was precies zo. En die had ook voortdurend lijntjes met diverse vrouwen na de scheiding van mijn moeder. Voor iemand als ik was het vanaf de zijlijn allemaal niet zo fraai, maar er zat geen kwaaiigheid achter.

Kenmerkend vind ik dan ook het onvermogen van GJ om een duidelijke keuze te maken. M'n vader zei bijvoorbeeld nooit 'nee' en ging elke avond de hort op om iemand uit de brand te helpen terwijl m'n moeder eenzaam thuis achterbleef. Hij besefte niet dat hij door iedereen tevreden te willen houden z'n geliefden juist pijn deed.
Dat is precies het beeld wat ik ook van hem heb. Sociale onhandigheid maar zeker geen kwade of achterbakse bedoelingen.
pi_193064119
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind dat ook een betere inschatting van GJ. Al met al had hij gewoon voor Jacqueline moeten kiezen want die paste qua type vrouw veel beter bij hem (hartelijker, warmer).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')