Probeer de perso's van Rutte eens te bekijken, daar is meerdere malen expliciet uitgelegd dat groepsimmuniteit niet het doel is.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zogenaamde vaccin zorgt voor groepsimmuniteit, daar wachten we toch met zijn allen op?
Jij behoort tot de minderheid, niet ik. Jij hebt een probleem met het feit dat de overheid in een crisissituatie luistert naar het advies van experts omdat dat volgens jou niet democratisch genoeg is. Ik kan je verzekeren dat het overgrote deel van de mensen dat probleem niet met je deelt.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Och, je behoort tot een minderheid en dus doet jouw mening - net als de mijne - er van rechtswege toch niet toe.
Hij legde dat tijdens de persconferentie volgens mij goed uit. Heb je een tekst daarvan?quote:Op zondag 10 mei 2020 12:14 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Probeer de perso's van Rutte eens te bekijken, daar is meerdere malen expliciet uitgelegd dat groepsimmuniteit niet het doel is.
quote:Op zondag 10 mei 2020 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij legde dat tijdens de persconferentie volgens mij goed uit. Heb je een tekst daarvan?
Ik lees op rijksoverheid.nl bijvoorbeeld: "De Nederlandse corona-aanpak om is erop gericht het virus maximaal onder controle te houden, de zorg niet te overbelasten en kwetsbare mensen in de samenleving te beschermen."
Dat 'maximaal onder controle houden' kun je op verschillende manieren interpreteren, maar ik denk dat het iets betekent als 'het virus zoveel mogelijk rond laten gaan zolang de zorgt niet wordt overbelast en kwetsbare groepen zoveel mogelijk worden beschermd omdat zij een groter risico hebben op ernstig ziek worden en overlijden'.
https://www.nu.nl/coronav(...)s-niet-het-doel.htmlquote:In tegenstelling tot de indruk die na de toespraak van premier Mark Rutte is ontstaan, is het beleid van het kabinet er niet op gericht om in te zetten op het bouwen van groepsimmuniteit om op die manier het coronavirus te lijf te gaan. In navolging tot wat RIVM-baas Jaap van Dissel eerder op de dag zei, benadrukte de minister-president woensdag dat immuniteit niet het doel is, maar wel het gevolg kan zijn.
Dat is precies wat er in de middeleeuwen mis was. Had je een tegengeluid, dan werd je verketterd. Zei je dat de aarde om de zon draaide in plaats van andersom, dan werd je gemarteld.quote:Op zondag 10 mei 2020 11:18 schreef BoerHagenees het volgende:
De Hond, vuile charlatan dat het is. Weet helemaal niks af van virussen, maar wordt door menigeen wel als autoriteit beschouwd omdat ie zo 'lekker kritisch is'.
Ja amehoela, het is gewoon een kwakzalver die als zodanig behandeld dient te worden en veel steviger moeten worden aangepakt. Als het de Middeleeuwen waren had ik hem met pek en veren het land uitgejaagd.
Zijn cijfertjes slaan meestal ook de plank mis. Kan ook niks he die man.
Als je geen voorstander van democratie bent, dan behoor je tot een minderheid die er niet toe doet omdat het heersende systeem een democratie is die een stem geeft aan de meerderheid.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:16 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jij behoort tot de minderheid, niet ik.
Nee, ik heb gezegd dat het niet democratisch is. Ik heb niet gezegd dat ik een voorstander van de democratie ben. Je hebt wel gelijk dat de meerderheid achter de huidige aanpak lijkt te staan (althans, dat was tot kort geleden het geval). Alleen weten we dat niet zeker omdat er geen tussentijdse verkiezingen zijn geweest. Ons beeld daarvan baseren we op peilingen en opiniemakers, zoals ik al aangaf.quote:Jij hebt een probleem met het feit dat de overheid in een crisissituatie luistert naar het advies van experts omdat dat volgens jou niet democratisch genoeg is. Ik kan je verzekeren dat het overgrote deel van de mensen dat probleem niet met je deelt.
maar z'n mond wordt toch niet gesnoerd?quote:Op zondag 10 mei 2020 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is precies wat er in de middeleeuwen mis was. Had je een tegengeluid, dan werd je verketterd. Zei je dat de aarde om de zon draaide in plaats van andersom, dan werd je gemarteld.
Gelukkig mag tegenwoordig gewoon kritiek geleverd worden, is er ruimte voor discussie.
Dat zeg ik verkeerd. De grootste groep mensen vindt het een recht om openbaar je mening te mogen delen. Het recht om kritiek te hebben, het recht op vrijheid. Helaas laat jij zien dat je hoort bij een klein groepje wat gelooft in het recht van de sterkste, waar een ander geluid vooral naar beneden geslagen moet worden.
Die kleine groep. Dat is pas eng, dat is pas gevaarlijk. Veel gevaarlijker dan een andere mening, dan een ander geluid.
Hm... en dat terwijl men zich hier toch vrij goed aan de regels lijkt te houden. Wel zijn de scholen deels opengegaan (examenklassen, maar niet voltijds).quote:Op zondag 10 mei 2020 11:42 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/l/2333372
‘Reproductiegetal Duitsland stijgt tot boven de 1’.
Ik ben benieuwd of ze het met de betere controle nu wel goed in de hand kunnen houden. Bij de uitbraak kwam het meer als een verrassing, nu is men beter voorbereid.
Dit lijkt me niet relevant.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je geen voorstander van democratie bent, dan behoor je tot een minderheid die er niet toe doet omdat het heersende systeem een democratie is die een stem geeft aan de meerderheid.
[..]
Ik denk dat jij het systeem niet helemaal begrijpt. Een staatsinrichting is bedoeld als instrument om een samenleving praktisch in te richten. Als je tussentijdse verkiezingen wilt hebben om te kunnen bepalen wat het beleid moet zijn in crisistijd dan ben je aan het doel ruimschoots voorbij geschoten.quote:Nee, ik heb gezegd dat het niet democratisch is. Ik heb niet gezegd dat ik een voorstander van de democratie ben. Je hebt wel gelijk dat de meerderheid achter de huidige aanpak lijkt te staan (althans, dat was tot kort geleden het geval). Alleen weten we dat niet zeker omdat er geen tussentijdse verkiezingen zijn geweest. Ons beeld daarvan baseren we op peilingen en opiniemakers, zoals ik al aangaf.
quote:
Maar het is wel een middel. Iedereen klampt zich vast aan die 60% voor groepsimmuniteit. Maar dat is het percentage wat nodig is om de epidemie vanzelf, zonder maatregelen, te laten uitdoven.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:14 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Probeer de perso's van Rutte eens te bekijken, daar is meerdere malen expliciet uitgelegd dat groepsimmuniteit niet het doel is.
Dat zijn meningen. Neemt niet weg dat hij gewoon mag zeggen wat hij vindt.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
vuile charlatan
Weet helemaal niks
is gewoon een kwakzalver die als zodanig behandeld dient te worden
Veel steviger moeten worden aangepakt
hem met pek en veren het land uitgejagen
Kan ook niks he die man.
dat is ook maar een meningquote:Op zondag 10 mei 2020 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
vuile charlatan
Weet helemaal niks
is gewoon een kwakzalver die als zodanig behandeld dient te worden
Veel steviger moeten worden aangepakt
hem met pek en veren het land uitgejagen
Kan ook niks he die man.
Geen doel, geen middel, slechts een effect. Waar het om gaat is dat de zorg het kan behapstukken.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar het is wel een middel. Iedereen klampt zich vast aan die 60% voor groepsimmuniteit. Maar dat is het percentage wat nodig is om de epidemie vanzelf, zonder maatregelen, te laten uitdoven.
Wanneer 25% van de mensen immuun is zal dat echter ook al effect hebben op de verspreiding. Het virus kan dan namelijk al door 1/4 van de bevolking niet meer worden doorgegeven en deze mensen zorgen dus al gedeeltelijk voor een "muur" tegen verdere verspreiding.
Het percentage is dan nog te laag om de epidemie vanzelf te laten uitdoven, maar het zorgt wel degelijk voor een vertragend effect in de verspreiding.
Je moet niet enkel naar de grens van 60% kijken: hoe meer mensen immuun zijn, hoe moeilijker het virus zich kan verspreiden.
Het zou dus zo maar kunnen dat Zweden door een hogere immuniteit met minder maatregelen de verspreiding onder controle kan houden.
Volgens mij meet Duitsland dagelijks dat reproductiegetal en is het al een tijdje aan het schommelen. Heeft wel vaker een keer een dag de 1 aangetikt (en ook toen een speciaal nieuwsitem) om daarna weer terug te vallen. Nog weinig over te zeggen verder. Wel goed dat ze het in de gaten houden natuurlijk; ze zullen nu veel eerder in kunnen grijpen als het echt langere tijd boven de 1 blijft hangen.quote:Op zondag 10 mei 2020 11:42 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/l/2333372
‘Reproductiegetal Duitsland stijgt tot boven de 1’.
Ik ben benieuwd of ze het met de betere controle nu wel goed in de hand kunnen houden. Bij de uitbraak kwam het meer als een verrassing, nu is men beter voorbereid.
Tomatoes, tomatos.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:14 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ok nu naar buiten.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zijn meningen. Neemt niet weg dat hij gewoon mag zeggen wat hij vindt.
Fiets zequote:Op zondag 10 mei 2020 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok nu naar buiten.
Jij mag de fietsstalling uitkiezen.
Kom op, politiek vindt plaats in een context. Als de context er een is van klimaatverandering of een mogelijke eenwording van Europese landen, dan staan die thema's centraal tijdens de verkiezingen en stemmen burgers hun stem af op de standpunten van partijen en politici ten aanzien van die thema's. Met de coronacrisis hebben burgers die mogelijkheid niet gehad en juist daarom laat deze uitzonderlijke situatie een gebrek van de democratie zien. Je zou kunnen zeggen: je stemt op beginselen. Maar die zijn een gammele basis in het huidige tijdsgewricht waarin politici zich profileren ten aanzien van thema's.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik denk dat jij het systeem niet helemaal begrijpt. Een staatsinrichting is bedoeld als instrument om een samenleving praktisch in te richten. Als je tussentijdse verkiezingen wilt hebben om te kunnen bepalen wat het beleid moet zijn in crisistijd dan ben je aan het doel ruimschoots voorbij geschoten.
Dat mag niet want het advies is maximaal 3 mensen tegelijkertijd thuis ontvangenquote:Op zondag 10 mei 2020 12:57 schreef Alaianaya het volgende:
Voor mij zijn de maatregelen nog steeds onduidelijk. Stel dat ik nu een verjaardag zou organiseren in mijn achtertuin met, laten we zeggen, 8 bekenden. Mag dit dan wel of niet?
Het lijkt me niet bepaald nutteloos. De uitspraken die jij doet zijn aantoonbare onzin.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Tomatoes, tomatos.
Edit: verder ook een nutteloze discussie btw.
Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Ik laat mijn stem namelijk niet beïnvloeden door de waan van de dag.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom op, politiek vindt plaats in een context. Als de context er een is van klimaatverandering of een mogelijke eenwording van Europese landen, dan staan die thema's centraal tijdens de verkiezingen en stemmen burgers hun stem af op de standpunten van partijen en politici ten aanzien van die thema's. Met de coronacrisis hebben burgers die mogelijkheid niet gehad en juist daarom laat deze uitzonderlijke situatie een gebrek van de democratie zien. Je zou kunnen zeggen: je stemt op beginselen. Maar die zijn een gammele basis in het huidige tijdsgewricht waarin politici zich profileren ten aanzien van thema's.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:57 schreef Alaianaya het volgende:
Voor mij zijn de maatregelen nog steeds onduidelijk. Stel dat ik nu een verjaardag zou organiseren in mijn achtertuin met, laten we zeggen, 8 bekenden. Mag dit dan wel of niet?
Toch hebben ze dit in het begin onduidelijk geformuleerd, de 1.5 meter is wel duidelijk, en maximaal met 3 mensen, maar sommige mensen denken dus dat als je met negen man afspreekt en in groepjes van 3 1.5 meter uit elkaar zit dat het wel mag. Was heel duidelijk te zien in het Vondelpark.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:57 schreef Alaianaya het volgende:
Hierdoor begon ik inderdaad te twijfelen. Hier lag het hele Sarphatipark vol.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toch hebben ze dit in het begin onduidelijk geformuleerd, de 1.5 meter is wel duidelijk, en maximaal met 3 mensen, maar sommige mensen denken dus dat als je met negen man afspreekt en in groepjes van 3 1.5 meter uit elkaar zit dat het wel mag. Was heel duidelijk te zien in het Vondelpark.
Ja dat mag niks aan de hand.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:57 schreef Alaianaya het volgende:
Mag je gerust een eigen topic over openen. De situatie in Rusland. Want daar is het verre van onder controle.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:19 schreef 0108daniel het volgende:
Wat is er in Rusland aan de hand?
https://coronavirus.thebaselab.com/
Het is jammer dat alles aan het dalen is, we hopen natuurlijk op een stijging.quote:Op zondag 10 mei 2020 10:20 schreef Nia het volgende:
Aantal IC patiënten inmiddels onder de 500 gedoken https://stichting-nice.nl/:
COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 10-05-2020 10:19
Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 496
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 72
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2860
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 757
[/i]
Nou vooruit dan. Als het doel of effect groepsimmuniteit is, dan maakt het toch vrij weinig uit. Je kunt het noemen zoals je het wilt, maar groepsimmuniteit is de manier (voorlopig althans) om dit virus in te dammen. Dan kun jij dat een effect noemen, met als doel de zorg niet te overbelasten. Ik zie het eerder andersom, en dat is precies wat Rutte bedoeld maar niet zegt. Groepsimmuniteit leverde iets te veel kritiek en paniek op.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:01 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het lijkt me niet bepaald nutteloos. De uitspraken die jij doet zijn aantoonbare onzin.
Daar is de ellende pas later echt begonnen, tot eind maart/begin april dachten ze daar nog dat het allemaal wel mee viel.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Mag je gerust een eigen topic over openen. De situatie in Rusland. Want daar is het verre van onder controle.
Dat mag dus wel degelijk!quote:Op zondag 10 mei 2020 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toch hebben ze dit in het begin onduidelijk geformuleerd, de 1.5 meter is wel duidelijk, en maximaal met 3 mensen, maar sommige mensen denken dus dat als je met negen man afspreekt en in groepjes van 3 1.5 meter uit elkaar zit dat het wel mag. Was heel duidelijk te zien in het Vondelpark.
Wel gek dat mensen nog steeds denken dat het niet mag. Bij RTL is het niveau echt gedaald nu die Fons Lambie (kennelijk?) de rol van Frits Wester heeft overgenomen....quote:RTL en het AD meldden donderdag dat de regels voor samenscholing worden aangescherpt door de Veiligheidsregio’s. Ook mensen die voldoende afstand houden, maar met drie of meer personen op straat lopen, zouden beboet gaan worden. Dit blijkt niet zo te zijn.
Het veiligheidsberaad neemt de verwarring nu weg: “Zoals de minister van Justitie en Veiligheid in de persconferentie van maandagavond aankondigde, is groepsvorming zonder de 1,5 meter afstand tot elkaar niet toegestaan”, schrijft het in een persbericht.
“Als je met een atletiekgroep tot vijftig personen op 1,5 meter gaat rennen, dan zou dat kunnen. Dit lijkt me niet aannemelijk, maar er is geen maximum benoemd in de aanwijzingen die het kabinet ons eerder heeft gegeven”, verklaart Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen en voorzitter van het Veiligheidsberaad op NPO Radio 1.
Hij begrijpt de onduidelijkheid. “Je mag dus nog met je partner over straat. Uiteraard is het beter om het niet te doen. Maar we hebben een grondwet: je mag elkaar aanraken. Maar het gaat ons om die groepsvorming. Een groep definiëren wij als: meer dan twee. Tenzij je dus die anderhalve meter houdt.”
Met deze verordening kunnen de veiligheidsregio’s handhaven. “Als we er lucht van krijgen dat mensen een groot verjaardagsfeest houden, dan mogen we met deze verordening in de hand optreden. We zijn blij dat we deze middelen er nu bij hebben gekregen.” Hij benadrukt dat een groot deel van de samenleving zich houdt aan de afspraken. “Ik verwacht alleen al door de aankondiging, dat dit tot meer en beter gedrag zal leiden. Sommigen moeten we met deze maatregelen een handje helpen.”
Die cijfers zijn nauwelijks betrouwbaar te noemen, zelfs brabant had meer gevallen.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:19 schreef 0108daniel het volgende:
Wat is er in Rusland aan de hand?
https://coronavirus.thebaselab.com/
onze cijfers zijn dan ook niet betrouwbaar aangezien we nog veel en veels te weinig testenquote:Op zondag 10 mei 2020 13:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die cijfers zijn nauwelijks betrouwbaar te noemen, zelfs brabant had meer gevallen.
Je kon er natuurlijk op wachten dat het daar los zou gaan. Gelukkig voor ze haalt de gemiddelde Russische man de 67 jaar niet eens dus relatief zullen er weinig doden vallen.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar is de ellende pas later echt begonnen, tot eind maart/begin april dachten ze daar nog dat het allemaal wel mee viel.
Dat klopt, en dat is ook gewoon erkent door het RIVM, echter door de sterftecijfers te extrapoleren krijg je een redelijk goed inzicht.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:31 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
onze cijfers zijn dan ook niet betrouwbaar aangezien we nog veel en veels te weinig testen
Ik heb het nog eens nagezocht, en het blijkt inderdaad dat je gelijk hebt, hier staat het goed uitgelegd: https://www.omgevingsweb.(...)ke-van-samenkomsten/quote:Op zondag 10 mei 2020 13:28 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Dat mag dus wel degelijk!
Ik merk dat heel veel boa's (nog steeds?) de regels niet kennen en dat vind ik een kwalijke zaak.
Je mag namelijk wel degelijk met meerdere mensen samenkomen, zolang je maar die 1,5m-afstand houdt. En dat mocht vanaf het begin al. Desondanks worden er boetes/waarschuwingen uitgedeeld aan mensen die zich keurig aan de regels houden:
Zoals:
https://nos.nl/video/2331(...)t-z-n-drieen-he.html
en
https://www.ad.nl/nijmege(...)-willekeur~a8919d62/
Onbegrijpelijk. Ik hoop dat mensen die onterecht een boete hebben gekregen (door een verkeerde interpretatie van de regels), de boetes gaan aanvechten.
De verwarring is misschien gecreëerd door RTL Nieuws en het AD. Bericht van eind maart:
[..]
Wel gek dat mensen nog steeds denken dat het niet mag. Bij RTL is het niveau echt gedaald nu die Fons Lambie (kennelijk?) de rol van Frits Wester heeft overgenomen....
En al weken terug had je die fotos met een file van Ambulances.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kon er natuurlijk op wachten dat het daar los zou gaan. Gelukkig voor ze haalt de gemiddelde Russische man de 67 jaar niet eens dus relatief zullen er weinig doden vallen.
Een dikke maand geleden was Derk Sauer te gast in een radioprogramma van BNR. Toen werd hem gevraagd hoe het kon dat er in Moskou maar 30 besmettingen waren, waarop hij antwoordde dat hij dan wel een heel atypische vriendenkring moest hebben want hij kende persoonlijk al 5 gevallen.
Dat lijkt mij niet. Het virus kun je niet onder controle houden als je het "zoveel mogelijk" rond laat gaan. Rutte heeft het expliciet gehad over maximaal indammen en zoveel mogelijk brandjes blussen. In de loop van juni kan iedereen met milde klachten getest worden en de GGD'en gaan bron- en contactonderzoek verder opschalen.quote:![]()
Dat 'maximaal onder controle houden' kun je op verschillende manieren interpreteren, maar ik denk dat het iets betekent als 'het virus zoveel mogelijk rond laten gaan zolang de zorgt niet wordt overbelast en kwetsbare groepen zoveel mogelijk worden beschermd omdat zij een groter risico hebben op ernstig ziek worden en overlijden'.
De revolutionibus orbium coelestium van Copernicus was opgedragen aan Paus Paulus III, en het was een bisschop die ervoor zorgde dat het gedrukt werd. Het boek werd pas 70 jaar later verboden, na de Galilei affaire.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is precies wat er in de middeleeuwen mis was. Had je een tegengeluid, dan werd je verketterd. Zei je dat de aarde om de zon draaide in plaats van andersom, dan werd je gemarteld.
Ik schat in dat best veel mensen de afgelopen weken onterecht een boete hebben gekregen. Dat komt ook door de media (RTL, AD) die de regels niet goed hebben uitgelegd.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het nog eens nagezocht, en het blijkt inderdaad dat je gelijk hebt, hier staat het goed uitgelegd: https://www.omgevingsweb.(...)ke-van-samenkomsten/
Kennelijk moet je dan als BOA echt kunnen aantonen dat het een groep is, bijvoorbeeld als iedereen tegelijk aankomt en bij elkaar gaat zitten.
En die hipsters hier die daar na 3 weken al over zeuren.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:46 schreef crystal_meth het volgende:
Galilei kreeg voor de rest van z'n leven huisarrest.
Daarom vind ik het interessant: als het een mogelijk gevolg is van versoepelingen maar het effect op de ziekenhuizen en IC’s valt erg mee, omdat men het beter kan controleren en dus in de hand houden, zijn ze toch een stap verder.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij meet Duitsland dagelijks dat reproductiegetal en is het al een tijdje aan het schommelen. Heeft wel vaker een keer een dag de 1 aangetikt (en ook toen een speciaal nieuwsitem) om daarna weer terug te vallen. Nog weinig over te zeggen verder. Wel goed dat ze het in de gaten houden natuurlijk; ze zullen nu veel eerder in kunnen grijpen als het echt langere tijd boven de 1 blijft hangen.
Denk het ook niet. Vooral de ondernemers waarbij het water tot de lippen staat.quote:Op zondag 10 mei 2020 13:47 schreef raptorix het volgende:
Je krijgt straks ook weer enorm gedoe als het aantal besmettingen en opnames weer omhoog gaat, want dan moet je weer die net geopende Horeca en scholen sluiten, mensen pikken dat geen twee keer vrees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |