abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 mei 2020 @ 11:38:44 #76
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193046789
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, zie mijn toevoeging. Ik vind het zelf helemaal niet belangrijk dat mijn kinderen nog een paar weken tot de zomervakantie naar school gaan. Op afstand onderwijs volgen gaat prima. Ik vind het veel belangrijker dat ze hun grootouders blijven zien. Begrijp me niet verkeerd, ik voeg me naar de regels en richtlijnen. Maar laten we niet doen alsof dit beleid uit harde wetenschap voortvloeit. Het vloeit voort uit normatieve ideeën over wat het belangrijkst is voor een samenleving.
Dat is precies het punt; de beslissingen worden genomen in het belang van de samenleving, niet in het belang van een individu.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_193046796
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:38 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is precies het punt; de beslissingen worden genomen in het belang van de samenleving, niet in het belang van een individu.
Er is geen consensus over wat 'in het belang van de samenleving' is. Daarom zie je nu zoveel discussie ontstaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 mei 2020 @ 11:40:50 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193046813
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het gaat er om dat de zorg niet overbelast raakt met Covid-19 patienten . Het is nooit de insteek geweest om zoveel mogelijk mensenlevens te redden, in geen enkel land. In Zweden overspoelen de IC's niet en zijn ze niet overbelast, dus kun je stellen dat het gewoon goed gaat.

Plus, Zweden is allemaal sneller door deze ellende heen. Wij zijn nu alleen maar bezig met rekken en de doden over een langere periode uit te smeren.

In Wit-Rusland zijn er ook nauwelijks maatregelen en de cijfers liegen er niet om:
9 mei: 951 new cases and 5 new deaths in Belarus

Coronavirus Cases:
22,052
Deaths:
126
Recovered:
6,050

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belarus/

Deze landen zijn sneller door de ellende heen en bereiken sneller groepsimmuniteit.
de cijfers uit Zweden vertrouw ik en inderdaad kunnen we pas in een later stadium zien wat een betere oplossing was al had Zweden niet het nadeel wat je hier had met die "carnavalsboost" , cijfers uit Wit Rusland zijn weer een ander verhaal qua betrouwbaarheid.
  zondag 10 mei 2020 @ 11:42:01 #79
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193046830
quote:
4s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er is geen consensus over wat 'in het belang van de samenleving' is. Daarom zie je nu zoveel discussie ontstaan.
Gelukkig hebben we een indirecte democratie en is de consensus er wel daar waar 'ie moet zijn.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 11:42:59 #80
5428 crew  miss_sly
pi_193046839
https://nos.nl/l/2333372

‘Reproductiegetal Duitsland stijgt tot boven de 1’.

Ik ben benieuwd of ze het met de betere controle nu wel goed in de hand kunnen houden. Bij de uitbraak kwam het meer als een verrassing, nu is men beter voorbereid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 10 mei 2020 @ 11:44:11 #81
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193046853
quote:
14s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Deze landen zijn sneller door de ellende heen en bereiken sneller groepsimmuniteit.
Het behalen van groepsimmuniteit is geen doel. Maatregelen worden genomen om te zorgen dat de zorg het aankan. Dat geldt in bijna alle landen, maar het verschilt per land welke maatregelen daar voor nodig zijn.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_193046863
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:42 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we een indirecte democratie en is de consensus er wel daar waar 'ie moet zijn.
Nou, wat mij betreft laat deze crisis nu juist een pijnpunt van de democratie zien. Eens in de zoveel tijd mag je als burger je standpunt kenbaar maken (in sterk verwaterde vorm, want wie is het nou volledig met een partij of een politicus eens?). Als zich dan iets onvoorziens voordoet als de coronacrisis, dan moet je maar zien wat politici gaan doen. Rutte probeert hierop in te spelen door te doen alsof hij naar de stem van de maatschappij luistert. Dat geeft mensen als De Hond en opiniemakers veel invloed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193046892
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:21 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

En dan belachelijk hoe De hond zo er tegenin in bij Osterhaus. Welke medische studie heeft hij gevolgd.

Laat Osterhaus voortaan dan ook lekker kritiek hebben op statistiek, het beroepveld van De Hond. Maar owee, we moeten die cijfertjes van hem geloven, al die virtuele zetels, terwijl hij het zovaak mis heeft.
Ik zal het aan jou, tegen beter weten in, vragen: waarom vertrouwen we op virologen die dit virus met een bepaalde bril bekijken? Voor de 10e keer dat ik het hier zeg, die virologen zeggen zelf, ja ze zeggen het echt zelf, dat ze niet weten hoe dit virus zich gedraagt en onder welke condities ze gedijen.

Maurice beweert ook helemaal geen viroloog te zijn, in tegendeel zelfs. Hij zou wel graag samen willen werken met het OMT om de blik en visie wat te verruimen.

Ik weet het, het is allemaal aan dovemansoren gericht en ik denk dat ik maar gewoon helemaal niet meer op jou ga reageren want als er aan jou ligt blijven we tot 2030 binnen.

Kijk nou gewoon het filmpje en oordeel daarna gewoon.
pi_193046911
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:44 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het behalen van groepsimmuniteit is geen doel. Maatregelen worden genomen om te zorgen dat de zorg het aankan. Dat geldt in bijna alle landen, maar het verschilt per land welke maatregelen daar voor nodig zijn.
Groepsimmuniteit is wel een doel maar met als belangrijkste parameter de zorg. Of die groepsimmuniteit natuurlijk bereikt of via een vaccin maakt niet uit.
pi_193046919
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:31 schreef _I het volgende:

[..]

Och, hij heeft zelfs een column geschreven.

Eerste stukje;
[..]

Hekel aan Maurice maar alles wat hij noemt in het artikel klopt wel en hoor/zie je ook bij de mensen die t hebben.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 10 mei 2020 @ 11:49:11 #86
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193046928
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, wat mij betreft laat deze crisis nu juist een pijnpunt van de democratie zien. Eens in de zoveel tijd mag je als burger je standpunt kenbaar maken (in sterk verwaterde vorm, want wie is het nou volledig met een partij of een politicus eens?). Als zich dan iets onvoorziens voordoet als de coronacrisis, dan moet je maar zien wat politici gaan doen. Rutte probeert hierop in te spelen door te doen alsof hij naar de stem van de maatschappij luistert.
Dat doet Rutte ook. Ik ben absoluut tegen VVD beleid, die partij staat het verst van me af, uitgezonderd tokkieclubjes als PVV en FVD, maar Rutte treedt in deze crisis op als iemand die voor alle inwoners staat, niet alleen voor de mensen die zijn partij aanhangen, en dat doet hij uitstekend.

Wat mij betreft toont deze crisis juist perfect aan dat we nog minder moeten luisteren naar mensen die geen expert zijn. Ik ben al jaren voorstander van een technocratie.

quote:
Dat geeft mensen als De Hond en journalisten op televisie veel invloed.
Geen idee wat je hier mee bedoelt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 10 mei 2020 @ 11:49:54 #87
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193046938
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit is wel een doel maar met als belangrijkste parameter de zorg. Of die groepsimmuniteit natuurlijk bereikt of via een vaccin maakt niet uit.
Nee, het is geen doel.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 10 mei 2020 @ 11:51:33 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193046955
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:46 schreef Vliegbaard het volgende:
Maurice beweert ook helemaal geen viroloog te zijn, in tegendeel zelfs. Hij zou wel graag samen willen werken met het OMT om de blik en visie wat te verruimen.

op basis van waarvan zou dit moeten? Omdat hij tegen de richting schreeuwt?
pi_193046980
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:48 schreef RipCity het volgende:

[..]

Hekel aan Maurice maar alles wat hij noemt in het artikel klopt wel en hoor/zie je ook bij de mensen die t hebben.
Het zou ook naast elkaar kunnen bestaan. Maar om iemand alleen af te wijzen op de persoon en daarmee de volledige inhoud te negeren is mij iets te kort door de bocht.
pi_193046994
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:49 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat doet Rutte ook.
Hoe dan? Er hebben geen tussentijdse verkiezingen plaatsgevonden. Zoals ik al zei: peilingen en opiniemakers krijgen dan veel invloed. Het is maar wat je democratisch noemt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:00:20 #91
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193047051
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe dan? Er hebben geen tussentijdse verkiezingen plaatsgevonden. Zoals ik al zei: peilingen en opiniemakers krijgen dan veel invloed. Het is maar wat je democratisch noemt.
Hij doet dat door te luisteren naar experts. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Trump en andere wereldleiders. Hij neemt beslissingen die aantoonbaar goed zijn voor de gehele samenleving en niet slechts voor het deel van de samenleving waar zijn partij voor staat.

Alhoewel dat natuurlijk geen zwart/wit verhaal is want 1 miljard steun voor een vliegtuigmaatschappij tegen 300 miljoen steun voor de gehele cultuur sector is natuurlijk idioot.

En waarom zouden er verkiezingen moeten komen, die zijn er al geweest en daarom zitten we nu met de mensen waar we mee zitten.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_193047100
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

op basis van waarvan zou dit moeten? Omdat hij tegen de richting schreeuwt?
Moeten?
pi_193047131
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:00 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hij doet dat door te luisteren naar experts.
Oké, maar dat is geen democratie. Wat ik zei was dat de huidige situatie juist een pijnpunt van de democratie laat zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 mei 2020 @ 12:08:42 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193047135
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:04 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Moeten?
:') , op basis waarvan zou het omt met hem moeten samenwerken?
pi_193047159
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

:') , op basis waarvan zou het omt met hem moeten samenwerken?
Wie heeft het over moeten?
pi_193047165
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:49 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee, het is geen doel.
Dat zogenaamde vaccin zorgt voor groepsimmuniteit, daar wachten we toch met zijn allen op?
  zondag 10 mei 2020 @ 12:12:28 #97
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193047173
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2020 08:43 schreef _I het volgende:

[..]

Omdat het niet om de persoon gaat, maar om de inhoud van zijn verhaal.

Je hoeft geen viroloog te zijn om wetenschappelijke onderzoeken te lezen, andere virologen te spreken, Duitsland te volgen en gewoon logica los te kunnen laten op situaties.

Het zou fijn zijn als mensen hem niet zouden diskwalificeren, maar de inhoudelijke punten bespreken;

- Exponentiële groei komt voornamelijk door "superspread events" (en de onderzoeken die hier al naar gedaan zijn mbt SARS1)- Grote groepen die bij elkaar komen en al schreeuwend en/of zingend elkaar aansteken in een relatief beperkte ruimte
- Het verbieden van bijeenkomen van groepen > x aantal mensen voorkomt grote uitbraken
- Het weer en het gedrag hierop van mensen heeft een groot aandeel in de verspreiding
- Buiten raak je lastig besmet
- Airco's zonder filter, luchtsystemen en slechte ventilatie dragen bij aan de verspreiding in verzorgingstehuizen
- Vraag om gedegen onderzoek en onderbouwing bij beslissingen
- Kijken naar alternatieve oplossingen; 40- bijeenkomsten, grotere groepen testen met en zonder mondkapjes, veel data vergaren met de juiste vraagstellingen
- Alle kennis opgedaan in de onderzoeken uit Duitsland m.b.t. carnaval, verspreiding binnen het gezin en superspreaders
- Het gebrek aan goede gesprekken bij talkshows, weinig kritisch en niet wetenschappelijk debat
- Seizoensinvloed van de griep die slecht verklaard wordt door virologen, hoewel er zat aanwijzingen zijn voor bepaalde verklaringen
- De keuze van de overheid voor 1,5 meter afstand overal, de onwil om hier flexibel mee om te gaan of aan te tonen dat het daadwerkelijk helpt in alle situaties en er geen andere oplossingen zijn die beter aansluiten/werken.

Dat is voor mij de reden. Maar ik kan alleen voor mezelf spreken.
grotendeels eens
  zondag 10 mei 2020 @ 12:13:00 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193047182
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wie heeft het over moeten?
:D wat maakt het uit? Jij komt met de bewering dat hij wil samenwerken, op basis waarvan zouden ze dat (moeten) doen?
  zondag 10 mei 2020 @ 12:13:24 #99
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_193047191
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oké, maar dat is geen democratie. Wat ik zei was dat de huidige situatie juist een pijnpunt van de democratie laat zien.
Tsja, ik ben geen democraat dus ik vind dit verder niet belangrijk.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_193047204
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:13 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Tsja, ik ben geen democraat dus ik vind dit verder niet belangrijk.
Och, je behoort tot een minderheid en dus doet jouw mening - net als de mijne - er van rechtswege toch niet toe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')