abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193000523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:57 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Klopt en dat is natuurlijk prima, maar waarom een verwaterde versie aannemen van wat goed is voor de bevolking van een land? Is een humanitaire politieke oplossing beter als je hem op homeopathische wijze verdunt met mainstream corporatisme?
Niet weer. Sanders en Warren kregen niet genoeg stemmen. Dus niet alles wat ze zeggen kan op goedkeuring van de stemmer rekenen.
Biden zou wel gek zijn als hij het programma van die twee gaat kopiëren terwijl ze daar zelf geen succes mee hadden.
pi_193000536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Eigenlijk vraag je gewoon dat werkgevers een morele keuze moeten maken voor hun werknemers al kost dat hun concurrentiepositie.
Waarom denk je dat zo’n werkgever dat zal doen? De consument is nu eenmaal op zoek naar de beste deal voor zijn portemonnee.
Goed punt, ook dat even daarbij, wat ik vergeten was te noemen.
pi_193000585
Ik kies niet altijd de beste deal voor mijn portemonnee. Heel veel mensen doen dat.

Het is een reden, maar niet de enige.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2020 20:03:58 ]
pi_193000662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Eigenlijk vraag je gewoon dat werkgevers een morele keuze moeten maken voor hun werknemers al kost dat hun concurrentiepositie.
Waarom denk je dat zo’n werkgever dat zal doen? De consument is nu eenmaal op zoek naar de beste deal voor zijn portemonnee.
De consument is ook maar gewend aan wat ze gegeven is de afgelopen decennia. Maar inderdaad, ook de compulsieve professionele consument is onderdeel van het probleem. Het zijn de enablers die het verachtelijke gedrag van misbruikende werkgevers en hebberige aandeelhouders mogelijk maken. Echter is het betalen van een leefbaar loon niet hetzelfde als je concurrentiepositie opgeven. Kapitalisme zou gaan over hard werken wat een leefbaar loon oplevert, maar dat voor het overgrote merendeel van de bevolking is al heel lang niet meer het geval.
pi_193000685
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:03 schreef Ulx het volgende:
Ik kies niet altijd de beste deal voor mijn portemonnee. Heel veel mensen doen dat.

Het is een reden, maar niet de enige.
Wat ik nog altijd niet heb begrepen is waarom en hoe betalen illegalen inkomensbelasting precies? Vallen ze dan niet op bij de belastingdienst die dan INS inschakelt?
pi_193000966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:06 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Wat ik nog altijd niet heb begrepen is waarom en hoe betalen illegalen inkomensbelasting precies? Vallen ze dan niet op bij de belastingdienst die dan INS inschakelt?
Hoe: een vals of verlopen SSN of als dat ontbreekt een ITIN (Individual Tax Identification Number)
Waarom: het geeft een pad naar citizenship zodat je op een normale manier je geld kunt verdienen.

Natuurlijk zijn er vast wel meer mogelijkheden of beweegredenen maar ik ben natuurlijk geen Amerikaans belastingadviseur. Hier wel wat leesvoer erover.

https://bipartisanpolicy.(...)-taxes-an-explainer/
https://www.americanimmig(...)fication-number-itin

edit: Hier nog even een puntje uit die bronnen over waarom de IRS dit niet gebruikt als immigration enforcement.
quote:
The ITIN is not an immigration-enforcement tool. The application process is designed to facilitate tax payment, and the fact the IRS does not share applicants' private information with immigration enforcement agencies is key to tax compliance.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mensen_doe_rustig op 07-05-2020 20:22:48 ]
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:20:20 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_193001030
quote:
A top donor to President Trump and the Republican National Committee will be named the new head of the Postal Service, putting a top ally of the president in charge of an agency where Trump has long pressed for major changes in how it handles its business.
(WaPo)

S W A M P
W .+ + + M
A .+ + +. A
M .+ + + W
P M A W S
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193001115
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:20 schreef speknek het volgende:

[..]

(WaPo)

S W A M P
W .+ + + M
A .+ + +. A
M .+ + + W
P M A W S
Die snap ik niet.

Omdat ik geen zin heb in het volgen van trump’s twitter - het wordt ook vaak genoeg geciteerd wanneer het de spuigaten uitloopt - volg ik wel die van het WH.
Valt miij op, dat de laatste dagen veel oud uit 2016-‘17-‘18 en recenter nieuws van Melania wordt gerecirculeerd...een charme offensief!?
P.S. Ook een nieuwe pressecr. natuurlijk.
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:42:59 #99
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193001451
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 17:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Een whataboutisme ingepakt in het verplaatsen van de doelpalen. Een drogreden double whopper! Netjes hoor. :')

[ afbeelding ]
_O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:47:15 #100
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193001528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:37 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Met een gewapende meute bij het State Capitol building aankomen om je zin door te drijven lijkt me ook niet echt een blinkend voorbeeld van beschaving. Klinkt allemaal niet best inderdaad.
Als ze gekleurd waren geweest, dan zouden ze ongetwijfeld als staatsgevaarlijk worden beschouwd
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 7 mei 2020 @ 21:07:03 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_193001967
Totally clears the president thank you!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193002058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:47 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als ze gekleurd waren geweest, dan zouden ze ongetwijfeld als staatsgevaarlijk worden beschouwd
[ afbeelding ]
Zwart ≠ Gekleurd.

Deze groep is er statistisch gezien oververtegenwoordigd in de misdaad en verantwoordelijk voor 52% van alle geweldsdelicten terwijk deze groep nog maar 6! % uitmaakt van de bevolking, zwarte mannen dan eh. Bovendien is het merendeel van de zwarte slachtoffers vermoord door hun rasgenoten. Ben geen grote fan van de term ras overigens maar goed, ik kan zo geen betere bedenken.

Bij wijze van spreken, zie je ook geen Aziaten of Latino's systematisch neergemaaid worden op deze manier. Ik gok, nee, ik weet, dat er een verband bestaat tussen hun eigen gedrag en de gevolgen ervan.

Dus iemand moet eens die racismeroepers een spiegel voorhouden.

Verder las ik een artikel op cnn over die shotgundoding van een hardlopende zwarte man in Georgia, terwijl nog niks zeker is, is de insinuatie een racistisch aangedreven moord. Bedoeld om het volk op te ruien. Terwijl dit soort verhalen eenzijdig worden uitvergroot wordt er nauwelijks of niet aandacht besteed aan zwart-tegen-zwart misdaad. En juist dat heeft meer slachtoffers gemaakt. Lekker hypocriet.
pi_193002128
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:47 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als mijn kont in mijn nek zat, dan scheet ik over mijn rug heen.
  donderdag 7 mei 2020 @ 21:15:25 #105
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193002176
Na Mueller is nu Fauci aan de beurt bij Jacob Wohl.

She Said Anthony Fauci Sexually Assaulted Her. Now She Says Jacob Wohl and Jack Burkman Paid Her to Lie.

https://reason.com/2020/0(...)man-paid-her-to-lie/

Goede vraag: "how is he not in jail?"
Géén kloon van tvlxd!
pi_193002195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als mijn kont in mijn nek zat, dan scheet ik over mijn rug heen.
Wat hij nu doet is pas een whataboutisme. Dat mag je zeggen.
pi_193002772
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:06 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Er staat niet in de wet dat mensen zonder werkvergunning geen belasting moeten betalen.

De belastingdienst kijkt naar de "feitelijke situatie": Je hebt inkomen? Ok, betalen.

Al Capone ging nat wegens belastingontduiking. Men verweet hem niet dat waarmee hij zijn geld verdiende niet mocht. (De belastingdienst dus. De politie uiteraard wel)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2020 21:40:28 ]
pi_193002813
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:03 schreef Chivaz het volgende:
En Micheal Flynn gaat vrijuit.

https://www.reuters.com/a(...)-flynn-idUSKBN22J317
Extreem gevaarlijke ontwikkeling, dat de DOJ onder Barr als politieke tak van de Republikeinen fungeert.
pi_193002825
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:16 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Wat hij nu doet is pas een whataboutisme. Dat mag je zeggen.
Technisch gezien is het een beroep op emotie. Niet een whataboutisme.
Misschien wat mierenneukerig, maar toch een belangrijk verschil.
pi_193002905
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:40 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Technisch gezien is het een beroep op emotie. Niet een whataboutisme.
Ja klopt. Iemand zei tegen de ander, weet niet meer of het dit topic was geweest, dat die moest maar gaan huilen. Toen zei ik dat emoties ongewenst zijn in deze discussies. Zie je maar al te vaak. Uit de hand lopen. Waarvan hier akte.
pi_193002942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:43 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ja klopt. Iemand zei tegen de ander, weet niet meer of het dit topic was geweest, dat die moest maar gaan huilen. Toen zei ik dat emoties ongewenst zijn in deze discussies. Zie je maar al te vaak. Uit de hand lopen. Waarvan hier akte.
Ik denk niet dat we hetzelfde bedoelen, maar dat maakt niet zoveel uit.
pi_193003189
RepAdamSchiff twitterde op donderdag 07-05-2020 om 21:51:56 Flynn pled guilty to lying to the FBI about his illicit Russian contacts.

His lies do not now become truths.

This dismissal does not exonerate him.

But it does incriminate Bill Barr.

In the worst politicization of the Justice Department in its history. reageer retweet
Zo is het.
pi_193003286
Politico had nog een boeiende longread over Collins:
https://www.politico.com/(...)susan-collins-135970
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193003519
ryanstruyk twitterde op donderdag 07-05-2020 om 22:06:28 Michigan Gov. Gretchen Whitmer extends stay-at-home order to May 28 reageer retweet
pi_193003802
Amazon laat zich in Californië ook weer van hun beste kant zien:
https://www.theguardian.c(...)-time-off-california
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193004343
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:10 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Zwart ≠ Gekleurd.

Deze groep is er statistisch gezien oververtegenwoordigd in de misdaad en verantwoordelijk voor 52% van alle geweldsdelicten terwijk deze groep nog maar 6! % uitmaakt van de bevolking, zwarte mannen dan eh. Bovendien is het merendeel van de zwarte slachtoffers vermoord door hun rasgenoten. Ben geen grote fan van de term ras overigens maar goed, ik kan zo geen betere bedenken.

Bij wijze van spreken, zie je ook geen Aziaten of Latino's systematisch neergemaaid worden op deze manier. Ik gok, nee, ik weet, dat er een verband bestaat tussen hun eigen gedrag en de gevolgen ervan.

Dus iemand moet eens die racismeroepers een spiegel voorhouden.

Verder las ik een artikel op cnn over die shotgundoding van een hardlopende zwarte man in Georgia, terwijl nog niks zeker is, is de insinuatie een racistisch aangedreven moord. Bedoeld om het volk op te ruien. Terwijl dit soort verhalen eenzijdig worden uitvergroot wordt er nauwelijks of niet aandacht besteed aan zwart-tegen-zwart misdaad. En juist dat heeft meer slachtoffers gemaakt. Lekker hypocriet.
Godskolere, wat een onzin weer. "Gedrag", nee, poverty creates crime. En dat gebeurt net zo goed in niet donkere buurten.

Daarnaast had klappernootopreis gewoon een punt. Als het een groep protestende mensen waren geweest die bewapend rond hadden gelopen, dan hadden deze BBQ Becky's van de wereld al binnen een seconde aan de telefoon gehangen en had die groep al onder de gevangenis gelegen. Maar bij de boze blanke snowflakes moet het maar OK gevonden worden.

Misschien de volgende keer de onderbuik iets minder laten borrelen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_193004723
-nee-

[ Bericht 33% gewijzigd door capricia op 08-05-2020 00:29:48 ]
pi_193005247
Jeez, blanken hebben gewoon voordelen. Face it.

Als ik met de ICE naar Zürich ga ga ik vlak voor de Duits-zwitserse grens meestal in de buurt van een zwarte of niet-europeaan zitten.
Een Amsterdammer alleen krijgt vragen. Zit hij naast een niet-blanke: dan krijgt die de vragen.

Zo is het in de VS toch ook?
pi_193005276
Kijk naar die jogger die in Georgia werd opgejaagd en doodgeschoten.
Hoezo is dat geen moord? Hoezo moet er een grand jury bij worden gehaald?
pi_193005377
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Extreem gevaarlijke ontwikkeling, dat de DOJ onder Barr als politieke tak van de Republikeinen fungeert.
Dit. Wat een gevaarlijke man is dat. Hij heeft volledig lak aan de rechtstaat en is minister van Justitie. Ik zie deze periode van de VS als een grote waarschuwing. We zien bij de VS hoe een rechtstaat langzaam kan afglijden naar een autocratie. Dit kan ook in andere landen gebeuren. Ik ben benieuwd of Trump rond november nog een poging doet om de verkiezingen uit te stellen (vanwege bijvoorbeeld het coronavirus) als hij in zijn interne peilingen er niet zo goed voorstaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')