Niet weer. Sanders en Warren kregen niet genoeg stemmen. Dus niet alles wat ze zeggen kan op goedkeuring van de stemmer rekenen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:57 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Klopt en dat is natuurlijk prima, maar waarom een verwaterde versie aannemen van wat goed is voor de bevolking van een land? Is een humanitaire politieke oplossing beter als je hem op homeopathische wijze verdunt met mainstream corporatisme?
Goed punt, ook dat even daarbij, wat ik vergeten was te noemen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eigenlijk vraag je gewoon dat werkgevers een morele keuze moeten maken voor hun werknemers al kost dat hun concurrentiepositie.
Waarom denk je dat zo’n werkgever dat zal doen? De consument is nu eenmaal op zoek naar de beste deal voor zijn portemonnee.
De consument is ook maar gewend aan wat ze gegeven is de afgelopen decennia. Maar inderdaad, ook de compulsieve professionele consument is onderdeel van het probleem. Het zijn de enablers die het verachtelijke gedrag van misbruikende werkgevers en hebberige aandeelhouders mogelijk maken. Echter is het betalen van een leefbaar loon niet hetzelfde als je concurrentiepositie opgeven. Kapitalisme zou gaan over hard werken wat een leefbaar loon oplevert, maar dat voor het overgrote merendeel van de bevolking is al heel lang niet meer het geval.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eigenlijk vraag je gewoon dat werkgevers een morele keuze moeten maken voor hun werknemers al kost dat hun concurrentiepositie.
Waarom denk je dat zo’n werkgever dat zal doen? De consument is nu eenmaal op zoek naar de beste deal voor zijn portemonnee.
Wat ik nog altijd niet heb begrepen is waarom en hoe betalen illegalen inkomensbelasting precies? Vallen ze dan niet op bij de belastingdienst die dan INS inschakelt?quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:03 schreef Ulx het volgende:
Ik kies niet altijd de beste deal voor mijn portemonnee. Heel veel mensen doen dat.
Het is een reden, maar niet de enige.
Hoe: een vals of verlopen SSN of als dat ontbreekt een ITIN (Individual Tax Identification Number)quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:06 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Wat ik nog altijd niet heb begrepen is waarom en hoe betalen illegalen inkomensbelasting precies? Vallen ze dan niet op bij de belastingdienst die dan INS inschakelt?
quote:The ITIN is not an immigration-enforcement tool. The application process is designed to facilitate tax payment, and the fact the IRS does not share applicants' private information with immigration enforcement agencies is key to tax compliance.
(WaPo)quote:A top donor to President Trump and the Republican National Committee will be named the new head of the Postal Service, putting a top ally of the president in charge of an agency where Trump has long pressed for major changes in how it handles its business.
Die snap ik niet.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:20 schreef speknek het volgende:
[..]
(WaPo)
S W A M P
W .+ + + M
A .+ + +. A
M .+ + + W
P M A W S
quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Een whataboutisme ingepakt in het verplaatsen van de doelpalen. Een drogreden double whopper! Netjes hoor.
[ afbeelding ]
Als ze gekleurd waren geweest, dan zouden ze ongetwijfeld als staatsgevaarlijk worden beschouwdquote:Op donderdag 7 mei 2020 19:37 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Met een gewapende meute bij het State Capitol building aankomen om je zin door te drijven lijkt me ook niet echt een blinkend voorbeeld van beschaving. Klinkt allemaal niet best inderdaad.
Zwart ≠ Gekleurd.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:47 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Als ze gekleurd waren geweest, dan zouden ze ongetwijfeld als staatsgevaarlijk worden beschouwd
[ afbeelding ]
Als mijn kont in mijn nek zat, dan scheet ik over mijn rug heen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:47 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Als ze gekleurd waren geweest, dan zouden ze ongetwijfeld als staatsgevaarlijk worden beschouwd
[ afbeelding ]
Wat hij nu doet is pas een whataboutisme. Dat mag je zeggen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als mijn kont in mijn nek zat, dan scheet ik over mijn rug heen.
Er staat niet in de wet dat mensen zonder werkvergunning geen belasting moeten betalen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:06 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Wat ik nog altijd niet heb begrepen is waarom en hoe betalen illegalen inkomensbelasting precies? Vallen ze dan niet op bij de belastingdienst die dan INS inschakelt?
Extreem gevaarlijke ontwikkeling, dat de DOJ onder Barr als politieke tak van de Republikeinen fungeert.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:03 schreef Chivaz het volgende:
En Micheal Flynn gaat vrijuit.
https://www.reuters.com/a(...)-flynn-idUSKBN22J317
Technisch gezien is het een beroep op emotie. Niet een whataboutisme.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:16 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Wat hij nu doet is pas een whataboutisme. Dat mag je zeggen.
Ja klopt. Iemand zei tegen de ander, weet niet meer of het dit topic was geweest, dat die moest maar gaan huilen. Toen zei ik dat emoties ongewenst zijn in deze discussies. Zie je maar al te vaak. Uit de hand lopen. Waarvan hier akte.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:40 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Technisch gezien is het een beroep op emotie. Niet een whataboutisme.
Ik denk niet dat we hetzelfde bedoelen, maar dat maakt niet zoveel uit.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:43 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ja klopt. Iemand zei tegen de ander, weet niet meer of het dit topic was geweest, dat die moest maar gaan huilen. Toen zei ik dat emoties ongewenst zijn in deze discussies. Zie je maar al te vaak. Uit de hand lopen. Waarvan hier akte.
Zo is het.twitter:RepAdamSchiff twitterde op donderdag 07-05-2020 om 21:51:56Flynn pled guilty to lying to the FBI about his illicit Russian contacts.
His lies do not now become truths.
This dismissal does not exonerate him.
But it does incriminate Bill Barr.
In the worst politicization of the Justice Department in its history. reageer retweet
twitter:ryanstruyk twitterde op donderdag 07-05-2020 om 22:06:28Michigan Gov. Gretchen Whitmer extends stay-at-home order to May 28 reageer retweet
Godskolere, wat een onzin weer. "Gedrag", nee, poverty creates crime. En dat gebeurt net zo goed in niet donkere buurten.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:10 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Zwart ≠ Gekleurd.
Deze groep is er statistisch gezien oververtegenwoordigd in de misdaad en verantwoordelijk voor 52% van alle geweldsdelicten terwijk deze groep nog maar 6! % uitmaakt van de bevolking, zwarte mannen dan eh. Bovendien is het merendeel van de zwarte slachtoffers vermoord door hun rasgenoten. Ben geen grote fan van de term ras overigens maar goed, ik kan zo geen betere bedenken.
Bij wijze van spreken, zie je ook geen Aziaten of Latino's systematisch neergemaaid worden op deze manier. Ik gok, nee, ik weet, dat er een verband bestaat tussen hun eigen gedrag en de gevolgen ervan.
Dus iemand moet eens die racismeroepers een spiegel voorhouden.
Verder las ik een artikel op cnn over die shotgundoding van een hardlopende zwarte man in Georgia, terwijl nog niks zeker is, is de insinuatie een racistisch aangedreven moord. Bedoeld om het volk op te ruien. Terwijl dit soort verhalen eenzijdig worden uitvergroot wordt er nauwelijks of niet aandacht besteed aan zwart-tegen-zwart misdaad. En juist dat heeft meer slachtoffers gemaakt. Lekker hypocriet.
Dit. Wat een gevaarlijke man is dat. Hij heeft volledig lak aan de rechtstaat en is minister van Justitie. Ik zie deze periode van de VS als een grote waarschuwing. We zien bij de VS hoe een rechtstaat langzaam kan afglijden naar een autocratie. Dit kan ook in andere landen gebeuren. Ik ben benieuwd of Trump rond november nog een poging doet om de verkiezingen uit te stellen (vanwege bijvoorbeeld het coronavirus) als hij in zijn interne peilingen er niet zo goed voorstaat.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Extreem gevaarlijke ontwikkeling, dat de DOJ onder Barr als politieke tak van de Republikeinen fungeert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |