abonnement Unibet Coolblue
pi_192999571
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:15 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dus we moeten onfatsoenlijke, mogelijk oplichtende werkgevers en bedrijven die oneerlijk te werk willen gaan, die mogelijkheid daadwerkelijk geven tot zulke flessentrekkerij en onfatsoenlijke praktijken. Ipv daar een stokje voor te steken. 👍

En nogmaals, hoe weten de werkgevers wie illegaal is en wie niet? Lijkt me niet dat een illegale dat voorop prijs geeft. Lijkt me eerder dat ze documenten zullen vervalsen en dergelijke.
Ik denk dat in de praktijk het vaker voorkomt dat een werkgever prima weet wat voor vlees hij in de kuip heeft en daar misbruik van maakt door een hongerloontje uit te keren.
pi_192999823
Om even een zijrichting in te slaan, klinkt niet best, wanneer je eigen regering je voor het gerecht gaat slepen:

quote:
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)-governor/index.html

Michigan state House and Senate sue Gretchen Whitmer over state of emergency extension

(CNN)Republican leaders for the Michigan state House and Senate filed a lawsuit against Democratic Gov. Gretchen Whitmer Wednesday, alleging that Whitmer's extension of the state's state of emergency was unlawful and goes against the Michigan Constitution.

The Legislature authorized the state House and Senate to file the lawsuit last week and it was filed in a state court of claims Wednesday morning.
pi_192999983
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:29 schreef KI1234 het volgende:
Om even een zijrichting in te slaan, klinkt niet best, wanneer je eigen regering je voor het gerecht gaat slepen:
[..]

Met een gewapende meute bij het State Capitol building aankomen om je zin door te drijven lijkt me ook niet echt een blinkend voorbeeld van beschaving. Klinkt allemaal niet best inderdaad.
pi_193000095
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:02 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

De verantwoordelijkheid naar zijn werknemers is groter dan de verantwoordelijkheid naar zijn aandeelhouders. Voor de werknemers is het werk dat ze doen hun middel tot overleving. Voor de aandeelhouders is het slechts een mogeljik lucratief handeltje.
Vergeet niet dat hij zelf ook een aandeelhouder is en daarnaast zijn al zijn cronies, die zogenaamde oude jongens aan de top, dat ook en willen ze kwartaalresultaten zijn. Er zijn ook de investeerders, van wie een deel ook in deze vriendenkring kan zitten, die best winstcijfers terug willen zien. Als je de investeerders laat vallen, komen ze gelijk hun schulden incasseren en daar gaat je bedrijfje kopje onder.
pi_193000160
In een verzadigde markt zijn werknemers makkelijk te vervangen. Het maakt een hoop werknemers echt niet uit of ze nu Pablo of Bob een baan geven. Het enige wat ze interesseert is maximale winst met zo min mogelijk kosten.
Als laaggeschoolde werknemer met moordende concurrentie heb je geen schijn van kans.
Links begreep dat vroeger, helaas hebben ze dat punt laten varen.
Trump is daar handig op in gesprongen, ik durf zelfs te stellen dat als een Democraat dit had geroepen Trump geen schijn van kans had gemaakt.
pi_193000169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:41 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat hij zelf ook een aandeelhouder is en daarnaast zijn al zijn cronies, die zogenaamde oude jongens aan de top, dat ook en willen ze kwartaalresultaten zijn. Er zijn ook de investeerders, van wie een deel ook in deze vriendenkring kan zitten, die best winstcijfers terug willen zien. Als je de investeerders laat vallen, komen ze gelijk hun schulden incasseren en daar gaat je bedrijfje kopje onder.
Ik denk niet dat je werknemers een normaal leefbaar loon betalen gelijk staat aan het laten vallen van je investeerders.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 mei 2020 @ 19:47:02 #82
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193000185
GregStohr twitterde op donderdag 07-05-2020 om 19:10:02 NEW: Trump administration asks Supreme Court to temporarily block House Democrats from getting access to confidential materials from Robert Mueller’s investigation. reageer retweet
Waarom?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193000229
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:45 schreef Chivaz het volgende:
In een verzadigde markt zijn werknemers makkelijk te vervangen. Het maakt een hoop werknemers echt niet uit of ze nu Pablo of Bob een baan geven. Het enige wat ze interesseert is maximale winst met zo min mogelijk kosten.
Als laaggeschoolde werknemer met moordende concurrentie heb je geen schijn van kans.
Links begreep dat vroeger, helaas hebben ze dat punt laten varen.
Trump is daar handig op in gesprongen, ik durf zelfs te stellen dat als een Democraat dit had geroepen Trump geen schijn van kans had gemaakt.
Dat denk ik ook. Helaas zitten ook de Democraten inmiddels zo diep in de zak van corporaties die geld gelijk stellen aan het recht van spreken dat er niet echt meer een tegengeluid is, op misschien een Bernie Sanders en Elizabeth Warren na misschien. Maar die worden vanuit de partij zelf ook monddood gemaakt. Al met al een shithole country zonder enige op menselijk welzijn gebaseerde moraliteit dus. :N
  Overall beste user 2022 donderdag 7 mei 2020 @ 19:53:37 #84
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193000337
Hoe bedoel je? Zowel Warren als Sanders hebben behoorlijk wat invloed bij Biden gekregen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193000395
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:53 schreef Ulx het volgende:
Hoe bedoel je? Zowel Warren als Sanders hebben behoorlijk wat invloed bij Biden gekregen.
Ik las vanmorgen dat er een 50% kans is dat Biden de nominatie alsnog niet haalt.

https://www.foxnews.com/m(...)iden-not-nominee.amp
  Overall beste user 2022 donderdag 7 mei 2020 @ 19:56:59 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193000433
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:55 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik las vanmorgen dat er een 50% kans is dat Biden de nominatie alsnog niet haalt.

https://www.foxnews.com/m(...)iden-not-nominee.amp
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193000436
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:53 schreef Ulx het volgende:
Hoe bedoel je? Zowel Warren als Sanders hebben behoorlijk wat invloed bij Biden gekregen.
Klopt en dat is natuurlijk prima, maar waarom een verwaterde versie aannemen van wat goed is voor de bevolking van een land? Is een humanitaire politieke oplossing beter als je hem op homeopathische wijze verdunt met mainstream corporatisme?
pi_193000469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Was ook niet zo bedoeld. 😊
pi_193000494
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:46 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je werknemers een normaal leefbaar loon betalen gelijk staat aan het laten vallen van je investeerders.
Eigenlijk vraag je gewoon dat werkgevers een morele keuze moeten maken voor hun werknemers al kost dat hun concurrentiepositie.
Waarom denk je dat zo’n werkgever dat zal doen? De consument is nu eenmaal op zoek naar de beste deal voor zijn portemonnee.
pi_193000510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:57 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Klopt en dat is natuurlijk prima, maar waarom een verwaterde versie aannemen van wat goed is voor de bevolking van een land? Is een humanitaire politieke oplossing beter als je hem op homeopathische wijze verdunt met mainstream corporatisme?
Één term: de corporate lobby. Big businees interests op zn Engels gezegd. Die zorgen voor en financiëren alles. Waaronder de (her)verkiezingen van politici. Laat je die links liggen kom je nergens, ervanuit gaande dat je überhaupt de verkiezingen wint.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 mei 2020 @ 20:00:53 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193000523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:57 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Klopt en dat is natuurlijk prima, maar waarom een verwaterde versie aannemen van wat goed is voor de bevolking van een land? Is een humanitaire politieke oplossing beter als je hem op homeopathische wijze verdunt met mainstream corporatisme?
Niet weer. Sanders en Warren kregen niet genoeg stemmen. Dus niet alles wat ze zeggen kan op goedkeuring van de stemmer rekenen.
Biden zou wel gek zijn als hij het programma van die twee gaat kopiëren terwijl ze daar zelf geen succes mee hadden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193000536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Eigenlijk vraag je gewoon dat werkgevers een morele keuze moeten maken voor hun werknemers al kost dat hun concurrentiepositie.
Waarom denk je dat zo’n werkgever dat zal doen? De consument is nu eenmaal op zoek naar de beste deal voor zijn portemonnee.
Goed punt, ook dat even daarbij, wat ik vergeten was te noemen.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 mei 2020 @ 20:03:31 #93
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193000585
Ik kies niet altijd de beste deal voor mijn portemonnee. Heel veel mensen doen dat.

Het is een reden, maar niet de enige.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193000662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Eigenlijk vraag je gewoon dat werkgevers een morele keuze moeten maken voor hun werknemers al kost dat hun concurrentiepositie.
Waarom denk je dat zo’n werkgever dat zal doen? De consument is nu eenmaal op zoek naar de beste deal voor zijn portemonnee.
De consument is ook maar gewend aan wat ze gegeven is de afgelopen decennia. Maar inderdaad, ook de compulsieve professionele consument is onderdeel van het probleem. Het zijn de enablers die het verachtelijke gedrag van misbruikende werkgevers en hebberige aandeelhouders mogelijk maken. Echter is het betalen van een leefbaar loon niet hetzelfde als je concurrentiepositie opgeven. Kapitalisme zou gaan over hard werken wat een leefbaar loon oplevert, maar dat voor het overgrote merendeel van de bevolking is al heel lang niet meer het geval.
pi_193000685
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:03 schreef Ulx het volgende:
Ik kies niet altijd de beste deal voor mijn portemonnee. Heel veel mensen doen dat.

Het is een reden, maar niet de enige.
Wat ik nog altijd niet heb begrepen is waarom en hoe betalen illegalen inkomensbelasting precies? Vallen ze dan niet op bij de belastingdienst die dan INS inschakelt?
pi_193000966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:06 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Wat ik nog altijd niet heb begrepen is waarom en hoe betalen illegalen inkomensbelasting precies? Vallen ze dan niet op bij de belastingdienst die dan INS inschakelt?
Hoe: een vals of verlopen SSN of als dat ontbreekt een ITIN (Individual Tax Identification Number)
Waarom: het geeft een pad naar citizenship zodat je op een normale manier je geld kunt verdienen.

Natuurlijk zijn er vast wel meer mogelijkheden of beweegredenen maar ik ben natuurlijk geen Amerikaans belastingadviseur. Hier wel wat leesvoer erover.

https://bipartisanpolicy.(...)-taxes-an-explainer/
https://www.americanimmig(...)fication-number-itin

edit: Hier nog even een puntje uit die bronnen over waarom de IRS dit niet gebruikt als immigration enforcement.
quote:
The ITIN is not an immigration-enforcement tool. The application process is designed to facilitate tax payment, and the fact the IRS does not share applicants' private information with immigration enforcement agencies is key to tax compliance.


[ Bericht 5% gewijzigd door Mensen_doe_rustig op 07-05-2020 20:22:48 ]
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:20:20 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_193001030
quote:
A top donor to President Trump and the Republican National Committee will be named the new head of the Postal Service, putting a top ally of the president in charge of an agency where Trump has long pressed for major changes in how it handles its business.
(WaPo)

S W A M P
W .+ + + M
A .+ + +. A
M .+ + + W
P M A W S
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193001115
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:20 schreef speknek het volgende:

[..]

(WaPo)

S W A M P
W .+ + + M
A .+ + +. A
M .+ + + W
P M A W S
Die snap ik niet.

Omdat ik geen zin heb in het volgen van trump’s twitter - het wordt ook vaak genoeg geciteerd wanneer het de spuigaten uitloopt - volg ik wel die van het WH.
Valt miij op, dat de laatste dagen veel oud uit 2016-‘17-‘18 en recenter nieuws van Melania wordt gerecirculeerd...een charme offensief!?
P.S. Ook een nieuwe pressecr. natuurlijk.
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:42:59 #99
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193001451
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 17:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Een whataboutisme ingepakt in het verplaatsen van de doelpalen. Een drogreden double whopper! Netjes hoor. :')

[ afbeelding ]
_O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:47:15 #100
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193001528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:37 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Met een gewapende meute bij het State Capitol building aankomen om je zin door te drijven lijkt me ook niet echt een blinkend voorbeeld van beschaving. Klinkt allemaal niet best inderdaad.
Als ze gekleurd waren geweest, dan zouden ze ongetwijfeld als staatsgevaarlijk worden beschouwd
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')