Maar waar dan?quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Gewoon 1 wasbare kopen....scheelt een hoop geld
ebay heeft ze welquote:
quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:07 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan?
Ik zou een zwembad als een sportclub zien, dus vreemd dat dit anders is.
https://www.rijksoverheid(...)r-en-dagelijks-levenquote:Binnenzwembaden mogen vanaf 11 mei weer open.
Ik vraag me wel t een en ander af...quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In Stockholm misschien, waar de helft van de gevallen zijn, en 23% van de bevolking woont. Als ze daar 40% hebben, dan is het in de rest van Zweden misschien 11%.
Het aantal doden is er momenteel 2941, vandaag gestegen met 87. Als daar ook de helft van in Stockholm is dan zou dat voor Nederland neerkomen op 12500 en een stijging met 370.
quote:Zweden heeft weinig bedden op Intensieve Zorg en verhoogde de capaciteit. In het Danderyd-ziekenhuis in Stockholm (het tweede grootste ziekenhuis van de stad) ging het van 6 naar 40 bedden, zegt dokter Johan Styrud ons.
"Het was spannend op Intensieve Zorg, maar de limiet is net niet bereikt. We kwamen net niet op het punt waarbij we keuzes moesten maken."
Dokter Styrud geeft wel toe dat ze daarbij de oudste mensen moesten weigeren. In België gebeurde dat niet. "We redden hen niet, wie ouder is dan 80 jaar en COVID-19 krijgt, heeft 30 tot 40 procent kans om te overlijden. Voor hen is er geen plaats op Intensieve Zorg, zij blijven beter thuis."
quote:Velen stellen zich de vraag of de Zweedse gezondheidsdienst – die zeer onafhankelijk van de regering werkt – groepsimmuniteit voor ogen heeft.
Anders Tegnell wil dat niet met zoveel woorden zeggen. Er wordt wel onderzocht hoeveel mensen al immuun zijn. Eerste onderzoeken doen vermoeden dat dat bij het ziekenhuispersoneel zo’n 20 procent zou zijn. De resultaten van een breder onderzoek bij de bevolking worden binnen twee weken verwacht.
"Maar zelfs als 20 procent van de Zweden immuun zou zijn, zit je nog ver af van groepsimmuniteit (waarvoor ongeveer 70 procent immuun zou moeten zijn)", zegt Anders Jansson, doctor in de Klinische Fysiologie. Hij is een van de 22 Zweedse wetenschappers die de Zweedse aanpak bekritiseren
"We geven vele levens op om dat te bereiken. Met een lockdown hadden we de helft van de levens kunnen redden. Bovendien is geen enkele lockdown voor de lange termijn", aldus Jansson.
https://www.amazon.nl/Wer(...)asker/dp/B0876BRRRG/quote:
Ze hebben gewoon dik gefaald met die mondkapjes. Kom er dan voor uit en geef het toe. Al die smoesjes, bah.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:17 schreef Firuze60 het volgende:
Wat ik had begrepen was dat de theorie/bewijs van bescherming door mondkapjes flinterdun was, dus eigengemaakte kon ook wel voldoen. Conclusie: draai een sjaaltje voor je mond en je kunt het OV in.
KHN moet niet overal tegenaan lopen zeuren. Wees blij dat er juist in de zomermaanden wat lucht is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:15 schreef FerryN7 het volgende:
Ondernemers in de horeca hebben voor het eerst perspectief op betere tijden, nu het kabinet een geleidelijke verlichting van de coronamaatregelen heeft aangekondigd. Maar voor veel cafés of restaurants zit een heropening er nog niet in, dus blijft de kans op faillissementen en banenverlies in de sector groot. Aanvullende steunmaatregelen blijven daarom nodig, vindt Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
Het kabinet kondigde aan dat horecagelegenheden vanaf 1 juni op terrassen weer gasten mogen ontvangen. Ook binnen zijn gasten weer welkom, mits ze hebben gereserveerd. Een maand lang geldt een maximum voor groepen van 30 personen, maar mogelijk versoepelt het kabinet die bovengrens naar 100 personen na 1 juli.
KHN waarschuwt dat die beperkingen betekenen dat veel horecazaken nog lange tijd deels dicht moeten blijven. Ook is de bezetting minder als iedereen anderhalve meter afstand moet houden.
Ik denk dat ze in hun handjes mogen knijpen dat het nog zo snel gaat.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:15 schreef FerryN7 het volgende:
Ondernemers in de horeca hebben voor het eerst perspectief op betere tijden, nu het kabinet een geleidelijke verlichting van de coronamaatregelen heeft aangekondigd. Maar voor veel cafés of restaurants zit een heropening er nog niet in, dus blijft de kans op faillissementen en banenverlies in de sector groot. Aanvullende steunmaatregelen blijven daarom nodig, vindt Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
Het kabinet kondigde aan dat horecagelegenheden vanaf 1 juni op terrassen weer gasten mogen ontvangen. Ook binnen zijn gasten weer welkom, mits ze hebben gereserveerd. Een maand lang geldt een maximum voor groepen van 30 personen, maar mogelijk versoepelt het kabinet die bovengrens naar 100 personen na 1 juli.
KHN waarschuwt dat die beperkingen betekenen dat veel horecazaken nog lange tijd deels dicht moeten blijven. Ook is de bezetting minder als iedereen anderhalve meter afstand moet houden.
Wel thuis douchen hoor!quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:03 schreef MichaelScott het volgende:
Binnenzwembaden ook weer open volgende week.
Best gek, je zou denken dat het virus goed gedijt in vochtige kleedhokjes.
Klote. Gelukkig had ik al bij Alie besteld, nu nog wachten wanneer die arriverenquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://www.amazon.nl/Wer(...)asker/dp/B0876BRRRG/
Vanmiddag waren ze nog zonder verzendkosten.
Het mag wel, je moet gewoon afstand bewaren.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:19 schreef An_0_Niem het volgende:
Samenkomst van max. 10 personen
**leek eerst te mogen
maar ~uiteindelijk dus toch niet verdomme
In Duitsland mag een sjaaltje toch wel?quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:17 schreef Firuze60 het volgende:
Wat ik had begrepen was dat de theorie/bewijs van bescherming door mondkapjes flinterdun was, dus eigengemaakte kon ook wel voldoen. Conclusie: draai een sjaaltje voor je mond en je kunt het OV in.
Nee, want het is verwijderd van de NOS sitequote:Op woensdag 6 mei 2020 21:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het mag wel, je moet gewoon afstand bewaren.
Oh ja. Nou, dan nog niet hè.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:23 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Nee, want het is verwijderd van de NOS site
twitter:CarlovS twitterde op woensdag 06-05-2020 om 21:10:33Dit vind ik een héél interessante uitspraak van het #RIVM... wellicht dat de attractieparken en dierentuinen dan tóch eerder open zouden mogen? #Efteling https://t.co/6yS8Kq0IY0 reageer retweet
Wat moet je in de Efteling als alle horeca- en toiletvoorzieningen daar nog dicht zijn?quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:32 schreef RipCity het volgende:
twitter:CarlovS twitterde op woensdag 06-05-2020 om 21:10:33Dit vind ik een héél interessante uitspraak van het #RIVM... wellicht dat de attractieparken en dierentuinen dan tóch eerder open zouden mogen? #Efteling https://t.co/6yS8Kq0IY0 reageer retweet
Verdiep jij je eens in inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nu moet ik heel erg hard lachen! Jij hebt je wel verdiept in de materie, hoor je tot de risico-groep? Nou dan is er toch ook niks aan de hand, blijf zelf lekker thuis!
quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:38 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Verdiep jij je eens in inderdaad.
Het had echt nog niet gemogen. Echt niet.
Het volk verdient ook geen versoepeling nog. We gaan er veel te laks mee om. Dit had een draai om de oren moeten zijn, maar het liep uit op kadootjes uitdelen omdat de burger loopt te krijsen om z'n biertje op het terras.
Kan ik me ook voorstellen, maar ik ben zelf ook beetje teleurgesteld. Dit gaat heel erg worden, mensen hebben hierom gezeurd, het ligt niet aan het kabinet.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:36 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Eens.
Ik ben het zwaar, zwaar oneens met de versoepelingen.
Wij moeten echt nog geen versoepelingen, in welke vorm dan ook. Echt niet.
Zwaar teleurgesteld in het kabinet.
I win you lose!quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:38 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Het volk verdient ook geen versoepeling nog. We gaan er veel te laks mee om. Dit had een draai om de oren moeten zijn, maar het liep uit op kadootjes uitdelen omdat de burger loopt te krijsen om z'n biertje op het terras.
Ik mis de standvastigheid, de solidariteit en de discpline bij de burger en dus ook bij het kabinet om dit vast te houden voor de komende maanden tot in ieder geval september.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Kan ik me ook voorstellen, maar ik ben zelf ook beetje teleurgesteld. Dit gaat heel erg worden, mensen hebben hierom gezeurd, het ligt niet aan het kabinet.
Het kán gewoon prima. Prima op strategisch gebied op meerdere vlakken, een goed besluitquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:39 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik mis de standvastigheid, de solidariteit en de discpline bij de burger en dus ook bij het kabinet om dit vast te houden voor de komende maanden tot in ieder geval september.
Godsamme zeg.
Ja echt zeker he, hoe ik ook echt teleurgesteld ben in mijn mede landgenoten om standvastigheid en solidariteit... Maar we zullen wel zien dat we echt gelijk hebben als het weer mis gaat, die kans is wel groot.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:39 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik mis de standvastigheid, de solidariteit en de discpline bij de burger en dus ook bij het kabinet om dit vast te houden voor de komende maanden tot in ieder geval september.
Godsamme zeg.
Er spelen meer belangen mee en perspectief is ook nodig.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:39 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Godsamme zeg.
Exact, per 2/3 weken bekijken, is duidelijk gezegd en toch een beetje hoop geven voor veel mensen met hun voorlopig perspectief.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er spelen meer belangen mee en perspectief is ook nodig.
Ik ben het ook niet met alles eens maar een hou vol was niet meer genoeg.
Bovebdien geeft Rutte duidelijk aan dat het afhankelijk is van hoe de R0 gaat.
Stel nou dat het miraculeus op de 0.8 blijft bv en niet stijgt. Wat is er dan erg aan? Stijgt het gaan de teugels strakkers.
Bedrijven en burgers hebben duidelijkheid nodig voor de situatie waar zij in zitten.
Tot op zekere hoogte heb je wel gelijk, maar het tempo is veel te hoog. Je moet de mogelijkheid hebben om de gevolgen van een maatregel te evalueren voor je een volgende stap kan zetten. Dat gaat niet als je iedere maand zes stappen tegelijk zet. We weten nog niet eens wat de gevolgen gaan zijn van de heropening van de scholen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Stel nou dat het miraculeus op de 0.8 blijft bv en niet stijgt. Wat is er dan erg aan? Stijgt het gaan de teugels strakkers.
Bedrijven en burgers hebben duidelijkheid nodig voor de situatie waar zij in zitten.
Er was duidelijkheid genoeg. En het kan niet versoepeld worden in mijn ogen omdat de graad nog wel iets lager mag dan 0,8, meer tegen 0,2 aan, testbeleid strak moet zijn en dat er veel minder besmettingen plaatsvinden. Pas als aan al die voorwaarden is voldaan, dan is enige versoepeling op z'n plaats.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, ik ga niet naar de bios, terras of uit eten. Maar vapnuit economisch oogpunt en om de maatschappij leefbaar te houden moeten we toch pogingen doeb deze kant op te gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:42 schreef MichaelScott het volgende:
Iedereen die zich enorm zorgen maakt kan nog steeds gewoon thuis blijven.
Hoe minder paniekzaaiers, hoe meer ruimte er op straat is voor de normale mensen.
Verschrikkelijk mee eens. Wat erg zo dat het kabinet zo'n grote gok neemt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte heb je wel gelijk, maar het tempo is veel te hoog. Je moet de mogelijkheid hebben om de gevolgen van een maatregel te evalueren voor je een volgende stap kan zetten. Dat gaat niet als je iedere maand zes stappen tegelijk zet. We weten nog niet eens wat de gevolgen gaan zijn van de heropening van de scholen.
Blijkbaar niet lol.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:45 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Er was duidelijkheid genoeg. En het kan niet versoepeld worden in mijn ogen omdat de graad nog wel iets lager mag dan 0,8, meer tegen 0,2 aan, testbeleid strak moet zijn en dat er veel minder besmettingen plaatsvinden. Pas als aan al die voorwaarden is voldaan, dan is enige versoepeling op z'n plaats.
Nee, een consensus, bekijken per week.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jawel, einde van de angst en het begin van het gezonde verstand.
1 juni is nog best ver weg, nog 3 en een halve week.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:48 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, we zijn nog steeds in onzekere tijd waar alle kanten op gaat hoe we zijn allen het virus moeten bestrijden en beheersen. Maar op gegeven moment vind ik tempo versoepeling te snel en heeft wel meer kans op een risico, vooral terrassen en cafés!
Nouja dan komt de deksel vanzelf op de neus. Met oog op de zomer moest hij bedrijven en burgers enig perspectief bieden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:45 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Er was duidelijkheid genoeg. En het kan niet versoepeld worden in mijn ogen omdat de graad nog wel iets lager mag dan 0,8, meer tegen 0,2 aan, testbeleid strak moet zijn en dat er veel minder besmettingen plaatsvinden. Pas als aan al die voorwaarden is voldaan, dan is enige versoepeling op z'n plaats.
Hoi mede Hageneesquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:38 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Er kan nog een hoop gebeuren in die tijd idd. Zowel negatieve als positieve scenario's.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:49 schreef skrn het volgende:
[..]
1 juni is nog best ver weg, nog 3 en een halve week.
Inderdaad wel ja.....als de cijfers op de ic omhoog zouden gaan.... Kan Rutte altijd nog zeggen 1 Juni 2021 bedoelde de overheid.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:49 schreef skrn het volgende:
[..]
1juni is nog best ver weg, nog 3 en een halve week.
Loop daar dan niet op vooruit!quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er kan nog een hoop gebeuren in die tijd idd. Zowel negatieve als positieve scenario's.
Dat is volledig afhankelijk van de mate van social distancing. Zoals het de afgelopen weken ging: lang. Erg lang.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoelang duurt het eigenlijk van R0 0.8 naar 0.2?
Ja mee eens. De risico gaat nu per dag wel ietsjes groeien dat het weer misgaat.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:50 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hoi mede Hagenees
Ik hou mn hart ook vast, vind het veel te druk worden. Steeds meer mensen hebben dikke poep aan de maatregelen.
Ik ben niet degene die plannen totaan september gepresenteerd heeft hè.quote:
Kijk, dat is nog eens positiefquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk dat we er allemaal aan gaan. Nog voor 1 juno.
Het zijn denk ik ook meer optimistische richtlijnen als alles goed gaat. Ik hoop het maar betwijfel het ook.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte heb je wel gelijk, maar het tempo is veel te hoog. Je moet de mogelijkheid hebben om de gevolgen van een maatregel te evalueren voor je een volgende stap kan zetten. Dat gaat niet als je iedere maand zes stappen tegelijk zet. We weten nog niet eens wat de gevolgen gaan zijn van de heropening van de scholen.
En dat Rutte dan zegt dat het best wel tot 15 km mag zijn.quote:Leerlingen komen zoveel mogelijk met de fiets of lopend naar school, zeker wanneer zij binnen een straal van 8 kilometer van school wonen.
Mensen in de randstad kunnen er nu al amper mee omgaan. Alles versoepelen houdt alleen maar in dat een groot deel van de bevolking het laat lopen. Mogen we straks allemaal in de herfst weer opnieuw in lockdown. Goed bezig!quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Het kán gewoon prima. Prima op strategisch gebied op meerdere vlakken, een goed besluit
En zo niet, kan er weer opgeschroefd worden qua maatregelen
Voorlopige plannen, domoor, kan volgende week weer anders zijn, is duidelijk gezegd.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die plannen totaan september gepresenteerd heeft hè.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik pas me makkelijk aan het geldende niveau aanquote:
Dit idd, laat die doemdenkers lekker tot december 2021 in lockdown blijven zitten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:42 schreef MichaelScott het volgende:
Iedereen die zich enorm zorgen maakt kan nog steeds gewoon thuis blijven.
Hoe minder paniekzaaiers, hoe meer ruimte er op straat is voor de normale mensen.
Ja, maar gebeurt niet alleen in de randstad, echter ook in kleine steden als Arnhem of Eindhoven bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:56 schreef Cara het volgende:
[..]
Mensen in de randstad kunnen er nu al amper mee omgaan. Alles versoepelen houdt alleen maar in dat een groot deel van de bevolking het laat lopen. Mogen we straks allemaal in de herfst weer opnieuw in lockdown. Goed bezig!
Dus toch wel.twitter:eggersnsf twitterde op woensdag 06-05-2020 om 13:18:43Re-analysis of the viral load data by age from @c_drosten's group shows that viral load increases with age!
Thank you, @HeldLeonhard for doing this and your comment on the stats!
See https://t.co/Djj4GJivNf
#COVIDー19 @DFTBubbles https://t.co/1EvbEgkay7 reageer retweet
Je kan je ook voorbereiden nu.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het zijn denk ik ook meer optimistische richtlijnen als alles goed gaat. Ik hoop het maar betwijfel het ook.
Ik ben blij dat hij open en duidelijk gecommuniceerd heeft wat het plan is.
In de praktijk is de kans groot dat het niet zo eenvoudig gaat maar het mag wel het streven zijn.
Ik denk dat mensen dit echt nodig hadden. Hij zegt er meerdere malen bij dat het af hangt van hoe het loopt.
Perspectief en duidelijkheid was nodig.
Gaat het nu mis kan je de verantwoordelijkheid terugkoppelen aan de burgers in veel situaties.
Er is toch helemaal geen lockdown in Nederlandquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:56 schreef Cara het volgende:
[..]
Mensen in de randstad kunnen er nu al amper mee omgaan. Alles versoepelen houdt alleen maar in dat een groot deel van de bevolking het laat lopen. Mogen we straks allemaal in de herfst weer opnieuw in lockdown. Goed bezig!
Hier in Den Haag beslist niet.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:58 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dit idd, laat die doemdenkers lekker tot december 2021 in lockdown blijven zitten.
Het wordt hoog tijd voor versoepeling, de meeste mensen gedragen zich goed en zolang je echte mass spreading events nog vermijdt heb ik alle vertrouwen in een spoedige exit.
Daarom was dit dus nodig. Nu is er een optimistisch plan, ligt de bal bij de burger. Meer solidariteit = meer vrijheid.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is volledig afhankelijk van de mate van social distancing. Zoals het de afgelopen weken ging: lang. Erg lang.
Nee die blijven dus dicht tot er minstens 100 man mag zittenquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Zoals verwacht: veel bioscopen etc zitten niet te wachten op die 30 personen limiet want niet rendabel.
Bron: NOS
Ken genoeg bioscopen die de films lieten draaien met 10 lui in de zaal.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee die blijven dus dicht tot er minstens 100 man mag zitten
Dat zegt de meneer van de exploitanten vereniging. Zoals de meneer van de KHN zegt dat zij te weinig krijgen. Allemaal polletiek, allemaal hun eigen hachje redden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Zoals verwacht: veel bioscopen etc zitten niet te wachten op die 30 personen limiet want niet rendabel.
Ja, precies, heb ook wel eens in een bijna lege zaal gezeten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ken genoeg bioscopen die de films lieten draaien met 10 lui in de zaal.
Theaters: Dit heeft geen zin.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:59 schreef Jor_Dii het volgende:
quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
kleine steden als Eindhoven bijvoorbeeld.
Maar is dat niet logischer omdat zij zieker worden?quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:58 schreef houdafstand het volgende:
Dus toch wel.twitter:eggersnsf twitterde op woensdag 06-05-2020 om 13:18:43Re-analysis of the viral load data by age from @:c_drosten's group shows that viral load increases with age!
Thank you, @:HeldLeonhard for doing this and your comment on the stats!
See https://t.co/Djj4GJivNf
#COVIDー19
@:DFTBubbles https://t.co/1EvbEgkay7 reageer retweet
Uhm nee dat denk ik niet - zie nieuwsbericht hierbovenquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zegt de meneer van de exploitanten vereniging. Zoals de meneer van de KHN zegt dat zij te weinig krijgen. Allemaal polletiek, allemaal hun eigen hachje redden.
Puntje bij paaltje zullen ze allemaal gewoon open gaan hoor.
Vanaf 1 juli zijn het er 100. Volgens mij is die maand vanaf 1 juni vooral bedoeld om alvast te oefenen en testen hoe alle maatregelen in praktijk werken. Er zullen bijvoorbeeld ondernemers die het nu niet gewend zijn met reserveringssystemen moeten gaan werken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja wat willen ze dan? Volle zalen gaat em logischerwijs niet worden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:02 schreef RipCity het volgende:
[..]
Theaters: Dit heeft geen zin.
https://www.nu.nl/cultuur(...)t-is-onhaalbaar.html
Met intellect films....is dit vaak normaalste zaak inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ken genoeg bioscopen die de films lieten draaien met 10 lui in de zaal.
De laatste keer dat ik meer dan 100 mensen in een bioscoop zag was tijdens Flodder 1 in 1986 dus die moeten niet zo zeiken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:04 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Vanaf 1 juli zijn het er 100. Volgens mij is die maand vanaf 1 juni vooral bedoeld om alvast te oefenen en testen hoe alle maatregelen in praktijk werken. Er zullen bijvoorbeeld ondernemers die het nu niet gewend zijn met reserveringssystemen moeten gaan werken.
Kiezen of delen, lijkt me.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:02 schreef RipCity het volgende:
[..]
Theaters: Dit heeft geen zin.
https://www.nu.nl/cultuur(...)t-is-onhaalbaar.html
Ik vraag me af wanneer je moetp reserveren? De dienstveelener moet als een halve dokter vragen stellen alvorens de reservatie te accepteren.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:04 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Vanaf 1 juli zijn het er 100. Volgens mij is die maand vanaf 1 juni vooral bedoeld om alvast te oefenen en testen hoe alle maatregelen in praktijk werken. Er zullen bijvoorbeeld ondernemers die het nu niet gewend zijn met reserveringssystemen moeten gaan werken.
Dat zijn de theaters. Die hebben het, concludeerden we vanmiddag al, iets lastiger ja. Bioscopen gaan gewoon open, uitzonderingen daargelaten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uhm nee dat denk ik niet - zie nieuwsbericht hierboven
Met een bioscoop heb je in ieder geval geen enorm leger aan personeel nodig zoals bij een theater.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:06 schreef asco het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik meer dan 100 mensen in een bioscoop zag was tijdens Flodder 1 in 1986 dus die moeten niet zo zeiken.
Lijkt mij ook, maar vorige week werd volgens mij anders beweerd.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar is dat niet logischer omdat zij zieker worden?
Bijzonder ja, volgens mij is dit later toegevoegd in de lijst op de site.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:03 schreef MichaelScott het volgende:
Binnenzwembaden ook weer open volgende week.
Best gek, je zou denken dat het virus goed gedijt in vochtige kleedhokjes.
Je bedoelt schouwburgen waarschijnlijk, oude logge gesubsidieerde fabrieken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zijn de theaters. Die hebben het, concludeerden we vanmiddag al, iets lastiger ja. Bioscopen gaan gewoon open, uitzonderingen daargelaten.
Ik bedoel theaters. Waar schouwburgen ook onder vallen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je bedoelt schouwburgen waarschijnlijk, oude logge gesubsidieerde fabrieken.
Nah, creatief worden dan, crisis!quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoel theaters. Waar schouwburgen ook onder vallen.
Zou ik niet doen, krijg je scheve ogen..quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:15 schreef Rijst het volgende:
Is me nog niet helemaal duidelijk rondom mondkapjes in het ov. We hebben thuis alleen van die surgical masks die met 3 lagen. Die mogen dan niet gedragen worden of wel? Omdat het san een mondkapje is voor de zorg.
Klopt, maar dit had best even genoemd mogen worden. Deze mensen willen ook serieus genomen worden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:04 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het verhaal was dat ze in 25 instellingen bij wijze van proef een versoepelde bezoekregeling willen toelaten. En als dat goed uitpakt, mag het bij de andere ook.
Mag je gewoon dragen. Niemand gaat zeggen dat je niet mee mag, omdat je een professioneel mondkapje draagtquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:15 schreef Rijst het volgende:
Is me nog niet helemaal duidelijk rondom mondkapjes in het ov. We hebben thuis alleen van die surgical masks die met 3 lagen. Die mogen dan niet gedragen worden of wel? Omdat het dan een mondkapje is voor in de zorg.
Ik denk zelfs dat theaters met een dosis inventiviteit een eind kunnen komen ja, maar als je dat nu al zegt vergooi je je kans op meerquote:
Tuurlijk. Het gaat voor de kleine bioscoopjes wat moeilijker worden, maar daar draaien toch altijd al niche films.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:16 schreef skrn het volgende:
En die 30 man gaat per zaal he.
Een flinke bioscoop heeft zes zalen. In plaats van zes verschillende films doe je er 2 of 3, zodat je je afdrage per film over een gelijk aantal bezoekers kan uitsmeren.
Sorry dan, geen idee welk bericht van je is verwijderd, maar over het werkelijke probleem hebben de mensen het hier voortdurend, dacht ik zo.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:16 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Hier komt hij weer.
Vond dat er van middag een stelletje kleuters op Fok zaten werkelijk alleeen maar over café ‘s en kappers maar geen een over het werkelijke probleem waar we me zitten.
Schijnbaar heeft en of andere Mod het leuk gevonden om mijn bijdrage te verwijderen over de Ernst van de situatie waar we in zitten. Daar moet toch is echt wat aan gedaan worden. kyran is de enige die er echt serieus op ingaat.
Het staat je vrij om er toch niet aan deel te nemen en thuis te blijven?quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:48 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, we zijn nog steeds in onzekere tijd waar alle kanten op gaat hoe we zijn allen het virus moeten bestrijden en beheersen. Maar op gegeven moment vind ik tempo versoepeling te snel en heeft wel meer kans op een risico, vooral terrassen en cafés!
Ja ik neem nog maanden sabbatical!quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het staat je vrij om er toch niet aan deel te nemen en thuis te blijven?
Dat is het. Niemand dwingt je om thuis te blijven of naar buiten te gaan. Dat mag je nu helemaal zelf weer beslissen. Natuurlijk met inachtneming van de paar regels die er zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het staat je vrij om er toch niet aan deel te nemen en thuis te blijven?
Dat lijkt me ook. Mn vriendin moet elke dag met ov. Hoop dat er geen consquenties aan vast zitten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:18 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Mag je gewoon dragen. Niemand gaat zeggen dat je niet mee mag, omdat je een professioneel mondkapje draagt
Het grootste probleem is dat mensen hun kop kop in het zand stoppen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Sorry dan, geen idee welk bericht van je is verwijderd, maar over het werkelijke probleem hebben de mensen het hier voortdurend, dacht ik zo.
Het werkelijke probleem is dat niemand het weet!
Hetzelfde probleem als met de horeca, er zijn teveel.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat theaters met een dosis inventiviteit een eind kunnen komen ja, maar als je dat nu al zegt vergooi je je kans op meer.
Dat is het ook, het wordt steeds helaas wel erger met die versoepelingen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:24 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat mensen hun kop kop in het zand stoppen.
En niet in willen zien dat er een gigantische catastrofe aan de gang is.
Al dat geleuter over. Café’s en kappers. Dat boeit niet.
Dat virus is onder ons.
Als je de cijfers bekijkt juist niet, die gaan hard de goede kant op.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is het ook, het wordt steeds helaas wel erger met die versoepelingen.
Rot toch op joh. IC is op dit moment lager bezet dan een random dag in 2019. Het gaat echt fout!!?quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:24 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dat virus is onder ons.
Ja maar de mensen willen het niet snappen hoe erngstig het is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik vind de versoepelingen nog best wel matig. Geen eens discotheken en festivals. Versoepeling van niks dit. Jullie hebben echt je zin gekregen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Erngstig? Wat is dat precies?quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:28 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ja maar de mensen willen het niet snappen hoe erngstig het is.
Dat valt toch wel mee?quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hetzelfde probleem als met de horeca, er zijn teveel.
De maatregelen voorkomen die catastrofe, zoals het nu gaat is het even erg als het aantal mensen die overlijden aan kanker, en daar staan we ook niet elke dag bij stil.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:24 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dat virus is onder ons.
Het coronavirus is wel een ernstige longziekte waar je ook echt goed tot mild ziek kunt worden en natuurlijk gaan er veel mensen aan dood. Het is ook besmettelijk!quote:
Nu moet ik heel hard gaan huilen! Mijn moedertje van 89 in de doelgroep, inmiddels begin ik ook aardig die richting op te gaan, een dochter die werkt op een corona-afdeling, zoon met 2 kindjes in Frankrijk in een strikte politiestaat inmiddels, whehehehehehehequote:Op woensdag 6 mei 2020 22:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Als je denkt dat de discotheek en festivals weer kunnen heb je echt een plaat voor je kop.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:28 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ik vind de versoepelingen nog best wel matig. Geen eens discotheken en festivals. Versoepeling van niks dit. Jullie hebben echt je zin gekregen.
Een maandagavond, met 3 personen, laatste film die ik zag, die in een take genomen oorlogsfilm.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:02 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, precies, heb ook wel eens in een bijna lege zaal gezeten.
Jeetje, is het besmettelijk?!quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het coronavirus is wel een ernstige longziekte waar je ook echt goed tot mild ziek kunt worden en natuurlijk gaan er veel mensen aan dood. Het is ook besmettelijk!
waar moet ik nu mn meisjes vindenquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:30 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je denkt dat de discotheek en festivals weer kunnen heb je echt een plaat voor je kop.
Het gaat juist de goede kant op. Probeer dat eens tot je te laten doordringen. Angst en negativiteit helpen niets.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:24 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dat virus is onder ons.
Ach ja van het leven gaan ook mensen dood. Ik begrijp het probleem niet zo.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het coronavirus is wel een ernstige longziekte waar je ook echt goed tot mild ziek kunt worden en natuurlijk gaan er veel mensen aan dood. Het is ook besmettelijk!
Wees toch niet zo negatief. Het gaat de goede kant op.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja echt belachelijk inderdaad. Discotheken festival, hoeren, casino. Echt een stel softies daar in DH.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:30 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je denkt dat de discotheek en festivals weer kunnen heb je echt een plaat voor je kop.
Er sterven 10 miljoen mensen per jaar aan kanker. Even ergquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:29 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
De maatregelen voorkomen die catastrofe, zoals het nu gaat is het even erg als het aantal mensen die overlijden aan kanker, en daar staan we ook niet elke dag bij stil.
Het leven moet door, en daarbij hoort gezanik over cafés en kappers ja
Jij maakt het jezelf moeilijk. Waarom? Wees gewoon blij dat het de goede kant opgaat.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:28 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ja maar de mensen willen het niet snappen hoe erngstig het is.
Eens verdomme.quote:
Dit dus, open gooien die handel, straks hebben we er honderdduizenden werklozen bij als we nu niet gaan versoepelen. Gelukkig ziet de tijdlijn er enigszins positief uit die het kabinet dus bedacht heeft.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:28 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Rot toch op joh. IC is op dit moment lager bezet dan een random dag in 2019. Het gaat echt fout!!?
Probeer er maar overheen te lezen. Doemdenken brengt je niets. En doemdenkers al helemaal niet.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nu moet ik heel hard gaan huilen! Mijn moedertje van 89 in de doelgroep, inmiddels begin ik ook aardig die richting op te gaan, een dochter die werkt op een corona-afdeling, zoon met 2 kindjes in Frankrijk in een strikte politiestaat inmiddels, whehehehehehehe
En nu er bovenop nog meer doemdenkers, kan me wel gaan opknopen inmiddels.
ze moeten gewooon alles open gooien.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:32 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja echt belachelijk inderdaad. Discotheken festival, hoeren, casino. Echt een stel softies daar in DH.
Dat is totaal niet realistischquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:28 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ik vind de versoepelingen nog best wel matig. Geen eens discotheken en festivals. Versoepeling van niks dit. Jullie hebben echt je zin gekregen.
Hoe weet je dat? Bron???quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij maakt het jezelf moeilijk. Waarom? Wees gewoon blij dat het de goede kant opgaat.
Net was je zo tegen. Wat heeft je deze draai laten maken?quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:33 schreef Solingjan het volgende:
Ze moeten gewoon alles open
[..]
ze moeten gewooon alles open gooien.
Ze hebben ook net een miljoen tests gekocht, dus kunnen het nu ook beter indammen dan eerst. Ik heb er alle vertrouwen in.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is totaal niet realistischEn ik ben pro versoepelingen. Vind echt dat de overheid ons aardig tegemoet komt zo, al zijn er wat details die wat beter uitgewerkt moeten worden.
Aan de andere kant vind ik doemdenken ook wat overdreven, maar hey, die meningen zijn er nou eenmaal en de kans bestaat ook gewoon dat de nummers wat gaan stijgen. Denk dat ze daar ook rekening mee houden; zolang ze maar niet te snel stijgen. Op een gegeven moment moeten ze de burgers gewoon perspectief bieden en ik ben blij dat ze dat nu wel gedaan hebben. Best een goede middenweg imo. Gezien de omstandigheden.
Toch niet in Nederland, flapdrolquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Er sterven 10 miljoen mensen per jaar aan kanker. Even erg
Pssst ben niet serieusquote:Op woensdag 6 mei 2020 22:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is totaal niet realistischEn ik ben pro versoepelingen. Vind echt dat de overheid ons aardig tegemoet komt zo, al zijn er wat details die wat beter uitgewerkt moeten worden.
Aan de andere kant vind ik doemdenken ook wat overdreven, maar hey, die meningen zijn er nou eenmaal en de kans bestaat ook gewoon dat de nummers wat gaan stijgen. Denk dat ze daar ook rekening mee houden; zolang ze maar niet te snel stijgen. Op een gegeven moment moeten ze de burgers gewoon perspectief bieden en ik ben blij dat ze dat nu wel gedaan hebben. Best een goede middenweg imo. Gezien de omstandigheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |