8/ In de praktijk zijn de gevolgen van deze ‘intelligente lockdown light’ net zo voelbaar als in Nederland.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:15 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Omdat ik een broertje dood heb aan kereltjes met een grote slabek. Kijk eens, een prachtig draadje voor jou op twitter van Peter Slagter
Even doornemen en in het vervolg gewoon je grote mond houden over dat daar zoveel meer gedaan wordt dan in Nederland en het de ultieme weg naar jouw utopische corona-samenleving is oke?
Gaat niet om mij, maar om de KLM. Als het niet veilig is, dan vlieg je niet.quote:
Zei Rutte vorige week bij zijn persconferentie.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:07 schreef hooibaal het volgende: [..] Nooit gesloten geweest, dat is bij ideeën gebleven.
Ach nu kunnen Anita en John niet meer vandaag schuimbekken op twitter over het "kutRIVM"quote:Op maandag 4 mei 2020 17:29 schreef tompsv18 het volgende:
RIVM heeft de cijfers vandaag niet meer op Twitter gezet. Enkel op de website. Bijzonder.
En hoe ziet het eruit als die zieke figuur iets voor zijn mond en neus heeft?quote:Op maandag 4 mei 2020 17:05 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Simulatie van de verspreiding van droplets in een vliegtuig. Lijkt me sterk dat mondkapjes dit helemaal gaan voorkomen.
Dan kun je beter met een corona paspoort gaan werken.
Dat is toch constant gaande? Mensen zitten allemaal te wijzen naar andere landen, landen die totaal onvergelijkbaar zijn. Er zijn zoveel factoren van belang, dat is niet te vergelijken.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:28 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Het aanpakken zoals de Zweden zou hier een ramp zijn geworden, leuk dat jullie kennis hebben van de samenleving in andere landen maar kennen jullie de Nederlanders ook?
Er is geen 'Nederlander' op het punt van social distancing; er zijn zat mensen die zich aan de regels houden, maar ook legio mensen die lijken te vragen om een besmetting.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:28 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Het aanpakken zoals de Zweden zou hier een ramp zijn geworden, leuk dat jullie kennis hebben van de samenleving in andere landen maar kennen jullie de Nederlanders ook?
Laat ze lekker besmet raken, hoe meer van dat soort simpele zielen besmet raken hoe eerder er eventueel immuniteit kan optreden.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is geen 'Nederlander' op het punt van social distancing; er zijn zat mensen die zich aan de regels houden, maar ook legio mensen die lijken te vragen om een besmetting.
Maar het is net als bijna alle maatregelen vrijblijvend. 'We roepen iedereen op om'. Maar in tegenstelling tot de eerste paar weken werkt dat niet meer zo goed, dus het wordt tijd dat hij ergens anders mee komt.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Zei Rutte vorige week bij zijn persconferentie.
SjekGodtwitter:jackvangelder twitterde op maandag 04-05-2020 om 09:39:17Zou onze economie ook zo onder druk hebben gestaan als we genoeg mondkapjes, testen en intensivecare bedden hadden gehad vanaf het begin? reageer retweet
In Nederland kon je nog op markten terecht waar dat in Zweden verboden is. Winkels werden gesloten als er te veel drukte was of rijen gevormd werden. Supermarkten en al. Met je uitgeluld. Ben je een 12-jarige VMBO'er ofzo?quote:Op maandag 4 mei 2020 17:22 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
8/ In de praktijk zijn de gevolgen van deze ‘intelligente lockdown light’ net zo voelbaar als in Nederland.
Schoolexamens zijn afgelast. Theater, concert en opera gesloten. Atletiek, marathons en sportevenementen afgelast. Vrijwel alle binnenlandse vluchten zijn geannuleerd.
Rechtstreeks copy paste. Voor de rest mogen alle zaken die ik opnoemde. Maar ok ik snap dat je uitgeluld bent. Met je ja ik heb vrienden daar. Zijn net zo bang als dat jij bent zeker.
Zie je de vrijheden die men in Zweden volgens het allemansrecht heeft in Nederland al positief uitpakken?quote:Op maandag 4 mei 2020 17:28 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Prima, lekker niet mee doen.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:22 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Gaat niet om mij, maar om de KLM. Als het niet veilig is, dan vlieg je niet.
En wil je wel vliegen als KLM, dan moet je zorgen voor fatsoenlijke maatregelen. Uitdelen van de juiste materialen die in ieder geval iets doen (al is een FFP2 mondmasker voor de gewone mens ook grotendeels schijnveiligheid) of je vliegtuigen aanpassen. Bijvoorbeeld met plastic schermen en lagere bezetting. De luchtfilters die standaard in een vliegtuig zitten doen sowieso al een hoop werk.
Overigens vlieg ik ook niet, zojuist vlucht van KLM geannuleerd. Ik ga niet mee met die schijnheilige troep.
quote:Op maandag 4 mei 2020 17:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
hoe eerder er eventueel immuniteit kan optreden.
Achteraf een koe in z'n reet kijken maakt iemand nog geen god natuurlijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:39 schreef Gehrman het volgende:
SjekGodtwitter:jackvangelder twitterde op maandag 04-05-2020 om 09:39:17Zou onze economie ook zo onder druk hebben gestaan als we genoeg mondkapjes, testen en intensivecare bedden hadden gehad vanaf het begin? reageer retweet
KABAMquote:
Haha, huftertje.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:45 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
KABAM
Nu een welverdiend pilsje drinken op café
Nee, wel als mensen zoals Jack wat minder biertjes kappen en hamburgers vreten.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:39 schreef Gehrman het volgende:
Dat is toch de bedoeling?quote:Op maandag 4 mei 2020 17:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Laat ze lekker besmet raken, hoe meer van dat soort simpele zielen besmet raken hoe eerder er eventueel immuniteit kan optreden.
Whaha grapjas die man, Dolf is aan het lachen vanuit de hel.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:54 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ng-op-nazi-ideologie
’Naleven coronamaatregelen overwinning op nazi-ideologie’
aldus Ferd Grapperhaus
Dolf had het nu beter aan gepakt dan Rutte.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Whaha grapjas die man, Dolf is aan het lachen vanuit de hel.
Of de slums in India.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Waar zijn de bergen doden in Afrika trouwens, daar zou het nu toch wel keihard aan de gang moeten zijn.
quote:Op maandag 4 mei 2020 17:39 schreef Gehrman het volgende:
quote:Jack van gelder liet vroeger altijd zijn auto wassen in noord (was een Roll's of een Bentley,iig een dure) en als fooi gaf Jack dan geen geld NEEN,jack vertelde een >mop<.. een mop! onnodig te zeggen dat die gasten jack wel konden schieten.
En rechts moet voorrang krijgen.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:25 schreef hooibaal het volgende:
Inmiddels voeren steeds meer steden eenrichtingsverkeer voor voetgangers in in de winkelcentra. Detailhandel Nederland roept op tot een gemeenschappelijke aanpak, zodat het overal hetzelfde werkt. Het lijkt mij ook wel handiger als het in alle steden hetzelfde gaat, inderdaad.
Bedankt voor je constructieve bijdrage.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:13 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit is van een kinderlijke simpliciteit dat ik er niet meer op inga.
Als je aan de goede kant van de straat loopt dan zorgt dat er in elk geval voor dat de mensen die de winkel uit gaan voorrang hebben op de mensen die erin willen. Lijkt me nog best handig eigenlijkquote:
Als vitamine D inderdaad een rol speelt dan is het te verklaren.. Er zullen niet veel Afrikanen zijn met vitamine D te kortquote:Op maandag 4 mei 2020 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Waar zijn de bergen doden in Afrika trouwens, daar zou het nu toch wel keihard aan de gang moeten zijn.
Afrikaan van gemiddeld 19.7 jaar; Rare westerlingen en hun zorgen, we hebben hier malaria, 470k doden in een jaar, beat that![]()
Ik denk dat het meer de leeftijd is en het gebrek aan obesitas.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als vitamine D inderdaad een rol speelt dan is het te verklaren.. Er zullen niet veel Afrikanen zijn met vitamine D te kort
Je hebt anders aardig wat kinderen met dikke buiken daar!quote:Op maandag 4 mei 2020 18:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer de leeftijd is en het gebrek aan obesitas.
Nee, maar ik ga niet voorop in de strijd. -edit, schei eens uit-quote:Op maandag 4 mei 2020 18:02 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat is toch de bedoeling?Die groepsimmuniteit?
Jij wil jaren binnen blijven zitten, wachtend op HET VACCIN?
obesitas in afrika neemt anders explosief toe....quote:Op maandag 4 mei 2020 18:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer de leeftijd is en het gebrek aan obesitas.
Haha held, lekker neerbuigend doen en anderen de kastanjes uit het vuur laten halen.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee, maar ik ga niet voorop in de strijd.
Ik noem het eerder dom gedrag aanmoedigen zodat de wat hogere klassen het straks makkelijker hebben. Werkpaarden en sierpaarden.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha held, lekker neerbuigend doen en anderen de kastanjes uit het vuur laten halen.
Sta je mooi voorop!quote:Op maandag 4 mei 2020 18:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee, maar ik ga niet voorop in de strijd.
-edit, doe eens niet-Ga lekker leven in plaats van die angst. Het merendeel heeft Corona mogelijk al gehad...quote:Op maandag 4 mei 2020 17:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is geen 'Nederlander' op het punt van social distancing; er zijn zat mensen die zich aan de regels houden, maar ook legio mensen die lijken te vragen om een besmetting.
Het duurde even, maar we hebben er weer een..quote:Op maandag 4 mei 2020 19:07 schreef Landgeld het volgende:
Steeds meer verruiming van de regels. Positief. Uiteindelijk zijn er fucking pas 5000 doden. Op 17.000.000 mensen.
Terwijl we de hele economie torpederen. Tuurlijk wil het Rivm 0.0 overdracht. Maar dat is gewoon niet haalbaar.
Ik pleit dan ook voor nog verdere versoepeling van de regels. Ook die 1.5 meter is waanzin. Schijnveiligheid.
Is de griep van 2018 al aangehaald?quote:Op maandag 4 mei 2020 19:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het duurde even, maar we hebben er weer een..
Nu wel dus. Laten we eens ophouden met dat gekift op elkaar.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is de griep van 2018 al aangehaald?
Mensen met een donkere huidskleur zijn er toch minder vatbaar voor of zo? Althans dat zei mijn zwarte buurmanquote:Op maandag 4 mei 2020 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Afrikaan van gemiddeld 19.7 jaar; Rare westerlingen en hun zorgen, we hebben hier malaria, 470k doden in een jaar, beat that![]()
Het lijkt of dat virus niet erg happig is op tropisch weerquote:Op maandag 4 mei 2020 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Kan ook zijn dat daar weinig getest wordt.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Het lijkt of dat virus niet erg happig is op tropisch weer
Maleisië is westers.. Australië en Nieuw-Zeeland daar was het nog zomer bij de corona-uitbraak.. die landen schieten mij te binnen die er genadig vanaf zijn gekomen.quote:
Dan zou je toch verwachten dat je dat vanzelf wel merkt daar, of in India. Slechte zorg, weinig hygiëne, mensen zitten dicht op elkaar. Het virus is lang niet zo dodelijk en besmettelijk als ze bewerenquote:
twitter:rafaelshimunov twitterde op maandag 04-05-2020 om 00:23:05I spent a year campaigning for @NYCMayor @BilldeBlasio because he ran on the idea that we should never be "a tale of two cities".
This is his West Village vs East Village on the same weekend.
I've been ashamed of my work for you for a very long time, but you need to resign. https://t.co/SO2y3nWMUP reageer retweet
Misschien komt het vooral omdat ze ook in die landen de Coronadoden niet goed kunnen bijhouden?quote:Op maandag 4 mei 2020 19:35 schreef Nia het volgende:
Kijk ook eens naar de bevolkingsopbouw van een land. Hoe jonger die is, des te minder corona doden. In Afrika leven voornamelijk jonge mensen: https://www.populationpyramid.net/western-africa/2020/
Je ziet ook relatief weinig corona doden in die voormalige Sovjet landen. Ook daar hebben ze een relatief jonge bevolking.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien komt het vooral omdat ze ook in die landen de Coronadoden niet goed kunnen bijhouden?
In Amerika zijn juist de mensen met een donkere huidskleur meer vertegenwoordigd, waarschijnlijk vooral te maken met sociaal economische status en levensstijl, niet met genetica.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:12 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Mensen met een donkere huidskleur zijn er toch minder vatbaar voor of zo? Althans dat zei mijn zwarte buurman
Op zich niet raar natuurlijk dat als je minder 80+ hebt in je land dat er daar niet zoveel van dood gaat. Al denk ik niet dat je de gezondheid van de gemiddelde Ghanees of Moldaviër (als voorbeeld) van 50 jaar kan vergelijken met de gemiddelde gezondheid van een Nederlander van 50 jaar.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:40 schreef Nia het volgende:
[..]
Je ziet ook relatief weinig corona doden in die voormalige Sovjet landen. Ook daar hebben ze een relatief jonge bevolking.
Dat is toch ook niet zo verwonderlijk als je naar de leeftijdsopbouw kijkt bij de coronadoden.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:35 schreef Nia het volgende:
Kijk ook eens naar de bevolkingsopbouw van een land. Hoe jonger die is, des te minder corona doden. In Afrika leven voornamelijk jonge mensen: https://www.populationpyramid.net/western-africa/2020/
Geen speld tussen te krijgen. Ik zou het zelfs bijna geniaal noemen.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:32 schreef HiZ het volgende:
maar waar je zit in een vliegtuig heeft wel degelijk te maken met waar je zit.
Bron? Want Oost-Europese landen zijn behoorlijk vergrijsd. Hoewel het aantal 75-plussers misschien wel laag is.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:40 schreef Nia het volgende:
[..]
Je ziet ook relatief weinig corona doden in die voormalige Sovjet landen. Ook daar hebben ze een relatief jonge bevolking.
Bruikbare idioot. Voor een systeem dat ons eronder wil krijgen.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het duurde even, maar we hebben er weer een..
Kappers. Horeca en sportscholen alleen met beperking...quote:Op maandag 4 mei 2020 20:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat zal er vanaf 20 mei weer mogen denken jullie?
Rijp voor BNWquote:Op maandag 4 mei 2020 20:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bruikbare idioot. Voor een systeem dat ons eronder wil krijgen.
Media behandeld ons Als kids. Fuck de Lockdown.... Angst.
Kijk je ook iedere dag naar het dodental van het RIVM??
Heb je je pilletje vandaag overgeslagen?quote:Op maandag 4 mei 2020 20:45 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bruikbare idioot. Voor een systeem dat ons eronder wil krijgen.
Media behandeld ons Als kids. Fuck de Lockdown.... Angst.
Kijk je ook iedere dag naar het dodental van het RIVM??
Iig haren (laten) knippen.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
ga je eerst wachten op goedkeuring van papa staatquote:Op maandag 4 mei 2020 20:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Niet wachten is nogal duur...quote:Op maandag 4 mei 2020 20:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ga je eerst wachten op goedkeuring van papa staat
Gelukkig mogen we dat al 75 jaar.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:58 schreef weetjewel5 het volgende:
hopelijk mogen we morgen vieren dat we vrij zijn...
Nee hoor. Die indruk lijkt hij enkel en alleen te wekken met zijn simplistische geblaat. Jammer genoeg zijn veel mensen daar gevoelig voor.quote:
Nee jij gaat eerst wachten op goedkeuring van papa staat.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ga je eerst wachten op goedkeuring van papa staat
Goeie vraag.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Blijf jij maar geloven in de linkse media terreurquote:Op maandag 4 mei 2020 21:07 schreef JwHw het volgende:
[..]
Nee hoor. Die indruk lijkt hij enkel en alleen te wekken met zijn simplistische geblaat. Jammer genoeg zijn veel mensen daar gevoelig voor.
Denk inderdaad ook kappers. Maar naast dat? De regering is niet in staat om iedereen te voorzien van mondkapjes. En het OV? Dat zal een ramp zijn. Gaat gewoon niet met 1,5 meter afstand. Dan kunnen er hoogstends 10 man per wagon. Iedereen die afhankelijk is van het OV kan daardoor niet op het werk komen. En de verspreiding van het virus zal dan ook wel weer sneller om zich heen slaan. Genoeg mensen die zich niet aan de maatregelen houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Goeie vraag.
Heel misschien de kappers inderdaad, omdat dat om kleine aantallen mensen zijn die telkens bij elkaar zijn - al heb ik niet het idee dat er al een doorbraak in de mondkapjesdiscussie is. En wellicht de beëindiging van de centrale sluiting van de verpleeghuizen, zodat instellingen naar eigen mogelijkheden maatwerk kunnen bieden.
Maar dat zal het wel ongeveer zijn. We zullen eerst de gevolgen van het heropenen van de scholen moeten afwachten. De eerste resultaten uit Denemarken zijn niet erg bemoedigend.
Thuiswerken zal wel een van de laatste maatregelen zijn die wordt afgeschaft. Makkelijkste te realiseren ook.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Denk inderdaad ook kappers. Maar naast dat? De regering is niet in staat om iedereen te voorzien van mondkapjes. En het OV? Dat zal een ramp zijn. Gaat gewoon niet met 1,5 meter afstand. Dan kunnen er hoogstends 10 man per wagon. Iedereen die afhankelijk is van het OV kan daardoor niet op het werk komen.
“I can’t speak for House, obviously – no one’s written clever words for me to say – but I’m pretty sure he’d tell you it’s not a matter of ‘solving’ Covid,” Laurie, who currently stars on HBO’s “Avenue 5,” tweeted. “This is an epidemic, not a diagnostic problem. We solve it together by staying apart.”quote:Op maandag 4 mei 2020 21:29 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Blijf jij maar geloven in de linkse media terreur![]()
Lockdown is gewoon echt onzin. Verbied evenementen en laat mensen vrijheid ervaren...
België heeft de grenzen dicht gegooid.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
Volgens mij zijn wij ook afhankelijk van andere landen om verder te versoepelen met onze maatregelen, zoals Duitsland, Engeland, België, en Denemarken/Zweden. Al beetje gelijk aan elkaar gaan is het eerlijkst. Want als één land zo ver gaat met het versoepelen met zijn of haar maatregelen en wij nog niet, gaan heel veel Nederlanders naar die land om wat te drinken op het terras of zoiets winkelen als een uitje. Dat vind ik echt niet kunnen in deze tijd, dan besmet je ook andere Europese medeburgers.
Daar is veel erger dan hier in Nederland dus.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Engeland? Daar is het nog strenger. En nog voor een lange tijd ook.
Kabinet kennende krijgen we een nieuwe ''hou vol - ik ben doodsbang voor een nieuwe piek'' speech van Rutte. Dat hij eerst de scholen af wil wachten (wat hij al gewoon wist bij de vorige verlenging - hiermee wint hij tijd). Heel misschien iets als een kapper of iets in de zorg wat versoepelt word.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dan had je Engeland uit je stukje moeten halen. Want daar gaat nog lang geen versoepelde maatregelen worden geïntroduceerd.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Daar is veel erger dan hier in Nederland dus.
Volgens mij is het meer de wens om een schuldige aan te wijzen voor de ellende. En een politicus doet het wat beter als kop van jut dan een virus.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:52 schreef Kyran het volgende:
Ik heb nog steeds niemand die "de regering/staat wil ons eronder krijgen" roept met een uitleg zien komen waarom zij dit dan zouden willen. Wat hebben zij er aan?
Wat heeft Rutte te winnen door zijn achterban kapot te maken en ons onder zijn duimpje te houden?
ja had ik ook moeten doen, Engels clubs zeuren daar over hervatting van Premier League, dat vind ik nog wel ongepast daar zodat veel besmettingen bijkomen!quote:Op maandag 4 mei 2020 21:53 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dan had je Engeland uit je stukje moeten halen. Want daar gaat nog lang geen versoepelde maatregelen worden geïntroduceerd.
Niets. Ik denk wél dat Rutte heel voorzichtig is, en dat is met dit ook wel nodig. Denk ik. We weten het eigenlijk allemaal niet. Het is een ongrijpbaar virus. Dat is de ellende.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:52 schreef Kyran het volgende:
Ik heb nog steeds niemand die "de regering/staat wil ons eronder krijgen" roept met een uitleg zien komen waarom zij dit dan zouden willen. Wat hebben zij er aan?
Wat heeft Rutte te winnen door zijn achterban kapot te maken en ons onder zijn duimpje te houden?
Precies! Daarom is het moeilijk te controleren met het virus.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niets. Ik denk wél dat Rutte heel voorzichtig is, en dat is met dit ook wel nodig. Denk ik. We weten het eigenlijk allemaal niet. Het is een ongrijpbaar virus. Dat is de ellende.
Ik ben echt heel blij dat Rutte/VVD aan de macht is op dit moment. Denk dat minder mensen bereid waren om te luisteren als PvdA en/of CDA het voor het zeggen hadden zonder betrokkenheid van de VVD. De achterban van VVD wordt flink geraakt en toch blijft Rutte voorzichtig doen. Dit op zich is al een teken dat het serieus is.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niets. Ik denk wél dat Rutte heel voorzichtig is, en dat is met dit ook wel nodig. Denk ik. We weten het eigenlijk allemaal niet. Het is een ongrijpbaar virus. Dat is de ellende.
Niks. Maar wordt tijd dat hij dat IMT gaat installeren en zich daar op focust.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:52 schreef Kyran het volgende:
Hij zal het echt niet doen om Nederlanders te treiteren en om bedrijven failliet te laten gaan, maar het is wel duidelijk dat hij handelt naar emotie. Angst. Prima hoor; menselijk trekje en ik zou niet graag in zijn schoenen staan, maar hij beslist voor meer dan 17 miljoen mensen. Dan verwacht je dat hij besluiten maakt n.a.v. nummers e.d. en hoewel die best mee zullen spelen bespeur ik bij hem toch voornamelijk angst; wat hij zelf ook blijft herhalen. Angst voor een nieuwe piek. Op een gegeven moment moeten we kleine risico's gaan nemen en ik denk niet dat Rutte daar de beste man voor is tbh.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:52 schreef Kyran het volgende:
IMT moet/mag er zeker komen, maar de ene moet niet meer aandacht krijgen dan het ander. Het is juist uiterst belangrijk om een perfect balans te vinden.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:59 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Niks. Maar wordt tijd dat hij dat IMT gaat installeren en zich daar op focust.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |