Er zijn verschillende redenen,quote:Op maandag 4 mei 2020 16:27 schreef stapoetiepe het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, dat is ook niet haalbaar. Maar als je om minder alles dicht gooit, hoe kun je dan met meer weer dingen openen, zonder enige vorm van testen en tracen? Dan is het 3 2 1 en de IC's ontploffen weer..
En verder, moet het gedurende de gehele vlucht dus op blijven (lijkt me logisch van wel) en hoe doen ze dat met het consumeren van voedsel en drank?quote:Op maandag 4 mei 2020 16:24 schreef maily het volgende:
[..]
Krijgen de passagiers daar ook instructies voor?
Ach, die 'onzin' werd voor een flink deel ook veroorzaakt door de zweden zelf die zaten te doen alsof ze zo superieur waren. Het heeft die Tegnell anderhalve maand gekost voordat hij het niet meer had over de 'wetenschap achter het beleid' maar ging uitleggen dat Zweden qua beleid eigenlijk dicht bij de grootste gemene deler zat.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:26 schreef Snowpea het volgende:
[..]
hèhè, eindelijk iemand die dat ziet en geen onzin uitslaat
Weinig over te zeggen lijkt me. Het antwoord op die vragen hangt ook af van hoeveel mensen er in het vliegtuig zitten en op welke plekken. Ik schat in dat de voorschriften op/rondom het gangpad veel strenger zullen worden dan voor de andere stoelen. 'Service' kunnen we wel vergeten totdat deze pandemie een beetje onder controle is. Dat wordt maximaal een lunchpakket op je stoel bij vertrek.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En verder, moet het gedurende de gehele vlucht dus op blijven (lijkt me logisch van wel) en hoe doen ze dat met het consumeren van voedsel en drank?
Dan doe je het kapje tijdelijk af.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En verder, moet het gedurende de gehele vlucht dus op blijven (lijkt me logisch van wel) en hoe doen ze dat met het consumeren van voedsel en drank?
Die krijg je al uitgereikt bij binnenkomst vliegtuig.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
'Service' kunnen we wel vergeten totdat deze pandemie een beetje onder controle is. Dat wordt maximaal een lunchpakket op je stoel bij vertrek.
Want als je bij het raam zit kun je het raampje even open zetten om de bacillen naar buiten te laten vliegen?quote:Op maandag 4 mei 2020 16:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Weinig over te zeggen lijkt me. Het antwoord op die vragen hangt ook af van hoeveel mensen er in het vliegtuig zitten en op welke plekken. Ik schat in dat de voorschriften op/rondom het gangpad veel strenger zullen worden dan voor de andere stoelen. 'Service' kunnen we wel vergeten totdat deze pandemie een beetje onder controle is. Dat wordt maximaal een lunchpakket op je stoel bij vertrek.
Het schijnt wel dat de droge lucht icm filter systemen prima zou werken.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want als je bij het raam zit kun je het raampje even open zetten om de bacillen naar buiten te laten vliegen?![]()
12 tafels waarmee je genoeg moet verdienen om 4 gezinnen te voeden klinkt sowieso al niet erg rendabel. Eerder een uit de hand gelopen hobbyproject dan een onderneming.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:37 schreef Snowpea het volgende:
Voormalig collega van mij besloot 4 jaar geleden een eethuis te starten. 12 tafels, 3 man personeel.
Ging redelijk goed, geen vetpot, maar doenbaar.
1.5m totaal niet haalbaar voor hem, 4 tafels overhouden, niet te doen.
Heeft 3 weken terug handdoek in de ring gegooid. Gaat nu weer werken in de catering. Catering voor ziekenhuizen en verpleeg en verzorgingshuizen is booming momenteel!
Het is op zich vrij makkelijk om aan een mondkapje te komen, je moet er alleen wat extra voor betalen. Voor een bedrijf wellicht niet handig, als individu niet zo'n probleem.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel drama hoor dat in Nederland de verkoop van mondkapjes nog steeds zo langzaam gaat. Ik heb nu vernomen dat mijn werkgever paar weken geleden mondkapjes heeft besteld maar nog steeds niet heeft ontvangen. Ik fiets nu naar werk op de dagen dat ik op kantoor moet zijn, het OV ga ik nog niet in zonder mondkapje. Zou fijn zijn als die krengen op een gegeven moment gewoon te verkrijgen zijn in de supermarkt.
+1.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alleen het klopt helemaal niet.
Op sociaal gebied heb je daar véél meer vrijheden om vrienden en familie te zien, ook om samen leuke dingen te doen zoals bbq.
Zelfs restaurants en terrassen zijn gewoon open.
Maargoed, als de regels toch bijna hetzelfde zijn, voer ze dan hier maar in. Ik stem voor hoor!
De maatregelen als afstand houden en handen wassen ja. Voor de rest zijn kappers, horeca, sportscholen, scholen, fysio etc allemaal open. Ja theater, concerten en andere evenementen niet. Maar dat komt puur omdat je met niet meer dan 50 man bijeen mag komen.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:21 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Maatregelen in Zweden zijn vrijwel hetzelfde als hier:
https://threadreaderapp.com/thread/1256216929993469952.html
Dat heeft dan weinig met droge lucht van doen want droge lucht is ideaal voor virussen.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:39 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het schijnt wel dat de droge lucht icm filter systemen prima zou werken.
Kan de bron helaas niet meer vinden.
Nu lijkt me vliegen overigens ook niet 1 van de sectoren die het makkelijkste open kunnen hoor.
Want alles is direct ook fulltime personeel dat gezinnen te onderhouden heeft natuurlijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
12 tafels waarmee je genoeg moet verdienen om 4 gezinnen te voeden klinkt sowieso al niet erg rendabel. Eerder een uit de hand gelopen hobbyproject dan een onderneming.
Of je moet het grootste deel van je omzet uit thuisbezorgen halen.
Nog wel meer in Zweden niet. Geen halve waarheden vertellen nu.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:48 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
De maatregelen als afstand houden en handen wassen ja. Voor de rest zijn kappers, horeca, sportscholen, scholen, fysio etc allemaal open. Ja theater, concerten en andere evenementen niet. Maar dat komt puur omdat je met niet meer dan 50 man bijeen mag komen.
Goed idee hoor Jan en Mo beboeten als ze niet op 1.5 meter van elkaar staan en de Chinezen weer binnenlaten.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Leuk ook dat KLM nu naar meer bestemmingen gaat vliegen (met mondkapjes), maar heb je weinig aan als je het land zelf niet in kan. Zullen in het begin dus alsnog vrijwel lege vliegtuigen zijn. Hopelijk gaan de grenzen binnen Europa snel weer grotendeels op. Verwacht dat er een paar landen wel weer toeristen gaan ontvangen vanaf juli/augustus.
Ja bejaardenhuizen bezoeken. Want doen mensen ook elke dag.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nog wel meer in Zweden niet. Geen halve waarheden vertellen nu.
Buiten dat is dat wijzen naar Zweden sowieso al erg vermoeiend. Compleet andere bevolking met een totaal verschillende instelling als in Nederland, buiten dat is zelfs Stockholm daar zo dichtbevolkt als een random Nederlands stadje zonder enige betekenis.
Maar vooral blijven naroepen wat je een groepje de hele dag hoort mekkeren.
Ik las besmettingen..quote:Op maandag 4 mei 2020 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Leuk ook dat KLM nu naar meer bestemmingen gaat vliegen (met mondkapjes)
Wel goed lezen he. Ik had het over de grenzen binnen Europa/de Schengen.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:54 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Goed idee hoor Jan en Mo beboeten als ze niet op 1.5 meter van elkaar staan en de Chinezen weer binnenlaten.
Mag je wel van mondkapje wisselen als je 20 uur onderweg bent naar Australie?quote:Op maandag 4 mei 2020 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Leuk ook dat KLM nu naar meer bestemmingen gaat vliegen (met mondkapjes), maar heb je weinig aan als je het land zelf niet in kan. Zullen in het begin dus alsnog vrijwel lege vliegtuigen zijn. Hopelijk gaan de grenzen binnen Europa snel weer grotendeels op. Verwacht dat er een paar landen wel weer toeristen gaan ontvangen vanaf juli/augustus.
Eethuizen van 12 tafels worden dan ook niet gestart om gezinnen te onderhouden hè. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
12 tafels waarmee je genoeg moet verdienen om 4 gezinnen te voeden klinkt sowieso al niet erg rendabel. Eerder een uit de hand gelopen hobbyproject dan een onderneming.
Of je moet het grootste deel van je omzet uit thuisbezorgen halen.
Ripquote:De Nederlandse restaurants van pizza- en pastaketen Vapiano zijn failliet. De rechtbank Gelderland sprak het faillissement uit over VAP Nederland. De keten had in ons land elf vestigingen, waaronder twee in Amsterdam, twee in Rotterdam en twee in Utrecht.
Insert een ander volk (europees)quote:Op maandag 4 mei 2020 16:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel goed lezen he. Ik had het over de grenzen binnen Europa/de Schengen.
En nog wel meer. Nogmaals, je hebt blijkbaar geen idee. Gelukkig heb ik naast 'juh albaniuh' ook langdurig in Zweden gewoond, en wonen daar nog steeds veel kennissen en familie waar ik contact mee heb en weet hoe het dagelijks leven bij hen is. Buiten dat kan je ook gewoon één van de duizenden opsommingen doornemen die continu in dit topic gegeven worden. Maar blijkbaar blijf je liever die grote blafbek van je opentrekken. Grote jongen hoor.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:55 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja bejaardenhuizen bezoeken. Want doen mensen ook elke dag.
Hou jij het maar lekker bij je Albanië.
KLM met vluchten naar Australië?quote:Op maandag 4 mei 2020 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mag je wel van mondkapje wisselen als je 20 uur onderweg bent naar Australie?
Los van of je het land binnen komt
Zie ik alsnog het probleem niet. In het vliegtuig mondkapjes, en je als toerist ook gewoon aan de 1,5 meter regels houden. Helemaal makkelijk als ze het op een gegeven moment voor elkaar krijgen om in elk Europees land dezelfde regels in te voeren.quote:
Voorlopig is half Europa nog boos dat Nederland mensen met het virus hun goddelijke gang laat gaan en velen er dus voor kiezen om terug naar vaderland te gaan zodat het daar weer lekker aangewakkerd kan wordenquote:Op maandag 4 mei 2020 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie ik alsnog het probleem niet. In het vliegtuig mondkapjes, en je als toerist ook gewoon aan de 1,5 meter regels houden. Helemaal makkelijk als ze het op een gegeven moment voor elkaar krijgen om in elk Europees land dezelfde regels in te voeren.
Afgelopen maand toevallig wel.quote:
Overal een boete van 400 euro als je Op minder als 1.5 meter van elkaar staat en de politie mag in heel europe je huis binnenvallen omdat je kinders op bezoek zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie ik alsnog het probleem niet. In het vliegtuig mondkapjes, en je als toerist ook gewoon aan de 1,5 meter regels houden. Helemaal makkelijk als ze het op een gegeven moment voor elkaar krijgen om in elk Europees land dezelfde regels in te voeren.
Dan blijf ik lekker thuis hoor. Ga niet op vakantie om krampachtig overal op 1,5 meter afstand te blijven.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nou, misschien was het een succes en kunnen ze weerquote:Op maandag 4 mei 2020 17:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Afgelopen maand toevallig wel.
Maar die kon je niet zomaar even boeken, was voor gestrande passagiers in Australië
Gaat dus niet om Nederlanders maar Bulgaren en Roemenen die terug naar huis willen?quote:Op maandag 4 mei 2020 17:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Voorlopig is half Europa nog boos dat Nederland mensen met het virus hun goddelijke gang laat gaan en velen er dus voor kiezen om terug naar vaderland te gaan zodat het daar weer lekker aangewakkerd kan worden
Nooit gesloten geweest, dat is bij ideeën gebleven.quote:
Fijn dat je mij al in 2 posts tegenspreekt maar niet onderbouwd. Wat mag er nog meer niet dan? En wat klopt er allemaal niet aan die zaken die ik opnoemde? Mag dat daar ja of nee? En mag dat hier ja of nee?quote:Op maandag 4 mei 2020 16:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En nog wel meer. Nogmaals, je hebt blijkbaar geen idee. Gelukkig heb ik naast 'juh albaniuh' ook langdurig in Zweden gewoond, en wonen daar nog steeds veel kennissen en familie waar ik contact mee heb en weet hoe het dagelijks leven bij hen is. Buiten dat kan je ook gewoon één van de duizenden opsommingen doornemen die continu in dit topic gegeven worden. Maar blijkbaar blijf je liever die grote blafbek van je opentrekken. Grote jongen hoor.
Gaat om nog wel meer landen dan Bulgarije en Roemenië maar inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:05 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Gaat dus niet om Nederlanders maar Bulgaren en Roemenen die terug naar huis willen?
Omdat ik een broertje dood heb aan kereltjes met een grote slabek. Kijk eens, een prachtig draadje voor jou op twitter van Peter Slagterquote:Op maandag 4 mei 2020 17:09 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Fijn dat je mij al in 2 posts tegenspreekt maar niet onderbouwd. Wat mag er nog meer niet dan? En wat klopt er allemaal niet aan die zaken die ik opnoemde? Mag dat daar ja of nee? En mag dat hier ja of nee?
Prima, vlieg je niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:15 schreef GereDathan het volgende:
Een zelf mee te nemen mondkapje verplichten
Komen er lekker van die passagiers die zelf iets hebben geknutseld en al 3 weken gebruiken. Super veilig hoor.
Wat een nonsens, dat mensen meewerken aan dat soort dingen is te stom voor woorden. Als vliegen niet veilig is, vlieg je niet. Punt.
Gifje gemist van de luchtstromen met én zonder mondkapje bij niesen, hoesten en praten, zeker?quote:Op maandag 4 mei 2020 17:05 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Simulatie van de verspreiding van droplets in een vliegtuig. Lijkt me sterk dat mondkapjes dit helemaal gaan voorkomen.
Dan kun je beter met een corona paspoort gaan werken.
quote:Op maandag 4 mei 2020 16:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat heeft dan weinig met droge lucht van doen want droge lucht is ideaal voor virussen.
https://nieuws.klm.com/co(...)atregelen-aan-boord/quote:De lucht aan boord van vliegtuigen is droger en wordt in hoog tempo ververst langs hoog efficiënte filters zodat de lucht van mogelijke schadelijke deeltjes en virussen gefilterd wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |