abonnement Unibet Coolblue
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 mei 2020 @ 16:48:40 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192943935
Ik kook voor mij alleen. Voor de crisis ging ik vaak even ergens iets halen, maar ja dat zit er nu niet echt in voorlopig ben ik bang.

Probleem is, ik ben geen makkelijke eter. Ik ben bv niet echt van het brood ofzo, al heb ik tegenwoordig wel een halfje in de vriezer op voorraad om bv tosti's te kunnen maken. Verder eet ik graag gevarieerd en afwisselend. Probleem hierbij is dat veel, zo niet de meeste, maaltijden en pakketten op minimaal twee personen zijn afgestemd. Neem bijvoorbeeld lasagna: als je de normale instructies aanhoudt kun je in je eentje vaak meer dan de helft weg gooien. Zeker als je bedenkt dat ik ook al geen grote eter ben.

INB4: dan gooi je het restant toch in de vriezer voor later? Dat is voor mij vrijwel geen optie. Ik vind opgewarmde zut namelijk minder lekker dan vers gemaakt. De enige uitzondering hierop zijn gehaktballen :D Ingrediënten / verse producten invriezen om later te bereiden vind ik dan weer niet erg. Ik kan het vacumeren dus bijvoorbeeld afwisselen met vlees / groente / aardappels lukt prima. Maar ik eet ook graag pasta, en ben ik gek op risotto of chinees eten. Alleen: al die recepten zijn afgestemd op meerdere personen. Zeker de maaltijdzakjes die ik vaak gebruik als basis voor de saus.

Daarom ben ik op zoek naar tips en inspiratie om makkelijk(er) éénpersoons porties te maken. Zo maakte ik gisteren een mini-lasagna schotel voor mezelf (zie foto). Wat ik overhield van de pastasaus wil ik ergens deze week gebruiken om mini-pizza calzones te maken. Want ja, dat is de enige pizza die ik eigenlijk echt lekker vind, maar om zo'n hele van de pizzeria nou in m'n eentje op te eten ? ik krijg nog niet de helft op :')



TLDR: Ik zoek lekkere recepten die makkelijk af te stemmen zijn op één persoon.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_192943996
Alle pasta- en rijstgerechten zijn toch makkelijk voor 1 persoon te maken? Je houdt alleen veel ingrediënten over waarschijnlijk, omdat 1-persoons-verpakking niet bestaan (gelukkig). Maar die kun je later gewoon gebruiken toch?
pi_192944020
Je kan inderdaad toch makkelijk iets als pasta afwegen? Dan heb je hooguit wat teveel tomatensaus over of zoiets. Lekker boeiend.

En open eens een kookboek.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 mei 2020 @ 16:54:57 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192944034
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:52 schreef Piles het volgende:
Alle pasta- en rijstgerechten zijn toch makkelijk voor 1 persoon te maken? Je houdt alleen veel ingrediënten over waarschijnlijk, omdat 1-persoons-verpakking niet bestaan (gelukkig). Maar die kun je later gewoon gebruiken toch?
Nou met bijvoorbeeld risotto zou ik niet weten hoe. Vroeger gebruikte ik gewoon de wereldgerechten van knorr als basis, maar daar wil ik dus vanaf.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 4 mei 2020 @ 16:55:11 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192944038
Ik kook zelf en wat ik over hou vries ik in en bak ik op. Smaakt prima en vaak zelfs wat beter DMJO. Op warmen in een magnetron is naar mijn mening inderdaad niet echt lekker.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192944062
Bij de slager verkopen ze vaak kant en klare gerechten, vaak in het gewicht wat jij wilt :)

Ik zag ook minipakjes spinazie van iglo. Neem daar één stukje vlees bij (ook van slager) en wat krieltjes. Van krieltjes hou je waarschijnlijk wat over, maar die kan je later in de week weer bakken bij een ander gerecht.
pi_192944081
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij de slager verkopen ze vaak kant en klare gerechten, vaak in het gewicht wat jij wilt :)

Ik zag ook minipakjes spinazie van iglo. Neem daar één stukje vlees bij (ook van slager) en wat krieltjes. Van krieltjes hou je waarschijnlijk wat over, maar die kan je later in de week weer bakken bij een ander gerecht.
Of diepvrieskrieltjes/schijfjes/wokjes zodat je makkelijk kan doseren
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 mei 2020 @ 16:57:48 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192944082
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:53 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Je kan inderdaad toch makkelijk iets als pasta afwegen? Dan heb je hooguit wat teveel tomatensaus over of zoiets.
Ja, dat vind ik dus meer dan zonde.
quote:
Lekker boeiend.
Ja, mij boeit dat wel ja.
quote:
En open eens een kookboek.
Ik heb er genoeg liggen, en daar kijk ik ook vaak zat, en ook op het internet. Maar er zullen vast meer mensen zijn die hier tegen aan lopen. Vandaar dat ik om inspiratie vraag. Niet om 'lekker boeiend' commentaar.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_192944101
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:57 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dus meer dan zonde.
[..]

Ja, mij boeit dat wel ja.
[..]

Ik heb er genoeg liggen, en daar kijk ik ook vaak zat, en ook op het internet. Maar er zullen vast meer mensen zijn die hier tegen aan lopen. Vandaar dat ik om inspiratie vraag. Niet om 'lekker boeiend' commentaar.
Gewoon vragen :)

Vind je het een probleem om af en toe 2 dagen hetzelfde te eten?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 mei 2020 @ 16:59:59 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192944112
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:55 schreef Megumi het volgende:
Ik kook zelf en wat ik over hou vries ik in en bak ik op. Smaakt prima en vaak zelfs wat beter DMJO. Op warmen in een magnetron is naar mijn mening inderdaad niet echt lekker.
Dat doe ik bv wel met zuurkool of hutspot, maar als ik het dan éénmaal gegeten heb kan het maanden duren voor ik er weer trek in heb, met als resultaat dat ik over een jaar m'n vriezer leegkiep in de kliko omdat veel dingen er te lang in hebben gelegen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 4 mei 2020 @ 17:01:16 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192944130
Paar aardappels schillen, 1 a 2 stukjes vlees in de pan, klein blikje groenten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192944143
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:01 schreef Harvest89 het volgende:
Paar aardappels schillen, 1 a 2 stukjes vlees in de pan, klein blikje groenten.
Yes. Die blikjes van bonduelle zijn van een fijn formaatje.
  maandag 4 mei 2020 @ 17:02:54 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192944152
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:01 schreef Harvest89 het volgende:
Paar aardappels schillen, 1 a 2 stukjes vlees in de pan, klein blikje groenten.
Dat kan ook en groenten in blik hoeft helemaal niet slecht te zijn. Rijst en iets dergelijks kan ook mocht je even geen trek hebben in aardappels.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 4 mei 2020 @ 17:05:43 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192944197
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

Nou met bijvoorbeeld risotto zou ik niet weten hoe. Vroeger gebruikte ik gewoon de wereldgerechten van knorr als basis, maar daar wil ik dus vanaf.
Voor een kleine eter is risotto ongeveer 1/3 mok rijst per persoon en 300-400ml bouillon. Wat je er verder bij eet is aan jou, daar kan je eindeloos mee varieren.

Overigens kan je een restje pastasaus ook invriezen. Alls je er dan verse pasta en groente bij doet, proef je echt niet dat het ingevroren is geweest.
Spoilers!
  maandag 4 mei 2020 @ 17:09:39 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192944261
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die blikjes van bonduelle zijn van een fijn formaatje.
Die zijn perfect
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 mei 2020 @ 17:10:09 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192944271
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Gewoon vragen :)

Vind je het een probleem om af en toe 2 dagen hetzelfde te eten?
Ligt er maar net wat het is. Vaak heb ik een dag later trek in iets heel anders. Ik zei al .. ik ben echt een moeilijke eter :@ Voor morgen heb ik boontjes met kip en krieltjes op het menu staan, omdat ik woensdag mee doe aan de soep opdracht van kook mee met cul. Daarvoor was het nu wél handig om twee kippenpoten in te slaan.

Maar wat ik bv zoek is hoe ik simpel voor één persoon babi pangang kan maken. Of Risotto.

Ik ben niet echt een groente / aardappel mens, hoewel ik gek ben op rode bietjes (die moeten dan wel weer echt vers zijn en niet uit een potje :') ). Verder ben ik echt gek op vlees: biefstuk, varkenshaas, boomstammetjes, gehakt oh en draadjesvlees :9~ Maar dus ook bami, risotto, kip met kerrie en ananas, nasi etc .
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_192944313
Pastasaus is goed in te vriezen zonder echt kwaliteits verlies. Zolang je er geen champignons in doet dat zijn wel vaak snotjes geworden na het invriezen. ^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 mei 2020 @ 17:12:16 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192944315
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor een kleine eter is risotto ongeveer 1/3 mok rijst per persoon en 300-400ml bouillon.
Dank, daar heb ik iets aan _O_
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Spellchecker maandag 4 mei 2020 @ 17:12:48 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192944323
Je kan toch ook een grotere portie koken op maandag en daar woensdag nog een keer van eten? Zelfde geldt voor dinsdag en donderdag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 mei 2020 @ 17:12:50 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192944324
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:12 schreef Basp1 het volgende:
Pastasaus is goed in te vriezen zonder echt kwaliteits verlies. Zolang je er geen champignons in doet dat zijn wel vaak snotjes geworden na het invriezen. ^O^
Dat is toch wel één van mijn basisingrediënten bij pasta :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 mei 2020 @ 17:13:26 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192944337
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:12 schreef maily het volgende:
Je kan toch ook een grotere portie koken op maandag en daar woensdag nog een keer van eten? Zelfde geldt voor dinsdag en donderdag.
dat is saai ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Spellchecker maandag 4 mei 2020 @ 17:15:28 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192944382
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat is saai ;)
Sja .... ;)

Er zijn veel van zulke topics geweest op FOK!; dit is er één van: CUL / Het grote -voor 1 persoon koken- topic
  Spellchecker maandag 4 mei 2020 @ 17:17:56 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192944435
Een omelet met restjes groente en/of stukjes vlees/kaas is ook makkelijk.
Boterham(men) erbij.
  maandag 4 mei 2020 @ 17:26:52 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_192944572
Gewoon invriezen en een dag of een week later weer opwarmen. Scheelt je ook veel kooktijd en afwas.
  maandag 4 mei 2020 @ 17:28:47 #25
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192944596
Niet meer uit pakjes koken, of de helft van je pakjes weer terugzetten lijkt me toch wel het makkelijkste antwoord. Zolang je met basisingredienten kookt moet het prima zonder veel verspilling kunnen. Dan moet je echter wel zorgen dat je bedenkt dat je die halve prei of die 2/3 fles passata opmaakt binnen een paar dagen.

Daarnaast zou ik toch proberen wat je wel en niet lekker kan opwarmen. Lasagne wordt wmb beter met 1 a 2 dagen bijvoorbeeld, maar dan moet je het wel in de oven opwarmen.
Rendang/'Pastasaus/Stoofpotten/Curries, allemaal prima in te vriezen, maar warm het dan rustig en gelijkmatig op in een pannetje en maak er weer verse pasta/rijst/aardappelen bij.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192944805
1 blik dopwerten, 1 blik peentjes en haal een lekker stuk zalm bij de vistent. En je hebt avondeten.

Ik wil je niet aanvallen maar ik begrijp hier werkelijk niks van. Klein beetje nadenken en je kan werkelijk alle variaties maken. Mocht je wat over hebben dan vries je het in.
pi_192944843
Of een klein blikje soep (van Unox) met een focaccia erbij :9
pi_192945157
Stukje kip(dij)filet (rest van het vlees invriezen), klein uitje, teentje knoflook, halve of 1/3 courgette in blokjes (evt paar champignons erbij), drie eetlepels crème fraice, beetje zout, peper en mosterd, serveren met pasta. Voila.

Je kan het nog opleuken met pijnboompitjes, rucolasla, cherrytomaten, parmezaanse kaas, etc. Keuze te over!
Somebody that I used to know
pi_192945329
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Yes. Die blikjes van bonduelle zijn van een fijn formaatje.
Probeer eens die van het huismerk.
Vaak merk je het verschil niet, of is het niet veel minder, maar het scheelt gauw de helft.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  maandag 4 mei 2020 @ 18:55:59 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192946050
Hoe kan dit nou een probleem zijn? :? Ik deel gewoon simpelweg de ingrediënten uit een recept door 2 of 4, afhankelijk van of het voor 2 of 4 personen geschreven is. En dan koop ik de verse producten voor die ene portie.. Wat evt. over is bewaar ik voor een volgend gerecht.
Of denk ik te simpel? :X
  maandag 4 mei 2020 @ 19:45:59 #31
194233 Friday12
Originele kloon
pi_192947029
Lasagna sausen maken. Verdelen in 2 kleine ovenschalen en dan 1 bakken en 1 de vriezer in :9
pi_192948774
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:12 schreef DJMO het volgende:
Dat is toch wel één van mijn basisingrediënten bij pasta :P
Die kun je toch gewoon later toevoegen, wanneer je al een gedeelte van de saus apart hebt gehouden om in te vriezen.

Je kunt ook een basis tomatensaus maken, dan door de helft verdelen. Dan maak je de saus op maandag Italiaans af voor een pasta en op dinsdag maak je de saus Mexicaans af bij taco's.
pi_192948933
Het is soms best lastig om voor 1 persoon te koken, vooral met verse groente hou je dan vaak over en sowieso maak je dan al gauw te veel waardoor je teveel eet of veel weg moet gooien. Ik maak daarom zelf meestal voor twee of drie keer en de rest doe ik dan per portie in de koelkast. Ben niet zo van het invriezen, veel dingen vriezen ook niet lekker in. In de koelkast blijft het best een aantal dagen tot een week goed. Dus dan eet je in een week meer dan 1 keer hetzelfde, so what? Heel vaak eet ik die porties 's middags als lunch, ik neem (nam) het dan mee naar mijn werk, en dan lekker mijn boterham knagende collega's jaloers maken met mijn heerlijk geurende warme maaltijden.
pi_192950587
Leer wokken. Dat is juist veel makkelijker als je kleine porties maakt. Half kipfilet met een kleine broccoli bijvoorbeeld. Chinese nasi goreng. Beef met peultjes of sugarsnaps. Garnaaltjes in zoutzuur
.
  maandag 4 mei 2020 @ 22:26:58 #35
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192950702
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:21 schreef Fer het volgende:
Garnaaltjes in zoutzuur
Die zou ik even overslaan TS :D
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Spellchecker maandag 4 mei 2020 @ 22:39:14 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192950953
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 21:03 schreef Farenji het volgende:
In de koelkast blijft het best een aantal dagen tot een week goed.
Een WEEK?

Gekookt eten: het liefst de volgende dag, heel eventueel nog de dag erna, maar daarna niet meer. Ik weet dat bij mijn ouders vroeger thuis het nog wel de derde dag aten, maar eigenlijk vond ik dat niet meer kunnen. (het kon wel, als in: nooit ziek geworden, maar erg lekker was dat niet meer :N)
Somebody that I used to know
pi_192951230
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Een WEEK?

Ja, mits je het goed verpakt en koelt, en het geen snel verrottende spullen zoals vlees en vis bevat, is dat over het algemeen geen enkel probleem.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:02:39 #39
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192954997
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:52 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, mits je het goed verpakt en koelt, en het geen snel verrottende spullen zoals vlees en vis bevat, is dat over het algemeen geen enkel probleem.
In de horeca is het 5 dagen toch? ivm labelling
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192955045
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]

In de horeca is het 5 dagen toch? ivm labelling
Weet ik niet, ik werk niet in de horeca. Ik eet mijn maaltijden alleen zelf en vertrouw op mijn neus, ogen en smaak, niet op wettelijke vereisten.
pi_192957038
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:55 schreef kwiwi het volgende:
Hoe kan dit nou een probleem zijn? :? Ik deel gewoon simpelweg de ingrediënten uit een recept door 2 of 4, afhankelijk van of het voor 2 of 4 personen geschreven is. En dan koop ik de verse producten voor die ene portie.. Wat evt. over is bewaar ik voor een volgend gerecht.
Of denk ik te simpel? :X
Je denkt niet te simpel. Je hebt gelijk. Echt "probleem" van niks dit.
pi_192960716
Goed topic. Ik lees graag mee voor wat inspiratie.
Ja doei.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 mei 2020 @ 15:09:13 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_193192625
*kick*

Ik zei al dat ik een kleine en vrij moeilijke eter ben :P

Gisteren maakte ik mini calzone-pizza's, het restant van de vulling is voldoende om vandaag een afgepaste portie spaghetti bolognese van te maken.

Voor morgen heb ik een bak shoarma van 250 gram in de koelkast liggen, daar gebruik ik de helft van op twee kleine wraps met kaas en knoflooksaus, en de andere helft voor de risotto die woensdag op de planning staat.

En zo zoek ik dus eigenlijk meer combinaties waarbij ik met één basis meerdere totaal verschillende recepten kan maken.

oh en ik ben echt heel erg blij met m'n vacumeer machine. O+ Ik lust graag een broodje knakworst, maar er gaan minimaal tien van die dingen in een blik. Dus de helft opgewarmd en de andere helft in een vacuumzakje in de koelkast gegooid voor een andere keer. Beste aankoop ever.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_193192890
https://www.blokker.nl/p/(...)d-15x10x4-cm/2123769
Zoiets voor je lasagne

En een kopje met inhoud 75-100 mL voor je rijst en risotto
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 mei 2020 @ 15:41:21 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_193192918
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
https://www.blokker.nl/p/(...)d-15x10x4-cm/2123769
Zoiets voor je lasagne

En een kopje met inhoud 75-100 mL voor je rijst en risotto
Zo eentje heb ik er van de AH, past precies een plak lasagna in idd _O_ ideaal :D Zo heb ik ook een ovenschaaltje waarin ik één portie rundvlees kan stoven in de oven :9~ Rijst/risotto/pasta weeg ik gewoon af met een keukenweegschaal.

Het grootste probleem is dus voornamelijk de recepten / ingrediënten die meestal op minimaal twee porties zijn afgestemd. Dus wat ik zoek zijn echt basis recepten waarvan ik twee totaal verschillende dingen kan maken, zodat ik niet twee keer hetzelfde zit te eten.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_193193029
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

Zo eentje heb ik er van de AH, past precies een plak lasagna in idd _O_ ideaal :D Zo heb ik ook een ovenschaaltje waarin ik één portie rundvlees kan stoven in de oven :9~ Rijst/risotto/pasta weeg ik gewoon af met een keukenweegschaal.

Het grootste probleem is dus voornamelijk de recepten / ingrediënten die meestal op minimaal twee porties zijn afgestemd. Dus wat ik zoek zijn echt basis recepten waarvan ik twee totaal verschillende dingen kan maken, zodat ik niet twee keer hetzelfde zit te eten.
Een volledig recept? Want best wat kookboeken hebben recepten per groente bijvoorbeeld, dus daar kan je dan al mee variëren. Maar in de zilveren lepel (Bv) bedenken ze dan niet één maaltijd voor je.

De site van AH of het Voedingscentrum heeft wel meer van die complete Maaltijdrecepten. Bij ah is het aantal personen bij benodigdheden ook makkelijk naar 2 aan te passen.
pi_193193315
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

Zo eentje heb ik er van de AH, past precies een plak lasagna in idd _O_ ideaal :D Zo heb ik ook een ovenschaaltje waarin ik één portie rundvlees kan stoven in de oven :9~ Rijst/risotto/pasta weeg ik gewoon af met een keukenweegschaal.

Het grootste probleem is dus voornamelijk de recepten / ingrediënten die meestal op minimaal twee porties zijn afgestemd. Dus wat ik zoek zijn echt basis recepten waarvan ik twee totaal verschillende dingen kan maken, zodat ik niet twee keer hetzelfde zit te eten.
Helaas maar een paar recepten, maar zoiets?
https://marleyspoon.nl/blog/2-in-1-recepten
pi_193196788
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

Zo eentje heb ik er van de AH, past precies een plak lasagna in idd _O_ ideaal :D Zo heb ik ook een ovenschaaltje waarin ik één portie rundvlees kan stoven in de oven :9~ Rijst/risotto/pasta weeg ik gewoon af met een keukenweegschaal.

Het grootste probleem is dus voornamelijk de recepten / ingrediënten die meestal op minimaal twee porties zijn afgestemd. Dus wat ik zoek zijn echt basis recepten waarvan ik twee totaal verschillende dingen kan maken, zodat ik niet twee keer hetzelfde zit te eten.
eten je kinderen niet mee dan? Zo nee, een ook alleenstaande vriend(in)/buurvrouw of -man zoeken en ieder op maandag koken en dinsdag t restje van de ander eten?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Spellchecker dinsdag 19 mei 2020 @ 15:03:44 #49
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193206749
Brenda kookt; koken voor 1 persoon
quote:
Doe meer met een ingrediënt
Sommige (verse) producten, zoals bijvoorbeeld een bloemkool of een zak wortelen zijn niet altijd verkrijgbaar in eenpersoons-porties. Daarbij is het vaak goedkoper om een grotere portie te kopen, in plaats van bijvoorbeeld een kleiner portie dat al gewassen en voorgesneden is. Zorg er daarom voor dat je de producten die je koopt in meerdere gerechten kunt gebruiken. Bietjes kun je koken, maar je kunt ze ook verwerken in een salade. Van wortels kun je hutspot maken, maar ook gebruiken in een soep, nasi of een wok-gerecht.
Houdt hierbij wel rekening dat na een week lang bietjes eten het je niet de neus uit komt ;-)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 mei 2020 @ 15:31:01 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_193207203
quote:
Thnx :) Bietjes kun je niet vaak genoeg eten :9~ Heerlijk, vers gekookte bietjes met een beetje mosterd en speklapjes. Het is dat ik voor vandaag al een shoarmarol op de planning heb staan maar anders? :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Spellchecker dinsdag 19 mei 2020 @ 15:31:36 #51
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193207208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

Thnx :) Bietjes kun je niet vaak genoeg eten :9~ Heerlijk, vers gekookte bietjes met een beetje mosterd en speklapjes. Het is dat ik voor vandaag al een shoarmarol op de planning heb staan maar anders? :P
:D

En meis, al doende doe je ook inspiratie op he ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')