goed idee, in elk geval voor de mensen die echt veel brieven krijgen. En die speeddates mogen inderdaad ook best wat langer dan 5 minuten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:56 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik zeg al jaren dat het uitzoeken van de brieven EN de speeddates veel meer tijd in beslag moeten nemen.
Ik vond Elise ook de betere keuze, maar zo werken gevoelens niet, hè? Het verbaast mij juist hoe beredeneerd veel boeren te werk lijken te gaan.quote:Op donderdag 7 mei 2020 07:56 schreef HSG het volgende:
Zij is iemand die geen gras over laat groeien en gelijk op haar prooi afgaat maar hoe Bastiaan met Elise om ging sloeg nergens op. Hij liet haar op den duur meer links liggen. Raar want zij was praktisch perfect voor hem geweest.
Ze past alleen wel 10x beter in het plaatje dat hij zelf had getekend.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:49 schreef scrupuleus het volgende:
Natuurlijk is diegene de je niet wil niet de betere keuze.
In veel culturen gebeurd dat nog steeds. Ook in Nederland was dat best gemeengoed en dat is niet eens zo heel lang geleden. Trouwen was vaak een moetje, liefde kwam er niet bij kijken. Verder zijn er best veel mensen die ervoor kiezen om in een verstandshuwelijk te blijven hangen omdat ze op een of andere manier niet willen scheiden...quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:33 schreef Lienekien het volgende:
Je kiest toch je levenspartner niet in de eerste plaats op basis van verstandelijke afwegingen?
ik kan me er wel iets bij voorstellen dat mensen dit zeggen. Als Milou er niet bij was geweest had Elise volgens mij een prima kans gemaakt, en ik denk dat ze uiteindelijk misschien ook wel wat beter bij Bastiaan zou passen, (ik verwacht dat Milou best snel op hem uitgekeken is).quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:33 schreef Lienekien het volgende:
Je kiest toch je levenspartner niet in de eerste plaats op basis van verstandelijke afwegingen? Ja, je kunt verstandelijk besluiten dat een persoon wel/niet bij je past. Maar daar gaat toch altijd aan vooraf: klopt het gevoel wel? Klopt het gevoel niet: einde verhaal. Voor Elise had hij dat gevoel niet, dus einde verhaal. Alle verstandelijke argumenten als ‘ze woont in de buurt’ zijn dan irrelevant.
Wat is dat toch raar, dat mensen maar blijven herhalen dat Elise een betere keuze zou zijn geweest.
Ja, Milou speelde 'hard to get' waar Elise zich op een presenteerblaadje aanbood. Het haantje in Bastiaan vond het eerste spannender.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:50 schreef trui het volgende:
[..]
ik kan me er wel iets bij voorstellen dat mensen dit zeggen. Als Milou er niet bij was geweest had Elise volgens mij een prima kans gemaakt, en ik denk dat ze uiteindelijk misschien ook wel wat beter bij Bastiaan zou passen, (ik verwacht dat Milou best snel op hem uitgekeken is).
De bijzondere situatie van meerdere gegadigden tegelijk met die ene boer in zo'n logeerweek zorgt toch vaak voor een speciale dynamiek, en daarin viel Milou gewoon meer op, ze was ook wat meer een uitdaging voor Bastiaan. Hij moest haar nog wat meer 'veroveren', ik kan me best voorstellen dat dat eerder leidt tot verliefdheid dan de directe volledige beschikbaarheid van Elise.
Ik denk dat hij haar gewoon leuker vond. Hij heeft een klik met haar. Presenteerblaadje of niet. Dat had imo geen verschil gemaakt.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:59 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Ja, Milou speelde 'hard to get' waar Elise zich op een presenteerblaadje aanbood. Het haantje in Bastiaan vond het eerste spannender.
Overigens vind ik Geert ook zo'n boer die de verkeerde brieven uitgezocht heeft. Dat kon je al aan zien komen toen hij de brieven bekeek, was echt een vleeskeuring bij hem, samen met een vriend (of was het een broer?) Die had denk ik echt beter de brieven moeten lezen.
Bastiaan zei zelf tegen Elise dat hij gevoelig was voor het geflirt van Milou. Ik denk dat in het begin beide dames vrij gelijk stonden qua kansen, maar dat het uitdagende van Milou hem over de streep trok. Spannender waar Elise steeds meer gewoontjes werd.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij haar gewoon leuker vond. Hij heeft een klik met haar. Presenteerblaadje of niet. Dat had imo geen verschil gemaakt.
Bram zit niet vast aan zijn woonplaats, waar dat voor Erik wel zo is.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:08 schreef Mandéra het volgende:
Annemiek is best een leuke dame om te zien maar ze heeft absoluut geen inhoud en het enige waar ze voor leeft lijkt haar boederij en paard te zijn. Ze staat ook helemaal niet open voor andere dingen dat bleek keer op keer elke aflevering opnieuw. Dat Bram nog langs kwam afgelopen zondag zal inderdaad wel een contract dingetje zijn geweest om toch genoeg beeldmateriaal van haar te kunnen maken. Vind het bijna lullig voor die jongen. Van te voren konden ze al weten dat dit nooit serieus kon zijn gezien de afstand. Hij woont nog verder weg dan Erik die om die reden weg werd gestuurd door Annemiek. Bram is eigenlijk gewoon voor lul gezet op TV terwijl hij zelf bij was.
Ja, dat denk ik ook.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:11 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Bastiaan zei zelf tegen Elise dat hij gevoelig was voor het geflirt van Milou. Ik denk dat in het begin beide dames vrij gelijk stonden qua kansen, maar dat het uitdagende van Milou hem over de streep trok. Spannender waar Elise steeds meer gewoontjes werd.
Erik zei achteraf dat hij bereid was om te verkassen. Maar ja, dat is achteraf. Die gozer had wat meer het achterste van zijn tanden moeten laten zien. Allemaal zo braaf.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:22 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Bram zit niet vast aan zijn woonplaats, waar dat voor Erik wel zo is.
Neem het niet zo serieus, dat analyseren is ook wat mensen leuk vinden na het kijken van zo'n programma. Gedachtes uitwisselen, kijken of anderen ook dit en dat hebben opgemerkt.quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:05 schreef Quotidien het volgende:
De psychoanalyses en psychologie van de koude grond bereiken wel ongekende dieptes hier, zeg. Twee mensen vinden elkaar leuk/lief/aantrekkelijk en gaan daarom een relatie aan. Waarom wordt dit helemaal kapot geanalyseerd? Zo moeilijk is het toch niet?
Is Milou nog maar 26?quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:08 schreef Mandéra het volgende:
Annemiek is best een leuke dame om te zien maar ze heeft absoluut geen inhoud en het enige waar ze voor leeft lijkt haar boederij en paard te zijn. Ze staat ook helemaal niet open voor andere dingen dat bleek keer op keer elke aflevering opnieuw. Dat Bram nog langs kwam afgelopen zondag zal inderdaad wel een contract dingetje zijn geweest om toch genoeg beeldmateriaal van haar te kunnen maken. Vind het bijna lullig voor die jongen. Van te voren konden ze al weten dat dit nooit serieus kon zijn gezien de afstand. Hij woont nog verder weg dan Erik die om die reden weg werd gestuurd door Annemiek. Bram is eigenlijk gewoon voor lul gezet op TV terwijl hij zelf bij was.
Wel geinig om te zien dat het verschil tussen bijvoorbeeld Milou en Annemiek dag en nacht is. Ook al is Annemiek deelnemde boer en Milou kandidaat. Dames hebben ongeveer dezelfde leeftijd. Milou is echt zo'n carriere chick die alleen maar wil werken, winnen en succes hebben met alles wat ze doet. Dat zag je ook in hoe ze ten strijde trok in de logeerweek. Elise stond binnen no-time compleet buiten spel. Annemiek valt al bijna in slaap als het langer dan 2 seconden stil is. Straalt helemaal niks uit en slaat voor de camera alleen maar vage, hoog-over taal uit als haar om haar mening wordt gevraagd. Ze wordt nergens concreet terwijl Milou bijna letterlijk haar tanden in Bastiaan heeft gezet om hem de hare te maken.
Het is al eerder geschreven hier maar je zou inderdaad bijna zeggen dat Annemiek gedwongen is door een verloren weddenschap of zo tijdens een avondje zuipen. Het lijkt er in de verste verte niet op dat ze op eigen initiatief deelneemt.
Denk dat iedereen wel gevoelig is voor spannend. Zeker als je een tijd alleen bent zoals Bastiaan.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:11 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Bastiaan zei zelf tegen Elise dat hij gevoelig was voor het geflirt van Milou. Ik denk dat in het begin beide dames vrij gelijk stonden qua kansen, maar dat het uitdagende van Milou hem over de streep trok. Spannender waar Elise steeds meer gewoontjes werd.
Ik snap hem ook heel goed. Milou kwam heel wat spannender over dan Elise.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:30 schreef W00fer het volgende:
[..]
Denk dat iedereen wel gevoelig is voor spannend. Zeker als je een tijd alleen bent zoals Bastiaan.
Precies, mogelijk verblindt het en leidt het af. Ik moet het ook allemaal nog zien bij Bastiaan en Milou. Leuk voor een soort vakantieliefde, maar voor meer?quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:37 schreef W00fer het volgende:
Maarja "spannend" wil niet zeggen dat iemand heel goed past. Kijk naar Vera bij Geert. Spannende vrouw maar of zij nou echt bij hem pastte?
Het is toch een beetje het oude liedje mensen vallen voor hun dertigste op een hunk om na hun dertigste met hun dikke buik (soms vanwege zwangerschap) een partner te vinden.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:04 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Precies, mogelijk verblindt het en leidt het af. Ik moet het ook allemaal nog zien bij Bastiaan en Milou. Leuk voor een soort vakantieliefde, maar voor meer?
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:39 schreef Donna het volgende:
Ik lees net op Linda dat Steffi en Roel beschuit met muisjes klaar hebben staan voor Yvon.
Er was een veulen geborenquote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:39 schreef Donna het volgende:
Ik lees net op Linda dat Steffi en Roel beschuit met muisjes klaar hebben staan voor Yvon.
https://www.linda.nl/nieu(...)utm_campaign=kijktip
Ok, even dacht ik ‘wat vreemd, een zwangerschap vier je toch niet met beschuit met muisjes’.quote:
https://boerzoektvrouw.kr(...)lUlzt-tvUNT58I7Yc9wcquote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:39 schreef Donna het volgende:
https://www.linda.nl/nieu(...)utm_campaign=kijktip
Jan en Paulinequote:Uitzendingen
Zondag 17 mei Henk en Fiona/Marnix en Emmie/Steffie en Roel
Zondag 24 mei Fleur en Herman/Jaap en Helle
Zondag 31 mei Willem / Aad en Ingrid
Zondag 7 juni Theo / Jan en Pauline
Die waren toch sowieso nog nooit bij een reünie te zien? hebben afstand genomen van het programma geloof ik.quote:
Ja klopt, net als veel andere oud-deelnemers.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 17:33 schreef Chia het volgende:
[..]
Die waren toch sowieso nog nooit bij een reünie te zien? hebben afstand genomen van het programma geloof ik.
Ik zou in het format dan ook liever zien dat er veel meer individuele tijd is met de kandidaten. Ze speeddaten 5 minuten (waarbij de boer na kandidaat 5 al te gaar is om wéér zo'n vlot kutgesprekje te starten) en daarna zit je met zijn drieen op een hoop.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:35 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Ik snap hem ook heel goed. Milou kwam heel wat spannender over dan Elise.
Ja, laat ze idd in plaats van één logeerweek met 3, drie logeerweken met 1 houden. Lijkt me veel leukerquote:Op vrijdag 8 mei 2020 17:41 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik zou in het format dan ook liever zien dat er veel meer individuele tijd is met de kandidaten. Ze speeddaten 5 minuten (waarbij de boer na kandidaat 5 al te gaar is om wéér zo'n vlot kutgesprekje te starten) en daarna zit je met zijn drieen op een hoop.
Natuurlijk krijgt een flirter, een spontane en energieke logee dan veel meer aandacht. Maar krijg je daar goede relaties van? Je zag bij de meeste boeren dat de tijd en het moment om eens een serieuze vraag te stellen over de toekomst er niet van kwam. Daar tegenover zag je bij jan dat hij een middag op zijn gemak kon kletsen met nienke en de vonk was er.
Tegen wie niet?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 19:04 schreef Tuinfluitert het volgende:
In de vooruitblik zegt Yvon Jaspers: "Ben je alleen?" Tegen wie zal dit zijn? Boer Geert Jan?
Zou voor de verandering wel eens aardig zijn als juist de partner wel komt opdagen en de boer zelf niet.quote:
Dat is een paar dagen terug al aan de orde geweest hier, zo’n 100 reacties geleden.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 19:04 schreef Tuinfluitert het volgende:
In de vooruitblik zegt Yvon Jaspers: "Ben je alleen?" Tegen wie zal dit zijn? Boer Geert Jan?
Jaaaa Jan en Pauline!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 17:31 schreef Chia het volgende:
[..]
https://boerzoektvrouw.kr(...)lUlzt-tvUNT58I7Yc9wc
[..]
Jan en Pauline
Dank je wel voor je reactie, ik zal eventueel terug gaan lezen,quote:Op vrijdag 8 mei 2020 19:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is een paar dagen terug al aan de orde geweest hier, zo’n 100 reacties geleden.
Tegen die boer uit de webserie die aan tafel zat.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 20:55 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
Dank je wel voor je reactie, ik zal eventueel terug gaan lezen,
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:06 schreef W00fer het volgende:
[..]
Tegen die boer uit de webserie die aan tafel zat.
Ja terug gelezen en gevonden. Ja, Jan.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Denk dat Yvon het richting Jan had met haar 'Je bent alleen!?' (ik bedoel: Geert, Geert Jan en Annemieke zijn geen verrassing dat ze alleen komen, en Bastiaan komt samen. Dus wie blijft er dan over?).
Nee, want de boer uit de webserie scoren bovengemiddeld.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:07 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
[..]
Ja terug gelezen en gevonden. 'Je bent alleen!?' Ja, Jan.
Ik zie het zondag dan wel.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:12 schreef W00fer het volgende:
[..]
Nee, want de boer uit de webserie scoren bovengemiddeld.
Deal!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 19:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je een keer met me gaat fietsen kan je wellicht een glimp van ze opvangen.
Ik lees regelmatig je kritische opmerkingen op de posts hier, maar ik lees hier de afgelopen dagen juist alleen maar nette goed beargumenteerde posts.quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:05 schreef Quotidien het volgende:
De psychoanalyses en psychologie van de koude grond bereiken wel ongekende dieptes hier, zeg. Twee mensen vinden elkaar leuk/lief/aantrekkelijk en gaan daarom een relatie aan. Waarom wordt dit helemaal kapot geanalyseerd? Zo moeilijk is het toch niet?
Was Annemarie aka 'frikandel of kroket' ook niet viesmad achteraf?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 17:33 schreef Chia het volgende:
[..]
Die waren toch sowieso nog nooit bij een reünie te zien? hebben afstand genomen van het programma geloof ik.
Weet ik niet, zou kunnen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 19:04 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Was Annemarie aka 'frikandel of kroket' ook niet viesmad achteraf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |