https://www.nu.nl/cultuur(...)financiele-nood.htmlquote:Het Anne Frank Huis, dat zondag zestig jaar bestaat, meldt in financiële nood te zitten en vraagt om donaties.
Volgens Ronald Leopold, algemeen directeur van de Anne Frank Stichting, is nog onduidelijk wanneer en hoe het museum weer open kan. "Wij zijn een onafhankelijk, niet-gesubsidieerd museum. Om de nagedachtenis van Anne Frank en de daaraan verbonden missie van haar vader te kunnen blijven uitdragen, hebben wij financiële steun hard nodig."
"We doen daarom een beroep op alle mensen die onze organisatie en ons educatieve werk een warm hart toedragen: doe een donatie en steun ons", aldus Leopold.
Otto Frank (te zien op de foto met drie leden van het eerste bestuur van de Anne Frank Stichting), de vader van Anne, stond aan de basis van het behoud en de openstelling van het Anne Frank Huis. Het museum trok in de eerste jaren enkele tienduizenden bezoekers. Vorig jaar waren het er 1,3 miljoen.
Zou je idd gaan denken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef Zipportal het volgende:
Blijft flink wat achter de strijkstok achter.
Dat geld is natuurlijk allang afgeroomd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:00 schreef Gunner het volgende:
Je zou denken dat ze met al die subsidies en toegangsprijzen en lange wachtrijen dat ze dat niet nodig zouden hebben.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:00 schreef Gunner het volgende:
Met 1,3 miljoen bezoekers vorig jaar zou je denken dat ze met al die subsidies en toegangsprijzen en lange wachtrijen dat ze dat niet nodig zouden hebben.
[..]
Zou je idd gaan denken.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:17 schreef SpecialK het volgende:
Dit kan gewoon niet.
Wat is er met al dat geld gebeurd over de jaren?
Hoeveel precies?quote:
De een z'n dood is de ander z'n brood blijkbaarquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef BasEnAad het volgende:
6,5 miljoen aan personeelskosten. Hilarisch dit.
3 dingen vallen mij opquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze doen ook best veel educatieve projecten natuurlijk.
Hoezo? Er werken meer dan 100 mensen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef BasEnAad het volgende:
Als dat zo is, dan ligt daar een probleem. Zullen ook wel vooral oproepkrachten en 0-urencontracten zijn.quote:
Ik heb geen idee waar het aan opgaat, maar ik weet wel dat de stichting ook wetenschappelijk onderzoek doet, trainingen geeft aan organisaties, gastlessen geeft op scholen, exposities in het buitenland verzorgt etcetera. Dus onder 'personeel' heb je niet alleen suppoosten van het museum, maar ook onderzoekers, trainers, docenten etcetera.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
3 dingen vallen mij op
- Personeelskosten... dat is genoeg om 136 mensen 50k te geven.. en je kan mij niet overtuigen dat er 136 mensen nodig zijn om een museum letterlijk ter grootte van een zolderkamertje te runnen. Ik gok dat er personeelsleden zijn die dermate veel verdienen dat het significant zou helpen bij het opbouwen van een dubbel zo grote spaarpot als ze zelfs slechts met 20% achteruit zouden gaan.
- Overige lasten... gigantische kostenpost... geen specificatie hier.. dus ... daar gaat mijn fantasie van op hol slaan
- Projecten/activiteiten... elk jaar 3 tot 4 miljoen uitgeven aan "projecten"? Ik krijg het gevoel dat de leveranciers van die projecten bekenden zijn van de personeelsleden dan want dit doe je niet voor de lol zo.
Men rooft de pot dus gewoon leeg. En ja dan is het in moeilijk tijden ineens een probleem.
Preciesquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:32 schreef golfer het volgende:
Het gaat over de hele Anne Frank stichting, hè? Niet alleen over het museum.
TT is beetje suggestief gekozen.![]()
Dat klopt natuurlijk niet. Wel eens met je verder, maar je hebt wel een hele grote en ruime zolderkamer met meerdere verdiepingen en kamers per verdieping danquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
een museum letterlijk ter grootte van een zolderkamertje
Als je met 16 miljoen euro geen zolderkamer kan uitbaten doe je gewoon iets verkeerd. Of je nou 100 parkeerwachters heb die elk 68k vangen of niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:38 schreef golfer het volgende:
Maar goed, ik wil graag van de mensen die zo stellig beweren dat er veel achter de strijkstok blijft hangen, weten hoeveel dan precies.
Er zullen mensen werken die te veel geld verdienen onder het mom van "directeur... dus.. we need the best of the best of the best"quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:38 schreef golfer het volgende:
Maar goed, ik wil graag van de mensen die zo stellig beweren dat er veel achter de strijkstok blijft hangen, weten hoeveel dan precies.
ok ok... ik weet dat ze dat gebouw er naast ook hebben gepakt en zo... dat was misschien een beetje te sterk ingezet van mequote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet. Wel eens met je verder, maar je hebt wel een hele grote en ruime zolderkamer met meerdere verdiepingen en kamers per verdieping dan
Je begrijpt nog steeds niet wat de Anne Frankstichting is en doet?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:42 schreef Cheeseburgert het volgende:
Als je met 16 miljoen euro geen zolderkamer kan uitbaten doe je gewoon iets verkeerd. Of je nou 100 parkeerwachters heb die elk 68k vangen of niet.
Je bent een ergens 0 vergeten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:46 schreef cempexo het volgende:
Op basis van de kosten van 1 personeelslid die fulltime werkt en die 50.000 E all in kost, dan zouden er 13 personeelsleden aanwezig zijn.
Projecten waar ze ook gewoon geld (en misschien zelfs wel winst) op maken maar omdat er verder niks staat uitgesplitst in dat plaatje hierboven weten we dat dus niet.quote:
90.6 FTE op personeelskosten van ¤6.812.374quote:
Plus 32,4 niet FTE's.quote:
Ik gok dat daar 1 of 2 mensen rondlopen die... als ze echt redelijk en sober zouden zijn wat geld konden terugbetalen aan het museum zonder dat ze dit jaar de verwarming van hun dak-zwembad zelfs maar 2 graden lager zouden moeten zetten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:56 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
90.6 FTE op personeelskosten van ¤6.812.374
Dat is dus gemiddeld ¤75.191 per FTE, en daar zullen ook de kaartjesknippers bijzitten. Zo kom je wel van je geld af ja.
Die zitten er bij in. Dat is het hele idee van FTE's. Als je 120 parttimers heb die elk 20 uur werken. Heb je 60 FTEquote:
Leuk, al die speculaties, maar ik heb nog nergens iets concreets bewezen gezien over strijkstokken, zwembaden etc.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef SpecialK het volgende:
Ik gok dat daar 1 of 2 mensen rondlopen die... als ze echt redelijk en sober zouden zijn wat geld konden terugbetalen aan het museum zonder dat ze dit jaar de verwarming van hun dak-zwembad zelfs maar 2 graden lager zouden moeten zetten.
Gemiddeld 75k aan personeelsKOSTEN, dat is niet hetzelfde als bruto-salaris van die mensen natuurlijk. Uitgaande dat het allemaal salarisgerelateerd is zal dat ergens tussen de 45-55k per FTE zitten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:56 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
90.6 FTE op personeelskosten van ¤6.812.374
Dat is dus gemiddeld ¤75.191 per FTE, en daar zullen ook de kaartjesknippers bijzitten. Zo kom je wel van je geld af ja.
Yup ze moeten zich kapot schamen!quote:
Ja, dus 1.5 modaal, gemiddeld over de hele organisatie, van schoonmaker tot kaartjescontroleur.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:08 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Gemiddeld 75k aan personeelsKOSTEN, dat is niet hetzelfde als bruto-salaris van die mensen natuurlijk. Uitgaande dat het allemaal salarisgerelateerd is zal dat ergens tussen de 45-55k per FTE zitten.
Het is een non-profit, dus wat verwacht je? Er blijft weinig winst over om reserves aan te leggen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:09 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ja, dus 1.5 modaal, gemiddeld over de hele organisatie, van schoonmaker tot kaartjescontroleur.
Dat is best stevig voor een non-profit die na een maandje zonder bezoekers jankt dat ze op omvallen staan.
En dan aan het eind van de week door duitse soldaten worden afgevoerd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:24 schreef Iwan1976 het volgende:
Misschien is het een idee om welgestelde families een week in het achterhuis te laten logeren om de full Anne Frank experience te ervaren... uiteraard tegen een fikse donatie. Werktitel: AnneB&B
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Meer dan 6 miljoen aan personeelskosten?
Wellicht een goed idee om de cast van Soldaat van Oranje hiervoor te vragen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:29 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En dan aan het eind van de week door duitse soldaten worden afgevoerd.
off-topic: Die staan, weliswaar zonder publiek, zeker nog elke dag op de planken? Niets kan de musical stoppen, zelfs corona niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:31 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Wellicht een goed idee om de cast van Soldaat van Oranje hiervoor te vragen.
Dit, bizar. Amper kosten en bizar veel bezoekers...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je vorig jaar 1,3 miljoen betalende bezoekers had voor een woning en je het jaar daarop na 2 maanden minder inkomsten failliet dreigt te gaan doe je wat fout. Ik gok dan mijn salaris een stukje lager is dan die van deze algemeen directeur. Geef zelf dus maar wat geld terug aan je museum.
Wij zijn een onafhankelijk, niet-gesubsidieerd museum. Om de nagedachtenis van Anne Frank en de daaraan verbonden missie van haar vader te kunnen blijven uitdragen, hebben wij financiële steun hard nodig."quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:00 schreef Gunner het volgende:
Met 1,3 miljoen bezoekers vorig jaar zou je denken dat ze met al die subsidies en toegangsprijzen en lange wachtrijen dat ze dat niet nodig zouden hebben.
[..]
Zou je idd gaan denken.
Nou bedankt hoor, nu heb je het einde van het boek verklapt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:29 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En dan aan het eind van de week door duitse soldaten worden afgevoerd.
Beveiliging? Kassa? Educatie? Maar alsnog wel veel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef BasEnAad het volgende:
Het gaat om de hele stichting, niet alleen het museum.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit, bizar. Amper kosten en bizar veel bezoekers...
Ik ben voor een 1 staat oplossing (alle palestijnen terug naar Jordanie), maar een geintje moet kunnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet antisemitisch, maar vooroordelen zijn vaak wel ergens op gebaseerd.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
De een z'n dood jood is de ander z'n brood blijkbaar
Eensch!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:43 schreef maily het volgende:
[..]
Meh ... die van dat verstoppen vond ik leuker ...
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:02 schreef Caland het volgende:
Wellicht verstoppen ze die inkomsten ergens zodat de belastingdienst er niet achter kan komen.
Ik snap m nu pasquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:43 schreef maily het volgende:
[..]
Meh ... die van dat verstoppen vond ik leuker ...
Oplossing; je personeelsleden toch in een iets andere loonschaal zetten dan de directeur van Akzo Nobel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:43 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Het gaat om de hele stichting, niet alleen het museum.
In 2018 hadden ze 15,9M kosten tegenover 16,1M inkomsten.
Er bleef nog geen 2 ton over.
Uit het museum kregen ze bijna 1M per maand.
In 2018 hadden gemiddeld 86 fte en 4M salariskosten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Oplossing; je personeelsleden toch in een iets andere loonschaal zetten dan de directeur van Akzo Nobel.
https://www.annefrank.org(...)aarrekening_2018.pdfquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:48 schreef SpecialK het volgende:
omdat er verder niks staat uitgesplitst in dat plaatje hierboven
komt nog eens bij dat 90% van de loonkosten nu door de overheid wordt gedragen.... dus dan zit je weliswaar nog met de huur (denk ik) maar daar kun je met de eigenaar van het pand afspraken over maken lijkt mij.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je vorig jaar 1,3 miljoen betalende bezoekers had voor een woning en je het jaar daarop na 2 maanden minder inkomsten failliet dreigt te gaan doe je wat fout. Ik gok dan mijn salaris een stukje lager is dan die van deze algemeen directeur. Geef zelf dus maar wat geld terug aan je museum.
lijkt me niet dat ze deze huurder er uit zetten en een nieuwe zoeken in ieder geval....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
komt nog eens bij dat 90% van de loonkosten nu door de overheid wordt gedragen.... dus dan zit je weliswaar nog met de huur (denk ik) maar daar kun je met de eigenaar van het pand afspraken over maken lijkt mij.
Kunnen er nog wel bezoekers bij als daar ook nog >100 man werkenquote:
Stichting verhuurder volgens iemand anders hier. Het pand zal ook wel van de stichting zijn maar zo weggezet zijn om de stromen fiscaal te scheiden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
komt nog eens bij dat 90% van de loonkosten nu door de overheid wordt gedragen.... dus dan zit je weliswaar nog met de huur (denk ik) maar daar kun je met de eigenaar van het pand afspraken over maken lijkt mij.
haha ja nu handje ophouden omdat het Museum de huur aan de Stichting niet meer kan betalen terwijl het achter de schermen gewoon dezelfde mensen zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Stichting verhuurder volgens iemand anders hier. Het pand zal ook wel van de stichting zijn maar zo weggezet zijn om de stromen fiscaal te scheiden.
Nee is risico-spreiding en wordt vaker gedaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha ja nu handje ophouden omdat het Museum de huur aan de Stichting niet meer kan betalen terwijl het achter de schermen gewoon dezelfde mensen zijn.
Ik heb er gewerkt. Als je zag wat er alleen al werd uitgegeven aan kerstpakketten, personeelsfeesten ed. Geen klacht overigens, het was heel leuk. Maar zuinig waren ze niet hoor, en dat was alleen voor het personeel op de vloer. Hogerop zal het nog leuker zijn geweest.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:17 schreef SpecialK het volgende:
Dit kan gewoon niet.
Wat is er met al dat geld gebeurd over de jaren?
Directeuren van dergelijke instanties tja, hun hart klopt links.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/cultuur(...)financiele-nood.html
Blijft flink wat achter de strijkstok.
80 jaar later wordt Anne nogmaals verraden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:11 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik heb er gewerkt. Als je zag wat er alleen al werd uitgegeven aan kerstpakketten, personeelsfeesten ed. Geen klacht overigens, het was heel leuk. Maar zuinig waren ze niet hoor, en dat was alleen voor het personeel op de vloer. Hogerop zal het nog leuker zijn geweest.
Het museum is natuurlijk maar een klein onderdeel van Het Anne Frank Huis. En daar loopt al veel personeel en beveiliging rond. Geen vetpot, maar de publieksmedewerkers verdienen prima voor een bij- of studentenbaan. Dan is er het café, collectiebeheer, onderzoek etc. Projecten die het Anne Frank huis onder meer had waren Monitor Racisme, onderzoek naar WOII, educatieve programma's voor kinderen. Daar zijn er vast nog meer bijgekomen over de jaren. Of ze terecht hun handje ophouden weet ik niet. Maar het is echt wel meer dan toeristen door het zolderkamertje van Anne jassen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
3 dingen vallen mij op
- Personeelskosten... dat is genoeg om 136 mensen 50k te geven.. en je kan mij niet overtuigen dat er 136 mensen nodig zijn om een museum letterlijk ter grootte van een zolderkamertje te runnen. Ik gok dat er personeelsleden zijn die dermate veel verdienen dat het significant zou helpen bij het opbouwen van een dubbel zo grote spaarpot als ze zelfs slechts met 20% achteruit zouden gaan.
- Overige lasten... gigantische kostenpost... geen specificatie hier.. dus ... daar gaat mijn fantasie van op hol slaan
- Projecten/activiteiten... elk jaar 3 tot 4 miljoen uitgeven aan "projecten"? Ik krijg het gevoel dat de leveranciers van die projecten bekenden zijn van de personeelsleden dan want dit doe je niet voor de lol zo.
Men rooft de pot dus gewoon leeg. En ja dan is het in moeilijk tijden ineens een probleem.
Je kan ook even onderzoek doen voor je je onderbuik laat spreken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zou je idd gaan denken.
100 man personeel. Hoezo hilarisch?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef BasEnAad het volgende:
Nog triester dan het als toeristische attractie uitbuiten van dat huis is het feit dat er schijnbaar zelfs een Anne Frank musical is. De schaamte totaal voorbij...quote:
Die website heeft ook 425000 euro gekostquote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:17 schreef Jemoederniet het volgende:
Website hosting: 5.900,- euro per maand.
65.000 per persoon aan salaris haha.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je vorig jaar 1,3 miljoen betalende bezoekers had en je het jaar daarop na 2 maanden minder inkomsten failliet dreigt te gaan doe je wat fout...............
Geen subisdies terwijl in de ook in dit topic staande jaar rekenning men het weldegelijk over subsidies heeft. Als we dan op hun website kijken zien we dat de bank giro loterij ook 200.000 per jaar geeft. Dit museum komt sowieso natuurlijk in aanmerking om 90% van de loonkosten vanuit de overheid betaald te krijgen. Het is gewoon een boekhoudkundig probleem waarbij vaste lasten aan de dochterholding verhuur van het dure pand bv betaald blijven worden terwijl die dochterholding waarschijnlijk veel makkelijker een paar maanden zonder inkomsten kan overbruggen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Zo gek is dit toch niet? Uit het cijfers blijkt dat het museum financieel gezond is. Er worden immers al jaren zwarte cijfers geschreven.
Maar als je anderhalve maand dicht moet blijven, loopt het museum al gauw een miljoen euro mis. Dat zou voor elke organisatie een klap zijn. Niet gek dus dat het museum in een penibele situatie zit.
En het museum, dat geen subsidie ontvangt, vraagt om vrijwillige donaties. Niemand wordt verplicht de portemonnee te trekken.
Volgens FOK! moet de stichting echter gelijk mensen ontslaan of salarissen verlagen. Benieuwd of de roepers in dit topic ook zo begripvol zijn als hun werkgever in hun salaris snijdt of hen op straat flikkert als gevolg van de coronacrisis.
Nou ja, zo raar is het toch niet om het apart te vinden dat een gigantisch druk bezocht museum - jarenlang, dag in dag uit - met best prijzige entreebewijzen na anderhalve maand schijnbaar al in de financiële problemen komt? Dat zou je verwachten van het lokale museum over geitenwollensokken uit de jaren 1850, maar noemenswaardige reserves zou je best kunnen verwachten bij zo'n enorme trekpleister als het Anne Frank Huis.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Zo gek is dit toch niet? Uit het cijfers blijkt dat het museum financieel gezond is. Er worden immers al jaren zwarte cijfers geschreven.
Maar als je anderhalve maand dicht moet blijven, loopt het museum al gauw een miljoen euro mis. Dat zou voor elke organisatie een klap zijn. Niet gek dus dat het museum in een penibele situatie zit.
En het museum, dat geen subsidie ontvangt, vraagt om vrijwillige donaties. Niemand wordt verplicht de portemonnee te trekken.
Volgens FOK! moet de stichting echter gelijk mensen ontslaan of salarissen verlagen. Benieuwd of de roepers in dit topic ook zo begripvol zijn als hun werkgever in hun salaris snijdt of hen op straat flikkert als gevolg van de coronacrisis.
Dat is waarschijnlijk inclusief werkgeverslasten e.d. he?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
65.000 per persoon aan salaris haha.
Ja heel normaal voor zo'n simpel museumpje.
Maar goed, de meeste miljardairs op deze planeet zijn joods, die kunnen vast wel wat missen.
Wat zijn in andere sectoren de gemiddelde jaarlijkse loonkosten voor werkgevers dan?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:27 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk inclusief werkgeverslasten e.d. he?
Zo veel is dat niet hoor. Dat is misschien 40-45 bruto. Vind ik wel meevallen eigenlijk.
Ook wel zoiets hoor denk ik.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat zijn in andere sectoren de gemiddelde jaarlijkse loonkosten voor werkgevers dan?
Kosten van een werknemer zijn normaal gesproken zo'n 1,3 tot 2 keer het brutoloon.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat zijn in andere sectoren de gemiddelde jaarlijkse loonkosten voor werkgevers dan?
Hangt idd wel van je werknemers af. Paar kaartjes knippers,baliemedewerkers, beveiliging, schoonmakers en tourgidsen zijn meestal niet de mensen die gemiddeld bovenmodaal verdienen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 13:47 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Kosten van een werknemer zijn normaal gesproken zo'n 1,3 tot 2 keer het brutoloon.
Dus dan vind ik die 65000 gemiddeld helemaal niet heel gek
Ja dat denk ik dus ook.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:02 schreef descon het volgende:
[..]
Hangt idd wel van je werknemers af. Paar kaartjes knippers,baliemedewerkers, beveiliging, schoonmakers en tourgidsen zijn meestal niet de mensen die gemiddeld bovenmodaal verdienen.
Vermoed dat het meer in de nevenactiviteiten zit dan het museum zelf.
Wat een waanzin. Ik kan me zo kwaad maken om dergelijke geld verspillingquote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die website heeft ook 425000 euro gekost
Hangt van je website af of dit redelijke bedragen zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:04 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Wat een waanzin. Ik kan me zo kwaad maken om dergelijke geld verspilling
Geloof me, dit is de grootste kul ooit. Geen enkel bedrijf laat een website voor bijna een half miljoen euro bouwen. Ik ken 3 / 4 website bouwers die een dergelijke website nog voor onder de 10k afleveren.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:06 schreef descon het volgende:
[..]
Hangt van je website af of dit redelijke bedragen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |