Wij zijn een onafhankelijk, niet-gesubsidieerd museum. Om de nagedachtenis van Anne Frank en de daaraan verbonden missie van haar vader te kunnen blijven uitdragen, hebben wij financiële steun hard nodig."quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:00 schreef Gunner het volgende:
Met 1,3 miljoen bezoekers vorig jaar zou je denken dat ze met al die subsidies en toegangsprijzen en lange wachtrijen dat ze dat niet nodig zouden hebben.
[..]
Zou je idd gaan denken.
Nou bedankt hoor, nu heb je het einde van het boek verklapt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:29 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En dan aan het eind van de week door duitse soldaten worden afgevoerd.
Beveiliging? Kassa? Educatie? Maar alsnog wel veel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:21 schreef BasEnAad het volgende:
6,5 miljoen aan personeelskosten. Hilarisch dit.
Het gaat om de hele stichting, niet alleen het museum.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit, bizar. Amper kosten en bizar veel bezoekers...
Ik ben voor een 1 staat oplossing (alle palestijnen terug naar Jordanie), maar een geintje moet kunnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet antisemitisch, maar vooroordelen zijn vaak wel ergens op gebaseerd.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
De een z'n dood jood is de ander z'n brood blijkbaar
Eensch!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:43 schreef maily het volgende:
[..]
Meh ... die van dat verstoppen vond ik leuker ...
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:02 schreef Caland het volgende:
Wellicht verstoppen ze die inkomsten ergens zodat de belastingdienst er niet achter kan komen.
Ik snap m nu pasquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:43 schreef maily het volgende:
[..]
Meh ... die van dat verstoppen vond ik leuker ...
Oplossing; je personeelsleden toch in een iets andere loonschaal zetten dan de directeur van Akzo Nobel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:43 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Het gaat om de hele stichting, niet alleen het museum.
In 2018 hadden ze 15,9M kosten tegenover 16,1M inkomsten.
Er bleef nog geen 2 ton over.
Uit het museum kregen ze bijna 1M per maand.
In 2018 hadden gemiddeld 86 fte en 4M salariskosten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Oplossing; je personeelsleden toch in een iets andere loonschaal zetten dan de directeur van Akzo Nobel.
https://www.annefrank.org(...)aarrekening_2018.pdfquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:48 schreef SpecialK het volgende:
omdat er verder niks staat uitgesplitst in dat plaatje hierboven
komt nog eens bij dat 90% van de loonkosten nu door de overheid wordt gedragen.... dus dan zit je weliswaar nog met de huur (denk ik) maar daar kun je met de eigenaar van het pand afspraken over maken lijkt mij.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je vorig jaar 1,3 miljoen betalende bezoekers had voor een woning en je het jaar daarop na 2 maanden minder inkomsten failliet dreigt te gaan doe je wat fout. Ik gok dan mijn salaris een stukje lager is dan die van deze algemeen directeur. Geef zelf dus maar wat geld terug aan je museum.
lijkt me niet dat ze deze huurder er uit zetten en een nieuwe zoeken in ieder geval....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
komt nog eens bij dat 90% van de loonkosten nu door de overheid wordt gedragen.... dus dan zit je weliswaar nog met de huur (denk ik) maar daar kun je met de eigenaar van het pand afspraken over maken lijkt mij.
Kunnen er nog wel bezoekers bij als daar ook nog >100 man werkenquote:
Stichting verhuurder volgens iemand anders hier. Het pand zal ook wel van de stichting zijn maar zo weggezet zijn om de stromen fiscaal te scheiden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
komt nog eens bij dat 90% van de loonkosten nu door de overheid wordt gedragen.... dus dan zit je weliswaar nog met de huur (denk ik) maar daar kun je met de eigenaar van het pand afspraken over maken lijkt mij.
haha ja nu handje ophouden omdat het Museum de huur aan de Stichting niet meer kan betalen terwijl het achter de schermen gewoon dezelfde mensen zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Stichting verhuurder volgens iemand anders hier. Het pand zal ook wel van de stichting zijn maar zo weggezet zijn om de stromen fiscaal te scheiden.
Nee is risico-spreiding en wordt vaker gedaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha ja nu handje ophouden omdat het Museum de huur aan de Stichting niet meer kan betalen terwijl het achter de schermen gewoon dezelfde mensen zijn.
Ik heb er gewerkt. Als je zag wat er alleen al werd uitgegeven aan kerstpakketten, personeelsfeesten ed. Geen klacht overigens, het was heel leuk. Maar zuinig waren ze niet hoor, en dat was alleen voor het personeel op de vloer. Hogerop zal het nog leuker zijn geweest.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:17 schreef SpecialK het volgende:
Dit kan gewoon niet.
Wat is er met al dat geld gebeurd over de jaren?
Directeuren van dergelijke instanties tja, hun hart klopt links.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/cultuur(...)financiele-nood.html
Blijft flink wat achter de strijkstok.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |