abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192882238


[ Bericht 63% gewijzigd door Iemand91 op 30-04-2020 22:20:10 ]
pi_192882241
Laatste post:

Levensgroot Dakota-vliegtuig landt in Madurodam
quote:
Den Haag, 30 april 2020 – Madurodam beleefde vandaag een historisch hoogtepunt met de landing van ‘The Flying Dutchman’: een levensgroot DC-3 vliegtuig, in de iconische zilver en blauwe KLM-stijl van de jaren ’40-’50. Het vliegtuig is 18 meter lang en heeft een vleugelspanwijdte van 30 meter. De Flying Dutchman is de hoofdrolspeler in de nieuwe attractie van Madurodam die bij de heropening van het park open zal gaan voor het publiek.

Het befaamde vliegtuig werd vandaag met een levensgrote kraan het Haagse familiepark in gehesen, naar de locatie van de nieuwe ‘flight experience’ bij luchthaven Schiphol.

Het inhijsen van het toestel is het sluitstuk van een anderhalf jaar durende restauratie, waarin de DC-3 langzaam transformeerde tot het zilveren KLM-vliegtuig. Nu het vliegtuig op de nieuw aangelegde landingsbaan achter het miniatuur-Schiphol is geland, wordt ‘The Flying Dutchman’ aan boord voorzien van de laatste technologie en een breed scala aan showtechnieken. Madurodam biedt haar bezoekers zo een unieke, eigentijdse Dakota-experience: een vlucht door tijd en ruimte, die verder gaat dan vliegen, en waarin de pioniersgeest die ons land groot heeft gemaakt, centraal staan.

Zodra de deuren van Madurodam weer open mogen, staan ook de eerste (test)vluchten van The Flying Dutchman gepland voor het publiek, uiteraard met inachtneming van de richtlijnen binnen de 1,5 meter samenleving.


pi_192886054
Beetje gek dat ze die kist de registratie van een in de oorlog vernietigde Koolhoven hebben gegeven. Had dan een van een oude DC-3 gedaan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_192886447
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 09:07 schreef Karstman het volgende:
Beetje gek dat ze die kist de registratie van een in de oorlog vernietigde Koolhoven hebben gegeven. Had dan een van een oude DC-3 gedaan.
Madurodam is een herdenkingsmonument voor WOII.., dus ik snap het wel
dag
pi_192886942
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 09:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Madurodam is een herdenkingsmonument voor WOII.., dus ik snap het wel
Ja maar er zijn ook DC-3's gebombardeerd (in elk geval op Schiphol) in WOII pak dan de registratie daarvan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:56:26 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192895768
Vind het maar raar, een random vliegtuig in een miniatuurpark.
So we just called him Fred
  vrijdag 1 mei 2020 @ 19:32:03 #7
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_192896253
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 09:07 schreef Karstman het volgende:
Beetje gek dat ze die kist de registratie van een in de oorlog vernietigde Koolhoven hebben gegeven. Had dan een van een oude DC-3 gedaan.
PH-AmusementParkMadurodam ?
pi_192898780
Jammer. Tijd geleden had je diverse webcams op en rond Schphol staan.
Lijstje: https://airportwebcams.net/amsterdam-schiphol-airport-webcam/
Daar kon je vrij veel op zien, maar daar is niets meer van over.
De laatste was een webcam van Rijkswaterstaat (cam 4 of 5) maar de site van Rijkswaterstaat is - zeer recentelijk - vernieuwd. Webcam is nog te zien maar ik krijg 'm niet fullscreen (knop is greyed out).

Jammer, want was best handig soms. Tijdje geleden had je nog een webcam aan de kop van de Kaagbaan en een gatecam; webcam die langs diverse pieren zat te pannen.
pi_192898880
Lang geleden ook lid geweest van ATCbox, die hadden streams en later ook webcams. Is ook niks meer van over -O-
pi_192900025
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:54 schreef Piles het volgende:
Lang geleden ook lid geweest van ATCbox, die hadden streams en later ook webcams. Is ook niks meer van over -O-
Ik weet niet hoe die site verder geregeld wordt, maar de oprichter is Daan de Meester is in november 2017 overleden: https://www.luchtvaartnie(...)de-meester-overleden

Die site was van de Kaagbaan en gate webcam; IMHO de beste webcams die op Schiphol waren.
pi_192907533
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 19:32 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

PH-AmusementParkMadurodam ?
Maar zo heet het park niet, het heet gewoon Madurodam.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 2 mei 2020 @ 15:46:48 #12
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_192908025
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 09:07 schreef Karstman het volgende:
Beetje gek dat ze die kist de registratie van een in de oorlog vernietigde Koolhoven hebben gegeven. Had dan een van een oude DC-3 gedaan.
Albert Plesman

[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 02-05-2020 15:55:31 ]
  zondag 3 mei 2020 @ 14:59:51 #13
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192926068


Cool! Draaide wat stijle bochten. https://tar1090.adsbexchange.com/?icao=484646
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_192934379
AeronewsGlobal twitterde op zondag 03-05-2020 om 21:50:12 A fire supression system apparently malfunctioned today at Heathrow (TBJ or Tech 6), in the hangar where a Boeing 777-200ER (G-YMMB) British Airways was parked. Photos from a friend (1/2). @JacdecNew @jonostrower @MaxK_J @AirlineFlyer @thatjohn @scottiebateman @DaveWallsworth https://t.co/A1EWY9LVUi reageer retweet




pi_192940641
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:40 schreef Iemand91 het volgende:
AeronewsGlobal twitterde op zondag 03-05-2020 om 21:50:12 A fire supression system apparently malfunctioned today at Heathrow (TBJ or Tech 6), in the hangar where a Boeing 777-200ER (G-YMMB) British Airways was parked. Photos from a friend (1/2). @:JacdecNew @:jonostrower @:MaxK_J @:AirlineFlyer @:thatjohn @:scottiebateman @:DaveWallsworth https://t.co/A1EWY9LVUi reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zooo, smerige bedoening. Maar lijkt me niet heeel moeilijk op te ruimen? Paar brandweerspuiten en grote stofzuigers? :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_192940695
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:14 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Zooo, smerige bedoening. Maar lijkt me niet heeel moeilijk op te ruimen? Paar brandweerspuiten en grote stofzuigers? :P
Vervelende is dat sommige blusmiddelen corrosief zijn en je metaal erg snel aangetast is..
dag
pi_192940712
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Vervelende is dat sommige blusmiddelen corrosief zijn en je metaal erg snel aangetast is..
Oh... -O-

Wist ik niet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_192942785
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Vervelende is dat sommige blusmiddelen corrosief zijn en je metaal erg snel aangetast is..
Das vooral bij poeder toch?

Maar goed, beter zo'n malfunction dan dat ie het niet doet als er wél brand is :X
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 15:49:39 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_192942836
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:47 schreef Piles het volgende:

[..]

Das vooral bij poeder toch?

Maar goed, beter zo'n malfunction dan dat ie het niet doet als er wél brand is :X
Poeder corrodeert inderdaad ook erg goed. Maar blusschuim is vaak ook niet al te best voor je metalen spulletjes.

Het nadeel van poeder is (of voordeel als je het over blussen hebt) is dat het erg klein is en overal in gaat. Schuim legt meer een deken is iets eenvoudiger schoon te maken naderhand.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 16:28:27 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192943521
Poeder is veel meer coroderend
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192945175
quote:
https://www.upinthesky.nl(...)ee-dagen-uitgeweken/

De Martinair 747 PH-MPS is zondag en maandag uitgeweken naar Amsterdam. Deze waren respectievelijk onderweg van Miami naar Londen en van Amsterdam naar Caïro, zo blijkt uit data van Flightradar24.

Omkeren
Het gaat om vlucht MP6162 op zondag 3 mei en vlucht MP8911 op 4 mei. Laatstgenoemde keerde boven Slovenië terug naar de vertrekluchthaven. Op 30 april week er ook al een Martinair 747 uit. Deze was onderweg van Schiphol naar Miami, maar landde in Chicago.

Wat er precies gebeurd is, is nog onduidelijk. KLM was maandag niet bereikbaar voor een reactie.
Vorig jaar in maart keerde de PH-MPS ook terug naar Schiphol, toen vanwege een technische storing. Dat gebeurde ook bij vluchtnummer MP8911, welke onderweg was naar Caïro.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:32:13 #23
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_192954133
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:03 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

https://www.upinthesky.nl(...)ee-dagen-uitgeweken/

De Martinair 747 PH-MPS is zondag en maandag uitgeweken naar Amsterdam. Deze waren respectievelijk onderweg van Miami naar Londen en van Amsterdam naar Caïro, zo blijkt uit data van Flightradar24.

Omkeren
Het gaat om vlucht MP6162 op zondag 3 mei en vlucht MP8911 op 4 mei. Laatstgenoemde keerde boven Slovenië terug naar de vertrekluchthaven. Op 30 april week er ook al een Martinair 747 uit. Deze was onderweg van Schiphol naar Miami, maar landde in Chicago.

Wat er precies gebeurd is, is nog onduidelijk. KLM was maandag niet bereikbaar voor een reactie.
Vorig jaar in maart keerde de PH-MPS ook terug naar Schiphol, toen vanwege een technische storing. Dat gebeurde ook bij vluchtnummer MP8911, welke onderweg was naar Caïro.
Deze is van maandag 27 April.

  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:46:29 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192956140
quote:
Ze zijn wel erg op zoek naar nieuws daar: de MP6162 slaat al 3 weken de stop in Londen over op de vlucht naar huis...

Wat de MP8911 betreft hadden ze wel wat meer journalistiek werk mogen verrichten: er vliegt niet of nauwelijks iets op Caïro. Ik vermoed zomaar dat er tijdens de vlucht duidelijk is geworden dat ze niet konden landen op Caïro en ze daarom maar omgekeerd zijn. En blijkbaar hebben ze bij MartinAir/KLM niet de juiste connecties in Caïro heeft om dat te fixen.
So we just called him Fred
pi_192958490
https://www.bbc.co.uk/news/business-52542038

Zonde... nog minder concurrentie. Hopelijk redt de overheid het restant.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192958966
Stuntpiloot vliegt straks spectaculaire vrijheidsvlucht boven Noord-Holland
quote:
Noord-Hollanders die wel een kunstje in de lucht kunnen waarderen, moeten dan vooral tussen 16.00 en 17.00 uur het luchtruim in de gaten houden: stuntvlieger Frank van Houten maakt dan een vrijheidsvlucht en zal boven Alkmaar, Amsterdam en Hilversum een aantal bijzonder spectaculaire bochtjes draaien.

Oorspronkelijk zou Van Houten vandaag speciale vliegshows geven boven meerder bevrijdingsfestivals in Nederland. Maar vanwege de coronacrisis moesten die worden geannuleerd. In plaats daarvan vliegt de stuntpiloot vanmiddag boven Noord-Holland, waar hij zogenaamde 'victory rolls' zal maken of met zijn vliegtuig een vrijheidssymbool zal schrijven. "Zo'n victory roll ziet eruit als een slinger in de lucht", zegt Arja Boon van Dutch Rush Aerobatics, "en de vrijheidssymbolen worden grote V's".

Victory rolls werden vroeger door Spitfire-vliegtuigen na oorlogsmissies nabij de thuisluchthavens gevlogen. Van Houten is zelf oud Defensie-piloot en vloog missies boven Kosovo en tijdens de Golfoorlog. Van Houten: "Juist in deze bijzondere tijden van semi-lock down, wil ik symbolen van vrijheid over Nederland vliegen".

Kijk vanuit je eigen raam of tuin
Van Houten wil benadrukken dat iedereen die het wil zien, het vooral thuis moet bekijken: "Vanuit de lucht heb je een groot bereik dus veel mensen kunnen het gewoon vanuit hun eigen raam of tuin zien. Ook al kijken we er allemaal apart naar, door deze symbolen in de lucht zijn we toch een beetje samen. In de gedachte van de vrijheid".

Wie Van Houten goed wil volgen kan hem zien vliegen op Flightradar24.com. Zijn Sukhoi-toestel heeft de registratie PH-SMX. Rond 16.30 wordt hij boven Alkmaar verwacht, een kwartier later boven Amsterdam. Daarna zet hij koers naar Hilversum en zal op de luchthaven landen.
EDIT: https://www.flightradar24.com/PHSMX/24739dea



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 05-05-2020 16:28:51 ]
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:27:39 #27
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192959200
:Y Net bij Texel weg: https://tar1090.adsbexchange.com/?icao=48501c

https://tar1090.adsbexchange.com/?icao=a0796c
Ook N13FY weer onderweg met maatje D-ESHP (eerder in Lelystad, nu Hilversum).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:37:51 #28
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192959325
Mijn zusje stuurde me dat ze las dat ze (PH-SMX; Dutch Rush) in Drenthe ook voorbij zouden komen:
quote:
"Het is een verrassingsroute, maar we zijn aan het eind van de middag, begin van de avond boven Drenthe. Normaal zijn we goed te horen, dus zijn we wel te herkennen."
https://www.rtvdrenthe.nl(...)cht-Een-victory-roll
..
- So far: Alkmaar, Amsterdam, ff langs de toren van Schiphol scheren, ... daar komen vast nog leuke beelden van. :D

-- jup, idd Drenthe aangedaan. Was dus in Hilversum een tussenstop wezen doen. Dan door via Harderwijk, Zwolle, Kampen, Meppel en zojuist over Assen. Gokje vervolgroute: Drachten, Leeuwarden, Sneek, Texel. --- Nou ja, bijna dan:



---- Woensdag update, video: https://www.telegraaf.nl/(...)ie-op-bevrijdingsdag

[ Bericht 16% gewijzigd door shiz op 06-05-2020 11:38:40 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 7 mei 2020 @ 10:09:47 #29
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192990430

Dacht 'wat is dat voor een zwaar geluid joh!'. TITAN1 die bochtjes maakte. :P Woah!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193024306
VE-day in het Verenigd Koninkrijk met o.a. de Red Arrows boven (o.a.) Londen, RAF Typhoons boven Belfast, Cardiff en Edinburgh en een Spitfire over Zuid-Engeland:




  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:03:24 #31
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_193030228
Wie had dit kunnen bedenken.
De 747 is nu de ruggengraat van de KLM.
pi_193037957
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:03 schreef spapaars het volgende:
Wie had dit kunnen bedenken.
De 747 is nu de ruggengraat van de KLM.
Dat waren ze ook al bijna 50 jaar. ;)
  zaterdag 9 mei 2020 @ 23:35:13 #33
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_193040816
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 22:01 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat waren ze ook al bijna 50 jaar. ;)
Klopt, maar dat waren ze voor een paar weken niet meer.
  donderdag 14 mei 2020 @ 14:05:11 #34
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193122644
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:03 schreef spapaars het volgende:
Wie had dit kunnen bedenken.
De 747 is nu de ruggengraat van de KLM.
Nou ja, ruggengraat. :)

Er vliegen vandaag drie 74s, 12 tripples en 12 dreamliners.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193125224
e_russell twitterde op donderdag 14-05-2020 om 14:40:59 BREAK: Delta Air Lines is retiring it’s 777 fleet due to the coronavirus crisis. https://t.co/FSlqP3ojHl reageer retweet
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 17:05:41 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193126080
Zo :o
De 767's stonden al aan de grond dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 14 mei 2020 @ 17:18:55 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193126330
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:05 schreef derLudolf het volgende:
Zo :o
De 767's stonden al aan de grond dan?
Dat zou je verwachten, maar ze hebben 77 B767's en slechts 18 B777's. Dus die 18 kunnen ze wel missen, denk ik? Je zou verwachten dat de B767 vanwege zijn leeftijd, minder costefficient is, maar ze zullen er wel over hebben nagedacht
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 17:51:02 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193126917
Tja als die 767's van hun zelf zijn en de 777 operational lease is (oftewel betalen per vlieguur, geen idee of dat bij vliegtuigen bestaat, bij trekkers en grondverzetmachines wel) is het te snappen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193127037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat zou je verwachten, maar ze hebben 77 B767's en slechts 18 B777's. Dus die 18 kunnen ze wel missen, denk ik? Je zou verwachten dat de B767 vanwege zijn leeftijd, minder costefficient is, maar ze zullen er wel over hebben nagedacht
Voordeel is dat nu alle 777 spullenboel de deur uit kan.
Dat levert een grotere besparing op dan alleen een paar 767's de deur uit doen en alle 777's plus aanverwante artikelen te behouden.
So we just called him Fred too
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:28:45 #40
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193130564
Well, that's a pretty funky one... Paradropper?

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:44:09 #41
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193130929
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193142349
Weer een vloggende pilote met wat recente beelden van Schiphol van boven:
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:48:00 #43
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193167256
Ook wel geinig BJTV Quiz:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193171512
Boeing Stearman actie
quote:
Op zondag 17 mei ihouden collega's Hans Nordsiek en Kees van Til - In samenwerking met Aviapartner Executive Schiphol en de Blauw Helpt Stickeractie - tussen 12:00 en 13:30 een benefietvlucht georganiseerd ten behoeve van Wings of Support, om elkaar een Blauw Hart onder de riem te steken met een knipoog naar hoe KLM ooit begon!

Tevens zal alles te volgen zijn via een unieke HD livestream aan boord van de Stearman én via FlightRadar24 (op registratie N9912H). na de vlucht zullen deze beelden tevens op YouTube gedeeld worden met jullie.

Maak het mee! Doe mee! De opbrengst zal vrijwel volledig (90%) naar Wings of Support gaan. De heren van de vlucht nemen met alle liefde het grootste deel van de kosten op zich. Deze ongekende tijden gaan ons niet klein krijgen!

Laten we in deze moeilijke tijden dat mooie blauwe hart van ons onder de riem steken bij diegenen die het nu nog lastiger hebben dan anders. Je donatie en support wordt enorm gewaardeerd!
quote:
Route: Seppe/Breda International Airport -> Dirksland -> Rockanje -> Naaldwijk -> Rijswijk -> Den Haag Centrum -> Katwijk -> Noordwijk -> Vogelenzang -> Heemstede -> Haarlem -> Amsterdam West/Centrum/Zuid -> Amstelveen -> Schiphol (met aansluitend een landing!)
pi_193177949
Vandaag is het 100 jaar geleden dat KLM hun eerste vlucht maakte.
Van mijn eerdere post: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #50

De eerste vlucht vond plaats op 17 mei 1920. Die dag vloog een geleasde De Havilland DH.16 met registratie G-EALU van de Britse maatschappij Aircraft Transport and Travel (AT&T) van Croyden Airport (Londen) naar Amsterdam. De vlucht duurde 2 uur en 15 minuten en vloog op 90 meter hoogte.
De DH-16 werd gevlogen door H. ‘Jerry’ Shaw en had aan boord 2 journalisten, Britse ochtendkranten en een brief van de burgemeester van Londen gericht aan de burgemeester van Amsterdam.
Het toestel landde om 12:45 uur op Schiphol; de eerste KLM vlucht was geschiedenis.

Hieronder wordt het toestel opgewacht door de eerste president-directeur van KLM; Albert Plesman:




Je zou ook kunnen zeggen dat de eerste vlucht een dag later was; op dinsdag 18 mei 1920.
Toen huurde KLM dit toestel voor de vlucht terug naar Engeland.
De vlucht ging niet zoals nu direct de Noordzee over, maar via België om vervolgens bij Calais over te steken naar Engeland.

Een ticket kostte destijds 150 gulden voor een enkele reis; dat is omgerekend zo'n ¤850 in 2020.
Maar goed; je werd toen ook door een auto van de K.L.M. van het Centraal Station in Amsterdam naar Schiphol gereden en in Engeland met de auto van Croyden naar Londen. Dat dan weer wel. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 17-05-2020 17:38:55 ]
pi_193178913
Die ticketprijs valt me alles mee :o
Een taxi van Centraal naar Schiphol kost tegenwoordig ook zoiets :')
  zondag 17 mei 2020 @ 16:46:33 #47
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193179142
lol, ik heb 1x eens een taxi moeten nemen naar S'hol. Was zelfs net iets duurder dan mijn voordelige retourvliegticket idd. :')
Gaat echt nergens over. Dan begrijp ik dat je geen UBER als concurrentie wil die je monopoly verstoort...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193226850
https://www.flightradar24.com/ATG2253/24882ccf



Eentje die je niet vaak ziet, of wel?
  woensdag 20 mei 2020 @ 18:26:12 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193227796
Die is zo te zien uit de mottenballen gehaald om in tijden van Corona extra vrachtvluchten te verzorgen.
So we just called him Fred
pi_193229503
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:15 schreef Iemand91 het volgende:
15 jaar geleden vloog vandaag de Airbus A380 haar eerste vlucht:

Air France: plan was om alle 10 toestellen in 2022 uit te faseren. De eerste verliet de vloot afgelopen januari.
Ben Smith overweegt nu dit te versnellen; de kans is aanwezig dat Air France geen A380 vluchten meer zal uitvoeren.
De A380's komen niet meer terug bij Air France:

Phase-out of Air France entire Airbus A380 fleet
quote:
In the context of the current COVID-19 crisis and its impact on anticipated activity levels, the Air France-KLM Group announces today the definitive end of Air France Airbus A380 operations.

Initially scheduled by the end of 2022, the phase-out of Airbus A380 fleet fits in the Air France-KLM Group fleet simplification strategy of making the fleet more competitive, by continuing its transformation with more modern, high-performance aircraft with a significantly reduced environmental footprint.

Five of the Airbus A380 aircraft in the current fleet are owned by Air France or on finance lease, while four are on operating lease. The global impact of the Airbus A380 phase-out write down is estimated at 500 million euros and will be booked in the second quarter of 2020 as a non-current cost/expenses.

Airbus A380 will be replaced by new generation aircraft, including Airbus A350 and Boeing 787, whose deliveries are ongoing.
Het ziet er heel slecht uit voor de A380.
Bij Air France komen ze nu dus helemaal niet meer terug, geruchten gaan dat Emirates een flink deel wil uitfaseren (plus openstaande orders annuleren), Lufthansa doet per direct 6 van de 14 uit de vloot, Akbar Al Baker (CEO van Qatar Airways) geeft aan dat hun A380 (10 stuks) minstens een jaar niet zullen vliegen en mogelijk wel nooit meer voor de maatschappij en wie weet wat er met de 6 A380's van Thai Airways gaat gebeuren nu ze een herstructurering hebben aangekondigd.

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 20-05-2020 20:13:20 ]
  woensdag 20 mei 2020 @ 21:04:16 #51
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_193230975
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:26 schreef Fred het volgende:
Die is zo te zien uit de mottenballen gehaald om in tijden van Corona extra vrachtvluchten te verzorgen.
Laatste vlucht in 2018 :X
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:27:12 #52
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193237770
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:04 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Laatste vlucht in 2018 :X
:?
Ze is best druk de afgelopen weken:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/er-bam
So we just called him Fred
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:31:04 #53
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193237805
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
Het ziet er heel slecht uit voor de A380.
Bij Air France komen ze nu dus helemaal niet meer terug, geruchten gaan dat Emirates een flink deel wil uitfaseren (plus openstaande orders annuleren), Lufthansa doet per direct 6 van de 14 uit de vloot, Akbar Al Baker (CEO van Qatar Airways) geeft aan dat hun A380 (10 stuks) minstens een jaar niet zullen vliegen en mogelijk wel nooit meer voor de maatschappij en wie weet wat er met de 6 A380's van Thai Airways gaat gebeuren nu ze een herstructurering hebben aangekondigd.
Volgend jaar zijn ze vast weer hard nodig als West-Europa de gemiste vakanties in gaat halen.
So we just called him Fred
pi_193239756
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:31 schreef Fred het volgende:
Volgend jaar zijn ze vast weer hard nodig als West-Europa de gemiste vakanties in gaat halen.
Ik geloof dat jij ergens in 2030-35 wanneer de laatste A380 voorgoed in de woestijn landt, nog steeds een use-case ziet voor de A380 of niet? :P
  donderdag 21 mei 2020 @ 13:34:30 #55
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193239975
Ombouwen tot ekranoplan en tussen Hoek v Holland en Harwich inzetten. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 mei 2020 @ 19:58:13 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193245531
Even een schone onderbroek aantrekken. :)


How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193249530
dougkempf twitterde op donderdag 21-05-2020 om 06:14:46 Yesterday I posted the photo on the left of N820TJ landing in San Diego with parts of its tail missing. I received the photo on the right along with information that the damage occurred in flight and the crew was unaware. @JustJettingThru was key in updating me.
#avgeek https://t.co/3NgE2yC5YQ reageer retweet


quote:
iAero Airways flight WQ3518, a Boeing 737-800, suffered damage to the leading edge of the left-hand horizontal stabilizer on a flight from Victorville to San Diego, California, USA.
After landing it appeared that some non-structural parts of the tail fin were missing and had departed the aircraft in-flight.
https://aviation-safety.net/wikibase/236278

En wat anders; een prachtig verhaal op de Farewell KLM Boeing 747 Facebookpagina van Peter Jongbloed.
Touch-and-go's maken met de 747 in Billund. Luchthaven ligt pal naast Legoland dus ook maar een vrachtje kinderen meenemen die een paar uurtjes naar Legoland gaan terwijl zij ernaast met de 747 aan het lessen zijn. O+ _O_

Geweldig.

  donderdag 21 mei 2020 @ 23:53:07 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193249606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:48 schreef Iemand91 het volgende:
dougkempf twitterde op donderdag 21-05-2020 om 06:14:46 Yesterday I posted the photo on the left of N820TJ landing in San Diego with parts of its tail missing. I received the photo on the right along with information that the damage occurred in flight and the crew was unaware. @:JustJettingThru was key in updating me.
#avgeek https://t.co/3NgE2yC5YQ reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]

https://aviation-safety.net/wikibase/236278

En wat anders; een prachtig verhaal op de Farewell KLM Boeing 747 Facebookpagina van Peter Jongbloed.
Touch-and-go's maken met de 747 in Billund. Luchthaven ligt pal naast Legoland dus ook maar een vrachtje kinderen meenemen die een paar uurtjes naar Legoland gaan terwijl zij ernaast met de 747 aan het lessen zijn. O+ _O_

Geweldig.

[ afbeelding ]
God, dat waren nog eens tijden zeg _O_

Drukt je ook weer met je neus op hoe kapot gereguleerd alles is tegenwoordig... Doodzonde :'(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 mei 2020 @ 11:20:34 #59
204633 Fred2
Kritisch
pi_193254454
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:48 schreef Iemand91 het volgende:
dougkempf twitterde op donderdag 21-05-2020 om 06:14:46 Yesterday I posted the photo on the left of N820TJ landing in San Diego with parts of its tail missing. I received the photo on the right along with information that the damage occurred in flight and the crew was unaware. @:JustJettingThru was key in updating me.
#avgeek https://t.co/3NgE2yC5YQ reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]

https://aviation-safety.net/wikibase/236278
Daar moet iemand een engeltje op zijn of haar schouder gehad hebben.

Het toestel is in zijn Corendon-tijd ook nog regelmatig in Amsterdam geweest.
So we just called him Fred too
pi_193255517
Vliegtuig met meer dan honderd mensen aan boord neergestort in Pakistan

In Pakistan is een vliegtuig met 107 mensen aan boord neergestort. Het toestel stortte neer in Karachi, de grootste stad van het land en de hoofdstad van de provincie Sindh.

Het gaat om een toestel van Pakistan International Airlines, bevestigt een woordvoerder van de vliegmaatschappij. Het vliegtuig stortte neer, vlak bij een woonwijk.

https://nos.nl/artikel/23(...)ort-in-pakistan.html
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_193258237
breakingavnews twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 15:25:55 Photo shows damage to both engines of PK8303 moments before crashing in Karachi. https://t.co/fDJbVqe2E0 https://t.co/YNcfwuEUDw reageer retweet
  vrijdag 22 mei 2020 @ 16:02:55 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193258361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:56 schreef Adrie072 het volgende:
breakingavnews twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 15:25:55 Photo shows damage to both engines of PK8303 moments before crashing in Karachi. https://t.co/fDJbVqe2E0 https://t.co/YNcfwuEUDw reageer retweet
[ afbeelding ]
Nu las ik op AVHerald dat er een go around gemaakt was wegens problemen met het landing gear.
Dat in combinatie met die schade...

Het zal toch niet he :? Bijna onmogelijk in hedendaagse toestellen.

Overigens ook de RAT eruit, wat duidt op een dual engine failure.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193261013
breakingavnews twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 18:21:35 CCTV captures final moments of PK8303 before crashing into residential area in Karachi. https://t.co/fDJbVqe2E0 https://t.co/Bu5wKMH8rC reageer retweet
Laatste beelden.....
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:33:36 #64
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193261353
Aparte toestand, vooral om zulke symmetrische schade te hebben... ben benieuwd. -O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:36:22 #65
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193261400
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:33 schreef shiz het volgende:
Aparte toestand, vooral om zulke symmetrische schade te hebben... ben benieuwd. -O-
Schijnt dat hij eerst go around heeft gemaakt, dus je denkt al snel aan een dubbele podstrike oid.
Lijkt er verderop in de vlucht op dat hij gewoon beide motoren is verloren.

Ben benieuwd idd :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:44:12 #66
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193261538
Ja, maar hoe dan.

Er staat dat ze de approach hadden afgebroken omdat het neuswiel niet omlaag wilde... op zich no biggie. Troubleshooten in een holding en eventueel dan maar met nose wheel up landen?

Ik bedoel, tijdens een gear-up landing idd met de motoren de runway raken, zou dat zulke schade mogelijk teweeg brengen en leiden tot double eng fail, maar dan ben je al commited to land en ga je geen go-around meer maken? Ik neem dat ze lang daarvoor minimaal 4 mijlen ofzo voor de baan al door zijn gestart en er niet pas kort voor of op de baan achterkwamen?

-- Ah, misschien toch idd?
quote:
Pakistan's Planespotters report, the aircraft "attempted a belly landing", went around and subsequently crashed.
~ http://avherald.com/h?article=4d7a6e9a&opt=0
;( Nee. |:(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:03:06 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193261861
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:44 schreef shiz het volgende:
Ja, maar hoe dan.

Er staat dat ze de approach hadden afgebroken omdat het neuswiel niet omlaag wilde... op zich no biggie. Troubleshooten in een holding en eventueel dan maar met nose wheel up landen?

Ik bedoel, tijdens een gear-up landing idd met de motoren de runway raken, zou dat zulke schade mogelijk teweeg brengen en leiden tot double eng fail, maar dan ben je al commited to land en ga je geen go-around meer maken? Ik neem dat ze lang daarvoor minimaal 4 mijlen ofzo voor de baan al door zijn gestart en er niet pas kort voor of op de baan achterkwamen?

-- Ah, misschien toch idd?
[..]

;( Nee. |:(
Ja, nu komen we echt in speculatie-land, maar het zou bijvoorbeeld kunnen dat ze bij de eerste poging een te lange flare hadden (niet heel onlogisch, ws flare je te hoog), en ze daarom last second besloten om het nog een keer te proberen. Als die last second net te laat is en je touched tijdens je go around ben je al gezien.

Maar nogmaals, het is koffiedik kijken wat er exact gebeurd is en waarom, maar met de ooggetuigenverklaringen in combinatie met die foto lijkt het erg op een dubbele podstrike en daarna een dubbele engine failure.

Wat ingezoomde variant waarop de schade aan de onderzijde van de motoren goed te zien is, en de RAT ook.

[ Bericht 18% gewijzigd door Drekkoning op 22-05-2020 20:09:03 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193262241
Wat is de RAT?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:23:39 #69
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193262243
quote:
[..] PK-8303 [..] had aborted the approach to Karachi due to problems with extension of the nose landing gear and performed a go around.
Als je gear problemen hebt, kom je daar toch rond 6 á 7 mijlen ofzo voor de runway bij de poging tot extenden achter? :? Dan ga je toch niet zonder melding een gearless landing pogen, de grond raken met je engine nacelles, dan 'oh dat klinkt niet best, wegwezen!', dan met extra schade de lucht weer in en dan pas melden 'oh ja, we moesten doorstarten want de nosegear wilde daarnet niet omlaag'.

Maar die ene gast in de comments zegt het wel goed...
quote:
At this stage, everything is pure speculation. Here are my five cents:

Facts:
- go around
- damage/scraping on underside of engines
- RAT deployed implies engine failure

Theory:
1. crew for some reason forgot to deploy the landing gear (maybe task saturation due to another failure or issue during approach)
2. go around on first approach initiated at very low height after realising that the gear was up
3. slight runway contact of the engines during engine spool up (it will take a few seconds from go around decision until the aircraft actually climbs, you can loose up to probably 100ft in height during these seconds)
4. engines generated enough thrust to climb out after just briefly scraping along the runway
5. damage caused to the engines was an oil leak at the underside, causing the engine oil to run out
6. engines ran dry without oil in climb out and finally failed
quote:
Possible contribution to point 1:
- low flying hours in the past months -> crew not as routined as on a normal day. Maybe the pilots haven't flown in weeks.?
- crew irritated by some other issue, tunnel vision and inattention blindness which can cause total ignorance of all warnings - has happened in the past and is bound to happen again

Whatever it was, I hope it will be investigated thoroughly.
May those who lost theit lives in this tragic accident rest in peace.
Maar inderdaad dit ook:
quote:
The Airbus has several alerts:

- There is a visual indication on the landing gear panel (a red light illuminates)

- An aural master warning alert (which is impossible to miss)

- A red warning on the ECAM

- "TOO LOW GEAR" aural alert on the EGPWS

All in all there's no way a flight crew is going to unknowingly perform a belly-up landing, except, of course, with massive electrical damage causing failure of several components (both FWC and LGCIU at least).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:24:54 #70
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193262269
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:23 schreef Adrie072 het volgende:
Wat is de RAT?
RAM air turbine. Als alle motoren uitvallen heb je bepaalde systemen nog om het toestel vliegende te houden. Een klein propellertje klapt dan uit, door de windstroom kan deze stroom genereren om deze aan te drijven.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193262470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:24 schreef shiz het volgende:

[..]

RAM air turbine. Als alle motoren uitvallen heb je bepaalde systemen nog om het toestel vliegende te houden. Een klein propellertje klapt dan uit, door de windstroom kan deze stroom genereren om deze aan te drijven.
Thanks, nog nooit van gehoord, maar ingenieus!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:06:22 #72
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193263073
Hum, iets ging er daarvoor al niet helemaal goed... ATC recordings...
Sir you are 5 miles from touchdown and still passing 3500'...

Airfield elevation is daar niet zo hoog, maar 100', dus dat is daar niet normaal. De controller wilde hem al links om weg vectoren om hoogte af te bouwen, want daar hoor je volgens de approach chart 1680' te zitten, niet 2x zo hoog.

Hot en high? En dan met alles druk bezig om het toch te halen, daar zelfs helemaal van overtuigd 'we're comfortable' en 'we ARE established' van zijn en gear vergeten? Dan komen bij 1000 radio altimeter opeens warnings (krijgen ze 'cleared to land') en heb je zoiets van 'pfff, jaja, weten we wel' en dan lekker doorzetten, dan 'uh captain? Die warnings betekenen: we hebben geen gear!' (of nog erger: co-piloot durft niks te zeggen want captain is heilig en zal het wel weten) - "Oh shit, iets niet best, go around!".

Beetje helaas speculaas inderdaad. Maar dat is waar het ben ik bang op lijkt. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:32:29 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193263604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:06 schreef shiz het volgende:
Hum, iets ging er daarvoor al niet helemaal goed... ATC recordings...
Sir you are 5 miles from touchdown and still passing 3500'...

Airfield elevation is daar niet zo hoog, maar 100', dus dat is daar niet normaal. De controller wilde hem al links om weg vectoren om hoogte af te bouwen, want daar hoor je volgens de approach chart 1680' te zitten, niet 2x zo hoog.

Hot en high? En dan met alles druk bezig om het toch te halen, daar zelfs helemaal van overtuigd 'we're comfortable' en 'we ARE established' van zijn en gear vergeten? Dan komen bij 1000 radio altimeter opeens warnings (krijgen ze 'cleared to land') en heb je zoiets van 'pfff, jaja, weten we wel' en dan lekker doorzetten, dan 'uh captain? Die warnings betekenen: we hebben geen gear!' (of nog erger: co-piloot durft niks te zeggen want captain is heilig en zal het wel weten) - "Oh shit, iets niet best, go around!".

Beetje helaas speculaas inderdaad. Maar dat is waar het ben ik bang op lijkt. ;(
Behalve dat gear down een van de eerste dingen is die je doet als je hot en high zit :P
Je hebt gelijk, het is speculeren. Maar het is wel een uniek incident / ongeluk en daarom wel erg interessant.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:06:58 #74
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193264281
Weet niet of die een gear extend spd lim hebben of wat dat dan is, maar die zou idd dan ruim over die van de flaps liggen iig. ;) Ligt eraan denk ik. Je wilt misschien ook wel juist de normale volgorde aanhouden om niets te vergeten. Dus eerst gas dicht, speedbrakes uit, neusje omhoog, speed bleeden (flap ext lim), je kunt zelfs een klein beetje zig zaggen om je track naar de runway te extenden, dan flaps erin gooien, dan weer nadrukken, gear uit... landing flaps... maar dan moet je wel 1000' of nou ja, iig 500' toch wel helemaal klaar zijn en de checklist hebben gelezen met 3 green confirmed en geen warnings of afwijkingen...

Die controller biedt je al aan om de heading links te nemen voor een nieuwe line-up, dan neem je dat toch aan als je ziet 'kut, dat wordt kiele kiele'. Te trots/arrogant ofzo ... 'we're comfortable', mijn vertaling: 'oh joh, geen zorgen, gaat lukken', 'we ARE established' - 'hoezo? We zitten er prima op, bijna dan, maar binnen mijn eigen marges'. Dan waarschijnlijk door die 1000 AGL met de RA duiken, superkort voor de baan natuurlijk opeens cockpit vol met warnings, waarschijnlijk negeren want 'jaja, vast wegens excessive rate of decent, hebben we nu ff nodig gewoon, maar komt goed, neem ik nog terug ook en als we een kleine beetje hoger en sneller aankomen, 3400m runway, pfff, da's ook niet het einde van de wereld' en dan gaat dat ook allemaal goed vast... ware het niet dat er dan geen gear naar beneden was.

Maar bij 5 mijl 3500'... dan moet je jezelf toch ff achter de oren krabben en beseffen 'ja, dat wordt 'em ff niet, dat gaan we nog een keer proberen'.

Ik bedoel, kan iedereen gebeuren. Vooral in de winter met icing, wanneer je vermogen op de motor moet laten staan om de anti-ice systemen voldoende warme lucht te geven, misschien bij een wat stijlere approach gradiënt waar je net niet vroeg genoeg van te voren was begonnen met configureren (kan ook zijn dat je een runway verwachtte en opeens een runway change krijgt met een straight in die de weg massief verkort). Maar dat ben ik dan misschien, maar dan zeg je 'stom! Dat gaat natuurlijk niet meer lukken, weg en opnieuw', precies wat de controler ook gedacht moet hebben toen 'ie die left HDG180 aanbood.

Maar goed. Speculaas terug in de doos en wachten op de findings.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:15:04 #75
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193264451
Persoonlijk is de beste methode om hoogte te verliezen imo vertragen tot onder de eerste flap speed limit, met gear down en eerste flapstand eruit. Voordeel is dat je dan al wat snelheid kwijt bent en ook flink wat weerstand hebt.

Maar is heel verschillend per piloot, sommigen gaan liever hard en met spoilers uit naar beneden. Ook erg type afhankelijk natuurlijk.

Ben benieuwd, want dit is echt een interessante gebeurtenis waar waarschijnlijk veel van te leren is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193264576
Even iets luchtiger, hoewel...... niets, nada, noppes boven het land.

  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:26:46 #77
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193264730
Ja, door de jaren zijn de company limits ook wat opgehoogd. Bijvoorbeeld een safety gate bij 1500' om al established te moeten zijn. Non-punitive safety culture. Nu met de recency natuurlijk massief problemen. En daar wordt straks een uitgebreide requalification tegenaan gegooid die boven het eigenlijk minimum wat moet worden gedaan ligt en eerder van toepassing is. Safe operation is alles.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:27:30 #78
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193264752
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 22:19 schreef Adrie072 het volgende:
Even iets luchtiger, hoewel...... niets, nada, noppes boven het land.

[ afbeelding ]
En toen waren 't er alweer drie. :+ Maar idd. ;)

Zag er laatst ook eentje op de radar dalen 'dit zit wel heel hoog om in Amsterdam te landen zo', maar die was onderweg naar België. _O- :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193266128
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 22:19 schreef Adrie072 het volgende:
Even iets luchtiger, hoewel...... niets, nada, noppes boven het land.

[ afbeelding ]
Dat gebeurd regelmatig, maar blijft bizar.
Was gewend dat ik bepaalde vluchten zo goed als zeker kon herkennen, maar er komt nu zo weinig meer over...

Maar mijn ADS-B statistieken lopen ondertussen wel weer (rap) op.
Ligt volgens FR24 deels aan het feit dat er meer non-commercieel verkeer rondvliegt.
Voor het eerst in 2 maanden hebben zij weer meer dan 100.000 vluchten gevolgd op 1 dag (op 20 mei).

(Heb helaas nog niet alles binnen (ook afhankelijk van vluchtverkeer :+ ), maar straks weer wat hardware wijzigingen aan mijn ADS-B installatie en hopelijk nog weer wat betere prestaties :9 )
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:11:47 #80
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193266196
:9 :Y)

Mijn zusje kent iemand met een vliegtuigje en die mag schijnbaar weer gasten meenemen voor een vluchtje, hoop dat ik binnenkort eens meekan.

Lijkt me ook lachen lid te worden van de zweefvliegclub hier om de hoek. En dan is er nog modelvliegen...
Toch een beetje manieren blijven zoeken om het luchtruim te kiezen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193266403
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:11 schreef shiz het volgende:
:9 :Y)

Mijn zusje kent iemand met een vliegtuigje en die mag schijnbaar weer gasten meenemen voor een vluchtje, hoop dat ik binnenkort eens meekan.
Was bij lesvluchten ook. Mochten alleen solo en vanaf deze week weer met instructeur.
(Maar dus nu max. 2 personen per vliegtuig)
quote:
Lijkt me ook lachen lid te worden van de zweefvliegclub hier om de hoek. En dan is er nog modelvliegen...
Toch een beetje manieren blijven zoeken om het luchtruim te kiezen.
We zouden deze zomer met de familie uit een vliegtuig springen. Gaat ook niet meer door... -O-
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:38:10 #82
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193266845
;( Oy, balen. Heb ik ook nog nooit gedaan. :P
Maar da's die aloude pilotenleus ook hè 'waarom zou je uit een perfect functionerend vliegtuig willen springen?'.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193267607
Luisteren jullie trouwen naar ready for take-off? Is luchtvaart podcast uit Nederland. Best aardig met sympathieke hosts

https://podcasts.apple.co(...)podcast/id1460843124
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193292758
Laatste dag voor PH-BFS "City of Seoul" op Nederlandse bodem.
Morgenochtend vertrekt ze om 08:55 uur voorgoed als KL9879 naar Chicago (voor customs) om vervolgens door te vliegen naar Mojave, Californié.
Daar voegt ze zich bij haar zussen PH-BFD en -BFK, twee MD-11's van KLM (PH-KCD en -KCE)
en 4 Martinair MD-11's.
Seoul werd op 15 oktober 1996 aan KLM geleverd en vloog als combi rond.

Hiermee blijven er 6 KLM (pax) 747's over waarvan 3 operationeel.

Seoul vandaag op Schiphol:

Bron: Bas Brouwer

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-05-2020 19:30:54 ]
pi_193293313
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 00:20 schreef RipCity het volgende:
Luisteren jullie trouwen naar ready for take-off? Is luchtvaart podcast uit Nederland. Best aardig met sympathieke hosts

https://podcasts.apple.co(...)podcast/id1460843124
Ga ik eens doen, bedankt voor de link!
  zondag 24 mei 2020 @ 21:07:47 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193294646
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:26 schreef Fred het volgende:
Die is zo te zien uit de mottenballen gehaald om in tijden van Corona extra vrachtvluchten te verzorgen.
Ze vliegt al 5,5 jaar zo voor Aerotranscargo. Is overigens aan haar leven begonnen in 1993 als passagiersmachine bij China Airlines.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 24 mei 2020 @ 21:09:14 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193294680
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 13:34 schreef shiz het volgende:
Ombouwen tot ekranoplan en tussen Hoek v Holland en Harwich inzetten. :P


^O^

Stel je voor dat je de testcrew bent die voor het eerst met zo'n ding op stap gaan.

Russian engineer: "Cruisingspeed is 280kts 5 meters above the watersurface. Is perfectly safe". _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 24-05-2020 21:17:52 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 24 mei 2020 @ 21:22:00 #88
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193294880
'da, perfectly safe, for now, keep her steady, one wrong move and we are a gazillion pieces of fairy dust, I drink to that komrads hahaha!' B:)B c_/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 25 mei 2020 @ 10:52:12 #90
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193301359
Arriverderci. So long and thanks for all the fish. :P

Oh, misschien zie ik em nog wel.

--
:W
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193302910
Leuk callsign wel :)
pi_193303040
https://www.1limburg.nl/b(...)sonisch-dat-die-knal

Voor de Limburgers die zich vanmiddag afvragen wat die knal was :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193303797
Eurowingsflieger muss umkehren - Flughafen war noch geschlossen

https://www.spiegel.de/wi(...)72-8629-f586cd243a6a

Eurowings is weer begonnen met vliegen, bij een vlucht van Düsseldorf naar Olbia (Sardinië) afgelopen zaterdag kwamen ze er echter onderweg pas achter dat het vliegveld aldaar nog gesloten was tot 24 juni _O- Zaten wel maar twee passagiers op de vlucht, dus het ongemak zal uiteindelijk nog wel beperkt zijn geweest. :P

Vluchtdata op flightradar24 zijn hier te vinden: https://www.flightradar24.com/data/flights/ew9844#248d28d5

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2020 13:38:01 ]
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 14:20:27 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193304337
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:36 schreef J.B. het volgende:
s weer begonnen met vliegen, bij een vlucht van Düsseldorf naar Olbia (Sardinië) afgelopen zaterdag kwamen ze er echter onderweg pa
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 25 mei 2020 @ 14:26:02 #95
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193304406
!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193308381
Virgin_Orbit twitterde op maandag 25-05-2020 om 17:37:29 Good morning, world! Today is a momentous occasion for the Virgin Orbit team: operations for the first orbital launch demonstration of our LauncherOne rocket are well underway. 🚀 https://t.co/P51cYc1nFi reageer retweet
Te volgen op FR24: https://www.flightradar24.com/248f28fa





[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 25-05-2020 21:14:48 ]
  maandag 25 mei 2020 @ 21:21:48 #97
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193310691
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze vliegt al 5,5 jaar zo voor Aerotranscargo.
Ik denk niet dat ze al die tijd heeft gevlogen ;)


Bron
So we just called him Fred
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:59:57 #98
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193318842
quote:
A man is alone at the gate waiting area. A beautiful woman walks in and sits down a few seats away from him.
He decides because she's wearing a uniform, she's probably an off-duty stewardess.
So he decides to have a go at picking her up by identifying the airline she flies for, thereby impressing her greatly.
He leans across to her and says the British Airways motto :

'To Fly. To Serve'.
The woman looks at him blankly. He sits back and thinks up another line.
He leans forward again and delivers the Air France motto:

'Winning the hearts of the world'.

Again she just stares at him with a slightly puzzled look on her face.
Undeterred, he tries again, this time saying the Malaysian Airlines motto:

'Going beyond expectations'.

The woman looks at him sternly and says:
'What the fuck do you want?'

'Ah!' he says

"Ryanair".
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193318996
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:59 schreef shiz het volgende:

[..]

_O-
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:00:57 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_193320516
:D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:08:19 #101
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_193320629
Even de Learjetjes uitlaten.

pi_193322938
PH-BFS Seoul is los voor haar allerlaatste vlucht, van Chicago naar Mojave: https://www.flightradar24.com/KLM747/2491aa77
  woensdag 27 mei 2020 @ 14:45:25 #104
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_193337458
LATAM heeft een mail uitgestuurd naar alle contacten/passagiers, dat ze gaan "reorganiseren", ivm de coronacrisis. Allemaal heel positief in hun mail en op hun speciale pagina, maar het is gewoon een Chapter11 kwestie. Als ik het goed begrijp zijn ze dus gewoon bankroet, maar mgen nog proberen de boel te redden?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 14:51:44 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193337549
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:45 schreef flipsen het volgende:
LATAM heeft een mail uitgestuurd naar alle contacten/passagiers, dat ze gaan "reorganiseren", ivm de coronacrisis. Allemaal heel positief in hun mail en op hun speciale pagina, maar het is gewoon een Chapter11 kwestie. Als ik het goed begrijp zijn ze dus gewoon bankroet, maar mgen nog proberen de boel te redden?
Volgens luchtvaartnieuws en Wikipedia zijn ze al failliet
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:04:23 #106
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_193337733
Heb bij LATAM altijd een beetje het AirFrance-KLM idee. Het was vast nodig, maar LAN heeft zichzelf de nek omgedraaid door met TAM samen te gaan volgens mij. LAN ging prima, degelijk. en dan gaan ze samen met Brazilianen? Er is een reden dat ik in principe geen reizen naar Brazilië aanbied hehe, valt gewoon niet mee samen te werken.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_193345521
flightradar24 twitterde op woensdag 27-05-2020 om 19:11:02 Meanwhile in Germany a pilot decided to draw the Trollface

https://t.co/zQm23z2EkI

Flight was spotted by @CGN_Spotter2016 https://t.co/lPNfT4Fynx reageer retweet
  zondag 31 mei 2020 @ 08:22:40 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193396592
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:21 schreef Fred het volgende:

Ik denk niet dat ze al die tijd heeft gevlogen ;)

Maar de livery is niet veranderd in die tijd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193398682
quote:
3s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:35 schreef vosss het volgende:
https://www.1limburg.nl/b(...)sonisch-dat-die-knal

Voor de Limburgers die zich vanmiddag afvragen wat die knal was :+
Hopelijk hebben ze het kanon niet getest, dan hebben ze weer een F16 minder.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_193437454
flightradar24 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 14:59:08 The final @Delta MD-88 commercial flight is now en route to Atlanta. The airline is retiring their MD-88 and MD-90 fleets today. https://t.co/mbxoi88rOy https://t.co/Gg5dEd9OQk reageer retweet


https://www.flightradar24.com/DAL88/249d748f

Een uur geleden landde N925DN als vlucht DL90 in Atlanta.
Dit was 's werelds laatst opererende MD-90 ter wereld.

Ook is Delta Airlines de laatste 'grote' airline die nog met de MD-80's vloog.

Het einde van een tijdperk in de Amerikaanse luchtvaart.
De 13 MD-88's en 1 MD-90 toestellen zullen vandaag nog overgevlogen worden naar Blytheville, Arkansas.

  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 15:58:29 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193437572
Was dat sowieso al het plan of is ook daar een en ander versneld?

Het tweede straalvliegtuig waarin ik heb gevlogen. Eerst Amsterdam-Rome met een A319 en vanaf daar met een MD82 door naar Thessaloniki. 8 januari 2007 geloof ik :+

Heel comfortabel vond ik ze niet, vergeleken met een A319
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:14:01 #112
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_193437809
Aerolineas Argentinas heeft er ook veel gehad. Wat me altijd opviel was hoe enorm snel ze de hoogte maakten, veel steiler dan de B737 en A320 had ik altijd het idee. Geen idee of dat ook echt zo is trouwens :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_193437829
Versneld. De MD-88 stond gepland voor december dit jaar en de MD-90 in 2020.
Dat is dus nu vandaag geworden.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:59:49 #114
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_193438577
Net 8 edities van "Het Vliegveld" uit de jaargangen 1922,1923 en 1924 binnen. Dat gaat genieten worden. O+

200602_168091_435529a7-73a1-484d-8180-84a408af7f42.jpg
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:04:53 #115
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193439699
In Milano Linate had je altijd de MD-tjes opstijgen. Een van de betere geluidjes ook! :P En een echte smoker.
Alleen weleens gehoord/gezien bij een of andere Tupolev zulke taferelen.

@Cobra4 :D Ziet er kek uit! 1x-tje doornemen en dan als memorabilia ingelijst aan de muur?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193441129
AELS in Twente zal deze week 2 Lufthansa 747-400 ontvangen voor ontmanteling en sloop.
Komende donderdag zal de 18 jaar oude D-ABTL "Dresden" vanuit Frankfurt naar Enschede gevlogen worden.
D-ABTL was een van de LH 747's die repatriëringsvluchten heeft uitgevoerd naar Panama, Bogota en Christchurch.

De volgende dag op vrijdag zal de 24 jaar oude D-ABVO "Mülheim a.d. Ruhr" volgen na een rechtstreekse vlucht vanuit Beijing. Deze kist staat daar al sinds eind januari; ze is daar heen gevlogen voor een D-check maar vanwege de Coronacrisis is deze check geannuleerd; ze zal nu gesloopt worden.

Het zijn respectievelijk de jongste en oudste 747-400 in de Lufthansa vloot.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 02-06-2020 19:31:03 ]
pi_193449857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:24 schreef Iemand91 het volgende:
AELS in Twente zal deze week 2 Lufthansa 747-400 ontvangen voor ontmanteling en sloop.
Komende donderdag zal de 18 jaar oude D-ABTL "Dresden" vanuit Frankfurt naar Enschede gevlogen worden.
D-ABTL was een van de LH 747's die repatriëringsvluchten heeft uitgevoerd naar Panama, Bogota en Christchurch.

De volgende dag op vrijdag zal de 24 jaar oude D-ABVO "Mülheim a.d. Ruhr" volgen na een rechtstreekse vlucht vanuit Beijing. Deze kist staat daar al sinds eind januari; ze is daar heen gevlogen voor een D-check maar vanwege de Coronacrisis is deze check geannuleerd; ze zal nu gesloopt worden.

Het zijn respectievelijk de jongste en oudste 747-400 in de Lufthansa vloot.

En dat wordt door AELS zelf dan weer ontkend https://www.luchtvaartnie(...)oeing-747s-lufthansa
Ze zouden er alleen worden opgeslagen meld het artikel.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_193450455
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:47 schreef Karstman het volgende:
En dat wordt door AELS zelf dan weer ontkend https://www.luchtvaartnie(...)oeing-747s-lufthansa
Ze zouden er alleen worden opgeslagen meld het artikel.
We zullen zien.

Kan ook zijn dat ze dagjesmensen willen ontmoedigen gezien de slechte ervaringen daar mee.
Zeker nu.
pi_193460019
Maastricht Aachen Airport had een primeur vandaag; voor het eerst landde daar een Boeing 787.
Ging om JY-BAG van Royal Jordanian van en naar Amman:



En ook best bijzonder; Schiphol ziet ze al jaren niet meer maar sinds 27 april is de Boeing 747-200 al 6 maal langsgekomen in Maastricht.
Vrachtkisten van de Georgische Geo-Sky die ze vanaf Tbilisi van en naar Maastricht vloog.

pi_193480170
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:30 schreef Iemand91 het volgende:
Leasemaatschappij GECAS en Israel Aerospace Industries (IAI) hebben de Boeing 777-300ERSF aangekondigd. Het is de eerste after-market conversie programma voor de Boeing 777.

De 777-300ERSF "Bit Twin" is geoptimaliseerd voor de e-commerce en express cargo, niet de 'zware' cargo zoals Cargolux e.d. vervoerd.
Zo heeft het 47 standaard pallet posities (10 meer dan de 777F en 8 meer dan de 747-400F) terwijl de maximum payload ongeveer gelijk is aan de 777F.
GECAS heeft ook direct een order voor 15 stuks geplaatst met opties voor nog eens 15; allen eigen toestellen. GECAS verwacht dat er tot 2030 zo'n 150-175 -300ERSF's gebouwd en geleverd kunnen worden.

GECAS zal ook het prototype leveren; A6-EBB die momenteel voor Emirates vliegt.
Die zal in december 2020 naar Tel Aviv worden gevlogen voor ombouw en certificatie en eerste commerciële vlucht moeten eind 2022 gebeuren.
Vandaag is de ex-Emirates 777-300ER aangekomen in Tel Aviv voor ombouw tot freighter.
Dit word 's wereld eerste 777 die omgebouwd zal worden tot full-freighter.

pi_193495980
De Lufthansa 747-400 D-ABVO is nu wél onderweg van Peking naar Enschede: https://www.flightradar24.com/DLH9923/24a39351

Verwachte aankomst is rond half 8 morgenvroeg.
Volgens Scramble volgt D-ABVO ook morgen vanuit Frankfurt, deze heeft overigens gisteren nog wel eenmalig weer gevlogen; een retour naar Riyad.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:13:59 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193502074
En ze is nog aangekomen ook:

Ze schijnen er toch alleen te worden gepareerd:
https://www.twente-airpor(...)d-op-twente-airport/

Rare plaats als je het mij vraagt, Nederland heeft toch niet echt het meest ideale klimaat om ze goed te bewaren. Zou mij niks verbazen als de toestellen in de loop der tijd geplukt worden.

LH heeft zo ook enkele jaren geleden enkele A340-600's "geparkeerd" in Parchim, maar ook dat lijken onderdelen leveranciers te zijn voor de resterende A340's bij LH.

D-ABTL is er inmiddels ook aangekomen:
https://www.flightradar24.com/data/flights/lh9888#24a43679

[ Bericht 16% gewijzigd door Fred op 06-06-2020 11:22:40 ]
So we just called him Fred
pi_193502584
Twente zal goedkoper zijn dan de kisten op Frankfurt parkeren..
dag
pi_193503682
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:13 schreef Fred het volgende:
En ze is nog aangekomen ook:

Ze schijnen er toch alleen te worden gepareerd:
https://www.twente-airpor(...)d-op-twente-airport/

Rare plaats als je het mij vraagt, Nederland heeft toch niet echt het meest ideale klimaat om ze goed te bewaren. Zou mij niks verbazen als de toestellen in de loop der tijd geplukt worden.

LH heeft zo ook enkele jaren geleden enkele A340-600's "geparkeerd" in Parchim, maar ook dat lijken onderdelen leveranciers te zijn voor de resterende A340's bij LH.

D-ABTL is er inmiddels ook aangekomen:
https://www.flightradar24.com/data/flights/lh9888#24a43679
Mooi filmpje hoor!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 juni 2020 @ 14:30:26 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193504431
nog 4 te gaan dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_193506277
AELSnews twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 17:26:31 Welcome @Lufthansa at @twenteairport. Do not worry, we will not disassemble your aircraft (6x 747). If the unfortunate time comes to say goodbye to one of these beautiful ladies, you know where to find us and we will take good care of her. #avmro #weloveaircraft #avgeek https://t.co/9CN0oVcwUj reageer retweet
pi_193511235
https://www.flightradar24.com/KLM791/24a51a6c

Sao Paulo, prachtige bestemming, maar misschien nu even niet......
  zaterdag 6 juni 2020 @ 23:25:57 #128
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_193513666
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM791/24a51a6c

Sao Paulo, prachtige bestemming, maar misschien nu even niet......
Mwa, zo prachtig is Sao Paulo niet hoor :) Hoewel het wel een leuke plek is om de F1 te bekijken natuurlijk. Die KL791 is trouwens een reguliere vlucht van KLM, maar zitten er nu ook echt mensen aan boord vraag ik me af? Voor zover ik weet is Brazilië gesloten voor internationale vluchten, muv vracht waarschijnlijk :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_193536025
p2000_brabant twitterde op maandag 08-06-2020 om 12:47:19 12:47 PRIO 1 (GG01) (GRIP 1) HV scenario (CBP: crash call 1) Luchthaven Eindhoven Spottersweg Eindhoven #p2000 reageer retweet
  maandag 8 juni 2020 @ 12:51:15 #131
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_193536054
* flipsen pakt de popcorn?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_193536070
Gaat waarschijnlijk om deze Hercules
Toch niet
AN5212 twitterde op maandag 08-06-2020 om 12:53:44 NAF78 (#RNLAF C-130) was inbound for Eindhoven AB but is now diverting to Gilze Rijen AB. With Eindhoven Tower on 131.000 reageer retweet
2 traumahelikopters opgeroepen
en gecanceld

[ Bericht 16% gewijzigd door Houtenbeen op 08-06-2020 13:02:58 ]
  maandag 8 juni 2020 @ 12:57:04 #133
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_193536135
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_193536229
quote:
Een vliegtuig van de kustwacht heeft maandag een klapband gekregen tijdens de landing op vliegbasis Eindhoven. Er is niemand gewond geraakt.
De popcorn kan weg
  maandag 8 juni 2020 @ 13:58:44 #135
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_193536984
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:01 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

De popcorn kan weg
Gelukkig maar natuurlijk ^O^

Het is hier nog veel te vroeg voor popcorn!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:00:50 #136
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_193553841
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:58 schreef flipsen het volgende:

[..]

Gelukkig maar natuurlijk ^O^

Het is hier nog veel te vroeg voor popcorn!
Die hebben nog geluk gehad. Landend op de 03 een klapband gekregen, groundloop gemaakt en achterstevoren rechts van de baan terecht gekomen. Vleugeltip aan puin o.a. Dit is gezien vanaf richting 21.



PH-CGN Do.228-212 Eenheid Kustwacht vliegtuigen, NCG03
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:07:15 #137
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_193553956
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:52 schreef Houtenbeen het volgende:
Gaat waarschijnlijk om deze Hercules
Toch niet
AN5212 twitterde op maandag 08-06-2020 om 12:53:44 NAF78 (#RNLAF C-130) was inbound for Eindhoven AB but is now diverting to Gilze Rijen AB. With Eindhoven Tower on 131.000 reageer retweet
2 traumahelikopters opgeroepen
en gecanceld
Baan op EHEH is rest van de dag gesloten geweest.
Deze G-275 is uitgeweken naar EHGR. HAW/SAC C-17A 03 is uitgeweken naar EHAM.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:25:27 #138
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193554234
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:00 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Die hebben nog geluk gehad. Landend op de 03 een klapband gekregen, groundloop gemaakt en achterstevoren rechts van de baan terecht gekomen. Vleugeltip aan puin o.a. Dit is gezien vanaf richting 21.

[ afbeelding ]

PH-CGN Do.228-212 Eenheid Kustwacht vliegtuigen, NCG03
Woopsidaisy. :o Klinkt alsof het wel ff duren kan voor ik die weer eens vanachter mijn ramen zie.
Wat zit er eigenlijk nog meer in de vloot van de Kustwacht? Alleen helis verder?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:29:21 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193554313
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:25 schreef shiz het volgende:
Woopsidaisy. :o Klinkt alsof het wel ff duren kan voor ik die weer eens vanachter mijn ramen zie.
Wat zit er eigenlijk nog meer in de vloot van de Kustwacht? Alleen helis verder?
Ze hebben alleen twee van die Dorniers.

Die niet alleen voor de Kustwacht maar ook o.a. door Rijkswaterstaat worden gebruikt voor metingen en handhaven op zee.

De helicopters die voor SAR operaties op zee worden gebruikt zijn uitbesteed aan het Belgische Noordzee Helikopters Vlaanderen (NHV).
So we just called him Fred
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:55:03 #140
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193554670
Amai hea seg, dat waren nog eens tijden. :D _O_ Met Koksijde Rescue!
Super soundscore ook!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193568170
Vanmorgen is er op Schiphol een F-16 van de Koninklijke Luchtmacht geland na een birdstrike.



Laatste keer dat er F-16's op Schiphol waren was in januari 2016.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:33:04 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193570623
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen is er op Schiphol een F-16 van de Koninklijke Luchtmacht geland na een birdstrike.

[ afbeelding ]

Laatste keer dat er F-16's op Schiphol waren was in januari 2016.
Is het geen test om Coronaproof te kunnen vliegen: elke reiziger in zijn eigen vliegtuig :+
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 18:25:05 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193571533
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen is er op Schiphol een F-16 van de Koninklijke Luchtmacht geland na een birdstrike.

[ afbeelding ]

Laatste keer dat er F-16's op Schiphol waren was in januari 2016.
Ze zijn er nog wel op Schiphol dus, vliegtuigtrekkers die middels een trekstang worden gekoppeld. Ik heb ze daar niet vaak gezien.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 10 juni 2020 @ 20:10:51 #144
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193573218
Hehe, mijn laatste ervaring met trekstangen was in Lyon, dat was meteen ook een toestand. Die kregen de towbar er niet aan vast, had een defect en ze hadden geen andere en ook geen lift&towtrucks. Haast bang gestrand te zijn aan de gate. In overleg met ATC en met een marshaller op eigen kracht voorzichtig over de stand rechts van ons weggedraaid, ze hadden de Air Canada die daar had willen docken een paar minuten voor ons op moeten houden. :X :@ Dag toch nog gered. Maar idd. Nu je het zegt. Vroeger ging Aviapartner altijd zo'n stang zoeken en hing 'ie er al aan voor de pusher besteld was. Maar dat zal ook sinds 2016 ofzo het geval niet meer zijn geweest.

Geloof dat ze in Sibiu een interessante voorgangswijze hadden. Kwam je aan, zette je op de taxiway alles uit. Pushte 'ie je achterstevoren op de stand zodat je na de nightstop lekker vlot weg kwam en geen pushback nodig had.

Zag geloof ik in een of andere Britse airport serie dat ze remote controlled towtrucks hadden. :D Dat is het volgende. Autonomous towtrucks die je na het verlaten van de baan oppikken, je kort erop de motoren uitzet om geluids- en milieuoverlast ten goede te zijn en die towtrucks je naar je stand rijden en andersom. Zorgt ook voor minder gedoe met 'follow D3 orange line, at entry s7 contact apron 3' en dat soort onzin als die botjes dat allemaal roggelen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193573953
Op Schiphol zijn ze ook een test begonnen om met tugs de kisten van en naar de baan te brengen:
https://www.luchtvaartnie(...)m-taxien-met-taxibot

Half stapje naar bots zeg maar. :+
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:06:20 #146
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193573997
oh, lol, kijk daar heb je het al! :D

lol, hoe vaak je ook niet wegrolt om te de-icen... en dan meldt ATC 'je slot is verlopen', wordt je ff op een holding bay gezet. Krijg je een nieuw slot dat drie kwartier later is. Dan is je holdover time verstreken. Dan was je al met kapotte APU onderweg en raakt je peut op, moet je tanken... dus ik ben wel voor op zich. :P

Straks wordt alles in de grond ingebouwd...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 12 juni 2020 @ 00:38:47 #147
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193594836
quote:
Pipistrel USA introduces the new VELIS
the first type-certified electric aeroplane in the World


The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 13 juni 2020 @ 02:20:38 #149
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_193610402
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:38 schreef shiz het volgende:

[..]

Doe mij er maar eentje, moet Buenos Aires net kunnen halen :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_193620514
Emirates lijkt nu toch echt hun eerste A380 uitgefaseerd te hebben.
Gaat om de 12 jaar oude A6-EDB die op 24 oktober 2008 aan Emirates werd geleverd.
Het was de 2e A380 voor de maatschappij en de 13e gebouwde A380.



Hier dezelfde kist op Toulouse, in april 2008:

F-WWSJ Airbus A380 Emirates by @Eurospot, on Flickr
pi_193630137
_HRphotography twitterde op zondag 14-06-2020 om 18:33:12 Fridays trip to Kemble also gave me the opportunity to photograph a @KLM 747 one last time as PH-BFG was positioned here for retirement back in December... this frame now wears the reg TF-AMG as it was bought by Air Atlanta Icelandic for parting out ✈️ https://t.co/D5mRYpIAhx reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')