quote:Den Haag, 30 april 2020 – Madurodam beleefde vandaag een historisch hoogtepunt met de landing van ‘The Flying Dutchman’: een levensgroot DC-3 vliegtuig, in de iconische zilver en blauwe KLM-stijl van de jaren ’40-’50. Het vliegtuig is 18 meter lang en heeft een vleugelspanwijdte van 30 meter. De Flying Dutchman is de hoofdrolspeler in de nieuwe attractie van Madurodam die bij de heropening van het park open zal gaan voor het publiek.
Het befaamde vliegtuig werd vandaag met een levensgrote kraan het Haagse familiepark in gehesen, naar de locatie van de nieuwe ‘flight experience’ bij luchthaven Schiphol.
Het inhijsen van het toestel is het sluitstuk van een anderhalf jaar durende restauratie, waarin de DC-3 langzaam transformeerde tot het zilveren KLM-vliegtuig. Nu het vliegtuig op de nieuw aangelegde landingsbaan achter het miniatuur-Schiphol is geland, wordt ‘The Flying Dutchman’ aan boord voorzien van de laatste technologie en een breed scala aan showtechnieken. Madurodam biedt haar bezoekers zo een unieke, eigentijdse Dakota-experience: een vlucht door tijd en ruimte, die verder gaat dan vliegen, en waarin de pioniersgeest die ons land groot heeft gemaakt, centraal staan.
Zodra de deuren van Madurodam weer open mogen, staan ook de eerste (test)vluchten van The Flying Dutchman gepland voor het publiek, uiteraard met inachtneming van de richtlijnen binnen de 1,5 meter samenleving.
Madurodam is een herdenkingsmonument voor WOII.., dus ik snap het welquote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:07 schreef Karstman het volgende:
Beetje gek dat ze die kist de registratie van een in de oorlog vernietigde Koolhoven hebben gegeven. Had dan een van een oude DC-3 gedaan.
Ja maar er zijn ook DC-3's gebombardeerd (in elk geval op Schiphol) in WOII pak dan de registratie daarvan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Madurodam is een herdenkingsmonument voor WOII.., dus ik snap het wel
PH-AmusementParkMadurodam ?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:07 schreef Karstman het volgende:
Beetje gek dat ze die kist de registratie van een in de oorlog vernietigde Koolhoven hebben gegeven. Had dan een van een oude DC-3 gedaan.
Ik weet niet hoe die site verder geregeld wordt, maar de oprichter is Daan de Meester is in november 2017 overleden: https://www.luchtvaartnie(...)de-meester-overledenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:54 schreef Piles het volgende:
Lang geleden ook lid geweest van ATCbox, die hadden streams en later ook webcams. Is ook niks meer van over
Maar zo heet het park niet, het heet gewoon Madurodam.quote:
Albert Plesmanquote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:07 schreef Karstman het volgende:
Beetje gek dat ze die kist de registratie van een in de oorlog vernietigde Koolhoven hebben gegeven. Had dan een van een oude DC-3 gedaan.
twitter:AeronewsGlobal twitterde op zondag 03-05-2020 om 21:50:12A fire supression system apparently malfunctioned today at Heathrow (TBJ or Tech 6), in the hangar where a Boeing 777-200ER (G-YMMB) British Airways was parked. Photos from a friend (1/2). @JacdecNew @jonostrower @MaxK_J @AirlineFlyer @thatjohn @scottiebateman @DaveWallsworth https://t.co/A1EWY9LVUi reageer retweet
Zooo, smerige bedoening. Maar lijkt me niet heeel moeilijk op te ruimen? Paar brandweerspuiten en grote stofzuigers?quote:Op maandag 4 mei 2020 00:40 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:AeronewsGlobal twitterde op zondag 03-05-2020 om 21:50:12A fire supression system apparently malfunctioned today at Heathrow (TBJ or Tech 6), in the hangar where a Boeing 777-200ER (G-YMMB) British Airways was parked. Photos from a friend (1/2). @:JacdecNew @:jonostrower @:MaxK_J @:AirlineFlyer @:thatjohn @:scottiebateman @:DaveWallsworth https://t.co/A1EWY9LVUi reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vervelende is dat sommige blusmiddelen corrosief zijn en je metaal erg snel aangetast is..quote:Op maandag 4 mei 2020 13:14 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zooo, smerige bedoening. Maar lijkt me niet heeel moeilijk op te ruimen? Paar brandweerspuiten en grote stofzuigers?
Oh...quote:Op maandag 4 mei 2020 13:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Vervelende is dat sommige blusmiddelen corrosief zijn en je metaal erg snel aangetast is..
Das vooral bij poeder toch?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Vervelende is dat sommige blusmiddelen corrosief zijn en je metaal erg snel aangetast is..
Poeder corrodeert inderdaad ook erg goed. Maar blusschuim is vaak ook niet al te best voor je metalen spulletjes.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Das vooral bij poeder toch?
Maar goed, beter zo'n malfunction dan dat ie het niet doet als er wél brand is
https://www.upinthesky.nl(...)ee-dagen-uitgeweken/quote:Op maandag 4 mei 2020 15:44 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/MPH8911/24721487
Rondje van de zaak?
Deze is van maandag 27 April.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:03 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
https://www.upinthesky.nl(...)ee-dagen-uitgeweken/
De Martinair 747 PH-MPS is zondag en maandag uitgeweken naar Amsterdam. Deze waren respectievelijk onderweg van Miami naar Londen en van Amsterdam naar Caïro, zo blijkt uit data van Flightradar24.
Omkeren
Het gaat om vlucht MP6162 op zondag 3 mei en vlucht MP8911 op 4 mei. Laatstgenoemde keerde boven Slovenië terug naar de vertrekluchthaven. Op 30 april week er ook al een Martinair 747 uit. Deze was onderweg van Schiphol naar Miami, maar landde in Chicago.
Wat er precies gebeurd is, is nog onduidelijk. KLM was maandag niet bereikbaar voor een reactie.
Vorig jaar in maart keerde de PH-MPS ook terug naar Schiphol, toen vanwege een technische storing. Dat gebeurde ook bij vluchtnummer MP8911, welke onderweg was naar Caïro.
Ze zijn wel erg op zoek naar nieuws daar: de MP6162 slaat al 3 weken de stop in Londen over op de vlucht naar huis...quote:Op maandag 4 mei 2020 18:03 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.upinthesky.nl(...)ee-dagen-uitgeweken/
EDIT: https://www.flightradar24.com/PHSMX/24739deaquote:Noord-Hollanders die wel een kunstje in de lucht kunnen waarderen, moeten dan vooral tussen 16.00 en 17.00 uur het luchtruim in de gaten houden: stuntvlieger Frank van Houten maakt dan een vrijheidsvlucht en zal boven Alkmaar, Amsterdam en Hilversum een aantal bijzonder spectaculaire bochtjes draaien.
Oorspronkelijk zou Van Houten vandaag speciale vliegshows geven boven meerder bevrijdingsfestivals in Nederland. Maar vanwege de coronacrisis moesten die worden geannuleerd. In plaats daarvan vliegt de stuntpiloot vanmiddag boven Noord-Holland, waar hij zogenaamde 'victory rolls' zal maken of met zijn vliegtuig een vrijheidssymbool zal schrijven. "Zo'n victory roll ziet eruit als een slinger in de lucht", zegt Arja Boon van Dutch Rush Aerobatics, "en de vrijheidssymbolen worden grote V's".
Victory rolls werden vroeger door Spitfire-vliegtuigen na oorlogsmissies nabij de thuisluchthavens gevlogen. Van Houten is zelf oud Defensie-piloot en vloog missies boven Kosovo en tijdens de Golfoorlog. Van Houten: "Juist in deze bijzondere tijden van semi-lock down, wil ik symbolen van vrijheid over Nederland vliegen".
Kijk vanuit je eigen raam of tuin
Van Houten wil benadrukken dat iedereen die het wil zien, het vooral thuis moet bekijken: "Vanuit de lucht heb je een groot bereik dus veel mensen kunnen het gewoon vanuit hun eigen raam of tuin zien. Ook al kijken we er allemaal apart naar, door deze symbolen in de lucht zijn we toch een beetje samen. In de gedachte van de vrijheid".
Wie Van Houten goed wil volgen kan hem zien vliegen op Flightradar24.com. Zijn Sukhoi-toestel heeft de registratie PH-SMX. Rond 16.30 wordt hij boven Alkmaar verwacht, een kwartier later boven Amsterdam. Daarna zet hij koers naar Hilversum en zal op de luchthaven landen.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)cht-Een-victory-rollquote:"Het is een verrassingsroute, maar we zijn aan het eind van de middag, begin van de avond boven Drenthe. Normaal zijn we goed te horen, dus zijn we wel te herkennen."
Dat waren ze ook al bijna 50 jaar.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:03 schreef spapaars het volgende:
Wie had dit kunnen bedenken.
De 747 is nu de ruggengraat van de KLM.
Nou ja, ruggengraat.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:03 schreef spapaars het volgende:
Wie had dit kunnen bedenken.
De 747 is nu de ruggengraat van de KLM.
twitter:e_russell twitterde op donderdag 14-05-2020 om 14:40:59BREAK: Delta Air Lines is retiring it’s 777 fleet due to the coronavirus crisis. https://t.co/FSlqP3ojHl reageer retweet
Dat zou je verwachten, maar ze hebben 77 B767's en slechts 18 B777's. Dus die 18 kunnen ze wel missen, denk ik? Je zou verwachten dat de B767 vanwege zijn leeftijd, minder costefficient is, maar ze zullen er wel over hebben nagedachtquote:Op donderdag 14 mei 2020 17:05 schreef derLudolf het volgende:
Zo![]()
De 767's stonden al aan de grond dan?
Voordeel is dat nu alle 777 spullenboel de deur uit kan.quote:Op donderdag 14 mei 2020 17:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat zou je verwachten, maar ze hebben 77 B767's en slechts 18 B777's. Dus die 18 kunnen ze wel missen, denk ik? Je zou verwachten dat de B767 vanwege zijn leeftijd, minder costefficient is, maar ze zullen er wel over hebben nagedacht
quote:Op zondag 17 mei ihouden collega's Hans Nordsiek en Kees van Til - In samenwerking met Aviapartner Executive Schiphol en de Blauw Helpt Stickeractie - tussen 12:00 en 13:30 een benefietvlucht georganiseerd ten behoeve van Wings of Support, om elkaar een Blauw Hart onder de riem te steken met een knipoog naar hoe KLM ooit begon!
Tevens zal alles te volgen zijn via een unieke HD livestream aan boord van de Stearman én via FlightRadar24 (op registratie N9912H). na de vlucht zullen deze beelden tevens op YouTube gedeeld worden met jullie.
Maak het mee! Doe mee! De opbrengst zal vrijwel volledig (90%) naar Wings of Support gaan. De heren van de vlucht nemen met alle liefde het grootste deel van de kosten op zich. Deze ongekende tijden gaan ons niet klein krijgen!
Laten we in deze moeilijke tijden dat mooie blauwe hart van ons onder de riem steken bij diegenen die het nu nog lastiger hebben dan anders. Je donatie en support wordt enorm gewaardeerd!
quote:Route: Seppe/Breda International Airport -> Dirksland -> Rockanje -> Naaldwijk -> Rijswijk -> Den Haag Centrum -> Katwijk -> Noordwijk -> Vogelenzang -> Heemstede -> Haarlem -> Amsterdam West/Centrum/Zuid -> Amstelveen -> Schiphol (met aansluitend een landing!)
De A380's komen niet meer terug bij Air France:quote:Op maandag 27 april 2020 14:15 schreef Iemand91 het volgende:
15 jaar geleden vloog vandaag de Airbus A380 haar eerste vlucht:
Air France: plan was om alle 10 toestellen in 2022 uit te faseren. De eerste verliet de vloot afgelopen januari.
Ben Smith overweegt nu dit te versnellen; de kans is aanwezig dat Air France geen A380 vluchten meer zal uitvoeren.
Het ziet er heel slecht uit voor de A380.quote:In the context of the current COVID-19 crisis and its impact on anticipated activity levels, the Air France-KLM Group announces today the definitive end of Air France Airbus A380 operations.
Initially scheduled by the end of 2022, the phase-out of Airbus A380 fleet fits in the Air France-KLM Group fleet simplification strategy of making the fleet more competitive, by continuing its transformation with more modern, high-performance aircraft with a significantly reduced environmental footprint.
Five of the Airbus A380 aircraft in the current fleet are owned by Air France or on finance lease, while four are on operating lease. The global impact of the Airbus A380 phase-out write down is estimated at 500 million euros and will be booked in the second quarter of 2020 as a non-current cost/expenses.
Airbus A380 will be replaced by new generation aircraft, including Airbus A350 and Boeing 787, whose deliveries are ongoing.
Laatste vlucht in 2018quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:26 schreef Fred het volgende:
Die is zo te zien uit de mottenballen gehaald om in tijden van Corona extra vrachtvluchten te verzorgen.
Volgend jaar zijn ze vast weer hard nodig als West-Europa de gemiste vakanties in gaat halen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
Het ziet er heel slecht uit voor de A380.
Bij Air France komen ze nu dus helemaal niet meer terug, geruchten gaan dat Emirates een flink deel wil uitfaseren (plus openstaande orders annuleren), Lufthansa doet per direct 6 van de 14 uit de vloot, Akbar Al Baker (CEO van Qatar Airways) geeft aan dat hun A380 (10 stuks) minstens een jaar niet zullen vliegen en mogelijk wel nooit meer voor de maatschappij en wie weet wat er met de 6 A380's van Thai Airways gaat gebeuren nu ze een herstructurering hebben aangekondigd.
Ik geloof dat jij ergens in 2030-35 wanneer de laatste A380 voorgoed in de woestijn landt, nog steeds een use-case ziet voor de A380 of niet?quote:Op donderdag 21 mei 2020 10:31 schreef Fred het volgende:
Volgend jaar zijn ze vast weer hard nodig als West-Europa de gemiste vakanties in gaat halen.
twitter:dougkempf twitterde op donderdag 21-05-2020 om 06:14:46Yesterday I posted the photo on the left of N820TJ landing in San Diego with parts of its tail missing. I received the photo on the right along with information that the damage occurred in flight and the crew was unaware. @JustJettingThru was key in updating me.
#avgeek https://t.co/3NgE2yC5YQ reageer retweet
https://aviation-safety.net/wikibase/236278quote:iAero Airways flight WQ3518, a Boeing 737-800, suffered damage to the leading edge of the left-hand horizontal stabilizer on a flight from Victorville to San Diego, California, USA.
After landing it appeared that some non-structural parts of the tail fin were missing and had departed the aircraft in-flight.
God, dat waren nog eens tijden zegquote:Op donderdag 21 mei 2020 23:48 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:dougkempf twitterde op donderdag 21-05-2020 om 06:14:46Yesterday I posted the photo on the left of N820TJ landing in San Diego with parts of its tail missing. I received the photo on the right along with information that the damage occurred in flight and the crew was unaware. @:JustJettingThru was key in updating me.
#avgeek https://t.co/3NgE2yC5YQ reageer retweet
[ afbeelding ]
[..]
https://aviation-safety.net/wikibase/236278
En wat anders; een prachtig verhaal op de Farewell KLM Boeing 747 Facebookpagina van Peter Jongbloed.
Touch-and-go's maken met de 747 in Billund. Luchthaven ligt pal naast Legoland dus ook maar een vrachtje kinderen meenemen die een paar uurtjes naar Legoland gaan terwijl zij ernaast met de 747 aan het lessen zijn.![]()
![]()
Geweldig.
[ afbeelding ]
Daar moet iemand een engeltje op zijn of haar schouder gehad hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2020 23:48 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:dougkempf twitterde op donderdag 21-05-2020 om 06:14:46Yesterday I posted the photo on the left of N820TJ landing in San Diego with parts of its tail missing. I received the photo on the right along with information that the damage occurred in flight and the crew was unaware. @:JustJettingThru was key in updating me.
#avgeek https://t.co/3NgE2yC5YQ reageer retweet
[ afbeelding ]
[..]
https://aviation-safety.net/wikibase/236278
twitter:breakingavnews twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 15:25:55Photo shows damage to both engines of PK8303 moments before crashing in Karachi. https://t.co/fDJbVqe2E0 https://t.co/YNcfwuEUDw reageer retweet
Nu las ik op AVHerald dat er een go around gemaakt was wegens problemen met het landing gear.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 15:56 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:breakingavnews twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 15:25:55Photo shows damage to both engines of PK8303 moments before crashing in Karachi. https://t.co/fDJbVqe2E0 https://t.co/YNcfwuEUDw reageer retweet
Laatste beelden.....twitter:breakingavnews twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 18:21:35CCTV captures final moments of PK8303 before crashing into residential area in Karachi. https://t.co/fDJbVqe2E0 https://t.co/Bu5wKMH8rC reageer retweet
Schijnt dat hij eerst go around heeft gemaakt, dus je denkt al snel aan een dubbele podstrike oid.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 19:33 schreef shiz het volgende:
Aparte toestand, vooral om zulke symmetrische schade te hebben... ben benieuwd.
quote:Pakistan's Planespotters report, the aircraft "attempted a belly landing", went around and subsequently crashed.
~ http://avherald.com/h?article=4d7a6e9a&opt=0
Ja, nu komen we echt in speculatie-land, maar het zou bijvoorbeeld kunnen dat ze bij de eerste poging een te lange flare hadden (niet heel onlogisch, ws flare je te hoog), en ze daarom last second besloten om het nog een keer te proberen. Als die last second net te laat is en je touched tijdens je go around ben je al gezien.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 19:44 schreef shiz het volgende:
Ja, maar hoe dan.
Er staat dat ze de approach hadden afgebroken omdat het neuswiel niet omlaag wilde... op zich no biggie. Troubleshooten in een holding en eventueel dan maar met nose wheel up landen?
Ik bedoel, tijdens een gear-up landing idd met de motoren de runway raken, zou dat zulke schade mogelijk teweeg brengen en leiden tot double eng fail, maar dan ben je al commited to land en ga je geen go-around meer maken? Ik neem dat ze lang daarvoor minimaal 4 mijlen ofzo voor de baan al door zijn gestart en er niet pas kort voor of op de baan achterkwamen?
-- Ah, misschien toch idd?
[..]Nee.
![]()
Als je gear problemen hebt, kom je daar toch rond 6 á 7 mijlen ofzo voor de runway bij de poging tot extenden achter?quote:[..] PK-8303 [..] had aborted the approach to Karachi due to problems with extension of the nose landing gear and performed a go around.
quote:At this stage, everything is pure speculation. Here are my five cents:
Facts:
- go around
- damage/scraping on underside of engines
- RAT deployed implies engine failure
Theory:
1. crew for some reason forgot to deploy the landing gear (maybe task saturation due to another failure or issue during approach)
2. go around on first approach initiated at very low height after realising that the gear was up
3. slight runway contact of the engines during engine spool up (it will take a few seconds from go around decision until the aircraft actually climbs, you can loose up to probably 100ft in height during these seconds)
4. engines generated enough thrust to climb out after just briefly scraping along the runway
5. damage caused to the engines was an oil leak at the underside, causing the engine oil to run out
6. engines ran dry without oil in climb out and finally failed
Maar inderdaad dit ook:quote:Possible contribution to point 1:
- low flying hours in the past months -> crew not as routined as on a normal day. Maybe the pilots haven't flown in weeks.?
- crew irritated by some other issue, tunnel vision and inattention blindness which can cause total ignorance of all warnings - has happened in the past and is bound to happen again
Whatever it was, I hope it will be investigated thoroughly.
May those who lost theit lives in this tragic accident rest in peace.
quote:The Airbus has several alerts:
- There is a visual indication on the landing gear panel (a red light illuminates)
- An aural master warning alert (which is impossible to miss)
- A red warning on the ECAM
- "TOO LOW GEAR" aural alert on the EGPWS
All in all there's no way a flight crew is going to unknowingly perform a belly-up landing, except, of course, with massive electrical damage causing failure of several components (both FWC and LGCIU at least).
RAM air turbine. Als alle motoren uitvallen heb je bepaalde systemen nog om het toestel vliegende te houden. Een klein propellertje klapt dan uit, door de windstroom kan deze stroom genereren om deze aan te drijven.quote:
Thanks, nog nooit van gehoord, maar ingenieus!quote:Op vrijdag 22 mei 2020 20:24 schreef shiz het volgende:
[..]
RAM air turbine. Als alle motoren uitvallen heb je bepaalde systemen nog om het toestel vliegende te houden. Een klein propellertje klapt dan uit, door de windstroom kan deze stroom genereren om deze aan te drijven.
Behalve dat gear down een van de eerste dingen is die je doet als je hot en high zitquote:Op vrijdag 22 mei 2020 21:06 schreef shiz het volgende:
Hum, iets ging er daarvoor al niet helemaal goed... ATC recordings...
Sir you are 5 miles from touchdown and still passing 3500'...
Airfield elevation is daar niet zo hoog, maar 100', dus dat is daar niet normaal. De controller wilde hem al links om weg vectoren om hoogte af te bouwen, want daar hoor je volgens de approach chart 1680' te zitten, niet 2x zo hoog.
Hot en high? En dan met alles druk bezig om het toch te halen, daar zelfs helemaal van overtuigd 'we're comfortable' en 'we ARE established' van zijn en gear vergeten? Dan komen bij 1000 radio altimeter opeens warnings (krijgen ze 'cleared to land') en heb je zoiets van 'pfff, jaja, weten we wel' en dan lekker doorzetten, dan 'uh captain? Die warnings betekenen: we hebben geen gear!' (of nog erger: co-piloot durft niks te zeggen want captain is heilig en zal het wel weten) - "Oh shit, iets niet best, go around!".
Beetje helaas speculaas inderdaad. Maar dat is waar het ben ik bang op lijkt.
En toen waren 't er alweer drie.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 22:19 schreef Adrie072 het volgende:
Even iets luchtiger, hoewel...... niets, nada, noppes boven het land.
[ afbeelding ]
Dat gebeurd regelmatig, maar blijft bizar.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 22:19 schreef Adrie072 het volgende:
Even iets luchtiger, hoewel...... niets, nada, noppes boven het land.
[ afbeelding ]
Was bij lesvluchten ook. Mochten alleen solo en vanaf deze week weer met instructeur.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 23:11 schreef shiz het volgende:
![]()
Mijn zusje kent iemand met een vliegtuigje en die mag schijnbaar weer gasten meenemen voor een vluchtje, hoop dat ik binnenkort eens meekan.
We zouden deze zomer met de familie uit een vliegtuig springen. Gaat ook niet meer door...quote:Lijkt me ook lachen lid te worden van de zweefvliegclub hier om de hoek. En dan is er nog modelvliegen...
Toch een beetje manieren blijven zoeken om het luchtruim te kiezen.
Ga ik eens doen, bedankt voor de link!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 00:20 schreef RipCity het volgende:
Luisteren jullie trouwen naar ready for take-off? Is luchtvaart podcast uit Nederland. Best aardig met sympathieke hosts
https://podcasts.apple.co(...)podcast/id1460843124
Ze vliegt al 5,5 jaar zo voor Aerotranscargo. Is overigens aan haar leven begonnen in 1993 als passagiersmachine bij China Airlines.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:26 schreef Fred het volgende:
Die is zo te zien uit de mottenballen gehaald om in tijden van Corona extra vrachtvluchten te verzorgen.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 13:34 schreef shiz het volgende:
Ombouwen tot ekranoplan en tussen Hoek v Holland en Harwich inzetten.
quote:Op maandag 25 mei 2020 13:36 schreef J.B. het volgende:
s weer begonnen met vliegen, bij een vlucht van Düsseldorf naar Olbia (Sardinië) afgelopen zaterdag kwamen ze er echter onderweg pa
Te volgen op FR24: https://www.flightradar24.com/248f28fatwitter:Virgin_Orbit twitterde op maandag 25-05-2020 om 17:37:29Good morning, world! Today is a momentous occasion for the Virgin Orbit team: operations for the first orbital launch demonstration of our LauncherOne rocket are well underway. 🚀 https://t.co/P51cYc1nFi reageer retweet
Ik denk niet dat ze al die tijd heeft gevlogenquote:Op zondag 24 mei 2020 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze vliegt al 5,5 jaar zo voor Aerotranscargo.
quote:A man is alone at the gate waiting area. A beautiful woman walks in and sits down a few seats away from him.
He decides because she's wearing a uniform, she's probably an off-duty stewardess.
So he decides to have a go at picking her up by identifying the airline she flies for, thereby impressing her greatly.
He leans across to her and says the British Airways motto :
'To Fly. To Serve'.
The woman looks at him blankly. He sits back and thinks up another line.
He leans forward again and delivers the Air France motto:
'Winning the hearts of the world'.
Again she just stares at him with a slightly puzzled look on her face.
Undeterred, he tries again, this time saying the Malaysian Airlines motto:
'Going beyond expectations'.
The woman looks at him sternly and says:
'What the fuck do you want?'
'Ah!' he says
"Ryanair".
Volgens luchtvaartnieuws en Wikipedia zijn ze al faillietquote:Op woensdag 27 mei 2020 14:45 schreef flipsen het volgende:
LATAM heeft een mail uitgestuurd naar alle contacten/passagiers, dat ze gaan "reorganiseren", ivm de coronacrisis. Allemaal heel positief in hun mail en op hun speciale pagina, maar het is gewoon een Chapter11 kwestie. Als ik het goed begrijp zijn ze dus gewoon bankroet, maar mgen nog proberen de boel te redden?
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 27-05-2020 om 19:11:02Meanwhile in Germany a pilot decided to draw the Trollface
https://t.co/zQm23z2EkI
Flight was spotted by @CGN_Spotter2016 https://t.co/lPNfT4Fynx reageer retweet
Maar de livery is niet veranderd in die tijd.quote:Op maandag 25 mei 2020 21:21 schreef Fred het volgende:
Ik denk niet dat ze al die tijd heeft gevlogen
Hopelijk hebben ze het kanon niet getest, dan hebben ze weer een F16 minder.quote:Op maandag 25 mei 2020 12:35 schreef vosss het volgende:
https://www.1limburg.nl/b(...)sonisch-dat-die-knal
Voor de Limburgers die zich vanmiddag afvragen wat die knal was
twitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 14:59:08The final @Delta MD-88 commercial flight is now en route to Atlanta. The airline is retiring their MD-88 and MD-90 fleets today. https://t.co/mbxoi88rOy https://t.co/Gg5dEd9OQk reageer retweet
En dat wordt door AELS zelf dan weer ontkend https://www.luchtvaartnie(...)oeing-747s-lufthansaquote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:24 schreef Iemand91 het volgende:
AELS in Twente zal deze week 2 Lufthansa 747-400 ontvangen voor ontmanteling en sloop.
Komende donderdag zal de 18 jaar oude D-ABTL "Dresden" vanuit Frankfurt naar Enschede gevlogen worden.
D-ABTL was een van de LH 747's die repatriëringsvluchten heeft uitgevoerd naar Panama, Bogota en Christchurch.
De volgende dag op vrijdag zal de 24 jaar oude D-ABVO "Mülheim a.d. Ruhr" volgen na een rechtstreekse vlucht vanuit Beijing. Deze kist staat daar al sinds eind januari; ze is daar heen gevlogen voor een D-check maar vanwege de Coronacrisis is deze check geannuleerd; ze zal nu gesloopt worden.
Het zijn respectievelijk de jongste en oudste 747-400 in de Lufthansa vloot.
We zullen zien.quote:Op woensdag 3 juni 2020 10:47 schreef Karstman het volgende:
En dat wordt door AELS zelf dan weer ontkend https://www.luchtvaartnie(...)oeing-747s-lufthansa
Ze zouden er alleen worden opgeslagen meld het artikel.
Vandaag is de ex-Emirates 777-300ER aangekomen in Tel Aviv voor ombouw tot freighter.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:30 schreef Iemand91 het volgende:
Leasemaatschappij GECAS en Israel Aerospace Industries (IAI) hebben de Boeing 777-300ERSF aangekondigd. Het is de eerste after-market conversie programma voor de Boeing 777.
De 777-300ERSF "Bit Twin" is geoptimaliseerd voor de e-commerce en express cargo, niet de 'zware' cargo zoals Cargolux e.d. vervoerd.
Zo heeft het 47 standaard pallet posities (10 meer dan de 777F en 8 meer dan de 747-400F) terwijl de maximum payload ongeveer gelijk is aan de 777F.
GECAS heeft ook direct een order voor 15 stuks geplaatst met opties voor nog eens 15; allen eigen toestellen. GECAS verwacht dat er tot 2030 zo'n 150-175 -300ERSF's gebouwd en geleverd kunnen worden.
GECAS zal ook het prototype leveren; A6-EBB die momenteel voor Emirates vliegt.
Die zal in december 2020 naar Tel Aviv worden gevlogen voor ombouw en certificatie en eerste commerciële vlucht moeten eind 2022 gebeuren.
Mooi filmpje hoor!quote:Op zaterdag 6 juni 2020 11:13 schreef Fred het volgende:
En ze is nog aangekomen ook:
Ze schijnen er toch alleen te worden gepareerd:
https://www.twente-airpor(...)d-op-twente-airport/
Rare plaats als je het mij vraagt, Nederland heeft toch niet echt het meest ideale klimaat om ze goed te bewaren. Zou mij niks verbazen als de toestellen in de loop der tijd geplukt worden.
LH heeft zo ook enkele jaren geleden enkele A340-600's "geparkeerd" in Parchim, maar ook dat lijken onderdelen leveranciers te zijn voor de resterende A340's bij LH.
D-ABTL is er inmiddels ook aangekomen:
https://www.flightradar24.com/data/flights/lh9888#24a43679
twitter:AELSnews twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 17:26:31Welcome @Lufthansa at @twenteairport. Do not worry, we will not disassemble your aircraft (6x 747). If the unfortunate time comes to say goodbye to one of these beautiful ladies, you know where to find us and we will take good care of her. #avmro #weloveaircraft #avgeek https://t.co/9CN0oVcwUj reageer retweet
Mwa, zo prachtig is Sao Paulo niet hoorquote:Op zaterdag 6 juni 2020 22:06 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM791/24a51a6c
Sao Paulo, prachtige bestemming, maar misschien nu even niet......
twitter:p2000_brabant twitterde op maandag 08-06-2020 om 12:47:1912:47 PRIO 1 (GG01) (GRIP 1) HV scenario (CBP: crash call 1) Luchthaven Eindhoven Spottersweg Eindhoven #p2000 reageer retweet
2 traumahelikopters opgeroepentwitter:AN5212 twitterde op maandag 08-06-2020 om 12:53:44NAF78 (#RNLAF C-130) was inbound for Eindhoven AB but is now diverting to Gilze Rijen AB. With Eindhoven Tower on 131.000 reageer retweet
De popcorn kan wegquote:Een vliegtuig van de kustwacht heeft maandag een klapband gekregen tijdens de landing op vliegbasis Eindhoven. Er is niemand gewond geraakt.
Gelukkig maar natuurlijkquote:
Die hebben nog geluk gehad. Landend op de 03 een klapband gekregen, groundloop gemaakt en achterstevoren rechts van de baan terecht gekomen. Vleugeltip aan puin o.a. Dit is gezien vanaf richting 21.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
Gelukkig maar natuurlijk![]()
Het is hier nog veel te vroeg voor popcorn!
Baan op EHEH is rest van de dag gesloten geweest.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:52 schreef Houtenbeen het volgende:
Gaat waarschijnlijk om deze Hercules
Toch niet2 traumahelikopters opgeroepentwitter:AN5212 twitterde op maandag 08-06-2020 om 12:53:44NAF78 (#RNLAF C-130) was inbound for Eindhoven AB but is now diverting to Gilze Rijen AB. With Eindhoven Tower on 131.000 reageer retweet
en gecanceld
Woopsidaisy.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:00 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Die hebben nog geluk gehad. Landend op de 03 een klapband gekregen, groundloop gemaakt en achterstevoren rechts van de baan terecht gekomen. Vleugeltip aan puin o.a. Dit is gezien vanaf richting 21.
[ afbeelding ]
PH-CGN Do.228-212 Eenheid Kustwacht vliegtuigen, NCG03
Ze hebben alleen twee van die Dorniers.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:25 schreef shiz het volgende:
Woopsidaisy.Klinkt alsof het wel ff duren kan voor ik die weer eens vanachter mijn ramen zie.
Wat zit er eigenlijk nog meer in de vloot van de Kustwacht? Alleen helis verder?
Is het geen test om Coronaproof te kunnen vliegen: elke reiziger in zijn eigen vliegtuigquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen is er op Schiphol een F-16 van de Koninklijke Luchtmacht geland na een birdstrike.
[ afbeelding ]
Laatste keer dat er F-16's op Schiphol waren was in januari 2016.
Ze zijn er nog wel op Schiphol dus, vliegtuigtrekkers die middels een trekstang worden gekoppeld. Ik heb ze daar niet vaak gezien.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen is er op Schiphol een F-16 van de Koninklijke Luchtmacht geland na een birdstrike.
[ afbeelding ]
Laatste keer dat er F-16's op Schiphol waren was in januari 2016.
quote:Pipistrel USA introduces the new VELIS
the first type-certified electric aeroplane in the World
Doe mij er maar eentje, moet Buenos Aires net kunnen halenquote:
twitter:_HRphotography twitterde op zondag 14-06-2020 om 18:33:12Fridays trip to Kemble also gave me the opportunity to photograph a @KLM 747 one last time as PH-BFG was positioned here for retirement back in December... this frame now wears the reg TF-AMG as it was bought by Air Atlanta Icelandic for parting out ✈️ https://t.co/D5mRYpIAhx reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |