abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 28 september 2019 @ 09:52:11 #101
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189156054
MennoSwart twitterde op zaterdag 28-09-2019 om 08:02:54 April 2017: Minister Schultz verkoopt #regeringsvliegtuig PH-KBXOpbrengst: 3.7 miljoen ❌ klopt nietKoper: @AllianceQQ ❌ klopt nietLees hoe 2 Australiërs 🇦🇺 NL’se overheid 🇳🇱 te slim af zijn ✈👉 https://t.co/tUVxElJu5X#regeringstoestel #aviation #planespotting #AvGeek https://t.co/93PLvuHLpT reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 september 2019 @ 23:29:18 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189185608
Had KLM niet nu ongeveer de tweede 787-10 moeten ontvangen? Het toestel heeft volgens mij het luchtruim nog niet eens gekozen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189186030
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2019 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Had KLM niet nu ongeveer de tweede 787-10 moeten ontvangen? Het toestel heeft volgens mij het luchtruim nog niet eens gekozen
Klopt. De Boeing fabriek in Charleston heeft even stilgelegen tijdens storm Dorian.
Levering lijkt nu 11 oktober te worden.
-BKD (3e 787-10) zou ook oktober moeten worden maar zal misschien ook wel wat vertraging krijgen.
pi_189192142
Tweeënhalf uur geleden vertrok de laatste Garuda vlucht non-stop naar Jakarta: https://www.flightradar24.com/GIA089/224c5262

Vanaf morgen vlucht Garuda vanuit Bali via Medan naar Amsterdam. Ook wordt de Boeing 777-300ER vervangen door de aanzienlijk kleinere Airbus A330-200.
Echter zal op enkele dagen alsnog de 777-300ER ingezet worden.

Hiermee verdwijnt de langst durende non-stop vlucht vanaf Amsterdam.
De langst durende non-stop vlucht vanaf Amsterdam is nu KL701 naar Buenos Aires.
Deze staat op een geplande vluchtduur van 13 uur en 45 minuten.
De terugvlucht KL702 duurt 13 uur en 20 minuten.
Met 11.437 kilometer waren dit ook al de verste non-stop vluchten van/naar Schiphol.

De Garuda vluchten van 11.354 kilometer duurden enkele minuten langer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-09-2019 17:01:56 ]
  maandag 30 september 2019 @ 15:34:42 #105
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189192409
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 15:13 schreef Iemand91 het volgende:
De langst durende non-stop vlucht vanaf Amsterdam is nu KL701.
Voor wie niet wil zoeken: Amsterdam - Buenos Aires :) Daarna vliegt ie trouwens nog door naar Santiago de Chile en dan weer terug via Buenos Aires.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189220294
Zullen jullie vast niet gemist hebben, maar toch even posten:

transavia twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 11:10:48 Natuurlijk doen wij ook mee aan de #tetrischallenge! Heb jij je altijd al afgevraagd wat er allemaal in een Transavia-vliegtuig zit? Wij laten het je graag zien!Hoeveel spullen denk jij dat hier liggen?#transavia #airline #airplane #transaviacrew https://t.co/PHu3g2KY8A reageer retweet


Dit is overigens wel een heerlijke reactie :P

kon_marine twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 20:48:11 @transavia Jullie leggen de druk nu wel heel erg hoog... reageer retweet
pi_189222581
Wauw :D
Ik snap de lol van die hele challenge niet, maar dit is wel heel tof gedaan.
pi_189222712
Dat is wel next level shit, ze hebben zelfs de stoelen eruit geschroefd. Die bagage zal wel alleen handbagage zijn lijkt me.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:34:59 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189222862
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:23 schreef Karstman het volgende:
Dat is wel next level shit, ze hebben zelfs de stoelen eruit geschroefd. Die bagage zal wel alleen handbagage zijn lijkt me.
Ik vermoed dat die stoelen er sowieso uit moesten wegens onderhoud ;)

Anders zijn ze wel heel ver gegaan ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189229159
Breaking911 twitterde op woensdag 02-10-2019 om 16:24:20 BREAKING: A B-17G bomber crashed at Bradley International Airport north of Hartford, CT. It reportedly crashed into a building at the airport. No official confirmation of fatalities & injuries. Aircraft reportedly part of "Wings Of Freedom Tour". Photo via @IaffS15 https://t.co/9fYPtsQvRu reageer retweet
Bradley_Airport twitterde op woensdag 02-10-2019 om 16:21:15 We can confirm that there was an accident involving a Collings Foundation World War II aircraft this morning at Bradley Airport. We have an active fire and rescue operation underway. The airport is closed. We will issue further updates as information becomes available. reageer retweet


Lijkt om Nine-O-Nine te gaan.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:36:01 #112
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189229672
LAX gisteravond.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_189229910
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:53 schreef Iemand91 het volgende:
Zullen jullie vast niet gemist hebben, maar toch even posten:

transavia twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 11:10:48 Natuurlijk doen wij ook mee aan de #tetrischallenge! Heb jij je altijd al afgevraagd wat er allemaal in een Transavia-vliegtuig zit? Wij laten het je graag zien!Hoeveel spullen denk jij dat hier liggen?#transavia #airline #airplane #transaviacrew https://t.co/PHu3g2KY8A reageer retweet
[ afbeelding ]

Dit is overigens wel een heerlijke reactie :P

kon_marine twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 20:48:11 @:transavia Jullie leggen de druk nu wel heel erg hoog... reageer retweet
Mocht de Marine hier in meegaan dan mag dit van mij ook wel in dit topic gepost worden :)

Vind dit wel mooi
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_189230993
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:23 schreef Karstman het volgende:
Dat is wel next level shit, ze hebben zelfs de stoelen eruit geschroefd. Die bagage zal wel alleen handbagage zijn lijkt me.
Photoshop?
--
  woensdag 2 oktober 2019 @ 19:20:20 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189231254
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:08 schreef inkjet het volgende:

[..]

Photoshop?
Dan hebben ze wel heel veel werk in het goed krijgen van de perspectieven enzo gelegd.. vermoed dat ze wat uurtjes over hadden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189231941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:03 schreef shiznuts het volgende:
Ze vallen wel in bosjes om die airlines.

Adria Airways gaat het ook niet zo lekker: https://www.aerotime.aero(...)-week-to-sort-itself . Treft natuurlijk ook wetlease die ze uitvoerden.

Ben benieuwd of/wanneer we definitief geen 'Alitalia' toestellen meer gaan tegenkomen in de toekomst. 'Onkruid vergaat niet' zeker? :P Maffioso injecties zullen ook wel helpen.
ADRIA STAAKT ALLE VLUCHTEN EN VRAAGT FAILLISSEMENT AAN

https://www.luchtvaartnie(...)gt-faillissement-aan

Zijn 30 september definitief kopje onder gegaan. Aangezien Lufthansa, Swiss en Brussels Airlines al hebben aangekondigd om op korte termijn naar Ljubljana te gaan vliegen lijkt me ook dat een doorstart er niet in zit voor ze.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 20:37:09 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189232773
Adria Airways München-Ljubljana was wel de fijnste vlucht die ik ook heb gemaakt :D Veel ruimte en super service.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189266388
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:08 schreef inkjet het volgende:

[..]

Photoshop?
Dat hebben meer mensen aan Transavia gevraagd: https://www.linkedin.com/(...)186523434532864-eY29
pi_189308303
Dit heeft véél te veel tijd gekost...

Het is 7 oktober 2019 en dus is bij deze KLM 100 jaar.

Op 7 oktober 1919 wordt in het notariskantoor van mr. H. Stoop in Den Haag de 'Koninklijke Luchtvaart Maatschappij voor Nederland en Koloniën' opgericht.
Eerder op 12 september dat jaar verleende Koningin Wilhelmina de maatschappij al het predicaat "Koninklijk".
Hiermee is KLM 's de oudste nog onder onder haar oorspronkelijke naam opererende luchtvaartmaatschappij ter wereld.

De eerste vlucht vond plaats op 17 mei 1920. Die dag vloog een geleasde De Havilland DH.16 met registratie G-EALU van de Britse maatschappij Aircraft Transport and Travel (AT&T) van Croyden Airport (Londen) naar Amsterdam. De vlucht duurde 2 uur en 15 minuten en vloog op 90 meter hoogte.
De DH-16 werd gevlogen door H. ‘Jerry’ Shaw en had aan boord 2 journalisten, Britse ochtendkranten en een brief van de burgemeester van Londen gericht aan de burgemeester van Amsterdam.
Het toestel landde om 12:45 uur op Schiphol; de eerste KLM vlucht was geschiedenis.

Hieronder wordt het toestel opgewacht door de eerste president-directeur van KLM; Albert Plesman:




Wanneer eind 1920 AT&T failliet gaat neemt KLM 4 DH.9Bs van de maatschappij over; dit werden de eerste eigen toestellen van KLM. In augustus dat jaren komen 2 Fokker F.II toestellen bij KLM; de eerste toestellen op eigen naam.
Op 30 september 1920 volgen de eerste vlucht met de nieuwe Fokker; van Amsterdam naar Londen.
Het Fokker tijdperk zou nog 97 jaar duren bij KLM tot de laatste Fokker F70 vlucht op 28 oktober 2017, ook weer van Londen naar Amsterdam.

Op 9 juli 1925 vervoerd KLM fokstier Nico V door KLM met een Fokker F.III (H-NABR) vanaf vliegveld Waalhaven naar Parijs gevlogen.
Normaal gesproken zou dit met een vrachtwagen gebeuren; maar in België heerste mond- en klauwzeer.
Nico was het eerste zoogdier ooit dat per vliegtuig werd vervoerd:



Op 1 oktober 1924 volgt de eerste intercontinentale vlucht voor KLM; van Amsterdam naar Batavia in Nederlands-Indië, het huidige Jakarta.
Die dag vertrekt een Fokker F.VII (H-NACC) richting Praag. Boven Bulgarije kregen ze technische problemen en bij de noodlanding brak het rechter landingsgestel. Op 2 november konden ze weer vertrekken en uiteindelijk kwamen ze op 24 november aan in Batavia.

Het toestel tijdens de eerste etappe en de route naar Batavia:




Vanaf 29 september 1929 werden de Amsterdam - Batavia vluchten reguliere lijnvluchten die tot de uitbraak van de Tweede Wereldoorlog, 's werelds langste lijnvluchten zouden zijn.

Op 24 oktober 1934 won de DC-2 PH-AJU "Uiver" van KLM de handicaprace van de beroemde MacPherson Robertson London-Melbourne air race. Tevens werd ze tweede in de snelheidsrace.
Een beroemde foto is gemaakt in Albury, Australië waar de DC-2 een nachtelijk noodlanding moest maken op een paardenrenbaan waar automobilisten met hun auto's de baan hadden verlicht.
De volgende morgen moest de DC-2 met man en macht naar een drogere plek worden getrokken zodat het kon vertrekken voor de laatste etappe naar Melbourne:



Op 21 november landde de Uiver weer op Nederlandse bodem werd ze groots werd onthaald:



In 1940 neemt KLM 2 Douglas DC-5's in dienst; KLM zal de enige maatschappij zijn die dit type in gebruik neemt. Hiermee is KLM ook de enige maatschappij die elk type verkeersvliegtuig van Douglas heeft gevlogen, van de DC-2 tot en met de MD-11.

Wanneer de Tweede Wereldoorlog uitbreekt worden de meeste toestellen van KLM vernietigd op Schiphol.
Maar in september 1945 begint KLM alweer met binnenlandse en internationale vluchten.

Op 21 mei 1946 start KLM de eerste lijnvlucht van Amsterdam naar New York met de Douglas DC-4.
Na de oorlog is KLM de eerste Europese maatschappij die vluchten begint tussen Europa en de Verenigde Staten.
De DC-4 boven Manhatten bij de eerste vlucht naar New York:



Op 25 maart 1960 komt KLM terecht in de Jet Age; hun eerste Douglas DC-8 landt op Schiphol:




Op 28 april 1967 verhuist KLM vanaf het stationsgebouw op Schiphol-Oost naar het nieuw geopende Schiphol-Centrum.

Op 31 januari 1971 landde KLM's eerste 747 op Schiphol. De 747-200B PH-BUA Mississippi was de eerst geleverde 747-200 ter wereld en ook de eerste 747-200 in commerciële service. Dit betekende ook het begin van de widebody tijdperk bij KLM. Op 14 februari 1971 volgde KLM's eerste lijnvlucht met de 747; naar New York.
De 747 werd bij de ontvangst in de hagelnieuwe, speciaal voor de enorme 747 gebouwde hangar 11 gereden:



Zoals zoveel maatschappijen in die tijd leed KLM aan overcapaciteit. In 1975 namen ze daarom hun eerste 747-200 combi toestel in ontvangst. Ook hadden ze eerder eind 1972 ook de eerst DC-10 in ontvangst genomen, ter aanvulling op de grotere 747's.
In 1983 nam KLM haar eerste Airbus in de vloot op; de A310.

In 1989 begon KLM code-share vluchten met Northwest Airlines wat zou uitgroeien tot een 50/50 joint venture; waarbij ze gezamenlijk vluchten aanbieden en de kosten en opbrengsten delen; de eerste samenwerking in zijn soort.
Dit resulteerde onder andere in dit soort toestanden:




Op 6 april 1986 plaatste KLM een order voor 6 Boeing 747-400's, op dat moment KLM's duurste order ooit.
Ze waren hiermee de 5e maatschappij in de wereld die de nieuwste versie van de 747 bestelden.
Op 18 mei 1989 ontving ze haar eerste -400; PH-BFA "City of Atlanta" en was hiermee de 3e maatschappij in de wereld die de -400 ontving en de eerste in Europa.
Op de dag van levering was de order al gegroeid naar 13 toestellen; uiteindelijk zouden ze met 46 Boeing 747's vliegen; 17 -200;s, 3 -300's, 22 -400 en 4 -400 vrachttoestellen.
Momenteel vliegen ze nog met 10 747 passagierstoestellen en 3 vrachttoestellen.
5 van die 10 toestellen zijn combi-toestellen; hiermee is KLM ook de laatste maatschappij die met de 747-combi vliegt, nadat Asiana in 2017 haar laatste vluchten met de 747-400M maakte.

KLM's 747 Combi PH-BFR by Caribb, on Flickr

Op 25 oktober 2003 landt KLM's eerste Boeing 777-200ER op Schiphol en wordt het Boeing widebody twinjet voorgezet, terwijl ze hun 767-300ER's worden uitgefaseerd.
Op 5 mei 2004 valt KLM officieel onder de Air France–KLM Group en samen vormden ze de grootste luchtvaartgroep ter wereld (qua omzet)

Op 26 oktober 2014 land op Schiphol KLM's laatste passagiersvlucht met de MD-11; uitgevoerd door PH-KCE "Audrey Hepburn" vanuit Montreal. Het zijn was de laatste passagiersvlucht ter wereld van de MD-11 en daarmee ook het eind van de wide-body trijet passagiersvluchten.




Op 28 juni 2019 neemt KLM als 6e maatschappij ter wereld en de eerste Europese maatschappij de Boeing 787-10 in dienst.

Vandaag de dag heeft een vloot van 120 toestellen, vliegt op 162 bestemmingen met ruim 30.000 werknemers.
Op naar de volgende 100 jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 07-10-2019 18:17:44 ]
  maandag 7 oktober 2019 @ 00:43:29 #120
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189308572
_O_ Iemand91 _O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 7 oktober 2019 @ 02:24:30 #121
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_189308965
:D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Sport / Supervogel maandag 7 oktober 2019 @ 07:13:17 #122
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189309695
^O^ Ik geef je op Tweakers wel een +1 want dat kan hier niet.
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:42:37 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189309800
Super, Iemand91 _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 07:52:49 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189309836
Super post Iemand _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 oktober 2019 @ 08:25:29 #125
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189310006
Iemand91 ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')