abonnement Unibet Coolblue
pi_189008656
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 september 2019 09:34 schreef Piles het volgende:
Wel bijzonder dat van 0 naar 1000 11 jaar heeft geduurd, en hoe snel het vanaf toen ging.
In 1988 - 1999 was er nog nauwelijks vraag naar al die weekend-citytrips en massale zomer-uittochten naar de Middelandse zee. Daarvoor waren eerst Easyjet en Ryanair nodig en 25 jaar economische groei.
Wie dit leest is gek
pi_189021554
Belgische piloot vast in Franse hoogspanningskabels na crash met F-16
quote:
Een Belgische F-16 is donderdagochtend neergestort in het westen van Frankrijk, meldt de Belgische luchtmacht donderdag. De twee piloten hebben hun schietstoel gebruikt; een van hen is daarbij vast komen te zitten in hoogspanningskabels.

De piloot zit vast in de buurt van het dorp Pluvigner, in de Bretagne. Hulpdiensten proberen hem nu uit de kabels te bevrijden. Volgens de lokale autoriteiten is hij ongedeerd. De andere piloot is zonder problemen veilig geland.

De F-16 zou donderdagochtend zijn vertrokken voor een oefening. Het is nog onduidelijk hoe het vliegtuig heeft kunnen neerstorten.

Volgens inwoners van het dorp heeft het vliegtuig tijdens de crash het dak van een huis geraakt. Ook zouden verschillende bomen in brand zijn gevlogen. De omwonenden zijn tijdelijk geëvacueerd.


pi_189021795
En SAS Scandinavian Airlines heeft hun nieuwe livery bekend gemaakt. Weer een gewaagd ontwerp geworden...

SAS ONTHULT NIEUW KLEURENSCHEMA NAAR SCANDINAVISCH DESIGN
quote:
KOPENHAGEN - SAS heeft donderdag een vernieuwd kleurenschema onthuld. De nieuwe livery, waaruit het rood vrijwel is verdwenen, vertegenwoordigt volgens de luchtvaartmaatschappij een nieuwe benadering van Scandinavisch design. De nieuwe Airbus A350 en A320neo krijgen het nieuwe kleurenschema als eerste.

Het gaat om de eerste update van de SAS-livery in 21 jaar. Het in 1998 onthulde oude kleurenschema was redelijk tijdloos, en het nieuwe ontwerp is er grotendeels op gebaseerd.

In het nieuwe ontwerp overheerst het traditionele SAS-blauw meer dan voorheen, terwijl de motoren niet langer rood gekleurd zijn. Nieuw is ook dat het klassieke SAS-logo groot in zilver op het voorste deel van de romp wordt afgebeeld.

Het over de romp doorlopende blauw van de staart doet enigszins denken aan de vernieuwde livery van Lufthansa. De kleuren van de vlaggen van Denemarken, Zweden en Noorwegen zijn zoals gebruikelijk op gestileerde wijze op de romp geplaatst.

De SAS-vloot zal tijdens reguliere onderhoudsbeurten van de nieuwe kleuren worden voorzien. De maatschappij verwacht dat in 2024 alle toestellen zijn overgeschilderd.

Bijna honderd nieuwe Airbus-toestellen die SAS in bestelling heeft staan worden voor die tijd met de nieuwe livery afgeleverd. Het gaat om tachtig A320neo’s, vijf A330’s, acht A350’s en drie A321LR’s.




Ter vergelijking; dit is de huidige livery:



En vanmorgen vlogen ze een van hun 737-700's (de net geen 20 jaar oude LN-RNN) vanuit Oslo naar Twente voor ontmanteling.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 19-09-2019 14:34:19 ]
  Moderator donderdag 19 september 2019 @ 18:53:51 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189025686
https://www.luchtvaartnie(...)rndls-in-airbus-a380

Nooit geweten dan LH crew soms werkt in Lederhose of Dirndls :D Wel leuk om daar aandacht aan te besteden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 19 september 2019 @ 20:46:03 #80
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189028661
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:53 schreef derLudolf het volgende:
https://www.luchtvaartnie(...)rndls-in-airbus-a380

Nooit geweten dan LH crew soms werkt in Lederhose of Dirndls :D Wel leuk om daar aandacht aan te besteden.
Ik zie veel te weinig tiet :{w
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189029050

'Maar... ik dacht dat je met 'fris of bier?' bedoelde of ik misschien een biertje wilde? Niet dat ik klaag...' :T
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_189030856
flightradar24 twitterde op donderdag 19-09-2019 om 21:34:10 Citing financial difficulties, French airline XL Airways has announced that it will stop selling tickets effective today, 19 Sep. Flights this weekend are scheduled, but flights from 23 Sep onward may be canceled. XL Airways fleet and route information: https://t.co/wtTHHz7laX https://t.co/M10Iy2yTuP reageer retweet
Dit is twee weken nadat het eveneens Franse Aigle Azur ook faillissement aanvroeg.
De maatschappij vloog met 4 Airbus A330-200's en 1 A330-300.
Begin dit jaar plaatsten ze nog een order voor 2 A330-900neo's.

  vrijdag 20 september 2019 @ 00:30:01 #83
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189033678
Frankrijk en luchtvaartmaatschappijen... om de een of andere reden schijnt dat maar niet te willen lukken :P

Eigenlijk geldt dat voor alle Zuid Europese landen heb ik het idee...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 20 september 2019 @ 00:46:22 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189033807
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 15:38 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Jesus, krijg je als piloot/ATC ook een cursus om dit te verstaan? :')

Mocht je nog mee willen lezen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189038345
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:53 schreef derLudolf het volgende:
https://www.luchtvaartnie(...)rndls-in-airbus-a380

Nooit geweten dan LH crew soms werkt in Lederhose of Dirndls :D Wel leuk om daar aandacht aan te besteden.
Idd ieder jaar rond Oktoberfesttijd. In ieder geval voor veel vluchten van en naar MUC.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 14:44:08 #86
257132 crew  Awsom
pi_189039196
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 15:38 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Jesus, krijg je als piloot/ATC ook een cursus om dit te verstaan? :')
Dat komt door de opnamekwaliteit, in het echt is het veel beter
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 september 2019 @ 19:52:48 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189043806
quote:
Die piloten leken niet wakker te zijn, ondanks de ongewone situatie. In het begin zit er een hint van de toren in die ze best wakker had kunnen schudden. Daarnaast heb je natuurlijk verlichting die je zou moeten helpen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189067552
21 september 2019 - 8:41 | Door: onze redactie | Foto: Rolls Royce

LONDEN - De fabrikant van vliegtuigmotoren Rolls-Royce loopt verdere vertraging op met het wegwerken van problemen met zijn Trent 1000-motoren. Het kost het Britse bedrijf meer moeite om vervangende onderdelen te vinden dan aanvankelijk verwacht werd.

De problemen met de vliegtuigmotoren, die zijn ontworpen voor de Boeing 787 Dreamliner, spelen al sinds 2016. Door een ontwerpfout konden in bepaalde turbineonderdelen scheurtjes ontstaan. Tal van vliegtuigen moeten daardoor langer aan de grond blijven tot het mankement is verholpen.

Rolls-Royce verwacht pas in het tweede kwartaal van volgend jaar de achterstand in onderhoudswerkzaamheden aan de Trent 1000-motoren te hebben weggewerkt. Dat is later dan de onderneming eerder voorspelde. Rolls-Royce zette al ruim een miljard pond opzij voor de kwestie.

Bron https://www.luchtvaartnie(...)t-trent-1000-motoren
pi_189080732
Thomas Cook lijkt heeft vandaag geen geld kunnen krijgen. Morgen(ochtend) zal het een en ander officieel bekend gemaakt worden.

Momenteel heeft Thomas Cook een vloot van 116 toestellen en zitten er zo'n 600.000 toeristen in het buitenland waaronder zo'n 160.000 Britten.
Die zullen de komende tijd moeten worden thuisgebracht d.m.v. Project Matterhorn; de grootste repatriëring tijdens vredestijd in de Britse geschiedenis.
Verscheidene toestellen zullen worden ingevlogen (van lease-maatschappijen tot reguliere airlines).
Zo landt over zo'n anderhalf uur tijd een Malaysia Airlines A380 vanuit Kuala Lumpur in Manchester; om passagiers op te halen.

De grootste repatriëring hiervoor wat in 2017; toen Monarch Airlines omviel.

Er staan momenteel dus ook zo'n 9000 banen op het spel.
pi_189083109
Na 178 jaar einde oefening voor Thomas Cook]Na 178 jaar einde oefening voor Thomas Cook
quote:
Het is over en uit voor reisorganisatie Thomas Cook. De gesprekken van zondag voor een noodlening zijn op niks uitgelopen. Vluchtuitvoering is per direct gestaakt.

Gestrand
Het bedrijf gaat een verplicht faillissement in. Zo’n 600.000 mensen zijn momenteel op vakantie met de touroperator, waaronder 150.000 Britse meldt de Britse Civil Aviation Authority (CAA). Deze vakantiegangers moeten worden gerepatrieerd, één van de grootste operaties ooit, zo meldt de BBC.

Matterhorn
De Britse overheid en de CAA hebben tientallen vliegtuigen gehuurd om iedereen terug te brengen. Zondagavond werden de eerste toestellen leeg naar de vakantiebestemming gestuurd. ‘Operatie Matterhorn’ was begonnen.

Nederland
Thomas Cook Nederland / Neckermann stelt in een verklaring dat het onderdeel is van Thomas Cook continentaal Europa. Voor dit bedrijf is geen faillissement aangevraagd. “Klanten die hun Thomas Cook/Neckermann pakketreis geboekt hebben, zijn beschermd door het Stichting Garantiefonds Reizen”, aldus het bedrijf. “De Nederlandse organisatie bekijkt op dit moment welke mogelijke opties er zijn om de impact van het faillissement van de Thomas Cook Group Plc te beperken voor haar klanten en haar medewerkers.” In Nederland werken 200 mensen bij Thomas Cook en gaan jaarlijks circa 400.000 klanten met Thomas Cook/Neckermann Reizen op vakantie.

Condor
Het Duitse Condor zegt in een persbericht wel nog te vliegen. Ook deze tak valt onder het continentaal Europa gedeelte van het bedrijf. Voor de Duitse tak van Thomas Cook is geen faillissement aangevraagd. Wel is er bij de regering een overbruggingskrediet aangevraagd. Jaarlijks vliegen 8 miljoen mensen met Condor.

Airlines
Vijf maatschappijen vallen onder de Thomas Cook groep; te weten Thomas Cook Airlines UK, Thomas Cook Airlines Balearics, Thomas Cook Airlines Scandinavia, Condor Flugdienst, Thomas Cook Aviation. Samen beschikken de airlines over 117 toestellen. 73 daarvan zijn een A320 of A321.
flightradar24 twitterde op maandag 23-09-2019 om 03:59:47 The last Thomas Cook flight to depart was #MT2643 from Orlando to Manchester. reageer retweet
  maandag 23 september 2019 @ 11:45:10 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189083209
-O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189108560


Vandaag Gisteren vloog Air Tahiti Nui haar laatste A340-300 vlucht.
TN102 van Auckland terug naar Papeete waar het om 23:19 uur landde; nu 13 uur geleden.

De maatschappij begon in 1998 met een A340-200 en later uiteindelijk met 5 A340-300's zouden ze bijna 20 jaar lang een
all-A340 airline blijven totdat eind 2018 de eerste 787-9 in ontvangst werd genomen.
Vanaf vandaag is het een all-787 airline geworden...

In juni dit jaar vlogen ze nog een A340 naar haar laatste rustplaats d.m.v. een toch wel een bijzondere ferry flight
pi_189109281
Coole liveries ook en een all-A340 airline, wow. _O_

A340 begint zo langzaamaan wel aardig zeldzaam te worden...
Jack does it in real time...
pi_189116701
Beide overgebleven A340-300's zijn onderweg naar Marana...

  woensdag 25 september 2019 @ 17:09:35 #95
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189117334
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 07:21 schreef DeeBee het volgende:
Coole liveries ook en een all-A340 airline, wow. _O_

A340 begint zo langzaamaan wel aardig zeldzaam te worden...
Heeft Ethiad ze nog eigenlijk? Die hadden toch ook 340s, waarvan 1 met F1 livery? Aerolineas Argentinas heeft er geloof ik nog een paar. Iberia weet ik niet zeker.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189117402
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:09 schreef flipsen het volgende:

[..]

Heeft Ethiad ze nog eigenlijk? Die hadden toch ook 340s, waarvan 1 met F1 livery? Aerolineas Argentinas heeft er geloof ik nog een paar. Iberia weet ik niet zeker.
Etihad heeft ze parked / retired. QR ook dit jaar, de 4 A346.
Iberia heeft er ook nog een pak (al die A346 gaan van MAD naar Zuid-Amerika), LH ook natuurlijk. Blijft wel een toffe kist, alleen net op het verkeerde moment gelanceerd...
Jack does it in real time...
pi_189118961
Ze vallen wel in bosjes om die airlines.

Adria Airways gaat het ook niet zo lekker: https://www.aerotime.aero(...)-week-to-sort-itself . Treft natuurlijk ook wetlease die ze uitvoerden.

Ben benieuwd of/wanneer we definitief geen 'Alitalia' toestellen meer gaan tegenkomen in de toekomst. 'Onkruid vergaat niet' zeker? :P Maffioso injecties zullen ook wel helpen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_189131234


Defensie zoekt naar vervanger Gulfstream
quote:
Defensie gaat op zoek naar een vervanger voor de Gulfstream IV. Dat heeft staatssecretaris Barbara Visser de Tweede Kamer vandaag laten weten. De voorkeur gaat naar een jong gebruikt toestel, uit te rusten met zelfbeschermingssystemen en militaire communicatieapparatuur.

De keuze viel daarop nadat is gekeken naar de aanschafkosten. Ook een rol speelden de gegarandeerde beschikbaarheid en de relatief korte tijd die nodig is om een vliegtuig aan te passen aan militair gebruik.

Steeds meer mankementen
Voor het vervoer van VIP's of kleine groepen personen, onder meer naar risicovolle inzetgebieden, heeft Defensie sinds 1996 de Gulfstream IV. Dit in 1987 gebouwde militaire passagiersvliegtuig is technisch verouderd en aan het einde van zijn levensduur. Het vliegtuig vertoonde de laatste jaren steeds meer mankementen. Daarnaast was het bereik te klein evenals het aantal passagiers dat kan meevliegen. Daarom is besloten de Gulfstream vervroegd te vervangen.

Eisen
Het nieuwe toestel moet minimaal 12.000 kilometer in 1 keer kunnen overbruggen en plaats bieden aan minimaal 13 passagiers. In de praktijk is het huidige aantal van maximaal 11 vaak aan de krappe kant, zeker als beveiligingspersoneel meereist.

In veel gebieden waar Nederlandse militairen missies uitvoeren, bestaat de dreiging van infraroodgeleide luchtdoelrakketten. De vervanger van de Gulfstream IV moet daarom een zelfbeschermingssysteem tegen deze dreiging krijgen.

Met de vervanging van de Gulfstream IV is een bedrag van tussen de ¤ 25 en ¤ 100 miljoen euro gemoeid. De verwachting is dat de kosten ruim onder het maximum blijven. Defensie wil gelijk beginnen met het vervangingstraject. Het toestel wordt naar verwachting in 2021 in gebruik genomen.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 17:33:37 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189131701
Lekker ruim weergeven budget ook, factor 4 _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189132429
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:33 schreef derLudolf het volgende:
Lekker ruim weergeven budget ook, factor 4 _O-
En 11 personen is vaak krap, maar 13 is prima :')
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 28 september 2019 @ 09:52:11 #101
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189156054
MennoSwart twitterde op zaterdag 28-09-2019 om 08:02:54 April 2017: Minister Schultz verkoopt #regeringsvliegtuig PH-KBXOpbrengst: 3.7 miljoen ❌ klopt nietKoper: @AllianceQQ ❌ klopt nietLees hoe 2 Australiërs 🇦🇺 NL’se overheid 🇳🇱 te slim af zijn ✈👉 https://t.co/tUVxElJu5X#regeringstoestel #aviation #planespotting #AvGeek https://t.co/93PLvuHLpT reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 september 2019 @ 23:29:18 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189185608
Had KLM niet nu ongeveer de tweede 787-10 moeten ontvangen? Het toestel heeft volgens mij het luchtruim nog niet eens gekozen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189186030
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2019 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Had KLM niet nu ongeveer de tweede 787-10 moeten ontvangen? Het toestel heeft volgens mij het luchtruim nog niet eens gekozen
Klopt. De Boeing fabriek in Charleston heeft even stilgelegen tijdens storm Dorian.
Levering lijkt nu 11 oktober te worden.
-BKD (3e 787-10) zou ook oktober moeten worden maar zal misschien ook wel wat vertraging krijgen.
pi_189192142
Tweeënhalf uur geleden vertrok de laatste Garuda vlucht non-stop naar Jakarta: https://www.flightradar24.com/GIA089/224c5262

Vanaf morgen vlucht Garuda vanuit Bali via Medan naar Amsterdam. Ook wordt de Boeing 777-300ER vervangen door de aanzienlijk kleinere Airbus A330-200.
Echter zal op enkele dagen alsnog de 777-300ER ingezet worden.

Hiermee verdwijnt de langst durende non-stop vlucht vanaf Amsterdam.
De langst durende non-stop vlucht vanaf Amsterdam is nu KL701 naar Buenos Aires.
Deze staat op een geplande vluchtduur van 13 uur en 45 minuten.
De terugvlucht KL702 duurt 13 uur en 20 minuten.
Met 11.437 kilometer waren dit ook al de verste non-stop vluchten van/naar Schiphol.

De Garuda vluchten van 11.354 kilometer duurden enkele minuten langer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-09-2019 17:01:56 ]
  maandag 30 september 2019 @ 15:34:42 #105
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189192409
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 15:13 schreef Iemand91 het volgende:
De langst durende non-stop vlucht vanaf Amsterdam is nu KL701.
Voor wie niet wil zoeken: Amsterdam - Buenos Aires :) Daarna vliegt ie trouwens nog door naar Santiago de Chile en dan weer terug via Buenos Aires.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189220294
Zullen jullie vast niet gemist hebben, maar toch even posten:

transavia twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 11:10:48 Natuurlijk doen wij ook mee aan de #tetrischallenge! Heb jij je altijd al afgevraagd wat er allemaal in een Transavia-vliegtuig zit? Wij laten het je graag zien!Hoeveel spullen denk jij dat hier liggen?#transavia #airline #airplane #transaviacrew https://t.co/PHu3g2KY8A reageer retweet


Dit is overigens wel een heerlijke reactie :P

kon_marine twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 20:48:11 @transavia Jullie leggen de druk nu wel heel erg hoog... reageer retweet
pi_189222581
Wauw :D
Ik snap de lol van die hele challenge niet, maar dit is wel heel tof gedaan.
pi_189222712
Dat is wel next level shit, ze hebben zelfs de stoelen eruit geschroefd. Die bagage zal wel alleen handbagage zijn lijkt me.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:34:59 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189222862
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:23 schreef Karstman het volgende:
Dat is wel next level shit, ze hebben zelfs de stoelen eruit geschroefd. Die bagage zal wel alleen handbagage zijn lijkt me.
Ik vermoed dat die stoelen er sowieso uit moesten wegens onderhoud ;)

Anders zijn ze wel heel ver gegaan ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189229159
Breaking911 twitterde op woensdag 02-10-2019 om 16:24:20 BREAKING: A B-17G bomber crashed at Bradley International Airport north of Hartford, CT. It reportedly crashed into a building at the airport. No official confirmation of fatalities & injuries. Aircraft reportedly part of "Wings Of Freedom Tour". Photo via @IaffS15 https://t.co/9fYPtsQvRu reageer retweet
Bradley_Airport twitterde op woensdag 02-10-2019 om 16:21:15 We can confirm that there was an accident involving a Collings Foundation World War II aircraft this morning at Bradley Airport. We have an active fire and rescue operation underway. The airport is closed. We will issue further updates as information becomes available. reageer retweet


Lijkt om Nine-O-Nine te gaan.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:36:01 #112
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189229672
LAX gisteravond.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_189229910
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:53 schreef Iemand91 het volgende:
Zullen jullie vast niet gemist hebben, maar toch even posten:

transavia twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 11:10:48 Natuurlijk doen wij ook mee aan de #tetrischallenge! Heb jij je altijd al afgevraagd wat er allemaal in een Transavia-vliegtuig zit? Wij laten het je graag zien!Hoeveel spullen denk jij dat hier liggen?#transavia #airline #airplane #transaviacrew https://t.co/PHu3g2KY8A reageer retweet
[ afbeelding ]

Dit is overigens wel een heerlijke reactie :P

kon_marine twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 20:48:11 @:transavia Jullie leggen de druk nu wel heel erg hoog... reageer retweet
Mocht de Marine hier in meegaan dan mag dit van mij ook wel in dit topic gepost worden :)

Vind dit wel mooi
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_189230993
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:23 schreef Karstman het volgende:
Dat is wel next level shit, ze hebben zelfs de stoelen eruit geschroefd. Die bagage zal wel alleen handbagage zijn lijkt me.
Photoshop?
--
  woensdag 2 oktober 2019 @ 19:20:20 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189231254
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:08 schreef inkjet het volgende:

[..]

Photoshop?
Dan hebben ze wel heel veel werk in het goed krijgen van de perspectieven enzo gelegd.. vermoed dat ze wat uurtjes over hadden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189231941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:03 schreef shiznuts het volgende:
Ze vallen wel in bosjes om die airlines.

Adria Airways gaat het ook niet zo lekker: https://www.aerotime.aero(...)-week-to-sort-itself . Treft natuurlijk ook wetlease die ze uitvoerden.

Ben benieuwd of/wanneer we definitief geen 'Alitalia' toestellen meer gaan tegenkomen in de toekomst. 'Onkruid vergaat niet' zeker? :P Maffioso injecties zullen ook wel helpen.
ADRIA STAAKT ALLE VLUCHTEN EN VRAAGT FAILLISSEMENT AAN

https://www.luchtvaartnie(...)gt-faillissement-aan

Zijn 30 september definitief kopje onder gegaan. Aangezien Lufthansa, Swiss en Brussels Airlines al hebben aangekondigd om op korte termijn naar Ljubljana te gaan vliegen lijkt me ook dat een doorstart er niet in zit voor ze.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 20:37:09 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189232773
Adria Airways München-Ljubljana was wel de fijnste vlucht die ik ook heb gemaakt :D Veel ruimte en super service.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189266388
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:08 schreef inkjet het volgende:

[..]

Photoshop?
Dat hebben meer mensen aan Transavia gevraagd: https://www.linkedin.com/(...)186523434532864-eY29
pi_189308303
Dit heeft véél te veel tijd gekost...

Het is 7 oktober 2019 en dus is bij deze KLM 100 jaar.

Op 7 oktober 1919 wordt in het notariskantoor van mr. H. Stoop in Den Haag de 'Koninklijke Luchtvaart Maatschappij voor Nederland en Koloniën' opgericht.
Eerder op 12 september dat jaar verleende Koningin Wilhelmina de maatschappij al het predicaat "Koninklijk".
Hiermee is KLM 's de oudste nog onder onder haar oorspronkelijke naam opererende luchtvaartmaatschappij ter wereld.

De eerste vlucht vond plaats op 17 mei 1920. Die dag vloog een geleasde De Havilland DH.16 met registratie G-EALU van de Britse maatschappij Aircraft Transport and Travel (AT&T) van Croyden Airport (Londen) naar Amsterdam. De vlucht duurde 2 uur en 15 minuten en vloog op 90 meter hoogte.
De DH-16 werd gevlogen door H. ‘Jerry’ Shaw en had aan boord 2 journalisten, Britse ochtendkranten en een brief van de burgemeester van Londen gericht aan de burgemeester van Amsterdam.
Het toestel landde om 12:45 uur op Schiphol; de eerste KLM vlucht was geschiedenis.

Hieronder wordt het toestel opgewacht door de eerste president-directeur van KLM; Albert Plesman:




Wanneer eind 1920 AT&T failliet gaat neemt KLM 4 DH.9Bs van de maatschappij over; dit werden de eerste eigen toestellen van KLM. In augustus dat jaren komen 2 Fokker F.II toestellen bij KLM; de eerste toestellen op eigen naam.
Op 30 september 1920 volgen de eerste vlucht met de nieuwe Fokker; van Amsterdam naar Londen.
Het Fokker tijdperk zou nog 97 jaar duren bij KLM tot de laatste Fokker F70 vlucht op 28 oktober 2017, ook weer van Londen naar Amsterdam.

Op 9 juli 1925 vervoerd KLM fokstier Nico V door KLM met een Fokker F.III (H-NABR) vanaf vliegveld Waalhaven naar Parijs gevlogen.
Normaal gesproken zou dit met een vrachtwagen gebeuren; maar in België heerste mond- en klauwzeer.
Nico was het eerste zoogdier ooit dat per vliegtuig werd vervoerd:



Op 1 oktober 1924 volgt de eerste intercontinentale vlucht voor KLM; van Amsterdam naar Batavia in Nederlands-Indië, het huidige Jakarta.
Die dag vertrekt een Fokker F.VII (H-NACC) richting Praag. Boven Bulgarije kregen ze technische problemen en bij de noodlanding brak het rechter landingsgestel. Op 2 november konden ze weer vertrekken en uiteindelijk kwamen ze op 24 november aan in Batavia.

Het toestel tijdens de eerste etappe en de route naar Batavia:




Vanaf 29 september 1929 werden de Amsterdam - Batavia vluchten reguliere lijnvluchten die tot de uitbraak van de Tweede Wereldoorlog, 's werelds langste lijnvluchten zouden zijn.

Op 24 oktober 1934 won de DC-2 PH-AJU "Uiver" van KLM de handicaprace van de beroemde MacPherson Robertson London-Melbourne air race. Tevens werd ze tweede in de snelheidsrace.
Een beroemde foto is gemaakt in Albury, Australië waar de DC-2 een nachtelijk noodlanding moest maken op een paardenrenbaan waar automobilisten met hun auto's de baan hadden verlicht.
De volgende morgen moest de DC-2 met man en macht naar een drogere plek worden getrokken zodat het kon vertrekken voor de laatste etappe naar Melbourne:



Op 21 november landde de Uiver weer op Nederlandse bodem werd ze groots werd onthaald:



In 1940 neemt KLM 2 Douglas DC-5's in dienst; KLM zal de enige maatschappij zijn die dit type in gebruik neemt. Hiermee is KLM ook de enige maatschappij die elk type verkeersvliegtuig van Douglas heeft gevlogen, van de DC-2 tot en met de MD-11.

Wanneer de Tweede Wereldoorlog uitbreekt worden de meeste toestellen van KLM vernietigd op Schiphol.
Maar in september 1945 begint KLM alweer met binnenlandse en internationale vluchten.

Op 21 mei 1946 start KLM de eerste lijnvlucht van Amsterdam naar New York met de Douglas DC-4.
Na de oorlog is KLM de eerste Europese maatschappij die vluchten begint tussen Europa en de Verenigde Staten.
De DC-4 boven Manhatten bij de eerste vlucht naar New York:



Op 25 maart 1960 komt KLM terecht in de Jet Age; hun eerste Douglas DC-8 landt op Schiphol:




Op 28 april 1967 verhuist KLM vanaf het stationsgebouw op Schiphol-Oost naar het nieuw geopende Schiphol-Centrum.

Op 31 januari 1971 landde KLM's eerste 747 op Schiphol. De 747-200B PH-BUA Mississippi was de eerst geleverde 747-200 ter wereld en ook de eerste 747-200 in commerciële service. Dit betekende ook het begin van de widebody tijdperk bij KLM. Op 14 februari 1971 volgde KLM's eerste lijnvlucht met de 747; naar New York.
De 747 werd bij de ontvangst in de hagelnieuwe, speciaal voor de enorme 747 gebouwde hangar 11 gereden:



Zoals zoveel maatschappijen in die tijd leed KLM aan overcapaciteit. In 1975 namen ze daarom hun eerste 747-200 combi toestel in ontvangst. Ook hadden ze eerder eind 1972 ook de eerst DC-10 in ontvangst genomen, ter aanvulling op de grotere 747's.
In 1983 nam KLM haar eerste Airbus in de vloot op; de A310.

In 1989 begon KLM code-share vluchten met Northwest Airlines wat zou uitgroeien tot een 50/50 joint venture; waarbij ze gezamenlijk vluchten aanbieden en de kosten en opbrengsten delen; de eerste samenwerking in zijn soort.
Dit resulteerde onder andere in dit soort toestanden:




Op 6 april 1986 plaatste KLM een order voor 6 Boeing 747-400's, op dat moment KLM's duurste order ooit.
Ze waren hiermee de 5e maatschappij in de wereld die de nieuwste versie van de 747 bestelden.
Op 18 mei 1989 ontving ze haar eerste -400; PH-BFA "City of Atlanta" en was hiermee de 3e maatschappij in de wereld die de -400 ontving en de eerste in Europa.
Op de dag van levering was de order al gegroeid naar 13 toestellen; uiteindelijk zouden ze met 46 Boeing 747's vliegen; 17 -200;s, 3 -300's, 22 -400 en 4 -400 vrachttoestellen.
Momenteel vliegen ze nog met 10 747 passagierstoestellen en 3 vrachttoestellen.
5 van die 10 toestellen zijn combi-toestellen; hiermee is KLM ook de laatste maatschappij die met de 747-combi vliegt, nadat Asiana in 2017 haar laatste vluchten met de 747-400M maakte.

KLM's 747 Combi PH-BFR by Caribb, on Flickr

Op 25 oktober 2003 landt KLM's eerste Boeing 777-200ER op Schiphol en wordt het Boeing widebody twinjet voorgezet, terwijl ze hun 767-300ER's worden uitgefaseerd.
Op 5 mei 2004 valt KLM officieel onder de Air France–KLM Group en samen vormden ze de grootste luchtvaartgroep ter wereld (qua omzet)

Op 26 oktober 2014 land op Schiphol KLM's laatste passagiersvlucht met de MD-11; uitgevoerd door PH-KCE "Audrey Hepburn" vanuit Montreal. Het zijn was de laatste passagiersvlucht ter wereld van de MD-11 en daarmee ook het eind van de wide-body trijet passagiersvluchten.




Op 28 juni 2019 neemt KLM als 6e maatschappij ter wereld en de eerste Europese maatschappij de Boeing 787-10 in dienst.

Vandaag de dag heeft een vloot van 120 toestellen, vliegt op 162 bestemmingen met ruim 30.000 werknemers.
Op naar de volgende 100 jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 07-10-2019 18:17:44 ]
  maandag 7 oktober 2019 @ 00:43:29 #120
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189308572
_O_ Iemand91 _O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 7 oktober 2019 @ 02:24:30 #121
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_189308965
:D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Sport / Supervogel maandag 7 oktober 2019 @ 07:13:17 #122
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189309695
^O^ Ik geef je op Tweakers wel een +1 want dat kan hier niet.
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:42:37 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189309800
Super, Iemand91 _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 07:52:49 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189309836
Super post Iemand _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 oktober 2019 @ 08:25:29 #125
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189310006
Iemand91 ^O^
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 09:56:31 #126
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189310841
Mooie post!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 7 oktober 2019 @ 17:22:21 #127
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_189317214
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 00:03 schreef Iemand91 het volgende:
DC-2 PH-AJU "Uiver" van KLM de gehandicaptenrace
Handicap-race :P
Wie dit leest is gek
pi_189317695
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:00 schreef boriq het volgende:
Afgelopen dinsdag de tour van Airbus gedaan in Hamburg. In vergelijking met de tour van Boeing in Everett (vorig jaar augustus gedaan) was er qua bezochte hallen niet veel verschil. Bij Airbus eerst een filmpje bekeken over het bedrijf, daarna de hal waar de A330 rompen de isolatie en bekabeling krijgen, waarna het naar een van de A320 hallen ging waar ze in elkaar werden gezet. Tot slot nog de hal voor de A380 bezocht, waar er nog een stond van Emirates, maar voornamelijk A320(neo's) de ruimte vulden. Ook een A321Neo (volgens mij LR) van La Compagnie stond daar in de hal.

Het verschil met Boeing vond ik vooral de manier waarop het verteld werd. Bij Boeing was alles en iedereen geweldig, voelde als een Europeaan echt als de America First retoriek. Bij Airbus had de (zeer goede) tourgids ook complimenten voor Boeing en vertelde voor mijn gevoel ook hoe iets negatiefs in elkaar zat en niet alleen de positieve dingen.

Helaas geen foto's kunnen maken, dat was natuurlijk verboden en werd door twee beveiligers goed in de gaten gehouden.
Afgelopen augustus na een rondreis door Hawaii, via Seattle terug naar huis.
Tijd over in Seattle, dus de Boeing fabriek bezocht.
Maar zeer herkenbaar over hoe geweldig het wel niet allemaal was...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2019 @ 18:39:20 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189318318
Mooie post _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189320976
Overigens momenteel op RTL Z:

Z Doc: Thuis In De Wereld • 20:29 - 21:35 •
quote:
Documentaire over 's werelds oudste, nog opererende luchtvaartmaatschappij: KLM. Naast interviews met diverse mensen binnen het bedrijf, duiken we in de geschiedenis met unieke beelden uit het rijke KLM-archief.
pi_189369068
Airbus heeft de 1000e A320neo (familie) toestel afgeleverd. VT-IUH aan het Indiase IndiGo.




De eerste vlucht van de A320neo was 5 jaar geleden...

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 10-10-2019 20:50:45 ]
  maandag 14 oktober 2019 @ 06:29:51 #132
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_189424636
Btw, zijn er ook nog flightsimmers? :P
Microsoft is bezig aan een indrukwekkende nieuwe versie en je kunt je inschrijven voor Alpha access: https://www.flightsimulator.com/flighting-signup/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 14 oktober 2019 @ 07:58:04 #133
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  maandag 14 oktober 2019 @ 13:55:31 #134
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189428609
quote:
3s.gif Op maandag 14 oktober 2019 06:29 schreef shiznuts het volgende:
Btw, zijn er ook nog flightsimmers? :P
Microsoft is bezig aan een indrukwekkende nieuwe versie en je kunt je inschrijven voor Alpha access: https://www.flightsimulator.com/flighting-signup/
Het zou goddomme eens tijd worden ook zeg...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189457471
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:00 schreef Iemand91 het volgende:
Breaking911 twitterde op woensdag 02-10-2019 om 16:24:20 BREAKING: A B-17G bomber crashed at Bradley International Airport north of Hartford, CT. It reportedly crashed into a building at the airport. No official confirmation of fatalities & injuries. Aircraft reportedly part of "Wings Of Freedom Tour". Photo via @:IaffS15 https://t.co/9fYPtsQvRu reageer retweet
Bradley_Airport twitterde op woensdag 02-10-2019 om 16:21:15 We can confirm that there was an accident involving a Collings Foundation World War II aircraft this morning at Bradley Airport. We have an active fire and rescue operation underway. The airport is closed. We will issue further updates as information becomes available. reageer retweet
[ afbeelding ]

Lijkt om Nine-O-Nine te gaan.
Mijn lokale vliegveld 😭 zeven doden te betreuren.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 22:27:14 #136
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_189473538
Zijn er hier PPLers of studenten? Ik vlieg morgen mijn tiende les in een C150, leuk circuitjes vliegen met een 50deg crosswind van 11kts :-D
pi_189475207
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 22:27 schreef PH-KCD het volgende:
Zijn er hier PPLers of studenten? Ik vlieg morgen mijn tiende les in een C150, leuk circuitjes vliegen met een 50deg crosswind van 11kts :-D
Jup! PPL op een C172. Daarnaast vliegervaring op helikopters en turboprops vanuit mijn werk :) Op welk veld vlieg je?
pi_189480121
Vanmorgen is KLM's 2e Boeing 787-10 aangekomen op Schiphol genaamd Vlijtig Liesje:



Leasemaatschappij GECAS en Israel Aerospace Industries (IAI) hebben de Boeing 777-300ERSF aangekondigd. Het is de eerste after-market conversie programma voor de Boeing 777.



De 777-300ERSF "Bit Twin" is geoptimaliseerd voor de e-commerce en express cargo, niet de 'zware' cargo zoals Cargolux e.d. vervoerd.
Zo heeft het 47 standaard pallet posities (10 meer dan de 777F en 8 meer dan de 747-400F) terwijl de maximum payload ongeveer gelijk is aan de 777F.
GECAS heeft ook direct een order voor 15 stuks geplaatst met opties voor nog eens 15; allen eigen toestellen. GECAS verwacht dat er tot 2030 zo'n 150-175 -300ERSF's gebouwd en geleverd kunnen worden.

GECAS zal ook het prototype leveren; A6-EBB die momenteel voor Emirates vliegt.
Die zal in december 2020 naar Tel Aviv worden gevlogen voor ombouw en certificatie en eerste commerciële vlucht moeten eind 2022 gebeuren.



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 17-10-2019 18:49:14 ]
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:54:47 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_189481574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:30 schreef Iemand91 het volgende:
Leasemaatschappij GECAS en Israel Aerospace Industries (IAI) hebben de Boeing 777-300ERSF aangekondigd. Het is de eerste after-market conversie programma voor de Boeing 777.

[ afbeelding ]

De 777-300ERSF "Bit Twin" is geoptimaliseerd voor de e-commerce en express cargo, niet de 'zware' cargo zoals Cargolux e.d. vervoerd.
Zo heeft het 47 standaard pallet posities (10 meer dan de 777F en 8 meer dan de 747-400F) terwijl de maximum payload ongeveer gelijk is aan de 777F.
GECAS heeft ook direct een order voor 15 stuks geplaatst met opties voor nog eens 15; allen eigen toestellen. GECAS verwacht dat er tot 2030 zo'n 150-175 -300ERSF's gebouwd en geleverd kunnen worden.

GECAS zal ook het prototype leveren; A6-EBB die momenteel voor Emirates vliegt.
Die zal in december 2020 naar Tel Aviv worden gevlogen voor ombouw en certificatie en eerste commerciële vlucht moeten eind 2022 gebeuren.

[ afbeelding ]
Israël die commerciële vliegtuigen gaat ombouwen... Ik blijf het ergens toch verdacht vinden.
So we just called him Fred
pi_189482546
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Israël die commerciële vliegtuigen gaat ombouwen... Ik blijf het ergens toch verdacht vinden.
Wat denk je dat ze er mee doen dan? Afweersystemen, moet ik in die richting denken?
pi_189484823
Israël staat juist bekend om de P2F conversies. Maar wie weet vallen ze binnenkort allemaal ineens spontaan uit de lucht :P
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 01:15:41 #142
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_189492789
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 00:01 schreef bonhoeffer het volgende:

[..]

Jup! PPL op een C172. Daarnaast vliegervaring op helikopters en turboprops vanuit mijn werk :) Op welk veld vlieg je?
Gaaf, dus dan heb je ook een CPL? :-)
Ik vlieg vanaf EHGG.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:58:34 #143
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_189493403
Wij gingen altijd van EHGG met de TB10 naar Leer-Papenburg. Kan je goede currywurst eten. :Y Gd times.
Ben geloof ik nog nooit met een Cessna/hoogdekker gevlogen. :o Succes met alles! ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:46:11 #144
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189499693
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 04:58 schreef shiz het volgende:
Wij gingen altijd van EHGG met de TB10 naar Leer-Papenburg. Kan je goede currywurst eten. :Y Gd times.
Ben geloof ik nog nooit met een Cessna/hoogdekker gevlogen. :o Succes met alles! ^O^
shiz? Waar zijn je nuts gebleven :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:47:32 #145
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_189499719
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:58:03 #146
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_189503223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 04:58 schreef shiz het volgende:
Wij gingen altijd van EHGG met de TB10 naar Leer-Papenburg. Kan je goede currywurst eten. :Y Gd times.
Ben geloof ik nog nooit met een Cessna/hoogdekker gevlogen. :o Succes met alles! ^O^
Welke TB10? Martinair Flight Academy? Ik moet nog eens naar Leer, tot nu toe alles rondom Groningen gedaan, zodra ik solo mag (zal de volgende les worden, als ik de presolo test haal) zal ik daar vaker heengaan... gelukkig ben ik gek op curryworst :D
Ik enkel met een DA42 en verder geen laagdekkers :'(
Thanks dude!
pi_189508048
Ik weet niet of ik het hier kan vragen dus verplaats het gerust.

Zodra er een koffer staat kruipen onze katten er in. Goed opletten voor we de koffer dicht doen dus.
Nou zijn onze katten niet uniek dus ik vroeg me af. Komt het wel eens voor dat er koffers met huisdieren bij security ontdekt worden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:42:52 #148
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_189508543
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:21 schreef valentijn101 het volgende:
Ik weet niet of ik het hier kan vragen dus verplaats het gerust.

Zodra er een koffer staat kruipen onze katten er in. Goed opletten voor we de koffer dicht doen dus.
Nou zijn onze katten niet uniek dus ik vroeg me af. Komt het wel eens voor dat er koffers met huisdieren bij security ontdekt worden.
Voorbeeld, 2 dagen geleden:

https://www.bbc.com/news/(...)-at-airport-security
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:56:59 #149
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_189511960
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:58 schreef PH-KCD het volgende:

[..]

Welke TB10? Martinair Flight Academy? [..]
Ik enkel met een DA42 en verder geen laagdekkers :'(
DFA. Ook DA42 Twin Star. :Y Garmin 1000 is a thing of dreams. _O_ Mooi spul.
Ooit nog eens mee gevlogen naar Sandefjord.

quote:
Ik moet nog eens naar Leer, tot nu toe alles rondom Groningen gedaan, zodra ik solo mag (zal de volgende les worden, als ik de presolo test haal) zal ik daar vaker heengaan... gelukkig ben ik gek op curryworst :D
Ooh spannend! :D Lekker rustig zo'n 1e keer solo. En wat een performance increase opeens, zonder zo'n zware gast naast je. :+ Bij Oostwold touch 'n goes doen op 't 'fietspadje'. Dan bij Barssel grasveldlandingen doen. Bremerhaven is tof. De turn van base naar final is meer dan 90 graden. Geloof dat ik in Oldenburg was. Diepholz. Bremen, Münster-Osnabruck (heerlijke threshold baselegs vliegen), Paderborn-Lippstadt natuurlijk. Rendsburg was ik eens. Porta Westfalica (klinkt zo heerlijk exotisch... is gewoon Duitsland). Maastricht-Aachen. Zwartberg. Kortrijk. Geloof Erfurt en Liège/Luik voor nightflights. Mis ik er vast nog wat. Helaas geen SEP/MEP actueel gehouden... ;( 10+ jaar dat ik al niet meer achter een stuurknuppel van een propellertuigje heb gezeten. Daarvoor dan B772 bij RVR900 SCT002 OVC005.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_189512976


De eerste Project Sunrise testvlucht is onderweg.
Gisteravond (lokale tijd) is iets voor half tien QF7879 vertrokken vanuit New York JFK voor een non-stop vlucht naar Sydney, Australië.

De gloednieuwe Boeing 787-9 "Kookaburra" is afgelopen dinsdag aan Qantas afgeleverd, die dag naar Los Angeles gevlogen en gisteren naar New York.
Deze vlucht is de eerste die tussen New York en Sydney wordt uitgevoerd door een commercieel vliegtuig.



De vlucht is zoals gezegd een testvlucht en de inzittenden worden bijgehouden en medisch getest "with the aim of increasing health and wellness, minimising jetlag and identifying optimum crew rest and work periods."

De feiten van de vlucht op een rij:
- Afstand 16.013 kilometer (ruim 600 kilometer langer dan de momenteel langste commerciële vluchten van Singapore Airlines tussen Singapore en Newark).*
- Geschatte vluchtduur zit op zo'n 19,5 uur, Flightradar24 zit momenteel op zo'n 18 uur.
- Met die geschatte vluchtduur zou je net alle 8 Harry Potter films achter elkaar kunnen kijken.
- Met de huidige Qantas JFK-LAX-SYD vluchten ben je 22 uur en 20 minuten onderweg.
- Ze zijn vrijdagavond vertrokken en komen zondagochtend aan.
- Er zijn 50 personen aan boord waarvan 4 flight crew (en 2 piloten die het toestel vanuit LAX hebben overgevlogen)
- De 787-9 is vertrokken met een totaalgewicht van 233.000 kilo, met 101.000 kilo is bijna de helft daarvan brandstof. Bij landing moet er nog zo'n 6000 kilo brandstof over zijn.
- De Qantas Perth naar Londen vluchten vertrekken met evenveel brandstof.

Oh, enne :P :

flightradar24 twitterde op zaterdag 19-10-2019 om 08:53:42 #QF7879 update from the flight deck: JUST CROSSED THE USA WEST COAST AND WE JUST GOT OUR FIRST ARE WE THEREYET. ___Just over 14 hours to go to Sydney. https://t.co/v39ZrePTJR https://t.co/es8fnz3Bun reageer retweet
*Echter omdat vluchten nagenoeg nooit de afstand hemelsbreed vliegen maar corrigeren voor wind, weer etc. zijn de gevlogen afstanden vaak anders/meer. Zo gaat de Newark - Singapore vluchten vaak via Europa en is de gevlogen afstand dan meer dan de JFK-SYD vlucht; zo was de laatste SQ21 vlucht 16.470 kilometer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')