abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 mei 2020 @ 21:04:16 #51
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_193230975
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:26 schreef Fred het volgende:
Die is zo te zien uit de mottenballen gehaald om in tijden van Corona extra vrachtvluchten te verzorgen.
Laatste vlucht in 2018 :X
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:27:12 #52
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193237770
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:04 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Laatste vlucht in 2018 :X
:?
Ze is best druk de afgelopen weken:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/er-bam
So we just called him Fred
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:31:04 #53
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193237805
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
Het ziet er heel slecht uit voor de A380.
Bij Air France komen ze nu dus helemaal niet meer terug, geruchten gaan dat Emirates een flink deel wil uitfaseren (plus openstaande orders annuleren), Lufthansa doet per direct 6 van de 14 uit de vloot, Akbar Al Baker (CEO van Qatar Airways) geeft aan dat hun A380 (10 stuks) minstens een jaar niet zullen vliegen en mogelijk wel nooit meer voor de maatschappij en wie weet wat er met de 6 A380's van Thai Airways gaat gebeuren nu ze een herstructurering hebben aangekondigd.
Volgend jaar zijn ze vast weer hard nodig als West-Europa de gemiste vakanties in gaat halen.
So we just called him Fred
pi_193239756
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:31 schreef Fred het volgende:
Volgend jaar zijn ze vast weer hard nodig als West-Europa de gemiste vakanties in gaat halen.
Ik geloof dat jij ergens in 2030-35 wanneer de laatste A380 voorgoed in de woestijn landt, nog steeds een use-case ziet voor de A380 of niet? :P
  donderdag 21 mei 2020 @ 13:34:30 #55
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193239975
Ombouwen tot ekranoplan en tussen Hoek v Holland en Harwich inzetten. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 mei 2020 @ 19:58:13 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193245531
Even een schone onderbroek aantrekken. :)


How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193249530
dougkempf twitterde op donderdag 21-05-2020 om 06:14:46 Yesterday I posted the photo on the left of N820TJ landing in San Diego with parts of its tail missing. I received the photo on the right along with information that the damage occurred in flight and the crew was unaware. @JustJettingThru was key in updating me.
#avgeek https://t.co/3NgE2yC5YQ reageer retweet


quote:
iAero Airways flight WQ3518, a Boeing 737-800, suffered damage to the leading edge of the left-hand horizontal stabilizer on a flight from Victorville to San Diego, California, USA.
After landing it appeared that some non-structural parts of the tail fin were missing and had departed the aircraft in-flight.
https://aviation-safety.net/wikibase/236278

En wat anders; een prachtig verhaal op de Farewell KLM Boeing 747 Facebookpagina van Peter Jongbloed.
Touch-and-go's maken met de 747 in Billund. Luchthaven ligt pal naast Legoland dus ook maar een vrachtje kinderen meenemen die een paar uurtjes naar Legoland gaan terwijl zij ernaast met de 747 aan het lessen zijn. O+ _O_

Geweldig.

  donderdag 21 mei 2020 @ 23:53:07 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193249606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:48 schreef Iemand91 het volgende:
dougkempf twitterde op donderdag 21-05-2020 om 06:14:46 Yesterday I posted the photo on the left of N820TJ landing in San Diego with parts of its tail missing. I received the photo on the right along with information that the damage occurred in flight and the crew was unaware. @:JustJettingThru was key in updating me.
#avgeek https://t.co/3NgE2yC5YQ reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]

https://aviation-safety.net/wikibase/236278

En wat anders; een prachtig verhaal op de Farewell KLM Boeing 747 Facebookpagina van Peter Jongbloed.
Touch-and-go's maken met de 747 in Billund. Luchthaven ligt pal naast Legoland dus ook maar een vrachtje kinderen meenemen die een paar uurtjes naar Legoland gaan terwijl zij ernaast met de 747 aan het lessen zijn. O+ _O_

Geweldig.

[ afbeelding ]
God, dat waren nog eens tijden zeg _O_

Drukt je ook weer met je neus op hoe kapot gereguleerd alles is tegenwoordig... Doodzonde :'(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 mei 2020 @ 11:20:34 #59
204633 Fred2
Kritisch
pi_193254454
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:48 schreef Iemand91 het volgende:
dougkempf twitterde op donderdag 21-05-2020 om 06:14:46 Yesterday I posted the photo on the left of N820TJ landing in San Diego with parts of its tail missing. I received the photo on the right along with information that the damage occurred in flight and the crew was unaware. @:JustJettingThru was key in updating me.
#avgeek https://t.co/3NgE2yC5YQ reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]

https://aviation-safety.net/wikibase/236278
Daar moet iemand een engeltje op zijn of haar schouder gehad hebben.

Het toestel is in zijn Corendon-tijd ook nog regelmatig in Amsterdam geweest.
So we just called him Fred too
pi_193255517
Vliegtuig met meer dan honderd mensen aan boord neergestort in Pakistan

In Pakistan is een vliegtuig met 107 mensen aan boord neergestort. Het toestel stortte neer in Karachi, de grootste stad van het land en de hoofdstad van de provincie Sindh.

Het gaat om een toestel van Pakistan International Airlines, bevestigt een woordvoerder van de vliegmaatschappij. Het vliegtuig stortte neer, vlak bij een woonwijk.

https://nos.nl/artikel/23(...)ort-in-pakistan.html
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_193258237
breakingavnews twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 15:25:55 Photo shows damage to both engines of PK8303 moments before crashing in Karachi. https://t.co/fDJbVqe2E0 https://t.co/YNcfwuEUDw reageer retweet
  vrijdag 22 mei 2020 @ 16:02:55 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193258361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:56 schreef Adrie072 het volgende:
breakingavnews twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 15:25:55 Photo shows damage to both engines of PK8303 moments before crashing in Karachi. https://t.co/fDJbVqe2E0 https://t.co/YNcfwuEUDw reageer retweet
[ afbeelding ]
Nu las ik op AVHerald dat er een go around gemaakt was wegens problemen met het landing gear.
Dat in combinatie met die schade...

Het zal toch niet he :? Bijna onmogelijk in hedendaagse toestellen.

Overigens ook de RAT eruit, wat duidt op een dual engine failure.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193261013
breakingavnews twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 18:21:35 CCTV captures final moments of PK8303 before crashing into residential area in Karachi. https://t.co/fDJbVqe2E0 https://t.co/Bu5wKMH8rC reageer retweet
Laatste beelden.....
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:33:36 #64
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193261353
Aparte toestand, vooral om zulke symmetrische schade te hebben... ben benieuwd. -O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:36:22 #65
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193261400
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:33 schreef shiz het volgende:
Aparte toestand, vooral om zulke symmetrische schade te hebben... ben benieuwd. -O-
Schijnt dat hij eerst go around heeft gemaakt, dus je denkt al snel aan een dubbele podstrike oid.
Lijkt er verderop in de vlucht op dat hij gewoon beide motoren is verloren.

Ben benieuwd idd :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:44:12 #66
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193261538
Ja, maar hoe dan.

Er staat dat ze de approach hadden afgebroken omdat het neuswiel niet omlaag wilde... op zich no biggie. Troubleshooten in een holding en eventueel dan maar met nose wheel up landen?

Ik bedoel, tijdens een gear-up landing idd met de motoren de runway raken, zou dat zulke schade mogelijk teweeg brengen en leiden tot double eng fail, maar dan ben je al commited to land en ga je geen go-around meer maken? Ik neem dat ze lang daarvoor minimaal 4 mijlen ofzo voor de baan al door zijn gestart en er niet pas kort voor of op de baan achterkwamen?

-- Ah, misschien toch idd?
quote:
Pakistan's Planespotters report, the aircraft "attempted a belly landing", went around and subsequently crashed.
~ http://avherald.com/h?article=4d7a6e9a&opt=0
;( Nee. |:(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:03:06 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193261861
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:44 schreef shiz het volgende:
Ja, maar hoe dan.

Er staat dat ze de approach hadden afgebroken omdat het neuswiel niet omlaag wilde... op zich no biggie. Troubleshooten in een holding en eventueel dan maar met nose wheel up landen?

Ik bedoel, tijdens een gear-up landing idd met de motoren de runway raken, zou dat zulke schade mogelijk teweeg brengen en leiden tot double eng fail, maar dan ben je al commited to land en ga je geen go-around meer maken? Ik neem dat ze lang daarvoor minimaal 4 mijlen ofzo voor de baan al door zijn gestart en er niet pas kort voor of op de baan achterkwamen?

-- Ah, misschien toch idd?
[..]

;( Nee. |:(
Ja, nu komen we echt in speculatie-land, maar het zou bijvoorbeeld kunnen dat ze bij de eerste poging een te lange flare hadden (niet heel onlogisch, ws flare je te hoog), en ze daarom last second besloten om het nog een keer te proberen. Als die last second net te laat is en je touched tijdens je go around ben je al gezien.

Maar nogmaals, het is koffiedik kijken wat er exact gebeurd is en waarom, maar met de ooggetuigenverklaringen in combinatie met die foto lijkt het erg op een dubbele podstrike en daarna een dubbele engine failure.

Wat ingezoomde variant waarop de schade aan de onderzijde van de motoren goed te zien is, en de RAT ook.

[ Bericht 18% gewijzigd door Drekkoning op 22-05-2020 20:09:03 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193262241
Wat is de RAT?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:23:39 #69
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193262243
quote:
[..] PK-8303 [..] had aborted the approach to Karachi due to problems with extension of the nose landing gear and performed a go around.
Als je gear problemen hebt, kom je daar toch rond 6 á 7 mijlen ofzo voor de runway bij de poging tot extenden achter? :? Dan ga je toch niet zonder melding een gearless landing pogen, de grond raken met je engine nacelles, dan 'oh dat klinkt niet best, wegwezen!', dan met extra schade de lucht weer in en dan pas melden 'oh ja, we moesten doorstarten want de nosegear wilde daarnet niet omlaag'.

Maar die ene gast in de comments zegt het wel goed...
quote:
At this stage, everything is pure speculation. Here are my five cents:

Facts:
- go around
- damage/scraping on underside of engines
- RAT deployed implies engine failure

Theory:
1. crew for some reason forgot to deploy the landing gear (maybe task saturation due to another failure or issue during approach)
2. go around on first approach initiated at very low height after realising that the gear was up
3. slight runway contact of the engines during engine spool up (it will take a few seconds from go around decision until the aircraft actually climbs, you can loose up to probably 100ft in height during these seconds)
4. engines generated enough thrust to climb out after just briefly scraping along the runway
5. damage caused to the engines was an oil leak at the underside, causing the engine oil to run out
6. engines ran dry without oil in climb out and finally failed
quote:
Possible contribution to point 1:
- low flying hours in the past months -> crew not as routined as on a normal day. Maybe the pilots haven't flown in weeks.?
- crew irritated by some other issue, tunnel vision and inattention blindness which can cause total ignorance of all warnings - has happened in the past and is bound to happen again

Whatever it was, I hope it will be investigated thoroughly.
May those who lost theit lives in this tragic accident rest in peace.
Maar inderdaad dit ook:
quote:
The Airbus has several alerts:

- There is a visual indication on the landing gear panel (a red light illuminates)

- An aural master warning alert (which is impossible to miss)

- A red warning on the ECAM

- "TOO LOW GEAR" aural alert on the EGPWS

All in all there's no way a flight crew is going to unknowingly perform a belly-up landing, except, of course, with massive electrical damage causing failure of several components (both FWC and LGCIU at least).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:24:54 #70
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193262269
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:23 schreef Adrie072 het volgende:
Wat is de RAT?
RAM air turbine. Als alle motoren uitvallen heb je bepaalde systemen nog om het toestel vliegende te houden. Een klein propellertje klapt dan uit, door de windstroom kan deze stroom genereren om deze aan te drijven.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193262470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:24 schreef shiz het volgende:

[..]

RAM air turbine. Als alle motoren uitvallen heb je bepaalde systemen nog om het toestel vliegende te houden. Een klein propellertje klapt dan uit, door de windstroom kan deze stroom genereren om deze aan te drijven.
Thanks, nog nooit van gehoord, maar ingenieus!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:06:22 #72
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193263073
Hum, iets ging er daarvoor al niet helemaal goed... ATC recordings...
Sir you are 5 miles from touchdown and still passing 3500'...

Airfield elevation is daar niet zo hoog, maar 100', dus dat is daar niet normaal. De controller wilde hem al links om weg vectoren om hoogte af te bouwen, want daar hoor je volgens de approach chart 1680' te zitten, niet 2x zo hoog.

Hot en high? En dan met alles druk bezig om het toch te halen, daar zelfs helemaal van overtuigd 'we're comfortable' en 'we ARE established' van zijn en gear vergeten? Dan komen bij 1000 radio altimeter opeens warnings (krijgen ze 'cleared to land') en heb je zoiets van 'pfff, jaja, weten we wel' en dan lekker doorzetten, dan 'uh captain? Die warnings betekenen: we hebben geen gear!' (of nog erger: co-piloot durft niks te zeggen want captain is heilig en zal het wel weten) - "Oh shit, iets niet best, go around!".

Beetje helaas speculaas inderdaad. Maar dat is waar het ben ik bang op lijkt. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:32:29 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193263604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:06 schreef shiz het volgende:
Hum, iets ging er daarvoor al niet helemaal goed... ATC recordings...
Sir you are 5 miles from touchdown and still passing 3500'...

Airfield elevation is daar niet zo hoog, maar 100', dus dat is daar niet normaal. De controller wilde hem al links om weg vectoren om hoogte af te bouwen, want daar hoor je volgens de approach chart 1680' te zitten, niet 2x zo hoog.

Hot en high? En dan met alles druk bezig om het toch te halen, daar zelfs helemaal van overtuigd 'we're comfortable' en 'we ARE established' van zijn en gear vergeten? Dan komen bij 1000 radio altimeter opeens warnings (krijgen ze 'cleared to land') en heb je zoiets van 'pfff, jaja, weten we wel' en dan lekker doorzetten, dan 'uh captain? Die warnings betekenen: we hebben geen gear!' (of nog erger: co-piloot durft niks te zeggen want captain is heilig en zal het wel weten) - "Oh shit, iets niet best, go around!".

Beetje helaas speculaas inderdaad. Maar dat is waar het ben ik bang op lijkt. ;(
Behalve dat gear down een van de eerste dingen is die je doet als je hot en high zit :P
Je hebt gelijk, het is speculeren. Maar het is wel een uniek incident / ongeluk en daarom wel erg interessant.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:06:58 #74
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193264281
Weet niet of die een gear extend spd lim hebben of wat dat dan is, maar die zou idd dan ruim over die van de flaps liggen iig. ;) Ligt eraan denk ik. Je wilt misschien ook wel juist de normale volgorde aanhouden om niets te vergeten. Dus eerst gas dicht, speedbrakes uit, neusje omhoog, speed bleeden (flap ext lim), je kunt zelfs een klein beetje zig zaggen om je track naar de runway te extenden, dan flaps erin gooien, dan weer nadrukken, gear uit... landing flaps... maar dan moet je wel 1000' of nou ja, iig 500' toch wel helemaal klaar zijn en de checklist hebben gelezen met 3 green confirmed en geen warnings of afwijkingen...

Die controller biedt je al aan om de heading links te nemen voor een nieuwe line-up, dan neem je dat toch aan als je ziet 'kut, dat wordt kiele kiele'. Te trots/arrogant ofzo ... 'we're comfortable', mijn vertaling: 'oh joh, geen zorgen, gaat lukken', 'we ARE established' - 'hoezo? We zitten er prima op, bijna dan, maar binnen mijn eigen marges'. Dan waarschijnlijk door die 1000 AGL met de RA duiken, superkort voor de baan natuurlijk opeens cockpit vol met warnings, waarschijnlijk negeren want 'jaja, vast wegens excessive rate of decent, hebben we nu ff nodig gewoon, maar komt goed, neem ik nog terug ook en als we een kleine beetje hoger en sneller aankomen, 3400m runway, pfff, da's ook niet het einde van de wereld' en dan gaat dat ook allemaal goed vast... ware het niet dat er dan geen gear naar beneden was.

Maar bij 5 mijl 3500'... dan moet je jezelf toch ff achter de oren krabben en beseffen 'ja, dat wordt 'em ff niet, dat gaan we nog een keer proberen'.

Ik bedoel, kan iedereen gebeuren. Vooral in de winter met icing, wanneer je vermogen op de motor moet laten staan om de anti-ice systemen voldoende warme lucht te geven, misschien bij een wat stijlere approach gradiënt waar je net niet vroeg genoeg van te voren was begonnen met configureren (kan ook zijn dat je een runway verwachtte en opeens een runway change krijgt met een straight in die de weg massief verkort). Maar dat ben ik dan misschien, maar dan zeg je 'stom! Dat gaat natuurlijk niet meer lukken, weg en opnieuw', precies wat de controler ook gedacht moet hebben toen 'ie die left HDG180 aanbood.

Maar goed. Speculaas terug in de doos en wachten op de findings.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:15:04 #75
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193264451
Persoonlijk is de beste methode om hoogte te verliezen imo vertragen tot onder de eerste flap speed limit, met gear down en eerste flapstand eruit. Voordeel is dat je dan al wat snelheid kwijt bent en ook flink wat weerstand hebt.

Maar is heel verschillend per piloot, sommigen gaan liever hard en met spoilers uit naar beneden. Ook erg type afhankelijk natuurlijk.

Ben benieuwd, want dit is echt een interessante gebeurtenis waar waarschijnlijk veel van te leren is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193264576
Even iets luchtiger, hoewel...... niets, nada, noppes boven het land.

  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:26:46 #77
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193264730
Ja, door de jaren zijn de company limits ook wat opgehoogd. Bijvoorbeeld een safety gate bij 1500' om al established te moeten zijn. Non-punitive safety culture. Nu met de recency natuurlijk massief problemen. En daar wordt straks een uitgebreide requalification tegenaan gegooid die boven het eigenlijk minimum wat moet worden gedaan ligt en eerder van toepassing is. Safe operation is alles.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:27:30 #78
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193264752
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 22:19 schreef Adrie072 het volgende:
Even iets luchtiger, hoewel...... niets, nada, noppes boven het land.

[ afbeelding ]
En toen waren 't er alweer drie. :+ Maar idd. ;)

Zag er laatst ook eentje op de radar dalen 'dit zit wel heel hoog om in Amsterdam te landen zo', maar die was onderweg naar België. _O- :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193266128
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 22:19 schreef Adrie072 het volgende:
Even iets luchtiger, hoewel...... niets, nada, noppes boven het land.

[ afbeelding ]
Dat gebeurd regelmatig, maar blijft bizar.
Was gewend dat ik bepaalde vluchten zo goed als zeker kon herkennen, maar er komt nu zo weinig meer over...

Maar mijn ADS-B statistieken lopen ondertussen wel weer (rap) op.
Ligt volgens FR24 deels aan het feit dat er meer non-commercieel verkeer rondvliegt.
Voor het eerst in 2 maanden hebben zij weer meer dan 100.000 vluchten gevolgd op 1 dag (op 20 mei).

(Heb helaas nog niet alles binnen (ook afhankelijk van vluchtverkeer :+ ), maar straks weer wat hardware wijzigingen aan mijn ADS-B installatie en hopelijk nog weer wat betere prestaties :9 )
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:11:47 #80
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193266196
:9 :Y)

Mijn zusje kent iemand met een vliegtuigje en die mag schijnbaar weer gasten meenemen voor een vluchtje, hoop dat ik binnenkort eens meekan.

Lijkt me ook lachen lid te worden van de zweefvliegclub hier om de hoek. En dan is er nog modelvliegen...
Toch een beetje manieren blijven zoeken om het luchtruim te kiezen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193266403
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:11 schreef shiz het volgende:
:9 :Y)

Mijn zusje kent iemand met een vliegtuigje en die mag schijnbaar weer gasten meenemen voor een vluchtje, hoop dat ik binnenkort eens meekan.
Was bij lesvluchten ook. Mochten alleen solo en vanaf deze week weer met instructeur.
(Maar dus nu max. 2 personen per vliegtuig)
quote:
Lijkt me ook lachen lid te worden van de zweefvliegclub hier om de hoek. En dan is er nog modelvliegen...
Toch een beetje manieren blijven zoeken om het luchtruim te kiezen.
We zouden deze zomer met de familie uit een vliegtuig springen. Gaat ook niet meer door... -O-
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:38:10 #82
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193266845
;( Oy, balen. Heb ik ook nog nooit gedaan. :P
Maar da's die aloude pilotenleus ook hè 'waarom zou je uit een perfect functionerend vliegtuig willen springen?'.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193267607
Luisteren jullie trouwen naar ready for take-off? Is luchtvaart podcast uit Nederland. Best aardig met sympathieke hosts

https://podcasts.apple.co(...)podcast/id1460843124
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193292758
Laatste dag voor PH-BFS "City of Seoul" op Nederlandse bodem.
Morgenochtend vertrekt ze om 08:55 uur voorgoed als KL9879 naar Chicago (voor customs) om vervolgens door te vliegen naar Mojave, Californié.
Daar voegt ze zich bij haar zussen PH-BFD en -BFK, twee MD-11's van KLM (PH-KCD en -KCE)
en 4 Martinair MD-11's.
Seoul werd op 15 oktober 1996 aan KLM geleverd en vloog als combi rond.

Hiermee blijven er 6 KLM (pax) 747's over waarvan 3 operationeel.

Seoul vandaag op Schiphol:

Bron: Bas Brouwer

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-05-2020 19:30:54 ]
pi_193293313
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 00:20 schreef RipCity het volgende:
Luisteren jullie trouwen naar ready for take-off? Is luchtvaart podcast uit Nederland. Best aardig met sympathieke hosts

https://podcasts.apple.co(...)podcast/id1460843124
Ga ik eens doen, bedankt voor de link!
  zondag 24 mei 2020 @ 21:07:47 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193294646
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:26 schreef Fred het volgende:
Die is zo te zien uit de mottenballen gehaald om in tijden van Corona extra vrachtvluchten te verzorgen.
Ze vliegt al 5,5 jaar zo voor Aerotranscargo. Is overigens aan haar leven begonnen in 1993 als passagiersmachine bij China Airlines.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 24 mei 2020 @ 21:09:14 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193294680
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 13:34 schreef shiz het volgende:
Ombouwen tot ekranoplan en tussen Hoek v Holland en Harwich inzetten. :P


^O^

Stel je voor dat je de testcrew bent die voor het eerst met zo'n ding op stap gaan.

Russian engineer: "Cruisingspeed is 280kts 5 meters above the watersurface. Is perfectly safe". _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 24-05-2020 21:17:52 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 24 mei 2020 @ 21:22:00 #88
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193294880
'da, perfectly safe, for now, keep her steady, one wrong move and we are a gazillion pieces of fairy dust, I drink to that komrads hahaha!' B:)B c_/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 25 mei 2020 @ 10:52:12 #90
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193301359
Arriverderci. So long and thanks for all the fish. :P

Oh, misschien zie ik em nog wel.

--
:W
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193302910
Leuk callsign wel :)
pi_193303040
https://www.1limburg.nl/b(...)sonisch-dat-die-knal

Voor de Limburgers die zich vanmiddag afvragen wat die knal was :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193303797
Eurowingsflieger muss umkehren - Flughafen war noch geschlossen

https://www.spiegel.de/wi(...)72-8629-f586cd243a6a

Eurowings is weer begonnen met vliegen, bij een vlucht van Düsseldorf naar Olbia (Sardinië) afgelopen zaterdag kwamen ze er echter onderweg pas achter dat het vliegveld aldaar nog gesloten was tot 24 juni _O- Zaten wel maar twee passagiers op de vlucht, dus het ongemak zal uiteindelijk nog wel beperkt zijn geweest. :P

Vluchtdata op flightradar24 zijn hier te vinden: https://www.flightradar24.com/data/flights/ew9844#248d28d5
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 14:20:27 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193304337
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:36 schreef J.B. het volgende:
s weer begonnen met vliegen, bij een vlucht van Düsseldorf naar Olbia (Sardinië) afgelopen zaterdag kwamen ze er echter onderweg pa
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 25 mei 2020 @ 14:26:02 #95
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193304406
!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193308381
Virgin_Orbit twitterde op maandag 25-05-2020 om 17:37:29 Good morning, world! Today is a momentous occasion for the Virgin Orbit team: operations for the first orbital launch demonstration of our LauncherOne rocket are well underway. 🚀 https://t.co/P51cYc1nFi reageer retweet
Te volgen op FR24: https://www.flightradar24.com/248f28fa





[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 25-05-2020 21:14:48 ]
  maandag 25 mei 2020 @ 21:21:48 #97
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193310691
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze vliegt al 5,5 jaar zo voor Aerotranscargo.
Ik denk niet dat ze al die tijd heeft gevlogen ;)


Bron
So we just called him Fred
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:59:57 #98
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193318842
quote:
A man is alone at the gate waiting area. A beautiful woman walks in and sits down a few seats away from him.
He decides because she's wearing a uniform, she's probably an off-duty stewardess.
So he decides to have a go at picking her up by identifying the airline she flies for, thereby impressing her greatly.
He leans across to her and says the British Airways motto :

'To Fly. To Serve'.
The woman looks at him blankly. He sits back and thinks up another line.
He leans forward again and delivers the Air France motto:

'Winning the hearts of the world'.

Again she just stares at him with a slightly puzzled look on her face.
Undeterred, he tries again, this time saying the Malaysian Airlines motto:

'Going beyond expectations'.

The woman looks at him sternly and says:
'What the fuck do you want?'

'Ah!' he says

"Ryanair".
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193318996
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:59 schreef shiz het volgende:

[..]

_O-
  dinsdag 26 mei 2020 @ 14:00:57 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_193320516
:D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')